Zit momenteel in Zuid-Frankrijk waar ik met een Kona heen been gereden.
Was van tevoren toch wel zenuwachtig hoe het zou gaan, en vanwege alle berichten hier. 100 laadpassen en apps en weet ik het wat…
Ik ben met twee overnachtingen heen gereden omdat er ook een klein meisje van bijna twee mee is. En qua verbruik uitgegaan van 19 kWh/100km. Stuk minder dan wat ik hier zie maar ik bleek zelfs niet boven de 17kWh uit te komen.
Ik heb niets anders gebruikt dan de Bonnet app en bij bijna alleen maar Ionity laders.
Dag 1
Alkmaar - Aire de Tignée Nord in Belgie (300km).
Tignee - Centre E.Leclerc in Frankrijk (210km).
E.Leclerc - Nancy bij de airbnb (75km). Hier mocht ik met de granny charger laden, heel chill.
Dag 2
Nancy - Autoroute du Soleil, Aire de (325km). Klein foutje gemaakt, ik wilde wat verder dan abrp mij stuurde, omdat ik zuiniger reedt, maar deze fastned palen stonden aan de andere kant van de weg 😂. Shit. Met 28km op de teller aangekomen.
Aire de - Valence (230km). Hier geen granny charge, maar de dag erna wilden we dit stadje verkennen en vlakbij was een gratis laadpaal.
Dag 3
Valence, hier bij een gratis paal gestaan, deze had alleen nadat ik weggelopen was met 3 kWh staan laden. Daar had ik niet veel aan gehad. Totaal 11 bijgeladen, maar ik hoefde niet ver meer.
Valence - Aire de Morières Ouest (130km)
Aire de Morières Ouest - Camping La Pierre Verte (185km) met nog 186km op de teller.
Al met al prima verlopen. Alleen de eerste stop in belgie was druk, maar heb nergens hoeven wachten en kon overal als ik wilde nog boven de 80% laden. Met de Bonnet app echt makkelijk en goedkoop. Kortingscodes maar ook een refill van 200kWh. Op de camping een verlengsnoer naar de auto en granny chargen werkt goed.
Voor de rest laadt ik bij winkels en parkeerplekken gratis bij met de kiwhi pas.
Het valt me alles mee en kan het prima aanraden. Vergt alleen wat planning en ik rij dus niet overal 140 maar 110 en als ik weet dat ik het makkelijk red naar een laadpunt dan rij ik 120.
Ps, toen ik nog weinig over had ivm een laadplek aan de andere kant van de weg, ben ik achter een vrachtwagen gaan zitten. Het is bizar hoe ver je dan nog kunt komen.
Ps2,
Bijna vergeten (verdrukt uit mijn herinneringen), maar wat is abrp een waardeloze app als het gaat om de route wijzen. Hij stopt er random mee waardoor je zonder kaart rijdt, zet je ineens op een andere baan neer zonder blauwe lijn… dus ik ben een paar keer fout gereden de eerste dag. Ook omdat ik gewoon puur op navigatie rij, maar ik heb daarna abrp alleen gebruikt voor markeringspunten waar ik ongeveer moest laden. Daarna alles via google gedaan of apple maps, omdat de bonnet app die gebruikt.
[
Voor 10% gewijzigd door
Krilo_89 op 14-06-2022 22:34
]