Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Ik heb WPW (gehad) met boezemfibrilleren. Goed dat je meteen een afspraak hebt gemaakt met de huisarts, waarschijnlijk zal die doorverwijzen naar een cardioloog om te kijken of er een achterliggende reden is dat je er last van kreeg (of hij/zij zegt, als het nog een keer mis gaat, gaan we dat traject in).

Als je vragen hebt stel ze gerust (eventueel via PB).
Dank voor het delen! WTW had ik nog niet eerder van gehoord.

Hoe ga/ging je hier mee om bij het hardlopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sterkte @TMDC vervelend te horen man. Zal duimen voor een goede uitslag voor je.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
TMDC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Dank voor het delen! WTW had ik nog niet eerder van gehoord.

Hoe ga/ging je hier mee om bij het hardlopen?
Vrij simpel, proberen de triggers te vermijden. Ik weet dat ik er last van kreeg als ik te vermoeid was en toch ging sporten, of wanneer het erg warm was. Andere trigger was explosieve krachtinspanningen (ik kreeg er vooral last van tijdens hockeyen ;)).

Voordeel wat ik had is dat ik het al heel mijn leven had, dan is het vooral vervelend en schrik je niet echt meer :)

Overigens afgelopen jaar voor de 2e keer een ingreep gehad waardoor het bij mij niet meer voor zou moeten komen. Na de 1e keer eigenlijk al niet, maar ik bleek een 2e extra knoop te hebben waardoor mijn hart los kon gaan :P

[ Voor 15% gewijzigd door ElPaco op 19-08-2024 10:50 ]

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07
ElPaco schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Ik heb WPW (gehad) met boezemfibrilleren. Goed dat je meteen een afspraak hebt gemaakt met de huisarts, waarschijnlijk zal die doorverwijzen naar een cardioloog om te kijken of er een achterliggende reden is dat je er last van kreeg (of hij/zij zegt, als het nog een keer mis gaat, gaan we dat traject in).

Als je vragen hebt stel ze gerust (eventueel via PB).
Ik heb het blijkbaar ook gehad, WPW en ben er in april van dit jaar aan geopereerd via ablatie.

Edit:
Ook ik ben beschikbaar via PM indien je vragen hebt, heb sowieso gegevens van een specifiek ziekenhuis in NL met korte wachttijden indien je operatie gaat krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door makooy op 19-08-2024 11:21 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Dank @ElPaco @makooy en @Fraggert!

Dat geef al een steuntje. Eerst maar eens afwachten wat de huisarts + evt. doorverwijzing gaan doen.

Wel fijn dat ik tijdens het lopen mijn HR band droeg zodat ik ook meteen inzichtelijk had er gebeurde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCTMlRu-713ezXt1mU_Ldi4ojQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zs3T3FQ3UWF1v7IrnQXSsAe5.jpg?f=fotoalbum_large.

Voor vandaag staat er een medium run op het programma. Ga er gewoon maar rustig aan beginnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TMDC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:49:
Dank @ElPaco @makooy en @Fraggert!

Voor vandaag staat er een medium run op het programma. Ga er gewoon maar rustig aan beginnen.
ik ben geen arts...maar is dat verstandig? Wanneer is die afspraak bij je HA?

Dagje overslaan kan geen kwaad.....stukkie rennen met een hart dat allicht een tik(je) heeft gehad lijkt mij minder verstandig.

Ik haalde uit je eerste post overigens niet of je zelf ook wat merkte van je hart of dat je het alleen aan je horloge zag?

Bezint eer ge begint! :P #iamnotanexpert ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:12

Dazzler2120

FP ProMod
Wanneer je een hartritmestoornis hebt gedetecteerd, is het zeer onverstandig om door te gaan met sporten totdat je zeker weet wat er aan de hand is...
Ik zou even lekker op de 'bank' blijven zitten tot je wat meer info en advies van een expert hebt ingewonnen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:56:
[...]
ik ben geen arts...maar is dat verstandig? Wanneer is die afspraak bij je HA?
Dagje overslaan kan geen kwaad.....stukkie rennen met een hart dat allicht een tik(je) heeft gehad lijkt mij minder verstandig.
Afspraak is halverwege september en dan weet ik waarschijnlijk nog niks -O-

Boezemfibrilleren kan in principe geen kwaad (ik heb er heel af en toe in rust ook last van, mijn vader ook. heb het alleen nog nooit tijdens het hardlopen gehad). Als ik nu een maand stil ga zitten word ik doodongelukkig en dat is ook niet gezond.
Fraggert schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:56:
Ik haalde uit je eerste post overigens niet of je zelf ook wat merkte van je hart of dat je het alleen aan je horloge zag?
Ik voelde het eerst, daarna vibreerde mijn horloge mij vermanend toe en ben ik meteen gestopt.

Dank voor de bezorgdheid allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TMDC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Afspraak is halverwege september en dan weet ik waarschijnlijk nog niks -O-

Boezemfibrilleren kan in principe geen kwaad (ik heb er heel af en toe in rust ook last van, mijn vader ook. heb het alleen nog nooit tijdens het hardlopen gehad). Als ik nu een maand stil ga zitten word ik doodongelukkig en dat is ook niet gezond.

[...]

Ik voelde het eerst, daarna vibreerde mijn horloge mij vermanend toe en ben ik meteen gestopt.

Dank voor de bezorgdheid allen.
jesus he, dan pas? ik dacht die wordt morgen ff aan een ECG gehangen om te zien wat er is. 8)7

Ik snap je volkomen hoor., ik loop al enkele maanden niet vanwege een blessure.

Ok, dat sluit in elk geval even uit dat je geen Garmin met kuren hebt maar dat er echt ff wat aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:05:
[...]

jesus he, dan pas? ik dacht die wordt morgen ff aan een ECG gehangen om te zien wat er is. 8)7

Ik snap je volkomen hoor., ik loop al enkele maanden niet vanwege een blessure.

Ok, dat sluit in elk geval even uit dat je geen Garmin met kuren hebt maar dat er echt ff wat aan de hand was.
Welkom in de Nederlandse wachtlijstzorg ;)

Ik ben verder kerngezond, een recente rust-ECG zag er prima uit en heb geen overige risicofactoren. Ik wil vooral ook mijn training van vandaag niet skippen omdat ik van mezelf weet dat vermijding leidt tot meer angst.

Stel dat het nou weer gebeurt dan weet ik dat, stel dat het nou niet weer gebeurt dan is dat heel geruststellend.

EDIT: Gouden tip van een vriend - ga een afspraak maken voor een sportmedische keuring.

[ Voor 5% gewijzigd door TMDC op 19-08-2024 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TMDC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

Welkom in de Nederlandse wachtlijstzorg ;)

Ik ben verder kerngezond, een recente rust-ECG zag er prima uit en heb geen overige risicofactoren. Ik wil vooral ook mijn training van vandaag niet skippen omdat ik van mezelf weet dat vermijding leidt tot meer angst.

Stel dat het nou weer gebeurt dan weet ik dat, stel dat het nou niet weer gebeurt dan is dat heel geruststellend.
ik krijg de indruk dat we je niet op de bank krijgen ;) ....snap ik......mocht je gaan hobbelen.....heel mak aan alsjeblieft en ga 's avonds als het wat koeler is, midden op de dag met 20+ is een extra belasting voor je kadaver.

Misschien overdrijf ik wat..maar laat ff iemand weten dat je gaat..en neem je donorcodicil mee :+

Voorzichtig aan, we zien je hier graag nog wat vaker posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:42:
[...]

Te veel ijzer allicht?. Daar kan je hart ook behoorlijk op reageren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nznsugw4g0VJ2nHmc2RE8Q6UWaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BBTJmeYrmwUPSfX8F5NnQh5.jpg?f=fotoalbum_large

Wel het eea aan mineralen. En dat niet voor menselijke consumptie heb ik maar zo opgevat dat je er niet een lepel van door je yoghurt moet doen. De tomaten vonden het heerlijk. Zo groot als appels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Philo Melos schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:08:
[...]

[Afbeelding]

Wel het eea aan mineralen. En dat niet voor menselijke consumptie heb ik maar zo opgevat dat je er niet een lepel van door je yoghurt moet doen. De tomaten vonden het heerlijk. Zo groot als appels!
Met ijzer bedoel ik het ijzer wat van nature in de tomaat voorkomt. :)

Dat spul in die emmer zijn meststoffen.......die tomaten groeien niet in de grond zoals wortels die je even moet afspoelen.....en het merendeel word daarvan gewoon afgebroken doordat de plant het gebruikt om te groeien......disclaimertje #iamnotagardener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:23
Sorry van de late reactie.
nokie schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:18:
[...]
Toevallig je (secret) crush die in het tweede deel naast je komt rennen :) ?

Tenzij je het ook werkelijk voelt dat je hartslag zo de lucht in gaat (ik merk zo'n verschillen toch, of anders even checken tijdens het rennen of je hart echt zoveel harder te keer gaat als je horloge laat uitschijnen), lijkt het mij een meetfout. En gezien de waardes niet ver van je cadans liggen, denk ik aan een cadanslock.

Als je een borstband gebruikt, heb ik dat wel al eens gehad, dat na een stop het contact minder was (misschien door minder goede geleiding, zeker als ik nog niet aan het zweten was). Aan de pols gaat het sowieso wel eens mis.
Nee geen secret crush :+

Ik merk het niet echt, maar als ik me erop ga focussen denk ik het wel te merken, maar dat kan ook iets psychisch zijn ;)
Fraggert schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:50:
[...]
Kun je eens kijken naar je overige parameters zoals snelheid, cadans maar ook staplengte et cetera. Als je daar al verschil in ziet ben je misschien al iets verder. Is de route hetzelfde qua verloop en verharding?

Ik heb meestal na een stop maar kort een iets verhoogde hartslag, in de meeste gevallen (beetje afhankelijk van het terrein ook) zakt die daarna weer. Ik heb vaak wat moeite om weer op mijn stabiele tempo te komen dus dat duur soms een paar minuten.

Ik stop daarom ook niet meer bij drinkstations of zo…ik drink onnderweg en hooguit ga ik wandelen als wat vaster voedsel eet dan gels zoals bananen.
Ik zie niet echt verschil in de overige parameters volgens mij. Elke route is verschillend met de club dus dat zal het ook niet zijn.

Ik zou liever ook geen tussenstop doen voor routes tot een kilometer of 12, maar andere AV leden denken daar anders over. Wellicht ga ik zelf even een keer een 10K lopen zonder stop om te kijken of dit effect dan ook optreedt.
m0ridin schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:40:
@Spasm

Vaag... Lijkt in het 2e deel meer overeen te komen met je cadans, dus gevalletje cadence lock misschien? Doe je je horloge ook even af of wat losser op dat moment?

Geen idee hoe dan hoor, misschien dat er dan zweet tussen kan komen en daardoor meting beinvloed wordt?

Verschil is zo groot dat je dit ook zou moeten voelen lijkt me, tenminste van 135-145 naar 170-175 is voor mij wel een heel duidelijke en het verschil tussen Z2 easy run en stevige eindsprint :)

Maar dit gebeurt dus elke keer/regelmatig begrijp ik?
Wellicht zou het een candence lock kunnen zijn inderdaad maar wel gek dat dat dan alleen in het tweede deel gebeurt. Ik verander niks aan mijn horloge tijdens het lopen, behalve dat ik hem bij de tussenstop op pauze zet. Het enige wat ik bedacht had, ivm met mijn diabetes neem ik preventief halverwege een dextro om te voorkomen dat mijn bloedsuiker te laag wordt. Maar afgelopen zaterdag heb ik 11,3K gelopen zonder dit te doen en toen gebeurde het weer.
DeCo schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Een verklaring heb ik niet, maar ik herken het wel..
Misschien vanwege de warmte? Als je even stopt, heb ik vaak het idee dat je lijf harder moet werken om af te koelen. Ga je daarna weer aan de bak, kan het daardoor misschien zijn dat je hartslag hoger komt te liggen. Eigenlijk ben je nog aan het herstellen van de klus voor de pauze. Merk je ook dat het na de pauze zwaarder aanvoelt?
Dit zou misschien kunnen dat het door de warmte komt. Ik heb vorig jaar in september meegedaan aan de Run van Winschoten (10x10 estafette) en moest om 15:30 lopen toen het 32 graden was.
Ik vertrok met 5:20 per kilometer en een hartslag van 180, op 7 km kwam de man met de hamer en liep ik 8:00 per kilometer en mijn hartslag bleef toen 180.

Edit
Link naar mijn profiel als iemand geïnteresseerd is: Strava
https://strava.app.link/wkaXS6XXbMb

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:22
Louislouislouis schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:39:
Inmiddels ben ik er vrij zeker van dat ik een peesplaatontsteking (hielspoor) heb opgelopen.

Eigenlijk heb ik al weken last van mijn voeten na het opstaan 's ochtends en nadat ik een tijdje stil heb gezeten.

Omdat het na even lopen weer weg trok heb ik er nooit echt aandacht aan besteed (dacht dat het de leeftijd was) maar inmiddels heb ik er na een tijdje ook tijdens het wandelen last van.

De laatste twee weken heb ik niet meer hardgelopen maar het wordt helaas nog niet minder.

Voor degene die hier ervaring mee hebben: wat is in jullie ervaring de beste aanpak?

Rust nemen, meteen naar een podotherapeut gaan of een fysio bezoeken?
Dat is balen. Ik heb er ook een tijd last van gehad. Mijn advies (niet medisch).. de kuitspieren vaak en goed rekken. Wat mij heeft geholpen.. een thaise massage, met focus op de benen en kuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:23
TMDC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:50:
Iemand ervaring met boezemfibrilleren tijdens het lopen?
Niet precies, maar wel met AVNRT. Hoe lang ik er last van heb weet ik niet meer, maar al zeker vijftien jaar.Het komt vooral voor bij rustmomenten tijdens training, bijvoorbeeld de rustfase in een intervaltraining.

Soms heb ik het twee keer in een week, soms twee keer in een jaar. Meestal duurt het maar een paar minuten. Wanneer het gebeurt, dan ga ik liggen, haal diep adem en hou dan mijn adem in. Wanneer het weg is ga ik weer verder met mijn training.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@Spasm als je stilstaat verdampt je zweet opeens veel minder omdat je geen luchtstroming door beweging meer hebt. Het zweet onder de sensor van je horloge kan de meting verstoren. Probeer het eens met een hartslagband? Of net voor jullie weer gaan lopen even onder je horloge droogmaken met je shirt.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 16-09 21:23
@Poekie goeie tip. Ga ik proberen.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@TMDC hoe was je loopje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIj6DYgKNh2w2f9XUP9XkJbp8FI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e8bBrvuQAynwbuVwFV6i04WE.png?f=fotoalbum_large

Dit is toch niet leuk meer met zulke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 16:28
Net ingeschreven voor Rotterdam! Om 12:25 kreeg ik het mailtje, toch al 120 betaald (2e tariefklasse).
Gaat echt hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 17:31
Hebben jullie een linkje? Ik kan nog niet inschrijven via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 16:28
JorisV schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:38:
Hebben jullie een linkje? Ik kan nog niet inschrijven via de website.
https://in.njuko.com/nn-m...ntPage=select-competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
130 euro af moeten tikken, maar ik loop volgend jaar ook weer mee in Rotterdam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ingeschreven om iets voor half 1 en ook 130 euro. Word mijn eerste marathon (meerdere halve gelopen tot dusver)!

iStockphoto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Nu al 140 euro... ik zoek wel een kaartje voor 5 tientjes 2 dagen van te voren. Dit is me te gortig.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:42
Ook hier ingeschreven! Helaas las ik de mail verkeerd en dacht ik dat het pas vanaf 1 uur kon. Daarom pas net ingeschreven voor 140 :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Wat een prijzen zeg, pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:39

Redcoil

Polyinterpretabel

Da's gek. Toen ik op de link klikte stond er dat ik € 140 zou moeten gaan betalen, maar heb uiteindelijk € 110 afgerekend... Gewoon de Marathon, niet de Marathon Masters. :o

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:50
Hier ook ingeschreven, ik heb de mail gek genoeg niet gehad. Ik zag ook 140 euro staan, maar moest uiteindelijk 120 afrekenen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:37
€120 om 12:20. Met alle extra's erbij ietsje meer maar blij dat de registratie gelukt is.

Nu nog even trainen voor de HM Bergse Plasloop (incl. nieuwe stuk A16) op 13 oktober en dan alles richten op 13 april 2025.

[ Voor 41% gewijzigd door AtomicWing op 20-08-2024 13:25 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Ik was er snel bij voor € 110, maar wat schiet die prijs snel omhoog zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

Niku schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:26:
Ik was er snel bij voor € 110, maar wat schiet die prijs snel omhoog zeg.
100% mee eens. Zelf in de 'goedkoopste' categorieën al...

2023: € 87,50
2024: € 97,50 (+11,4%)
2025: € 110,00 (+12,8%)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Prima, nergens last van. Ik word nog teruggebeld voor een afspraak sportmedische keuring. Route via de huisarts duurt me te lang.

Voor degenen die zeiden "ga op de bank zitten": ik snap de redenatie en waardeer het medeleven en de voorzichtigheid, maar ik ken mezelf en wil niet dat zo'n event (wat misschien maar één keer in mijn leven voorkomt) een drempel opwerpt om te gaan trainen. Get back on the horse, zeg maar. Context: toen ik net mijn rijbewijs had heb ik een (onbenullige) aanrijdinkje gehad. Daarna heb ik een dusdanige angst voor autorijden opgebouwd dat ik 3 jaar geen auto meer heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:09
Wat is de meest gangbare plek om startnummers over te kopen? Soms kan dit via de organisatie zelf maar waar kan ik nog meer kijken, Ticketswap of Marktplaats zijn al bekend maar zijn er anders goede verkoop sites? Ik verhuis binnenkort naar Rotterdam en zou last minute nog wel wat events kunnen meelopen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
TMDC schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:36:
[...]
Prima, nergens last van. Ik word nog teruggebeld voor een afspraak sportmedische keuring. Route via de huisarts duurt me te lang.

Voor degenen die zeiden "ga op de bank zitten": ik snap de redenatie en waardeer het medeleven en de voorzichtigheid, maar ik ken mezelf en wil niet dat zo'n event (wat misschien maar één keer in mijn leven voorkomt) een drempel opwerpt om te gaan trainen. Get back on the horse, zeg maar. Context: toen ik net mijn rijbewijs had heb ik een (onbenullige) aanrijdinkje gehad. Daarna heb ik een dusdanige angst voor autorijden opgebouwd dat ik 3 jaar geen auto meer heb gereden.
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat je een sportmedische keuring gaat krijgen vóór dat je bij de huisarts langs bent geweest. Volgens mij was er bij mij toen een wachttijd van ca. 8 weken ofzo?

Je moet het uiteraard zelf bepalen en aanvoelen, maar uiteindelijk is dat onbenullig aanrijdinkje natuurlijk een stuk minder levensbedreigend dan een hartritmestoornis. Zeker zonder te weten wat het precies is. Momenteel zijn alle smaken nog open van: "Het is een abnormaliteit, dit ga je wss nooit meer nog een keer meemaken" t/m "je hebt een groot probleem aan je hart, rest van je leven erop aanpassen". Je stelt dat je je eigen lichaam kent, toch is dit een ongekend gebied voor je omdat je niet wist dat er een probleem zou kunnen zijn.
Voor mij zou dat het risico alleen al te groot maken, dan maar even een maand tot die afspraak 'niks' doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat je een sportmedische keuring gaat krijgen vóór dat je bij de huisarts langs bent geweest. Volgens mij was er bij mij toen een wachttijd van ca. 8 weken ofzo?

Je moet het uiteraard zelf bepalen en aanvoelen, maar uiteindelijk is dat onbenullig aanrijdinkje natuurlijk een stuk minder levensbedreigend dan een hartritmestoornis. Zeker zonder te weten wat het precies is. Momenteel zijn alle smaken nog open van: "Het is een abnormaliteit, dit ga je wss nooit meer nog een keer meemaken" t/m "je hebt een groot probleem aan je hart, rest van je leven erop aanpassen". Je stelt dat je je eigen lichaam kent, toch is dit een ongekend gebied voor je omdat je niet wist dat er een probleem zou kunnen zijn.
Voor mij zou dat het risico alleen al te groot maken, dan maar even een maand tot die afspraak 'niks' doen...
Dank je voor jouw kijk op de zaken. Iedereen heeft een andere risicotolerantie en -afwegingen in het leven, laten we het daar bij laten.

EDIT: De route via de huisarts gaat waarschijnlijk ook minimaal 6 weken duren. Het duurt al 4 weken voordat ik op het spreekuur terecht kan.

[ Voor 6% gewijzigd door TMDC op 20-08-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
TMDC schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:53:
[...]

Dank je voor jouw kijk op de zaken. Iedereen heeft een andere risicotolerantie en -afwegingen in het leven, laten we het daar bij laten.

EDIT: De route via de huisarts gaat waarschijnlijk ook minimaal 6 weken duren. Het duurt al 4 weken voordat ik op het spreekuur terecht kan.
Ik moet wel toegeven, ik schrik er van hoe lang het moet duren voor je met een hartprobleem bij de huisarts terecht kan :? Had gedacht dat voor dit soort afspraken de doorloop toch sneller zou zijn.
Sterkte in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 10:34
Inmiddels 150 euro voor de NN Marathon Rotterdam... Tarief 5 vanaf 15.001....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Laatst online: 17:28
[...]
Is dat wat je online ziet bij het maken van een afspraak? Wellicht dat telefonisch de ernst van de zaak er voor kan zorgen dat je eerder geholpen wordt...
(just checking)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Foomers schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:38:
Wat is de meest gangbare plek om startnummers over te kopen? Soms kan dit via de organisatie zelf maar waar kan ik nog meer kijken, Ticketswap of Marktplaats zijn al bekend maar zijn er anders goede verkoop sites? Ik verhuis binnenkort naar Rotterdam en zou last minute nog wel wat events kunnen meelopen :>
Facebook groepen.

Volgens mij zijn er niet veel evenementen op de echt grote na (RR marathon, CPC enzo) die uitverkopen.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
Dazzler2120 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Ik moet wel toegeven, ik schrik er van hoe lang het moet duren voor je met een hartprobleem bij de huisarts terecht kan :? Had gedacht dat voor dit soort afspraken de doorloop toch sneller zou zijn.
Sterkte in ieder geval
Een hartritmestoornis is niet direct levensbedreigend. Het is nu 1x voorgekomen en onder specifieke omstandigheden. Misschien heeft TMDC wel te horen gekregen van de assistent tot de afspraak rustig aan te doen ofzo, maar echte spoed is er toch niet.
Het klinkt eng omdat het met je hart is, maar het is meer een ongemak dan een gevaarlijk iets.

Misschien zit ik er wel weer TE nuchter in ivm WPW, dus ik heb het al heel mijn leven en weet niet beter, maar het is minder gevaarlijk dan velen hier waarschijnlijk denken.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]
Dazzler2120 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Sterkte in ieder geval
offtopic:
Weet je zeker dat je bij de juiste huisarts zit en/of de juiste manier hebt geprobeerd om een afspraak te maken? Als ik 's ochtends bel, kan ik vaak 's middags al terecht en zou ik, bij wijze van spreken, moeite moeten doen om 'ergens' de komende dagen een afspraak te maken ipv diezelfde middag als ik het zelf niet zo dringend nodig vind.... Daarna begint uiteraard de vertraging, met de doorverwijzing, maken van een afspraak bij de cardioloog, etc. Maar de huisarts is er in mijn ervaring niet om je vier weken te laten wachten voor een eerste afspraak / diagnose / inschatting

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:23
Ik heb me ingeschreven, gelukkig had ik nog wat geld over deze maand. 🙂

[ Voor 72% gewijzigd door nogeeninlog op 20-08-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Laatst online: 15:51
150 euro 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online
TMDC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:50:
Iemand ervaring met boezemfibrilleren tijdens het lopen?

Gisteren tijdens mijn duurloop kreeg ik er na ~1:10u opeens last van. Horloge in paniek ("HR zone 223% doe 's rustiger aan jij"), ik ook bijna in paniek. Ben meteen gestopt en terug gewandeld, na een minuut of tien was het weer weg.

Afspraak met huisarts staat, maar was benieuwd of meer mensen hier ervaring mee / last van hebben.
Hoe zeker ben je dat het boezemfibrilleren was ? Het ritme is dan typisch schommelend, itt andere ritmestoornissen waarbij er een vaste hartfrequentie is.
Duursporters zoals wij hebben een 2 keer zo grote kans om boezemfibrilleren te ontwikkelen.
Sowieso is het een frequente ritmestoornis, men schat dat een persoon 1 kans op 4 heeft om tijdens zijn/haar leven boezemfibrilleren te krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29
Rotterdam was toch al niet mijn favoriet. Direct maar eens gekeken wat de alternatieven zijn. Enschede heb ik vorig jaar gedaan. Hamburg dit jaar. Op 13 april 2025 is het eerste EK marathon, in Brussel. Dat lijkt me ook wel eens leuk. Gelijk maar ingeschreven. :)F

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Nu online
Veel plezier in Brussel, Sander. Parcours is heuvelachtig dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TMDC schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:36:
[...]

Fijn man, ik begrijp je wil om te gaan ook wel hoor. We zijn gewoon voorzichtig met je, we zien je liever nog lang hier posten ;)

Rij-angst......herkenbaar.......na een motorongeval (niet onze schuld) is mijn vrouw de lol vergaan en ging helaas de stekker uit onze gezamelijke hobby, en dat dankzij 1 onoplettende hufter -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Eens moet de eerste keer zijn dus Rotterdam 2025 wordt het dus. Eigenlijk te bezopen qua kosten en animo maar goed...1 keer pinnen en door :')

spoiler:
ok, het scheelt wellicht dat ik het inschrijfgeld kan declareren via mijn werk... :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

vhal schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:58:

spoiler:
ok, het scheelt wellicht dat ik het inschrijfgeld kan declareren via mijn werk... :+
#hoedan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

Marathonafstand voor Rotterdam is inmiddels uitverkocht. Ondanks de prijs in slechts 2,5 uur.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Nou je gaat naar AFAS, klik op de tegel Rotterdam Marathon, voeg je deelnamebewijs en afschrift toe en voila: profit! :+

Maar zonder gekheid, ik werk in een groot ziekenhuis in Rotterdam en ze motiveren het personeel om een gezonde levensstijl etc. te hanteren en dit is een onderdeel hiervan. Vorig jaar waren ze wel rijkelijk laat met de aankondiging, dit jaar zal het nog later zijn :P Al vraag ik mij af of het zo door kan gaan met deze prijzen...

Het stond mij bij dat de inschrijving voor Rotterdam pas eind september zou gaan openen, ik hoor via-via dat veel mensen nu toch achter het net vissen.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 20-08-2024 15:21 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
Hartloper schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:49:
Veel plezier in Brussel, Sander. Parcours is heuvelachtig dacht ik.
Zoveel hoogtemeters als ik bij de Eiger 51k tegenkwam zal het niet zijn hopelijk :+
Dat was echt niet leuk meer.

Maar inderdaad. Tussen 6 en 9km is het flink klimmen zo te zien. We zullen er qua pacing rekening mee gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:34
Redcoil schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:13:
Marathonafstand voor Rotterdam is inmiddels uitverkocht. Ondanks de prijs in slechts 2,5 uur.
Ik lees even m'n mail niet en probeer nu nog in te schrijven en dus al te laat ... ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Tot zo ver heb ik altijd via de site van nnmarathon langs vraag&aanbod een inschrijving kunnen bemachtigen. Met m'n record op 30 euro in 2023 voor de marathon :+

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
Pff toch niet normaal meer bij Rotterdam... Ten eerste sturen ze het mailtje midden in de vakantieperiode en ook nog eens niet alle mail te gelijk, en vorig jaar ging het toch pas in oktober ofzo in de verkoop? Ik heb pas mailtje gekregen om 13u (en pas gezien toen het alweer te laat was).

Echter wordt dit mijn 10e keer, dus nog voor 110 euro kunnen inschrijven. Maar wel voor de laatste keer, veel en veels te duur...

[ Voor 8% gewijzigd door kepler op 20-08-2024 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23

Kluus

Gang is alles

Nou inmiddels is het trainingen overslaan bij mij begonnen, beetje zeurend gevoel in mijn achillespees rechts. Niet echt een probleem natuurlijk, mijn voordeel is dat ik gewoon door kan gaan met fietsen tot het weer beter is maar jammer is het wel een beetje. Toch liep ik niet zo hard van stapel naar mijn gevoel.

Ik snap ook niet echt dat andere fietsers die gaan lopen gelijk 10 of 20 km met een tempo van onder de 5 kunnen lopen trouwens, al lopen ze dan natuurlijk ook zichzelf in de vernieling, maar dat het uberhaupt kan. Ik kan relatief best een stukje fietsen, al zeg ik het zelf, maar het lopen kost me gewoon echt moeite op die 5km rondjes die ik doe en ik zweet me ook kapot op een hartslag die op de fiets voor mij relatief rustig is. Misschien is mijn looptechniek gewoon zo brak, dat zou kunnen natuurlijk, hopelijk kan ik weer snel aan het werk want ik vind het best leuk verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:54
kepler schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:01:
Pff toch niet normaal meer bij Rotterdam... Ten eerste sturen ze het mailtje midden in de vakantieperiode en ook nog eens niet alle mail te gelijk, en vorig jaar ging het toch pas in oktober ofzo in de verkoop? Ik heb pas mailtje gekregen om 13u (en pas gezien toen het alweer te laat was).

Echter wordt dit mijn 10e keer, dus nog voor 110 euro kunnen inschrijven. Maar wel voor de laatste keer, veel en veels te duur...
Eindelijk eens mentaal de stap genomen om mijn eerste marathon ooit te lopen in mijn thuis stad en dan inderdaad achter het net vissen vanwege vakantie. Zure bedoeling!

Komende maanden Marktplaats maar afstruinen.

(Maar eerste gevoel als wielrenner zegt, stik er maar in ik ga weer lekker fietsen en trek die Asics nooit meer aan ;-))

[ Voor 6% gewijzigd door Franciscus7000 op 20-08-2024 17:01 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
Kluus schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:09:
Nou inmiddels is het trainingen overslaan bij mij begonnen, beetje zeurend gevoel in mijn achillespees rechts. Niet echt een probleem natuurlijk, mijn voordeel is dat ik gewoon door kan gaan met fietsen tot het weer beter is maar jammer is het wel een beetje. Toch liep ik niet zo hard van stapel naar mijn gevoel.

Ik snap ook niet echt dat andere fietsers die gaan lopen gelijk 10 of 20 km met een tempo van onder de 5 kunnen lopen trouwens, al lopen ze dan natuurlijk ook zichzelf in de vernieling, maar dat het uberhaupt kan. Ik kan relatief best een stukje fietsen, al zeg ik het zelf, maar het lopen kost me gewoon echt moeite op die 5km rondjes die ik doe en ik zweet me ook kapot op een hartslag die op de fiets voor mij relatief rustig is. Misschien is mijn looptechniek gewoon zo brak, dat zou kunnen natuurlijk, hopelijk kan ik weer snel aan het werk want ik vind het best leuk verder :).
Heel simpel, je hoort alleen iets van degenen waarbij het goed gaat. De rest geeft het na 1 a 2 keer lopen op en hoor je nooit wat van. Er zijn maar weinig mensen waarbij het lopen echt vanaf het begin zo makkelijk gaat, dus dat zijn echt de uitzonderingen. Maar meestal wel de meest vocale uitzonderingen, dus daardoor lijkt het of het standaard is dat het zo makkelijk gaat.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
redwing schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:18:
[...]

Heel simpel, je hoort alleen iets van degenen waarbij het goed gaat. De rest geeft het na 1 a 2 keer lopen op en hoor je nooit wat van. Er zijn maar weinig mensen waarbij het lopen echt vanaf het begin zo makkelijk gaat, dus dat zijn echt de uitzonderingen. Maar meestal wel de meest focale uitzonderingen, dus daardoor lijkt het of het standaard is dat het zo makkelijk gaat.
Dat is ook weer niet helemaal waar, als je gewoon rustig begint en de standaard adviezen/training schemas voor beginners aanhoudt dat is er wel degelijk een grote kans dat het goed gaat. Misschien niet zo snel als je zou willen, maar wel op de goede manier.

Je echt houden aan die adviezen is de grote uitdaging, en zeker voor mensen met al een goede conditie vanuit een andere sport. Daar gaat het vaak mis.

Edit: sorry ik lees het verkeerd, ja je hebt idd echt de uitzonderingen met veel talent die in 1x heel hard kunnen lopen. Maar ook daarbij geldt, rustig opbouwen anders loop je je grote kans op blessures.

[ Voor 10% gewijzigd door kepler op 20-08-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Franciscus7000 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:55:
[...]

Eindelijk eens mentaal de stap genomen om mijn eerste marathon ooit te lopen in mijn thuis stad en dan inderdaad achter het net vissen vanwege vakantie. Zure bedoeling!

Komende maanden Marktplaats maar afstruinen.

(Maar eerste gevoel als wielrenner zegt, stik er maar in ik ga weer lekker fietsen en trek die Asics nooit meer aan ;-))
Joh, gewoon lekker gaan trainen, je komt in de laatste weken met gemak aan een startbewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
Het is ook wel bizar ook met die prijzen... Rotterdam nu 150 euro?! Heb mezelf in een vlaag van verstandsverbijstering ingeschreven voor de Berlijn marathon... die was zelfs 205 euro.

En dan is het maar de vraag of ik hem kan lopen en aangezien het allemaal op naam en niet overdraagbaar is zou dat ook nog eens betekenen dat ik het gewoon kwijt ben.

Hier verminderd aanwezig en actief, aan het klooien met achilles issues en meh... Achilles lijkt de goede kant op te gaan (maar momenten dat het er opeens weer is) maar komend weekend een halve marathon wat ook meteen een beetje de knoop voor berlijn gaat zijn...

Maar voor Rotterdam zullen er idd zat beschikbaar komen nog de laatste weken... altijd genoeg mensen die door blessures of om andere redenen toch moeten afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35
https://www.nu.nl/310705/...r-renbaan-in-seattle.html

Op deze manier mee doen is ook wel leuk denk ik. Zeker als je dat als groep zou doen.

Ik kan via mijn werk waarschijnlijk nog wel kaartje (gratis) krijgen, ben er nog niet uit of ik hem nog een keer wil lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:11
Ik lurk inmiddels al een aardig tijdje hier in dit topic, hallo allemaal! Ben sinds een jaar of twee regelmatig bezig met hardlopen, maar nu sinds een jaartje toch wat serieuzer, en de laatste maanden heb ik het virus echt te pakken. Ik probeer altijd 3/4x per week te gaan, en vind het gevoel echt fantastisch.

Nu mijn schoenenissue:
Een jaar geleden heb ik de New Balance 860 gekocht, antipronatieschoenen. Mijn voet zakt naar binnen en van jongs af aan hier en daar wel wat klachten gehad. (weet niet of dat hierdoor komt trouwens). Vrij zwakke knieën, steunzolen, gevoelige voet onder de buiten enkel, maar gecombineerd met meer krachttraining en rustigere opbouw, loop ik nu geregeld pijnvrij 10k's onder de 50m, en is mijn max tot nu toe zo'n 14km. Daarnaast train ik voor een HM later dit jaar (doel tempo onder de 1:50u).
Steunzolen zijn inmiddels al eventjes weg trouwens, en ik geloof ook niet dat het ooit echt geholpen heeft.

Nu heb ik inmiddels meer dan 1000k gelopen op mijn schoenen, en ben ik voor een nieuw setje wezen shoppen om blessures te voorkomen. Uiteindelijk vond ik de Hoka Mach 6 erg fijn zitten, en alhoewel het geen antipronatieschoen is, toch maar gekocht. Na 2 loopjes erop (een interval sessie, 5x1k op 4:30, totaal 10k inc warmup/cooldown en een longrun van 13k) heb ik toch wat meer klachten dan op mijn New Balance schoenen, en komt er ook een pijntje in mijn voet terug die ik heel lang niet gevoeld heb. Is dit wennen aan een schoen? Of moet ik toch echt terug naar antipronatieschoenen?

Nu heb ik meteen de neiging om toch maar weer een setje 860's te kopen onder het mom van 'if it ain't broken, don't fix it' maar heb eigenlijk weinig ervaring met andere schoenen... Daarnaast zat ik vaak op het randje van overbelasting, en als ik dan even een dag of 2 rustig aan deed, was het back to normal. Dus wat dit nu is vind ik erg lastig in te schatten.

Ik snap dat het lastig is advies geven zo op afstand, maar hebben jullie ook altijd wen-pijntjes bij het wisselen van een schoen? Of ervaring met afstappen van antipronatieschoenen? Of eventueel combineren van 2 paar? Eentje voor kortere en de ander voor langere afstanden?
Ik hoor graag wat jullie denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Nu online
1. Het zijn 2 sterk verschillende schoenen zoals je zelf al aangaf. De Mach is eerder geschikt voor snelle tempo’s.
2. Best oude schoenen niet van de ene dag op de andere vervangen door nieuwe, maar een paar weken afwisselen vooraleer de oude weg te gooien.
3. Als je zoveel loopt mag je gerust twee paar schoenen in de rotatie hebben. Een nieuw paar NB voor rustige loopjes en de Mach voor alles met tempo of intervallen.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 21:35
Daarnet gesprek gehad met oudste dochter (6j) of ze komend jaar de 1km wil rennen bij de marathon van Rotterdam of de 2,5km.

“De 2,5km want die is makkelijker, dan heb ik meer tijd om iedereen in te halen”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@Luapper erg fijn zitten is één ding, maar erg fijn lopen is nog wat anders. Natuurlijk moet een hardloopschoen sowieso niet onprettig zitten (tenzij het een wedstrijdschoen voor op de baan is :P), maar het is niet zo dat de schoen die het fijnste zit ook per definitie het fijnste loopt. Zacht voelt vaak heel fijn aan, maar teveel padding om de voeten (bovenwerk) en pudding onder de voeten (zool) kan bij het hardlopen in het nadeel werken, helemaal als je op oneffen terrein loopt (trail, bos, duin), en als de stabiliteit van je benen (gewrichten, pezen, spieren) en core niet van het hoogste niveau is.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 20-08-2024 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:35
Luapper schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:50:
Ik lurk inmiddels al een aardig tijdje hier in dit topic, hallo allemaal! Ben sinds een jaar of twee regelmatig bezig met hardlopen, maar nu sinds een jaartje toch wat serieuzer, en de laatste maanden heb ik het virus echt te pakken. Ik probeer altijd 3/4x per week te gaan, en vind het gevoel echt fantastisch.

Nu mijn schoenenissue:
Een jaar geleden heb ik de New Balance 860 gekocht, antipronatieschoenen. Mijn voet zakt naar binnen en van jongs af aan hier en daar wel wat klachten gehad. (weet niet of dat hierdoor komt trouwens). Vrij zwakke knieën, steunzolen, gevoelige voet onder de buiten enkel, maar gecombineerd met meer krachttraining en rustigere opbouw, loop ik nu geregeld pijnvrij 10k's onder de 50m, en is mijn max tot nu toe zo'n 14km. Daarnaast train ik voor een HM later dit jaar (doel tempo onder de 1:50u).
Steunzolen zijn inmiddels al eventjes weg trouwens, en ik geloof ook niet dat het ooit echt geholpen heeft.

Nu heb ik inmiddels meer dan 1000k gelopen op mijn schoenen, en ben ik voor een nieuw setje wezen shoppen om blessures te voorkomen. Uiteindelijk vond ik de Hoka Mach 6 erg fijn zitten, en alhoewel het geen antipronatieschoen is, toch maar gekocht. Na 2 loopjes erop (een interval sessie, 5x1k op 4:30, totaal 10k inc warmup/cooldown en een longrun van 13k) heb ik toch wat meer klachten dan op mijn New Balance schoenen, en komt er ook een pijntje in mijn voet terug die ik heel lang niet gevoeld heb. Is dit wennen aan een schoen? Of moet ik toch echt terug naar antipronatieschoenen?

Nu heb ik meteen de neiging om toch maar weer een setje 860's te kopen onder het mom van 'if it ain't broken, don't fix it' maar heb eigenlijk weinig ervaring met andere schoenen... Daarnaast zat ik vaak op het randje van overbelasting, en als ik dan even een dag of 2 rustig aan deed, was het back to normal. Dus wat dit nu is vind ik erg lastig in te schatten.

Ik snap dat het lastig is advies geven zo op afstand, maar hebben jullie ook altijd wen-pijntjes bij het wisselen van een schoen? Of ervaring met afstappen van antipronatieschoenen? Of eventueel combineren van 2 paar? Eentje voor kortere en de ander voor langere afstanden?
Ik hoor graag wat jullie denken :)
Ik heb wat een schoenen fetish en veel schoenen geprobeerd. Naarmate je al dan niet veel loopt kan je loophouding evolueren, ik ben van antipronatie naar neutraal gegaan op +/- 3j lopen (ontdekt door naar een podoloog te gaan voor een onderzoek). Sowieso geen risico nemen en je kan een neutrale schoen proberen maar zeker de meeste loopjes blijven doen met antipronatieschoenen. Iedere schoen is anders en ik geloof in het regelmatig roteren. Zo geven sommige schoenen kniepijn, scheenpijn maar door het combineren gun je rust aan de spieren.

Soms geen maat 42? Ik heb hier 6 paar liggen die ik nog nauwelijks gebruik :-)

Een paar alternatieven,
Brooks adrenaline, Asics Kayano, Saucony Guide en als wedstrijdschoen Saucony Tempus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

vhal schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

Nou je gaat naar AFAS, klik op de tegel Rotterdam Marathon, voeg je deelnamebewijs en afschrift toe en voila: profit! :+

Maar zonder gekheid, ik werk in een groot ziekenhuis in Rotterdam en ze motiveren het personeel om een gezonde levensstijl etc. te hanteren en dit is een onderdeel hiervan. Vorig jaar waren ze wel rijkelijk laat met de aankondiging, dit jaar zal het nog later zijn :P Al vraag ik mij af of het zo door kan gaan met deze prijzen...
Dat is nog eens gaaf, ik vind dat kistje met appels, peren en bananen 2 x in de week al heel wat hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik ben op zoek naar een (liefst leuke ;) ) 100k ultra ergens in mei. Voornaamste eis is dat het niet verder mag zijn dan ongeveer 3u rijden vanaf Delft.

Deze lijkt me wel interessant:
https://www.trail-running...antse-ultra-trail-but100/

Maar waarschijnlijk hebben andere mensen nog mooie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kepler schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:56:
Ik ben op zoek naar een (liefst leuke ;) ) 100k ultra ergens in mei. Voornaamste eis is dat het niet verder mag zijn dan ongeveer 3u rijden vanaf Delft.

waar komt je 3-uur eis vandaan? :) gewoon ff nieuwsgierig hoor.

Als je zulke afstanden kan lopen dan wist ik het wel.....desnoods een hotelletje voor en na om in een prachtige omgeving zoiets te doen....engeland...alpenlanden.... maar niet ieders situatie leent zich daar voor natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:04
m.b.t. de marathon: afgelopen editie stond een week van tevoren de vraag en aanbod site van de marathon zelf ram en ramvol... ik denk dat zelfs niet iedereen het gelukt is daar zijn startbewijs te verkopen. Mocht je perse met je eigen naam willen lopen, dat kan volgens mij tot een maand van tevoren. En ook toen was er afgelopen keer voldoende aanbod.
(zelf was ik afgelopen editie ook te laat, maar heb ik 4 maanden voor de marathon zelf al een kaartje via het vraag-en-aanbod-platform bemachtigd. Dan is daar natuurlijk nog weinig aanbod, maar ik was daar best wel obsessief mee bezig; Ik kwam er naderhand dus achter dat dat helemaal niet nodig was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Fraggert schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:05:
[...],

waar komt je 3-uur eis vandaan? :) gewoon ff nieuwsgierig hoor.

Als je zulke afstanden kan lopen dan wist ik het wel.....desnoods een hotelletje voor en na om in een prachtige omgeving zoiets te doen....engeland...alpenlanden.... maar niet ieders situatie leent zich daar voor natuurlijk.
Aantal redenen:

- Ik denk/hoop dat ik die 100k ga halen ;)
- We hebben nog drie jonge kinderen
- en de belangrijkste, we gaan in de zomer van 2025 8 weken naar Australië (incl een 52k trail). Dus veel vrije dagen (en geld) heb ik ook niet meer :D

Dus ik zoek het wat dichterbij komende maanden. Eind oktober staat er ook nog een 58k in de planning bij het drie landen punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 13:49

Gallus

Cheesy

Wyke schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:10:
[...]

m.b.t. de marathon: afgelopen editie stond een week van tevoren de vraag en aanbod site van de marathon zelf ram en ramvol... ik denk dat zelfs niet iedereen het gelukt is daar zijn startbewijs te verkopen. Mocht je perse met je eigen naam willen lopen, dat kan volgens mij tot een maand van tevoren. En ook toen was er afgelopen keer voldoende aanbod.
(zelf was ik afgelopen editie ook te laat, maar heb ik 4 maanden voor de marathon zelf al een kaartje via het vraag-en-aanbod-platform bemachtigd. Dan is daar natuurlijk nog weinig aanbod, maar ik was daar best wel obsessief mee bezig; Ik kwam er naderhand dus achter dat dat helemaal niet nodig was)
Klopt het dat die site nu nog niet bestaat? Ik kan dit onderdeel in ieder geval niet terugvinden op nnmarathonrotterdam.nl.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

volkomen logisch d:)b die Brabantse 100K ziet er in elk geval uit als een mooi evenement :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:04
Gallus schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Klopt het dat die site nu nog niet bestaat? Ik kan dit onderdeel in ieder geval niet terugvinden op nnmarathonrotterdam.nl.
klopt...
afgelopen editie was dit in ieder geval de URL (stond nog in mijn bookmarks):
https://www.nnmarathonrot...vraag-en-aanbod-platform/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23

Kluus

Gang is alles

kepler schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:56:

Respect hoor zo'n doel! Die BUT100 die je zelf al noemt heeft een oud collega van mij dit jaar gedaan zag ik op Strava, die hebben hele paden tot over hun knieen door het water gelopen, vooral in het begin, dus de rest van de route alles nat. Lijkt me echt heel zwaar, hopelijk is het volgend jaar wat droger (sowieso..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

kepler schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

Aantal redenen:

- Ik denk/hoop dat ik die 100k ga halen ;)
- We hebben nog drie jonge kinderen
- en de belangrijkste, we gaan in de zomer van 2025 8 weken naar Australië (incl een 52k trail). Dus veel vrije dagen (en geld) heb ik ook niet meer :D

Dus ik zoek het wat dichterbij komende maanden. Eind oktober staat er ook nog een 58k in de planning bij het drie landen punt
geen 100 maar 80km (met 2200HM)

https://www.mudsweattrails.nl/koningvanspanje/

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

goeie tip dat je die hoogtemeters er even bij zet voor @kepler want de BUT heeft op 100km slechts 190.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Fraggert schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

goeie tip dat je die hoogtemeters er even bij zet voor @kepler want de BUT heeft op 100km slechts 190.
Waarbij het op persoonlijke voorkeur neerkomt welk van de twee je prefereert. Een vlakke 100km vind ik mentaal veel zwaarder (moet blijven lopen op tempo x), ten opzichte van een heuvelachtige 80/100km (geen bezwaar om omhoog te wandelen, omlaag en vlak rennen). De afwisseling helpt mij ontzettend.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Waarbij het op persoonlijke voorkeur neerkomt welk van de twee je prefereert. Een vlakke 100km vind ik mentaal veel zwaarder (moet blijven lopen op tempo x), ten opzichte van een heuvelachtige 80/100km (geen bezwaar om omhoog te wandelen, omlaag en vlak rennen). De afwisseling helpt mij ontzettend.
100% .....ik heb geen ervaring op ultra afstanden met max 30km trail op met zo'n 1000hm's maar ik heb ook liever de door jouw genoemde afwisseling van rennen/wandelen.

Het is wel goed te weten hoe slopend hoogtemeters kunnen zijn maar ik vermoed dat @kepler dat inmiddels wel weet.......en de ene hoogtemeter is de andere niet. Het slopende effect van hoogtemeter is ook sterk afhankelijk van de ondergrond en de mate en duur van de stijgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Roozzz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Ik heb minder last gehad (zowel tijdens als na de loop) van een 26km met 500+ HM dan van een halve marathon met <50hm :X

offtopic:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
Dat is goede, hoe kan ik dit vergeten.

Wat betreft hoogtemeters, Tja geen idee wat mijn voorkeur heeft voor een 100k. Maar 1 manier om daar achter te komen :D Echte hoogtemeters zijn moeilijker te trainen in Nederland, moet je echt naar krachttraining (lunges ed).

Maar ja, die 58 in oktober heeft 1600hm. Dan kom ik wel met een update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

kepler schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:01:

Heel eerlijk gezegd vind ik de marathon Rotterdam maar zo zo vergeleken met andere (halve) marathons. Drankposten vind ik matig en verder is er niet zoveel omheen georganiseerd behalve de expo.

Ben aan het kijken voor de marathon van Rome volgend jaar icm stedentrip:)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 21-08-2024 14:22 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Sport_Life schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:20:
[...]

Heel eerlijk gezegd vind ik de marathon Rotterdam maar zo zo vergeleken met andere (halve) marathons. Drankposten vind ik matig en verder is er niet zoveel omheen georganiseerd behalve de expo.

Qua sfeer ben ik nog geen marathon tegen gekomen die aan Rotterdam kan tippen. Alhoewel het tegenwoordig op sommige stukken bijna te druk wordt met publiek (stuk bij de mariniers weg, als iedereen inkakt kan ik meestal nog wel mn tempo houden maar is het door de toeschouwers maar moeilijk inhalen vorig jaar).

Ik heb alleen maar water nodig bij de drank posten (en sla de eerste altijd over ivm drukte) en expo kom ik bijna niet.

Ik het buitenland heb ik Maranello (Ferrari :D), Boedapest en Keulen gelopen, en de halve van Berlijn. Maar Rotterdam had de beste sfeer. Andere grote marathons geen idee eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huubertus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 12:24
Sthony schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:14:
[...]

Ik heb wat een schoenen fetish en veel schoenen geprobeerd. Naarmate je al dan niet veel loopt kan je loophouding evolueren, ik ben van antipronatie naar neutraal gegaan op +/- 3j lopen (ontdekt door naar een podoloog te gaan voor een onderzoek). Sowieso geen risico nemen en je kan een neutrale schoen proberen maar zeker de meeste loopjes blijven doen met antipronatieschoenen. Iedere schoen is anders en ik geloof in het regelmatig roteren. Zo geven sommige schoenen kniepijn, scheenpijn maar door het combineren gun je rust aan de spieren.

Soms geen maat 42? Ik heb hier 6 paar liggen die ik nog nauwelijks gebruik :-)

Een paar alternatieven,
Brooks adrenaline, Asics Kayano, Saucony Guide en als wedstrijdschoen Saucony Tempus.
Goed advies. Ik heb vrijwel hetzelfde verhaal als @Luapper , alleen ik ging van Brooks naar Hoka's. Ik probeer redelijk bewust en geleidelijk naar neutrale(re) schoenen te gaan, maar het heeft echt tijd nodig. Inmiddels 200k op mijn Hoka's maar het voelt alsof ik heel voorzichtig en gereserveerd moet lopen (niet teveel km's op de Hoka's, hoewel ze wel lekker zitten). De meeste km's maak ik nog steeds op mijn Adrenaline GTS en ik weet vrijwel zeker dat ik nog een paar Adrenalines hierna ga kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Vanmorgen het plan om een bepaalde Smashrun badge nou toch eindelijk te halen in werking gezet, het was niet zo warm, enkel/voet is zo goed als pijnloos, en het moest nog even in augustus, waar we de 27e op vakantie gaan.

Resultaat: niet op de wind gelet, eerste stuk vol wind tegen, alle goede wil zo ongeveer kwijt, plots heel nodig naar de wc moeten (en niet de makkelijke optie), en de laatste 20km een beetje gehobbeld.

Maar hij is binnen B)
https://en-gb.smashrun.com/poekie/badges/3/225

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
kepler schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:57:
[...]

Qua sfeer ben ik nog geen marathon tegen gekomen die aan Rotterdam kan tippen.
...
Ik het buitenland heb ik Maranello (Ferrari :D), Boedapest en Keulen gelopen, en de halve van Berlijn. Maar Rotterdam had de beste sfeer. Andere grote marathons geen idee eigenlijk.
New York lijkt me qua publiek langs de kant wel vergelijkbaar.

Ik heb de afgelopen 3 jaar Leiden, Rotterdam, Nice/Cannes, Marrakech, Enschede, Berlijn, en Hamburg gelopen. Rotterdam was bij uitstek het drukst qua publiek én deelnemers. Berlijn had ook veel deelnemers, maar de straten zijn daar zo breed dat je elkaar niet in de weg loopt.

Dat vond ik in Rotterdam juist vervelend. Zeker als je in de buurt van een pacing groep wil lopen. Dan heb je een probleem bij de drankposten én op de smallere stukken loop je elkaar letterlijk op de hielen. Loop je niet in de buurt van zo'n groep en/of kan je drankposten overslaan, dan kan het publiek je figuurlijk tot de eindstreep dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Nu online
Sport_Life schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:20:
[...]

Ik vind zelf Rotterdam ook matig. Dat stuk rond de Kralingse plas is verschrikkelijk.
En het havenspoorpad is veel te smal.
En de bagage drop stond niet goed aangeduid.
Verder wel een goed georganiseerde en snelle marathon hoor, maar het is nu niet dat het de allerbeste marathon ter wereld is.
Berlijn vind ik super, 1 minpunt was dat het bij de start van de eerste wave nogal chaotisch was, de rolstoelatleten vertrokken maar 15 minuten vroeger en daardoor was het drummen om op tijd in het eerste startvak te raken.
Enige minpuntje, voor de rest qua parcours en publiek staat Berlijn op eenzame hoogte.

@Sport_Life Als je aan Italië denkt is Milaan zeker ook een optie icm een citytrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Dat lijkt me dan ook best wel demotiverend, heb je kats veel betaald om mee te doen, lopen er allemaal lui in de weg waardoor je niet je "beste" wedstrijd kan lopen.
Aan de andere kant denk ik dat de meesten wel weten dat dit kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
Aangezien ik de laatste tijd steeds verder loop, maar vooral omdat de hond dan wat vaker tussenstops maakt ben ik nu toch op zoek naar een nieuwe hartslagband. Ik merk dat het horloge na elke tussenstop toch wat langer nodig heeft om een goede meting te geven.

Nu wil ik er niet teveel aan uit geven, maar ik wil wel dat ie goed werkt en ook goed samenwerkt met mijn FR245. Wat is hiervoor een goede optie? Ik heb verder geen enkele voorkeur behalve dat het moet werken :+ (voorheen heb ik een Polar gehad, maar die wil niet meer koppelen)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
@inquestos @jfeelders @Krylinck @Roozzz @Tinusvolkel ; is een van jullie bereid om "Hardlopen - deel 10" aan te maken? Ik kom niet verder dan 2km, dus ik ben er niet zo van :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

redwing schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:01:
Aangezien ik de laatste tijd steeds verder loop, maar vooral omdat de hond dan wat vaker tussenstops maakt ben ik nu toch op zoek naar een nieuwe hartslagband. Ik merk dat het horloge na elke tussenstop toch wat langer nodig heeft om een goede meting te geven.

Nu wil ik er niet teveel aan uit geven, maar ik wil wel dat ie goed werkt en ook goed samenwerkt met mijn FR245. Wat is hiervoor een goede optie? Ik heb verder geen enkele voorkeur behalve dat het moet werken :+ (voorheen heb ik een Polar gehad, maar die wil niet meer koppelen)
Ik heb een Polar Verity sense, die draag je om je bovenarm (dit omdat gewone hartslagmeters bij mij altijd ruzie maken met m'n bh).
Die kost rond de €90-100 maar is soms wel goedkoper te vinden, ik heb m een keer bij Amazon voor €65 op de kop getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Outerspace schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:02:
@inquestos @jfeelders @Krylinck @Roozzz @Tinusvolkel ; is een van jullie bereid om "Hardlopen - deel 10" aan te maken? Ik kom niet verder dan 2km, dus ik ben er niet zo van :P
Hoezo, 1260 pagina's, we zijn pas nét op het begin van het topic >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hartloper schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:45:
[...]

Ik vind zelf Rotterdam ook matig. Dat stuk rond de Kralingse plas is verschrikkelijk.
En het havenspoorpad is veel te smal.
En de bagage drop stond niet goed aangeduid.
Verder wel een goed georganiseerde en snelle marathon hoor, maar het is nu niet dat het de allerbeste marathon ter wereld is.
Berlijn vind ik super, 1 minpunt was dat het bij de start van de eerste wave nogal chaotisch was, de rolstoelatleten vertrokken maar 15 minuten vroeger en daardoor was het drummen om op tijd in het eerste startvak te raken.
Enige minpuntje, voor de rest qua parcours en publiek staat Berlijn op eenzame hoogte.

@Sport_Life Als je aan Italië denkt is Milaan zeker ook een optie icm een citytrip.
Milaan ben ik al een paar keer geweest, Rome nog niet. En mijn vrouw wil daar graag naartoe dus win win :P

Berlijn klinkt ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

sander_g schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:28:
[...]

New York lijkt me qua publiek langs de kant wel vergelijkbaar.

Ik heb de afgelopen 3 jaar Leiden, Rotterdam, Nice/Cannes, Marrakech, Enschede, Berlijn, en Hamburg gelopen. Rotterdam was bij uitstek het drukst qua publiek én deelnemers. Berlijn had ook veel deelnemers, maar de straten zijn daar zo breed dat je elkaar niet in de weg loopt.

Dat vond ik in Rotterdam juist vervelend. Zeker als je in de buurt van een pacing groep wil lopen. Dan heb je een probleem bij de drankposten én op de smallere stukken loop je elkaar letterlijk op de hielen. Loop je niet in de buurt van zo'n groep en/of kan je drankposten overslaan, dan kan het publiek je figuurlijk tot de eindstreep dragen.
Hoe vond jij Nice/Cannes? Net even gekeken, de route ziet er wel gaaf uit ! En ik heb leuke herinneringen aan Nice O+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 20:39
redwing schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:01:

Wahoo Tickr doet het hier al een paar jaar prima. Maar gok dat een goedkope van Decathlon ofzo ook prim ais. Ik gebruik de band alleen bij mijn tempo of interval de rest doet het horloge maar en dan maakt me mindere meting niet veel uit. Met de hond loop ik ook veel en dus met stops alhoewel ze ook veel los loopt doe ik die zonder HR band.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sander_g
Sport_Life schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:31:
[...]

Hoe vond jij Nice/Cannes? Net even gekeken, de route ziet er wel gaaf uit ! En ik heb leuke herinneringen aan Nice O+ :)
Nice was een leuke marathon. Goed georganiseerd en een mooie omgeving natuurlijk.
Het is niet per sé een snelle marathon. Tot een km of 25 had ik het idee "dit is echt een perfect parcours". Veel rechtdoor, brede wegen.

Op ca. 28km kom je bij Antibes en daar gaat het wat omhoog. Daar komt bij dat het in de loop van de ochtend natuurlijk ook steeds warmer wordt en je niet veel schaduwplekken tegenkomt. Tussen 30-40 km had ik het best zwaar. Dat is eigenlijk bij iedere marathon wel zo natuurlijk. Maar persoonlijk vond ik het hier echt pittig. Meer dan bij de andere stadsmarathons die ik gedaan heb. Ik heb deze in 3u26 gelopen terwijl ik hoopte op sub 3u20. Ik liep in de buurt van een pacer voor 3u15. Maar bij 25km haakte hij af en moesten we het dus maar zelf afmaken. Waarschijnlijk wist hij wat er ging komen. Ik had het hoogteprofiel niet heel goed bestudeerd.

De verzorging onderweg was prima. Na de finish een waar buffet aan eten en drinken. Je krijgt daar een rugzakje mee die je vervolgens kan vullen met wat je maar wilt.

We hadden de week ervoor een huisje in de buurt van Nice. Wat mij betreft een mooie combinatie ontspanning en inspanning.

Hier staat mijn race op Strava: https://www.strava.com/activities/8041343175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 22:02
Er zijn vast mede-tweakers die dit probleem kennen. Ik ben opzoek naar een performance (lees: dun) longsleeve die geschikt is voor de ranke medemens (1.82 bij 64-65kg). Ik heb de Gore Contest geprobeerd, maar deze zit bij de armen en oksel iets te los. Asics maat S zit mij vaak wel prima, maar die hebben alleen 'gewone' longsleeves. Hebben jullie tips?
Pagina: 1 ... 315 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.