[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.201 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:33
Nieuwe laadtarieven per 1 april bij Allego laadpalen in Overijssel en Gelderland en de Fluvius concessie in België:

Overijssel-Gelderland EUR 0,415 / kWh
Fluvius 2017 EUR 0,409 / kWh
Fluvius 2018-2020 EUR 0,432 / kWh
(prijzen incl. BTW)

https://www.allego.eu/nl-...sel-Gelderland-en-Fluvius

Het zou flauw zijn om dit aan de recente beursgang te wijten, met de huidige electriciteitsprijzen is dit te verwachten als de concessies het mogelijk maken. Maar het is wel een forse verhoging ten opzichte van het deel van de concessie in Overijssel-Gelderland waar tot nu toe € 0,24 per kWh gerekend wordt. Het andere deel van die concessie rekent nu nog € 0,37 per kWh, met de rare situatie dat Allego-laadpalen met verschillende tarieven soms vlak bij elkaar staan. Daar komt nu in elk geval een einde aan, maar helaas wel tegen hogere prijzen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
Apolopo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:43:
Ik koop komende week mijn eerste electrische auto (Zoe R135) en ben mij al tijdje aan het verdiepen inde wereld van laadpalen, laadpassen en heb diverse apps geinstalleerd zoals EVbox charge, Smoov, Ecotap, Freshmile en E-flux.

Ik kan op mijn werk laden (EVbox) en in de wijk, maar wat mij opvalt is dat de apps altijd aangeven dat alle palen beschikbaar zijn, maar als ik aankom het merendeel wel degelijk bezet is.

Wat is jullie ervaring met de 'beschikbaar/bezet' indicatie van de apps? Klopt die informatie in het algemeen niet goed en/of zijn er apps die dit wel betrouwbaar weergeven?
Ik combineer tegenwoordig een wandeling door de wijk met een 'rondje laadpalen' (met het oog op de EV die in bestelling staat, duurt nog even...) en check de status van de laadpalen (kom er er zo'n 7-8 tegen) regelmatig met chargemap, chargepoint en plugshare. Mijn ervaring is (niet wetenschappelijk) is dat het voor zo'n 90% klopt maar zeker niet altijd. Ik vraag me ook af hoe accuraat en snel de verandering zichtbaar is in de apps, maar heb dus geen EV dus kan het niet uitproberen.

Andere observaties:
Ik heb grappig genoeg ook een keer gehad dat er ergens een ICE stond en die charger als bezet stond gemarkeerd in de app (weet niet exact meer welke app), maar ik wijt dat toch maar aan toeval want denk niet dat er een sensor in de parkeerplaats zit.
Ook staan niet alle laadpalen in alle apps. De meeste staan er wel maar soms staat de een wel in de ene app en niet in de andere of andersom. En dat zijn ook niet altijd nieuwe palen zo te zien.
Er zijn (vind ik dan) rare combinaties waar de laadpaal gespecificeerd staat als bijv 5kW + 22kW, ik weet niet exact of dat nu een stekker is met 5 en een met 22 of dat je dat in het menu kunt kiezen (prijsverschil) - dat laatse snap ik dan als je een hybride hebt of zo maar onduidelijk is dan voor mij of je met 2 EVs met elk 11kW kan laden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
diGierre schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:14:
Er zijn (vind ik dan) rare combinaties waar de laadpaal gespecificeerd staat als bijv 5kW + 22kW
Er zijn wel laadpalen met een snelle en langzame kant, waar dan ook een prijsverschil in kan zitten, zie https://www.parkncharge.nl/tarieven/

De tarieven zijn nu blijkbaar gelijk, maar vroeger was langzaam laden goedkoper dan sneller laden.

Edit: de "connectie" prijs per uur is wel verschillend, trouwens. Bij de snelle lader betaal je 50 cent per uur, bij de langzame 25 cent per uur.

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenE op 23-03-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 15:55
Apolopo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:43:
Ik koop komende week mijn eerste electrische auto (Zoe R135) en ben mij al tijdje aan het verdiepen inde wereld van laadpalen, laadpassen en heb diverse apps geinstalleerd zoals EVbox charge, Smoov, Ecotap, Freshmile en E-flux.

Ik kan op mijn werk laden (EVbox) en in de wijk, maar wat mij opvalt is dat de apps altijd aangeven dat alle palen beschikbaar zijn, maar als ik aankom het merendeel wel degelijk bezet is.

Wat is jullie ervaring met de 'beschikbaar/bezet' indicatie van de apps? Klopt die informatie in het algemeen niet goed en/of zijn er apps die dit wel betrouwbaar weergeven?
Uit mijn ervaring geven de apps EV Charging (van New Motion, sinds 15 maart omgezet/gemigreerd naar Shell Recharge) en Chargemap, de beste beschikbaarheidsindicatie.
Als een auto klaar is met laden, maar de stekker nog niet is losgekoppeld, geven deze twee apps aan dat de laadpaal/stekker nog bezet is. Een andere app, zoals Kia Charge app "ziet" deze laadpaal/stekker als "vrij" (auto klaar met laden, groen ledlampje brandt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:22
ik heb de Shell Recharge en Chargemap nu ook geinstalleerd en beiden geven voor de 6 EVbox laadpalen bij ons kantoor aan dat ze alle zes beschikbaar zijn. Toch zie ik wel degenlijk 4 laadpalen bezet zijn...

Ik zal het vanavond in onze wijk ook een testen met deze apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunnassy
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-08 13:03
Apolopo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:05:
ik heb de Shell Recharge en Chargemap nu ook geinstalleerd en beiden geven voor de 6 EVbox laadpalen bij ons kantoor aan dat ze alle zes beschikbaar zijn. Toch zie ik wel degenlijk 4 laadpalen bezet zijn...

Ik zal het vanavond in onze wijk ook een testen met deze apps.
Test Moovility app eens en Chargefinder. Die lijken me wel juist. De eerste geeft zelfs tijden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-09 11:57
JeroenE schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:36:
[...]
Er zijn wel laadpalen met een snelle en langzame kant, waar dan ook een prijsverschil in kan zitten, zie https://www.parkncharge.nl/tarieven/

De tarieven zijn nu blijkbaar gelijk, maar vroeger was langzaam laden goedkoper dan sneller laden.

Edit: de "connectie" prijs per uur is wel verschillend, trouwens. Bij de snelle lader betaal je 50 cent per uur, bij de langzame 25 cent per uur.
Is dit bij meer publieke laadpalen het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:31
Wesco schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:49:
Nieuwe laadtarieven per 1 april bij Allego laadpalen in Overijssel en Gelderland en de Fluvius concessie in België:

(prijzen incl. BTW)

Het zou flauw zijn om dit aan de recente beursgang te wijten, met de huidige electriciteitsprijzen is dit te verwachten als de concessies het mogelijk maken. Maar het is wel een forse verhoging ten opzichte van het deel van de concessie in Overijssel-Gelderland waar tot nu toe € 0,24 per kWh gerekend wordt. Het andere deel van die concessie rekent nu nog € 0,37 per kWh, met de rare situatie dat Allego-laadpalen met verschillende tarieven soms vlak bij elkaar staan. Daar komt nu in elk geval een einde aan, maar helaas wel tegen hogere prijzen.
Dat is helaas wel een hele grote prijsverhoging :(
Nu is het bijna gelijk aan mijn huis-dagtarief. Gelukkig is de pijn nog te verlichten met Bonnet op deze palen, voor zo lang als het duurt....

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:05
Rare situatie: de Bonnet-app zegt dat de Allego-laadpaal niet reageert, laadpaal laat ook geen lichtjes branden. Kabel toch ingeplugd, gaat direct op slot, en de auto laadt. Maar nog steeds geen lichtjes op de paal, en de sessie is niet zichtbaar in de app.

Volgens Bonnet is dit een bekend probleem met Allego, waar aan gewerkt wordt, en dat de sessie na 15 minuten alsnog in de app zou moeten komen. Er zijn nu 35 minuten voorbij en nope...

Update: Precies 2 uur na de daadwerkelijke start van de sessie zegt Bonnet ineens alsnog "Your session has started".

(Het laden gaat overigens weer op 4,5 kW terwijl er maar 1 auto aan hangt en de auto 11 kW ondersteunt. Voor mij geen probleem, ik heb vandaag de tijd. Maar het betekent dat er vanavond maar 1 auto op die plek laadt ipv 2 of 3.)

[ Voor 8% gewijzigd door Juerd op 23-03-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Juerd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:14:
Rare situatie: de Bonnet-app zegt dat de Allego-laadpaal niet reageert, laadpaal laat ook geen lichtjes branden. Kabel toch ingeplugd, gaat direct op slot, en de auto laadt. Maar nog steeds geen lichtjes op de paal, en de sessie is niet zichtbaar in de app.

Volgens Bonnet is dit een bekend probleem met Allego, waar aan gewerkt wordt, en dat de sessie na 15 minuten alsnog in de app zou moeten komen. Er zijn nu 35 minuten voorbij en nope...

(Het laden gaat overigens weer op 4,5 kW terwijl er maar 1 auto aan hangt en de auto 11 kW ondersteunt. Voor mij geen probleem, ik heb vandaag de tijd. Maar het betekent dat er vanavond maar 1 auto op die plek laadt ipv 2 of 3.)
staat'ie nu aan de paal? dan is 4.5kw 3 fasen wel begrijpelijk, iets met piekuren op het stroomnet en loadbalancing helaas maar dat werd de vorige keren ook al gezegd denk ik

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
Ja, staat nu aan de paal. Inmiddels heb ik wat meer ervaring en denk ik dat het trage laden echt aan deze specifieke paal ligt. Ik heb het 1x bij 1 andere meegemaakt in de buurt (dat was mijn allereerste laadsessie ooit), maar de rest is steeds 8-11 kW, ook rond deze tijd, terwijl deze paal elke keer traag is: 's middags, 's nachts, 's avonds, en ongeacht of er 1 of 2 auto's aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:15
Juerd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:26:
Ja, staat nu aan de paal. Inmiddels heb ik wat meer ervaring en denk ik dat het trage laden echt aan deze specifieke paal ligt. Ik heb het 1x bij 1 andere meegemaakt in de buurt (dat was mijn allereerste laadsessie ooit), maar de rest is steeds 8-11 kW, ook rond deze tijd, terwijl deze paal elke keer traag is: 's middags, 's nachts, 's avonds, en ongeacht of er 1 of 2 auto's aan hangen.
En heb je de beheerder al gebeld? Die kunnen het gemiddelde zien van je oplaadsessies, en andere sessies van dezelfde paal.

Zo heb ik een paal bij mij om de hoek kunnen (laten) fixen die enkel "maar" 7kW laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
Nee, niet gebeld. Wel digitaal gecontacteerd. Vooralsnog komt er niet heel veel zinnigs uit. Ik leg uitgebreid uit wat er mis is met de lichtjes (doen het niet), de snelheid (laag), en Bonnet (zegt dat de paal niet reageert), en vertel daarbij dat de auto nu wel degelijk aan het laden is, en het antwoord was weliswaar snel (2 minuten) maar frustrerend: "Hoi, zou je kunnen uitleggen wat er mis gaat? Ik zie namelijk een actieve laadsessie op de laadpaal." - Tja, als dat het niveau is van de communicatie met een bedrijf, heb ik eigenlijk al niet zo'n zin meer. Ik heb maar in andere woorden herhaald wat ik al had gezegd, en heb daarna geen reactie meer gehad (dit was een half uur geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
dan gewoon een melding maken paal stuk en hopen dat monteur langskomt

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Juerd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:38:
Nee, niet gebeld. Wel digitaal gecontacteerd. Vooralsnog komt er niet heel veel zinnigs uit. Ik leg uitgebreid uit wat er mis is met de lichtjes (doen het niet), de snelheid (laag), en Bonnet (zegt dat de paal niet reageert), en vertel daarbij dat de auto nu wel degelijk aan het laden is, en het antwoord was weliswaar snel (2 minuten) maar frustrerend: "Hoi, zou je kunnen uitleggen wat er mis gaat? Ik zie namelijk een actieve laadsessie op de laadpaal." - Tja, als dat het niveau is van de communicatie met een bedrijf, heb ik eigenlijk al niet zo'n zin meer. Ik heb maar in andere woorden herhaald wat ik al had gezegd, en heb daarna geen reactie meer gehad (dit was een half uur geleden)
Misschien kun je dat hele Bonnet verhaal beter achterwege laten en alleen melden dat je laadsnelheid te laag is. Daar ging het toch uiteindelijk om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:46
Hoe krijg ik een laadpaal van alle verschillende kaarten/applicaties verwijderd? Hier in de buurt staat er eentje welke 1) openbaar staat, 2) op de oprit bij iemand staat en 3) waarvan de eigenaar er niet meer woont, dus laadpaal is verhuisd.

Zou dit graag opruimen, heb hem als een "gereport" bij de Shell Recharge app maar dat lijkt niks op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
pmiddeld schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Misschien kun je dat hele Bonnet verhaal beter achterwege laten en alleen melden dat je laadsnelheid te laag is. Daar ging het toch uiteindelijk om?
Er waren 3 issues dus ik heb 3 issues gemeld. In welke volgorde en met welke prioriteit ze daarmee aan de slag gaan, mogen ze helemaal zelf weten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:15
Misschien leuk om te weten, vooral voor de mensen in het Noorden van het land. De Fastned locatie Mandelan, net ten zuiden van Leeuwarden, lijkt verbouwd te worden zodat de 50kW laders naar de 300kW laders geplaatst gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
johanvdwijk schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:16:
Is dit bij meer publieke laadpalen het geval?
Ik ken alleen deze, maar ik sluit niet uit dat er ook andere laadpalen zijn die zoiets doen. Er zijn nogal veel verschillende laadpaalbeheerders en die mogen hun eigen regeltjes verzinnen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Dartlink schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:58:
Misschien leuk om te weten, vooral voor de mensen in het Noorden van het land. De Fastned locatie Mandelan, net ten zuiden van Leeuwarden, lijkt verbouwd te worden zodat de 50kW laders naar de 300kW laders geplaatst gaan worden. :)
Klopt, ik zag ze eergisteren druk bezig met het leggen van de mantelbuizen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:06
Dat zou mooi zijn. Het is in het Noorden echt dun bezaaid met echte snelladers. Ook in de kop van Noord-Holland staan er nul.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
Dat betekent vast dat de 3-stekker palen daarvoor plaats maken.
Helaas slecht nieuws voor mensen met een oude Renault Zoe of Nissan Leaf.

(Ik begrijp helemaal dat CCS 300kW de 'toekomst' is en dat Fastned dat uitbouwt, maar toch jammer voor mij ;w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41
Impstoker schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:12:
[...]

Dat betekent vast dat de 3-stekker palen daarvoor plaats maken.
Helaas slecht nieuws voor mensen met een oude Renault Zoe of Nissan Leaf.

(Ik begrijp helemaal dat CCS 300kW de 'toekomst' is en dat Fastned dat uitbouwt, maar toch jammer voor mij ;w )
Ik zie toch vaak dat er 1 blijft staan ( en zo niet, dan iets verderop bij fastned vandaan een allego 3 stekker lader) of is het steeds minder? Let erniet onwijs veel op, laad alleen met CSS

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-09 11:57
Met 300Kwh valt goed te verdienen voor Fastned.. gok dat je toch eerder geneigd bent om er wat meer Kw in de gooien met die snelheid. Ach goed.. niet dat ik er wat aan heb met max 41Kwh DC E-Golfje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juerd
Vaatdoek82 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:05:
Met 300Kwh valt goed te verdienen voor Fastned..
Ik denk niet dat Fastned van 300 kWh zou kunnen overleven. Je bedoelde vast kW :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hevds
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-04-2023
Vandaag mijn eerste ervaring met snelladen.

IV60 sportline

Accu temp tussen 15 en 20 graden (auto komt uit garage)

Gereden afstand 50km

SOC 9%

Aangesloten op orange snellader, en begint als een dolle te laden.
Al snel kruipt de charge meter naar 115 kw

Ben heel tevreden hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaVsquared
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 23:42

(prijzen incl. BTW)

Oef, dat is een flinke verhoging. Toch maar eens kijken naar een laadpas met een (lagere) fixed price dan. :(

Gratis Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:36
[verwijderd]

@Prullenbak84 Dank voor de link!

[ Voor 157% gewijzigd door filipy23 op 25-03-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:00
filipy23 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:44:
In mijn nieuwbouwwoning is in de muur een 3-fase stroomkabel geplaatst zodat ik daar een elektrische auto aansluitpunt kan maken, maar.... men is niet op het idee gekomen om daar ook utp-kabels bij te voegen :(.

Nu ben ik op zoek naar een laadpunt die kan load balancen (want heb zonnepanelen) en waarmee ik mezelf kan factureren (want zzp'er) en die het ook nog draadloos kan communiceren (want anders lelijke utp-kabelgoot op mijn buitenmuur).

Nu heb ik zelf zo wat rondgekeken (al meerdere keren) maar ik kan eigenlijk geen lader vinden die aan die eisen voldoet. Kijk ik niet goed? Of zal ik toch een van deze eisen moeten laten vallen?
Verkeerde topic ;)

Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ArnoudN schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:23:
Ook in de kop van Noord-Holland staan er nul.
Langs de A7 staan er wel (of er net ietsjes vanaf) en in Den Helder, Schagen en Zwaagdijk kan je bij de McDonalds langsrijden.

Telt Alkmaar nog mee voor de kop van Noord-Holland? Daar zitten er ook een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Gisteren voor het eerst geladen met de Bonnet app bij fastned in België. Al met al een bevredigende ervaring, hoewel hun app wel iets duidelijker kan, zeker als je wat rewards hebt om kunnen zetten in gratis kwh. Die vind ik nergens terug.

Update 17.23u: staat in het profiel overzicht bij mijn account balance

[ Voor 13% gewijzigd door Bixby op 26-03-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:07
Bixby schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:55:
Gisteren voor het eerst geladen met de Bonnet app bij fastned in België. Al met al een bevredigende ervaring, hoewel hun app wel iets duidelijker kan, zeker als je wat rewards hebt om kunnen zetten in gratis kwh. Die vind ik nergens terug.
Bij je account, rewards, bij iedere 8 punten krijg je een reward.
Duurt even voor de punten zijn verwerkt (2~6 uur) en vervolgens nog eens zo lang voor ze bij je credits staan, onder usage in je account. Weet niet zeker of je een refill abo moet hebben om ook credits te kunnen hebben, kan zomaar.

Heb nu met promocodes en awards zo'n 350+ gratis kWh voor de eerste twee maanden, denk wel dat ik door blijf gaan met maandelijkse refills, goedkoper gaat het niet worden als je die gratis kWh's ook meeneemt in je tariefberekening, ook niet thuis.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Juerd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:14:

Update: Precies 2 uur na de daadwerkelijke start van de sessie zegt Bonnet ineens alsnog "Your session has started".
Hier soortgelijke ervaring. Al kreeg ik wel de groene lamp op de paal als teken dat er 'iets' op de achtergrond was gebeurd. Na inpluggen van de kabel gaat de auto dan direct laden, nog voordat ik op de knop 'plugged in' (oid) had gedrukt. Doe ik dat alsnog, dan krijg ik de melding dat de laadpaal niet reageert (terwijl er dus al geladen wordt).

Mijn record is dat ik 6 uur na inpluggen nog een push bericht kreeg dat de sessie begonnen was.
Ook staan de sessies niet in de app. Ook niks van mijn refill afgeschreven.
Een andere sessie die niet helemaal jofel ging, verscheen een paar uur later wel in de app, maar niks afgeschreven van de refill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
bokkow schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:25:
[...]

Bij je account, rewards, bij iedere 8 punten krijg je een reward.
Duurt even voor de punten zijn verwerkt (2~6 uur) en vervolgens nog eens zo lang voor ze bij je credits staan, onder usage in je account. Weet niet zeker of je een refill abo moet hebben om ook credits te kunnen hebben, kan zomaar.

Heb nu met promocodes en awards zo'n 350+ gratis kWh voor de eerste twee maanden, denk wel dat ik door blijf gaan met maandelijkse refills, goedkoper gaat het niet worden als je die gratis kWh's ook meeneemt in je tariefberekening, ook niet thuis.
Punten, rewards? Die heb ik in mijn (Android) Bonnet app nog niet kunnen ontdekken. Is dit een Belgische versie van de app of zo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:07
pmiddeld schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:41:
[...]

Punten, rewards? Die heb ik in mijn (Android) Bonnet app nog niet kunnen ontdekken. Is dit een Belgische versie van de app of zo? 8)7
Haha, nee, volgens mij is er maar één versie? En ik zit daarnaast gewoon in Nederland. Wel iOS app overigens, maar kan me niet voorstellen dat Android gebruikers hiervan worden uitgesloten.. Onder je profile zie je een tabblad met “Rewards”

[ Voor 11% gewijzigd door bokkow op 26-03-2022 19:21 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
JeroenE schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:05:
[...]
Langs de A7 staan er wel (of er net ietsjes vanaf) en in Den Helder, Schagen en Zwaagdijk kan je bij de McDonalds langsrijden.

Telt Alkmaar nog mee voor de kop van Noord-Holland? Daar zitten er ook een paar.
Ik moest vorige week van Julianadorp over Leeuwarden naar Oosterwolde. Langs die route zit één Fastned station met een 50 kW lader. Niet echt supersnel. Als je dan met 50% vertrekt (die andere helft zat in de heenrit) wordt het zeuren.

Ik ben daarom omgereden via Wieringerwerf om bij Shell even snel 10 minuten te laden. Toegegeven, ik had niet zo snel aan de Mac gedacht, maar dat komt omdat ik in AAOS (Google Maps) alleen echt snelle laders had aangevinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03
bokkow schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:19:
[...]

Haha, nee, volgens mij is er maar één versie? En ik zit daarnaast gewoon in Nederland. Wel iOS app overigens, maar kan me niet voorstellen dat Android gebruikers hiervan worden uitgesloten.. Onder je profile zie je een tabblad met “Rewards”
Nope hier ook geen Rewards of tabbladen uberhaupt (Android versie Bonnet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ArnoudN schreef op zondag 27 maart 2022 @ 07:55:
Ik moest vorige week van Julianadorp over Leeuwarden naar Oosterwolde. Langs die route zit één Fastned station met een 50 kW lader. Niet echt supersnel. Als je dan met 50% vertrekt (die andere helft zat in de heenrit) wordt het zeuren.
Bij Zurich bij de P&R staat een eenzame Allego snellader en bij Harlingen waar de A31 begint kan je er af om bij de MacDonalds te laden. In Leeuwarden zelf heb je er ook een paar, maar dan moet je wel echt de snelweg af.

Bij knooppunt Drachten heb je aan de ene kant bij Van der Valk een Tesla zitten (ik weet niet of die ook open gesteld is voor niet-Tesla's, mijn auto kan dat sowieso niet). Aan de andere kant bij Caparis zit een Vandebron snellader die 300kW zou moeten zijn en 2 aansluitingen geeft (ik kan daar ook niet laden, trouwens).
maar dat komt omdat ik in AAOS (Google Maps) alleen echt snelle laders had aangevinkt.
Het kan sneller zijn om (ik noem maar wat) 2 keer 10 minuten bij 50 kW laders te stoppen dan 1 keer 10 minuten bij een 175kW lader waar je een kwartier voor om moet rijden.

Maar goed, ik heb het "voordeel" dat ik niet beter gewend ben dan 50kW laders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
DjMark schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:32:
[...]

Nope hier ook geen Rewards of tabbladen uberhaupt (Android versie Bonnet)
Is dat dan een iOS only ding?

Ik heb ze hier wel. Naar t profielscherm en dan bovenin heb ik usage, my car, rewards en stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
Tot op heden is Bonnet het beste als je prive rijdt en moet laden. Gezien de acties en de prijzen (vooral bij FastNed). Maar ik kan in de app nergens een factuur met BTW vinden. Doe ik iets fout?

-------
Gelukkig bij de laadpaal bij mij in de buurt nog geen tarief wijziging. 34 cent incl btw = 27c exclusief. Dat betaal ik thuis ook wel.

[ Voor 27% gewijzigd door kx22 op 27-03-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
kx22 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:10:
Tot op heden is Bonnet het beste als je prive rijdt en moet laden. Gezien de acties en de prijzen (vooral bij FastNed). Maar ik kan in de app nergens een factuur met BTW vinden. Doe ik iets fout?

-------
Gelukkig bij de laadpaal bij mij in de buurt nog geen tarief wijziging. 34 cent incl btw = 27c exclusief. Dat betaal ik thuis ook wel.
Om de btw terug te vragen uit de uk moet je je daar melden, dat kan niet via de Nederlandse belastingdienst.

Maar ik denk dat je via de chatfunctie wel een factuur kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
Wolly schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Om de btw terug te vragen uit de uk moet je je daar melden, dat kan niet via de Nederlandse belastingdienst.

Maar ik denk dat je via de chatfunctie wel een factuur kan vragen.
Ja daarom is het zakelijk niet te doen. Moet ik na elke transactie (buiten de bundel) een factuur aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08

-------
Bij een refill krijg ik gewoon een btw factuur in de mail, je kunt deze ook vinden onder settings > payments > my pricing (dit is op iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024

-------
Heb toevallig daar gisteren contact voor genomen met Bonnet :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTFw2qh3bmcNBlBURh4W6s_cOR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fn6DAQLaEoxYRLeOOQdbemiO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
ArnoudN schreef op zondag 27 maart 2022 @ 07:55:
[...]

Ik ben daarom omgereden via Wieringerwerf om bij Shell even snel 10 minuten te laden. Toegegeven, ik had niet zo snel aan de Mac gedacht, maar dat komt omdat ik in AAOS (Google Maps) alleen echt snelle laders had aangevinkt.
Ben verbaasd. Dat is heen en weer nog geen 300km toch? Dan hoef je toch niet onderweg te laden? (met XC40) En als je heen tegenwind hebt is het terug andersom normaalgesproken.
Ik moet ook regelmatig naar Leeuwarden, is voor mij 200km enkele reis maar kan ook heen en weer zonder te laden. Meestal laad ik daar overigens wel omdat de auto toch een tijdje stilstaat, maar niet omdat het nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 27-03-2022 18:40 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
JeroenE schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:37:
[...]
Bij knooppunt Drachten heb je aan de ene kant bij Van der Valk een Tesla zitten (ik weet niet of die ook open gesteld is voor niet-Tesla's, mijn auto kan dat sowieso niet).
Volgens mij zijn nu alle Tesla laadpleinen in NL opengesteld voor niet Tesla's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
deltaVsquared schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Oef, dat is een flinke verhoging. Toch maar eens kijken naar een laadpas met een (lagere) fixed price dan. :(
Vattenfall heeft de nieuwe concessie in Gelderland en Overijssel gewonnen. Prijs
€ 0,3025 / kWh. (bron). Wellicht de reden van de,prijsverhoging van Allego.

Je kunt voor Overijssel en Gelderland zelf een openbare laadpaal aanvragen.

[ Voor 11% gewijzigd door jschoorl2 op 27-03-2022 21:24 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Ik hoorde ergens dat de prijzen voor het laden van je auto omhoog gaan per 1 april. Kan dit echter nergens vinden. Kan iemand dit verifieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdmoosdijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-04-2024

(prijzen incl. BTW)

☝🏻

Nissan Leaf 2017 30 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
ArnoudN schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:23:
[...]

Dat zou mooi zijn. Het is in het Noorden echt dun bezaaid met echte snelladers. Ook in de kop van Noord-Holland staan er nul.
Fastned Mienscheer ri Groningen heeft dacht ik ook net een upgrade gehad. Het is er ook aardig drukker geworden. En aan de andere kant bij Oude Riet ri Drachten is net een nieuwe gebouwd. Kan zijn dat die op het moment van schrijven nog niet in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
eltron schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:37:
[...]

Ben verbaasd. Dat is heen en weer nog geen 300km toch? Dan hoef je toch niet onderweg te laden? (met XC40) En als je heen tegenwind hebt is het terug andersom normaalgesproken.
Ik moet ook regelmatig naar Leeuwarden, is voor mij 200km enkele reis maar kan ook heen en weer zonder te laden. Meestal laad ik daar overigens wel omdat de auto toch een tijdje stilstaat, maar niet omdat het nodig is.
Met mijn rijstijl wel. :X Ik haal max de 270 km op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
JeroenE schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:37:
[...]
Bij Zurich bij de P&R staat een eenzame Allego snellader en bij Harlingen waar de A31 begint kan je er af om bij de MacDonalds te laden. In Leeuwarden zelf heb je er ook een paar, maar dan moet je wel echt de snelweg af.

Bij knooppunt Drachten heb je aan de ene kant bij Van der Valk een Tesla zitten (ik weet niet of die ook open gesteld is voor niet-Tesla's, mijn auto kan dat sowieso niet). Aan de andere kant bij Caparis zit een Vandebron snellader die 300kW zou moeten zijn en 2 aansluitingen geeft (ik kan daar ook niet laden, trouwens).

[...]
Het kan sneller zijn om (ik noem maar wat) 2 keer 10 minuten bij 50 kW laders te stoppen dan 1 keer 10 minuten bij een 175kW lader waar je een kwartier voor om moet rijden.

Maar goed, ik heb het "voordeel" dat ik niet beter gewend ben dan 50kW laders ;)
Ik kan op max 150 kW laden, dan is het in mijn ogen zonde om bij een 50 kW te laden. Dit was ook de 1e maand dat ik weer veel en ver moest rijden (heb de auto nu een half jaar). Als ik de auto vooraf op 100% had gezet, had ik het waarschijnlijk ook wel gehaald. En als ik iets minder hard had gejaagd was het waarschijnlijk ook wel gelukt. Maar ja, die 400 pk zit er niet voor niets :)

Als ik verder en vaker moet rijden dan moet ik het net wat beter plannen. Meer tijd tussen afspraken om relaxt te kunnen rijden of te kunnen laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ArnoudN schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:12:
Ik kan op max 150 kW laden, dan is het in mijn ogen zonde om bij een 50 kW te laden.
Volgens mij valt dat best mee. Ik snap wel dat het langzamer is, maar als je accu niet warm is kan je voor zover ik weet bij snellere laders ook niet altijd gelijk snel laden.

Als ze naast elkaar staan ben je natuurlijk gek als je de snellere lader niet neemt. Maar als je gaat omrijden dan wordt het wel een ander verhaal. Ik wil niet zeggen dat omrijden dan per se langzamer is, natuurlijk.
Als ik de auto vooraf op 100% had gezet, had ik het waarschijnlijk ook wel gehaald.
Aha, maar waarom had je dat dan niet gedaan? In mijn optiek is het niet meer dan logisch dat je van te voren je auto oplaadt als je de dag erna een lange trip gaat maken.

Nouja, in mijn optiek is het sowieso handig om de auto altijd te laden, maar die van mij komt dan ook uit het tijdperk dat 27 kWh een grote accu was (uitgezonderd Tesla, natuurlijk).
En als ik iets minder hard had gejaagd was het waarschijnlijk ook wel gelukt.
Heel eerlijk allemaal, maar dus grotendeel wel een beetje "eigen schuld, dikke bult"? :X 8)7

Nouja, je hebt er blijkbaar wel van geleerd dus de volgende keer beter organiseren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03
B00st3r schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:32:
Ik hoorde ergens dat de prijzen voor het laden van je auto omhoog gaan per 1 april. Kan dit echter nergens vinden. Kan iemand dit verifieren?
Lees dit topic maar. Genoeg meldingen van prijzen die omhoog gaan.

Maar "de prijzen", die bestaan dus niet echt...gezien de wildgroei aan laadpalen, exploitanten en apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:26
@ArnoudN De macdonalds in den helder en een fastned net ten zuiden van Den Oever (ik dacht voor zuidwaartse richting). En dan bij Hoorn weer wat.

[ Voor 10% gewijzigd door BarryH op 28-03-2022 08:55 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 11:29
Prullenbak84 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:21:
[...]

Is dat dan een iOS only ding?

Ik heb ze hier wel. Naar t profielscherm en dan bovenin heb ik usage, my car, rewards en stats.
Ik had ook nog nooit van rewards gehoord of gelezen, gebruik normaal m'n Android telefoon. N.a.v. de berichten hier de app eens op m'n iPad geinstalleerd en daar zie ik inderdaad rewards. Gelijk maar 2 minuten wat enquetes ingevuld en zo weer 20 gratis kwh extra verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
JeroenE schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:32:
[...]
Volgens mij valt dat best mee. Ik snap wel dat het langzamer is, maar als je accu niet warm is kan je voor zover ik weet bij snellere laders ook niet altijd gelijk snel laden.

Als ze naast elkaar staan ben je natuurlijk gek als je de snellere lader niet neemt. Maar als je gaat omrijden dan wordt het wel een ander verhaal. Ik wil niet zeggen dat omrijden dan per se langzamer is, natuurlijk.

[...]
Aha, maar waarom had je dat dan niet gedaan? In mijn optiek is het niet meer dan logisch dat je van te voren je auto oplaadt als je de dag erna een lange trip gaat maken.

Nouja, in mijn optiek is het sowieso handig om de auto altijd te laden, maar die van mij komt dan ook uit het tijdperk dat 27 kWh een grote accu was (uitgezonderd Tesla, natuurlijk).

[...]
Heel eerlijk allemaal, maar dus grotendeel wel een beetje "eigen schuld, dikke bult"? :X 8)7

Nouja, je hebt er blijkbaar wel van geleerd dus de volgende keer beter organiseren 8)
Als ik in de navigatie een snellader selecteer dan warmt de auto de accu op om sneller te kunnen laden. Ik kan dan tot ongeveer 60% maximale capaciteit laden halen.

En ja, het is grotendeels eigen schuld, dikke bult. Maar feit blijft wel dat er in het Noorden erg weinig echte snelladers staan. Er wordt wel hard aan gewerkt, maar tot nu vooral aan opladers vanuit het zuiden en westen. Daarvandaan komen ook de meeste auto's aanrijden. Dat is ook te zien aan de plekken waar een tankstation 24 uur per dag open is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Ik ben nog een verse elektro rijder en rijd sinds iets meer dan een maand in een e-Niro met 64 kWh batterij.

Ik ben nog veel aan het leren en uitproberen wat betreft het laden en lees en hoor daar vele dingen over.

Zo wordt het meestal aangeraden om de Soc proberen zoveel mogelijk tussen de 20% en 80% te houden. Ik begrijp het verhaal erachter, maar heb ook begrepen dat de auto zelf nog wat procentjes achter de hand houdt en dat 100% vol betekent dat de batterij in werkelijkheid iets minder dan 100% van zijn capaciteit gevuld heeft. Ik wil de batterij natuurlijk zo lang mogelijk goed houden, maar begrijpelijkerwijs is de flexibiliteit natuurlijk een stukje lager wanneer je over het algemeen maar 60% van de capaciteit gebruikt (20-80%).

Daarnaast wordt nogal eens gezegd dat je het aantal laadcycli zoveel mogelijk moet beperken en dat het voor het aantal cycli niet uitmaakt of je de batterij van 10% naar 100% laadt of bijvoorbeeld van 60% naar 70%.

Maar wat is nu precies een laadcyclus? Want de e-Niro staat bijvoorbeeld bekend om zijn goede regeneratie functie, waarbij de batterij voortdurend wordt bij geladen bij afremmen op de motor, maar zijn dit dan eigenlijk niet kleine mini-laadcycli?

Overigens lijkt Kia Nederland in een antwoord in een e-mail wat minder kritisch over de beste laadgewoontes:
Onze hoogspanning-accu's zijn dermate ontwikkeld volgens de laatste specificaties en normen dat de accu opgeladen kan worden zoals jij het wenst: van 0 tot 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
Nu heb ik een paar weken een elektrische auto, en ik merk al een van de grote frustraties: een laadpaalklever. Er is iemand met een EV die de laadpaal-plek "[P] opladen elektrische voertuigen" zonder laadkabel hele nachten gebruikt als parkeerplaats, terwijl er verderop in de straat zelfs nog lege normale parkeerplekken zijn.

Vriendelijke briefjes onder de voorruit, met uitleg dat je bij zo'n paal ook wel daadwerkelijk moet laden, en het verzoek om de auto voortaan in een normaal parkeervak te parkeren, hebben niet geholpen.

Zo jammer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
bnwgraaf schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 01:22:
Zo wordt het meestal aangeraden om de Soc proberen zoveel mogelijk tussen de 20% en 80% te houden.
Hoewel het onmiskenbaar beter is voor de accu, zet ik vraagtekens bij de logica om continu 40% van je accucapaciteit niet te gebruiken, om te voorkomen dat je in de toekomst een deel van je accucapaciteit niet meer kunt gebruiken....

Als ik het goed begrijp, is snelladen slechter voor de accu dan normaal laden tot 100% en dan kort daarna gebruiken. Dus als je de range nodig hebt, liever tot 100% laden dan dat je onderweg een snellader nodig hebt.
bnwgraaf schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 01:22:
Daarnaast wordt nogal eens gezegd dat je het aantal laadcycli zoveel mogelijk moet beperken en dat het voor het aantal cycli niet uitmaakt of je de batterij van 10% naar 100% laadt of bijvoorbeeld van 60% naar 70%.
Ik heb daar verschillende dingen over gelezen en ik weet niet wat ik moet geloven. De een zegt wat jij beschrijft, de ander dat x% erbij hetzelfde is ongeacht bij welke SOC het begon, en weer een ander zegt dat cycles eigenlijk een onbruikbaar ding zijn voor real-life gebruik omdat de werkelijkheid veel complexer is dan iets wat je makkelijk zou kunnen tellen.
bnwgraaf schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 01:22:Overigens lijkt Kia Nederland in een antwoord in een e-mail wat minder kritisch over de beste laadgewoontes:
Dat is wat ze willen dat je denkt, dit zijn verzinsels van Big Battery zodat je sneller een nieuwe accu nodig hebt!!!1 /s

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 19:16
Juerd schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 05:16:
Nu heb ik een paar weken een elektrische auto, en ik merk al een van de grote frustraties: een laadpaalklever. Er is iemand met een EV die de laadpaal-plek "[P] opladen elektrische voertuigen" zonder laadkabel hele nachten gebruikt als parkeerplaats, terwijl er verderop in de straat zelfs nog lege normale parkeerplekken zijn.

Vriendelijke briefjes onder de voorruit, met uitleg dat je bij zo'n paal ook wel daadwerkelijk moet laden, en het verzoek om de auto voortaan in een normaal parkeervak te parkeren, hebben niet geholpen.

Zo jammer...
Nu hebben wij dat hier ook gehad... Een auto die soms wel hele weekeinde aan de laadpaal stond. Briefjes hielpen niet en ik zag de persoon die bij de auto hoorde nooit. Uiteindelijk melding gemaakt via de mijngemeente app. Daarna is handhaving even komen kijken en heeft de persoon gevonden een aangesproken... Nu is het probleem opgelost... Misschien niet de meest nette oplossing maar je moet wat met een laadpaal en 5EV's in de straat...( en gaat normaal goed want iedereen houd rekening met elkaar... maar met een prijs van 21 cent voor de Vattenfall paal wordt het de laatste tijd wel drukker )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:51
Gekke henk schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:56:
[...]

Nu hebben wij dat hier ook gehad... Een auto die soms wel hele weekeinde aan de laadpaal stond. Briefjes hielpen niet en ik zag de persoon die bij de auto hoorde nooit. Uiteindelijk melding gemaakt via de mijngemeente app. Daarna is handhaving even komen kijken en heeft de persoon gevonden een aangesproken... Nu is het probleem opgelost... Misschien niet de meest nette oplossing maar je moet wat met een laadpaal en 5EV's in de straat...( en gaat normaal goed want iedereen houd rekening met elkaar... maar met een prijs van 21 cent voor de Vattenfall paal wordt het de laatste tijd wel drukker )
Sry hoor, maar naar mijn idee een zéér nette oplossing...
je mag gerust voor jezelf (en ook de andere én toekomstige EV rijders) opkomen

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 19:16
Hansieo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:06:
[...]

Sry hoor, maar naar mijn idee een zéér nette oplossing...
je mag gerust voor jezelf (en ook de andere én toekomstige EV rijders) opkomen
Uiteraard maar ik ben iemand die graag de persoon graag zelf aanspreekt, maar aangezien die zich niet laat zien dan maar zo.. Wij hebben ook wel eens gehad dat mensen de app gebruikte om te klagen dat onze caravan 2 dagen voor de deur stond... Dan heb ik liever dat ze gewoon even aanbellen.. Samen komen we er wel uit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16
Voor het (DC) laden met Maingau is er dacht ik een maximum aantal keer of aantal kWh's per maand, weet iemand hoe dit precies zit. Niet dat ik straks met vakantie in Spanje voor onaangename verrassingen kom te staan als ik met de Ioniq vele keren onderweg moet laden.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
@PeterZ(on) Vroeger, toen Maingau nog 5 cent/min rekende was er volgens mij wel een fair use policy, maar met de huidige prijzen denk ik dat dat niet echt nodig is. Ik dacht dat het iets van 300 kWh/maand was. En dat dan een aantal maanden achter elkaar. Daarna wordt je als zakelijke rijder gezien. Maar in de praktijk heb ik op mijn vakanties naar o.a. Italië hier nooit iets van gemerkt. Als je het zeker wil weten moet je hun algemene voorwaarden even raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
PeterZ(on) schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:01:
Voor het (DC) laden met Maingau is er dacht ik een maximum aantal keer of aantal kWh's per maand, weet iemand hoe dit precies zit. Niet dat ik straks met vakantie in Spanje voor onaangename verrassingen kom te staan als ik met de Ioniq vele keren onderweg moet laden.
Misschien bedoel je max per laadsessie voordat het tijdtarief in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
eltron schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:38:
[...]

Misschien bedoel je max per laadsessie voordat het tijdtarief in gaat?
Nee ik bedoel echt of en welke limiet er is v.w.b. geladen kWh's of aantal keren laden. Ik heb het hier op tweakers of elders al eens voorbij zien komen maar is al langer geleden. Wat @pmiddeld aangeeft van 300kWh per maand zou goed kunnen, alleen op hun site kan ik er zo gauw niets over vinden. Die kleine lettertjes zitten altijd goed verstopt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
PeterZ(on) schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Nee ik bedoel echt of en welke limiet er is v.w.b. geladen kWh's of aantal keren laden. Ik heb het hier op tweakers of elders al eens voorbij zien komen maar is al langer geleden. Wat @pmiddeld aangeeft van 300kWh per maand zou goed kunnen, alleen op hun site kan ik er zo gauw niets over vinden. Die kleine lettertjes zitten altijd goed verstopt.
Algemene voorwaarden:

"1.5 Der Kunde wird die an der Ladeinfrastruktur bezogene Energie ausschließlich zur Versorgung seines eigenen Elektrofahrzeugs, für private Fahrzeuge oder Transportfahrzeuge von Gewerbetreibenden, nutzen. Das Laden von Fahrzeugen, die mit Gewinnerzielungsabsicht betrieben werden (z.B. Taxen) ist nicht gestattet. Die monatliche Abnahmemenge ist auf 300 kWh/ Kunde begrenzt."

Toch zou het mij verbazen als zij zich hier strak aan houden als je er incidenteel een keer overheen gaat. 300kWh/m is niet veel als je uitsluitend Maingau zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
eltron schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Algemene voorwaarden:

"1.5 Der Kunde wird die an der Ladeinfrastruktur bezogene Energie ausschließlich zur Versorgung seines eigenen Elektrofahrzeugs, für private Fahrzeuge oder Transportfahrzeuge von Gewerbetreibenden, nutzen. Das Laden von Fahrzeugen, die mit Gewinnerzielungsabsicht betrieben werden (z.B. Taxen) ist nicht gestattet. Die monatliche Abnahmemenge ist auf 300 kWh/ Kunde begrenzt."

Toch zou het mij verbazen als zij zich hier strak aan houden als je er incidenteel een keer overheen gaat. 300kWh/m is niet veel als je uitsluitend Maingau zou gebruiken.
Voor vakantie is dat met grootverbruiker als een e-Tron of Taycan natuurlijk zo verbruikt, dus zo heel strikt zullen ze toch niet mee zijn want anders zou dat wel bekend zijn. Met de Ioniq kom ik al een heel eind voor ik aan die 300kWh zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 13:30
PeterZ(on) schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Voor vakantie is dat met grootverbruiker als een e-Tron of Taycan natuurlijk zo verbruikt, dus zo heel strikt zullen ze toch niet mee zijn want anders zou dat wel bekend zijn. Met de Ioniq kom ik al een heel eind voor ik aan die 300kWh zit. :)
Maar Maingau is toch sowieso niet interessant meer?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Inspired schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Oh, waarom dan niet? Geen maandelijkse kosten en een vaste prijs en geen starttarief. Dat er goedkopere zijn zal best, maar voor hoe lang. Als ik nu nog geen enkele laadpas zou hebben kwam ik misschien ergens anders op uit, maar ik heb deze al jaren. Heeft het altijd goed gedaan. Als Tesla alles vrijgeeft is het weer een ander verhaal en dan vind ik beschikbaarheid belangrijker dan prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:26
ik heb 4 passen van Maingau....

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eltron
BarryH schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:48:
ik heb 4 passen van Maingau....
1 voor in het weekend
1 voor door de week
1 voor als de zon schijnt
en 1 voor als het regent?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PeterZ(on) schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:40:
[...]

Oh, waarom dan niet? Geen maandelijkse kosten en een vaste prijs en geen starttarief. Dat er goedkopere zijn zal best, maar voor hoe lang. Als ik nu nog geen enkele laadpas zou hebben kwam ik misschien ergens anders op uit, maar ik heb deze al jaren. Heeft het altijd goed gedaan. Als Tesla alles vrijgeeft is het weer een ander verhaal en dan vind ik beschikbaarheid belangrijker dan prijs.
Bedoel meer, het is nog maar 4c per kWh voordeliger. Als je dan een retourtje Spanje op de planning hebt staan dan is het wellicht slimmer om wat anders te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Inspired schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Bedoel meer, het is nog maar 4c per kWh voordeliger. Als je dan een retourtje Spanje op de planning hebt staan dan is het wellicht slimmer om wat anders te zoeken.
Als er een leuke aanbieding voorbij komt zoals vorig jaar die JuicePas voor een paar tientjes, die laat je natuurlijk niet lopen, maar zoiets is altijd maar tijdelijk. Welke gebruik jij naar Spanje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PeterZ(on) schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Als er een leuke aanbieding voorbij komt zoals vorig jaar die JuicePas voor een paar tientjes, die laat je natuurlijk niet lopen, maar zoiets is altijd maar tijdelijk. Welke gebruik jij naar Spanje?
Ik rij een Tesla dus veel SuCs. Kan een keer een Ionity tussen zitten maar betaal ik niet zelf. Op dit moment ziet TEAG er wel interessant uit. Het is altijd de vraag of dit een lang leven heeft, en wat precies de voorwaarden zijn. Maar bij een retourtje Spanje kan het wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Inspired schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Ik rij een Tesla dus veel SuCs. Kan een keer een Ionity tussen zitten maar betaal ik niet zelf. Op dit moment ziet TEAG er wel interessant uit. Het is altijd de vraag of dit een lang leven heeft, en wat precies de voorwaarden zijn. Maar bij een retourtje Spanje kan het wel interessant zijn.
Wat is TEAG, kan er niets over vinden? Het allermooiste zou zijn als Tesla alle SuC's vrijgeeft, direct overal voldoende laders en met abbo ook nog eens de laagste prijs.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 20:01
Inspired schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:34:
[...]

De pas van Maingau is in Nederland altijd goed om als back-up pas bij je te hebben. Maar je hebt gelijk. Bij de 5 grootste aanbieders van snellaadpalen in Nederland zijn er betere opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOuKQuGRlD-iLILpYBBz2h7lhz4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4r0pzrh8ltICD40lZzU2yVWJ.jpg?f=user_large

In principe heb je genoeg aan de Bonnet app, een EV-Company pas, de Tesla app en de Vattenfall InCharge app. Daarmee kan je bij alle grote aanbieders van snellaadpalen laden.

De Maingau pas en de (mobiele) MVV eMotion site kan je er als backup nog bij nemen voor als de Bonnet app of de EV-Company pas niet werken.

Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 20:25
-snip, verkeerde topic-

[ Voor 89% gewijzigd door Mount op 29-03-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik zie dat de Tesla SuC's in Noorwegen nu ook helemaal vrij zijn gegeven voor niet-Tesla's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm.kool
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:40

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

PeterZ(on) schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:29:
Ik zie dat de Tesla SuC's in Noorwegen nu ook helemaal vrij zijn gegeven voor niet-Tesla's.
Waar zie je dat?
Op de site van Tesla zie ik nl dat nog lang niet alle suc in Noorwegen open zijn voor non-tesla’s.

https://www.tesla.com/fin...ters=supercharger%2Cparty

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
mm.kool schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:45:
[...]

Waar zie je dat?
Op de site van Tesla zie ik nl dat nog lang niet alle suc in Noorwegen open zijn voor non-tesla’s.

Ja dat zie ik nu ook, heb ik vast verkeerd gekeken of dat ze het terug gedraaid hebben. Dacht het toch zeker gezien te hebben. Sorry dat ik mensen voor niks blij heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
mm.kool schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:45:
[...]

Waar zie je dat?

Als ik op die kaart kijk zijn toch alle SUC's open voor niet-Tesla's? Behalve degene die in grijs op de kaart staan, maar die zijn allemaal uberhaupt nog niet open (als in : gepland Q2, Q3 etc)?

Whatever

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirk97
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-03-2022
Hallo, wij zijn vijf derdejaars studenten van de Universiteit Utrecht die het vak Innovatieproject 2 volgen binnen de bachelor Natuurwetenschap & Innovatiemanagement. Wij doen voor dit vak onderzoek naar de mogelijkheden rondom het delen van private laadpalen. Het concept is als volgt: Een persoon die een laadpaal op zijn/haar oprit heeft kan deze beschikbaar stellen aan rijders van elektrische auto’s wanneer hij/zij zelf niet hoeft op te laden. Een ''airbnb-systeem'' maar dan voor private laadpalen in plaats van een plek om te overnachten. Dit concept zou een oplossing kunnen zijn voor het tekort aan laadpalen in woonwijken, zonder veel meer openbare laadpalen te moeten plaatsen. Wij voeren dit onderzoek uit voor onze opdrachtgever; Awesems. Awesems is een jong bedrijf dat smart eMobility solutions levert en ontwerpt. Hartelijk dank dat u de moeite wilt nemen om onze enquête in te vullen. Mocht je nou vragen, op of aanmerkingen hebben schroom niet een berichtje te sturen!

Dirk-Jan, Wouter, Tijn, Jip en Stijn

(Af)studeeronderzoeken en -enquetes - post ze hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 29-03-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm.kool

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

DigiK-oz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:39:
[...]

Als ik op die kaart kijk zijn toch alle SUC's open voor niet-Tesla's? Behalve degene die in grijs op de kaart staan, maar die zijn allemaal uberhaupt nog niet open (als in : gepland Q2, Q3 etc)?
Op de kaart zie je rode bolletjes met een bliksemschicht er in. Die zijn open voor tesla’s. De rode bolletjes met bliksemschicht + links/rechts daarvan haakjes (()) die zijn open voor tesla’s en non tesla’s.

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm.kool

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

dirk97 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:49:
Hallo, wij zijn vijf derdejaars studenten van de Universiteit Utrecht die het vak Innovatieproject 2 volgen binnen de bachelor Natuurwetenschap & Innovatiemanagement. Wij doen voor dit vak onderzoek naar de mogelijkheden rondom het delen van private laadpalen. Het concept is als volgt: Een persoon die een laadpaal op zijn/haar oprit heeft kan deze beschikbaar stellen aan rijders van elektrische auto’s wanneer hij/zij zelf niet hoeft op te laden. Een ''airbnb-systeem'' maar dan voor private laadpalen in plaats van een plek om te overnachten. Dit concept zou een oplossing kunnen zijn voor het tekort aan laadpalen in woonwijken, zonder veel meer openbare laadpalen te moeten plaatsen. Wij voeren dit onderzoek uit voor onze opdrachtgever; Awesems. Awesems is een jong bedrijf dat smart eMobility solutions levert en ontwerpt. Hartelijk dank dat u de moeite wilt nemen om onze enquête in te vullen. Mocht je nou vragen, op of aanmerkingen hebben schroom niet een berichtje te sturen!

Dirk-Jan, Wouter, Tijn, Jip en Stijn

[mbr](Af)studeeronderzoeken en -enquetes - post ze hier.[/]
Check ook even dit topic: : Platform om eigen wallbox beschikbaar te stellen

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
mm.kool schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:20:
[...]

Op de kaart zie je rode bolletjes met een bliksemschicht er in. Die zijn open voor tesla’s. De rode bolletjes met bliksemschicht + links/rechts daarvan haakjes (()) die zijn open voor tesla’s en non tesla’s.
Dat had ik gezien. Dacht dat ze allemaal zo waren. Maar zie nu inderdaad een paar verdwaalde SUC die niet openstaat, de overgrote meerderheid wel.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm.kool

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

DigiK-oz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:40:
[...]

Dat had ik gezien. Dacht dat ze allemaal zo waren. Maar zie nu inderdaad een paar verdwaalde SUC die niet openstaat, de overgrote meerderheid wel.
In NL zijn alle SuC’s beschikbaar voor non-tesla’s. In Noorwegen 15 en in Frankrijk 16. De andere SuC’s in die landen en in de rest van Europa zijn (nu nog) alleen beschikbaar voor tesla’s.

https://insideevs.com/new...rs-netherlands-non-tesla/

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:11
richair schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:26:
[...]

Hier soortgelijke ervaring. Al kreeg ik wel de groene lamp op de paal als teken dat er 'iets' op de achtergrond was gebeurd. Na inpluggen van de kabel gaat de auto dan direct laden, nog voordat ik op de knop 'plugged in' (oid) had gedrukt. Doe ik dat alsnog, dan krijg ik de melding dat de laadpaal niet reageert (terwijl er dus al geladen wordt).

Mijn record is dat ik 6 uur na inpluggen nog een push bericht kreeg dat de sessie begonnen was.
Ook staan de sessies niet in de app. Ook niks van mijn refill afgeschreven.
Een andere sessie die niet helemaal jofel ging, verscheen een paar uur later wel in de app, maar niks afgeschreven van de refill.
Hier juist precies het tegenovergestelde, paal activeerd met Bonnet App, Zoë aan Allego gehangen, auto zegt verbonden, paal zegt verbonden, maar laden ho maar. Na 3 uur was er nix gebeurt, Bonnet kon ik ook weer stoppen en zei idd 0 bijgeladen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 20:01
Iemand bekend met het volgende initiatief? Het gaat om https://www.go-charge.io

Een app waar je al jouw laadpassen toevoegt. Als je dan een laadpaal hebt uitgekozen, dan kijkt de app welke van de passen er gebruikt gaat worden.

Ik vraag me af hoe het met de veiligheid zit. Je vertrouwt wel al jouw pasgegevens toe aan een onbekende partij.

Je zou toch verwachten dat de oprichters van dit initiatief ook op dit forum zouden zitten!

Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartgoes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 14:54
nathalia schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:32:
Iemand bekend met het volgende initiatief? Het gaat om https://www.go-charge.io

Een app waar je al jouw laadpassen toevoegt. Als je dan een laadpaal hebt uitgekozen, dan kijkt de app welke van de passen er gebruikt gaat worden.

Ik vraag me af hoe het met de veiligheid zit. Je vertrouwt wel al jouw pasgegevens toe aan een onbekende partij.

Je zou toch verwachten dat de oprichters van dit initiatief ook op dit forum zouden zitten!
Klinkt als een super app. Als ik geen laadpas van m'n werk had zou ik hem gelijk uitproberen.
Ik gok, maar dat weet ik dus niet, dat je enkel hoeft aan te geven welke passen je hebt en niet alle gegevens van die pas zelf. De app geeft dan een advies en dan moet je zelf nog de lading starten met die pas.

Maar hopelijk kan een beta tester dit bevestigen voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@nathalia Het ligt er natuurlijk wel aan wat ze registreren. Dat ik een laadpas van aanbieder X, Y of Z heb geeft ze verder geen toegang om dat te misbruiken. Het is dan alleen een app die je kan gebruiken om de "juiste" laadpas te kiezen ipv dat je dat in een tabelletje zoals jij produceert moet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
foutje

[ Voor 96% gewijzigd door PeterZ(on) op 30-03-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Even een vraag, iemand heeft een hele tijd geleden een stuk/topic geschreven hier op GoT over het particulier gebruik van een elektrische auto met de uitdagingen rondom laadpalen.

Ik kan dit echter niet terug vinden, heeft iemand dit toevallig snel bij de hand?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Mad-Matt schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:28:
Even een vraag, iemand heeft een hele tijd geleden een stuk/topic geschreven hier op GoT over het particulier gebruik van een elektrische auto met de uitdagingen rondom laadpalen.

Ik kan dit echter niet terug vinden, heeft iemand dit toevallig snel bij de hand?
Zegt mij even niets, maar kan je duiden welke uitdagingen inzake laadpalen voor particulier anders zouden kunnen zijn dan voor zakelijke rijder (afgezien van gegeven dat de zaak de kosten betaalt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
Thnx voor de tips rond de Bonnet app! Dat zijn toch leuke kortingen als je er noodgedwongen eens moet staan :) sowieso, eerste keer gratis de accu vol gooien en vervolgens met discount codes een gratis package? Laten we niet vergeten dat mensen al uren in de rij staan voor een benzinestation waar ze slechts 50% korting geven _O-

Ik ben zelf overigens van plan om over een maandje of twee naar Disney te rijden met een Ioniq 28kwh, vanuit Zwolle. Houd van uitdagingen :) en we hebben geen haast.

Voorbereiding is al een beetje getroffen. Ik heb dus Bonnet, E-Flux, Fastned, Shell Recharge en Kiwhi (met discount code koste die pas €1).

Het valt me op dat ABetterRoutePlanner me een week geleden nog over de A1 bij Lille liet rijden richting Parijs. Langs de A1 zijn de snelladers echter niet dik bezaaid, en ik heb begrepen dat veel snelladers daar van TotalEnergies regelmatig defect zijn. Dus wellicht is die route niet aan te raden (?)

Als ik nu ABRP invul, laat hij me tot Maastricht door Nederland rijden, laden bij Ionity Wellin in BE laden.. en neem ik al met al een route die in de basis 2 uur langer is. Ik snap alleen niet helemaal waarom.

Hebben jullie tips om met deze relatief kleine accu naar Parijs toe te rijden? Welke route zouden jullie nemen, en welke passen zijn echt een must?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

eltron schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:05:
[...]

Zegt mij even niets, maar kan je duiden welke uitdagingen inzake laadpalen voor particulier anders zouden kunnen zijn dan voor zakelijke rijder (afgezien van gegeven dat de zaak de kosten betaalt)?
Nee, zelf geen ervaring, rij nog benzine.
Maar is ook een topic van maanden terug, misschien wel een jaar. Maar het gaf aardig het wel en wee aan van elektrisch rijden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
PeterZ(on) schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Wat is TEAG, kan er niets over vinden? Het allermooiste zou zijn als Tesla alle SuC's vrijgeeft, direct overal voldoende laders en met abbo ook nog eens de laagste prijs.
https://www.thueringerene...obilitaet/Unterwegs_laden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
Mad-Matt schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Nee, zelf geen ervaring, rij nog benzine.
Maar is ook een topic van maanden terug, misschien wel een jaar. Maar het gaf aardig het wel en wee aan van elektrisch rijden.
Dan kan het als het lang is geleden ook nog in deel 1 staan.
Maar inmiddels is er denk ik ook weer veel verbeterd.

Eerste zorg is dat je überhaubt kunt laden. Die zorg is inmiddels al weer een stuk verminderd. In Nederland en grote delen van Europa zijn (snel)laadmogelijkheden genoeg, al neemt de druk(te) ook toe en blijft het spannend of lokaal de ontwikkeling van laadmogelijkheden en aantallen laders gelijke tred houden.

Dan heb je nog een oerwoud van laadpassen (providers). Dat is vooral interessant voor diegenen die zo goedkoop mogelijk willen laden, waarbij het per laadpaal kan verschillen welke pas daar het goedkoopste is (de combinatie van de aanbieder van de paal + het contract dat jouw laadpasprovider daarmee en met jou heeft, bepaalt wat jij moet betalen).
Als je je daarin wilt verdiepen is het meer een soort van sport. Je kunt het ook negeren en gaan voor één of liefst 2 breed geaccepteerde passen zoals plugsurfing en shell recharge.
Bij reizen naar sommige gebieden in europa even checken of je daar nog een lokale pas nodig hebt die daar meer acceptatie heeft.

Dat is het wel zo ongeveer.

(als je meer wilt weten over laadpassen: https://laadpastop10.nl, daar is het hele laadpaslandschap overzichtelijk samengevat).

[ Voor 5% gewijzigd door eltron op 01-04-2022 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
bartgoes schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Klinkt als een super app. Als ik geen laadpas van m'n werk had zou ik hem gelijk uitproberen.
Ik gok, maar dat weet ik dus niet, dat je enkel hoeft aan te geven welke passen je hebt en niet alle gegevens van die pas zelf. De app geeft dan een advies en dan moet je zelf nog de lading starten met die pas.

Maar hopelijk kan een beta tester dit bevestigen voor ons.
Heb mezelf aangemeld als beta tester. Ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 109 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.