Keuzes voor 7 heuvelenloop, Lange mouwen + lange broek of Lange mouwen + korte broek. 

[Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 20-11-2022 09:48]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Gisteren bij de Holtingerveldtrail 30km, liep ik in lange broek, craft ondershirt met lange mouwen en een T-shirt erover, en handschoenen. Met het straffe windje, graadje vorst en iets lagere intensiteit was dat helemaal prima.Dirk0s schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:38:
Keuzes voor 7 heuvelenloop, Lange mouwen + lange broek of Lange mouwen + korte broek.
Ik heb gelukkig een heel licht rechtervoetjemhr-zip schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:57:
[...]
Ik zou maar niet 50+ te hard rijden, das heel slecht voor je conditie dan.
Goed te horen, compressport maakt mooi spul en itt veel van hun spul waren deze ook niet echt duur.Maandag1987 schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:34:
[...]
Ik heb exact dezelfde gehad in die kleuren (vanwege zichtbaarheid). En ik vond ze fijn. Alleen bedekten ze mijn onderarm maar half en heb ik bij nieuwe daar beter opgelet. Ook sneuvelde er eentje (naad los) na een wasbeurt waardoor ie onbruikbaar werd. Netjes geld teruggehad.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik heb heel lang getwijfeld, maar ga voor een lange broek. Ik kan ook beter tegen ‘te’ warm dan tegen ‘te’ koud. Dat was mijn overweging om mijn twijfel naar een lange broek te beslissenDirk0s schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:38:
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik kocht twee keer twee paar Asics. Novablast en Fuji Lite, beiden in maat 44.5 en 45. Totaal verschillende schoenen, maar de eerste indrukken zijn heel fijn. Onverwacht fijn eigenlijk. De Fuji Lite schoenen heb ik dit weekend buiten uitgeprobeerd bij een bos training. Het bevalt erg goed om aan beide voeten een schoen precies pas te hebben. Het zijn lichte trail schoenen. Ik denk niet dat ik er mee door zware bagger zou willen, voor klei is het profiel al helemaal niet geschikt. Maar voor mijn bosloopje lijken ze dikke prima. Allemaal zanderig, geen bagger, meest stevig, soms een klein stukje mul, met wat hoogteverschillen.Antonius schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:06:
over verschillende schoenmaten links en rechts
twee paar dezelfde schoenen kopen, met halve maat verschil. De kleine maat aan de ene voet, de grote maat aan de andere kant. Loopt dat beter?
In het belang van de wetenschap twee modellen Asics aangeschaft, beiden in twee maten. In totaal vier paar. Voor minder dan twee paar me normaal zou kosten. Bijna een no-brainer![]()
Stay tuned, vooral als je ook twee verschillende voeten hebt (afgezien van het vrij gangbare spiegelbeeld)
JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.
Mooie tijd, zoiets had ik ook voor ogen voordat blessures roet in het eten gooiden. Vandaag overigens wel lekker gelopen verder, 1:10:34 nog steeds niet gek.Niku schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:51:
Mijn korte race verslag van de Zevenheuvelenloop! Debuut op deze loop, had echt geen idee wat ik van de heuvels moest verwachten. Rustig gestart en vanaf kilometer 6 wat meer tempo gemaakt. Ging uitstekend, vond de heuvels vrij weinig voorstellen en kon bergaf goed tempo maken en vasthouden. Laatste kilometers waren de snelste en met 1:05:15 prima tevreden!
Mooie loop, strak georganiseerd en heb de heuvels van te voren wat overschat.
Nu mijn vraag aan jullie: telt een 10k PR op de Zevenheuvelen?Van 44:02 naar 41:53 haha.
Was in een officieel opgemeten wedstrijd, dus ja, het telt.Niku schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:51:
Mijn korte race verslag van de Zevenheuvelenloop! Debuut op deze loop, had echt geen idee wat ik van de heuvels moest verwachten. Rustig gestart en vanaf kilometer 6 wat meer tempo gemaakt. Ging uitstekend, vond de heuvels vrij weinig voorstellen en kon bergaf goed tempo maken en vasthouden. Laatste kilometers waren de snelste en met 1:05:15 prima tevreden!
Mooie loop, strak georganiseerd en heb de heuvels van te voren wat overschat.
Nu mijn vraag aan jullie: telt een 10k PR op de Zevenheuvelen?Van 44:02 naar 41:53 haha.
Niet helemaal mee eens, want als 10km is het geen “rondje” met start / finish op dezelfde plek. Als je een niet-rondje mag meetellen, ook al is het in een officiele wedstrijd, dan kan je dus door wind mee of meer heuvel af dan op een snellere tijd klokken dan bij een echte rondeHartloper schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:44:
[...]
Was in een officieel opgemeten wedstrijd, dus ja, het telt.
Ik heb geen signature
Qua wedstrijden: nagenoeg elke weg-wedstrijd (dus buiten de atletiekbaan) finisht bij start. En alle wedstrijden die dit niet doen tellen dus ook niet voor officiele records. Daarom is bijvoorbeeld Boston* Marathon (meer downhill dan uphill) geen officiele kandidaat om marathon-records op te lopen, telt niet mee voor de boeken.Appie76 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:55:
Ik begrijp je punt, maar hoeveel wedstrijden tellen dan ineens niet meer mee? Als je het heel puristisch beschouwt, dan zou zelfs een 1.000m op een 400m baan niet meer mogen, want daar zit een half rondje in...
[Voor 29% gewijzigd door Valorian op 20-11-2022 21:16]
Ik heb geen signature
Hele goede vraag…..en iets waar ik nog nooit van gehoord had.Appie76 schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:15:
Effe een andere vraag: welke zorgaanbieder/polis is interessant als hardloper? Ik lees hier af en toe dat mensen "dingen" sparen door te lopen. Bij welke verzekering kun je ook daadwerkelijk iets nuttigs verdienen? Waardebonnen voor schoenen oid zijn natuurlijk wel interessant, tenzij alleen inwisselbaar bij hele dure winkels of op plekken die een erg beperkt aanbod hebben. Tips?
[Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 20-11-2022 21:26]
Aanvullend op spaar-opties kan je ook nog kijken naar welke relatief goedkope "aanvullende verzekeringen" een gratis sportmedische check geven, als je dat leuk vindt. Ik weet niet meer welke, maar er zijn aanvullende verzekeringen die uiteindelijk netto minder kosten per jaar dan zo'n check als je hem los zou nemen. Zo'n check kan dienen als preventieve zorg (weten of je hart enzo nog een beetje goed meedoen) maar ook gewoon uit interesse, vinden waar je omslagpunt zit, je max hr, ademgasanalyse, etc.Appie76 schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:15:
Effe een andere vraag: welke zorgaanbieder/polis is interessant als hardloper? Ik lees hier af en toe dat mensen "dingen" sparen door te lopen. Bij welke verzekering kun je ook daadwerkelijk iets nuttigs verdienen? Waardebonnen voor schoenen oid zijn natuurlijk wel interessant, tenzij alleen inwisselbaar bij hele dure winkels of op plekken die een erg beperkt aanbod hebben. Tips?
1:01:32 hier, dus dan moeten we elkaar bijna wel gezien hebben 😅.Valorian schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:06:… maar met 3:55 toch nog behoorlijk, en met 1:01:27 een hele mooie nieuwe PR!
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Haha, we hadden wel een meetup kunnen houden 1:01:27 / 1:01:31. / 1:01:41AppieR schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:39:
[...]
1:01:32 hier, dus dan moeten we elkaar bijna wel gezien hebben 😅.
Ik heb volgens mijn klokje ook een Pr gelopen op de 10, maar vind hem niet tellen. Je loopt eerst 5k omhoog, dan een paar heuveltjes en dan 4km kats naar beneden. Dat is een beetje als die 5km PR’s op Strava Wanker: downhill PR’s zijn geen PR’s.
Daarvoor heb ik me van de week ook ingeschreven, de Gaasterlân Run. Schijnt wel een mooi parcours te zijn en goed geregeld.RobinE schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:39:
Net al even zitten kijken of ik niet nog ergens een halve marathon kan vinden in december, hier wil ik graag een keer onder de 1:30 lopen, Hierbij kwam ik Balk tegen op 24-12 kan ik daarna mooi de kerstdagen bijkomen (en bij eten), iemand nog ervaring of deze al ingepland?
En nog een kleine noot, bij te hoge windsnelheden tellen records ook niet op de baan.Valorian schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:10:
[...]
Atletiekbaan is dan weer even iets anders, dat is een officieel andere discipline, met andere regels.
Ah, dat was ik alweer vergeten, maar klopt inderdaad. Interessant stukje trivia: het huidige 100m wereldrecord van de vrouwen (10.49 seconde!) is nog altijd een van de meest discutabele cijfers die in de atletiekboeken is gekomen. Niet alleen vanwege vermeende doping bij Florence Griffith Joyner (nooit bewezen overigens), maar vooral omdat het toen flink waaide en er een hele reeks pr’s gelopen werd. Maar de officiele meetapparatuur van omega gaf windsnelheid 0.0 aan dus het record werd als legitiem gezien. Nooit meer iemand onder gedoken, wel dichtbij. Als je in de top10 aller tijden kijkt zie je nog steeds dat al die toptijden gelopen zijn met wind mee, op die van Florence nalateef schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:27:
[...]
En nog een kleine noot, bij te hoge windsnelheden tellen records ook niet op de baan.
[Voor 3% gewijzigd door cyclofosfamide op 21-11-2022 08:07]
| medic with nerdskillz | Pixel 6 Pro | Pixel 5 (backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD 2017 |
RobinE schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:44:
[...]
Haha, we hadden wel een meetup kunnen houden 1:01:27 / 1:01:31. / 1:01:41
1) Ja, tenzij je in de voorste startvakken terecht kan komen met de meer ervaren/snellere lopersJWHtje schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:12:
Afgelopen weekend voor het eerst met de Zevenheuvelennacht meegelopen. Heb helaas geen beste tijd kunnen neerzetten vanwege de drukte. (37:28 - 7k)
Het was leuk aangekleed met een heerlijk sfeertje! Tevens hadden we prima weer om in te lopen, in ieder geval geen regen
Nu lurk ik dit topic al eventjes en zie ik veel Tweakers die volgens mij op hoog niveau hardlopen.
Om die reden wil ik eigenlijk 2 vragen stellen.
1. Is het 'normaal' dat dit soort hardloopevenementen zo druk zijn? Ik werd eigenlijk constant voor de voeten gelopen of ingesloten waardoor ik niet kon inhalen en zag ik mensen andere mensen aan de schouder trekken om in te halen. Vond dat best onbeschoft.
Zelf heb ik hierdoor mijn eigen tempo niet kunnen lopen en was het meer frustratie dan lekker relaxed hardlopen.
2. Ik heb al sinds enige maanden last van shinsplints. Nu lees ik veel hierover terug en probeer ik alle adviezen op te volgen, maar ik blijf last houden. (Foamrollen, strekken, rustig gevarieerd lopen en nieuwe zachtere schoenen, Brooks Ghost 14)
Nu weet ik dus dat er hardlopers in dit topic zitten die meerdere keren per week lopen. Ik vraag me dus af hoe je zo'n blessure kan voorkomen/verhelpen zodat ik weer normaal kan hardlopen. Ik begin namelijk steeds meer moed te verliezen dat ik nog kan blijven hardlopen in de toekomst.
Voor de loop van afgelopen weekend heb ik bijv. een week rust gehouden. Desondanks toch weer last gekregen.
Alvast bedankt voor jullie inzichten!
De Bruggenloop over een paar weken? Gevoelsmatig zou ik zeggen dat dat parcours iets sneller is dan de Zevenheuvelenloop, maar in een paar weken van 4.25 naar 4.00 lijkt me wat enthousiast? Van net onder de 1.07 naar onder de 1.05 lijkt me een al een pittig, maar wat reëler doel, behalve als het een meer lange termijn doel is, dan is het een mooi streven!Docslik schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:58:
Uiteindelijk na 1.06.56 over de meet en een houten medaille () in ontvangst mogen nemen! Een dik PR en smakend naar meer! Op naar Rotterdam met een doeltempo van 4:00/km!
1. MeutelopenJWHtje schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:12:
1. Is het 'normaal' dat dit soort hardloopevenementen zo druk zijn? Ik werd eigenlijk constant voor de voeten gelopen of ingesloten waardoor ik niet kon inhalen en zag ik mensen andere mensen aan de schouder trekken om in te halen. Vond dat best onbeschoft.
Zelf heb ik hierdoor mijn eigen tempo niet kunnen lopen en was het meer frustratie dan lekker relaxed hardlopen.
2. Ik heb al sinds enige maanden last van shinsplints. Nu lees ik veel hierover terug en probeer ik alle adviezen op te volgen, maar ik blijf last houden. (Foamrollen, strekken, rustig gevarieerd lopen en nieuwe zachtere schoenen, Brooks Ghost 14)
Nu weet ik dus dat er hardlopers in dit topic zitten die meerdere keren per week lopen. Ik vraag me dus af hoe je zo'n blessure kan voorkomen/verhelpen zodat ik weer normaal kan hardlopen. Ik begin namelijk steeds meer moed te verliezen dat ik nog kan blijven hardlopen in de toekomst.
Voor de loop van afgelopen weekend heb ik bijv. een week rust gehouden. Desondanks toch weer last gekregen.
Vergis je niet in het parcours van de Zevenheuvelenloop, wordt toch wel gezien als een van de snelste 15km's ter wereldlateef schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:33:
[...]
De Bruggenloop over een paar weken? Gevoelsmatig zou ik zeggen dat dat parcours iets sneller is dan de Zevenheuvelenloop, maar in een paar weken van 4.25 naar 4.00 lijkt me wat enthousiast? Van net onder de 1.07 naar onder de 1.05 lijkt me een al een pittig, maar wat reëler doel, behalve als het een meer lange termijn doel is, dan is het een mooi streven!
Omdat het ook één van de weinige 15km’s is en omdat ze meer budget hebben dan Rotterdam voor betere lopers.Cranzai schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:42:
[...]
Vergis je niet in het parcours van de Zevenheuvelenloop, wordt toch wel gezien als een van de snelste 15km's ter wereld
Ah nee! Sorry, ik bedoel de Rotterdam 1/4 marathon. Die zit zo in m'n hoofd dat ik het vergeet voluit uit te spreken. Ik vind die 25 seconde eraf op een kortere afstand in 4 maanden al pittig; in 3 weken onmogelijklateef schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:33:
[...]
De Bruggenloop over een paar weken? Gevoelsmatig zou ik zeggen dat dat parcours iets sneller is dan de Zevenheuvelenloop, maar in een paar weken van 4.25 naar 4.00 lijkt me wat enthousiast? Van net onder de 1.07 naar onder de 1.05 lijkt me een al een pittig, maar wat reëler doel, behalve als het een meer lange termijn doel is, dan is het een mooi streven!
Netjes johDocslik schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:58:
Uiteindelijk na 1.06.56 over de meet en een houten medaille () in ontvangst mogen nemen! Een dik PR en smakend naar meer! Op naar Rotterdam met een doeltempo van 4:00/km!
Dank je wel! Duidelijke infoFraggert schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:39:
[...]
1. Meutelopen
Ja, grote opstopppingen en filewandelen zijn helaas een bekend fenomeen. De pro's starten niet voor niks in segmenten voor het "gepeupel" uit![]()
Het aan de schouders trekken heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, dat is echt absurd en a-sociaal in mijn ogen.
Op de trailruns waar ik heb gelopen is het op sommige stukken ook hel druk a;s 500 man door een smal bospad heen moeten.
De etiquettte schrijft voor dat als je wilt inhalen dat je dat doet door te roepen "ik kom links" (of woorden van die strekking) zodat de langzamere loper je de gelegenheid geeft even ruimte te maken.
Langzamere lopers dienen snellere lopers voor te laten gaan.
Bij de meeste trails staat dat vermeld op de homepage vd wedstrijd.
Maar bij die enorme evenementen is het natuurlijk lastig met soms wel 1000den lopers.
2 Shinsplints
Oei.....als je daar al fiks lang last van heb dan zou ik toch adviseren om langer rust te pakken. Toen ik met mijn C25K begon was ik na mijn 3de intervalletje ook uitgeschakeld door shinsplints.....voor 3 weken pauze.
1 weekje rust is met shinsplints erg weinig IMHO. Zeker omdat je daar echt goed van moet herstellen om niet nog langduriger de handddoek in de ring te moeten gooien.
Ik liep op de Ghost 13, maar als je last hebt maakt het niet uit waar je op loopt, je gaat dan nog steeds overbelasten. Wel actief blijven met wandelen, maar ik zou even stoppen met rennen als je al zo lang last hebt en laat eventueel even je looptechniek checken.
Ah, okéDocslik schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:51:
[...]
Ah nee! Sorry, ik bedoel de Rotterdam 1/4 marathon. Die zit zo in m'n hoofd dat ik het vergeet voluit uit te spreken. Ik vind die 25 seconde eraf op een kortere afstand in 4 maanden al pittig; in 3 weken onmogelijk
Dat gedrag is echt niet normaal en heb ik gelukkig nog nooit gezien in de afgelopen 12 jaar.JWHtje schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:12:
[...]
Verhelpen: Rust nemen en z.s.m. naar de fysio. Als je het hebt over maanden dan emmert dit al veel te lang. Hier mee door lopen is niet verstandig.2. Ik heb al sinds enige maanden last van shinsplints. Nu lees ik veel hierover terug en probeer ik alle adviezen op te volgen, maar ik blijf last houden. (Foamrollen, strekken, rustig gevarieerd lopen en nieuwe zachtere schoenen, Brooks Ghost 14)
het is natuurlijk lastig inschatten vanachter mijn desktop hier, maar shinsplints staat gewoon in de Top Zoveel van hufterige blessures voor lopers die een hardloopcarriere/hobby zeer ernstig in de weg kan zitten.JWHtje schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:52:
[...]
Dank je wel! Duidelijke info
Ik zal inderdaad toch meer rust pakken. En goede tip om wel te blijven wandelen!
Dit laatste vooral. Een fysio is in staat om een diagnose te stellen en een goede behandeling te geven. Hoewel waarschijnlijk goed bedoeld, ga je op het internet het antwoord niet vinden.Roozzz schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:56:
[...]
Verhelpen: Rust nemen en z.s.m. naar de fysio.
Wat een enorm gave en pittige loop! Respect en nette km-tijden zeg!
Thanks! Ik heb nog even een strava linkje toegevoegd...Docslik schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:33:
[...]
Wat een enorm gave en pittige loop! Respect en nette km-tijden zeg!![]()
Is er ook een voorjaarseditie?
ik weet niet meer of ik gereageerd had...zal de leeftijd zijnGaargod schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:19:
@Adam1980 ik liep op de Guide 13 & Guide 13 TR, en loop op de Guide 15. Beiden in maat 46,5. Ik heb daarnaast de Peregrine 10 en Peregrine 12 voor de trails, in maat 47. De Peregrine is een vrij smalle trailschoen van Saucony dus ik denk dat je die goed kunt hebben als je de Guide 14 nu fijn vindt. Let wel dat die een 4mm drop heeft, de Guide heeft 8mm.
[Voor 17% gewijzigd door Fraggert op 21-11-2022 14:10]
Boston is niet zo snel hoor. Het is wel netto 130 m bergaf, maar de eerste helft is het terrein golvend, met ook stukken omhoog. Maar je quadriceps beginnen halverwege pijn te doen van al dat bergaf rennen, en dan komen de 4 heuvels met als laatste Heartbreak Hill op ongeveer 30-32 km.[b]
*PS: ludiek detail: Boston is een van de “snelle marathons” ivm veel downhill meters. Maar ook een waar je bijna niet tussenkomt als amateur ivm kwalificatie-eisen. En een populaire ivm dat het een van de 6 “majors” is. Lees: je moet snelheid x lopen en x loopt op met leeftijd. Dus als 40-jarige moet je bijvoorbeeld een eerdere marathon-resultaat kunnen laten zien van < 3:10 uur. Nu zijn er marathons die speciaal zijn ingericht voor boston-kwalificatie: die gaan nóg meer downhill en tellen niet mee voor de boeken. Maar boston accepteert ze wel als kwalificatiewedstrijd. Dus wie nét niet de eisen van Boston haalt kan zo’n downhill marathon doen en dan net wel de eisen halen en dan Boston lopen
Laat je het ook even weten als je op een dag moe een heuvel op sjokt en een armwarmer in je waffel propt - omdat je links en rechts toch moeilijk worden dan.Fraggert schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:45:
Pakt mooi klein en past prima in mijn zijvakje van mijn trailvest, links mijn bananen, rechts mijn mouwen
ik slide acuut je DM's in mocht het gebeurenBlomminator schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:57:
[...]
Laat je het ook even weten als je op een dag moe een heuvel op sjokt en een armwarmer in je waffel propt - omdat je links en rechts toch moeilijk worden dan.
Strava Garmin 245
Een kort rondje in het bos en dat dan 3-6 keer. Totale afstand 6-9km. Via lokale AV of naburige AV's.Fraggert schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:09:
netjes @Maandag1987![]()
wat voor crosses heb je geplanned staan? Gevalletje OCR/Survivalrun? of trailruns?
En waarom dan alleen de specifieke eerste 10, en niet de laatste 10? In het geval van de 7H snap ik dat de laatste KMs sneller zijn dan de eerste, maar wat als het omgedraaid zou zijn?Hartloper schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:51:
Wat die PR's betreft op kortere afstanden tijdens een langere wedstrijd, de mening van Hartloper (opinions are like assholes, everybody's got one ):
Als je bv op de Zevenheuvelenloop aan het 10km-punt (officieel opgemeten !) je tijd bekijkt, dan kan je daar toch echt wel een 10km PR claimen. Het telt niet als je bv de laatste 10 kilometers zou claimen, of een willekeurig 10km segment binnen de 15 km.
Puur op Strava telt voor mij ook niet, daarvoor is Strava niet exact genoeg.
Je zet me aan het denken voor halve marathon Egmond op 8 januari...... heb je al ervaring met andere arm sleeves? 'Compressport' klinkt als specifiek voor extra compressie namelijk in plaats van alleen voor warmte?Fraggert schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:45:
Nou, de armsleeves van Compressport zijn binnen![]()
.......
Tipje voor in de schoenof onder de kerstboom
| medic with nerdskillz | Pixel 6 Pro | Pixel 5 (backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD 2017 |
Thermoshirt met korte mouwen?Fraggert schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:45:
Nou, de armsleeves van Compressport zijn binnen![]()
Lekker kleurtje, mooie stof en prima afgewerkt. Even zien hou het spul zich houdt in gebruik maar zo op het eerste oog die 23 euro zeker waard.
Even aangepast.......ik heb maat 3 gekozen nadat vrouwlief even mijn arm had opgemeten met een meetlint.
Pwoooohhh........dat is strak zeg.........even die 2de aan.....ow.....nu voelt het helemaal niet te strak maar supercomfyDat was echt een suffe gewaarwording
![]()
Dit voelt aan als een supergoede oplossing om, tijdens een langere run, niet vast te zitten aan nét even de verkeerde combinatie van thermoshirt met te korte of te lange mouwen onder je andere spullen zodat je net ff te koud of te warm rondhobbelt.
Pakt mooi klein en past prima in mijn zijvakje van mijn trailvest, links mijn bananen, rechts mijn mouwen![]()
Ik moet er nog mee hobbelen maar volgens mij is dit echt een aanrader![]()
Tipje voor in de schoenof onder de kerstboom
Nee, geen ervaring nog. Dit zijn de eerste die ik hebcyclofosfamide schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:50:
[...]
Je zet me aan het denken voor halve marathon Egmond op 8 januari...... heb je al ervaring met andere arm sleeves? 'Compressport' klinkt als specifiek voor extra compressie namelijk in plaats van alleen voor warmte?
Jazekers, ideaal om gewoon mee te combineren.Secsytime schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:23:
[...]
Thermoshirt met korte mouwen?
Ik doe pas een onderlaag aan als je minimaal een long sleeve aan wilt![]()
[Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 23-11-2022 08:34]
Heb ik er ook 2 van hoorSecsytime schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:23:
[...]
Thermoshirt met korte mouwen?
Ik doe pas een onderlaag aan als je minimaal een long sleeve aan wilt![]()
[Voor 25% gewijzigd door Fraggert op 24-11-2022 07:18]
[Voor 33% gewijzigd door Rene op 24-11-2022 12:04]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt
Thanks hiervoor, m'n eerste carbon-schoenen besteldSlickk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:05:
Nike Vaporfly Next% 2 voor €112,48 (andere schoenen bij Nike in de aanbieding gaan nu ook mee in de sale). Kortingscode is GOBIG22.
Daarvoor moet je je wel gratis aanmelden en inloggen als Nike Member.
Voorbeeldje: https://www.nike.com/nl/t...n-heren-821S4F/CU4111-002
Oke zo'n goede deal krijg je niet vaak lijkt mij? Ik moet eigenlijk echt stoppen met geld uitgeven en heb 2 paar prima schoenen, maar een echte wedstrijdschoen ontbreekt nog.Slickk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:05:
Nike Vaporfly Next% 2 voor €112,48 (andere schoenen bij Nike in de aanbieding gaan nu ook mee in de sale). Kortingscode is GOBIG22.
Ik heb hetzelfde (en had hetzelfde met voetbal) maar deed een paar aan in Bataviastad (weet zo niet meer welke, volgens mij de Zoom Fly 5) en die zaten prima, vandaar dat ik nu ook de gok waag. En anders binnen dertig dagen weer retourfrankv120 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:25:
[...]
Oke zo'n goede deal krijg je niet vaak lijkt mij? Ik moet eigenlijk echt stoppen met geld uitgeven en heb 2 paar prima schoenen, maar een echte wedstrijdschoen ontbreekt nog.
Ik ben alleen bang dat vanwege mijn brede voeten de smalle pasvorm mij zal hinderen. Ik kan ook nooit Nike voetbalschoenen kopen aangezien ze mij afknellen, dus ben ik nogal huiverig. Zijn er mensen die ook erg brede voeten hebben en wel deze vaporfly's hebben?
Momenteel loop ik op Brooks Ghost 14 en Asics Novablast 3 en die zitten beide prima.
In het kader van: 'never waste a good black friday'. Voor 80 euro de Xodus Ultra bij Zalando besteld. De Edge heb ik nog nergens afgeprijsd gezien en die gaat zeker niet onder de 100 euro komen. Hopelijk een goede vervanging van mijn Altra Timp V2's.Rudedadude schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:08:
Ik kijk ook naar de Xodus Ultra, maar heb inmiddels meer interesse in de Endorphin Edge.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Bedankt ook maar even besteld, ik kon ze niet laten liggen voor die prijs.Slickk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:05:
PSN: Alvanosa
oewh......nou ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden. Ik vind het echt hele fijne schoenen.Rudedadude schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:08:
[...]
In het kader van: 'never waste a good black friday'. Voor 80 euro de Xodus Ultra bij Zalando besteld. De Edge heb ik nog nergens afgeprijsd gezien en die gaat zeker niet onder de 100 euro komen. Hopelijk een goede vervanging van mijn Altra Timp V2's.
Zelfs met beschrijving is het handig als je zelf ff de exacte lokatie met een foto verduidelijkt maar vooruit….poging gedaanGaargod schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:38:
@Fraggert en binnenkort dus ook @Rudedadude, en eventuele anderen met deze schoen?
Ik verdenk mijn rechterschoen van de Xodus Ultra ervan een productiefout te hebben.
In de "kraag" van de schoen aan de binnenkant / bovenkant, drukt er een hard randje naar binnen.
Zeg maar waar die diagonale streep naartoe loopt, bij m'n enkel.
Het is niet zichtbaar maar wel een duidelijk voelbaar verschil tussen de rechter en linker schoen, alsof er daar een stukje padding mist oid. Ik ga er van het weekend mee terug naar de All4Running maar mogelijk kunnen jullie ook eens voelen of er een verschil is tussen rechts en links?
Het is dusdanig erg dat ik er geen lange afstand mee kan lopen, daar kwam ik afgelopen weekend dus achter na 40km
Kijk, dit heeft me over de streep getrokken ze toch ook te proberen. De klassiek zwart/gouden hadden ze nog in mijn maat.Slickk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:05:
Bedankt voor de tip !Slickk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:05:
Dat ga je je niet beklagen. Vaporfly's zijn topschoenen en die korting is ongelooflijk !Totrail schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:47:
[...]
Kijk, dit heeft me over de streep getrokken ze toch ook te proberen. De klassiek zwart/gouden hadden ze nog in mijn maat.
[Voor 3% gewijzigd door Hartloper op 24-11-2022 19:54]
Toevallig iemand die weet hoe die vallen in vergelijk met de tweakboks (Rebook Forever Floatride Energy 2) qua te nemen maat?Slickk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:05:
Heb je deze 2 schoenen in dezelfde maat?frankv120 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:25:
[...]
Momenteel loop ik op Brooks Ghost 14 en Asics Novablast 3 en die zitten beide prima.
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
Jep beide in 44,5 en ze voelen nagenoeg hetzelfde aan!Kire88 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:03:
[...]
Heb je deze 2 schoenen in dezelfde maat?![]()
Ik heb hier nu de ghost 14 en zit al een tijdje te gluren naar die novablasts. Als de maatvoering gelijk is wil ik ze wel online bestellen met mogelijkheid om eventueel te retourneren.
Mocht je Novablast 2 zoeken en links marginaal grotere voet hebben dan rechts, dan ben je hier welkom om een paar L 44.5 en R 45 te passen. Doe maar een dm als je wilt weten of je daarvoor niet te gek ver weg woont.Kire88 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:03:
[...]
Heb je deze 2 schoenen in dezelfde maat?![]()
Ik heb hier nu de ghost 14 en zit al een tijdje te gluren naar die novablasts. Als de maatvoering gelijk is wil ik ze wel online bestellen met mogelijkheid om eventueel te retourneren.
Je kunt ook kortingscode BLACKFRIDAY gebruiken voor dezelfde 25% kortingArjan90 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:28:
Tip van de dag: Fusion heeft met Black Friday 25% korting als je kortingscode UNSTOPPABLE gebruikt. Vrouwlief wilde er ook een en ik heb nu aanvullend de short cargo (ik mis soms wat "opslagruimte" met alleen de zijzakken) en long tight gekocht. Wat een geldMaar ach, op de bank wordt het met de huidige inflatie met de dag minder waard
![]()
Wilde eigenlijk ook een bodywarmer voor het lopen, maar de prijs daarvan was me wat te gortig en maat komt dan ook wat nauwer.
JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.
Omruilen voor een andere maat is gratis. Definitief terugsturen kost 10 euro.Arjan90 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:28:
maat komt dan ook wat nauwer.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.
Ik heb in de pacer podcast gehoord dat het veel open vlaktes zijn, dus als het een snerpend koud windje wordt....SkyR schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:31:
Het voornaamste waar ik over aan het dubben is kleding. Voor zondag wordt er windkracht 4 voorspeld bij een temperatuur van 7 tot 8 graden (gevoelstemperatuur 4 graden lager). Ook kan het tijdens de loop gaan regenen. Ik was van plan om een lange tight (met genoeg zakken om alle gels in mee te nemen) met een licht korte mouwen shirt te dragen, maar vraag me af of ik niet iets warmers op het bovenlichaam nodig heb. Al ben ik dan wel ruim 3 uur aan het hardlopen, krijg je het ook warm van... Wat zouden jullie doen?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.
Echt heel, heel verleidelijk. Maar ugh, de MRI is pas 16 januari en ze worden dus zeker een half jaar niet gebruikt, er vanuit gaande dat ik begin komend jaar weer mag starten. Weet niet hoe goed dat is voor de zolen, hoewel m'n huidige Vaporflies ook 2,5 jaar oud zijn en de leeftijd m.i. weinig invloed had tijdens de marathon.Slickk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:05:
Ik denk dat Nike best een grote voorraad heeft als ik kijk naar hoeveel er nu nog beschikbaar zijn. Dat was in het verleden bij aanbiedingen wel eens anders. Ze willen van die voorraad af, omdat versie 3 eraan zit te komen. Ik weet bijna wel zeker dat ze over een half jaar ook wel weer in de aanbieding zijn of gaan komen. Kan zijn dat je dan €120 betaalt of misschien zelfs nog minder en zakt de prijs dan richting de €100.Krylinck schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:08:
[...]
Echt heel, heel verleidelijk. Maar ugh, de MRI is pas 16 januari en ze worden dus zeker een half jaar niet gebruikt, er vanuit gaande dat ik begin komend jaar weer mag starten. Weet niet hoe goed dat is voor de zolen, hoewel m'n huidige Vaporflies ook 2,5 jaar oud zijn en de leeftijd m.i. weinig invloed had tijdens de marathon.
[Voor 5% gewijzigd door Slickk op 25-11-2022 14:08]
Hmm...jouw schuld..nu heb ik ze ook besteld..Rudedadude schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:08:
[...]
In het kader van: 'never waste a good black friday'. Voor 80 euro de Xodus Ultra bij Zalando besteld. De Edge heb ik nog nergens afgeprijsd gezien en die gaat zeker niet onder de 100 euro komen. Hopelijk een goede vervanging van mijn Altra Timp V2's.
Warschau is iets te ver weg denk ikAntonius schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:40:
[...]
Mocht je Novablast 2 zoeken en links marginaal grotere voet hebben dan rechts, dan ben je hier welkom om een paar L 44.5 en R 45 te passen. Doe maar een dm als je wilt weten of je daarvoor niet te gek ver weg woont.
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
Daar ga je geen spijt van krijgen, die XO’s zijn echt heerlijk comfortabele schoenenbvsteyn schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:47:
[...]
Hmm...jouw schuld..nu heb ik ze ook besteld..![]()
Net afgelopen 2,5 week niet fit geweest door zware verkoudheid en oorontsteking (man, wat kan dat pijn doen). Gaat nu weer beter..alhoewel ik nog steeds nagenoeg doof ben helaas..
Maar....wil dus weer gaan sporten, dus deze sloffen helpen in dat voornemen.![]()
@Fraggert gaan toch echt binnenkort een keertje lopen in Putten/Ermelo!
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details