• Hyena
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-09 19:36
Xecuter NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:16:
wauw, wat een wondere wereld van de laadpalen...bijna een bos vol bomen, waardoor ik het even niet helemaal zie. Daarom wellicht een vraag aan de experts hier:

Binnenkort de Link & Co 01 hier voor de deur staan, met tevens 2 Total public laadpalen voor deur. Bereik is ongeveer 65 km op max 3.7kW laden, dus 5-6 uurtjes naar de 100%.

Voor nu voornamelijk bij deze Total punten laden. Maar wil ook een beetje flexibiliteit naar de toekomst. Welke laadpas is dan 'het best'? O-)
Bij Total ben ik nog steeds tevreden met Chargepoint USA. Let wel goed op het tarief. Maar meestal €0,34 zonder starttarief. Geen maandelijkse kosten. Wel Prepaid. Dus eerst tegoed dan laten met automatische aanvulling vanuit je rekening.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:22
Philos31 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:39:
[...]

Dat begrijp ik, ik maak sowieso geen gebruik van deze snelladers (staan 2 minuten van mijn huis) maar stel je komt vanaf de a6 Lelystad, je denkt ik ga bij fastned even bijladen, maar je komt aan en alles vol.
Heb ik wel vaker gehad, en je kijkt in de app, je gaat richting A'dam dus dan kom je op de A1 net na almere nog een Fastned tegen, maar dat haal je net niet, dus dan even langs de shell, dat kun je nog wel halen op die 10%, kom je aan........ geen lader beschikbaar....
(kun je ook nog kijken of de gratis lader bij de Lidl toevallig een keer leeg is, of naar Hotel Almere of bij de Mc, er is zat wat je zou kunnen kiezen, maar als je op doorreis bent en je hebt deze als alternatief dan is het wel echt vervelend.
Dan hebben we het toch over hetzelfde. Jij bent al een lader aan het zoeken met een marge voor laadperikelen.

[Voor 79% gewijzigd door Kju op 14-09-2021 18:37]

PSN: Kjujay

• Hachy
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 07:32
B00st3r schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:10:
Vraagje. Wij hadden zojuist een stroomstoring in de wijk, inclusief de laadpalen. Wat gebeurt er met de laadsessie nadat de stroomstoring weer is opgelost? Moet je deze weer handmatig starten of gebeurt dit automatisch?

Edit: ik had geen auto bij een laadpaal staan
Bij een stroomstoring ontgrendelt de laadpaal de laadkabel en stopt vanzelfsprekend de sessie. Deze wordt zover ik weet niet meer automatisch opgepakt als de stroom weer terug komt. Ik heb het twee keer meegemaakt en toen ging het zo. (maar dit is een software setting dus 100% garantie is er niet)

[Voor 6% gewijzigd door Hachy op 17-09-2021 16:44]

2x Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• ArchNemeziz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-09 14:06
Ik heb een ID4 besteld en zie door de bomen het bos niet meer dan de laadpassen. Welke pas is het handigst om te nemen misschien 1 keer per jaar naar het buitenland (bijv. Duitsland/Frankrijk/Zwitserland)?

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
shell recharge

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• ArchNemeziz
Daar zat ik idd ook al naar te kijken, die lijkt ook het goedkoopst (ook met snelladen).

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Kju schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:11:
Ik maak wel vaker bij Shell mee dat beschikbare snelladers defect zijn of laadsessies die niet starten. Maar then again, met 1% aankomen op een laadstop onderweg is sowieso niet verstandig. Dat is niet Shell's probleem... :*)
Ik probeer om alleen thuis onder de 10% aan te komen.
Natuurlijk is dat wel Shell's probleem. Je mag anno 2021, in de tijd dat zelfs je thermostaat een IP adres heeft, verwachten dat de EV infrastructuur stabiel en volwassen is. Net zoals je mag verwachten dat de benzine bij de pomp niet op is of de pomp onbereikbaar is zonder waarschuwing.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:59
Arfman schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:50:
[...]

Natuurlijk is dat wel Shell's probleem. Je mag anno 2021, in de tijd dat zelfs je thermostaat een IP adres heeft, verwachten dat de EV infrastructuur stabiel en volwassen is. Net zoals je mag verwachten dat de benzine bij de pomp niet op is of de pomp onbereikbaar is zonder waarschuwing.
Ik had de laaste 2 van de 4x snelladen bij Shell problemen. Laden kon alleen op afstand gestart worden door te bellen. Ligt dat aan Shell? Nee, want naast mij deden andere auto's het wel en zelfs na mij ging het bij een ander merk ook goed. Had bewust even gewacht. En de mensen aan de laan zagen ook niks geks aan die laadpaal.

Soms, en volgens mij 9 van de 10x, ligt het gewoon aan de auto. Zelfde bij publieke palen. 7 van de 10x haal je netjes 11/11kW en de andere keren de helft om onbegrijpelijke redenen.

Ik denk dus eerder dat de techniek in de auto niet 100% stabiel is.

[Voor 3% gewijzigd door Juancho op 18-09-2021 23:23]

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.163 Thu Jul 27 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• Kaaschef
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 13:12
ArchNemeziz schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:27:
Ik heb een ID4 besteld en zie door de bomen het bos niet meer dan de laadpassen. Welke pas is het handigst om te nemen misschien 1 keer per jaar naar het buitenland (bijv. Duitsland/Frankrijk/Zwitserland)?
Meerdere passen is wel een aanrader, in het geval dat er 1 niet werkt. natuurlijk ook de fastned ( en ionity) app installeren. De shell recharge werkt op de meeste publieke laders. Ben zelf ook nog op zoek naar de goedkoopste aanbieder.

• wheli
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:09
Waarschijnlijk kan je ook een gunstig WeCharge Abo krijgen voor de buitenlandse routes. Op het grote Id.X draadje ff zoeken. Is eigenlijk alleen voor inwoners van Duitsland maar @Simply1337 heeft een omweg gevonden. Tarief voor Ionity is dan €0,55 in plaats van €0,79 of nog lager met een snellaad abonnement.

ID.4 1st blauw

• Eindhovenfinest
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:04
net terug van een rondje België/Frankrijk/Zwitserland en Duitsland en heb alles kunnen doen met m’n Shell Recharge. Als budget geen probleem is dan de Ionity laadpunten aanhouden. Die gaven mij de beste en constante ervaring.

• ArchNemeziz
Eindhovenfinest schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:52:
[...]

net terug van een rondje België/Frankrijk/Zwitserland en Duitsland en heb alles kunnen doen met m’n Shell Recharge. Als budget geen probleem is dan de Ionity laadpunten aanhouden. Die gaven mij de beste en constante ervaring.
Wat betaal je dan voor de Ionity laadpunten met Shell recharge?

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:24
ArchNemeziz schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:26:
[...]

Wat betaal je dan voor de Ionity laadpunten met Shell recharge?
35 cent voor starten van het laden. en dan het standaard ionity tarief (79 cent)

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• ArchNemeziz
Wow, dat is wel een heftig prijsverschil, veel duurder als dat je benzine tankt

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:25
ArchNemeziz schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:44:
Wow, dat is wel een heftig prijsverschil, veel duurder als dat je benzine tankt
Volgens mij is het nog steeds goedkoper dan benzine maar het komt inderdaad wel akelig dichtbij. Maar duurder is het nog niet, tenzij je een slurpende EV tegenover een zuinige benzineauto zet.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• Coasterfreak
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 17:52
uFx schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:23:
[...]

Volgens mij is het nog steeds goedkoper dan benzine maar het komt inderdaad wel akelig dichtbij. Maar duurder is het nog niet, tenzij je een slurpende EV tegenover een zuinige benzineauto zet.
een zoe heeft ongeveer 17-18kwh nodig voor 100km snelweg, dat is dan €14 voor puur ionity prijzen. voor €14 aan benzine kun je denk ik veel verder rijden in een clio.

als je goedkope tarief kunt gebruiken kun je weer 17-18kwh laden voor €0.35 bij ionity en dat kost dan €6.3.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• ArchNemeziz
Coasterfreak schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:24:
[...]

een zoe heeft ongeveer 17-18kwh nodig voor 100km snelweg, dat is dan €14 voor puur ionity prijzen. voor €14 aan benzine kun je denk ik veel verder rijden in een clio.

als je goedkope tarief kunt gebruiken kun je weer 17-18kwh laden voor €0.35 bij ionity en dat kost dan €6.3.
Als je het zo berekent misschien wel. Mijn huidige Jetta Hybrid rijdt 1 op 18, dus voor 100km snelweg is het ongeveer 5,5 liter brandstof, dus 5,5 * 1.7 euro/liter = 9,4 euro per 100 km. Dus de Ionity is toch een stuk duurder.

Maar dat snelladen moet meer gezien worden als nood dan dat het tussen het reizen door gebruikt moet worden.

Edit: Las het verkeerd :P

• Juancho
Snelladen als nood? Het is gewoon keihard nodig als je langere ritten maakt. En al helemaal in het buitenland. Of ga jij lekker een paar uur een tukkie doen terwijl je EV aan een publieke 11kW paal hangt? 🤔 😬 😁

• ArchNemeziz
Juancho schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:58:
Snelladen als nood? Het is gewoon keihard nodig als je langere ritten maakt. En al helemaal in het buitenland. Of ga jij lekker een paar uur een tukkie doen terwijl je EV aan een publieke 11kW paal hangt? 🤔 😬 😁
Daar heb je wel een punt, maar het valt op dat het zo duur is, nog duurder als benzine.

• Isheara
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18:37
Juancho schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:58:
‘s Nachts kun je prima een tukkie doen als je auto aan 11kW laadt. Met mijn granny laadde ik bij ons vakantie appartement op een standaard WCD op 13A (kan geen 12A instellen), en dat ging prima.

Ik kan me niet voorstellen dat jij elke week in het buitenland lange ritten maakt. Die paar keer per jaar een lange rit (heen en terug op je vakantie) pak je toch gewoon een snellader (of Lidl/Kaufland/Aldi >=50kw paal in Duitsland, Belgie of Oostenrijk), bij overnachtingen voldoet een langzamere paal prima.

• wheli
Probleem is dat energie niet gelijk belast wordt per drager van energie. Neem je eigen trsoomtarief: €0,21 per kWh. Een kuub gas kost €0,81. Maar energetisch gezien zit er 9,7 kWh stroom in een kuub gas. Dus eigenlijk zou stroom veel goedkoper of gas veel duurder moeten zijn. Zelfde geldt voor benzine en diesel. De belasting bepaalt de prijs...

ID.4 1st blauw

• Juancho
Isheara schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:39:
[...]

‘s Nachts kun je prima een tukkie doen als je auto aan 11kW laadt. Met mijn granny laadde ik bij ons vakantie appartement op een standaard WCD op 13A (kan geen 12A instellen), en dat ging prima.

Ik kan me niet voorstellen dat jij elke week in het buitenland lange ritten maakt. Die paar keer per jaar een lange rit (heen en terug op je vakantie) pak je toch gewoon een snellader (of Lidl/Kaufland/Aldi >=50kw paal in Duitsland, Belgie of Oostenrijk), bij overnachtingen voldoet een langzamere paal prima.
Ik heb het dan ook over langere ritten. En ja, die moet ik regelmatig maken voor mijn werk. Als ik van het oosten naar hrt zuiden moet ontkom ik er niet aan om even te snelladen. Dus gewoon noodzaak. En als je ene nog langere rit moet maken naar een adres hetzelfde. Snelladen is juist veelal noodzakelijk op langere ritten om op je bestemming te komen.

• Isheara
Dan heb je blijkbaar geen laadpalen in de buurt van je werk? Of is de range van je xc40p8 zo dramatisch dat je niet 300km kunt rijden? Ik neem niet aan dat je 300km rijdt, een kop koffie drinkt en binnen een half uur weer 300km terug rijdt. Imho kun je dan wel iets anders verzinnen toch?

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20-09 21:19
Juancho schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:43:
[...]
Ik heb het dan ook over langere ritten. En ja, die moet ik regelmatig maken voor mijn werk. Als ik van het oosten naar hrt zuiden moet ontkom ik er niet aan om even te snelladen. Dus gewoon noodzaak. En als je ene nog langere rit moet maken naar een adres hetzelfde. Snelladen is juist veelal noodzakelijk op langere ritten om op je bestemming te komen.
Binnen NL noodzaak voor snelladen kan ik mij nauwelijks voorstellen.
Zeker in zomerperiode rijd ik desnoods 500km op één lading, iets langzamer, dat wel, maar ook als ik meer dan 500km op één dag moet doen sta ik lang genoeg stil om onderweg nog paar honderd km erbij te krijgen zonder snelladen. Snelladen binnen Nl heb ik nagenoeg nooit, 1x per 2 jaar of zo.
Heb jij op je bestemming(en) geen enkele mogelijkheid om te laden? zelfs geen granny?

[Voor 3% gewijzigd door eltron op 19-09-2021 19:24]

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

• Kaaschef
eltron schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:23:
[...]

Zeker in zomerperiode rijd ik desnoods 500km op één lading, iets langzamer, dat wel, maar ook als ik meer dan 500km op één dag moet doen sta ik lang genoeg stil om onderweg nog paar honderd km erbij te krijgen zonder snelladen. Snelladen binnen Nl heb ik nagenoeg nooit, 1x per 2 jaar of zo.
Heb jij op je bestemming(en) geen enkele mogelijkheid om te laden? zelfs geen granny?
Je denkt alleen van je eigen situatie. Er zijn genoeg EV's met een kleinere range en ik zou dat ook adviseren, 30-40kWh is voor 90% van de mensen voldoende (woon-werk/ gemak niet elke dag hoeven te laden). Voor langere ritjes pak.je dan een snellader. Dus ik vind dat het belangrijk is dat er voldoende snellaad punten ziijn langs snelwegen en ga deze zelf ook zeker gebruiken!

• Inspired
  • Laatst online: 12:18
En er is meer dan de zomer, en genoeg willen niet rechts plakken om maar zuinig te rijden. Zie ook niet wat het probleem is van 5-10 minuten snelladen in NL. Ik doe het niet vaak maar komt wel eens voor. Zelfs met een 75kWh accu.

• Isheara
[b]Kaaschef schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:30:/b]
Je denkt alleen van je eigen situatie. Er zijn genoeg EV's met een kleinere range en ik zou dat ook adviseren, 30-40kWh is voor 90% van de mensen voldoende (woon-werk/ gemak niet elke dag hoeven te laden). Voor langere ritjes pak.je dan een snellader. Dus ik vind dat het belangrijk is dat er voldoende snellaad punten ziijn langs snelwegen en ga deze zelf ook zeker gebruiken!
Het gaat in @eltron zijn opmerking niet zozeer om de Max range, het gaat om de mogelijkheid om te laden als je auto stil staat op je eind locatie. De laad infra in NL is zodanig dat je ook met een kleinere accu prima uit de voeten kunt mits je kunt laden op locatie, al dan niet met een granny.

Als je per rit meer rijdt dan je range heb je een slechte keus gemaakt, daarom juist eerst kijken naar je use case, de range van je BEV daar op afstemmen en zorgen voor laad mogelijkheden (of kiezen voor hybride).
Als dat niet lukt ben je idd (soms) genoodzaakt om een snel lader te gebruiken, wat ook prima kan.

• Inspired
Isheara schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:36:
[...]

Het gaat in @eltron zijn opmerking niet zozeer om de Max range, het gaat om de mogelijkheid om te laden als je auto stil staat op je eind locatie. De laad infra in NL is zodanig dat je ook met een kleinere accu prima uit de voeten kunt mits je kunt laden op locatie, al dan niet met een granny.

Als je per rit meer rijdt dan je range heb je een slechte keus gemaakt, daarom juist eerst kijken naar je use case, de range van je BEV daar op afstemmen en zorgen voor laad mogelijkheden (of kiezen voor hybride).
Als dat niet lukt ben je idd (soms) genoodzaakt om een snel lader te gebruiken.
Er zijn genoeg plekken waar je niet kunt laden. Je doet nu net voorkomen dat je op elke bestemming kunt laden. Dat is niet het geval. Ook niet in NL.

• Isheara
Je doet nu net alsof het onmogelijk is om ergens een stopcontact te vinden. De NOODZAAK voor snelladers zoals wordt gesteld is onzin.

• Inspired
Isheara schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:39:
Je doet nu net alsof het onmogelijk is om ergens een stopcontact te vinden. De NOODZAAK voor snelladers zoals wordt gesteld is onzin.
Soms wel ja. Parkeergarage met 8 laders zitten wel eens vol. WCD? Nee. In de stad zijn de publieke palen ook wel eens bezet. WCD? Nee. Vakantiepark met 2 laadpalen. WCD? Soms wel. Niet altijd. Dagje pretpak met 4 laadpalen die bezet zijn. WCD? Nee. Kan nog wel even een kwartier zo doorgaan. Snelladers zijn soms inderdaad noodzaak.

• Kaaschef
Inspired schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:42:
[...]

Soms wel ja. Parkeergarage met 8 laders zitten wel eens vol. WCD? Nee. In de stad zijn de publieke palen ook wel eens bezet. WCD? Nee. Vakantiepark met 2 laadpalen. WCD? Soms wel. Niet altijd. Dagje pretpak met 4 laadpalen die bezet zijn. WCD? Nee. Kan nog wel even een kwartier zo doorgaan. Snelladers zijn soms inderdaad noodzaak.
Helemaal mee eens, dat er nu bij elk restaurant, Bouwcenter of McDonald's laadpalen staan vind ik overdreven, is leuk maar voor maar weinigen echt noodzaak, snelladers onderweg zijn wel belangrijk, (we zijn trouwens al heel eind goed op weg met fastned ed)

• Isheara
Inspired schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:42:
En zo is er voor elke oplossing wel een probleem te verzinnen. Je kunt met een app toch availability scannen? Je zoekt nu echt spijkers op laag water en een uitvlucht voor de onzin die je verkondigt, een parkeergarage met alle laders bezet? Zie ik zelden…vakantiepark met bungalows, auto aan de lader via een stopcontact in je huisje/caravan….
Snelladers zijn soms noodzakelijk, maar keiharde noodzaak: onzin!

• wheli
In deze discussie lijken twee mensen behoorlijk overtuigd van hun eigen mening. De discussie begon met de prijzen van snelladen. Het lijkt me niet met dan logisch dat als je een premium functionaliteit wil je een premium prijs betaalt. Is met benzine ook zo. Het gros van Nederland kan denk ik uit met thuis- en bestemming laden zonder snelladen. Maar als het je ding is om aan de snellader te gaan dan is dat prima toch? Iemand moet die dingen betalen en ik vind ze handig voor nood en vakantie.
Ook op vakantie kan ik naar de Lidl rijden in elk stadje en gratis laden maar dat is niet mijn ding dus betaal ik gewoon...

ID.4 1st blauw

• Inspired
Isheara schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:58:
[...]

En zo is er voor elke oplossing wel een probleem te verzinnen. Je kunt met een app toch availability scannen? Je zoekt nu echt spijkers op laag water en een uitvlucht voor de onzin die je verkondigt, een parkeergarage met alle laders bezet? Zie ik zelden…vakantiepark met bungalows, auto aan de lader via een stopcontact in je huisje/caravan….
Snelladers zijn soms noodzakelijk, maar keiharde noodzaak: onzin!
Wat is voor jou het verschil tussen noodzakelijk en keiharde noodzaak? Ik geef aan dat het voor MIJ soms het eerste is. Kun je roepen dat het onzin is maar voor MIJ is het op dat moment wel zo. Een vakantiepark is soms autoluw (Center Parcs bv) en scannen is leuk maar niet altijd een oplossing. Parkeren op Schiphol bijvoorbeeld voor een korte zakelijke trip. Kan ik gaan scannen maar wil er toch parkeren. Dus, kort voordat ik er ben jas ik hem vol tot 80% zodat ik verder geen gedoe heb.

Het is geen kwestie van levensbelang nee.

• lvdmoosdijk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 17:14
Isheara schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:39:
Die noodzaak is er wel degelijk.
Met mijn 30 kWh Nissan Leaf doe ik regelmatig retourritten. Vlak voor bestemming met de snellader van 30% naar 85% om een uur later terug te rijden.
In dat uur stilstand kan ik maar 10-12% laden. Dus de snellader is echt nodig.

• Bixby
  • Registratie: november 2019
  • Nu online
[...]

Ik denk dat veel ev rijders een range tussen 300-400 kn hebben, zeker met snelweggebruik. Mijn Enyaq IV 60 ieder geval wel en velen willen denk ik een reiservaring hebben die vergelijkbaarbaar is met hun oude benzine/diesel auto.
Bij de Enyaq krijg je ieder geval een jaar gratis het Charge Faster abonnement, waarbij je bij Ionity voor € 0,29/kwh kunt bijladen. Ik hoop het binnenkort te ervaren hoe dat is.

• ArchNemeziz
Bixby schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:04:
[...]

Ik denk dat veel ev rijders een range tussen 300-400 kn hebben, zeker met snelweggebruik. Mijn Enyaq IV 60 ieder geval wel en velen willen denk ik een reiservaring hebben die vergelijkbaarbaar is met hun oude benzine/diesel auto.
Bij de Enyaq krijg je ieder geval een jaar gratis het Charge Faster abonnement, waarbij je bij Ionity voor € 0,29/kwh kunt bijladen. Ik hoop het binnenkort te ervaren hoe dat is.
Oh, dat is wel heel interessant. Shell recharge was ook al vrij goedkoop zag ik (iets van 37 cent per kWh), maar die zijn er nauwelijks in het buitenland (Frankrijk zou er alleen best wat hebben). En de ID4 die ik heb besteld heeft een 52kW batterij, dus ook max. tussen de 300 en 400 km.

• Bixby
  • Nu online
ArchNemeziz schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:25:
[...]

Oh, dat is wel heel interessant. Shell recharge was ook al vrij goedkoop zag ik (iets van 37 cent per kWh), maar die zijn er nauwelijks in het buitenland (Frankrijk zou er alleen best wat hebben). En de ID4 die ik heb besteld heeft een 52kW batterij, dus ook max. tussen de 300 en 400 km.
In Nederland heeft Shell een betere dekking dan Ionity. Daar heb ik ook een pas van. Misschien heeft VW ook wel een vergelijkbare pas voor ID4-rijders. Voor Skoda heet deze Powerpass, maar ik moest dat zelf uitzoeken, omdat mijn dealer (Muntstad) onderdeel van PON is en zij een concurrerende pas hebben (Shuttle, die eigenlijk helemaal niet concurrerend is 😉).

[Voor 3% gewijzigd door Bixby op 19-09-2021 22:17]

• TeBu
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 20-09 09:22
Chargepoint inderdaad goedkoop, geen starttarief, maar wel een paar kanttekeningen.
- van groene stroom hebben ze volgens mij nog niet gehoord
- ik heb een paar keer creditkaart problemen gehad, moest diverse keren creditkaart gegevens opnieuw invoeren
- daar staat tegenover dat er nu al een paar keer 0.00 is afgetikt van mijn prepaid saldo dat overigens even boven de 50 Euro staat. Ook zo'n kanttekening : Ze begonnen met 10 euro af te schrijven om prepaid saldo aan te vullen, werd daarna 20 euro, maar de laatste keer was dat 50 Euro.
Maar ja, zo lang ze zo coulant zijn om daar 0.00 per laadsessie van af te schrijven, laat ik het maar even zo.
Al met al heb ik niet de indruk dat de administratie goed op orde is. Misschien te veel nadruk op het veroveren van marktaandeel?

• Juancho
Isheara schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:07:
Dan heb je blijkbaar geen laadpalen in de buurt van je werk? Of is de range van je xc40p8 zo dramatisch dat je niet 300km kunt rijden? Ik neem niet aan dat je 300km rijdt, een kop koffie drinkt en binnen een half uur weer 300km terug rijdt. Imho kun je dan wel iets anders verzinnen toch?
Het hangt bij EVs zoals je vast weet aan zoveel factoren. Het weer, temperatuur, snelheid, wind, type weg etc. Als ik 350-370km moet rijden naar kantoor waar ik niet kan laden en af en toe moet zijn... 9 van de 10x red ik dat niet nee. Met een WLTP van 419km is dat ook logisch want idd, de XC40 Is geen topper qua range. Wat je er ook van vindt. En soms lukt het met een paar % maar dat risico neem ik niet.

Dus ja, dan stop ik ff 10 min op de terug weg, even beetjes strekken, wat drinken en weer door. Voor mij is snelladen dan dus noodzakelijk. Ik denk dat jij je te veel focust op je eigen situatie. Ik heb al vaak genoeg gehad dat ik niet op een locatie kan of mag laden. Dat heb je als je consultant bent. Soms hebben klanten bijv palen voor alleen hun werknemers. Of die palen staan op een plek waar je als gast niet bij komt. Of soms zijn er helemaal geen palen. En nog vaker kan je dus niet vanuit je locatie een Granny bij de receptie inpluggen en tientallen meters verder weer je auto in.

Dus voor mij, nogmaals voor MIJ, is snelladen regelmatig gewoon nodig. Ik ga iig niet omrijden en in een woonwijk ff een uurtje staan te laden als het ook in 10 min kan op de route _O-

En daarover hoor je mij trouwens niet klagen. Ik vind je opmerking dat je dan een verkeerde auto hebt gekozen dan ook werkelijk nergens op slaan. Ik stop namelijk sowieso altijd op dat soort langere ritjes wel even. Dus ff kort stekkeren zit er al ingebakken en kost me amper extra tijd. Je krijgt er wel een veel relaxter/fitter gevoel en rustiger rijstijl door overigens.

[Voor 24% gewijzigd door Juancho op 20-09-2021 00:15]

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 13:07
[...]

Even terugkomen op die 500+ km die je op één dag in één ruk zonder laden kan doen
(wel met rustig rijden zoals je aangeeft).

Ik neem aan dat het met je e-Niro is? 64kWh? dan kom ik op maximaal 1:8! (12,5/100km en SoC 100% totaan stilstand)

en dat is natuurlijk ab-so-luut niet reëel en ik hoop dan ook dat aspirant EV lezers daar goed van doordrongen zijn.
500km met 1:8 in Nederland... op onze wegen rij je met welke snelheid?
=250km enkeltje via alleen binnenwegen? nergens file?

mogelijk? natuurlijk,
als ik met mijn Polestar rustig door Duitsland rij (zónder autobaHHHHhhhhnnnn...)
en lekker lange stukken B-weg rustig toer zie ik óók 135wh/1km voorbij komen...
ff omrekenen SoC100%>0% stilstand is dan 555.5km aan één stuk.. reëel??? ab-so-luut-niet

zeker omdat ik het dan over recreatie snelheid heb, en niet over bv woon/werk of werk-werk.

En dan (om meer naar topic te komen) snelladen is NU wellicht nog geen bittere noodzaak, maar straks als het écht druk gaat worden met EV's én te weinig laadplekken in de grote steden, dan kán je gewoonweg niet meer om snelladen onderweg heen.

Ook vergeet men dat er steeds meer EV's komen met kleinere accu's die dus gewoon veel kortere etappes maken, en dus óók naar snelladers uitwijken, al is het maar om ff snel eentussenlading te pakken om precies thuis te komen.

Ikzelf heb pas1x "extern" moeten laden (11 kW stadspaaltje) om precies thuis te komen in de afgelopen 10.000km.
Kortom, snelladen is/zal voor velen een must zijn/worden.

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 LR AWD 19" | Patch P2124 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

• Mx. Alba
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:39

Mx. Alba

¯\_(ツ)_/¯

Mijn werkgever heeft aan de vastgoedbeheerder, die eigenaar is van het pand dat we huren, de vraag gesteld om laadpalen neer te zetten.

De vastgoedbeheerder heeft de opdracht gegeven aan een mobility services bedrijf om dat te regelen.

Dat mobility services bedrijf heeft de opdracht doorgegeven aan een laadpaal-uitbater.

En nu doet één van de twee laadpalen het niet. De vastgoedbeheerder wijst naar het servicebedrijf. Het servicebedrijf wijst naar de uitbater. En de uitbater wijst naar het servicebedrijf.

Ondertussen is die paal al een week defect en er is volgens mij nog niemand in actie gekomen om het te gaan fixen.

Zucht.

¯\_(ツ)_/¯

• Coasterfreak
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 17:52
staat geen nummer op zo'n paal om te bellen en vragen wanneer een monteur langs komt?

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• Koesper
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:57

Koesper

Matched: Blah blah

@Hachy In je TS geef je aan dat het in de gemeente Haarlemmermeer toegestaan is om je laadkabel over de stoep heen te laten lopen.
Helaas krijg ik zojuist via een twitter-DM dit antwoord toen ik vroeg naar het standpunt van de gemeente.

TL;DR: Nope, niet toegestaan.

Misschien de TS aanpassen en het voorbeeld van Haarlemmermeer er uit halen? Hopelijk mag het in andere gemeentes wel...

[Voor 2% gewijzigd door Koesper op 20-09-2021 11:55. Reden: tl;dr: toegevoegd]

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

• Prullenbak84
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15:33
Koesper schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:54:
@Hachy In je TS geef je aan dat het in de gemeente Haarlemmermeer toegestaan is om je laadkabel over de stoep heen te laten lopen.
Helaas krijg ik zojuist via een twitter-DM dit antwoord toen ik vroeg naar het standpunt van de gemeente.

Misschien de TS aanpassen en het voorbeeld van Haarlemmermeer er uit halen? Hopelijk mag het in andere gemeentes wel...
Volgens mij gaat t in de TS over een kabel over de stoep onder een mat (iets wat in veel gemeenten niet mag maar oogluikend wordt toegestaan). Dit mag in Haarlemmermeer volgens mij wel? Ik heb die gemeente als ik me niet vergis wel vaker als positief voorbeeld gehoord in deze discussie...maar ze gaan geen vaste voorziening zoals een kabelgoot goedkeuren. De reden die ze geven - "dan claim je een plek" - is best wel onzin, maar het zij zo.
TeBu schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:10:
Chargepoint inderdaad goedkoop, geen starttarief, maar wel een paar kanttekeningen.
- van groene stroom hebben ze volgens mij nog niet gehoord
- ik heb een paar keer creditkaart problemen gehad, moest diverse keren creditkaart gegevens opnieuw invoeren
- daar staat tegenover dat er nu al een paar keer 0.00 is afgetikt van mijn prepaid saldo dat overigens even boven de 50 Euro staat. Ook zo'n kanttekening : Ze begonnen met 10 euro af te schrijven om prepaid saldo aan te vullen, werd daarna 20 euro, maar de laatste keer was dat 50 Euro.
Maar ja, zo lang ze zo coulant zijn om daar 0.00 per laadsessie van af te schrijven, laat ik het maar even zo.
Al met al heb ik niet de indruk dat de administratie goed op orde is. Misschien te veel nadruk op het veroveren van marktaandeel?
Nog een kanttekening: Bij mij doet de pas het heel vaak niet. Vooral bij Allego-palen is het tobben en wijk ik vaak maar uit naar e-flux. Is ook best voordelig.

• Mx. Alba
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:39

Mx. Alba

¯\_(ツ)_/¯

Coasterfreak schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:27:
staat geen nummer op zo'n paal om te bellen en vragen wanneer een monteur langs komt?
Ja, dat nummer heb ik dus ook gebeld, maar die verwijzen me door naar dat mobiliteitsbedrijf.

¯\_(ツ)_/¯

• KingsCrown
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:15
Medio oktober gaan we voor een vakantie naar Denemarken.

Via de zaak het ik een MTC>Vattenfall laadpas. Heeft iemand ervaing of deze pas ook werkt in DL/Denemarken? Financieel voor mij namelijk het voordeligste.

Voor de zekerheid heb ik ook een Plugsurfing en Shell recharge pas in huis.

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:04

[Afbeelding]

Ik zag laats iets bijzonders in de Lootsstraat in Haarlem. Een bewoner daar had een uitklapbare stang op de voorgevel gemonteerd om zo de kabel boven de stoep te laten lopen naar zijn auto toe. Zag er wel grappig uit want het hinderde voor de rest niemand.

• Dartlink
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:42
com2,1ghz schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:20:
[...]

Ik zag laats iets bijzonders in de Lootsstraat in Haarlem. Een bewoner daar had een uitklapbare stang op de voorgevel gemonteerd om zo de kabel boven de stoep te laten lopen naar zijn auto toe. Zag er wel grappig uit want het hinderde voor de rest niemand.
Las ik laatst inderdaad ook iets over bij onze zuiderburen!

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210823_94910381

https://www.hln.be/hassel...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Super tof, ook met een filmpje erbij dat je de laadpaal kon laten zakken om er makkelijk bij te kunnen. Zo simpel, hou ervan!

• Hachy
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 07:32

[Afbeelding]

Dank voor de tip, voorbeeld verwijderd. :)

2x Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-09 09:56
KingsCrown schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:14:
Medio oktober gaan we voor een vakantie naar Denemarken.

Via de zaak het ik een MTC>Vattenfall laadpas. Heeft iemand ervaing of deze pas ook werkt in DL/Denemarken? Financieel voor mij namelijk het voordeligste.

Voor de zekerheid heb ik ook een Plugsurfing en Shell recharge pas in huis.
MTC EU laadpas app al bekeken?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• KingsCrown
Appie Heijn schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:12:
[...]

MTC EU laadpas app al bekeken?
Welke app bedoel je? In de standaard MTC app vind ik alleen maar tankstations...

• eltron
Hansieo schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:52:
[...]

Even terugkomen op die 500+ km die je op één dag in één ruk zonder laden kan doen
(wel met rustig rijden zoals je aangeeft).

Ik neem aan dat het met je e-Niro is? 64kWh? dan kom ik op maximaal 1:8! (12,5/100km en SoC 100% totaan stilstand)

en dat is natuurlijk ab-so-luut niet reëel en ik hoop dan ook dat aspirant EV lezers daar goed van doordrongen zijn.
500km met 1:8 in Nederland... op onze wegen rij je met welke snelheid?
=250km enkeltje via alleen binnenwegen? nergens file?

mogelijk? natuurlijk,
als ik met mijn Polestar rustig door Duitsland rij (zónder autobaHHHHhhhhnnnn...)
en lekker lange stukken B-weg rustig toer zie ik óók 135wh/1km voorbij komen...
ff omrekenen SoC100%>0% stilstand is dan 555.5km aan één stuk.. reëel??? ab-so-luut-niet

zeker omdat ik het dan over recreatie snelheid heb, en niet over bv woon/werk of werk-werk.

En dan (om meer naar topic te komen) snelladen is NU wellicht nog geen bittere noodzaak, maar straks als het écht druk gaat worden met EV's én te weinig laadplekken in de grote steden, dan kán je gewoonweg niet meer om snelladen onderweg heen.

Ook vergeet men dat er steeds meer EV's komen met kleinere accu's die dus gewoon veel kortere etappes maken, en dus óók naar snelladers uitwijken, al is het maar om ff snel eentussenlading te pakken om precies thuis te komen.

Ikzelf heb pas1x "extern" moeten laden (11 kW stadspaaltje) om precies thuis te komen in de afgelopen 10.000km.
Kortom, snelladen is/zal voor velen een must zijn/worden.
Je hebt natuurlijk gelijk dat het wat extreem is (> 500km), maar wel haalbaar voor wie er voor wil gaan.
Voor de liefhebbers zie https://www.youtube.com/watch?v=ZnYWWtUNykA

Mijn punt is meer dat je over het algemeen binnen NL geen 500km aan één stuk rijdt en tussendoor lang genoeg stil staat om er ook met een langzame lader genoeg km bij te krijgen om thuis te komen.
Ik heb zelf regelmatig (1 a 2x per week) dagen van meer dan 400km en ga vaak niet eens vol weg en snelladen doe ik dus in NL nagenoeg nooit.

• KingsCrown
KingsCrown schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:01:
[...]

Welke app bedoel je? In de standaard MTC app vind ik alleen maar tankstations...
Inmiddels de info gevonden. Denemarken niet, veel andere landen wel.

• eltron
Kaaschef schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:30:
[...]

Eens dat je met kleinere batterij sneller toe komt aan snellader. Mijn punt is meer dat NL zo klein is dat een rit van meer dan 200km enkele reis, binnen NL voor de meeste Nederlanders vrij zeldzaam is.
En als je dan die moeite neemt, je dan ook wel een poosje op bestemming stil staat en ook langzaam ladend er al vrij veel km bij kunt krijgen.
Dus fijn als er genoeg snelladers zijn als je die nodig hebt, maar de meesten zullen die, ook met een kleine batterij, niet heel veel nodig hebben is mijn inschatting.
En uitzonderingen zijn er uiteraard altijd ook nog.

• eltron
Inspired schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:38:
[...]
Er zijn genoeg plekken waar je niet kunt laden. Je doet nu net voorkomen dat je op elke bestemming kunt laden. Dat is niet het geval. Ook niet in NL.
Toch heb ik in NL nog bijna nooit een bestemming getroffen zonder stopcontact.
En beetje creatief moet je wel zijn natuurlijk. Soms zit er een paar honderd meter of zelfs paar km tussen laad mogelijkheid en bestemming. Maar dat is prima te overbruggen in minder tijd dan tussendoor snelladen kost.

• Appie Heijn
  • Laatst online: 21-09 09:56
KingsCrown schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:01:
[...]

EU Laadpas app van MTC

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Inspired
eltron schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:19:
[...]

Toch heb ik in NL nog bijna nooit een bestemming getroffen zonder stopcontact.
En beetje creatief moet je wel zijn natuurlijk. Soms zit er een paar honderd meter of zelfs paar km tussen laad mogelijkheid en bestemming. Maar dat is prima te overbruggen in minder tijd dan tussendoor snelladen kost.
Dat kan. Dan komen we op andere plaatsen. Gekke is dat ik ook genoeg mensen zie bij DC laders. En het zijn er toch heel wat in zo'n klein land. Dus zo vreemd is het blijkbaar niet. Jij perst blijkbaar 500km uit een 64kWh accu. Dan is de noodzaak er waarschijnlijk een stuk minder. Allemaal keuzes. Ik kies ervoor om "zelfs" in NL af en toe een DC lader te pakken. Ik ben inderdaad niet zo "creatief" om een paar kilometer te gaan lopen als daar ergens wel een paal is of bij een klant/relatie te gaan vragen of ik mijn haspeltje uit mag rollen als er geen paal is. Dan vind ik 10-15 minuten even laden op de weg terug de betere optie. Allemaal keuzes. Voor jou is een DC lader in NL geen noodzaak, voor mij en vele anderen af en toe wel. Prima toch. Daarom staan ze er ook.

• 4v4t4r
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:25
Inspired schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:51:
[...]

Dat kan. Dan komen we op andere plaatsen. Gekke is dat ik ook genoeg mensen zie bij DC laders. En het zijn er toch heel wat in zo'n klein land. Dus zo vreemd is het blijkbaar niet. Jij perst blijkbaar 500km uit een 64kWh accu. Dan is de noodzaak er waarschijnlijk een stuk minder. Allemaal keuzes. Ik kies ervoor om "zelfs" in NL af en toe een DC lader te pakken. Ik ben inderdaad niet zo "creatief" om een paar kilometer te gaan lopen als daar ergens wel een paal is of bij een klant/relatie te gaan vragen of ik mijn haspeltje uit mag rollen als er geen paal is. Dan vind ik 10-15 minuten even laden op de weg terug de betere optie. Allemaal keuzes. Voor jou is een DC lader in NL geen noodzaak, voor mij en vele anderen af en toe wel. Prima toch. Daarom staan ze er ook.
Zoals Bjorn altijd gekscherend zegt : ABC ( always Be Charging) .. Als het kan op locatie , prima. Wil er best een paar minuten voor lopen. Anders indd even 10 mins een DC pakken op de weg naar huis. Ik kreeg pas van een collega een suggestie : "Als je daar parkeert kan je laden, dan pak je de tram met 7 of 8 haltes en dan nog 10 mins lopen naar kantoor "is mij ook iets te gortig (zeker als het regent)

Volvo XC40 P8

• Juancho
Ik mezelf al aan komen lopen met een haspel van 100m bij de receptie van de klant. Of ik ff mag inpluggen... _O- oOo verder ook helemaal niet onhandig ofzo voor mensen die er langs lopen. Laat staan dat je dan zelf verantwoordelijk bent voor eventuele ongelukken.

Nee ik ben het enorm oneens met de stelling dat je daarin lekker creatief kan zijn. Het mag soms letterlijk niet. Niet van de dealer (denk aan je garantie bijv) of dus vanwege veiligheid. En een ander voorbeeld van hierboven, verder weg parkeren waar je kan laden maar vervolgens alsnog een eind moet lopen of het OV moet nemen...

Nee dan ga je in mijn ogen te ver en bevestig je alleen maar hoe belangrijk (en noodzakelijk) de snellaad palen zijn langs de NL snelweg. Al dan niet voor een bepaalde doelgroep.

[Voor 86% gewijzigd door Juancho op 21-09-2021 09:27]

• Sheean
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:26
Dartlink schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:36:
[...]

Las ik laatst inderdaad ook iets over bij onze zuiderburen!

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210823_94910381

https://www.hln.be/hassel...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Super tof, ook met een filmpje erbij dat je de laadpaal kon laten zakken om er makkelijk bij te kunnen. Zo simpel, hou ervan!
Hier is ook over diezelfde paal te lezen en te zien zonder betaalmuur: vrt.be/hasseltse-ondernemer-ontwerpt-uit-frustratie-nieuw-type-laadpaal. Interessant idee, maar vermoedelijk wel betrekkelijk duur/complex voor wat het doet. Ook zal een gemeente die al geen fan is van kabelgoottegels vanwege het "claimgedrag", hier ook geen voorstander van zijn.

"Television has done much for psychiatry by spreading information about it, as well as contributing to the need for it." -- Alfred Hitchcock

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17:48
uFx schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:23:
[...]

En hou rekening met de afrekening van laadpassen in Frankrijk (ionity en total). Bij sommige pasaanbieders per minuut en bij anderen per kWh. Zeker bij een traag ladende eNiro kan je tijdwinst afwegen tegen geldwinst: 50 KW lader is weliswaar gedurende een deel van je laadcurve 33% trager dan de 175KW, maar het minuuttarief is maar de helft. Iets soortgelijks geldt ook voor de Total laders in Frankrijk.

• pmiddeld
  • Laatst online: 19:44
Ik heb bijna een maand geleden voor de vakantie in Italië een Enel X flat abonnement (145 kW/€45,00) geactiveerd in de Juicepass app. Nadat deze op was heb ik als betaalmethode "Pay per use" weer geselecteerd. Is dit voldoende om het flat abonnement op te zeggen of moet ik een mail naar de klantenservice sturen? Iemand hier ervaring mee?

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Vraagje en ik heb een uur lopen zoeken op Google

Ik heb om de de hoek een 200kW lader die via Eflux wordt aangeboden.

Ik krijg volgende maand een Polestar met Newmotion laadpas . De privé laadpaal wordt pas maart 2022 geleverd .zou perfect zijn om hier te kunnen laden

Op de Newmotion website staat deze paal wel maar geen kosten. Ik weet dus niet zeker of ik hier met Newmotion kan chargen. Google geef mij geen result .

Welke app laat zien met welke kaarten er betaald kan worden .

Excuses als dit een domme vraag is ….

[Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 22-09-2021 15:17]

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Kodess
backupdevice schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:17:

Ik krijg volgende maand een Polestar met Newmotion laadpas . De privé laadpaal wordt pas maart 2022 geleverd .zou perfect zijn om hier te kunnen laden

Op de Newmotion website staat deze paal wel maar geen kosten. Ik weet dus niet zeker of ik hier met Newmotion kan chargen. Google geef mij geen result .

Newmotion werkt met vaste tarieven op palen die niet newmotion zijn. Als zij de paal laten zien op hun website zou je met hun pas er moeten kunnen laden.

Nederland: AC €0,37/kWh, DC €0,66/kWh | €0,35 transactiekosten per sessie tot maximaal 20x per maand (€7,-) | Variabele tarieven bij Newmotion laadpunten, tijdelijk €0,35/kWh bij de snelladers van Shell Recharge. In het buitenland gelden (variabele) tarieven die in hun app zijn terug te vinden.
Met dank aan laadpastop10

Dus dat wordt dan laden voor 0,66 per kWh

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• backupdevice
  • Nu online
Kodess schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:19:
[...]

Newmotion werkt met vaste tarieven op palen die niet newmotion zijn. Als zij de paal laten zien op hun website zou je met hun pas er moeten kunnen laden.

Nederland: AC €0,37/kWh, DC €0,66/kWh | €0,35 transactiekosten per sessie tot maximaal 20x per maand (€7,-) | Variabele tarieven bij Newmotion laadpunten, tijdelijk €0,35/kWh bij de snelladers van Shell Recharge. In het buitenland gelden (variabele) tarieven die in hun app zijn terug te vinden.
Met dank aan laadpastop10

Dus dat wordt dan laden voor 0,66 per kWh
Thx . Ja hij laat de paal zien maar voor de rest geen details qua pricing

• Wesco
  • Laatst online: 17:41

Er is vaker verwarring over laadpalen en laadpassen, maar gelukkige werken alle Nederlandse laadpassen op alle Nederlandse publieke laadpalen. Ga je naar het buitenland of wil je altijd de laagste prijs per kWh betalen dan wordt het wat ingewikkelder.

Voor de Newmotion laadpas kun je in de Shell Recharge app nazoeken wat het tarief van een specifieke laadpaal is.

Opel Ampera-e (2020)

• backupdevice
  • Nu online
Wesco schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:25:
[...]

Er is vaker verwarring over laadpalen en laadpassen, maar gelukkige werken alle Nederlandse laadpassen op alle Nederlandse publieke laadpalen. Ga je naar het buitenland of wil je altijd de laagste prijs per kWh betalen dan wordt het wat ingewikkelder.

Voor de Newmotion laadpas kun je in de Shell Recharge app nazoeken wat het tarief van een specifieke laadpaal is.
Nou de verwarring is meer door mijzelf gecreëerd. Ik was naïef genoeg om te denken dat ik binnen een maand een laadpaal aan mijn muur kan krijgen . Vandaar dat ik er niet verder ingedoken ben. Nu weet ik dat ik ff moet wachten en dus extern moet laden…

En deze staat om de hoek en is 200kW , en is meestal vrij 😀

@Wesco deze paal staat dus niet in de Recharge app. Maar als ik Google zie ik dat deze van Eflux is en dat je met de eflux pas wel bij Newmotion kan laden maar ik kan dus nergens vinden of je met je NM pas bij Eflux kan laden

[Voor 16% gewijzigd door backupdevice op 22-09-2021 15:41]

• Wesco
backupdevice schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:33:
[...]
...

En deze staat om de hoek en is 200kW, en is meestal vrij 😀

...
Welke laadpaal is dat dan (welk adres)? Als die echt 200 kW is dan is het een snellader, en die staan meestal niet om de hoek...

Volgens mij doet E-Flux ook niet aan publieke laadpalen, maar alleen voor derden. Dat kan betekenen dat de toegang beperkt is tot bv. werknemers en bezoekers van een bedrijf, maar dat hoeft niet persé.

Opel Ampera-e (2020)

• backupdevice
  • Nu online
Helmondseweg 111 deurne

• Kodess
In mijn New Motion app staat daar op de kaart niet een laadpaal. Zie wel dat hij op Google Maps staat, maar kan hem niet zien in mijn New Motion of LMS app.

Bij Bosven 36 heb je wel 2 11kW palen van Vattenfall, kan je met de Vattenfal pas laden voor 21 cent.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• angelofhope
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:14
Op chargemap staat dat er toch iemand lijkt geladen te hebben met New Motion pas (wel al een hele tijd geleden)... proberen zou ik zeggen

https://chargemap.com/alptax-e-flux-snellader.html

• Wesco
Ik zat ook net even op Chargemap te kijken, dit lijkt inderdaad een snellader van het Alptax taxibedrijf te zijn die ze bewust buiten het terrein hebben gezet om publiek laden mogelijk te maken. Er staat er ook nog een binnen de hekken zo te zien.
Beetje raar dat ze hem niet publiek bekend gemaakt hebben in de apps, maar misschien willen ze er ook weer niet teveel ruchtbaarheid aan geven.
Er hebben meerdere mensen succesvol geladen dus het zal vast wel gaan werken met de NewMotion laadpas. Succes @backupdevice !

Opel Ampera-e (2020)

• backupdevice
  • Nu online
Ga zo ff kijken . Zou mooi zijn. Heb nog geen laadpas en auto maar kijken kan altijd

Anders staan er op een 500 meter verder nog twee openbare 7kW palen die overdag altijd vrije zijn , althans door de weeks . En laat ik nou veel thuis werken . Zag dat er op 10km ook een fastened zit. Komt wel goed hier. Maar we gaan voor die dichtstbijzijnde

Edit. @Wesco Net wezen kijken . Is idd een snellader buiten de poort . Staat voorop alleen een Eflux sticker en voor de rest niks .

[Voor 127% gewijzigd door backupdevice op 22-09-2021 17:32]

• Bixby
  • Nu online

Als je een gratis account aanmaakt bij Chargemap kun je ws wel zien wat de kosten van die paal zijn.

• backupdevice
  • Nu online
Bixby schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:41:
[...]

Als je een gratis account aanmaakt bij Chargemap kun je ws wel zien wat de kosten van die paal zijn.
Nee die zijn niet te zien… ik bel morgen wel naar Eflux en vraag het ff. Ik zie trouwens dat 10KM verderop in Asten een paar Fastneds in gebruik zijn.

Genoeg punten in de buurt om op te laden . Volgende week maar die paal bestellen. Dan “ overleven “ tot die installed is

[Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 22-09-2021 18:55]

Pagina: 1 ... 79 80 81 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee