Zelf ook meegemaakt bij een andere hardloopwinkel (en daardoor niets gekocht). En dit is eigenlijk de reden waarom ik gewoon naar Decathlon ga, daar een schoen pas die echt goed voelt (zonder zeurende verkopers om me heen) en die naar huis meeneem. Tot nu toe altijd goed gegaan en eigenlijk ook nooit klachten gehad (behalve wat blaren bij een wedstrijd).Wachten... schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:27:
Bedankt voor alle reacties nog gisteren. Het bericht van o.a. @Hartloper heeft ervoor gezorgd dat ik gewoon een hardloopwinkel binnen ben gegaan (dehardloopwinkel.nl) , en mijn verhaal heb uitgelegd dat ik geen analyse wilde doen, maar gewoon wilde passen.
De reactie van de verkoper was vrij opdringerig dat ik toch echt wel de beter de analyse kon doen. Dit koste dan 30 euro, en als ik schoenen kocht, dan was het gratis. Na toch herhaaldelijk uitleggen dat ik gewoon wilde passen en mij lichaam en voeten zelf het beste ken, heeft hij toch 2 paar schoenen gepast. Ik heb daaropvolgend feedback gegeven en kreeg toen Asics (ben even het model kwijt), maar dit zaten echt vele malen beter en ik was er zo goed al zeker over uit dat die het zouden worden.
Vervolgens was ik benieuwd naar enkel nog een Hoka, zodat ik daar eens de pasvorm van kon proberen. Het was echter 17:50, dus had zelf al aangegeven dat het kort tijd was, maar vrwg n kan altijd, en anders zouden het de Asics worden. Vervolgens kreeg ik een redelijke snauw van de medewerker dat ik eigenlijk maar 2 paar mocht passen, omdat ik geen analyse had gedaan. Mijn mond viel hier van open.
Het verhaal is nog wat langer en kreeg al eerder een wat rare reactie van de medewerker.
Uiteindelijk heb ik hem aangesproken op zijn manier van verkopen, want ik vond het ronduit brutaal dat je zo met klanten om gaat.
Normaal zou ik direct weg gaan, maar toen hij merkte dat ik echt wel wat wilde kopen, kon ik de Hoka's nog passen. Ik heb dus voor een keer mijn principes maar maar even aan de kant gezet. En ben uiteindelijk met Hoka Skyflow de deur uit gegaan.
Ondanks ik blij ben met de schoenen, heeft het toch een hele vervelende nare indruk achter gelaten als beginnende hardloper. Ik had verwacht en gehoopt dat ik gewoon net als iedere andere klant behandeld zou worden, of ik nou een analyse deed of niet.
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass