Leuk al die ervaringen en voorbereidingen
Hier ook een rotterdam-prepper, waar nu het langzaamaan afbouwen is begonnen. Voor afgelopen zaterdag stond er eigenlijk een LDL van 1:30 in Z2 en daarna 1:00 op M-pace op het programma, maar dat is omgewisseld voor een mooi alternatief in de vorm van de Cauberg-trail. Een mooie trailrun van 30km met ~900 hoogtemeters rond Valkenburg. De hoogtemeters leken me ook een mooie manier om mezelf weer wat sterker te maken...
Van tevoren niet echt een idee hoe of wat, al wist ik dat niet tot het gaatje wilde gaan. De voorspellingen waren niet best, maar uiteindelijk echt geluk gehad met het weer en geen regen gehad.
Redelijk achteraan gestart en daarmee de snel-start-drang al wat getemperd (voor mij een goed iets

) maar tegelijk ook lastig om in je eigen ritme te komen. Het eerste stuk ging door de grotten, dat was wel leuk en bijzonder maar ook wel goed opletten.
Verder dus heel wat hoogtemeters, mooie uitzichten en mooie routes. Een aantal enorme blubber paden, waar ik eerst nog naief probeerde een zo droog/stevig mogelijke route te vinden maar toen de groep achter me (eerst nog op 200-300m achter me) me door de blubber voorbij denderde was me wel duidelijk dat dat DE manier was... Gewoon gaan, en als je eenmaal je eerste stappen in de blubber hebt gezet is dat heel bevrijdend om je je niet meer druk te maken om natte vieze blubberige schoenen en voeten.
Over het algemeen zoveel mogelijk op gevoel gelopen maar wel waar mogelijk met een aardig tempo, waarbij het met dat stijgen toch aardig snel gaat met de hartslag. Zoveel mogelijk blijven rennen, maar ook genoeg stukken waar dat geen (realistische) optie was en het omhoog wandelen was... Dat waren dan meestal mooie momenten om even wat te eten.
De laatste 2km oid voelde ik wel wat kramp in de kuiten opkomen, dus dat werd nog een beetje spannend maar gelukkig tot het einde vol kunnen houden en gefinisht in iets meer dan 2:45u. Al met al een leuke loop en leuk weekend, met een mooi souveniertje bij elke stap vooral de trappen af de dagen erna
Gister nog een klein herstelloopje gedaan, wat tegelijk vrij moeizaam maar ook best ok ging, vandaag een rustdag en morgen dan weer een 40-45 minuutjes een rustig rondje. Hopelijk herstelt het allemaal soepeltjes en kunnen we zo lekker verder afbouwen richting Rotterdam.
Route was dikke prima aangegeven, goed georganiseerd (alleen tassen afhaal na afloop was wat jammer, enorme rij).
Al met al weer een 67km afgelopen week, deze week halverwege/hoog in de 50 en de week daarna nog een stapje terug. Ook lekker om af te bouwen en op te laden, ondertussen maar netjes mijn oefeningen en alles blijven doen wat merk dat het lichaam af en toe ook zegt dat het niet niks is allemaal
Plan is na Rotterdam, hoewel er in mei nog een HM op het programma staat en ik daar dan ook nog voor een tijd wil gaan hoop ik dat ik deze training daar grotendeels in mee kan nemen en het vanaf mei meer focussen op de kilometers zelf gaat worden ipv tempos. Meer 'vrij' lopen, mooie lekkere routes en als het even kan met lekker weer!
Zin an!