[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.186 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Floris112 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:56:
[...]

De kortste weg. Via de Lidl (Huldange) in het noordelijkste puntje van Luxemburg in Schmëtt, en dan naar de Belgische Lidl chargers op de route zoals in Luik.
Zijn die Lidl laders niet beperkt tot 35kW?
Dan duurt een laadbeurt toch al snel een dik uur.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 18:32
Tommie12 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Zijn die Lidl laders niet beperkt tot 35kW?
Dan duurt een laadbeurt toch al snel een dik uur.
Sinds een 1.5 maand zouden deze op 25 kW staan (ik zelf haal zelf maar 19 kW met mijn Ioniq 5) en ze hebben nog enkele andere aanpassingen gedaan die ik hierboven ook schreef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

FunkStar_ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:38:
[...]

Oh hier ook hoor en mensen hierover aanspreken is 100% garantie op ruzie. Nu de maatregelen van Lidl zorgt er alleen voor dat er nog langere plakkers zijn... Ze zouden aan het werk zijn om iets te koppelen met de klantenkaart ofzo... Maar 't is idd moeilijk, je wil reeds inpluggen voor je de winkel binnengaat natuurlijk, niet achter dat je je boodschappen gedaan hebt.
Yup tot aan bedreigingen toe... Of anders de vreemdste smoesjes ('Ja ik doe dit anders nooit' terwijl ik je wekelijks zie staan, 'ik doe hier altijd boodschappen' terwijl je in je auto zittend laadplek 2 bezet houdt zonder de trage AC aan te sluiten, 'We wonen in een flat dus daar kan geen laadpaal') Toen ik iemand vroeg of anderen wellicht ook mochten laden toen ik hem na een half uur zijn voordeur uit zag lopen kreeg ik zelfs de reactie 'als ik klaar ben' 8)7

Oplossing zou kunnen zijn, je Lidl Plus kaart scannen en als je niet binnen 1 uur afrekent binnen een rekening van 35ct/kWh

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FunkStar_ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:58:
[...]

Sinds een 1.5 maand zouden deze op 25 kW staan (ik zelf haal zelf maar 19 kW met mijn Ioniq 5) en ze hebben nog enkele andere aanpassingen gedaan die ik hierboven ook schreef.
Ah, 27 april nog bij de Lidl in Verviers geladen en dat ging toen nog op 50 kW. Dat is net buiten die 1,5 maand. :+

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 16:35
[...]

Is dit overal, of alleen in België? Ik was er van de week voor het eerst in maanden weer eens en met mijn Ioniq haalde ik ook ineens maar 19 kW. Het ging altijd zo lekker, van leeg naar vol (94%) in 25 minuten boodschappen doen met mijn 28 kWh Ioniq.

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Die waar ik boodschappen doe doet nog 50kW (maar dan mag er niet ook een ChaDeMo aanhangen want er mag er maar 1 snelladen op die palen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Het lijkt er nu al op dat hun gratis concept lastig vol te houden gaat zijn.
Het wordt dus... ofwel palen bij zetten, ofwel een "korting" voor klanten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkStar_
kevinjkok schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Is dit overal, of alleen in België? Ik was er van de week voor het eerst in maanden weer eens en met mijn Ioniq haalde ik ook ineens maar 19 kW. Het ging altijd zo lekker, van leeg naar vol (94%) in 25 minuten boodschappen doen met mijn 28 kWh Ioniq.
Alvast volledig Vlaanderen als ik de posts op de EV groep op facebook mag geloven. Geen idee voor Wallonië en buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tommie12 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:05:
Het lijkt er nu al op dat hun gratis concept lastig vol te houden gaat zijn.
Het wordt dus... ofwel palen bij zetten, ofwel een "korting" voor klanten.
Lokkertjes zoals bij McDonalds en Burger King op je kassabon "bij je volgende aankoop #wat je niet wil hebben# helemaal gratis!". QR code voor een app of zo? Of een eenmalige laadpas geven voor je volgende bezoek?

Wat ze ook niet helemaal slim doen is dat de laadpalen uit staan buiten openingstijden. Maak ze dan betalend, dan verdien je er tenminste iets op terug.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
PeterZ(on) schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Dat hoop ik niet. Ben van plan komende week die kant op te gaan en wil de Lidl laders gebruiken. Heb de route langs verschillende laders gepland en er zal er dan toch wel eentje van vrij zijn. En anders gewoon een betaalde snellader.
LET OP!

Lidl is bezig zijn laders aan te passen zodat ze niet meer dan ca 19kWh laden! :'(
en dan sta je best wel wat langer.. áls er plek is /komt.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 08:20
Gaat lekker bij Bonnet, deze maand dubbel afgeschreven...
(had mijn Refill verhoogd, verschil is afgeschreven en een volle maand)
Meer mensen dit meegemaakt ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Volgens mij neemt ABRP deze nog niet mee bij een niet-Tesla auto. Toch een paar interessante Duitsland en Zwitersland locaties bij, hopelijk volgt de rest en Italië ook snel.

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Wesco schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:25:
Ik heb de nieuwe Bonnet tarieven per land maar even op een rijtje gezet:

[Afbeelding]

De huidige prijzen in Euro's zijn omgerekend vergelijkbaar met de huidige Britse prijzen in ponden.

De nieuwe prijzen in de UK vanaf 22/6 zijn gemiddeld zo'n 50% hoger, dus wij kunnen op het vasteland van Europa ook nog wel een vergelijkbare prijsstijging verwachten. De energiemarkt is immers een globale markt. De reden waarom ze die prijsstijging in nog niet hebben aangekondigd is waarschijnlijk vanwege de onzekerheid over de (mogelijke?) BTW-verlaging per 1 juli. Misschien willen ze beide combineren om zo de pijn van de prijsstijging wat te verzachten.

Met eenzelfde prijsstijging van zo'n 50% en de BTW-verlaging zou je op een Europees PAYG-tarief uitkomen van rond de € 0,55, dat blijft nog steeds aantrekkelijk bij de snelladers van Fastned, Allego en Ionity onderweg.

De meest opvallende landen die (voorlopig) niet meer meedoen met Bonnet zijn Denemarken, Noorwegen en Portugal. Blijkbaar had hun netwerk daar onvoldoende landelijke dekking. Het zou ook raar zijn als je daar dan wel een bundel kunt aanschaffen maar die nauwelijks kunt gebruiken, zeker nu de bundels alleen nog maar in één land bruikbaar zijn.
Helder overzicht, thanks :>

De verlaging van de BTW op energie in NL lijkt gaat gewoon door te gaan. Alle MSP's zijn ermee bezig.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Vorige week in Bayeux (Normandië) zag ik bij Leclerc dat er laadpalen stonden. Bij klantenservice navraag gedaan. Klantenkaart aangemaakt, laadpas/druppel geactiveerd en ik kon vervolgens gratis 1 uur per dag laden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KF_VHRT0CPFL-M2vEjig2Upyn5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ButVSjei7MKGJutS5isn4P3.jpg?f=fotoalbum_large

Ter aanvulling: ik had via navigatie gezocht naar Leclerc en toen kreeg ik snellaadstations aan een boulevard Leclerc. Zie onderstaande map. Deze stonden op een parkeerplaats achter een heg (niet zichtbaar vanaf de weg) en reed er ook steeds langs op zoek naar de winkel Leclerc welke in de app dus niet bedoeld werd. 7(8)7

Overigens stonden, toen ik er bij stond, beiden in storing dus verder maar gelaten voor wat het was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTgff9y9WmmB2foEmXmkSAqJrn0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UEtghHXg2et0hpYhT65iBhBx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 115% gewijzigd door wimbre op 17-06-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
wimpie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:06:
[...]

Volgens mij neemt ABRP deze nog niet mee bij een niet-Tesla auto. Toch een paar interessante Duitsland en Zwitersland locaties bij, hopelijk volgt de rest en Italië ook snel.
Ja doet het al wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baerdt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 00:00
Zit je dan in Italië met nog 138kwh op je Bonnet refill 😂

Ben benieuwd of er een reactie vanuit Bonnet komt, ze zullen inmiddels de nodige klachten hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Prullenbak84 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Bedoeld wordt denk ik Android Auto (of Apple CarPlay). ABRP werkt daarmee.

Maar als je een tesla hebt, werkt die navigatie dan niet nóg better?
Niet helemaal.
Ik sleep een vouwwagen mee naar Italie, en dan is het fijn om bij bv Fastned te kunnen laden, dan kan ik het karretje er gewoon achter laten hangen.
Bovendien komt Tesla alleen met een route via hun eigen SC netwerk (logisch natuurlijk).
ABRP maakt een efficiëntere route en het zou zo fijn zijn als ik die met de Tesla zou kunnen delen.

Na wat heen-en-weer geprobeerd te hebben, blijkt de Tesla niet te kunnen dealen met eenn Google-maps link met tussenpunten, anders was dat wel een oplossing geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Tomba schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Yup tot aan bedreigingen toe... Of anders de vreemdste smoesjes ('Ja ik doe dit anders nooit' terwijl ik je wekelijks zie staan, 'ik doe hier altijd boodschappen' terwijl je in je auto zittend laadplek 2 bezet houdt zonder de trage AC aan te sluiten, 'We wonen in een flat dus daar kan geen laadpaal') Toen ik iemand vroeg of anderen wellicht ook mochten laden toen ik hem na een half uur zijn voordeur uit zag lopen kreeg ik zelfs de reactie 'als ik klaar ben' 8)7

Oplossing zou kunnen zijn, je Lidl Plus kaart scannen en als je niet binnen 1 uur afrekent binnen een rekening van 35ct/kWh 500ct/kwH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09
Op de camping waar wij een huisje hebben ze sinds dit jaar ook een aantal laadpalen. Mooi, hoef ik mijn Outlander niet meer met de granny te laden! Maar aangezien de palen op eigen terrein staan, is hierover niets in de laadpaal-app te vinden qua tarief.
In het voorseizoen een keer geladen, was toen incl. een starttarief zo'n 40 cent per kW. Tikkeltje duurder dan gemiddeld, maar oké.
Pas weer geladen met mijn Chargepoint laadpas en was het fors duurder, 61 cent per kW! Volgens de receptie hebben ze het starttarief laten vallen, maar de prijs per kW zou nu 50 cent zijn. Mijn (gratis) Chargepoint account vraagt toch geen 11 cent opslag per kW? 🤔

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-02 11:02
Ik heb een Skoda iv 60 en wil in de vakantie nu en dan de Grannykabel 230 v gebruiken. Ik vraag me af: aan zo’n kabel zit dat kastje met de controlelampjes. Kan je dat gewoon in de regen laten liggen of kan dit juist niet? Ik kan er niks over vinden.
Dank alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:40
leenderttimmers schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:22:
Ik heb een Skoda iv 60 en wil in de vakantie nu en dan de Grannykabel 230 v gebruiken. Ik vraag me af: aan zo’n kabel zit dat kastje met de controlelampjes. Kan je dat gewoon in de regen laten liggen of kan dit juist niet? Ik kan er niks over vinden.
Dank alvast
Staat vast een IP rating op. Waarschijnlijk kan hij wel tegen regen maar niet tegen onderdompelen. Gewoon tijdens het laden op een wiel neerleggen zodat hij droog ligt en sowieso niet in een laag water kan komen te staan

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:37
leenderttimmers schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:22:
Dank alvast
Meestal wel. Die bij mijn auto (Opel) zat, wel in ieder geval. Maar legde m voor de zekerheid altijd onder de bumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Hansieo schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:57:
[...]

LET OP!

Lidl is bezig zijn laders aan te passen zodat ze niet meer dan ca 19kWh laden! :'(
en dan sta je best wel wat langer.. áls er plek is /komt.
De lader stopt na 19kWh geladen te hebben?

Of is de snelheid van het laden beperkt tot 19kW?

kW = vermogen (snelheid van het laden)
kWh = hoeveelheid

Als je 1 uur laad met een snelheid van 1kW heb je 1kWh geladen.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Allego laadpalen grotendeels niet beschikbaar in Bonnet? Storing? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
RaymondD schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:59:
Ik heb van middag nog geladen met Bonnet bij een snellader van Allego . Nu kijk ik in de app en staat alles geblokkeerd waar ik geweest ben maar een Allego iets verder lijkt je nog te kunnen laden. Raar.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:07
Ik heb net het Izivia Acces abonnement aangevraagd met laadpas. Ook in de app ingelogd en payment method (Saved credit card) toegevoegd. Nu vraag ik me af hoe ik zou moeten met de app. In de FAQ staat dat ik op de knop "Charge" kan klikken, maar die ik niet. Is die alleen actief als ik bij de paal sta en kabel aangesloten is? Dat is pas over een week of 4 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
baerdt schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:50:
Zit je dan in Italië met nog 138kwh op je Bonnet refill 😂

Ben benieuwd of er een reactie vanuit Bonnet komt, ze zullen inmiddels de nodige klachten hebben ontvangen.
Als je er nog zit, misschien je land op Italië zetten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 00:03
Vandaag vol goede moed op vakantie naar Duitsland. Voor het eerst gebruik maken van een snellader. Het plan was om één keer te laden en dan te arriveren.

Ging niet zo goed:
- E on lader gevonden. Kia/ coolblue laadpassen deden het allebei niet.
- Met abpr doorgereden naar een Tesla station. Applicatie niet aan de gang kunnen krijgen.
- Met de kia charge app een nieuwe lader op de route gezet. Dit bleek een “ewe” lader te zijn. Hier stond een QR code op. Geen pas nodig maar te betalen met paypal. Pas na 5/6 pogingen werkte het. Steeds weer “Oops something went wrong”

Ik ging er vanuit dat die kia en coolblue passen wat meer waard zouden zijn. In de toekomst wat beter voorbereiden. Dit was absoluut niet comfortabel met een 3-jarige achterin.

Bij het vakantiehuisje staat een EV box. Die gebruik ik in Nederland weleens. Hier werkt het uiteraard niet.

Ik hoop dat dit in de toekomst beter wordt. Dit was goed waardeloos.

Tips zijn welkom. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03
WillemJanJansen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:34:
Vandaag vol goede moed op vakantie naar Duitsland. Voor het eerst gebruik maken van een snellader. Het plan was om één keer te laden en dan te arriveren.

Ging niet zo goed:
- E on lader gevonden. Kia/ coolblue laadpassen deden het allebei niet.
- Met abpr doorgereden naar een Tesla station. Applicatie niet aan de gang kunnen krijgen.
- Met de kia charge app een nieuwe lader op de route gezet. Dit bleek een “ewe” lader te zijn. Hier stond een QR code op. Geen pas nodig maar te betalen met paypal. Pas na 5/6 pogingen werkte het. Steeds weer “Oops something went wrong”

Ik ging er vanuit dat die kia en coolblue passen wat meer waard zouden zijn. In de toekomst wat beter voorbereiden. Dit was absoluut niet comfortabel met een 3-jarige achterin.

Bij het vakantiehuisje staat een EV box. Die gebruik ik in Nederland weleens. Hier werkt het uiteraard niet.

Ik hoop dat dit in de toekomst beter wordt. Dit was goed waardeloos.

Dat is dus een waardeloze ervaring.
Die ik gelukkig niet herken, maar daar heb jij niets aan.

Ben vooral verbaast dat KiaCharge niet zou werken. Coolblue heb ik geen ervaring mee, maar KiaCharge werkt in mijn ervaring nagenoeg overal.
Het is voor mij vooral een tariefkwestie en een sport welke pas ik waar gebruik, maar je wilt ongeacht tarief vooral niet zonder prik zitten als je dat nodig hebt!
Ik zou dit ook met Kiacharge opnemen. Dit hoort gewoon goed te werken.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
eltron schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:54:
[...]

Dat is dus een waardeloze ervaring.
Die ik gelukkig niet herken, maar daar heb jij niets aan.

Ben vooral verbaast dat KiaCharge niet zou werken. Coolblue heb ik geen ervaring mee, maar KiaCharge werkt in mijn ervaring nagenoeg overal.
Het is voor mij vooral een tariefkwestie en een sport welke pas ik waar gebruik, maar je wilt ongeacht tarief vooral niet zonder prik zitten als je dat nodig hebt!
Ik zou dit ook met Kiacharge opnemen. Dit hoort gewoon goed te werken.
Binnen Nederland werkte mn KiaCharge pas inderdaad overal. Misschien gewoon een pechdag. Ik heb de Tesla app inmiddels aan de gang voor als we nogmaals problemen krijgen. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkStar_
RaymondD schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:25:
[...]

kWh = hoeveelheid

In België is de snelheid gelimiteerd tot +- 19 kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
RaymondD schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:25:
[...]

kWh = hoeveelheid

Beide (tot nu toe..)

Het maximale laadvermogen = 19kW en je mag MAX 1 uur staan, en kom je op 19kWh.

In Duitsland hoorde ik al 20 minuten voorbij komen... maar geen idee of dat waar was.
dat zou een trieste ~6kWh opleveren.

Tuurlijk, 20 min kan je best wel wat kopen, maar eerlijker zou zijn om een Lidl APP te hebben waar je punten op verzameld die je kán besteden aan: kopjes, messen, doekjes... OF.. kWh O-)

Ben je ook gelijk veel taxis etc kwijt.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hansieo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:28:
[...]

Beide (tot nu toe..)

Het maximale laadvermogen = 19kW en je mag MAX 1 uur staan, en kom je op 19kWh.

In Duitsland hoorde ik al 20 minuten voorbij komen... maar geen idee of dat waar was.
dat zou een trieste ~6kWh opleveren.

Tuurlijk, 20 min kan je best wel wat kopen, maar eerlijker zou zijn om een Lidl APP te hebben waar je punten op verzameld die je kán besteden aan: kopjes, messen, doekjes... OF.. kWh O-)

Ben je ook gelijk veel taxis etc kwijt.
Hier is t 30 minuten Max 50 kW (dus 25 kWh is haalbaar al haalt mijn eGolf lang geen 50 kW ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

WillemJanJansen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:34:

Wij waren een par weken geleden in Duitsland en bij geen enkele snellader problemen, behalve dat ze soms bezet waren door (meestal) een Tesla. Opgeladen bij Ionity, EnwB en andere met EnbW+-pas, bij Alllego met Bonnet (via app); langs de snelweg. Bij Aldi en Lidl (zoek in Google naar Lidl Charging station) gratis (niet meer bij Aldi sinds 1 juni), een enkele keer eerst de Lidl-app (in Nederland al geinstalleerd) gebruiken voor de start. Wel gelijk boodschappen gedaan (en soms eerste de airco aan voor vertrek).

Ik heb nu wel een probleem met het afrekenen van de credit card van EnbW, omdat vanwege een nieuw KvK nummer mijn kaart is ingetrokken (ontzettend gedoe vanwege de witwas wetgeving; wel eerst even de jaarlijkse bijdrage incasseren… ) en het omzetten naar een AmEx niet kon bij EnbW en de bankrekening bij EnbW nu onder een andere gebruikersnaam (maar wel hetzelfde e-mail adres) geregistreerd is. Ze komen er zelf ook niet helemaal uit. Maar ja, wel opgeladen.

O ja op zondag zijn de winkels en de opladers dicht. En vermijd zondagmiddagen met terugkerende weekendgangers: soms alle laadstations bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Jan Lelie schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Wij waren een par weken geleden in Duitsland en bij geen enkele snellader problemen, behalve dat ze soms bezet waren door (meestal) een Tesla. Opgeladen bij Ionity, EnwB en andere met EnbW+-pas, bij Alllego met Bonnet (via app); langs de snelweg. Bij Aldi en Lidl (zoek in Google naar Lidl Charging station) gratis (niet meer bij Aldi sinds 1 juni), een enkele keer eerst de Lidl-app (in Nederland al geinstalleerd) gebruiken voor de start. Wel gelijk boodschappen gedaan (en soms eerste de airco aan voor vertrek).

Ik heb nu wel een probleem met het afrekenen van de credit card van EnbW, omdat vanwege een nieuw KvK nummer mijn kaart is ingetrokken (ontzettend gedoe vanwege de witwas wetgeving; wel eerst even de jaarlijkse bijdrage incasseren… ) en het omzetten naar een AmEx niet kon bij EnbW en de bankrekening bij EnbW nu onder een andere gebruikersnaam (maar wel hetzelfde e-mail adres) geregistreerd is. Ze komen er zelf ook niet helemaal uit. Maar ja, wel opgeladen.

O ja op zondag zijn de winkels en de opladers dicht. En vermijd zondagmiddagen met terugkerende weekendgangers: soms alle laadstations bezet.
Dank. Hier kan ik wat mee. Het lijkt er op dat die EnbW mobility app de palen ook kan activeren. Kun je met EnbW niet met paypal oid betalen? Dan kun je je credit card omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:00
Richh schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:57:
Hoe dan ook, eigenlijk maar 1 tip als je richting Parijs wil:
  • Skip Aire de Ressons Ouest indien mogelijk!
Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik doe maandag dezelfde trip, vanuit Middelburg met een MG ZS met 40kwh. Maar een vraagje: is het Ressons est of ouest dat je moet mijden? Als ik vanuit Middelburg richting Parijs
rij, lijkt Ouest mij juist gemakkelijk bereikbaar, en dat is volgens mij ook wat iemand anders een tijd geleden aangaf. Est is het verhaal met door tolpoortjes en een rotonde, etc. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:22
Jan Lelie schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Ben benieuwd hoe lang je EnbW account wordt geaccepteerd. Bij mij was het na enkele maanden raak. Een “wakkere” medewerker ontdekte dat mijn woonadres Nederland is en dan is in strijd met hun BTW (MwsT) regels.
Dit is de boodschap die ik kreeg:
“ Leider müssen wir Ihnen mitteilen, dass es derzeit nur Privatkunden mit Wohnsitz in Deutschland, Österreich und der Schweiz sowie Firmenkunden mit Sitz in Deutschland möglich
ist, einen Tarif zu buchen. Sie haben einen Wohnsitz in den Niederlanden. Daher mussten wir das Profil leider schliesen und können es auch nicht wieder eröffnen.”

Of heb je nog iets speciaals gedaan om dit te voorkomen?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 15:33
Bij ons in het dorp staat een paal van Allego. Deze staat niet in de app van Bonnet vermeld.
Als ik het goed begrijp, dan moet ik de paal eerst bij hun aanmelden voordat ik kan laden.
Hoe lang duurt het voordat ik van die paal gebruik kan maken met de Bonnet-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:19
Goh, lekker twee maanden refill bij Bonnett aangezet om in juli 400Kwh te hebben voor het buitenland. Dichtstbijzijnde normale palen worden niet ondersteund, minimaal 15 minuten lopen. Heb nog 2 gratis refill en 1x 25% korting, dus voor juli hier laden is alleen maar nadelig, want die kortingen kan ik wel in het buitenland gebruiken, de 400Kwh kan ik zeker niet terugvragen? Heb er nu eigenlijk geen use meer voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
marvel27 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:06:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik doe maandag dezelfde trip, vanuit Middelburg met een MG ZS met 40kwh. Maar een vraagje: is het Ressons est of ouest dat je moet mijden? Als ik vanuit Middelburg richting Parijs rij, lijkt Ouest mij juist gemakkelijk bereikbaar, en dat is volgens mij ook wat iemand anders een tijd geleden aangaf. Est is het verhaal met door tolpoortjes en een rotonde, etc. Klopt dat?
Ouest, de westkant (heenweg), zou ik mijden. Hier zit maar 1 'snel' lader van 50kwh en je kan als je daar een aal bent, niet meer 'even oversteken' voor een andere lader. Probleem is niet de tolpoortjes, probleem is dat je tientallen kilometers moet afleggen om er überhaupt te komen :P

Tip: tegenwoordig is Ionity Saint Witz open, net een paar weken. Als ik nu zou plannen, zou ik het zo regelen dat je die kiest. Kan je heel Ressons Ouest skippen.

Est, de oostkant (terugweg) kent 4 snelladers (waarvan 2 defect toen ik er was) maar wel van 150kwh. Die kan je opzich best nemen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RaymondD schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:59:
De paal hier voor de deur van Allego (waar ik al paar keer met Bonnet heb geladen) werkt inderdaad niet meer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndASLS2ElhXVGRWbnEHm0cT1uic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iCNsp737AZZM7NFZfu3lHtR.jpg?f=fotoalbum_large
Paar straten verderop wel gewoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3U9Tj8di5ETelmLycE0KbMsOls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2YWrr4ujbwTtZ2VVWzXssAb.jpg?f=fotoalbum_large

1 van mijn free charges is ook weg zie ik trouwens…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 14:25
Richh schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:58:
[...]

Probleem is niet de tolpoortjes, probleem is dat je tientallen kilometers moet afleggen om er überhaupt te komen :P
Nee hoor, zuidwaarts: eraf bij Compiegne (1 eerder, niet bij Aire de Ressons Ouest!), door tolpoort, gelijk U-turn, weer door tolpoort en naar Est, naar lader. Daarna, achterlangs over aire terug naar de rotonde door tolpoort en door naar Parijs. Easy. Kost wel 2x forfaitair toltarief.

[ Voor 5% gewijzigd door mrdop op 18-06-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
mrdop schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:37:
[...]

Nee hoor, zuidwaarts: eraf bij Compiegne (1 eerder, niet bij Aire de Ressons Ouest!), door tolpoort, gelijk U-turn, weer door tolpoort en naar Est, naar lader. Daarna, achterlangs over aire terug naar de rotonde door tolpoort en door naar Parijs. Easy. Kost wel 2x forfaitair toltarief.
Als je eenmaal bij de enkele 50kwh lader staat, kan je voor zover ik weet niet meer naar de overkant. Je moet op de snelweg al direct de beslissing nemen om naar de andere kant te gaan.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Tomba schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:17:
[...]

De paal hier voor de deur van Allego (waar ik al paar keer met Bonnet heb geladen) werkt inderdaad niet meer:
[Afbeelding]
Paar straten verderop wel gewoon:
[Afbeelding]
Ik heb dat in mijn straat ook gehad. Paal die werkte opeens op unavailable. Deze kwam wel wel terug online na een paar dagen, dus houd hoop.

(N.B. als de paal stuk is geeft ie ook unavailable aan. Dat is hier laatst ook gebeurt, maar dat kan je checken met andere apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
Tomba schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Hier ook. Je kunt het op de kaart in de app zien aan de grijze kleur van het laadpaal-icoontje. De wel werkende palen hebben een zwart icoontje.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
pmiddeld schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Hier ook. Je kunt het op de kaart in de app zien aan de grijze kleur van het laadpaal-icoontje. De wel werkende palen hebben een zwart icoontje.
Lijkt meer op een probleem elders dan bij Bonnet. In de MVV eMotion App zijn de laadpalen ook niet bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

richair schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:42:
[...]

Ik heb dat in mijn straat ook gehad. Paal die werkte opeens op unavailable. Deze kwam wel wel terug online na een paar dagen, dus houd hoop.

(N.B. als de paal stuk is geeft ie ook unavailable aan. Dat is hier laatst ook gebeurt, maar dat kan je checken met andere apps)
Er staat nu een auto te laden dus volgens mij doet ie t nog wel ;)
Er zijn heel veel palen ineens grijs/unavailable in de buurt van Allego. Ik denk dat er een storing is bij Bonnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
@RaymondD Dan zou het iets met laden via de app moeten zijn. Kon wel gewoon met Freshmile pas laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RaymondD schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:59:
[...]

Lijkt meer op een probleem elders dan bij Bonnet. In de MVV eMotion App zijn de laadpalen ook niet bruikbaar.
Bij Shell is hij wel beschikbaar;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xmi2faiDMxEaEDduMc1142EJvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KC60a8DpV2gAxoHYOwUF2sVL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:24
piwakawaka schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:23:
Bij ons in het dorp staat een paal van Allego. Deze staat niet in de app van Bonnet vermeld.
Als ik het goed begrijp, dan moet ik de paal eerst bij hun aanmelden voordat ik kan laden.
Hoe lang duurt het voordat ik van die paal gebruik kan maken met de Bonnet-app?
Hij zou er gewoon op moeten staan lijkt me. Heb je niet toevallig een filter aan staan? CCS? 50kW+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Tomba schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:22:
[...]

Bij Shell is hij wel beschikbaar;
[Afbeelding]
Ook in de Ecotap app zijn diverse Allego chargers offline. Starten met pas werkt wel, sta nu te laden. Helaas even niet van mijn Bonnet tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-09 13:38
Maasluip schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Dat is misschien leuk voor de niet-Teslarijders, maar Italië heeft al zo weinig superchargers, dan wordt het druk daar. Moet Tesla ook eens gaan investeren in Italië.
(ter vergelijking: in Italië 380 superchargerconnectors, in Nederland 618. Italïe is 7x zo groot).
in verhouding tot het aantal elektrische vehikels in Italië snap ik het aantal connectoren wel. Ik denk dat het een kwestie van tijd is; meer elektrische voertuigen, meer superchargers.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Laatst online: 17-09 15:33
Marcva schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:24:
[...]

Hij zou er gewoon op moeten staan lijkt me. Heb je niet toevallig een filter aan staan? CCS? 50kW+?
Gevonden. Volgens Bonnet is de paal "Disabled"
Echter, volgens Smoov werkt hij gewoon en dat klopt, want ik heb daar gewoon met Smoov kunnen opladen.

Ik zie nu ook dat de info die Bonnet toont mbt connectortype onjuist is.

[ Voor 9% gewijzigd door piwakawaka op 19-06-2022 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-03 07:54
Ik had 4 kortingscodes (100% off) verzilverd in mijn Bonnet app. Nu merk ik vandaag dat er 3 verdwenen zijn, ondanks ik het scroll trucje toepas komen ze niet meer tevoorschijn. Indien ik de codes terug intyp, krijg ik de boodschap: You have already used this code. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

piwakawaka schreef op zondag 19 juni 2022 @ 08:21:
[...]

Gevonden. Volgens Bonnet is de paal "Disabled"
Echter, volgens Smoov werkt hij gewoon en dat klopt, want ik heb daar gewoon met Smoov kunnen opladen.

Ik zie nu ook dat de info die Bonnet toont mbt connectortype onjuist is.
FWIW De paal recht voor mijn deur werkt inmiddels weer in de Bonnet app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
Tomba schreef op zondag 19 juni 2022 @ 08:56:
[...]

FWIW De paal recht voor mijn deur werkt inmiddels weer in de Bonnet app.
Het lijkt een beetje willekeurig te zijn. 9 van de 10 Allego palen doet het niet. En degene die het wel doet wisselt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:09
EVfan schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Ben benieuwd hoe lang je EnbW account wordt geaccepteerd. Bij mij was het na enkele maanden raak. Een “wakkere” medewerker ontdekte dat mijn woonadres Nederland is en dan is in strijd met hun BTW (MwsT) regels.
Dit is de boodschap die ik kreeg:
“ Leider müssen wir Ihnen mitteilen, dass es derzeit nur Privatkunden mit Wohnsitz in Deutschland, Österreich und der Schweiz sowie Firmenkunden mit Sitz in Deutschland möglich
ist, einen Tarif zu buchen. Sie haben einen Wohnsitz in den Niederlanden. Daher mussten wir das Profil leider schliesen und können es auch nicht wieder eröffnen.”

Of heb je nog iets speciaals gedaan om dit te voorkomen?
Ik heb een jaar geleden bij hun een pas aangevraagd en het adres opgegeven van het hotel in Duitsland waar we twee weken later een nacht verbleven. Bij aankomst lag mijn post klaar. Vanaf dat moment gebruikt EnBW het adres van dat hotel voor mijn facturen. In combinatie met mijn Duitse N26 bankrekening gaat het tot nu toe goed. Gelukkig sturen ze de facturen per e-mail. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:22
Peejeehuu schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Ik heb een jaar geleden bij hun een pas aangevraagd en het adres opgegeven van het hotel in Duitsland waar we twee weken later een nacht verbleven. Bij aankomst lag mijn post klaar. Vanaf dat moment gebruikt EnBW het adres van dat hotel voor mijn facturen. In combinatie met mijn Duitse N26 bankrekening gaat het tot nu toe goed. Gelukkig sturen ze de facturen per e-mail. :-)
Bedankt, dat is een uitweg. Wellicht dan nog een credit card als betaalmiddel ipv een Duitse bankrekening (die heb ik niet en wil ik ook niet).

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:01
Shell Recharge heeft nieuwe tarieven gepubliceerd. Het gaat om een nieuw tariefoverzicht per 1-7-2022 als gevolg van tijdelijke BTW-verlaging van 21% naar 9% en de verhoging van publieke laadtarieven voor regulier laden (AC).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujxYJplnFC08bGpCGKI4mCX03vQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtioiSv5Rx0tzNfQiSjg89gA.jpg?f=fotoalbum_large

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03
EVfan schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:47:
[...]

Bedankt, dat is een uitweg. Wellicht dan nog een credit card als betaalmiddel ipv een Duitse bankrekening (die heb ik niet en wil ik ook niet).
Ja, of Paypall

Maar tot nu toe red ik het met het NL adres, van mijn BV.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 14:25
Richh schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Als je eenmaal bij de enkele 50kwh lader staat, kan je voor zover ik weet niet meer naar de overkant. Je moet op de snelweg al direct de beslissing nemen om naar de andere kant te gaan.
Klopt. Daarom op tijd eraf (zoals ik zei) als je naar de andere kant wil. (Obv lader bezetting in je app/navigatie etc).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Nog even over de laatste Bonnet veranderingen. De snelheid waarmee die werden ingevoerd overvielen mij nogal, ik had namelijk 14 juni jl. -- na nota bene contact met de support -- besloten een refill van 200 kW te nemen omdat ik de komende maanden veel in het buitenland zal zijn.
Nu alles ineens anders is en je een refill alleen in eigen land kunt gebruiken was ik nogal gefrustreerd en dat heb ik ze ook laten weten, net zoals het eigenlijk juridisch niet helemaal correct is (immers 'tijdens het spel worden de spelregels veranderd'). Met zo'n snelle ingangstermijn en zonder overgangstermijn voor diensten (refills) die je al hebt aangeschaft zetten ze iedereen gewoon voor het blok. Dat is natuurlijk een prima manier om de klanten die je eerst naar je hebt toegelokt, weer keihard te zien weglopen...
Na wat heen-en-weer gechat hebben ze mijn refill gecancelled en het geld terugbetaald.

Op zich begrijp ik wel dat ze hun beleid hebben aangepast, het was natuurlijk niet vol te houden, maar de manier waarop het ging verdiende wat mij betreft niet de schoonheidsprijs. Wel netje dat ze zo coulant waren het terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08
bram2700 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:26:
Nog even over de laatste Bonnet veranderingen. De snelheid waarmee die werden ingevoerd overvielen mij nogal, ik had namelijk 14 juni jl. -- na nota bene contact met de support -- besloten een refill van 200 kW te nemen omdat ik de komende maanden veel in het buitenland zal zijn.
Nu alles ineens anders is en je een refill alleen in eigen land kunt gebruiken was ik nogal gefrustreerd en dat heb ik ze ook laten weten, net zoals het eigenlijk juridisch niet helemaal correct is (immers 'tijdens het spel worden de spelregels veranderd'). Met zo'n snelle ingangstermijn en zonder overgangstermijn voor diensten (refills) die je al hebt aangeschaft zetten ze iedereen gewoon voor het blok. Dat is natuurlijk een prima manier om de klanten die je eerst naar je hebt toegelokt, weer keihard te zien weglopen...
Na wat heen-en-weer gechat hebben ze mijn refill gecancelled en het geld terugbetaald.

Op zich begrijp ik wel dat ze hun beleid hebben aangepast, het was natuurlijk niet vol te houden, maar de manier waarop het ging verdiende wat mij betreft niet de schoonheidsprijs. Wel netje dat ze zo coulant waren het terug te betalen.
Tja ik ben het wel met je eens hoor, Bonnet heeft echter gewoon de OSS (one stop shop) belastingregels van de EU vrij letterlijk toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:25
@Spike, hier hetzelfde probleem.

Stond net bij Allego in Lübeck maar 30 minuten geprobeerd zonder resultaat. Time out errors etc. Shell Recharge geprobeerd en binnen 5 seconden aan het laden. Vanavond nog even langsrijden om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoskevanT
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-03 23:25
Card Nox schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:07:
@Spike, hier hetzelfde probleem.

Stond net bij Allego in Lübeck maar 30 minuten geprobeerd zonder resultaat. Time out errors etc. Shell Recharge geprobeerd en binnen 5 seconden aan het laden. Vanavond nog even langsrijden om het te proberen.
Op de allego paal vlakbij mijn huis waar ik meestal laad ook geen succes met Bonnet. De paal staat "disabled" in de app. Met een laadkaart van q8 electric werkt ie wel gewoon. Als ik vanuit de q8 electric app probeer te laden, geeft hij een timeout met melding "not reachable" maar dan gaat ie alsnog wel laden. Dus ik denk wel dat het probleem bij allego zit. Maar de app van Bonnet gaat anders om met deze fout als de app van q8 die alsnog het laden start vermoed ik...

Ik heb het wel doorgestuurd naar de support van Bonnet, hopelijk snel opgelost anders ben ik niet veel met mijn refill...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-09 13:38
Iemand hier ervaringen met de Vattenfall pas voor het gebruik in Duitsland? Ben benieuwd of deze het doet op ENBW en Ionity. Over twee weken een weekendje Dresden, ik heb de Shell Recharge en ANWB pas achter de hand.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
@ervh Ik heb de Vattenfall pas een jaar of twee geleden op EnWB palen in Duitsland gebruikt. Ging prima (en heb nooit een afrekening ontvangen ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33
Mooi initiatief van Totalenergies om ruzie op te zoeken! (Wel besteld natuurlijk want is gratis) 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CH2iCnlazfJgyCY7x3zNANqalw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiSOFi2R7UvXZ29WQqA1nFad.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:35
Maurice- schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:57:
Mooi initiatief van Totalenergies om ruzie op te zoeken! (Wel besteld natuurlijk want is gratis) 😅
Gratis? Haha, nee, je betaalt met de gratis arbeid die je voor ze verricht door hun reclamefolders te verspreiden.

Ik maak wel lekker m'n eigen briefjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
[Afbeelding]
Kreeg van LM Arval een parkeerschijf met aan de andere kant een schijf om aan te geven hoelang je verwacht te laden. Vond het wel handig voor diegene die na je komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 08:20
bram2700 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:26:

Bij mij precies hetzelfde verhaal. Daarbij schreven ze eerst 35 pond af (verschil tussen oude refill en nieuwe) en paar minuten later weer 50 pond. Toen ik paar dagen later ging laden, schreven ze die laadbeurt af ipv de refill te gebruiken.... Iets met te snel doorvoeren van veranderingen ? :(

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

ervh schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:56:
Iemand hier ervaringen met de Vattenfall pas voor het gebruik in Duitsland? Ben benieuwd of deze het doet op ENBW en Ionity. Over twee weken een weekendje Dresden, ik heb de Shell Recharge en ANWB pas achter de hand.
Bij Aral werkt ie niet. Bij Ionity wel. Je betaalt wel door je neus, dus aanraden kan ik het niet voor Duitsland ;-)

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister een tripje naar de binnenstad van Dordrecht, alle laadpalen in zones waar je zonder ontheffing niet in mag, super handig...

Uiteindelijk bij een restaurant een paal gevonden, maar wat een gedoe daar.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Juerd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 02:52:
Ik maak wel lekker m'n eigen briefjes :)
Werkt zoiets een beetje en kom je het vaak tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:14
[Afbeelding]
Ik vind dit altijd moeilijk.

Er staat een paal tegen mijn huis.
op 125 meter 2 palen en op 400 meter ook een 1 paal.

Als de paal naast ons huis door ICE bezet is en de palen op 125 meter zijn vrij, geef ik niets door.
Er is bij ons een flink tekort aan parkeerplaatsen.
Het zijn wel je buren.....
Je krijgt dan gegarandeerd spanningen omdat ze dan zeggen "hij heeft geen zin om 125 meter te lopen"

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
driel24 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:37:
Je krijgt dan gegarandeerd spanningen omdat ze dan zeggen "hij heeft geen zin om 125 meter te lopen"
Dat argument gaat twee kanten op.

Ik ben ook al een tijdje bezig met een aanvraag en op het verkeersbesluit zijn geen bezwaren gekomen. Ik zou het dan wel wat raar vinden dat als er bij oplevering dat soort problemen komen. Dan had je ook de moeite moeten nemen om bezwaar aan te tekenen. maar dat was dan zeker ook teveel moeite.

[ Voor 38% gewijzigd door RodeStabilo op 20-06-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

[Afbeelding]
Wauw, lees die reacties eens zeg, wat een afgunst onder die mensen. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Louw Post schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:52:
[...]

En dat is waarom ik geen vertrouwen heb in de maatschappij en geen hoop voor de toekomst zie.
Wat een zuur volk overal zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

" Duracell karretjes" kom ik een aantal keer tegen inderdaad. gezeur over brandgevaar.

Of " ze kunnen maar 11kwh laden" Nee dat is de beperking van de paal :z

"fl** op…ik betaal meer wegenbelasting…."

[ Voor 9% gewijzigd door RodeStabilo op 20-06-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:14
RodeStabilo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Dat argument gaat twee kanten op.

Ik ben ook al een tijdje bezig met een aanvraag en op het verkeersbesluit zijn geen bezwaren gekomen. Ik zou het dan wel wat raar vinden dat als er bij oplevering dat soort problemen komen. Dan had je ook de moeite moeten nemen om bezwaar aan te tekenen. maar dat was dan zeker ook teveel moeite.
Klopt helemaal, gaat inderdaad twee kanten op. Maar als ik het initiatief neem van dat kaartje,
ben je toch degene die de confrontatie opzoekt.

vwb die bezwaar procedure, die ging bij mij via de staatscourant, leest (bijna) niemand.
Zou wel moeten natuurlijk, maar het is wel de realiteit.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

driel24 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:08:
[...]

Klopt helemaal, gaat inderdaad twee kanten op. Maar als ik het initiatief neem van dat kaartje,

vwb die bezwaar procedure, die ging bij mij via de staatscourant, leest (bijna) niemand.
En toch is dat hier gebeurd. Geen enkele parkeerdruk in de wijk(als iedereen thuis is dan is 70% van de plekken gevuld), de locatie van een paal is niet voor iemands woning(parkeerhaven haaks op de weg) en toch is er bezwaar ingediend. De gemeente heeft uiteindelijk een paal neergezet en met een pijl slechts 1 plek als laadplek aangeduid. Op de andere plek staat steevast dezelfde auto, zelfs als er dichterbij plekken beschikbaar zijn. Ik vermoed dat de eigenaar van die auto ook de bezwaarmaker is.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Klopt, zou ik liever ook niet doen maar goed als een paar meter verderop parkeren al een probleem is... ?
Omwonenden werden hier d.m.v een bewonersbrief op de hoogte gesteld van de publicatie en de mogelijkheid tot bezwaar maken. Naast de staatscourant komt het als hier (en als het goed is in andere gemeentes) ook in het locale sufferdje onder mededelingen van de gemeente naast alle vergunningsaanvragen etc.

Nee, als je dat dat allemaal mist en geen bezwaar maakt vind je het blijkbaar prima.
Erasmo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:21:
Ik vermoed dat de eigenaar van die auto ook de bezwaarmaker is.
Er zijn hier wel tientallen topics over maar parkeren is iets territoriaals blijkbaar ;(

[ Voor 35% gewijzigd door RodeStabilo op 20-06-2022 15:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RodeStabilo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Klopt, zou ik liever ook niet doen maar goed als een paar meter verderop parkeren al een probleem is... ?

[...]
Omwonenden werden hier d.m.v een bewonersbrief op de hoogste gesteld van de publicatie en de mogelijkheid tot bezwaar maken. Naast de staatscourant komt het als het goed is ook in het locale sufferdje onder mededelingen van de gemeente naast alle vergunningsaanvragen etc.

Nee, als je dat dat allemaal mist en geen bezwaar maakt vind je het blijkbaar prima.

[...]

Er zijn hier wel tientallen topics over maar parkeren is iets territoriaals blijkbaar ;(
Parkeren is inderdaad een soort oer-emotie met territoria als achtergrond. Het is heel bijzonder (voor m'n werk hou ik mij bezig met verkeer), mensen hebben doorgaans nooit echt heel erg problemen met veranderingen, maar OWEE!! Als je aan hun parkeervakje komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33
[...]

Haha ja, altijd genieten op Facebook.

Wat een aantal keer voorbij komt en wel wat voor te zeggen is, is dat het vaak de beste plekken zijn. Dichtst bij ingang van flats, ingang P3 Schiphol, ingang van het UMC. Van mij mogen ze deze op minder goede plekken plaatsen, dan is de kans op een laadmogelijkheid ook groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:09
Hebben hier mensen ervaring met een laadpas voor ZZP'er? Ik ga een operational leasecontract aan, zonder laadpas want dat kan ik prima zelf regelen. Nu zie ik dat de ANWB een zakelijke laadpas aanbied zonder maandelijkse kosten, maar Travelcard heeft bijvoorbeeld ook een zakelijke kaart maar die kost 8 piek per maand. Het liefst heb ik 1 kaart waarmee ik overal kan laden, en die ik direct in de administratie van m'n bedrijf kan opnemen (en ook BTW kan verrekenen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Maurice- schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:51:
[...]

Haha ja, altijd genieten op Facebook.

Wat een aantal keer voorbij komt en wel wat voor te zeggen is, is dat het vaak de beste plekken zijn. Dichtst bij ingang van flats, ingang P3 Schiphol, ingang van het UMC. Van mij mogen ze deze op minder goede plekken plaatsen, dan is de kans op een laadmogelijkheid ook groter.
Uiteindelijk komt dat alleen maar door de infrastructuur, de beste plek is vaak ook het dichts bij de bron van stroom :P

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:33
Mad-Matt schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:39:
[...]
Parkeren is inderdaad een soort oer-emotie met territoria als achtergrond. Het is heel bijzonder (voor m'n werk hou ik mij bezig met verkeer), mensen hebben doorgaans nooit echt heel erg problemen met veranderingen, maar OWEE!! Als je aan hun parkeervakje komt.
En vooral aan het stuk blik dat daar op staat...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 19-09 11:30
[Afbeelding]
Hier in Rotterdam kan je ze gewoon melden via de gemeente app. Vaak staan er dan binnen 20 minuten een boa met een bonnenboekje.Staat hier ook overal duidelijk bij: "Alleen voor opladen EV"

Dan leren mensen het vanzelf dat ze er niet moeten staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

TheJVH schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:00:
Hebben hier mensen ervaring met een laadpas voor ZZP'er? Ik ga een operational leasecontract aan, zonder laadpas want dat kan ik prima zelf regelen. Nu zie ik dat de ANWB een zakelijke laadpas aanbied zonder maandelijkse kosten, maar Travelcard heeft bijvoorbeeld ook een zakelijke kaart maar die kost 8 piek per maand. Het liefst heb ik 1 kaart waarmee ik overal kan laden, en die ik direct in de administratie van m'n bedrijf kan opnemen (en ook BTW kan verrekenen).
Geen ervaring er mee, maar check eens https://laadpastop10.nl/
Daar staat o.a. een "MKB brandstof" pas, ziet er best interessant uit ook vanwege een periode gratis laden.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
TheJVH schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:00:
Je kan bijna gewoon een willekeurige laadpas kiezen; ze hebben bij mijn weten allemaal een maandelijkse factuur en incasso achteraf. Die kun je altijd in de boekhouding gooien. Ongeacht of er sprake is van abonnementsvorm of niet.

Een XXimo-pas kan ook handig zijn, ook voor bijvoorbeeld autowassen en tol. Het is in feite gewoon een VISA creditcard, met een btw (voor zover van toepassing) factuurspecificatie per maand.

Ik zelf heb een Shell Recharge en daar doe ik alle publiek laden mee. Ik laad weinig, dus wilde geen maandelijkse kosten. Hiermee wel leuk een factuurtje voor de boekhouding, incasso, klaar. Net als iedere particulier, eigenlijk. De andere autokosten buiten het laden (parkeren, tol, autowassen) betaal ik gewoon met de betaalpas en moet ik per keer wat bonnetjes verzamelen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
wimbre schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:09:
[...]

Kreeg van LM Arval een parkeerschijf met aan de andere kant een schijf om aan te geven hoelang je verwacht te laden. Vond het wel handig voor diegene die na je komen. :P
Gratis af te halen bij de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/laadschijf

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 16:31
TucanoItaly schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:37:
[...]

Geen ervaring er mee, maar check eens https://laadpastop10.nl/
Daar staat o.a. een "MKB brandstof" pas, ziet er best interessant uit ook vanwege een periode gratis laden.
Dat is nou net 1 die helemaal niet interessant is. Abonnement van €10,77 per maand (alleen eerste 6 maanden gratis), een starttarief per laadsessie, en nog eens te hoge tarieven per kWh.

1 v/d weinige laadpassen die netjes het CPO tarief doorrekenen (dus ook echt gratis laden als de laadpaal gratis is ingesteld), en geen starttarief, abo van €3,50 per maand. Netjes eind v/d maand 1 eindfactuur, kan ook prima op naam van de zaak: Vandebron. https://laadpastop10.nl/chargecard/2/Vandebron

[ Voor 3% gewijzigd door BaSsDruM op 20-06-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-09 08:01
E-flux

zijn er hier ook mensen die net als ik een abbo hebben lopen bij e-flux?
Ik rij sinds 4 Januari EV de eerst 2/3 maanden ging alles vlekkeloos bij E-flux.
Kon netjes de actieve sessie bekijken, laadsessie stond na beëindigen ook netjes verwerkt in de app.
Nu sinds een maand of 2 loopt het wat spaak.
Geen enkele actieve laadsessie is meer te zien in de app, bij geen enkele laadpaal.
Ook mis ik in het overzicht heel wat laadsessies.

Mei bijvoorbeeld heb ik zeker een 20x geladen het overzicht en de factuur? 5 laadbeurten.
E-flux laten weten, niet hun probleem moet bij de laadpaalaanbieder zijn....

Achteraf factureren mogen ze doen volgens hun voorwaarden tot 3 maanden.
Kreeg deze maand een nafacturering van Januari (1 laadsessie), helaas voor E-flux maar deze word niet betaald. En is inderdaad netjes gecrediteerd.

Ik wil voor alles betalen maar wel graag netjes en overzichtelijk, dus zoals voorheen maandelijks achteraf.
Als ik zie wat er zichtbaar is op het overzicht en wat ik daadwerkelijk heb geladen zie ik de bui al hangen, een onoverzichtelijk zooitje.

Meerdere mensen met deze ervaring?

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ik heb nog niet geladen met E-Flux maar had deze week wel dat de pas aanvraag (5 euro) zou zijn gestondeerd door mij terwijl er helemaal niks afgeschreven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Laatst online: 01-09 14:09
TWFpa2Vs schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:05:
Ik heb nog niet geladen met E-Flux maar had deze week wel dat de pas aanvraag (5 euro) zou zijn gestondeerd door mij terwijl er helemaal niks afgeschreven is.
Ik krijg ook al twee maanden onterecht mailtjes van ze dat mijn betaling gestorneerd is. Daarna dezelfde dag een excuusmail. Zonder dat ik gereageerd heb dus.

Normaal ben ik erg tevreden over ze: CPO tarief plus 12 cent per laadbeurt, maar nu gaat er kennelijk iets mis in hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08
Rdestructo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:01:
E-flux

zijn er hier ook mensen die net als ik een abbo hebben lopen bij e-flux?
Ik rij sinds 4 Januari EV de eerst 2/3 maanden ging alles vlekkeloos bij E-flux.
Kon netjes de actieve sessie bekijken, laadsessie stond na beëindigen ook netjes verwerkt in de app.
Nu sinds een maand of 2 loopt het wat spaak.
Geen enkele actieve laadsessie is meer te zien in de app, bij geen enkele laadpaal.
Ook mis ik in het overzicht heel wat laadsessies.

Mei bijvoorbeeld heb ik zeker een 20x geladen het overzicht en de factuur? 5 laadbeurten.
E-flux laten weten, niet hun probleem moet bij de laadpaalaanbieder zijn....

Achteraf factureren mogen ze doen volgens hun voorwaarden tot 3 maanden.
Kreeg deze maand een nafacturering van Januari (1 laadsessie), helaas voor E-flux maar deze word niet betaald. En is inderdaad netjes gecrediteerd.

Ik wil voor alles betalen maar wel graag netjes en overzichtelijk, dus zoals voorheen maandelijks achteraf.
Als ik zie wat er zichtbaar is op het overzicht en wat ik daadwerkelijk heb geladen zie ik de bui al hangen, een onoverzichtelijk zooitje.

Meerdere mensen met deze ervaring?
laad je toevallig bij Allego palen die de laatste tijd allemaal offline zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

[...]

Het is ook leerzaam..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYkuHumbrXhP2saCDkVTj7d-0P4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p6ynSFALk9CIEu3AdzHqDXY2.png?f=user_large

PSN: Kjujay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik heb wel eens gebeld voor mijn eigen vastzittende kabel maar de eerste vraag was of ik het nummer van de gebruikte laadpas even wilde doorgeven ter controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

Mooi, onbruikbare tip dan.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
In ieder geval niet universeel toepasbaar :+
Pagina: 1 ... 127 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.