Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 10:01

GSX-MAN

de/het/een

Roozzz schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:08:
[...]

En @GSX-MAN; Ter inspiratie hierbij alvast een 'wedstrijdverslag' van een maatje over dit grapje. Geeft je meteen een aardig beeld van wat er nodig is voor dit soort geintjes. De 220km variant: https://www.ultrashuffle.nl/verslagen/duinhopper-2018/ en voor als je fan bent van mentale gymnastiek en doorzetten, de 365km superhopper: https://www.ultrashuffle.nl/verslagen/duinhopper-2019/

Er staat daar trouwens nog veel meer "inspiratiemateriaal". Hopelijk heb je geen drukke agenda vandaag? :+
Wow, mooi verslag. Wat een onderneming.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:37
[...]

En @GSX-MAN; Ter inspiratie hierbij alvast een 'wedstrijdverslag' van een maatje over dit grapje. Geeft je meteen een aardig beeld van wat er nodig is voor dit soort geintjes. De 220km variant: https://www.ultrashuffle.nl/verslagen/duinhopper-2018/ en voor als je fan bent van mentale gymnastiek en doorzetten, de 365km superhopper: https://www.ultrashuffle.nl/verslagen/duinhopper-2019/

Er staat daar trouwens nog veel meer "inspiratiemateriaal". Hopelijk heb je geen drukke agenda vandaag? :+
Wow! Wat een verslagen. Ik krijg meteen zin om dit zelf ook te doen. Al ben ik hier nog laaaaaaaaaaaaang niet aan toe :+

Toch eerst nog wat meer oefenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:50

polthemol

Moderator General Chat
DKjordy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:46:

Maandag: interval
Dinsdag: squash
Woensdag: recuperatie
Donderdag: Padel
Vrijdag: tempoduurloop
Zaterdag: vrij
Zondag: LSD
als squash intens is zoals intervals, zou ik die 2 niet na elkaar doen.

Maandag Z1/Z2loopje met eventueel een paar strides
Dinsdag squash
woensdag Z1/Z2loopje met eventueel een paar strides
donderdag padel
vrijdag: intervals
zaterdag: vrij of een heel easy Z1 loopje
zondag: LSD, deze kun je om de zoveel tijd voorzien van tempoblokken ivm je marathondoel. Tempoblokken dan in de vorm van bv. 4 keer 15' op tempo als je een 2 uur LSD hebt of een LSD van 2 uur waarbij je de laatste 15' voor een fast finish gaat. De varianten zijn eindeloos natuurlijk :) ALs je maar het gros in je lagere zones blijft houden en het 2 keer per maand of zo doet.

Strides bij je rustige loopjes doen het bij mij heel erg goed: je herstelt er snel van, maar 'kietelt' toch even je snelheid ermee. Omdat je het vaker kunt doen en hopelijk structureel doet, is het een soort van 'stiekem sterk'-dingetje.
[...]

heeft erg fijne blogs/verslagen!

Duinhopper staat op mijn 'todolist' wel, lijkt me een machtig avontuur, moet alleen nog eerst die 100mijl zelf effectief aftikken en wat meer ervaring krijgen met 'self supported' rondhobbelen.

[ Voor 27% gewijzigd door polthemol op 16-11-2022 10:56 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Slupor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:55:
[...]

Balen zeg, wat een vervelende blessure! Seth DeMoor wijdt er op zijn YouTube-kanaal uitgebreid over uit. Hij had ook een stressfractuur in het sacrum en is daar recent van hersteld. Wat hij omschrijft aan klachten lijkt erg op wat jij hier beschrijft. Beterschap!
Thanks, ik verzamel de afgelopen jaren nogal interessante en vervelende blessures. Maar we bekijken het positief. Afgelopen zomer heb ik mooie tijden kunnen lopen... en die indoor racefiets is z'n geld wel waard geweest :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:23
Je hebt een fantastische debuutmarathon gelopen, 2:37 als ik me goed herinner. Er zijn hier nog hardlopers met bepaalde doelen, maar weinigen zullen daar in de buurt van komen.

Wat wij als prestatiegerichte lopers moeten afwegen, is hard trainen en veel kilometers maken versus heel blijven.

Daar heeft een wielrenner of een zwemmer minder last van, omdat zij geen impactsport beoefenen.

Meer kilometers = sneller hardlopen.

Misschien moet je in de toekomst meer crosstrainen, of minder kilometers hardlopen, of meer op zachte ondergrond ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-05 19:06
Aangezien hardlopen nu redelijk goed gaat vandaag eens een poging gedaan om weer eens onder de 25 minuten te lopen op de 5km.

Nou dat was geen pretje.... ;w

Eerste 3 km gingen prima. Zo rond de 4:58 per km en aangezien ik normaal sneller loop aan einde had ik er alle vertrouwen in. Maar na 3,5 km kreeg ik ineens steken op mijn borst. Even iets rustiger aan gedaan. Normaal gaat dan wel weg. De 4e km in 5:12/km. Maar daarna ging het mis. Kwam gewoon bijna niet meer vooruit. Twee keer echt gewandeld. Maar kreeg die pijn niet weg. Liep ook heel verkrampt.

Uiteindelijk nog wel de 5 km volgemaakt, maar compleet gesloopt. De tijd over 5 km was uiteindelijk 26:40. :/

Weet ook niet wat het is. Loop rustig warm, maar soms dan kom ik niet over dat dode punt heen.

Enige dat wel perspectief biedt is dat gemiddelde hartslag steeds lager wordt. Dus doe toch nog iets goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hartloper schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:31:
Misschien moet je in de toekomst meer crosstrainen, of minder kilometers hardlopen, of meer op zachte ondergrond ?
Of fietsen als aanvulling.

Zelfs Michel Butter heeft aangeven dat hij dat meer had moeten doen tijdens zijn actieve carrière.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Slickk schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:20:
Interval+tempo: Speed 2 Runshield
Easy+long+recovery: Nike Invincible 2
Race: Nike Vaporfly 2
Trail: staat nog open (wellicht Endorphin Edge als die goedkoper wordt) / nu op oudere schoenen
Mooie schoen......een alternatief is misschien de Xodus Ultra waar ik op loop, ook van Saucony maar een stukje prettiger geprijsd.

Maar die is zonder carbonplaat natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWS3OW74RGr3hVd8GvcRunmgFGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95oPuUmjNH1ajz4OcyDTWB2J.jpg?f=fotoalbum_large

Vergelijkje waarin een aantal testers de Endorphin Edge testen en veel vergelijken met de Xodus Ultra.

https://www.roadtrailrun....in-edge-multi-tester.html

Als je Ctrl-F zoekt op "xodus" dan highlight je snel de review om de vergelijkingen te vinden.

Dit soort opmerkingen zijn goed om in de smiezen te houden:

"I have one caveat as I discovered in the heat during my trail half in Park City… If you are not able to maintain a decent pace (for me 9 to 11 minute miles) over moderate up and down terrain and activate the plate by applying enough force to it to flex, you end up kind of “high and dry”, a bit unstable and flat.

Interestingly at fast hiking paces on steeper uphills the plate is activated and the hike is as sensational as is the faster flatter paced running for me. The road ride at any pace is fantastic.

Not to worry as for those longer more plodding paced (at times) trail runs Saucony’s well named Xodus Ultra with its PWRRUN (EVA/TPU) sidewalls and central same PWRRUN PB core and no carbon plate and with a woven plastic rock plate is the choice. It approaches the Edge at the faster end of things but is more capable on rougher terrain and for slower paces."

[ Voor 29% gewijzigd door Fraggert op 17-11-2022 07:49 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Highfive95 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:42:
Aangezien hardlopen nu redelijk goed gaat vandaag eens een poging gedaan om weer eens onder de 25 minuten te lopen op de 5km.

Nou dat was geen pretje.... ;w

Eerste 3 km gingen prima. Zo rond de 4:58 per km en aangezien ik normaal sneller loop aan einde had ik er alle vertrouwen in. Maar na 3,5 km kreeg ik ineens steken op mijn borst. Even iets rustiger aan gedaan. Normaal gaat dan wel weg. De 4e km in 5:12/km. Maar daarna ging het mis. Kwam gewoon bijna niet meer vooruit. Twee keer echt gewandeld. Maar kreeg die pijn niet weg. Liep ook heel verkrampt.

Uiteindelijk nog wel de 5 km volgemaakt, maar compleet gesloopt. De tijd over 5 km was uiteindelijk 26:40. :/

Weet ook niet wat het is. Loop rustig warm, maar soms dan kom ik niet over dat dode punt heen.

Enige dat wel perspectief biedt is dat gemiddelde hartslag steeds lager wordt. Dus doe toch nog iets goed.
Never fear! Dat soort dagen zitten er nog genoeg tussen voor je helaas.

Been there, got the shirt :P ....wij allemaal hier denk ik wel.

Zat gewoon ff wat mis, of net ff iets onder de leden wat je dwarszat...kan allemaal.

Onder aan de streep.......5K @ 26:40 .......met 2 x wandelen en een partijtje ongemak. Ruim onder het half uur.

Die 25min gaat je wel lukken als je 100% bent.....hoeft maar 1:40 af d:)b kompgoe :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-05 19:06
@Fraggert

Soms heb je van die dagen inderdaad. Gisteren was in ieder geval niet mijn dag. Volgende week nog maar eens proberen.

In het weekend maar een een mooi 10 km loopje uitstippelen. Hoop dat weer een beetje meezit en niet teveel wind.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28
Highfive95 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:32:
@Fraggert

Soms heb je van die dagen inderdaad. Gisteren was in ieder geval niet mijn dag. Volgende week nog maar eens proberen.

In het weekend maar een een mooi 10 km loopje uitstippelen. Hoop dat weer een beetje meezit en niet teveel wind.
Ach, iedereen heeft weleens een slechte dag. Snel vergeten en weer door :)

Het wordt trouwens wel interessant weer aankomend weekend. Ik was eigenlijk van plan om zaterdagochtend weer eens met een AV duurloop mee te gaan, maar ik zie dat de vooruitzichten voor zaterdagochtend sneeuw, windkracht 5 en een gevoelstemperatuur van -7 zijn :o
Gelukkig lopen we dan wel lekker in de bossen (Wisent trail terrein, voor de bekenden), maar het is wel ff wat anders dan gisteravond tijdens de baantraining bijvoorbeeld.

Morgenavond ga ik trouwens naar een masterclass trainen op hartslag en looptechniek bij het Loop Expertisecentrum van Dennis Licht. Dit werd aangeboden door de AV voor geïnteresseerden. Ben benieuwd of ik er nog wat van opsteek. Sowieso vind ik Dennis altijd wel een sympathieke gast, dus wordt vast wel leuk.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Highfive95 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:32:
@Fraggert

Precies! opstaan, afstoffen en weer door :)

Met je 5k in het achterhoofd allicht een langzaam duurloopje pakken en jezelf niet meteen weer in het rood jagen. Je voelt natuurlijk zelf het beste aan, maar zo zou ik 'm aanvliegen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46
InZane schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:47:
[...]

Het wordt trouwens wel interessant weer aankomend weekend. Ik was eigenlijk van plan om zaterdagochtend weer eens met een AV duurloop mee te gaan, maar ik zie dat de vooruitzichten voor zaterdagochtend sneeuw, windkracht 5 en een gevoelstemperatuur van -7 zijn :o
Gelukkig lopen we dan wel lekker in de bossen (Wisent trail terrein, voor de bekenden), maar het is wel ff wat anders dan gisteravond tijdens de baantraining bijvoorbeeld.
Uhuh, welke weerapp gebruik jij? Mijn prognose voor de Holtingerveldtrail zaterdag ziet er toch net anders uit :D
Maar wel iets om rekening mee te houden. Dit klinkt toch net ff anders dan 6 graden stralend zonnetje... dus dan misschien maar een alternatief kledingsetje meenemen met een lange broek etc.
Morgenavond ga ik trouwens naar een masterclass trainen op hartslag en looptechniek bij het Loop Expertisecentrum van Dennis Licht. Dit werd aangeboden door de AV voor geïnteresseerden. Ben benieuwd of ik er nog wat van opsteek. Sowieso vind ik Dennis altijd wel een sympathieke gast, dus wordt vast wel leuk.
Klinkt leuk, veel plezier! :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 15:11
Bij Stox is vandaag de black friday sale begonnen.
Was hier persoonlijk al op aan het wachten, 1 paar 25% 2 paar 40% korting.
https://www.stoxenergy.com/nl/black-friday/

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:55:
[...]

Uhuh, welke weerapp gebruik jij? Mijn prognose voor de Holtingerveldtrail zaterdag ziet er toch net anders uit :D
Maar wel iets om rekening mee te houden. Dit klinkt toch net ff anders dan 6 graden stralend zonnetje... dus dan misschien maar een alternatief kledingsetje meenemen met een lange broek etc.

[...]

Klinkt leuk, veel plezier! :)
Uuuuhhhh....."Zaterdag droog en koud met maxima enkele graden boven nul. Zondag van het zuidwesten uit minder koud. In de noordoostelijke helft dan mogelijk sneeuw of ijzel. Na het weekeinde wisselvallig met van tijd tot tijd regen."

knmi.nl :P

Zelfs ik overweeg mijn singletje in te ruilen voor een shirtje met korte mouwen :+

Het blijft echter boven nul, dus de lange tight blijft opzekers nog in de kast :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

Voor de Zevenheuvelen zondag is het weerbericht ook niet top :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Roozzz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:55:
[...]

Uhuh, welke weerapp gebruik jij?
Buienradar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2JYg33FuzPeism_QFRw5OQuhIc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z5hu94PoK5iDSBo64Ca0pYq4.png?f=user_large

• Roozzz
Dat ziet er inderdaad lekker uit. Ik ga vrijdagavond maar wat sites vergelijken :+

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:10:
[...]

Dat ziet er inderdaad lekker uit. Ik ga vrijdagavond maar wat sites vergelijken :+
Heerlijk man, in de gierende wind en hagel langs de Hunebedden :P

Welke afstand ga je lopen?

leuke bonus; die 25% kortingsbon van 365sports :) das ff andere koek dan die eeuwige 10% bonnen voor alleen schoenen bij Run2Day |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Fraggert op 17-11-2022 09:28 ]

• InZane
Fraggert schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:26:
[...]
leuke bonus; die 25% kortingsbon van 365sports :) das ff andere koek dan die eeuwige 10% bonnen voor alleen schoenen bij Run2Day |:(
Vroegah, toen hier nog een Run2Day zat, kon je altijd wel 10% korting krijgen als je lid was van een AV of loopgroep. Geen bon voor nodig.

Bij RunX hier hetzelfde trouwens, maar zelfs dan zijn ze nog te duur. Beetje de volle mep durven vragen voor schoenen van vorig jaar enzo.
frankv120 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:57:
Bij Stox is vandaag de black friday sale begonnen.
Was hier persoonlijk al op aan het wachten, 1 paar 25% 2 paar 40% korting.
https://www.stoxenergy.com/nl/black-friday/
Oh, die kuitenwamers ja :+
Ooit eens een paar van gekocht, maar voor mij doen ze iig niks :)

[ Voor 26% gewijzigd door InZane op 17-11-2022 09:34 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:33:
[...]

Vroegah, toen hier nog een Run2Day zat, kon je altijd wel 10% korting krijgen als je lid was van een AV of loopgroep. Geen bon voor nodig.

Bij RunX hier hetzelfde trouwens, maar zelfs dan zijn ze nog te duur. Beetje de volle mep durven vragen voor schoenen van vorig jaar enzo.

[...]

Oh, die kuitenwamers ja :+
Ooit eens een paar van gekocht, maar voor mij doen ze iig niks :)
Ja, ik roep altijd maar dat ik me net gisteravond nog heb opgegeven voor de nieuwsbrief voor die 10%, gaat er dan aan de kassa gewoon af, geen code of bewijsje of wat dan ook.

Kuitenwarmers snap ik ook niet zo goed......voor de tussenperiode misschien eens kijken voor een dunnere lange tight want ik heb de Fusion C3 in zowel kort als lang en die zijn best dik niet echt dun te noemen.

Ik wil wel nog eens van die mouwen passen of dat lekker zit, armen worden bij mij wat kouder dan benen, die zijn toch druk aan het rennen :P
En nu ik met een vest loop kan ik die makkelijker kwijt dan een heel shirt uittrekken waarbij je dus eerst je vest moet afdoen, dat lijkt me zo irritant |:( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Fraggert schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:26:
[...]

Heerlijk man, in de gierende wind en hagel langs de Hunebedden :P

Welke afstand ga je lopen?

30k. Al een tijdje niet aangetikt, dus we gaan het zien.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:31:
[...]

30k. Al een tijdje niet aangetikt, dus we gaan het zien.
nice, het is dat ik een week geleden de Alfa deed, 7 daagjes rust en dan 30K is iets teveel van het goede anders had ik me ook aangemeld, prachtige loop lijkt me dit.

https://runforestrun.nl/holtingerveld/

ik pak het weekend wel nog een korter loopje om er nog even lekker op uit te gaan, sneeuw of niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Fraggert schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:14:
[...]

Laat ons maar even weten hoe het je vergaat, niet kunnen lopen door blessures is zeker niet leuk.
Inmiddels bij de fysio geweest na twee keer een weekje rust met kort loopje.

Die was er vrij snel over uit dat het geen overbelasting van de achillespees is. Maar mijn sprongbeen komt tegen de achillespees aan bij het afrollen ipv dat hij naar voren gaat. Dit komt waarschijnlijk door ruimte gebrek, hij kon mijn eerdere blessure aan de knie van een andere been en mijn problemen met mijn bekken hier ook aan koppelen.

Het moet in ieder geval te verhelpen zijn, ik mag lopen tot het pijn gaat doen en als dit verholpen is gaat hij kijken of we de oorzaak ook aan kunnen pakken.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

CaLeX schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:44:
[...]

Inmiddels bij de fysio geweest na twee keer een weekje rust met kort loopje.

Die was er vrij snel over uit dat het geen overbelasting van de achillespees is. Maar mijn sprongbeen komt tegen de achillespees aan bij het afrollen ipv dat hij naar voren gaat. Dit komt waarschijnlijk door ruimte gebrek, hij kon mijn eerdere blessure aan de knie van een andere been en mijn problemen met mijn bekken hier ook aan koppelen.

Het moet in ieder geval te verhelpen zijn, ik mag lopen tot het pijn gaat doen en als dit verholpen is gaat hij kijken of we de oorzaak ook aan kunnen pakken.
Hey wat goed in elk geval dat er wat gevonden is en dat eerdere kwetsuren daar ook van wegkomen en geen op zich zelf staande problemen waren.

Heb je al enig idee wat voor ingrepen of oefeningen dit gaat verhelpen?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-05 09:57
Mijn eerste post hier, maar ik heb mij na 2 jaar het hardlopen op een laag pitje te hebben gehad aangemeld bij een coach met een wekelijkse gezamenlijke training en een gepersonaliseerd schema en bijbehorende testen.

Ik heb er veel zin in en ben benieuwd wat het mij gaat brengen.

Mijn strava

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Fraggert schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:51:
[...]

Hey wat goed in elk geval dat er wat gevonden is en dat eerdere kwetsuren daar ook van wegkomen en geen op zich zelf staande problemen waren.

Heb je al enig idee wat voor ingrepen of oefeningen dit gaat verhelpen?
Hij gaat eerst hard handig wat ruimte maken en de boel oprekken in beide voeten (korte spieren en pezen wist ik al dat ik had) en daarbij heb ik voorlopig alleen wat simpele oprek oefeningen op de trap.

Hij had er een test voor. Voet van de muur en je knie (over je middelste teen) naar de muur brengen tot het punt waarbij je hak van de grond komt. Als dit goed is, dat gebeurt dit terwijl je tenen ongeveer 14 cm van de muur afstaan, bij mij was dat voor de behandeling 8 en na de behandeling 10. Ik heb nog wel even te gaan (sessie of 6 hiervoor).

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

CaLeX schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:07:
[...]

Hij gaat eerst hard handig wat ruimte maken en de boel oprekken in beide voeten (korte spieren en pezen wist ik al dat ik had) en daarbij heb ik voorlopig alleen wat simpele oprek oefeningen op de trap.

Hij had er een test voor. Voet van de muur en je knie (over je middelste teen) naar de muur brengen tot het punt waarbij je hak van de grond komt. Als dit goed is, dat gebeurt dit terwijl je tenen ongeveer 14 cm van de muur afstaan, bij mij was dat voor de behandeling 8 en na de behandeling 10. Ik heb nog wel even te gaan (sessie of 6 hiervoor).
Dus geen operatie in elk geval? Dit is in elk geval al fijn natuurlijk, als het met oefeningen verholpen kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:58
Fraggert schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:46:
[...]

Mooie schoen......een alternatief is misschien de Xodus Ultra waar ik op loop, ook van Saucony maar een stukje prettiger geprijsd.

Maar die is zonder carbonplaat natuurlijk.

[Afbeelding]

Vergelijkje waarin een aantal testers de Endorphin Edge testen en veel vergelijken met de Xodus Ultra.

https://www.roadtrailrun....in-edge-multi-tester.html

Als je Ctrl-F zoekt op "xodus" dan highlight je snel de review om de vergelijkingen te vinden.

Dit soort opmerkingen zijn goed om in de smiezen te houden:

"I have one caveat as I discovered in the heat during my trail half in Park City… If you are not able to maintain a decent pace (for me 9 to 11 minute miles) over moderate up and down terrain and activate the plate by applying enough force to it to flex, you end up kind of “high and dry”, a bit unstable and flat.

Interestingly at fast hiking paces on steeper uphills the plate is activated and the hike is as sensational as is the faster flatter paced running for me. The road ride at any pace is fantastic.

Not to worry as for those longer more plodding paced (at times) trail runs Saucony’s well named Xodus Ultra with its PWRRUN (EVA/TPU) sidewalls and central same PWRRUN PB core and no carbon plate and with a woven plastic rock plate is the choice. It approaches the Edge at the faster end of things but is more capable on rougher terrain and for slower paces."
Ja daar heb ik ook naar gekeken, maar ik wil 1 paar waar ik ook wedstrijdjes op zou kunnen lopen. Mijn duurtempo ligt tussen de 5:00 - 5:30, dus wat je dikgedrukt hebt bevestigt voor mij juist om voor de Edge te gaan ipv de Xodus. :Y Tegelijk loop ik nu nog wat te weinig trails om dat voor mezelf goed te praten. Gewoon op het wensenlijstje en dan zien we wel. Niet alles hoeft meteen nu in huis.

@Philo Melos noemde dat die de Edge had gekocht, benieuwd naar de ervaringen eigenlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Philo Melos schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:05:
Er was hier iemand die uitkeek naar de Saucony Endorphine Edge. Die is nu bij all4running €183,95 ipv €229,95. Had hem donderdag besteld tegen de oude prijs, maar netjes geregeld dat ik ook die €46,- korting krijg. Benieuwd hoe ze lopen. De Saucony Endorphine Trail lopen nog steeds heerlijk. Nog nooit zo'n lekkere schoen gehad. Maar, en nu komt het: Bij beide schoenen is een kwart van de hak het profiel al afgesleten. Na een maandje! (214km). Dat lijkt me erg snel! Hopelijk heeft de Edge een betere zool. Daar staat ook specifiek bij dat ie ook voor hardere ondergrond is (asfalt). Ben wel in onderhandeling met all4running over compensatie. Moet nie mogen nie.
Morgen halve marathon van Oldenzaal. Ging afgelopen woensdag door mijn rug, dus maar gewandeld ipv gerend. Ook 1 manier van taperen. Hopelijk loop ik mijn rug niet verder de vernieling in, morgen. Hennig an, dus!
[Afbeelding]
@Slickk eens zien of hij inmiddels hersteld is en de blubber heeft opgezocht met zijn Endorphin Edge's :)

ik weet niet of 183 goedkoop genoeg is, maar dan zou ik gewoon All4Running eens bellen met de vraag "joh, tijdje terug waren de EE's zulk geld, kan dat vandaag ook want dan bestel ik ze meteen" ;)

Bij Carl Denig waren eens de Fjallraven broeken met 25% korting, toen heb ik gebeld of dat ook op ging voor hun winterjassen.....en dat was geen enkel probleem. Scheelde een klap geld op een donsparka :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 17-11-2022 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 09:43
@Slickk de Saucony Peregrine 12 is mogelijk ook wat voor je. Minder demping dan de Xodus Ultra, wel responsiever.

Ik twijfel voor a.s. Zaterdag nog of ik de Xodus Ultra's pak of de Peregrines. Kreeg laatst met de Xodus een soort doof gevoel in m'n linkervoet. Mogelijk wat te strak geveterd.

De Schoorl Duinentrail 36k liep ik probleemloos op de Peregrines.

Keuzes, keuzes. Maar ik heb niet te veel schoenen hoor B-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 18:14
Kire88 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:09:
[...]

Volgens mij is dat een maandje of wat geleden al eens gebeurd in dit topic, een pagina of 2/3 met schoenenlijstjes :)
Ah, bedankt voor deze opmerking, ik heb even gezocht en kwam de lijstjes inderdaad tegen die rond 31 augustus opgemaakt zijn. Dankjewel :9 Toch ergens wel even prettig om te kunnen doornemen, het aanbod is zó groot.
Slickk schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:20:
[...]

Ik heb zelf alles in een marathonvoorbereiding gelopen op Speed 1. Zeker met de verbeterde stabiliteit is de Speed 3 een snelle schoen die eigenlijk alles wel kan. Ik moet wel zeggen dat al mijn lange duurlopen ook blokken hadden met marathontempo dus om dan een ‘logge’ schoen te hebben met veel demping was niet handig.

Qua wedstrijdschoen zit je al perfect. Wat is er nu mis met je Clifton 8? Als je echt wat anders of extra wil, zit je zeker goed met de Speed 3. Voor lange, relaxte lopen ben ik zelf fan van Nike Invincible FK 2.

Maar eerlijk gezegd zou ik zelf ook kijken naar de prijs. Zo kwam de Pro 3 hier voorbij in een flinke aanbieding á €148 en dat kost de Speed 3 ook. Dan zou ik eerder gaan voor de Pro 3 voor de intervallen omdat het een snellere schoen is en beter qua demping dus beter voor je herstel.

Tegelijk vind ik shoe rotations een bijzonder nieuw fenomeen die ergens ook wat overbodig voelt. Youtubers moeten het hebben van zoveel mogelijk views en verzinnen van alles om die aan te trekken. Affiliate links in de beschrijving om de spullen uit de video te kopen bevestigen dat naar mijn idee. In de podcast de Pacer kwam een ultraloper voorbij die weet ik hoeveel duizend kilometer met een paar schoenen had gedaan.

Ik zit er zelf dus wat tussenin. Ik heb niet een easy day, long day, recovery day, race day, tempo day, interval day, daily trainer, trail day, trail race day, 5k, 10k, half marathon, marathon, ultra, etc etc schoen maar een stuk of 4 verschillende voor verschillende doeleinden. Ben ervan overtuigd dat de afwisseling goed is voor je spieren, net als verschillende ondergronden dat doen. Het helpt me ook met een mindset in de zin van: “Nu doe ik deze aan, klaar om hard te intervallen.”

Interval+tempo: Speed 2 Runshield
Easy+long+recovery: Nike Invincible 2
Race: Nike Vaporfly 2
Trail: staat nog open (wellicht Endorphin Edge als die goedkoper wordt) / nu op oudere schoenen

Dan nog wat oude paartjes liggen en Novablast 3 + Nike Trail 2 waar ik nog niet echt bestemming voor heb omdat ze overbodig voelen (dus type miskoop/verkeerd gegokt/nog een kans geven).
Wat de Clifton 8 betreft, ik vind deze té log. Loopt heel stabiel, en voor een lange lange duurloop is het een fijne schoen. Mis voor het tempo het responsieve van de vaporfly. Ok, het hoeft niet zó extreem, maar iets meer kick zou fijn zijn. Wat jouw advies betreft, ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb: voor de interval trainingen ga ik de Endorphin Speed 3 proberen. Sowieso is Saucony nieuw voor mij, en eigenlijk lees ik louter enthousiasme over het merk. Zal mijn bevindingen tzt terugkoppelen hier!

Omdat er ook wat meer volume in gaat komen (100k/week) wil ik voor de duurlopen uitwijken naar de Triumph 20 of de Novablast 3. Ik lees dat je er zelf niet enthousiast over bent, dus ga ze sowieso eerst even proberen bij de lokale hardloopshop. Hebben denk ik net wat meer het responsieve dan de Nike Invincible 2, die ligt misschien wat dichter tegen mijn Clifton 8 aan met véél demping.
Rudedadude schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:04:
[...]

Ik dwaal ook nog wel eens rond op een Reddit subforum over, jaja, hardloopschoenen en daar komen soms wanstaltige rotaties voorbij van mensen die echte elke carbonschoen hebben die hip and happening is en vervolgens 3 keer in de week een rondje van 5K lopen op een niet heel competitief tempo en vervolgens blij roepen dat ze een PR behaalden de eerste keer dat ze op schoen x liepen.

Gelukkig ben ik hier de persoon met de meest wanstaltige hardloopschoenencollectie, alhoewel de concurrentie aan het toenemen is :P. Dat is voor een groot deel hobby, voor een redelijk deel blessurepreventie en voor een laatste deel de juiste tool bij de juiste type run gebruiken. Het is lekker om op een dikke zachte schoen een rustig herstelrondje te lopen, maar een tempoloop of intervallen doe ik graag op een lichte responsieve schoen. En bij marathons hebben dikke carbonschoenen met een lekker verende middenzool de voorkeur. En trails en hun zompige of rotsige ondergrond vragen sowieso om weer andere schoenen.

Maar ten opzichte van de persoon die duizenden km's op dezelfde schoen loopt blijft alleen blessurepreventie over als argument om te roteren. Ik heb best een aantal schoenen die ook gewoon 'can do it all' zijn. Dat zijn voor mij de lichtgewicht trainers, alhoewel die groep tegenwoordig ook al vaak een carbonplaat heeft en aan zooldikte heeft gewonnen.

Leuk trouwens, die friend reports die je nu krijgt bij smashrun (al gaat deze over mezelf):

Rudedadude
Has run at least 10 kms every week for over seven and a half years.

Doe ik toch een beetje aan streaken, alleen dan per week.
Dat dus, hobby én blessurepreventie!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fenergy schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:52:
Mijn eerste post hier, maar ik heb mij na 2 jaar het hardlopen op een laag pitje te hebben gehad aangemeld bij een coach met een wekelijkse gezamenlijke training en een gepersonaliseerd schema en bijbehorende testen.

Ik heb er veel zin in en ben benieuwd wat het mij gaat brengen.

Mijn strava
Hoi frank, welkom hierzo. Leuk dat je de boel weer oppakt, hartstikke goed d:)b

Veel plezier en succes en we zien je vorderingen hier graag terug.

Heb je een specifiek doel? :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tim_W
  • Laatst online: 26-05 14:48
Gisterenavond ben ik voor een intake naar een persoonlijk trainer/begeleider geweest, lang verhaal kort, hij gaat me de komende 5 maanden tot Rotterdam begeleiden. De 1e maand zal voornamelijk wat evalueren zijn met o.a. een Zoladz test om de tempo/HS zones te bapelen en zo te kijken waar ik op het moment sta.

Vandaag of morgen krijg ik een koppeling met Trainingpeaks zodat reeds gedane loopjes daar alvast in komen te staan voor hem om in te zien, vanzelfsprekend komen de nieuwe er ook meteen in te staan. Schema's zal hij per 2 weken maken, lekker overzichtelijk en dus behapbaar. Na deze 2 weken evalueren hoe dit is gegaan en volgt er een nieuw schema.

Zijn filosofie is in basis de bekende 80/20. Iets minder standaard zijn blokken van 3 weken opbouwen met een 4e week die iets minder is qua belasting om zo wat rust te pakken. Vervolgens zijn de volgende 3 weken weer wat zwaarder dan de 1e 3 en volgt er weer een 4e rust week. Stel dat de 3 weken opbouw aan gemiddeld 60km per week zijn, dan zou de 4e "rustweek" zo'n 40 km zijn, dus "rust" is in deze relatief.

Ik ben erg benieuwd hoe ik dit ga ervaren, maar heb er zin in!

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gaargod schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:12:
@Slickk de Saucony Peregrine 12 is mogelijk ook wat voor je. Minder demping dan de Xodus Ultra, wel responsiever.

Ik twijfel voor a.s. Zaterdag nog of ik de Xodus Ultra's pak of de Peregrines. Kreeg laatst met de Xodus een soort doof gevoel in m'n linkervoet. Mogelijk wat te strak geveterd.

De Schoorl Duinentrail 36k liep ik probleemloos op de Peregrines.

Keuzes, keuzes. Maar ik heb niet te veel schoenen hoor B-)
@Slickk ik heb ook zowel de Peregrine 12 als de Xodus Ultra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcjHxKCPTcWf94VnCQQQ8OWR39o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDOUE2qXQANlvqWFdJ38ARLO.jpg?f=fotoalbum_large

Hier in het midden tussen de Ride15's en de Endorphin Speed 2's.

#saucony FTW ;)

De Peregrines zijn hele fijne lichtvoetige schoenen om te racen, ik vind "minder demping" dan de Xodus haast een understatement ;) Het kan echter komen dat ik ik nog niet zo lang hardloop en al wel redelijke afstanden hobbel dat ik ze erg hard vind. Ik krijg op >10 km al veel meer last van mijn voeten dan na 24km op de Xodussen. Mijn voeten zijn denk ik nog niet gewend zulke lange afstanden probleemloos te doorstaan.

Dus ik denk wel dat @Gaargod een beter/eerlijker vergelijk kan schetsen.

Ik denk dat ik aankomend weekend de Peregrines weer eens pak voor een kort rondje bos, want het zijn echt wel heel fijne schoenen qua pascomfort _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 17-11-2022 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fenergy
  • Laatst online: 13-05 09:57
Fraggert schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:30:
[...]

Hoi frank, welkom hierzo. Leuk dat je de boel weer oppakt, hartstikke goed d:)b

Veel plezier en succes en we zien je vorderingen hier graag terug.

Heb je een specifiek doel? :)
Dank! Mijn eerste doel is weer terug naar mijn oude pace (rond de 4:20 op de 10km). En in april een zo snel mogelijke halve marathon lopen, maar de richttijd moet nog even blijken de komende tijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Slickk schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:14:
[...]

Ja daar heb ik ook naar gekeken, maar ik wil 1 paar waar ik ook wedstrijdjes op zou kunnen lopen. Mijn duurtempo ligt tussen de 5:00 - 5:30, dus wat je dikgedrukt hebt bevestigt voor mij juist om voor de Edge te gaan ipv de Xodus. :Y Tegelijk loop ik nu nog wat te weinig trails om dat voor mezelf goed te praten. Gewoon op het wensenlijstje en dan zien we wel. Niet alles hoeft meteen nu in huis.

@Philo Melos noemde dat die de Edge had gekocht, benieuwd naar de ervaringen eigenlijk!
Edge loopt prima. (Net zoals bijna alle Saucony schoenen die ik heb, Triumph, Endorphin Speed 2 , Trail en Edge. De Peregrin liep echt wel kudt!)
Lekker licht. Net wat meer grip. Van de carbonplaat merk ik niet zo gek veel.
Komt wrs omdat ik te langzaam loop. Heb er in elk geval ook geen last van. Gister een trailloop van 32 km opgedaan. Geen centje pijn!
Maar alltime favoriet blijft toch de Saucony Endorphin Trail.
Die is net wat stabieler/comfortabeler, maar scheelt niet veel.
Beide zolen slijten wel snel (op de hak that is, bij mij), maar heb ergens in de aanbieding al een extra paar Trails gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 20-05 14:24
Tim_W schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:35:

Zijn filosofie is in basis de bekende 80/20. Iets minder standaard zijn blokken van 3 weken opbouwen met een 4e week die iets minder is qua belasting om zo wat rust te pakken. Vervolgens zijn de volgende 3 weken weer wat zwaarder dan de 1e 3 en volgt er weer een 4e rust week. Stel dat de 3 weken opbouw aan gemiddeld 60km per week zijn, dan zou de 4e "rustweek" zo'n 40 km zijn, dus "rust" is in deze relatief.

Dus in feite gooi je 5 keer een week weg waarin je ook nog had kunnen opbouwen ;)
Als je 80/20 traint is een herstelweek na 3 weken toch helemaal niet nodig joh. (Dan heb je 3 weken te hard getraind)

[ Voor 3% gewijzigd door Roadman op 17-11-2022 16:05 ]

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 09:27
Ik zit toch wel een beetje met een vraagstuk dit weekend. Ik heb mij 2 maanden geleden ingeschreven op de 18 km trail in Holtingerveld (RFR), voor getraind en ik heb er vertrouwen in dat het wel gaat lukken.
Lekker rustig aan lopen, niet te gek en genieten van de omgeving. Maar ik hen dus nu getraind met warm weer ( en ja 15 graden is ook warm).

Maar dit weekend wordt het gewoon -2 tot 2 graden... in die temeraturen lopen is voor mij al dik 2 jaar geleden, als het niet meer is. Wat doe ik aan?
Mijn idee:
Korte broek, hoge sokken, thermo shirt zonder mouwen, thermosirt lange mouwen en dan een t-shirt, handschoentjes.
Het is persoonlijk natuurlijk, maar wat trekken jullie aan tijdens zo'n trail?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:24
@JMaster welkom in de omgeving, heel mooi lopen! Lastige is dat je zowel open op de heide als in het bos loopt. Heb je geen armwarmers? Klinkt als wat je nodig hebt :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Hartloper
[b]JMaster in "Hardlopen - deel 9"J

Maar dit weekend wordt het gewoon -2 tot 2 graden... in die temeraturen lopen is voor mij al dik 2 jaar geleden, als het niet meer is. Wat doe ik aan?
Mijn idee:
Korte broek, hoge sokken, thermo shirt zonder mouwen, thermosirt lange mouwen en dan een t-shirt, handschoentjes.
Lijkt mij OK, als het droog blijft tenminste, anders heb je een loopjasje nodig. Handschoenen zijn heel essentieel. En iets voor op je hoofd ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
Tim_W schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:35:

Hou ons op de hoogte van je training, dat vinden we super interessant.

Wel wil ik even opmerken dat 3 weken het volume opbouwen gevolgd door 1 week relatieve rust wél een standaard trainingsopbouw is.

• Krylinck
Hartloper schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:31:
Ik doe heel veel aan crosstrainen en het lichaam in vorm houden met souplesse- en krachtoefeningen. Ik heb in vrij korte tijd opgebouwd naar de marathon (7 weken) en heb erna relatief te weinig rust gehouden om alle micro-scheurtjes te laten genezen. 40 kilometer in de week na de marathon, 46 kilometer de week daarna. Milde klachten genegeerd en doorgelopen. Tsja. Als je alles van tevoren weet is het makkelijk.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Hartloper schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:43:
[...]

Lijkt mij OK, als het droog blijft tenminste, anders heb je een loopjasje nodig. Handschoenen zijn heel essentieel. En iets voor op je hoofd ?
Essentieel? Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Voordat ik handschoenen aantrek moet het toch echt wel een paar graden onder 0 zijn. En 2 thermo shirts over elkaar zou ik nooit doen. Heb er überhaupt maar eentje en die gebruik ik amper. Muts ga ik bij -10 eens een keer aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@JMaster is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind handschoenen en een enkele keer ook muts of hoofdband wel erg lekker voor het eerste kwartier / half uurtje in dit soort omstandigheden, daarna gaan ze m'n trailvest (of zijzakken van Fusion tight) in. Dubbel thermoshirt zou ik nooit doen. Als je perse 3 lagen wilt dragen zou ik zeggen thermoshirt korte mouw + shirt lange mouw + jasje, dan kan je makkelijker wat afpellen. De wind kan ook nog een rol spelen qua gevoelstemperatuur natuurlijk. Succes iig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:01
@JMaster zoals velen al aangeven het is persoonlijk. Ik vind het ook lastig als het weer even geleden is. Maar wat al eerder genoemd is, armwarmers zou ik zeker in mijn standaard uitrusting opnemen! Voor 7,-€ bij de Decathlon zou ik ze ook niet laten liggen. Ideaal als je twijfelt tussen lange of korte mouwen of als extra laag onder een jasje. Als het te warm wordt zijn ze zo weer uit en makkelijk opgeborgen. Ik gebruik ze altijd in dit jaargetijde.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Krylinck schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:28:
[...]
Als je alles van tevoren weet is het makkelijk.
Kan je niet aanzien komen natuurlijk.

Gelukkig hebben we mensen met medische achtergronden die ons hiervoor kunnen behoeden.

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JMaster schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:00:
Ik zit toch wel een beetje met een vraagstuk dit weekend. Ik heb mij 2 maanden geleden ingeschreven op de 18 km trail in Holtingerveld (RFR), voor getraind en ik heb er vertrouwen in dat het wel gaat lukken.
Lekker rustig aan lopen, niet te gek en genieten van de omgeving. Maar ik hen dus nu getraind met warm weer ( en ja 15 graden is ook warm).

Mijn idee:
Altijd weer een lastige vraag omdat iedereen een andere, persoonlijke, perceptie heeft van koude en zijn/haar eigen voorkeuren wat hij/zij comfortabel vind om in te rennen.

Je geeft al aan dat 15 graden warm is, dus je bent geen hardcore koukleum gelukkig.

Zullen we beginnen met een Broodje Aap.........de mythe dat je 40-60% van je warmte verliest via je hoofd en je nek. Dat is dus niet waar.

Dan een feitje.......als je (te veel) afkoelt, dan reageert het menselijk lichaam met het vernauwen van de aderen naar je ledematen. Dat is niet handig als je rent :+
Nou zal je daar als hardloper allicht niet zo snel last van hebben doordat je aan het sporten bent, maar echt te koud kleden is niet verstandig, ook niet met hardlopen.

Ik ben eens overvallen door langdurig natte sneeuw en hagel op de racefiets en thuis aangekomen kon ik niet eens meer nadenken door de koude en de enige manier om uit mijn clips te komen was om met m'n Jan Janssen en al te laten omvallen in het perkje voor het huis. :+

Anyyyyyywayyy...was het de bedoeling dat je op korte termijn nog wat aanschaf voor zaterdag of moeten we het doen met wat je aangeeft?

Als je nog gaat shoppen:

de armwarmers van @Arjan90 en @Waterpower zijn goede tips, scheelt weer een shirt moeten uittrekken en je kunt ze afstropen of wegstoppen (ik ren met een trailvest).

Mij lijkt het ook nog een goede optie, ik heb al wel gehoord dat ze best strak kunnen aanvoelen maar ik ga ze deze winter aanschaffen en uitproberen omdat het me een hele praktische oplossing lijkt waarmee je goed kunt reguleren zonder een heel omkleedfestijn.

Handschoenen (en muts) vind ik zelf niet echt heel prettig omdat ik juist mijn warmte reguleer met mijn handen (vingers spreiden of dichthouden) en heb er vroeger wel meegelopen maar echt comfy vond ik het niet. Nu ik echter langzamer, maar langere afstanden, loop ga ik het wel weer eens proberen. Zeker nu ik dat spul makkelijk kan wegstoppen in mijn vest.

Met je huidige collectie:

Het zal overdag amper vriezen, dus ik zou combineren met een korte broek en warmere bovenkleding.

Hoge(re) sokken is sowieso handig met een trail tegen al die opspattende meuk, scheelt weer troep in je schoen.

Wat die thermoshirts betreft....kies er 1, niet dubbel......dus of de LS of SS en dan een hardloopshirtje met korte mouwen erover. Handschoentjes mee voor de zekerheid, denk wel even na of je die makkelijk kwijt kunt, pak desnoods een belt ofzo.

Anyway......18km is geen onoverzichtelijke afstand waarbij je dus 6+ uur in de kou aan het ploeteren bent.

Voor mijn langere afstanden is het voor mij ook totaal nieuw hoe ik me moet kleden, voorheen liet ik me gewoon zeiknat regenen en sneeuwen terwijl ik met mijn C25K bezig was, dat lijkt me wat onverstandiger als ik weer eens 24 km moet en dik 3 uur onderweg bent.

Veel plezier in elk geval, het lijkt mij een prachtige trail waar ik aan mee zou doen als ik niet vorige week de Alfa had gelopen.

Kijk even goed om je heen bij de start......als je ineens een grote stofwolk ziet dan is dat @Roozzz die de 30km gaat doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Laatst online: 26-05 14:48
Roadman schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:04:
[...]

Dus in feite gooi je 5 keer een week weg waarin je ook nog had kunnen opbouwen ;)
Als je 80/20 traint is een herstelweek na 3 weken toch helemaal niet nodig joh. (Dan heb je 3 weken te hard getraind)
Misschien dat ik het niet 100% goed heb begrepen, maar wordt vervolgd. Ik zal binnenkort het schema van de 1e 2 weken krijgen -en 2 weken later dus het schema met de "rustweek", ik zal 'm delen en dan kunnen we zien of dat een "weggegooide" week is of niet. :P
Hartloper schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:46:
[...]

Hou ons op de hoogte van je training, dat vinden we super interessant.

Wel wil ik even opmerken dat 3 weken het volume opbouwen gevolgd door 1 week relatieve rust wél een standaard trainingsopbouw is.
Ik zal de training hier periodiek delen en hopelijk ook de bijbehorende progressie. Ik kende deze 3 + 1 zelf nog niet, maar er zijn natuurlijk enorm veel verschillende aanpakken en zo veel lopers/trainers, zo veel verschillende meningen. ;)

Ben erg benieuwd, ik weet wel van mezelf dat een dergelijke begeleiding me sowieso enorm gaat helpen met mijn gebrek aan discipline en dat ik de zwaardere trainingen beter en consequenter zal gaan afwerken.

Ik heb inmiddels een trainingpeaks account aangemaakt en de koppeling met mijn trainer gemaakt. Die data kan hij dus gaan analyseren en vervolgens met het 1e schema komen. Daar zit vermoedelijk ook al een Zoladz test in zitten dus ik mag binnenkort aan de bak.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Laurences schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:29:

Omdat er ook wat meer volume in gaat komen (100k/week) wil ik voor de duurlopen uitwijken naar de Triumph 20 of de Novablast 3. Ik lees dat je er zelf niet enthousiast over bent, dus ga ze sowieso eerst even proberen bij de lokale hardloopshop. Hebben denk ik net wat meer het responsieve dan de Nike Invincible 2, die ligt misschien wat dichter tegen mijn Clifton 8 aan met véél demping.
Ik heb hier voor het betere dempingswerk de On Cloudmonster (lichtere schoen, maar dempt stevig) en On Cloudstratus. Qua demping zelf ervaar ik ze vergelijkbaar met Hoka hun werk, maar de zool is veel bestendiger tegen slijtage. Mijn Hoka's waren op na een schamele 400Km. De cloudmonster heeft nu een 1000K op de teller staan, de Cloudstratus een ~800ish Km en ze kunne nog wel een stukje mee. Overwegen waard misschien :)

@JMaster shirt met lange mouw doe ik hier, eventueel daaronder een thermoshirt zonder mouw. Mouwen kun je omhoog stropen als het te warm zou zijn zonder dat je hoeft te klooien met losse kledingstukken. Hoofd kun je eventueel een buf gebruiken of muts al sje daar fan van bent. Handen kan met handschoenen.

Broek is een persoonlijkere keuze denk ik: ik ren tot vrij koude temperaturen in korte broek nog. Als het frisser wordt wil ik nog wel eens tijgerbalsem op mijn knieën smeren. Alleen als ik weet dat het en koud is en nat is, ga ik for sure op een lange broek. Bij mij zijn dat meestal wat meer slobberige renbroeken ipv thights, maar dat is ieders voorkeur.

Zorg trouwens vooral dat je iets van een jas bij de finish hebt liggen om meteen aan te doen. Als het zo koud is en je komt bezweet (we nemen hier aan dat je je best gaat doen natuurlijk! :D ) over de finish rollen, ga je daarna als een malle afkoelen omdat je stil staat.

[ Voor 33% gewijzigd door polthemol op 18-11-2022 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 15:20
@JMaster

Ik weet niet hoe je trail eruit ziet maar als er ook door de modder lopen bijzit zou ik vooral op schoeisel letten. De laatste keer dat ik hier (noorwegen) in de kou een trail liep ging ik soms tot mijn kuiten in de modder. Ik had toen normale schoenen met behoorlijk was mesh aan. Dit resulteerde in de koudste tenen ooit en de laatste kilometers waren echt kneiterhard hierdoor....

Overigens is de eerste week van mijn 5 kilometer project eergisteren afgerond ;) so far so good!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

polthemol schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:13:
Zorg trouwens vooral dat je iets van een jas bij de finish hebt liggen om meteen aan te doen. Als het zo koud is en je komt bezweet (we nemen hier aan dat je je best gaat doen natuurlijk! :D ) over de finish rollen, ga je daarna als een malle afkoelen omdat je stil staat.
Dit! _/-\o_ voorkom afkoelen na de finish

Soms is er een garderobe, ik heb dan een oude joggingbroek en shirt/trui en een handdoek, boxershort en sokken in mijn tas die ik afgeef, of ik hobbel direct door naar de auto.

Handdoekje....omkleden en schransen maar :P

Mijn go-to na zo'n stuk stekkeren....500 gram volle franse kwark!!! daar zit alles in en met name eiwitten voor je herstel....en daarna mueslibollen of krentebollen, banaantje erachteraan en véél drinken.

Extra-Pro-tip...zorg voor een thermosfles/beker hete thee, niets warmt je zo snel op als warme* vloeistof.

*Voor je de thee in je thermos gooit, dan doe ik altijd even een paar uur kokend water erin, dan is je thermos al gloeiend heet en verliest je hete drank geen warmte door eerst een hele thermos op te moeten warmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rene schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:33:
@JMaster

Overigens is de eerste week van mijn 5 kilometer project eergisteren afgerond ;) so far so good!
d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Fraggert schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:40:
[...]

Mijn go-to na zo'n stuk stekkeren....500 gram volle franse kwark!!! daar zit alles in en met name eiwitten voor je herstel....en daarna mueslibollen of krentebollen, banaantje erachteraan en véél drinken.
De volgorde is: Vocht, koolhydraten, eiwitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:59
pukvg schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:03:
[...]

De vaporfly 2 is echt een goede schoen en zal zeker voldoen. Je kunt echter ook wachten op de vaporfly 3 die zeer waarschijnlijk uitkomt voor Rotterdam. Dan loop je alleen wel risico dat die net van te voren uitkomt en je er bijna niet meer mee kan trainen.

Anders zou ik komende tijd wat aanbiedingen in de gaten houden aangezien er redelijk vaak goede kortingen zijn voor de vaporfly 2. (Voornamelijk bij keller sports)
Over aanbiedingen gesproken 8) Bij Nike zijn er nu BF aanbiedingen. Onder andere 25% korting op de Vaporfly 2. Ook zijn er een paar kleurstellingen met nu 40% korting. Dus als je maat er tussen zit kun je binnenkort voor een PR gaan *O*

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
mhr-zip schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:16:
[...]

En niet TE snel eten na je inspanning toch?
Meen dat @Roozzz of @Krylinck daar eens iets over had gepost.
Was volgens mij iets over eerst even een kwartier / half uurtje wachten voor je big food splurge, omdat je maag dan toch nog niets opneemt oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:03
PindaUnited schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:25:
[...]

Over aanbiedingen gesproken 8) Bij Nike zijn er nu BF aanbiedingen. Onder andere 25% korting op de Vaporfly 2. Ook zijn er een paar kleurstellingen met nu 40% korting. Dus als je maat er tussen zit kun je binnenkort voor een PR gaan *O*
Yep, de kleuren Zwart/Goud en Zwart/Roze zijn in de aanbieding voor 150 euro. Voorlopig zijn alle maten nog beschikbaar. Volgens mij 1 van de beste deals tot nu toe op de Vaporfly!

Persoonlijk zijn ze niet voor mij, heb me namelijk toch laten verleiden door de Saucony Endorphin Pro 3 aanbieding voor 150 euro van een paar dagen geleden, die mijn voorkeur hadden boven de Nikes. Ze gaan (hopelijk) langer mee en hebben een meer natuurlijke tred. Inmiddels zijn ze binnen en ze stellen niet teleur! Binnenkort maar eens testen. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wk5OtxkC2no6GROBBAh4-XfmfgI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qbjXL4zStpkafwyOm7dzS8CJ.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:40:
[...]

Dit! _/-\o_ voorkom afkoelen na de finish

Soms is er een garderobe, ik heb dan een oude joggingbroek en shirt/trui en een handdoek, boxershort en sokken in mijn tas die ik afgeef, of ik hobbel direct door naar de auto.

Handdoekje....omkleden en schransen maar :P

Extra-Pro-tip...zorg voor een thermosfles/beker hete thee, niets warmt je zo snel op als warme* vloeistof.

*Voor je de thee in je thermos gooit, dan doe ik altijd even een paar uur kokend water erin, dan is je thermos al gloeiend heet en verliest je hete drank geen warmte door eerst een hele thermos op te moeten warmen
Ik zorg sowieso altijd dat ik een handdoek, droog shirt en jasje bij me heb voor na een wedstrijd. En ook altijd na een wedstrijd: Uitlopen!

Wat jij allemaal wegwerkt na zo'n loopje (het was in het geval van @JMaster 'maar' 18km) lukt mij niet. Drinken en een banaantje lukt mij nog wel, maar veel meer wordt het niet heur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
InZane schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:43:
[...]

Ik zorg sowieso altijd dat ik een handdoek, droog shirt en jasje bij me heb voor na een wedstrijd. En ook altijd na een wedstrijd: Uitlopen!

Wat jij allemaal wegwerkt na zo'n loopje (het was in het geval van @JMaster 'maar' 18km) lukt mij niet. Drinken en een banaantje lukt mij nog wel, maar veel meer wordt het niet heur.
badjas werkt ook lekker :D Vooral als het erg nat / koud is, heb ik een bloedhekel aan me omkleden. Gewoon badjas en ju, goed genoeg gekleed om thuis te komen :P

Als je nog kunt uitlopen ben je niet hard genoeg gegaan joh ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
polthemol schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:47:
[...]
Mwah, na een marathon of verder snap ik 't :+ Maar bij het kortere werk ga ik/we altijd nog wel even een stukje uitlopen. Uiteraard na eerst wel wat gedronken en gegeten te hebben. Ook gelijk een lekker moment om even wat na te keuvelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mhr-zip schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:16:
[...]

Over de matten heen en dan is het voor mij uitlopen en mijn bladder leegdrinken, daar zit meestal nog wel wat in.

Daarna is het dus voor mij eten en drinken soort van tegelijk.

Maakt dat daarna nog iets uit als in 15 minuten die hele KEV-menukaart mijn slokdarm passeert? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blcV3zD4Ix1AeYb1S35NVZxNFig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2a4CGqSgQGtWuY817eiztENV.jpg?f=user_large

In kwark zit alles tegelijk.

40 gram eiwit
40 gram vet*
20 gram koolhydraten**

*Ik kan eens kijken naar kwark met iets minder vet bedenk ik me.
**Dat is niet gigantisch veel, maar met de rest krijg ik voldoen carbs binnen.

@Gaargod ik heb natuurlijk niet binnen 1 minuut mijn tas te pakken ;) maar een kwartier gaat het niet duren :P Ik merk in elk geval da ik er goed op reageer....wordt niet misselijk en trek meteen flink bij.
Ik schreef al even dat ik na de finish bij de Alfa de eerste minuten me al niet goed voor de geest kan halen en dat ik echt even mijn best moet doen om te bedenken dat ik naar de garderobe moet voor mijn tas. Met een volle pens voel ik me weer snel helder worden.
[...]

badjas werkt ook lekker :D Vooral als het erg nat / koud is, heb ik een bloedhekel aan me omkleden. Gewoon badjas en ju, goed genoeg gekleed om thuis te komen :P

een badjas _O- ...........ik zie het al voor me :P .....maar ja....het is wel practisch d:)b
InZane schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:43:
hahahahaha, je mag mij midden in de nacht wakker maken voor eten :)

Toen ik voor de Alfa om 04:30 mijn bed uit vloog zat ik 10 minuten later ook aan een XL-versie van mijn reguliere ontbijt, en dat terwijl mijn pasta-diner ook al 150% supersize was en ik om 22:00 de avond ervoor nog een extra bak havermout met melk en wat bosvruchttes wegstouwde.......carb-loading FTW :+

Zo'n bak kwark lepel ik ook gewoon in 1 keer leeg :9

Wat een tophobbby, je moet er alleen zoveel bij rennen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Gaargod schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:39:
[...]

Was volgens mij iets over eerst even een kwartier / half uurtje wachten voor je big food splurge, omdat je maag dan toch nog niets opneemt oid.
Wel grappig, van uit het fietsen wordt er door de trainers altijd op gehamerd om GELIJK te beginnen. Juist binnen de eerste 30 minuten neem je het meeste op.

Wat ik zelf belangrijk vind: Als ik niet eet na lange inspanning, dan heb ik 2 dagen daarna vreet kicks. En je hebt juist toen je het qua herstel nodig had, niet gegeten.
Dus mijn motto, altijd even wat na binnenharken.

Herstel kruidnoten O-)
Fraggert schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:05:
[...]

Over de matten heen en dan is het voor mij uitlopen en mijn bladder leegdrinken, daar zit meestal nog wel wat in.

Daarna is het dus voor mij eten en drinken soort van tegelijk.

Maakt dat daarna nog iets uit als in 15 minuten die hele KEV-menukaart mijn slokdarm passeert? :)

[Afbeelding]

In kwark zit alles tegelijk.

40 gram eiwit
40 gram vet*
20 gram koolhydraten**

*Ik kan eens kijken naar kwark met iets minder vet bedenk ik me.
**Dat is niet gigantisch veel, maar met de rest krijg ik voldoen carbs binnen.
Magere kwark/Yoghurt

Vet heb je wel nodig, maar niet gelijk na de inspanning. Als dat in je normale dieet zit, is dat prima.
een badjas _O- ...........ik zie het al voor me :P .....maar ja....het is wel practisch d:)b
Afbeeldingslocatie: https://akns-images.eonline.com/eol_images/Entire_Site/2016830/rs_600x600-160930180712-600.Hugh-Hefner.ms.093016.jpg?fit=around%7C700:700&output-quality=90&crop=700:700;center,top

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JMaster
Wow wat veel adviezen en tips! Thnx mannen... en vrouwen?

Armwarmers zijn een goed idee, ik heb ze nog wel liggen voor het fietsen.
Vooralsnog wordt het het volgende:
- korte broek en lange sokken (wat heb ik een hekel aan lange broeken, ik lijk nooit de goede maat te kunnen vinden)
- gewone hardloopschoenen (ik heb geen trailschoenen)
- thermoshirt met lange mouwen of korte mouwen met armwarmers. Hieroverheen een dik t-shirt
- handschoentjes voor de eerste 10 a 15 minuten (die stop ik dan wel weg in mijn belt)

Droge, schone kleding mee, jasje, handoek en wat eten. Met 18 km hoef ik niet zoveel, maar start om 10:45, dus tegen middageten klaar. Dan zijn een paar bammetjes wel fijn, goede tip voor de thermomok thee of koffie.
Die badjas..... tja, die laat ik even voor wat het is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 08:55

Galois

1811 - 1832

Wow! Dat wordt een hele koude 7heuvelenloop editie dit jaar! En erg winderig!

Het zal zo'n 2-3 graden zijn met heel veel wind (tot windkracht 7???).

Loop het liefst met een korte broek tijdens wedstrijden, maar nu ga ik wel twijfelen. Sowieso wel lange mouwen...

Wat doen jullie aan met deze temperaturen tijdens een wedstrijd?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 15:11
Galois schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:59:

Loop het liefst met een korte broek tijdens wedstrijden, maar nu ga ik wel twijfelen. Sowieso wel lange mouwen...

Ik ga hem ook lopen, gisteren zag de voorspelde temp er beter uit maar helaas wordt die alleen maar minder. Ik blijf denk ik toch bij mijn korte broek (2-in-1) en een ren trui. Die laatste had ik gelukkig uit voorzorg al besteld, maar nog nooit mee gelopen (uberhaupt niet bij deze temperaturen) dus nu twijfel ik of dat warm genoeg zal zijn. Een thermoshirt eronder zou wel kunnen, maar dat doe je niet even snel uit als het toch te warm blijkt te zijn.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:37

Volgens Weeronline wordt het een weercijfer 7!!! :D
Niks loos dus haha.

Maar ik ben van plan mijn 'standaard' winterloopsetje aan te trekken. Lange tight en shirt met lange mouwen.
Handschoenen + muts mocht de wind echt *#$% zijn. En eventueel m'n windjack, maar dat ding is al snel veeeeels te warm, dus laat die lekker in de auto liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Fraggert schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:19:
Ik ben eens overvallen door langdurig natte sneeuw en hagel
Afbeeldingslocatie: https://www.interoffice.nl/media/image/892564p1ywBQAqF3FsV3W.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Weersvoorspelling wordt juist wat positiever ten opzichte van gisteren. Koud is het zeker, maar daar kun je je op kleden. Het blijft droog en de wind gaat meevallen zo te zien: nu windkracht 4 ipv 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
[...]

Deze simpele ziel drinkt en eet in ieder geval wel iets zsm na afloop. Maar dan weer geen big splurge. Dat komt later wel ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krylinck
[...]

@mhr-zip

De meeste mensen zijn bang dat ze het eten te lang uitstellen, omdat er goeroes zijn die zeggen dat je na een kwartier iets met koolhydraten en eiwitten gegeten moet hebben. Dat blijkt wel mee te vallen, het is aan te raden om het de eerste twee uur na de inspanning te doen. Dus dat moet lukken. Het punt is dat je tijdens de inspanning nauwelijks doorbloeding hebt van het maag-darmstelsel en daarom dus maar zeer beperkt voedingsstoffen op kunt nemen. Denk maar eens aan gaan trainen vlak na het eten en de steken in de zij die daarbij komen. Dat is je darm die om hulp schreeuwt, want er is meer bloed nodig dan 'ie krijgt voor het verteren van het eten. De steken zijn dan een uiting van zuurstoftekort (ischemie).

---

Net de sportarts gezien. Geen andere inzichten dan die ik zelf had. Over enige tijd onder de MRI voor uitsluiten stressfractuur. En dan vooral het tension type aan het collum, wat gelukkig zeldzaam is maar wel enorme gevolgen heeft. Voor nu zes weken zorgen dat het geen pijn doet. Dus onbelast langere stukjes lopen en richten op cross-trainen. Laat ik daar nou toch alvast mee begonnen zijn :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Krylinck schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:34:
[...]
De meeste mensen zijn bang dat ze het eten te lang uitstellen, omdat er goeroes zijn die zeggen dat je na een kwartier iets met koolhydraten en eiwitten gegeten moet hebben. Dat blijkt wel mee te vallen, het is aan te raden om het de eerste twee uur na de inspanning te doen.
in de wedstrijdgroep o.l.v de vorige mila bond coach v/d atletiekunie vertelde ze ons "'ca 1 uur", daarna nam de receptiviteit/opnamevermogen geleidelijk af. Heb nooit uitgezocht hoe lang dat dan is maar de door jou genoemde 2 uur is blijkbaar nog best Ok. Direct na een training is het opnamevermogen van nuttig voeding via maag/darm idd heel slecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:40
Ook ik ga de Zevenheuvelenloop meedoen zondag. Ik loop met twee vrienden op niet-wedstrijd tempo. Ik draag waarschijnlijk een lange tight, zomershirt en hardloopjasje. In die tight zit maar een zak dus kan weinig kwijt, dan is een jasje ideaal. Mogelijk is het jasje wel te warm, we gaan het meemaken. In dit geval kies ik er voor om in ieder geval niet te koud gekleed te gaan.

Vooraf een wegwerp poncho erover.

Over hardloopmouwtjes:
Ik heb die eind vorig jaar gekocht en gebruik ze veel. Ze geven flexibiliteit. Wel heb ik dunne (zomer?) gekocht die niet te warm zijn. Ik vond die winter mouwen van de Decathlon bijvoorbeeld te dik en mijn oude wielrenmouwen zijn ook te warm.

Overigens had ik eerst 'dure' en daarbij gingen bij de eerste wasbeurt de stiksels los. Netjes binnen de garantie mijn geld teruggehad.
Nu loop ik met 'goedkope' chinese. Die zijn synthetischer dus zweet iets meer maar voldoen prima.

Het is wel een zoektocht geweest met lange smalle armen. Vooral omdat ik wilde dat ze mijn hele arm bedekte, de meeste (bijvoorbeeld van Nike) stoppen halverwege mijn onderarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
[...]

Zo verleidelijk ! Sommige kleuren zoals de volledige zwarte gaan van 250€ naar 150€, da's wel een superkorting. Maar ik heb al twee Next % 2, dat zou er wat over zijn...
Ik had ook een Next% (eerste generatie, die felgroene), maar daar is een stuk van de zool afgebrokkeld toen ik met de hond speelde na afloop van een loopje.

Ik denk dat ik nog even ga wachten op de Next% 3, die zou voor begin volgend jaar zijn. En het kriebelt om de Adizero Adios Pro 3 ook te proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
  • Laatst online: 23:41
Tweakers blijkt van alle markten thuis, normaal stel hier mijn vraagjes over welke router en zoek ik uit welke telefoon ik ga kopen. Maar het blijkt ook mogelijk om schoenen advies te krijgen.

Ik loop nu ruim een half jaar op een Saucony guide 14, 2x per week ongeveer 7km. Omdat ik steeds meer richting het bos ga en de paadjes wat smaller en heuveliger worden en de route langer wordt. Zou ik ook een trail schoen erbij willen aanschaffen.
De Guide (met overpronatie) heb ik in een winkel gekocht, met passend advies. Ik vind het altijd spannend om met mij smalle platvoeten online schoenen te kopen, ook met normale schoenen. Al snel is iets te breed.
Kan ik met de ervaring van de Saucony Guide een trail schoen van dit merk kopen en er van uit gaan dat deze dezelfde pasvorm heeft?
Ik krijg de indruk dat velen hier online schoenen kopen, hoe weet je zeker dat je de juiste pasvorm hebt? Of stuur je je schoenen weer terug?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
Adam1980 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:54:
Tweakers blijkt van alle markten thuis, normaal stel hier mijn vraagjes over welke router en zoek ik uit welke telefoon ik ga kopen. Maar het blijkt ook mogelijk om schoenen advies te krijgen.

Ik loop nu ruim een half jaar op een Saucony guide 14, 2x per week ongeveer 7km. Omdat ik steeds meer richting het bos ga en de paadjes wat smaller en heuveliger worden en de route langer wordt. Zou ik ook een trail schoen erbij willen aanschaffen.
De Guide (met overpronatie) heb ik in een winkel gekocht, met passend advies. Ik vind het altijd spannend om met mij smalle platvoeten online schoenen te kopen, ook met normale schoenen. Al snel is iets te breed.
Kan ik met de ervaring van de Saucony Guide een trail schoen van dit merk kopen en er van uit gaan dat deze dezelfde pasvorm heeft?
Ik krijg de indruk dat velen hier online schoenen kopen, hoe weet je zeker dat je de juiste pasvorm hebt? Of stuur je je schoenen weer terug?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik lees een aantal reviews met hoe die zit, doe dan nog een online zoektochtje naar "schoennaam + true to size" en dan komen er wat resultaten naar boven waarin op fora zoals Reddit de schoen wordt besproken en hoe groot deze valt. Op basis daarvan maak ik een keuze. Zelf zit ik tussen 42,5 en 43 in, dus als iets ruimer valt neem ik een half maatje kleiner.

Sommige webshops zijn best soepel in hun retourprocedure, dat je er zelfs een kort rondje op mag hardlopen voordat je het terugstuurt.

Ik heb niet zulke goede ervaringen met de dichtsbijzijnde hardloopwinkel (RunX in Groningen) dus ik koop liever online want het aanbod is groter, goedkoper, etc. Wel probeer ik vooral te kopen bij Nederlandse webshops om het toch soort van 'lokaal' te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik denk dat ik korte broek + hoge sokken aan doe (die doe ik vooral vanwege mijn kuiten, de laatste tijd wat last van...) en ondershirt plus shirt met lange mouwen.

In het startvak doe ik een oude trui aan, die ik vlak voor de start over de hekken hang. Kan ik die na afloop (als het niet geregend heeft) weer aan doen :)

Ik begreep dat ze dit jaar niet een tassenbewaarplek hebben? Hoe doen ze dat dan met de tassen? Onbewaakt? Nee toch?
(7H gaat dit over)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 17:29
Galois schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:21:
Ik denk dat ik korte broek + hoge sokken aan doe (die doe ik vooral vanwege mijn kuiten, de laatste tijd wat last van...) en ondershirt plus shirt met lange mouwen.

In het startvak doe ik een oude trui aan, die ik vlak voor de start over de hekken hang. Kan ik die na afloop (als het niet geregend heeft) weer aan doen :)

Ik begreep dat ze dit jaar niet een tassenbewaarplek hebben? Hoe doen ze dat dan met de tassen? Onbewaakt? Nee toch?
(7H gaat dit over)
Als het echt maar een graad of 5° overweeg ik zelfs mijn dikste broek. Moet er niet aan denken blote knieën te hebben....

Helaas een andere 7H voor mij dan waar ik me voor ingeschreven had. Ooit 1:05 als doelgesteld maar helaas zal het door blessures niet veel meer dan een snelle duurloop worden. Onder de 1:20 zal leuk zijn, start alleen wel aantal startvakken later om met familie te kunnen starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Cranzai schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:13:
[...]

Als het echt maar een graad of 5° overweeg ik zelfs mijn dikste broek. Moet er niet aan denken blote knieën te hebben....

Helaas een andere 7H voor mij dan waar ik me voor ingeschreven had. Ooit 1:05 als doelgesteld maar helaas zal het door blessures niet veel meer dan een snelle duurloop worden. Onder de 1:20 zal leuk zijn, start alleen wel aantal startvakken later om met familie te kunnen starten
In basis is de reken methode als je eenmaal op dreef ben temperatuur plus 20 graden? Met 25 graden doe ik liever geen warme broek aan. In het begin is het even wennen maar na een kilometer ofzo ben ik meestal wel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 20:12
Galois schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:21:

(7H gaat dit over)
Ik zie op de plattegrond dat er wel een garderobe is, dus ik neem gewoon een tassie mee.
Als dat niet gaat of te moeilijk is heb ik gelukkig wel wat vrienden in de buurt wonen om wat bij achter te laten.

Ik ga gewoon zondagochtend als ik de hond uitlaat even voelen hoe koud het is, beslis ik dan wel wat ik aantrek/meeneem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:04
[...]

Voor €150 toch wel heel aanlokkelijk. :) Vraag me alleen een beetje af of ze wel bij mij passen en hoe extreem die verhalen over de beperkte duurzaamheid echt zijn. Ben zelf een middenvoet lander. Bij Nike is het wel vaak wat zoeken naar de maat omdat hun schoenen over het algemeen klein vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Veel plezier en succes gewenst voor de weekend warriors hier die gaan lopen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:53:
Veel plezier en succes gewenst voor de weekend warriors hier die gaan lopen d:)b
Ik heb m'n hardloopkloffie al aan om zo richting de andere kant van Apeldoorn te vertrekken voor een onverharde duurloop daar waar het bossig en heuvelig is :+

Ik ga zo net als @Pnnnkk ook eerst de hond uitlaten om eens te voelen of het echt zo brrrr is.

Succes iedereen!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
Totrail schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:26:
[...]

Voor €150 toch wel heel aanlokkelijk. :) Vraag me alleen een beetje af of ze wel bij mij passen en hoe extreem die verhalen over de beperkte duurzaamheid echt zijn. Ben zelf een middenvoet lander. Bij Nike is het wel vaak wat zoeken naar de maat omdat hun schoenen over het algemeen klein vallen.
Deze vallen niet per se klein, maar zijn wel smal bij de middenvoet. Dat maakt ze inderdaad niet voor iedereen geschikt jammer genoeg. De verhalen over matige duurzaamheid zijn inmiddels ontkracht (behalve als je over gravel oftewel veel losse steentjes gaat lopen) en gaat prima lang mee.

Ik denk dat die qua prijs nog wel eens verder gaat zakken bij andere webshops. Tegelijk is dit wel direct via Nike en die hebben een goed retourprocedure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Correcte opmerking.
Als je er altijd mee op asfalt loopt is de levensduur meer dan behoorlijk.
De zool is inderdaad niet zo robuust en op ruwe ondergrond lopen kan beschadigingen opleveren.

Ik gebruik nog 2 paar Vaporfly 4 als trainingsschoen.
De "pop" is er uit, het schuim heeft niet meer de elasticiteit die er in het begin wel was. Maar het zijn dan ook schoenen uit 2018 of 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hartloper schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:53:
Correcte opmerking.
Als je er altijd mee op asfalt loopt is de levensduur meer dan behoorlijk.
De zool is inderdaad niet zo robuust en op ruwe ondergrond lopen kan beschadigingen opleveren.

Ik gebruik nog 2 paar Vaporfly 4 als trainingsschoen.
De "pop" is er uit, het schuim heeft niet meer de elasticiteit die er in het begin wel was. Maar het zijn dan ook schoenen uit 2018 of 2019.
Ik heb de mijne trouwens geretourneerd. Steunzolen pasten er net niet fatsoenlijk in, te krap bij de middenvoet. Ga de Metaspeed een keer proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 16:46
[...]

Wel van tevoren zorgen dat je genoeg benzine hebt, je wilt niet hoeven te tanken onderweg in je badjas!

Zo heb ik ooit na het surfen gedacht: fuck it, het is te koud om om te kleden, ik stap wel in mijn wetsuit in de auto. En toen moest ik dus tanken...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Appie76 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:54:
[...]

Wel van tevoren zorgen dat je genoeg benzine hebt, je wilt niet hoeven te tanken onderweg in je badjas!

Zo heb ik ooit na het surfen gedacht: fuck it, het is te koud om om te kleden, ik stap wel in mijn wetsuit in de auto. En toen moest ik dus tanken...
geen rijbewijs, als ik ver moet gaan is het vrouwlief of broer die chauffeurt, of trein/fiets combi. In dat laatste geval is de badjas meestal ook praktisch voor meteen na de finish. Ik heb het zelf altijd erg snel warm, dus als ik me meteen na het rennen ga omkleden, dan is het een garantie op zweterige kleren.

Badjas ga ik dus niet uitgebreid mee op de promenade flaneren (al zou ik er 0 shame voor hebben als het dat is of koud hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Cranzai schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:13:
[...]

Ik twijfel nog steeds heel erg wat te doen. Ik heb een hele dunne lange broek, misschien doe ik die wel aan. Het lijkt nu ook pas later op de middag te gaan waaien.
Eenmaal goed op dreef is een korte broek wel fijner... (bovendien loopt Kipchoge nooit met een lange broek wedstrijden he? Hoe koud het ook is... ;)).

Ik had als doel gesteld om onder de 57 minuten te gaan lopen (3:48/km), maar dat heb ik maar laten varen. Paar weken geleden een kleine blessure gehad aan mijn kuit en afgelopen week flink verkouden geweest. Ben dus niet helemaal fit. Van mijn kuit geen last meer (ook niet met versnellingsloopjes), maar een verkoudheid hakt er wel in (ook al was het een lichte verkoudheid).

Ik ga denk ik op 4:00 weg en dan zie ik wel hoe het gaat.
Shinji schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:41:
[...]

In basis is de reken methode als je eenmaal op dreef ben temperatuur plus 20 graden? Met 25 graden doe ik liever geen warme broek aan. In het begin is het even wennen maar na een kilometer ofzo ben ik meestal wel warm.
Deze vuistregel kende ik niet. Maar vind 'm erg optimistisch... Klopt wel dat met hardlopen het niet erg is om de eerste 10 minuten het wat kouder te hebben. Bovendien is de koud op de benen vaak wel minder...
Pnnnkk schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:05:
[...]

Ik zie op de plattegrond dat er wel een garderobe is, dus ik neem gewoon een tassie mee.
Als dat niet gaat of te moeilijk is heb ik gelukkig wel wat vrienden in de buurt wonen om wat bij achter te laten.

Ik ga gewoon zondagochtend als ik de hond uitlaat even voelen hoe koud het is, beslis ik dan wel wat ik aantrek/meeneem. ;)
Ja, die zag ik inderdaad ook. Maar ik neem toch aan dat deze wel bewaakt is. Mijn huissleutels, NS-pas, enz, neem ik niet mee met het hardlopen. Telefoon normaliter ook niet, maar morgen dan maar wel... (ik heb een erg fijn broekje van Adidas met een ingebouwd zakje waar mijn telefoon perfect in past, ideaal broekje (deze)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Galois schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:27:
[...]

Deze vuistregel kende ik niet. Maar vind 'm erg optimistisch... Klopt wel dat met hardlopen het niet erg is om de eerste 10 minuten het wat kouder te hebben. Bovendien is de koud op de benen vaak wel minder...
Even nagezocht maar ik vergis me ook, het was plus 10. Maar ben zelf niet zo’n koukleum dus bij mij is het meestal plus 15 denk ik.

De intensiteit van het loopje maakt denk ik ook wel uit. 40km in lage intensiteit is denk ik anders dan een 5km of 10km hoge intensiteit. Desalniettemin. Net even 5km gelopen met een lange heel dunne hardloop broek (Gore) en een korte mouwen shirt en dat was voor mij goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Shinji schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:34:
[...]

Even nagezocht maar ik vergis me ook, het was plus 10. Maar ben zelf niet zo’n koukleum dus bij mij is het meestal plus 15 denk ik.

De intensiteit van het loopje maakt denk ik ook wel uit. 40km in lage intensiteit is denk ik anders dan een 5km of 10km hoge intensiteit. Desalniettemin. Net even 5km gelopen met een lange heel dunne hardloop broek (Gore) en een korte mouwen shirt en dat was voor mij goed te doen :)
Nee, uiteraard. Als ik morgen een trainingsloopje zou doen van 15 kilometer, dan zou ik zowel lange mouwen als lange broek aan doen (incl thermo ondershirt! :)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-05 22:43
Shinji schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:34:
[...]

Ga je altijd eerst voor lange broek en dan pas lange mouwen? Vaak hoor ik dat mensen eerst lange mouwen aandoen voordat ze een lange broek aandoen aangezien je sneller koude armen dan benen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Galois schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:36:
[...]

Nee, uiteraard. Als ik morgen een trainingsloopje zou doen van 15 kilometer, dan zou ik zowel lange mouwen als lange broek aan doen (incl thermo ondershirt! :)).
Bij mij werd het vanochtend lange, dunne tight, simpel Asics shirt, dun Craft jasje. Was prima te doen.

Strava: https://strava.app.link/hPJBVcfh5ub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
pukvg schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:27:
[...]

Ga je altijd eerst voor lange broek en dan pas lange mouwen? Vaak hoor ik dat mensen eerst lange mouwen aandoen voordat ze een lange broek aandoen aangezien je sneller koude armen dan benen krijgt.
Ja, eigenlijk wel, maar dat komt ook deels doordat met lange mouwen mijn garderobe gelijk ook dikkere stof betekend. Voor de broeken is dat niet het geval.

Maar mijn garderobe is ook niet echt heel erg uitgebreid. 3 korte broeken, twee lange broeken, drie shirts en een lange mouwen shirt die dus wat dikkere stof is. Die doe ik er overheen als het echt koud is (< 0).

Als ik 10kg kwijt ben weer komen er wat shirts bij die ik dan weer pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 30-05 15:42
Veel succes aan degene die morgen 7H lopen! Ik ben er zelf als supporter voor trainingsgenootjes (tempo's variërend tussen 3min10/km en 4min30/km). Tweakers herkennen wordt moeilijk bij deze massale evenementen zonder jullie ooit eerder in real life ontmoet te hebben. -O-

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Hartloper
Hartloper heeft een nieuw 10 km PR:
Strava or it didn't happen:
https://www.strava.com/activities/8139675910

Ik voelde me matig, zeker niet super, maar anderzijds had ik de voorbije weken wel tussen de 30 en 46 km getraind. Bijna alles op rustige intensiteit, met uitzondering van 1500m all-out op de loopband voor een teambuilding op het werk.
Het was een 12 km wedstrijd (route 62 in Gistel).

Het was koud met 6 graden, wat mistige vochtige lucht en 2-3 Beaufort wind. Ik was een van de weinige gekken in short en singlet. Gelukkig stond mijn auto vlak bij de start, maar de 5 minuten wachten voor de start waren voldoende om te verkleumen. De eerste twee-drie kilometer had ik kou, en waren ook mijn handen koud, maar nadien voelde ik me goed en was ik blij met mijn kledingkeuze.

Ik had op voorhand een beetje schrik om té veel af te zien. Ik loop altijd tot het gaatje, en soms kan het dan pijnlijk worden. Zo had ik vorig jaar een PR van 39:22 op de 10 km gelopen, maar dat dankzij 3 heel snelle eerste kilometers, de volgende 7 kilometers waren boven de 4:00/km. Toen had ik de tweede helft geweldig afgezien, vanwege de te snelle start. Het was toen zo erg dat een jongetje langs de kant tegen zijn mama zei "die meneer heeft het lastig, hé mama" toen ik voorbijliep.

Dus na een eerste kilometer in 3:44min/km wist ik dat ik wat moest inhouden. Dat lukte goed, kilometers 2 en 3 gingen in 3:59 en 3:54. De vierde kilometer ging in 4:02, deze bevatte een voetgangersbrug over de autostrade met een tiental hoogtemeters.
Na de vijfde kilometer was er een bocht van 180 graden. Ik kon zien dat de loper voor mij 30sec voorsprong had, en de eerste loper na mij was ik 2 kilometer eerder voorbijgelopen en was 30sec achter mij. Dus het ging geen race worden met steun zoeken bij elkaar tegen de wind of een strijd om posities, het was Hartloper tegen de klok.
Ik besloot om voor een 10 km PR te gaan toen ik km 6 gepasseerd was. Ik hield het tempo strak op of onder de 4:00 min/km, en dat ondanks het weer overlopen van de voetgangersbrug de negende kilometer. Echt versnellen zat er evenwel niet in, en omdat ik in de loop van de tiende kilometer de loper voor mij had ingehaald, besloot ik om ook de laatste 2 kilometers door te lopen. 500 m van de finish voerde het parcours plots over een modderige aardeweg. Nu zijn Vaporfly Next %2 fantastische schoenen, maar in modder hebben ze totaal geen grip; ik moest noodgedwongen iets voorzichtiger lopen, maar had daardoor nog wel de energie om de laatste 200 meter een forse eindsprint te plaatsen.
12 km in 47:10, maar vooral blij om op mijn 48-ste nog een PR op de 10 km te kunnen lopen. En vooral blij dat ik mijn hoofd erbij gehouden heb de eerste kilometers en me niet vergaloppeerd heb, daardoor heb ik mooi vlak kunnen lopen en heb ik een goed gevoel overgehouden aan de race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 15:20
Hartloper schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:10:
Hartloper heeft een nieuw 10 km PR:
Strava or it didn't happen:
https://www.strava.com/activities/8139675910

Ik voelde me matig, zeker niet super, maar anderzijds had ik de voorbije weken wel tussen de 30 en 46 km getraind. Bijna alles op rustige intensiteit, met uitzondering van 1500 all-out op de loopband voor een teambuilding op het werk.
Het was een 12 km wedstrijd (route 62 in Gistel).

Het was koud met 6 graden, wat mistige vochtige lucht en 2-3 Beaufort wind. Ik was een van de weinige gekken in short en singlet. Gelukkig stond mijn auto vlak bij de start, maar de 5 minuten wachten voor de start waren voldoende om te verkleumen. De eerste twee-drie kilometer had ik kou, en waren ook mijn handen koud, maar nadien voelde ik me goed en was ik blij met mijn kledingkeuze.

Ik had op voorhand een beetje schrik om té veel af te zien. Ik loop altijd tot het gaatje, en soms kan het dan pijnlijk worden. Zo had ik vorig jaar een PR van 39:22 op de 10 km gelopen, maar dat dankzij 3 heel snelle eerste kilometers, de volgende 7 kilometers waren boven de 4:00/km. Toen had ik de tweede helft geweldig afgezien, vanwege de te snelle start. Het was toen zo erg dat een jongetje langs de kant tegen zijn mama zei "die meneer heeft het lastig, hé mama" toen ik voorbijliep.

Dus na een eerste kilometer in 3:44min/km wist ik dat ik wat moest inhouden. Dat lukte goed, kilometers 2 en 3 gingen in 3:59 en 3:54. De vierde kilometer ging in 4:02, deze bevatte een voetgangersbrug over de autostrade met een tiental hoogtemeters.
Na de vijfde kilometer was er een bocht van 180 graden. Ik kon zien dat de loper voor mij 30sec voorsprong had, en de eerste loper na mij was ik 2 kilometer eerder voorbijgelopen en was 30sec achter mij. Dus het ging geen race worden met steun zoeken bij elkaar tegen de wind of een strijd om posities, het was Hartloper tegen de klok.
Ik besloot om voor een 10 km PR te gaan toen ik km 6 gepasseerd was. Ik hield het tempo strak op of onder de 4:00 min/km, en dat ondanks het weer overlopen van de voetgangersbrug de negende kilometer. Echt versnellen zat er evenwel niet in, en omdat ik in de loop van de tiende kilometer de loper voor mij had ingehaald, besloot ik om ook de laatste 2 kilometers door te lopen. 500 m van de finish voerde het parcours plots over een modderige aardeweg. Nu zijn Vaporfly Next %2 fantastische schoenen, maar in modder hebben ze totaal geen grip; ik moest noodgedwongen iets voorzichtiger lopen, maar had daardoor nog wel de energie om de laatste 200 meter een forse eindsprint te plaatsen.
12 km in 47:10, maar vooral blij om op mijn 48-ste nog een PR op de 10 km te kunnen lopen. En vooral blij dat ik mijn hoofd erbij gehouden heb de eerste kilometers en me niet vergaloppeerd heb, daardoor heb ik mooi vlak kunnen lopen en heb ik een goed gevoel overgehouden aan de race.
Heerlijk verslag en gefeliciteerd met een fantastische tijd 👏👏👏

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• JMaster
Vandaag stond dus de 18 km van RFR Holtingerveld voor mij op het programma, een afwisselde route door een mooi landschap.
Uiteindelijk ben ik dus gestart in een korte broek, hoge sokken, t-shirt en een dunnere windjack. Heel wat anders dan van tevoren gepland.

Het wachten voor de start was kou, echt heel koud.
Maar eenmaal aan het lopen werd het steeds lekkerder, zonnetje erbij, uit wind in het bos, heerlijk.
Laatste 7 km vond ik het toch wel erg warm worden, maar doordat ik een windjack had, kon ik ritsje open doen en de mouwen opstropen.

Al met al een geslaagd evenement. Tempo rustig aan gedaan, bij de 2 posten rustig wat drinken en wat eten en door. Gemiddeld (inclusief stops) 6:00 per km gelopen, ik ben er blij mee.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Lekker gelopen heren, sterk werk _/-\o_ d:)b

Onder het motto gedeelde smart is halve smart……heb ik vanmiddag ook even de kou getrotseert. :)

10k in het met herfstkleuren doordrenkte Putterbos, en……dat ging niet heel fantastisch……te hard van start door de, toch wel ietwat frisse, wind.
Onder het lopen niet echt lekker in m’n ritme kunnen komen.
Wat steekjes in mijn zij na 6,5 km en dus maar even bij de auto een snelle stop voor een slok water uit mijn bidon. Ik had bewust even niks mee vanwege de relatief korte afstand.

Na de drinkstop gauw weer door en toen liep ik gelukkig een stuk lekkerder.
Even met mijn kop geschud en gewoon lekker genieten van een prachtige middag in het bos met een enthousiast winterzonnetje.

Uiteindelijk 10k bosloopje in 01:02:33 en dat is voor mij echt helemaal prima, en dat met best een rommelige loop.

Meestal zit ik rond de 01:10:xx zo’n beetje.

Ik had mijn korte C3 tight aan, met een thermoshirtje en mijn fraaie Alfa Bear t-shirt daaroverheen, beide korte mouwen.
En ondanks een waterloze loop mijn trailvest omdat ik dan braaf mijn rijbewijs bij me steek en het zit gewoon erg lekker :P

De eerste 1,5km waren toch nog knap fris, ik voelde vooral de kou op mijn armen. Daarna vond ik de temperatuur prima en geen last gehad van de kou.

Zojuist dus even sleeves gekocht…..in een kek kleurtje natuurlijk :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4d1bizs2m03BzKQBMc3dC4_UI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFUcfu0FXpGspVDs1Vm1YcZm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben heel erg benieuwd hoe ik die ga vinden :)

23 euro @ Futurumshop incl verzenden, dat lijkt mij het proberen waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 19-11-2022 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Fraggert schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:21:
En ondanks een waterloze loop mijn trailvest omdat ik dan braaf mijn rijbewijs bij me steek en het zit gewoon erg lekker :P
Ik zou maar niet 50+ te hard rijden, das heel slecht voor je conditie dan.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:40
Fraggert schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:21:
Lekker gelopen heren, sterk werk _/-\o_ d:)b

Onder het motto gedeelde smart is halve smart……heb ik vanmiddag ook even de kou getrotseert. :)

10k in het met herfstkleuren doordrenkte Putterbos, en……dat ging niet heel fantastisch……te hard van start door de, toch wel ietwat frisse, wind.
Onder het lopen niet echt lekker in m’n ritme kunnen komen.
Wat steekjes in mijn zij na 6,5 km en dus maar even bij de auto een snelle stop voor een slok water uit mijn bidon. Ik had bewust even niks mee vanwege de relatief korte afstand.

Na de drinkstop gauw weer door en toen liep ik gelukkig een stuk lekkerder.
Even met mijn kop geschud en gewoon lekker genieten van een prachtige middag in het bos met een enthousiast winterzonnetje.

Uiteindelijk 10k bosloopje in 01:02:33 en dat is voor mij echt helemaal prima, en dat met best een rommelige loop.

Meestal zit ik rond de 01:10:xx zo’n beetje.

Ik had mijn korte C3 tight aan, met een thermoshirtje en mijn fraaie Alfa Bear t-shirt daaroverheen, beide korte mouwen.

De eerste 1,5km waren toch nog knap fris, ik voelde vooral de kou op mijn armen. Daarna vond ik de temperatuur prima en geen last gehad van de kou.

Zojuist dus even sleeves gekocht…..in een kek kleurtje natuurlijk :P

[Afbeelding]

Ik ben heel erg benieuwd hoe ik die ga vinden :)

23 euro @ Futurumshop incl verzenden, dat lijkt mij het proberen waard.
Ik heb exact dezelfde gehad in die kleuren (vanwege zichtbaarheid). En ik vond ze fijn. Alleen bedekten ze mijn onderarm maar half en heb ik bij nieuwe daar beter opgelet. Ook sneuvelde er eentje (naad los) na een wasbeurt waardoor ie onbruikbaar werd. Netjes geld teruggehad.
Pagina: 1 ... 212 ... 372 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.