Hmmm, heb ik nog niet... is in september en je kan gewoon Nederland selecteren uit de lijst van landen dus lijkt me niet dat je perse iets in Italie moet opgeven.
Hoe doen jullie eigenlijk een interval training?
Ik neem aan dat jullie het niet puur op gevoel doen, maar ik heb geen zin om constant op mijn horloge te kijken. Programmeren jullie op je Garmin een eigen workout? Of hebben jullie een stopwatch in je hand?
Ik neem aan dat jullie het niet puur op gevoel doen, maar ik heb geen zin om constant op mijn horloge te kijken. Programmeren jullie op je Garmin een eigen workout? Of hebben jullie een stopwatch in je hand?
Ik doe vaak intervals en maak die aan via de Garmin Connect website. 1000 metertjes, 400 metertjes, 200 metertjes, long runs, herstel runs. Ik heb het allemaal netjes aangemaakt en ze zijn beschikbaar op je watch om te starten.President schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:17:
Verander ik iets in mijn intervals, dat is eigenlijk alleen maar het aantal x van een ronde dan is dat zo aangepast.
Dat is toch juist 1 van de fijne dingen van Garmin? Ff je run aanmaken, evt pace erbij, hartslag, aantal keren of weer ik wat je wil gaan doen. En gaan! Je hoort het netjes in je oortjes en als je er nog een handig data screen bij maakt is het feest compleet.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Als ik alleen loop dan zorg ik ervoor dat de training op m'n Garmin staat. Verder loop ik regelmatig op de baan, dus daar hoef je verder niet over na te denken. Loop daarnaast ook nog bij een loopgroep op zondagochtend en daar hebben we een asfaltrondje van een kleine 3km in het buitengebied die voorzien is van 100m strepen (met goedkeuring van de gemeente).President schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:17:
Mijn Apple Watch regelt dat. Begin eigenlijk altijd met 5 min warming up gevolgd door 4x 400m tempo en 3 minuten recovery. Daarna loop ik door tot 10-20 km op gevoel, net waar in zin heb of tijd voor heb. Tempo is op een minimale pace, recovery op maximale zone 3.President schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:17:
Ik loop bijna alleen maar intervallen op de atletiekbaan. Als het echt moet (zoals tijdens corona) zet ik het in m'n Garmin. Maar liever ren ik gewoon dom tot het juiste streepje.President schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:17:
Je doet toch niet iedere keer dezelfde tempoblokjes?Deveon schreef op zondag 2 maart 2025 @ 22:11:
[...]
Mijn Apple Watch regelt dat. Begin eigenlijk altijd met 5 min warming up gevolgd door 4x 400m tempo en 3 minuten recovery. Daarna loop ik door tot 10-20 km op gevoel, net waar in zin heb of tijd voor heb. Tempo is op een minimale pace, recovery op maximale zone 3.
Vandaag de Anner BosCross samen met vrienden gelopen. Een vriend van mij was vorig jaar naar Annen verhuisd en toen gekeken of ze daar ook een loopevenement hebben. De Anner BosCross is elk jaar in maart. Gelukkig niet in hetzelfde weekend als de Halve Marathon van Haren, al volgt die vrij snel komende zaterdag 8 maart. Eerst was het idee om rustig de 5 km te lopen, maar zij schreven zich in voor de 10 km. En van de week al besloten om een mooie tijd te lopen. Afgelopen september wou ik al mijn snelste 10 km tijd in Runkeeper verbeteren, deze was nog van 2008. Vandaag is dat gelukt met een tijd van 47:24!
Het parcours loopt door het Strubben Kniphorstbosch in het Nationaal Park Drentsche Aa. Voor mij tot nu toe wel een van de mooiste loopjes. Maar goed, meestal loop ik verhard. In dit geval is het een crossloop. Door de ideale weersomstandigheden was het voor een crossloop een behoorlijk snel parcours. De paden waren grotendeels droog en daardoor niet al te zwaar. Verder een goed georganiseerd evenement dus wellicht volgend jaar weer, maar dan graag met hardloopschoenen die iets meer geschikt zijn voor bospaden.
Even zien hoe de spierpijn/belasting de komende dagen ervaren wordt. Het viel na afloop in ieder geval goed mee en de demping van de onverharde bospaden scheelt ook een boel. Komende week nog 2 hele rustige korte loopjes en dan zaterdag 8 maart de Halve Marathon van Haren. Ik ben daar van plan een tempo tussen de 5:30 a 5:00 min/km te lopen en dan ergens rond de 1 uur en 50 minuten uit te komen. Wellicht was de 10 km loop van vandaag tussendoor niet ideaal in de voorbereiding, maar vond het wel een mooie test om te zien wat mogelijk is. Een tempo van 4:45 min/km wat ik destijds heb gelopen bij de Halve Marathon van Haren in 2006 en vandaag bij de 10 km ga ik niet volhouden, maar volgende week starten met een tempo van 5:30 gaat zeker lukken.
Het parcours loopt door het Strubben Kniphorstbosch in het Nationaal Park Drentsche Aa. Voor mij tot nu toe wel een van de mooiste loopjes. Maar goed, meestal loop ik verhard. In dit geval is het een crossloop. Door de ideale weersomstandigheden was het voor een crossloop een behoorlijk snel parcours. De paden waren grotendeels droog en daardoor niet al te zwaar. Verder een goed georganiseerd evenement dus wellicht volgend jaar weer, maar dan graag met hardloopschoenen die iets meer geschikt zijn voor bospaden.
Even zien hoe de spierpijn/belasting de komende dagen ervaren wordt. Het viel na afloop in ieder geval goed mee en de demping van de onverharde bospaden scheelt ook een boel. Komende week nog 2 hele rustige korte loopjes en dan zaterdag 8 maart de Halve Marathon van Haren. Ik ben daar van plan een tempo tussen de 5:30 a 5:00 min/km te lopen en dan ergens rond de 1 uur en 50 minuten uit te komen. Wellicht was de 10 km loop van vandaag tussendoor niet ideaal in de voorbereiding, maar vond het wel een mooie test om te zien wat mogelijk is. Een tempo van 4:45 min/km wat ik destijds heb gelopen bij de Halve Marathon van Haren in 2006 en vandaag bij de 10 km ga ik niet volhouden, maar volgende week starten met een tempo van 5:30 gaat zeker lukken.
Pace varieer ik wel in tempo maar merk als ik rustig begin dat ik na 4-5 km geen motivatie meer hebt om verder te gaan. Het helpt ook goed tegen de kou en de saaie bebouwde kom uit te komen.InZane schreef op zondag 2 maart 2025 @ 22:37:
[...]
Je doet toch niet iedere keer dezelfde tempoblokjes?
Ik moet me nog steeds een keer goed verdiepen in interval training. Tot nu toe is het me niet zo bevallen en zit het niet in mijn wekelijkse schema. Komende maanden wel van plan interval training rustig op te pakken.President schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:17:
Het was in ieder geval makkelijk in te stellen op mijn Apple Watch (Runkeeper app). Ik merk sowieso dat ik steeds minder op mijn horloge kijk. Ik krijg elke kilometer een gesproken samenvatting met onder andere het tempo. Ingesteld op interval training krijg ik een gesproken melding wanneer ik de intervallen moet uitvoeren. Lijkt me bij een Garmin net zo makkelijk in te stellen.
Geprogrammeerd op de Garmin en op den duur is het tempogevoel zodanig ontwikkeld dat ik het eerste interval iets van twee keer op mijn horloge moet kijken, de rest van de training gaat meestal vanzelf goed. Als ik op 3'55/km wil lopen dan stel ik 3'50-4'00/km in. Kom ik daarbuiten dan waarschuwt het horloge met een pieptoon.President schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:17:
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dit inderdaad. Onderweg kijk ik niet vaak meer naar m’n Garmin. Hartslag loopt altijd achter bij de werkelijkheid, net als de pace. De timer en signaal dat ik richting einde van de interval ga: piepjes, en trilfunctie zijn genoeg. En de Garmin zegt ook wat de volgende interval is. Meer heb ik niet nodig.Juancho schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:20:
[...]
Ik doe vaak intervals en maak die aan via de Garmin Connect website. 1000 metertjes, 400 metertjes, 200 metertjes, long runs, herstel runs. Ik heb het allemaal netjes aangemaakt en ze zijn beschikbaar op je watch om te starten.
Verander ik iets in mijn intervals, dat is eigenlijk alleen maar het aantal x van een ronde dan is dat zo aangepast.
Dat is toch juist 1 van de fijne dingen van Garmin? Ff je run aanmaken, evt pace erbij, hartslag, aantal keren of weer ik wat je wil gaan doen. En gaan! Je hoort het netjes in je oortjes en als je er nog een handig data screen bij maakt is het feest compleet.
Maar dat ligt ook aan je ervaring als loper. Ik kijk nog best vaak op mijn Garmin voor oa pace en of mijn cadans een beetje goed is. Ik vind dat verder niet erg, ik heb mijn datascreen zo ingericht dat ik alles wat ik zie groot genoeg zie en het niet te veel een zooitje is op het scherm. Wil ik meer zien, kan ik altijd scrollen.Jailhouse schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:09:
[...]
Dit inderdaad. Onderweg kijk ik niet vaak meer naar m’n Garmin. Hartslag loopt altijd achter bij de werkelijkheid, net als de pace. De timer en signaal dat ik richting einde van de interval ga: piepjes, en trilfunctie zijn genoeg. En de Garmin zegt ook wat de volgende interval is. Meer heb ik niet nodig.
Maar Garmin is juist goed voor dit soort dingen dus ik zou het zeker gebruiken als je bijv. intervals gaat doen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hier ook nog een CPC loper komende. zondag, halve marathon.
Als 'thuiswedstrijd' blijft het altijd leuk om mee te doen. In Scheveningen vaak veel bekenden langs de kant en de route loopt daar ca. 200m langs m'n huis.
Het lijkt tot nu toe prima weer te worden, hopelijk niet veel warmer dan wat nu de voorspellingen te zijn.
Vorig jaar een tijd van 1.32:40, dit jaar hopelijk onder de 1:30 uur.
Als 'thuiswedstrijd' blijft het altijd leuk om mee te doen. In Scheveningen vaak veel bekenden langs de kant en de route loopt daar ca. 200m langs m'n huis.
Het lijkt tot nu toe prima weer te worden, hopelijk niet veel warmer dan wat nu de voorspellingen te zijn.
Vorig jaar een tijd van 1.32:40, dit jaar hopelijk onder de 1:30 uur.
Ik laat mijn workouts maken door Runna die ze als workout in Garmin zet. Ben er erg blij mee, want die geven met +- 20s marge mijn tempo aan. Vaak genoeg dat ik te snel ga bij een langzame loop of weer te langzaam bij een tempo loop. Je krijgt dan een reminder dat het tempo anders moet. Als ik met oordopjes loop gaat dat ook nog met gesproken tekst.Juancho schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:34:
[...]
Maar dat ligt ook aan je ervaring als loper. Ik kijk nog best vaak op mijn Garmin voor oa pace en of mijn cadans een beetje goed is. Ik vind dat verder niet erg, ik heb mijn datascreen zo ingericht dat ik alles wat ik zie groot genoeg zie en het niet te veel een zooitje is op het scherm. Wil ik meer zien, kan ik altijd scrollen.
Maar Garmin is juist goed voor dit soort dingen dus ik zou het zeker gebruiken als je bijv. intervals gaat doen.
Bestaan jouw intervals altijd uit 1000, 400 of 200m's dan?Juancho schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:20:
[...]
Ik doe vaak intervals en maak die aan via de Garmin Connect website. 1000 metertjes, 400 metertjes, 200 metertjes, long runs, herstel runs. Ik heb het allemaal netjes aangemaakt en ze zijn beschikbaar op je watch om te starten.
Als ik kijk naar mijn AV schema's bijvoorbeeld, dan zie ik daar werkelijk van alles langskomen namelijk, van 200 tot 2000m en van iedere keer dezelfde blokjes tot pyramide contructies. Ik heb inmiddels al een behoorlijke lijst van workouts in Connect staan. Daarnaast zijn er ook nog trainingen buiten de baan die juist gebaseerd zijn op tijd in plaats van afstand.
Herstel- of duurloopjes, al dan niet met gezelschap, zet ik trouwens niet in Connect. Dat vind een beetje overkill.
[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 03-03-2025 09:54 ]
Ook een CPC loper hier met een parcours dat op minder dan 100 meter langs huis komt. Ik ben benieuwd hoe de veranderingen uitpakken. De start is niet meer om 14:30 zoals eerst, maar nu om 10:30. Veel lopers om mij heen vinden dit wel een verbetering. Maar de startvak-indeling is dan weer een teleurstelling voor velen. Waar je normaal met sub 1:40 en sub 1:30 nog redelijk vooraan kon beginnen is dat privilege nu voorbehouden aan sub 1:20.
Voor mij zal het niet veel uitmaken. Vorig jaar nog wel 1:25 gelopen, maar mijn conditie is vanaf november flink ingezakt en kan nu pas weer beginnen met opbouwen. Ik zal al blij zijn wanneer ik rond de 1:45 eindig.
Voor mij zal het niet veel uitmaken. Vorig jaar nog wel 1:25 gelopen, maar mijn conditie is vanaf november flink ingezakt en kan nu pas weer beginnen met opbouwen. Ik zal al blij zijn wanneer ik rond de 1:45 eindig.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Wat bijzonder knap van je. Hoe gaat het nu met je en zal je weer terug komen op je 'oude' niveau?sander_g schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:23:
Ook een CPC loper hier met een parcours dat op minder dan 100 meter langs huis komt. Ik ben benieuwd hoe de veranderingen uitpakken. De start is niet meer om 14:30 zoals eerst, maar nu om 10:30. Veel lopers om mij heen vinden dit wel een verbetering. Maar de startvak-indeling is dan weer een teleurstelling voor velen. Waar je normaal met sub 1:40 en sub 1:30 nog redelijk vooraan kon beginnen is dat privilege nu voorbehouden aan sub 1:20.
***members only***
kun je nergens aangeven dat het NL betreft? Een vinkje of dropdown-menutje om je thuisland te selecteren ofzo?m0ridin schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:47:
Hmmm, wil me inschrijven voor een ultra (italiaans) maar kan maar 5 karakters invullen bij de postcode?
Op zich kan ik alleen cijfers invullen, maar herkenbaar voor mensen hier? Kan ik dat idd gewoon doen of is het handig even de organisatie te mailen (volgens mij is alles altijd mail communicatie geweest en race-package lokaal ophalen bij mijn ultras tot nu toe... maar just in case).
een snelle google leert mij dat italianen inderdaad een 5cijferige PC hebben.
nvm......had moeten doorlezen
[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 03-03-2025 10:40 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Het gaat nu wel ok. Of het oude niveau terugkomt weet ik nog niet. Enerzijds zie ik dat mijn niveau is gezakt naar hoe het zo'n 3 jaar geleden was. Dus als het 3 jaar duurt om terug te komen weet ik niet of ik daar trek in ga hebben.Stewie! schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:31:
[...]
Wat bijzonder knap van je. Hoe gaat het nu met je en zal je weer terug komen op je 'oude' niveau?
Maar tegelijkertijd vind ik het hardlopen nog wel leuk. Zeker als het weer meewerkt. Bovendien heeft de conditie vooraf wel geholpen om de afgelopen maanden redelijk 'normaal' door te komen. En daarbij de steun van hardloopmaatjes. Dus het hardlopen blijft er wel in zitten. Maar terug naar 2 à 3 marathons per jaar moet ik zeker nog afwachten.
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Daar kies ik zelf voor ja, wat is daar raar aan gezien je smiley? Ik vind die 3 heel fijn, zeker tijdens mijn halve marathon training.InZane schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:52:
[...]
Bestaan jouw intervals altijd uit 1000, 400 of 200m's dan?
Dat kan. Reden dat ik het wel doe is dat ik ook die loopjes in een bepaald tempo wil lopen. Je leert gelukkig snel in dat tempo te lopen dus ik kijk dan amper op mijn watch, maar ik vind het wel prettig om in zicht te hebben als ik dat wil.Herstel- of duurloopjes, al dan niet met gezelschap, zet ik trouwens niet in Connect. Dat vind een beetje overkill.
Dat kan je toch zelf ook in Garmin zetten? Tussen welk tempo je wilt lopen? Ik houd ook altijd wat speling. Loop ik daar buiten, krijg ik een kort geluidje in mijn oortjes.s3n schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:39:
[...]
Ik laat mijn workouts maken door Runna die ze als workout in Garmin zet. Ben er erg blij mee, want die geven met +- 20s marge mijn tempo aan. Vaak genoeg dat ik te snel ga bij een langzame loop of weer te langzaam bij een tempo loop. Je krijgt dan een reminder dat het tempo anders moet. Als ik met oordopjes loop gaat dat ook nog met gesproken tekst.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 03-03-2025 11:30 ]
Als je eigen schema loopt kan het ook direct in Garmin ja. Het voordeel van Runna is dat ik een aangepast schema krijg met meer variatie / pittiger dan ik zelf zou bedenken.Juancho schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:30:
[...]
Dat kan je toch zelf ook in Garmin zetten? Tussen welk tempo je wilt lopen? Ik houd ook altijd wat speling. Loop ik daar buiten, krijg ik een kort geluidje in mijn oortjes.
Neem aan dat dat een betaalde app is? Edit: ja dus: Start your plan today for just €19.99 per month / €119.99 per year.s3n schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:37:
[...]
Als je eigen schema loopt kan het ook direct in Garmin ja. Het voordeel van Runna is dat ik een aangepast schema krijg met meer variatie / pittiger dan ik zelf zou bedenken.
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 03-03-2025 12:03 ]
Ik had na mijn halve marathon begin november, die ver boven verwachting ging, een schema via AI laten maken om te proberen om begin januari een 10 km te lopen in 46:00. Al snel bleken de tempolopen en intervallen te pittig voor me. De intervallen heb ik vervangen door een rustige duurloop en de tempolopen deed ik op een rustiger tempo. Door een fikse verkoudheid heb ik de wedstrijd uiteindelijk niet gelopen.
Nu wil ik begin april weer een halve marathon lopen. Ik doe nu op zaterdag een lange duurloop, op maandag een tempoloop en op woensdag een langzame duurloop. Vorige week zaterdag liep ik 24 km, op 5:40. Maandag lukte het om 8 km te lopen op ongeveer 4:50. Afgelopen zaterdag liep ik 21 km op 5:40. Vandaag wilde ik weer 8 km op 4:50. Maar nu was ik er na 3,5 km ineens klaar mee. Hartslag was gewoon prima, ademhaling rustig, maar mijn lichaam voelde gewoon erg niet-fijn. Geen echte pijn maar toch een soort van ongemak all over. Ik baal van dit gebrek aan mentaliteit, doorzettingsvermogen. Wellicht kan ik beter mijn temoloop op woensdag doen en op maandag een rustige duurloop?
Nu wil ik begin april weer een halve marathon lopen. Ik doe nu op zaterdag een lange duurloop, op maandag een tempoloop en op woensdag een langzame duurloop. Vorige week zaterdag liep ik 24 km, op 5:40. Maandag lukte het om 8 km te lopen op ongeveer 4:50. Afgelopen zaterdag liep ik 21 km op 5:40. Vandaag wilde ik weer 8 km op 4:50. Maar nu was ik er na 3,5 km ineens klaar mee. Hartslag was gewoon prima, ademhaling rustig, maar mijn lichaam voelde gewoon erg niet-fijn. Geen echte pijn maar toch een soort van ongemak all over. Ik baal van dit gebrek aan mentaliteit, doorzettingsvermogen. Wellicht kan ik beter mijn temoloop op woensdag doen en op maandag een rustige duurloop?
Ho even. Je ziet dit als iets negatiefs. Ik vind het eerlijk gezegd vooral positief! Luisteren naar je lichaam is belangrijk en we vergeten dat nog wel eens met alle schema's en beschikbare data. Kennelijk heb je even een dagje meer rust nodig.HenRun schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:26:
[...]
Ik baal van dit gebrek aan mentaliteit, doorzettingsvermogen.
Iedereen heeft wel eens een off-day. Naar het waarom is het typisch gissen. Het is in ieder geval weinig nuttig om dan domweg door te duwen, omwille van doorzettingsvermogen ofzo. Dat brengt je niets. Hoogstens problemen op de langere termijn.
Ik zou ook niet meteen paniekvoetbal gaan spelen en je hele structuur omgooien. Voor nu is het incident, pas als dit vaker voorkomt is het zaak om eea te heroverwegen.
En volgens mij zit het met die mentaliteit wel goed. Je lijkt al maanden gestructureerd te trainen. Zou je nu de helft van de trainingen skippen omdat het regent, waait, koud is, de bank zo lekker zit, etc, dan is die mentaliteit een ander verhaal
If you can see, look. If you can look, observe
Is dat schema gebaseerd op je streeftijd of op een recente race? Je moet altijd trainen op het niveau waar je zit, niet waar je wil zijn.HenRun schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:26:
Ik had na mijn halve marathon begin november, die ver boven verwachting ging, een schema via AI laten maken om te proberen om begin januari een 10 km te lopen in 46:00. Al snel bleken de tempolopen en intervallen te pittig voor me.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Zelf heb ik ze inderdaad omgedraaid, zodat ik wat relaxed kan lopen na een lange loop. En in plaats van een tempoloop doe ik intervallen. Op de baan in groepsverband, dat helpt enorm om ook bij een mindere dag toch de tempo's te lopen. Overigens, een groot deel van mijn loopjes begint als een mindere dag maar eindigt als een prima dag. En zo niet, dan geldt: een slechte training is nog altijd veel beter dan een geskipte training. Tenzij je koorts of echte piepjes/kraakjes hebt.HenRun schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:26:
Nu wil ik begin april weer een halve marathon lopen. Ik doe nu op zaterdag een lange duurloop, op maandag een tempoloop en op woensdag een langzame duurloop. [...] Wellicht kan ik beter mijn temoloop op woensdag doen en op maandag een rustige duurloop?
Ik heb sinds vorig jaar mijn vertrouwen aan Garmin gegeven voor het complete training plan, initieel voor een halve marathon, met wat kortere loopjes tussendoor. Een hele gepland voor maart en Garmin via de training feature alle workouts laten plannen. Ik startte vorig jaar met redelijke basis maar nagenoeg op 0 qua hardlopen, 2 HMs gelopen in 1:30 en een beetje (I know next time moet het eronder!) en ga over paar weken een hele lopen met als doel tijd sub 3:20 (Garmin denkt dat 3:05 erin zit maar ik ga reserve aanhouden).President schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:17:
Garmin doet veel verschillende interval trainingen en probeert de belasting zoveel mogelijk gelijkmatig te houden tussen Anaeroob, hoog en laag aeroob. Ik ben eigenlijk best onder de indruk, het schema is adaptief, houdt rekening met hersteltijd, rust etc. Ik had oprecht niet de illusie dat ik de tijden die ik nu loop zou gaan halen.
En het grootste voordeel: alle trainingen staan in je Garmin zonder gedoe!
[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 03-03-2025 21:26 ]
Dank voor je feedback. Ik weet het verstandelijk ook wel, dat een mindere training geen ramp is, maar ja, op het moment zelf valt het toch vies tegen als je lichaam niet kan wat het zou moeten.Roozzz schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:51:
[...]
Ho even. Je ziet dit als iets negatiefs. Ik vind het eerlijk gezegd vooral positief! Luisteren naar je lichaam is belangrijk en we vergeten dat nog wel eens met alle schema's en beschikbare data. Kennelijk heb je even een dagje meer rust nodig.
Iedereen heeft wel eens een off-day. Naar het waarom is het typisch gissen. Het is in ieder geval weinig nuttig om dan domweg door te duwen, omwille van doorzettingsvermogen ofzo. Dat brengt je niets. Hoogstens problemen op de langere termijn.
Ik zou ook niet meteen paniekvoetbal gaan spelen en je hele structuur omgooien. Voor nu is het incident, pas als dit vaker voorkomt is het zaak om eea te heroverwegen.
En volgens mij zit het met die mentaliteit wel goed. Je lijkt al maanden gestructureerd te trainen. Zou je nu de helft van de trainingen skippen omdat het regent, waait, koud is, de bank zo lekker zit, etc, dan is die mentaliteit een ander verhaal
Ik had ChatGPT gevraagd een schema te maken m.b.v. de tijden die ik daadwerkelijk had gelopen en met het doel. Gedurende het schema ging het tempo omhoog.kenneth schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:19:
[...]
Is dat schema gebaseerd op je streeftijd of op een recente race? Je moet altijd trainen op het niveau waar je zit, niet waar je wil zijn.
Het gekke is dat 4:45 gedurende een aantal kilometers niet lukte, maar dat het wel relatief makkelijk lukte gedurende de laatste 7, 8 kilometers van de halve marathon. En gisteren was 4:50 dus zelfs te hoog gegrepen.
Hier heb ik juist na de lange loop nu de intervallen staan omdat ik een rustige duurloop niet vond passen na die lange loop. Ik merk nl. juist dat ik na de intervallen het fijn vind om erna een rustige loop te hebben, terwijl ik na de lange duur/tempoloop na een dagje rust helemaal geen behoefte heb aan rustig lopen. Ieder zijn eigen wensen dusHighland schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:55:
[...]
Zelf heb ik ze inderdaad omgedraaid, zodat ik wat relaxed kan lopen na een lange loop. En in plaats van een tempoloop doe ik intervallen. Op de baan in groepsverband, dat helpt enorm om ook bij een mindere dag toch de tempo's te lopen. Overigens, een groot deel van mijn loopjes begint als een mindere dag maar eindigt als een prima dag. En zo niet, dan geldt: een slechte training is nog altijd veel beter dan een geskipte training. Tenzij je koorts of echte piepjes/kraakjes hebt.
Ik zou alleen niet het schema omgooien omdat er een mindere dag tussen zit, maar wel als je al verschillende weken merkt dat het niet lekker loopt. Het kan nooit kwaad om eens wat uit te proberen en uit te zoeken wat voor je zelf het beste werkt.
[removed]
Je bent aan het trainen en daarbij je lichaam regelmatig tegen de grens aan het brengen. Als je lichaam om wat voor reden dan ook even iets minder energie of kracht heeft gaat het dan een keertje wat minder. Wie weet heb je toch een virusje oid te pakken welke je lichaam wel aan kan, maar wat toch energie kost. Dit zijn nu eenmaal dingen die gebeuren en zolang het alleen maar af en toe een keertje gebeurt is het geen enkele reden om je training aan te passen of je druk te maken. En gebeurt het wel vaker is er ook niets aan de hand, alleen dan moet je goed naar de trainingen gaan kijken of die niet te snel te zwaar aan het worden is. Of dat je misschien wat te zware trainingen achter elkaar hebt zitten en de rust wat beter verdeeld moet worden.HenRun schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:28:
[...]
Ik had ChatGPT gevraagd een schema te maken m.b.v. de tijden die ik daadwerkelijk had gelopen en met het doel. Gedurende het schema ging het tempo omhoog.
Het gekke is dat 4:45 gedurende een aantal kilometers niet lukte, maar dat het wel relatief makkelijk lukte gedurende de laatste 7, 8 kilometers van de halve marathon. En gisteren was 4:50 dus zelfs te hoog gegrepen.
Oftewel gewoon lekker door gaan
[removed]
@HenRun Het belangrijkste is dat je blijft trainen. Iedereen heeft weleens een training die niet gaat en dat is niet erg. Zolang je hem maar wel gewoon gaat doen. Ook al is hij best slecht. Om eerlijk te zijn hebben we allemaal weleens een slechte training of een training die we niet lachtent afronden. Als er langer problemen zijn of blijven, ja dan moet je even goed gaan kijken wat je aan het doen bent
Wat betreft het schema van Chat GPT, geen ervaring mee. Maar ergens voelt het een beetje snel. ik zou mijn tempotraining eerder in blokken doen van een paar km en met een goede warming up en cooling down en misschien de duurlopen iets rustiger lopen. Maar goed dat ben ik.
Bij mijn gaat mijn training redelijk goed. Ik had begin februari een week pauze vanwege een ski vakantie. Aangezien ik niet heel lullig ski konden mijn benen dat wel voelen. Aan de andere kant ben ik nog nooit zo fit geweest. Na een dag skien had ik echt nog voldoende energie. Dat is lang geleden.
Ik heb mezelf wel echt verrast in een zone 2 duurloop vorige week. Oke ik liep boven in de zone tegen mijn zone 3 aan maar goed ik keek op mijn horloge en ik zag steeds vaker gewoon 4:35 staan. Ik dacht oke nu is wind mee dat gaat zo wel tegen vallen. Maar het viel niet tegen. Het ging soms nog harder. Uiteindelijk 20km gelopen op 4:35 in zone 2. Nu zeg ik niet dat ik dat elke keer kan doen. Maar dit waren gewoon 3 pr's die van 15k 10EM en 20K en als ik 1km extra had gelopen was mijn HM pr er ook nog aan geweest. Ik vond het redelijk bizar in een zone 2 duurloop. Maakt wel duidelijk dat ik echt veel fitter aan het worden ben.
Wat betreft het schema van Chat GPT, geen ervaring mee. Maar ergens voelt het een beetje snel. ik zou mijn tempotraining eerder in blokken doen van een paar km en met een goede warming up en cooling down en misschien de duurlopen iets rustiger lopen. Maar goed dat ben ik.
Bij mijn gaat mijn training redelijk goed. Ik had begin februari een week pauze vanwege een ski vakantie. Aangezien ik niet heel lullig ski konden mijn benen dat wel voelen. Aan de andere kant ben ik nog nooit zo fit geweest. Na een dag skien had ik echt nog voldoende energie. Dat is lang geleden.
Ik heb mezelf wel echt verrast in een zone 2 duurloop vorige week. Oke ik liep boven in de zone tegen mijn zone 3 aan maar goed ik keek op mijn horloge en ik zag steeds vaker gewoon 4:35 staan. Ik dacht oke nu is wind mee dat gaat zo wel tegen vallen. Maar het viel niet tegen. Het ging soms nog harder. Uiteindelijk 20km gelopen op 4:35 in zone 2. Nu zeg ik niet dat ik dat elke keer kan doen. Maar dit waren gewoon 3 pr's die van 15k 10EM en 20K en als ik 1km extra had gelopen was mijn HM pr er ook nog aan geweest. Ik vond het redelijk bizar in een zone 2 duurloop. Maakt wel duidelijk dat ik echt veel fitter aan het worden ben.
Nickname KasPlantje.
Mijn ervaring met ChatGPT en aanverwanten voor hardloopschema's zijn beperkt, maar vanuit mijn vakgebied heb ik er een stuk meer mee geëxperimenteerd. Helaas zijn mijn ervaringen dusdanig dat ik weinig fiducie heb in wat er wordt uitgespuugd. Soms is de output serieus goed, soms slaat het helemaal nergens op. Stel 10x dezelfde vraag en je krijgt 10 verschillende antwoorden... Het 'klinkt' doorgaans wel plausibel. De output wordt altijd gepresenteerd met dezelfde 'zelfverzekerdheid'. Zonder verstand van zaken is het soms knap lastig om het kaf van koren te scheiden. Daarmee is het wat mij betreft een zeer matige bron voor wat dan ook. Prima voor een eerste opzetje/structuurtje, maar verder...HenRun schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:28:
[...]
Ik had ChatGPT gevraagd een schema te maken m.b.v. de tijden die ik daadwerkelijk had gelopen en met het doel. Gedurende het schema ging het tempo omhoog.
Mocht je dit willen gebruiken, dan zou ik uitermate goed naar je eigen lichaam luisteren. En ik zou je aanbevelen om wat te vergelijken met andere schema's qua structuur/opbouw en tempo's te dubbelchecken met een goede calculator (Mcmillan of Vdot bijvoorbeeld). Dan merk je snel genoeg of het ergens op slaat, of compleet losgezongen van de realiteit is.
Heb je een Garmin ? want die houden naast dat ze je helpen met een schema voor een wedstrijd ook rekening met je hersteltijd, fitheid etc en passen daarop je trainingen aan. Blind een schema volgen is gewoon nooit een goed idee, als dat lukt dan is je schema hoogstwaarschijnlijk niet ambitieus. Je zult altijd moeten kijken naar je eigen herstel, fitheid (goed geslapen?) en daarop aanpassen. Een schema is een leidraadHenRun schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:28:
[...]
Blind op ChatGPT varen is eigenlijk nooit een goed ideeHenRun schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:28:
[...]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Heb je hiervoor een Garmin coach geselecteerd? Zoja, welke? of heb je een andere manier van trainingsplan gestart?Sander schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:25:
[...]
Ik heb sinds vorig jaar mijn vertrouwen aan Garmin gegeven voor het complete training plan, initieel voor een halve marathon, met wat kortere loopjes tussendoor. Een hele gepland voor maart en Garmin via de training feature alle workouts laten plannen. Ik startte vorig jaar met redelijke basis maar nagenoeg op 0 qua hardlopen, 2 HMs gelopen in 1:30 en een beetje (I know next time moet het eronder!) en ga over paar weken een hele lopen met als doel tijd sub 3:20 (Garmin denkt dat 3:05 erin zit maar ik ga reserve aanhouden).
Garmin doet veel verschillende interval trainingen en probeert de belasting zoveel mogelijk gelijkmatig te houden tussen Anaeroob, hoog en laag aeroob. Ik ben eigenlijk best onder de indruk, het schema is adaptief, houdt rekening met hersteltijd, rust etc. Ik had oprecht niet de illusie dat ik de tijden die ik nu loop zou gaan halen.
En het grootste voordeel: alle trainingen staan in je Garmin zonder gedoe!
deze post kun je bijna 1-op-1 in het belastingaangifte topic kwijtRoozzz schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:57:
[...]
Mijn ervaring met ChatGPT en aanverwanten voor hardloopschema's zijn beperkt, maar vanuit mijn vakgebied heb ik er een stuk meer mee geëxperimenteerd. Helaas zijn mijn ervaringen dusdanig dat ik weinig fiducie heb in wat er wordt uitgespuugd. Soms is de output serieus goed, soms slaat het helemaal nergens op. Stel 10x dezelfde vraag en je krijgt 10 verschillende antwoorden... Het 'klinkt' doorgaans wel plausibel. De output wordt altijd gepresenteerd met dezelfde 'zelfverzekerdheid'. Zonder verstand van zaken is het soms knap lastig om het kaf van koren te scheiden. Daarmee is het wat mij betreft een zeer matige bron voor wat dan ook. Prima voor een eerste opzetje/structuurtje, maar verder...
Mocht je dit willen gebruiken, dan zou ik uitermate goed naar je eigen lichaam luisteren. En ik zou je aanbevelen om wat te vergelijken met andere schema's qua structuur/opbouw en tempo's te dubbelchecken met een goede calculator (Mcmillan of Vdot bijvoorbeeld). Dan merk je snel genoeg of het ergens op slaat, of compleet losgezongen van de realiteit is.
En overal anders waar er naar ChatGPT gewezen wordt voor feitelijke informatieWyke schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:49:
[...]
deze post kun je bijna 1-op-1 in het belastingaangifte topic kwijt
Dat ja.naitsoezn schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:55:
[...]
En overal anders waar er naar ChatGPT gewezen wordt voor feitelijke informatie
Ik verwonder me regelmatig over de klakkeloze inzet van dit soort tools door velen en de waarde die gegeven wordt aan de output. Mijn conclusie blijft dat ik voorlopig nog wel verzekerd ben van een baan
Wyke schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:49:
[...]
deze post kun je bijna 1-op-1 in het belastingaangifte topic kwijt
offtopic:
Daar kom ik godzijdank nooit. Zeker als het moet kloppen is de inzet van chatgpt bij mij een flinke bron van ergernis.
Daar kom ik godzijdank nooit. Zeker als het moet kloppen is de inzet van chatgpt bij mij een flinke bron van ergernis.
Wat betreft die eerste zin ben ik het helemaal met je eens, maar als ik op dit moment vraag om een trainingsschema voor de marathon van Rotterdam op basis van 4 keer trainen in de week en met een bepaalde eindtijd in gedachten, dan komt daar wel een behoorlijk goed en gevarieerd schema uit die wel iets verder gaat dan alleen grammaticaal correct zijn. Valt me niks tegen eigenlijknaitsoezn schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:46:
[...]
Blind op ChatGPT varen is eigenlijk nooit een goed ideeHelemaal in zoiets als dit. Kunt er een prima richting uit halen, maar ik zou altijd even ergens valideren of het een beetje zinnig is, want een taalmodel heeft nou eenmaal geen kaas gegeten van hardlopen. Grammaticaal klopt het prima wat er gezegd wordt, maar dat wil niet zeggen dat de tijden in de schema's zelf ook zinnig zijn.
Over een paar dagen mag ik mijn eerste halve marathon gaan proberen in Lissabon!
Nu is het wel zo dat het waarschijnlijk aardig gaat regenen. Jullie nog tips tegen blaren in natte schoenen? Ik lijk daar gevoelig voor. Helaas geen tijd om vanalles nog uit te gaan proberen nu
Ik voel me er nog medium klaar voor, afgelopen week was eigenlijk bagger, gok dat ik een virusje had opgepakt. Zondag 10km die voor geen meter ging, hartslag zeker 10 hoger dan normaal. Net 12km erop zitten en alles weer normaal gelukkig.
Nu is het wel zo dat het waarschijnlijk aardig gaat regenen. Jullie nog tips tegen blaren in natte schoenen? Ik lijk daar gevoelig voor. Helaas geen tijd om vanalles nog uit te gaan proberen nu
Ik voel me er nog medium klaar voor, afgelopen week was eigenlijk bagger, gok dat ik een virusje had opgepakt. Zondag 10km die voor geen meter ging, hartslag zeker 10 hoger dan normaal. Net 12km erop zitten en alles weer normaal gelukkig.
Grammaticaal correct betekent niet automatisch feitelijk incorrect. Kan prima info uit komen. Maar kan ook prima onzin uitkomen. Je weet het gewoon niet met de huidige generatie AI die vooral op taal gebaseerd is. Daarom zei ik ook dat je minimaal zelf even moet nadenken (of elders checken) bij zo'n schema en het niet klakkeloos moet volgen.InZane schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:07:
[...]
Wat betreft die eerste zin ben ik het helemaal met je eens, maar als ik op dit moment vraag om een trainingsschema voor de marathon van Rotterdam op basis van 4 keer trainen in de week en met een bepaalde eindtijd in gedachten, dan komt daar wel een behoorlijk goed en gevarieerd schema uit die wel iets verder gaat dan alleen grammaticaal correct zijn. Valt me niks tegen eigenlijk
Enkel en alleen grammaticaal correct is inderdaad iets te kort door de bocht, maar in de basis zijn dergelijke modellen gewoon niet op feitelijke correctheid getraind. Ze hebben geleerd output te genereren die ze zelf niet van nep kunnen onderscheiden. Dus ja, als ze maar getraind zijn op data waar hardloopschema's in voorkomen, dan zal er iets uitkomen dat lijkt op een hardloopschema. En misschien zelfs met tijden / tempo's die toevallig ok zijn. Maar taalkundig is er gewoon weinig verschil tussen een hardloopschema van 4x in de week met variatie x en tempo's y of 4x in de week met variatie p en tempo's q.
Ik ben aangemeld voor de New York marathon (2 november 2025)
Zijn er tweakers die de New York marathon gelopen hebben, en hun ervaringen, tips, willen delen?
Ik ga in november deze marathon lopen met de vriendengroep, gaat een hele happening worden omdat de meeste van ons een half jaar geleden nog een slechte conditie hadden. Inmiddels opgebouwd naar kwart en halve marathons afstanden. Doel is de finish halen, geen specifieke tijd.
Zijn er tweakers die de New York marathon gelopen hebben, en hun ervaringen, tips, willen delen?
Ik ga in november deze marathon lopen met de vriendengroep, gaat een hele happening worden omdat de meeste van ons een half jaar geleden nog een slechte conditie hadden. Inmiddels opgebouwd naar kwart en halve marathons afstanden. Doel is de finish halen, geen specifieke tijd.
[ Voor 40% gewijzigd door Stewie! op 04-03-2025 17:46 ]
Een bucket list ding dus.
Je vrienden hebben geluk, er is een ruime tijdslimiet dus ze kunnen gerust een stukkie wandelen.
Je vrienden hebben geluk, er is een ruime tijdslimiet dus ze kunnen gerust een stukkie wandelen.
[ Voor 55% gewijzigd door Hartloper op 04-03-2025 21:12 ]
M’n eerste 5k om er weer in te komen was met een van die drie coaches, maar dat werkt niet lekker want als je sneller gaat dan 22m voor een 5k dan ben je op de max van zo’n plan.Juancho schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:54:
[...]
Heb je hiervoor een Garmin coach geselecteerd? Zoja, welke? of heb je een andere manier van trainingsplan gestart?
Daarom daarna de halve marathon met de reguliere Garmin coach gedaan die dan max 16 weken oid van te voren kan starten en je naar die wedstrijd toe traint. Voeg je andere events toe tussendoor dan geef je ook aan wat je hoofd event is. Werkt prima!
Afgelopen zondag stond de 30 km van de achtkastelenloop Vorden op het programma als voorbereiding voor de marathon van Enschede. De omstandigheden waren perfect, koud met een zonnetje.
Het was mijn eerste wedstrijd over de deze afstand en voor het eerst mee met een pacer, die van tempo 4.15. Goede oefening, best druk in zo’n groep en veel tempowisselingen omdat we soms plaats moesten maken voor passerend verkeer. Mij uiteindelijk te druk bij drankposten, waardoor je veel oponthoud had. Daarnaast vaak aangetikt worden. Iets versneld en voor de groep gaan lopen. Dit beviel beter, want het liep relaxter waardoor ik wat meer oog had voor de mooie omgeving en makkelijk drinken kon pakken bij de drankposten.
Onderweg ook mijn net aangeschafte SIS beta gels kunnen testen, reguliere 40gr kh afgewisseld met cafeïnegels op elke 7 km. Een beetje misselijk op 21 km na de 2e cafeïnegel, maar uiteindelijk zette dit niet door. Smaak was redelijk (orange en citrus) en makkelijk te openen en weg te krijgen. (Ik had tijdens de intervaltraining 1 gel getest en geen problemen ondervonden).
Volgens plan tot 25 km op marathontempo gelopen (1.45) en daarna in een iets rustiger tempo de resterende kilometers gelopen. Zeer tevreden met de eindtijd van 2.06 en het gevoel dat ik nog wel verder had kunnen lopen.
Gisteren en vandaag wel last van hamstrings en quads, dus deze week rustig trainen en kijken of er zondag weer kilometers op marathontempo in de lange duurloop gemaakt kunnen worden.
Het was mijn eerste wedstrijd over de deze afstand en voor het eerst mee met een pacer, die van tempo 4.15. Goede oefening, best druk in zo’n groep en veel tempowisselingen omdat we soms plaats moesten maken voor passerend verkeer. Mij uiteindelijk te druk bij drankposten, waardoor je veel oponthoud had. Daarnaast vaak aangetikt worden. Iets versneld en voor de groep gaan lopen. Dit beviel beter, want het liep relaxter waardoor ik wat meer oog had voor de mooie omgeving en makkelijk drinken kon pakken bij de drankposten.
Onderweg ook mijn net aangeschafte SIS beta gels kunnen testen, reguliere 40gr kh afgewisseld met cafeïnegels op elke 7 km. Een beetje misselijk op 21 km na de 2e cafeïnegel, maar uiteindelijk zette dit niet door. Smaak was redelijk (orange en citrus) en makkelijk te openen en weg te krijgen. (Ik had tijdens de intervaltraining 1 gel getest en geen problemen ondervonden).
Volgens plan tot 25 km op marathontempo gelopen (1.45) en daarna in een iets rustiger tempo de resterende kilometers gelopen. Zeer tevreden met de eindtijd van 2.06 en het gevoel dat ik nog wel verder had kunnen lopen.
Gisteren en vandaag wel last van hamstrings en quads, dus deze week rustig trainen en kijken of er zondag weer kilometers op marathontempo in de lange duurloop gemaakt kunnen worden.
Ja. Mijn debuut in 2023. Wat wil je weten?Stewie! schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:42:
Ik ben aangemeld voor de New York marathon (2 november 2025)![]()
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x35fLdXLOfBj35aP45OV4ked.jpg?f=user_large)
Rotterdam marathon shirt is bekend.
Niet echt de mooiste als je het mij vraagt, maar smaken verschillen
Hoe was het? Wat heb je daar meegemaakt waardoor je een 2e maal anders zou voorbereiden? Was het lang wachten vooraf (hoor over de bus, brug)?
Ik schreef daar eerder deze post over:Stewie! schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:48:
[...]
Hoe was het? Wat heb je daar meegemaakt waardoor je een 2e maal anders zou voorbereiden? Was het lang wachten vooraf (hoor over de bus, brug)?
Wachten vooraf vond ik mee vallen maar ik zat ook in wave 1. Als je in wave 5 zit ben je ook al om 6:30 in het start gebied. Wij hadden prachtig weer (droog, zonnig, geen wind) maar ik kan me voorstellen dat het bij regen toch wel een vervelende zit wordt.
Grootste verrassing was dat het grote hoogteverschil niet komt door de bruggen maar dat het continue omhoog en omlaag loopt. En dat is best wel een aanslag op je benen.
WizzlerNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:46:
[...]
Nu een uitgebreider verslag.
Op 2 november stond de telefoon roodgloeiend want de media berichtte dat alle KLM vluchten gecanceld zouden worden vanwege de storm die over het land ging razen. Wat nu want ga je nog wel naar New York?!
Op Schiphol bleek dat reuze mee te vallen. Onze vlucht stond nog steeds op de borden en vertrok volgens planning richting het westen. 7,5 uur later waren we in New York, vlotjes door de douane en vervolgens in de bus met de hele Kika club richting Manhattan.
Op vrijdag een verkenning van het finish gebied met Kika, startnummer ophalen op de Expo en uiteraard daar ook even mijn naam opgezocht op de Name Wall. Daarna een kleine wandeling gemaakt over 'The High Line' en vervolgens terug naar het hotel om de hardloop spullen aan te trekken. Samen met mijn vriendin een rondje door Central Park gehobbeld om zo de laatste kilometers te verkennen en de beentjes los te lopen.
Aansluitend de meegereisde fysio bezocht voor een Normatec sessie en de kuiten los laten masseren. Beentjes voelden lekker soepel daarna, waarschijnlijk ook door de compressie sokken in het vliegtuig. 's Avonds stond er nog een Kika meeting op de planning, laatste details, waar staan de supporters en de fotograaf, informatie over de onderzoeken die Kika doet met het geld dat we in het laatje brengen en afsluitend een video waarin foto's getoond werden met succeswensen van vrienden en familie van alle deelnemers. Klein traantje gelaten bij het zien van de kids (net 3 en bijna 2).
Zaterdag wilde ik vooral zo min mogelijk stappen zetten, maar alleen even naar Central Park mijn finish tas inleveren kostte me al 6000 stappen. Daarna op de Hop-On-Hop-Off bus gestapt om wat van NY te zien. 's Avonds een heel matig pasta diner in het hotel, de invisible man neergelegd in de slaapkamer en op tijd de luiken dicht. Slapen ging boven verwachting goed, beter dan de eerste twee nachten waar ik door de jetlag continue om 2 uur wakker werd en daarna amper nog kon slapen.
Marathon zondag ging het wekkertje om kwart over vier, om 5 uur moest ik namelijk in de lobby zijn om naar de bussen te lopen. Race tenue aan, beladen met 2 softflasks maurten, twee zakken vol maurten gels, 10 broodjes vruchtenhagel en een bidon maurten en richting de bussen.
Super goed geregeld, mega enthousiaste vrijwilligers. Nergens was de wachttijd echt lang, ook niet bij de metaaldetectors en tassen controle bij het start terrein. Op het terrein zelf natuurlijk wel, want we waren daar om circa 6:30 en de start was om 9:10 voor mij. Gelukkig zat ik met een andere Kika loper die ook in Wave 1 zat dus de tijd ging best nog wel snel voorbij.
In het startvak een kleine warmingup gedaan, alle warme kleding in de donatie bakken achter gelaten en onder een doorkomend zonnetje opweg naar de streep. Daar zagen we de elite net vertrekken en ondertussen mega kippenvel en een klein traantje toen New York New York van Sinatra over het startveld schalde.
En toen ging het beginnen. Meteen de Verrazano bridge op, anderhalve kilometer omhoog en twee omlaag. Daarna het eerste publiek en dat hield eigenlijk niet meer op, behalve op de bruggen en in de Orthodoxe Joodse wijk. Wat een gekkenhuis, wat een lawaai, wat een enthousiasme. Rond 15km was het zelfs zo intens dat het wel een Tour de France bergetappe leek, publiek er heel dicht op, heel veel lawaai. Overweldigend. Gelukkig daarna die Joodse wijk waar bijna niemand stond, even tot rust komen.
Daarna lekker door kunnen stampen op vermogen, doel was tussen 330 en 340 Watt lopen. Ik heb ook niet naar tijden gekeken onderweg alleen naar vermogen, tot het punt dat ik dat niet meer haalde en toen het horloge niet meer in de gaten gehouden.
Op 25km de volgende mega brug, de Queensborough Bridge. Hier is het helemaal stil, behalve de stampende voeten van de lopers. Maar in de verte hoor je de massa op 1st Avenue in Manhattan al aankomen. Wauw wat een boost krijg je als je de brug af draait en 1st op loopt. Op 27k stonden alle Kika supporters inclusief mijn vriendin, lege flesjes gewisseld voor volle Maurten sapjes en door.
Vanaf 30 begonnen de bovenbenen wat te zeuren en op 35 was het alsof er een grote stalen band omheen geklemd zat. En dan komt 5th Avenue. De hel. Je ziet het einde, op 39km, maar dat is eindeloos ver weg en allemaal stijl omhoog. Er komt geen eind aan en je ziet iedereen kapot gaan. Uiteindelijk kom je dan toch boven en ga je Central Park in. Ik wist dat mijn vriendin weer op 40km zou staan dus keek daar naar uit maar die kilometer van 39 naar 40 leek wel 10 kilometer te duren. En toen miste ik ze nog bijna ook ondanks dat ze met 5 man sterk keihard mijn naam stonden te schreeuwen. Het hoofd stond uit ondertussen.
Laatste kilometers veel mensen in verkramping zien staan, zelf in ieder geval door kunnen hardlopen. Tempo was toen wel gezakt van 4:20/4:30 naar 5:10. Op 41 nog geconstateerd dat mijn armen volledig droog waren, geen zweet meer te bekennen dus het vocht was redelijk op ondanks dat ik elke mijl een bekertje gepakt heb, naast mijn 4 flesjes 150ml Maurten en 5 gels (Elke 20 min 24gram).
Laatste klimmetje van 200 meter naar de streep van mijn marathon debuut in 3:13:46, juichen en tranen. Alle emoties tegelijk, echt een rollercoaster. Medaille omgehangen gekregen en toen begon het een beetje te duizelen, door gestrompeld langs het hekwerk en na 100 meter ofzo gaan zitten en de sapjes uit het recovery tasje opgedronken. Schoenen ook uit en na een minuut of 20 wel weer oké om door te lopen.
Je moet in NY dan nog anderhalve kilometer door Central Park voor je weer naar buiten bent en dan weer een stuk terug om je tas op te halen en te meeten bij het Family Reunion point. Daar stond Kika voor de foto en mijn vriendin.
Maandag en dinsdag zware bovenbenen, met name als ik een trap af moest bij de metro of als de weg omlaag liep. Maar vanaf woensdag was dat eigenlijk allemaal weer weg en kuiten, hamstrings, heup/bil etc allemaal helemaal niet gevoeld.
Maandag tot woensdag lekker de toerist uitgehangen en woensdag avond vlogen we weer terug naar huis om de kindjes op te halen op donderdag.
Al met al een prachtig avontuur, bijna €14k op mijn teller voor Kika en met de hele groep kwamen we op €390k.
Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/10166465233/overview
Als je het mij vraagt ook niet, maar nou moet ik zeggen dat ik 99 vd 100 shirts bij die evenementen eigenlijk niet mooi vind... Veel reclame, druk, etc. In degenen die je 'gratis' kreeg heb ik dan ook nog nooit gelopen en los bijbestellen doe ik ook nooit.ArmyOfQueens schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:34:
[Afbeelding]
Rotterdam marathon shirt is bekend.
Niet echt de mooiste als je het mij vraagt, maar smaken verschillen
Vaak is de kwaliteit ook niets en pasvorm ook niet. Dan kan het nog lonen qua pasvorm om een damesmodel te bestellen, die zitten iets getailleerder. Andere shirts zitten soms als een vuilniszak om je heen.m0ridin schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:19:
[...]
Als je het mij vraagt ook niet, maar nou moet ik zeggen dat ik 99 vd 100 shirts bij die evenementen eigenlijk niet mooi vind... Veel reclame, druk, etc. In degenen die je 'gratis' kreeg heb ik dan ook nog nooit gelopen en los bijbestellen doe ik ook nooit.
In 2016 heb ik ook de marathon van Rotterdam gelopen en toen kreeg je nog een echt New Balance hardloopshirt.
Die draag ik nog wekelijks en ziet er nog steeds mooi uit.
Het kán dus wel
Die draag ik nog wekelijks en ziet er nog steeds mooi uit.
Het kán dus wel
Die van vorig jaar waren mensen ook best over te spreken volgens mij hier.
En zoveel reclame staat er toch niet op?
En zoveel reclame staat er toch niet op?
Die van vorig jaar (de blauwe) vind ik een prima shirt, stonden tenminste niet van die gekke strepen op die het oranje marathonshirt wel had. Pasvorm is wat mij betreft ook prima
Het shirt van dit jaar vind ik dan wel een minder qua design, wel leuk dat het een groene is
Het shirt van dit jaar vind ik dan wel een minder qua design, wel leuk dat het een groene is
[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 05-03-2025 11:29 ]
Ik denk dat ik in 2022 een cool zwart T-shirt kreeg. Dat draag ik geregeld.
Het groene T-shirt van dit jaar ziet eruit als iets wat je gratis krijgt bij een BigMac menu.
Het groene T-shirt van dit jaar ziet eruit als iets wat je gratis krijgt bij een BigMac menu.
2023 was het een Orange. Ik had maat M besteld maar daar verdrink ik gewoon in, die is echt veel te groot. Zo klein ben ik met 179 en 73kg nu ook weer niet.Hartloper schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:26:
Ik denk dat ik in 2022 een cool zwart T-shirt kreeg. Dat draag ik geregeld.
Nickname KasPlantje.
Gaaf, geniet ervan! Dat heb ik in ieder geval wel gedaan afgelopen jaar. Het verslag kun je in deze post nalezen.Stewie! schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:42:
Ik check hier ook weer eens in. Na de griep en daarna verschillende rustige en wat kortere loopjes ben ik weer wat meer in opbouw naar de halve marathon in juni. Ook ingeschreven voor veel wedstrijdjes in de regio, dus gewoon lekker genieten en lopen.
Zo deed ik gisteren mee met een Coopertest. Voor het laatst gedaan op de middelbare school in de gymzaal, maar was tof om te doen gisteravond. Iedereen strijdt vooral tegen zichzelf, 12 minuten blijven gaan. Prima weersomstandigheden en de atletiekbaan lag er goed bij. Gestart in de groep die minimaal 2.800 meter verwacht te lopen. Mijn doel was 3.000 meter, dat zou een tempo van 4 minuten/km betekenen. Na de start kwam ik al snel met 2 andere heren te lopen waar we heel strak liepen. Na de openingsronde, die natuurlijk ietsje harder ging, goed stay gelopen. In de laatste 30 seconden nog even een sprintje eruit geperst om vooraan mijn groepje te eindigen, en... net 24 meter tekort om mijn 8e rondje te voltooien. Ik had die sprint toch iets eerder moeten starten, er zat nog wel ietsje meer in de tank.
Nou ja, mooi doel om naar te streven als het in oktober weer is. Kwestie van 1 a 2 seconden harder per rondje. Moet kunnen! Voor nu in ieder geval naar verwachting gepresteerd. Blij mee
Ik heb bijna alleen maar shirts die ik (meestal) gratis heb gekregen bij wedstrijden. Vooral >6 jaar geleden kreeg je ook bij kleinere wedstrijden vaak een goed loopshirt.m0ridin schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:19:
[...]
Als je het mij vraagt ook niet, maar nou moet ik zeggen dat ik 99 vd 100 shirts bij die evenementen eigenlijk niet mooi vind... Veel reclame, druk, etc. In degenen die je 'gratis' kreeg heb ik dan ook nog nooit gelopen en los bijbestellen doe ik ook nooit.
Mijn kast ligt echt vol met die shirts, en die blijven behoorlijk lang goed. Ook omdat ik veel afwissel, maar loop nog regelmatig in shirts uit 2013 oid
Hardlopen deed ik nog niet in 2013, maar ik heb nog wel een Midwinter Marathon shirtje van 2017 liggen. Niet zo vaak aan trouwens, want de shirtjes van de AV en loopgroep (Craft) zijn een stuk fijner.kepler schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:53:
[...]
Mijn kast ligt echt vol met die shirts, en die blijven behoorlijk lang goed. Ook omdat ik veel afwissel, maar loop nog regelmatig in shirts uit 2013 oid
Ik merk bij mijzelf dat ik de gratis shirts die ik het lelijkst vind, het meest draag.
Met de logica dat als ik ga trainen ik best een lelijk shirt aan kan doen, want daar hoef je dan ook niet zuinig op te zijn.
Met de logica dat als ik ga trainen ik best een lelijk shirt aan kan doen, want daar hoef je dan ook niet zuinig op te zijn.
Ik vind de communicatie een beetje vaag, in het filmpje zie je ook een renner in een paarse variant lopen, dus wat wordt het nou
?
Ik vind het wel een grappig shirt, ik blijf “de mooiste” een ontzettend domme one liner vinden.
Ik vind het wel een grappig shirt, ik blijf “de mooiste” een ontzettend domme one liner vinden.
Binnenkort zit ik een weekendje in de omgeving van Ede. Heeft iemand nog een mooie trailroute voor die omgeving in de collectie? Afstand zo'n 20 - 25k.
Kwam deze al tegen die er prima uitziet maar misschien heeft iemand nog iets beters / mooiers?
https://www.alltrails.com...em-edese-bos-noord-ginkel
Kwam deze al tegen die er prima uitziet maar misschien heeft iemand nog iets beters / mooiers?
Ik woon redelijk in de buurt van Omnisport waar het EK Indoor van start gaat.
Wel tof om te zien dat Grete Koens uitgerekend ons 3km intervalparcours heeft gevonden om buiten te trainen met de dames
Wel tof om te zien dat Grete Koens uitgerekend ons 3km intervalparcours heeft gevonden om buiten te trainen met de dames
Local hierGaargod schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:59:
Binnenkort zit ik een weekendje in de omgeving van Ede. Heeft iemand nog een mooie trailroute voor die omgeving in de collectie? Afstand zo'n 20 - 25k.
Wekeromse zand is leuk en afwisselend (zand, heuveltjes, heide). https://www.strava.com/activities/9368757434
De Pegasus Ulra die hier over de hei gaat is in twee delen op te splitsen:
Zuid https://afstandmeten.nl/index.php?id=3674217
Noord https://afstandmeten.nl/index.php?id=3674219
Zelf loop ik regelmatig van Ede naar Lunteren. Beetje spoorzoeken naar de leuke padjes die kant op, maar eenmaal bij de Goudsberg kan je je lol op met hoogteverschillen.
bijvoorbeeld https://www.strava.com/activities/12297597492
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
geen idee waarom het EK indoor , binnen zou moeten zijnInZane schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:33:
Ik woon redelijk in de buurt van Omnisport waar het EK Indoor van start gaat.
[Afbeelding]
Bij Rotterdam hebben ze bij het model voor pasvorm 'zak' gekozen zo te zien. Vermoedelijk op basis van modische overwegingen. Leuk hoor, zo 'oversized'. Maar dit rent natuurlijk gewoon ruk. Flodderdeflodder...Giel schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:54:
[...]
Vaak is de kwaliteit ook niets en pasvorm ook niet. Dan kan het nog lonen qua pasvorm om een damesmodel te bestellen, die zitten iets getailleerder. Andere shirts zitten soms als een vuilniszak om je heen.
Het paarse shirt is trouwens voor de kwart-marathon
Het concept 'maatje groter voor de foto want hip' gaat langs je heen denk ik?Cap schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:57:
[...]
Bij Rotterdam hebben ze bij het model voor pasvorm 'zak' gekozen zo te zien. Vermoedelijk op basis van modische overwegingen. Leuk hoor, zo 'oversized'. Maar dit rent natuurlijk gewoon ruk. Flodderdeflodder...
[Afbeelding]
Zo te zien heeft de dame op de foto ook een herenshirt aan
Update voor de marathon van Gent op 30 maart.
Voorlaatste week van februari was een topweek met 75 km.
De laatste week van februari maar 3 keer kunnen hardlopen wegens zaterdag 1 maart vertrokken op skivakantie, totaal 51 km.
Qua planning voor de marathon valt de skiweek wat ongelukkig, de 4de week voordien loop ik normaliter de grootste omvang.
Nu was het plan om 2 keer 5 km op de loopband te lopen en dan op zondag 30 km te doen. Zo zou ik op 40 km uitkomen voor deze week.
Gelukkig gaat het hardlopen hier beter dan verwacht, 3 keer gelopen in het lokale sportcentrum en in totaal al 25 km! Als mijn verkoudheid niet erger wordt ga ik morgenavond ook nog eens en kan ik deze week op meer dan 60 km uitkomen.
Voorlaatste week van februari was een topweek met 75 km.
De laatste week van februari maar 3 keer kunnen hardlopen wegens zaterdag 1 maart vertrokken op skivakantie, totaal 51 km.
Qua planning voor de marathon valt de skiweek wat ongelukkig, de 4de week voordien loop ik normaliter de grootste omvang.
Nu was het plan om 2 keer 5 km op de loopband te lopen en dan op zondag 30 km te doen. Zo zou ik op 40 km uitkomen voor deze week.
Gelukkig gaat het hardlopen hier beter dan verwacht, 3 keer gelopen in het lokale sportcentrum en in totaal al 25 km! Als mijn verkoudheid niet erger wordt ga ik morgenavond ook nog eens en kan ik deze week op meer dan 60 km uitkomen.
Eh nee. Lees mijn post. Staat er letterlijk in.vhal schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:10:
Het paarse shirt is trouwens voor de kwart-marathon
[...]
Het concept 'maatje groter voor de foto want hip' gaat langs je heen denk ik?
Nice!Stewie! schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:42:
Heb gewoon de tickets gekocht bij een van de 4 Nederlandse reisbureaus die gegarandeerde startnummers aan mogen bieden.scrappy.doo schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:17:
[...]
Nice!Hoeveelste poging om de loting door te komen is dit voor jou? Het is mij inmiddels 4x niet gelukt
Ik start a.s. zondag voor het eerst de CPC loop HM en het zal mijn 2e HM uberhaupt worden. Mijn steeftijd is sub 1:30. Mijn plan was om het eerste deel mee te gaan met de pacer van 1:30 en eventueel aan het einde nog zelf te versnellen.
Hebben mensen hier nog tips? Ik zag dat 1:30 de snelste pacer is, dus ik kan me voorstellen dat het een enorme groep wordt die hiermee wilt lopen? Wellicht om die reden eerste drinkpunt (op 5k) bijvoorbeeld overslaan?
Hebben mensen hier nog tips? Ik zag dat 1:30 de snelste pacer is, dus ik kan me voorstellen dat het een enorme groep wordt die hiermee wilt lopen? Wellicht om die reden eerste drinkpunt (op 5k) bijvoorbeeld overslaan?
Met de weersomslag die we nu ineens hebben zou ik geen drankpost overslaan. Ja het zal wat druk worden achter de pacers, maar ook die pakken gewoon drinken.
Inderdaad, gewoon mee met de pacer ook al is het druk. En gewoon goed drinken.
Gaat wel als 20-25 graden voelen tijdens de inspanning.
Zelf ga ik proberen onder de 1:24 te lopen, heb er zin in!
Wedstrijdverslag volgt maandag
Gaat wel als 20-25 graden voelen tijdens de inspanning.
Zelf ga ik proberen onder de 1:24 te lopen, heb er zin in!
Wedstrijdverslag volgt maandag
Ik maakte mij de afgelopen maanden eerder zorgen dat de Halve Marathon van Haren mogelijk niet door zou gaan vanwege gladheid
Dat is bij de afgelopen edities wel eens voorgekomen. Echt niet verwacht dat ik het morgen in korte broek en shirtje zal gaan lopen.
Ik ga ook verstandig gebruik maken van elke drankpost met dit weer. Van te voren insmeren met zonnebrand lijkt me ook een goed idee.
Ik ga ook verstandig gebruik maken van elke drankpost met dit weer. Van te voren insmeren met zonnebrand lijkt me ook een goed idee.
Bedankt voor de tips! Vooral dus goed blijven drinken is het advies. Veel succes @L23 morgen en @ArmyOfQueens zondag.
Oja, ik zag ook nog dat de laatste 4km de wind tegen komt, hopelijk valt het mee. Laatste stukje wind tegen is nooit echt lekker.
Oja, ik zag ook nog dat de laatste 4km de wind tegen komt, hopelijk valt het mee. Laatste stukje wind tegen is nooit echt lekker.
[ Voor 35% gewijzigd door Maarten2212 op 07-03-2025 13:55 ]
Dat laatste lijkt mij nog niet nodig.L23 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:33:
Ik maakte mij de afgelopen maanden eerder zorgen dat de Halve Marathon van Haren mogelijk niet door zou gaan vanwege gladheidDat is bij de afgelopen edities wel eens voorgekomen. Echt niet verwacht dat ik het morgen in korte broek en shirtje zal gaan lopen.
/f/image/VItboCf6vwvDzW5C680lo6CE.png?f=fotoalbum_large)
Ik smeer mij eigenlijk nooit in bij het hardlopen, ook niet hoog zomer. Maar heb tot nu toe ook nooit langer dan een uur gelopen in de zomer. Smeren jullie je wel gewoon in bij lange lopen in de zon?
Succes aan alle lopers dit weekend!
Ik smeer mij in als de UV index hoog is, dus niet begin maart
Ik moet toegeven dat ik dat te weinig doe misschien, maar ik geef over het algemeen er ook de voorkeur aan om in de ochtend of anders in de avond te lopen, vrijwel nooit midden op dag. Nou verbrand ik - gelukkig - ook niet heel snel (altijd wel iets een kleurtje, bruin haar en ogen).BigWillem89 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:58:
Ik smeer mij eigenlijk nooit in bij het hardlopen, ook niet hoog zomer. Maar heb tot nu toe ook nooit langer dan een uur gelopen in de zomer. Smeren jullie je wel gewoon in bij lange lopen in de zon?
Succes aan alle CPC lopers!
Ik begrijp wel dat de UV momenteel laag is, maar aan de andere kant is je huid mogelijk ook gevoeliger voor de zon na de donkere wintermaanden. Het is voor mij in ieder geval al weer een tijdje geleden dat ik 2 uur lang met deze weersomstandigheden loop en ik loop inderdaad ook meestal ochtends vroeg of einde van de dag. Ik kon me in ieder geval herinneren dat ik in vergelijkbare omstandigheden na een dag wandelen een goed kleurtje had gekregen, maar wellicht is 2 uur te overzien.
Maar goed, zonnebrand en flink zweten dan wil je ook niet uitgeschakeld worden door zonnebrand in je ogen
Maar goed, zonnebrand en flink zweten dan wil je ook niet uitgeschakeld worden door zonnebrand in je ogen
[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 07-03-2025 14:14 ]
mijn truuk: niet boven je ogen smeren en voor bescherming van het ongesmeerde deel een petje dragenL23 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:13:
Ik begrijp wel dat de UV momenteel laag is, maar aan de andere kant is je huid mogelijk ook gevoeliger voor de zon na de donkere wintermaanden. Het is voor mij in ieder geval al weer een tijdje geleden dat ik 2 uur lang met deze weersomstandigheden loop en ik loop inderdaad ook meestal ochtends vroeg of einde van de dag. Ik kon me in ieder geval herinneren dat ik in vergelijkbare omstandigheden na een dag wandelen een goed kleurtje had gekregen, maar wellicht is 2 uur te overzien.
Iemand hier een advies voor shirtjes van bijvoorbeeld de Decathlon? Ik gebruikte sinds oktober dikkere lange mouwen shirts welke erg prettig waren met alle temperaturen sindsdien. Vanochtend ook weer om half 6 gaan lopen en toen was het shirt nog prima, maar in het weekend ga ik pas later in de ochtend en zal ik toch richting dunnere shirts moeten met korte mouwen.
Alternatief is naar een vestiging gaan van de Decathlon, maar die zijn weer een stuk weg en hebben voor mijn gevoel maar een beperkt aanbod in vergelijking met online?
Heb nu deze, die is wel meer voor de kou gemaakt: https://www.decathlon.nl/...?mc=8645563&c=Donkerblauw
En ja, snap dat dat met jullie tempo de laatste weken al veel te warm is :-P
Maar dan kan ik wat bestellen en volgende week retourneren, want ik moet toch naar de winkel voor een korte tight
Alternatief is naar een vestiging gaan van de Decathlon, maar die zijn weer een stuk weg en hebben voor mijn gevoel maar een beperkt aanbod in vergelijking met online?
Heb nu deze, die is wel meer voor de kou gemaakt: https://www.decathlon.nl/...?mc=8645563&c=Donkerblauw
Maar dan kan ik wat bestellen en volgende week retourneren, want ik moet toch naar de winkel voor een korte tight
Elk willekeurig sport shirt met korte mouwen? Ik zou gewoon je lokale sportwinkel gaan, ff 1 of 2 shirts uit de sale pakken en passen. Past het goed? Dan kan er niet veel mis gaan in mijn ervaring.President schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:49:
Iemand hier een advies voor shirtjes van bijvoorbeeld de Decathlon? Ik gebruikte sinds oktober dikkere lange mouwen shirts welke erg prettig waren met alle temperaturen sindsdien. Vanochtend ook weer om half 6 gaan lopen en toen was het shirt nog prima, maar in het weekend ga ik pas later in de ochtend en zal ik toch richting dunnere shirts moeten met korte mouwen.
En korte tights heb ik dan weer niet, loop meestal in een korte broeken. Ook daarin oneindig veel keus
Sowieso heel persoonlijk, ik zou lekker ergens wat gaan passen.
Ik heb dit shirt en die bevalt prima.
Je kunt ook voor bezorgen in de vestiging kiezen (dat is gratis) en dan kan je passen en bepalen of je afrekent of niet. Dit is mij aangeraden door Decathlon zelf en bevalt mij prima; dan weet ik dat precies alle dingen die ik wil passen er zijn en hoef ik niet eens de winkel door om het te zoeken.
Je kunt ook voor bezorgen in de vestiging kiezen (dat is gratis) en dan kan je passen en bepalen of je afrekent of niet. Dit is mij aangeraden door Decathlon zelf en bevalt mij prima; dan weet ik dat precies alle dingen die ik wil passen er zijn en hoef ik niet eens de winkel door om het te zoeken.
[ Voor 6% gewijzigd door Roet op 07-03-2025 20:00 ]
Cpc loop zondag , veel zin in
. Zal geen snelle tijd worden, wel genieten van de stad en het weer
.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Gewoon wat dingen proberen. Mijn fijnste shirtjes/singlets zijn van de Malaga marathon.. Dat is een hele dunne stof , plakt niet bij warm weer. Heb er inmiddels 4 vanPresident schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:49:
Daarnaast veel van Nike en Assics, Decathlon zal ook ongetwijfeld prima zijn .
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 07-03-2025 21:31 ]
Ben zelf erg fan van Adidas. Bijna al m'n sportshirtjes voor hardlopen en tennis van daarvan. Je hebt ook een own the run serie van Adidas.
Als je 1:30 over een HM doet (hopelijk net iets minder), zou ik gewoon alle drinkposten overslaan. Tot een uur van tevoren wat drinken, net voor de start nog ff naar toilet, dan de HM lopen en daarna weer goed aanvullen.Maarten2212 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:15:
Ik start a.s. zondag voor het eerst de CPC loop HM en het zal mijn 2e HM uberhaupt worden. Mijn steeftijd is sub 1:30. Mijn plan was om het eerste deel mee te gaan met de pacer van 1:30 en eventueel aan het einde nog zelf te versnellen.
Je kunt prima doorlopen met wat dorst, sommige hebben bij een 5km al een waterzak op de rug. Ik vind het maar overdreven en je lichaam kan echt wel wat hebben. Je prestatie zal er niet minder om zijn op deze afstand als je niet drinkt onderweg.
Mwa het wordt zondag best wel warm en windstil, ik zou gewoon 1 of 2x een bekertje pakken, of vaker als je dorst hebt. Als je nou in de running bent voor een WR dan is elke seconde belangrijk maar als amateur zou ik me meer bezig houden met voldoende vocht binnen krijgen.Slickk schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:03:
[...]
Als je 1:30 over een HM doet (hopelijk net iets minder), zou ik gewoon alle drinkposten overslaan. Tot een uur van tevoren wat drinken, net voor de start nog ff naar toilet, dan de HM lopen en daarna weer goed aanvullen.
Je kunt prima doorlopen met wat dorst, sommige hebben bij een 5km al een waterzak op de rug. Ik vind het maar overdreven en je lichaam kan echt wel wat hebben. Je prestatie zal er niet minder om zijn op deze afstand als je niet drinkt onderweg.
[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 07-03-2025 22:34 ]
Wat is ‘voldoende’ en met welke reden? Stel je drinkt anderhalf uur niet: stopt je lichaam ermee, heb je uren later er last van, volgende dag hoofdpijn? Nee toch?Sport_Life schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:33:
[...]
Mwa het wordt zondag best wel warm en windstil, ik zou gewoon 1 of 2x een bekertje pakken, of vaker als je dorst hebt. Als je nou in de running bent voor een WR dan is elke seconde belangrijk maar als amateur zou ik me meer bezig houden met voldoende vocht binnen krijgen.
Als je drukte wilt vermijden met groot risico op struikelen, gedoe en oponthoud door bekertjes: gewoon overslaan. Het gaat niet eens om die paar seconden van het drinken.
Ik bedank de vrijwilligers altijd vriendelijk voor het aanbod en drink niks.
Bij een marathon drink ik alleen omdat het na 2 uur lopen anders minder wordt en dan komt oververhitting vrij snel om de hoek kijken omdat de interne temperatuur blijft stijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door Slickk op 07-03-2025 23:07 ]
Morgen CPC, zin in.
Getrained met Garmin coach en afgelopen zondag gaf deze rustig trainen aan voor deze week met vrijdag en zaterdag (vandaag) rust.
Donderdag door werk de laatste rustige training overgeslagen (26 minuten zone 1 als ik me goed herinner) en gisteren dus niks gedaan. Zo net geeft mijn morning report aan dat ik vandaag een half uur easy run moet gaan doen als voorbereiding op morgen. Is dat wel okay? Het is lekker weer dus helemaal prima om nog even lekker een half uur naar buiten te gaan maar ik had het idee dat de dag voor een wedstrijd rust belangrijker was? Ik weet dat het voor iedereen anders werkt maar wat is wijsheid?
Mijn eerste halve marathon wedstrijd dus sowieso beetje uitzoeken wat handig is.
Getrained met Garmin coach en afgelopen zondag gaf deze rustig trainen aan voor deze week met vrijdag en zaterdag (vandaag) rust.
Donderdag door werk de laatste rustige training overgeslagen (26 minuten zone 1 als ik me goed herinner) en gisteren dus niks gedaan. Zo net geeft mijn morning report aan dat ik vandaag een half uur easy run moet gaan doen als voorbereiding op morgen. Is dat wel okay? Het is lekker weer dus helemaal prima om nog even lekker een half uur naar buiten te gaan maar ik had het idee dat de dag voor een wedstrijd rust belangrijker was? Ik weet dat het voor iedereen anders werkt maar wat is wijsheid?
Mijn eerste halve marathon wedstrijd dus sowieso beetje uitzoeken wat handig is.
De benen losmaken middels een half uurtje lopen doe ik ook altijd. Kan ook mentaal zijn wellicht.
Maar als je voldoende uren er tussen hebt zou dat geen invloed moeten hebben. Beetje rustig tempo met wat versnellingen kan prima.
Maar als je voldoende uren er tussen hebt zou dat geen invloed moeten hebben. Beetje rustig tempo met wat versnellingen kan prima.
@[Roland] doorgaans loop ik niet de dag voor een wedstrijd, maar vorig jaar liep ik (heel rustig) de Family City Run daags voor de marathon van Amsterdam, en ik heb er geen last van gehad (wel de rest van de dag in de zetel gelegen).
Mijn mening: een loopje daags voordien hoeft niet en als je het doet moet het heel rustig zijn.
Wat drinken betreft eerder team @Slickk voor iemand die 1:30 op een halve loopt bij relatief warm weer. Ik zou zeker niet drinken op 5 km wegens te druk, halverwege zou ik wel wat sportdrank naar binnen gieten.
Mijn mening: een loopje daags voordien hoeft niet en als je het doet moet het heel rustig zijn.
Wat drinken betreft eerder team @Slickk voor iemand die 1:30 op een halve loopt bij relatief warm weer. Ik zou zeker niet drinken op 5 km wegens te druk, halverwege zou ik wel wat sportdrank naar binnen gieten.
Mijn ervaring is ook dat de eerste drankpost erg druk is, maar daarna wordt het meestal wat minder. Ik zorg altijd dat ik het eerste stukje van de post voorbij loopt, en aan het einde een bekertje mee pak. Paar slokken in de loop en klaar.
Soms ben ik dan te laat, maar dan is er snel weer een volgende
Soms ben ik dan te laat, maar dan is er snel weer een volgende
Wat voldoende is verschilt per persoon, vandaar dat ik het niet eens ben om generiek te zeggen dat drinken niet nodig is bij 1.30u en een hoge gevoelstemperatuur (weinig wind bij een goede voorjaarszon).Slickk schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:05:
[...]
Wat is ‘voldoende’ en met welke reden? Stel je drinkt anderhalf uur niet: stopt je lichaam ermee, heb je uren later er last van, volgende dag hoofdpijn? Nee toch?
Als je drukte wilt vermijden met groot risico op struikelen, gedoe en oponthoud door bekertjes: gewoon overslaan. Het gaat niet eens om die paar seconden van het drinken.
Ik bedank de vrijwilligers altijd vriendelijk voor het aanbod en drink niks.
Bij een marathon drink ik alleen omdat het na 2 uur lopen anders minder wordt en dan komt oververhitting vrij snel om de hoek kijken omdat de interne temperatuur blijft stijgen.
Voor mezelf sprekende: ik kan het best aardig aanvoelen tijdens de loop en schat in dat ik na 10-15km echt wel extra vocht nodig heb bij dergelijke hoge temperaturen. Tijd zo rond de 1.30-1.35 zondag . (pr 1.24).
Overweeg zelfs om een gelletje mee te nemen (doe ik normaal nooit bij hm), die heb ik nog van de marathon over en gaat over de houdbaarheidsdatum heen.
[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 08-03-2025 08:05 ]
Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.