Vandaag was de dag dat Ajax praktisch kampioen kon worden, of PSV toch nog kon aanhaken.
De dag dat er heel de dag sport te beleven was in Gent (marathon en Gent - Wevelgem).
De dag dat we 's avonds langer kunnen genieten van zonlicht.
Maar ook de dag van de Venloop, en daar had ik me voor ingeschreven. De voorbereiding was poep door allerlei persoonlijke redenen, dus dat belooft dan wat.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Goed, toch maar met mijn vrouw naar Venlo gereden (A67 dicht, ook dat nog) en we zouden wel zien hoe en wat. Eenmaal aangekomen bleek alles super goed geregeld. We konden in de buurt parkeren en werden met een pendelbus naar het Venloopterrrein gebracht. Ik noem het zo, want het was als een soort festival opgezet, lekker ruim, duidelijk en bovenal prettig. Mogen ze bij meer races doen!
Nummer halen, opspelden, spullen in een (gratis) kluisje en richting startvakken maar!
Er hing een goede sfeer, het weer was goed, en ik ging niet voor een tijd lopen; de ideale omstandigheden om toch een goede tijd neer te zetten! Mijn jaardoel is 10KM in 55:00 en min huidige PR is 55:56, gelopen in januari.
De start was enorm druk, maar echt super gaaf. Mensen stonden ons rijen dik aan te moedigen, en dit ging eigenlijk heel de race zo door! Na de eerste kilometer zei mijn horloge 06:01. Tja, drukte bij de start, ik ging niet voor een tijd. Het zal wel.
Bij kilometer 2 zei het horloge 05:48. Tja, ik ging toch niet voor een tijd, het zal wel. Hier was het nog steeds redelijk druk, dus veel harder kon ook niet.
Dan ineens kilometer 4, die ging in 05:17. Tja, dat gaat al de goede kant op.
Opvolgende kilometers waren steeds onder de 05:30 dus mijn gemiddelde ging ook steeds meer richting die 05:30. De laatste kilometer dus toch maar aangezet en waar het leek of iedereen steeds minder hard ging knalde ik er nog een 05:12 uit!
Uiteindelijk na 55:49 over de streep, maar dat was wel 10,13KM. Mijn 10KM PR is nu volgens Strava precies 55:00!
Dit maakt vooral duidelijk dat er dus nog een stuk meer in het vat zit, ik ben benieuwd wat de rest van het jaar gaat brengen.
Mijn vrouw kon niemand meer vinden die in haar plaats kon gaan (ze zag het niet zo zitten om te lopen na de ellende de afgelopen 2 weken), dus heeft ze zelf ook maar gelopen. Haar doel was finishen en niet opgepikt worden door de bezemwagen. Loopt ze ook gewoon ff 2 minuten van haar PR af, dus super trots!
Nu moe maar voldaan op de bank liggen