[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.185 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 13:19
Yo!Bananas schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:51:
Ter herinnering: vandaag de laatste kans om tegen het oude tarief met Freshmile te laden. Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen morgen.
Lijkt erop dat het €0,19 per kWh + €0,03 per minuut is geworden.

Met 3,6 kW laden wordt dan €0,69 per kWh.
Met 11kW laden wordt dan €0,354 per kWh.
Met 22kW laden wordt dan €0,272 per kWh.

Alles natuurlijk zonder rekening te houden met laadcurves etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 16:35
NielsOo schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:19:
[...]

Lijkt erop dat het €0,19 per kWh + €0,03 per minuut is geworden.

Met 3,6 kW laden wordt dan €0,69 per kWh.
Met 11kW laden wordt dan €0,354 per kWh.
Met 22kW laden wordt dan €0,272 per kWh.

Alles natuurlijk zonder rekening te houden met laadcurves etc.
Volgens mij is het zelfs €0,25 per kWh + €0,03 per minuut... :(

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
SirLct schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Zoveel mensen zoveel meningen, ik vind juist die van frankrijk totaal niet duidelijk. Je moet het net weten maar van ver lijkt het een muis en van dichtbij kan de kabel alsnog wordt gezien als rook - dus mileuzone oid dacht ik eerst.

Van het plaatje vind ik dat in het midden waar je groen heb gemarkeerd het duidelijkste. Tern? wat is dat?
Daar keek ik even overheen, maar inderdaad, misschien is dat wel het beste logo. Het is meer dat ik mij erover verbaas dat ze dit niet meteen goed oppakken en ja na het verlaten van de snelweg altijd heel snel moet beslissen welke kant op te gaan voor de laders (heb een keer in de nacht achteruit moeten rijden om die palen te halen 8)7 O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 08:14
Freshmile is per vandaag stuk duurder geworden. De Kwh prijs blijft 19 cent, maar het tarief per minuut gaat van 1 cent naar 3 cent. Dat maakt ze stuk minder aantrekkelijk. Helaas geen publieke 22KW palen bij mij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:40
smesjz schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:57:
Het is misschien een erg specifieke vraag maar misschien heeft iemand dit ook al een keer gehad.

Ik heb een lease-auto + laadpaal via Leaseplan / Allego. Mijn vrouw heeft sinds kort een hybride lease-auto (Skoda Superb Combi IV) via Alfabet. Het zou mooi zijn als zij ook thuis kan laden.

Ik kan natuurlijk gastgebruik aanzetten of mijn eigen pas gebruiken maar dat is ook niet bedoeling aangezien haar werkgever dit ook vergoed.

Dus idealiter krijgen we dus twee overzichten van Allego: eentje voor leaseplan (as-is) en eentje voor alfabet (nieuw).

Heeft iemand ervaring met het verrekenen of met een zelfde constructie?

Twee opties;

- Gastgebruik aanzetten met gasten moeten betalen. (Je kWh prijs keer 1,21 doen omdat de BTW je niet krijgt.) Nadeel; paal komt verplicht op de kaart/Google te staan. Voordeel; bezoek kan ook laden met een laadpas. De kosten krijg jij vergoedt via Shell en worden gewoon in rekening gebracht op de laadpas van je vrouw. (En eventueel bij bezoekers die laden.)
- Gastgebruik uit laten en laadpas van je vrouw apart toevoegen met een tarief. Ook weer kWh prijs keer 1,21 doen. Paal komt dan niet op de kaart en verder kan niemand laden. Ook via deze optie krijg je via Shell de vergoeding automatisch op je rekening en de laadpas van je vrouw krijgt gewoon de kosten.

Bovenstaande kun je gewoon in de Shell omgeving aanpassen. (https://account.shellrecharge.com/settings/chargepoint/)

Voor beide opties geld dat je WG verder geen kosten maakt. Gaat gewoon via laadpas <> Shell <> je rekening.

Allego lees ik nu.. :O Geen ervaring met dat backend en wat je wel/niet kunt als eigenaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 15-06-2022 12:13 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:33
Apolopo schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:57:
Freshmile is per vandaag stuk duurder geworden. De Kwh prijs blijft 19 cent, maar het tarief per minuut gaat van 1 cent naar 3 cent. Dat maakt ze stuk minder aantrekkelijk. Helaas geen publieke 22KW palen bij mij in de buurt.
Het is een beetje verwarrend: de laadpalen van WeDriveSolar bij mij in de buurt hebben sinds vandaag een tarief van € 0,25 per kWh en € 0,03 per minuut in de Freshmile app, de anderen (voor zover ze met Freshmile werken) allemaal € 0,19 per kWh en € 0,03 per minuut. En dat terwijl ze in de mail aangeven naar een 'tarif unifié' te zijn gegaan, 'pour vous simplifier la vie'.

In beide gevallen is het niet meer interessant voor onze Opel Ampera-e met zijn 1-fase AC laden, die doet max. 7,2 kW per uur, maar vaak maar de helft. Met andere laadpassen hoef ik er dan ook niet meer aan te denken om de auto op tijd weer van de laadpaal te halen vanwege het tijd-tarief.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Lijkt wel specifiek WDS, heb andere LMS palen gechecked en die staat er gewoon nog met 19/1 in.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:14
Hachy schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:12:
Lijkt wel specifiek WDS, heb andere LMS palen gechecked en die staat er gewoon nog met 19/1 in.
"mijn" paal staat nu voor 0.25/0.03.
Te duur voor 1 fase e-niro

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Inspired schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:13:
[...]

Als je auto op Google zit wel. Naar een Tesla niet.
Oei, dat snap ik niet.
Hoe moet mijn auto op Google zitten?

Ik kan vanuit Google Maps wel een route delen, maar als ik de route vanuit ABRP naar Google maps deel en daar vandaan naar de Tesla, krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
pimk schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:59:
[...]

Oei, dat snap ik niet.

Ik kan vanuit Google Maps wel een route delen, maar als ik de route vanuit ABRP naar Google maps deel en daar vandaan naar de Tesla, krijg ik een foutmelding.
Ja, dat klopt. Tesla kan daar niks mee. Een auto die bijvoorbeeld op Google (Android) zit wel. :) Misschien andere auto's ook wel. Dat weet ik niet. Maar een Tesla sowieso niet. Je kunt naar een Tesla alleen één locatie delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:37
[...]

Oei, dat snap ik niet.

Bedoeld wordt denk ik Android Auto (of Apple CarPlay). ABRP werkt daarmee.

Maar als je een tesla hebt, werkt die navigatie dan niet nóg better?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Prullenbak84 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Bedoeld wordt denk ik Android Auto (of Apple CarPlay). ABRP werkt daarmee.

Maar als je een tesla hebt, werkt die navigatie dan niet nóg better?
Ja en nee. Hij werkt super goed. Enige nadeel is dat hij geen 3rd party laders mee neemt in de planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:59
[...]

Oei, dat snap ik niet.

Ik denk auto's die van Google gebruik maken zoals de Polestar of Mach-e.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuby
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-06-2023
Hachy schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:12:
Hmm, het Freshmile tarief bij LMS-palen waar ik altijd met Freshmile laadde zijn wel verhoogd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuby
Waar het in mijn woonplaats op lijkt is dat 'snelle' laders (>11 kW) bij Freshmile €0,25/kWh + €0,03/min kosten, en de 'langzamere' laders €0,19/kWh + €0,03/min

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:01
Vandaag iets raars meegemaakt. In verband met mijn werk kom ik vaak op het adres Spoorstraat 5 te Wognum. Daar staat een laadpaal van EV-Box die met slechts 3,7 kW kan laden. Dat is verder geen probleem, want ik kan in 5 uur dan weer voldoende bijladen.

Ik heb de kabel in de paal en de auto gestoken en daarna mijn EcoTap pas langs de paal gehaald. Helaas begon de ring met LED-jes rood te knipperen. Daarna de passen van Chargepoint US, EV-Company en Shell Recharge New Motion geprobeerd, maar helaas hetzelfde probleem. Kortom, het laden lukte niet.

Het probleem gemaild naar de helpdesk van EV-Box en van hen krijg ik het volgende antwoord:"Op dit station heeft de laatste transactie plaatsgevonden op 20/9/2021. Het station is gemigreerd naar de nieuwe Everon omgeving op 25/9/2021. Daar is het station echter niet aangemeld door de eigenaar van dit station en er is geen lopend abonnement op dit station te vinden. Dit verklaart waarschijnlijk waarom er niet geladen kan worden."

Met dit antwoord naar het bedrijf gegaan waar de laadpaal staat. Zij weten niets van een migratie en wisten niet eens dat de laadpaal niet meer werkte. Echter, ze gaan verder ook geen actie ondernemen, omdat ze geen idee hebben bij wie ze dan moeten aankloppen.

Als EV-rijder kom je zo wel van een koude kermis thuis: Je ziet een lader met 2 aansluitingen die allebei vrij zijn. Je denkt dus even te kunnen bijladen. Maar helaas krijg je een foutmelding. Het bedrijf waar de paal staat, kan/wil de storing niet oplossen. EV-Box zegt ook niets te gaan doen. Dit betekent dat er dus 2 laadpalen voor Piet Snot in het openbaar staan. Het lijkt wel Frankrijk waar de helft van de palen het niet doet!

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03
Mad-Matt schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:21:
Bedankt voor de reacties. We gaan het ervaren. Onze nieuwe auto heeft een bereik van ca. 250km (volgens tests, dus niet WLTP) wat voor ons doorgaans meer dan voldoende is aangezien we in de straat kunnen laden en vlak voor onze afrit zit een tankstation met snellader, dus die zouden we snel kunnen pakken als het echt nodig is. (Mijn zus woont alleen in Limburg, ruim 160km rijden enkele reis en daar zijn geen laders in de directe omgeving. Dus ik denk dan maar een bakkie doen langs de snelweg en ff bij laden)

(Het is even een omschakeling in mindset qua rijden)
en je gaat niet voor een half uurtje naar je zus, dus als je bij haar een paar uur aan de granny kunt is dat wellicht ook genoeg.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
sbin schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Uiteraard

[...]

Tja, als jij voor een paar cent meer liever de stad in wil rijden om ergens uren lang aan een AC lader wil hangen. Ieder zijn ding. Ik ben liever na een half uur weer weg. Tenzij ik ergens in een parkeergarage in kan prikken. En vrijwel overal snelladers schromelijk overdreven? Kom je wel eens op de snelweg?
ik denk i.d.d. dat het steeds lastiger wordt om in NL nog een stukje snelweg te ontdekken waar je niet binnen ca. 30-50km een snellader hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
nathalia schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:16:
Vandaag iets raars meegemaakt. In verband met mijn werk kom ik vaak op het adres Spoorstraat 5 te Wognum. Daar staat een laadpaal van EV-Box die met slechts 3,7 kW kan laden. Dat is verder geen probleem, want ik kan in 5 uur dan weer voldoende bijladen.

Ik heb de kabel in de paal en de auto gestoken en daarna mijn EcoTap pas langs de paal gehaald. Helaas begon de ring met LED-jes rood te knipperen. Daarna de passen van Chargepoint US, EV-Company en Shell Recharge New Motion geprobeerd, maar helaas hetzelfde probleem. Kortom, het laden lukte niet.

Het probleem gemaild naar de helpdesk van EV-Box en van hen krijg ik het volgende antwoord:"Op dit station heeft de laatste transactie plaatsgevonden op 20/9/2021. Het station is gemigreerd naar de nieuwe Everon omgeving op 25/9/2021. Daar is het station echter niet aangemeld door de eigenaar van dit station en er is geen lopend abonnement op dit station te vinden. Dit verklaart waarschijnlijk waarom er niet geladen kan worden."

Met dit antwoord naar het bedrijf gegaan waar de laadpaal staat. Zij weten niets van een migratie en wisten niet eens dat de laadpaal niet meer werkte. Echter, ze gaan verder ook geen actie ondernemen, omdat ze geen idee hebben bij wie ze dan moeten aankloppen.

Als EV-rijder kom je zo wel van een koude kermis thuis: Je ziet een lader met 2 aansluitingen die allebei vrij zijn. Je denkt dus even te kunnen bijladen. Maar helaas krijg je een foutmelding. Het bedrijf waar de paal staat, kan/wil de storing niet oplossen. EV-Box zegt ook niets te gaan doen. Dit betekent dat er dus 2 laadpalen voor Piet Snot in het openbaar staan. Het lijkt wel Frankrijk waar de helft van de palen het niet doet!
Tja daar doe je weinig aan, enige wat je kan doen is hem defect melden of verwijderen op bijvoorbeeld Chargemap. Dan rijden andere in elk geval niet meer op basis van apps daarheen met de verwachting te kunnen laden.

De reactie van EV-Box snap ik wel, als de eigenaar de paal niet wil aanmelden / betalen voor het abonnement houdt het voor hen natuurlijk ook gewoon op. En het laten hangen of verwijderen van een dus niet meer werkende paal is ook een keuze van de eigenaar. Het probleem ligt dus bij dat bedrijf maar als zij er voor kiezen een niet werkende paal te laten hangen dan is dat hun goed recht, al snap ik je frustratie zeker. Waarschijnlijk is het pure onkunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
macmellow schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:15:
[...]

Kan je hem niet als publieke paal instellen? Dan krijg jij gewoon jouw tarief uitgekeerd van Allego en betaal jij of je vrouw met je laaddruppel van de leasemij alsof je bij een openbare paal staat..

Lijkt mij de oplossing, wg betaald en jij krijgt het geld.
Ah ja, het is inderdaad heel simpel en had er nog niet eens over nagedacht. Ik heb nu haar laadpas kunnen koppelen als pas voor gastgebruik in Allego portal zonder dat ik paal op openbaar moeten zetten.
Bij een nieuwe pas met gastgebruik staat er: "Sessie kosten gebaseerd op het vergoedingstarief.
Energie wordt vergoed aan de huiseigenaar en gefactureerd aan de leverancier van de laadpas; de leverancier kan additionele kosten berekenen in de facturatie naar hun klant."

Dus dat is makkelijker dan verwacht en ik krijg dus zowel Tesla + Skoda laadkosten vergoed en verdere facturatie gaat buiten mij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:22
nathalia schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:16:

Vervelend. Maar het verhaal van EVBox is wel voor mij herkenbaar. Mijn privé 1-fase 7,4 kW paal is ook afgelopen najaar “gemigreerd”. Was best lastig omdat de database van EVBox niet klopte.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Die migratie bij evbox was echt een drama, bij mijn werkgever ook behoorlijk wat problemen mee gehad

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 10:46
Heb een mailing vanuit Bonnet ontvangen, grootste wijziging is dat je moet aangeven waar je woont en vervolgens in andere landen alleen ‘pay as you go’ kan laden. Je kan dus geen gebruik maken van een aangekocht tegoed en/of indien dat tegoed op is doorladen tegen dat tarief. Uiterlijk 22-6 moet je dit in de app aangegeven hebben.

Dat maakt het helaas wat minder aantrekkelijk. Ik vraag me overigens wel af of ze deze differentiatie mogen aanbrengen. Ik vergelijk het met de MB’s bij je mobiele abonnement, die mag je ook binnen heel Europa gebruiken. Of gaat dit hier niet op omdat Bonnet in basis UK is?

[ Voor 4% gewijzigd door Niek_ op 16-06-2022 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 19:37
Helaas is het gebruik over de grens veel minder interessant geworden, vooral als je een grote bundel hebt, maar dit zijn de NL tarieven bij de kleinste bundel die €18 gaat kosten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uItOh0y7ApfKD1Nn6c6iaTWQoHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ydCCY2qlIye9q4GoUx2xKOM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Bula op 16-06-2022 07:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
Waar jullie overheen hebben gelezen en wat mogelijk belangrijker is; de prijzen in de UK gaan fix omhoog. Dat is natuurlijk voorlopig alleen UK maar dat kan bijna niet anders dan dat ze dat hier ook moeten gaan doen…

Heb mn refill op 200 gezet om nog even zoveel mogelijk goedkope kWh’s binnen te halen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Niek_ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 05:13:
Heb een mailing vanuit Bonnet ontvangen, grootste wijziging is dat je moet aangeven waar je woont en vervolgens in andere landen alleen ‘pay as you go’ kan laden. Je kan dus geen gebruik maken van een aangekocht tegoed en/of indien dat tegoed op is doorladen tegen dat tarief. Uiterlijk 22-6 moet je dit in de app aangegeven hebben.

Dat maakt het helaas wat minder aantrekkelijk. Ik vraag me overigens wel af of ze deze differentiatie mogen aanbrengen. Ik vergelijk het met de MB’s bij je mobiele abonnement, die mag je ook binnen heel Europa gebruiken. Of gaat dit hier niet op omdat Bonnet in basis UK is?
Vind het vooral vreemd dat de prijzen van bonnet ook serieus omhoog gaan vanaf 22 juni, enkel voor UK. Is gewoon even uitstel van executie voor overige landen om zelfde prijs als UK te betalen.

Voor mij is bonnet nu redelijk onbruikbaar.
Ik laad in België enkel op thuis of via laadpas werk. (Gebeurt zelden overigens, 95% thuis)

In buitenland zoek ik wel naar snelladers en net dan ga ik overal de pay as you go tarieven moeten betalen. (Lees: volle pot)

Dus zitten ze ongeveer op de pricing van Tesla supercharger weer. Dat is dan weer interessanter om terug bij Tesla te laden omwille van meer stalls per locatie.

It was fun while it lasted. 😉
Was te verwachten en toch even plezier van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Dan was de hamster-strategy die menig al voorzien hadden geen slechte. Het meest vervelende is nu dat die bundel alleen in nld geldig is en niet meer in het buitenland, al is het in het buitenland voor een ionity nog immer een goede deal als je geen andere pas hebt (bv een kia of ford pas met het goedkope abo tarief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 14:02
Op zich zijn de prijzen nog steeds niet verkeerd.
Zelfs met de goedkoopste refill ben ik bij de Allego paal voor mijn deur goedkoper uit dan het cpo tarief.

https://www.joinbonnet.com/pricing

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Jaapio_B schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:40:
Op zich zijn de prijzen nog steeds niet verkeerd.
Zelfs met de goedkoopste refill ben ik bij de Allego paal voor mijn deur goedkoper uit dan het cpo tarief.

https://www.joinbonnet.com/pricing
Ook als ze de nieuwe UK prijzen hanteren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbFuUllpbOUtktSw7Yaq-lvFnfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XY0w2nKy180WRI9vSDXzMW77.jpg?f=fotoalbum_large

Verwacht toch dat we deze prijzen snel zullen zien.
Wolly schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:44:
[...]

Met 41 cent per kWh zitten ze toch nog wel wen flink stuk onder de Tesla tarieven.
Voorlopig nog wel ja..
Ga in Augustus op vakantie en tegen dan zal de uk-prijs wel doorgevloeid zijn. :P

[ Voor 16% gewijzigd door frye op 16-06-2022 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
frye schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:08:
[...]

Vind het vooral vreemd dat de prijzen van bonnet ook serieus omhoog gaan vanaf 22 juni, enkel voor UK. Is gewoon even uitstel van executie voor overige landen om zelfde prijs als UK te betalen.

Ik laad in België enkel op thuis of via laadpas werk. (Gebeurt zelden overigens, 95% thuis)

In buitenland zoek ik wel naar snelladers en net dan ga ik overal de pay as you go tarieven moeten betalen. (Lees: volle pot)

Dus zitten ze ongeveer op de pricing van Tesla supercharger weer. Dat is dan weer interessanter om terug bij Tesla te laden omwille van meer stalls per locatie.

Met 41 cent per kWh zitten ze toch nog wel wen flink stuk onder de Tesla tarieven.

Waar is trouwens de refill van 200kWh gebleven, ik heb nog een code voor 1 gratis refill maand ;)

Edit: foutje, moest naar rechts swipen

[ Voor 36% gewijzigd door Wolly op 16-06-2022 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Ik laad in Nederland uitsluitend met de zakelijke laadpas. Tijdens mijn laatste reis heb ik eerst met Bonnet (free chargers) geladen en toen die gebruikt waren met Freshmile geladen.

In de praktijk zal ik Bonnet alleen in het buitenland gebruiken. Nu begrijp ik dat na opgave woonland deze in het buitenland alleen tegen “PAYG roaming rates” kan gebruiken. Wat als men als woonland b.v. Frankrijk opgeeft? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commichael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 07:19
frye schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:08:
[...]

Ik was juist wat refill aan het opbouwen voor de zomervakantie, echt jammer dat deze niet meer in andere landen te gebruiken is. :'(

Verder is Bonnet voor mij momenteel niet meer interessant. De laders in mijn wijk ondersteunen ze niet en in NL nog nooit een snellader nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Hmm, ik heb nog ruim 200 refill tegoed. Nog maar een maandje verlengen om het op te kunnen maken. Maar daarna niet meer Interessant. Jammer maar was te verwachten.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuby
Zijn er na de prijsstijging bij Freshmile nog laadpasaanbieders waarbij je netto (incl. eventuele kosten per tijdseenheid) nog <€0,30/kWh betaald (evt. concessies in Branbant en Limburg daargelaten)? In de afgelopen maanden laadde ik altijd met Freshmile (netto ca. €0,26/kWh), en met Bonnet indien ik gratis kon laden met promotiecodes. Maar nu lijkt een refill subscription van 200 kWh (€0,30/kWh) de goedkoopste optie die ik ken. Gezien de forse prijsstijging in de UK zal dat idd ook gaan doorsijpelen naar de rest van Europa, dus zo snel mogelijk een subscription om zoveel mogelijk kWh's tegen het €0,30/kWh tarief binnen te harken is een tactiek die het overwegen waard is. Om overgebleven kWh's mee te blijven nemen moet je natuurlijk een refill houden, dus bij een evt. forse prijsstijging zul je 'gedwongen' worden om nog maandelijks duurdere kWh's in te kopen om die goedkope kWh's in je credit niet te verliezen.

Enfin, lang verhaal. Maar: klopt het dat er geen aanbieders meer zijn met tarieven <€0,30/kWh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
Mad-Matt schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:21:
Bedankt voor de reacties. We gaan het ervaren. Onze nieuwe auto heeft een bereik van ca. 250km (volgens tests, dus niet WLTP) wat voor ons doorgaans meer dan voldoende is aangezien we in de straat kunnen laden en vlak voor onze afrit zit een tankstation met snellader, dus die zouden we snel kunnen pakken als het echt nodig is. (Mijn zus woont alleen in Limburg, ruim 160km rijden enkele reis en daar zijn geen laders in de directe omgeving. Dus ik denk dan maar een bakkie doen langs de snelweg en ff bij laden)

(Het is even een omschakeling in mindset qua rijden)
Om welke auto gaat het, en is jouw rijstijl gelijk aan wat je als " test" hebt gelezen?

Hoe sommige "van ons" B) het benaderen:

160km x2 =320km te gaan
- 250km bereik geeft
70km TE KORT

Ga ik voorzichtig uit van 1:5 (200wh/km) zou je dus 14kWh te kort komen.

Granny charger (welke? ) zou pakweg 12A (?) kunnen laden en dat zou 2.7kWh zijn (ex verliezen).

14kWh / 2.7kWh ~ 5 uur laden.

* ik neem aan dat je na zo'n ritje meer dan "een" bakkie doet, wellicht zelfs lunch oid?
* het is een langere rit dus de auto heeft tijd om op te warmen dus láger gemiddelde verbruik
* wellicht door je snelheid 10km/uur te laten zakken (maakt véél uit!) kan je tóch net heen /terug
* 160km = zomer of winter km?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 12:29

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
commichael schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:52:
[...]

Ik was juist wat refill aan het opbouwen voor de zomervakantie, echt jammer dat deze niet meer in andere landen te gebruiken is. :'(

Verder is Bonnet voor mij momenteel niet meer interessant. De laders in mijn wijk ondersteunen ze niet en in NL nog nooit een snellader nodig gehad.
Waar zien jullie dat je refill niet in het buitenland te gebruiken is? Ik heb nog geen mail ontvangen en zie het op de website ook niet staan.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
Terrie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:28:
[...]

Waar zien jullie dat je refill niet in het buitenland te gebruiken is? Ik heb nog geen mail ontvangen en zie het op de website ook niet staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snd4mR_bIvCs_YDuxMUG5kp-omI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1fixZupxb9hsHWQ1aJI7bLrl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 12:29

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Dank voor de snelle reactie. Ga morgen naar italie, dus mijn refill plan kan op de schop. Dat wordt voornamelijk ionity laden met mijn plugsurfing pas tegen 35ct kwh. Weet iemand of de kortingscodes met free charges wel blijven?

Zie het nu ook op de site staanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hTcmNmw79KIj9vySVzF9_RACOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7QvTRa3E3UPUO3xp5U3LIEM.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Terrie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Dank voor de snelle reactie. Ga morgen naar italie, dus mijn refill plan kan op de schop. Dat wordt voornamelijk ionity laden met mijn plugsurfing pas tegen 35ct kwh. Weet iemand of de kortingscodes met free charges wel blijven?

Zie het nu ook op de site staan[Afbeelding]
Naar aanleiding van je opmerking over 35ct kWh bij Ionity bekeek ik Plugsurfing op laadpastop10. Ik zie daar een veel hoger tarief vermeld voor Ionity met Plugsurfing? Heb jij nog een mooie deal weten te vinden?

Nvm, moet beter zoeken in het topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ach ja, dat Bonnet dit niet waar kon blijven maken voor 42 cent, was ook wel te verwachten. Wel grappig dat het voor ons dus blijkbaar eerst nog een centje goedkoper wordt ;)

Ik heb tot nu toe vooral gebruik gemaakt van de kortingscodes en referral. Zodoende echt al vaak opgeladen en in totaal nu iets van 6 euro betaald aan ze ofzo.

Vooralsnog nog altijd een prima optie voor snelladen bij fastned en ionity, en met kortingscode in de straat. En als ze ook hier de prijzen gaan verhogen, dan kijken we wel weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik meen hier in het topic te hebben gelezen dat iemand zelfs refills opspaarde om toekomstige prijsstijgingen te compenseren...dan zit je met zo'n wijziging ook tegen een andere situatie aan te kijken.

Je hebt immers betaald om die kWh'en te gebruiken binnen Europa en nu limiteren ze dat tot één gekozen land. En dan ook nog eens vanaf volgende week.

Alle begrip dat ze iets moesten doen, maar voor de klanten die een product gekocht hebben kan je niet achteraf het product ten nadele ervan aanpassen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 08:20
Wolly schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:48:
Ik meen hier in het topic te hebben gelezen dat iemand zelfs refills opspaarde om toekomstige prijsstijgingen te compenseren...dan zit je met zo'n wijziging ook tegen een andere situatie aan te kijken.

Je hebt immers betaald om die kWh'en te gebruiken binnen Europa en nu limiteren ze dat tot één gekozen land. En dan ook nog eens vanaf volgende week.

Alle begrip dat ze iets moesten doen, maar voor de klanten die een product gekocht hebben kan je niet achteraf het product ten nadele ervan aanpassen vind ik.
Ik heb hetzelfde, net deze week naar refill 200 gegaan om in de vakantie leuk te kunnen gebruiken. Passen ze de voorwaardes aan...
Denk dat ze dit niet mogen doen (ik heb betaald voor een afgesproken dienst), maar waar kan je je recht halen.

Jammer, was wel blij met bonnet.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Voor vakanties is Bonnet nu niet echt bruikbaar meer, hoewel het Pay as you go tarief bij de meeste hyperchargers nog steeds niet super hoog is.

Jammer voor de mensen die aan het sparen waren. Iedereen wist dat het een kwestie van tijd was voordat de tarieven zouden stijgen, ik gunde veel mensen nog wel een voordelige zomervakantie ;)
Can I charge abroad with Bonnet?

Yes, you can use Bonnet to charge outside of your home country. The price of the electricity will be in the local currency and at the local PAYGO rate of the country in which the charger you're using is located. As an example, if you're a UK driver going on holiday to France, all your charges in France will be in Euros and at Bonnet's PAYGO rate in France.

[ Voor 37% gewijzigd door Hachy op 16-06-2022 09:11 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
Gaat niet helemaal goed volgens mij.
Heb land gekozen, en nu is mijn maandbedrag €20 geworden, terwijl dit €18 moet zijn.

Of zullen dit de ""nieuwe" prijzen voor NL zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98GhI0LaFdv4yl4u9BsbSWg1Lrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qt5RIFWDyXJQJfGkQTWsk9vf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Ik heb Bonnet eigenlijk niet nodig in Nederland, dus ik ga eerst maar eens proberen om mijn land op Duitsland te zetten voor mijn vakantie richting Italië in Juli.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Hansieo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:16:
[...]

Om welke auto gaat het, en is jouw rijstijl gelijk aan wat je als " test" hebt gelezen?

160km x2 =320km te gaan
- 250km bereik geeft
70km TE KORT

Granny charger (welke? ) zou pakweg 12A (?) kunnen laden en dat zou 2.7kWh zijn (ex verliezen).

* ik neem aan dat je na zo'n ritje meer dan "een" bakkie doet, wellicht zelfs lunch oid?
* het is een langere rit dus de auto heeft tijd om op te warmen dus láger gemiddelde verbruik
* wellicht door je snelheid 10km/uur te laten zakken (maakt véél uit!) kan je tóch net heen /terug
Of gewoon op de terugrit een kwartiertje aan een snellader en ca 7€ stroom betalen.
Maak het probleem niet groter dan het is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hachy schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:06:
Voor vakanties is Bonnet nu niet echt bruikbaar meer, hoewel het Pay as you go tarief bij de meeste hyperchargers nog steeds niet super hoog is.

[...]
Je vergeet één belangrijk ding, er zijn nu minder landen waar je Bonnet kan gebruiken. Dus Pay as you go is leuk, mits je je in een land bevindt waar het kan.
Can I use Bonnet in my country?

The Bonnet app is available for use in Austria, Belgium, France, Germany, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Spain, Sweden, Switzerland and the United Kingdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:24
[...]
Eens Bonnet is nog steeds voordelig. Je zou overigens ook een tweede "buitenland" account aan kunnen maken op naam van je partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Misschien is dit een stomme vraag, (die volgens sommigen hier niet thuishoort ;) ) Maar waar pas je eigenlijk je locatie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bula
Prullenbak84 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:25:
Misschien is dit een stomme vraag, (die volgens sommigen hier niet thuishoort ;) ) Maar waar pas je eigenlijk je locatie aan?
Na het updaten van de app, krijg je vanzelf de landkeuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hansieo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:16:
[...]

160km x2 =320km te gaan
- 250km bereik geeft
70km TE KORT

Tips zijn altijd welkom, ik moet echt anders gaan denken dan met een benzine auto.

Met een bakkie doen bedoel ik halverwege langs de snelweg en dan gelijk aan de lader. Bij m'n zus zijn we doorgaans een stuk langer dan een bakkie :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Ik denk dat Bonnet ook rekening houdt met de valutarisico's van bv the UK en met lokale afspraken van laadpaalexploitanten. Bij de eerste afschrijving 2 maanden geleden stond het GBP op 1.19 Euro, nu op 1.16.
En het is natuurlijk wat naief om te denken dat ze dit tot in de eeuwigheid vol kunnen houden.

Ik moet voor mijn werk regelmatig naar België toe en laad dan onderweg bij Fastned, dus voor mij blijft het interessant, zeker met af en toe een korting, of een free charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo!Bananas
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 22:45
Tuby schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:09:
[...knip...] klopt het dat er geen aanbieders meer zijn met tarieven <€0,30/kWh?
Het klopt niet helemaal, Freshmile kan nog steeds erg interessant zijn.

Bij de AC paal bij mij om de hoek is de prijs bij laden op 11 kW effectief omhoog gegaan van 25 naar 34,5 cent per kWh. Echter, als je in de Freshmile app zoekt naar chargers >50kW zie je dat de prijs ook 19 cent plus 3 cent per minuut is. Als ik bereken met een gemiddeld laad snelheid van 43 kW kom ik uit op maar 23 cent per kWh (!). Bij hogere laadsnelheden wordt het nog goedkoper.

Ok, minder keuze van laad locaties maar het tarief is erg aantrekkelijk, zeker voor Shell Recharge
.

[ Voor 0% gewijzigd door Yo!Bananas op 16-06-2022 10:13 . Reden: Back to earth with a bang. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
Yo!Bananas schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:46:
[...]

Het klopt niet helemaal, Freshmile kan nog steeds erg interessant zijn.

Bij de AC paal bij mij om de hoek is de prijs bij laden op 11 kW effectief omhoog gegaan van 25 naar 34,5 cent per kWh. Echter, als je in de Freshmile app zoekt naar chargers >50kW zie je dat de prijs ook 19 cent plus 3 cent per minuut is. Als ik bereken met een gemiddeld laad snelheid van 43 kW kom ik uit op maar 23 cent per kWh (!). Bij hogere laadsnelheden wordt het nog goedkoper.

Ok, minder keuze van laad locaties maar het tarief is erg aantrekkelijk, zeker voor Shell Recharge.
Weet je dit zeker? is dit niet €0,30 ipv € 0,03 ?
Ik dacht gisteren hetzelfde tot ik het zag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bula schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:48:
[...]

Ik zie dit bij een laadpaal bij mij in de wijk, erg goedkoop:

Prijzen
Minimumsaldo op uw rekening vereist: € 19,00

€ 0.19 / kWh + € 0.03 / min

Normaal vraagt (Allego in dit geval) € 0,37 kwh.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo!Bananas
Bula schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:48:
[...]

Dûh. Goed lezen is ook een vak. Sorry, dan wordt het bijna 61 cent bij DC laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Yo!Bananas op 16-06-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Bula schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:27:
[...]

Na het updaten van de app, krijg je vanzelf de landkeuze
Ah ja. Ik zag geen update van bonnet maar de App Store liep gewoon even achter ofzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bula
Mad-Matt schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:51:
[...]

Prijzen

Dit is bij AC, daar rekenen ze € 0,03/min
Bij veel DC palen rekenen ze € 0,30/min
Ionity zag ik zelfs voor € 0,71/min

Het wordt er niet overzichtelijker op :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuby
Mad-Matt schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:51:
[...]

Prijzen

Ja, maar stel je laadt een uur lang met 11kW. Dan betaal je (€0,19 × 11) + (60 × €0,03) = €0,35/kWh. Rekening houdend met laadurves en load balancing zul je in de praktijk na een laadbeurt mogelijk boven die €0,37/kWh komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 18-09 20:21
Momenteel nog een code in de Bonnet app voor een gratis refill en nog niet de update gedaan. Ik denk dat ik eerst de refill maar aanschaf en daarna de app update voor het geval het met de nieuwe versie niet meer werkt.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Peutpeut schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:42:
Momenteel nog een code in de Bonnet app voor een gratis refill en nog niet de update gedaan. Ik denk dat ik eerst de refill maar aanschaf en daarna de app update voor het geval het met de nieuwe versie niet meer werkt.
Ik vroeg mij ook al af wat er met de promocodes zou gebeuren. Vervallen deze, wissen ze de ongebruikte promocodes die niet meer geldig zijn of blijft alles bij het oude?

Deze reactie op een ander forum is net wat te onduidelijk :'(
also ich habe mich auf bonnet schon mal aktualisiert => Land und paying method wieder neu eingegeben ( es wird nach jedem Länderwechsel..sprich auch bei Neueingabe..danach gefragt).

von meinen promo-codes sind 2 noch da!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wesco
Ik heb de nieuwe Bonnet tarieven per land maar even op een rijtje gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uT9KQq1Mx5GgLHd4HMiUBTQ6pYA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IMtXyFLHWEOAbz3eFapvPjEY.png?f=user_large

De huidige prijzen in Euro's zijn omgerekend vergelijkbaar met de huidige Britse prijzen in ponden.

De nieuwe prijzen in de UK vanaf 22/6 zijn gemiddeld zo'n 50% hoger, dus wij kunnen op het vasteland van Europa ook nog wel een vergelijkbare prijsstijging verwachten. De energiemarkt is immers een globale markt. De reden waarom ze die prijsstijging in nog niet hebben aangekondigd is waarschijnlijk vanwege de onzekerheid over de (mogelijke?) BTW-verlaging per 1 juli. Misschien willen ze beide combineren om zo de pijn van de prijsstijging wat te verzachten.

Met eenzelfde prijsstijging van zo'n 50% en de BTW-verlaging zou je op een Europees PAYG-tarief uitkomen van rond de € 0,55, dat blijft nog steeds aantrekkelijk bij de snelladers van Fastned, Allego en Ionity onderweg.

De meest opvallende landen die (voorlopig) niet meer meedoen met Bonnet zijn Denemarken, Noorwegen en Portugal. Blijkbaar had hun netwerk daar onvoldoende landelijke dekking. Het zou ook raar zijn als je daar dan wel een bundel kunt aanschaffen maar die nauwelijks kunt gebruiken, zeker nu de bundels alleen nog maar in één land bruikbaar zijn.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoskevanT
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-03 23:25
Ik heb net nog eens geladen met bonnet. De refill van 200kwh deze maand is al volledig opgebruikt dus ik betaal per charge aan 0,25£/kwh.

Krijg ik nu een afrekening voor deze laadbeurt van 10,34€ voor 25kwh te laden. Dat komt op 0,4€/kwh terwijl dit normaal rond de 0,3€/kwh (of 0,25£/kwh) zou moeten liggen...

Heb een support request gedaan, ben benieuwd wat antwoord ik ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo!Bananas
Bula schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Het wordt er niet overzichtelijker op :?
Vergeet niet dat de Fransen dit hebben doorgevoerd om onze leven makkelijker te maken.... :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lekkere quote van de ANWB in het NOS artikel Laadpaalstress lokt elektrische rijder op vakantie naar brandstof:
"Zo moet je in Oostenrijk bijvoorbeeld niet alleen voor de stroom betalen, maar ook voor het bezet houden van de paal. In die tijd kan er niemand anders laden. Dus als je overnacht en je auto drie dagen laat staan, kan er een gepeperde rekening op je deurmat vallen."
It's not a bug, it's a feature. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
JoskevanT schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:34:
Ik heb net nog eens geladen met bonnet. De refill van 200kwh deze maand is al volledig opgebruikt dus ik betaal per charge aan 0,25£/kwh.

Krijg ik nu een afrekening voor deze laadbeurt van 10,34€ voor 25kwh te laden. Dat komt op 0,4€/kwh terwijl dit normaal rond de 0,3€/kwh (of 0,25£/kwh) zou moeten liggen...

Ik vermoed dat ze sinds vandaag, als je nog geen land hebt ingesteld, er van uit gaan dat je in UK woont, en dan krijg je in Nederland dus het Pay As You Go-tarief van Nederland van € 0,41 per kWh. België idem dito.

Ook als je refill-bundel nog niet op is trouwens, de refill-bundel is alleen nog bruikbaar in je eigen/gekozen land. Door je land te selecteren (evt. na een update van de app) krijg je in dat land in elk geval het tarief van je refill-bundel.

Maar ik ben ook benieuwd wat Bonnet zegt, ze zullen het vandaag qua support wel razend druk hebben met alle veranderingen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Bigs schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:39:
Lekkere quote van de ANWB in het NOS artikel Laadpaalstress lokt elektrische rijder op vakantie naar brandstof:

[...]

Aan die teksten in de artikels merk je toch direct dat de journalist die dit artikel schreef alles heeft van "horen" zeggen".
Als die nu eens een paar uur op dit topic zou rondneuzen, dan ...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula

Dit komt dus overeen met wat er bij mij in de app staat na de update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9tkDGnhzA3Wyr7--5N8_oIL8Pw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oa0UlypaY5Dp3KHIMXM8Colv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05

Jammer voor de mensen die aan het sparen waren. Iedereen wist dat het een kwestie van tijd was voordat de tarieven zouden stijgen, ik gunde veel mensen nog wel een voordelige zomervakantie ;)

[...]
Mja, niet voor iedereen die aan het sparen was/is. Ik gebruik het eigenlijk alleen in Nederland. En heb nu:
  • 532kWh te gebruiken (incl promoties)
  • 255kWh gebruikt (incl promoties)
  • en voorlopig nog maar 59,- uitgegeven
De 20e komt daar hopelijk nog een 200kWh refill van 59,- bij en vervolgens zet ik het zo lang als het nodig is op de laagste refill mogelijkheid tot het op is gebruikt en dan kijken we wel weer verder, kan goed zijn dat ik dan alsnog bij Bonnet blijf omwille van gemak.

Omgerekend heb ik dan 987kWh voor 118,- oftewel 12 cent per kWh en rond de 5000km daarvoor af te leggen. Ben nog steeds erg blij met Bonnet maar inderdaad, het zou naief zijn te denken dat dit oneindig door kon gaan.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
bokkow schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Mja, niet voor iedereen die aan het sparen was/is. Ik gebruik het eigenlijk alleen in Nederland. En heb nu:
De 20e komt daar hopelijk nog een 200kWh refill van 59,- bij en vervolgens zet ik het zo lang als het nodig is op de laagste refill mogelijkheid tot het op is gebruikt en dan kijken we wel weer verder, kan goed zijn dat ik dan alsnog bij Bonnet blijf omwille van gemak.

Omgerekend heb ik dan 987kWh voor 118,- oftewel 12 cent per kWh en rond de 5000km daarvoor af te leggen. Ben nog steeds erg blij met Bonnet maar inderdaad, het zou naief zijn te denken dat dit oneindig door kon gaan.
Hier blijft het gewoon jammer dat ik rond zowel thuis als mijn kantoor geen palen heb via Bonnet. Anders had ik er prima bijgebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 21:20
Peutpeut schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:42:
Ik heb nog 5 gratis refills en een 25% kortingscode in de app staan (nog geen EV, vast codes aan het verzamelen).
De "code woorden" staan er niet meer bij staat alleen:
Charge Discount
100% off for the next 1 charge!

Lijkt erop dat ze blijven staan.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bula
Bula schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Dit komt dus overeen met wat er bij mij in de app staat na de update:

[Afbeelding]
En nu een melding : you have successfully downgraded to a 50 kWh Refill

Terwijl ik niks heb gedaan, maar de prijs staat nu wel correct: € 18,00 voor 50 kWh, dus € 0,36/kWh

edit: en nu is mijn tegoed weg 8)7 Nou Ja, ze zijn blijkbaar druk bezig. Zal vast goed komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bula op 16-06-2022 16:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoskevanT
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-03 23:25
Wesco schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Ik vermoed dat ze sinds vandaag, als je nog geen land hebt ingesteld, er van uit gaan dat je in UK woont, en dan krijg je in Nederland dus het Pay As You Go-tarief van Nederland van € 0,41 per kWh. België idem dito.

Ook als je refill-bundel nog niet op is trouwens, de refill-bundel is alleen nog bruikbaar in je eigen/gekozen land. Door je land te selecteren (evt. na een update van de app) krijg je in dat land in elk geval het tarief van je refill-bundel.

Maar ik ben ook benieuwd wat Bonnet zegt, ze zullen het vandaag qua support wel razend druk hebben met alle veranderingen.
Klopt, ik had inderdaad nog een oude versie van de app en nog geen land gekozen. Daarom dat de prijs per kwh hoger lag...

De support was vrij snel van antwoord op de verschillende vragen die ik gesteld heb vandaag. Dus dat is allessinds wel top!

Ik had ook gevraagd of de prijs per kwh buiten de UK zou stijgen. Het antwoord was: "The recent charges will stay like that for a while, we haven't got any information indicating that the pricing in EU will change."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
bokkow schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eltron
Bigs schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:39:

[...]

Wat een mal artikel. Zeggen letterlijk dat de laadtijd van je vakantie af gaat.
Dat is juist vakantie!
Rustig de tijd nemen voor een stop, met lunch koffie etc. en je batterij ook nog bijgevuld als je daarmee klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Mijn Kia Charge werkt uiteindelijk het best van alle passen.
Shell recharge bv, om er maar een te noemen, lijkt er genoegen in te scheppen om na 40x je iban te weigeren uiteindelijk lijkt te werken, maar dan toch weer heel treiterig “lukt niet” te melden.
Nogmaals bij mij is Kia Charge het meest compleet met info over laadpalen, werkt 100% en betaling gaat altijd vlekkeloos en is ook nog eens echt goedkoop met een abo’tje van nog geen 10 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 16:31
MatMich schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:47:
Mijn Kia Charge werkt uiteindelijk het best van alle passen.
Shell recharge bv, om er maar een te noemen, lijkt er genoegen in te scheppen om na 40x je iban te weigeren uiteindelijk lijkt te werken, maar dan toch weer heel treiterig “lukt niet” te melden.
Nogmaals bij mij is Kia Charge het meest compleet met info over laadpalen, werkt 100% en betaling gaat altijd vlekkeloos en is ook nog eens echt goedkoop met een abo’tje van nog geen 10 euri.
Nu nog wel, maar vanaf de 22e gaan die tarieven ook op de schop (en worden incl abonnement duurder per kWh dan de reguliere tarieven van de openbare palen hier...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
BaSsDruM schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:07:
[...]

Nu nog wel, maar vanaf de 22e gaan die tarieven ook op de schop (en worden incl abonnement duurder per kWh dan de reguliere tarieven van de openbare palen hier...)
24e denk ik, maar inderdaad. De tarieven worden minder intressant. Ik heb KIA abbo een jaar gratis, maar anders zou ik het wel gaan opzeggen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Laatst online: 01-09 14:09

Ik heb vanmiddag de app ge-update en Nederland ingevoerd als woonland. Daarna geladen. Hoewel er in mijn refill nog kWh stonden, heb ik toch meteen een rekening gekregen. Ik heb ze meteen een berichtje gestuurd en geschreven dat ik het bedrag terug wil op mijn creditcard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Net op Twitter : https://twitter.com/electricfelix/status/1537496910189236229
Tesla opent meer laders: (van https://www.tesla.com/support/non-tesla-supercharging)
Where is the pilot currently live?
The Non-Tesla Supercharger pilot is currently available for Supercharging stations in the following countries:

France
The Netherlands
Norway
UK
Spain
Sweden
Belgium
Austria
Denmark
Finland
Germany
Luxembourg
Switzerland
Nog niet te zien op https://www.tesla.com/nl_...3112&zoom=6&filters=party

[ Voor 16% gewijzigd door jvhaarst op 16-06-2022 22:17 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Laatst online: 31-08-2023
BaSsDruM schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:07:
[...]

Tarief gaat omhoog maar BTW gaat van 21 naar 9 procent dus het verschil wordt ong. 2 euro per 64 Kw (Kia E Niro).
Maar volgens mij ging het niet zozeer over geld maar meer over betrouwbaarheid en werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:33:
[...]

Ik heb nog 5 gratis refills en een 25% kortingscode in de app staan (nog geen EV, vast codes aan het verzamelen).
De "code woorden" staan er niet meer bij staat alleen:
Charge Discount
100% off for the next 1 charge!

Lijkt erop dat ze blijven staan.
De app lijkt, ook na contact net support, wat problemen te hebben na de 2.0 update. Landkeuze bleef terugkomen, dat lijkt opgelost. M'n wallet staat op een verkeerd, veel lager, bedrag. Via iemand anders die een nieuw account heeft is de app bijna niet bedienbaar. Profiel is niet in te stellen en aanrakingen reageren niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-09 13:38
Nice. Ik kwam deze post tegen dus het lijkt de goede kant op te gaan. Nu de test nog doorzetten in Italië 🤓

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBoubnDihuk4Rx0-DSxqKEE4txU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcvTDFVFnW5N4v2OqTkAsxop.jpg?f=fotoalbum_large

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:08
Ik ben nu nog in Luxemburg met een niet geupdate bonnet app en nog 100 kw tegoed. Hoe kom ik weer gratis in nederland? :-) niet updaten en aannemen dat alles werkt zoals het was? Updaten en land duitsland kiezen? Of op zoek naar de kortst mogelijke route naar nederland? #echtenederlander

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floris112
  • Laatst online: 03-09 11:21
mrturk76 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:24:
Ik ben nu nog in Luxemburg met een niet geupdate bonnet app en nog 100 kw tegoed. Hoe kom ik weer gratis in nederland? :-) niet updaten en aannemen dat alles werkt zoals het was? Updaten en land duitsland kiezen? Of op zoek naar de kortst mogelijke route naar nederland? #echtenederlander
De kortste weg. Via de Lidl (Huldange) in het noordelijkste puntje van Luxemburg in Schmëtt, en dan naar de Belgische Lidl chargers op de route zoals in Luik.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Floris112 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:56:
[...]

De kortste weg. Via de Lidl (Huldange) in het noordelijkste puntje van Luxemburg in Schmëtt, en dan naar de Belgische Lidl chargers op de route zoals in Luik.
Laat ons even weten hoelang je bezig was, die Lidl laders zijn chronisch bezet in Belgie >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Wolly schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Laat ons even weten hoelang je bezig was, die Lidl laders zijn chronisch bezet in Belgie >:)
Dat hoop ik niet. Ben van plan komende week die kant op te gaan en wil de Lidl laders gebruiken. Heb de route langs verschillende laders gepland en er zal er dan toch wel eentje van vrij zijn. En anders gewoon een betaalde snellader.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:08
Wolly schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Euh deze opmerking pleit voor een andere optie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ervh schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:21:
[...]

Nice. Ik kwam deze post tegen dus het lijkt de goede kant op te gaan. Nu de test nog doorzetten in Italië 🤓
Dat is misschien leuk voor de niet-Teslarijders, maar Italië heeft al zo weinig superchargers, dan wordt het druk daar. Moet Tesla ook eens gaan investeren in Italië.
(ter vergelijking: in Italië 380 superchargerconnectors, in Nederland 618. Italïe is 7x zo groot).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 18:32
PeterZ(on) schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Dat hoop ik niet. Ben van plan komende week die kant op te gaan en wil de Lidl laders gebruiken. Heb de route langs verschillende laders gepland en er zal er dan toch wel eentje van vrij zijn. En anders gewoon een betaalde snellader.
Slechtste idee ooit!

Alle Lidl laders in België leveren momenteel MAX 25 kW en geen 50, als 1 iemand aan het laden is werkt de andere kabel niet meer. Na 30min gaat de sessie eruit ipv vroeger een uurtje.

En als laatste Lidl laders zijn geen snelladers die je zomaar even kan gebruiken, deze gebruik je als je daar gaat winkelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7klh9Yt7O3Oe4sW0KKnX13bHDS0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cD1SkgYneIfrakOsExKtUqOd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
FunkStar_ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Slechtste idee ooit!

Alle Lidl laders in België leveren momenteel MAX 25 kW en geen 50, als 1 iemand aan het laden is werkt de andere kabel niet meer. Na 30min gaat de sessie eruit ipv vroeger een uurtje.

En als laatste Lidl laders zijn geen snelladers die je zomaar even kan gebruiken, deze gebruik je als je daar gaat winkelen.

[Afbeelding]
Wie zegt dat ik daar niets koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkStar_
PeterZ(on) schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Wie zegt dat ik daar niets koop?
Haha ik kan perfect geloven dat je daar iets koopt. Ik koop mijn lunch daar ook dikwijls en eet deze dan op terwijl ik aan het laden ben. Maar je sprak over route plannen langs Lidl laders, dan zal je er waarschijnlijk wat langer staan (zeker aan de huidige snelheden).

Enige voordeel door de huidige snelheden en beperkingen (1 wagen laden i.p.v. 2) staat er heel wat minder volk te laden bij Lidl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

FunkStar_ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:14:
[...]

[..]
Denk dat jij en ik een van de weinigen zijn die er zo over denken. Hier in de buurt eentje die door een aantal als prive lader gebruikt worden (inclusief iedere 30 minuten teruglopen om opnieuw te starten...)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkStar_
Tomba schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:31:
[...]

Denk dat jij en ik een van de weinigen zijn die er zo over denken. Hier in de buurt eentje die door een aantal als prive lader gebruikt worden (inclusief iedere 30 minuten teruglopen om opnieuw te starten...)
Oh hier ook hoor en mensen hierover aanspreken is 100% garantie op ruzie. Nu de maatregelen van Lidl zorgt er alleen voor dat er nog langere plakkers zijn... Ze zouden aan het werk zijn om iets te koppelen met de klantenkaart ofzo... Maar 't is idd moeilijk, je wil reeds inpluggen voor je de winkel binnengaat natuurlijk, niet achter dat je je boodschappen gedaan hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frye
FunkStar_ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:38:
[...]

Oh hier ook hoor en mensen hierover aanspreken is 100% garantie op ruzie. Nu de maatregelen van Lidl zorgt er alleen voor dat er nog langere plakkers zijn... Ze zouden aan het werk zijn om iets te koppelen met de klantenkaart ofzo... Maar 't is idd moeilijk, je wil reeds inpluggen voor je de winkel binnengaat natuurlijk, niet achter dat je je boodschappen gedaan hebt.
Klantenkaart laten scannen nadat je binnenkomt. Laden start na scannen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
FunkStar_ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Haha ik kan perfect geloven dat je daar iets koopt. Ik koop mijn lunch daar ook dikwijls en eet deze dan op terwijl ik aan het laden ben. Maar je sprak over route plannen langs Lidl laders, dan zal je er waarschijnlijk wat langer staan (zeker aan de huidige snelheden).

Enige voordeel door de huidige snelheden en beperkingen (1 wagen laden i.p.v. 2) staat er heel wat minder volk te laden bij Lidl.
Het zal zo'n beetje lunchtijd zijn eer ik daar ben en misschien verkopen ze daar wel producten die ik hier niet kan krijgen. Ik heb een logische route gemaakt naar mijn bestemming en dan zie ik wel of er wat vrij is. Is alles bezet dan missen ze omzet en rij ik gewoon door naar een Fastned en bij het hotel kan ik ook gratis laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Succes, de lidl laders die ik er wel eens heb bezocht waren bezet of kapot. Mensen die een plugin hybride urenlang laten staan, dat idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkStar_
frye schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Klantenkaart laten scannen nadat je binnenkomt. Laden start na scannen. :)
Mensen die elk half uur terugkomen, lopen gerust even binnen om hun klantenkaart te scannen (je zou er natuurlijk wel een limiet kunnen opzetten)
Wolly schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:44:
[...]

Succes, de lidl laders die ik er wel eens heb bezocht waren bezet of kapot. Mensen die een plugin hybride urenlang laten staan, dat idee.
Ik kom daar nu niet zoveel mss 1 a 2 keer per maand maar toch zelden kapot. 1 keer gewoon "buiten dienst" gehad. Of dat nu software matig was of echt een defect, niemand die het weet natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Wolly schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:44:
[...]

Daarom kom ik er nooit en reken ook nergens op, nu komt het mooi uit en heb tijd genoeg en ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-09 13:49
Een mede oorzaak van de hoge bezettingsgraad van de Lidl laders is dat er weinig snelladers zijn in be en aan een 11 Kw lader is de moeite niet om aan te sluiten als je gaat winkelen . En je kon er gif op innemen dat er misbruik ging van gemaakt worden.
Pagina: 1 ... 126 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.