Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Stefangrp schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:23:
Wat denken jullie? Waar gaat het mis?
Een te groot vertrouwen in de kwaliteit polsmeting, de nattevingervoorspellingen van Garmin over je VO2max, en de toegevoegde waarde van hartslagzones in het algemeen :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:07
mooie tijd!

Laagje te weinig aan?
Tipje uit eigen ervaring:
Ik loop tegenwoordig met temperatuur onder de 5, standaard met handschoenen aan. Deed ik vroeger niet -> koude handen, gedoe met mouwen, warm/koud gedoe.

Ik loop met dit weer dus vaak uiteindelijk met handschoenen aan én opgestroopte mouwen lange mouwen. Onderarmen heb ik toch amper gevoel in geloof ik, dus koud wordt dat niet.
De muts heb ik dan op tijdens de warming-up, en meestal ook wel als de vermoeidheid (en daarmee ook de kou) toeslaan.
Ik heb een 5 euro setje van Decathlon, voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
kenneth schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:38:
[...]

Een te groot vertrouwen in de kwaliteit polsmeting, de nattevingervoorspellingen van Garmin over je VO2max, en de toegevoegde waarde van hartslagzones in het algemeen :P
haha duidelijk.
Kan je me toevallig dan vertellen op welke pace ik over 2 weken de Asselronde 25 km moet gaan lopen, welke PR's er op 5-10-HM mogelijk zijn, en welke marathon tijd ik ga lopen? :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
DKjordy schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:34:
Vandaag in de kou een halve marathon gelopen! Begonnen om 11:30, en hoewel de voorspelling een zonnetje zou zijn is die helaas niet uitgekomen.

1e uur steady gelopen net onder threshold, en laatste 35 minuten net erboven. Laatste minuutjes nog even aanzetten en met 01:36:30 over de finish gekomen! Al met al niet ontevreden hiermee en vrij vlak kunnen lopen. Alleen die kou… :'(
Kou? Ik ging vanochtend om 8.10 de deur uit en toen was het -3. Uiteindelijk een kleine 22.5 km gelopen, maar heb 't verder niet koud gehad ofzo. Wel veel ijshaar gezien in het paleispark :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Stefangrp schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:55:
[...]

haha duidelijk.
Kan je me toevallig dan vertellen op welke pace ik over 2 weken de Asselronde 25 km moet gaan lopen, welke PR's er op 5-10-HM mogelijk zijn, en welke marathon tijd ik ga lopen? :*)
Nee. Garmin ook niet, maar die doet alsof het wel kan :D

Iets serieuzer: ik gooi de tijd van mijn laatste race in de calculator van mcmillanrunning.com en zie welk tempo dat is op mijn doelafstand. Om vervolgens tijdens de wedstrijd zelf er net iets te snel vandoor te gaan en dat tempo vast proberen te houden. Werkt vaak, lang niet altijd :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:38
MiKeZZa schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:57:
Zoals vorige week gezegd ga ik vanaf nu meelezen in dit topic... Leuk! Ik heb de afgelopen jaren regelmatig gelopen en ben recent gezwicht voor de verhalen van Stryd.

Ik ben nog enigszins zoekende naar mijn weg met de Stryd, maar ik heb een specifieke vraag over het gebruik van mijn horloge i.c.m. Stryd. Ik heb een Stryd trainingsprogramma (zonder abonnement), die verzint keer op keer allerlei programma's voor mij. Ben nu ook bezig om n.a.v. tips hier de Critical Power te laten berekenen door test workouts.

Alleen ik ben erg gewend aan mijn Garmin Forerunner 245 trainingsschema's en ik word nog niet gelukkig van de Stryd weergave op de Garmin. Het scherm geeft dan bijv. '1|3|1|30|...' of een tekstuele melding die ik tijdens het lopen niet goed geregistreerd heb. Maar feit blijft dat ik uit alle meldingen totaal niet kan achterhalen of/hoe mijn nieuwe opdracht er uit ziet. Dat kon ik voorheen met de schema's van Garmin super goed, die zei dan netjes '5 minuten 5:00 - 5:20' bijvoorbeeld. Kan dat ook geregeld worden voor de Stryd?

En stel dat dat kan; de Garmin deed bij zijn eigen programma's ook nog aan signalen als je te hoog of laag zat qua tempo of hartslag, terwijl ik nu continu op het scherm loopt te loeren om te zien hoe het uitpakt qua vermogen. Kan dit ook?
Ja dat kan, maar je kennis van zowel horloge als Stryd is zo gebrekkig (op basis van wat je hier aangeeft) dat ik dat niet uitgelegd ga krijgen. Probeer het eens met Google want dan vind je allerlei handleidingen om de juiste schermen tevoorschijn te toveren en op de juiste manier je Stryd te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:30
WizzlerNL schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:51:
[...]

Ja dat kan, maar je kennis van zowel horloge als Stryd is zo gebrekkig (op basis van wat je hier aangeeft) dat ik dat niet uitgelegd ga krijgen. Probeer het eens met Google want dan vind je allerlei handleidingen om de juiste schermen tevoorschijn te toveren en op de juiste manier je Stryd te koppelen.
Mijn kennis van Stryd is vrij gebrekkig ja, ondanks Googlen (wat ik uiteraard deed voor ik hier kwam) heb ik nog niet eens helder hoe alles zich nou verhoudt; Stryd app op telefoon, Conneqt IQ app met daarin weer Stryd Workout App + Stryd Zones | Data Field.

Ik heb ondanks flink Googlen nog lang niet alles voor elkaar. Wat me prima lukt;
- Schema's maken in Stryd
- Schema's op laten pakken door Garmin (als in; ik ga lopen en dan biedt hij aan dat ik dát specifieke loopje ga doen)
- Tijdens het lopen de waarden die ik wil zien ook zien
- Alles terug zien in de Stryd app

Wat me niet lukt;
- Een alert (geluid of tril) als ik uit mijn zones ga
- De schermen die aangeven wat een volgend trainingsdeel bevat zo customizen dat ik ze begrijp

Ik weet dat Tweakers niet bedoelt is om dingen voor te kouwen. En ik ben best een n00b op dit gebied. Maar misschien kan iemand me enigszins op weg helpen waar ik de 2 acties die ik niet voor elkaar krijg ongeveer moet zoeken? Ik blijf nu heen en weer pingelen tussen telefoon en horloge en met de vruchteloze poging (en soms zelf mislukt loopje) wordt de neiging om de hele flikkerse bende op Marktplaats te gooien groter >:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Vandaag stond er een 23km duurloop op de planning. Na 20km was ik de 6:00/km pace een beetje zat en versnelde lichtjes om de laatste 3 km wat "sneller" te lopen. Ook wat geoefend met het innemen van gels. Voorheen had ik SIS maar sinds kort heb ik gels van Upfront maar eens uitgeprobeerd (de AH had tijdje terug een 3 halen 2 betalen actie). De citroensmaak was prima te doen, de frambozen was iets minder qua smaak...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:50
Je zou om de 15 minuten een minuutje sneller kunnen lopen, dat kreeg ik van mijn coach vaak voorgeschreven tijdens lange duurlopen. Ik stak dat dan zo in mijn horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
vhal schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:48:
Vandaag stond er een 23km duurloop op de planning. Na 20km was ik de 6:00/km pace een beetje zat en versnelde lichtjes om de laatste 3 km wat "sneller" te lopen. Ook wat geoefend met het innemen van gels. Voorheen had ik SIS maar sinds kort heb ik gels van Upfront maar eens uitgeprobeerd (de AH had tijdje terug een 3 halen 2 betalen actie). De citroensmaak was prima te doen, de frambozen was iets minder qua smaak...
Ik kwam er vanochtend net voor m'n duurloop achter dat ik alleen nog wat Decathlon fruit jellies had liggen (wel lekker :9 ) en 1 Maurten gel. Goed voorbereid zullen we maar zeggen :+
Uiteindelijk de 22.x gelopen op 2 van die fruit jellies en ik voelde me nog best prima bij thuiskomst. Viel dus niet tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 07:25
MiKeZZa schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Mijn kennis van Stryd is vrij gebrekkig ja, ondanks Googlen (wat ik uiteraard deed voor ik hier kwam) heb ik nog niet eens helder hoe alles zich nou verhoudt; Stryd app op telefoon, Conneqt IQ app met daarin weer Stryd Workout App + Stryd Zones | Data Field.

Ik heb ondanks flink Googlen nog lang niet alles voor elkaar. Wat me prima lukt;
- Schema's op laten pakken door Garmin (als in; ik ga lopen en dan biedt hij aan dat ik dát specifieke loopje ga doen)

Wat me niet lukt;
- De schermen die aangeven wat een volgend trainingsdeel bevat zo customizen dat ik ze begrijp

Ik weet dat Tweakers niet bedoelt is om dingen voor te kouwen. En ik ben best een n00b op dit gebied. Maar misschien kan iemand me enigszins op weg helpen waar ik de 2 acties die ik niet voor elkaar krijg ongeveer moet zoeken? Ik blijf nu heen en weer pingelen tussen telefoon en horloge en met de vruchteloze poging (en soms zelf mislukt loopje) wordt de neiging om de hele flikkerse bende op Marktplaats te gooien groter >:)
Je moet deze stappen heel nauwkeurig gaan volgen, anders gaat het mis.

Paar dingen waar ik tegenaan liep:
- Koppeling was eerst via bluetooth, maar die verbinding viel continu weg. Je moet hem echt verbinden met ANT+. Sindsdien geen issues meer.
- Je moet per type activiteit het Stryd scherm toevoegen. Dus voor hardlopen outdoor en op loopband moet je de configuratie los doen. Dat betekent dan ook dat je dan per type workout Garmins eigen vermogensmeter moet uitzetten (anders gaat het mis).

Waarschijnlijk zit die alert in de configuratie van de Stryd Zones Connect IQ app. Daar kan je ook aanpassen welke data je krijgt te zien tijdens het hardlopen op het Stryd scherm (stap 1 uit de bovenstaande link).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:20
InZane schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:08:
[...]

Kou? Ik ging vanochtend om 8.10 de deur uit en toen was het -3. Uiteindelijk een kleine 22.5 km gelopen, maar heb 't verder niet koud gehad ofzo. Wel veel ijshaar gezien in het paleispark :)
Ik heb handschoenen met Gore-Tex, maar mijn handen vroren er alsnog af. Maar het helpt vast niet mee dat ik een koukleum ben (of een watje ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 19-09 17:30
InZane schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Ik kwam er vanochtend net voor m'n duurloop achter dat ik alleen nog wat Decathlon fruit jellies had liggen (wel lekker :9 ) en 1 Maurten gel. Goed voorbereid zullen we maar zeggen :+
Uiteindelijk de 22.x gelopen op 2 van die fruit jellies en ik voelde me nog best prima bij thuiskomst. Viel dus niet tegen :)
Jellies zijn top. Tip: ze hebben ze ook in een grote doos per 100 :*)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:32
President schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:43:
Moet ik de Garmin HRM dual hebben voor het meten van de hartslag?
Ik heb een HRM-Pro Plus, blij mee. Hartslag en hardloopdynamiek metrics.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:09

L23

Kwam net dit filmpje toevallig tegen en vond het wel interessant. Beetje aparte titel, maar het gaat over hoe je blessures voorkomt en hoe onder andere je looptechniek daar invloed op heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzlerNL
MiKeZZa schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Wat me niet lukt;

Je hebt alleen Stryd zones data field nodig. De Stryd app (Via Connect IQ) is van 'vroeger' toen data field nog niet bestond.

Je maakt in je Garmin app (Of rechtstreeks op je horloge) de data velden aan die je tijdens je loopjes specifiek wil zien aan. Dit doe je zelf per sport.

In een data veld kan je vervolgens kiezen voor Stryd zones data field. Daar wordt dan je power weer gegeven.

Als je overigens in een interval training zit en je ziet alleen 1-0-1-1-0 etc staan dan moet je even 'omlaag' drukken zodat je naar het volgende data scherm gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 08:39
Balen.. uit het niets heb ik last van mijn knie na een 25km langzame duurloop. Lichte zwelling aan de buitenkant en pijn tijdens trappenlopen. Simpele zoekopdracht wijst naar een lopersknie😓. Ga nu een week niet hardlopen en hoop dat het meevalt, anders maak ik me zorgen over de marathon in april!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

InZane schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Ik heb gisteren 22 km gelopen op precies zes winegums. Ging op zich prima.

Maar aangezien ik de rest van de winegums vaak tijdens mijn (kantoor-)werk wegkaan, begin ik me wel een beetje af te vragen waar die calorien dan blijven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:37
aap schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:45:
[...]

Ik heb gisteren 22 km gelopen op precies zes winegums. Ging op zich prima.

Maar aangezien ik de rest van de winegums vaak tijdens mijn (kantoor-)werk wegkaan, begin ik me wel een beetje af te vragen waar die calorien dan blijven...
Dat is een prima excuus om winegums te kopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

DKjordy schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:43:
[...]

Ik heb handschoenen met Gore-Tex, maar mijn handen vroren er alsnog af. Maar het helpt vast niet mee dat ik een koukleum ben (of een watje ;) )
Gore-Tex is op zichzelf ook niet warm, het zorgt er hoogstens voor dat je droog blijft, als je heel weinig zweet produceert tenminste. ;) De warmte moet komen van de isolatielaag. Een belangrijke valkuil is te strakke handschoenen. Dat knelt de vingers af waardoor ze juist koud worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 20-01-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:26
Interessant filmpje kwam ik tegen van Universiteit van Nederland over hardlopen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@wauskoek filmpje staat welgeteld 6 posts boven je al gepost ;-)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
L23 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:21:
[YouTube: Waarom je geen dure hardloopschoenen nodig hebt]

Kwam net dit filmpje toevallig tegen en vond het wel interessant. Beetje aparte titel, maar het gaat over hoe je blessures voorkomt en hoe onder andere je looptechniek daar invloed op heeft.
Echt jammer van de titel, want er wordt veel goede info op een heldere manier uitgelegd. Ik zou dit direct doorsturen naar elke beginnende loper, vooral dat "afstand vs snelheid" gedeelte met tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

wauskoek schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:33:
Interessant filmpje kwam ik tegen van Universiteit van Nederland over hardlopen
Kwam je die toevallig tegen toen je op Tweakers het forumtopic Hardlopen aan het doorlezen was? :P

Maar zie dat vaker op Youtube, als ik iets voorgeschoteld krijg op Youtube dan krijgen andere Nederlanders dat vaak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:01
wauskoek schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:33:
Interessant filmpje kwam ik tegen van Universiteit van Nederland over hardlopen:

[YouTube: Waarom je geen dure hardloopschoenen nodig hebt]
Is er ook een TLDW versie van dit filmpje? Qua onderwerp (misschien) wel interessant, maar ik kijk geen filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Taedium schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:25:
[...]

Is er ook een TLDW versie van dit filmpje? Qua onderwerp (misschien) wel interessant, maar ik kijk geen filmpjes :)
Filmpje is maar 12 minuten. De term TLDW moest ik even opzoeken, maar vind ik niet van toepassing. Er is ook een podcast:
https://www.universiteitv...e-blessures-bij-hardlopen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taedium
L23 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:35:
[...]

Filmpje is maar 12 minuten. De term TLDW moest ik even opzoeken, maar vind ik niet van toepassing. Er is ook een podcast:
https://www.universiteitv...e-blessures-bij-hardlopen
Ik weet dat ik me beperk en off topic maar ik hou niet van filmpjes/podcasts etc. Ik wil gewoon op mijn eigen gemak lezen over dingen. Geen irritante je jingles, reclames etc.

Dan maar niet :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Taedium schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:25:
[...]

- veel passen (hogere cadans)
- korte passen
- eerst trainen op afstand, dan op snelheid (dus trainen op lagere snelheid)
- schoenen maken niet uit

zoiets? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door borft op 20-01-2025 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:11
borft schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:44:
[...]

- korte passen

zoiets? ;)
Dat haalde ik er ook uit. En geef je lichaam de kans om te herstellen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taedium
[...]

- korte passen

zoiets? ;)
Gracias

Niets nieuws onder de zon dus. Maar alsnog, much oblige

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L23

L23

Taedium schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:55:
[...]

Gracias

Niets nieuws onder de zon dus. Maar alsnog, much oblige
Ik vond het voornamelijk interessant hoe hier onderzoek naar gedaan werd. Het lichaam van een hardloper in kaart brengen en een model ontwerpen waarmee je met de verkregen informatie realtime je looptechniek er op aan kan passen.
Verder mooi om te zien dat de kennis die ik hier in het topic heb opgedaan ook overeenkomt met wat er in het filmpje werd gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
stane schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:25:
[...]

Je moet deze stappen heel nauwkeurig gaan volgen, anders gaat het mis.

Paar dingen waar ik tegenaan liep:
- Koppeling was eerst via bluetooth, maar die verbinding viel continu weg. Je moet hem echt verbinden met ANT+. Sindsdien geen issues meer.
- Je moet per type activiteit het Stryd scherm toevoegen. Dus voor hardlopen outdoor en op loopband moet je de configuratie los doen. Dat betekent dan ook dat je dan per type workout Garmins eigen vermogensmeter moet uitzetten (anders gaat het mis).

Waarschijnlijk zit die alert in de configuratie van de Stryd Zones Connect IQ app. Daar kan je ook aanpassen welke data je krijgt te zien tijdens het hardlopen op het Stryd scherm (stap 1 uit de bovenstaande link).
Ben er mee bezig geweest en denk dat ik weer vastliep waar ik eerder ook tegenaan liep. Bij stap 3 moet je bij substap 10 een nieuw scherm maken en vervolgens 'custom data' kiezen. Nou staat mijn horloge op Nederlands dus ik verwacht niet exact die naam, maar waar ik uit kan kiezen lijkt me niet in orde;
Hardloop-dynamiek
Hardloopdynamiek 2
Virtual Partner
Kaart
Muziekbediening

Doe ik iets verkeerd? Want het frappante is dus dat ik wel een bestaand 'gegevensscherm' kan bewerken en dan kan ik soms wel gegevensvelden, gevolgd door Connect IQ en daarna Stryd Zones kiezen. Dus ik kan het via een omweg wel maken, maar ik moet dan een bestaand scherm opofferen en het voelt niet goed dat ik niet uitkom met een vrij basis uitleg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
[...]

- korte passen

zoiets? ;)
En dat ze nu dus een nieuwe techniek hebben ontwikkeld die zeker een beginnende hardloper kan helpen met het voorkomen van blessures. Geen idee wat het kost, maar vast goedkoper dan een aantal fysio behandelingen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
MiKeZZa schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:00:
[...]

Ben er mee bezig geweest en denk dat ik weer vastliep waar ik eerder ook tegenaan liep. Bij stap 3 moet je bij substap 10 een nieuw scherm maken en vervolgens 'custom data' kiezen. Nou staat mijn horloge op Nederlands dus ik verwacht niet exact die naam, maar waar ik uit kan kiezen lijkt me niet in orde;
Hardloop-dynamiek
Hardloopdynamiek 2
Virtual Partner
Kaart
Muziekbediening

Doe ik iets verkeerd? Want het frappante is dus dat ik wel een bestaand 'gegevensscherm' kan bewerken en dan kan ik soms wel gegevensvelden, gevolgd door Connect IQ en daarna Stryd Zones kiezen. Dus ik kan het via een omweg wel maken, maar ik moet dan een bestaand scherm opofferen en het voelt niet goed dat ik niet uitkom met een vrij basis uitleg...
Ik heb even gekeken, maar bij mij is de eerste optie nadat ik een nieuw gegevensscherm aanmaak "aangepaste gegevens". En daarna zie ik pas die andere opties die jij ook benoemd. Nu heb ik hier alleen maar oudere beestjes (945 / F6pro), dus mogelijk zit het net ergens anders? Is er misschien een max aan het aantal gegevensschermen dat je kan maken? :?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
Fraggert schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:37:
@wauskoek filmpje staat welgeteld 6 posts boven je al gepost ;-)
oops.. en ik heb nog gezocht in het forum *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Roozzz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:13:
[...]

Ik heb even gekeken, maar bij mij is de eerste optie nadat ik een nieuw gegevensscherm aanmaak "aangepaste gegevens". En daarna zie ik pas die andere opties die jij ook benoemd. Nu heb ik hier alleen maar oudere beestjes (945 / F6pro), dus mogelijk zit het net ergens anders? Is er misschien een max aan het aantal gegevensschermen dat je kan maken? :?
Dacht ik ook aan dus heb direct een hoop schermen weggegooid. Tot mijn grote verbazing komen er een paar ook gewoon net zo hard weer terug, maar er is echt ruimte voor nieuwe schermen want er zijn er ook een paar weg. Ik weet niet wat ik zou moeten doen om dit werkend te krijgen. Wel kan ik zoals gezegd een bestaande ombouwen. Maar voor mijn gevoel is dit puur om een scherm te krijgen zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSuzK0J6NYwZXSqlHZZWUv_Rz4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mw23CLSD329iFzvE5gI38tRI.png?f=fotoalbum_large

Op zich is dát me wel gelukt door het ombouwen van een bestaand ding.

Maar ik wil graag als mijn Stryd iets verzint van; 10 minuten op 187-220 en dan 5 minuten 246-268 dat als ik na 10 minuten naar de volgende fase ga dat ik een zinnig scherm krijg (met iets van '5 minuten 246-268').

En bij voorkeur ook nog dat het horloge gaat mekkeren als ik buiten die zone hang voor een paar seconden.

Helaas is dat beide me nog niet gelukt ondanks flink Googlen en nu ook de 1e hulp hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
MiKeZZa schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:25:
[...]

Dacht ik ook aan dus heb direct een hoop schermen weggegooid. Tot mijn grote verbazing komen er een paar ook gewoon net zo hard weer terug, maar er is echt ruimte voor nieuwe schermen want er zijn er ook een paar weg. Ik weet niet wat ik zou moeten doen om dit werkend te krijgen. Wel kan ik zoals gezegd een bestaande ombouwen. Maar voor mijn gevoel is dit puur om een scherm te krijgen zoals dit:

[Afbeelding]

Op zich is dát me wel gelukt door het ombouwen van een bestaand ding.

Maar ik wil graag als mijn Stryd iets verzint van; 10 minuten op 187-220 en dan 5 minuten 246-268 dat als ik na 10 minuten naar de volgende fase ga dat ik een zinnig scherm krijg (met iets van '5 minuten 246-268').

En bij voorkeur ook nog dat het horloge gaat mekkeren als ik buiten die zone hang voor een paar seconden.

Helaas is dat beide me nog niet gelukt ondanks flink Googlen en nu ook de 1e hulp hier.
Ah, maar als je eenmaal je connectiq ding hebt toegevoegd, krijg je volgens mij een nieuwe optie binnen je activiteit waar je al dit soort dingen kan instellen.

Hardlopen -> opties -> connectiq velden.

Als het eenmaal werkt, werkt het perfect. Dit is voor het eerst in jaren dat ik weer eens naar de instellingen kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:39
Hardlopers,

De reden waarvoor ik als niet hardloper naar dit topic kwam wordt in de foto uit de startpost direct bevestigd! Dat is wel bijzonder komisch :o

Mijn vraag aan jullie is: Waarom rent het overgrote deel van de hardlopers op het fietspad en niet op het voetpad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CKTciaPIuTmqwCeBGVsAzWlb/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 20-01-2025 16:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Tomino schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:34:
Hardlopers,

De reden waarvoor ik als niet hardloper naar dit topic kwam wordt in de foto uit de startpost direct bevestigd! Dat is wel bijzonder komisch :o

Mijn vraag aan jullie is: Waarom rent het overgrote deel van de hardlopers op het fietspad en niet op het voetpad?

[Afbeelding]
Asfalt is vlakker, minder vaak uitstekende tegels en dus val gevaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:52
Hardlopers,

[Afbeelding]
voetpad:
- slecht verlicht
- slechte betegeling
- hondenpoep
- soms rare overgangen bij kruispunten
- vaak smal (zeker met geparkeerde autos aan de weg, fietsen op de stoep en lantaarnpalen)

[ Voor 11% gewijzigd door Wyke op 20-01-2025 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:51
Wyke schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:38:
[...]

voetpad:
- slecht verlicht
- slechte betegeling
- hondenpoep
- soms rare overgangen bij kruispunten
- vaak smal (zeker met geparkeerde autos aan de weg, fietsen op de stoep en lantaarnpalen)
je had je post net aangepast :P
inderdaad rare overgangen.. niet soms, maar vaak zelfs
een voetpad houd gewoon op en moet je oversteken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
Dat filmpje bevestigt in ieder geval de mantra's die hier veelvuldig herhaald worden. Maar goed, allicht nuttig(er) voor het brede publiek.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aap

aap

[Afbeelding]
Ik ben ook een overtuigd fietspadloper:
  • Fietspad is meestal vlakker; meestal asfalt i.p.v. (losliggende) tegels en geen op- en afritjes bij iedere zijweg
  • Geen bomen, lantaarnpalen en ander straatmeubilair op het fietspad waar je omheen moet slalommen
  • Snelheidsverschil met andere gebruikers is kleiner op het fietspad
  • Geen honden, kinderen of andere onvoorspelbare medeweggebruikers op fietspad
  • In mijn gemeente zijn veel fietspaden zo ingericht dat je weinig kruisingen met autoverkeer hebt, dus je kunt lekker doorlopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzlerNL
MiKeZZa schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:00:
[...]

Hardloop-dynamiek
Hardloopdynamiek 2
Virtual Partner
Kaart
Muziekbediening

Je probeert 2 verschillende dingen door elkaar.

Die stap 10 gaat over de Stryd connect app (verouderd)

Wat je daarna omschrijft is de Stryd zone data fields, die moet je hebben.

1. Open de connect IQ app
2. Zoek en installeer stryd zonesdata field
3. Open je horloge (in de connect IQ app dus)
4. Ga naar mijn gegevensvelden
5. Kies Stryd zones ..
6. Ik gebruik onderstaande settings
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmJ5J-t9wj1aHsMg19z7mJoa4Sc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0RnjCVOVyTuMOwzyGIz5996a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
WizzlerNL schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:23:
[...]

Je probeert 2 verschillende dingen door elkaar.

Die stap 10 gaat over de Stryd connect app (verouderd)

Wat je daarna omschrijft is de Stryd zone data fields, die moet je hebben.

1. Open de connect IQ app
2. Zoek en installeer stryd zonesdata field
3. Open je horloge (in de connect IQ app dus)
4. Ga naar mijn gegevensvelden
5. Kies Stryd zones ..
6. Ik gebruik onderstaande settings
[Afbeelding]
Check, daar ben ik geweest alleen ik heb veeeeel minder opties;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p16PGDG2odNAtLSRVFMeLCEpBro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIs8P8ZhMHXEanXrIwOCLU7a.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee waarom?

[ Voor 36% gewijzigd door MiKeZZa op 20-01-2025 18:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:11
Oke, ik was gisteren aan het fietsen en toen kwam ik dus iemand tegen die aan het hardlopen was met een doedelzak onder zijn arm. Ik heb veel dingen in mijn leven gezien maar ik had nooit gedacht dat ik dit zou tegenkomen op een Nederlandse dijk

Hardlopen zaterdag ging overigens wel weer lekker. Ik begin sneller en veel fitter te worden. 13 uur triatlon training achter de rug en de loopjes die ik daarbij moest doen waren best prima. Woensdag een Halve marathon gelopen en zaterdag 400m intervallen en die gingen eigenlijk ook wel sneller dan verwacht.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

[...]

- korte passen

zoiets? ;)
Correct, kan wat mij betreft ook een stukkie bondiger (3 minuutjes?) en minder infantiel / 'grappig' verteld worden dan in het filmpje, maar op zich is het nuttige informatie voor de beginnende harloper. Dus in dat opzicht prima bruikbaar filmpje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hartloper
Link naar filmpje waarbij je een paar toplopers flink ziet proneren. De eerste 30 seconden mag je doorspoelen.

En dan de commentaren: "als ze naar een hardloopspeciaalzaak waren geweest hadden ze vast en zeker antipronatieschoenen gekregen".

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

[ Voor 49% gewijzigd door Hartloper op 20-01-2025 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Hartloper schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:02:
Link naar filmpje waarbij je een paar toplopers flink ziet proneren. De eerste 30 seconden mag je doorspoelen.
Het contactmoment met de grond ziet er in slow motion ook heel anders uit dan ik me voorgesteld had. Bij de eerste loper staat de gehele zool van voor tot achter op de grond gedurende enkele frames.

Dit helpt me dan weer wel om de filmpjes die ze van mij maken in de hardloopwinkel te relativeren O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:12

Dazzler2120

FP ProMod
Ik vond dat al een tijdje mijn Coros een slechte indicatie gaf in perceived effort en mijn tempo zones.
Dus vanmorgen was het plan om de fitness test te doen. Ik ben momenteel in Lissabon, dus eerst een strook zoeken zonder stoplichten én zonder heuvels. Dat blijkt lastig genoeg te zijn, of langs de rivier waardoor mijn loop richting de 15km totaal zou gaan - of een klein parkje tussen 2 stroken van een grote weg in. Afin, het is het park geworden.

De test begon; 25 min @5'30" tempo, vervolgens 3min @5'00 tempo en tot slot 3 min @4'30" tempo.
Het ging best lekker en ik voelde me goed, de benen niet vermoeid, ondanks het vele wandelen en de vele hoogtemeters de afgelopen dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekJGJzLeDm4EEd_Win0s-pJUQMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjwUAcRhy7uOFxmvg6onPgjH.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vermoeden was iig bevestigd, hij had een ietwat conservatieve inschatting van mijn fitness.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Kreeg vanmorgen na mijn loopje ook ineens de melding dat mijn lactaatdrempel was bijgesteld van mijn Garmin. Geen idee waarom eigenlijk.

Staat nu op 4:29 min/km bij een hartslag van 165.

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 21-01-2025 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:58
Garmin heeft een auto-detect functie voor je lactaatdrempel, die werkt sinds eind Okt '24 ook zonder hartslagband. Mogelijk is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
InZane schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:08:
Kreeg vanmorgen na mijn loopje ook ineens de melding dat mijn lactaatdrempel was bijgesteld van mijn Garmin. Geen idee waarom eigenlijk.

Staat nu op 4:29 min/km bij een hartslag van 165.
Welke watch heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:51
Roet schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:15:
Garmin heeft een auto-detect functie voor je lactaatdrempel, die werkt sinds eind Okt '24 ook zonder hartslagband. Mogelijk is dat het?
Over lactaatdrempel door te gaan..
Afgelopen weekend een halve marathon race gelopen. Gedurende race is mijn hartslag redelijk gelijk gebleven. Pas bij 18,5km schoot ie ineens omhoog richting 189bpm (goed zichtbaar in de grafiek hieronder). Dat is behoorlijk hoog voor mijn leeftijd (50). Persoonlijk merkte ik daar niet zoveel van, in zoverre.. ja, het was nog even doorzwoegen natuurlijk, finish is in zicht.. het is een race. Die laatste kilometers nog even afmaken en tempo op z'n minst nog gelijk houden, liefst verhogen, dus nog flink aanzetten.

Nu lees ik dat de hartslag omhoog gaat zodra je de lactaatdrempel bereikt.
Wat gebeurt er als je de anaerobe drempel overschrijdt?
Je voelt gelijk als je de lactaatdrempel bereikt of overschrijdt, namelijk wanneer het oncomfortabel wordt. Je verzuurt, je hartslag gaat behoorlijk richting je max en je lichaam wil niets liever dan stoppen. Zo'n inspanning kun je dus niet al te lang volhouden.
Wat hier omschreven is, klopt wel min of meer met wat ik ervaren heb. Ik heb nog nooit echte verzuring ervaren, volgens mij. Geen idee hoe dat voelt. Maar zou ik hier dus uit kunnen concluderen dat dit mijn lactaatdrempel was?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNJ8VljdIKrP1DAbJrT-GRrfwrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IkNNe4QhAZJIeuHsibf0vplR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
DeCo schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Over lactaatdrempel door te gaan..
Afgelopen weekend een halve marathon race gelopen. Gedurende race is mijn hartslag redelijk gelijk gebleven. Pas bij 18,5km schoot ie ineens omhoog richting 189bpm (goed zichtbaar in de grafiek hieronder). Dat is behoorlijk hoog voor mijn leeftijd (50). Persoonlijk merkte ik daar niet zoveel van, in zoverre.. ja, het was nog even doorzwoegen natuurlijk, finish is in zicht.. het is een race. Die laatste kilometers nog even afmaken en tempo op z'n minst nog gelijk houden, liefst verhogen, dus nog flink aanzetten.

Nu lees ik dat de hartslag omhoog gaat zodra je de lactaatdrempel bereikt.

[...]

Wat hier omschreven is, klopt wel min of meer met wat ik ervaren heb. Ik heb nog nooit echte verzuring ervaren, volgens mij. Geen idee hoe dat voelt. Maar zou ik hier dus uit kunnen concluderen dat dit mijn lactaatdrempel was?

[Afbeelding]
Ik herken het wel van een HM dat ik na ongeveer een uur lopen, rond de 18km met dat tempo, een verhoogde hartslag kreeg en echt er doorheen zat. Maar dat punt op 18,5km noem je niet de lactaatdrempel.

De definitie van een lactaatdrempel steekt iets anders in elkaar; het tempo dat net boven je lactaatdrempel ligt, zou je in theorie maximaal een uur vol kunnen houden. Je lichaam kan dan niet snel genoeg meer lactaat/'zuurresten' afvoeren en daarmee komt dat gehalte te hoog te liggen. Het is niet zo dat als je dat punt bereikt je dan over de drempel bent. Je bent al langere tijd over die drempel heen. Dat houd je geen volledige HM vol (want dat daar doe je met die tempo 1u20 ~ 1u30 over).

^ Bovenstaand verhaal klopt qua definitief ook niet 100% en er zijn vast medisch betere termen voor, maar dit is hoe ik het in mijn hoofd heb zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Roet schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:15:
Dat zal het idd wel zijn dan. Ik loop alleen met vrij grote regelmaat, maar ik had die melding nog niet eerder gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Ik heb een FR 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
InZane schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:22:
[...]

Dat zal het idd wel zijn dan. Ik loop alleen met vrij grote regelmaat, maar ik had die melding nog niet eerder gezien :)
Dat is opzich niet gek; als je geen guided test doet, triggert de calculatie alleen na meerdere runs en/of een bepaald type run. Vaak triggert de calculatie na een hardere training. Mijn vermoeden is dat het een soortgelijke intensiteit-periode nodig heeft als in de guided test, maar 'raapt' deze bij elkaar aan de hand van meerdere runs en de intensieve workout.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kepler
Uhoh, komend weekend staat een 50k op de planning. Maar alle drie onze kinderen zijn afgelopen week ziek geweest... De oudste had vanochtend verhoging :X Sowieso vervelend voor hun, maar ik hoop wel dat het mij overslaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kepler schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:24:
Uhoh, komend weekend staat een 50k op de planning. Maar alle drie onze kinderen zijn afgelopen week ziek geweest... De oudste had vanochtend verhoging :X Sowieso vervelend voor hun, maar ik hoop wel dat het mij overslaat :D
Flink fruit eten en aan een vitamine infuus? :X
Hopelijk skipt het virus jou!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Hoi,

Ik heb een vraag en hoop iemand tegen te komen die er wel een antwoord op kan bieden.

Ik kocht net deftige loopschoenen prijskaartj 160, bonne. Bedoeling is dat ik terug ga hardlopen/joggen.

Doel is afvallen. Ik las de topichoofding al ff door. Ik vermoed te starten met 5km, wandelen 5 min, 1 min joggen, 1 min lopen, herhaal. afkoeling.

Nu zou ik graag bijhouden wat de stand van zaken is. Ik heb oortjes en een gsm. De gsm zal ik quasi altijd in de handen houden om muziek te shuffelen.

Gebruik ik komoot om mijn doel bij te houden? Ik gebruik dit al voor mijn mountainbiken. Of ga ik toch een smartwatch halen voor langere termijn? Zo ja welke? Ik vind garmen wat duur. De schoenen waren al prijzig en ik doe nog andere hobbies met een laag loon en desdaags wordt het een beetje moeilijk om dat te betalen allemaal. En toch wil ik niet inbinden op het doen van men hobbies en dus naar betaalbare alternatieven zoeken. Iemand met advies?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

@Crust Als je het betaalbaar wil houden kan je prima je smartphone gebruiken om je hardloopactiviteiten bij te houden. Ik heb zelf ook jaren met een smartphone hardgelopen, je kan later altijd nog een smartwatch/sporthorloge kopen. Ik zou eerst even kijken of hardlopen bevalt. Eventueel een doel stellen voor wanneer je een smartwatch/sporthorloge mag kopen.
Geen ervaring met Komoot, maar er zijn verschillende gratis apps voor hardlopen te gebruiken. Allemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
Hardlopen met een telefoon in je hand (of wat anders...), ik vind dat zo irritant! Lijkt me ook niet goed voor je houding. Je muziek kan je vaak ook via je oortjes bedienen en als je dan toch perse je mobiel mee wil, zou ik daar een heuptasje of broek met insteekzak voor gebruiken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Juancho schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:37:
Hardlopen met een telefoon in je hand (of wat anders...), ik vind dat zo irritant! Lijkt me ook niet goed voor je houding. Je muziek kan je vaak ook via je oortjes bedienen en als je dan toch perse je mobiel mee wil, zou ik daar een heuptasje of broek met insteekzak voor gebruiken.
Ik heb het nogal gedaan en geen last van. Ehm... ik heb ergens ooit een heuptasje gehad... vraag is waar dat ding gebleven is :).

Maar goed plan om dat mss te gebruiken... thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
L23 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:05:
@Crust Als je het betaalbaar wil houden kan je prima je smartphone gebruiken om je hardloopactiviteiten bij te houden. Ik heb zelf ook jaren met een smartphone hardgelopen, je kan later altijd nog een smartwatch/sporthorloge kopen. Ik zou eerst even kijken of hardlopen bevalt. Eventueel een doel stellen voor wanneer je een smartwatch/sporthorloge mag kopen.
Geen ervaring met Komoot, maar er zijn verschillende gratis apps voor hardlopen te gebruiken. Allemaal prima.
Ik vermoed dat komoot wel lukt.

Ik heb 6 jaar geleden gejogged, maar deed op termijn teveel denk ik met blessures, en dan kwam er vanalles bij te zien zoals huis kopen, verbouwingen, mountainbiken beginnen doen... maar ik wil nu wat afwisseling en de verbouwingen zijn bijna rond.

Ik denk dat het idd geen slecht idee is eerst even te kijken hoe het gaat zonder. En gradueel op te bouwen. Ik zou wel graag iets kunnen bijhouden van info. Dus ja, enige ervaren komoot gebruiker hier? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
Crust schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Ik heb het nogal gedaan en geen last van. Ehm... ik heb ergens ooit een heuptasje gehad... vraag is waar dat ding gebleven is :).

Maar goed plan om dat mss te gebruiken... thx
Misschien op korte afstanden niet direct, maar ik kan me niet voorstellen dat het over langere afstanden prettig is. Want links om of rechtsom moet je je telefoon vasthouden. En dat kost dus kracht in je hand/arm.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
L23 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:05:
Ik ben ook met m'n telefoon begonnen met daarop Strava en de MP3's van Evy, al ik heb ik wel vrij snel zo'n armband gekocht waar m'n telefoon in kon.
Met Komoot heb ik verder ook niet echt ervaring. Da's volgens mij niet echt een gebruikelijke app voor hardlopen.

@Crust, eventueel zou je ook op Marktplaats kunnen kijken voor een tweedehands horloge. Die worden vaak zat aangeboden voor zachte prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Juancho schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:22:
[...]

Misschien op korte afstanden niet direct, maar ik kan me niet voorstellen dat het over langere afstanden prettig is. Want links om of rechtsom moet je je telefoon vasthouden. En dat kost dus kracht in je hand/arm.
Een armband wordt ook al als oplossing aangedragen. Zelf had ik het meestal in mijn broekzak, maar in de hand ging ook prima. Maar goed, als ik zie hoe groot smartphones tegenwoordig zijn...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kepler schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:24:
als de sodemieter naar een airbnb :P
Crust schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:28:
Hoi,

Ik heb een vraag en hoop iemand tegen te komen die er wel een antwoord op kan bieden.

Ik kocht net deftige loopschoenen prijskaartj 160, bonne. Bedoeling is dat ik terug ga hardlopen/joggen.

Doel is afvallen. Ik las de topichoofding al ff door. Ik vermoed te starten met 5km, wandelen 5 min, 1 min joggen, 1 min lopen, herhaal. afkoeling.

Nu zou ik graag bijhouden wat de stand van zaken is. Ik heb oortjes en een gsm. De gsm zal ik quasi altijd in de handen houden om muziek te shuffelen.

Gebruik ik komoot om mijn doel bij te houden? Ik gebruik dit al voor mijn mountainbiken. Of ga ik toch een smartwatch halen voor langere termijn? Zo ja welke? Ik vind garmen wat duur. De schoenen waren al prijzig en ik doe nog andere hobbies met een laag loon en desdaags wordt het een beetje moeilijk om dat te betalen allemaal. En toch wil ik niet inbinden op het doen van men hobbies en dus naar betaalbare alternatieven zoeken. Iemand met advies?

Alvast bedankt.
Hey, alvast ff 2 dingetjes....

ga echt opbouwen met een fatsoenlijk schema, zoiets: https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner

Persoonlijk ben ik geen fan van het in de hand hebben van een smartphone maar daar zijn hier de meningen over verdeeld. Voor een eerste schema kan dat prima, krijg je de smaak te pakken en wil je meer dan is dat het moment eens te kijken naar een broek met een vakje en een sporthorloge, tijd genoeg om je dan in te lezen qua systemen etc.

vind je je telefoon toch lastig...kijk even naar een goedkope flipbelt.

Succes en veel plezier _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
InZane schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:23:
[...]

Ik ben ook met m'n telefoon begonnen met daarop Strava en de MP3's van Evy, al ik heb ik wel vrij snel zo'n armband gekocht waar m'n telefoon in kon.
Met Komoot heb ik verder ook niet echt ervaring. Da's volgens mij niet echt een gebruikelijke app voor hardlopen.

@Crust, eventueel zou je ook op Marktplaats kunnen kijken voor een tweedehands horloge. Die worden vaak zat aangeboden voor zachte prijzen.
Zijn die mp3's niet betalend. Heb de app even geinstalleerd maar daar had ik al vrij snel 2.99 per maand abo.

Ik kan wel eens kijken, veel krijgen zoiets cadeau en dan is het al snel op de marktplaats! Enkele aanraders die prijs kwaliteit goed zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Crust op 22-01-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Fraggert schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:30:
[...]

[...]

Hey, alvast ff 2 dingetjes....

ga echt opbouwen met een fatsoenlijk schema, zoiets: https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner

Persoonlijk ben ik geen fan van het in de hand hebben van een smartphone maar daar zijn hier de meningen over verdeeld. Voor een eerste schema kan dat prima, krijg je de smaak te pakken en wil je meer dan is dat het moment eens te kijken naar een broek met een vakje en een sporthorloge, tijd genoeg om je dan in te lezen qua systemen etc.

vind je je telefoon toch lastig...kijk even naar een goedkope flipbelt.

Succes en veel plezier _/-\o_ d:)b
Thanks ik heb men heupzakje vrij makkelijk terug gevonden! Oef! Hij past daar net in opnieuw oef! Ga hiermee aan de slag. Zal eens kijken naar het schema. Heb je mss een app aan te raden die niet te moeilijk is en het goed doet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crust schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:36:
[...]

Thanks ik heb men heupzakje vrij makkelijk terug gevonden! Oef! Hij past daar net in opnieuw oef! Ga hiermee aan de slag. Zal eens kijken naar het schema. Heb je mss een app aan te raden die niet te moeilijk is en het goed doet?
ik ben begonnen met dt schema, maar er zijn er natuurlijk meer. Reden dat ik even reageerde was dat veel beginners te hard van start gaan (letterlijk)....te hoge snelheid en te lange afstanden.
Een goed schema helpt je met een gedegen, conservatieve opbouw.

Ik loop niet zozeer met een app, ik gebruik een papieren schema. Ik gebruik een Garmin Forerunner 245, met de Garmin Connect App, STRAVA eerder wel maar daar deed ik verder niks mee, dus eraf gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:11
Crust schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:33:
[...]

Zijn die mp3's niet betalend. Heb de app even geinstalleerd maar daar had ik al vrij snel 2.99 per maand abo.

Ik kan wel eens kijken, veel krijgen zoiets cadeau en dan is het al snel op de marktplaats! Enkele aanraders die prijs kwaliteit goed zijn?
Voor een sporthorloge zou je naar een Garmin Forerunner 55 kunnen kijken. Die zouden voor onder de 100 al te krijgen moeten zijn. Voordeel van de Garmin is dat je dan ook gratis coachin programma's er bij krijgt die je kan gebruiken, inclusief beginners 5K.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
Fraggert schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:40:
[...]

ik ben begonnen met dt schema, maar er zijn er natuurlijk meer. Reden dat ik even reageerde was dat veel beginners te hard van start gaan (letterlijk)....te hoge snelheid en te lange afstanden.
Een goed schema helpt je met een gedegen, conservatieve opbouw.

Ik loop niet zozeer met een app, ik gebruik een papieren schema. Ik gebruik een Garmin Forerunner 245, met de Garmin Connect App, STRAVA eerder wel maar daar deed ik verder niks mee, dus eraf gehaald.
Yes, daar heeft mijn kine mij al eens op gewezen na blessure. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:00
Hoi,

Alvast bedankt.
Ik gebruikte op m’n iPhone altijd de app ‘ ismoothrun’. Elke soort training kun je zelf perfect invullen, statistieken kun je kiezen en laten uitspreken. En exporteren naar bijv. Strava. Gsm stopte ik in een heuptasje. Aan dat zelfde heuptasje haak ik nog steeds mijn losse drinkflesjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
Eerst sessie zit erop 22 min, 5 min opwarmen en dan 1/1 wandelen, rennen. 6 keer. Helaas kan ik met deze app, 'start met hardlopen'(gratis) niet een overslaan... heb indruk dat ik wel 8 min kan rennen.

Longen ineens stuk terug open, 2 weken geleden dinsdag vieze griep gekregen en week erna herstelt maar toch hoest ik nog wat slijm op. Zal binnenkort beter zijn denk met zo in te ademen nu.

Ik ga voorlopig met het heuptasje werken. Dat ging goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crust schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:50:
Eerst sessie zit erop 22 min, 5 min opwarmen en dan 1/1 wandelen, rennen. 6 keer. Helaas kan ik met deze app, 'start met hardlopen'(gratis) niet een overslaan... heb indruk dat ik wel 8 min kan rennen.

Longen ineens stuk terug open, 2 weken geleden dinsdag vieze griep gekregen en week erna herstelt maar toch hoest ik nog wat slijm op. Zal binnenkort beter zijn denk met zo in te ademen nu.

Ik ga voorlopig met het heuptasje werken. Dat ging goed.
Goed bezig, maar even voor de zekerheid....met "1/1" bedoel je dus 1 minuut hardlopen, 1 minuut wandelen?

Je kunt vast die 8 minuten wel volhouden....maar het gaat erom dat jouw spieren......maar belangrijker pezen en zelfs botten (zoek "stressfractuur" maar eens op) moeten gaan wennen aan meer belasting.

Dit doe je door langzaam op te bouwen en je lichaam de kans te geven zich te wapenen tegen de belasting, enerzijds door conditie op te bouwen en anderszijds pezen te versterken en meer flexibel te krijgen en zelfs een hogere botdensiteit te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillshade
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-09 17:38
Inderdaad wat Fraggert zegt. Je kan beter iets "te langzaam" opbouwen, maar zonder blessures dan jezelf tegenkomen en er geforceert weken uit liggen of af moeten bouwen, met misschien als gevolg dat je niet doorgaat met de hobby.

Laat je vooral ook niet verleiden door de snelheden die je hier soms ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Fraggert schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:02:
[...]

Goed bezig, maar even voor de zekerheid....met "1/1" bedoel je dus 1 minuut hardlopen, 1 minuut wandelen?

Je kunt vast die 8 minuten wel volhouden....maar het gaat erom dat jouw spieren......maar belangrijker pezen en zelfs botten (zoek "stressfractuur" maar eens op) moeten gaan wennen aan meer belasting.

Dit doe je door langzaam op te bouwen en je lichaam de kans te geven zich te wapenen tegen de belasting, enerzijds door conditie op te bouwen en anderszijds pezen te versterken en meer flexibel te krijgen en zelfs een hogere botdensiteit te verkrijgen.
Ok bedankt ;).

Ik wandel al wel 2 maand elke dag, bijna elke, +/- 1 uur. Dat helpt wel wat denk ik. Maar toch, lopen is wel wat anders en met 84 kg zeker oppassen. 1.77m, yep overgewicht.

Ik doe voor alle veiligheid ook al ff d3 en multivitaminen 65+, wel goedkoper merk maar kan geen kwaad denk ik. Ik gebruik ook msm en doe een shake met glucosamine na het joggen. Ik heb nogal smalle polsen en hef ook al eens gewichtjes, dans 2 keer per week en ja wandelen. Activiteit is laatste 3 maanden sterk omhoog gegaan. 1x dansen erbij per week, en het wandelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Crust op 22-01-2025 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Crust schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:23:
[...]

Ok bedankt ;).

Ik wandel al wel 2 maand elke dag, bijna elke, +/- 1 uur. Dat helpt wel wat denk ik. Maar toch, lopen is wel wat anders en met 84 kg zeker oppassen. 1.77m, yep overgewicht.

Ik doe voor alle veiligheid ook al ff d3 en multivitaminen 65+, wel goedkoper merk maar kan geen kwaad denk ik. Ik gebruik ook msm en doe een shake met glucosamine na het joggen. Ik heb nogal smalle polsen en hef ook al eens gewichtjes, dans 2 keer per week en ja wandelen. Activiteit is laatste 3 maanden sterk omhoog gegaan. 1x dansen erbij per week, en het wandelen.
Ik wandel ook heel wat af (iets met hond), maar ik had een paar jaar geleden toch een stressfractuur te pakken. Toen was ik trouwens al geen beginner meer en met een kilootje of 70 ook niet te zwaar.

Verder ben ik niet zo van de pilletjes en poedertjes, maar geef ik de voorkeur aan goed en verantwoord eten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Hoi,

Alvast bedankt.
Goed dat je bent begonnen. Ik ben begonnen met de app Hardlopen met Evy(Abonnement is 12,- voor een jaar).
Telefoon mee, oortjes in en Evy vertelt precies wanneer te wandelen en wanneer te joggen.

Zelf vandaag een sessie vanuit Garmin Coach 10K met op de achtergrond Evy als back up. Die Garmin sessies zijn nog even wennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vY8AXW9h4ucm1evydMWxQJYhzu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pWSiNIOKBZ7bhM7CkqDQfw4f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
InZane schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:47:
[...]

Ik wandel ook heel wat af (iets met hond), maar ik had een paar jaar geleden toch een stressfractuur te pakken. Toen was ik trouwens al geen beginner meer en met een kilootje of 70 ook niet te zwaar.

Verder ben ik niet zo van de pilletjes en poedertjes, maar geef ik de voorkeur aan goed en verantwoord eten.
Oh maar dat doe ik ook.

Oei opletten geblazen dus dat je niet te fel gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:05
Crust schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:36:
[...]

Ik heb hardloop broeken van Danish Endurance met een telefoon vakje, echt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Fraggert schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:30:
[...]

[...]
Goed idee, maar als ik besmet ben is dat ws al gebeurd...
Dazzler2120 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:23:
[...]

Flink fruit eten en aan een vitamine infuus? :X
Hopelijk skipt het virus jou!
Ik hoop het ook, 1 dagje ziek durf ik nog wel aan (morgen of vrijdag) maar langer of zaterdag dan skip ik hem ws

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hartloper
Crust schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:23:
[...]

Ik dacht dat je budget beperkt was, maar je geeft het uit aan nutteloze zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kepler schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:56:
[...]

Goed idee, maar als ik besmet ben is dat ws al gebeurd...

[...]

Ik hoop het ook, 1 dagje ziek durf ik nog wel aan (morgen of vrijdag) maar langer of zaterdag dan skip ik hem ws
Nouja... als je een dag ziek bent zal het wss al langer aanhouden én zal je dit weekend al veel verschil merken. Hoop van niet maar als je een dag ziek bent is het misschien verstandiger om het niet te doen

Maar het hart wilt waar het hoofd nee tegen zegt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Dazzler2120 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:55:
[...]

Nouja... als je een dag ziek bent zal het wss al langer aanhouden én zal je dit weekend al veel verschil merken. Hoop van niet maar als je een dag ziek bent is het misschien verstandiger om het niet te doen

Maar het hart wilt waar het hoofd nee tegen zegt...
Zeker, ligt er ook aan hoe ziek ik ben, wel/geen koorts, etc. Ik ga er gewoon vanuit dat ik er geen last van heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Loei123 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:50:
[...]

Ik heb hardloop broeken van Danish Endurance met een telefoon vakje, echt perfect!
Wat voor kledij gebruik jij in deze koude dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
VinnyAMS schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Goed dat je bent begonnen. Ik ben begonnen met de app Hardlopen met Evy(Abonnement is 12,- voor een jaar).
Telefoon mee, oortjes in en Evy vertelt precies wanneer te wandelen en wanneer te joggen.

Zelf vandaag een sessie vanuit Garmin Coach 10K met op de achtergrond Evy als back up. Die Garmin sessies zijn nog even wennen.

[Afbeelding]
Heel toevallig was je schema klaar net op het moment dat je de nesciobrug op moest? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kepler schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:06:
[...]

Zeker, ligt er ook aan hoe ziek ik ben, wel/geen koorts, etc. Ik ga er gewoon vanuit dat ik er geen last van heb ;)
Succes en houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 12:54
Maakt iemand hier gebruik van een belt zoals die van flipbelt of compressport bijvoorbeeld?

Ik merk dat de zijvakken van mijn broeken niet strak genoeg zitten waardoor mijn telefoon te veel beweegt.

Ik loop liever zonder maar met de komst van de kleine wil ik toch bereikbaar zijn en moet de telefoon mee.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

Jasperoo schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:01:
Maakt iemand hier gebruik van een belt zoals die van flipbelt of compressport bijvoorbeeld?

Ik merk dat de zijvakken van mijn broeken niet strak genoeg zitten waardoor mijn telefoon te veel beweegt.

Ik loop liever zonder maar met de komst van de kleine wil ik toch bereikbaar zijn en moet de telefoon mee.

Dank!
Flipbelt werkt prima! 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:05
Crust schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:48:
[...]

Wat voor kledij gebruik jij in deze koude dagen?
Een thermoshirt met lange mouwen, daarover een gewone trui van Puma, Danish Endurance broek, afhankelijk van de kou daar een thermo legging overheen (meestal niet) en een normaal sportbroekje.

Ik ben niet zo van de bijzondere outfits. :P Maar qua intensiteit en frequentie mag ik mij niet vergelijken met de meesten hier (minder intens en minder vaak). :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kou? Zondag 12 km in een uur gedaan. Gewoon een lange broek van Decathlon (ik denk een warme), shirt, shirt met lange mouwen. Dunne muts is kwijt, dunne handschoenen aan.

Halverwege de handschoenen uit, te warm. 10 minuten later toch weer aan, ik kon mijn handen niet meer voelen.

Nee niet echt bijzonder op koude kleden. Met hardlopen krijg ik het al warm zat.

Ieder natuurlijk zijn ding en voorkeur :)

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 23-01-2025 10:35 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
Jasperoo schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:01:

Dank!
Heb er zelf eentje van AONIJIE voor diezelfde reden. Ik denk dat iedere belt bijna wel voldoet? In de meeste kan je een telefoon, sleutels, wat bars en tot 500ml water mee kan nemen. In de Compressport Free Pro zelfs 2x 500ml. Ik gebruik de belt eigenlijk iedere run. Je kunt je telefoon op je rug of op je buik dragen, beide verrassend comfortabel. Ik zou echt iedere loper een belt aanraden, tbh :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Laatst online: 18-09 14:49
Voor de kou heb ik wel veel plezier van deze nekwarmer.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:37
Ik loop met een tight van Asics (geen thermo, maar een reguliere). Ik heb er wel Stoxx sokken onder, dus dat geeft nog iets van warmte.

Daarnaast loop ik met een longsleeve top ook van Asics. Volgens mij is het een 1/2 zip Lite Show. Die is iets dikker dan een normale longsleeve, maar volgens mij ook geen volledige wintervariant.

Geen handschoenen en geen muts.

Ik moet zeggen dat ik het de afgelopen weken in de ochtend fris vind,( maar dat is voornamelijk de eerste 10 minuten. Daarna ben ik gewoon warm en kan ik lekker doorlopen. Ik begin altijd met lopen rond half 7 / 7 uur, dus dan is het vaak nog tegen het vriespunt of daaronder.

Ik zoek nog wel iets aanvullends, maar de laatste keren dat ik iets heb gekocht was het een zeer dunne long sleeve. Het blijft lastig om zoiets uit te zoeken zonder het in je handen te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
En zo moet iedereen toch uitvinden wat voor hem/haar werkt. Zo'n nekwarmer vind ik namelijk helemaal niks, ook met -10 niet.

En wat kou betreft.. Ik had er gisteravond tijdens de zeer natte baantraining meer last van dan afgelopen zondagochtend toen het -3 was. Gebeurt toch niet snel dat m'n jasje aan blijft tijdens een intervaltraining, maar gisteren dus eens een keertje wel. Normaal heb ik die alleen maar aan tijdens het inlopen, warming up en loopscholing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Met de huidige temperaturen draag ik nu een random hardloop t-shirt plus Fusion bodywarmer en een lange tight. Bij veel wind en/of regen wissel ik het t-shirt om voor een longsleeve. Verder dunne handschoentjes en eventueel een buff/nekwarmer.

Jasjes heb ik wel maar worden snel te warm. Maar ja....voor iedere loper geldt weer wat anders dus alles is n=1 hier :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Laatst online: 18-09 14:49
InZane schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:10:
[...]

En zo moet iedereen toch uitvinden wat voor hem/haar werkt. Zo'n nekwarmer vind ik namelijk helemaal niks, ook met -10 niet.

En wat kou betreft.. Ik had er gisteravond tijdens de zeer natte baantraining meer last van dan afgelopen zondagochtend toen het -3 was. Gebeurt toch niet snel dat m'n jasje aan blijft tijdens een intervaltraining, maar gisteren dus eens een keertje wel. Normaal heb ik die alleen maar aan tijdens het inlopen, warming up en loopscholing.
Daarom, als we met zijn allen wat inzichten delen kan iedereen voor zichzelf bepalen wat wel of niet werkt.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Pagina: 1 ... 344 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.