• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-11 17:14
@InZane @uFx @redwing thnx voor de feedback!

Laat ik nou net afgelopen weekend nieuwe anti-pronatie schoenen hebben gekocht bij de PK runningshop (Ik ging er tot op heden dan ook altijd vanuit dat zij de experts zijn op dit vlak) :X

Al ben ik er deze keer wel vooral vanuit gegaan hoe ze zitten en heb ik voor een iets mindere anti-pronatie schoen met meer demping gekozen. Komende tijd dus lekker testen wat het verschil is en hoe het aanvoelt.

Maar in ieder geval goed om te weten dat ik de volgende keer dus ook nog af zou kunnen wisselen met een normale schoen :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-11 11:20
Op welke punten staan er splittijden zondag?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:16
FabianNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:57:
Zondag mag ik ook voor het eerst een Marathon gelopen; ben érg benieuwd! Qua voorbereidingen heb ik al heel veel hier uit het forum gehaald, maar alsnog een vraagje:

Ik wil graag met Garmin RacePro lopen, paar keer al mee gespeeld en dat beviel goed. Echter moet ik hiervoor een GPX bestand inladen en deze als koers aanhouden, of kan ik gewoon beter de afstand invoeren als doel? Op internet vind ik tegenstrijdige adviezen:

1) Route zou beter werken want als GPS signaal zwak is (dan houdt ie je route aan) en houdt uiteraard rekening mee met stijgen/dalen
2) Als je een stuk meerdere keren loopt, kan ie in de war raken met het lopen via de route en heb je niks meer aan je RacePro. Marathon van Rotterdam is wel een uitgerekte 8 die je loopt... Dus geeft dat dan problemen?
Als je de afstand invoert als doel, zou ik eerder gaan voor 42,5 ipv 42,2. Of misschien zelfs iets meer.

Zelf ben ik eerder van 5km splittijden onthouden of op m'n arm schrijven. Af en toe op m'n horloge kijken of m'n gemiddelde tempo nog redelijk overeenkomt en na een km of 10 ~ 15 hoef ik dat een stuk minder omdat ik dan wel de flow te pakken heb.

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 15:51
PacePro vind ik erg handig bij heuvelachtige races om bij een bepaalde eindtijd uit te komen. PacePro geeft dan prima aan hoe langzaam ik omhoog moet, en hoe hard ik dan weer naar beneden kan gaan.. dat is anders moeilijk te bepalen, als je voor een eindtijd gaat. En dit werkt perfect, heb 't meermaals op die manier gedaan en klopt als een bus... behalve wanneer ik het iets te ambitieus ingesteld had en je verloren tijd ziet oplopen :P

Bij een vlakke race zie ik de toegevoegde waarde er niet van in, omdat je gewoon zo vlak mogelijk wilt lopen op een bepaald tempo, afhankelijk van de eindtijd. Alles wat je langzamer loopt, weet je dat dat een verlies gaat zijn. Bij een sneller tempo, kun je dan nog wel redelijk inschatten hoeveel je op het einde kan verbrassen ;) ga je het gebruiken voor een negatieve split bijvoorbeeld, pas dan op dat je ook hier mee niet te ambitieus gaat worden. Dat is mijn valkuil vaak.

[ Voor 8% gewijzigd door DeCo op 08-04-2025 16:00 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:59

vhal

ಠ_ಠ

havana schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:23:
Op welke punten staan er splittijden zondag?
Een snelle blik op de uitslagensite van vorig jaar laat iedere 5km zien én op 21.1km

Graag gedaan :+

Strava

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:08
vhal schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:02:
[...]

Een snelle blik op de uitslagensite van vorig jaar laat iedere 5km zien én op 21.1km

Graag gedaan :+
En op deze mooie kaart staan ze ook: https://nnmarathonrotterd...ourskaart_NN-Marathon.pdf

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-11 14:38
Zijn hier nog mensen die goede tips hebben om de cadans te verbeteren bij rustige loopjes (12-13km p/u en cadans is dan rond de 165-168), volledig daar op focussen laat me stiekem sneller lopen en dan gaat de cadans dus naar boven, logisch, dit wil ik echter ook op de rustige runs, ik heb ook regelmatig van die speciale bpm nr’s gebruikt maar daar word je stiekem aardig gek van als je naar de 170-180 wilt

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-11 20:43
@Rebel-Rebel beetje zelfde principe als bij pronatieschoenen, als je er geen last van hebt moet je het niet veranderen.
Het is niet goed om te overstriden (Engels voor te grote passen nemen zodat je voet vóór je lichaam ipv onder je lichaam landt), maar zeker voor grotere hardlopers en bij rustig tempo hoeft de cadans helemaal niet 180/' te zijn. Er is geen enkel bewijs dat dat beter zou zijn.

Voor de Rotterdamlopers, voorlopig ziet het weerbericht er goed uit, bewolkt en niet te warm.

• Hartloper
Aandeijssel schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:48:
Fijn.. zondag tijdens een 10k loop merkte ik dat mijn linkerkuit erg stijf bleef en zeer begon te doen na 6km. Doorgelopen maar tempo verminderd. Tijdens wandelen niet perse last van, maar er zit wel iets.

Sla de training van vandaag over omdat ik nog steeds wat voel, geen scherpe acute pijn, eerder een aanwezige gevoeligheid(niveau blauwe plek). Probeer wat te foamrollen en te rekken tussendoor.

Met het oog op de marathon zondag twijfel ik nu wat te doen: totale rust met misschien do of vr een 30m run proberen?

Natuurlijk moet dit in de laatste week gebeuren..
Het doet wat denken aan hetgeen ik 10 dagen voor mijn marathon had. Ik heb toen een duurloop niet gedaan en voor de rest vooral een beetje rustig gelopen. Vermoedelijk een soort verrekking
Vooral niet rekken (dat kan het verergeren), beetje zacht foamrollen kan wel.
Zowel totale rust als donderdag 20-30 minuten rustig zijn een optie.

• Hartloper
Kan je bij de marathon nergens een pacebandje met 5km splits krijgen ? Bij de meeste grotere marathons in elk geval wel.
Wat ik ooit wel gedaan heb is een online pacebandje afprinten (google op "wrist pace band creator" en je vindt wel wat). Daar plastic plakband over zodat het spatwaterbestendig is en dan rond mijn pols.

[ Voor 0% gewijzigd door Hartloper op 08-04-2025 21:31 . Reden: typo ]

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:01
Hartloper schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:18:
Kan je bij de marathon nergens een pacebandje met 5km splits krijgen ? Bij de meeste grotere marathons in elk geval wel.
Wat ik ooit wel gedaan heb is een online pacebandje afprinten (google op "wrist pace band creator" en je vind wel wat). Daar plastic plakband over zodat het spatwaterbestendig is en dan rond mijn pols.
Of zoiets:

https://www.amazon.com/PA...ng-Marathon/dp/B07CL25QVL

:D

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:56
FabianNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:57:
Zondag mag ik ook voor het eerst een Marathon gelopen; ben érg benieuwd! Qua voorbereidingen heb ik al heel veel hier uit het forum gehaald, maar alsnog een vraagje:

Ik wil graag met Garmin RacePro lopen, paar keer al mee gespeeld en dat beviel goed......
Als ik een eindtijd als doel had, maakte ik gebruik van een pacer-app, zie https://apps.garmin.com/n...c6-4c33-b4ef-63e2b5394e76

Als je deze netjes instelt, krijg je visueel door of je boven (rood) je richttijd zit, of onder (groen) je richttijd zit. Wellicht is dit iets wat je zoekt?

Ook het aantal seconden/minuten dat je voor of achter op je schema loopt geeft het keurig aan.
Gebuik dit ook als ik pacer in een wedstrijd ben om stabiel te lopen en de mensen achter me precies op tijd over de finish te helpen.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:45
cyclofosfamide schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:57:
[...]

Als ik een eindtijd als doel had, maakte ik gebruik van een pacer-app, zie https://apps.garmin.com/n...c6-4c33-b4ef-63e2b5394e76

Als je deze netjes instelt, krijg je visueel door of je boven (rood) je richttijd zit, of onder (groen) je richttijd zit. Wellicht is dit iets wat je zoekt?

Ook het aantal seconden/minuten dat je voor of achter op je schema loopt geeft het keurig aan.
Gebuik dit ook als ik pacer in een wedstrijd ben om stabiel te lopen en de mensen achter me precies op tijd over de finish te helpen.
Garmin heeft zelf ook een PacePro veld. Ik gebruik het tijdens mijn wedstrijden.

• InZane
cyclofosfamide schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:57:
[...]

PacePro van Garmin kan precies hetzelfde, dus die app voegt mijns inziens niet zoveel toe.
Met PacePro heb je ook nog de mogelijkheid om een gpx toe te voegen. Dat is wel handig soms, omdat ie dan ook rekening kan houden met hoogteverschillen. Dat laatste lijkt me in het geval van Rotterdam minder interessant.

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:56
Ik zal eens kijken naar Pace Pro van Garmin, nooit gebruikt namelijk omdat ik de eerder genoemde Peter's Pacer velden gebruik.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11 16:16

Sherlock

No Shit

Het handige bij Peter's pacer is wel dat je hem exact gelijk kan zetten aan de afstand die je volgens de organisatie gelopen hebt. Als je horloge bijvoorbeeld aangeeft dat je op 10,2km zit, terwijl je onder de vlag van 10km doorloopt kun je op de lap knop drukken en dan past hij alle berekeningen aan alsof het 10km is. Je uiteindelijke opname verandert niet, maar als je in een bepaalde tijd over de finishlijn wil komen is het wel handig.
• Adjusting the race distance

In a race when you’re next to the race marker press the LAP button, the distance will now be corrected to the nearest lap position (eg 5.08 will correct to 5, 8.8 will correct to 9, …). After pressing the lap button the distance will be adjusted and all averages will be recalculated against this new distance figure.

When you miss a lap marker don’t worry: do not press LAP and go for the next lap marker.

When you press the LAP marker by mistake you can undo the (last) correction by pressing the LAP button again (within a 30 second window)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
Sherlock schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:40:
Het handige bij Peter's pacer is wel dat je hem exact gelijk kan zetten aan de afstand die je volgens de organisatie gelopen hebt. Als je horloge bijvoorbeeld aangeeft dat je op 10,2km zit, terwijl je onder de vlag van 10km doorloopt kun je op de lap knop drukken en dan past hij alle berekeningen aan alsof het 10km is. Je uiteindelijke opname verandert niet, maar als je in een bepaalde tijd over de finishlijn wil komen is het wel handig.

[...]
Ah handig om te weten! Ik wist niet dat dit kon, ik had Peter's Pacer ook gebruikt vorig jaar bij mijn eerste halve marathon en gebruik deze nu altijd bij wedstrijdruns omdat ik vaak een tijd als doel heb en die pacer laat mij heel duidelijk zien hoever ik voor/achter loop op die tijd. Maar idd, soms klopt de afstand net helemaal met wat het parcour zit, logisch natuurlijk. Dus dat je dat tussentijd bij een fysieke marker kan resetten naar de correcte wedstrijd afstand van dat moment is top!

Ik heb alleen altijd de lap knop uitgeschakeld staan bij hardlopen, ben altijd bang dat ik daar per ongeluk op druk en dat mijn hele planning in de war raakt tijdens een wedstrijd run... Daarom heb ik dij instellingen uitgezet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-11 14:57
Hier mensen de ADIZERO EVO SL W al geprobeerd? Lees en hoor er veel goeds over en zit te kijken naar een fijne LDL schoen. Heb ook nog een voucher van zalando, heb zelf maat 42 van de adizero adios pro 3 dus ook benieuwd of die maat overeenkomt...

Kan natuurlijk ook gewoon meerdere maten bestellen, maar heb daar eigenlijk ook altijd een beetje een hekel aan

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:34
DeCo schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:58:
PacePro vind ik erg handig bij heuvelachtige races om bij een bepaalde eindtijd uit te komen. PacePro geeft dan prima aan hoe langzaam ik omhoog moet, en hoe hard ik dan weer naar beneden kan gaan.. dat is anders moeilijk te bepalen, als je voor een eindtijd gaat. En dit werkt perfect, heb 't meermaals op die manier gedaan en klopt als een bus... behalve wanneer ik het iets te ambitieus ingesteld had en je verloren tijd ziet oplopen :P

Bij een vlakke race zie ik de toegevoegde waarde er niet van in, omdat je gewoon zo vlak mogelijk wilt lopen op een bepaald tempo, afhankelijk van de eindtijd. Alles wat je langzamer loopt, weet je dat dat een verlies gaat zijn. Bij een sneller tempo, kun je dan nog wel redelijk inschatten hoeveel je op het einde kan verbrassen ;) ga je het gebruiken voor een negatieve split bijvoorbeeld, pas dan op dat je ook hier mee niet te ambitieus gaat worden. Dat is mijn valkuil vaak.
]

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik wil inderdaad de marathon lopen met een (kleine) negatieve split. Lijkt me wel fijn om aan het einde nog iets "over" te hebben zodat je hopelijk wat beter kan inschatten of je nog wat harder kan en niet jezelf aan het begin al opgeblazen heb. Las ook wel online dat je hem niet te groot moet maken, begrijpelijk.

Ik ga in ieder geval lopen met RacePro van Garmin zonder koers / GPX, nogmaals dank iedereen :)

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:23
Ik heb eigenlijk een beetje een vraag of advies nodig wat betreft schoenen.

Eerst even wat schoenen historie
In 2023 liep ik op Books Defyance 11, top schoenen zonder problemen 1500km op gelopen. Toen waren ze echt op op. Maar omdat ik ging trainen voor een marathon bij een fysiotherapeut schoenen aan laten meten. want met meer km lopen dan ik ooit had gedaan wilde ik gewoon zeker weten goed lopen.
Naar aanleiding daarvan Hoka Arahi 5 gekocht. Prima schoen. Het eerste paar lekker op getraind. Het Tweede paar ingelopen en twee marathons op gedaan en gebruikt als trainingsschoen.
Vorig jaar (Iets te laat) overgestapt op de Hoka Arahi 7. Hiervan is het eerste paar ondertussen versleten na 950km en dus loop ik nu op mijn tweede paar. Daar komt mogelijk nog wel een derde paar bij.

Nu het discussiepunt.
Eind vorig jaar zei mijn Triathlon Coach. Misschien moet je een nadenken over Carbon Schoenen. Want je kunt dan beter wedstrijden doen en het zorgt ervoor dat je minder hoeft te herstellen. Maar toen liep ik al wel even hard maar ik had nooit echt het idee dat ik echt hard hard liep. Bedoel mijn Marathon PR van 2023 stond op 3:27:57 en daar ben ik heel blij mee maar ik had toch het idee dat ik serieus beter moest worden om op die schoenen te gaan lopen.

Nu ligt dat misschien anders. Ik heb een hele goede winter gehad met trainen. Ik dacht dat ik fit was in 2023 met de Marathon van Rotterdam, maar dit slaat echt alles. Ik train niet alleen voor een hele Triathlon maar mijn hardlooptijden gaan echt met hele grote sprongen vooruit. ik loop niet alleen met een veel lagere hardslag. ik loop nu gewoon serieus sneller. Maandag lukte het me om een 13.6km tochtje te lopen in 4:25 in een zone 2 duurtraining. Dat was dan de dag nadat ik al 135km gefietst had. Dat is gewoon meer dan 30 seconden onder mijn marathon pr tempo en met gewoon een serieus lager gemiddelde hardslag want marathon was zone 3-4.

Ik zie nu er misschien de meerwaarde van in. Maar is het dan weer naar een hardloopwinkel lopen en zeggen he is wil een paar Carbon schoenen? Of zeggen jullie gewoon lekker zo blijven lopen.

Wat het voor mij wel bewijst is dat als je serieus tijd stopt in je zone 1-2 training dat je echt heel heel heel veel beter kunt worden. Want dat is iets wat ik deze winter gewoon heel veel gedaan heb.

Nickname KasPlantje.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
m0ridin schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:57:
Hier mensen de ADIZERO EVO SL W al geprobeerd? Lees en hoor er veel goeds over en zit te kijken naar een fijne LDL schoen. Heb ook nog een voucher van zalando, heb zelf maat 42 van de adizero adios pro 3 dus ook benieuwd of die maat overeenkomt...

Kan natuurlijk ook gewoon meerdere maten bestellen, maar heb daar eigenlijk ook altijd een beetje een hekel aan
Ik heb de evo sl in dezelfde maat als de pro 3. Dat is voor mij prima. De evo sl heeft wel iets meer ruimte qua bovenwerk dan de pro 3. Minder racey zeg maar.

Nog te weinig op de evo sl gelopen ivm verkoudheid/malaise maar eerste indruk is goed.

Waar de "W" precies voor staat in jouw schoenaanduiding weet ik niet. Indien het een bredere schoen is, is bovenstaande niet van toepassing. Hoewel ik twijfel of je die nodig hebt als je wel goed loopt op de pro 3

If you can see, look. If you can look, observe

• m0ridin
@Roozzz thanks! Weet eigenlijk ook niet wat die w betekent, misschien hebben ze ook een wijder model? Alsnog de lokale runnersworld maar even gemailed of die ze op voorraad hebben, voor die 15 euro verschil (ivm coupon zalando) will ik de lokale winkel ook wel steunen en dan kan ik ze alsnog passen.... En anders wordt het gewoon maatje 42.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:28
GerGio schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:42:
Ik heb eigenlijk een beetje een vraag of advies nodig wat betreft schoenen.

Eerst even wat schoenen historie
In 2023 liep ik op Books Defyance 11, top schoenen zonder problemen 1500km op gelopen. Toen waren ze echt op op. Maar omdat ik ging trainen voor een marathon bij een fysiotherapeut schoenen aan laten meten. want met meer km lopen dan ik ooit had gedaan wilde ik gewoon zeker weten goed lopen.
Naar aanleiding daarvan Hoka Arahi 5 gekocht. Prima schoen. Het eerste paar lekker op getraind. Het Tweede paar ingelopen en twee marathons op gedaan en gebruikt als trainingsschoen.
Vorig jaar (Iets te laat) overgestapt op de Hoka Arahi 7. Hiervan is het eerste paar ondertussen versleten na 950km en dus loop ik nu op mijn tweede paar. Daar komt mogelijk nog wel een derde paar bij.

Nu het discussiepunt.
Eind vorig jaar zei mijn Triathlon Coach. Misschien moet je een nadenken over Carbon Schoenen. Want je kunt dan beter wedstrijden doen en het zorgt ervoor dat je minder hoeft te herstellen. Maar toen liep ik al wel even hard maar ik had nooit echt het idee dat ik echt hard hard liep. Bedoel mijn Marathon PR van 2023 stond op 3:27:57 en daar ben ik heel blij mee maar ik had toch het idee dat ik serieus beter moest worden om op die schoenen te gaan lopen.

Nu ligt dat misschien anders. Ik heb een hele goede winter gehad met trainen. Ik dacht dat ik fit was in 2023 met de Marathon van Rotterdam, maar dit slaat echt alles. Ik train niet alleen voor een hele Triathlon maar mijn hardlooptijden gaan echt met hele grote sprongen vooruit. ik loop niet alleen met een veel lagere hardslag. ik loop nu gewoon serieus sneller. Maandag lukte het me om een 13.6km tochtje te lopen in 4:25 in een zone 2 duurtraining. Dat was dan de dag nadat ik al 135km gefietst had. Dat is gewoon meer dan 30 seconden onder mijn marathon pr tempo en met gewoon een serieus lager gemiddelde hardslag want marathon was zone 3-4.

Ik zie nu er misschien de meerwaarde van in. Maar is het dan weer naar een hardloopwinkel lopen en zeggen he is wil een paar Carbon schoenen? Of zeggen jullie gewoon lekker zo blijven lopen.

Wat het voor mij wel bewijst is dat als je serieus tijd stopt in je zone 1-2 training dat je echt heel heel heel veel beter kunt worden. Want dat is iets wat ik deze winter gewoon heel veel gedaan heb.
Ik liep al jaren op “gewone” schoenen. Ben niet zo ambitieus (geniet gewoon van het hardlopen) maar doe wel mijn best. Eind vorig jaar overhoopt een PR gelopen op de 5k (na heel wat medische ellende had ik dat helemaal niet verwacht) in 18:24. Mezelf beloond met een paartje carbon schoenen (vaporflys) rond black friday. Had ze wel al eens getest en wist dus dat ze goed zaten.

Sindsdien nog geen wedstrijden gelopen (moet ik dringend gaan doen, maar heb een moeilijke winter gehad), dus geen idee of het écht verschil gaat maken. Maar ik vond dat het wel eens mocht.

Denk dat beslissing bij jezelf ligt. De cijfers zeggen dat het verschil maakt, en als het je dat waard is, dan zou ik het ook niet laten liggen.

• m0ridin
@GerGio ik zou lekker naar de winkel gaan en ze eens testen... De eerste keer dat ik ze probeerde voelde het echt alsof ik vooruit gestuwd werd. Ze helpen (bij mij) echt.

Ik ga geen 350 euro voor ze neerleggen, maar vind ze wel de moeite waard. Ook omdat ze qua topprestatie misschien beperkt mee gaan maar daarna nog prima als snelle trainingsschoen te gebruiken zijn (mijn vapordly nrxt% heb ik nu 1100km op gelopen en voelen nog steeds vlot).

En naar de winkel om te zien welke lekker voor je zitten, had zelf ook een nike variant getest waar ik me kapot ergerde aan het geluid...

Of het je het geld waard is is aan jou natuurlijk, maar ik vind ze zeker fijn en dat motiveert ook weer

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:28
Hier mensen de ADIZERO EVO SL W al geprobeerd?
Na meerdere paren van de Adios Pro 3 te hebben versleten moest ik de Evo SL ook hebben, dus die zit nu sinds een paar weken in mijn arsenaal. Strak zwart met witte strepen, draag hem zelfs wel eens casual 8) . Net als @Roozzz heb ik de Evo SL in dezelfde maat als de Adios Pro 3 (in mijn geval maat 44).

Tot nu toe 3 keer gebruikt. Een sprinttraining op de baan met 300'jes, een workout met 2 (H)M power blokken en een workout met 4x 3 minuten op 5K power.

De schoen is zacht en bouncy (en daardoor misschien een klein beetje instabiel), maar geeft wel lekker veel terug als je aanzet. Ik zag online veel vergelijkingen met de Mizuno Neo Zen, maar de Adidas Evo SL is wat meer veelzijdig. De Mizuno is in mijn ervaring echt voor comfortabel, rustig cruisen. Met de Adidas kun je ook prima het tempo oppakken.

Nog geen duurloop met de Evo SL gedaan, maar ik verwacht ook daar geen problemen. Heerlijke schoen, je krijgt absoluut waar voor je geld!

• m0ridin
@SkyR Klinkt goed! Thanks voor de feedback!

Helaas net reactie van runnersworld dat ze hem nog niet hebben maar in de zomer krijgen (tja... dat helpt dan ook niet bij het supporten van de lokale winkel). Andere lokale winkel lijkt alleen wit en zwart te hebben, ALS ze hem al lokaal op voorraad hebben.

Begint de zalando optie toch wel heel verleidelijk te worden, ook als de maat consistent lijkt met de adios zero pro 3.

Nou ja, ik hoef hem niet NU NU NU dus nog eventjes kijken, maar denk dat ik genoeg weet ;) (Nu dan ook alleen nog even de kleur kiezen)

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Fijn schoentje. Loopt leker licht, genoeg demping. Maat komt overeen met Adizero adios pro 3. Bij mij althans.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 20:32

Ik heb ze! Geschikt voor een heel breed spectrum aan tempo's dus lekker met een LDL als je er een tempo blok in wil gooien.

Langzamere tempo's wel wat minder stabiel dus mocht je dat niet prettig vinden dan zijn ze minder geschikt. Ik heb het idee dat ze op lage tempo's (pace 5:30) wat meer vragen van je stabilisatoren in je benen.

Gooi je het tempo omhoog komen ze echt meer tot leven.

Maat is vrijwel gelijk aan de Pro 3, mocht je die aan de grote kant hebben (vanwege een marathon) zou je ze een half maatje kleiner kunnen nemen. Ik gok dat ze van binnen een fractie groter zijn namelijk.

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:47
Is W niet de aanduiding voor Woman versie?

Ben ook benieuwd naar deze schoen. Maar wacht nog even op de Boston 13.

• Hartloper
@GerGio je hoeft carbonschoenen toch niet te verdienen ? Voor mijn part mag iemand die > 4 uur loopt op de marathon ze ook kopen, die zal meer dan 4 uur profijt hebben van het lagere gewicht en de goede demping.
Met 3:30 heb je zeker baat bij carbonschoenen en nu je sneller bent nog des te meer.

En zoals @m0ridin, ikzelf en nog enkele anderen aangetoond hebben: na een paar wedstrijden gebruik je ze gewoon als trainingsschoen. Mijn Vaporfly 3 hebben 370 km nu en ik ben van plan er nog eens minstens zoveel kilometers mee te lopen.

• Slickk
Jasperoo schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:35:
Is W niet de aanduiding voor Woman versie?

Ben ook benieuwd naar deze schoen. Maar wacht nog even op de Boston 13.
W is eerder Wide gok ik, dus bredere schoen.

• GerGio
Hartloper schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:36:
@GerGio je hoeft carbonschoenen toch niet te verdienen ? Voor mijn part mag iemand die > 4 uur loopt op de marathon ze ook kopen, die zal meer dan 4 uur profijt hebben van het lagere gewicht en de goede demping.
Met 3:30 heb je zeker baat bij carbonschoenen en nu je sneller bent nog des te meer.

En zoals @m0ridin, ikzelf en nog enkele anderen aangetoond hebben: na een paar wedstrijden gebruik je ze gewoon als trainingsschoen. Mijn Vaporfly 3 hebben 370 km nu en ik ben van plan er nog eens minstens zoveel kilometers mee te lopen.
Nou verdienen is een groot woord, de vraag is of ik er heel veel baat bij ga hebben. Toen ik het twee jaar geleden aan die Fysiotherapeut vroeg zei he, misschien beter als je eerst gewoon harder leert lopen.
Maar zo te horen heb ik er baat bij.

Twee jaar geleden liep ik Rotterdam, getraind voor 3:20 gelopen in 3:30. Dat was prima dat was die dag de max en dat was een mooie tijd. Toen dacht ik zou niet weten hoe ik harder zou moeten lopen. Nu is dat anders nu denk ik als ik het komende jaar deze training vol blijf houden zou een sub 3 er misschien wel inzitten als een aantal dingen meezitten.

Nickname KasPlantje.

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
GerGio schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:22:
[...]

Nou verdienen is een groot woord, de vraag is of ik er heel veel baat bij ga hebben. Toen ik het twee jaar geleden aan die Fysiotherapeut vroeg zei he, misschien beter als je eerst gewoon harder leert lopen.

Twee jaar geleden liep ik Rotterdam, getraind voor 3:20 gelopen in 3:30. Dat was prima dat was die dag de max en dat was een mooie tijd. Toen dacht ik zou niet weten hoe ik harder zou moeten lopen. Nu is dat anders nu denk ik als ik het komende jaar deze training vol blijf houden zou een sub 3 er misschien wel inzitten als een aantal dingen meezitten.
Als je een beetje aanbiedingen in de gaten houdt, heb je een paar vaporfly's voor minder dan 200 euro. Als je het kan missen zou ik het zeker doen. Ik loop ongeveer hetzelfde tempo als jij denk ik en merk echt wel verschil. Of het vooral psychologisch is weet ik niet.

Het weer voor zondag lijkt mee te vallen! Wat warmer dan afgelopen weken maar geen 20+ scenario's gelukkig.

https://www.runners.nl/ni...terdam-marathon-2025.html

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
GerGio schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:22:
[...]
Tja, bij uitrusting is het de vraag wat je verstaat onder er baat bij hebben. Met zulke schoenen loop je sneller zonder dat je er iets voor hoeft te doen (even gechargeerd ;) ). Dus als het je gaat om een snelle tijd heb je er altijd wat aan, want ook iemand die 4:30 over een marathon doet zal er wel een paar minuten afhalen met zulke schoenen.
Gaat het je puur om je conditie zullen zulke schoenen dan weer niet zoveel doen, want je spieren zullen er niet sterker van worden, daarvoor moet je toch echt trainen :+

Naar mijn idee zijn zulke schoenen dus vooral een kwestie van hoe serieus je je hobby wil nemen en hoeveel waarde je hecht aan een snellere tijd. Als ik jouw verhaal en doelen zo lees is mijn idee iig. gelijk dat je ze gewoon moet kopen. En zeker als je geen haast hebt en wat aanbiedingen afwacht zijn ze relatief goed betaalbaar (zowel alphafly als vaporfly, maar ook andere merken hebben goede versies)
Dat gevoel dat je niet meer harder kunt heeft iedereen volgens mij wel eens. Als ik nu kijk wat Garmin/Trenara voor voorspellingen hebben verklaar ik ze beide voor gek. Als ik dan wat trainingen verder ben merk ik dat die tijden toch haalbaarder zijn dan ik zelf zou verwachten.

[removed]

• GerGio
redwing schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:51:
[...]

Tja, bij uitrusting is het de vraag wat je verstaat onder er baat bij hebben. Met zulke schoenen loop je sneller zonder dat je er iets voor hoeft te doen (even gechargeerd ;) ). Dus als het je gaat om een snelle tijd heb je er altijd wat aan, want ook iemand die 4:30 over een marathon doet zal er wel een paar minuten afhalen met zulke schoenen.
Gaat het je puur om je conditie zullen zulke schoenen dan weer niet zoveel doen, want je spieren zullen er niet sterker van worden, daarvoor moet je toch echt trainen :+

[...]

Dat gevoel dat je niet meer harder kunt heeft iedereen volgens mij wel eens. Als ik nu kijk wat Garmin/Trenara voor voorspellingen hebben verklaar ik ze beide voor gek. Als ik dan wat trainingen verder ben merk ik dat die tijden toch haalbaarder zijn dan ik zelf zou verwachten.
Nou ik heb het iets wat ambitieuze doel opgepakt om een Full Distance Triatlon te gaan doen dus dat trainen zit wel goed. Ik ben nog nooit zo fit en zo snel geweest. Ik verbaas me gewoon keer op keer wat er af en toe aan tijden voorbij komt. Zowel met fietsen als met lopen. Nu zie ik dat die donkere avonden twee uur lang in de kou lopen zich meer dan ooit hebben terugbetaald. Zo erg dat ik het niet erg zou vinden om dat komende winter gewoon weer te gaan doen.

Nickname KasPlantje.

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-11 12:09
YinYang schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:21:
Afgelopen weekend nieuwe hardloopschoenen gekocht bij de PK runningshop en uitgekomen op de Brooks Glycerine. Wat een verschil met mijn huidige Brooks Adrenaline zeg! Het is net of je op wolkjes loopt :D

Was wel nog een beetje bang dat de hogere demping misschien voor wat meer instabiliteit zou zorgen, maar had nergens last van na mijn 1e ronde hardlopen.

Had wel de neiging om de veters te strak te doen, ik denk omdat ze zo licht/zacht en daarom misschien ook wel ruim aanvoelen, en dat gevoel daarom wilde compenseren. Qua maat zijn ze hetezlfde als mijn oude schoenen (duim ruimte aan de voorkant), dus dat is gewoon hetzelfde.

Hebben jullie met jullie hardloopschoenen ook altijd 0,5 tot 1 maat groter dan je normale schoenen?

Toch gek dat het dan toch zo anders aan kan voelen :D

Benieuwd hoe het aanvoelt als ik wat langere afstanden ga lopen op de Glycerine's
Normale schoene maat 42, saucony hardlloopschoenen maat 44....en dan heb ik bij de Guide nog wel wat dikkere sokken, maar in mn nieuwe Endorphines heb ik geen of héél dunne sokken aan.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 09:11

Flipm0de

geen

beetje rare vraag of eigenlijk geen vraag, maar daar gaat ie:
De laatste tijd wat meer bezig met sporten en gezondheid. Wordt wat ouder (40 inmiddels, 65kilo met 175cm), kleine kinderen en slechte nachten dus merk dat het nodig is waar het vroeger nooit nodig was.

Nu is hardlopen in dit weer heerlijk, ik doe lekker rustig aan (zone 2) en loop 10k in iets meer dan een uurtje. Zou graag eens opbouwen naar wat meer maar heb ook een beetje FOMO. Als ik vrienden spreek of op internet kijk lijkt het wel alsof hardlopen zonde is en krachttraining dé manier is om gezond oud te worden (longevity, zo'n term die je nu overal voorbij ziet komen). Naarmate je ouder wordt verdwijnt je spiermassa en je bent wel gek als je niet aan krachttraining doet en 2x je lichaamsgewicht aan eiwit per dag eet. Ook afvallen zou je moeten doen door krachttraining.

Heeft het algoritme mij te pakken en krijg ik daarom nu alleen maar zulke informatie, of zien jullie hier ook wat in? Gaat hier vooral over hardlopen natuurlijk maar doen jullie daarnaast ook nog krachttraining om, iig geen spieren te verliezen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Hillshade
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-11 16:49
Flipm0de schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:50:
De laatste tijd wat meer bezig met sporten en gezondheid. Wordt wat ouder (40 inmiddels, 65kilo met 175cm), kleine kinderen en slechte nachten dus merk dat het nodig is waar het vroeger nooit nodig was.

Nu is hardlopen in dit weer heerlijk, ik doe lekker rustig aan (zone 2) en loop 10k in iets meer dan een uurtje. Zou graag eens opbouwen naar wat meer maar heb ook een beetje FOMO. Als ik vrienden spreek of op internet kijk lijkt het wel alsof hardlopen zonde is en krachttraining dé manier is om gezond oud te worden (longivity, zo'n term die je nu overal voorbij ziet komen). Naarmate je ouder wordt verdwijnt je spiermassa en je bent wel gek als je niet aan krachttraining doet en 2x je lichaamsgewicht aan eiwit per dag eet. Ook afvallen zou je moeten doen door krachttraining.

Heeft het algoritme mij te pakken en krijg ik daarom nu alleen maar zulke informatie, of zien jullie hier ook wat in? Gaat hier vooral over hardlopen natuurlijk maar doen jullie daarnaast ook nog krachttraining om, iig geen spieren te verliezen.
Het is natuurlijk genuanceerder dan social media laat overkomen. Hardlopen met mate (Edit: voornamelijk niet jezelf stuklopen) is nog steeds heel goed tegen hart- en vaatziekten bijvoorbeeld, maar ook om diabetes onder controle te houden of te voorkomen. Ik zou het idd zoeken bij een combi, en in hoever je ergens mee gaat zal vast niet super veel uitmaken. Het belangrijkste is dat je actief, gezond en bezig blijft, en dat je voornamelijk gezonde voeding eet.

• InZane
(longivity, zo'n term die je nu overal voorbij ziet komen).
Nooit van gehoord. Ik vind wel resulaten op de term 'longevity' en die gaan dan voornamelijk over diëten :?

• kepler
Pfff geen goede voorbereiding naar de marathon komende zondag. Had al paar dagen beetje last van mn onderrug, gisteren heel rustig 5km gelopen. Vanochtend echt last van mn rug en enigszins moeite met opstaan en lopen...

Ik heb dit wel eens vaker gehad, meestal binnen paar dagen wel over. Beter nu veel last dan zondag, maar ideaal is anders :X

Ik blijf maar zoveel mogelijk in beweging en beetje rekken/strekken.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:55

L23

Ik blijf gewoon hardlopen hoor :P Maar doe daarnaast ook aan krachttraining. Lijkt me sowieso belangrijk ter preventie van blessures.

Ik herken het verder niet, ik zie genoeg voorbeelden dat je ook gezond oud kan worden met hardlopen. Als je graag als doel hebt om op te bouwen naar wat meer dan is het toch zonde als je daar niks mee doet? Als je krachttraining leuker vind ook niks mis mee. Gezond en gelukkig oud worden.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:02
Wat je ook doet, het is altijd beter dan niets doen.

• Virton
  • Laatst online: 09-11 14:59
AppieR schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:30:
[...]

Het weer voor zondag lijkt mee te vallen! Wat warmer dan afgelopen weken maar geen 20+ scenario's gelukkig.

https://www.runners.nl/ni...terdam-marathon-2025.html
Lijkt inderdaad mee te vallen!
Ik hoop dat de wind nog wat gaat liggen en anders maar goed uit de wind in de pacegroep blijven lopen. Enschede is geen echte stadsmarathon met het merendeel van de kilometers buiten of aan de rand van de stad.
Daarnaast voor de toeschouwers helaas wat regen, voor mij maakt dat niet zoveel uit.

• Hartloper

Nu is hardlopen in dit weer heerlijk, ik doe lekker rustig aan (zone 2) en loop 10k in iets meer dan een uurtje. Zou graag eens opbouwen naar wat meer maar heb ook een beetje FOMO. Als ik vrienden spreek of op internet kijk lijkt het wel alsof hardlopen zonde is en krachttraining dé manier is om gezond oud te worden (longivity, zo'n term die je nu overal voorbij ziet komen). Naarmate je ouder wordt verdwijnt je spiermassa en je bent wel gek als je niet aan krachttraining doet en 2x je lichaamsgewicht aan eiwit per dag eet. Ook afvallen zou je moeten doen door krachttraining.

Het is toch niet óf hardlopen óf kracht ? Denk je dat je inderdaad slachtoffer bent van een algoritme. En dat eiwit eten is ook de hype van het moment.
Zoals de meeste hardlopers ben ik niet gek op krachtoefeningen doen. Er waren jaren dat ik drie maal per week 10 minuten wat oefeningen deed, intussen is dat alweer een half jaar geleden. Mijn goede voornemen is om er weer mee te beginnen. Morgen.

• GerGio

Nu is hardlopen in dit weer heerlijk, ik doe lekker rustig aan (zone 2) en loop 10k in iets meer dan een uurtje. Zou graag eens opbouwen naar wat meer maar heb ook een beetje FOMO. Als ik vrienden spreek of op internet kijk lijkt het wel alsof hardlopen zonde is en krachttraining dé manier is om gezond oud te worden (longevity, zo'n term die je nu overal voorbij ziet komen). Naarmate je ouder wordt verdwijnt je spiermassa en je bent wel gek als je niet aan krachttraining doet en 2x je lichaamsgewicht aan eiwit per dag eet. Ook afvallen zou je moeten doen door krachttraining.

Als je actief genoeg bent zou ik me niet direct zorgen gaan maken over het verliezen van spieren. Ik heb in het verleden crossfit gedaan naast mijn hardlopen maar dat was niet meer te combineren met een volledige triatlon training. Dus daar ben ik mee gestopt.

Nu doe ik 1 keer per week half uurtje krachttraining en ik zwem twee keer per week en daarvan ben ik een stuk gespierder geworden dan ik ooit had met die een tot twee keer per week crossfit.

Maar vind iets wat jij leuk vind. Als jij hardlopen leuk vind en daarin beter wilt worden. Ga dat vooral doen. Als je sterker wilt word moet je dat doen. Maar een ding daarvoor heb je geen Gym nodig. Je kunt op lichaamsgewicht al een hele hoop bereiken thuis. Stel jezelf een leuk doel en ga ervoor.

Als je in een gekke bui bent zou je nog naar Hyrox.

Nickname KasPlantje.

• InZane
Zo, nog een laatste loslooprondje gedaan vanochtend en nu moet het wel klaar zijn voor Rotterdam.

Valt me wel op dat m'n rusthartslag de laatste tijd weer wat omlaag is gekropen. Normaal zo rond de 45, maar de laatste dagen onder de 40. Gisteravond zat ik een serie te kijken met een hartslag van 39, terwijl die serie nou echt niet zo slaapverwekkend was ofzo :D

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11 16:16

Sherlock

No Shit

Ik loop wel eens 'hard' maar vind mezelf geen 'echte hardloper' omdat het niet mijn eerste sport is. Die heb ik namelijk niet (meer). Ik vind het leuk om hard te lopen, te moutainbiken, te padellen en te zaalvoetballen. In een gekke bui pak ik de racefiets en als ik ergens ben waar er toevallig een klimwand is dan vind ik het leuk om dat te gaan doen. Sinds een half jaar doe ik 1x in de week aan een soort krachttraining/core stability en alhoewel ik dat het minst leuk vind van alle beweegactiviteiten die ik doe, heb ik wel echt het idee dat het helpt om al die leuke dingen te blijven doen. Dus zo sta ik in het krachttraining verhaal, ik denk dat het ondersteunend kan zijn voor de rest.

En voor sommigen is het een way of life, net zoals hardlopen dat weer voor anderen is.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 20:32
Hartloper schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:24:
[...]

Het is toch niet óf hardlopen óf kracht ? Denk je dat je inderdaad slachtoffer bent van een algoritme. En dat eiwit eten is ook de hype van het moment.
Zoals de meeste hardlopers ben ik niet gek op krachtoefeningen doen. Er waren jaren dat ik drie maal per week 10 minuten wat oefeningen deed, intussen is dat alweer een half jaar geleden. Mijn goede voornemen is om er weer mee te beginnen. Morgen.
Herkenbaar!

Na New York had ik mijn sub 3 missie, dus wilde ik wekelijks krachttraining toevoegen om die missie te gaan halen. Resultaat: vaak aan gedacht, 1x gedaan en 2:59 gelopen.

Krachttraining is dus overbodig 😎🤪

• Hartloper
@InZane ziet er goed uit 👍
@WizzlerNL de laatste 3 maanden voor mijn 2:59 deed ik ook geen krachttraining of core meer.
N=2.

• Slickk
Ik ging 3x per week naar de sportschool maar om oefeningen te doen moest ik te geconcentreerd zijn, daarbij corona en overgestapt naar 3x per week hardlopen (en in aanloop naar marathon regelmatig 4x).

Ik mis het niet :) Binnen achter een bureau zitten voor werk, binnen zitten om te sporten... Lekker naar buiten met een doel want een doelloos rondje wandelen vond ik niks.

Dat is 4,5 jaar geleden en sindsdien nooit meer krachttraining gedaan. Geen blessures, prima progressie gemaakt.

Als ik ambities zou hebben om m'n marathontijd van 2:45 te verbeteren naar 2:30, sure, dan zou krachttraining vast wel één van de volgende logische verbeteringen zijn. Maar voor de keren dat ik aan sporten toe kom met een jong gezin, spendeer ik die liever aan hardlopen zelf.

Qua lichaamsbouw en uiterlijk... Tsja, natuurlijk zag ik er destijds sterker uit. Maar die ijdelheid is wel wat verdwenen. Het is maar net wat je belangrijk vindt en waar je blij van wordt.

Het enige waar mensen wel mee mogen stoppen is dat te benoemen. Ongevraagd advies dat ik wel eens wat meer zou mogen eten... Hoeft niet. :) Zodra je veel loopt, valt er niet tegenaan te eten. Het is ook een versterkend effect; voel ik me goed, sport ik goed, dan eet ik 'goed'. Voel ik me slecht, sport ik weinig, eet ik meer ongezond.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-11 19:54

My 2 cents, ook 40 jaar, geen sportschool van binnen gezien de afgelopen 15 jaar. Zittend beroep. Deed voornamelijk wat wielrennen de laatste 10-15 jaar.

Ik kreeg van mijn bedrijfsarts het advies om wel wat aan krachttraining/spieroefeningen te gaan doen. Met name om preventief ervoor te zorgen dat ik geen klachten zou gaan ontwikkelen die typisch zijn voor kantoorwerkers zoals rugpijn, etc. Als goed voornemen dit jaar Hyrox opgepakt, voor mij een mooie combinatie van spierkracht en cardio in de vorm van hardlopen.

Ik denk dat het vooral goed is om gewoon lekker bezig te zijn en regelmatig (minimaal 2-3x per week) te sporten. Daar zit denk ik de grootste winst. Welke sport dat vervolgens is, is voor iedereen persoonlijk. Een beetje spieroefeningen daarbij doen is altijd goed ter ondersteuning van de sport die je beoefent

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Als je toch iets met stabiliteit en kracht wil doen maar er geen looptraining voor wil opgeven, kan ik deze oefeningen aanraden. Die raken de belangrijkste loopspieren en zijn niet zo intensief dat je er bijzonder lang van moet herstellen. En je hebt alleen een simpel weerstand bandje nodig. Zelf doe ik ze vaak voor of na een easy run.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-11 11:20
Startnummer Rotterdam opgehaald zojuist. Was eigenlijk van plan dat zondag pas te doen maar aangezien de eerste trein pas om 8:55 aankomt vond ik dat wat krap worden.

Allemaal prima geregeld. Treinreis ook foutloos. Nu de beentjes omhoog!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QSrE9ExZO9pbeJfZ07QEMlrXyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAAzAZc80w2rNiEGPk8joVK5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door havana op 11-04-2025 14:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• kepler
Blik1984 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:44:
[...]

My 2 cents, ook 40 jaar, geen sportschool van binnen gezien de afgelopen 15 jaar. Zittend beroep. Deed voornamelijk wat wielrennen de laatste 10-15 jaar.

Ik kreeg van mijn bedrijfsarts het advies om wel wat aan krachttraining/spieroefeningen te gaan doen. Met name om preventief ervoor te zorgen dat ik geen klachten zou gaan ontwikkelen die typisch zijn voor kantoorwerkers zoals rugpijn, etc. Als goed voornemen dit jaar Hyrox opgepakt, voor mij een mooie combinatie van spierkracht en cardio in de vorm van hardlopen.

Ik denk dat het vooral goed is om gewoon lekker bezig te zijn en regelmatig (minimaal 2-3x per week) te sporten. Daar zit denk ik de grootste winst. Welke sport dat vervolgens is, is voor iedereen persoonlijk. Een beetje spieroefeningen daarbij doen is altijd goed ter ondersteuning van de sport die je beoefent
Ik heb de laatste dagen dus flink last van mn rug gekregen in aanloop naar de marathon. Ik merkte ook wel dat ik laatste weken wat minder 'fier' aan het lopen was.

Ik ben ook boven de 40 en heb nooit echt aan core stability trainingen gedaan. Maar nu de kms weer omhoog gaan en de leeftijd ook, merk dus dat ik dat er echt bij moet gaan doen om minder kans te lopen op blessures. En ook gewoon sterker te lopen.

Naar een sportschool gaan past gewoon niet in het schema thuis (hardlopen kan ik veel makkelijker om dingen heen plannen). Maar thuis echt oefeningen doen dat hou ik ook maar 2x vol ofzo :')

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-11 20:39
Strava heeft nu sinds kort ook een racepredictie ('prestatievoorspelling'). Aangezien het gebruik maakt van dezelfde data als Garmin qua activiteiten was ik benieuwd wat het verschil is tussen deze twee. Bij mij is het als volgt:
DistanceStravaGarmin
5k00:18:3800:18:21102%
10k00:38:5300:38:49100%
HM01:27:5601:26:11102%
Marathon03:18:2903:06:55106%

De verschillen op de 5k t/m HM vind ik vrij klaar. Aangezien ik train voor de hele marathon vind ik het verschil in voorspelde eindtijd voor de hele marathon wel vrij significant.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ondanks een klein klachtje aan het linkerbeen heb ik toch het startnummer en shirt opgehaald.

Verkopen van het startnummer heeft nu bijna geen zin en ik ken eigenlijk weinig mensen die er nog 1 zoeken zodat ik het nummer weg kon geven Helaas kan ik niet downgraden naar de kwart marathon dus ik dacht bij mijzelf....ik ga gewoon starten en stap desnoods na 10 a 21.1 km uit en pak vervolgens lekker de metro op Zuidplein richting huis :P Dan snuif ik toch iets van de sfeer op en mochten de sterren allemaal uitgelijnd staan, dan kan ik alsnog besluiten om verder te lopen. Het ongemak is niet van dien aard dat lopen helemaal niet gaat en ik had sowieso even een hardlooppauze ingecalculeerd na 13 april .

Enfin, of het allemaal heel slim is weet ik niet maar we zullen het gaan zien :) :+ Weet wel dat ik wel moet gaan werken aan (core)oefeningen want mijn veertigerslijf is niet heel gezegend met een goed en stabiel onderstel :P

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 11-04-2025 14:27 ]

Strava

• Megupe
  • Laatst online: 23:26
Maarten2212 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:21:
Strava heeft nu sinds kort ook een racepredictie ('prestatievoorspelling'). Aangezien het gebruik maakt van dezelfde data als Garmin qua activiteiten was ik benieuwd wat het verschil is tussen deze twee. Bij mij is het als volgt:
DistanceStravaGarmin

De verschillen op de 5k t/m HM vind ik vrij klaar. Aangezien ik train voor de hele marathon vind ik het verschil in voorspelde eindtijd voor de hele marathon wel vrij significant.
straffe tijden hoor

• Maarten2212
Dank, maar het wat niet bedoeld als humblebrag hoor :) . Meer om de verschillen aan te geven tussen Garmin en Strava. Aangezien ik over een maand mijn eerste marathon loop en geen idee heb wat ik kan verwachten, hechtte ik (waarschijnlijk onterecht) wel een bepaalde waarde aan dit getal.

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 15:51
Maarten2212 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:21:
DistanceStravaGarmin

waar vind ik de raceprediction? (ik heb een premium account)

• Maarten2212
DeCo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:41:
[...]

waar vind ik de raceprediction? (ik heb een premium account)
Ik vind het in de Strava App (Android) --> 'Jij' --> 'Voorgang', en daar staat het dan. Maar ik zie nu op Reddit staan dat het pas op 23 april uitkomt: https://www.reddit.com/r/...n_feature_dropping_april/.

En hier meer uitleg over hoe ze de tijd berekenen: https://support.strava.co...5-Performance-Predictions

• InZane
Maarten2212 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:50:
[...]

Ik vind het in de Strava App (Android) --> 'Jij' --> 'Voorgang', en daar staat het dan. Maar ik zie nu op Reddit staan dat het pas op 23 april uitkomt: https://www.reddit.com/r/...n_feature_dropping_april/.

En hier meer uitleg over hoe ze de tijd berekenen: https://support.strava.co...5-Performance-Predictions
Ik ben subscriber en heb een Android toestel en draai de beta versie van Strava, maar ik zie het daar verder (nog) niet in staan in ieder geval.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:00

Stewie!

Keen must die!

InZane schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:31:
[...]

Ik ben subscriber en heb een Android toestel en draai de beta versie van Strava, maar ik zie het daar verder (nog) niet in staan in ieder geval.
Idem, jammer, had stiekem wel even willen kijken wat Strava reeel acht, voor de marathon van komende zondag. :*)

Vandaag in Rotterdam de bib opgehaald, de hekken worden al geplaatst, de zon schijnt, de terrasjes al vol. Het kriebelt enorm, heb zoveel zin in zondag!

[ Voor 17% gewijzigd door Stewie! op 11-04-2025 15:38 ]

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hvqh-_hYbCOc3rLPNsx5J5UmvRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfa50OjqNu51uNqM0xS4A50R.jpg?f=fotoalbum_large

Zo dan, morgenochtend nog even 20m licht joggen denk ik, en dan ben ik er klaar voor.
Heb zaterdagmiddag nog een verjaardag, denk dat ik pilsjes maar even oversla ;)

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-11 19:44
Je zou toch een mail krijgen met QR code voor het ophalen van het startnummer?
Ik heb nog niets gehad...
Zal wel goedkomen hoor, er zal wel een balie zijn voor dit soort gevallen ofzo.

• klootwyk
  • Laatst online: 08:15
Long shot, maar vraag het toch maar even.

Als iemand een Rotterdam Marathon shirt in heren XS heeft en wil verkopen/ruilen…

Ik heb een S maar de lengte is langer dan de maattabel die ik van de helpdesk heb gehad aangeeft, dus zoek de kleinere maat :(

Sorry indien ongepaste vraag

[ Voor 10% gewijzigd door klootwyk op 11-04-2025 18:01 ]

• klootwyk
  • Laatst online: 08:15
ArmyOfQueens schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:21:
Ik had een marathon en city run op te halen. De city run link werkte niet en gaf een foutmelding.
Emails gisteren begin van de avond pas ontvangen overigens

• InZane
Daar is inderdaad een balie voor. Spam ook gecontroleerd?

• MJVR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-11 20:11

MJVR

This rent is for space!

Ik heb de QR code ook niet gekregen. Net op de expo geweest. Ze hebben een speciale balie en als je je startnummer noemt, is het zo geregeld.

Succes zondag!

2 x de helft

• IetsMetData
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:09
Hé allemaal,

Zondag ga ik op voor mij eerste marathon! Net hier wat teruggelezen (3 pagina's). Mocht aankomst bij startvak e.d. besproken zijn, zeg het vooral.

Ik start in wave 1, mik op 3:25, start dus net iets na 10 uur.
Wat is jullie advies hoe laat je in het startvak moet zijn (en nog even rustig wat kan bewegen).
Hoe laat moet je dan ongeveer bij Kralingse Zoom weg met het ov (ik mik nu op 9 uur), of zijn de treinen vanuit Utrecht in de ochtend nog vrij rustig?
En is ov dan dus echt een betere optie?

Ik loop al een aantal dagen enthousiast rond en heb er zin in!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11 20:31

Sméagol

Master of Mayhem

Succes aan alle lopers zondag!
Ik doe het zelf rustig aan, met de Rotterdam walk morgen. Maar het was leuk om de happening op de coolsingel en in het wtc mee te maken. Grappig genoeg heb ik in al die jaren nog nooit de marathon bewust meegemaakt als event. Misschien toch maar 'ns hardlopen proberen..

Make lovecraft not warcraft.

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-11 19:44
IetsMetData schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:21:
Hé allemaal,

Zondag ga ik op voor mij eerste marathon! Net hier wat teruggelezen (3 pagina's). Mocht aankomst bij startvak e.d. besproken zijn, zeg het vooral.

Wat is jullie advies hoe laat je in het startvak moet zijn (en nog even rustig wat kan bewegen).
Hoe laat moet je dan ongeveer bij Kralingse Zoom weg met het ov (ik mik nu op 9 uur), of zijn de treinen vanuit Utrecht in de ochtend nog vrij rustig?

Vorig jaar stond ik 9:45 in het vak en toen was het al helemaal hutje-mutje.
Dus dit jaar ga ik voor 9:30 het vak in.
Vanaf metrostation Beurs waar je aankomt vanaf Kralingse Zoom moet je denk ik zo'n 15 min rekenen om het vak in te komen, het is 1 grote opstopping eigenlijk.
Als je ook nog even naar de wc wilt is 8:45 weg bij Kralingse Zoom veiliger denk ik.
Hoop dat je niets hebt voor de garderobe, want die is heel ergens anders (Schouwburgplein).

• Hartloper
Weer ziet er goed uit, ganse tijd rond 13-14 graden en bewolkt, vrij ideaal. Of toch op mijn weerapp op de telefoon, de officiële website geeft iets warmere temperaturen.

We windkracht 4, ik denk dat het vooral tussen km 5 en 13 zaak zal zijn om in een groepje te schuilen. Hoeft geen probleem te zijn gezien het grote aantal deelnemers.

De Kralingse Plas vond ik een klotestuk toen ik 'm liep, daar zou de wind ook een rol kunnen spelen.

Succes in elk geval aan alle lopers van Rotterdam en Enschede !

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11 12:14
Is de dam tot dam loop een beetje leuk als eerste event? Staat mij iets bij dat er een hoop ongetrainde mensen waren die omvielen van de ellende vorig jaar.

.
Ter indicatie, ik loop 5k in 20 min +- en 10k in 45 min. Niet echt snel genoeg om de massa te ontlopen denk ik .

• Hartloper
Dan loop je de DTD in 1:15 (of iets trager want je 10km tijd is relatief trager dan de 5km), dus dan zit je volop in de massa.

• Juancho
Vandaag eind middag een 16km wedstrijd! Helaas beetje verkouden dus straks maar even bekijken wat dat voor invloed heeft. Normaliter wilde ik m'n tijd verbeteren tov de 16km wedstrijd begin december vorig jaar. Maar als het straks lastig gaat pas ik m'n tempo wat aan richting halve marathon tempo (doel is binnen 2 uur te finishen). Dus ipv 5"00 als tempo wordt het dan 5"30. We gaan het zien, je weet het pas als je eenmaal loopt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• InZane
Hartloper schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:52:
Dan loop je de DTD in 1:15 (of iets trager want je 10km tijd is relatief trager dan de 5km), dus dan zit je volop in de massa.
Ja idd, met een tijd van 20 op de 5 had ik de tijd voor de 10 eerder op 42 a 43 verwacht.

• kepler
IetsMetData schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:21:
Hé allemaal,

Hmm ik weet niet meer welke tijd ik heb opgegeven, maar ik sta ik wave 4 met een verwachte eind tijd van 3.35 :') Dat zal hoop inhalen worden...

Ik ben van plan om rond 945 in het startvak te staan. Verwachte starttijd is 1021

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
FilipK schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:49:
Is de dam tot dam loop een beetje leuk als eerste event? Staat mij iets bij dat er een hoop ongetrainde mensen waren die omvielen van de ellende vorig jaar.

.
Ter indicatie, ik loop 5k in 20 min +- en 10k in 45 min. Niet echt snel genoeg om de massa te ontlopen denk ik .
Ik denk dat je een hoop massa met dat tempo wel voor ben (mits je in de bijbehorende wave start), je zal niet in je eentje lopen nee maar de bulk zal iets langzamer zijn schat ik. Inderdaad ook vanwege relatief veel bedrijfslopers die weinig of niet getrained hebben.

Vorig jaar is die mede daardoor zelfs gestaakt halverwege. Afhankelijk van het weer is dat risico er weer.

Ik heb niks met Amsterdam dus ik doe daar zo min mogelijk, maar verder zal de sfeer denk ik best goed zijn.

Alternatief (op ongeveer die afstand) is denk ik de Zevenheuvelen loop. Voor de rest weet ik niet echt grote 15k/10EM loopjes.

Zandvoort circuitrun heeft een 10EM maar die is net geweest.

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:47
FilipK schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:49:

.
In het begin door de tunnel is het wel druk, maar daarna valt het mee vond ik afgelopen jaar.
Verder is het een leuk evenement m.i.

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11 16:48
Shinji schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:23:
[...]

Alternatief (op ongeveer die afstand) is denk ik de Zevenheuvelen loop. Voor de rest weet ik niet echt grote 15k/10EM loopjes.
Mag ik als Tilburger de Tilburg Ten Miles even onder de aandacht brengen 🥳? Is in september.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

xobdorp schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:36:
[...]

Mag ik als Tilburger de Tilburg Ten Miles even onder de aandacht brengen 🥳? Is in september.
Druk genoeg voor een leuke entourage, maar minder massaal. Start en finish liggen bij elkaar dus geen logistieke puzzel. Enthousiast publiek. Wat mij betreft een veel leuker evenement dan DtD.

Voor de diehards is er ook de Twiskemolenloop. Gecertificeerd parcours, elke eerste zondag van oktober tot maart oid. Nul publiek maar wel bloemen voor de winnaar (die ik ooit heb mogen meenemen).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Insert01
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:18
Shinji schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:23:
[...]

Zandvoort circuitrun heeft een 10EM maar die is net geweest.
De IJsselloop is morgen, 15km. Start en finish in het centrum van Deventer, met 2x een zelfde rondje er in en veel publiek. Mooie wedstrijd. Daarnaast eventueel de Station tot Station loop, al zit die heel snel vol en is het aantal plaatsen beperkt. Een route van 16km die letterlijk van treinstation naar treinstation loopt. Dus de terugweg is met de trein.

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10 14:43
Zijn er toevallig Tweakers die over twee weken de Antwerp 10 miles lopen? Mijn maatje is afgehaakt, dus ga nu alleen. Zou leuk zijn om daarna ergens aan te haken.

• Shinji
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCrCRfDzdwdCA_qmtjNU9hnw3_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gc3puA133GBFY9WWFD3RUq3s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1VggtjnKbAqyGo_9zQJrJXrMhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTuFAib4m4eovp5Rs5R1UtXU.jpg?f=fotoalbum_large

Net de 2,5km kidsrun gedaan met mijn dochter. Wat was het warm. Maar ze heeft super gelopen, vrijwel niet gewandeld. Ze was net iets voor mij gefinished door nog een sprintje te doen. Op de klok was het volgens mij net geen 16 minuten.

• L23
  • Laatst online: 23:55

L23

Vandaag een maand na de Halve van Haren weer eens een lange duurtraining gelopen. Met het trainen voor de Halve van Haren steeds de duurloopjes met een kilometer uitgebreid en dat zet ik nu weer voort.
De laatste tijd voornamelijk overgegaan van 3 naar 4 keer in de week hardlopen en loop nu ook elke week met Strava Run Club groepjes, leuke afwisseling. Om die reden ook een Strava account aangemaakt, maar daar inmiddels helemaal op overgestapt. Gebruikte al sinds 2008 Runkeeper, maar die begint de laatste tijd steeds meer standaard statistieken achter een betaalmuur te stoppen. Overal staat upgrade nu. Was sowieso al een gedoe om met RunGap de hardlooprondjes te synchroniseren tussen verschillende apps. Met RunGap alles van 2008 tot en met 2025 overgezet naar Strava.

Was na het trainen voor de Halve van Haren wel even zoeken hoe nu verder met hardlopen, zo voelde het in ieder geval. Natuurlijk ook even de eerste twee weken rustig aan gedaan en daarna weer opbouwen. Maanden trainen naar een afstandsdoel en dan is het opeens voorbij. Verder dit jaar voornamelijk 10 kilometer loopjes op de planning staan. 4 keer in de week hardlopen gaat in ieder geval goed en ik blijf progressie zien. 25 mei ga ik de Liemerse Landloop 10 km lopen met als doel onder de 45 minuten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• InZane
Het is echt ontzettend afzien bij 't WTC op het terras momenteel :+

• Stewie!
  • Laatst online: 07:00

Stewie!

Keen must die!

Helemaal klaar voor morgen, enorm veel zin in. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ic7kgKjsI7TcFjWMRmPnqrS1MI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HO6kVYPAUnT8OksJkJlNyXj0.png?f=fotoalbum_large

En gelukkig niet te warm, beetje bewolkt, heerlijk weer voor het hardlopen!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Doet ook maar mee met de hype :+ Ws hou ik nog wel wat over van die gels :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ay1_HrHGaMBjaq7Y6BjQGR3TA4I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MueHEzQnADzseJb5lFfZw2wi.jpg?f=user_large

Het is momenteel wel smerig warm qua temperatuur...👀

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 12-04-2025 19:28 ]

Strava

• Shinji
  • Nu online
Wel gunstige temperaturen voor morgen hoor, succes aan allen die gaan lopen.

Tussen 10:00 en 11:00 nog een beetje regen en koelt het nog wat af van 12 naar 11 graden.

• kepler
Gelukkig heb ik nog een wegwerp poncho gekocht gisteren :D

• Shinji
  • Nu online
Overigens, als de kidsrun medaille weer een afspiegeling is van de hele/kwart medaille met wat extra tierlantijntjes dan baal ik wel echt nog meer van de medaille van vorig jaar, zonder enig Rotterdams herkenningspunt.

Dit jaar is die dan stuk beter :)

• InZane
Stewie! schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:35:
Helemaal klaar voor morgen, enorm veel zin in. [Afbeelding]

En gelukkig niet te warm, beetje bewolkt, heerlijk weer voor het hardlopen!
Zo, je zult iig niet omkomen van de honger! :D

Mijn spul zit nog in de tas, komt morgenochtend wel.

Succes aan iedereen!!

• Megupe
  • Laatst online: 23:26
Iedereen veel plezier morgen.
Ikzelf ga voor de Cruyff run, 14k met als doel onder het uur.

• Juancho
Vanmiddag om 17:00 uur had ik de 16.1km (10 mijl) wedstrijd. Poeh wat was het warm, volle bak zon en doordat een groot deel van de route door het achterland en langs de dijken gingen ook geen schaduw. Ik was dus wat verkouden en dat zat me de hele run in de weg. Normaal probeer ik zolang en zo goed mogelijk door de neus te ademen maar dat ging nu niet. Kwam er niet lekker in en na 9km al kwam de klad er in. Zware benen, beetje krampgevoel in m'n hamstring.

Had m'n tempo al aangepast van 5"30 (m'n halve marathon tempo straks om onder de 2 uur te komen) naar 5"40. Maar na 10km moest ik dat laten varen want ik had de vorm/beentjes er niet meer voor. Uiteindelijk puur op karakter en mentaliteit de 10 mijl uitgelopen in 1u35min met een gemiddeld tempo van 5"58. Natuurlijk is dat teleurstellend (op 1 december liep ik nog een PR op de 10 mijl met een gemiddeld tempo van 5"02 mrt eindtijd 1:21:19) maar anderzijds weten we allemaal als hardlopers ook dat je gewoon soms zo'n dag/run kan hebben. Niet helemaal fit, zware beentjes etc. Dan mag en moet je ook trots zijn op wat je wel presteert en toch gewoon ff 16.1km hardloop.

Ik weet dat er hier ook vele lopers zijn voor wie dat een soort van easy run in, maar voor mij zijn dit soort wedstrijden en straks ook de halve marathon wel afstanden waarbij ik tot de Max kan/wil/moet gaan.

Wel blij dat ik dus gegaan ben! 💪🏽

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 12-04-2025 21:28 ]

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:22
Hier ook maar even een kit-foto voor morgen. Startnummer haal ik morgenochtend op. Enorm veel zin in!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gL520UcDxbMWe51lAC-wVdsRs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAGrc3825jchophFNFKjfonK.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

Rudedadude

Maybe we were born to run

Hold my beer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqgZGSack6f65HH3J1VSKvKFsNo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4KHpVhftPrpTwmTMfURIMGWb.jpg?f=user_large

En er ligt nu ook weer een echte Komo™ vuilniszak op het stapeltje. Want ja, druppels enzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Rudedadude op 12-04-2025 22:34 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 11:58
Als ik hier buiten kom is het vochtig en benauwd. Hoop dat het in Rotterdam beter is! Succes en plezier gewenst!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06:52
Succes voor de lopers vandaag! Ik verheug me alweer om de verslagen/verhalen te lezen vanavond.

Zelf hou ik het bij een beschaafd rondje van 10 straks.

[ Voor 23% gewijzigd door TinusXIII op 13-04-2025 08:52 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

Veel succes allemaal vandaag!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• HenRun
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07:20
Juancho schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:19:

Had m'n tempo al aangepast van 5"30 (m'n halve marathon tempo straks om onder de 2 uur te komen)

op 1 december liep ik nog een PR op de 10 mijl met een gemiddeld tempo van 5"02 mrt eindtijd 1:21:19)
Bescheidenheid siert de mens. Maar met deze tijd op de 10 EM zou een halve marathon onder de 1uur50 vrij makkelijk moeten kunnen lijkt me.

Rotterdam-lopers zullen dit waarschijnlijk niet meer lezen, maar ik hoop dat het iedereen lukt te genieten en aan zijn/haar doel te voldoen.
Pagina: 1 ... 361 ... 407 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.