[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 144 Laatste
Acties:
  • 989.429 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchAngelo73
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:12
pmiddeld schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:39:
Interessant, ik krijg een e-mail van EnBW over veranderde Algemene Voorwaarden, terwijl ze me twee jaar geleden eruit gegooid hebben omdat ik een Nederlands adres heb. 8)7 Zou ik het nog eens moeten proberen?
In deze gewijzigde voorwaarden staat wel iets toegevoegd over dat het Duitse recht voor buitenlanders niet noodzakelijk het enige recht is dat geldt (of zoiets, moeilijk Duits).
Ik heb deze e-mail ook ontvangen. Ik ben namelijk sinds eind vorig jaar klant geworden. Ik heb een Kona en EnBW heeft voor (Duitse) Hyundai klanten een interessant tarief. Destijds aangemeld en gewoon een account aan kunnen maken. Heb geen aparte pas aangevraagd. Nu tijdens de reis naar Zweden een paar keer bij EnBW geladen via de app. Geen problemen ondervonden.
Ik heb de gewijzigde voorwaarden even snel gescand, maar geen hele bijzondere dingen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 17:15
Mijn eerste ervaringen met straatpalen in Frankrijk waren dat ze werden beheerd door lokale partijen en dat je makkelijk zonder juiste pas kwam te staan. Hieronder een fraai recent voorbeeld van een paal met een bankpaslezer, laadpaslezer en QR code. Chargemap, Plugserving en Freshmile werken, Shell recharge en Vandebron niet.

Edit: poging 2 met Shell recharge ging wel. Maingau en Enelx Juicepass ook geprobeerd, die werkten niet.

Ik heb ook met de ING app een sessie gestart, dat ging goed, maar de betaling op het eind lukte niet. Omdat met telefoon (NFC) was gestart, herkende de paal de normale ING pas ook niet. De sessie kon dus niet worden gestopt. Uiteindelijk heeft de Engels sprekende telefonische helpdesk de paal vrijgegeven. Het hielp waarschijnlijk dat ik bij de test maar een paar kWh heb geladen.

De paal geeft 22 kW, maar je kan aan beide kanten type E pluggen (gewone 230V stekker).

Ik heb Chargemap gebruikt aan 41 cent. Voel me niet bekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_blASoB1rW8Ghs8q9WHXd3irAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWlnGy2EnSuEECC8EWKZWQWV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door joepie de p op 27-08-2022 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ioniq 5
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik rijd sinds een week in de ioniq 5. Deze week 3x aan de lader gehangen bij een paal in de buurt van Park n Charge 2 x geladen met de Coolblue pas. Deze laadsessie staan nog niet in mijn online omgeving. Vannacht geleden met de pas van Tango. In mijn app van Tango staat de sessie er wel gelijk in qua hoeveelheid en tijdsduur. Echter bij bedrag staat €0,-.

Heb ik nu een gratis paal gevonden of duurt het gewoon lang voordat alle informatie zichtbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
joepie de p schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:29:
Mijn eerste ervaringen met straatpalen in Frankrijk waren dat ze werden beheerd door lokale partijen en dat je makkelijk zonder juiste pas kwam te staan. Hieronder een fraai recent voorbeeld van een paal met een bankpaslezer, laadpaslezer en QR code. Chargemap, Plugserving en Freshmile werken, Shell recharge en Vandebron niet. De paal geeft 22 kW, maar je kan aan beide kanten type E pluggen (gewone 230V stekker).

Ik heb Chargemap gebruikt aan 41 cent. Voel me niet bekocht.

[Afbeelding]
Ik heb in Cotignac en Entrecasteaux ook gebruikt gemaakt van een dergelijke paal in combinatie met Shell recharge, en dat werkte gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 07:39

cooper_s1

MINI's rule

Ioniq 5 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:30:
Ik rijd sinds een week in de ioniq 5. Deze week 3x aan de lader gehangen bij een paal in de buurt van Park n Charge 2 x geladen met de Coolblue pas. Deze laadsessie staan nog niet in mijn online omgeving. Vannacht geleden met de pas van Tango. In mijn app van Tango staat de sessie er wel gelijk in qua hoeveelheid en tijdsduur. Echter bij bedrag staat €0,-.

Heb ik nu een gratis paal gevonden of duurt het gewoon lang voordat alle informatie zichtbaar is?
Ik zou even op hun website de klantenservice benaderen, die kunnen dat vast wel vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 17:15
Pebbeles schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:35:
[...]

Ik heb in Cotignac en Entrecasteaux ook gebruikt gemaakt van een dergelijke paal in combinatie met Shell recharge, en dat werkte gewoon.
Je hebt gelijk. Ik was bij het testen waarschijnlijk iets te snel tewerk gegaan. Ik heb de post aangepast en aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Geinig, daar heb ik 2 weken geleden ook geladen. 80 kw voor 10,-. Niet duur.
Alternatief waren de palen in de dorpen, maar die waren veelal stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:54
RedCellNL schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:59:
[...]

Geinig, daar heb ik 2 weken geleden ook geladen. 80 kw voor 10,-. Niet duur.
Alternatief waren de palen in de dorpen, maar die waren veelal stuk.
Ja geinig, dus om in ICE termen te spreken heb je bij het benzinestation 80pk getankt voor 10 euro. ;)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-09 13:05

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
teacher schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:24:
@Hachy het is al wel ff tijd voor een volgend deel. Would you be so kind?
Done. *O* Deze mag dicht!

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Pagina: 1 ... 143 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.