Het nieuwe jaar is weer begonnen! Dit jaar staat in het teken van volume opbouwen. Heel veel volume opbouwen.
Afgelopen weekend heb ik de winter editie van de Caubergtrail gelopen. Gekscherend gezegd; "doel is onder het uur finishen". 8,8 km met 300 hoogtemeters. Het is toch altijd pittig in het heuvelland hier, alleen maar korte stijle klimmetjes en die zijn echt killer voor de kuiten. Afin.
de 8km was de laatste groep die mocht vertrokken, dus de trail was al door ruim 500personen voor ons verlopen. Dat betekent dus dat het een spekgladde 9km werd. Ik was wat ver naar achter gestart, dus het eerste deel stond in het teken van inhalen. Verder voelde ik me goed, kon tempo goed vasthouden en herstelde vrij snel na de klimmetjes. Ik merkte vooral bergaf dat ik een hoog tempo had vergeleken met anderen. Uiteindelijk weer terug richting de finish, nog één keer de cauberg omhoog m.b.v. een enorm stijle trap (wat een ...-trap) waar je kuiten echt eraan gingen, en daarna nog een km afdalen en flink gas geven.
Eindtijd: 1:01:32, net over het uur.
Heel erg tevreden, technisch gezien is dit mijn snelste 9km ooit (sneller dan mijn vlakke 10km loop in 57 minuten) door de hoogtemeters. (hoe zit dat ook alweer, iedere 100 hoogtemeter staat gelijk aan 1km vlak rennen?)
Ik had onder het uur kunnen finishen als ik verder naar voren was gestart en dus in het begin minder 'vast' zat achter langzamere lopers.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Volgende week heb ik de winter editie van de Polar Bear trail. Die ga ik wat 'rustiger' lopen, 11,7km met 200 hoogtemeters. En daarna start de training weer als 'normaal'. Volgende doel gaat zijn om einde zomer een 30km trail in de ardennen te gaan lopen (waarschijn self-sustained). Vrijwilligers om iets te plannen?