Platform om eigen wallbox beschikbaar te stellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm.kool
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:01

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

Topicstarter
Weet iemand of er een platform op het www is om je eigen wallbox beschikbaar te stellen voor anderen? Naast het laden van je eigen auto blijft er voldoende tijd over om je wallbox beschikbaar te stellen voor anderen. Uiteraard tegen een vergoeding die bijv. boven je eigen kostprijs en onder de prijs van een openbare laadpaal ligt.
Het lijkt mij een aardig idee en geeft een flink ruimer aanbod voor mensen die geen eigen wallbox kunnen plaatsen. En voor mensen met een wallbox levert het iets extra’s op.
Of geef ik nu een idee voor een succesformule weg? :)

Kia e-soul 64 kw

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:04
Bij mijn New Motion laadpaal kan ik een tarief voor externe laders instellen.

De paal komt dan ook in de app voor laadmogelijkheden naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je idee is goed, denk ik, maar ik vraag me af hoeveel gemeenten het leuk / toestaan dat je "commerciele" diensten aanbiedt uit/in een prive-omgeving aan derden. En of jouw buren het leuk vinden dat er willekeurige mannen / vrouwen uren rondhangen terwijl de auto opgeladen wordt.

Of, en helemaal prive; stel dat jij eerder thuis bent dan dat iemand anders klaar is met laden en hierdoor kan jij je eigen oprit / paal niet bereiken? Of die persoon is toevallig acuut niet te bereiken of anderszins verhinderd de komende twee dagen; wat dan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 12:28
Wil je vrijwillig onbekende auto's op je oprit? Of gaat het om een prive lader ergens in een weiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:04
@mister_S Ik heb een oprit, en het de paal juist aan de straatzijde gezet, waar ook gewoon geparkeerd kan worden.

Al met al ben ik ook niet zo bang dat er aldoor geparkeerd gaat worden door vreemde, aangezien het aandeel elektrische auto's nog redelijk beperkt is.
Ook is de ligging van mijn huis niet zodanig dat er veel verkeersbewegingen langsgaan.

Het is handig als er kennissen komen die ook willen laden, en ik kan nu ook laden als ik mijn auto niet op de oprit kan zetten doordat de caravan er opstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
MAX3400 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:21:
Je idee is goed, denk ik, maar ik vraag me af hoeveel gemeenten het leuk / toestaan dat je "commerciele" diensten aanbiedt uit/in een prive-omgeving aan derden. En of jouw buren het leuk vinden dat er willekeurige mannen / vrouwen uren rondhangen terwijl de auto opgeladen wordt.

Of, en helemaal prive; stel dat jij eerder thuis bent dan dat iemand anders klaar is met laden en hierdoor kan jij je eigen oprit / paal niet bereiken? Of die persoon is toevallig acuut niet te bereiken of anderszins verhinderd de komende twee dagen; wat dan?
Is dat niet vervelend , vreemde mensen die in je bed slapen => AirBnB
Wat zou de gemeente er van vinden als je commerciële ritjes met je eigen auto gaat doen? => Uber

Dit idee paar toch juist helemaal in de huidige tijd? Alleen maar goed als er meer infrastructuur komt voor elektrische auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm.kool
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:01

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

Topicstarter
Nog even een reactie op een aantal van de bovenstaande posts:
Ik woon in een nieuwbouwwijk waar de komende jaren ongetwijfeld meer laadinfrastructuur nodig is. Ik laad mijn auto ong. 1 x per week op. De wallbox hangt aan mijn garage met eigen oprit. Mijn auto staat nooit in de garage. Als er een auto op de oprit staat is mijn garage nog gewoon bereikbaar/beschikbaar. Voor mij geen probleem om mijn wallbox beschikbaar te stellen voor anderen voor de overige tijden. En als er iemand op min oprit staat te laden parkeer ik gewoon in de straat. Ik verwacht ook dat m.n. buurtbewoners van zo’n voorziening gebruik gaan maken.
Bij een dergelijk kleinschalig gebruik verwacht ik geen probleem met de overheid. Ik denk eerder dat men er blij mee is. Mocht het gebruik van elektrische auto’s echt doorzetten dan wordt de behoefte aan laad mogelijkheden groot.
Op zo’n platform moet je wel de mogelijkheid hebben om bepaalde zaken in te stellen en voorwaarden te stellen zoals:
* de tijden dat je wallbox voor anderen beschikbaar is
* een gebruiker moet zijn contactgegevens opgeven. Zo is contact mogelijk.
* alleen beschikbaar voor inwoners van wijk/plaats X. Zal lastig zijn maar wie weet kan dat
* etc…..
Verder is het handig als je wallbox een registratie mogelijkheid heeft voor gebruik e.d.
Zelf zie ik vooral kansen.

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubby
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

rubby

How are YOU doin'

Even dit oude draadje weer oppakken, buiten wat hier al genoemd is.
Als je je privé laadpaal beschikbaar wilt stellen welke backoffice aanbieders kan je dan gebruiken die Easee laadpunten ondersteunen?
Via de site van Easee vind ik voor backend services Maxem, Mobiflow en Last mile solutions.
Maar ik krijg niet de indruk dat die voor privé partijen diensten leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

rubby schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:56:
Even dit oude draadje weer oppakken, buiten wat hier al genoemd is.
Als je je privé laadpaal beschikbaar wilt stellen welke backoffice aanbieders kan je dan gebruiken die Easee laadpunten ondersteunen?
Via de site van Easee vind ik voor backend services Maxem, Mobiflow en Last mile solutions.
Maar ik krijg niet de indruk dat die voor privé partijen diensten leveren.
Mijn Easee paal wordt door E-flux beheerd. Uiteraard met uitgebreide configuratie opties.
Bijkomend voordeel: Laadpas en app met écht goede informatie (in ons geval beter dan Chargemaps, Smoov en Plugsurfing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubby
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

rubby

How are YOU doin'

Dank, ik ga maar eens contact met hen opnemen.
Pagina: 1