Die rechte lijn klopt niet echt met de naam van de wedstrijdSkyR schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:03:
@polthemol succes komende zaterdag!
Voor mij komt zaterdag een eerste race tussen de trainingsweken voor de marathon door. Wel is mijn afstand een stuk bescheidener: 9,4 km bij de kroeg tot kroegloop van Ruinen naar Ruinerwold. In 1 rechte lijn van dorp naar dorp.
Karel heeft iets minder dan 14uur gedaan over loop 4. Voor nr. 5 heeft hij maar 13u en 23 minuten. Die andere twee hebben ruim een half uur meer de tijd.xray79 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:47:
[...]
idd die start zometeen loop 5 dus grote kans op 3 finishers dit jaar als ik het goed heb gevolgd.
https://twitter.com/keithdunn/status/1636345296878804992
Maar het is inmiddels licht geworden, wie weet heeft dat positieve invloed op de snelheid. Hoewel ik twijfel of dat na ruim 50 uur nog invloed heeft. Fingers crossed.
dat maakt een wereld van verschilm-vw schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:24:
[...]
Karel heeft iets minder dan 14uur gedaan over loop 4. Voor nr. 5 heeft hij maar 13u en 23 minuten. Die andere twee hebben ruim een half uur meer de tijd.
Maar het is inmiddels licht geworden, wie weet heeft dat positieve invloed op de snelheid. Hoewel ik twijfel of dat na ruim 50 uur nog invloed heeft. Fingers crossed.
Sabbe heeft voor loop 4 bijna 30 minuten ingelopen op die wat voor hem liggen, dus er lijkt nog wel wat gas in zijn tank te zitten. Zenuwslopend om dit te moeten volgen via twitter
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Lange leve Keith.polthemol schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:28:
[...]
dat maakt een wereld van verschilVeel makkelijker om je route te herkennen bv en 'it lifts the spirits', je lichaam gaat wat minder hard zeuren dat je echt moet slapen.
Sabbe heeft voor loop 4 bijna 30 minuten ingelopen op die wat voor hem liggen, dus er lijkt nog wel wat gas in zijn tank te zitten. Zenuwslopend om dit te moeten volgen via twitter
Oh cool, daar sta ik ook aan de start. Mijn doelen zijn iets hoger, maar geen idee of het gaat lukken. Ik wil weggaan op 3:50, dat minimaal 5km volhouden en een PR lopen en dan maar zien hoe lang ik het volhoudSkyR schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:03:
@polthemol succes komende zaterdag!
Voor mij komt zaterdag een eerste race tussen de trainingsweken voor de marathon door. Wel is mijn afstand een stuk bescheidener: 9,4 km bij de kroeg tot kroegloop van Ruinen naar Ruinerwold. In 1 rechte lijn van dorp naar dorp. Nog niet eerder gelopen, en ik ga waarschijnlijk ook niet helemáál voluit, maar ik zie het als uitgelezen kans om een tempotraining met opbouwende snelheid te doen. Ik probeer te starten op marathontempo (zo rond de 4:25 min/km) en iedere kilometer ietsje te versnellen tot uiteindelijk rond de 3:45 min/km.
Een negatieve split zou voor mij wel een unicum zijn, en gecontroleerd versnellen eigenlijk ook wel, dus nog maar eens zien hoe dat gaat
Ik heb ook nog even overwogen om mijn 5K PR aan te vallen bij deze loop, maar ik heb voor zondag nog 2,5 tot 3 uur easy op de planning staan. Dat gaat voor mijn gevoel niet samenKevinK92 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:46:
[...]
Oh cool, daar sta ik ook aan de start. Mijn doelen zijn iets hoger, maar geen idee of het gaat lukken. Ik wil weggaan op 3:50, dat minimaal 5km volhouden en een PR lopen en dan maar zien hoe lang ik het volhoud
lopen in het licht is wel makkelijker en Karel heeft iets meer geslapen vergeleken met de andere 2 koplopers. Maar heb ooit een artikel (volgens mij van hem) gelezen dat hij goed zonder slaap kan en met hazeslaapjes snel 'hersteld' is. Hij deed die slaapjes tussen zijn patienten door als die een ultra had gedaan en de dag erna ging werkenpolthemol schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:28:
[...]
dat maakt een wereld van verschilVeel makkelijker om je route te herkennen bv en 'it lifts the spirits', je lichaam gaat wat minder hard zeuren dat je echt moet slapen.
@m-vw volgen op Twitter is lastig en eigenlijk wil ik dit soort dingen op youtube ofzo kunnen zien maar Laz is niet zo van de techniek en dit heeft ook z'n charme
Dus je gaat voor 3:06 ?SkyR schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:03:
marathontempo (zo rond de 4:25 min/km) ...
Serieuze trainingenXyS schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:34:
Vanavond een training van Garmin gelopen op basis van hartslag, was weer eens wat anders aangezien Trenara alleen met tempo werkt. Het was een intervaltraining met 4x8min in Z4. Plan was laag in Z4 te lopen maar heb mezelf uiteindelijk nog behoorlijk gepusht. Het ging echt extreem lekker, kon een pace rond 4:00 aanhouden (snelste km 3:46). Tot mijn verbazing resulteerde het in een nieuw PR op de 10k - 41:55, en dat met 2 minuten herstel tussen de intervallenzo blijkt maar weer, veel langzame kilometers maken je sneller.
Het schema van Trenara bevat ook lange (5k) blokken rond of onder de 4:00, dacht dat is nooit mogelijk. Op een goede dag kan het dus wel
Ja weer eens wat anders dan lange afstanden lopen, voelde erg lekkerHartloper schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:26:
[...]
Serieuze trainingenwat geeft Trenara als voorspelling ?
Trenara 2:54
Garmin 3:16
Runalyze 3:04 (3:50 met marathon shape)
Ben van plan om negatieve split te lopen en rustig te beginnen. Dan hopelijk onder 3:25 uitkomen. Heb nu pas 1x 30+ km gelopen. Gelukkig gaat het allemaal perfect, sinds ik de 80+km per weken van Trenara heb genegeerd
Graag gedaan.
Als ik het zo lees ga je na de marathon in zo'n goede conditie zijn dat je je PR's op kortere afstanden gaat verpulveren !
Als ik het zo lees ga je na de marathon in zo'n goede conditie zijn dat je je PR's op kortere afstanden gaat verpulveren !
Drie finishers en een boek dat meegenomen was door een andere wandelaar. Dat wordt een mooi verhaal.
Dat wordt zo langzaamaan wel het A-doel ja. Ik ga me denk ik aansluiten bij de 3:10 pacers, ervan uitgaande dat er sowieso ietsje sneller dan 4:30 min/km gelopen gaat worden. Daarna halverwege kijken of ik voldoende in de tank heb om het tweede deel iets sneller te doen
Mensen hier ervaring met high5 energy gels?
Zag ze in een review van Ben Parks (youtube hardloopkanaal) voorbij komen en zie dat ze over het algemeen erg positief worden beoordeeld.
Gebruik zelf eigenlijk altijd SIS gels, prima te doen zonder water en niet zo extreem zoet als bijv die van de decathlon (die ook qua substantie veel minder prettig waren voor me). Maar wel benieuwd naar de high5 variant...
Vooral omdat ze net wat compacter zijn ook weer (40 ipv 60g) met net zoveel koolhydraten en calorieen.
Heb nog genoeg SIS voor nu, en kan ze zo te zien niet hier in utrecht in een winkel krijgen om er 1 of 2 te proberen en bestellen doe ik alleen als ik er minimaal 20-40 koop ofzo, maar wil ze toch wel eens proberen.
Column Thijs Zonneveld | Ik heb de afgelopen dagen weinig anders gedaan dan BM100-nieuws zoeken
Heb AD premium, denk alleen niet dat het de bedoeling is dat ding hier te posten aangezien het een premium artikel is?
Zag ze in een review van Ben Parks (youtube hardloopkanaal) voorbij komen en zie dat ze over het algemeen erg positief worden beoordeeld.
Gebruik zelf eigenlijk altijd SIS gels, prima te doen zonder water en niet zo extreem zoet als bijv die van de decathlon (die ook qua substantie veel minder prettig waren voor me). Maar wel benieuwd naar de high5 variant...
Vooral omdat ze net wat compacter zijn ook weer (40 ipv 60g) met net zoveel koolhydraten en calorieen.
Heb nog genoeg SIS voor nu, en kan ze zo te zien niet hier in utrecht in een winkel krijgen om er 1 of 2 te proberen en bestellen doe ik alleen als ik er minimaal 20-40 koop ofzo, maar wil ze toch wel eens proberen.
Deze?m-vw schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:34:
Heeft iemand toevallig de Column van Thijs Zonneveld over de Barkley?
Column Thijs Zonneveld | Ik heb de afgelopen dagen weinig anders gedaan dan BM100-nieuws zoeken
Heb AD premium, denk alleen niet dat het de bedoeling is dat ding hier te posten aangezien het een premium artikel is?
[ Voor 22% gewijzigd door m0ridin op 17-03-2023 13:38 ]
Inderdaad die. Kan het toch vragen?m0ridin schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:37:
Mensen hier ervaring met high5 energy gels?
[...]
Deze?
Denk overbodig maar voor fans van barkley marathon of mooie sport docu. Where dreams go to die:
YouTube: WHERE DREAMS GO TO DIE - Gary Robbins and The Barkley Marathons
@m0ridin ik ben na lang testen uitgekomen bij Amacx Gels. Nederlands, goedkoper dan SIS en de gel is goed weg te krijgen zonder water. Heel vloeibaar.
YouTube: WHERE DREAMS GO TO DIE - Gary Robbins and The Barkley Marathons
@m0ridin ik ben na lang testen uitgekomen bij Amacx Gels. Nederlands, goedkoper dan SIS en de gel is goed weg te krijgen zonder water. Heel vloeibaar.
Tuurlijk, was meer dat ik hem dan niet hier zou posten maar dm-en, alleen was jvang me nu voor
Je mag hem naar mij wel in DM sturen hoorm0ridin schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:57:
[...]
Tuurlijk, was meer dat ik hem dan niet hier zou posten maar dm-en, alleen was jvang me nu voor
PS4 PSN: Dazzler2120
Damn, net een pakje van die Decathlon gels binnen gekregen. Nu nog maar eens proberen om zonder vooroordelen te kijken of ik het wat vind...m0ridin schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:37:
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Nu we het toch over gelletjes hebben, Ik zweer bij de gelletjes van Powerbar; https://www.futurumshop.n...shots-cola-24-stuks.phtml
hele fijne gelletjes
hele fijne gelletjes
Ik sta bij geen 1 gel echt te springen (als ik hem op heb natuurlijk wel
)
Gebruik ze alleen tijdens wedstrijden en 1x van te voren om te testen hoe ze vallen, verder neem ik mini krentenbollen mee tijdens m'n duurlopen die ik toch een stuk beter vind dan gels.
Maar wat eten de meeste tweakers hier tijdens lange trainingen? gels of vast voedsel?
Gebruik ze alleen tijdens wedstrijden en 1x van te voren om te testen hoe ze vallen, verder neem ik mini krentenbollen mee tijdens m'n duurlopen die ik toch een stuk beter vind dan gels.
Maar wat eten de meeste tweakers hier tijdens lange trainingen? gels of vast voedsel?
Ik meestal wel een gelletje, of iets van een mueslireep o.i.d.Tinusvolkel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:13:
Ik sta bij geen 1 gel echt te springen (als ik hem op heb natuurlijk wel)
Ik probeer iedere 45 minuten iets in te nemen (gelletje, of reep, snack, banaan, etc.)
Dit is dan voor loopjes >1 uur
Daarnaast meestal ook drinken met isotone poeder erin.
Krentenbollen is misschien ook wel een goed idee, nog niet eerder geprobeerd
Ik heb vorig jaar met de 3:10 pacers meegelopen. Enfin toch tot de Erasmusbrug op 28 km, toen moest ik lossen.SkyR schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:37:
[...]
Dat wordt zo langzaamaan wel het A-doel ja. Ik ga me denk ik aansluiten bij de 3:10 pacers, ervan uitgaande dat er sowieso ietsje sneller dan 4:30 min/km gelopen gaat worden. Daarna halverwege kijken of ik voldoende in de tank heb om het tweede deel iets sneller te doen
Halverwege kwam ik door in 1:33:53, dus dat is op schema voor iets onder de 3:08.
Gels of sportdrank. Kauwen lukt niet tijdens het hardlopen.Tinusvolkel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:13:
Qua gels vroeger Overstims, tegenwoordig Maurten. Dit weekend ga ik een Isostar uit de Decathlon proberen.
Een gel om de vijf km.
Overigens enkel bij duurlopen van 24km of langer, bij kortere duurlopen gebruik ik niks.
Ik gebruik Maurten 100. Elke 5 kilometer één. Dat komt bij mij neer tijdens de marathon op iets meer dan twee per uur. Daarnaast vul ik het nog aan met sportdrank. Daarmee kom ik op een totaal van 60gr koolhydraten per uur ongeveer.Tinusvolkel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:13:
Ik wissel ze soms af met Gu Energy, dat was de gel die ik altijd gebruikte voor Maurten op de markt kwam. Maar Maurten is echt veel fijner, doordat al die zoete meuk niet in je maag komt, maar pas vrijkomt in je darmen.
[ Voor 18% gewijzigd door mosselmossel op 17-03-2023 14:33 ]
Battletag: Iigy#2192
Ik neem gels mee. Maar dat is ook puur om mijn maag te laten wennen aan het consumeren van (geconcentreerde) gels tijdens een lange loop. In mijn marathonschema zitten maar enkele lange duurlopen (totaal 6 met een afstand van meer dan 21k) dus die gebruik ik dan zoveel mogelijk als wedstrijdvoorbereiding mbt koolhydraten-inname en hydratatie.Tinusvolkel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:13:
Ik gebruik zelf trouwens GU Energy Roctane Energy Gels, ongeveer één per 25 min.
Gels! SiSTinusvolkel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:13:
Tijdens de trainingen neem ik meestal niks, bij de lang duurlopen >25 nog wel eens een gelletje (sportvoeding webshop) of wat ontbijtkoek.Tinusvolkel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:13:
bij de marathon ga ik de Maurten gels gebruiken. Die heb ik laatst bij de midwintermarathon getest. Deze wil ik om de ca 6km nemen.
Dan stop je toch evenHartloper schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:29:
[...]
Gels of sportdrank. Kauwen lukt niet tijdens het hardlopen.
Hier neem ik eigenlijk ook alleen wat mee boven de hm. En maurten was tijdens de marathon zelf goed bevallen.Qua gels vroeger Overstims, tegenwoordig Maurten. Dit weekend ga ik een Isostar uit de Decathlon proberen.
Een gel om de vijf km.
Overigens enkel bij duurlopen van 24km of langer, bij kortere duurlopen gebruik ik niks.
Verbruikt je lichaam in trainingen dan evenveel als met wedstrijden? ik loop het meeste op vetverbranding dus ging er vanuit dat ik niet zoveel nodig had.mosselmossel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:29:
[...]
Ik gebruik Maurten 100. Elke 5 kilometer één. Dat komt bij mij neer tijdens de marathon op iets meer dan twee per uur. Daarnaast vul ik het nog aan met sportdrank. Daarmee kom ik op een totaal van 60gr per uur ongeveer.
Ik wissel ze soms af met Gu Energy, dat was de gel die ik altijd gebruikte voor Maurten op de markt kwam. Maar Maurten is echt veel fijner, doordat al die zoete meuk niet in je maag komt, maar pas vrijkomt in je darmen.
Edit, het gaat nogal snel met reacties maar de meeste dus wel gels dan ben ik dus de uitzondering
[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 17-03-2023 14:37 ]
In training heb ik er minder nodig, omdat ik dan inderdaad meer vetverbranding loop. Ik heb wel twee duurlopen gebruikt om wel volledig met koolhydraten te laden, om te kijken of ik zo veel ga verteren.Tinusvolkel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:35:
Verbruikt je lichaam in trainingen dan evenveel als met wedstrijden? ik loop het meeste op vetverbranding dus ging er vanuit dat ik niet zoveel nodig had.
Dat was vroeger nog weleens moeilijk, omdat gels toen echt heel zoet waren en dat trekt je maag niet zo lekker. Nu met die Maurten daar dus geen probleem mee.
Maar vergis je niet. Je pakt die gels ook om je training lekkerder te lopen. Als je jezelf al goed verzorgt tijdens het lopen, kan je lijf ook makkelijker en sneller beginnen aan het herstel. Dat is zeker in een marathonschema wel een voordeel.
Gisteren ook een doos gels (SiS) binnen gekregen. Morgen eens uittesten tijdens een trailloop.
babyvoeding, gedroogd fruit of vaak niets bij trainingem. Bij wedatrijden winegums, babyvoeding/knijpfruit en Maurten sportdrankTinusvolkel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:13:
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Huh? Wat! Gelletjes nemen tijdens een training is toch gewoon belangrijk voor het trainen van je maag-darmsysteem zodat je de hoeveelheid koolhydraten die je nodig hebt tijdens een intensieve duurinspanning aankan?
Leesvoer over Training the gut.
Leesvoer over Training the gut.
In mijn geval met Maurten Drink Mix tijdens lange trainingen en af en toe een Maurten Gel.
En bij voorkeur Maurten Drink Mix tijdens een wedstrijd - als dat vanaf de kant kan worden aangegeven - of anders de Maurten gels.
Hun tips lees je op: https://www.maurten.com/fuelguide/run
En bij voorkeur Maurten Drink Mix tijdens een wedstrijd - als dat vanaf de kant kan worden aangegeven - of anders de Maurten gels.
Hun tips lees je op: https://www.maurten.com/fuelguide/run
Ach, iemand anders die ik erover hoorde vond ze dikke prima dus kan zomaar in orde zijn... smaken verschillen.Sherlock schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:04:
[...]
Damn, net een pakje van die Decathlon gels binnen gekregen. Nu nog maar eens proberen om zonder vooroordelen te kijken of ik het wat vind...
@Tinusvolkel
Gelletjes (SIS) en reepjes (decathlon)... Ik vind vast voedsel tijdens het rennen eigenlijk vrij irritant, wil iets hebben wat ik makkelijk weg kan slikken. Maar alleen maar gelletjes is iets teveel van het goede (prima weg te krijgen die SIS, maar overdrijven is ook een vak) en dus ook wat reepjes... ook een beetje om het gevoel te krijgen dat ik iets in mijn maag krijg.
Ik ben wel van plan voor de duurlopen wellicht wat anders mee te nemen ipv reepjes (winegums, stroopwafel, snickers) maar probeer mezelf ook (met het oog op ultras) aan te leren echt genoeg in te nemen dus 'dwing' ik mezelf elk half uur een gelletje of reepje te nemen.
Nu we het er toch over hebben, hoe regelt iedereen zijn sportdrank tijdens wedstrijden? Twee weken geleden kwam ik voor het eerst drinkpunten met bekers tegen tijdens een wedstrijd (tweede wedstrijd maar bij de eerste hadden ze zo'n zakjes) en toen kwam ik erachter dat bekers lastiger zijn. Met een halve marathon in het verschiet volgende week zondag wil ik toch graag wat drinken tussendoor (al is het maar om het beetje plakken van de gels weg te spoelen maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit aan ga pakken.
Meestal niets. In de training loop ik zelden langer dan 2 tot 2,5 uur. Alleen bij "serieuze" trainingen wil ik halverwege nog wel eens een reepje of gelletje opeten. Ik ben SIS beta fan. Met name voor trainingen vind ik de sis beta fuel chew bars fijn. Compact, fijne consistentie, wel iets te kauwen maar niet problematisch met inspanning en bevat geloof ik 50gram koolhydraten.Tinusvolkel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:13:
Alleen in de aanloop naar een wedstrijd iets meer, om te wennen. Dan in principe met de sportvoeding die ik daar ook van plan ben te gebruiken.
If you can see, look. If you can look, observe
Mijn patroon bij wedstrijden met bekertjes ziet er ongeveer als volgt uit:frankv120 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:59:
Nu we het er toch over hebben, hoe regelt iedereen zijn sportdrank tijdens wedstrijden? Twee weken geleden kwam ik voor het eerst drinkpunten met bekers tegen tijdens een wedstrijd (tweede wedstrijd maar bij de eerste hadden ze zo'n zakjes) en toen kwam ik erachter dat bekers lastiger zijn. Met een halve marathon in het verschiet volgende week zondag wil ik toch graag wat drinken tussendoor (al is het maar om het beetje plakken van de gels weg te spoelen maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit aan ga pakken.
Bekertje pakken op racepace; samenknijpen om het niet meteen over de rand te gooien; proberen een slokje te nemen; halve bekertje naast je mond kiepen; hoestbui door het vocht dat in je long verdween; poging twee voor een slok; herhaling van zetten; bekertje weggooien.
Resultaat: alles plakt (handen, gezicht), nat shirt en nog steeds dorst.
Ik steek dus maar gewoon een softflaskje in mijn zak voor een paar slokken onderweg.
Ik heb jaren lang gelopen zonder gels. kreeg echt niks weg. Maar na lang aandringen van looptrainer etc toch er mee gaan trainen en zoeken naar de juiste gel voor mij. Dat is nu dus Amacx. Je kan nog zo hard en veel trainen maar als je niet voldoende eet tijdens een marathon heeft dat een zeer nagatieve invloed op je eind doel.
Juist met duurlopen pak ik ook een gel vanaf 1.5uur of langer. Soms ook bij tempo trainingen (zone3, onder de 4.30pace) En om te oefenen (na bootsen van de wedstrijd) en om uit de vet/spier verbranding te blijven. Na overleg met sport diëtiste, dit serieuzer gaan nemen om meer te gaan eten tijdens trainingen. Als je niet wilt af vallen en het ook niet nodig is, is het belangrijk ook rond en tijdens je trainingen goed aan te vullen. Mijn marathon in NYC ging mis door pure spierpijn in de bovenbenen. Alles was nog goed voor de rest.
Tot mijn verbazing merkte ik zelfs bij de damloop afgelopen jaar dat een gel van 20gram niet overbodig was geweest. Normaal is een goed ontbijt voldoende voor de 16km. Veel wind en regen natuurlijk, maar voelde na 14km toch leeg. Finish in 1.11.48.
Juist met duurlopen pak ik ook een gel vanaf 1.5uur of langer. Soms ook bij tempo trainingen (zone3, onder de 4.30pace) En om te oefenen (na bootsen van de wedstrijd) en om uit de vet/spier verbranding te blijven. Na overleg met sport diëtiste, dit serieuzer gaan nemen om meer te gaan eten tijdens trainingen. Als je niet wilt af vallen en het ook niet nodig is, is het belangrijk ook rond en tijdens je trainingen goed aan te vullen. Mijn marathon in NYC ging mis door pure spierpijn in de bovenbenen. Alles was nog goed voor de rest.
Tot mijn verbazing merkte ik zelfs bij de damloop afgelopen jaar dat een gel van 20gram niet overbodig was geweest. Normaal is een goed ontbijt voldoende voor de 16km. Veel wind en regen natuurlijk, maar voelde na 14km toch leeg. Finish in 1.11.48.
[ Voor 8% gewijzigd door jvang op 17-03-2023 15:15 ]
Ik las hier serieus darmloopjvang schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:10:
@frankv120 ik wandel even of ren heel rustig tijdens het drinken, tijdverlies is minimaal en dan krijg je gewoon genoeg binnen zonder gedoe (een gehoest of omhoog schietende hartslag).
Tijdens een 10k drink ik nooit een en met een halve ook maar heel weinig (dus dan neem ik het minst nauw en ren ik redelijk door al drinkend).
En idd, bekertje "dichtknijpen" in het midden
Tijdens een 10k drink ik nooit een en met een halve ook maar heel weinig (dus dan neem ik het minst nauw en ren ik redelijk door al drinkend).
En idd, bekertje "dichtknijpen" in het midden
ROFL ! Heel herkenbaar !Roozzz schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:06:
[...]
Mijn patroon bij wedstrijden met bekertjes ziet er ongeveer als volgt uit:
Bekertje pakken op racepace; samenknijpen om het niet meteen over de rand te gooien; proberen een slokje te nemen; halve bekertje naast je mond kiepen; hoestbui door het vocht dat in je long verdween; poging twee voor een slok; herhaling van zetten; bekertje weggooien.
Resultaat: alles plakt (handen, gezicht), nat shirt en nog steeds dorst.
1 kleine tip: op het moment dat je drinkt uit dat samengeknepen bekertje je hoofd naar opzij draaien, dan mors je minder op je T-shirt.
Het is een grote plus als de race flesjes water geeft, daar kan je tenminste goed van drinken zonder morsen.
[ Voor 7% gewijzigd door Hartloper op 17-03-2023 16:40 ]
Training: wat goedkope repen en gels van de Decathlon, vooral ook fan van de Katja winegums. Toevallig bij de Makro kwam ik grote zakken tegen, bleek wat meer koolhydraten te bevatten vergeleken met andere winegums en geen onnodig gelatine. Niet dat ik daar expert in ben... maar leuk meegenomen en kauwen makkelijker weg dan ander snoep dat ik eerst had. Ze lagen laatst ook in grote verpakkingen bij de Lidl, maar niet altijd. Training is vooral rustige duurlopen dus dan gaat kauwen wel prima. Vaak snoep ik er ook een paar als ik geen zin heb om te lopen, als soort beloning voordat het werk gedaan is.
Laatst ook nog wat dozen SIS gels goedkoop op de kop getikt die bijna over datum zijn (maar is toch vooral suiker dus dat kan nog wel even mee). Die zijn wat groter alleen wel vloeibaarder.
Drinken onderweg heb ik van Amacx een bus met poeder staan, daar vul ik m'n soft flasks mee. Die is na lange tijd eindelijk op en zoek een vervangend iets. Water is ook oké, maar ben toch minder vermoeid als ik genoeg koolhydraten binnen krijg bij loopjes van >20km (korter dan dat neem ik geen drinken mee).
Wedstrijd: Maurten gels. Klein, compact, makkelijk, consistentie van gummyberen maar neutraal van smaak. Een bekertje water hier en daar, bij de marathon voornamelijk sportdrank.
Drinkposten sla ik bij halve marathon en korter eigenlijk altijd over, tenzij het warm is.
Laatst ook nog wat dozen SIS gels goedkoop op de kop getikt die bijna over datum zijn (maar is toch vooral suiker dus dat kan nog wel even mee). Die zijn wat groter alleen wel vloeibaarder.
Drinken onderweg heb ik van Amacx een bus met poeder staan, daar vul ik m'n soft flasks mee. Die is na lange tijd eindelijk op en zoek een vervangend iets. Water is ook oké, maar ben toch minder vermoeid als ik genoeg koolhydraten binnen krijg bij loopjes van >20km (korter dan dat neem ik geen drinken mee).
Wedstrijd: Maurten gels. Klein, compact, makkelijk, consistentie van gummyberen maar neutraal van smaak. Een bekertje water hier en daar, bij de marathon voornamelijk sportdrank.
Drinkposten sla ik bij halve marathon en korter eigenlijk altijd over, tenzij het warm is.
[ Voor 19% gewijzigd door Slickk op 17-03-2023 16:51 ]
Zelf heb ik ook een keer ervaren dat ik na een uur lopen op hoog tempo leeg was en een gel zeker wel kon gebruiken, liefst dan al genomen na half uur lopen.jvang schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:10:
Ik heb jaren lang gelopen zonder gels. kreeg echt niks weg. Maar na lang aandringen van looptrainer etc toch er mee gaan trainen en zoeken naar de juiste gel voor mij. Dat is nu dus Amacx. Je kan nog zo hard en veel trainen maar als je niet voldoende eet tijdens een marathon heeft dat een zeer nagatieve invloed op je eind doel.
Op het eerste zicht lijken dat weinig lange duurlopen, maar als ik dan naar mijn schema kijk, zie ik dat er ook maar 7 duurlopen > 21 km zullen zijn.sanniep9 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:30:
[...]
Ik neem gels mee. Maar dat is ook puur om mijn maag te laten wennen aan het consumeren van (geconcentreerde) gels tijdens een lange loop. In mijn marathonschema zitten maar enkele lange duurlopen (totaal 6 met een afstand van meer dan 21k) dus die gebruik ik dan zoveel mogelijk als wedstrijdvoorbereiding mbt koolhydraten-inname en hydratatie.
Waarbij ik wel een keer of 4 rond de 20-21 km loop, die tel ik uiteraard niet mee.
Ik maak tussen de 40 en 60 km/week, ik loop 4 keer per week. Ik meen me te herinneren dat jouw kilometeraantal veel hoger is dan het mijne.
Loop jij dan frequenter of zijn je niet-lange duurlopen altijd relatief lang (rond de 15 km) ?
Zoals jullie wel al gemerkt hebben ben ik altijd zeer benieuwd naar de trainingsschema's van anderen
Ik neem bij lange duurlopen altijd wel gelletjes mee, dan ongeveer eentje per uur opslobberen. En winegums, handjevol altijd. Naar mijn idee kan je niet teveel eten tijdens een training
Bij trainingen tussen de 12 en 21k neem ik voor de zekerheid vaak wat winegums mee. Ik heb wel eens echte hongerklop gehad en toen stond ik praktisch stil, klein beetje suiker kan dan net helpen is de ervaring.
Vroeger liep ik makkelijk 21k op nuchtere maag, goed voor trainen van vetverbranding
Maar dat durf ik nu niet meer aan
Bij trainingen tussen de 12 en 21k neem ik voor de zekerheid vaak wat winegums mee. Ik heb wel eens echte hongerklop gehad en toen stond ik praktisch stil, klein beetje suiker kan dan net helpen is de ervaring.
Vroeger liep ik makkelijk 21k op nuchtere maag, goed voor trainen van vetverbranding
Hm, die heb ik laatst ook geprobeerd, maar ik vind het niets. Je bent net een koe, de hele tijd aan het kauwen.Dazzler2120 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:08:
Nu we het toch over gelletjes hebben, Ik zweer bij de gelletjes van Powerbar; https://www.futurumshop.n...shots-cola-24-stuks.phtml
hele fijne gelletjes
Toch weer over naar echte gelletjes.
Nadeel van iets als winegums is dat ik als ik geluk heb hooguit 10% van de zak daadwerkelijk tijdens het rennen eet en de rest tussendoor naar binnen werk.
Het is nogal decadent, maar ik zweer bij Maurten gels. Sportdrank heeft niet mijn voorkeur omdat ik graag zo licht mogelijk loop. Water drink ik wanneer nodig bij drinkpunten onderweg. Van de gels die ik heb geprobeerd bevalt Maurten me het beste omdat (1) het een zo neutraal mogelijke smaak heeft, (2) het relatief weinig rotzooi geeft vanwege de halfvaste consistentie en (3) het voor een gel relatief caloriedicht is.
Zelf loop ik de 1/4 marathon van Rotterdam, is er nog iemand met wie ik op 16 april voor de heenweg kan carpoolen vanuit het Noorden (omgeving Heerenveen)? Het lukt me nl niet om met het OV in de ochtend op tijd te komen (start 9.15 uur).
Hoezo aan het kauwen? Het zijn gewoon slikklafe gelletjes?Philo Melos schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:14:
[...]
Hm, die heb ik laatst ook geprobeerd, maar ik vind het niets. Je bent net een koe, de hele tijd aan het kauwen.
Toch weer over naar echte gelletjes.
Edit: zie net dat ik het verkeerde artikel heb gelinked
Overigens, kwam net dit artikel tegen van de Barkley: https://geertvannispen.nl/blog/barkley-marathons-got-eaten/
Voor de geïnteresseerden!
[ Voor 11% gewijzigd door Dazzler2120 op 17-03-2023 20:45 ]
https://www.bol.com/nl/nl...mation_standard2008093611
Dit zijn dus de gelletjes die ik gebruik, heerlijk
Dit zijn dus de gelletjes die ik gebruik, heerlijk
Via mijn werk kon ik de gels van BYE! proberen. Ze zijn vloeibaarder dan de SiS gels die ik altijd nam en daardoor krijg je ze erg makkelijk naar binnen gewerkt. Zo vloeibaar zelfs dat ik de eerste keer wat te hard kneep en een hele lading over me heen kreeg.
Je scheurt ze ook een stuk makkelijker open dan die van SiS. Positief is daarnaast dat ze uit 100% natuurlijke ingrediënten bestaan en niet te zoet zijn. De smaken mango passie en blauwe bes zijn m'n favoriet; de banaan smaak heeft niet m'n voorkeur en in de appel zaten kleine stukjes, niet heel prettig.
Hun isotone sportdrank en recovery drank zijn trouwens ook erg fijn spul.
BYE! is een blijvertje dus voor mij, ook de prijzen vind ik alleszins redelijk.
Hun isotone sportdrank en recovery drank zijn trouwens ook erg fijn spul.
[ Voor 17% gewijzigd door Slupor op 17-03-2023 21:40 ]
Ik neem bij training nog wel eens water met citroensap en supersuikers (vitargo, clusterdextrine) mee of een kleine softflask met aangelengde gel (ik heb van die grote flessen met Hammer gel, dus ik kan naar believen doseren en soms nog wat zouten of bijv. citroensap:toevoegen) Vroeger nam ik nog wel eens doosjes rozijnen mee. Tijdens echt lange trainingen gebruik ik perpetuem, dat is een poeder met ook eiwitten en die kun je ook zelf dik of dun aanlengen. Gaat ook mee in de waterrugzak bijvoorbeeld (ziet er dan een beetje dubieus uit).
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Nemen jullie iets van zouttabletten ?
Of bouillonblokjes zoals Jo Schoonbroodt ?
https://www.runnersworld....on-onder-3-uur-hardlopen/
Die gells van PowerBar hebben ook best een hoog natrium gehalte, eerlijk gezegd geen idee of ik nog extra zouten zou moeten innemen eigenlijkHartloper schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:17:
Dit was mijn schema + daadwerkelijk gelopen km's van de afgelopen weken:Hartloper schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:58:
[...]
Op het eerste zicht lijken dat weinig lange duurlopen, maar als ik dan naar mijn schema kijk, zie ik dat er ook maar 7 duurlopen > 21 km zullen zijn.
Waarbij ik wel een keer of 4 rond de 20-21 km loop, die tel ik uiteraard niet mee.
Ik maak tussen de 40 en 60 km/week, ik loop 4 keer per week. Ik meen me te herinneren dat jouw kilometeraantal veel hoger is dan het mijne.
Loop jij dan frequenter of zijn je niet-lange duurlopen altijd relatief lang (rond de 15 km) ?
Zoals jullie wel al gemerkt hebben ben ik altijd zeer benieuwd naar de trainingsschema's van anderen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tR7AdYp84nwQDJjodwbSqBNO.jpg?f=user_large)
Het is dus heel veel tussen de 10 en de 13 kilometer. Maar met 6x in de week lopen kom je een heel eind
Ja. Wij zijn zoute zweters, dus als er veel gedronken wordt neem ik nog wel eens een zoutpil. Ik merk het verschil tussen wel/niet vooral in hoe mijn hoofd voelt. Ben ik na het sporten een beetje gaar, dan is dat vaak een zouttekort.Hartloper schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:17:
Inderdaad wel even goed kijken hoeveel er in de rest van evt sportvoeding zit.
[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 17-03-2023 22:35 ]
@Roozzz
Welke zoutpil neem je ? Ik heb nu die van de Decathlon gekocht om eens te proberen, ik zou deze dan nemen op 20 km. Ik heb het vroeger ook al geprobeerd met een stukje van een bouillonblokje, daar voelde ik me niet beter of slechter mee.
@sanniep9
Ik geloof ook dat het totaal aantal kilometers belangrijker is dan de lange duurlopen, al vind ik wel dat er 2-3 keer 30+ bijhoort.
Ik heb hier ooit een link geplaatst waaruit bleek dat er een duidelijke kans was op een snellere tijd als de som van de 5 langste duurlopen 100 mijl was (dat is dus gemiddeld 32km).
Mooi aantal kilometers. Maar 1 rustdag per week, en 1 à 2 workouts per week, en af en toe strides, daar ben ik ook fan van. Je schema heeft ook een mooie verhouding tussen rustig/hard, waarbij de 80/20 verhouding zeker gerespecteerd wordt.
Welke zoutpil neem je ? Ik heb nu die van de Decathlon gekocht om eens te proberen, ik zou deze dan nemen op 20 km. Ik heb het vroeger ook al geprobeerd met een stukje van een bouillonblokje, daar voelde ik me niet beter of slechter mee.
@sanniep9
Ik geloof ook dat het totaal aantal kilometers belangrijker is dan de lange duurlopen, al vind ik wel dat er 2-3 keer 30+ bijhoort.
Ik heb hier ooit een link geplaatst waaruit bleek dat er een duidelijke kans was op een snellere tijd als de som van de 5 langste duurlopen 100 mijl was (dat is dus gemiddeld 32km).
Mooi aantal kilometers. Maar 1 rustdag per week, en 1 à 2 workouts per week, en af en toe strides, daar ben ik ook fan van. Je schema heeft ook een mooie verhouding tussen rustig/hard, waarbij de 80/20 verhouding zeker gerespecteerd wordt.
Vanavond voor de 2e keer de 7km Stevensloop Stadscross van Nijmegen! Heb er echt enorm veel zin in!
De sfeer, route en vibe was echt heel gaaf vorig jaar! Dit zie ik zelf ook meer als een ‘fun’ run dan dat ik echt een tijd wil gaan lopen.
Zijn er nog meer Tweakers die mee gaan doen?
Enige (beginners) vraag waar ik mee zit, is om wel of niet met lange mouwen te gaan lopen. Het gaat zo’n 11 graden worden.
T-Shirt om te rennen kan prima denk ik, maar ik sta 30 minuten of langer in het vak te wachten, en dat is dan echt te koud. Zijn er tips?
De sfeer, route en vibe was echt heel gaaf vorig jaar! Dit zie ik zelf ook meer als een ‘fun’ run dan dat ik echt een tijd wil gaan lopen.
Enige (beginners) vraag waar ik mee zit, is om wel of niet met lange mouwen te gaan lopen. Het gaat zo’n 11 graden worden.
T-Shirt om te rennen kan prima denk ik, maar ik sta 30 minuten of langer in het vak te wachten, en dat is dan echt te koud. Zijn er tips?
Denk +10 graden erbij, zou je met 21 graden lange mouwen aan doen als je niet aan het sporten ben? Dan nu ook wel/nietJWHtje schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:01:
Vanavond voor de 2e keer de 7km Stevensloop Stadscross van Nijmegen! Heb er echt enorm veel zin in!
Opgepropt in een startvak valt het altijd wel mee met de kou. Eventueel kan je een oud shirt aan doen dat je kort voor de start uittrekt en aan de kant gooit. Of een poncho/ vuilniszak.JWHtje schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:01:
Suc6 en veel plezier!
Een oud vest of trui mee, die doe ik dan vlak voor de start uit en hang ik in het hek. Mocht hij er na de finish nog hangen dan prima, neem ik hem weer mee en anders ook goed. Vaak worden die dingen bij (grotere) evenementen ook verzameld voor recycling of het goede doel.JWHtje schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:01:
Anders en wegwerp poncho of vuilniszak, helpt tegen wind en regen en houdt warmte vast.
Wij hebben een potje van Hammer nutrition: endurolytes extreme.Hartloper schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:11:
@Roozzz
Daar zat waarschijnlijk een idee achter, maar dat is te lang geleden. Je doet wel even met de 120tabs
Ze hanteert een beetje de Hanson filosofie: omdat je al met vermoeide benen je lange duurloop doet, simuleer je het laatste gedeelte van de marathon en dan hoeft die duurloop ook niet perse meer dan 30k te zijn.Hartloper schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:11:
@sanniep9
De eerste twee trainingsweken die ik hierboven heb gepost, geven wel aardig de structuur aan. In principe is het:
Week 1: interval/fartlek op di en vr, rustige lange duurloop op zo
Week 2: interval/fartlek op wo, duurloop op za met langere tempo interval(len) op ongeveer HM of FM tempo.
En dat herhaalt zich dan eindeloos
Vanochtend dus 3x 3k gedaan met 800m recovery (week 2, za).
6k inlopen, daarna dus 3x 3k met de eerste 1,5k in 407-410 pace (ongeveer half marathon tempo) en de tweede 1,5k iets sneller in 403-407 tempo en tot slot 6k uitlopen voor een totaal van 23,5k.
Ik denk dat ik die 80/20 niet helemaal haal, maar ik heb ook wel ergens gelezen dat voor lopers met een lager weekvolume dat ook niet heilig is en die wel meer kunnen opschuiven naar de 70/30 of misschien wel 60/40. Als ik naar 100+ km per week zou gaan, zou ik voornamelijk rustige km's toevoegen en waarschijnlijk meer op een verhouding van 80/20 uitkomen.
Ik heb al een tijd problemen met mijn borstband. Ik gebruik de Garmin HRM Dual voor zowel het hardlopen als het fietsen. Voor fietsen is het ideaal, maar met hardlopen werkt het een stuk minder.
Wat er gebeurt is, wanneer ik start met hardlopen, mijn geregistreerde hartslag door het dak gaat. De hartslag vliegt in de eerste minuten naar de 200 en blijft daar dan een aantal minuten (of langer) op hangen. Verschuiven van de band helpt soms, maar lang niet altijd. Uiteindelijk normaliseert dit en registreert de band mijn hartslag wel goed.
Ik gebruik de band dan ook niet op dit moment, omdat de gemiddeldes totaal niet representatief zijn. Zoals ik zei, met fietsen is dit niet het geval. Ik maak de band vantevoren vochtig en hij zit strak genoeg, daar zou het niet aan moeten liggen.
Iemand bekent met dit probleem? Wil eventueel best een andere band kopen, zoals de Polar H10, maar als het niet hoeft dan besteed ik het geld liever aan iets anders
Wat er gebeurt is, wanneer ik start met hardlopen, mijn geregistreerde hartslag door het dak gaat. De hartslag vliegt in de eerste minuten naar de 200 en blijft daar dan een aantal minuten (of langer) op hangen. Verschuiven van de band helpt soms, maar lang niet altijd. Uiteindelijk normaliseert dit en registreert de band mijn hartslag wel goed.
Ik gebruik de band dan ook niet op dit moment, omdat de gemiddeldes totaal niet representatief zijn. Zoals ik zei, met fietsen is dit niet het geval. Ik maak de band vantevoren vochtig en hij zit strak genoeg, daar zou het niet aan moeten liggen.
Iemand bekent met dit probleem? Wil eventueel best een andere band kopen, zoals de Polar H10, maar als het niet hoeft dan besteed ik het geld liever aan iets anders
Afgelopen dinsdag intervaltraining gehad. Kamp helaas al weken met een lopersknie, na een kilometer of 3 op moeten geven.
Het gekke is dat ik vooral op de baan moeite heb om een training te voltooien, de laatste twee keer niet gelukt.
Vandaag heel rustig meegedaan aan een park training en hoewel ik de training af hen kunnen maken ging het niet geheel pijnloos.
Waar zou hem dat om kunnen zitten? Heeft dat met de demping van de baan te maken?
Heeft iemand nog tips om van deze blessure af te komen? Ik speel met de gedachte om maandag de fysio te contacteren.
Training van vandaag:
https://mysports.tomtom.c...FwkO6Qx57xaxg?format=html
Het gekke is dat ik vooral op de baan moeite heb om een training te voltooien, de laatste twee keer niet gelukt.
Vandaag heel rustig meegedaan aan een park training en hoewel ik de training af hen kunnen maken ging het niet geheel pijnloos.
Waar zou hem dat om kunnen zitten? Heeft dat met de demping van de baan te maken?
Heeft iemand nog tips om van deze blessure af te komen? Ik speel met de gedachte om maandag de fysio te contacteren.
Training van vandaag:
https://mysports.tomtom.c...FwkO6Qx57xaxg?format=html
Batterij al vervangen? Problemen met rare meetwaarden zijn 9vd10x een bijna lege batterij.jaihel schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:29:
Ik heb al een tijd problemen met mijn borstband. Ik gebruik de Garmin HRM Dual voor zowel het hardlopen als het fietsen. Voor fietsen is het ideaal, maar met hardlopen werkt het een stuk minder.
Gooi je hem ook wel eens in de was? Zoutophopingen kunnen ook een probleem zijn.
@Spasm meer bochten op de baan dus andere krachten en belasting?
Verder gewoon naar de fysio gaan, probleem is dat last van je knie vele oorzaken kan hebben (compenseren van andere zwakheden die leiden tot knie problemen).
Meestal komt het wel neer op krachttraining en corestability oefeningen.
Toen ik last had van een lopersknie, aan de rechterkant, was de oorzaak een zwakker linker been.
Ik had toen ook wel baat bij een zogenaamde "it-band", die fixeert je pees met waardoor er minder wrijving en irritatie is. Wel meer symptoombestrijding maar gecombineerd met oefeningen en daadwerkelijk het probleem aanpakken kom ik daardoor aardig blijven lopen tijdens het hele proces.
Verder gewoon naar de fysio gaan, probleem is dat last van je knie vele oorzaken kan hebben (compenseren van andere zwakheden die leiden tot knie problemen).
Meestal komt het wel neer op krachttraining en corestability oefeningen.
Toen ik last had van een lopersknie, aan de rechterkant, was de oorzaak een zwakker linker been.
Ik had toen ook wel baat bij een zogenaamde "it-band", die fixeert je pees met waardoor er minder wrijving en irritatie is. Wel meer symptoombestrijding maar gecombineerd met oefeningen en daadwerkelijk het probleem aanpakken kom ik daardoor aardig blijven lopen tijdens het hele proces.
Ga beide doen!Roozzz schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:12:
[...]
Batterij al vervangen? Problemen met rare meetwaarden zijn 9vd10x een bijna lege batterij.
Gooi je hem ook wel eens in de was? Zoutophopingen kunnen ook een probleem zijn.
Goed en regelmatig schoonmaken in een handwasje deed bij mij de trick. Werd er helemaal tureluurs van. Had precies wat jij omschrijft.jaihel schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:29:
@m0ridin Zit wel wat in inderdaad die theorie over de bochten. Moet ook zeggen dat ik de laatste keer iets te laat was op de training en de groep wilde inhalen die 200 meter verderop aan het inlopen was.
Achteraf had ik ze misschien beter tegemoet kunnen lopen.
Ik zal inderdaad de fysio maar eens bellen volgende week, thanks.
Achteraf had ik ze misschien beter tegemoet kunnen lopen.
Ik zal inderdaad de fysio maar eens bellen volgende week, thanks.
Toevallig was ik laatst wat aan het lezen over winegums en gummyberen... en hier stond dat je die gelatine juist wel wil icm vitamine C om extra collageen aanmaak te krijgenSlickk schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:45:
Training: wat goedkope repen en gels van de Decathlon, vooral ook fan van de Katja winegums. Toevallig bij de Makro kwam ik grote zakken tegen, bleek wat meer koolhydraten te bevatten vergeleken met andere winegums en geen onnodig gelatine. Niet dat ik daar expert in ben... ...
(heb er geen andere bronnen op nageslagen
[ Voor 7% gewijzigd door KnOeFz op 18-03-2023 15:26 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Vandaag een zakje van meegenomen, mocht er morgen nog over zijn neem ik er wat mee (ldl van 3u op t programma)Slickk schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:45:
Training: wat goedkope repen en gels van de Decathlon, vooral ook fan van de Katja winegums. Toevallig bij de Makro kwam ik grote zakken tegen, bleek wat meer koolhydraten te bevatten vergeleken met andere winegums en geen onnodig gelatine. Niet dat ik daar expert in ben... maar leuk meegenomen en kauwen makkelijker weg dan ander snoep dat ik eerst had. Ze lagen laatst ook in grote verpakkingen bij de Lidl, maar niet altijd. Training is vooral rustige duurlopen dus dan gaat kauwen wel prima. Vaak snoep ik er ook een paar als ik geen zin heb om te lopen, als soort beloning voordat het werk gedaan is.![]()
...
Interessant, dat wist ik niet! Alleen zoals ze zelf al zeggen in het artikel, moet je 15 gram gelatine innemen en 100 gram winegums bevat zo’n 5 gram gelatine… Dat wordt een leuk vreetfestijn om het effect te halen ben ik bang. Zal bij mij max 50 gram aan winegums zijn denk ikKnOeFz schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:25:
[...]
Toevallig was ik laatst wat aan het lezen over winegums en gummyberen... en hier stond dat je die gelatine juist wel wil icm vitamine C om extra collageen aanmaak te krijgenen daardoor hoger belastbare pezen, spieren en gewrichten krijgt door de combinatie met impact beweging.
(heb er geen andere bronnen op nageslagen)
Kroeg tot kroegloop, done! Totaal niet volgens plan, goed doorweekt van de regen, maar wel heerlijk gelopen. En @KevinK92 na de start weg zien stuiven!
Ik had op mijn Forerunner 245 een PacePro strategie ingesteld, maar bij het starten bevroor het scherm en kwam er ook geen kilometer split tijdens de eerste 2 kilometer. Dus maar besloten om een maat die weg ging op gemiddeld 4:10 min/km te volgen en het maar op gevoel te doen.
We zijn goed nat geregend, en op de fietspaden stonden geregeld grote plassen, dus nat van top tot teen. Maar wel een perfecte temperatuur om te lopen! De vriend die ik volgde kon het tempo na 5 km niet meer vasthouden, maar omdat ik me goed voelde trok ik het gewoon lekker door. In de laatste paar kilometer zelfs al jagende op lopers voor mij nog kunnen versnellen, dus heerlijk over de finish gekomen. Netto 37:06, gemiddeld iets van 3:57.
Na een paar bekertjes water nog 7 kilometer uitgelopen huiswaarts in het zonnetje. Dan is zo'n middag hardlopen echt genieten!
Ik had op mijn Forerunner 245 een PacePro strategie ingesteld, maar bij het starten bevroor het scherm en kwam er ook geen kilometer split tijdens de eerste 2 kilometer. Dus maar besloten om een maat die weg ging op gemiddeld 4:10 min/km te volgen en het maar op gevoel te doen.
We zijn goed nat geregend, en op de fietspaden stonden geregeld grote plassen, dus nat van top tot teen. Maar wel een perfecte temperatuur om te lopen! De vriend die ik volgde kon het tempo na 5 km niet meer vasthouden, maar omdat ik me goed voelde trok ik het gewoon lekker door. In de laatste paar kilometer zelfs al jagende op lopers voor mij nog kunnen versnellen, dus heerlijk over de finish gekomen. Netto 37:06, gemiddeld iets van 3:57.
Na een paar bekertjes water nog 7 kilometer uitgelopen huiswaarts in het zonnetje. Dan is zo'n middag hardlopen echt genieten!
Laatst gekocht—prima spul, maar vind het wat onhandig dat het vrij veel poeder is om te mengen met 500ml, waardoor je met bijna 700ml blijft.. en dat past niet in mijn Salomon-flask. Beetje zonde om de rest weg te gooien met die prijs.Loldor schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:42:
Het is nogal decadent, maar ik zweer bij Maurten gels. Sportdrank heeft niet mijn voorkeur omdat ik graag zo licht mogelijk loop. Water drink ik wanneer nodig bij drinkpunten onderweg. Van de gels die ik heb geprobeerd bevalt Maurten me het beste omdat (1) het een zo neutraal mogelijke smaak heeft, (2) het relatief weinig rotzooi geeft vanwege de halfvaste consistentie en (3) het voor een gel relatief caloriedicht is.
Inderdaad, gisteren de Kroeg tot Kroegloop in heel wisselvallende weersomstandigheden. Er stonden twee lopers bij me in de buurt aan de start waarvan ik dacht "Hmm, zou dat @SkyR zijn?" De eerste aangesproken, bleek het niet te zijn, de tweede maar laten gaan want we mochten bijna weg.SkyR schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:18:
Kroeg tot kroegloop, done! Totaal niet volgens plan, goed doorweekt van de regen, maar wel heerlijk gelopen. En @KevinK92 na de start weg zien stuiven!
Na een kleine 400 meter leek de nummer 1 al bijna halverwege te zijn, waar ik een opmerking over maakte tegen degene naast me. Dat bleek dus uiteindelijk wel SkyR te zijn, heel leuk om elkaar ook in real-life eens tegen te komen.
Het doel was een PR op de 5km en daarna wel zien waar het schip strandt, dus ging ik weg met het idee om 3:50 te lopen. Nog nooit gedaan over meer dan een km, dus best een uitdaging mentaal gezien, maar de Vaporfly's geven je toch een gevoel dat je vliegt.
De GPS en de kilometerbordjes langs de weg hadden weer ouderwets onenigheid met elkaar, maar na 5km op de GPS was er 18:46 verstreken, op de bordjes deed ik er 18:59 over. Geen gecertificeerd parcours of een baan waar je precies weet hoeveel je gelopen hebt, maar ik ga nu lopen verkondigen dat ik de 5km onder de 19 minuten heb gelopen!
Vanaf dat punt begon het echt gigantisch te regenen. Zoals SkyR al schreef: fietspaden stonden blank en volgens mij was zelfs de carbonplaat in m'n schoenen nat, zo hard ging het. Ik probeerde nog wel door te zetten, maar het verval in tijd was wel onvermijdelijk, ook vanwege het weer. Uiteindelijk gefinisht in 35:58, waardoor ik meer dan 6 minuten sneller was dan ooit op dit parcours
Strava
@TobyD dan is je verhouding niet goed. Of je hebt softflasks die geen 500 ml zijn?
Ik heb de Maurten bidon meebesteld bij mijn eerste bestelling. Die geeft met een lijn aan tot waar je water moet vullen. De bidon met drinkmix schenk ik over, het past vervolgens precies in m'n Salomon 500ml softflask
Ik heb de Maurten bidon meebesteld bij mijn eerste bestelling. Die geeft met een lijn aan tot waar je water moet vullen. De bidon met drinkmix schenk ik over, het past vervolgens precies in m'n Salomon 500ml softflask
Je moet er ook geen 500ml water bij mengen. Het moet 500ml worden.TobyD schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:21:
[...]
Laatst gekocht—prima spul, maar vind het wat onhandig dat het vrij veel poeder is om te mengen met 500ml, waardoor je met bijna 700ml blijft.. en dat past niet in mijn Salomon-flask. Beetje zonde om de rest weg te gooien met die prijs.
Dus dat spul in een 500ml bidon en dan aftoppen met water.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Top, dank voor de reacties!
Misschien als meer relevante contributie tot het topic: ik ben aan het trainen voor 2 ultra’s (70km UTMB St. Jacques en 110km Val d’Aran)! Vorig jaar een 50km en 80km gedaan, nu weer een stuk verder, en veel meer hoogtemeters. Volgende maand ook voor het eerst de marathon van Rotterdam, wilde hem toch eens lopen ondanks dat ik in het buitenland woon.
Misschien als meer relevante contributie tot het topic: ik ben aan het trainen voor 2 ultra’s (70km UTMB St. Jacques en 110km Val d’Aran)! Vorig jaar een 50km en 80km gedaan, nu weer een stuk verder, en veel meer hoogtemeters. Volgende maand ook voor het eerst de marathon van Rotterdam, wilde hem toch eens lopen ondanks dat ik in het buitenland woon.
Vandaag volgens plan 34 km gelopen. Moest aan 12 per uur, 5:00/km.
Ik had een short aan, een thermisch onderhemdje zonder mouwen, een T-shirt, een petje, handschoenen en een rugzak.
Het regende, waaide en was 9 graden zodat de eerste 3 kms vanzelf aan 4:25 gingen om het warm te krijgen.
Na 3 km kwam ik mijn loopmaatje tegen en gezellig keuvelend tikten we de kilometers weg.
Na een uur stopte het gelukkig met regenen.
Op 6-12-18-24-30 km nam ik een gel en dronk ik water. Vlak voor de start had ik een Aquarius van 500 ml weggewerkt. Tijdens het lopen dronk ik in totaal 1 liter water, dus samen 1500 ml. Het moet zijn dat ik wat teveel gedronken had want na 20 km moest ik stoppen voor een grote plas, en ook na thuiskomst had ik bleke urine.
Vanaf 20 km werden mijn benen wat strammer, maar het tempo bleef behouden en ik eindigde met 4:47/km gemiddeld. Eigenlijk te snel, maar aangezien het een tempo was waarop ik vlot kon babbelen denk ik toch dat het niet zo erg was trainingstechnisch bezien.
Op mijn eentje zou ik trager gelopen hebben, maar zo'n 30+ duurloop is iets waar ik nog steeds tegenop zie, en met zijn tweeën passeert de tijd veel vlugger.
Volgende week staat er een duurloop van 36 km op het programma, dat is wel heel ver, misschien dat we het weer op 34 km houden. Dit was al mijn langste duurloop ooit, ik betwijfel een beetje of 36 km niet te ver is.
Deze week 65 km gelopen, dat moet ook een record zijn, voorlopig protesteren de benen niet.
Ik had een short aan, een thermisch onderhemdje zonder mouwen, een T-shirt, een petje, handschoenen en een rugzak.
Het regende, waaide en was 9 graden zodat de eerste 3 kms vanzelf aan 4:25 gingen om het warm te krijgen.
Na 3 km kwam ik mijn loopmaatje tegen en gezellig keuvelend tikten we de kilometers weg.
Na een uur stopte het gelukkig met regenen.
Op 6-12-18-24-30 km nam ik een gel en dronk ik water. Vlak voor de start had ik een Aquarius van 500 ml weggewerkt. Tijdens het lopen dronk ik in totaal 1 liter water, dus samen 1500 ml. Het moet zijn dat ik wat teveel gedronken had want na 20 km moest ik stoppen voor een grote plas, en ook na thuiskomst had ik bleke urine.
Vanaf 20 km werden mijn benen wat strammer, maar het tempo bleef behouden en ik eindigde met 4:47/km gemiddeld. Eigenlijk te snel, maar aangezien het een tempo was waarop ik vlot kon babbelen denk ik toch dat het niet zo erg was trainingstechnisch bezien.
Op mijn eentje zou ik trager gelopen hebben, maar zo'n 30+ duurloop is iets waar ik nog steeds tegenop zie, en met zijn tweeën passeert de tijd veel vlugger.
Volgende week staat er een duurloop van 36 km op het programma, dat is wel heel ver, misschien dat we het weer op 34 km houden. Dit was al mijn langste duurloop ooit, ik betwijfel een beetje of 36 km niet te ver is.
Deze week 65 km gelopen, dat moet ook een record zijn, voorlopig protesteren de benen niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Hartloper op 19-03-2023 15:31 ]
Ik liep vandaag met mijn wedstrijdshort (Tracksmith Van Cortland shorts), en normaal loop ik daaronder met een sport-boxershort van Odlo. Maar het shortje is kort en de boxershort komt er een beetje onderuit.
Daarom nu de sportonderbroek van Decathlon eronder aangedaan, zonder grote verwachtingen, want het ding kost maar 5 euro. Maar dat viel helemaal niet tegen, ik ga dat op de grote dag ook dragen.
Daarom nu de sportonderbroek van Decathlon eronder aangedaan, zonder grote verwachtingen, want het ding kost maar 5 euro. Maar dat viel helemaal niet tegen, ik ga dat op de grote dag ook dragen.
Ik heb een vraagje betreffende wie er aan de kant moet als je op een fietspad in beide richtingen loopt. Ik loop altijd aan de rechterkant, wat voor mij goed voelt, omdat dan de richtingen gewoon doorstromen. Veel hardlopers lopen me echter aan die kant tegemoet, omdat zij links lopen. Aangezien ik rechts loop, dus aan de juiste kant van de weg vind ik dan dat ik niet degene ben die aan de kant moet, maar de linkslopers gaan eigenlijk nooit aan de kant. Hardlopers mogen aan beide kanten lopen, maar omdat zij aan de "verkeerde" kant lopen vind ik dat zij zich moeten aanpassen en niet ik. Hoe zien jullie dat?
Zijn geen regels voor, maar er is niks mis met gewoon netjes zijn en zelf een klein beetje opzij gaan. In het beste geval doet de tegenligger dat ook, lachen jullie was en passeren elkaar alsnog zonder te raken.Hardloperz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:13:
Ik heb een vraagje betreffende wie er aan de kant moet als je op een fietspad in beide richtingen loopt. Ik loop altijd aan de rechterkant, wat voor mij goed voelt, omdat dan de richtingen gewoon doorstromen. Veel hardlopers lopen me echter aan die kant tegemoet, omdat zij links lopen. Aangezien ik rechts loop, dus aan de juiste kant van de weg vind ik dan dat ik niet degene ben die aan de kant moet, maar de linkslopers gaan eigenlijk nooit aan de kant. Hardlopers mogen aan beide kanten lopen, maar omdat zij aan de "verkeerde" kant lopen vind ik dat zij zich moeten aanpassen en niet ik. Hoe zien jullie dat?
Wat maakt het uit wie “gelijk” heeft, gewoon een beetje beleefd zijn en aan de kant gaan.Hardloperz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:13:
Het probleem is dus dat niemand gelijk heeft, maar ik het raar vind dat ik links moet gaan uitwijken als ik helemaal rechts loop om een frontale botsing te voorkomen met iemand die in feite tegen het verkeer in loopt. Ik vraag me af of mijn geïrriteerde gevoel daarover terecht is.Secsytime schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:01:
[...]
Wat maakt het uit wie “gelijk” heeft, gewoon een beetje beleefd zijn en aan de kant gaan.
Eind juni wil ik graag een halve marathon gaan lopen. Ik loop nu zelf ook al 1 a 2 in de week een rondje van ~10 km rond de 5:00/km. Daarnaast nog een ronde op de mountainbike elke week. Enige basisconditie is er dus al wel.
Ik ben op zoek naar een trainingsschema app, wat ik via de Apple Watch kan gebruiken. Is er zoiets? Mag ook best betaald zijn. Ben al veel PDF's tegengekomen met daarin verschillende trainingsvormen, maar zou dit het liefste via mijn Apple Watch doen. Dan hoef ik niet zelf de workouts bij te houden of vooraf te programmeren.
Ik ben op zoek naar een trainingsschema app, wat ik via de Apple Watch kan gebruiken. Is er zoiets? Mag ook best betaald zijn. Ben al veel PDF's tegengekomen met daarin verschillende trainingsvormen, maar zou dit het liefste via mijn Apple Watch doen. Dan hoef ik niet zelf de workouts bij te houden of vooraf te programmeren.
Inmiddels is het geen regel meer, maar voorheen was het juist de bedoeling om buiten de bebouwde kom links te lopen. Ik doe dat zelf nog steeds, omdat ik dan het tegemoetkomend verkeer kan zien, en het achteropkomend verkeer gewoon voorbij kan gaan.Hardloperz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:18:
[...]
Het probleem is dus dat niemand gelijk heeft, maar ik het raar vind dat ik links moet gaan uitwijken als ik helemaal rechts loop om een frontale botsing te voorkomen met iemand die in feite tegen het verkeer in loopt. Ik vraag me af of mijn geïrriteerde gevoel daarover terecht is.
Moet zeggen dat ik bij een bocht naar links, waarbij je niet 'door de bocht' kunt kijken wel even rechts ga lopen, dan heb je veel beter overzicht. Uiteraard zorg ik dat ik geen ander verkeer hinder als ik van plaats op het fietspad wissel.
Geïrriteerd? We zijn toch allemaal lopers, wat maakt het uit. Waarom laat je je over zoiets simpels zo opnaaien dat het je gemoedstoestand beïnvloed? Ik groet alle lopers en ga voor iedereen aan de kant hoor, goede kant, slechte kant.Hardloperz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:18:
[...]
Het probleem is dus dat niemand gelijk heeft, maar ik het raar vind dat ik links moet gaan uitwijken als ik helemaal rechts loop om een frontale botsing te voorkomen met iemand die in feite tegen het verkeer in loopt. Ik vraag me af of mijn geïrriteerde gevoel daarover terecht is.
Ik verbaas mij ook over links of rechts lopen op fietspaden. Ik loop altijd rechts maar ook wandelaars lopen doorgaans aan de "verkeerde" kant.
Ik werd een keer toegeschreeuwd door een achter opkomende wielrenner dat ik aan de verkeerde kant liepvop het fietspad. Dus ik ben het een keer gaan opzoeken en de wandelbond als ook de anwb adviseren de volgende regel. Loop je op een gescheiden voet of fietspad, pak je de rechterkant. Zodra je op een gedeelde weg met autos komt, loop je uit veiligheid aan de linker kant.
Maar het blijft gewoon een beetje geven en nemen.
Ik werd een keer toegeschreeuwd door een achter opkomende wielrenner dat ik aan de verkeerde kant liepvop het fietspad. Dus ik ben het een keer gaan opzoeken en de wandelbond als ook de anwb adviseren de volgende regel. Loop je op een gescheiden voet of fietspad, pak je de rechterkant. Zodra je op een gedeelde weg met autos komt, loop je uit veiligheid aan de linker kant.
Maar het blijft gewoon een beetje geven en nemen.
Ik gebruik ze zelf niet, maar zijn Nike run club of Runtastic geen goede opties in dat geval ?[b][message=74808394,noline
Trenara workout in de apple watch zetten? erg makkelijk..Helix schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:19:
Eind juni wil ik graag een halve marathon gaan lopen. Ik loop nu zelf ook al 1 a 2 in de week een rondje van ~10 km rond de 5:00/km. Daarnaast nog een ronde op de mountainbike elke week. Enige basisconditie is er dus al wel.
Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0
Ik had het plan opgevat om komende zondag de Two Rivers Marathon te lopen. Maar vandaag definitief de knoop doorgehakt om niet te starten. De voorbereiding verliep 14 weken als een zonnetje en 3:10 leek een heel haalbaar doel. Tot drie weken terug, toen ik corona of een griepje opliep. Ik testte (richting einde) negatief, maar het gevoel matcht wel.
Anyway, mijn hart en longen willen nog voor geen meter. Een rondje op wat hersteltempo was, is nu gewoon marathontempo als ik naar gevoel/hartslag kijk. Én na een klein uurtje ben ik helemaal afgedraaid. De beentjes worden er daarentegen niet moe van. De timing kon niet heel veel slechter
De conclusie is wel dat ik nu geen marathon ga (of kan) lopen. Dus mocht iemand interesse hebben in een startnummer voor de Two Rivers Marathon komende zondag 26 maart in Zaltbommel, stuur me even een berichtje.
Anyway, mijn hart en longen willen nog voor geen meter. Een rondje op wat hersteltempo was, is nu gewoon marathontempo als ik naar gevoel/hartslag kijk. Én na een klein uurtje ben ik helemaal afgedraaid. De beentjes worden er daarentegen niet moe van. De timing kon niet heel veel slechter
De conclusie is wel dat ik nu geen marathon ga (of kan) lopen. Dus mocht iemand interesse hebben in een startnummer voor de Two Rivers Marathon komende zondag 26 maart in Zaltbommel, stuur me even een berichtje.
Jammer @Roozzz maar het klinkt wel als de goede beslissing.
Ik ben het wel met je eens. Ik vind ook dat de linkslopers moeten uitwijken. Niet zozeer omdat ik als rechtsloper aan de goede kant zou lopen, maar meer omdat zij het achteropkomende verkeer van mij beter kunnen inschatten/signaleren. Ik zou anders met eventueel verkeer dat bij mij achterop komt, de weg op worden "gedrukt". Dus ik zou het niet meer dan fatsoenlijk vinden als de linksloper de uitwijkmanoeuvre uitvoert. Maar helaas zien de meeste linkslopers (meestal wandelaars overigens) dat niet zo.Hardloperz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:18:
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door sanniep9 op 19-03-2023 20:52 . Reden: typo ]
Geen idee wat hoort, ik loop meestal rechts en wijk meestal uit.. soms is de ander eerder een wijkt die uit.Hardloperz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:13:
Maak me er echt geen seconde druk om.
Als ik iemand groet en die ander loopt stoïcijns door, zonder blik of groet, daarentegen... Dat kan me aardig irriteren
Na de leuke loop van gisteren stond er vandaag nog een langzame duurloop van 3 uur op het schema. Vanaf komende week is het langzaam afbouwen richting de marathon, met volgende week een mooie testloop met de 2bruggenloop halve marathon in Kampen.
Na wat uitstelgedrag in de ochtend liep ik uiteindelijk om 10 uur de deur uit. De benen voelden tijdens 5 minuten warming up zowaar best goed ondanks de inspanning van gisteren. Prima loopweer, licht bewolkt, 11 graden, hele lichte wind. Dus lekker in kort-kort op pad. Na een half uur iedere 2 kilometer een versnelling naar MT van 60 seconden. Een paar afleveringen van de Slimmer Presteren podcast aangezet en zo tikten de uren probleemloos weg. Met nog 5 minuten cooling down met wat rustige strides kwam het dagtotaal op iets meer dan 36 kilometer in 3 uur 10 minuten. Prima, afgevinkt!
De meest pittige weken zijn nu achter de rug, het afbouwen gaat beginnen. Nog 4 weken te gaan tot de marathon!
Na wat uitstelgedrag in de ochtend liep ik uiteindelijk om 10 uur de deur uit. De benen voelden tijdens 5 minuten warming up zowaar best goed ondanks de inspanning van gisteren. Prima loopweer, licht bewolkt, 11 graden, hele lichte wind. Dus lekker in kort-kort op pad. Na een half uur iedere 2 kilometer een versnelling naar MT van 60 seconden. Een paar afleveringen van de Slimmer Presteren podcast aangezet en zo tikten de uren probleemloos weg. Met nog 5 minuten cooling down met wat rustige strides kwam het dagtotaal op iets meer dan 36 kilometer in 3 uur 10 minuten. Prima, afgevinkt!
De meest pittige weken zijn nu achter de rug, het afbouwen gaat beginnen. Nog 4 weken te gaan tot de marathon!
Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.