Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:19
kepler schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:17:
[...]

Ik heb gisteren het tegendeel bewezen :P

Ik loop al jaren marathons met weken van 40-50km. En een ultra van 50 is 'maar' 10km verder, dus ook prima te doen op een marathon schema. Ik moet wel zeggen dat ik ook naar werk fiets elke dag en überhaupt veel actief ben. En die 40-50 krijg ik nu relatief makkelijk ingepland in de drukke (gezins)agendas.

Meestal heb ik ook maar 1 of 2 lange duurlopen in het schema. Vooral veel dubbele dagen. Langste duurloop voor deze ultra was 25km :D

Let op, dit werkt goed voor mij! Betekent natuurlijk niet dat het voor iedereen werkt.

En als je makkelijk weken van 60-80 kan maken, vooral doen natuurlijk:D
wat is je marathon pace zo ongeveer? Sneller lopen kost minder tijd ;)
Wat was het verschil met je Trail pace?

Ik moet het vooral van lopen hebben. Met de auto naar kantoor om zittend werk te doen enzo.
Dus ik zal jouw maatstaf maar niet voor mezelf hanteren haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
kepler schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:39:
[...]

Helemaal mee eens, vanaf half mei gaat de focus op de hoogtemeters maken. De jongste zit dan op school, waardoor de maandagochtend dan vrij komt. In de avonden kan ik dan hoogtemeters maken in het park in de buurt, whopping 15m heuveltjes ;) Goed voor hill repeats.
Maandagochtend kan ik dan naar Bergschenhoek, waar ik iets meer hoogtemeters kan maken.
Beetje kracht training erbij en het komt goed :P Hoop ik
Als je eens de echte Nederlandse bergen in gaat, dan stuur maar eens een berichtje. Ik woon naast de Wilhelmina-berg, 15 hill-repeats daar levert je ca. 1100 hoogtemeter op :D

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:13
Stefangrp schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:46:
[...]
wat is je marathon pace zo ongeveer? Sneller lopen kost minder tijd ;)
Wat was het verschil met je Trail pace?

Ik moet het vooral van lopen hebben. Met de auto naar kantoor om zittend werk te doen enzo.
Dus ik zal jouw maatstaf maar niet voor mezelf hanteren haha
Mijn marathon pace is rond de 5.20 op dit moment, misschien dat 5.10 gaat lukken. Trail pace ligt heel erg aan de omstandigheden, maar normaal gesproken 5.50-6.00. Mijn lange duurtrainingen gaan ook ongeveer in dat tempo, soms iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:06
Stefangrp schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:24:

Wel vandaag uit de krochten van Amazon een nieuw setje in mijn maat opgedoken. Bijna nergens meer verkrijgbaar dus blij mee!
Hi, al een poosje aan het meelezen. Maar wat is jouw/jullie ervaring met het (online) kopen van oudere modellen schoenen? Ik krijg van mijn fysio te horen dat de schoenen dan al twee jaar kunnen staan en daardoor veel van hun demping kunnen verliezen.

Maarja, ik heb nu de Hoka Mach X en die lopen voor mij echt top. Online kan ik hem nog kopen maar twijfel door het verhaal van de fysio.

Wat is jullie ervaring hiermee? Onzin of verliezen ze inderdaad demping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:30
Conundrum51 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:24:
[...]

Hi, al een poosje aan het meelezen. Maar wat is jouw/jullie ervaring met het (online) kopen van oudere modellen schoenen? Ik krijg van mijn fysio te horen dat de schoenen dan al twee jaar kunnen staan en daardoor veel van hun demping kunnen verliezen.

Maarja, ik heb nu de Hoka Mach X en die lopen voor mij echt top. Online kan ik hem nog kopen maar twijfel door het verhaal van de fysio.

Dat was het geval met het materiaal wat vroeger gebruikt werd, maar ik denk zelf dat het onzin is in de meeste gevallen. Natuurlijk, als je een schoen twee jaar lang in een vriezer stopt of in een volle zon zodat die standaard 40 graden warm is... Dan zal er vast wel wat afbreuk zijn. Anders niet.

Ik loop zelf graag op de Invincible 2 van Nike (wel eens eerder hier genoemd) omdat ik de overstap op de 3 te duur vind en die wat harder schijnt te zijn volgens reviews. Via Vinted een paar voor €25 en €35 gekocht, nu een iets nieuwer paar voor €60 waar schijnbaar minder op gelopen is. Productiedatum zal vast ergens in 2023 of eerder liggen... Lopen hartstikke goed nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
[...]

Eerste keer dat ik dit doe. Ik loop zoveel dat ik er waarsch maar een half jaar mee doe, dus ik gok het erop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

InZane schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:19:
[...]
Want te oud? Kom op, kan nog makkelijk!
Doet mij denken aan Emiel Berghout, zo'n lokale subtopper in de regio 010. Die begon ergens in 2020, is nu 35 jaar en loopt tegenwoordig een marathon in 2h20 of zo. Maar ik schat de kans ook in dat hij gezegend is met enig talent :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Dazzler2120 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:25:
[...]

Als je eens de echte Nederlandse bergen in gaat, dan stuur maar eens een berichtje. Ik woon naast de Wilhelmina-berg, 15 hill-repeats daar levert je ca. 1100 hoogtemeter op :D
Dat is wel redelijk uit de weg, maar mocht ik in de buurt komen dan laat ik het weten :D d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 12:20
[...]

Dit heb ik twee keer gedaan, met de Nike Air Structure 17 en de Hoka Clifton Edge. Met beide schoenen heb ik probleemloos de 800-1000 KM vol kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
vhal schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:17:
[...]

Doet mij denken aan Emiel Berghout, zo'n lokale subtopper in de regio 010. Die begon ergens in 2020, is nu 35 jaar en loopt tegenwoordig een marathon in 2h20 of zo. Maar ik schat de kans ook in dat hij gezegend is met enig talent :+
Ja zo ken ik er ook nog wel eentje van ons clubje die pas later is gaan hardlopen en op z'n 52e ofzo 2.36 liep in Amsterdam. Was pas z'n 2e marathon wedstrijd geloof ik. Dat zijn wel uitzonderingen natuurlijk.

Heb zelf geen marathon gelopen, maar wel bijvoorbeeld 1.40 op de halve en ik denk dat bijna iedereen dat wel moet kunnen met consequent trainen. Ik vind mezelf nou niet bijzonder talentvol verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42
vhal schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:17:
[...]

Emiel, leuk YouTube kanaal, hij loopt in hetzelfde gebied als ik, alleen dan twee keer zo snel. In Rotterdam wil die gaan voor onder de 2:20 volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:18
[...]

Schoenen van het vorig model in de uitverkoop online kopen is dé manier om

- zeker te weten dat de schoenen goed zitten
- flink te besparen op de prijs

Ik heb dezelfde ervaring als de andere forumleden die al geantwoord hebben: geen probleem.
Trouwens, ik denk dat het eerder schoenen zijn van 1 jaar geleden ipv 2 jaar geleden. Maar zelfs als was het 2 jaar, dan nog geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davem3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-07 18:34
InZane schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:33:
[...]

Ja zo ken ik er ook nog wel eentje van ons clubje die pas later is gaan hardlopen en op z'n 52e ofzo 2.36 liep in Amsterdam. Was pas z'n 2e marathon wedstrijd geloof ik. Dat zijn wel uitzonderingen natuurlijk.

Heb zelf geen marathon gelopen, maar wel bijvoorbeeld 1.40 op de halve en ik denk dat bijna iedereen dat wel moet kunnen met consequent trainen. Ik vind mezelf nou niet bijzonder talentvol verder.
Best grappig dat je dat zegt
1.40 op de halve moet kunen als je consequent training

Ik kom er zelf net aan toe 1:48 op de halve
Loop voor mij gevoel wel redelijk wat 2300km per jaar

Loop ook marathon nu 6 gelopen waarvan de laatste 2 jaar 2 per jaar
Wil dit jaar 3 marathons lopen en nog liefst nog een ultra van 55km
Krijg ook mijn marathon niet echt naar beneden +- 4 uur
Hoop dit jaar er eens echt onder te gaan 3:50

Hoop ooit nog eens op 1:40 op de halve te lopen al heb ik daar een zwaar hoofd i

Gr dave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
@InZane ik geloof nooit dat iedereen met consequent trainen onder de 1:40 geraakt. Ik geloof wel dat veel sportieve mannen zonder overgewicht (maar dat is al een minderheid van de bevolking !) mits enkele jaren consequent trainen (een nog véél kleiner deel) onder de 1:45 kunnen raken.

@Davem3 is 1:45 geen mooier doel ? 1:45 betekent een gemiddelde snelheid van 12km/uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hartloper schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:08:
@InZane ik geloof nooit dat iedereen met consequent trainen onder de 1:40 geraakt. Ik geloof wel dat veel sportieve mannen zonder overgewicht (maar dat is al een minderheid van de bevolking !) mits enkele jaren consequent trainen (een nog véél kleiner deel) onder de 1:45 kunnen raken.

@Davem3 is 1:45 geen mooier doel ? 1:45 betekent een gemiddelde snelheid van 12km/uur.
Hij zegt ook niet dat het moet kunnen :P
Davem3 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:38:
[...]

Best grappig dat je dat zegt
1.40 op de halve moet kunen als je consequent training

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 27-01-2025 21:12 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davem3
Hartloper schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:08:

Zeker is dat ook heel mooi hoor als ik 1:45 haal en als het er niet in zit ben ik ook tevreden
Zijn zat die het niet kunnen of halen wat ik nu doe
En het jongste is er ook wel af met mijn 50 jarige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Davem3 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:28:
[...]

Zeker is dat ook heel mooi hoor als ik 1:45 haal en als het er niet in zit ben ik ook tevreden
Zijn zat die het niet kunnen of halen wat ik nu doe
En het jongste is er ook wel af met mijn 50 jarige
1:48 is heel netjes als 50-jarige.

Er zijn 50-jarigen die sneller lopen (kuch) maar alleen al een halve marathon hardlopend finishen als 50-jarige plaatst je in de top 1% van je leeftijdsgenoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
ach die tijd..
Ik haalde meer voldoening uit de 1.44.57 die ik 7 jaar geleden liep (want ik slaagde erin op 20,5km de rekensom te maken dat ik toch een klein probleempje had want km bordjes en horloge waren het niet eens). Doodsprinten over de finish _/-\o_

Ik denk/hoop bij de Asselronde de hm onder de 1.40 te lopen en ik weet dat die me minder voldoening gaat geven want ik zou sneller kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:56
Hartloper schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:36:
[...]
Schoenen van het vorig model in de uitverkoop online kopen is dé manier om

- zeker te weten dat de schoenen goed zitten
- flink te besparen op de prijs
Ik heb paar weken terug nieuwe schoenen online besteld. Zelfde model, maar dan wel versie 2 want mijn maat was niet meer in versie 1 verkrijgbaar. Versie 2 verschilt op details, dus geen probleem. Het nieuwe model is online helemaal niet goedkoper dan in de winkel, maar goed, ik had ze nodig dus gewoon besteld.

Vervolgens bleken de detailwijzigingen toch er net te zorgen dat de schoenen iets kleiner vallen. Na 3 lange lopen geconstateerd dat ik zo de marathontraining niet met teennagels ga afronden, dus maar een nieuw paar een halve maat groter besteld. Voor de prijs van deze miskoop had ik vele jaren in de winkel kunnen passen en kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Iemand met een startbewijs voor Rotterdam Marathon die om één of reden niet meer gaat lopen en op zoek is naar een vervanger?

Ik dacht, ik waag een poging. Overschrijven voor 1 februari geeft mij nog de mogelijkheid om in een eerdere startwave dan de allerlaatste starten. Mocht dit niet lukken, ga ik kijken naar Enschede Marathon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58
Highland schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:57:
[...]

Ik heb paar weken terug nieuwe schoenen online besteld. Zelfde model, maar dan wel versie 2 want mijn maat was niet meer in versie 1 verkrijgbaar. Versie 2 verschilt op details, dus geen probleem. Het nieuwe model is online helemaal niet goedkoper dan in de winkel, maar goed, ik had ze nodig dus gewoon besteld.

Vervolgens bleken de detailwijzigingen toch er net te zorgen dat de schoenen iets kleiner vallen. Na 3 lange lopen geconstateerd dat ik zo de marathontraining niet met teennagels ga afronden, dus maar een nieuw paar een halve maat groter besteld. Voor de prijs van deze miskoop had ik vele jaren in de winkel kunnen passen en kopen.
Je had ook beide maten kunnen kopen en dan vergelijken? Vaak geven reviewers aan hoe de maat zich verhoudt tot het vorige model, dat helpt je de goede te bestellen. Ik had dit met de Superblast 2, die is in dezelfde maat als de 1, kleiner. Dus voor de Superblast 2 mijn Superblast 1 maat besteld én een halve maat groter, welke degene is die ik uiteindelijk heb gehouden. Was wel lastig omdat ik een beetje tussen de maten inzit, dus heb een tijdje rondgelopen in de woonkamer om het goed te kunnen voelen.

Daarnaast kan je dat praktisch nieuwe paar nog goed verkopen op Marktplaats of Vinted bijvoorbeeld. En dan is het verschil al kleiner. Tel daarbij op eventueel reiskosten en tijd die je kwijt bent aan het passen in de winkel, en dan weet ik wel. Als ik de Superblast 2 in mijn maat wil passen ergens, moet ik eerst een uur reizen. Hoewel ik dat erg graag zou willen, heb ik tegen mijn principes in maar gewoon 2 maten besteld en één paar teruggestuurd. Met een gezin de tijd moeten vrijmaken om een paar uur weg te zijn om een schoen te passen.. daar gaat mijn vriendin niet mee akkoord.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:49
Hartloper schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:06:
[...]

Er zijn 50-jarigen die sneller lopen (kuch) maar alleen al een halve marathon hardlopend finishen als 50-jarige plaatst je in de top 1% van je leeftijdsgenoten.
5 jaar geleden begonnen met hardlopen, nooit gesport, weliswaar ook nooit vies geweest van een beetje beweging. Zwaar gerookt, flink veel te veel gedronken en nog veel meer dan dat ______ O-)
Na mijn eerste halve marathon race (1u52 meen ik) kreeg ik de smaak te pakken en heb ik me 3 jaar geleden aangemeld bij een atletiekvereniging omdat ik een marathon wilde lopen. Sindsdien consequent getraind en de eerste marathon net binnen de 4 uur gelopen. Inmiddels 5 marathons verder en zijn de tijden nu 3u12 voor marathon en 1u30 op de halve. Mijn doel is om de 3 uur aan te tikken op de marathon in oktober. Sub-3 laat ik dit jaar nog even los, maar dat is uiteindelijk wel het doel. Beetje afhankelijk ook van hoe ik dat organisatorisch ga doen (gezin, werk, sociaal leven, etc).

Niet om te pochen, puur ter illustratie. Wat ik wil er mee zeggen dat ik er van overtuigd ben dat veel van mijn leeftijdgenoten dit ook kan, zéker met een beter verleden dan wat ik had. Het menselijk lichaam is erg adaptief en veerkrachtig blijkbaar.

Oja, in juli word ik 51 jaar.

Maarrr.. uiteindelijk gaat het om de gezonde broodnodige beweging, die menigeen tekort komt. Ik stel mezelf hoge doelen, maar daar gaat 't natuurlijk niet om. Pin jezelf er niet op vast, vergelijk je niet met een ander. Dan is elke tijd wat je loopt in principe al meer dan uitstekend inderdaad, zoals je al zegt @Hartloper . _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
DeCo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:06:
[...]

5 jaar geleden begonnen met hardlopen, nooit gesport, weliswaar ook nooit vies geweest van een beetje beweging. Zwaar gerookt, flink veel te veel gedronken en nog veel meer dan dat ______ O-)
Na mijn eerste halve marathon race (1u52 meen ik) kreeg ik de smaak te pakken en heb ik me 3 jaar geleden aangemeld bij een atletiekvereniging omdat ik een marathon wilde lopen. Sindsdien consequent getraind en de eerste marathon net binnen de 4 uur gelopen. Inmiddels 5 marathons verder en zijn de tijden nu 3u12 voor marathon en 1u30 op de halve. Mijn doel is om de 3 uur aan te tikken op de marathon in oktober. Sub-3 laat ik dit jaar nog even los, maar dat is uiteindelijk wel het doel. Beetje afhankelijk ook van hoe ik dat organisatorisch ga doen (gezin, werk, sociaal leven, etc).

Niet om te pochen, puur ter illustratie. Wat ik wil er mee zeggen dat ik er van overtuigd ben dat veel van mijn leeftijdgenoten dit ook kan, zéker met een beter verleden dan wat ik had. Het menselijk lichaam is erg adaptief en veerkrachtig blijkbaar.

Oja, in juli word ik 51 jaar.

Maarrr.. uiteindelijk gaat het om de gezonde broodnodige beweging, die menigeen tekort komt. Ik stel mezelf hoge doelen, maar daar gaat 't natuurlijk niet om. Pin jezelf er niet op vast, vergelijk je niet met een ander. Dan is elke tijd wat je loopt in principe al meer dan uitstekend inderdaad, zoals je al zegt @Hartloper . _/-\o_
En ik ben er van overtuigd dat velen dat niet kunnen. Die halve marathon uitlopen zal wel lukken, maar de tijden die jij noemt liggen voor veel mensen toch buiten bereik. De meesten zullen al heel blij zijn als ze onder de 2 uur uit kunnen komen. Ik ben zelf altijd sportief geweest in allerlei sporten en ben sinds een paar jaar weer echt gaan hardlopen. Maar een marathon binnen de 3 uur zit er echt niet in, ook niet als ik nog veel meer ga trainen. Sowieso ben ik al nooit de snelste lopen geweest (Ik ben trouwens 2 maanden jonger dan jou)

Dus als je zegt dat de meesten wel een halve marathon kunnen lopen geloof ik dat best, maar voor een marathon vallen er al veel af en als je hem dan ook nog in 3 uur wil lopen houd je nog maar een heel klein groepje over.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

Hartloper schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:06:
[...]

Ik ben 51 en heb afgelopen jaar 1:28 gelopen op de HM 💪

Maar in leeftijdscategorie M50 was 2.5% nog sneller. Maar ik neem aan dat je met "1% van leeftijdsgenoten" ook al de mensen meetelt die niet eens aan de start verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
aap schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:14:
[...]

Maar in leeftijdscategorie M50 was 2.5% nog sneller. Maar ik neem aan dat je met "1% van leeftijdsgenoten" ook al de mensen meetelt die niet eens aan de start verschijnen.
De mensen die deelnemen aan een wedstrijd zijn al een relatief klein deel, zeker voor dit soort tijden zie je vaak dat het toch wel de mensen zijn die meer wedstrijden lopen. Dus die 2,5% die onder jou zitten, vallen waarschijnlijk wel in de categorie "1% van leeftijdsgenoten" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51
[...]

Vergis je niet hoe goed een < 1:30 halve marathon is met 50+. Op basis van Running Level zit je dan in het 95e percentiel d:)b

En dan hebben we het over mensen die hardlopen. De groep die op de bank zit negeren we überhaupt maar ;)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Roozzz schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:26:
[...]

Vergis je niet hoe goed een < 1:30 halve marathon is met 50+. Op basis van Running Level zit je dan in het 95e percentiel d:)b
Cool, volgens die tabel ben ik gewoon "elite"!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
aap schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:32:
[...]

Cool, volgens die tabel ben ik gewoon "elite"!
Ik val volgens die tabel nog in de categorie "novice" -O-

Maar aangezien ik geen snelle loper ben zal ik daar waarschijnlijk wel in blijven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
nieuws: Verschillende Garmin-sportwatches crashen en raken in een bootloop

Wellicht voor de Garmin users verstandig om even geen GPS activiteiten te starten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

[...]

Als het zo (consequent trainen en voor jezelf zorgen) zou werken dan kan iedereen met genoeg training een 2,5u marathon lopen. Helaas werkt het niet zo, dus bij deze; gefeliciteerd met je talent, wie weet wat voor tijden je had gelopen als je niet dit verleden zou hebben ;)

Een tijd roepen die schuurt tegen de elite categorie (in dit geval M50Y, 3:09) of er zelfs in zit( HM50Y, 1:31) volgens de link hierboven genoemd. Als het geen pochen is, dan heb je een flink verkeerd beeld over wat 'normaal' is ;)
Ter vergelijking. Je zou net geen top 10 lopen in je leeftijdscategorie op het NK. Bij een iets beter bezette CPC loop je rond de 50ste plek van de 600 deelnemers in jouw leeftijdscategorie.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

CaLeX schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Als het zo (consequent trainen en voor jezelf zorgen) zou werken dan kan iedereen met genoeg training een 2,5u marathon lopen. Helaas werkt het niet zo, dus bij deze; gefeliciteerd met je talent, wie weet wat voor tijden je had gelopen als je niet dit verleden zou hebben ;)

Een tijd roepen die schuurt tegen de elite categorie (in dit geval M50Y, 3:09) of er zelfs in zit( HM50Y, 1:31) volgens de link hierboven genoemd. Als het geen pochen is, dan heb je een flink verkeerd beeld over wat 'normaal' is ;)
Ter vergelijking. Je zou net geen top 10 lopen in je leeftijdscategorie op het NK. Bij een iets beter bezette CPC loop je rond de 50ste plek van de 600 deelnemers in jouw leeftijdscategorie.
Verder niet flauw bedoelt, maar wat is dan de reden dat het helaas niet zo werkt? Ik neem aan omdat natuurlijk niet iedereen hetzelfde gebouwd is en dat er fysiek gewoon een limiet is van wat er mogelijk is. Maar ben ook wel benieuwd in hoeverre een mindset invloed heeft. Als iemand nu al zegt dat het hem nooit gaat worden... Daar is natuurlijk niks mis mee. Leeftijd, beschikbare tijd om te trainen spelen ook allemaal een rol en als je eenmaal plezier hebt in hardlopen dan verschillen de ambities in het hardlopen ook nogal om er plezier in te blijven houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Dazzler2120 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:26:
nieuws: Verschillende Garmin-sportwatches crashen en raken in een bootloop

Wellicht voor de Garmin users verstandig om even geen GPS activiteiten te starten...
Te laat... :(

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
[...]

Ik heb verre van talent, maar prima dat je hard werken onder talent schaart. Die cijfers zal ik maar achterwege laten. Ik geloof niet dat ik daardoor een verkeerd beeld heb over wat 'normaal' is, aangezien ik in de topweken in elk vrij uur kilometers eruit probeerde te persen en dat werpt toch echt wel z'n vruchten af. Ja, dát was verre van normaal.. althans, volgens mijn directe omgeving, die ik zeer dankbaar ben dat ze dat toe lieten ;)
Het geeft mij in ieder geval de indruk dat het wel zo werkt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Davem3
Ik blijf het altijd bijzonder vinden dat sommige mensen zo makkelijk en zo snel lopen
Ik moet echt veel moeite en tijd investeren om dit te halen
Loop 5x in de week en totaal per jaar +-2300km tevens zit ik nog 2 avonden in de sportschool voor kracht training
Loop nu 8jaar hard

Krijg ook geen alcohol leef NU behoorlijk gezond geen zakjes op pakjes en eigenlijk alles word zelf gemaakt
Dus ook brood en spaghetti en alles vers

Vroeg wel veel gedronken en ook veel gerookt 4 pakjes (50gram) zware shag in de week
Dat 25 jaar lang

Ben ook wel erg blij wat ik nu kan halen 1:48 op de hm
Hoop ooit nog eens naar de 1:40 te gaan al denk ik dat hem niet gaat worden

Om nu zomaar te zeggen dat iedereen 1:30 op de hm kan lopen ben ik niet mee eens op 50 jarige leeftijd

Gr dave

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hartloper
[...]

Ja, inderdaad. Ik heb 1:26 gelopen op de halve vorig jaar als 50-jarige. En ook een keer 1:27 eerder op het jaar. Ik heb nog de droom ooit 1:25:xx te lopen.

Er zitten hier een paar snelle jonge vijftigers op het forum.
Maar we mogen niet de fout maken te denken dat dat normaal is voor jonge vijftigers of dat iedereen dat kan. Om als 50-jarige sub 1:30 te lopen vereist én een hoop talent én niet te blessuregevoelig zijn én goed trainen.
Op hardloopfora is er altijd forse selectiebias, waardoor mensen zich als "gemiddeld" beschouwen terwijl ze dat helemaal niet zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Hartloper op 28-01-2025 20:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kepler
Ik geloof er helemaal niks van dat de meeste mensen onder de 1.30 of 3u kunnen lopen, als ze maar goed genoeg trainen :D

Althans, dat zou impliceren dat ik er maar met de pet naar heb gegooid afgelopen jaren en dat is een deprimerende gedachte :')

Edit: of dat ik niet bij de meeste mensen zou horen. Weet niet wat erger is :P

[ Voor 14% gewijzigd door kepler op 28-01-2025 20:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Er zijn mensen die denken dat 1h30 voor een vijftiger haalbaar is, er zijn mensen die denken dat 45km/week veel trainen is.

Onderschat nooit de impact van natuurlijke aanleg, onderschat nooit de impact van kilometers vreten.

En aan dat eerste kun je niets doen, aan dat laatste wel. Aan de slag en lopennnnnnn, dus 8)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pelox
Ik heb het afgelopen jaar 2800 km gelopen, loop al tientallen jaren, de laatste 10 jaar na het stoppen met andere sporten een stuk intensiever, gemiddeld zo'n 40 tot 70km per week.

Ben vooral van de kortere afstanden tot zo'n 15km. December 2024 heb ik een HM trainingsloop gedaan en toen liep ik 1:37:04 (4.36/km). Een wedstrijd zal wel een stuk sneller gaan.

Maar ik loop dus zelden de HM. Mocht ik ooit nog eens met een HM wedstrijd meedoen dan hoop ik op een tijd iets dichter naar de 1:30. Onder de 1.30 is wel echt rap en dat zit er op dit moment niet in bij mij verwacht ik. Dan moet ik nog wat meer aan de inhoud gaan werken.

Vooralsnog heb ik ook niet de ambitie om dit soort afstanden tijdens wedstrijden te lopen, misschien komt dat nog als ik over een paar jaar 50+ ben :9

Zero.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hartloper
[...]

Ik heb vorig jaar als 50-jarige in Amsterdam 2:59 gelopen op de marathon. Een feit dat ik graag af en toe vermeld hier op het forum ;)

En dat is zeer goed, maar allesbehalve elite.
Van de ongeveer 1000 lopers in mijn categorie M50 waren er meer dan 30 sneller dan ik.
De winnaar M50 liep 2:41. Dát is elite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
[...]

En nog even over dit, een HM onder de 1.30, een marathon onder de 3 uur, een 10km onder de 40 of een 5 km in 18 min is helemaal niet zo gezond. Het vele trainen wat ik/wij doen ook niet.

Een paar keer in de week een stukje joggen en wandelen is veel gezonder, maar daar heb ik de rust niet voor helaas :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pelox op 28-01-2025 20:34 ]

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:18
Nou hier iemand van nog geen 40 die kan zeggen dat hij vol verbazing tijden hier zit en durft te zeggen; ik heb ooit best hard getraind (geen 4.000 per jaar even voor de duidelijkheid, maar ook niet 1 a 2x per week een klein rondje) maar toen was 1:55 op de HM toch echt iets waar ik erg trots op was...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Hartloper
Of sporten gezond is en vanaf welke dosis het zijn gezondheidsvoordelen verliest, dat is iets waar ik me in verdiept heb omdat mijn beroep en mijn hobby daar samenkomen.

Er is een omgekeerde J-vormige curve waarbij inactieve mensen het hoogste gezondheidsrisico hebben; dat risico daalt tot een dieptepunt bij meer en meer lichaamsbeweging/sport, en stijgt weer wat bij extreme sporters. Maar zelfs bij extreme sporters is het risico lager dan bij volledig sedentaire personen.

Voor de geïnteresseerden een paar links, er is véél meer te vinden:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6139866/
O'Keefe is een gekende expert ter zake
https://link.springer.com/article/10.1007/s11936-018-0674-3
Thijs Eijsvogels, een Nederlander

De WHO raadt aan om per week minstens 150-300 minuten matige fysieke activiteit te doen of 75-150 minuten intensieve fysieke activiteit.

Maar mensen die twee keer zoveel bewegen als de richtlijnen hebben nog een lager overlijdensrisico, daar bestaat geen twijfel over.

Dé vraag is wanneer de curve weer begint te stijgen, of met andere woorden wanneer sporten té veel wordt. Mogelijk ligt het ideale punt bij 5 uur per week hardlopen/fietsen; wat de interpretatie hierbij bemoeilijkt is dat de ene die 5 uur rustig hardloopt of fietst, en de andere sporter een hogere intensiteit hanteert tijdens die 5 uur.

Vermoedelijk is de conclusie dat 10 uur per week sporten is minder gezond dan 5 uur per week, maar het blijft nog altijd veel beter dan helemaal niet te sporten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hartloper
Pelox schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:31:
[...]
En nog even over dit, een HM onder de 1.30, een marathon onder de 3 uur, een 10km onder de 40 of een 5 km in 18 min is helemaal niet zo gezond. Het vele trainen wat ik/wij doen ook niet.

Een paar keer in de week een stukje joggen en wandelen is veel gezonder, maar daar heb ik de rust niet voor helaas :)
Niet akkoord. Ik ben ervan overtuigd dat de training en de levensstijl die hoort bij dergelijke tijden veel gezondheidsvoordelen met zich meebrengt, en daar is ook wel wetenschappelijk bewijs voor.
Wist je trouwens dat ex-atleten gemiddeld langer leven ? En dat terwijl bv Tour de Francedeelnemers toch pakweg 15 jaar heel hard getraind hebben:
https://www.thieme-connec...ct/10.1055/s-0031-1271711

De wedstrijd zelf is niet gezond, wat dat betreft ben ik het wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
@Dazzler2120 meldde het al, maar het ging verloren in al dat 50+ en hard hardloop geweld. Maar ondertussen werken veel Garmins niet, best lastig als je wil meedoen in voornoemde discussie 😉. Hier is mijn Forerunner 165 met OS 21.14 ook gecrasht:

Verschillende Garmin-sportwatches crashen en raken in een bootloop
Er is nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Jailhouse schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:21:
@Dazzler2120 meldde het al, maar het ging verloren in al dat 50+ en hard hardloop geweld. Maar ondertussen werken veel Garmins niet, best lastig als je wil meedoen in voornoemde discussie 😉. Hier is mijn Forerunner 165 met OS 21.14 ook gecrasht:

Hier vanavond een rustig loopje van 7km, wat problemen met de linkerkuit maar niet met de Garmin GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Het wordt toch volop besproken in het grote sporthorloge met GPS topic? Nu wachten met hardlopen tot het opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ben bijna door het boek "Het hoofd weegt zwaarder dan de benen" heen, wat me zeer bevalt. Hoewel mn eigen linkerknie een beetje klaagt.. (patella..?) probeer ik weer wat meer te lopen, gedegen op te bouwen.

Zijn er nog leuke/mooie/emotionele boeken van ultra's? Over mensen die hun relatieproblemen/depressie/ellende overwonnen tijdens rennen en dat mooi benoemen? Over ontberingen, blaren en 'waarom doe ik dit eigenlijk??''

Mag eventueel ook andere ongein he. Roeiend over de oceaan. Hinkelen naar Mexico. Maar bij voorkeur hardlopen.

Zoja, laat het me even weten! Thnx!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hartloper
Scott Jurek: Eat and Run. North.
Christopher McDougal: Born to run.
Adharanand Finn: The rise of the ultra runners.

Nederlanders en nog een Vlaming:
Jolanda Linschoten: Ultra.
Jan Knippenberg: De mens als duurloper.
Bram Bakker: Ultra, de marathon voorbij.
Matthieu Bonne: Wilskracht.

[ Voor 69% gewijzigd door Hartloper op 28-01-2025 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:50
Als Christopher McDougall je aanspreekt: Running with Sherman, avonturen met een ezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51
Scott Jurek - North gaat ook het nodige over zijn issues.
Once a Runner, niet zozeer ultra wel een 4min mile. Fictie, maar vangt de mindset erg goed die nodig is om tot grootse prestaties te komen.
En Endure Mind, Body, and the Curiously Elastic Limits of Human Performance van Alex Hutchinson vond ik ook leuk. Non fictie met real life verhalen die de menselijke grenzen illustreren.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Hartloper schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:31:
[...]

Ik heb vorig jaar als 50-jarige in Amsterdam 2:59 gelopen op de marathon. Een feit dat ik graag af en toe vermeld hier op het forum ;)

En dat is zeer goed, maar allesbehalve elite.
Van de ongeveer 1000 lopers in mijn categorie M50 waren er meer dan 30 sneller dan ik.
De winnaar M50 liep 2:41. Dát is elite.
Ik heb de term elite overgenomen van de genoemde site (https://runninglevel.com/running-times/marathon-times ). Die noemen top 5% elite.

En top 4% in een dergelijk groot veld gaat naar mijn bescheiden mening toch wel redelijk richting elite d:)b
DeCo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:16:
[...]

Ik heb verre van talent, maar prima dat je hard werken onder talent schaart. Die cijfers zal ik maar achterwege laten. Ik geloof niet dat ik daardoor een verkeerd beeld heb over wat 'normaal' is, aangezien ik in de topweken in elk vrij uur kilometers eruit probeerde te persen en dat werpt toch echt wel z'n vruchten af. Ja, dát was verre van normaal.. althans, volgens mijn directe omgeving, die ik zeer dankbaar ben dat ze dat toe lieten ;)
Het geeft mij in ieder geval de indruk dat het wel zo werkt.
Natuurlijk ga je met sprongen vooruit als je consequent je trainingen doet. Ik ben afgelopen jaar van 1:58 naar 1:47 gegaan en er zullen nog wel meer stappen volgen komend jaar. (Bij leven en welzijn)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Hartloper
Eat & Run, Born to Run en Adharanand heb ik al gelezen.
Jolanda ben ik niet zo van gecharmeerd.. dus die gaat op de reservelijst..
Wilskracht klinkt wel leuk nu.

@ADutchGuy Ja, ik ben gek op ezels. Deze komt erbij.

@Roozzz
North ook zeker in de mand. Want die was ik vergeten en stond al op de lijst.
En Endure mind ook maar.

Thanks!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Blomminator schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:31:
@Hartloper

Thanks!
Over ezels gesproken,
Deze kwam ik tegen toen ik langs de kust bij Olhao ging rennen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6q1LXgXi8JgjQqtwUha2R1UhU9A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/VKdAznZpeNvo8cKilcpsoufR.webp?f=user_large

Beestje zat vastgemaakt aan een lijn en is 'vervoersmiddel' van de lokale armoede...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InZane

Op Garmin Support staat inmiddels een pagina met oplossingen voor de diverse toestellen:
https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=IWfNuaG0jn6d6oQ4HCVz29

En als je er nog meer over wil weten: https://www.dcrainmaker.c...-trying-to-start-gps.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:46
Vanochtend nog een loopje gedaan. Ik wist wel dat er problemen waren met de Garmin horloges, maar gelukkig geen bootloop met mijn FR965. Ik had gisterenavond al wel roulette gespeeld met het starten van een activiteit.

Zou zonde zijn als je zo vroeg wakker wordt en dan ook nog eens niet gaat lopen omdat je horloge vast is gelopen. (al was ik dan alsnog gegaan)

Op het moment nog steeds herstellende van een knie blessure die ik opliep tijdens/na de singelloop. Vrij demotiverend om eerst 10k te kunnen lopen en nu vast te zitten op intervals van 3 minuten met 2 minuten wandelen er tussen, maar goed er zit progressie in en ik heb de smaak wel weer te pakken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42
Pelox schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:31:
[...]

Tx!
Ik als 47-jarige van 202cm lang, 87kg zwaar loop heerlijk mijn 10-15km rondjes, circa 1.200km per jaar. Geen enkele snelheidsambities (meer). Mijn doel is kunnen blijven hardlopen. Af en toe een lokaal wedstrijdje waarbij ik even diep ga.
Ben verschoven naar meer krachttraining (hele lichaam, niet gericht op hardlopen), vooral om duurzaam oud te worden. Enkel hardlopen is daarvoor te weinig.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:37:
[...]

Beestje zat vastgemaakt aan een lijn en is 'vervoersmiddel' van de lokale armoede...
Wat zielig, ik kan daar zo slecht tegen....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

@vandermark Zo hoort het toch ook te zijn, 2 auto immuunziekten ondertussen hier. 47 jaar oud, ik loop vooral omdat ik het lekker vindt en ben erg blij dat het überhaupt nog kan. Nog een paar vrienden die hard hardlopen en dan bv bij de halve van Egmond een week balen omdat ze niet hard genoeg gingen. :+
Ouder worden en sneller gaan lukken niet zo goed samen ( bij mij dan op het moment). ;)
Loop nu 1200-1500km per jaar, afgelopen jaar wederom wat pech toen ze achter de 2 auto immuunziekte kwamen. Dus kon pas vanaf april weer echt gaan lopen. Kan genieten van alle verhalen hier en ondertussen blijf ik redelijk fit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:56
Ik loop sinds ruim 10 jaar en heb als 54-jarige afgelopen jaar mijn 10km-tijd verbeterd. En dit jaar probeer ik mijn M-tijd te verbeteren. En als ik de verhalen van de net wat oudere renners binnen mijn atletiekclub mag geloven, dan maak ik op de M nog een paar jaar kans op een verbetering van mijn tijd. Dus denk vooral niet te gauw 'ik word niet meer sneller'.

Een PR motiveert, maar de meeste lol van het lopen blijft voor mij toch een mooie ronde door de natuur te kunnen rennen, liefst in een nieuwe onbekende omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
charrel schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:17:
@vandermark Zo hoort het toch ook te zijn, 2 auto immuunziekten ondertussen hier. 47 jaar oud, ik loop vooral omdat ik het lekker vindt en ben erg blij dat het überhaupt nog kan. Nog een paar vrienden die hard hardlopen en dan bv bij de halve van Egmond een week balen omdat ze niet hard genoeg gingen. :+
Ouder worden en sneller gaan lukken niet zo goed samen. ;)
Loop nu 1200-1500km per jaar, afgelopen jaar wederom wat pech toen ze achter de 2 auto immuunziekte kwamen. Dus kon pas vanaf april weer echt gaan lopen. Kan genieten van alle verhalen hier en ondertussen blijf ik redelijk fit.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor auto-imuunziekte je hebt. Hier helaas ook eentje, maar die heeft op zich geen invloed op m'n sportprestaties, denk ik tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
InZane schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:43:
[...]

Ligt er natuurlijk wel aan wat voor auto-imuunziekte je hebt. Hier helaas ook eentje, maar die heeft op zich geen invloed op m'n sportprestaties, denk ik tenminste.
Wie weet was je zonder de auto-imuunziekte wel vergelijkbaar aan Killian Jornet of Kipchoge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

InZane schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:43:
[...]

Addison en cardiale sarcoïdose.... mooie combo :F Met de cortisol is de spieropbouw wat lastiger en met de andere medicatie om de cellen/ vertragen stil te leggen om verdere schade te voorkomen ivm. de sarcoïdose is dat een feestje op het moment. Dus probeer de wekelijkse afstand gelijk te houden van wat ik daarvoor liep. Alleen dan meer en kortere runs zodat de belasting wat lager is qua herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
charrel schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:12:
[...]

Addison en cardiale sarcoïdose.... mooie combo :F Met de cortisol is de spieropbouw wat lastiger en met de andere medicatie om de cellen/ vertragen stil te leggen om verdere schade te voorkomen ivm. de sarcoïdose is dat een feestje op het moment. Dus probeer de wekelijkse afstand gelijk te houden van wat ik daarvoor liep. Alleen dan meer en kortere runs zodat de belasting wat lager is qua herstel.
Dat klinkt wel wat serieuzer :o

Heb zelf vitiligo, maar gelukkig (nog?) niet te erg. Valt verder weinig aan te doen, dus we doen het er maar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:06
Thanks voor alle reacties op online oude modellen schoenen kopen!

Ik heb ze zojuist ook maar besteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:27
Nog even over tijden en training daar naar toe. Dat mensen 'hard' getraind hebben betekend niet dat ze ook 'goed' getraind hebben. De meeste lopers hebben een waardeloze techniek/loop economie en trainen de meeste kilometers(of minuten) te snel en dus in een te hoge zone.

Laat ik overgewicht nog even achterwege.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
Blomminator schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:31:
@Hartloper
Eat & Run, Born to Run en Adharanand heb ik al gelezen.
Jolanda ben ik niet zo van gecharmeerd.. dus die gaat op de reservelijst..
Wilskracht klinkt wel leuk nu.

@Roozzz
North ook zeker in de mand. Want die was ik vergeten en stond al op de lijst.
En Endure mind ook maar.

Thanks!
Het tweede boek van David Goggins is vrij nieuw en gaat ook veel over ultra lopen. Beetje opschepperig Amerikaans af en toe, maar mooi schop onder je reet-boek! “Never finished” heet die. Aanrader.

Born to Run is verder mijn favoriet.

Jolanda’s “Ultra” ook gelezen maar kon ik weinig mee.

Dolf Jansen heeft ook heeeel veel over hardlopen geschreven. Niet per se ultra, wel over veel mooie en lollige facetten van het hardlopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Slickk op 29-01-2025 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
WizzlerNL schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:39:
Nog even over tijden en training daar naar toe. Dat mensen 'hard' getraind hebben betekend niet dat ze ook 'goed' getraind hebben. De meeste lopers hebben een waardeloze techniek/loop economie en trainen de meeste kilometers(of minuten) te snel en dus in een te hoge zone.
Dat veel hardlopers te hard trainen staat buiten kijf.

Maar wat techniek betreft is mijn mening sterk beïnvloed door Rob Veer.
Voor hardlopers die starten op volwassen leeftijd vindt hij het weinig zinvol om specifiek op techniek te trainen.
Hij zegt "als je even weinig weegt als Mo Farah en even snel loopt, dan zal je stijl vanzelf op die van Farah lijken; als Mo Farah aan recreantentempo loopt (10km/uur) dan lijkt het ook op schuifelen".
Dus techniek vindt hij voor mensen zoals wij niet belangrijk om op te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 16:28
Advies voor nieuwe hardloopschoenen gezocht!

Qua hardloopschoenen gebruik ik momenteel de Asics Gel Nimbus 25 voor duurlopen en herstellopen en oude Nike Vaporfly's voor intervaltrainingen (op de atletiekbaan) en tempotrainingen.
Voor wedstrijden gebruik ik nieuwe Nike Vaporfly's.
Nu zijn mijn oude Vaporfly's echt versleten, dus ben op zoek naar goede nieuwe hardloopschoenen voor interval- en tempotrainingen. Ze moeten ook geschikt zijn voor op de atletiekbaan, dus wel een beetje reactief zijn. Suggesties?

Ik heb dus alleen ervaring met Asics en Nike schoenen, maar sta open voor andere merken.
Budget max 200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 12:20
ArmyOfQueens schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:57:

Qua hardloopschoenen gebruik ik momenteel de Asics Gel Nimbus 25 voor duurlopen en herstellopen en oude Nike Vaporfly's voor intervaltrainingen (op de atletiekbaan) en tempotrainingen.
Nu zijn mijn oude Vaporfly's echt versleten, dus ben op zoek naar goede nieuwe hardloopschoenen voor interval- en tempotrainingen. Ze moeten ook geschikt zijn voor op de atletiekbaan, dus wel een beetje reactief zijn. Suggesties?
In het verleden heb ik gelopen op Asics Metaracer, Dynablast en Metaspeed, Nike Structure en Alphafly. Op dit moment loop ik op de Asics Nimbus 26 en Alphafly 3.
Mijn baantraining doe ik op de Karhu Fusion 3.5.
Bij de aankoop van de Asics Nimbus 26 heb ik ook de Adizero Boston 12 gepast. Dat leek mij ook een fijne schoen voor intervallen op de baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox

Ik heb dus alleen ervaring met Asics en Nike schoenen, maar sta open voor andere merken.
Budget max 200.
Ik gebruik 2 paar Zoom fly's voor dat werk, stukje goedkoper dan de Vaporfly's en voor trainingen werken ze bij mij prima. Maar volgens mij is niet iedereen positief over de zoom fly.

Review: https://www.runningshoesg...d/nike-zoom-fly-6-review/

[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 29-01-2025 21:56 ]

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane

Budget max 200.
Ik heb hier de Zoom Fly 6 voor gekocht. Wel ZoomX schuim en carbonplaat, niet zo duur als een Vaporfly.
Vorige week eerste keer baantraining mee gedaan en voelden zeer goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Pelox schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:16:
[...]

Maar volgens mij is niet iedereen positief over de zoom fly.
Klopt! Versie 5 is klote wat mij betreft, meer een schoen voor duurlopen, maar versie 6 is weer goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 14:55
Hallo allemaal,
Aanstaaande zondag heb ik mijn eerste 10km hardloopwedstrijd gepland. Met een verwachte termperatuur rond het vriespunt weet ik alleen niet zo goed welke kleding ik het beste aankan.

Hebben jullie tips en ervaringen met wedstrijden rond het vriespunt en welke kleding te dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Laatst online: 22:53
DennisMa schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:35:
Hallo allemaal,
Aanstaaande zondag heb ik mijn eerste 10km hardloopwedstrijd gepland. Met een verwachte termperatuur rond het vriespunt weet ik alleen niet zo goed welke kleding ik het beste aankan.

Hebben jullie tips en ervaringen met wedstrijden rond het vriespunt en welke kleding te dragen?
Ligt er een beetje aan hoe je zelf reageert op de kou lijkt me. Over het algemeen loop ik bij voorkeur in een korte broek, tenzij het buiten echt koud voelt (met de nadruk op voelt). Ik zie dat het zondag niet echt warm wordt inderdaad, maar blijkbaar wel zonnig. Zelf zou ik het dus op de dag zelf bekijken wat er nodig is om het aangenaam te hebben, ook tijdens inspanning. Een muts/handschoenen/jack is net wat makkelijker uittrekken dan een broek mocht je het toch weer te warm krijgen.

Dat zijn mijn twee centen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:33
@ArmyOfQueens ik tip de Saucony Kinvara 15 als baanschoen. En na misschien wat wennen kun je die ook prima als intervalschoen gebruiken. Tijdje terug heb ik er hier een wat uitgebreidere post aan besteed. Succes met kiezen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Hallo allemaal,

Zondag loop ik de Asselronde (25km) en ik zie inderdaad dat het lekker fris wordt met een zonnetje en weinig wind. Ideale loopomstandigheden en genoeg reden voor kort-kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Hallo allemaal,

Mijn ervaring is dat het meestal bij de start wel even koud is, maar als je eenmaal aan het lopen bent krijg je het al snel warm. Als het kan voor de start dus even een vestje oid, die je daarna afgeeft, maar tijdens het lopen zelf moet je je vooral niet te warm kleden. Het is ten slotte een wedstrijd waarin je meestal tot de max zult gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25
ik heb in eens last van mijn heup. loop al jaren 3x in de week (vorig jaar 1900km) en in eens werd ik laatst wakker en met trap (op) lopen voelde ik irritatie/pijn in mijn linker heup.

Als ik stil zit merk ik weinig en hardlopen gaat ook wel maar dan voel ik wel wat irritatie.

Snap niet zo goed waar dit vandaan komt. heb laatste tijd niet meer gedaan dan anders. Enige verschil is dat ik nieuwe schoenen erbij heb (roulatie met andere).

Andere schoenen kan natuurlijk voor andere houding / spier gebruik zorgen. Zou dit de reden zijn?

Iemand verder nog tips? Naast rustig aan doen wat natuurlijk het standaard devies is. Ik dacht zelf wat meer core te moeten gaan doen (zodra overlast over is). en nu maar weer even wat meer op mijn oude afgeschreven schoenen lopen. (rustige rondjes, wat korter dan normaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
Had ook last gehad van de blue triangle of death en mijn 955 een factory reset gegeven. Kwam er naar mn eerste loop alleen achter dat hartslagzones blijkbaar niet in de backup zitten (of iets anders niet goed is teruggezet) want alles was z4/z5 met een 86 uur recovery time tot gevolg :+

Waarschuwing voor eventuele anderen dus ook ;)

Nou ja, vandaag sowieso een rustdag en morgen gaan we gewoon weer op pad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
m0ridin schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:51:
Had ook last gehad van de blue triangle of death en mijn 955 een factory reset gegeven. Kwam er naar mn eerste loop alleen achter dat hartslagzones blijkbaar niet in de backup zitten (of iets anders niet goed is teruggezet) want alles was z4/z5 met een 86 uur recovery time tot gevolg :+

Waarschuwing voor eventuele anderen dus ook ;)

Nou ja, vandaag sowieso een rustdag en morgen gaan we gewoon weer op pad...
Heb je die zones niet in je Garmin Connect staan normaal gesproken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58
Doe regelmatig side planks, plank dives en side plank hip dips. De eerste 9 minuten van deze video bevat al deze workouts en nog wat andere ertussen: YouTube: CORE Workout For RUNNERS (30 Minutes Follow Along). Sowieso een aanrader wat mij betreft deze video, als core workout. Ik doe hem 2x per week en voel me echt veel sterker in mijn core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Blijkbaar toch te vroeg begonnen na mn flinke griep van laatst. Ik dacht fit te zijn, had een korte run gedaan, veel gewandeld, getennist en een 14km HZ2 run gedaan. Paar dagen daarna, bamn! Een nieuwe klap en heb me zowaar 2 dagen lang nog slechter gevoeld dan de griep daarvoor. De week dus weer rustig aan doen, al het sporten links laten liggen en hopelijk vanaf komende week weer rustig opbouwen. Ik ga het nu wel iets anders doen in de zin van meer tijd pakken om rustig op te bouwen. Die echte longruns dus pas over een paar weken als ik tenminste goed hersteld ben. Blijkbaar is dat toch best een aanslag op je lichaam, zeker in kouder/natter weer want ik denk dat ik daardoor weer een flink koudje heb gehad.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:27
Juancho schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:06:
Blijkbaar toch te vroeg begonnen na mn flinke griep van laatst. Ik dacht fit te zijn, had een korte run gedaan, veel gewandeld, getennist en een 14km HZ2 run gedaan. Paar dagen daarna, bamn! Een nieuwe klap en heb me zowaar 2 dagen lang nog slechter gevoeld dan de griep daarvoor. De week dus weer rustig aan doen, al het sporten links laten liggen en hopelijk vanaf komende week weer rustig opbouwen. Ik ga het nu wel iets anders doen in de zin van meer tijd pakken om rustig op te bouwen. Die echte longruns dus pas over een paar weken als ik tenminste goed hersteld ben. Blijkbaar is dat toch best een aanslag op je lichaam, zeker in kouder/natter weer want ik denk dat ik daardoor weer een flink koudje heb gehad.
Irritant, als je denkt dat je weer kunt opbouwen dat je dan weer een klap krijgt.

Hier al twee weken flink aan het hoesten en snotteren. Afgelopen maandag een 8km gedaan, toen ik terugkwam zat er ik er erger bij dan vóór de run. Voorlopig ook nog maar even rustig aan. :'(

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
Dazzler2120 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:05:
[...]

Heb je die zones niet in je Garmin Connect staan normaal gesproken?
Ja, kan ze daar instellen (connect mobile, niet op de site)...

Maar je kan daar 'algemene' en sport-specifieke zones instellen... Volgens mij had ik alle sportspecifieke ooit verwijderd omdat die gedoe opleverden soms, nu stonden ze er allemaal weer in waarbij 1 vd 2 goed ingesteld leek en de andere idd complete verkeerde zones waren en die heeft ie gepakt.

Durf uit mijn hoofd niet te zeggen welke van de 2 de foute was, maar hoe dan ook... het handmatig gecorrigeerd dus hopelijk morgen geen gedoe meer.

Weet alleen dat het na restoren van de backup op dat gebied mis is gegaan, waar de rest best prima lijkt te zijn teruggezet (vo2max, history, etc, connectiq dingen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Deveon schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:24:
Hoe merk je eigenlijk dat je schoenen aan vervanging toe zijn? Mijn huidige paar zit na twee jaar wel over 1000 km maar lopen eigenlijk nog prima. Zit nu wel een gat aan de bovenkant dus tijd voor iets nieuws..
Vanochtend op nieuwe schoenen gelijk een PR op de 10 km. Na een voetscan en het testen van nieuwe schoenen werd mij wel gelijk duidelijk ze de oude op waren.

Wel een blaar, had waarschijnlijk het eerste rondje beter wat korter kunnen inzetten. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:02
InZane schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:05:
[...]

Zondag loop ik de Asselronde (25km) en ik zie inderdaad dat het lekker fris wordt met een zonnetje en weinig wind. Ideale loopomstandigheden en genoeg reden voor kort-kort.
Hm, dit is toch niet helemaal hoe ik mezelf kleed. Mijn standaard principe is: temperatuur +10 graden, hoe je er dan bij zou lopen als je niet rent. Dus m.a.w. ik zou me lang, lang kleden maar geen winterjas. Of wellicht lange broek (geen thermo), kort shirt met daarover een bodywarmer en wel handschoentjes, zeker rond het vriespunt.

Heb in het verleden namelijk lang kort/kort gelopen maar veel pijn gehad in mijn knieën, omdat ze gewoon niet warm genoeg werden buiten.

Jij staat hier duidelijk anders in, ben wel benieuwd hoe dat komt, krijg je het zo snel warm met rennen? Ik ook wel hoor, maar het zit me niet in de weg, vind het juist wel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
KaiseRRuby schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:53:
[...]

Hm, dit is toch niet helemaal hoe ik mezelf kleed. Mijn standaard principe is: temperatuur +10 graden, hoe je er dan bij zou lopen als je niet rent. Dus m.a.w. ik zou me lang, lang kleden maar geen winterjas. Of wellicht lange broek (geen thermo), kort shirt met daarover een bodywarmer en wel handschoentjes, zeker rond het vriespunt.

Heb in het verleden namelijk lang kort/kort gelopen maar veel pijn gehad in mijn knieën, omdat ze gewoon niet warm genoeg werden buiten.

Jij staat hier duidelijk anders in, ben wel benieuwd hoe dat komt, krijg je het zo snel warm met rennen? Ik ook wel hoor, maar het zit me niet in de weg, vind het juist wel lekker.
Nou normaal zou ik me ook iets warmer kleden, maar niet bij een wedstrijd. Het idee is dat je dan toch wat harder loopt dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
InZane schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:05:
[...]

Ik ben dat ook aan het overwegen.. er staat nauwelijks wind, zonnetje erbij, perfect weer zondag!
Gewoon korte tight en shirtje, denk ik.. wel met handschoenen, dat vind ik bij dat weer toch wel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
DeCo schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Ik ben dat ook aan het overwegen.. er staat nauwelijks wind, zonnetje erbij, perfect weer zondag!
Gewoon korte tight en shirtje, denk ik.. wel met handschoenen, dat vind ik bij dat weer toch wel comfortabel.
Ik heb zondag een lange duurloop (15km), ik denk dat ik korte broek doe + een longsleeve o.i.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefangrp
KaiseRRuby schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:53:
[...]

Ook mijn tactiek. Buitentemp +10 tot 12. Dus bij vriespunt loop ik lekker lang-lang.
Maar bij een LDL zou dat lange tight + ondershirt + dikke longsleeve zijn, of als ik mijn trailvest mee neem een dunne. En handschoenen
Zondag vlammen dus lange tight +ondershirt + dunne longsleeve, geen trail vest. Wel handschoenen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Stefangrp schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:06:
Zondag vlammen dus lange tight +ondershirt + dunne longsleeve, geen trail vest. Wel handschoenen <3
Een trailvest vind ik sowieso iets raars voor een wedstrijd, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Welke handschoenen dragen jullie?

Ik heb handschoenen van de Decathlon (deze?) en ze houden mijn handen warm, maar na een tijdje lopen ze vol met zweet en op de een of andere manier verdampt dat niet, waardoor de handschoenen steeds natter en zwaarder gaan aanvoelen. Tegen die tijd kan ik ze vaak ook wel weer uittrekken, maar als er betere handschoenen bestaan die vocht beter afvoeren, dan zou ik graag weten welke dat zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
Deveon schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:40:
[...]

Vanochtend op nieuwe schoenen gelijk een PR op de 10 km. Na een voetscan en het testen van nieuwe schoenen werd mij wel gelijk duidelijk ze de oude op waren.

Wel een blaar, had waarschijnlijk het eerste rondje beter wat korter kunnen inzetten. |:(
Vallen me toch 2 dingen op:

1. Een PR tijdens een training? Ga je dan gelijk volle bak weg van huis? Normaal loop je een PR alleen tijdens een wedstrijd. Of je moet nooit wedstrijden lopen natuurlijk :P
2. Een blaar tijden een loopje van 10 km? Hardloopschoenen zouden gelijk goed moeten zitten, het zijn geen leren schoenen die ingelopen moeten worden. Geen enkele reden om het eerste rondje kort te houden imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
aap schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:11:

Ik heb handschoenen van de Decathlon (deze?) en ze houden mijn handen warm, maar na een tijdje lopen ze vol met zweet en op de een of andere manier verdampt dat niet, waardoor de handschoenen steeds natter en zwaarder gaan aanvoelen. Tegen die tijd kan ik ze vaak ook wel weer uittrekken, maar als er betere handschoenen bestaan die vocht beter afvoeren, dan zou ik graag weten welke dat zijn.
Ik draag de Salomon Fast Wing
Is een vergelijkbaar concept, maar ze zijn mij zeker niet te warm. Wel een stuk prijziger, maar ze komen geregeld bij verschillende winkels in de aanbieding en dan kosten ze ca. €30-35,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
InZane schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:12:
[...]

Vallen me toch 2 dingen op:

1. Een PR tijdens een training? Ga je dan gelijk volle bak weg van huis? Normaal loop je een PR alleen tijdens een wedstrijd. Of je moet nooit wedstrijden lopen natuurlijk :P
2. Een blaar tijden een loopje van 10 km? Hardloopschoenen zouden gelijk goed moeten zitten, het zijn geen leren schoenen die ingelopen moeten worden. Geen enkele reden om het eerste rondje kort te houden imho.
Totaal was 14 km, loop inderdaad geen wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo

https://www.decathlon.nl/...niseks-zwart/_/R-p-340758

niet te dik, goedkoop, net prima voor heel koud weer en kan de telefoon bedienen.. mocht je het nodig vinden (ik heb 'm nooit bij me).

ik was ze geregeld.. kunnen ze goed tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp

iets goedkoops van Decathlon, tig jaar geleden gekocht. Dun genoeg en ook dik genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

tot 8 graden deze van Decathlon en daaronder verwarmde handschoenen van Pixmy, en die houden mijn vingers enigszins op temperatuur :/

Het is geen fenomeen van Raynaud maar als iemand wel weet waarom mijn vingers bij lage temperaturen volledig afkoelen tot het punt van ondraaglijke pijn, en vooral wat ik eraan kan doen, dan hoor ik het erg graag.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 14:19
kenneth schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:50:
[...]
tot 8 graden deze van Decathlon en daaronder verwarmde handschoenen van Pixmy, en die houden mijn vingers enigszins op temperatuur :/

Het is geen fenomeen van Raynaud maar als iemand wel weet waarom mijn vingers bij lage temperaturen volledig afkoelen tot het punt van ondraaglijke pijn, en vooral wat ik eraan kan doen, dan hoor ik het erg graag.
Als het geen medische aandoening is, kan een ijsbad voor je handen misschien helpen. Het idee erachter is dat als je het vaker doet, je lichaam zich aanpast. Een teil vullen met ijsklontjes en water en gaan met die banaa.. eh handen. Rustig opbouwen qua duur, begin eens met 30 sec oid. Er is online wel veel over te vinden.

Ik zou het gewoon eens een paar weken/maanden proberen. Als het werkt heb je de rest van je leven er iets aan. Als het niet werkt.. tja, dan weet je in ieder geval dat dat niet de oplossing is.

[ Voor 3% gewijzigd door CoolBadeendje op 30-01-2025 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

kenneth schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:50:
[...]

Als ze echt zo zeer doen als ze koud worden, is het enige advies ze niet zo koud te laten worden. Dat ga je niet trainen met een koud water badje. Dat wordt alleen maar pijnlijk dan. Misschien toch verder onderzoek laten doen dan? Vriend van me heeft/ had ook geen raynaud maar heeft dit zelfde wel overgehouden na een (long) covid in de eerste golf.
Pagina: 1 ... 346 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.