Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:01
Secsytime schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:45:
[...]
Koop je een Stryd voor ~ 200 € moet je nog een abonnement nemen om daadwerkelijk trainingen op power te kunnen doen, echt schandalig.
Klinkklare onzin! Ik train op vermogen en heb geen Stryd-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

elastiek schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:49:
[...]

Klinkklare onzin! Ik train op vermogen en heb geen Stryd-abonnement.
Third party app zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Adiposed schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:48:
[...]

Of je start een gratis training plan via de app en via Final Surge kun je makkelijk zelf workouts op power maken. Werkt fantastisch. Ja, het is een omweg en dat is jammer, maar werken doet het.
Het werkt dus niet, of je moet een third party app nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 20:57
Secsytime schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:29:
[...]

Het werkt dus niet, of je moet een third party app nemen.
Dan lees je dus over het gratis training plan heen, wat gewoon in de Stryd app aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Adiposed schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:34:
[...]

Dan lees je dus over het gratis training plan heen, wat gewoon in de Stryd app aangeboden wordt.
Ik hoef geen training plan, ik wil gewoon een workout kunnen configureren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:05
Slupor schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:31:
[...]

Heel nette tijd hoor! Maar.. is het niet eigenlijk een time trial i.p.v. tempoloop? :+ In hardlooptermen komt een tempoloop meestal ruwweg overeen met je (beoogd) marathontempo, en is dus een stuk rustiger dan 10K pace. :P

Met een vergelijkbaar 10K PR liep ik afgelopen november net onder de 1:18 op de halve, dus denk dat er in potentie ook wel een mooie verbetering op de halve voor je inzit!
De 3:45/km was het beoogd halve marathon tempo voor over pakweg 1.5 maand. Maar af en en toe loopt het net wat anders. :)

Verder ook wel benieuwd wat dat gaat worden, vandaag was het op “normale” hardloopschoenen zonder echt op voeding gelet te hebben.

Maar mooie tijd _/-\o_ die <1:18 zit er hier denk ik nog niet in.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo!
Maandag 23e: all time 10K PR, gezond eetfase, gezond slaapritme, alles klär!
Wo 25e tm za 28e: skien + apres ski + slecht eten/slapen
maandag 30e: corona positief + hier piepen op forum dat mijn ritme er nu echt af gaat
Afgelopen week: miljoen uur geslapen, loodzware griepbenen.

Nu dacht ik: ik ziek goed uit, en dan bouw ik langzaam op.
Echter... Dit is mijn 3e keer corona en die 1e keer was ik echt goed ziek. Ik heb achteraf veel en veel te lang gewacht met sporten weer i.c.m. thuiswerken. Gevolg conditie en spier volledig in de vernieling.

Dus... vandaag op dag plusminus 13 van mijn besmetting gewoon gaan rennen vanmiddag. Vanochtend nog 3 uur extra geslapen wegens zo onwijs moe. Einde dag gaan rennen en verrek; ging best goed! Lage HR proberen te lopen en tempo was maar iets lager dan mijn normale langzame duurtempo. En HR paar slagen hoger dan ik wilde op dat tempo.

Lang verhaal kort: ziek goed uit, maar wacht ook niet te lang. Ik voel me nu fitter dan vanochtend.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:04
Update van mijn 5K challenge…

Gisteren besloten om de boel af te breken. Helaas heeft de griep/COVID/Manflu waar ik eerder over schreef een behoorlijke impact gehad op het lopen afgelopen week. Zelfs bij laag tempo schiet de hartslag als een raket omhoog. Ik baal als een stekker maar het is niet anders :(

Hoe is het gegaan (na 75 dagen)?

- Gemiddelde hartslag bij 10km/u is van 145+ naar 130- gezakt.
- Rusthartslag is van 53 naar 50 gezakt.
- Garmin race predictor geeft nu een 5K tijd van 20:45 aan met een VO2 Max van 51 (was 49).

Tot dag 60 was om de dag verhogen prima te doen. De laatste 2 weken meer doelgericht getraind en als minimum 5 kilometer gelopen.

Heel de periode zonder blessures gelopen!

Nu ga ik mezelf focussen om die laatste 45 seconden te winnen en uiteindelijk de 5K onder de 20 minuten te lopen. Kijk er ook naar uit om weer wat langere afstanden te lopen en wat te trailen :).

Tot zover mijn ervaring, mochten er vragen zijn laat het gerust weten!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Rene schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:37:
Update van mijn 10K challenge…

Gisteren besloten om de boel af te breken. Helaas heeft de griep/COVID/Manflu waar ik eerder over schreef een behoorlijke impact gehad op het lopen afgelopen week. Zelfs bij laag tempo schiet de hartslag als een raket omhoog. Ik baal als een stekker maar het is niet anders :(

- Garmin race predictor geeft nu een 5K tijd van 20:45 aan met een VO2 Max van 51 (was 49).

Tot dag 60 was om de dag verhogen prima te doen. De laatste 2 weken meer doelgericht getraind en als minimum 5 kilometer gelopen.

Nu ga ik mezelf focussen om die laatste 45 seconden te winnen en uiteindelijk de 5K onder de 20 minuten te lopen. Kijk er ook naar uit om weer wat langere afstanden te lopen en wat te trailen :).

Wist niet dat je naast je 5k challenge ook nog een 10k challenge deed ;)

Maar jammer dat je moet stoppen, maar luisteren naar je lichaam is idd verstandiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Tinusvolkel schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:05:
[...]

Wist niet dat je naast je 5k challenge ook nog een 10k challenge deed ;)

Maar jammer dat je moet stoppen, maar luisteren naar je lichaam is idd verstandiger.
Die 10K challenge is wensdenken :+.

(Al is 1 van de 3 doelen dit jaar om mijn 10K record aan te scherpen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Rene schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:37:
Update van mijn 5K challenge…

Klopt die Garmin race predictor wel een beetje dan bij jou? Mijn race predictor geeft, gelukkig inmiddels weer, voor de 5k 20.29 en voor de 10k 43.13 aan. Hoewel mijn PR's resp. 20.24 en 43.12 zijn, weet ik zeker dat ik die tijden op dit moment, met mijn huidige condtie, niet haal. Denk dat ik er wel een minuutje bij op moet tellen ongeveer, of ik ga gewoon niet diep genoeg :+
Maar goed, mijn ervaring met de race predictor is dat ie altijd aan de positieve kant zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
InZane schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:46:
[...]

Klopt die Garmin race predictor wel een beetje dan bij jou? Mijn race predictor geeft, gelukkig inmiddels weer, voor de 5k 20.29 en voor de 10k 43.13 aan. Hoewel mijn PR's resp. 20.24 en 43.12 zijn, weet ik zeker dat ik die tijden op dit moment, met mijn huidige condtie, niet haal. Denk dat ik wel een minuutje bij op moet tellen ongeveer, of ik ga gewoon niet diep genoeg :+
Of het 100% klopt weet ik niet. Maar het zit er behoorlijk dicht tegenaan. Ik gebruik het meer als indicatie om mijn progressie bij te houden. Datzelfde voor de VO2 Max.

Mijn PR op de 5K is 20:26 en 10K 44:15. Het lijkt erop dat we ongeveer op dezelfde lijn zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Rene schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:50:
[...]

Of het 100% klopt weet ik niet. Maar het zit er behoorlijk dicht tegenaan. Ik gebruik het meer als indicatie om mijn progressie bij te houden. Datzelfde voor de VO2 Max.

Mijn PR op de 5K is 20:26 en 10K 44:15. Het lijkt erop dat we ongeveer op dezelfde lijn zitten :)
Zit inderdaad in de buurt! :)

Maar ik geloof dat toen ik mijn 5k PR liep, die race predictor iets van 18.50 riep. Het is me helaas nog niet gelukt om onder die heilige 20 minuten te lopen :(
c-nan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:00:
Hoe heet zo een bandje wat je om je arm kan doen wat licht heeft zodat ik in het donker opval?
Waardeloos heten die :+

[ Voor 16% gewijzigd door InZane op 09-02-2023 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Hoe heet zo een bandje wat je om je arm kan doen wat licht geeft zodat ik in het donker opval?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11
c-nan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:00:
Hoe heet zo een bandje wat je om je arm kan doen wat licht geeft zodat ik in het donker opval?
Reflecterende led armband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
InZane schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:58:
[...]

Zit inderdaad in de buurt! :)

Maar ik geloof dat toen ik mijn 5k PR liep, die race predictor iets van 18.50 riep. Het is me helaas nog niet gelukt om onder die heilige 20 minuten te lopen :(

[...]

Waardeloos heten die :+
Huh, hoezo? :D

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Heb ze zelf ook wel gehad ooit, maar mijn ervaring is dat ze niet lekker zitten en je zichtbaarheid is ook niet echt heel veel beter. Maar het is beter dan niets natuurlijk en ze zijn naar mijn mening ook beter dan die lampjes die je aan je schoen moet maken. Die laatste heb ik een keer cadeau gekregen en ik was er bij het eerste loopje al gelijk eentje kwijt. Of dat nou ligt aan mijn looptechiek, schoenen, of het lampje laat ik maar in 't midden :+

Ik zou trouwens zoeken op 'LED armband'. Succes verzekerd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:15

Toppertje

www.davideografie.nl

Toppertje schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:14:
[...]

Toch mezelf even quoten,
na afgelopen weekend geen last meer gehad dus dinsdag weer aan de duurloop begonnen, deze opgedeeld in 2 lusjes van pakweg 12km om te kijken hoe het zou gaan en eventueel halverwege dus thuis te zijn. Echter ging het prima dus rustig doorgelopen. Dagen erna geen centje pijn, donderdag nog een duurloop gedaan van 16km met een klein tempoblokje halverwege om te testen, wederom geen centje pijn.
Vrijdag stond de interval op het programma 5x 800m in 3 minuten met 400m rust, idem; niks aan de hand.
Gaf mij genoeg reden om mee te gaan met de intervalsessie van mijn vrouw, 10x 2min op 5 min/km, voor mij hartslagzone 1. En nu komt het (nou ja, ik was in ieder geval verbaasd), na een sessie of 9 begint de voetboog weer te irriteren.

dus eigenlijk nogmaals de vraag of iemand tips heeft hoe hiermee om te gaan?
De laatste week rol ik mijn voet in ieder geval regelmatig al over een massageballetje.
Na een paar dagen rust (wel wat gewandeld) was het gister dan eindelijk tijd om even een rondje te doen, de voet hield zich afgelopen dagen al prima.

Besloten om het volgende in de garmin te zetten; 3km inlopen, 2 setjes van 3 intervallen (800m met 400m wandelen, 1e setje op marathon tempo, 2e setje wat sneller) en uitlopen.
En mezelf opgelegd na elke stap eerlijk te zijn en bij ook maar het kleinste pijntje naar huis te lopen. Gelukkig was dit niet het geval en heb ik de gehele training af kunnen ronden, naderhand en ook vanmorgen geen enkele reactie in de voet.

Ik ben nu voornemens om het schema langzaamaan weer op te pakken, niet gelijk de volle afstanden, maar sowieso de eerste week even kijken hoe het gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Toppertje op 09-02-2023 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009

Toppertje

www.davideografie.nl

InZane schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:46:
[...]

Klopt die Garmin race predictor wel een beetje dan bij jou? Mijn race predictor geeft, gelukkig inmiddels weer, voor de 5k 20.29 en voor de 10k 43.13 aan. Hoewel mijn PR's resp. 20.24 en 43.12 zijn, weet ik zeker dat ik die tijden op dit moment, met mijn huidige condtie, niet haal. Denk dat ik er wel een minuutje bij op moet tellen ongeveer, of ik ga gewoon niet diep genoeg :+
Maar goed, mijn ervaring met de race predictor is dat ie altijd aan de positieve kant zit.
Als ik het mij goed herinner kwam deze een paar pagina's terug ook ter sprake; de conclusie was dacht ik dat als je specifiek voor die afstand zou gaan trainen je dat zou kunnen lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11

polthemol

Moderator General Chat
Secsytime schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:45:
[...]

Vind het niet echt wat toevoegen imo, ik gebruik hem alleen voor intervallen zodat die niet verstoord worden door slechte gps (pace). De power doe ik niets mee.

Koop je een Stryd voor ~ 200 € moet je nog een abonnement nemen om daadwerkelijk trainingen op power te kunnen doen, echt schandalig.
je hebt geen abbonement nodig om trainingen op power te doen. Je hebt dat nodig als je via stryd powercenter je eigen trainingen wilt gaan maken. Ze hebben ook een behoorlijk gebreide library met trainingsschema's, WOW's en losse trainingen om te gebruiken.

Je kunt de trainingen trouwens ook via je garmin regelen of bv. een trainingpeaks als die nood er is, uiteindelijk is het vooral een sensor die je op meerdere manieren kunt gebruiken mocht je dat willen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Ik heb zo een reflex als het donker is. Werkt prima icm met een hoofdlicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8KHDdWBLHFBq2cOfOqLlc9WCBc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QFx9je3opGq8Q3ev80uYMJoC.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TycX122vZyD_LdRDuZJwE8fQlmM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DRRattPDp7tuvbw3yxZgbwny.webp?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 20:57
Rene schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:39:
Ik heb zo een reflex als het donker is. Werkt prima icm met een hoofdlicht:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat doet me denken aan Tron:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVZlkvuksfFwYIJVBFmIQczpJhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgvCCIacxjMNxLjMVClEFTVO.jpg?f=fotoalbum_large

Maar wel goed zichtbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

polthemol schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:37:
[...]

je hebt geen abbonement nodig om trainingen op power te doen. Je hebt dat nodig als je via stryd powercenter je eigen trainingen wilt gaan maken. Ze hebben ook een behoorlijk gebreide library met trainingsschema's, WOW's en losse trainingen om te gebruiken.

Je kunt de trainingen trouwens ook via je garmin regelen of bv. een trainingpeaks als die nood er is, uiteindelijk is het vooral een sensor die je op meerdere manieren kunt gebruiken mocht je dat willen.
Dus wat je zegt is, als ik mijn eigen training op power wil doen, dat ik een abonnement moet nemen of via een third party app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:59

XyS

0.o.O

Rene schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:50:
[...]

Ik zit ook dichtbij, 5k 20:17 en 10k 42:01. Runalyze denkt dat ik nu ook onder de 20 uit zou komen (19:33), tot ~4:15 pace gaat het best makkelijk maar daarna wordt het toch wel zwaar. Ik train nu ook voor de marathon dus echte snelheid oefeningen komen later wel weer.
Wil wel graag die 20 minuten doorbreken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Secsytime schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:56:
[...]

Dus wat je zegt is, als ik mijn eigen training op power wil doen, dat ik een abonnement moet nemen of via een third party app?
wat natuurlijk iets anders is dan dat je persé een abonnement moet afsluiten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
XyS schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:04:
[...]

Ik zit ook dichtbij, 5k 20:17 en 10k 42:01. Runalyze denkt dat ik nu ook onder de 20 uit zou komen (19:33), tot ~4:15 pace gaat het best makkelijk maar daarna wordt het toch wel zwaar. Ik train nu ook voor de marathon dus echte snelheid oefeningen komen later wel weer.
Wil wel graag die 20 minuten doorbreken >:)
Mijn ervaring is nu dat de race predictor er (tot de HM) boven zat. Het scheelde niet veel, maar hij is aan de voorzichtige kant. Dat komt mogelijk doordat ik eigenlijk alleen nog maar duurloop gedaan heb en nagenoeg geen snelheid. Ik verbrak zondag 7 PR's bij het lopen van de 25km, inclusief PR's op de korte afstanden als de 2 mijl of 5km. Dus dat geeft denk ik wel aan dat daar nog geen focus op heeft gelegen. Daardoor is Garmin denk ik ook aan de voorzichtige kant geweest. Dit was op dat moment dus sneller dan de race predictor aangaf.

Op dit moment zegt ie: 20:17 voor 5K, 43:16 voor 10K en 1:37 voor de HM.
Runalize zegt: 20:06 voor 5K, 41:40 voor 10K en 1:32 voor HM.
Strava best efforts zegt: 21:49 voor 5K, 46,04 voor 10K en 1:38 voor HM.

Dus de race predictor is weer bijgewerkt sinds zondag en heeft er weer wat afgeschaafd.

En daarmee zijn mijn doelen natuurlijk ook duidelijk: onder de 20 en 40 minuten en de HM in Nijmegen onder de 1:30 >:)

[ Voor 6% gewijzigd door born2tweak op 09-02-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:33
polthemol schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:14:
[...]

Ik maak ook zelf de trainingen via Final Surge, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

polthemol schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:14:
[...]

Dus ik koop een apparaat voor ~ 200 € en dan kan ik alleen een eigen training maken als:
  • Buiten het ecosysteem
  • Abonnement

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Secsytime schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:20:
[...]

Dus ik koop een apparaat voor ~ 200 € en dan kan ik alleen een eigen training maken als:
  • Buiten het ecosysteem
  • Abonnement
niet helemaal, je hangt niet vast aan het ecosysteem van Stryd (het is een sensor en er is een softwareomgeving, 2 dingen dus), je kunt ook bv. je garmin connect gebruiken, enz. (garmin kan ook om gaan met power). Vele opties kortom. Maar het is natuurlijk ook de vraag hoe je trainingen doet/maakt. Ik maak geen eigen trainingen, dus heb er ook geen last van. Gebruik het hier vooral omdat rennen op wattage/power veel logischer aanvoelt en beter werkt voor me dan op basis van pace / hartslag.

Anyhow, jouw usecase schuurt zich met hun model voor je, wat ik wel snap. Het was me vooral te doen om het punt van geen trainingen zonder subscription, wat niet klopt. Ze hebben prima trainingsplannen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

sebasd

loopt op espresso

Vandaag weer een bosloopje, km of 5-6 afhankelijk van welke bron je gelooft. Mooie omgeving weer (Garderen) maar de paden waren grotendeels brede bospaden die ook nog eens totaal kapotgereden waren door graafmachines en ander werkverkeer. In combinatie met temperaturen onder nul, laten we zeggen dat het een goede training was voor de enkels.

Dit weekend misschien weer iets langer, het gaat op zich wel weer lekker! Alleen een neusverkoudheid die al een paar weken aanhoudt zorgt voor wat minder adem, maar de benen willen wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:15
Blijft grappig die “race predictors”, bij mij is de Garmin race predictor ook iets te enthousiast, met name op de langere afstanden. Runalyze is t/m de halve marathon veeeel te enthousiast en bij de marathon wat te conservatief.

Garmin:
  • 5K: 18:30
  • 10K: 38:59
  • HM: 1:26:48
  • M: 3:11:36
Runalyze:
  • 5K: 17:48
  • 10K: 36:54
  • HM: 1:21:37
  • M: 3:31:49
Onderstaand is wat ik momenteel als PR heb:
  • 5K: 19:41
  • 10K: 42:11
  • HM: 1:40:52
  • M: 3:32:14
Sub 20 op de 5 is inmiddels 3 keer in een training/tempoloop gelukt. Tijdens een wedstrijd heb ik er wel vertrouwen in dat dat richting 19 laag kan.

De befaamde sub 40 op de 10 wil ik heel graag eens gaan proberen, maar zal erg lastig worden. Voor nu denk ik er daarom aan om eerst mijn huidige marathon voorbereiding af te ronden om vervolgens die basis/vorm na April hopelijk om te kunnen zetten in een snelle 10.

Een halve marathon zou op het moment rond de 1:32/33 moeten kunnen, sub 1:30 is te ver weg.

Wat betreft de marathon, dat gaat 16 April a.s. uitwijzen, maar sub 3:30 moet normaal gesproken lukken en ik hoop zo ver mogelijk richting de 3:20 te komen.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• elastiek
Tim_W schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:42:
Blijft grappig die “race predictors”, bij mij is de Garmin race predictor ook iets te enthousiast, met name op de langere afstanden.
Bij mij zit de Garmin raceprognose er over de hele linie ook stevig naast, maar dan juist te langzaam.

Na afloop van de Midwinter Mini-Marathon afgelopen zondag kreeg ik de mogelijkheid om nieuwe persoonlijke records in Garmin te accepteren: 5km in 16:46 en 10km in 34:49.

De Garmin raceprognose blijft vrolijk een 17:21 op de 5km en een 36:28 op de 10km voorspellen... in de data kan Garmin toch zien dat ik op dit moment stevig sneller dan dat loop? Ze suggereren het zelf als nieuw persoonlijk record 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:12

Dazzler2120

FP ProMod
Ik kwam op een Reddit community van trailrunning deze post tegen; https://www.reddit.com/r/...der_to_all_trail_runners/

Hoe gaan jullie hiermee om? Eerlijk gezegd nooit bewust mee bezig gehouden, behalve dat ik mij aan de paden houd. Hoewel met afgelopen Hivernal ben ik bij hele stijle klimmen wel door beplanting omhooggegaan, omdat ik daar niet weggleed...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dazzler2120 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:20:
Hoe gaan jullie hiermee om? Eerlijk gezegd nooit bewust mee bezig gehouden, behalve dat ik mij aan de paden houd. Hoewel met afgelopen Hivernal ben ik bij hele stijle klimmen wel door beplanting omhooggegaan, omdat ik daar niet weggleed...
Het probleem zoals geschetst in de Reddit post is niet iets wat ontstaan is sinds we zijn gaan hardlopen over die paden. Dit lijkt een probleem wat zich over 10 tot 20 jaar heeft ontwikkeld. Neemt niet weg dat je als je aan het trailen bent wel altijd rekening moet houden met de natuur. Je bent er immers te gast, als je in Nederland kijkt wordt het veelal gestimuleerd door natuurmonumenten, wel melden ze subtiel dat je als vrijwilliger aan de slag kunt. Dit kun je overigens doen bij allerlei verschillende natuurgebieden (bij jou in de buurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Woudloper schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:06:
[...]

Het probleem zoals geschetst in de Reddit post is niet iets wat ontstaan is sinds we zijn gaan hardlopen over die paden. Dit lijkt een probleem wat zich over 10 tot 20 jaar heeft ontwikkeld. Neemt niet weg dat je als je aan het trailen bent wel altijd rekening moet houden met de natuur. Je bent er immers te gast, als je in Nederland kijkt wordt het veelal gestimuleerd door natuurmonumenten, wel melden ze subtiel dat je als vrijwilliger aan de slag kunt. Dit kun je overigens doen bij allerlei verschillende natuurgebieden (bij jou in de buurt).
Nee dat klopt, hoewel er stukken op de Hivernal einde dag zeker uit zagen zoals op het plaatje in die Reddit post... Bij veel regenval en veel lopers in één keer kan het natuurlijk snel gaan. Maar inderdaad goed punt dat het niet over 1 nacht ijs gaat zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:53
Past misschien niet helemaal in het hardlopen topic, maar ik kan zo snel geen topic vinden voor wandelen/hiken.
Weet iemand een mooie route in de veluwe van een kilometer of 10-15? Idealiter komen we ook nog langs een plekje waar we wat kunnen lunchen. Ben zelf niet bekend in die regio maar lijkt me mooi om eens te verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:47
nielsven schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:26:
Past misschien niet helemaal in het hardlopen topic, maar ik kan zo snel geen topic vinden voor wandelen/hiken.
Weet iemand een mooie route in de veluwe van een kilometer of 10-15? Idealiter komen we ook nog langs een plekje waar we wat kunnen lunchen. Ben zelf niet bekend in die regio maar lijkt me mooi om eens te verkennen.
NS-wandelingen hebben mij nog nooit teleurgesteld. Deze NS-wandeling heb ik nu twee keer gelopen en wat mij betreft de moeite. Onderweg ook best wat plekken om te lunchen (zie de routebeschrijving). Hij is wel wat langer nu ze het station aan het verbouwen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Jovatov schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:32:
[...]

NS-wandelingen hebben mij nog nooit teleurgesteld. Deze NS-wandeling heb ik nu twee keer gelopen en wat mij betreft de moeite. Onderweg ook best wat plekken om te lunchen (zie de routebeschrijving). Hij is wel wat langer nu ze het station aan het verbouwen zijn.
Leuk! Dwars door m'n achtertuin. Nu wil ik daar liever geen reclame voor maken, dan is het stiller. MAAR. Het is een schitterend gebied en lekker wandelen. Ik zal deze route ook eens oppakken.

In dat kader, met misschien een interessante invalshoek; https://padvandevrijheid.nl/
Wandelen in die regio maar mét info over wwII. Pak je natuur én cultuur in 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:47
Blomminator schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:37:
[...]

Leuk! Dwars door m'n achtertuin. Nu wil ik daar liever geen reclame voor maken, dan is het stiller. MAAR. Het is een schitterend gebied en lekker wandelen. Ik zal deze route ook eens oppakken.

In dat kader, met misschien een interessante invalshoek; https://padvandevrijheid.nl/
Wandelen in die regio maar mét info over wwII. Pak je natuur én cultuur in 1 klap.
Tof, die route komt dan ook weer bij mij (ongeveer dan) langs, kende ik niet. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
nielsven schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:26:
Weet iemand een mooie route in de veluwe van een kilometer of 10-15? Idealiter komen we ook nog langs een plekje waar we wat kunnen lunchen.
Op https://klompenpaden.nl vind je meer dan voldoende wandelingen die én mooi zijn én langs plekjes komen om te lunchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 16-09 21:23
JayPe schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:42:
Loperts,.

... Tot bij zo'n 7k.. M'n been/knie begon te zeuren, en ik ben direct gestopt. Herkende het gevoel. Even gerust en meteen besloten: rustig terug lopen. Dit keer was het geen strompelen, maar wel vergelijkbaar: Knie buigen pijnlijk, hinkepoot terug gelopen. Afdalen pijnlijker dan op.

Dat was 2 dagen geleden. Nu gaat 't wel weer, maar toch zit de schrik er een beetje in. Hardlopersknie, klassiek geval lijkt het, als ik het internet mag geloven. Echt een stekende pijn, buitenkant knie.

En dit alles, net nadat ik mij voor m'n eerste hardloopwedstijd ever heb opgegeven: een 10km trailrun eind mei.
Ik heb wat overgewicht (die ik probeer kwijt te raken, duh), en ik wil toch echt in het najaar die halve marathon lopen.

Is all hope lost of moet ik https://www.runningxpert.com/nl/inspiration/hardlopersknie#1 gewoon geloven en naast m'n hardloop oefeningen óók eens wat gaan stretchen? Ik fiets, wandel, maar ben eigenlijk helemaal niet zo sportief. Wil best met de racefiets gaan, ook als het bijna vriest, maar regen of gladheid; mèh. Voornamelijk zittend beroep. BMI 30.
Garmin zegt; Overreaching, VO2 Max 42. Low Aerobic Shortage
Kloten, ik zit er sinds een aantal weken ook mee. Noodgedwongen 2 weken rust genomen ivm corona, daarna voelde ik geen pijn.

Dus afgelopen zaterdag de training weer hervat, na 2 kilometer begon de knie alweer een beetje te steken.
Toch maar doorgelopen, totdat het na 5 kilometer helemaal niet ging. Twee dagen enorme last gehad.
Nu is het wel weer te toen, maar ik denk dat als ik weer ga lopen dat ik het alleen maar erger maak.

Ben nu bezig met onderstaande oefeningen (zei raden foam rollers (die ze in jou link noemen) ten zeerste af !).

Ook heeft een orthopeed (familielid) mijn schoenen / voeten bekeken. Hij kwam tot de conclusie dat de demping grotendeels uit mijn schoenen is (na een jaar) en zei dat ik beter 2 keer per jaar nieuwe schoenen kan halen (liep voorheen wel 2 jaar op één paar :+ ). Ook gaat hij mijn zooltjes wat aanpassen met foam voor een betere stand van mijn voeten.

Beterschap ! Ik hoop dat je er snel vanaf komt, het is een hele vervelende blessure.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnduronDon
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09 13:57
Ik raak soms ook wel een beetje moe van weer een nieuwe artiest met een nieuwe theorie over waarom X of Y dan toch heeeeeeeeel erg slecht zou zijn. Is foamrollen nu ineens weer uit de mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
elastiek schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:14:
[...]

Bij mij zit de Garmin raceprognose er over de hele linie ook stevig naast, maar dan juist te langzaam.

[...]

De Garmin raceprognose blijft vrolijk een 17:21 op de 5km en een 36:28 op de 10km voorspellen... in de data kan Garmin toch zien dat ik op dit moment stevig sneller dan dat loop? Ze suggereren het zelf als nieuw persoonlijk record 8)7
Een lotgenoot :(:)

Garmin's verschillende brokjes software zouden eens aan elkaar geknoopt moeten worden. Zo veel mogelijkheden, maar de implementatie is gewoon halfslachtig.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:50
Bij mijn Garmin Vivoactive 3 music zit die Race predictor er niet op.
Pace Pro werkt ook niet.

Nu vind ik het niet erg om geld te geven aan snelle schoenen of mooie loopkledij, maar een perfect werkend sporthorloge blijf ik dragen tot het de geest geeft.

Dan maar geen Race predictor of Pace Pro.

De VO2-max staat er wel op : 57 en fitnessleeftijd van 20 jaar. Leuk maar natuurlijk met een korreltje zout te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
Zelf ook al een week of 4 last van me rechterknie, in het verleden wel regelmatig last gehad van lopersknie achtige klachten maar dat was altijd aan de buitenkant van de knie.
Nu zit het echt in het midden onder de knieschijf.
Sinds ik last heb nog niet wezen hardlopen, wandelen>1km triggert het, kleine stukjes heb ik weinig last.
Kracht zetten is geen issue, bij reverse lunges alleen last wanneer ik de rechterknie naar achter doe, dus alle kracht op linkerbeen zet.
Geen idee waar het vandaan komt, misschien toch maar even langs de fysio als het aanhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Hartloper schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:28:
Bij mijn Garmin Vivoactive 3 music zit die Race predictor er niet op.
Pace Pro werkt ook niet.

Nu vind ik het niet erg om geld te geven aan snelle schoenen of mooie loopkledij, maar een perfect werkend sporthorloge blijf ik dragen tot het de geest geeft.

Dan maar geen Race predictor of Pace Pro.

De VO2-max staat er wel op : 57 en fitnessleeftijd van 20 jaar. Leuk maar natuurlijk met een korreltje zout te nemen.
De Race Predictor en Pace Pro features zijn volgens mij alleen voorbehouden aan de duurdere Forerunners en Fenixen en dat soort klokken die nog net wat meer op sport zijn gericht.
Volgens mij hadden de 'oude' Vivoactive 4s en huidige Venu 2s van m'n vrouw het ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
EnduronDon schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:48:
Ik raak soms ook wel een beetje moe van weer een nieuwe artiest met een nieuwe theorie over waarom X of Y dan toch heeeeeeeeel erg slecht zou zijn. Is foamrollen nu ineens weer uit de mode?
Werd mij gisteren nog aangeraden om met een foamroller te gaan werken door een fysio voor wat pijntjes in mijn stabilisator spier (zijkant bil/heup)
In de video wordt ook niet aangegeven dat foam rollen in zijn geheel slecht is, alleen voor specifieke issues of spiergroepen niet de beste oplossing is (even in de paar minuten dat ik het gescand heb, niet de hele video bekeken) incl. de uitleg daarbij waarom dat zo is / hij dat zo vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:15
Hartloper schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:28:

Ook ik ben 20 volgens Garmin en mijn VO2-max pendelt op het moment tussen 57 en 58 heen en weer. Ik doe echter 20-30 minuten langer over een marathon dan jij, dus ja, we kunnen dit soort cijfertjes met een flink korreltje zout nemen. ;)

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Dazzler2120 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:09:
[...]

Werd mij gisteren nog aangeraden om met een foamroller te gaan werken door een fysio voor wat pijntjes in mijn stabilisator spier (zijkant bil/heup)
In de video wordt ook niet aangegeven dat foam rollen in zijn geheel slecht is, alleen voor specifieke issues of spiergroepen niet de beste oplossing is (even in de paar minuten dat ik het gescand heb, niet de hele video bekeken) incl. de uitleg daarbij waarom dat zo is / hij dat zo vindt
Dat klopt inderdaad. Hij geeft dit specifiek aan voor lopersknie. Had ik er misschien even bij moeten zeggen.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Tim_W schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:42:
Blijft grappig die “race predictors”, bij mij is de Garmin race predictor ook iets te enthousiast, met name op de langere afstanden. Runalyze is t/m de halve marathon veeeel te enthousiast en bij de marathon wat te conservatief.

Garmin:
  • 5K: 18:30
  • 10K: 38:59
  • HM: 1:26:48
  • M: 3:11:36
Runalyze:
  • 5K: 17:48
  • 10K: 36:54
  • HM: 1:21:37
  • M: 3:31:49
Onderstaand is wat ik momenteel als PR heb:
  • 5K: 19:41
  • 10K: 42:11
  • HM: 1:40:52
  • M: 3:32:14
Sub 20 op de 5 is inmiddels 3 keer in een training/tempoloop gelukt. Tijdens een wedstrijd heb ik er wel vertrouwen in dat dat richting 19 laag kan.

De befaamde sub 40 op de 10 wil ik heel graag eens gaan proberen, maar zal erg lastig worden. Voor nu denk ik er daarom aan om eerst mijn huidige marathon voorbereiding af te ronden om vervolgens die basis/vorm na April hopelijk om te kunnen zetten in een snelle 10.

Een halve marathon zou op het moment rond de 1:32/33 moeten kunnen, sub 1:30 is te ver weg.

Wat betreft de marathon, dat gaat 16 April a.s. uitwijzen, maar sub 3:30 moet normaal gesproken lukken en ik hoop zo ver mogelijk richting de 3:20 te komen.
Garmin:
  • 5K: 20:56
  • 10K: 44:08
  • HM: 1:39:15
Runalyze:
  • 5K: 21:06
  • 10K: 43:44
  • HM: 1:38:27
Trenara:
  • 5K: 20:04
  • 10K: 42:10
  • HM: 1:33:58
PR's huidig (en denk dat ik momenteel wel het niveau heb om deze aan te scherpen):
  • 5K: 20:14
  • 10K: 42:41
  • HM: 1:40:23
Loopt uiteen, maar Garmin en Runalyze zijn voor mij (te) pessimistisch op de 5 en 10k. Bij Garmin inderdaad ook de vreemde gewaarwording dat je een PR loopt en accepteert in Garmin, maar dat de race predictor nog een minuut langzamer voorspelt. Trenara is wat optimistischer en de 5 en 10k lijken me wel realistisch, de HM is nog veel te snel. Alledrie voorspellen ze wel een PR op de HM, dus hopelijk gaat dat op de CPC wel lukken en hopelijk zover mogelijk richting de voorspelling van Trenara :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Is er eigenlijk een fatsoenlijke vervanger van de MudSweatTrails trailkalender? Nu de bosloopjes steeds beter gaan en ik langzaam zelfs weer een beetje aan wat langere afstanden ga denken wil ik wel eens kijken wat er hier en daar op de kalender staat. Ik ken wel de RunForestRun en BearTrails kalenders, bijvoorbeeld, maar dat is toch wat gefragmenteerd.. MST was altijd goed op orde maar tegenwoordig niet meer zo te zien.

Eens kijken of ik het nog een keer aandurf me voor een leuke uitdaging in te schrijven later dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@sebasd https://ultraned.org/?post_type=tribe_events ?

Er hikken er hier op het forum volgens mij best veel tegen de 20 minuten barrière aan.
Kunnen we daar niet op een verantwoorde manier een soort challenge van maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
Tinusvolkel schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:18:
@sebasd https://ultraned.org/?post_type=tribe_events ?

Er hikken er hier op het forum volgens mij best veel tegen de 20 minuten barrière aan.
Kunnen we daar niet op een verantwoorde manier een soort challenge van maken? :)
Mag ik vragen wat de 20 minuten barrière is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Shinji schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:27:
[...]

5km in 20 minuten lopen
Een aantal 'break-points' van hardlopen wat mensen vaak als uitdaging zien zijn 5km 30', 5km 25' en 5km 20'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Shinji schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:27:
[...]

Er zijn naar mijn weten een aantal ongeschreven magische tijden voor bepaalde afstanden.
5km onder de 20 minuten
10km onder de 40 minuten
Halve marathon onder de1.5 uur
Marathon onder de 3 uur.

Iig dat waren ze voor mij :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Tinusvolkel op 10-02-2023 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Ah zo, ja dat snap ik wel, al liggen mijn doelstellingen wat langzamer.

5k heb ik onder de 22:30 gehaald, ik zie mezelf voorlopig niet en waarschijnlijk nooit onder de 20 komen.

10k doel ooit is onder de 45. PR is on officieel 46 hoog.

Halve nooit echt een poging voor snelle tijd gelopen, wel paar keer rustig aan rond de 1:55.

Hele is ooit doel onder 4 uur, het liefst voor mijn 42ste (nog 5 jaar te gaan).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:26
Het is alweer een tijdje geleden sinds er nieuwe schoenen zijn gekocht, dus tijd voor een leuke deal O+

De Saucony Endorphin Speed 3 (ja, ze staan twee keer genoemd op de site maar die andere is verkeerde naam en zijn de Shifts) zijn voor €133 bij Zalando te verkrijgen. Als je nog meer wilt beknibbelen, kun via cashbackxl nog cadeaubonnen kopen en heb je 6% (~€8) cashback.

Na lang wikken en wegen ga ik deze proberen. Was enthousiast over de 1 en 2, de 3 schijnt iets breder en stabieler (maar mogelijk ook langzamer) te zijn. Ik ben benieuwd!

Vind het irritant dat ik echt tussen twee maten in zit, in de 1 had ik maat 43 en in de 2 maat 42,5. Beide zaten eigenlijk wel prima. Bij Nike Invincible krijg ik in maat 43 last van wrijving (het wordt letterlijk heet onder de voeten) bij m'n linkervoet, dat heb ik daarin met maat 42,5 niet. Deze keer voor de 43 gegaan, met het oog op lange lopen met tempoblokken erin is dat hopelijk een verstandige keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door Slickk op 10-02-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:29:
[...]

Er zijn naar mijn weten een aantal ongeschreven magische tijden voor bepaalde afstanden.
5km onder de 20 minuten
10km onder de 40 minuten
Marathon onder de 3 uur.

Alleen die laatste moet ik nog 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Al zou ik nu ook graag een 5 in de 15 willen en een 10 in de 35.

[ Voor 9% gewijzigd door Secsytime op 10-02-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Secsytime schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:28:
Al zou ik nu ook graag een 5 in de 15 willen en een 10 in de 35.
Die twee ambities liggen niet echt in lijn met elkaar. Als je de 5 in 15:59 loopt, dan loop je op de 10km heel dik sub-34 (~33:33) en niet in de 35.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

elastiek schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:13:
[...]

Die twee ambities liggen niet echt in lijn met elkaar. Als je de 5 in 15:59 loopt, dan loop je op de 10km heel dik sub-34 (~33:33) en niet in de 35.
Klopt, daarom ben ik nu eerst met de 10 bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Top! Wel veel afstanden waar ik nog niet echt aan toe ben maar dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 13:29
Hieronder mijn lijstje met PR vs race prognoses (ik heb geen strava, runanalyze, etc.)

Garmin:
5K: 20:16
10K: 42:42
HM: 1:37:38

PR:
5K: 21:11
10K: 45:17 --> Laatst 10km wedstrijd gelopen a 4.16min/km, alleen parcours was 500m te kort...
HM: 1:37:46

VO2max zat lange tijd op 58-59 en is ingestort toen ik enkele weken mijn horloge heb teruggestuurd naar Garmin ivm GPS problemen. Ik heb toen mijn oude Vivosport gebruikt en daar ging het mis. Inmiddels is VO2max weer 52 en stijgende.

Ik ben nu aan het trainen voor HM's in maart en april, daarna wil ik weer een poging gaan wagen voor snelle 10k of 5k. Gevoelsmatig is de 5k onder de 20 nog niet mogelijk en 10k moet onder de 43 minuten kunnen. Dus, in mijn geval klopt Garmin redelijk tov wat mijn PR's zijn en waar ik mezelf toe in staat acht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
[...]

Iemand heeft me ooit een keer deze tijden genoemd als magische tijden:

5km onder de 1.000 seconden
42km onder de 10.000 seconden

Die laatste is me gelukt. Die eerste moet ik nog een keer in een officiële wedstrijd lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
elastiek schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:28:
[...]

Die laatste is me gelukt. Die eerste moet ik nog een keer in een officiële wedstrijd lopen.
Moest even rekenen maar dat is als het goed is 16:40 & 2:46:40
Doel voor oktober is 2:45, en van de 16:40 zit ik ook niet zo gek ver vanaf dus deze gaan we onthouden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
elastiek schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:28:
[...]

Vertaling:
1000 seconden is 00:16:40
10000 seconden is 02:46:40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:57
Hoe heerlijk was dat.

Een rustig progressief loopje (15k) in de middagpauze.
Mistig gestart en tegen dat ik aan de helft was kwam het zonnetje uit. De rest dan mooi in het zonnetje kunnen uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Tibs schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:51:
Hoe heerlijk was dat.

Een rustig progressief loopje (15k) in de middagpauze.
Mistig gestart en tegen dat ik aan de helft was kwam het zonnetje uit. De rest dan mooi in het zonnetje kunnen uitlopen.
Hier al de hele dag stralende zon eigenlijk, maar ik ga pas tegen het einde van de middag lopen. Hopelijk is het zonnetje er dan ook nog. Tussen de middag wel ff lekker een paar km gewandeld met de hond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Toen het zaadje eenmaal in m'n hoofd zat, kreeg ik het er niet meer uit. De 10em van afgelopen zondag was mooi onder de 3.500 seconden...

Sorry not sorry dat dit nu ook in jouw hoofd zit 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
elastiek schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:55:
[...]

Toen het zaadje eenmaal in m'n hoofd zat, kreeg ik het er niet meer uit. De 10em van afgelopen zondag was mooi onder de 3.500 seconden...

Sorry not sorry dat dit nu ook in jouw hoofd zit 8)
Hmm, misschien moet ik maar gaan mikken op 1.111 en 11.111 seconden. Dat zit er potentieel nog wel in :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
Roozzz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:07:
[...]

Hmm, misschien moet ik maar gaan mikken op 1.111 en 11.111 seconden. Dat zit er potentieel nog wel in :+
Fantastische doelen! :*)

En als je die hebt bereikt, kan je door voor de sub-5.000 seconden op de hm 8)

[ Voor 14% gewijzigd door elastiek op 10-02-2023 14:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
5k in 1234 seconden (20,5m) is ook een optie, of in 1337 seconden (22,28)

Die laatste is denk ik mijn doel dan, dat zit ietsjes onder mijn huidige PR (van 2 jaar terug toen ik 20kg lichter was dus heb nog wat te doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
[...]

5km onder de 20 minuten
10km onder de 40 minuten
Marathon onder de 3 uur.

Zijn mooie ronde getallen. Enkele jaren geleden waren dat mijn doelen, maar de marathon wel < 3,5 uur ipv 3 uur.
Die heb ik allemaal kunnen aftikken.

Van de 3 bovenste is de 10 onder 40 wel de moeilijkste imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hartloper schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Zijn mooie ronde getallen. Enkele jaren geleden waren dat mijn doelen, maar de marathon wel < 3,5 uur ipv 3 uur.
Die heb ik allemaal kunnen aftikken.

Van de 3 bovenste is de 10 onder 40 wel de moeilijkste imho.
Even snel terug gezocht maar liep in eind augustus 2019 voor het eerst onder de 40 (de 5k onder de 20 was pas begin augustus O-) ) en februari 2020 voor het eerst onder de 1.5 uur.

Werkt best goed zoeken in je Strava activiteiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Vond je de halve onder 1,5 moeilijker dan de 10 onder de 40 ? Soms ligt het ook gewoon aan de wedstrijd, het moeten natuurlijk allemaal vlakke wedstrijden zijn om ze te kunnen vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Wat een tijden heeft iedereen het hier over :-p
Enige doelen die ik voor ogen heb hebben vooral met afstanden te maken. Ik wil eind dit jaar (November) de 35km van de Schneebergtrail doen, volgend jaar een ultra in Nederland doen en dan binnen 2 jaar één van de Ultra afstanden van de Zugspitze trail doen.

Ik vermoed dat mijn snelheid ook wel wat zal verbeteren, aangezien ik merk dat ik met sprongen vooruit ga de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zijn inderdaad snelle tijden/ambities allemaal, poh!

Vandaag 2e loopje post-corona gedaan en HR ligt rustig 10-15 slagen hoger dan verwacht. Ik doe maar kalmpjes aan.

Nog een opvoedkundige vraag hier: Ik ben opgevoed op atletiek en anderen lang geleden om altijd tegen het verkeer in te rennen (op buitenwegen met name). Dat zag je ook altijd iedereen doen decennia lang. Valt me op dat sinds paar jaar dat er een beetje uit lijkt te gaan. Vandaag ook weer 5 tegenliggende hardlopers tegengekomen (allemaal groetend trouwens!) en allemaal 'van de verkeerde kant'.

De babbelbox vraagt dan ook vandaag: aan welke kant van de geschiedenis.. herstel, weg loopt u (buiten de bebouwde kom)?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hartloper schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:34:
Vond je de halve onder 1,5 moeilijker dan de 10 onder de 40 ? Soms ligt het ook gewoon aan de wedstrijd, het moeten natuurlijk allemaal vlakke wedstrijden zijn om ze te kunnen vergelijken.
Even terug gezocht en liep toen in juli een hm in 1:35 en dat was toen wel het maximale terwijl ik toen volle bak in marathon training zat dus "langere" afstanden eigenlijk geen probleem zouden moeten zijn.

Dus vond toen blijkbaar de 10km onder de 40 wel wat makkelijker :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tinusvolkel op 10-02-2023 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Dazzler2120 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:35:
Wat een tijden heeft iedereen het hier over :-p
Enige doelen die ik voor ogen heb hebben vooral met afstanden te maken. Ik wil eind dit jaar (November) de 35km van de Schneebergtrail doen, volgend jaar een ultra in Nederland doen en dan binnen 2 jaar één van de Ultra afstanden van de Zugspitze trail doen.

Ik vermoed dat mijn snelheid ook wel wat zal verbeteren, aangezien ik merk dat ik met sprongen vooruit ga de laatste tijd.
Met afstanden kan je ook leuke dingen doen:
Streep = na 1820 vastgesteld op 1 millimeter
Lijn = 0,21802 cm
Duim = 2,573 cm (Amsterdamse duim) 2,616 cm (Rijnlandse duim). Later vastgesteld op 1 cm.
Palm = kleine palm 3 cm/grote palm 9 cm 10 duim. Na 1820 vastgesteld op 10 centimeter.
Span = 23 centimeter. Later 2 decimeter.
Voet = 28,3 cm (Amsterdamse voet) 30,8 cm (Rijnlandse voet). Later circa 30 cm.
El = 0.688 m (Amsterdamse el) 0,6823 m (Delftse el) 0,69 m (Goese el) 0,694236 m (Haagsche el). Later 1 meter.
Vadem = 1,698 meter (Amsterdamse vadem) 1,88 meter (Rijnlandse vadem). Later 1,8 meter.
Roede = 3,6807 meter (Amsterdamse roede) 3,7674 meter (Rijnlandse roede). Later 10 meter.
Nederlandse mijl = 5,55 kilometer. Later 1 kilometer.
1000000 Amsterdamse duim bijvoorbeeld = 25,73km :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
En ik zou weer denken dat de marathon onder de 3u de moeilijkste zou zijn...

Maar alles is sowieso afhankelijk van de persoon ook. Talent helpt ook :)

Gelukkig schuiven je magische doelen ook gewoon op als je er 1 gehaald hebt. Hier is het van de marathon onder de 3u naar de marathon in een tempo sneller dan 4:00 gegaan (wat neerkomt op sub 2:50... Sowieso weer een mooie grens).

En dat is dus meteen mijn doel voor Rotterdam :)

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 10-02-2023 15:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hartloper
@Dazzler2120 Er is hier plaats voor mensen met alle tijden en afstanden, wat we gemeenschappelijk hebben is de liefde voor lopen.
8 jaar geleden liep ik 44 minuten op de 10, en was ik onder de indruk van iemand die ik kende die een minuut sneller liep. Ik had toen echt niet sneller gekund.
Intussen ben ik 8 jaar ouder en liep ik enkele maanden geleden 39:09.
Om maar te zeggen dat je idee over tijden kan veranderen in de loop der jaren.

Specifiek voor jou, als het aantal kilometers fors de hoogte ingaat, zelfs al train je niet op snelheid, dan ga je sowieso een stuk sneller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Jazzper schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:40:
Zijn inderdaad snelle tijden/ambities allemaal, poh!

Vandaag 2e loopje post-corona gedaan en HR ligt rustig 10-15 slagen hoger dan verwacht. Ik doe maar kalmpjes aan.

Nog een opvoedkundige vraag hier: Ik ben opgevoed op atletiek en anderen lang geleden om altijd tegen het verkeer in te rennen (op buitenwegen met name). Dat zag je ook altijd iedereen doen decennia lang. Valt me op dat sinds paar jaar dat er een beetje uit lijkt te gaan. Vandaag ook weer 5 tegenliggende hardlopers tegengekomen (allemaal groetend trouwens!) en allemaal 'van de verkeerde kant'.

De babbelbox vraagt dan ook vandaag: aan welke kant van de geschiedenis.. herstel, weg loopt u (buiten de bebouwde kom)?
Altijd in tegengestelde richting dan kan ik tenminste zelf aan de kant duiken.
Maar dit is hier dacht ik al ooit vaker voorbij gekomen en de officiële "regel" is dat je aan de veiligste kant moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
m0ridin schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:42:

Gelukkig schuiven je magische doelen ook gewoon op als je er 1 gehaald hebt. Hier is het van de marathon onder de 3u naar de marathon in een tempo sneller dan 4:00 gegaan (wat neerkomt op sub 2:50... Sowieso weer een mooie grens).

Marathon onder de 3 uur is de moeilijkste, daarom had ik daar als doel onder de 3,5 gezet. Onder de drie uur leek toen onhaalbaar, het is de vraag of ik dat ooit ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
m0ridin schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:42:

@Hartloper had het ook alleen over de bovenste 3 ;) maar die 3 uur vond ik ook de moeilijkste.
ofja vooral het trainer ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
@Jazzper Indien geen voetpad: altijd tegen de richting, dat is gewoon het veiligste. Kan me niet schelen of dat de regel is of niet, veiligheid gaat voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Hartloper schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:43:
@Dazzler2120 Er is hier plaats voor mensen met alle tijden en afstanden, wat we gemeenschappelijk hebben is de liefde voor lopen.
8 jaar geleden liep ik 44 minuten op de 10, en was ik onder de indruk van iemand die ik kende die een minuut sneller liep. Ik had toen echt niet sneller gekund.
Intussen ben ik 8 jaar ouder en liep ik enkele maanden geleden 39:09.
Om maar te zeggen dat je idee over tijden kan veranderen in de loop der jaren.

Specifiek voor jou, als het aantal kilometers fors de hoogte ingaat, zelfs al train je niet op snelheid, dan ga je sowieso een stuk sneller worden.
Ben ik me zeker bewust van! Maar ik moet zeggen dat voor mij op de weg lopen wss altijd als een means to an end zal aanvoelen, ik heb ook niet echt de ambitie om een wegwedstrijd o.i.d. te gaan lopen verder.
Op de trail is tijden vergelijken sws al onzin, aangezien geen enkele 21km hetzelfde is. Ik moet zeggen, dat bevalt me wel.

Maar waar ik vorige week een rustige duurloop liep op 7'30" /km op de weg, was dat afgelopen dinsdag met eenzelfde hartslag 6'50"/km nadat ik afgelopen zondag de 21km erop had zitten. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat de vele heuvels en km's uiteindelijk vanzelf al ervoor zorgen dat ik sneller word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:26
Voor mij voelt het veiliger om me als (langzame) fietser te gedragen en dus aan de rechterkant te blijven. Het is inderdaad al eens eerder genoemd en toevallig zijn veel verkeerssituaties waar ik langs kom onveiliger als ik tegen het verkeer in zou lopen. Dat komt vooral door bepaalde bochten waarin ik anders zo tegen fietsers op zou kunnen botsen.

Ik heb een tijdje 'braaf' de ongeschreven regel gevolgd maar merkte dat elke wandelaar of hardloper maar wat deed en het soms wat zigzaggen was met fietsers. Daarom loop ik nu gewoon weer aan de rechterkant.

Ik vind het ook relaxter lopen omdat een fietser die op je af komt fietsen wat vervelend kan zijn, vaak slalommen ze op het laatste moment pas om je heen. Met name 's avonds omdat die voorlichten van tegenwoordig me half verblinden.

Door zelf met een borstlamp te lopen (op m'n rug ook een rood licht daarvan) heb ik nog nooit last gehad van verkeer van achter en stoor me daar ook niet aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spasm
Slickk schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:10:
Voor mij voelt het veiliger om me als (langzame) fietser te gedragen en dus aan de rechterkant te blijven. Het is inderdaad al eens eerder genoemd en toevallig zijn veel verkeerssituaties waar ik langs kom onveiliger als ik tegen het verkeer in zou lopen. Dat komt vooral door bepaalde bochten waarin ik anders zo tegen fietsers op zou kunnen botsen.

Ik heb een tijdje 'braaf' de ongeschreven regel gevolgd maar merkte dat elke wandelaar of hardloper maar wat deed en het soms wat zigzaggen was met fietsers. Daarom loop ik nu gewoon weer aan de rechterkant.

Ik vind het ook relaxter lopen omdat een fietser die op je af komt fietsen wat vervelend kan zijn, vaak slalommen ze op het laatste moment pas om je heen. Met name 's avonds omdat die voorlichten van tegenwoordig me half verblinden.

Door zelf met een borstlamp te lopen (op m'n rug ook een rood licht daarvan) heb ik nog nooit last gehad van verkeer van achter en stoor me daar ook niet aan.
Bij onze club hebben we de regel dat we op het fietspad rechts lopen, en op wegen waar auto's rijden links.
Reflecterende hesjes en / of lampjes zijn verplicht bij ons.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:09
Slickk schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:10:

Hier idem. Ik zorg uiteraard dat ik zelf sowieso goed zichtbaar ben met borstlamp en rood licht op mijn rug. Bochten linksom vind ik zelf erg gevaarlijk als je links loopt. Jouw tegenligger kan je dan niet al van te voren opmerken. Achteropkomend verkeer kan je altijd al ruim van te voren hebben gezien.
Het verbaast me nog steeds hoeveel mensen als fietser of wandelaar in het donker nog zonder licht/reflectie langs de weg of op een fietspad bewegen. Echt levensgevaarlijk. Een hond is vaker beter verlicht dan de baas zelf.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 18-09 17:21
Mag ik aan die lijstjes met tijden en afstanden ook kortere afstanden toevoegen? :+ 400m (1 baanronde) onder de 50s oftewel 2:05/km hoop ik ooit nog te lopen.

Mijn herstel gaat gelukkig de goede kant op dus er is hoop! Ik heb tot en met half december nog netjes het couch-to-5k schema gevolgd als opbouw. Daarna nog een aantal duurloopjes en intervaltrainingen op afstand ipv tijd gelopen met als doel eind december eenmalig een 5km voluit te lopen en hopelijk onder de 25min te duiken. Liep ik vervolgens tijdens een van de laatste intervaltrainingen al 23:38 8)7

Uiteindelijk die 5km niet meer gelopen, de dag dat ik er voor wou gaan was ik niet helemaal lekker dus die dag laten schieten en een paar dagen later ook ziek geworden. Geen idee wat er echt in had gezeten, race prognose op Garmin was rond 22min30 maar volgens loopmaatje kon nog wel harder.

De laatste paar weken zijn de duurloopjes ook stilletjes verdwenen omdat ik de sprinttrainingen weer aan het oppakken ben. Duurvermogen is inmiddels dus ook weer aan het afnemen. Een per week langere duurrit op de fiets volstaat niet. :Y)

In ieder geval geniet ik nog altijd van iedereen zijn raceverslagen. Dat is toch de reden dat ik hier blijf lurken ondanks dat ik geen echte duurloper ben. Blijf ze dus zeker posten d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Hartloper schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:34:
Een paar weken nadat ik 1:30:30 liep op de halve marathon, liep ik spontaan 39:22 nog wat over 10k in een 10,5k wedstrijd. De omstandigheden daarbij waren een stukje slechter door harde wind tegen. Dus een sub 40 voelt voor mij makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54

Infinchible

Woef!

Tinusvolkel schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:35:
[...]

Moest even rekenen maar dat is als het goed is 16:40 & 2:46:40
Doel voor oktober is 2:45, en van de 16:40 zit ik ook niet zo gek ver vanaf dus deze gaan we onthouden d:)b
Oei, 1 seconde op de marathon en 6 seconden op de 5K erboven voor mij :'(
Maar die tijden ga ik nu ook never niet meer halen vrees ik.
Slickk schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:52:
Het is alweer een tijdje geleden sinds er nieuwe schoenen zijn gekocht, dus tijd voor een leuke deal O+

De Saucony Endorphin Speed 3

Na lang wikken en wegen ga ik deze proberen. Was enthousiast over de 1 en 2, de 3 schijnt iets breder en stabieler (maar mogelijk ook langzamer) te zijn. Ik ben benieuwd!
Deze heb ik een maandje geleden ofzo ook gehaald en moet zeggen dat ze ontzettend fijn lopen, je merkt dat ze wel iets minder stabiel zijn dan de schoenen waar ik normaal mee loop (Kinvara of FiveFingers), vooral in de scherpe bochten, maar voor snelheid zijn ze echt super! Al heb ik niet veel ervaring met andere 'plated' schoenen, Carbon helemaal niet. Maar ben er in ieder geval erg tevreden mee! Hopelijk binnenkort weer eens ergens een wedstrijdje mee lopen, al ben ik nog niet in grootse vorm :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
bal130 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:05:
Mag ik aan die lijstjes met tijden en afstanden ook kortere afstanden toevoegen? :+ 400m (1 baanronde) onder de 50s oftewel 2:05/km hoop ik ooit nog te lopen.

[...]
Een onvoorstelbare mijlpaal als je het deze duurloper vraagt. Succes _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

bal130 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:05:
Wat Roozzz zegt inderdaad, dat is echt een fiks tempo :o .

Volgens https://hetgeheimvanhardlopen.nl/calculator/ kan je dan ook 2.01.48 op de marathon lopen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
@Infinchible de februariloop in Bennekom is morgen. Of is dat te binnenkort? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Roozzz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:34:
@Infinchible de februariloop in Bennekom is morgen. Of is dat te binnenkort? :+
Wel ietwat aan de snelle kant ja 😅
Dacht meer aan maart ofzo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:40
Deze week kon ik mijn auto ophalen bij de garage (hij moest 2 wk geleden helaas op de vrachtwagen ivm motorstoring), maar ik had dus geen vervoer. Even kijk hoe ver het precies zou zijn van deur tot deur mbv Google maps ingesteld op "te voet". En wat blijkt? Een goede 20km! Nou, da's goed te doen dacht ik. Dus de route een beetje aangepast tot iets soort-van-leuks (als in: her en der een stukje groen meepikken ipv een industrieterrein), route met een tussenstop via mapstogpx.com op mijn horloge gezet, wat voerage-spulletjes voor onderweg in het trailvest verzameld en gáán! En wat blijkt: het was precies 21,1km! Hogere machten, dat kan geen toeval zijn...

Heb de afstand wel op LLD-tempo gelopen want ik was nou niet echt voorbereid op een (edit: voor mijn doen) snelle HM, maar wat is dat hardlopen soms toch een handige hobby! d:)b

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 18-09 17:21
Roozzz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:18:
[...]

Een onvoorstelbare mijlpaal als je het deze duurloper vraagt. Succes _/-\o_
Ieder zijn sport zullen we maar zeggen :P De laatste jaren heeft de 400m wel aan populariteit gewonnen in Nederland. De zilveren medaille op de OS van de 4x 400m mannen en de successen van Femke Bol helpen daar natuurlijk ook aan mee. Wil je volgende week deelnemen aan de Nederlandse Kampioenschappen indoor op de 400m moet het nog bijna een seconde harder.

Zijn er nog lopers die zondag in Schoorl lopen? Bij mijn vereniging zijn er wel een aantal die specifiek pieken naar deze wedstrijd (NK 10km op de weg).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:50
Dit weekend staat Groet uit Schoorl op de agenda. Dat wordt mijn eerste "echte" loopje (ik loop sinds een maand of vier). Direct ff een NK-tje meepakken :)F . Wel vanuit het laatste startvak natuurlijk, daar ben ik op mijn plek tussen de andere kneuzen :+

Mijn horloge zegt dat ik het in dik 52 minuten moet kunnen. Ik mik op 00:57 maar ben al trots als ik onder een uur binnen kom. Tevreden zal ik hoe dan ook wel wezen: ik zal vrijwel zeker een dik PR lopen. Daarvoor hoef ik enkel uit te lopen. Even ter compensatie van al die racemonsters hier, kneuzen mogen er ook wezen 8)
bal130 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:46:
[...]

Zijn er nog lopers die zondag in Schoorl lopen?
@bal130 wij zaten tegelijk te typen denk ik, het antwoord is dus: ja, ik loop zondag in Schoorl mijn eerste officiële evenement :)

[ Voor 20% gewijzigd door Antonius op 10-02-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

Groet uit Schoorl is leuk!
Voor corona een keer gelopen en ik dacht dat de laatste keer voor corona niet doorging vanwege een storm.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1 ... 229 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.