Toon posts:

Hardlopen - deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 213 ... 239 Laatste
Acties:

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-03 08:03
Keuzes voor 7 heuvelenloop, Lange mouwen + lange broek of Lange mouwen + korte broek. :?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:57
@Dirk0s Niet te warm in ieder geval, het is ook maar een kort stukje lopen op flinke inspanning. Korte broek sowieso, ik heb een lange mouwen shirt die wat dunner is (zelfde materiaal als korte mouwen). Dat zou ik aantrekken, geen fleece binnenlaag ofzo. Handschoenen aan bij de start, muts op en gaan met die banaan. Succes aan de 7H lopers!

Straks ook maar even de kou trotseren voor een kort loopje. Merk wel dat ik heel veel moeite heb om een rustig tempo te lopen, ik heb zoveel op (rustig) marathontempo gelopen dat ik dat tempo bijna niet meer niet kan lopen :+ Maar weer even proberen, want Z2 loopjes horen er ook bij. Mijn voet is voor 90% hersteld, vrijdag weer 17km gelopen zonder problemen. Fijn!

Enschede en Rotterdam hebben hun marathon op dezelfde dag gepland 8)7 Vrouwlief heeft al vrij gevraagd zodat ik naar een van beide steden kan afreizen!

[Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 20-11-2022 09:48]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Dirk0s schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:38:
Keuzes voor 7 heuvelenloop, Lange mouwen + lange broek of Lange mouwen + korte broek. :?
Gisteren bij de Holtingerveldtrail 30km, liep ik in lange broek, craft ondershirt met lange mouwen en een T-shirt erover, en handschoenen. Met het straffe windje, graadje vorst en iets lagere intensiteit was dat helemaal prima.

Vandaag is het hier windstil, dat scheelt een hoop. Als je hem volle bak gaat lopen zou ik gaan voor een dun lange mouwen shirt en korte broek. Met dunne handschoenen naar smaak. Ik zou minder zelfs serieus overwegen. Zoals @Hartloper gisteren... Kan je de intensiteit zo hoog houden dan kan dat prima.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mhr-zip schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:57:
[...]

Ik zou maar niet 50+ te hard rijden, das heel slecht voor je conditie dan.

:+
Ik heb gelukkig een heel licht rechtervoetje :+
Maandag1987 schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:34:
[...]

Ik heb exact dezelfde gehad in die kleuren (vanwege zichtbaarheid). En ik vond ze fijn. Alleen bedekten ze mijn onderarm maar half en heb ik bij nieuwe daar beter opgelet. Ook sneuvelde er eentje (naad los) na een wasbeurt waardoor ie onbruikbaar werd. Netjes geld teruggehad.
Goed te horen, compressport maakt mooi spul en itt veel van hun spul waren deze ook niet echt duur.

Ik zal het in de gaten houden met wassen, ik heb nog wal zo’n waszakje ergens, kunnen ze wel in.

Wat de lengte betreft…..ik heb ze liever niet te lang, dus dat komt mooi uit.

Ik ben echt heel benieuwd hoe dat loopt, geeft weer een extra laagje/optie om makkelijk mee te nemen. Passen ook gewoon onder een lange mouwen shirt als een thermo met vaste lange mouwen te warm zou zijn.

Op een kort rondje maakt het allemaal wat minder uit, maar als ik 24km+ wil rennen dan heb ik geen zin om onderkleding te moeten wisselen of langdurig te warm onderweg te zijn.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24

Galois

1811 - 1832

Dirk0s schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:38:
Ik heb heel lang getwijfeld, maar ga voor een lange broek. Ik kan ook beter tegen ‘te’ warm dan tegen ‘te’ koud. Dat was mijn overweging om mijn twijfel naar een lange broek te beslissen :)

Ik ga wel voluit, dus ik hoop niet dat het te warm is… lange mouwen met een mouwloos zweetshirt er onder. Dat gaat ‘m worden!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-03 21:33
Heerlijk hardloopweer vandaag. Zojuist 18km gelopen met kort/kort, wel sleeves aangedaan. Was echt heel goed te doen, zelfs af en toe een zonnetje.

Laatste duurloopje met 6km @ marathontempo voor de marathon van Spijkenisse volgende week zondag.

• Arjan90
Lekker weer inderdaad @Bigm1990. Veel succes volgende week! Vanochtend zelf ook een loopje gedaan van 9km in het ochtendzonnetje, echt wel lekker koud maar heerlijk loopweer. Nu is het bewolkt en gelijk een stuk frisser. Het loopje ging best goed, in die zin dat ik in Z2 ben gebleven en dat is nogal lastig de laatste weken :+ Dus tevreden!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-03 21:30
Ff schaamteloos mezelf (verkort) quoten voor de context...
Antonius schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:06:
over verschillende schoenmaten links en rechts

twee paar dezelfde schoenen kopen, met halve maat verschil. De kleine maat aan de ene voet, de grote maat aan de andere kant. Loopt dat beter?

In het belang van de wetenschap twee modellen Asics aangeschaft, beiden in twee maten. In totaal vier paar. Voor minder dan twee paar me normaal zou kosten. Bijna een no-brainer :)

Stay tuned, vooral als je ook twee verschillende voeten hebt (afgezien van het vrij gangbare spiegelbeeld :+ )
Ik kocht twee keer twee paar Asics. Novablast en Fuji Lite, beiden in maat 44.5 en 45. Totaal verschillende schoenen, maar de eerste indrukken zijn heel fijn. Onverwacht fijn eigenlijk. De Fuji Lite schoenen heb ik dit weekend buiten uitgeprobeerd bij een bos training. Het bevalt erg goed om aan beide voeten een schoen precies pas te hebben. Het zijn lichte trail schoenen. Ik denk niet dat ik er mee door zware bagger zou willen, voor klei is het profiel al helemaal niet geschikt. Maar voor mijn bosloopje lijken ze dikke prima. Allemaal zanderig, geen bagger, meest stevig, soms een klein stukje mul, met wat hoogteverschillen.

Het andere paar is Novablast, die heb ik tot nu toe enkel in huis aan gehad. Deze schoen is niet voor het bos, en waarschijnlijk ruim teveel ingebouwde trampoline voor gebruik op de baan. Ik heb ze puur voor lopen op straat & stoep aangeschaft, en het verende gevoel bij rondlopen in huis bevestigt dat ook al wel. Even zien wanneer ik weer op straat loop.

Voorlopige conclusie: heel tevreden met dit experiment. Ik loop voor het eerst met schoenen die L en R qua pasvorm beiden erg lekker zitten. Een ruim zittende linkervoet is zo gewoon geworden dat het me niet meer opvalt. Het is wel altijd de linker voet die het eerst protesteert bij oplopende belasting (enkel of achillespees). Ik ben benieuwd om te zien of dat in de nabije toekomst een beetje gelijk gaat trekken. Het is natuurlijk ook best mogelijk dat mijn linker voet gewoon wat gevoeliger is.

Een volgende update komt na mijn eerste straat loopje op de Novablasts. Weet nog niet wanneer dat gaat gebeuren.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:28

Niku

Alagaesii

Mijn korte race verslag van de Zevenheuvelenloop! Debuut op deze loop, had echt geen idee wat ik van de heuvels moest verwachten. Rustig gestart en vanaf kilometer 6 wat meer tempo gemaakt. Ging uitstekend, vond de heuvels vrij weinig voorstellen en kon bergaf goed tempo maken en vasthouden. Laatste kilometers waren de snelste en met 1:05:15 prima tevreden!

Mooie loop, strak georganiseerd en heb de heuvels van te voren wat overschat.

Nu mijn vraag aan jullie: telt een 10k PR op de Zevenheuvelen? :+ Van 44:02 naar 41:53 haha.

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:54
Niku schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:51:
Mijn korte race verslag van de Zevenheuvelenloop! Debuut op deze loop, had echt geen idee wat ik van de heuvels moest verwachten. Rustig gestart en vanaf kilometer 6 wat meer tempo gemaakt. Ging uitstekend, vond de heuvels vrij weinig voorstellen en kon bergaf goed tempo maken en vasthouden. Laatste kilometers waren de snelste en met 1:05:15 prima tevreden!

Nu mijn vraag aan jullie: telt een 10k PR op de Zevenheuvelen? :+ Van 44:02 naar 41:53 haha.
Mooie tijd, zoiets had ik ook voor ogen voordat blessures roet in het eten gooiden. Vandaag overigens wel lekker gelopen verder, 1:10:34 nog steeds niet gek.

Uiteindelijk qua kleding gekozen voor een lange thermo + t-shirt en een korte tight met daarover een lange dunne tight. Verder handschoentjes aan en mutsje op, geen moment koud of te warm gehad

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:41
Niku schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:51:

Was in een officieel opgemeten wedstrijd, dus ja, het telt.

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:21
Ook ik heb vandaag de 7H loop gelopen. Vooraf inderdaad flink zitten twijfelen wat aan te doen, ik ben voor kort-kort gegaan. Daarbij had ik ook nog de mooie decathlon armwarmers aan maar bij de start vond ik het toch minder koud aanvoelen en ze toch maar met mijn vest aan de hekken geknoopt net voor de start. Dat was eigenlijk ook het koudste moment van de dag, de 10 minuten wachten in het startvak.
Ik stond vooraan in startvak geel en kon onderdanks de drukte best goed vooruit komen. De eerste km wel nog een beetje zoekend naar het tempo (achteraf daar wel iets laten liggen) Ik heb de wedstrijd puur op vermogen van mijn Strijd gelopen die ik had ingesteld tussen 274-283 dus bewust de heuveltjes rustiger op en gas erbij naar beneden. Halverwege nog ergens een misstap in een klein gat in de weg en daarbij mijn enkel licht verzwikt, gelukkig tijdens de race weinig last van maar ik voel hem nog steeds. Dit ligt ook een beetje aan mijn schoenen, Adidas adizero pro 2, je staat wat hoger in de deze scholen en ik vind ze een beetje wankel.
In km 11 het laatste klimmetje en dan de laatste km's heuvelaf richting de finish. Hier heb ik nog lekker kunnen versnellen richting de 3:50/km Uiteindelijk geëindigd in 1:01:41 Blij mee want toch weer een dikke minuut van mijn pr (al weer uit 2018) af gelopen al denk ik dat er nog iets meer in had gezeten. Mijn Stryd was ook bijl want mijn CP is weer een paar punten omhoog gegaan.

Mijn volgende wedstrijd staat pas gepland voor begin feb, de midwintermarathon in Apeldoorn. Net al even zitten kijken of ik niet nog ergens een halve marathon kan vinden in december, hier wil ik graag een keer onder de 1:30 lopen, Hierbij kwam ik Balk tegen op 24-12 kan ik daarna mooi de kerstdagen bijkomen (en bij eten :D ), iemand nog ervaring of deze al ingepland?

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:43
Hartloper schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:44:
[...]

Was in een officieel opgemeten wedstrijd, dus ja, het telt.
Niet helemaal mee eens, want als 10km is het geen “rondje” met start / finish op dezelfde plek. Als je een niet-rondje mag meetellen, ook al is het in een officiele wedstrijd, dan kan je dus door wind mee of meer heuvel af dan op een snellere tijd klokken dan bij een echte ronde ;) ..

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-03 18:18
Ik begrijp je punt, maar hoeveel wedstrijden tellen dan ineens niet meer mee? Als je het heel puristisch beschouwt, dan zou zelfs een 1.000m op een 400m baan niet meer mogen, want daar zit een half rondje in...

Ik heb geen signature

• Valorian
Hier ook de 7H gelopen. Na 4x lopen stond mijn PR van 2019 op 1:01:56 .. Echt in 2021 veel blessureleed en begin 2022 even bijna helemaal gestopt met lopen (In 2022 nog maar 400km’s gelopen).

Om fit te blijven wel een racefiets gekocht en tussen februari en november in totaal 2500km op de fiets gezeten (95 uur!).

Hoewel niet helemaal blessurevrij voel ik mijn blessure tíjdens het lopen nauwelijks (vooral day after), dus ik durfde het wel aan om alsnog hard te starten en kijken wat erin zat. De “bright mango” vaporfly carbon schoenen uit het stof gehaald, en ondanks de 2 a 3 graden boven nul toch ook maar weer gestart met korte broek en t-shirt. Want ik warm in een wedstrijd altijd lekker op.

Eerste kilometers gingen super, kwam nagenoeg op 20:00 min door bij de 5km. Verrassend want dat was onder mijn PR-gemiddelde en de eerste 5km zijn eigenlijk het zwaarste als je de wedstrijd puur toetst op heuvel-meters.

Bij km 8 kreeg ik wat last van knie. Misschien door de harde klappen van het naar beneden knallen. Even 10 sec stilgestaan om te kijken of ik het weg kon masseren. Dar werkte niet echt, dus dan maar door. Gelukkig werd het minder en kon ik zonder al teveel verlies in snelheid door.

Doorkomst 10km was 41 rond. Nog steeds op PR schema. Nu alleen die k-pukkel van 10-11 nog op. Die is niet alleen steil, maar vooral láng. Komt geen einde aan. Maar dan uiteindelijk toch boven, en hoewel het zwaar was en dat wel degelijk tijd kostte zie ik dat ik zo ongeveer op PR tijd loop. Om precies te zijn eigenlijk nét iets erboven, dus moet nog wat winnen. Ik wéét dat het vanaf 11km vooral downhill is en dat ik daar eerder wel eens 80 sec gewonnen heb tov mijn gemiddelde, in die laatst 3-4 km. Dus mentaal helpt dat enorm. Maar ik weet ook dat ik de lat hoog gelegd heb en vraag mij af of ik die 3:50-4:00 van eerdere jaren echt nog 4km kan volhouden. Bovendien zit er nog een soort vlals-plat bobbel ergens op 12-13 km.

Het valt niet mee, maar de km’s gaan door en vanaf 13km is het écht downhill en bovendien opgezweept door muziek. Inmiddels zit ik op het punt dat ik niet meer naar mijn gemiddelde pace kijk maar naar mijn “verstreken tijd”. Bij 14km zie ik dat als ik genoeg marge heb: ik mag +- 4:30 lopen op de laatste km en dan zit ik nog op PR. Het écht naar-de-finish-knallen zit er niet meer in (in 2019 liep ik de laatste km in 3:39) maar met 3:55 toch nog behoorlijk, en met 1:01:27 een hele mooie nieuwe PR!

Kortom, ik denk dat de vele racefietsuren (veel ook op behoorlijk tempo) met name mijn aerobe vermogen hebben doen groeien. En de carbon-plaat heeft vast ook nog iets meegeholpen. En de bietensap (al zullen de meningen daar voor eeuwig over verdeeld blijven). Maar al met al moet je nog altijd zelf lopen, en dat is dus weer gelukt! Super blij dat dit er op mijn 42e nog in zat!

• Valorian
Appie76 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:55:
Ik begrijp je punt, maar hoeveel wedstrijden tellen dan ineens niet meer mee? Als je het heel puristisch beschouwt, dan zou zelfs een 1.000m op een 400m baan niet meer mogen, want daar zit een half rondje in...
Qua wedstrijden: nagenoeg elke weg-wedstrijd (dus buiten de atletiekbaan) finisht bij start. En alle wedstrijden die dit niet doen tellen dus ook niet voor officiele records. Daarom is bijvoorbeeld Boston* Marathon (meer downhill dan uphill) geen officiele kandidaat om marathon-records op te lopen, telt niet mee voor de boeken.

Atletiekbaan is dan weer even iets anders, dat is een officieel andere discipline, met andere regels. Volgens mij mag er overigens ook bij de wegwedstrijden wel een par honderd meter tussen start en finish zitten. Maar niet kilometers.

Maar goed, is een beetje gezever natuurlijk, iedereen mag uiteindelijk zelf bedenken wat ie meetelt als zijn/haar record, want 99,99% van de lopers loopt toch echt voor zichzelf en zal nooit een prijs winnen laat staan een record op wikipedia-pagina’s zetten 🙃

*PS: ludiek detail: Boston is een van de “snelle marathons” ivm veel downhill meters. Maar ook een waar je bijna niet tussenkomt als amateur ivm kwalificatie-eisen. En een populaire ivm dat het een van de 6 “majors” is. Lees: je moet snelheid x lopen en x loopt op met leeftijd. Dus als 40-jarige moet je bijvoorbeeld een eerdere marathon-resultaat kunnen laten zien van < 3:05 uur. Nu zijn er marathons die speciaal zijn ingericht voor boston-kwalificatie: die gaan nóg meer downhill en tellen niet mee voor de boeken. Maar boston accepteert ze wel als kwalificatiewedstrijd. Dus wie nét niet de eisen van Boston haalt kan zo’n downhill marathon doen en dan net wel de eisen halen en dan Boston lopen ;)

[Voor 29% gewijzigd door Valorian op 20-11-2022 21:16]

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-03 18:18
Effe een andere vraag: welke zorgaanbieder/polis is interessant als hardloper? Ik lees hier af en toe dat mensen "dingen" sparen door te lopen. Bij welke verzekering kun je ook daadwerkelijk iets nuttigs verdienen? Waardebonnen voor schoenen oid zijn natuurlijk wel interessant, tenzij alleen inwisselbaar bij hele dure winkels of op plekken die een erg beperkt aanbod hebben. Tips?

Ik heb geen signature

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Appie76 schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:15:
Effe een andere vraag: welke zorgaanbieder/polis is interessant als hardloper? Ik lees hier af en toe dat mensen "dingen" sparen door te lopen. Bij welke verzekering kun je ook daadwerkelijk iets nuttigs verdienen? Waardebonnen voor schoenen oid zijn natuurlijk wel interessant, tenzij alleen inwisselbaar bij hele dure winkels of op plekken die een erg beperkt aanbod hebben. Tips?
Hele goede vraag…..en iets waar ik nog nooit van gehoord had.

Een snelle google op de trefwoorden “hardlopen verzekering sparen” levert bij ASR al een heel verhaal op over sparen met weekdoelen.

https://www.asr.nl/vitality/beloningen

Ik zit bij IZA en ga hier eens induiken.

Ik ben benieuwd wat voor reacties je nog zult krijgen :)

Edit; lees nu wel dat die ASR vitality app je 3,50 in de maand kost |:( 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 20-11-2022 21:26]

• Arjan90
@Appie76 even in het ASR Vitality topic kijken. In het kort: per week min. 4x 1 uur sporten levert je een punt op twv 3,75 als je inruilt voor bol.com. Aktiesport levert geloof ik wel 5 euro op. Het kost 3,50 per maand. Koppelen aan je Garmin en verder hoef je niets te doen (behalve je punten inwisselen, 4 punten = 1 bol.com van 15 euro).

Je kan er ook een Apple Watch mee terugverdienen, maar de punteneisen daarvoor zijn dit jaar flink veranderd dus geen idee hoe haalbaar dat nog is.

• Valorian
Appie76 schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:15:
Aanvullend op spaar-opties kan je ook nog kijken naar welke relatief goedkope "aanvullende verzekeringen" een gratis sportmedische check geven, als je dat leuk vindt. Ik weet niet meer welke, maar er zijn aanvullende verzekeringen die uiteindelijk netto minder kosten per jaar dan zo'n check als je hem los zou nemen. Zo'n check kan dienen als preventieve zorg (weten of je hart enzo nog een beetje goed meedoen) maar ook gewoon uit interesse, vinden waar je omslagpunt zit, je max hr, ademgasanalyse, etc.

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01 22:15
Valorian schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:06:… maar met 3:55 toch nog behoorlijk, en met 1:01:27 een hele mooie nieuwe PR!
1:01:32 hier, dus dan moeten we elkaar bijna wel gezien hebben 😅.

Ik heb volgens mijn klokje ook een Pr gelopen op de 10, maar vind hem niet tellen. Je loopt eerst 5k omhoog, dan een paar heuveltjes en dan 4km kats naar beneden. Dat is een beetje als die 5km PR’s op Strava Wanker: downhill PR’s zijn geen PR’s.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:21
AppieR schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:39:
[...]

1:01:32 hier, dus dan moeten we elkaar bijna wel gezien hebben 😅.

Ik heb volgens mijn klokje ook een Pr gelopen op de 10, maar vind hem niet tellen. Je loopt eerst 5k omhoog, dan een paar heuveltjes en dan 4km kats naar beneden. Dat is een beetje als die 5km PR’s op Strava Wanker: downhill PR’s zijn geen PR’s.
Haha, we hadden wel een meetup kunnen houden 1:01:27 / 1:01:31. / 1:01:41

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:24
RobinE schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:39:
Net al even zitten kijken of ik niet nog ergens een halve marathon kan vinden in december, hier wil ik graag een keer onder de 1:30 lopen, Hierbij kwam ik Balk tegen op 24-12 kan ik daarna mooi de kerstdagen bijkomen (en bij eten :D ), iemand nog ervaring of deze al ingepland?
Daarvoor heb ik me van de week ook ingeschreven, de Gaasterlân Run. Schijnt wel een mooi parcours te zijn en goed geregeld. :) Inderdaad lekker net voor de kerstdagen nog even presteren, daarna een weekje flink eten en drinken en vervolgens weer terug in het normale richting een voorjaarsmarathon. o<:)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Valorian schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:10:
[...]
Atletiekbaan is dan weer even iets anders, dat is een officieel andere discipline, met andere regels.
En nog een kleine noot, bij te hoge windsnelheden tellen records ook niet op de baan.

• Valorian
lateef schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:27:
[...]

En nog een kleine noot, bij te hoge windsnelheden tellen records ook niet op de baan.
Ah, dat was ik alweer vergeten, maar klopt inderdaad. Interessant stukje trivia: het huidige 100m wereldrecord van de vrouwen (10.49 seconde!) is nog altijd een van de meest discutabele cijfers die in de atletiekboeken is gekomen. Niet alleen vanwege vermeende doping bij Florence Griffith Joyner (nooit bewezen overigens), maar vooral omdat het toen flink waaide en er een hele reeks pr’s gelopen werd. Maar de officiele meetapparatuur van omega gaf windsnelheid 0.0 aan dus het record werd als legitiem gezien. Nooit meer iemand onder gedoken, wel dichtbij. Als je in de top10 aller tijden kijkt zie je nog steeds dat al die toptijden gelopen zijn met wind mee, op die van Florence na ;)

• Hartloper
Proficiat @RobinE @AppieR @Valorian
We lopen met zijn vieren op hetzelfde niveau, want ik denk dat ik op een vlakke 15 rond het uur zou kunnen lopen.

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:50
Zondag ook de 7H gelopen, mijn tweede keer. In 2019 was dit voor mij de verste afstand die ik ooit gelopen had. Daarvoor liep ik eerst richting de 5km, later naar de 10km. Voor de 7H van 2019 was mijn verste afstand ooit 13km. In 2019 liep ik een verdienstelijke 1:14:12, wat ik toen best snel vond voor een minder getraind iemand.

Maar ondertussen ben ik een meer lange-afstandsloper geworden en is de snelheid nou niet echt hoog. Halve en hele marathon is leuk om te doen en vind ik uitdagend. Maar een 15km 7H is natuurlijk niet te versmaden: vlakbij en veel leden van loopgroep en collega's lopen mee.

In de ochtend eerst gemeld bij het ROC naast het Centraal Station, de plek waar de bedrijven hun lopers een onderdak konden bieden voor en na de wedstrijd. Daar nog een leuk gratis 7H T-shirt kunnen scoren, mooi meegenomen. Alsnog getwijfeld of ik lang-lang zou doen of kort-kort. Uiteindelijk lang-lang gedaan, waarbij lange mouwen shirt van erg dunne stof was. Daarover heen het bedrijfs-T-shirt.
Warm ingepakt verder en een tasje meegenomen waarin ik vlak voor de start de warme trui van mij en m'n egaa in deed en aan het hek hing. Toch maar met handschoenen aan vertrokken en rond 5km uit gedaan.

Voor mijn gevoel lekker vertrokken en onderweg verbaasde ik mij er over dat het zo vlot ging. Het was best lekker loopweer! Lang verhaal kort te maken: ik kon de snelheid goed volhouden en vol trots na de finish: 1:08:55. Van tevoren was ik opgelucht met elke tijd onder de 1:14, maar dit overtrof alles!

Oja, ook hier 5 en 10km PR's, maar dat vind ik niet helemaal zuivere koffie met de heuveltjes....

Tot volgend jaar!

[Voor 3% gewijzigd door cyclofosfamide op 21-11-2022 08:07]

| medic with nerdskillz | Pixel 6 Pro | Pixel 5 (backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD 2017 |

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RobinE schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:44:
[...]

Haha, we hadden wel een meetup kunnen houden 1:01:27 / 1:01:31. / 1:01:41

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-03 09:44
Poeh wat voelen die beentjes na gisteren, maar de heuvels zijn overwonnen!

Het was een stukje rijden vanuit Rotterdam, en uiteindelijk ook nog een stukje rennen naar de start. Iets wat overigens geen straf was om even op te warmen. Gelukkig was het top goerganiseerd: toiletten in de startvakken, je trui zo laat mogelijk aan de hekken knopen en een lopende start om 13:10!

Het was mijn eerste keer (en ook de vriend met wie ik liep) en we wilde op een tempo van 4:40 gaan lopen. De eerste km's liepen we rond de 4:30, wat goed voelde. Maar hoe zouden de heuvels ons afgaan?

De eerste echte pittige zat volgens mij rond de 4.5km. Dit was wel even andere koek dan de polder waar ik normaal loop en de hartslag sloeg richting de 170. Gelukkig trok dit snel bij en waren we gingen eigenlijk alle heuvels ons goed af. Tuurlijk is het anders dan compleet vlak lopen, maar wat een genot om vanaf km 11 vrijwel alleen maar heuvel af te lopen!

Uiteindelijk na 1.06.56 over de meet en een houten medaille (:?) in ontvangst mogen nemen! Een dik PR en smakend naar meer! Op naar Rotterdam met een doeltempo van 4:00/km!

Het was ook m'n eerste wedstrijd nadat ik meet 'blokken' had getraind. Dus steeds 5, of 10, of soms 15 minuten in je duurloop op wedstrijdtempo. En ik moet zeggen; dat blijf ik volhouden. Een fijne toevoeging aan de training en tijdens de wedstrijd houd je het langer vol. Dank voor het meelezen de afgelopen tijd! :)

Stravaaa!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:48
Afgelopen weekend voor het eerst met de Zevenheuvelennacht meegelopen. Heb helaas geen beste tijd kunnen neerzetten vanwege de drukte. (37:28 - 7k)
Het was leuk aangekleed met een heerlijk sfeertje! Tevens hadden we prima weer om in te lopen, in ieder geval geen regen :)
Nu lurk ik dit topic al eventjes en zie ik veel Tweakers die volgens mij op hoog niveau hardlopen.
Om die reden wil ik eigenlijk 2 vragen stellen.

1. Is het 'normaal' dat dit soort hardloopevenementen zo druk zijn? Ik werd eigenlijk constant voor de voeten gelopen of ingesloten waardoor ik niet kon inhalen en zag ik mensen andere mensen aan de schouder trekken om in te halen. Vond dat best onbeschoft.
Zelf heb ik hierdoor mijn eigen tempo niet kunnen lopen en was het meer frustratie dan lekker relaxed hardlopen.

2. Ik heb al sinds enige maanden last van shinsplints. Nu lees ik veel hierover terug en probeer ik alle adviezen op te volgen, maar ik blijf last houden. (Foamrollen, strekken, rustig gevarieerd lopen en nieuwe zachtere schoenen, Brooks Ghost 14)
Nu weet ik dus dat er hardlopers in dit topic zitten die meerdere keren per week lopen. Ik vraag me dus af hoe je zo'n blessure kan voorkomen/verhelpen zodat ik weer normaal kan hardlopen. Ik begin namelijk steeds meer moed te verliezen dat ik nog kan blijven hardlopen in de toekomst.
Voor de loop van afgelopen weekend heb ik bijv. een week rust gehouden. Desondanks toch weer last gekregen.

Alvast bedankt voor jullie inzichten!

• Cranzai
JWHtje schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:12:
Afgelopen weekend voor het eerst met de Zevenheuvelennacht meegelopen. Heb helaas geen beste tijd kunnen neerzetten vanwege de drukte. (37:28 - 7k)
Het was leuk aangekleed met een heerlijk sfeertje! Tevens hadden we prima weer om in te lopen, in ieder geval geen regen :)
Nu lurk ik dit topic al eventjes en zie ik veel Tweakers die volgens mij op hoog niveau hardlopen.
Om die reden wil ik eigenlijk 2 vragen stellen.

1. Is het 'normaal' dat dit soort hardloopevenementen zo druk zijn? Ik werd eigenlijk constant voor de voeten gelopen of ingesloten waardoor ik niet kon inhalen en zag ik mensen andere mensen aan de schouder trekken om in te halen. Vond dat best onbeschoft.
Zelf heb ik hierdoor mijn eigen tempo niet kunnen lopen en was het meer frustratie dan lekker relaxed hardlopen.

2. Ik heb al sinds enige maanden last van shinsplints. Nu lees ik veel hierover terug en probeer ik alle adviezen op te volgen, maar ik blijf last houden. (Foamrollen, strekken, rustig gevarieerd lopen en nieuwe zachtere schoenen, Brooks Ghost 14)
Nu weet ik dus dat er hardlopers in dit topic zitten die meerdere keren per week lopen. Ik vraag me dus af hoe je zo'n blessure kan voorkomen/verhelpen zodat ik weer normaal kan hardlopen. Ik begin namelijk steeds meer moed te verliezen dat ik nog kan blijven hardlopen in de toekomst.
Voor de loop van afgelopen weekend heb ik bijv. een week rust gehouden. Desondanks toch weer last gekregen.

1) Ja, tenzij je in de voorste startvakken terecht kan komen met de meer ervaren/snellere lopers
2) Je kunt eventueel ook nog op andere ondergronden gaan trainen, in het bos bijvoorbeeld

• lateef
  • Nu online
Docslik schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:58:
Uiteindelijk na 1.06.56 over de meet en een houten medaille (:?) in ontvangst mogen nemen! Een dik PR en smakend naar meer! Op naar Rotterdam met een doeltempo van 4:00/km!
De Bruggenloop over een paar weken? Gevoelsmatig zou ik zeggen dat dat parcours iets sneller is dan de Zevenheuvelenloop, maar in een paar weken van 4.25 naar 4.00 lijkt me wat enthousiast? Van net onder de 1.07 naar onder de 1.05 lijkt me een al een pittig, maar wat reëler doel, behalve als het een meer lange termijn doel is, dan is het een mooi streven!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

1. Meutelopen
Ja, grote opstopppingen en filewandelen zijn helaas een bekend fenomeen. De pro's starten niet voor niks in segmenten voor het "gepeupel" uit ;)

Het aan de schouders trekken heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, dat is echt absurd en a-sociaal in mijn ogen.

Op de trailruns waar ik heb gelopen is het op sommige stukken ook heel druk als 500 man door een smal bospad heen moeten.
De etiquettte schrijft voor dat als je wilt inhalen dat je dat doet door te roepen "ik kom links" (of woorden van die strekking) zodat de langzamere loper je de gelegenheid geeft even ruimte te maken.
Langzamere lopers dienen snellere lopers voor te laten gaan.

Bij de meeste trails staat dat vermeld op de homepage vd wedstrijd.

Maar bij die enorme evenementen is het natuurlijk lastig met soms wel 1000den lopers.

2 Shinsplints

Oei.....als je daar al fiks lang last van heb dan zou ik toch adviseren om langer rust te pakken. Toen ik met mijn C25K begon was ik na mijn 3de intervalletje ook uitgeschakeld door shinsplints.....voor 3 weken pauze.

1 weekje rust is met shinsplints erg weinig IMHO. Zeker omdat je daar echt goed van moet herstellen om niet nog langduriger de handddoek in de ring te moeten gooien.

Ik liep op de Ghost 13, maar als je last hebt maakt het niet uit waar je op loopt, je gaat dan nog steeds overbelasten. Wel actief blijven met wandelen, maar ik zou even stoppen met rennen als je al zo lang last hebt en laat eventueel even je looptechniek checken.

• Cranzai
lateef schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:33:
[...]

De Bruggenloop over een paar weken? Gevoelsmatig zou ik zeggen dat dat parcours iets sneller is dan de Zevenheuvelenloop, maar in een paar weken van 4.25 naar 4.00 lijkt me wat enthousiast? Van net onder de 1.07 naar onder de 1.05 lijkt me een al een pittig, maar wat reëler doel, behalve als het een meer lange termijn doel is, dan is het een mooi streven!
Vergis je niet in het parcours van de Zevenheuvelenloop, wordt toch wel gezien als een van de snelste 15km's ter wereld

• lateef
  • Nu online
Cranzai schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:42:
[...]

Vergis je niet in het parcours van de Zevenheuvelenloop, wordt toch wel gezien als een van de snelste 15km's ter wereld
Omdat het ook één van de weinige 15km’s is en omdat ze meer budget hebben dan Rotterdam voor betere lopers.

• Docslik
lateef schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:33:
[...]

Ah nee! Sorry, ik bedoel de Rotterdam 1/4 marathon. Die zit zo in m'n hoofd dat ik het vergeet voluit uit te spreken. Ik vind die 25 seconde eraf op een kortere afstand in 4 maanden al pittig; in 3 weken onmogelijk :+

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Docslik schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:58:
Netjes joh d:)b

en ja.....hout......

"De houten medaille wordt geproduceerd in Nederland met afvalhout en het lint van de medaille wordt gemaakt van gerecyclede PET-flessen. Er wordt dus gewerkt met volledig gerecyclede materialen en het vervoer wordt tot een minimum beperkt. De waterballetjes moeten op termijn de bekertjes bij de twee drankposten aan het parcours vervangen."

https://www.nnzevenheuvelenloop.nl/persbericht-duurzaamheid

Veel trails zijn zelfs bekervrij, daar loop je met je eigen (vouw) beker of bidon/bladder die je kunt laten vullen bij de verzorgingsposten.

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:48
Fraggert schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:39:
[...]

1. Meutelopen
Ja, grote opstopppingen en filewandelen zijn helaas een bekend fenomeen. De pro's starten niet voor niks in segmenten voor het "gepeupel" uit ;)

Het aan de schouders trekken heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, dat is echt absurd en a-sociaal in mijn ogen.

Op de trailruns waar ik heb gelopen is het op sommige stukken ook hel druk a;s 500 man door een smal bospad heen moeten.
De etiquettte schrijft voor dat als je wilt inhalen dat je dat doet door te roepen "ik kom links" (of woorden van die strekking) zodat de langzamere loper je de gelegenheid geeft even ruimte te maken.
Langzamere lopers dienen snellere lopers voor te laten gaan.

Bij de meeste trails staat dat vermeld op de homepage vd wedstrijd.

Maar bij die enorme evenementen is het natuurlijk lastig met soms wel 1000den lopers.

2 Shinsplints

Oei.....als je daar al fiks lang last van heb dan zou ik toch adviseren om langer rust te pakken. Toen ik met mijn C25K begon was ik na mijn 3de intervalletje ook uitgeschakeld door shinsplints.....voor 3 weken pauze.

1 weekje rust is met shinsplints erg weinig IMHO. Zeker omdat je daar echt goed van moet herstellen om niet nog langduriger de handddoek in de ring te moeten gooien.

Ik liep op de Ghost 13, maar als je last hebt maakt het niet uit waar je op loopt, je gaat dan nog steeds overbelasten. Wel actief blijven met wandelen, maar ik zou even stoppen met rennen als je al zo lang last hebt en laat eventueel even je looptechniek checken.
Dank je wel! Duidelijke info :)

Ik zal inderdaad toch meer rust pakken. En goede tip om wel te blijven wandelen!

• lateef
  • Nu online
Docslik schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:51:
[...]

Ah nee! Sorry, ik bedoel de Rotterdam 1/4 marathon. Die zit zo in m'n hoofd dat ik het vergeet voluit uit te spreken. Ik vind die 25 seconde eraf op een kortere afstand in 4 maanden al pittig; in 3 weken onmogelijk :+
Ah, oké :) dat lijkt me inderdaad wel een mooi, maar ook al pittig doel. Succes d:)b

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
[...]
Dat gedrag is echt niet normaal en heb ik gelukkig nog nooit gezien in de afgelopen 12 jaar.
Dat het druk is bij de Zevenheuvelenloop is niet zo vreemd. Het is een van de grootste lopen in Nederland. Met 25.000 man op de Zevenheuvelen en 7.000 op de nachtloop. Je snapt dat dat best veel is als je het verdeeld over de kilometers...

Bij de grote wedstrijden in Nederland (Marathon Rotterdam, Amsterdam, Zevenheuvelen, Singelloop, Dam tot Dam, Egmond etc) is het simpelweg druk. Dat levert meestal een hoop sfeer op en veel gelijkwaardige lopers om je aan op te trekken, maar heeft zeker ook nadelen. Gelukkig worden er nog veel meer kleinschaligere evenementen georganiseerd. Typisch hebben die een wat leuker prijsje en zijn een heel stuk rustiger. Zo liep ik pas een 10,5k met 150 deelnemers, dat is even iets anders dan een 7k met 7.000 man. Anderzijds verlies je dan wel iets aan sfeer. Ieder zo zijn keuze. Maar ik ga liever voor de wat kleinere.

Verhelpen: Rust nemen en z.s.m. naar de fysio. Als je het hebt over maanden dan emmert dit al veel te lang. Hier mee door lopen is niet verstandig.

Voorkomen: Rustig opbouwen in kilometers en snelheid. Realiseer je ook dat veel mensen die hier 4-5-6x in de week lopen al vele jaren loopervaring hebben... Mogelijk valt er ook nog wat schaven aan techniek en schoeisel. Kan de fysio ook bij meekijken.

Oh en welkom :)

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JWHtje schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:52:
[...]

Dank je wel! Duidelijke info :)

Ik zal inderdaad toch meer rust pakken. En goede tip om wel te blijven wandelen!
het is natuurlijk lastig inschatten vanachter mijn desktop hier, maar shinsplints staat gewoon in de Top Zoveel van hufterige blessures voor lopers die een hardloopcarriere/hobby zeer ernstig in de weg kan zitten.

Ik heb naast rust veel gebruik gemaakt van warme sportcreme; ik kan helaas niet meer terugvinden welk merk dat was omdat ze het blijkbaar bij Run2Day niet meer voeren.
Maar dat is allicht ook nog een optie voor je.

Wandelen is een lage belasting waarbij je wel actief de spier gebruikt en zorgt voor extra doorbloeding en afvoer van afvalstoffen. Zorg dat je wel in de gaten houd dat je wandeling geen, of zeer minimaal, last mag veroorzaken.

• lateef
  • Nu online
Roozzz schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:56:
[...]
Verhelpen: Rust nemen en z.s.m. naar de fysio.
Dit laatste vooral. Een fysio is in staat om een diagnose te stellen en een goede behandeling te geven. Hoewel waarschijnlijk goed bedoeld, ga je op het internet het antwoord niet vinden.

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:51
Hier nog een verslagje van de zevenheuvelenloop, mijn eerste echte grote evenement (op een locale 5km met 150 deelnemers na).

Ik deed samen met een aantal collega's mee, maar we hadden allemaal zo'n verschillende eindtijden in gedachten dat we allemaal voor onszelf hebben gelopen. Ik had mijn verwachte eindtijd en doel op 1:15:00 ingevuld, en begon dus in het groene startvak. Eigenlijk merkte ik al meteen vanaf de start dat ik een hoger tempo liep dan de mensen om me heen en ik ben dan ook bijna de complete 15km aan het inhalen geweest, gelukkig was hier, op een paar kleine momenten dat ik vastzat en niemand wilde hinderen na, genoeg plaats voor.

Van de heuvels had ik zelf niet echt last, om mij heen leek het alsof iedereen een stukje langzamer omhoog liep maar ik probeerde zelf een vast tempo aan te houden en dat lukte prima. Na een kilometer of 8 begon mijn rechtervoet te tintelen, had ik dus toch mijn veters te hard aangetrokken in de auto, maar na een beetje dynamisch rekken en met de tenen wiebelen trok dit rond de 10 km gelukkig grotendeels weg. Ik liep namelijk zo lekker dat ik geen zin had om stil te moeten staan.

Ik had van te voren al gehoord dat kilometer 10-11 het zwaarst zou zijn en het daarna voornamelijk vals plat naar onder zou gaan, dus toen ik daar voorbij was en ik ver voor op schema lag besloten om mijn doel te verzetten naar 1:10:00 en een stuk te versnellen. Uiteindelijk met een eindtijd van 1:09:02 over te streep gekomen, met een tempo van 3:55 op de laatste kilometer.

Al met al dus zeer te tevreden over mijn eerste grote evenement, alles was perfect geregeld en het lopen viel ondanks een iets mindere voorbereiding (een aantal drankjes en niet zo'n geweldig eten op de zaterdag) enorm mee. Ik kijk nu al uit naar het volgende evenement!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:11
Nog maar een verslagje van mijn eerste echte grote loop.
Hiervoor vooral ervaring opgedaan met enkele lokale 10 km rondjes. Dam tot dam probeer ik al jaaaren te doen, maar steeds komt er iets tussendoor. (Scheiding, Corona, Ziek, dit jaar zou ik hem echt doen, maar kreeg plotseling soort van hielspoor.....)

Nu ben ik een beetje een lompe boer, dus wil nog wel 'eens' te enthousiast/eigenwijs zijn.
Dus... Heeeel voorzichtig gedaan de laatste tijd, rustig getraind, rustig opgebouwd.
Afgelopen week ook rustig (lees: niks) gedaan, want, alle tips van anderen/internet, doe rustig aan, spaar jezef voor de loop, enz enz.

Tijdens de loop ook voorzichtig gedaan, want ik las allerlei verhalen over de heuvels, brandende kuiten enz.
En aangezien ik 0,0 ervaring heb met heuvels (vlakke polders -O- ) was ik vol goeie moed en beetje angst begonnen aan deze loop.

Achteraf moet ik zeggen, ik vond hem super meevallen. Ik liep rustig, was vooral bang voor de heuvels, dus gewoon ongeveer 6.00/6.30 aangehouden, want je weet maar nooit. Nadat ik de laatste heuvel over was en ik een klein beetje teleurgesteld was over de zwaarte van dit alles, toch maar lekker een sprintje getrokken. Wel lekker sprinten, zo heuveltje af :9
Na de finish had ik het gevoel alsof ik zo nog 10 km zou kunnen. Leermomentje dus, ik kán veel meer hebben.

Al met al, ik vond het een supergezellige en leuke loop. Heb genoten van de omgeving, gelachen tijdens het lopen en krijg zin in een volgende wedstrijd.

Twijfel nu al of ik me ga inschrijven voor Egmond }) , moet ik hier al die zware verhalen wél serieus nemen? :P

• Slickk
@JWHtje Goede schoenen heb je al, dus ik denk dat je of te veel kilometers loopt en rustiger op moet bouwen, of dat je techniek wat beter kan.

Ik zou proberen om je paslengte verkorten. Oftewel, meer stappen zetten om dezelfde afstand te halen. Daarmee komt er minder ‘druk’ op je scheenbeen aangezien je die minder ver strekt voordat je erop landt. Een gestrekt been en daar je gewicht op laten landen is intensiever dan een iets minder gestrekt been die dichter bij of liefst bijna onder je lichaam komt.

Ik zie veel beginnende hardlopers grote passen doen. Daarmee ploffen ze bijna als olifant met zware passen en grote paslengtes hun volledige gewicht op een ver gestrekt been.

Zelf heb ik door kortere stappen te doen verschillende pijntjes in de kiem gesmoord. Je gaat er meestal iets rustiger van lopen, wat vaak ook beter is gezien de meesten te snel lopen voor een duurloop.

Na een aantal weken of zelfs maanden lopen zijn je pezen en spieren gewend aan de belasting en zou je er geen last meer van moeten hebben.

Een zachtere ondergrond zoals bos helpt ook. Asfalt is een onnatuurlijke harde ondergrond zonder demping, waarvan je schoenen niet alles op kunnen vangen.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:16
Iedereen gefeliciteerd met zijn / haar prestaties van afgelopen weekend. Het blijf tof om alle wedstrijd verslagen , en ervaringen van anderen terug te lezen :9~

Ik heb afgelopen weekend mijn vuurdoop gehad in Zoutelande bij de "hobbel de bobbel" loop.
Een wedstrijd waarbij je vooraf weet dat je de meeste en hoogste duinbobbels van Zeeland mag verwachten 8)7
In totaal waren er volgens mij 17 overgangen waar je over moest.

Een tweetal foto's om een impressie te geven:
trap
heuvel

Ik had mij vooraf voorgenomen om alle heuvels en trappen voorzichtig te nemen om zoveel mogelijk energie te "besparen" om zo op de vlakkere stukken aan te kunnen zetten.
Ik kan nu wel met zekerheid zeggen dat ik trappen omhoog in een hardloop wedstrijd echt verschrikkelijjk vindt.
Ik heb het met twee treden tegelijk geprobeerd, maar daar had ik echt niet de kracht voor om dat vol te houden. Daarom maar besloten rustig dribbelend omhoog te gaan met 1 trede tegelijk.
Naar beneden ging het een stuk sneller, maar daar moest ik echt goed oppassen dat je je niet verstapt, zeker als het van die houten trapjes zijn waar je doorheen kunt kijken.

Wat mij positief verbaasde is dat ik eenmaal bovenaan een trap of heuvel helemaal buiten adem was, maar dat ik mij vervolgens heel snel kon herpakken om toch weer het tempo op te voeren.
En wat geef thet toch een heerlijk gevoel als je bovenaan een heuvel, iemand voor je ziet op ~ 100 meter, en je je dan naar beneden kan laten vallen om vol gas naar beneden te vliegen en de een na de ander in te halen >:)

Na de laatste lange afdaling , waar ik zelfs ~ 2:50 op mijn horloge zag, vloog ik door over het laatste rechte stuk van ~ 1 km , het verbaasde mij echt hoe hoog ik het tempo kon houden. Normaal krijg ik vaak middenrif problemen bij snelheden < 4:15 , maar vandaag kon ik alle vlakke stukken rond 4:10 lopen. Het laatste stuk ging zelfs onder de 4:00. Dit gaf mij een enorm sterk gevoel. Zelfs zo sterk dat ik het voornemen heb om op korte termijn mijn PR op de 10KM aan te gaan vallen. Waar ik een paar maanden terug zelfs gedacht heb om nooit meer een 10KM te willen lopen .

--edit-- Strava linkje toegevoegd
Strava

• Docslik
Wat een enorm gave en pittige loop! Respect en nette km-tijden zeg! :o
Is er ook een voorjaarseditie?

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:16
Docslik schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:33:
[...]

Wat een enorm gave en pittige loop! Respect en nette km-tijden zeg! :o
Is er ook een voorjaarseditie?
Thanks! Ik heb nog even een strava linkje toegevoegd...
Nee, helaas!
Er is wel een trail in het bos van westerschouwen in het voorjaar..., die kan ik je ook zeker aanraden.
Super mooi, maar wel behoorlijk pittig ;)
Bosbokken Trail

• Gaargod
  • Laatst online: 08:56
@Adam1980 ik liep op de Guide 13 & Guide 13 TR, en loop op de Guide 15. Beiden in maat 46,5. Ik heb daarnaast de Peregrine 10 en Peregrine 12 voor de trails, in maat 47. De Peregrine is een vrij smalle trailschoen van Saucony dus ik denk dat je die goed kunt hebben als je de Guide 14 nu fijn vindt. Let wel dat die een 4mm drop heeft, de Guide heeft 8mm.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gaargod schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:19:
@Adam1980 ik liep op de Guide 13 & Guide 13 TR, en loop op de Guide 15. Beiden in maat 46,5. Ik heb daarnaast de Peregrine 10 en Peregrine 12 voor de trails, in maat 47. De Peregrine is een vrij smalle trailschoen van Saucony dus ik denk dat je die goed kunt hebben als je de Guide 14 nu fijn vindt. Let wel dat die een 4mm drop heeft, de Guide heeft 8mm.
ik weet niet meer of ik gereageerd had...zal de leeftijd zijn :P .......op @Adam1980 zijn schoenvraag maar ik ben ook een Saucony Fanboy :+

Voor de trails heb ik de Peregrine 12 en de Xodus Ultra.

De Peregrine blinkt uit in het lichtvoetig zijn, de iets strakkere (betere) fit om de gehele voet heen en het grondgevoel. Je beschrijft het goed dat de Peregrine een enigzins smalle(re) schoen is.
Die voordelen hebben een nadeel, bij mij is dat de vermoeidheid die ik in mijn voeten voel na zelfs al 10km. Dat zal grotendeels liggen aan mijn beperkte vlieguren door het bos, ik ben herintreder en loop dus niet al jaren zoals sommigen hier. Ik denk dat mijn voeten dergelijke afstanden nog niet voldoende gewend zijn.
Het doet ook een beetje denken aan dat mijn voeten teveel aan "sensatie" door de zool heen krijgen en gewoon overprikkeld zijn doordat je werkelijk alles door de zool heen voelt.

De XO's zijn echt beduidend zachter qua demping, comfortabeler qua binnenwerk en een klein stukje zwaarder.
Met de XO's kan ik echter prima 20+ km rennen.......ook dan voel ik na een evenementje dat mijn enkels wel een optater hebben gehad, maar de vermoeidheid in/onder de voet is er niet.
Naast meer demping in de zool levert de XO niet of nauwelijks in op grip en loopvertrouwen.

De Peregrins is 4mm drop, de Xodus Ultra heeft 6mm drop.

De Ride 15 is er inmiddels ook in TrailRun uitvoering overigens...dat lijkt mij ook een aanrader, die kent 8mm drop overigens.

https://www.futurumshop.n...nen-blauw-wit-heren.phtml

Ik heb de Ride 15 voor asfaltwerk en dat is een enorm comfortabele schoen _/-\o_ Daar kun je echt heel lang op lopen.

Op de USA website zie je een "how it compares", dan kun je kort de verschillen lezen tussen bijv de Ride 15 TR, Peregrine, XO en andere trailschoenen van Saucony.

[Voor 17% gewijzigd door Fraggert op 21-11-2022 14:10]

• Allervieste
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-03 14:33
Leuk om alle ervaringen van jullie te lezen, proficiat met alle behaalde resultaten.

Wat betreft mijn progressie heb ik vandaag naar 1,5 week volledige rust mijn eerste loopje pijnvrij kunnen aftikken. Het lijkt erop dat ik rustig aan kan gaan opbouwen, heerlijk. Hopelijk kan ik in december ook deelnemen aan de Terrils Trail in Maasmechelen.

• Hartloper
Wat die PR's betreft op kortere afstanden tijdens een langere wedstrijd, de mening van Hartloper (opinions are like assholes, everybody's got one ):
Als je bv op de Zevenheuvelenloop aan het 10km-punt (officieel opgemeten !) je tijd bekijkt, dan kan je daar toch echt wel een 10km PR claimen. Het telt niet als je bv de laatste 10 kilometers zou claimen, of een willekeurig 10km segment binnen de 15 km.
Puur op Strava telt voor mij ook niet, daarvoor is Strava niet exact genoeg.

• Hartloper
[b]

*PS: ludiek detail: Boston is een van de “snelle marathons” ivm veel downhill meters. Maar ook een waar je bijna niet tussenkomt als amateur ivm kwalificatie-eisen. En een populaire ivm dat het een van de 6 “majors” is. Lees: je moet snelheid x lopen en x loopt op met leeftijd. Dus als 40-jarige moet je bijvoorbeeld een eerdere marathon-resultaat kunnen laten zien van < 3:10 uur. Nu zijn er marathons die speciaal zijn ingericht voor boston-kwalificatie: die gaan nóg meer downhill en tellen niet mee voor de boeken. Maar boston accepteert ze wel als kwalificatiewedstrijd. Dus wie nét niet de eisen van Boston haalt kan zo’n downhill marathon doen en dan net wel de eisen halen en dan Boston lopen ;)
Boston is niet zo snel hoor. Het is wel netto 130 m bergaf, maar de eerste helft is het terrein golvend, met ook stukken omhoog. Maar je quadriceps beginnen halverwege pijn te doen van al dat bergaf rennen, en dan komen de 4 heuvels met als laatste Heartbreak Hill op ongeveer 30-32 km.
Daardoor is het niet zo'n snelle marathon.
Uitzondering was 2011 toen Geoffrey Mutai 2:03:02 liep, sneller dan het toenmalige wereldrecord.
De reden: de marathon loopt in een rechte lijn van Hopkinton naar Boston, en er was dat jaar een hele sterke meewind.
Dat was ook het jaar dat Ryan Hall het Amerikaanse record op de marathon zette, dat nog steeds staat. Al is het een record met een sterretje naast, want records gelopen in Boston tellen niet, enerzijds omdat er een te grote netto downhill is, en anderzijds omdat start en finish maximaal 21,1 km uit elkaar mogen liggen.

Zelf ben ik één van die amateurs die zich een Boston Qualifier mag noemen.
Om in 2019 te mogen deelnemen (ik was op dat moment net 45 jaar) moest een man onder de 3:25 lopen op een officieel opgemeten marathon. Maar wegens het grote aantal kandidaten moest je nog 4:52 minuten ónder de kwalificatietijd lopen. En ik had 3:19 gelopen, en was gekwalificeerd met 50 seconden marge :)

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou, de armsleeves van Compressport zijn binnen :)

Lekker kleurtje, mooie stof en prima afgewerkt. Even zien hou het spul zich houdt in gebruik maar zo op het eerste oog die 23 euro zeker waard.

Even aangepast.......ik heb maat 3 gekozen nadat vrouwlief even mijn arm had opgemeten met een meetlint.

Pwoooohhh........dat is strak zeg.........even die 2de aan.....ow.....nu voelt het helemaal niet te strak maar supercomfy :? Dat was echt een suffe gewaarwording _O-

Dit voelt aan als een supergoede oplossing om, tijdens een langere run, niet vast te zitten aan nét even de verkeerde combinatie van thermoshirt met te korte of te lange mouwen onder je andere spullen zodat je net ff te koud of te warm rondhobbelt.

Pakt mooi klein en past prima in mijn zijvakje van mijn trailvest, links mijn bananen, rechts mijn mouwen d:)b

Ik moet er nog mee hobbelen maar volgens mij is dit echt een aanrader _/-\o_

Tipje voor in de schoen <+:) of onder de kerstboom o<:)

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:45:
Pakt mooi klein en past prima in mijn zijvakje van mijn trailvest, links mijn bananen, rechts mijn mouwen d:)b
Laat je het ook even weten als je op een dag moe een heuvel op sjokt en een armwarmer in je waffel propt - omdat je links en rechts toch moeilijk worden dan.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:57:
[...]

Laat je het ook even weten als je op een dag moe een heuvel op sjokt en een armwarmer in je waffel propt - omdat je links en rechts toch moeilijk worden dan.
ik slide acuut je DM's in mocht het gebeuren :+ :P

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
Afgelopen zondag de zevenheuvelenloop gedaan voor de eerste keer. . Helaas, wilde de GPS niet connecten terwijl ik die een half uur voor de start had aangezet. Het rare is dat Garmin tot km 9 alles wel heeft vastgelegd en juist toen de weg is kwijtgeraakt.

Bij de start was het koud en begon het te miezeren. Ik was dan ook blij met mijn keuze om handschoenen aan te doen. De handschoenen heb ik rond km 3 uitgedaan toen was ik voldoende opgewarmd. Ik had me ingesteld op de eerste vijf kilometer vals plat omhoog. Dit viel reuze mee, er waren duidelijk stukken naar beneden bij. Ook de heuvels gingen me makkelijk af. Het lagere tempo heeft vermoedelijk dit wel wat vertekend.
De eerste heuvel ben ik vol naar beneden gesprint dat was wel ff lekker. Na km 13 heb ik de andere twee gelaten en ben ik op tempo naar beneden gelopen. Uiteindelijk binnen in 1u16min44sec, dit was ruim sneller dan de geplande 1u22min.

Ik vind het parcours prachtig de herfstkleuren, de variatie op en af, start en finish in de stad en toch lekker buiten lopen tussen het groen. Het parcours nodigt ook uit voor een snelle tijd dus ik wil wel een keer terug. Ik wist dat het een groot evenement is en we verder naar achterstonden (startvak roze), toch viel me de drukte nog wat tegen. Ook de organisatie was goed in orde, alleen de tassenafgifte niet, want toen we daar aan kwamen stonden er rijen en waren de meeste tenten al vol.
Ook de waterzakjes in plaats van bekers vond ik een succes en mag van mij worden gebruikt bij andere evenementen.

Voorlopig heb ik geen grote wedstrijden op het programma staan, wel drie crosses en wellicht volgen er meer. In maart en april ga ik weer een halve marathon doen.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

netjes @Maandag1987 d:)b

wat voor crosses heb je geplanned staan? Gevalletje OCR/Survivalrun? of trailruns?

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:10
Ik loop inmiddels iets meer dan 3 jaar en tot heden altijd koste wat kost, buienradar analyserend, de regen ontweken. Ik ging altijd eerder -of later lopen dan ik eigenlijk wilde of, als dat geen uitkomst bood, het lopen die dag compleet overgeslagen.

Gisteren ben ik echter voor het eerst, bewust, in de regen gaan hardlopen. En ik moet zeggen dat het me niets tegenviel, sterker nog, het was eigenlijk best wel ok. Je bent kennelijk nooit te oud om te leren.

Als het even kan zal ik nog steeds voor een droog moment kiezen, maar de regen houd me niet zomaar meer tegen. ;)

Strava Garmin 245

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
Fraggert schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:09:
netjes @Maandag1987 d:)b

wat voor crosses heb je geplanned staan? Gevalletje OCR/Survivalrun? of trailruns?
Een kort rondje in het bos en dat dan 3-6 keer. Totale afstand 6-9km. Via lokale AV of naburige AV's.

• Docslik
Hartloper schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:51:
Wat die PR's betreft op kortere afstanden tijdens een langere wedstrijd, de mening van Hartloper (opinions are like assholes, everybody's got one ):
Als je bv op de Zevenheuvelenloop aan het 10km-punt (officieel opgemeten !) je tijd bekijkt, dan kan je daar toch echt wel een 10km PR claimen. Het telt niet als je bv de laatste 10 kilometers zou claimen, of een willekeurig 10km segment binnen de 15 km.
Puur op Strava telt voor mij ook niet, daarvoor is Strava niet exact genoeg.
En waarom dan alleen de specifieke eerste 10, en niet de laatste 10? In het geval van de 7H snap ik dat de laatste KMs sneller zijn dan de eerste, maar wat als het omgedraaid zou zijn? :*)

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:50
.......

Je zet me aan het denken voor halve marathon Egmond op 8 januari...... heb je al ervaring met andere arm sleeves? 'Compressport' klinkt als specifiek voor extra compressie namelijk in plaats van alleen voor warmte?

| medic with nerdskillz | Pixel 6 Pro | Pixel 5 (backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD 2017 |

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

Lekker kleurtje, mooie stof en prima afgewerkt. Even zien hou het spul zich houdt in gebruik maar zo op het eerste oog die 23 euro zeker waard.

Even aangepast.......ik heb maat 3 gekozen nadat vrouwlief even mijn arm had opgemeten met een meetlint.

Pwoooohhh........dat is strak zeg.........even die 2de aan.....ow.....nu voelt het helemaal niet te strak maar supercomfy :? Dat was echt een suffe gewaarwording _O-

Dit voelt aan als een supergoede oplossing om, tijdens een langere run, niet vast te zitten aan nét even de verkeerde combinatie van thermoshirt met te korte of te lange mouwen onder je andere spullen zodat je net ff te koud of te warm rondhobbelt.

Ik moet er nog mee hobbelen maar volgens mij is dit echt een aanrader _/-\o_

Thermoshirt met korte mouwen? :S

Ik doe pas een onderlaag aan als je minimaal een long sleeve aan wilt :P :+

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

cyclofosfamide schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:50:
[...]

Je zet me aan het denken voor halve marathon Egmond op 8 januari...... heb je al ervaring met andere arm sleeves? 'Compressport' klinkt als specifiek voor extra compressie namelijk in plaats van alleen voor warmte?
Nee, geen ervaring nog. Dit zijn de eerste die ik heb :)

Compresport doet idd veel met compressie. Ik heb ook sokken van ze, met van die drukpuntjes tegen vermoeidheid en voor een betere doorbloeding, maar ik heb werkelijk waar geen flauw benul of dat wat doet.

Fijne sokken, dat wel :P

Die armsleeves zijn in elk geval warmer dan géén armsleeves, en dat is waar ik ze voor heb, lange mouwen als het toch flink fris aanvoelt maar de mogelijkheid ze makkelijk uit te trekken en op te bergen zodra je onderweg bent en opgewarmd. Of, als het weer omslaat, de vermoeidheid me parten gaat spelen en ik dus weer afkoel bijvoorbeeld een stuk te moeten wandelen, dan kan ik ze weer even gauw aandoen.
Secsytime schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:23:
[...]

Jazekers, ideaal om gewoon mee te combineren.

Afgelopen winter liep ik in mijn thermo-LS met een gewone longsleeve erover heen, met het winterzonnetje erop was dat net ff te warm. Een korte mouwenthermo shirtje had mooi geweest.

Maar goed, iedereen heeft zo zijn eigen warmtehuishouding en -tolerantie en voorkeuren voor kleding. Ik ben vrij zeikerig over wat ik prettig vind zitten en kan me dan flink irriteren ondeweg,

Ik snap ook echt niet hoe mensen kunnen rennen met, bijvoorbeeld, een trainingsjack om hun middel geknoopt :P

[Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 23-11-2022 08:34]

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Iemand hier toevallig ervaring met een Bodytone gebogen loopband zonder motor?

Tijdens de donkere dagen zou mijn rouw liever 's avonds binnen lopen in plaats van naar buiten te gaan. We wonen nogal afgelegen waardoor ze toch wat schrik heeft om in het donker alleen te lopen.

Die gebogen banden lijken mij wel iets leuks mar ik weet niet of het handig is?
Kan het gemakkelijk opgeborgen worden, loop je er gemakkelijk op, ...

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:10
Secsytime schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:23:
[...]

Heb ik er ook 2 van hoor :P

Net wat comfortabeler op het lichaam en armen/benen heb ik vaak wat minder last vd kou... Maar toegegeven, zijn vaak twijfelgevallen waardoor ik erop uit kom.

• Gaargod
Wielervoeding.nl heeft Maurten in de aanbieding :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik zag trouwens ook soms aanbiedingen voorbij komen van gels et cetera waarbij het spul nog “maar” een paar maanden houdbaar was.

Omgerekend kost dan, bijvoorbeeld, een SiS isotonic gel van normaliter bijna €2,50 het stuk dan nog maar 90 eurocent*.

*€0.85 voor een SiS gel is het laagste wat ik ben tegengekomen, maar €1.50 komt vaak voor en is makkelijk te vinden met een beetje googlen.

[Voor 25% gewijzigd door Fraggert op 24-11-2022 07:18]

• Slickk
Nike Vaporfly Next% 2 voor €112,48 (andere schoenen bij Nike in de aanbieding gaan nu ook mee in de sale). Kortingscode is GOBIG22.

Daarvoor moet je je wel gratis aanmelden en inloggen als Nike Member.

Voorbeeldje: https://www.nike.com/nl/t...n-heren-821S4F/CU4111-002

• Slickk
De zwart met roze/rode zool Vaporfly zijn onderweg :) Huidige kunnen dan mooi door als trainingsschoen. Ook nog jasje met lange mouwen en lange broek erbij gedaan.

Ik ben ook aan het kijken voor een merino wollen t-shirt. Heeft iemand nog tips? Devold running t-shirt (70% wol, 30% tencel) lijkt me wel wat, alleen flink aan de prijs voor zo'n €75. Tegelijk kan dat het wel waard zijn natuurlijk. Er is genoeg aanbod voor merino wollen t-shirts en daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer... Veel is ook meer gericht op minder intensieve sporten.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:17
Week 2 van mijn expiriment (Rene in "Hardlopen - deel 9") zit erop :) Het tempo is nu van 10.0 naar 10.7 km/u gekropen.

Op het moment voel ik nog geen problemen en het herstellen gaat eigenlijk prima. Frappant is dat de acute belasting op mijn horloge van overbelast naar optimaal is gegaan (wellicht omdat ik deze functie niet op de VA3 had). Ook is mijn HR met 10,7 nu lager dan de 10.0 waar ik mee begon.... VO2 max zit (nog steeds) op 49.

Op naar week 3!

[Voor 33% gewijzigd door Rene op 24-11-2022 12:04]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• KevinK92
  • Laatst online: 09:44
Slickk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:05:
Nike Vaporfly Next% 2 voor €112,48 (andere schoenen bij Nike in de aanbieding gaan nu ook mee in de sale). Kortingscode is GOBIG22.

Thanks hiervoor, m'n eerste carbon-schoenen besteld :) Rood-zwart met witte zool it is ;)

• frankv120

Oke zo'n goede deal krijg je niet vaak lijkt mij? Ik moet eigenlijk echt stoppen met geld uitgeven en heb 2 paar prima schoenen, maar een echte wedstrijdschoen ontbreekt nog.

Ik ben alleen bang dat vanwege mijn brede voeten de smalle pasvorm mij zal hinderen. Ik kan ook nooit Nike voetbalschoenen kopen aangezien ze mij afknellen, dus ben ik nogal huiverig. Zijn er mensen die ook erg brede voeten hebben en wel deze vaporfly's hebben?

Momenteel loop ik op Brooks Ghost 14 en Asics Novablast 3 en die zitten beide prima.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• KevinK92
  • Laatst online: 09:44
frankv120 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:25:
[...]

Oke zo'n goede deal krijg je niet vaak lijkt mij? Ik moet eigenlijk echt stoppen met geld uitgeven en heb 2 paar prima schoenen, maar een echte wedstrijdschoen ontbreekt nog.

Ik ben alleen bang dat vanwege mijn brede voeten de smalle pasvorm mij zal hinderen. Ik kan ook nooit Nike voetbalschoenen kopen aangezien ze mij afknellen, dus ben ik nogal huiverig. Zijn er mensen die ook erg brede voeten hebben en wel deze vaporfly's hebben?

Momenteel loop ik op Brooks Ghost 14 en Asics Novablast 3 en die zitten beide prima.
Ik heb hetzelfde (en had hetzelfde met voetbal) maar deed een paar aan in Bataviastad (weet zo niet meer welke, volgens mij de Zoom Fly 5) en die zaten prima, vandaar dat ik nu ook de gok waag. En anders binnen dertig dagen weer retour :)

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:55

Rudedadude

Maybe we were born to run

Rudedadude schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:08:

Ik kijk ook naar de Xodus Ultra, maar heb inmiddels meer interesse in de Endorphin Edge.
In het kader van: 'never waste a good black friday'. Voor 80 euro de Xodus Ultra bij Zalando besteld. De Edge heb ik nog nergens afgeprijsd gezien en die gaat zeker niet onder de 100 euro komen. Hopelijk een goede vervanging van mijn Altra Timp V2's.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03 18:34

Bedankt ook maar even besteld, ik kon ze niet laten liggen voor die prijs.

PSN: Alvanosa

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rudedadude schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:08:
[...]

In het kader van: 'never waste a good black friday'. Voor 80 euro de Xodus Ultra bij Zalando besteld. De Edge heb ik nog nergens afgeprijsd gezien en die gaat zeker niet onder de 100 euro komen. Hopelijk een goede vervanging van mijn Altra Timp V2's.
oewh......nou ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden. Ik vind het echt hele fijne schoenen. :)

Heel verleidelijk om nog een paartje er bij te pakken.....maar ik kijk stiekem nog wat rond voor een iets anders voor erbij.......iets wat nog meer demping heeft zoals een Inov8 Trailfly G300.

• Gaargod
@Fraggert en binnenkort dus ook @Rudedadude, en eventuele anderen met deze schoen?
Ik verdenk mijn rechterschoen van de Xodus Ultra ervan een productiefout te hebben.
In de "kraag" van de schoen aan de binnenkant / bovenkant, drukt er een hard randje naar binnen.
Zeg maar waar die diagonale streep naartoe loopt, bij m'n enkel.
Het is niet zichtbaar maar wel een duidelijk voelbaar verschil tussen de rechter en linker schoen, alsof er daar een stukje padding mist oid. Ik ga er van het weekend mee terug naar de All4Running maar mogelijk kunnen jullie ook eens voelen of er een verschil is tussen rechts en links?

Het is dusdanig erg dat ik er geen lange afstand mee kan lopen, daar kwam ik afgelopen weekend dus achter na 40km :)

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gaargod schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:38:
@Fraggert en binnenkort dus ook @Rudedadude, en eventuele anderen met deze schoen?
Ik verdenk mijn rechterschoen van de Xodus Ultra ervan een productiefout te hebben.
In de "kraag" van de schoen aan de binnenkant / bovenkant, drukt er een hard randje naar binnen.
Zeg maar waar die diagonale streep naartoe loopt, bij m'n enkel.
Het is niet zichtbaar maar wel een duidelijk voelbaar verschil tussen de rechter en linker schoen, alsof er daar een stukje padding mist oid. Ik ga er van het weekend mee terug naar de All4Running maar mogelijk kunnen jullie ook eens voelen of er een verschil is tussen rechts en links?

Het is dusdanig erg dat ik er geen lange afstand mee kan lopen, daar kwam ik afgelopen weekend dus achter na 40km :)
Zelfs met beschrijving is het handig als je zelf ff de exacte lokatie met een foto verduidelijkt maar vooruit….poging gedaan :P

Bedoel je hier?

Ik heb flink gevoel van boven naar beneden en ook gewoon die 10 cm2 schoen onder mijn vinger helemaal afgevoeldt en daarbij links en rechts vergeleken en geen onderlinge verschillen gevoeld.

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-03 17:49

Kijk, dit heeft me over de streep getrokken ze toch ook te proberen. De klassiek zwart/gouden hadden ze nog in mijn maat.

• Hartloper

Bedankt voor de tip !

• Hartloper
Totrail schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:47:
[...]

Kijk, dit heeft me over de streep getrokken ze toch ook te proberen. De klassiek zwart/gouden hadden ze nog in mijn maat.
Dat ga je je niet beklagen. Vaporfly's zijn topschoenen en die korting is ongelooflijk !

Zelf heb ik ook wat zitten kwijlen, maar ik heb al 2 paar Next % 2 en nog een derde paar zou erover zijn.

Nog even doorsparen en dan begin volgend jaar de Next% 3 kopen...

[Voor 3% gewijzigd door Hartloper op 24-11-2022 19:54]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002

Toevallig iemand die weet hoe die vallen in vergelijk met de tweakboks (Rebook Forever Floatride Energy 2) qua te nemen maat?

Heb nog nooit Nikes gehad.

• Arjan90
Ja, nu ga ik ook twijfelen. De Endorphin Pro 3 zie ik nog nergens in de aanbieding (bij een Nederlandse winkel).

• Gaargod
@Fraggert jep daar zit het idd. Thanks :)

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:39
frankv120 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:25:
[...]

Heb je deze 2 schoenen in dezelfde maat? :)
Ik heb hier nu de ghost 14 en zit al een tijdje te gluren naar die novablasts. Als de maatvoering gelijk is wil ik ze wel online bestellen met mogelijkheid om eventueel te retourneren.

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

• frankv120
Kire88 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:03:
[...]

Ik heb hier nu de ghost 14 en zit al een tijdje te gluren naar die novablasts. Als de maatvoering gelijk is wil ik ze wel online bestellen met mogelijkheid om eventueel te retourneren.
Jep beide in 44,5 en ze voelen nagenoeg hetzelfde aan!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• frankv120
Overigens toch besloten mij te weerhouden van de Vaporfly's. Drie paar schoenen terwijl ik pas een half jaar serieuzer hardloop is wel overdreven. Eerst eens wat wedstrijden zonder carbon lopen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-03 21:30
Kire88 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:03:
[...]

Mocht je Novablast 2 zoeken en links marginaal grotere voet hebben dan rechts, dan ben je hier welkom om een paar L 44.5 en R 45 te passen. Doe maar een dm als je wilt weten of je daarvoor niet te gek ver weg woont.

• Arjan90
Tip van de dag: Fusion heeft met Black Friday 25% korting als je kortingscode UNSTOPPABLE gebruikt. Vrouwlief wilde er ook een en ik heb nu aanvullend de short cargo (ik mis soms wat "opslagruimte" met alleen de zijzakken) en long tight gekocht. Wat een geld :'( Maar ach, op de bank wordt het met de huidige inflatie met de dag minder waard :+

Wilde eigenlijk ook een bodywarmer voor het lopen, maar de prijs daarvan was me wat te gortig en maat komt dan ook wat nauwer.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:56
Arjan90 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:28:
Tip van de dag: Fusion heeft met Black Friday 25% korting als je kortingscode UNSTOPPABLE gebruikt. Vrouwlief wilde er ook een en ik heb nu aanvullend de short cargo (ik mis soms wat "opslagruimte" met alleen de zijzakken) en long tight gekocht. Wat een geld :'( Maar ach, op de bank wordt het met de huidige inflatie met de dag minder waard :+

Wilde eigenlijk ook een bodywarmer voor het lopen, maar de prijs daarvan was me wat te gortig en maat komt dan ook wat nauwer.
Je kunt ook kortingscode BLACKFRIDAY gebruiken voor dezelfde 25% korting :+
Hopelijk is de Fusion mailspam na vandaag weer een beetje over..

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:28

Niku

Alagaesii

Ik heb me vandaag laten verleiden om de Asics Noosa Tri 14 voor € 75 te bestellen als vervanging van mijn Reebok FFE2.0 :)

Oh, en ook voor een extra Fusion C3.

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
Omruilen voor een andere maat is gratis. Definitief terugsturen kost 10 euro.

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:22
Hier nog even een check-in voor de Spijkenisse Marathon van zondag. Volgens planning afgelopen maandag mijn laatste training van 12 km op marathonhartslag gedaan. Liep op zich goed op hartslag en het tempo dat ik daarbij wil lopen, ondanks dat mijn linkerkuit gevoelig bleef. Woensdag en vandaag nog een kwartiertje hardgelopen om een beetje in beweging te blijven, en nu rust tot zondagochtend.

Mrs. SkyR had mij aanbevolen om een sportmassage te overwegen om de benen los te maken. Zodoende lag ik afgelopen woensdag op de bank bij een lokale masseuse. Die is goed losgegaan op die linkerkuit! _O- Ze begon toevallig met mijn linkerbeen - en die kuit staat nu dus al langere tijd meer gespannen. De rest van mijn lichaam was wel los en soepel maar mijn linkerkuit werd met verschillende methodes stevig aangepakt. Na afloop voelde het wel anders. De kuit in zijn geheel lijkt wat losser, maar helemaal pijnvrij is de kuit bij beweging niet altijd. Ik wacht het warmlopen zondagochtend af voordat ik definitief bepaal of ik aansluit bij de 3:15u of 3:30u pacer. Het belangrijkste is dat ik de marathon uitloop; bij voorkeur zonder dat ik iets (verder) kapot maak.

Het voornaamste waar ik over aan het dubben is kleding. Voor zondag wordt er windkracht 4 voorspeld bij een temperatuur van 7 tot 8 graden (gevoelstemperatuur 4 graden lager). Ook kan het tijdens de loop gaan regenen. Ik was van plan om een lange tight (met genoeg zakken om alle gels in mee te nemen) met een licht korte mouwen shirt te dragen, maar vraag me af of ik niet iets warmers op het bovenlichaam nodig heb. Al ben ik dan wel ruim 3 uur aan het hardlopen, krijg je het ook warm van... Wat zouden jullie doen?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
SkyR schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:31:

Het voornaamste waar ik over aan het dubben is kleding. Voor zondag wordt er windkracht 4 voorspeld bij een temperatuur van 7 tot 8 graden (gevoelstemperatuur 4 graden lager). Ook kan het tijdens de loop gaan regenen. Ik was van plan om een lange tight (met genoeg zakken om alle gels in mee te nemen) met een licht korte mouwen shirt te dragen, maar vraag me af of ik niet iets warmers op het bovenlichaam nodig heb. Al ben ik dan wel ruim 3 uur aan het hardlopen, krijg je het ook warm van... Wat zouden jullie doen?
Ik heb in de pacer podcast gehoord dat het veel open vlaktes zijn, dus als het een snerpend koud windje wordt....

Verder:

Spijkenisse

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-03 08:21

Echt heel, heel verleidelijk. Maar ugh, de MRI is pas 16 januari en ze worden dus zeker een half jaar niet gebruikt, er vanuit gaande dat ik begin komend jaar weer mag starten. Weet niet hoe goed dat is voor de zolen, hoewel m'n huidige Vaporflies ook 2,5 jaar oud zijn en de leeftijd m.i. weinig invloed had tijdens de marathon.

Strava

• Slickk
Krylinck schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:08:
[...]

Echt heel, heel verleidelijk. Maar ugh, de MRI is pas 16 januari en ze worden dus zeker een half jaar niet gebruikt, er vanuit gaande dat ik begin komend jaar weer mag starten. Weet niet hoe goed dat is voor de zolen, hoewel m'n huidige Vaporflies ook 2,5 jaar oud zijn en de leeftijd m.i. weinig invloed had tijdens de marathon.
Ik denk dat Nike best een grote voorraad heeft als ik kijk naar hoeveel er nu nog beschikbaar zijn. Dat was in het verleden bij aanbiedingen wel eens anders. Ze willen van die voorraad af, omdat versie 3 eraan zit te komen. Ik weet bijna wel zeker dat ze over een half jaar ook wel weer in de aanbieding zijn of gaan komen. Kan zijn dat je dan €120 betaalt of misschien zelfs nog minder en zakt de prijs dan richting de €100.

Ik zou het dus niet doen als je ze zolang niet gaat gebruiken, hoe verleidelijk ook. Ik zou rustig na je blessure weer gaan opbouwen, misschien voel je ook een soort 'druk' als er een mooi snel paartje in de kast op je ligt te wachten waardoor je te snel opbouwt. Dat zou ik zelf tenminste wel hebben. Dan zou ik nog eerder een paar Invincibles á €80 kopen (vrouwenmodel, zelfde breedte maat) voor rustige duurlopen.

(En ja, ik heb dus zelf wel een paar gekocht maar zit in een andere positie en weet wel hoe lastig het is om iets te weerstaan :P)

[Voor 5% gewijzigd door Slickk op 25-11-2022 14:08]

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-03 20:14
Rudedadude schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:08:
[...]

Hmm...jouw schuld..nu heb ik ze ook besteld.. :+

Net afgelopen 2,5 week niet fit geweest door zware verkoudheid en oorontsteking (man, wat kan dat pijn doen). Gaat nu weer beter..alhoewel ik nog steeds nagenoeg doof ben helaas..

Maar....wil dus weer gaan sporten, dus deze sloffen helpen in dat voornemen. 8)

@Fraggert gaan toch echt binnenkort een keertje lopen in Putten/Ermelo! ;)

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:39
Antonius schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:40:
[...]

Mocht je Novablast 2 zoeken en links marginaal grotere voet hebben dan rechts, dan ben je hier welkom om een paar L 44.5 en R 45 te passen. Doe maar een dm als je wilt weten of je daarvoor niet te gek ver weg woont.
Warschau is iets te ver weg denk ik :+
Maar bedankt voor het aanbod _/-\o_

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bvsteyn schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:47:
[...]

Hmm...jouw schuld..nu heb ik ze ook besteld.. :+

Net afgelopen 2,5 week niet fit geweest door zware verkoudheid en oorontsteking (man, wat kan dat pijn doen). Gaat nu weer beter..alhoewel ik nog steeds nagenoeg doof ben helaas..

Maar....wil dus weer gaan sporten, dus deze sloffen helpen in dat voornemen. 8)

@Fraggert gaan toch echt binnenkort een keertje lopen in Putten/Ermelo! ;)
Daar ga je geen spijt van krijgen, die XO’s zijn echt heerlijk comfortabele schoenen :)

En wat Putten betreft……helemaal goed man d:)b

Pagina: 1 ... 213 ... 239 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: @SuperPoekie en @Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: @Calitomnication.

Ook jouw PR's in de topic start? DM ze door en gallery: Tinusvolkel zorgt dat ze erin komen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee