Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
Rhahyrion schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:10:
Ik loop met een tight van Asics (geen thermo, maar een reguliere). Ik heb er wel Stoxx sokken onder, dus dat geeft nog iets van warmte.

Daarnaast loop ik met een longsleeve top ook van Asics. Volgens mij is het een 1/2 zip Lite Show. Die is iets dikker dan een normale longsleeve, maar volgens mij ook geen volledige wintervariant.

Geen handschoenen en geen muts.

Ik moet zeggen dat ik het de afgelopen weken in de ochtend fris vind,( maar dat is voornamelijk de eerste 10 minuten. Daarna ben ik gewoon warm en kan ik lekker doorlopen. Ik begin altijd met lopen rond half 7 / 7 uur, dus dan is het vaak nog tegen het vriespunt of daaronder.

Ik zoek nog wel iets aanvullends, maar de laatste keren dat ik iets heb gekocht was het een zeer dunne long sleeve. Het blijft lastig om zoiets uit te zoeken zonder het in je handen te hebben.
Ik loop sinds een paar maand met een extra body warmer, wel een specifieke voor hardlopen. Alleen een longsleeve vond ik te koud en zo'n bodywarmer houd me perfect warm waar ik dat wil. Echt een aanrader!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51
Gisteren gewoon gelopen in korte broek en shirt. Zolang ik loop hou ik mezelf wel redelijk warm. Wel een voorkeur voor hardloop handschoenen, mijn vingers kunnen er beduidend minder goed tegen :-)

Alleen voor de regen zoek ik nog iets wat niet te warm is maar je wel wat beter droog houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Loei123 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:58:
[...]

Een thermoshirt met lange mouwen, daarover een gewone trui van Puma, Danish Endurance broek, afhankelijk van de kou daar een thermo legging overheen (meestal niet) en een normaal sportbroekje.

Ik ben niet zo van de bijzondere outfits. :P Maar qua intensiteit en frequentie mag ik mij niet vergelijken met de meesten hier (minder intens en minder vaak). :9
Word het in de thermoshirt niet te heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Slappyjoez schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:15:
[...]

Daarom, als we met zijn allen wat inzichten delen kan iedereen voor zichzelf bepalen wat wel of niet werkt.
Inderdaad thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58
Mensen verschillen zo veel qua koude gevoel en dergelijke dat je eigenlijk de hele range kan opsommen.

Ikzelf loop erbij als mummy: thermoshirt lange mouwen, warme longsleeve, hardloopjas en dan een warme fusion broek. En muts, handschoenen, buff (zit in de jas verwerkt). Maar ik weeg 56-58kg bij 177cm, waardoor mijn bloed vrijwel direct wordt afgekoeld door de buitenlucht. Zo voelt het althans :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:42

Dazzler2120

FP ProMod
InZane schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:10:
[...]

En zo moet iedereen toch uitvinden wat voor hem/haar werkt. Zo'n nekwarmer vind ik namelijk helemaal niks, ook met -10 niet.

En wat kou betreft.. Ik had er gisteravond tijdens de zeer natte baantraining meer last van dan afgelopen zondagochtend toen het -3 was. Gebeurt toch niet snel dat m'n jasje aan blijft tijdens een intervaltraining, maar gisteren dus eens een keertje wel. Normaal heb ik die alleen maar aan tijdens het inlopen, warming up en loopscholing.
Ik draag zo'n buff vaker om mijn pols, vooral als zweet doek. Tot 5 graden is bij mij normaal korte mouwen + korte broek
Tussen de 0 en de 5 lange mouwen. Broek afhankelijk van de gevoelstemp/wind en onder de 0 dan ga ik naar lang/lang

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:05
Crust schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:48:
[...]

Word het in de thermoshirt niet te heet?
Vind ik zelf niet, die zijn best dun maar genoeg om niet te bevriezen.
Ik loop ook maar 30 minuten en dan krijg ik het warm genoeg om lekker te zweten zonder er ziek van te worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 14:19
Jasperoo schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:01:
Maakt iemand hier gebruik van een belt zoals die van flipbelt of compressport bijvoorbeeld?

Ik merk dat de zijvakken van mijn broeken niet strak genoeg zitten waardoor mijn telefoon te veel beweegt.

Ik loop liever zonder maar met de komst van de kleine wil ik toch bereikbaar zijn en moet de telefoon mee.

Dank!
Ik gebruik de Pulse Belt van Salomon.
https://www.salomon.com/e...-lc13079.html#color=88965

Bevalt uitstekend, al moest ik er wel twee bestellen om de maat goed te krijgen. Te groot en het 'bounced' teveel, te klein en hij zit wat te strak. Het vak met de rits vind ik erg fijn, anders ben ik toch altijd bang om sleutels of telefoon kwijt te raken (maar dat zit meer tussen de oren).
Ik heb me in positieve zin verbaasd over hoeveel erin past, al beweegt het bij 'zware ladingen', bijv. 4-gelletjes, telefoon, 750 ml vocht, alsnog wel. Maar voor enkel een telefoon + sleutels vind ik het perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Loei123 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:21:
[...]

Ik loop ook maar 30 minuten en dan krijg ik het warm genoeg om lekker te zweten zonder er ziek van te worden. :)
Oh, dan zou ik constant ziek moeten zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:49

charrel

Cortisol4life..

Juancho schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:22:
[...]

Ik loop sinds een paar maand met een extra body warmer, wel een specifieke voor hardlopen. Alleen een longsleeve vond ik te koud en zo'n bodywarmer houd me perfect warm waar ik dat wil. Echt een aanrader!
Hier ook, 2 soorten lange broeken. Een lossere van de decathlon en een strakkere variant. Die strakkere is wat meer waterdicht en warmer. Dus die gebruik ik vooral onder de 8c met regen en als het kouder is. Anders is het onder de 8c met de lossere broek. Daarnaast een simpel bodywarmer/ windblocker met capuchon als het kouder is met een een longsleeve en handschoenen. Als het onder 0 is heb ik een hardloop jasje, maar die is ook al snel weer te warm dan. Boven de 8c korte broek en korte mouwen, met eventueel de bodywarmer als het hard waait. Daarnaast nog een odlo heel dunne bodywarmer die waterdicht is. Die gebruik ik dus als ik start met lopen en het regent.
De broeken hebben beide een telefoonzakje, mag niet meer zonder hardlopen van de vrouw :+:
https://www.decathlon.nl/...304013?mc=8519080&c=zwart

https://www.decathlon.nl/...121436?mc=8487907&c=zwart

Deze was toen 9€, die heeft er al heel wat km's op zitten. knoop je ook zo om je middel, iig mijn middel als het toch te warm wordt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door charrel op 23-01-2025 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:05
Jasperoo schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:01:
Maakt iemand hier gebruik van een belt zoals die van flipbelt of compressport bijvoorbeeld?

Ik merk dat de zijvakken van mijn broeken niet strak genoeg zitten waardoor mijn telefoon te veel beweegt.

Ik loop liever zonder maar met de komst van de kleine wil ik toch bereikbaar zijn en moet de telefoon mee.

Dank!
Wat voor broeken gebruik? Ik heb ze zelf van Danish Endurance en dan blijft mijn telefoon perfect op zijn plaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Megupe schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:05:
[...]

Heel toevallig was je schema klaar net op het moment dat je de nesciobrug op moest? >:)
Ja toevallig 😁. Hardlopen met Evy ging nog even verder. Dus erop en via de trap weer naar beneden.
https://strava.app.link/0FcNqYTaoQb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
VinnyAMS schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:10:
[...]

Ja toevallig 😁. Hardlopen met Evy ging nog even verder. Dus erop en via de trap weer naar beneden.
https://strava.app.link/0FcNqYTaoQb
Nou, je GPS is flink aan het 'glitchen' geweest. Je ging het eerste stukje zelfs op een tempo van 19 s/km :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
Qua kou vind ik persoonlijk het fijn om met jasjes (traningsjack en wind/regenjack) met ritsen te lopen, zo kan ik de temperatuur een beetje regelen door met de ritsen te spelen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
InZane schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:18:
[...]

Nou, je GPS is flink aan het 'glitchen' geweest. Je ging het eerste stukje zelfs op een tempo van 19 s/km :+
Dat noemen we pas intervallen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Gisteren zijn we zuidwaarts gereden na flink wat stress. We zouden met de trein van Lisbon naar Olhao gaan. Anderhalf uur op die pokketrein gewacht om op eens te horen dat die gecancelled is |:(

Stress, hoe komen we nu daar. Kop koffie gepakt en besloten om gewoon autotje te huren en dan gaan we op die manier naar mijn ouders :P

Vanochtend lekker stukje gerend, 14km duurloop in anderhalf uur. Qua tempo redelijk vlak rond de 6'20" pace gelopen. Zowel qua volume en als tempo ben ik de afgelopen 3 maanden flinke stappen aan het zetten, zo heb ik het 2 jaar geleden toen ik naar de Hivernal 21km toe aan het werken was nooit ervaren. Ik begin er langzaam een beetje in te geloven dat ik volgend jaar gewoon die Grand Ballon 49km ga knallen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-09 20:32
Vorig jaar schreef ik hier al over het opbouwen van mijn hardloop routine. Dat ging lange tijd aardig omdat ik kleine stappen nam en niet teveel van mijn lichaam vroeg.

Toen ben ik er bij gaan voetballen en helaas heeft dit tot een overbelasting van mijn achillespees geleid. Dit bouwde zich geleidelijk op en ik mocht verder sporten van de fysio zolang de pijn niet erger werd. Ik heb helaas toen een hardloop training afgemaakt die ik had moeten stoppen vanwege de pijn. Maar omdat ik in de kou aan de andere kant van het bos was, toch besloten naar huis te hobbelen. Stom, stom, stom.

Nu bijna 2 maanden verder herstelt alles langzaam. Ik heb vorige week na overleg met de fysio 1 keer gelopen, max 3 minuten aaneengesloten (rustig tempo) met wandelen tussendoor. Tijdens het lopen ging het goed, alleen werd de pees diezelfde avond weer pijnlijk. Het voelt eigenlijk weer als tijdens het begin van de overbelasting. Als ik aan de zijkanten van de pees voel zijn die erg gevoelig tot licht pijnlijk bij zachte druk. Eigenlijk voelt het als het begin van de overbelasting.

Ik loop bij de fysio maar er is weinig dat je kan toen blijkbaar qua trekken en versterken. Het devies lijkt rust te zijn, maar dat doe ik al erg lang. Hebben anderen hier ook ervaring mee? Wellicht tips wat ik zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 17:39
Wat gebeurt hier? Is dit zo'n 'lock' waar ik wel eens over lees in dit topic?
Tempo naar 0 wat verderop is stoplicht wachttijd, bijzonder dat hartslag dan weer terug gaat naar de hoge regionen.

Extra info: eerste run met nieuwe Garmin. Kwestie van leercurve van 't horloge?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcVhhF37X5BRU-FsxcHxWdnpB-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6lxkdTc70J0VZ1VKJP2smNtj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door cyclofosfamide op 23-01-2025 17:58 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:35
Iemand een tip voor een hardloopjasje met korte mouwen ?
Ik zoek geen body warmer (zonder mouwen), ook geen hardloopjasje met lange mouwen (heb ik, wordt te warm zelfs bij vriesweer), maar een echt hardloopjasje met korte mouwen.

Ik heb er twee van Gore die al 10 jaar oud zijn en nu toch stilaan mankementen beginnen te vertonen (lijm van zak komt los, rits hapert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
InZane schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:18:
[...]

Kreeg al een bericht van collega's via Strava. Goed bezig geweldige tijd. Toen ging ik pas kijken. Er is iets niet goed gegaan inderdaad. Moving time is 18.45. Collega dacht dus dat ik de 5k in die tijd had gelopen. Elapsed time is 40:45.

[ Voor 11% gewijzigd door VinnyAMS op 23-01-2025 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Hartloper schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:58:
Iemand een tip voor een hardloopjasje met korte mouwen ?
Ik zoek geen body warmer (zonder mouwen), ook geen hardloopjasje met lange mouwen (heb ik, wordt te warm zelfs bij vriesweer), maar een echt hardloopjasje met korte mouwen.

Ik heb er twee van Gore die al 10 jaar oud zijn en nu toch stilaan mankementen beginnen te vertonen (lijm van zak komt los, rits hapert).
Gewoon zoiets?

https://www.decathlon.nl/...stKbP5EA7_xAaAoztEALw_wcB

Adidas heeft ook een On The Run serie, dat zijn hele dunne jasjes zonder mouw wat je in mijn ogen echt geen bodywarmer kan noemen want die zijn een stuk dikker/warmer. Dat is meer een windjack, maar dan zonder mouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 23-01-2025 22:53 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Bedankt voor de tips. Maar dat Decathlon jasje is volledig mouwloos, ik zou iets met korte mouwen willen.

Ik zoek een hardloopjasje met korte mouwen. Misschien zoek ik iets dat niet meer bestaat :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 14:49
Hartloper schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 05:57:
Bedankt voor de tips. Maar dat Decathlon jasje is volledig mouwloos, ik zou iets met korte mouwen willen.

Ik zoek een hardloopjasje met korte mouwen. Misschien zoek ik iets dat niet meer bestaat :?
Heb ook even gezocht, ik vind slechts twee modellen (Odlo Irbis en Adidas Own The Run) maar dat zijn beiden damesmodellen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:49

charrel

Cortisol4life..

cyclofosfamide schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:57:
Wat gebeurt hier? Is dit zo'n 'lock' waar ik wel eens over lees in dit topic?
Tempo naar 0 wat verderop is stoplicht wachttijd, bijzonder dat hartslag dan weer terug gaat naar de hoge regionen.

Extra info: eerste run met nieuwe Garmin. Kwestie van leercurve van 't horloge?

[Afbeelding]
Dat heb ik hier ook nu wel bijna elke snellere training, komt door de kou en de beweging vermoedelijk, heb er zomers geen last van iig. Op de mtb gebeurt het ook niet, dus heeft denk ik puur met koudere armen te maken. Als ik dan langzamer ga lopen of stop gaat het horloge het weer goed meten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FLDRpwHgiuKpYLmJc8c1NJ6ImM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3PdMeFGUmCk5KjbHNpcAqgPc.png?f=fotoalbum_large

De dip was in het snellere deel van mijn training, aan het eind even wachten op een auto en toen pakte het horloge weer de echte hartslag.

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 24-01-2025 07:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Hi all, zoals veel lopers hier gebruik ik de C3 tights van Fusion . Afgelopen week heb ik een nieuwe besteld en die heeft tot mijn verbazing geen sleutel vakje meer op de kont. Daar kwam ik gister achter toen ik de deur uit wilde gaan en dan sta je toch raar te kijken.

Net even online gekeken, maar de C3 modellen zijn 'updated' en ik zie het vakje ook niet meer op de foto's terugkomen. Zeer matige actie van een merk wat ik al jaren gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:49

s3n

TheDude84 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:23:
Hi all, zoals veel lopers hier gebruik ik de C3 tights van Fusion . Afgelopen week heb ik een nieuwe besteld en die heeft tot mijn verbazing geen sleutel vakje meer op de kont. Daar kwam ik gister achter toen ik de deur uit wilde gaan en dan sta je toch raar te kijken.

Net even online gekeken, maar de C3 modellen zijn 'updated' en ik zie het vakje ook niet meer op de foto's terugkomen. Zeer matige actie van een merk wat ik al jaren gebruik.
Zo ben ik een keer een sleutel verloren. Ik ga tegenwoordig voor een sleutel aan een ringetje en die om mijn vinger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:01

Oe, je bent echt nét op tijd met deze post d:)b
Wilde net mijn bestelling plaatsen.
Ik gebruik dat zakje dus ook best regelmatig. Even kijken hoe/wat ik nu ga doen. Op zich vind ik die Fusion tights/broeken wel altijd fijn zitten, nu toch maar eens andere merken proberen/kijken. (en anders gewoon toch kopen, want ja, Fusion :$ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28

Aha, dus dat was het wat Scarabee Trailrunshop bedoelde in hun mailing van afgelopen week:
FUSION C3 LONG TIGHTS

Viering van 25 jaar pure passie en prestaties. Een legacy in beweging. Jaar na jaar verfijnd en geperfectioneerd, ze zijn tijdloos en ontworpen om met je mee te bewegen, nu en altijd.

Deze C3 Long Tights hebben een update gehad, de grote logo’s zijn verdwenen en vervangen door een klein ‘flag’ logo aan de functionele zak op het dijbeen, voor een nog meer premium look. Het ‘envelop’ zakje op de rug is verdwenen.

De stof wordt geproduceerd in Italië en de broek wordt gemaakt in Fusions eigen atelier in Litouwen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Update: Ik had ook een mailtje gestuurd naar Fusion om aan te geven dat ik het een slechte zaak vond dat ze het opbergvakje hadden verwijderd in het nieuwe design. Kreeg daarop deze e-mail net terug:

I am very sorry to hear that you did not like the update. We have had a few customers say the same thing as you, and we are working on bringing a version with the pocket on the back. We had the view that the pocket was a little obsolete. Thank you for bringing the issue to us, as we can then better act on the wishes of our customers.

We gaan het zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
Taedium schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:43:
[...]

Oe, je bent echt nét op tijd met deze post d:)b
Wilde net mijn bestelling plaatsen.
Ik gebruik dat zakje dus ook best regelmatig. Even kijken hoe/wat ik nu ga doen. Op zich vind ik die Fusion tights/broeken wel altijd fijn zitten, nu toch maar eens andere merken proberen/kijken. (en anders gewoon toch kopen, want ja, Fusion :$ )
Bij Scarabee Trailrunshop krijg je momenteel 25% korting. Dus dat kan interessant zijn :)
Profiteer tot en met 25 januari 2025 van 25% KORTING op de C3 Long Tights in Uni of Dames model, in de kleuren zwart en/of blauw.

Gebruik hiervoor KORTINGSCODE: LEGACY

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
TheDude84 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:36:
[...]

Update: Ik had ook een mailtje gestuurd naar Fusion om aan te geven dat ik het een slechte zaak vond dat ze het opbergvakje hadden verwijderd in het nieuwe design. Kreeg daarop deze e-mail net terug:

I am very sorry to hear that you did not like the update. We have had a few customers say the same thing as you, and we are working on bringing a version with the pocket on the back. We had the view that the pocket was a little obsolete. Thank you for bringing the issue to us, as we can then better act on the wishes of our customers.

We gaan het zien!
Laten we het hopen. Ik vond het ook al een vreemde keuze toen ik het las. Gelukkig kan ik voorlopig nog wel even vooruit met de tights hier in de kast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 07:10
Voor de sleutelproblemen @TheDude84 @Taedium , wat ik wel eens doe bij gebrek aan zakjes. De losse huissleutel vastmaken aan mijn veters en tussen de tong en de andere veters in klemmen. Blijft goed zitten en tijdens het lopen geen last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:51
Dat achterzakje van Fusion heb ik echt nog nooit gebruikt.. vind 'm heel ondiep en lijkt me spannend om daar een sleutel in te doen (of telefoon). Ik gebruik alleen de zijzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Laatst online: 09:52
Ik heb een Flipbelt, met een 'haakje' voor de sleutel. Tegenwoordig niet meer nodig i.v.m. een Nuki slot, maar werkte altijd top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOGH-sYJsjV0mtVCyjmfZqhSk3o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/taIFOq2RRdMyp4Z2ER0xky8f.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
MiKeZZa schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:58:
Ik heb een Flipbelt, met een 'haakje' voor de sleutel. Tegenwoordig niet meer nodig i.v.m. een Nuki slot, maar werkte altijd top.

[Afbeelding]
flips - de typische baas voor je. :)

Anyway toffe belt!

[ Voor 4% gewijzigd door Crust op 24-01-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:13
MiKeZZa schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:58:

[Afbeelding]
Ja ik heb ook de flipbelt, alleen dan met rits. De flipbelt zipper, bevalt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:05
DeCo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:51:
Dat achterzakje van Fusion heb ik echt nog nooit gebruikt.. vind 'm heel ondiep en lijkt me spannend om daar een sleutel in te doen (of telefoon). Ik gebruik alleen de zijzakken.
Er zit geen rits op dus denk ik?

Want ik heb een aantal tights (verschillende merken) met ook een zakje achterop, maar daar zit bij mij allemaal een rits op. Ze zijn wel >5 jaar oud :D Doe daar altijd mn sleutels in en in sommige past ook mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
kepler schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Er zit geen rits op dus denk ik?

Want ik heb een aantal tights (verschillende merken) met ook een zakje achterop, maar daar zit bij mij allemaal een rits op. Ze zijn wel >5 jaar oud :D Doe daar altijd mn sleutels in en in sommige past ook mn telefoon.
het zijn twee flappen over elkaar, wat het zakje zogenaamd dichtmaakt.
de zijzakken zijn lekker diep.. die vertrouw ik meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
DeCo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:06:
[...]

In de afgelopen 10 jaar ben ik nog nooit mijn losse huissleutel (of autosleutel) uit de achterzak verloren. Dus don't worry :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10:18
Roozzz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:08:
[...]

In de afgelopen 10 jaar ben ik nog nooit mijn losse huissleutel (of autosleutel) uit de achterzak verloren. Dus don't worry :+
Zelfs na abusievelijke wasmachine beurten zit mijn huissleutel nog in het zakje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
DeCo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:06:
[...]

Ah zo, een rits klinkt betrouwbaarder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Jailhouse schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:13:
[...]

Herkenbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:49
Jailhouse schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:13:
[...]

daarentegen een vergeten ongebruikt gelletje was na de wasbeurt een leeg gelletje :( (en dus een extra wasbeurt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Hartloper schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 05:57:

Zoiets? https://www.tracksmith.co...bor-shell?sku=MO405902SWH

Ik heb geen ervaring verder met dit soort semi-jasjes. Het intrigeert me wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Roozzz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:07:
[...]

Zoiets? https://www.tracksmith.co...bor-shell?sku=MO405902SWH

Ik heb geen ervaring verder met dit soort semi-jasjes. Het intrigeert me wel.
Mijn vrouw heeft de damesversie daarvan, die zonder mouwen is . Maar dat model vind ik te los.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
145 euro.... lol. Dan kan je net zo goed via Vinted ofzo een long sleeve kopen en daar een stuk van de mouwen vanaf knippen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:39:
145 euro.... lol. Dan kan je net zo goed via Vinted ofzo een long sleeve kopen en daar een stuk van de mouwen vanaf knippen ;)
Hardlopen is zo'n lekker goedkope sport })

Paar honderd euro voor een horloge, paar honderd euro per jaar voor schoenen, kleding voor alle weersomstandigheden en daarbij kan je het zo gek maken als je zelf wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:14
Roozzz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:54:
[...]

Hardlopen is zo'n lekker goedkope sport })

Paar honderd euro voor een horloge, paar honderd euro per jaar voor schoenen, kleding voor alle weersomstandigheden en daarbij kan je het zo gek maken als je zelf wil :P
Wacht maar tot je serieus gaat triathlonnen ;)

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
ElPaco schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:37:
[...]

Wacht maar tot je serieus gaat triathlonnen ;)
Dat doet mevrouw Roozzz al :') _O-

Voorlopig zie ik de inspanning niet zitten om het zwemmen naar enig acceptabel niveau te brengen. #zwemmenisstom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Laatst online: 09:52
Aanvullend op wat ik eerder hier vroeg over Stryd; voor mijn idee alle benodigde stappen doorlopen. Maar dan loop ik vandaag een kort testloopje en zie ik dit soort schermen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa62SdGnDMETZQSdWOs92weLUSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VcOZGLVcobhMzPwLyHWlQnVj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqAStWVj3_2wPfQBz9YccxJj4Qc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwqXUbQsRb73a1YtL1Hbaq2V.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens kan ik me toch niet voorstellen dat dergelijke weergaves het optimale zijn wat er uit te halen is.

Kan iemand aangeven of hij/zij het beter voor elkaar heeft gekregen met Stryd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Interessante discussie over sleutelzakjes. Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen mee zouden lopen. Ben ik dan een uitzondering met een klittenband houder op de bovenarm? :o

En je kan het hardlopen net zo duur maken als je wil: schoenen elke twee jaar 150,-, hardloopkleding van Decathlon en gaat jaren mee. Shirts en korte broeken al meer dan 10 jaar oud…

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

TheDude84 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:58:
[...]

Hier zou ik voorzichtig mee zijn. Wat anderen aangeven dat het kan, zal afhankelijk van de correctie die je nodig hebt. In mijn geval was het een recept voor een zware blessure. Want ze waren te hard. Ik weet niet wat die 50 shore inhoud, maar ik heb toen het al te laat was de zelfde zool van VSO gehad. Deze is ook aangemeten en was op het oog gelijk aan die voor dagelijks gebruik, maar veel zachter en van ander materiaal.
De shore zegt wat over de hardheid. En ja, ze zijn vrij hard :P
Ik heb inmiddels 3x gelopen met de inlegzolen en dat gaat echt veel beter. Merk ook dat mn conditie niet perse een belemmering is, eerder mijn hardloop ervaring (ofja, het gebrek er aan :P), spierpijn :P
Ik ga binnenkort wel een afspraak maken bij de podoloog voor advies voor eventueel andere zooltjes.
En ik krijg het bijna niet uit mn strot, maar ik vind het hardlopen eigenlijk wel leuk :9

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Motrax schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:05:
En je kan het hardlopen net zo duur maken als je wil: schoenen elke twee jaar 150,-, hardloopkleding van Decathlon en gaat jaren mee. Shirts en korte broeken al meer dan 10 jaar oud…
Ik ben ook een groot fan van Decathlon en dragen tot het na ruim tien jaar eindelijk uit elkaar valt maar twee jaar met schoenen? Misschien als je erg weinig loopt en/of de schoenen uitzonderlijk lang draagt. Ik doe 800-900 km met mijn schoenen en dat betekent met mijn omvang dus al vijf paar per jaar voor mij. Voordeel van zoveel kilometers is wel dat ik in de aanbieding rustig drie paar tegelijk kan kopen, het gaat toch wel op :p

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
kenneth schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:53:
[...]

Ik ben ook een groot fan van Decathlon en dragen tot het na ruim tien jaar eindelijk uit elkaar valt maar twee jaar met schoenen? Misschien als je erg weinig loopt en/of de schoenen uitzonderlijk lang draagt. Ik doe 800-900 km met mijn schoenen en dat betekent met mijn omvang dus al vijf paar per jaar voor mij. Voordeel van zoveel kilometers is wel dat ik in de aanbieding rustig drie paar tegelijk kan kopen, het gaat toch wel op :p
Het is niet dat de rest zo weinig loopt, het is vooral dat jij zoveel loopt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Nog even over de Fusion C3 tight en het zakje.....ik wist niet eens van het bestaan af en ik heb ze inmiddels al weer een paar jaartjes :+ Wel een mooie eye-opener :P

Zit voor morgen nog met een dilemma. De keuze gaat tussen 5 x 5km rondjes lopen georganiseerd door een hardloopvereniging met diverse pace-groepen of toch solo 28km aftikken.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kepler schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:58:
[...]
Als je een jaar lang 2 a 3 keer in de week 5 tot 10km loopt ben je ook wel door een paar heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Motrax schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:05:
Interessante discussie over sleutelzakjes. Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen mee zouden lopen. Ben ik dan een uitzondering met een klittenband houder op de bovenarm? :o

Schoenen elke 2 jaar 150 euro? Yeah, right :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Sander schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:43:
[...]

Als je een jaar lang 2 a 3 keer in de week 5 tot 10km loopt ben je ook wel door een paar heen.
Maar hij loopt 4000km in een jaar :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

kepler schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:58:
[...]
Ik loop veel maar twee jaar met een paar betekent hooguit 40km/maand, óf enorm veel kilometers op een enkel paar. Beide best uitzonderlijk :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
kenneth schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Ik loop veel maar twee jaar met een paar betekent hooguit 40km/maand, óf enorm veel kilometers op een enkel paar. Beide best uitzonderlijk :)
Ah nou zie ik het, had verkeerd om gelezen. Maar ik kan persoonlijk wel makkelijk 1100km met een paar doen. Soms wel meer, heb makkelijke voeten dat scheelt denk ik :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Er zijn natuurlijk ook een heleboel lopers waarbij hardlopen niet hun voornaamste sport is en/of jaarlijks voornamelijk even trainen voor een bedrijvenloop. Dan is het niet zo moeilijk om met 1 paar schoenen 2 jaar of langer te doen. Maar wordt er ook niet elke maand consequent getraind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

1-2x per week, max 20km in de week totaal, laat ik 45 weken in het jaar lopen, dan kom op 900 km uit.

Ok misschien loop ik te lang door op mijn schoenen…

Lange afstand lopen is heel fijn, maar ik heb vaak niet 1-2 uur de tijd. Dus ergens tussen de 7-12km is mijn rondje.

[ Voor 27% gewijzigd door Motrax op 25-01-2025 16:33 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoe merk je eigenlijk dat je schoenen aan vervanging toe zijn? Mijn huidige paar zit na twee jaar wel over 1000 km maar lopen eigenlijk nog prima. Zit nu wel een gat aan de bovenkant dus tijd voor iets nieuws..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik loop 700-800km op mijn schoenen en daarna gebruik ik ze voor kortere rondjes. Dan zijn ze prima om <10km mee te lopen, maar langere afstanden mis ik toch wel wat demping .
Meestal koop ik ze online in de aanbieding en dan meteen 2 paar die ik afwisselend draag.
Weet inmiddels precies welke ik nodig heb :).

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 25-01-2025 17:49 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
De meeste hardlopers voelen dat hun schoenen minder demping hebben en minder aangenaam lopen.
Zelf vervang ik ze meestal na 800km, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik geregeld nieuwe schoenen koop en mevrouw Hartloper er wat van zegt als er 7 paar hardloopschoenen in de garage staat.

Mijn record is 1163km op een paar Hoka's.

Eén ding is zeker, hardloopschoenen gaan een stuk langer mee dan de 600-800km die veel hardloopwinkels aanraden; maar zij hebben er geen voordeel aan dat je 1000km met een paar schoenen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sport_Life schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:48:
Ik loop 700-800km op mijn schoenen en daarna gebruik ik ze voor kortere rondjes. Dan zijn ze prima om <10km mee te lopen, maar langere afstanden mis ik toch wel wat demping .
Meestal koop ik ze online in de aanbieding en dan meteen 2 paar die ik afwisselend draag.
ja dat is lekker. Dat wilde ik ook doen, is dat model er niet meer 😔. Uiteindelijk bij een running center andere schoenen gekocht.

☻/
/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Sport_Life schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:48:
Waarin merk je het gemis aan demping? Krijg je dan bijvoorbeeld last van zeurende knieën etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
Ongewoon snel pijnlijke kuiten 8j mijn geval.
Ik heb wel eens een paar na 600km moeten afdanken.
Maar nu ook alweer 900km op de Saucony Triumph 21 en die lopen nog prima.

Wel vandaag uit de krochten van Amazon een nieuw setje in mijn maat opgedoken. Bijna nergens meer verkrijgbaar dus blij mee!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juancho
Had een flinke griep te pakken net na kerst tot begin 2025. Daarna echt ff tijd nodig gehad om sowieso weer een beetje fit te worden (zonder sporten). Ging langzaam beter, voorzichtig weer getennist en kleine stukken hardgelopen naast het vele wandelen.

Afgelopen woensdag een 14km HZ2 run gedaan, ging eigenlijk heel goed, voelde me sterk. Maar het was koud, nat weer en ik voelde na afloop al wat gesnotter en hoofdpijn opkomen. Volgende dag weer half fit dus besloten om dit weekend maar helemaal niks te doen. Zou eigenlijk vandaag 15km gaan lopen. Rust leek me belangrijker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
Vandaag een leuk loopje gedaan om het raceplan van de 25 km Asselronde komende week te testen. Race outfit aan, drinken en 2 gels wegwerken op racepace.
3 km warm-up (5.00), 10 km racepace (4.40), 2 km versnellen (4.25), 2 km cool-down (5.00).

Ik had niet zo heel bewust gerekend denk ik want ik liep maar ietsje onder die tempo's maar wel 3 minuten van mijn 15km PR af 😅 1.08.34 nu.

Toch maar eens kijken of ik komende week onder de 1u55 kan lopen denk ik. Das immers gewoon het tempo van vandaag, incl de warmup- en cooldown, maar dan nog 8 km langer. Gevoelsmatig moet ik dat wel kunnen.

Het weerbericht verwacht voor komende week hetzelfde als vandaag zie ik. Graadje of 5, droog, misschien een klein zonnetje.

---post aanpassing om dubbelpost error te vermijden---

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• kepler
Poeh, het is weer gelukt :D

Vandaag stond een 50k op de planning, maar afgelopen week waren alledrie de kinderen ziek geworden. Vrijdagavond had de oudste nog steeds 40 graden koorts. Dus lekker korte nachten, werken met kind thuis. Kortom ideale voorbereiding.

Maar, gelukkig zelf niet ziek geworden en vandaag heerlijk gelopen. Hartslag iets hoger dan normaal, maar het was ook wel moeizaam lopen. Het was een redelijke bagger zooi, en veel door de modder lopen baggeren. Sommige stukken zelfs tot aan de knieën, bijna nog kopje onder gegaan op zo'n stuk maar gelukkig kon ik blijven staan :D

Het ging eigenlijk prima tot km 40, daarna was het wel wat moeilijker qua benen. Werd ook steeds modderiger die laatste 20k. De laatste 15k haakte ook nog drie anderen bij mij aan, maar die bleven eigenlijk totaan de finish achter me hangen. Ik verwachte eigenlijk dat ze op een gegeven moment wel zouden overnemen, want ik bepaalde het tempo en was aan het navigeren. Maar goed, als ik ze ermee geholpen heb helemaal prima! Met eentje nog beetje gekletst, anderen niet gesproken.

Bedoeling was rond de 6min/km te lopen (zone 2 voor mij), maar vanwege de modder niet gelukt :D Hartslag ook (gemiddeld) toch in zone 3. Uiteindelijk 5.23 over gedaan en heerlijk gelopen!

Binnenkort weer 8)

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/EsAqRchKtQb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kepler schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:55:

Vandaag stond een 50k op de planning, maar afgelopen week waren alledrie de kinderen ziek geworden. Vrijdagavond had de oudste nog steeds 40 graden koorts. Dus lekker korte nachten, werken met kind thuis. Kortom ideale voorbereiding.

Maar, gelukkig zelf niet ziek geworden en vandaag heerlijk gelopen. Hartslag iets hoger dan normaal, maar het was ook wel moeizaam lopen. Het was een redelijke bagger zooi, en veel door de modder lopen baggeren. Sommige stukken zelfs tot aan de knieën, bijna nog kopje onder gegaan op zo'n stuk maar gelukkig kon ik blijven staan :D

Het ging eigenlijk prima tot km 40, daarna was het wel wat moeilijker qua benen. Werd ook steeds modderiger die laatste 20k. De laatste 15k haakte ook nog drie anderen bij mij aan, maar die bleven eigenlijk totaan de finish achter me hangen. Ik verwachte eigenlijk dat ze op een gegeven moment wel zouden overnemen, want ik bepaalde het tempo en was aan het navigeren. Maar goed, als ik ze ermee geholpen heb helemaal prima! Met eentje nog beetje gekletst, anderen niet gesproken.

Bedoeling was rond de 6min/km te lopen (zone 2 voor mij), maar vanwege de modder niet gelukt :D Hartslag ook (gemiddeld) toch in zone 3. Uiteindelijk 5.23 over gedaan en heerlijk gelopen!

Binnenkort weer 8)

In Limburg hebben we daar een term voor; Masjien!
Lekker gelopen en blij dat je niet ziek geworden bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:52

Binnenkort weer 8)

Ik lees "Soms tot mn knieën door het water"? Wat kan je er aan doen om er niet voor te zorgen dat je voeten he-le-maal naar de klote gaan? Of is dat gewoon accepteren en doorlopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
xobdorp schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:10:
[...]
Of is dat gewoon accepteren en doorlopen?
Ja. Dat is het hele leven zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Blomminator schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:11:
[...]

Ja. Dat is het hele leven zo..
C'est la vie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Ik lees "Soms tot mn knieën door het water"? Wat kan je er aan doen om er niet voor te zorgen dat je voeten he-le-maal naar de klote gaan? Of is dat gewoon accepteren en doorlopen?
Dé oplossing is niet gaan trailrunnen, maar het lekker op asfalt houden natuurlijk. :P ;)
Poeh, het is weer gelukt :DBekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/EsAqRchKtQb
Geweldig gedaan _/-\o_

Ik kan niet bij je Strava.....liep je de Leenderbos Ultra?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kepler
Fraggert schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:18:
[...]

[...]

Geweldig gedaan _/-\o_

Ik kan niet bij je Strava.....liep je de Leenderbos Ultra?
Niet? Ik heb deze bewust open gezet voor hier :D
Maar inderdaad, de Leenderbos Ultra :)
[...]

Wat de rest al zegt, accepteren en doorgaan. Af en toe mn sokken recht trekken, maar in principe ren je het ook weer redelijk droog binnen 1-2km. Tenzij er voor die tijd weer een mooie plas komt :')

Vorige ultra had ik nog wel blaren op mn grote tenen, maar ik heb nu 1/2 maatje grotere trail schoenen voor de lange afstanden en gebruik teensokken. Geen last van mn voeten dus deze keer d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kepler schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Niet? Ik heb deze bewust open gezet voor hier :D
Maar inderdaad, de Leenderbos Ultra :)
Fenomenaal d:)b

Kan komen omdat ik helemaal geen strava heb, maar hier in de browser opent hij hem niet en kom ik uit op een registreerpagina van Strava.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 17:30
Poh respect! Dit is wel kudowaardig _/-\o_

Hier overigens vanmorgen de bijzondere ervaring dat ik (als professioneel koukleum) me had vergist. Half 8 weg in het gebruikelijke noordpoolpak om warm te blijven. Kwam thuis redelijk oververhit. Het was toch iets warmer dan gedacht :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Dé oplossing is niet gaan trailrunnen, maar het lekker op asfalt houden natuurlijk. :P ;)

[...]
Ik was zondag even in het bos net over de grens bij mij gaan lopen. Veel gravel, veel brede, goed onderhouden paden. Liep een 3-tal voor mijn neus op hun weg-schoenen die alle plassen precies wilden ontwijken.
Ben ze maar voorbij gegaan en dwars door de volgende plas gerend, waren m'n schoenen daarna iig ook wat schoner :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dazzler2120 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:29:
[...]

Ik was zondag even in het bos net over de grens bij mij gaan lopen. Veel gravel, veel brede, goed onderhouden paden. Liep een 3-tal voor mijn neus op hun weg-schoenen die alle plassen precies wilden ontwijken.
Ben ze maar voorbij gegaan en dwars door de volgende plas gerend, waren m'n schoenen daarna iig ook wat schoner :X
Met trailrunnen is het mijn devies dan ook gewoon rechtdoor tenzij het een bocht is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:50
Fraggert schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:32:
[...]

Met trailrunnen is het mijn devies dan ook gewoon rechtdoor tenzij het een bocht is :P
Alleen bij de echt modderige stukken wil ik wel eens een beetje afwijken naar de zijkanten. Plassen kun je gewoon dwars doorheen, maar die modderstukken kunnen soms echt enorm glad zijn en dan loopt het toch niet zo handig. Alhoewel dat ook komt doordat de hond wel gewoon door blijft rennen en een stuk betere grip heeft. Oftewel tijdens het proberen grip te vinden, wordt je ook nog vooruit getrokken :+

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
plas-ontwijker :w
grafhekel aan natte sokken. Dat geldt dan voornamelijk voor in huis, keuken / badkamer enzo, maar die tic neem ik ook mee naar buiten.
Alleen in de stromende regen laat ik het gaan

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• InZane
Over trailrunnen gesproken..

AV maatje appte mij afgelopen vrijdag of ik zin had in een rondje Hoog Soeren zaterdagochtend, ca 15km. Leek mij wel prima, dus ik zaterdagochtend met de auto die kant op, na eerst iemand anders opgehaald te hebben. Bleek dat het bedachte rondje 99% onverhard door 't bos was met heuveltjes, zand, modder, plassen en dat soort onzin. Iedereen mooie hippe trailschoenen aan en ik op m'n paartje gladde Novablasts :+ Onderweg ook nog eens besloten om er een 'lusje' langs de hei bij te doen. Zo werd het rondje uiteindelijk 18km. Naja, ondanks het glibberen en glijden verder wel schik gehad :)

Als we vaker dit soort onzin gaan doen, dan ga ik misschien toch eens een paar van die trailpatta's scoren.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Sianixi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06:20
Gisteren heb ik mijn eerste ultra gelopen, en zeker niet de laatste! Het was, net zoals de Keplar, ook de Leenderbos Ultra.

Voor mij was het fijn om eens een lange afstand te rennen zonder veel hoogtemeters. De training liep goed tot en met half december, maar daarna had ik gewoon geen energie meer om te rennen. In de laatste week voor de ultra ben ik toch nog een keer gaan trainen om te zien wat een maand rust met me had gedaan. Gelukkig was de schade beperkt.

Gisterochtend was het dan zover: om 09:00 uur zouden we starten. Er werd al gezegd dat we natte voeten zouden krijgen, en inderdaad, binnen 1 km waren mijn voeten al doorweekt. Wat was dat water koud voor mijn tenen! Ik moest echt door blijven rennen om wat warmte in mijn voeten te krijgen. Gelukkig liep het water snel van de onderkant van mijn zolen weg. Tot de derde verzorgingspost, rond de 40 km, ging het eigenlijk prima. Maar daarna begon ik de verzuring in mijn spieren te voelen, en het tempo zakte wat in. Er waren opnieuw plassen water waar je niet omheen kon lopen, en telkens als mijn tenen weer koud werden, merkte ik dat het me energie kostte. De laatste 6 km was het puur karakter dat me door liet blijven rennen.

Toen ik begon aan deze tocht, was mijn doel om in ieder geval binnen 5 uur en 30 minuten te finishen, wat ik van tevoren zelfs een beetje krap vond. Echter, bleek er meer in te zitten dan ik dacht. De 50 km heb ik gered in 4:54:21 en ik kwam over de finish in 5:00:07.

https://www.strava.com/activities/13457285267

Nu gelukkig een dagje vrij van het werk, want mijn achillespezen zijn behoorlijk stijf. Strompelend door het huis lopen geeft toch een heerlijk gevoel van voldoening.

@keplar. Hoe vergaat het jouw nu lichamelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Stefangrp schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:00:
plas-ontwijker :w
grafhekel aan natte sokken. Dat geldt dan voornamelijk voor in huis, keuken / badkamer enzo, maar die tic neem ik ook mee naar buiten.
Alleen in de stromende regen laat ik het gaan
Ik moet zeggen, binnenshuis ontwijk ik ook eventuele plasjes op de vloer :+

Tijdens het hardlopen, de eerste plas is altijd vervelend, daarna zijn je sokken toch al nat.
Ik draag sinds kort Injiji sokken tijdens het trailen, ik weet niet of het helpt maar ik heb wel het gevoel dat ik minder risico op blaren heb tussen de tenen ermee.

Voor de natuur is het uiteindelijk het beste als we met z'n allen dwars door de plas lopen, en niet allemaal 'wenspaden' creëren om het hoofdpad heen. Ik probeer mijn footprint in het bos altijd zo klein mogelijk te houden (of zelfs negatief, door actief afval tijdens het rennen te verwijderen uit het bos).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
InZane schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:10:
Over trailrunnen gesproken..

AV maatje appte mij afgelopen vrijdag of ik zin had in een rondje Hoog Soeren zaterdagochtend, ca 15km. Leek mij wel prima, dus ik zaterdagochtend met de auto die kant op, na eerst iemand anders opgehaald te hebben. Bleek dat het bedachte rondje 99% onverhard door 't bos was met heuveltjes, zand, modder, plassen en dat soort onzin. Iedereen mooie hippe trailschoenen aan en ik op m'n paartje gladde Novablasts :+ Onderweg ook nog eens besloten om er een 'lusje' langs de hei bij te doen. Zo werd het rondje uiteindelijk 18km. Naja, ondanks het glibberen en glijden verder wel schik gehad :)

Als we vaker dit soort onzin gaan doen, dan ga ik misschien toch eens een paar van die trailpatta's scoren.
Ik zag laatst Salomons in de aanbieding op Zalando Lounge, misschien dat ze er nog op staan ;) Maar de Speedcross 5 of de Thundercross van Salomon zijn prima trailerts die geregeld voor €70-80 te krijgen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Sianixi schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:14:
Gisteren heb ik mijn eerste ultra gelopen, en zeker niet de laatste! Het was, net zoals de Keplar, ook de Leenderbos Ultra.

Voor mij was het fijn om eens een lange afstand te rennen zonder veel hoogtemeters. De training liep goed tot en met half december, maar daarna had ik gewoon geen energie meer om te rennen. In de laatste week voor de ultra ben ik toch nog een keer gaan trainen om te zien wat een maand rust met me had gedaan. Gelukkig was de schade beperkt.

Gisterochtend was het dan zover: om 09:00 uur zouden we starten. Er werd al gezegd dat we natte voeten zouden krijgen, en inderdaad, binnen 1 km waren mijn voeten al doorweekt. Wat was dat water koud voor mijn tenen! Ik moest echt door blijven rennen om wat warmte in mijn voeten te krijgen. Gelukkig liep het water snel van de onderkant van mijn zolen weg. Tot de derde verzorgingspost, rond de 40 km, ging het eigenlijk prima. Maar daarna begon ik de verzuring in mijn spieren te voelen, en het tempo zakte wat in. Er waren opnieuw plassen water waar je niet omheen kon lopen, en telkens als mijn tenen weer koud werden, merkte ik dat het me energie kostte. De laatste 6 km was het puur karakter dat me door liet blijven rennen.

Toen ik begon aan deze tocht, was mijn doel om in ieder geval binnen 5 uur en 30 minuten te finishen, wat ik van tevoren zelfs een beetje krap vond. Echter, bleek er meer in te zitten dan ik dacht. De 50 km heb ik gered in 4:54:21 en ik kwam over de finish in 5:00:07.

https://www.strava.com/activities/13457285267

Nu gelukkig een dagje vrij van het werk, want mijn achillespezen zijn behoorlijk stijf. Strompelend door het huis lopen geeft toch een heerlijk gevoel van voldoening.

@keplar. Hoe vergaat het jouw nu lichamelijk?
Heel netjes! Stuk sneller dan ik :D

Lichamelijk gaat best ok, na zo'n inspanning altijd een hele onrustige nacht. Maar wel spierpijn, dus beetje in beweging blijven. Ik heb papa dag en de jongste is thuis, dus genoeg beweging B-)

Spierpijn is wel eens erger geweest, na een snelle marathon. Ik denk misschien woensdag weer paar km hobbelen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:18
Loop al sinds mijn 18e ongeveer hard, ben nu 35. Soms wel tijdje gestopt, soms weer veel intensiever. Langste is 11 maanden niet gelopen, toevallig vorig jaar (kleintje gekregen en daar ging veel tijd in zitten). Loop wel elke dag nog steeds 10k stappen minstens en conditioneel zit het over het algemeen wel goed. Loop ook vooral om beetje op gewicht te blijven, en dat ging ook zonder hardlopen erg makkelijk.

Heb het weer opgepakt, loop nu al sinds oktober weer, even nieuwe schoenen gehaald en weer een voetmeting laten doen. Dat zit allemaal nog snor.

Rustig opgebouwd, liep de Singelloop in Utrecht (10k) in 48.x minuten. Wel tevreden over het tempo. Nu een nieuw doel gesteld: in mei de 21,1 km lopen onder de 1u45min. Benieuwd of dat te doen is, met beetje training wel verwacht ik. Ben 1.96m en weeg 90kg, dus eigenlijk vrijwel nooit last van blessures oid.

Begin er ook weer lol in te krijgen. Vroeger liep ik een 10km in 42min en een 16.1km in 1u12 minuten. Maar die tijd is geweest merk ik wel.

Liep 3 jaar geleden tegen zo'n plafond aan met hardlopen merkte ik, ging helemaal stuk op een 10km en dan finishen in 53min. Dat motiveerde totaal niet meer.

Nja, gewoon klein verhaaltje om te delen.. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kepler
Ik moet wel zeggen, de stap naar een 75 of een 100km is wel echt groot volgens mij. Ik zal echt meer moeten gaan trainen (duh), want ik werd nu vooral nog door mn benen beperkt. Eten tijdens de trail ging prima, behalve aan het einde, maar dan ben je er toch al bijna :P
Maak nu weken van 40-50, maar als ik ooit een 100 wil doen dan dat toch minstens naar 80 moeten op basis van deze trail. En dan een paar weken achter elkaar. Kijken of ik daar tijd voor kan vrijmaken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58
Was dit je eerste 50k? En wat heb je op je planning staan?

[ Voor 52% gewijzigd door Roet op 27-01-2025 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Roet schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:55:
Was dit je eerste 50k? En wat heb je op je planning staan?
Vorig jaar ook een 50k gelopen. Dit jaar staat nog Rotterdam op de planning (niet perse als snelle tijd) en 53k, 2400hm in Australië.

We zijn van de zomer 8 weken in Australië, en afhankelijk hoeveel ik daar kan lopen (en hoe ik uit die 53k kom) wil ik kijken of ik ergens in september/oktober nog een ultra te lopen. Zat te denken aan een 75k als ik iets kan vinden wat in de agenda past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
kepler schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:36:
Ik moet wel zeggen, de stap naar een 75 of een 100km is wel echt groot volgens mij. Ik zal echt meer moeten gaan trainen (duh), want ik werd nu vooral nog door mn benen beperkt. Eten tijdens de trail ging prima, behalve aan het einde, maar dan ben je er toch al bijna :P
Maak nu weken van 40-50, maar als ik ooit een 100 wil doen dan dat toch minstens naar 80 moeten op basis van deze trail. En dan een paar weken achter elkaar. Kijken of ik daar tijd voor kan vrijmaken :')
40-50km per week lijkt me al dunnetjes voor een marathon toch? Laat staan ultra.

Ik heb een 50km in mijn hoofd voor ergens einde jaar, ná het marathon plan (Amsterdam in oktober). Maar had het idee dat ik daarvoor sowieso al naar 60-80km per week moet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 19:31
@Stefangrp in mijn ervaring is een weekomvang die gelijk is aan de afstand van je ultra voldoende, als je die weekkilometers een aantal weken consistent kunt volhouden. En dan misschien nog een paar piekweken als je je daar prettig bij voelt. Ik heb daar een tijdje terug een iets uitgebreidere post aan gewijd nav. mijn voorbereiding voor de Indian Summer Ultra 50k die ik vorig jaar liep.

Deze post;
Gaargod in "Hardlopen - deel 9"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo

ja, dit dus..
ik vind het prachtig om óók in de bossen te rennen, beetje crossen op z'n tijd, ter aanvulling. Dat is goed om sterker te worden, want je gebruikt spieren die je normaal niet op de weg gebruikt.

maarr... bij modder haak ik ontzettend af. Ik zie daar de fun niet van in en het voegt niets toe aan m'n gesteldheid, sterker nog.. je moet voorzichtig zijn, om maar niet plat op je muil te gaan in de modder.

Dus helaas houd ik het momenteel maar bij de weg, of een droog stukje bos, daar waar het nog kan. Maar iets meer afwisseling in m'n lopen zou wel gewenst zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
Stefangrp schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:07:
[...]

40-50km per week lijkt me al dunnetjes voor een marathon toch? Laat staan ultra.

Ik heb een 50km in mijn hoofd voor ergens einde jaar, ná het marathon plan (Amsterdam in oktober). Maar had het idee dat ik daarvoor sowieso al naar 60-80km per week moet.
Ik heb gisteren het tegendeel bewezen :P

Ik loop al jaren marathons met weken van 40-50km. En een ultra van 50 is 'maar' 10km verder, dus ook prima te doen op een marathon schema. Ik moet wel zeggen dat ik ook naar werk fiets elke dag en überhaupt veel actief ben. En die 40-50 krijg ik nu relatief makkelijk ingepland in de drukke (gezins)agendas.

Meestal heb ik ook maar 1 of 2 lange duurlopen in het schema. Vooral veel dubbele dagen. Langste duurloop voor deze ultra was 25km :D

Let op, dit werkt goed voor mij! Betekent natuurlijk niet dat het voor iedereen werkt.

En als je makkelijk weken van 60-80 kan maken, vooral doen natuurlijk:D

[ Voor 7% gewijzigd door kepler op 27-01-2025 12:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
KaiseRRuby schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:11:
Begin er ook weer lol in te krijgen. Vroeger liep ik een 10km in 42min en een 16.1km in 1u12 minuten. Maar die tijd is geweest merk ik wel.
Want te oud? Kom op, kan nog makkelijk!
Ik ben pas op m'n 38e gaan lopen (nu bijna 46) en heb tot zomer 2015 grotendeels fanatiek gerookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
DeCo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:15:
[...]

ja, dit dus..
ik vind het prachtig om óók in de bossen te rennen, beetje crossen op z'n tijd, ter aanvulling. Dat is goed om sterker te worden, want je gebruikt spieren die je normaal niet op de weg gebruikt.

maarr... bij modder haak ik ontzettend af. Ik zie daar de fun niet van in en het voegt niets toe aan m'n gesteldheid, sterker nog.. je moet voorzichtig zijn, om maar niet plat op je muil te gaan in de modder.

Dus helaas houd ik het momenteel maar bij de weg, of een droog stukje bos, daar waar het nog kan. Maar iets meer afwisseling in m'n lopen zou wel gewenst zijn.
Beetje glibberen en glijden, lekker vol door de modder. Heerlijk man 8)
Geen modder aan het been betekent dat ik een rustig loopje had

Ik denk dat ieder zo hun eigen voorkeur heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kepler schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:17:
[...]

Ik heb gisteren het tegendeel bewezen :P

Ik loop al jaren marathons met weken van 40-50km. En een ultra van 50 is 'maar' 10km verder, dus ook prima te doen op een marathon schema. Ik moet wel zeggen dat ik ook naar werk fiets elke dag en überhaupt veel actief ben. En die 40-50 krijg ik nu relatief makkelijk ingepland in de drukke (gezins)agendas.

Meestal heb ik ook maar 1 of 2 lange duurlopen in het schema. Vooral veel dubbele dagen. Langste duurloop voor deze ultra was 25km :D

Let op, dit werkt goed voor mij! Betekent natuurlijk niet dat het voor iedereen werkt.

En als je makkelijk weken van 60-80 kan maken, vooral doen natuurlijk:D
Dan is een ultra van 50km zonder hoogtemeters wel een totaal ander beest dan je geplande 50k met 2400+ hm in Australië ;)

Maar hier ook. Ik fiets een uur per dag, daarnaast loop ik nu 3x per week, ca. 30km per week. Dit ga ik komende jaar uitbouwen naar 4x per week hardlopen met een volume van ca. 40-60km / week om me voor te bereiden voor een ultra volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Dazzler2120 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:22:
[...]

Dan is een ultra van 50km zonder hoogtemeters wel een totaal ander beest dan je geplande 50k met 2400+ hm in Australië ;)
Helemaal mee eens, vanaf half mei gaat de focus op de hoogtemeters maken. De jongste zit dan op school, waardoor de maandagochtend dan vrij komt. In de avonden kan ik dan hoogtemeters maken in het park in de buurt, whopping 15m heuveltjes ;) Goed voor hill repeats.
Maandagochtend kan ik dan naar Bergschenhoek, waar ik iets meer hoogtemeters kan maken.
Beetje kracht training erbij en het komt goed :P Hoop ik
Pagina: 1 ... 345 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.