[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.035 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:18
mcmiles schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:30:
Voor het eerst mijn freshmile laaddruppel kunnen gebruiken. Bij ev-box voor €0,19 per KWh omgeving Rotterdam.
Ik heb al 3-4 EV-box palen in regio Rotterdam geprobeerd met de FreshMile pas en werkt nergens. Andere merken laadpalen geen probleem.
Zal het morgen/zondag nog eens proberen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
makooy schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:04:
[...]

Ik heb al 3-4 EV-box palen in regio Rotterdam geprobeerd met de FreshMile pas en werkt nergens. Andere merken laadpalen geen probleem.
Zal het morgen/zondag nog eens proberen.
Ik ben benieuwd, in mijn buurt veel Allego laadpunten maar daar werkt freshmile niet.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
Voor het eerst mijn freshmile laaddruppel kunnen gebruiken. Bij ev-box voor €0,19 per KWh omgeving Rotterdam.
Plus 0.01 euro per minuut, denk ik.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Ik kan inmiddels bevestigen(factuur is binnen) dat het DC laden met ecotap €0,35 kost bij Mcdonalds (nuon/vattenfal) geen startkosten oid

[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 25-09-2021 09:49 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• mcmiles
driel24 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 05:38:
[...]

Plus 0.01 euro per minuut, denk ik.
Klopt, dat ben ik inderdaad vergeten te vermelden.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

moet vanmiddag naar centrum Utrecht, parkeren doe ik toch in een buitenwijk/P+R.. ik dacht meteen aan gratis laden. Want er staan er wel verschillende op de kaart.

Iemand nog tips? Want bijvoorbeeld
https://chargemap.com/zor...beneluxveste-utrecht.html

https://chargemap.com/europalaan-40-utrecht.html

https://chargemap.com/lofoten-45.html

lijken gratis. Maar er staat ook Vattenfall bij europalaan..

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

@greatgonzo die twee in kanaleneiland zijn van bedrijven en achter een (gesloten) poort.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Sheean
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12
greatgonzo schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:46:
moet vanmiddag naar centrum Utrecht, parkeren doe ik toch in een buitenwijk/P+R.. ik dacht meteen aan gratis laden. Want er staan er wel verschillende op de kaart.

Iemand nog tips? Want bijvoorbeeld
https://chargemap.com/zor...beneluxveste-utrecht.html

https://chargemap.com/europalaan-40-utrecht.html

https://chargemap.com/lofoten-45.html

lijken gratis. Maar er staat ook Vattenfall bij europalaan..
Die normale laadpalen van Vattenfall zijn toch niet gratis? Als ik ook hun app kijk bij die paal staat er ook niet dat het gratis is. Als dat wel ergens zo is in Utrecht hoor ik het graag 8)

"Television has done much for psychiatry by spreading information about it, as well as contributing to the need for it." -- Alfred Hitchcock

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Dat is een erg mooie prijs! Ga ik ook even induiken

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 08:12
Als ik bij https://www.chargeprice.app/ kijk dan zie ik bij heel veel AC en DC laders in NL en rest van EU passen staan zoals Rheinhessische en SWM (Stadtwerke Munchen). Voor respectievelijk 34 en 38 ct/kWh. Zelfs bij veel Ionity laders zie je deze prijzen. Iemand hier al ervaring mee, want dan zou je met 1 van de 2 + Shell voor NL en backup EU en evt Maingau (voor extra backup en grote mate van acceptatie) al heel goed gedekt zijn en voor hele scherpe kW prijzen een spekkoper zijn.

Dan zou je ongeveer onderstaand lijstje krijgen:
- NL AC overige: Shell Recharge (meeste palen 37 ct/kWh > Allego/Vattenfall/EV-box/E-Flux/Newmotion) > backup SWM pas
- NL DC Shell: Shell Recharge (nu nog 35 ct/kWh – goedkopste DC laden in NL)
- NL DC overig: SWM (heeft standaard tarief EU van 38 ct/kWh voor AC en DC)
- EU AC overig: SWM (heeft standaard tarief EU van 38 ct/kWh voor AC en DC)
- EU DC overig: SWM (heeft standaard tarief EU van 38 ct/kWh voor AC en DC)
- EU DC Ionity: SWM (volgens charcheprice.app ook vaak 38 ct/kWh) of anders Shell Recharge (tarieven vaak 66 ct/kWh maar altijd tussen 35 en 81 ct/kWh)

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik krijg volgende week mijn ID4 (eindelijk!). Via mijn werkgever krijg ik een laadpas. Aangezien ik de eerste ben met een EV zijn ze nog aan het zoeken naar een goede pas. Op dit moment staan de MultiTankCard en de MoveMove op de nominatie. Ik lees in dit forum goede ervaringen met MTC, maar niks over MoveMove. Iemand ervaring met die pas/druppel? En argumenten voor de één of de ander?

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Voor nood heb ik thuis een granny oplader welke ik kan aansluiten op een aparte groep. Alleen is de oplader qua lengte naar het stopcontact net 1,5 meter te kort. Op verschillende sites lees je dat een verlengsnoer geen optie is, ik snap dat het niet de standaard Gamma prul van enkele euro's moet zijn maar een goed merk verlengsnoer met 3x2,5mm2 moet deze belasting toch gewoon aankunnen? Een andere optie is een langere variant kopen, maar dan ben je een paar honderd euro verder.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 23:18
nathalia schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:57:
Klopt het volgende nog een beetje? Ik werk het Excel-bestandje iedere 3 maanden bij, maar ik heb het idee dat veel aanbieders hun prijzen veel vaker aanpassen!

Bijv. een aanbieder als Chargepoint US of de LMS-aanbieders lijken de prijzen iedere week wel te veranderen.....

[Afbeelding]
Zou super zijn als je ook nog de supercharge/fast charge prijs erbij kan zetten.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RoycoM schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:24:
Ik krijg volgende week mijn ID4 (eindelijk!). Via mijn werkgever krijg ik een laadpas. Aangezien ik de eerste ben met een EV zijn ze nog aan het zoeken naar een goede pas. Op dit moment staan de MultiTankCard en de MoveMove op de nominatie. Ik lees in dit forum goede ervaringen met MTC, maar niks over MoveMove. Iemand ervaring met die pas/druppel? En argumenten voor de één of de ander?
Volgens mij is MoveMove tegenwoordig gewoon van MultiTankCard. Let wel op, bij MultiTankCard heb je de MTC en MTE kaarten, de eerste werkt vrijwel alleen in Nederland terwijl de MTE kaart in heel Europa werkt.

Ik heb zelf zo'n MTE kaart vanuit de LM en heb daar zeer goede ervaringen mee, werd in zowel Duitsland als Oostenrijk bij elke paal en snellader geaccepteerd deze zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hari-Bo schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:47:
Voor nood heb ik thuis een granny oplader welke ik kan aansluiten op een aparte groep. Alleen is de oplader qua lengte naar het stopcontact net 1,5 meter te kort. Op verschillende sites lees je dat een verlengsnoer geen optie is, ik snap dat het niet de standaard Gamma prul van enkele euro's moet zijn maar een goed merk verlengsnoer met 3x2,5mm2 moet deze belasting toch gewoon aankunnen? Een andere optie is een langere variant kopen, maar dan ben je een paar honderd euro verder.
Nadeel van een verlengsnoer is dat de temperatuur sensoren die in veel granny chargers ter beveiliging zitten dan niet meer de temperatuur van de WCD kunnen meten. Maar als je WCD en installatie thuis netjes in orde is en je een degelijke verlengsnoer gebruikt is het geen enkel probleem inderdaad.

• Hari-Bo
ik222 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:20:
[...]

Nadeel van een verlengsnoer is dat de temperatuur sensoren die in veel granny chargers ter beveiliging zitten dan niet meer de temperatuur van de WCD kunnen meten. Maar als je WCD en installatie thuis netjes in orde is en je een degelijke verlengsnoer gebruikt is het geen enkel probleem inderdaad.
De elektra is net nieuw inderdaad, meterkast is vervangen en twee aparte groepen voor de garage waarbij 1 dus enkel voor het desbetreffende stopcontact. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 14:23
@Hari-Bo In mijn auto (VW ID.4) kan ik de laadstroom vanuit de auto beperken tot 8A. Hiermee ook op campings enzo geladen. Misschien kan jouw auto dat ook?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:13
Hier afgelopen zomer via Amazon een degelijk exemplaar van 20 meter gekocht met idd 3*2,5 en goede degelijke stekkers. Op vakantie steeds met 13A geladen en geen enkel probleem, bleef mooi koel allemaal. Meest kritische punt is m.i. de WCD en de stekker, de kabel zelf is meestal niet zo spannend, mits afgerold natuurlijk.

Linkje erbij gezocht: https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

[ Voor 4% gewijzigd door RandomNick op 25-09-2021 22:40 ]

• S_Chief
  • Niet online
Wat is dat toch met Vattenfall InCharge.. Eerst bellen ze mij om te vragen of ik mijn KvK-nummer kan doorgeven (ik ben particulier) en de laatste maanden krijg ik de factuur niet alleen toegemaild, maar ook toegezonden per post.. Lekker milieuvriendelijk. :F

• Kaaschef
RoycoM schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:24:
Ik zag van de week behoorlijk hoge tarieven op de mtc kaart, helaas kan ik daar alleen bedragen zien en niet de hoeveelheid kwh, maar ik had de kosten op een fastned lader genoteerd en op het overzicht waren deze ca 10% hoger!!?

• RoycoM
ik222 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:17:
[...]

Volgens mij is MoveMove tegenwoordig gewoon van MultiTankCard. Let wel op, bij MultiTankCard heb je de MTC en MTE kaarten, de eerste werkt vrijwel alleen in Nederland terwijl de MTE kaart in heel Europa werkt.

Ik heb zelf zo'n MTE kaart vanuit de LM en heb daar zeer goede ervaringen mee, werd in zowel Duitsland als Oostenrijk bij elke paal en snellader geaccepteerd deze zomer.
Dat is goed om te weten. Dat neem ik zeker mee in de beslissing, voor zover ik daar invloed op heb....
Is dat ergens na te gaan of MoveMove gewoon MTC is?

• RoycoM
Kaaschef schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:44:
[...]

Ik zag van de week behoorlijk hoge tarieven op de mtc kaart, helaas kan ik daar alleen bedragen zien en niet de hoeveelheid kwh, maar ik had de kosten op een fastned lader genoteerd en op het overzicht waren deze ca 10% hoger!!?
Dat is wel vreemd aangezien ze nadrukkelijk vermelden dat ze geen opslag op de tarieven zetten?!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Ik zou voor thuis gewoon een nieuw (buiten)stopcontact aanleggen dat wel dicht genoeg bij zit, rechtstreeks op de aparte groep en eventueel een MID gecertificeerde meter ertussen (voor eventuele afrekening). En dan i.d.d. met minimaal 2,5mm2. En goede kwaliteit buitenstopcontact
Voor andere locaties kan het ook wel eens tekort zijn. Ik gebruik zelf een neopreenkabel van 15meter met 4mm2, maar dat is aan de zware kant.
Wel altijd opletten dat de wandcontactdoos niet te heet wordt, maar tot 12A is dat meestal geen probleem.
Alleen opletten bij oudere installaties, campings en vakantiehuisjes, waar stopcontact en binnenleidingen misschien niet goed genoeg zijn.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@eltron Zoals je kon lezen is het al een aparte groep voor enkel het desbetreffende stopcontact en enkele maanden geleden geïnstalleerd. :)
Conclusie is gewoon goed materiaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diverseten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 15:50
RoycoM schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:56:
[...]

Dat is goed om te weten. Dat neem ik zeker mee in de beslissing, voor zover ik daar invloed op heb....
Is dat ergens na te gaan of MoveMove gewoon MTC is?
Ja MoveMove is MTC. Ik heb een Newmotion laaddruppel ontvangen vanuit MoveMove daarmee tot zover overal mee kunnen laden (ook buitenland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Kaaschef schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:44:
[...]

Heel goedkoop is laden met de MTC inderdaad niet, tegelijk zie ik tijdens mijn vakantie door Duitsland en Oostenrijk ook nergens hele absurde tarieven. Snelladen blijkt bij ENBW en Ionity 79 cent te kosten en bij EON 59 cent. AC laden valt mij op is in Duitsland en Oostenrijk sowieso relatief duur maar dat lijkt niet specifiek voor MTC, Shell Recharge geeft dezelfde tarieven. Overigens bij thuisladen klopt het ook dat ze geen opslag rekenen, ik krijg zelf per laadsessie exact het bedrag dat ook op de MTC afgeschreven is.

Maar goedkoop zijn is natuurlijk ook niet primair het doel van MTC. Doel van die kaart is werkgevers en werkgevers ontzorgen door overal te laden / tanken met één centrale factuur en dat doen ze goed, de MTE laadpas werkt overal. Dat dit dan iets duurder is nemen werkgevers dan meestal voor lief. Mijn werkgever zou het niet handig vinden als ik overal de goedkoopste pas gebruik en dan los ga declareren.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 26-09-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
utilman schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:41:
Als ik bij https://www.chargeprice.app/ kijk dan zie ik bij heel veel AC en DC laders in NL en rest van EU passen staan zoals Rheinhessische en SWM (Stadtwerke Munchen). Voor respectievelijk 34 en 38 ct/kWh. Zelfs bij veel Ionity laders zie je deze prijzen. Iemand hier al ervaring mee, want dan zou je met 1 van de 2 + Shell voor NL en backup EU en evt Maingau (voor extra backup en grote mate van acceptatie) al heel goed gedekt zijn en voor hele scherpe kW prijzen een spekkoper zijn.

Dan zou je ongeveer onderstaand lijstje krijgen:
- NL AC overige: Shell Recharge (meeste palen 37 ct/kWh > Allego/Vattenfall/EV-box/E-Flux/Newmotion) > backup SWM pas
- NL DC Shell: Shell Recharge (nu nog 35 ct/kWh – goedkopste DC laden in NL)
- NL DC overig: SWM (heeft standaard tarief EU van 38 ct/kWh voor AC en DC)
- EU AC overig: SWM (heeft standaard tarief EU van 38 ct/kWh voor AC en DC)
- EU DC overig: SWM (heeft standaard tarief EU van 38 ct/kWh voor AC en DC)
- EU DC Ionity: SWM (volgens charcheprice.app ook vaak 38 ct/kWh) of anders Shell Recharge (tarieven vaak 66 ct/kWh maar altijd tussen 35 en 81 ct/kWh)
de duitse laadpassen moet je voor minimaal 50% oid in "hun" gebied benutten voordat je dus ermee wilt "roamen" in nederland. ik denk niet dat dit zomaar mogelijk is, kaartje bestellen en exclusief ermee roamen, gaat tegen hun voorwaarden in.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
eltron schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:18:
[...]

Ik zou voor thuis gewoon een nieuw (buiten)stopcontact aanleggen dat wel dicht genoeg bij zit, rechtstreeks op de aparte groep en eventueel een MID gecertificeerde meter ertussen (voor eventuele afrekening). En dan i.d.d. met minimaal 2,5mm2. En goede kwaliteit buitenstopcontact
Voor andere locaties kan het ook wel eens tekort zijn. Ik gebruik zelf een neopreenkabel van 15meter met 4mm2, maar dat is aan de zware kant.
Wel altijd opletten dat de wandcontactdoos niet te heet wordt, maar tot 12A is dat meestal geen probleem.
Alleen opletten bij oudere installaties, campings en vakantiehuisjes, waar stopcontact en binnenleidingen misschien niet goed genoeg zijn.
Is de oplader (die jullie hier de granny lader noemen) dan waterdicht? Dat staat er meestal niet bij merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:40
carcept2009 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:35:
[...]

Als die inderdaad het eerste jaar gratis is zal ik het laten weten.

Eind van de maand is de auto in ons bezit als het goed is.
Hoe bevalt de E-C4 inmiddels? Wij staan op het punt van bestellen. Gisteren proefrit gemaakt. Ik vind de cross-over coupe look zeer fraai. Daarnaast viel me de ruimte op de achterbank me op. Wat een ruimte. Kofferbak is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
ArchNemeziz schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:08:
[...]

Is de oplader (die jullie hier de granny lader noemen) dan waterdicht? Dat staat er meestal niet bij merk ik.
De VW adapter die ik hier heb is IP55 (spuitwaterdicht). Is deze; https://fznparts.nl/product/vw-e-up-oplaadkabel-12e971675an/ en staat het dus wel op. Hij hangt buiten aan de muur en krijgt af en toe wat regen over zich heen. Tot nu toe gaat dat goed.

[ Voor 11% gewijzigd door marccom op 26-09-2021 12:19 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
De mensen van de supportdesk van Allego worden ook wel steeds gemakkelijker zeg. Laatste 2x dat ik moest bellen, net nog, wordt er gewoon gezegd: wij kunnen zoals uw weet niets doen. Uhm... :? Waarom een support desk dan voor oa als de laadsnelheid enorm traag is?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 19:01

backupdevice

Boeh!

In milheeze heeft de plaatselijke BP 4 x 22 kW , 1 x 50kW chademo & 1 x 150 CCS neergezet . 5 minuten van de N270.

Chargemap laat hem nog niet zien. Shell wel.

[ Voor 17% gewijzigd door backupdevice op 26-09-2021 12:32 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:55
aschja schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:01:
[...]

Hoe bevalt de E-C4 inmiddels? Wij staan op het punt van bestellen. Gisteren proefrit gemaakt. Ik vind de cross-over coupe look zeer fraai. Daarnaast viel me de ruimte op de achterbank me op. Wat een ruimte. Kofferbak is ok.
Ik stuur je een PM.

Kort gezegd een wereld auto. De overstap qua gadgets is niet groot.
Maar hij zweefttttt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
marccom schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:10:
[...]

De VW adapter die ik hier heb is IP55 (spuitwaterdicht). Is deze; https://fznparts.nl/product/vw-e-up-oplaadkabel-12e971675an/ en staat het dus wel op. Hij hangt buiten aan de muur en krijgt af en toe wat regen over zich heen. Tot nu toe gaat dat goed.
Goed om te weten. Ga wel iets maken om het iets te beschermen qua regen, ik hang hem aan de buitenkant van de schuur met een waterdichte stopcontact denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Hari-Bo schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:02:
@eltron Zoals je kon lezen is het al een aparte groep voor enkel het desbetreffende stopcontact en enkele maanden geleden geïnstalleerd. :)
Conclusie is gewoon goed materiaal gebruiken.
Ja, maar als ik jou goed heb begrepen zat er bij jouw thuissituatie nog 1,5m lucht tussen.
Lijkt me verstandig om dat ook goed te regelen. En granny kan soms ook grotere afstanden ter overbrugging hebben. Mijn ervaring is dat een meter of vijf granny + een verlengsnoer van 15m in de meeste gevallen volstaat.
En als er in de thuissituatie 1,5m tekort is dat je dan beter een extra schuko kunt aanleggen. Maar doe vooral wat jou het beste past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
[...]
ik heb op dat punt geen klachten.
Dat houdt in dat ik veel met granny heb geladen, ook in de regen, zonder problemen op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 08:12
Coasterfreak schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:52:
[...]

de duitse laadpassen moet je voor minimaal 50% oid in "hun" gebied benutten voordat je dus ermee wilt "roamen" in nederland. ik denk niet dat dit zomaar mogelijk is, kaartje bestellen en exclusief ermee roamen, gaat tegen hun voorwaarden in.
Scherp gezien.. Lees idd bij de meeste duitse nu onderstaande voorwaarden. Dus je mag niet in 2 aansluitende maanden meer dan 50% roamen. Wordt wel een enorm gepuzzel om dit te voorkomen.
Jammer, want tarieven zijn super. Blijven EWE-GO en Maingau over die grofweg zelfde prijzen hanteren. Waarbij het grote voordeel van EWE-GO wel is dat ze ook bij Ionity die 54 ct/kWh krijgen, en dat is een hele scherpe prijs bij die paal. En Maingau heb je weer nodig voor de Fastned palen, want daar werkt EWE-GO als 1 van de weinige niet bij volgens mij.

Die SWM behalten sich vor, die Roamingfunktion der Ladekarte zu sperren, wenn innerhalb eines Zeitraums von zwei aufeinander folgenden Monaten mehr als 50% der Ladevorgänge im Rahmen des Roaming erfolgen.

[ Voor 16% gewijzigd door utilman op 26-09-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
Kan iemand kort aangeven wat nou de beste manier is om een reis te plannen (via de app)? Ik heb de topic doorgelezen, maar de ervaringen lijken heel wisselend te zijn en de routeplanners aan het begin van de topic zijn met name web based.

Kan ik het beste ABR + check op de laastations doen. Of blind rijden op de navigatie van Hyundai?

Het valt mij op dat de androidapp (ABR) relatief weinig downloads en slechte reviews heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
met abetterrouteplanner ABRP je reis plannen. via plugshare kijken naar de toestand van de palen (kijken wanneer laatste check in enzo is). locaties en back up locaties opslaan en gaan.

je kijkt naar de ABRP app, toch? niet ABR
utilman schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:39:
[...]

Scherp gezien.. Lees idd bij de meeste duitse nu onderstaande voorwaarden. Dus je mag niet in 2 aansluitende maanden meer dan 50% roamen. Wordt wel een enorm gepuzzel om dit te voorkomen.
Jammer, want tarieven zijn super. Blijven EWE-GO en Maingau over die grofweg zelfde prijzen hanteren. Waarbij het grote voordeel van EWE-GO wel is dat ze ook bij Ionity die 54 ct/kWh krijgen, en dat is een hele scherpe prijs bij die paal. En Maingau heb je weer nodig voor de Fastned palen, want daar werkt EWE-GO als 1 van de weinige niet bij volgens mij.

Die SWM behalten sich vor, die Roamingfunktion der Ladekarte zu sperren, wenn innerhalb eines Zeitraums von zwei aufeinander folgenden Monaten mehr als 50% der Ladevorgänge im Rahmen des Roaming erfolgen.
als je zin hebt probeer een ENBW account te maken en exclusief met de app te gebruiken met veelladers tarief. als je een laadpas aanvraagt wordt je account meestal direct gesloten want ze sturen niks op naar nederland.

[ Voor 70% gewijzigd door Coasterfreak op 26-09-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
marccom schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:10:
[...]

...
(spuitwaterdicht)......
Haha, eerder spatwaterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Graag wil ik hier de app van Tap electric even vermelden, aangezien ik als nieuwe phev rijder hier nog steeds erg blij mee ben en dit voor sommigen van jullie wellicht ook is waar jij naar op zoek bent.

Met deze app kun je binnen 5 minuten je auto gaan opladen bij vele openbare laadpalen, mits je een (prepaid)credit-/debetcard hebt om de betalingen mee te doen. Je hoeft dus niet te wachten tot je een laadpas toegestuurd krijgt via de post, maar gewoon een laadsessie starten en stoppen met de app. Er is een app voor zowel iPhone als Android(dus Samsung, Huawei, oneplus, etc) telefoons.
Bij bijna alle laadpalen die ik bij mij in de buurt zie in de app betaal je geen starttarief, maar slecht het genoemde tarief die duidelijk zichtbaar is in de app. Dit starttarief lijkt te zijn verdisconteerd in het tarief per kWh, wat bijvoorbeeld ideaal is als je veel korte laadsessies doet. Ik doe zelf vaak even een half uurtje laden tijdens het boodschappen doen.

De prijs die ik in mijn omgeving meestal zie is 37 cent per kWh, maar je kunt een gratis abonnement nemen, waarbij je 5% korting op de prijs krijgt. (Je kunt ook een betaald abonnement krijgen en dan krijg je 10% korting op de prijs, maar dat moet je even afwegen of dat voor jou gunstig).

Aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Oh ja, bij een abonnement, ook bij het gratis abonnement, krijg je ook gratis een Tapkey thuisgestuurd. Dit is een druppel om aan je sleutelbos te hangen, waarmee je ook de laadsessies kunt starten en stoppen.

Voor Android:
https://play.google.com/s...ls?id=app.tapelectric.tap

Voor iPhone:
https://apps.apple.com/nl/app/tap-electric/id1543010272

[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 27-09-2021 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 07:22
Kaaschef schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:00:
[...]

Haha, eerder spatwaterdicht
Dat is IP44.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
Het bestaat dus : spuitwaterdicht! 8)7

Echt nooit van gehoord. Weer wat geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
@MXdar2 heb er even naar gekeken maar helaas lijken de Allego palen in mijn wijk (met €0,24 erg goedkoop) niet gecontracteerd. Dus voor mij niet zo gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 09:46
aschja schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:01:
Zou zeker ook de Cupra Born in je overweging meenemen: de auto die de ID.3 eigenlijk had moeten zijn. Meer value for money dan de eC4 met meer vermogen en een betere uitrusting. Ik heb nu een e2008 (motorisch identiek aan de eC4) maar ik had zeker de Cupra Born willen overwegen.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Niet online
wheli schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:20:
@MXdar2 heb er even naar gekeken maar helaas lijken de Allego palen in mijn wijk (met €0,24 erg goedkoop) niet gecontracteerd. Dus voor mij niet zo gunstig.
Ah helaas, maar 24 cent is ook wel erg mooi geprijsd, nog goedkoper dan mijn 220v buiten stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

MXdar2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:34:
[...]

Ah helaas, maar 24 cent is ook wel erg mooi geprijsd, nog goedkoper dan mijn 220v buiten stopcontact.
Ik betaal €0.22 bij Vattenfall. Is goedkoper dan thuisladen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Nu online
Ik gebruik voor onze VW Passat GTE 1st gen de gratis pas van Elec2go. Hiermee betaal je het cpo tarief + 1 cent per kWh bij veel palen. Ik denk zelf dat dit interessanter is voor een phev dan een betaald abonnement. Het leek er op dat ecotap 1 cent per kwh goedkoper was maar die lijkt recent verhoogd. Vooralsnog werkt eerstgenoemde prima, heb ook een Shell druppel maar die is door het starttarief niet interessant voor een phev met accu onder de 15kw? Heb deze 1x moeten gebruiken bij een paal die de andere 2 pasjes niet accepteerde.

Whoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 16:38
[...]

Ziet er allemaal heel erg rubber en dichtgegoten uit enzo. Maar voor de zekerheid leg ik hem altijd een eindje onder de bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Isheara schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:29:
[...]

Zou zeker ook de Cupra Born in je overweging meenemen: de auto die de ID.3 eigenlijk had moeten zijn. Meer value for money dan de eC4 met meer vermogen en een betere uitrusting. Ik heb nu een e2008 (motorisch identiek aan de eC4) maar ik had zeker de Cupra Born willen overwegen.
Cupra begint bij €529. Versus €359 bij de E-C4. No thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
Prullenbak84 schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:48:
[...]

Ziet er allemaal heel erg rubber en dichtgegoten uit enzo. Maar voor de zekerheid leg ik hem altijd een eindje onder de bumper.
Duidelijk. Ik ga wel iets bedenken om het beschut bij de schuur te leggen/hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 09:46
aschja schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:19:
Cupra begint bij €529. Versus €359 bij de E-C4. No thanks.
Private lease? Goedkoopste Cupra €36k, goedkoopste eC4 € 33k (maar cupra is dan wel completer uitgerust)
Iets met appels en appels :)

[ Voor 24% gewijzigd door Isheara op 27-09-2021 10:38 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aschja
Isheara schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:31:
[...]

Private lease? Goedkoopste Cupra €36k, goedkoopste eC4 € 33k (maar cupra is dan wel completer uitgerust)
Er loopt nu een actie bij Citroen waarbij de prijzen beginnen bij €359.
In de uitvoering die ik graag zou willen komt de prijs op €433 obv 20.000km per jaar. En dat is een blubbergoeie deal. Mijn huidige benzineauto (Auris Hybrid), kost al maandelijks €380. Aangezien er nogal wat zonnepanelen niks liggen te doen hier, kan ik voor hetzelfde geld elektrisch gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
marccom schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:03:
Ik gebruik voor onze VW Passat GTE 1st gen de gratis pas van Elec2go. Hiermee betaal je het cpo tarief + 1 cent per kWh bij veel palen. Ik denk zelf dat dit interessanter is voor een phev dan een betaald abonnement. Het leek er op dat ecotap 1 cent per kwh goedkoper was maar die lijkt recent verhoogd. Vooralsnog werkt eerstgenoemde prima, heb ook een Shell druppel maar die is door het starttarief niet interessant voor een phev met accu onder de 15kw? Heb deze 1x moeten gebruiken bij een paal die de andere 2 pasjes niet accepteerde.
Is Ecotap verhoogd? Ik heb daar geen bericht van gezien en laadpas.net geeft ook nog de 1 cent bovenop CPO aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
ik probeer een newmotion pas aan te vragen zoals op hun website staat. Na het installeren van de app en het aanmaken van een account, geeft de overlay (die steeds terug komt, ook na restart app) in de app 2 opties: charge card registreren of company code invoeren.

Ik kan niet in het hoofdscherm van de app naar menu om daar een pas aan te vragen...

Iemand een idee? Lijkt wel of ze alleen bestaande gebruikers toelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:59:
[...]

Is Ecotap verhoogd? Ik heb daar geen bericht van gezien en laadpas.net geeft ook nog de 1 cent bovenop CPO aan.
Ik kan er ook niks van terug vinden maar ik heb een maand of 2 geleden de app geïnstalleerd en heb daar tarieven gezien die onder die van elec2go zaten (1-2ct per paal op verschillende plekken en aanbieders), vandaar dat ik deze aangevraagd heb. Als ik nu kijk zie ik dezelfde tarieven als die van elec2go, en ik vraag me ook af of het niet dezelfde organisatie is, de app is identiek qua werking, enkel andere kleuren. Het is dus nu volgens mij om het even welke pas je gebruikt. Zie wel dat je bij een eigen ecotap paal wel 1ct/kwh minder betaald dan met elec2go, daar scheelt het dus wel, al zijn er helaas niet zoveel van deze palen op de plekken waar ik regelmatig kom.
Xecuter NL schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:29:
ik probeer een newmotion pas aan te vragen zoals op hun website staat. Na het installeren van de app en het aanmaken van een account, geeft de overlay (die steeds terug komt, ook na restart app) in de app 2 opties: charge card registreren of company code invoeren.

Ik kan niet in het hoofdscherm van de app naar menu om daar een pas aan te vragen...

Iemand een idee? Lijkt wel of ze alleen bestaande gebruikers toelaten...
Volgens mij kreeg ik na een paar dagen een brief met een activatiecode en moet je eerst de activatie daarmee doorvoeren.

[ Voor 26% gewijzigd door marccom op 27-09-2021 12:00 ]

Whoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 06:58
aschja schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:40:
[...]
Er loopt nu een actie bij Citroen waarbij de prijzen beginnen bij €359.
In de uitvoering die ik graag zou willen komt de prijs op €433 obv 20.000km per jaar. En dat is een blubbergoeie deal. Mijn huidige benzineauto (Auris Hybrid), kost al maandelijks €380. Aangezien er nogal wat zonnepanelen niks liggen te doen hier, kan ik voor hetzelfde geld elektrisch gaan rijden.
Beetje off-topic, maar ik had dezelfde ervaring bij mijn keuze. Ik koos een ID.3 die wat prijs en private lease vergelijkbaar is met de Born. Ik heb ook gekeken naar een Leaf, die kost in de catalogus ongeveer net zoveel als een ID.3, maar is in de private lease veel goedkoper (E375 versus E475 per maand). Mijn conclusie was dat ze de catalogusprijs van de Leaf niet te veel willen/kunnen/mogen laten zakken, maar dat ze die auto niet weg kunnen zetten voor dezelfde prijs. Voor de Leaf is dat begrijpelijk, 31% kleinere accu, gedateerd accu systeem en daardoor problematisch snelladen en als model ook al op leeftijd. Ik zou goed kijken hoe dat zit met de Citroen, welke concessies doe je daar waardoor ze die lagere private lease prijs nodig hebben om ze weg te zetten. Want volgens mij kan de LM die auto blijkbaar veel goedkoper inkopen dan jij als particulier en blijkbaar hoeven VW/Seat de LM niet zo'n goede deal te geven.

Ik vond uiteindelijk de Leaf echt een goede deal, maar omdat de ID.3 ook mijn lange ritten voor zijn rekening neemt, kwam ik niet weg met de accu concessies ervan. Ik ben inmiddels zeer gelukkig met mijn uiteindelijk particulier aangeschafte ID.3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Appie Heijn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:25:
Ik kan inmiddels bevestigen(factuur is binnen) dat het DC laden met ecotap €0,35 kost bij Mcdonalds (nuon/vattenfal) geen startkosten oid
Ik heb hier inmiddels ook al andere LMS facturen van ontvangen. Het lijkt om alle LMS laadpassen te gaan (Engie/Elbizz/Ecotap etc etc)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
robhuls schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:45:
[...]

Beetje off-topic, maar ik had dezelfde ervaring bij mijn keuze. Ik koos een ID.3 die wat prijs en private lease vergelijkbaar is met de Born. Ik heb ook gekeken naar een Leaf, die kost in de catalogus ongeveer net zoveel als een ID.3, maar is in de private lease veel goedkoper (E375 versus E475 per maand). Mijn conclusie was dat ze de catalogusprijs van de Leaf niet te veel willen/kunnen/mogen laten zakken, maar dat ze die auto niet weg kunnen zetten voor dezelfde prijs. Voor de Leaf is dat begrijpelijk, 31% kleinere accu, gedateerd accu systeem en daardoor problematisch snelladen en als model ook al op leeftijd. Ik zou goed kijken hoe dat zit met de Citroen, welke concessies doe je daar waardoor ze die lagere private lease prijs nodig hebben om ze weg te zetten. Want volgens mij kan de LM die auto blijkbaar veel goedkoper inkopen dan jij als particulier en blijkbaar hoeven VW/Seat de LM niet zo'n goede deal te geven.

Ik vond uiteindelijk de Leaf echt een goede deal, maar omdat de ID.3 ook mijn lange ritten voor zijn rekening neemt, kwam ik niet weg met de accu concessies ervan. Ik ben inmiddels zeer gelukkig met mijn uiteindelijk particulier aangeschafte ID.3.
Snap ik. Ik ken de accuproblemen bij de Leaf inderdaad. De Citroen is gewoon een tijdelijke actie. Waarschijnlijk om mensen alsnog te bewegen naar private lease nu de EV pot op is. De actie eindigt deze week en dan is prijs weer terug bij 479. De accu is inderdaad kleiner, maar voor mij niet echt een issue, Enkel als wij af en toe naar onze schoonouders zouden willen. De rest is 40km per dag woon-werk verkeer. Meer dan prima. Ik vind de Leaf een verschrikkelijk lelijke auto, dus die had ik voor die prijs ook niet genomen. De Citroen vind ik wel een tof ding, dus de overweging waard. En ik E-C4 is een crossover, met naar mijn mening meer ruimte dan een ID3/BORN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Grappig, zat gisteren naar NRC vandaag te luisteren en daar maakte men promotie voor de KIA podcast over de EV6. Daar gingen ze best laagdrempelig in op wat een EV's voor KIA betekenen en hoe ze de toekomst zien.

Aardig gelikt verhaaltje, gezien er een een manager van KIA aan het woord is, maar toch best interessant om te horen.
Link naar Spotify voor de liefhebbers

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Blonde Tux schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:20:
Grappig, zat gisteren naar NRC vandaag te luisteren en daar maakte men promotie voor de KIA podcast over de EV6. Daar gingen ze best laagdrempelig in op wat een EV's voor KIA betekenen en hoe ze de toekomst zien.

Aardig gelikt verhaaltje, gezien er een een manager van KIA aan het woord is, maar toch best interessant om te horen.
Link naar Spotify voor de liefhebbers
Best aardig verhaal ja ondanks het lichtelijk commerciële gehalte.

Bevestigd dat, naast Tesla en de (nieuwe) Chinese (EV) fabrikanten zoals Nio, mijns inziens alleen KIA/Hyundai en VW een redelijke kans om zich staande te houden in het opkomende EV-tijdperk, door hun tijdige en enorme investeringen in EV's op dedicated platform.

Polestar/Volvo/Geely heeft zich gecommitteerd aan snel fossiervrij worden, maar zijn tot nu toe een hele kleine speler, mooie maar dure auto's met subpar specificaties voor het geld. Kans op overleving vanwege merktrouwe klanten wellicht.

Stelantis/PSA blijft op 3 paarden tegelijk wedden met mild hybrids, EV en ICE versies van dezelfde auto, alleskunners die in geen van 3 uitvoeringen uitblinken.

Toyota blijft nut van BEV ontkennen en inzetten op veel te dure (en fiscaal ongunstige) mild hybrids (technisch kwetsbaar, maar vanwege de kunde van Toyota zeer betrouwbaar), en nog duurdere waterstofauto's (in aanschaf en onderhoud). Enig kansje dat ze het nog redden is hun enorme reserve en market cap, als iemand daar optijd het licht ziet en alle R&D op EV zet. Gezien hun langdurige ervaring met elektrische aandrijving in hybrides beginnen ze niet helemaal vanaf 0. Maar zou ook in een Nokia scenario kunnen eindigen.

Ford/GM, hebben alleen nog goede kans om tijdje te overleven omdat hun grootste omzet uit de fossiellievende Amerikaanse markt komt. Misschien wil een Trumpiaanse president ze nog eens redden als ze toch dreigen om te vallen.

Meer ontopic, heb ik ook een Freshmile pas besteld, geluk moet uitwijzen of die het bij de Allego palen hier doet. Ik zag overigens geen PayPal mogelijkheid, is die er uit gehaald? Alleen CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
[...]

Ik heb deze https://www.evservice.eu/...pe-2-6-meter-32a-3-fase-2
IP54 kan wel tegen een plensbui.
en in de praktijk ook nooit problemen met regen gehad (en gebruik hem gemiddeld 2x/week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Hachy schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:18:
[...]

Ik heb hier inmiddels ook al andere LMS facturen van ontvangen. Het lijkt om alle LMS laadpassen te gaan (Engie/Elbizz/Ecotap etc etc)
Op de kaart bij Luminus zie ik dit bedrag ook benoemd staan (€ 0.35 per kWh) als ik een McD snellader selecteer. Zit met die pas dan wel weer € 0.01 per kWh toeslag op. Maar geen starttarief, gratis aan te vragen en geen maandelijkse kosten

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

davidov2008 schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:11:
[...]

Best aardig verhaal ja ondanks het lichtelijk commerciële gehalte.

Bevestigd dat, naast Tesla en de (nieuwe) Chinese (EV) fabrikanten zoals Nio, mijns inziens alleen KIA/Hyundai en VW een redelijke kans om zich staande te houden in het opkomende EV-tijdperk, door hun tijdige en enorme investeringen in EV's op dedicated platform.

/knip
Enige die ik in je overzicht mis zijn de vrinden van Renault/Nissan.
Die hebben nu ook prima kaarten door hun gedurfde keuze het begin van de BEV ontwikkeling, door met de Leaf en Zoe te komen. Nu hopen dat ze hun kennis en kunde ten gelde kunnen maken over meerdere segmenten; want momenteel mis ik dat vooral (Zoe/Twingo/Dacia Spring spreken maar een bepaald segment aan, idem voor de Leaf)

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Blonde Tux schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:56:
[...]

Enige die ik in je overzicht mis zijn de vrinden van Renault/Nissan.
Die hebben nu ook prima kaarten door hun gedurfde keuze het begin van de BEV ontwikkeling, door met de Leaf en Zoe te komen. Nu hopen dat ze hun kennis en kunde ten gelde kunnen maken over meerdere segmenten; want momenteel mis ik dat vooral (Zoe/Twingo/Dacia Spring spreken maar een bepaald segment aan, idem voor de Leaf)
Voorspellen is lastig, vooral als het over de toekomst gaat @davidov2008
Dus ja, een aantal partijen lijken nu goede kaarten te hebben maar de tijd zal leren wie gelijk krijgt.
Het schijnt zelfs dat de Tesla nog verbeterd kan worden door er een benzinemotor in te stoppenhttps://www.autoblog.nl/n...an-de-elektrische-1038969 >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Mfpower

In dubio

Iemand al gekeken naar de recente prijsstijgingen voor elektriciteit? Mijn contract verloopt en het lukt me niet om voor minder dan 26ct (dal) een nieuw contract af te sluiten. Stroom van de paal in de straat is 23ct. Effectief loont het dus niet meer om thuis te laden of mis ik nou iets?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Mfpower Dat ligt natuurlijk ook aan de prijs van de laadpaal in jouw straat. In mijn straat rekent de laadpaal 37 cent per kWh.

maar ik zou bij de goedkoopste optie laden en dan alleen thuis als het beter uit komt, paal bezet is etc.

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Mfpower schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:45:
Iemand al gekeken naar de recente prijsstijgingen voor elektriciteit? Mijn contract verloopt en het lukt me niet om voor minder dan 26ct (dal) een nieuw contract af te sluiten. Stroom van de paal in de straat is 23ct. Effectief loont het dus niet meer om thuis te laden of mis ik nou iets?
Als je alleen naar het geld kijkt.... je weet niet wanneer de prijzen van de paal in je straat verhoogd worden. Hangt uiteraard af van jouw contract met je laadpasprovider mbt de prijsopbouw en prijsvastheid van de tarieven. Ik weet niet of jij thuis al een laadpunt hebt of voor een inversteringsbeslissing staat.
Behalve dat
- thuis altijd plek om te laden
- thuis mogelijkheid om te laden vanaf je zonnepanelen ipv te salderen
- thuis zelf keuze in welke energieleverancier en stgroombronnen je wil

• Mfpower

Mfpower

In dubio

@JeroenE gemak dient de mens, die paal in de straat is vaak bezet. En ik heb een vaste kabel thuis, scheelt een hoop gezeur. Maar ik had 'm ook aangeschaft omdat ik goedkoper uit zou zijn, had nooit verwacht dat stroom thuis duurder zou zijn dan commercieel tarief uit een paal.

@plips Het tarief is voor een aantal jaar vastgezet (CPO tarief) ivm gunning. En inderaad thuis, is praktischer maar of me dat 100 - 200 per jaar waard is weet ik niet.

• wheli
De stroomprijzen zijn jarenlang 20-22 cent geweest, met de openbare aanbesteding is een zeer gunstig tarief uitonderhandeld.

De 26 cent is uitzonderlijk hoog. Ik zou hem eventjes flexibel houden en als de prijzen dalen vastzetten.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Domme vraag wellicht, maar ik wilde een Maingau pas bestellen. Dus account aangemaakt, via Google de webshop gevonden, maar ze versturen niet naar Nederland.

Wat doe ik fout? :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Arfman schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:01:
Domme vraag wellicht, maar ik wilde een Maingau pas bestellen. Dus account aangemaakt, via Google de webshop gevonden, maar ze versturen niet naar Nederland.

Het is zeer velen wel gelukt.Waar gaat t precies mis in het aanvragen? Gaat je IBAN fout? Wordt je NL postcode niet geaccepteerd? Heb je de klantenservice met je vraag gemaild?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

plips schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:29:
[...]

Het is zeer velen wel gelukt.Waar gaat t precies mis in het aanvragen? Gaat je IBAN fout? Wordt je NL postcode niet geaccepteerd? Heb je de klantenservice met je vraag gemaild?
Bij "Land" krijg ik alleen Duitsland als optie :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

wheli schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:09:
De stroomprijzen zijn jarenlang 20-22 cent geweest, met de openbare aanbesteding is een zeer gunstig tarief uitonderhandeld.

De 26 cent is uitzonderlijk hoog. Ik zou hem eventjes flexibel houden en als de prijzen dalen vastzetten.
Ik weet het, mijn flexibele tarief is 29 ct vanaf 1 november, voor daltarief en 31ct voor piek.
Het is echt speculatie of de prijzen gaan stijgen of dalen de komende tijd. De goedkoopste aanbieder die ik nu kan vinden voor energie is 26ct laag en 29ct hoog.
En dan heb ik het nog niet over 1,10 per kuub gas.... maar goed daar rijdt de auto niet op ;)

• mcmiles
Zojuist Eneco aanbieding gehad vanaf 1-11voor één jaar. Daltarief 0,275 en Piektarief 0,305 ct met vaste leveringskosten p.m. €5,99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
Arnhemse nieuwbouwwijken krijgen oplaadpunten verstopt in lantaarnpalen - https://nos.nl/l/2399841

Vooral het aantal is indrukwekkend, zo kunnen brandstof auto's er ook gewoon parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
mcmiles schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:30:
Zojuist Eneco aanbieding gehad vanaf 1-11voor één jaar. Daltarief 0,275 en Piektarief 0,305 ct met vaste leveringskosten p.m. €5,99
Oef, dat gaat pijn doen de komende tijd. Thuis ladenil is nu bijna net zo duur als aan een publieke paal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:02
Dat is alleen maar voor de mensen die op variabel tarief zitten of nu net een 1jaars contract gaan afsluiten (nb. als je zekerheid wil kan je ook een 3 of 5 jaars contract afsluiten :) wat weer wat lagere tarieven heeft.

Daarnaast kan je natuurlijk PV bijleggen (Wat zoiezo slim is).

Of investeren in een zonnepanelen park of op dak oplossing (b.v. zonnepanelen delen, krijg je in kWh uitbetaald. ik ben blij met de prijsverhogingen :) )

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
da_Mastah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Ze doen op het dezelfde manier als de oude KIA plugsurfing.
Er wordt Duitse BTW in rekening gebracht op het abonnementsgeld. De Nederlandse laadsessies wordt NLse BTW percentage in rekening gebracht, maar wel met hun Duitse BTW nummer.
Mocht je ZZPer zijn, is het verstandig aan te geven dat je "zakelijk" bent, net als bij KIA plugsurfing kon. Dan kun je jouw BTW nummer ingeven en wordt er 0% BTW gerekend en Europees verlegd.
Ik zie dat ze nu ook een Nederlands BTW nummer hebben (en Plugsurfing trouwens ook) maar ze verleggen gelukkig wel de BTW op de factuur zoals ik eerder schreef.
Maar in de app is de laadsessie historie wel inclusief BTW.

[ Voor 15% gewijzigd door da_Mastah op 02-10-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
(Disclaimer: geen flauw idee of dit mag eigenlijk)

Maar ik wilde even reclame maken voor mijn advertentie onder V&A Overig voor een Mennekes Mercedes Benz Type II 3 fase laadkabel van vier meter. Ik kan er niets mee, mogelijk een andere EV rijder wel? :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rich_eee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
Arfman schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:01:

Ik had hetzelfde probleem. Bij het aangeven van Paypal als betaal optie, werd mijn NL addres door Paypal op de website opgevoerd, en mooi verwerkt door Maingau. Enkele dagen later viel de envelop met pas op mijn deurmat.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
https://www.destentor.nl/...it-is-doodzonde~af45f7f6/

Eindelijk ook wat geluiden in de media over de soms stroperige procedure om een laadpaal aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Hmm raar,
Ik zie op mijn kaart dat de pitpoint bij mij in de buurt haar prijzen heeft verhoogd. Van 0,34 naar 0,35+startarief 48c.

Maar op mijn laatste factuur zie ik nog steeds dat het 0,34 is. Ben benieuwd wanneer de nieuwe prijzen ingaan. Wel jammer, want dan is het verschil vele malen kleiner met diesel geworden. Aangezien ik zowat elke werkdag moet laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:18
kx22 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:35:
Hmm raar,
Ik zie op mijn kaart dat de pitpoint bij mij in de buurt haar prijzen heeft verhoogd. Van 0,34 naar 0,35+startarief 48c.

Maar op mijn laatste factuur zie ik nog steeds dat het 0,34 is. Ben benieuwd wanneer de nieuwe prijzen ingaan. Wel jammer, want dan is het verschil vele malen kleiner met diesel geworden. Aangezien ik zowat elke werkdag moet laden.
Andere pas gebruiken die goedkoper is ?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 19:12
Wat is jullie ervaring met het volgende:

Ik heb een Alfen laadpaal via mijn leasemaatschappij met Eneco als backoffice. Er is een service contract mee geleased. Nu wil ik graag met deze paal ook een 2de (eigen) auto opladen maar niet via de backoffice afgerekend want dan betaal ik per kWh veel meer dan de kWh prijs die ik aan mijn energieleverancier moet betalen.
Dus of alles via de Backoffice of niets. Pasjes vrijgeven voor 'niet-via-backoffice-afrekenen' lijkt niet te kunnen.

Het lijkt erop dat dit niet anders kan. Wat is jullie mening/ervaring hieromtrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 13:42
grotegok schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:16:
Wat is jullie ervaring met het volgende:

Ik heb een Alfen laadpaal via mijn leasemaatschappij met Eneco als backoffice. Er is een service contract mee geleased. Nu wil ik graag met deze paal ook een 2de (eigen) auto opladen maar niet via de backoffice afgerekend want dan betaal ik per kWh veel meer dan de kWh prijs die ik aan mijn energieleverancier moet betalen.
Dus of alles via de Backoffice of niets. Pasjes vrijgeven voor 'niet-via-backoffice-afrekenen' lijkt niet te kunnen.

Het lijkt erop dat dit niet anders kan. Wat is jullie mening/ervaring hieromtrent?
Je wordt toch gecrediteerd door Eneco voor de stroom die ze via je laadpaal afnemen? Het is geen volledige compensatie (je betaalt hun overhead nog steeds), maar dat zou dan toch niet zoveel mogen schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 19:12
mdizzy schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:32:
[...]

Je wordt toch gecrediteerd door Eneco voor de stroom die ze via je laadpaal afnemen? Het is geen volledige compensatie (je betaalt hun overhead nog steeds), maar dat zou dan toch niet zoveel mogen schelen?
Ik betaal met mijn privepas en niet-leaseauto (moet een pas gebruiken anders werkt de paal niet) iets van 28 cent plus startkosten terwijl ik 22 cent via Eneco terug krijg.
Voor privé gebruik lijkt mij dat Eneco hier als backoffice niet tussen moet zitten. De paal is afbetaald en service abonnement loopt gewoon door.
Hiervoor een 2de paal neerzetten of via de granny is wat bizar

[ Voor 16% gewijzigd door grotegok op 03-10-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
  • Laatst online: 27-09-2024
Hoe werkt dat voorverwarmen aan je een laadpaal (openbaar of thuis) nou precies?

Stel ik gooi mijn auto om 20.00 aan de paal dan is ie in theorie om 02.00 uur vol en dus klaar met laden, als ik dan om 07.00 ga voorverwarmen, gaat ie dan automatisch weer bijladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Goofzzee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:52:
Hoe werkt dat voorverwarmen aan je een laadpaal (openbaar of thuis) nou precies?

Stel ik gooi mijn auto om 20.00 aan de paal dan is ie in theorie om 02.00 uur vol en dus klaar met laden, als ik dan om 07.00 ga voorverwarmen, gaat ie dan automatisch weer bijladen?
Zeker, tijdens voorverwarmen betrekt ie energie van het net. De sessie bij een openbare paal moet nog wel “open” staan, maar dat is meestal het geval.

Sommige, voornamelijk Duitse laadpassen, hebben een boete na 5 uur laden. Mij is echter niet duidelijk of wanneer je het laden met de app van de auto stopt (laadpaal gaat dan naar groen of zandloper), de timer van sessie hiermee ook gestopt wordt of dat je fysiek de stekker moet loskoppelen om dit te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
davidov2008 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Zeker, tijdens voorverwarmen betrekt ie energie van het net. De sessie bij een openbare paal moet nog wel “open” staan, maar dat is meestal het geval.

Sommige, voornamelijk Duitse laadpassen, hebben een boete na 5 uur laden. Mij is echter niet duidelijk of wanneer je het laden met de app van de auto stopt (laadpaal gaat dan naar groen of zandloper), de timer van sessie hiermee ook gestopt wordt of dat je fysiek de stekker moet loskoppelen om dit te voorkomen.
moment dat je de sessie eindigt (dus laadkabel uit de laadpaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 13:42
grotegok schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:35:
[...]

Ik betaal met mijn privepas en niet-leaseauto (moet een pas gebruiken anders werkt de paal niet) iets van 28 cent plus startkosten terwijl ik 22 cent via Eneco terug krijg.
Voor privé gebruik lijkt mij dat Eneco hier als backoffice niet tussen moet zitten. De paal is afbetaald en service abonnement loopt gewoon door.
Misschien komt dit nog ooit wanneer de combinatie lease + privé elektrische wagen vaker voorkomt. Ik denk dat de laadpalen dit momenteel niet nog niet ondersteunen omdat dit nog niet gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
  • Laatst online: 27-09-2024
[...]

Met welke Back-office draai je? Beste om even met hen contact op te nemen.
Je kunt bij Alfen ook gast accounts toevoegen deze kunnen dan laden tegen een door jou in te stellen tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
[...]

Bizar of niet, maar dit lijkt mij wel de keuze die je moet maken. Of via backoffice, of een oplossing zonder backoffice; granny of extra paal.
Heel ingewikkeld is dat ook niet; je kunt de stroomaanvoer splitten en er een stopcontact of lader (wat eigenlijk ook niet veel meer is dan stopcontact) naast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
kx22 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:35:
Hmm raar,

Op welke kaart zie je dat?

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aschja
mcmiles schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:30:
Kijk naar Greenchoice Consumentenbond actie. Stukken goedkoper. Alleen vandaag nog geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

aschja schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:10:
[...]
Kijk naar Greenchoice Consumentenbond actie. Stukken goedkoper. Alleen vandaag nog geldig.
Zover ik weet heeft Greenchoice nog geen laadpas, alvast niet via de Greenchoice website!

Ben al een paar maanden aan het vragen wanneer deze komt, heb jij hierover meer info (link o.i.d.)?

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holycow
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-02 21:42
rich_eee schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Bij het aangeven van Paypal als betaal optie, werd mijn NL addres door Paypal op de website opgevoerd, en mooi verwerkt door Maingau. Enkele dagen later viel de envelop met pas op mijn deurmat.

Richard
Volgens mij hebben ze bij Maingau onlangs de website veranderd? Niet dat dit belangrijk is maar wel de info die mij anders lijkt. Zo worden de prijzen in de tabel volgens mij duurder (prijzen in wit zijn als je geen energie thuis hebt van Maingau):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ze1UKUnsKAod-uWYKGUWRdpstcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1P8TBOODH7Xzdy1pInkKZg6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:02
@holycow yep, prijzen zijn onlangs verhoogd.

Voor snelladen is nu shell recharge met 35ct het goedkoopste, maar als je de oliereus niet wil sponsoren dan is dit nog steeds een vrij scherp tarief voor DC.
AC duidelijk niet

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH2021
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-01-2024
Hoi!

Ik acht mezelf redelijk thuis in de wereld van de laadpassen, maar toch even de vraag in dit forum. Met welke pas (binnenlandse en buitenlandse) kan je op de AC palen in Den Haag het laagste kWh-tarief behalen? Het CPO-tarief is door de Gemeente Den Haag vastgezet op 0,33 cent/kWh. Of de CPO nou ENGIE of Ecotap is mij nog steeds een tikkie onduidelijk, maar goed, dat maakt voor deze vraag niet uit.

Ik gebruik nu de pas van badenova, ~4 euro per maand, 0,29 cent/kWh vaste prijs, en die doet het perfect op alle palen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd en is een ander aanbod aantrekkelijker. De meeste van mijn AC oplaadbeurten vinden voor de deur plaats en ik rijd nogal veel, dus dat maakt het aantrekkelijker om te kijken naar prijsverschillen.
Pagina: 1 ... 82 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.