Vandaag (zondag) naar Samoëns gereden met de e-Niro. Krap 1000 km, 7:15 vertrokken, 19:15 aankomst.
Met 100% vertrokken.
Daarna geladen bij Wellin, Hauconcourt, Langnes Perrogney, Aire de Jura en (voor de zekerheid een beetje bij) Aire de Bonneville. Alles Ionity met de Enelx Juice app.
Voor het eerst een wachtrij gehad. Bij Hauconcourt, drie auto's voor mij. Veel terugkerend vakantieverkeer. Er was een lader met een defect, die gaf niet meer dan 32 kW. Een medewerker van Ionity was op locatie aanwezig om de volgorde te bewaken en ook mensen te helpen/aan te spreken op >80% laden. Hij vertelde dat het ook slecht is voor de accu trouwens, zelfs met afgeknepen DC vermogen. Het zat hem in het onomkeerbaar kristalliseren van zouten in de batterijvloeistof. De lader die geen vermogen levert wordt gerepareerd, maar daar is een gecertificeerde monteur voor nodig (vanwege de hoogspanning) en die is dusdanig schaars dat het tot 3 weken gaat duren.
Er is een triple charger waar niemand aan wilde staan. Omdat de e-Niro max 76 kW kan laden heb ik die gepakt zodat een EV6 rijder na mij met kinderen achterin gelijk aan de snelle paal kon gaan staan. Ik reisde alleen en had de tijd. Als bedankje was mijn laadsessie gratis