[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.071 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:08
Hachy schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:10:
[...]

Neem Brussel / Reims. Als je echt zo vroeg vertrekt zou ik me qua drukte geen zorgen maken.
Als er 1 dikke file ontstaat of een ongeluk ergens gebeurt wijkt je route al af.

Een paar goeie apps meenemen om de snelladers te raadplegen heb je denk ik daarom meer aan. Het bereik + snellaadvermogen zit bij de Enyaq wel goed dus 50kW alternatieven genoeg bij problemen. Als je iOS gebruikt kijk dan eens naar de app 'Pump' voor een á la minute planning als je route afwijkt.

Je kunt de door jouw gemaakte route met ABRP hier delen, dan kan de rest ook even neuzen in al je settings :-)
Hierbij de route; https://abetterrouteplann...3d-4d6c-bcd2-32728ca4c4d1

Zal de Pump app eens proberen!

[ Voor 8% gewijzigd door Kris op 15-03-2022 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:12
Kris schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Hierbij de route;

Zal de Pump app eens proberen!
Ok, het is natuurlijk het vriendelijke tweakers, maar je hebt zojuist je privé-adres en vakantieplannen op internet gezet...zou ik niet zo snel doen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Prullenbak84 op 15-03-2022 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kris
  • Laatst online: 12:08
Prullenbak84 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Ok, het is natuurlijk het vriendelijke tweakers, maar je hebt zojuist je privé-adres en vakantieplannen op internet gezet...zou ik niet zo snel doen ;)
Ouch.. aangepast. Wil jij je post met de quote ook aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:33
roelvandew schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:53:
Hi!

Net zoals veel anderen wil ik met m'n elektrische auto (Ioniq 5) richting zuid Frankrijk van de zomer. Voorheen altijd met een dieselauto dus dit zien we als extra avontuur :). 2 Dames van 3 en 7 op de achterbank. We rijden op een maandag (25 juli). We hebben een hotelovernachting nabij Lyon voor de eerste dag. Ik heb m'n eigen New Motion pas en ik heb een Kiwhi pas besteld. Mij lijkt dat voldoende zo, of denken jullie dat er nog een extra pas bij moet? Zo ja, welke?
Zie hier het ABRP advies. Ik vind het lastig om te zien in ABRP of er, mochten er problemen zijn bij deze laadpunten, alternatieven zijn een stukje verderop.
Volgens mij zijn er weinig faciliteiten bij de stops. Op zich geen ramp. Maar hebben jullie extra tips om te stoppen op plekken waar snel geladen kan worden en ff gegeten kan worden of wellicht een speeltuin voor de kids is? Misschien hebben jullie nog extra tips :).

[Afbeelding]
Ik rij zelf ook naar zuid FR op de rustige door de weekse dagen deze zomer. Ga zelf alleen via de noorwest kant FR in, van Brussel naar Reims en dan verder afzakken. Mooie rustige wegen, en een paar fijne Ionity laders langs die route.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Lijkt me een prima route met laadstops op wat grotere laadpleinen met minstens 4 snelladers. Ik zie wel dat je bij de tweede en derde laadstop met 10% gaat aankomen. Omdat het Ionity laadpleinen zijn met flink wat laders hoef je je geen zorgen te maken dat die allemaal niet werken, maar ik zou voor wat extra gemoedsrust voor die 2e en 3e etappes wel tot 80 resp. 85 % laden. Je kunt natuurlijk ook op de eerste etappe even kijken hoe het gaat met het werkelijke verbruik met dakkoffer en extra bagage/passagiers.

Algemeen advies voor Frankrijk is om de enkele triplechargers van Izivia en Corri-Door te vermijden, deze zijn vaak defect, verwijderd, starten niet met jouw laadpas of laden op zijn best met lage snelheid. Ook snelladers bij autodealers zijn lang niet altijd beschikbaar, soms staan er auto's van de dealer geparkeerd of staan de laders achter het gesloten hek. Door in ABRP minimaal 2 of 4 charger stalls in te stellen vermijd je deze.
In het algemeen zijn de locaties van Ionity, Fastned, Tesla (mits bruikbaar voor non-Tesla als je geen Tesla rijdt) en TotalEnergies aan te bevelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wesco op 15-03-2022 18:22 ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
total moet je denk ik echt niet blindelings vertrouwen en echt als laatste optie zien. die evbox snelladers die ze gebruiken zijn echt niet de meest betrouwbare snelladers.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Peter-036 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:37:
Geen suggesties @Kris , maar weet je al hoeveel die dakkoffer van je bereik gaat 'opvreten'?
CarWOW heeft dat getest, en in dit youtubefilmpje staan.
YouTube: Living with an electric car? The TRUTH!
Ik heb de samenvatting maar even uit de video geknipt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdwkGzh25fVmwWJf2A6zCfTtq7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rJVB8N6eFhLH9tUS1VnEqBSj.png?f=fotoalbum_large

Die klopt wel aardig met mijn ervaring dat de dakkoffer 10-15% verbruik scheelt, ook afhankelijk van snelheid natuurlijk.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Sinds een maand ook een EV (Cupra Born) en deze bevalt erg goed.. Zo goed dat ik het eigenlijk wel aan zou durven om de komende zomervakantie via Europapark naar Italië te rijden.. Bij mijn zoektocht heeft dit topic met al aardig geholpen, dank daarvoor.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Hoi, binnenkort rijd ik naar Oostenrijk met mijn Volvo C40. Ik heb een lease-laadpas die alleen voor NL werkt. Ik heb nu een paar gratis passen aangevraagd (Plugsurfing, Shell en e-Flux). Bij de Ionity laders krijg ik met de Plugsurfing pas 50% korting van Volvo.

Welke pas of app is het handigst/voordeligste als je in Duitsland/Oostenrijk moet laden? Heeft iemand een tip voor deze EV-noob?

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:41

The Adder

Happy racing from Holland

ergodyne1 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:59:
Welke pas of app is het handigst/voordeligste als je in Duitsland/Oostenrijk moet laden? Heeft iemand een tip voor deze EV-noob?
het goedkoopste ben je uit bij de gratis laadstations bij o.a. Lidl, Aldi en Kaufland. Zijn soms wel wat druk en liggen vooral niet langs de Autobahn maar een eventuele tussenstop met laadstop is misschien mogelijk.

Ik heb goede ervaring met plugsurfing en heb ook de enBW app, maar alleen in het diepe binnenland en niet langs de snelweg.

suc6 met plannen!

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ergodyne1 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:59:
Hoi, binnenkort rijd ik naar Oostenrijk met mijn Volvo C40. Ik heb een lease-laadpas die alleen voor NL werkt. Ik heb nu een paar gratis passen aangevraagd (Plugsurfing, Shell en e-Flux). Bij de Ionity laders krijg ik met de Plugsurfing pas 50% korting van Volvo.

In Oostenrijk en Duitsland kunnen Maingau en EnBW inderdaad ook interessant zijn. Bij EnBW kun je wel alleen de app gebruiken, als je probeert een pas naar Nederland te laten sturen wordt je account geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Thanks! Ik zal die apps ook even downloaden! genoeg laadpassen/apps dus. Daar zal het niet aan liggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ergodyne1 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:17:
Thanks! Ik zal die apps ook even downloaden! genoeg laadpassen/apps dus. Daar zal het niet aan liggen ;)
Oostenrijk en Duitsland zijn sowieso heel eenvoudig met een EV hoor, gewoon Shell Recharge was waarschijnlijk ook al voldoende om overal te kunnen laden alleen is dat dan niet heel voordelig.

Zelf heb ik afgelopen zomer overal in Oostenrijk en Duitsland overal gewoon kunnen laden met mijn MTC (MTE) Europese laadkaart vanuit mijn werkgever / LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Gisteren wilde ik voor de eerste keer Bonnet gaan gebruiken. Ik had maar 10% batterij, dus het idee was om de eerste FREE CHARGE maar meteen goed te gaan gebruiken :)

Toen toch geen sessie kunnen starten. Hij bleef hangen nadat ik moest inpluggen.

Netwerkfout? Of is die eerste gratis laadsessie beperkt en werd ik daarom geweigerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
ik222 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Bij EnBW kun je wel alleen de app gebruiken, als je probeert een pas naar Nederland te laten sturen wordt je account geblokkeerd.
Dat is niet mijn ervaring. Ik heb eind vorig jaar de app geactiveerd en ook de pas aangevraagd. Duurde wel even, maar ik heb die netjes ontvangen en alles werkt gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
The Adder schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:14:
[...]

het goedkoopste ben je uit bij de gratis laadstations bij o.a. Lidl, Aldi en Kaufland. Zijn soms wel wat druk en liggen vooral niet langs de Autobahn maar een eventuele tussenstop met laadstop is misschien mogelijk.

Ik heb goede ervaring met plugsurfing en heb ook de enBW app, maar alleen in het diepe binnenland en niet langs de snelweg.

suc6 met plannen!
ik gebruik enBW juist wel langs de snelweg. Ze hebben ook een eigen netwerk snelladers die meestal vrij eenzaam (meestal maar één stall) staan te wachten tot er weer iemand komt laden. Hoewel er vaak maar één stall is, is het er ook rustiger dan op plekken waar 4 ionity's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:38
The Adder schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:14:
[...]

suc6 met plannen!
* als het klopt is het gratis laden bij o.a. supermarkten er van af..
ik weet niet of ik het goed heb begrepen, maar ze gaan het uitbesteden (of reeds gedaan??)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 15:55
greatgonzo schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:44:
Gisteren wilde ik voor de eerste keer Bonnet gaan gebruiken. Ik had maar 10% batterij, dus het idee was om de eerste FREE CHARGE maar meteen goed te gaan gebruiken :)

Toen toch geen sessie kunnen starten. Hij bleef hangen nadat ik moest inpluggen.

Netwerkfout? Of is die eerste gratis laadsessie beperkt en werd ik daarom geweigerd?
Gister lukte het me wel om een gratis eerste laadsessie (FIRSTCHARGE) te starten bij een Fastned laadstation.
Wel moest ik mijn credit card eerst toevoegen in Payment Method en daarna een laadsessie bij de juiste laadpaal/nummer te starten vanuit de Bonnet app (stekker niet in de auto).
De app maakte een request om een laadsessie te starten, en daarna verscheen een zwarte knop onderaan in de app. Hierna ging ik de stekker aan de auto koppelen en dan in de app bevestigen/confirm.
In totaal 60kWh gratis geladen.

Bij welke laadpaal/station had je het geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Allego Deventer.. en cc was gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:41

The Adder

Happy racing from Holland

greatgonzo schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:27:
Allego Deventer.. en cc was gekoppeld
Ik kreeg vanochtend de melding van Bonnet problemen had met ESB laders (wat dat ook zijn 8)7 ), maar dat deze problemen nu zijn opgelost. Misschien had je net pech....

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
ik222 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:00:
[...]

In Oostenrijk en Duitsland kunnen Maingau en EnBW inderdaad ook interessant zijn. Bij EnBW kun je wel alleen de app gebruiken, als je probeert een pas naar Nederland te laten sturen wordt je account geblokkeerd.
Ik lees op de ANWB site dat driekwart van de laadpalen niet werkt met onze passen (??). Doe ik er verstandig aan om van Maingau een pas aan te vragen? Of red ik het wel met mijn e-Flux/Recharge/Plugsurfing passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:57
greatgonzo schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:44:

Ik laad nu 2 maanden met de Bonnet app en tot nog toe is het iedere keer gelukt. Het is echt een kwestie van de stappen op het scherm volgen.

Je begint met "Start Charge". Dan geeft het scherm aan dat je de lader moet inpluggen. Als je dat doet en op het scherm aangeeft dat je dat hebt gedaan, dan krijg je op het scherm in een groot rood/roze blok te zien hoe lang je aan het laden bent.

Kortom, je moet dus NIET zelf al gaan inpluggen en dan in de app "Start Charge" aantikken. Dan zegt de app namelijk dat de lader al bezet is...

** Spam / reclame / referrals zijn niet toegestaan. **

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 16-03-2022 19:46 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:57
** Reclame. **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 16-03-2022 19:47 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
elke aanbieder doet het anders denk ik. bij lidl kun je dus binnenkort alleen via hun eigen app de sessie starten en dat is dan beperkt tot 15kwh oid

de nieuwe aldi palen zijn al aanwezig op het roaming netwerk en kun je buiten openingstijden ook gebruiken voor een prijs
kaufland onduidelijk, maar daar mag je hwss ook binnenkort voor betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zie nu bij Discounts in de Bonnet app wel de FIRSTCHARGE code staan (100% gratis lading), deze heb ik al meer dan een maand geleden ingevoerd.

Volgens mij kon je voorheen niet zien of je die codes had ingevoerd en of ze gebruikt waren (uitgezonderd de Refill discount code)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
ergodyne1 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:58:
[...]
Ik lees op de ANWB site dat driekwart van de laadpalen niet werkt met onze passen (??). Doe ik er verstandig aan om van Maingau een pas aan te vragen? Of red ik het wel met mijn e-Flux/Recharge/Plugsurfing passen?
Dat is wel een erg algemene opmerking (wat werkt er niet en waar?). De Shell Recharge en Plugsurfing worden volgens mij in Duitsland en Oostenrijk meestal wel geaccepteerd. In Oostenrijk is het meer de vraag welk (tijd)tarief je moet betalen op de AC laders. Zelf heb ik die tot nog toe kunnen vermijden door gewoon op bestemming met de granny te laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De topicwaarschuwing is uitgebreid met een opmerking over het plaatsen van persoonlijke referralcodes of linken naar websites met daarop referralcodes. Algemene kortingscodes zijn wel toegestaan, persoonlijke codes dus niet.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:03
ik ga naar italie dit jaar (hoop ik) en heb Maingau (werkt op Enelx) en Juicepass app. Ik zat te kijken naar laadpalen in de omgeving op een tussenstop en zag Be Charge. Ik heb deze app ook geinstalleerd en wil hier ook een rfid van bestellen. Mijn inziens ga ik het hiermee wel redden. (voor onderweg NM van de zaak, Maingau, plugsurfing, Eins en een stapel apps)

Zijn er mensen die weten of NM ook werkt (op de meerderheid) van de Enelx/Be Charge in Italie?
Alvast bedankt voor alle tips.

Laatste vraag - ik zie een lader van Da.emobil in oostenrijk - ik heb pasjes zat vind ik, maar kan nergens vinden (ook niet op laadpastop10) of andere passen zoals NM/Maingau etc hier ook werken? weet iemand dit ??

[ Voor 18% gewijzigd door 4v4t4r op 17-03-2022 10:54 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ergodyne1 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:58:
[...]

De ANWB promoot vooral hun eigen laadpas die wel vrijwel overal werkt volgens hun site... De ANWB is al lang geen goede bron meer voor dit soort informatie wat mij betreft, dat is gewoon een commerciële aanbieder van diensten die hun eigen spullen promoot.

Aanbieders als Shell Recharge en Plugsurfing hebben prima roaming overeenkomsten en werken vrijwel overal in Duitsland en Oostenrijk hoor. Dat ze niet de goedkoopste zijn is wat anders, dus in dat kader zou ik zeker Maingau of de EnBW app erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:33
Kaaschef schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 03:44:
[...]

Heeft je gemeente een app voor meldingen openbare ruimte? Mbt te krappe parkeeeplek is wel iets wat de gemeente moet oplossen. Ik zou het risico op mogelijke schade benoemen

Ook kan je wellicht het verzoek doen voor het reserveren van 2 plekken ( vaak extra pijl op bord)
Update:
Ondertussen na het lastig vallen van de gemeente, EVbox, Engie en het aanvraagpunt voor een laadpaal zit er schot in de zaak.
Kreeg een mail terug van het bedrijf die die verzoeken van de laadpalen beheerd dat er een extra plek bij de gemeente is aangevraagd.

Kreeg ook nog netjes een link erbij waar ik het zelf ook nog kon aanvragen.
Nu maar afwachten wanneer de gemeente in actie komt d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

De onvermijdelijke prijsstijging zit er toch aan te komen: https://www.duic.nl/algem...-betalen-aan-de-laadpaal/

Op de dag dat de futures op Brent weer gezakt zijn naar een normaler prijsniveau....

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

ja3

Ja is ook wel goed om te doen. Zat er bijna aan te denken om mijn huis aan te sluiten op de publieke laadpaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Rdestructo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:14:
[...]

Update:
Ondertussen na het lastig vallen van de gemeente, EVbox, Engie en het aanvraagpunt voor een laadpaal zit er schot in de zaak.
Kreeg een mail terug van het bedrijf die die verzoeken van de laadpalen beheerd dat er een extra plek bij de gemeente is aangevraagd.

Kreeg ook nog netjes een link erbij waar ik het zelf ook nog kon aanvragen.
Nu maar afwachten wanneer de gemeente in actie komt d:)b
Ik heb in september een tweede aansluiting op een bestaande paal aangevraagd. Chiptekorten, achterstanden door de vele aanvragen. Nu in maart nog steeds geen tweede aansluiting, loopt via Engie (gemeente Zoetermeer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
In mijn dorp heb ik mbt de gemeenteraad verkiezingen even goed alle programma's doorgenomen op het gebied van mobiliteit/publiek laden.

Bij slechts 1 partij (de lokale hier) een mijns inziens opmerkelijke visie: dat al de losse (openbare) laadpunten (die bewoners dus aanvragen in hun straat maar overlast geven. en dat dit anders zou moeten.
Letterlijk: "Om een wildgroei van laadpalen langs de openbare weg te voorkomen, zetten ze in op de realisatie van laadstations in buurten en wijken".

Ik zelf zie niet zoveel in deze plannen. iedereen toch gewoon zo dicht mogelijk bij zijn eigen huis de auto opladen? dus langzaam aan, in meer en meer straten een laadpaal. gestaag uitbreiden aan de hand van het aantal electrische autos in een straat/buurt.

Ik had hun nog gemaild naar een toelichting, daar werd zelfs het woord "overlast" gebruikt bij de losse palen die nu geplaatst worden. ...

en nu is deze partij (helaas) de grootste geworden , dus ben erg benieuwd naar het beleid de komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:29

paularts

Paulux !!!!!!

Van Bonnet
Save your money for a Guinness this weekend with 50% off your next charge 🍻🍀

Use code POTOFGOLD before midnight 20.03.2022 to claim the offer. T&Cs apply. 🔋⚡️

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:58

timovd

Voorsprong door techniek

Kaaschef schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 01:10:
In mijn dorp heb ik mbt de gemeenteraad verkiezingen even goed alle programma's doorgenomen op het gebied van mobiliteit/publiek laden.

Bij slechts 1 partij (de lokale hier) een mijns inziens opmerkelijke visie: dat al de losse (openbare) laadpunten (die bewoners dus aanvragen in hun straat maar overlast geven. en dat dit anders zou moeten.
Letterlijk: "Om een wildgroei van laadpalen langs de openbare weg te voorkomen, zetten ze in op de realisatie van laadstations in buurten en wijken".

Ik zelf zie niet zoveel in deze plannen. iedereen toch gewoon zo dicht mogelijk bij zijn eigen huis de auto opladen? dus langzaam aan, in meer en meer straten een laadpaal. gestaag uitbreiden aan de hand van het aantal electrische autos in een straat/buurt.

Ik had hun nog gemaild naar een toelichting, daar werd zelfs het woord "overlast" gebruikt bij de losse palen die nu geplaatst worden. ...

en nu is deze partij (helaas) de grootste geworden , dus ben erg benieuwd naar het beleid de komende jaren.
Klinkt niet als een haalbaar plan. Moeten de "overlastgevende" palen dan verwijderd worden. En welke aanbieder mag dan faciliteren in deze speciale plekken? Lijkt mij niet goed voor de concurrentie.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Klinkt meer als we willen dit niet maar waardoor we het vervangen weten we het nog niet dus hier is een wollige uitspraak.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Blonde Tux schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:40:
De onvermijdelijke prijsstijging zit er toch aan te komen: https://www.duic.nl/algem...-betalen-aan-de-laadpaal/

Op de dag dat de futures op Brent weer gezakt zijn naar een normaler prijsniveau....
Hoop vooral dat Vattenfall nog even het voor zich uitschuift. Die palen gebruik ik één keer in de maand met familiebezoek. €0,21 in Limburg :9

Dan kun je haast een mobiele thuisaccu erop aansluiten met deze prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:44
Kort vraagje, heeft er iemand recentelijk een juicepass besteld? en zoja hoe lang duurt dat ergens? Ik heb er een besteld op 17-2 echter nog niets ontvangen dus heb maar een ticket geopend bij de italiaanse vrienden. ik weet dat postnl niet zo rap is maar een maand is wel iets aan de lange kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Kaaschef schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 01:10:

De vraag is dan wat zij met die "overlast" bedoelen, waar bestaat dat uit en hoe zou je dat kunnen oplossen.

In dit topic komt wel regelmatig voorbij dat er schaarste is aan parkeerplekken en het dan ingewikkeld is dat één of meer plekken zijn gereserveerd voor EV. Vooral als daar helemaal niemand staat en er verder geen plek is.
Het echte probleem is dan natuurlijk gewoon dat er te weinig parkeerplaatsen zijn. Anders heb je ook overlast als alle plekken bezet zijn en je niet meer kunt parkeren. Zij moeten gewoon zorgen voor voldoende parkeerplekken, of beleid voeren dat is gericht op minder auto's door bijvoorbeeld alternatieven of deelauto's aantrekkelijker te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

ja3 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:42:
Ja is ook wel goed om te doen. Zat er bijna aan te denken om mijn huis aan te sluiten op de publieke laadpaal. ;)
Met m'n huidige energiecontract van €0,53/kWh kan dat nog steeds uit :X

De laadpaal hier verderop heeft een cpo tarief van 0,254 Euro/ kWh.

Elektrische auto komt pas over een maand ofzo maar ik voel nog weinig druk om een laadpaal op de oprit te laten installeren (behalve voor het gemak natuurlijk).

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08
Nl-jeff schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:48:
Kort vraagje, heeft er iemand recentelijk een juicepass besteld? en zoja hoe lang duurt dat ergens? Ik heb er een besteld op 17-2 echter nog niets ontvangen dus heb maar een ticket geopend bij de italiaanse vrienden. ik weet dat postnl niet zo rap is maar een maand is wel iets aan de lange kant.
Bij mij is deze gisteren binnengekomen duurde 6 weken ook achteraan gemaild, kwam met GLS trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:33
royverdegem schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Ik heb in september een tweede aansluiting op een bestaande paal aangevraagd. Chiptekorten, achterstanden door de vele aanvragen. Nu in maart nog steeds geen tweede aansluiting, loopt via Engie (gemeente Zoetermeer)
Voordeel voor mijn situatie is dat de betreffende paal al 2 aansluitingen heeft.
Dus alleen een vak erbij en een extra pijl op het bord en hoppa _/-\o_

Ik hoop voor je dat de 2de aansluiting bij jou er snel door heen komt, alleen weet ik door het aanvragen van een paal in eigen straat dat er hier in de buurt al een 2 tal extra palen word geplaatst.
Deze aanvragen stammen al uit Oktober vorige jaar en er gebeurt weinig (gemeente Voorburg).

Alleen 1 eerdere aanvraag is al wel gerealiseerd en dat is een paal met 2x 17kW recht voor de sportschool 7(8)7

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Rdestructo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Voordeel voor mijn situatie is dat de betreffende paal al 2 aansluitingen heeft.
Dus alleen een vak erbij en een extra pijl op het bord en hoppa _/-\o_

Ik hoop voor je dat de 2de aansluiting bij jou er snel door heen komt, alleen weet ik door het aanvragen van een paal in eigen straat dat er hier in de buurt al een 2 tal extra palen word geplaatst.
Deze aanvragen stammen al uit Oktober vorige jaar en er gebeurt weinig (gemeente Voorburg).

Alleen 1 eerdere aanvraag is al wel gerealiseerd en dat is een paal met 2x 17kW recht voor de sportschool 7(8)7
Mijn aanvraag in Voorburg duurde bijna 9 maanden, en nu is het er vrij druk. Denk dat ook veel mensen niet weten dat het aanvragen gratis is, en ook mag als er 3 vaste gebruikers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Scrollen door dit topic leverde niet de juiste informatie op vandaar dit bericht. Binnenkort dien ik mijn lease EV in te leveren en heb ik een Lynk&Co 01 besteld (hybrid) met 69 km (16,7 kWh) range. Nu heb ik een Coolblue laadpas aangevraagd starttarief 0,35 cent en 0,37 cent per kWh of 4 euro per maand en 0,37 cent per kWh. Ik verwacht meerdere dagen per week aan de publieke laadpaal te hangen waardoor de 4 euro per maand interessant is.

Zijn jullie bekend met andere opties die mogelijk interessant kunnen zijn voor bovenstaande situatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
ja, kijk wie de aanbieder is van de laadpalen op de gebieden waar je vaak zult laden

en kijk daarna welke laadpas aanbieder het voordeligst is op een bepaald netwerk

www.laadpastop10.nl/

als je geen hoofdpijn wilt is zo;n coolblue pas voldoende maar als je echt op de centjes wilt letten kan het schelen om een ander laadpas te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 11:21
juwlez schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:42:
Scrollen door dit topic leverde niet de juiste informatie op vandaar dit bericht. Binnenkort dien ik mijn lease EV in te leveren en heb ik een Lynk&Co 01 besteld (hybrid) met 69 km (16,7 kWh) range. Nu heb ik een Coolblue laadpas aangevraagd starttarief 0,35 cent en 0,37 cent per kWh of 4 euro per maand en 0,37 cent per kWh. Ik verwacht meerdere dagen per week aan de publieke laadpaal te hangen waardoor de 4 euro per maand interessant is.

Zijn jullie bekend met andere opties die mogelijk interessant kunnen zijn voor bovenstaande situatie?
Ik heb sinds een ruime maand een EV en in ieder geval alle gratis laadpassen voor de zekerheid aangevraagd.

Ik gebruik echter tot nu toe vooral Bonnet (meer info: https://laadpastop10.nl/chargecard/274/Bonnet). Daarmee betaal je tussen de 30 en 42 cent per kWh zonder starttarief als flat fee bij alle ondersteunde laadpalen, waaronder Allego en Fastned. Bij Bonnet heb je ook nog eens dat je gratis een bundel van 200 kWh kan kopen als introductieaanbieding. Hier in regio Leiden staan allemaal Allego straatpalen, dus voor mij ideaal.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:27
Floris112 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Ik heb sinds een ruime maand een EV en in ieder geval alle gratis laadpassen voor de zekerheid aangevraagd.

Ik gebruik echter tot nu toe vooral Bonnet (meer info: https://laadpastop10.nl/chargecard/274/Bonnet). Daarmee betaal je tussen de 30 en 42 cent per kWh zonder starttarief als flat fee bij alle ondersteunde laadpalen, waaronder Allego en Fastned. Bij Bonnet heb je ook nog eens dat je gratis een bundel van 200 kWh kan kopen als introductieaanbieding. Hier in regio Leiden staan allemaal Allego straatpalen, dus voor mij ideaal.
Kun je me het toch een beetje verder uitleggen?

Je selecteert een maandelijkse refill en dan zit je aan een abonnement vast? De overgebleven kWh gaan mee naar de volgende maand en hoe lang gaat dat door? Stel je gebruikt die kortingscode voor 200kWh gratis, moet je dan de maand er na dus 50GBP refill afnemen?

Voorlopig alleen Allego maar dat zijn verreweg de meeste laadpalen in mijn regio.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 11:21
bokkow schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Kun je me het toch een beetje verder uitleggen?

Je selecteert een maandelijkse refill en dan zit je aan een abonnement vast? De overgebleven kWh gaan mee naar de volgende maand en hoe lang gaat dat door? Stel je gebruikt die kortingscode voor 200kWh gratis, moet je dan de maand er na dus 50GBP refill afnemen?

Voorlopig alleen Allego maar dat zijn verreweg de meeste laadpalen in mijn regio.
Eerst voer je de code FULLYCHARGED in, vervolgens activeer je de refil/abonnement van 200kWh, waar je dan 100% korting op krijgt. Je kunt daarna gelijk je refill weer aanpassen naar 50kWh van 15 pond. De 200kWh blijft in je account staan zolang je één van de refil abonnementen hebt lopen.

Wanneer je, voordat je nieuwe refill ingaat, door je 200kWh heen bent, kun je blijven laden voor het tarief van het actieve refill abonnement. Dus het is wel handig om pas vlak voordat de nieuwe maand ingaat pas naar de 50kWh over te stappen.

Voordat je de 200kWh activeert kun je het beste even eerst de andere code FIRSTCHARGE gebruikt. Die geeft recht op 1 gratis laadsessie.

Quote van https://laadpastop10.nl/chargecard/274/Bonnet:
Laadadvies: Woon je naast een laadpaal van Allego of kom je vaak bij de snelladers van Fastned en Allego neem deze app dan mee. Ook als je een incidentele bezoeker bent en geen zin hebt in bundels betaal je maximaal 42 cent per kWh. De eerste laadsessie is volledig gratis met de actiecode 'FIRSTCHARGE' die je in de app kan ingeven. Je krijgt 100% korting op je eerste kWh bundel die je aanschaft via code 'FULLYCHARGED'. Ook de code 'SPEAKEVBNT' geeft dit voordeel. Bijvoorbeeld op de 200kWh bundel. De bundels zijn 60 dagen te gebruiken en dan ga je weer terug naar het reguliere tarief. Is de hele bundel op, dan blijf je op het bundeltarief. Ze zijn ook te gebruiken bij alle reguliere Allego laadpalen in Europa. (Let op: codes moet je eerst in het promotions gedeelte invullen, daarná de bundel aanschaffen.)

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:03
jaroen89 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Bij mij is deze gisteren binnengekomen duurde 6 weken ook achteraan gemaild, kwam met GLS trouwens...
Goed dat ik hem nu maar heb besteld voor de zomer :) ik hou het in de gaten !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
Bonnet heeft nu ook een code voor 50% korting op een laadsessie, geldig tot de 20e: "POTOFGOLD". Bron: https://mobile.twitter.co...tatus/1504488055800885250

Ik heb geen idee wat die code doet als je een (mogelijk gratis ("FULLYCHARGED")) refill-abonnement hebt lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Juerd op 18-03-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Bedankt voor jullie antwoorden! Bonnet ziet er inderdaad interessant uit, maar je kunt niet overal opladen lijkt het? Aan de kopse kant van mijn straat staan drie laadpalen van Total (energy), ik verwacht hier 95% van de tijd op te laden (dat is nu ook het geval) maar zij hebben geen laadpas voor particulieren lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
juwlez schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 07:37:
Bedankt voor jullie antwoorden! Bonnet ziet er inderdaad interessant uit, maar je kunt niet overal opladen lijkt het? Aan de kopse kant van mijn straat staan drie laadpalen van Total (energy), ik verwacht hier 95% van de tijd op te laden (dat is nu ook het geval) maar zij hebben geen laadpas voor particulieren lijkt het.
voor totalenergy palen kun je het beste chargepoint gebruiken, 34 cent kwh geen starttarief. werkt wel alleen op basis van saldo die elke keer van je betaalmethode automatisch wordt genomen dus je zit altijd met een x aantal euro aan saldo op je account, maar je merkt er verder niks van sinds het allemaal automatisch van je betaalmethode gaat

verder ook een leuke app met realtime informatie hoeveel % het is en hoeveel er is geladen wanneer je een sessie start

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Bonnet blijft wel met korting strooien, zeg. De ene 50% code is nog geldig en ik krijg alweer een notificatie over een gratis laadsessie.

Prima, hoor, uiteraard. Maar vraag me af waarom 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:58

timovd

Voorsprong door techniek

@Prullenbak84 bekendheid creëren en zo te zien werkt het, want op Tweakers inmiddels veel genoemd.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:21
Hallo mede-tweakers,

Ik laad in Nederland sinds de vrijgave door Tesla met mijn eNiro en Audi ETron regelmatig bij een Tesla station. Werkt prima, nog niet vaak genoeg voor een abonnement, maar komt wellicht ook.
Nu heb ik begrepen dat de vrijgegeven Nederlandse Tesla laders alleen toegankelijk zijn voor Nederlandse (niet Tesla) rijders (kennelijk te zien aan de geregistreerde betaalmiddel). Of het zo is?
Over enkele weken gaan we met onze Audi richting Bourgogne. Om de (eventuele) drukte bij de Ionity lader bij Metz (Hauconcourt) te vermijden kunnen we overwegen te laden bij het inmiddels ook al vrijgegeven Tesla station bij Nancy (26 laders). Maar is die naast voor niet Tesla ook toegankelijk voor anderen dan Fransen?
Heeft iemand van jullie er al geladen?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 19:21
EVfan schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:06:
Hallo mede-tweakers,

Ik laad in Nederland sinds de vrijgave door Tesla met mijn eNiro en Audi ETron regelmatig bij een Tesla station. Werkt prima, nog niet vaak genoeg voor een abonnement, maar komt wellicht ook.
Nu heb ik begrepen dat de vrijgegeven Nederlandse Tesla laders alleen toegankelijk zijn voor Nederlandse (niet Tesla) rijders (kennelijk te zien aan de geregistreerde betaalmiddel). Of het zo is?
Over enkele weken gaan we met onze Audi richting Bourgogne. Om de (eventuele) drukte bij de Ionity lader bij Metz (Hauconcourt) te vermijden kunnen we overwegen te laden bij het inmiddels ook al vrijgegeven Tesla station bij Nancy (26 laders). Maar is die naast voor niet Tesla ook toegankelijk voor anderen dan Fransen?
Heeft iemand van jullie er al geladen?
Zie https://www.tesla.com/nl_...rging?redirect=no#general.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Ik heb vandaag geladen bij Fastned Swentibold. Ik dacht Fastned dus Bonnet app gebruiken. Wat blijkt? Er staat geen lader-icoontje voor deze locatie in de app. Edit: oeps, verkeerde filter aangezet
Nou, dan maar wat gespaarde &Charge kilometers inwisselen dacht ik. Tot mijn verbazing werd de Maingau pas hier niet geaccepteerd! 7(8)7
Uiteindelijk heb ik met de Elbizz pas geladen, die werkte wel. Iemand een idee wat daar aan de hand is? Is het allemaal nog te nieuw of zo?
P.S. ik heb de Maingau pas al jaren in bezit, dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door pmiddeld op 20-03-2022 11:56 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
eltron schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:01:
[...]

De vraag is dan wat zij met die "overlast" bedoelen, waar bestaat dat uit en hoe zou je dat kunnen oplossen.

In dit topic komt wel regelmatig voorbij dat er schaarste is aan parkeerplekken en het dan ingewikkeld is dat één of meer plekken zijn gereserveerd voor EV. Vooral als daar helemaal niemand staat en er verder geen plek is.
Het echte probleem is dan natuurlijk gewoon dat er te weinig parkeerplaatsen zijn. Anders heb je ook overlast als alle plekken bezet zijn en je niet meer kunt parkeren. Zij moeten gewoon zorgen voor voldoende parkeerplekken, of beleid voeren dat is gericht op minder auto's door bijvoorbeeld alternatieven of deelauto's aantrekkelijker te maken.
Parkeerplekken worden gezien als een probleem voor de leefbaarheid. Meer parkeerplekken is meer auto's en (traditioneel) meer uitlaatgassen. Een toename van EV laadplekken is daarom een vermindering van dit leefbaarheidsprobleem. Maar ja, die overgang doet wel pijn en ik vrees dat de toename van EV plekken niet gelijke tred zal hebben met de toename van auto's in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Mensen die hun ervaring willen delen over freshmile? Ik heb hier gelezen dat er in het verleden problemen waren met Allego en vroeg me af of deze nu beter werkt. Is vooral voor België. De prijzen zien er Alvast goed uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juerd
Juerd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:30:
Bonnet heeft nu ook een code voor 50% korting op een laadsessie, geldig tot de 20e: "POTOFGOLD". Bron: https://mobile.twitter.co...tatus/1504488055800885250

Ik heb geen idee wat die code doet als je een (mogelijk gratis ("FULLYCHARGED")) refill-abonnement hebt lopen.
Proefondervindelijk vastgesteld: het werkt ook als je een refill-abonnement hebt lopen. Er gaat dan de helft van de gebruikte kWh's van die sessie van je tegoed af. Toch weer 20 kWh gratis gehad :).

Bovenstaande code "POTOFGOLD" is inmiddels verlopen (edit: hoewel... het is Brits dus misschien werkt het nog een half uurtje vanwege tijdzones? :)), maar bij toekomstige codes is het dus waarschijnlijk wel zinnig om ze te pakken, ook als je al een abonnement bij ze hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Juerd op 20-03-2022 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Juerd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 00:15:
[...]

Proefondervindelijk vastgesteld: het werkt ook als je een refill-abonnement hebt lopen. Er gaat dan de helft van de gebruikte kWh's van die sessie van je tegoed af. Toch weer 20 kWh gratis gehad :).

Bovenstaande code "POTOFGOLD" is inmiddels verlopen (edit: hoewel... het is Brits dus misschien werkt het nog een half uurtje vanwege tijdzones? :)), maar bij toekomstige codes is het dus waarschijnlijk wel zinnig om ze te pakken, ook als je al een abonnement bij ze hebt.
Potofgold is geldig tot 22 maart 00:59hr.
Dat kan je zien in de app.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jaroen89
Weet niet of deze al bekend is hier, heb een leuke laadpas gevonden voor de vakantie en o.a. bij IONITY laden voor 35 cent voor 5 euro per maand ipv de 18 euro per maand *12 in een keer af moeten tikken bij IONITY zelf had de pas binnen een week binnen, verder zelf nog niet getest.

https://www.thueringerene...obilitaet/Unterwegs_laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
jaroen89 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:38:
Weet niet of deze al bekend is hier, heb een leuke laadpas gevonden voor de vakantie en o.a. bij IONITY laden voor 35 cent voor 5 euro per maand ipv de 18 euro per maand *12 in een keer af moeten tikken bij IONITY zelf had de pas binnen een week binnen, verder zelf nog niet getest.

Top suggestie. As long as it lasts denk ik, maar vooral voor de vakantie met Ionity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
SSS95 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 00:10:
Mensen die hun ervaring willen delen over freshmile? Ik heb hier gelezen dat er in het verleden problemen waren met Allego en vroeg me af of deze nu beter werkt. Is vooral voor België. De prijzen zien er Alvast goed uit!
Freshmile op Allego heeft (bij mij) een paar maanden gewerkt (omgeving Leiden). Er werd geen tegoed afgeschreven, maar wel 50 euro geblokkeerd op mijn gekoppelde credit card. Maar er werd nooit een eindafrekening gedaan. Resultaat was dus gratis laden.

Maar helaas probeerde ik het eergister weer, en kon ik niet laden (rode lamp = foutieve pas). Ik zal het blijven proberen. Het mooiste zou zijn als ze gewoon ze de eindafrekening van de credit card gewoon zouden kunnen regelen, dan hoef je ook niet zelf je tegoed aanvullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSS95
richair schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Freshmile op Allego heeft (bij mij) een paar maanden gewerkt (omgeving Leiden). Er werd geen tegoed afgeschreven, maar wel 50 euro geblokkeerd op mijn gekoppelde credit card. Maar er werd nooit een eindafrekening gedaan. Resultaat was dus gratis laden.

Maar helaas probeerde ik het eergister weer, en kon ik niet laden (rode lamp = foutieve pas). Ik zal het blijven proberen. Het mooiste zou zijn als ze gewoon ze de eindafrekening van de credit card gewoon zouden kunnen regelen, dan hoef je ook niet zelf je tegoed aanvullen.
Spijtig. Ik zal toch een freshmile kaart bestellen en hopen dat het werkt bij me om de hoek. De prijzen dat zijn ongeveer de helft goedkoper dan andere laadpassen.. 😅

Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Vorige week bij Allego een snellaadsessie gehad. Ik had mijn EV company pasje gebruikt.
Toen ik het wilde stoppen, vond ik zo snel mijn pasje niet (lag uiteindelijk onder de stoel, maar goed :P)

Ik heb de sessie maar gestopt met de noodknop die er op zat. Het vreemde is nu dat ik nog steeds geen afrekening heb in mijn overzicht. En ze zijn normaal wel snel hoor, want zaterdag had ik nog een normale laadsessie en die stond er wel na afloop in.

Heb ik een mazzeltje gehad en krijg ik geen afrekening vanwege de noodstop, of kan het zijn dat Allego snelladen pas op een later moment het doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Komt later.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
SSS95 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:43:
[...]
Spijtig. Ik zal toch een freshmile kaart bestellen en hopen dat het werkt bij me om de hoek. De prijzen dat zijn ongeveer de helft goedkoper dan andere laadpassen.. 😅

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb ook een paar keer bij Allego geladen met de Freshmile pas, en (nog) geen afrekening gezien. Wel net als @richair enkele keren een € 50 reservering op mijn creditcard die later weer verdween. De laatste maand niet meer geprobeerd.

De Freshmile pas werkt op sommige laadpalen in Nederland (oa. We Drive Solar in Utrecht) en is vooral voor EV's die met 3 fasen kunnen laden aantrekkelijk (11-22 kW), en in iets mindere mate voor EV's die met 1 fase laden op een 22 kW laadpaal (7 kW). Dit vanwege het lage kWh-tarief van € 0,19 + € 0,01 per minuut.

Overigens denk ik dat ze bij de huidige energieprijzen bij Freshmile ook wel naar hun tarieven gaan kijken als ze de hogere rekeningen van de CPO's binnenkrijgen. Het is in elk geval ook een handige laadpas voor reizen naar Frankrijk.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:24
Ik ga voor het eerst met mijn E-Niro een lange rit maken naar het buitenland ( Parijs ), nu heb ik een route gepland met ABRP en dit spreekt allemaal voor zich. Nu ben ik opzoek naar tips omtrent parkeren / laden in parijs, Het mooiste zou zijn dat ik ergens een parkeer garage kan vinden waarbij ik ook direct kan laden.

Hebben jullie misschien tips ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Op deze site staat onder meer een link naar hotels met laadmogelijkheid:
https://elektrischeautovakanties.nl/

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
bd-casemod schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:33:
Ik ga voor het eerst met mijn E-Niro een lange rit maken naar het buitenland ( Parijs ), nu heb ik een route gepland met ABRP en dit spreekt allemaal voor zich. Nu ben ik opzoek naar tips omtrent parkeren / laden in parijs, Het mooiste zou zijn dat ik ergens een parkeer garage kan vinden waarbij ik ook direct kan laden.

Hebben jullie misschien tips ?
Ik heb dit laadpunt zonder problemen gebruikt. Wel je granny charger meenemen.
Maarja, ik weet niet waar je overnacht in Parijs...

Parking Saemes Hôpital Sainte Anne
100 Rue de la Santé
75014 Paris

Google Maps - https://www.google.com/ma...uery=48.8280411,2.3415196
Chargemap - https://nl.chargemap.com/...-hopital-sainte-anne.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48
Sow, de kogel is bijna door de kerk, we (me, gf, 2 kids van 3j en 1j) gaan op vakantie naar Denemarken.
Nog tips kwa laden / pasjes? Ga me nu inlezen om niet onvoorbereid te stranden, of beter gezegd helemaal niet te stranden.

EDIT: Oja, rijd met een Kia eNiro 2021 64kwh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hNpjTLuB_ABPVsECIyXEc64W98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0J8HDrB4FK2wTKGfCni8acn.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT:
  • virta-pas (kan gratis via bijvoorbeeld Helen.fi)
  • Maingau pas
  • kaart van Clever ben je veel goedkoper uit volgens hun site. Echter alleen voor klanten met een Deens adres
  • Bonnet App
  • Monta App
  • Circle K
  • Shell Recharge rekent 63ct per kw. Ex BTW en transactiekosten.
  • Plugsurfing rekent 29ct per kw.
EDIT: Links

[ Voor 62% gewijzigd door Card Nox op 21-03-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSS95
Wesco schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Ik heb ook een paar keer bij Allego geladen met de Freshmile pas, en (nog) geen afrekening gezien. Wel net als @richair enkele keren een € 50 reservering op mijn creditcard die later weer verdween. De laatste maand niet meer geprobeerd.

De Freshmile pas werkt op sommige laadpalen in Nederland (oa. We Drive Solar in Utrecht) en is vooral voor EV's die met 3 fasen kunnen laden aantrekkelijk (11-22 kW), en in iets mindere mate voor EV's die met 1 fase laden op een 22 kW laadpaal (7 kW). Dit vanwege het lage kWh-tarief van € 0,19 + € 0,01 per minuut.

Overigens denk ik dat ze bij de huidige energieprijzen bij Freshmile ook wel naar hun tarieven gaan kijken als ze de hogere rekeningen van de CPO's binnenkrijgen. Het is in elk geval ook een handige laadpas voor reizen naar Frankrijk.
Ik hoop dat het in België beter gaat 😂

Bedankt voor de info. En hopelijk gaan ze de prijzen niet te snel verhogen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Card Nox schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:49:
Sow, de kogel is bijna door de kerk, we (me, gf, 2 kids van 3j en 1j) gaan op vakantie naar Denemarken.
Nog tips kwa laden / pasjes? Ga me nu inlezen om niet onvoorbereid te stranden, of beter gezegd helemaal niet te stranden.

EDIT: Oja, rijd met een Kia eNiro 2021 64kwh.

[Afbeelding]

EDIT:
  • virta-pas (kan gratis via bijvoorbeeld Helen.fi)
  • Maingau pas
  • kaart van Clever ben je veel goedkoper uit volgens hun site. Echter alleen voor klanten met een Deens adres
  • Bonnet App
  • Monta App
  • Circle K
  • Shell Recharge rekent 63ct per kw. Ex BTW en transactiekosten.
  • Plugsurfing rekent 29ct per kw.
EDIT: Links
Ik ga in de meivakantie naar Denemarken dus was ook aan het kijken. Plugsurfing lijkt inmiddels duurder te zijn dan Shell recharge. Clever is nog goedkoper. Ik heb de Clever app geïnstalleerd en deze geeft 3,75DKK/kWh aan bij de AC laadpalen in de buurt van mijn bestemming. Hoe de betaling gaat is me niet duidelijk. In de app zie ik daar niets over en ik kan alleen een lading starten als ik in de buurt van een laadpaal ben. Shell recharge rekent op dezelfde palen 5,025DKK dus het loont wel om dit even uit te zoeken.

Iemand ervaring met de Clever App?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
RaymondD schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:49:
[...]

Ik ga in de meivakantie naar Denemarken dus was ook aan het kijken. Plugsurfing lijkt inmiddels duurder te zijn dan Shell recharge. Clever is nog goedkoper. Ik heb de Clever app geïnstalleerd en deze geeft 3,75DKK/kWh aan bij de AC laadpalen in de buurt van mijn bestemming. Hoe de betaling gaat is me niet duidelijk. In de app zie ik daar niets over en ik kan alleen een lading starten als ik in de buurt van een laadpaal ben. Shell recharge rekent op dezelfde palen 5,025DKK dus het loont wel om dit even uit te zoeken.

Iemand ervaring met de Clever App?
Ik ben 2 weken geleden toevallig nog een paar dagen in Denemarken geweest, ik had hiervoor de Spirii Go (op eigen laders 3,5DKK/kWh) app nog gedownload, echter niet meer gebruikt omdat de JUCR app overal werkte, deze zijn echter gestopt met de flatrate abonnementen (officieel ook niet beschikbaar in NL) verder op de heen en terugweg gebruik gemaakt van IONITY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Wat een waanzin... Waar is de goede oude tijd dat je met je pinpas kon betalen... Wat dat betreft heeft EV nog een lange weg te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:39
Theorie vraagstukje: Er staan wat laadpalen in een blauwe zone gebied: maximaal 2 uur parkeren.
Maar bij de parkeervakken bij de laadpaal staat geen blauwe streep. Als ik het goed beredeneer hoef je daar dus niet met een parkeerkaart te werken en mag je ook langer dan 2 uur staan. Klopt dat? (zou logisch zijn, want in 2 uur laad je niet heel veel bij met 11kWh) Ben alleen benieuwd of de BOA's dat ook snappen..
https://www.google.nl/map...!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Card Nox schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:22:
Wat een waanzin... Waar is de goede oude tijd dat je met je pinpas kon betalen... Wat dat betreft heeft EV nog een lange weg te gaan...
Zo lang is die weg niet hoor, men is daar al mee bezig. Zie bijvoorbeeld dit bericht van Allego van inmiddels alweer ruim een half jaar geleden: https://www.allego.eu/nl-...nteroperability-is-a-must Hierin staat o.a.: "Direct Payment (Contactless): the EV Driver is enabled to pay with a credit card or bank card. Most of the time this is enabled by the CPO directly supported by payment providers. Payment can be made contactless by introducing a payment terminal supporting Near Field Communication (NFC) meaning the EV Driver can tap its bank card to the reader."

En deze van de Tango: https://www.tango.nl/faq/...tric-snellader/hoe-kan-ik

Overigens doe je dat tegenwoordig niet meer met je bankpas maar met je telefoon.
(maar bankpas kan nog wel).

En jammer is het wel als betalen met bankpas of creditcard de enige optie zou zijn. Je betaalt dan CPO tarief, terwijl het voor velen juist een sport is om een laadpas te gebruiken waarmee je met een lager tarief dan het CPO tarief kunt laden.

[ Voor 16% gewijzigd door eltron op 22-03-2022 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@eltron, bericht is half jaar oud, is er een ETA? Lange weg is natuurlijk relatief. Maar was mooi geweest als we bij het begin hadden gekozen voor simpelere/gebruikersvriendelijke optie ipv een oerwoud te laten ontstaan en dat te moeten gaan stroomlijnen.

Prijzen zoals tankstation. Bordje erbij met de prijzen, deze zijn de zien in een bepaalde app (bv directleaseservice oid voor ICE) en VOILA. Lekker begrijpelijk voor iedereen ipv "CPO" tarieven.

Het is voor veel mensen lastig te snappen waarom je bedrag A betaald met pasje 1 en bedrag B met pasje 2 voor dezelfde stroom uit dezelfde laders. Het wordt er met dat soort constructies niet eenvoudiger op (los gezien van de manier van betalen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
gjcvro schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:07:
Maar bij de parkeervakken bij de laadpaal staat geen blauwe streep. Als ik het goed beredeneer hoef je daar dus niet met een parkeerkaart te werken en mag je ook langer dan 2 uur staan. Klopt dat?
Ja, zie artikel 25, lid 1.

Je moet wel aan het laden zijn, natuurlijk.
Ben alleen benieuwd of de BOA's dat ook snappen..
Waarom zouden die de regels niet snappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:29

paularts

Paulux !!!!!!

pmiddeld schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:14:
Ik heb vandaag geladen bij Fastned Swentibold. Ik dacht Fastned dus Bonnet app gebruiken. Wat blijkt? Er staat geen lader-icoontje voor deze locatie in de app. Edit: oeps, verkeerde filter aangezet
Nou, dan maar wat gespaarde &Charge kilometers inwisselen dacht ik. Tot mijn verbazing werd de Maingau pas hier niet geaccepteerd! 7(8)7
Uiteindelijk heb ik met de Elbizz pas geladen, die werkte wel. Iemand een idee wat daar aan de hand is? Is het allemaal nog te nieuw of zo?
P.S. ik heb de Maingau pas al jaren in bezit, dus daar kan het niet aan liggen.
kijk eens of je Maingau niet op non actief is gezet
heb dit helaas zelf al eens mee mogen maken. :X
in useraccount het "tariff" staat dan niet op "autostrom-kunden"

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53
Ben ik de enige die de ABRP app op de iPhone slecht vind? Navigatie in de app ( waar je op moet drukken om door te gaan in de menu’s) is zeer slecht.
Invoeren van SoC aan het begin van je trip en daarna je trip willen beginnen is bijna niet te doen? Ook had ik de hoop dat ik mijn OBD adapter kon koppelen zonder Premium te hoeven gebruiken, maar dit was ijdele hoop.
Iemand een alternatief?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:35
Prullenbak84 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:17:
Bonnet blijft wel met korting strooien, zeg. De ene 50% code is nog geldig en ik krijg alweer een notificatie over een gratis laadsessie.

Prima, hoor, uiteraard. Maar vraag me af waarom 😛
Heb je weer een code gekregen of gewoon een gratis sessie? Ik heb hier nog niets vernomen... :|

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:44
krizzziz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:02:
Ben ik de enige die de ABRP app op de iPhone slecht vind? Navigatie in de app ( waar je op moet drukken om door te gaan in de menu’s) is zeer slecht.
Invoeren van SoC aan het begin van je trip en daarna je trip willen beginnen is bijna niet te doen? Ook had ik de hoop dat ik mijn OBD adapter kon koppelen zonder Premium te hoeven gebruiken, maar dit was ijdele hoop.
Iemand een alternatief?
Wellicht offtopic.
Ben het eens, ging van alkmaar na copenhagen en kreeg het niet voor elkaar om het ding te laten snappen dat ik gestopt had op de laadplek, en weer door wilde. T ding bleef maar terug navigeren. Uiteindelijk opgegeven en met google maps gaan navigeren tussen ionity punten. Gebruik het nu vooral voor trip planning/indicatie(ik had premium met Apple CarPlay) /offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
kevinjkok schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:10:
[...]

Heb je weer een code gekregen of gewoon een gratis sessie? Ik heb hier nog niets vernomen... :|
Kreeg gewoon een notificatie. Stond bij "discount is automatically applied". En tegenwoordig komen ze ook in het lijstje bij "promotions". Maar was geldig tot vanmorgen 1 uur. Dus als het bij jou hetzeldfe was, ben je nu te laat ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Juerd
Trouwens, het lijkt erop dat de Bonnet-actiecode "FREECHARGE1" in dit topic nog niet is langsgekomen. Doet hetzelfde als de code "FIRSTCHARGE": eerstvolgende laadsessie is gratis, dus trek die accu goed leeg voordat je begint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
JeroenE schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:13:
[...]

Kan een BOA zien of je nog aan het laden bent? Ik heb alleen nog ervaring met Allego-laadpalen hier, maar die laten niet zien of de auto al klaar is met laden. Er staan ook regelmatig auto's de hele nacht, waarvan ik vermoed dat ze al lang vol zijn. Voor iemand die vaak om 4 uur 's nachts thuiskomt is dat best storend, maar er lijkt vooralsnog niks aan te doen.

(En dan heb je nog lobbyclubs zoals VER die weliswaar een maximum tijdsduur willen instellen voor het gebruik van een laadpaal (lijkt me redelijk, als dat tenminste een tijdsduur is waar 1-fase-auto's ook wat aan hebben), maar dan de nacht willen vrijstellen en daarmee dergelijk gedrag legitimeren. Iets zegt me dat er geen nachtwerkers of andere mensen met verschoven dagnachtritme in het bestuur zitten... Als er een maximumtijd komt met de nacht uitgezonderd, zal er dus echt nooit meer een vrije paal zijn 's nachts.)

[ Voor 4% gewijzigd door Juerd op 22-03-2022 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Juerd schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Kan een BOA zien of je nog aan het laden bent? Ik heb alleen nog ervaring met Allego-laadpalen hier, maar die laten niet zien of de auto al klaar is met laden. Er staan ook regelmatig auto's de hele nacht, waarvan ik vermoed dat ze al lang vol zijn. Voor iemand die vaak om 4 uur 's nachts thuiskomt is dat best storend, maar er lijkt vooralsnog niks aan te doen.

(En dan heb je nog lobbyclubs zoals VER die weliswaar een maximum tijdsduur willen instellen voor het gebruik van een laadpaal (lijkt me redelijk, als dat tenminste een tijdsduur is waar 1-fase-auto's ook wat aan hebben), maar dan de nacht willen vrijstellen en daarmee dergelijk gedrag legitimeren. Iets zegt me dat er geen nachtwerkers of andere mensen met verschoven dagnachtritme in het bestuur zitten... Als er een maximumtijd komt met de nacht uitgezonderd, zal er dus echt nooit meer een vrije paal zijn 's nachts.)
Tja je kunt nu eenmaal niet verwachten dat iemand ‘s nachts de wekker zet om zijn auto af te koppelen. Na 22.00 uur zou ik ook niet meer naar buiten gaan om de auto te verzetten zodra deze vol is.

Enige oplossing voor dat probleem is meer laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Juerd schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:30:
Kan een BOA zien of je nog aan het laden bent? Ik heb alleen nog ervaring met Allego-laadpalen hier, maar die laten niet zien of de auto al klaar is met laden.
Op de meeste laadpalen heb je groene en blauwe ledjes (en vaak ook nog rood en oranje/geel voor waarschuwingen/fotumeldingen). Maar je hebt ze ook met verschillende symbolen.

Vaak zit er wel een sticker op met uitleg.

Volgens mij is de kleur ook niet altijd exact hetzelfde, maar wat ik vaak zie is:
blauw = laden is bezig
groen = laden is klaar
rood = fout met laden
geel = wachten op goedkeuring starten sessie (je kaart wordt nog gecontroleerd of is nog niet aangeboden etc)

Maar je hebt dus ook palen die geen geel hebben en dan groen knipperen en noem maar op.
Iets zegt me dat er geen nachtwerkers of andere mensen met verschoven dagnachtritme in het bestuur zitten...
Ik roep dat ook altijd wel als men er weer eens over begint. Als je de tijden te lang maakt dat je zowel dag- en nachtwerkers er in meeneemt dan heb je weer snel dat het alleen werkt tegen mensen die 3 dagen hun auto aangesloten laten zitten.

Het probleem is m.i. ook niet dat mensen te lang blijven hangen, maar dat er te weinig aansluitingen zijn om iedereen tevreden te houden. Maar ja, dat is natuurlijk tijdrovend (en kostbaar) om overal en nergens een laadpaal neer te zetten, zeker als je er dan zoveel zou willen neerzetten dat het niet meer nodig is om de plek vrij te houden voor auto's die daadwerkelijk laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:39
JeroenE schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:13:
[...]

[...]
Waarom zouden die de regels niet snappen?
Omdat de boa's hier ook meteen na het starten van het tijdsvak beginnen met schrijven, maar ik sta dan zeker nog geen 2 uur in het betreffende tijdsvak geparkeerd.. Blauwe kaart of niet.

En ik ga er ook niet van uit dat ze alle regels tot in detail kennen helaas schrijven ze vaak wel op die beperkte kennis. En discussie heeft geen zin, wat ik dan ook wel weer snap, maar soms weet iemand het oprecht beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
ik222 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:36:
[...]
Tja je kunt nu eenmaal niet verwachten dat iemand ‘s nachts de wekker zet om zijn auto af te koppelen. Na 22.00 uur zou ik ook niet meer naar buiten gaan om de auto te verzetten zodra deze vol is.
Kan men dat wel van een nachtwerker verwachten die om 4:00 uur thuiskomt, om 8:00 een volle accu heeft en om 12:00 uit bed komt? "Moet je maar niet 's nachts werken" is erg makkelijk gedacht, maar kan net zo goed "moet je maar niet overdag werken" worden natuurlijk. Puur dat de ene groep groter is dan de andere betekent imho nog niet dat je met de kleinere groep geen rekening hoeft te houden, zeker niet als je bedenkt hoe enorm de maatschappij afhankelijk is van mensen die 's nachts werken.

Ik denk dat laadpaalkleven 's nachts niet aangemoedigd moet worden door dat uit te zonderen van regels, omdat er dan heel veel mensen zich gedwongen gaan voelen ICE's te blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee misschien niet, maar goed dan moet je dus boete tarieven pas na minimaal 12 uur vol laten ingaan ofzo. Consequentie is dan inderdaad dat er meer palen nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

jaroen89 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:38:

Mooie tip! Echter wel ex BTW.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VS2aC0HIFYhn4iK0m0AqQ06T7J4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rRGNKzSjcwB6sp3YedCY6Z9d.png?f=fotoalbum_large

Ook werd ik er fijntjes op gewezen dat de voorwaarden "alleen IONITY" gebruik niet toestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door fewips op 22-03-2022 20:02 . Reden: toevoeging van de voorwaarden ]

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:51
Nieuwe dew21 tarieven:

Hier unsere neuen Preise ab 01.04.2022:

An der von DEW21
betriebenen
Ladeinfrastruktur

E-Roaming in
Deutschland

E-Roaming in
Europa

AC

45 Cent / kWh *

55 Cent / kWh **

60 Cent / kWh **

DC

55 Cent / kWh *

80 Cent / kWh **

80 Cent / kWh **

Alle Preise incl. 19% MwSt.

*zzgl. 3 Cent / Minute Blockiergebühr. Die Gebühr wird an AC-Ladestationen in der Zeit zwischen 10:00 und 20.00 Uhr und an DC-Ladestationen ständig erhoben. Sie wird 30 Minuten nach Ende des Ladevorgangs (das Fahrzeug bezieht keine Energie mehr) berechnet. Die Blockiergebühr wird nicht an Laternenladepunkten und an Parkplätzen, an denen zusätzliche Parkgebühren anfallen, berechnet.

**zzgl. 8 Cent / Minute Standgebühr. Die Gebühr fällt an AC-Ladestationen nach 180 Minuten und an DC-Ladestationen nach 60 Minuten an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
fewips schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:47:
[...]

Mooie tip! Echter wel ex BTW.[Afbeelding]

Ook werd ik er fijntjes op gewezen dat de voorwaarden "alleen IONITY" gebruik niet toestaan.
bedankt voor het uitzoeken de vraag is dan inderdaad hoe bruikbaar deze pas dan is.

onder de kosten tabel staat bij het sterretje nog:
* Alle Preise sind Bruttopreise, die die aktuell gültige Mehrwertsteuer enthalten.

vertaling:
* Alle prijzen zijn bruto prijzen inclusief de op dat moment geldende BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
fewips schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:47:
[...]

Als ik dat goed begrijp gaat het niet alleen over Ionity, maar over alle roaming. Als je in 2 opeenvolgende maanden meer dan 50% bij hun roaming partners laadt dan kunnen ze roaming geheel blokkeren.
De gemiddelde Hollander zal al gauw richting 100% roaming zitten en wordt dan waarschijnlijk na 2 maanden geblokkeerd. Dan heb je er in elk geval 2 maand plezier van kunnen hebben. De vraag is of je abonnement dan wel doorloopt of dat je dat vroegtijdig kunt beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
gjcvro schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:21:
Omdat de boa's hier ook meteen na het starten van het tijdsvak beginnen met schrijven, maar ik sta dan zeker nog geen 2 uur in het betreffende tijdsvak geparkeerd.. Blauwe kaart of niet.
Wat bedoel je nu precies? Dat je altijd een bekeuring krijgt als je daar staat te laden wanneer het tijdsvak van de blauwe zone begint? Zelfs als je een parkeerschijf gebruikt en de tijd die in de blauwe zone van toepassing is nog niet is verlopen?

Als dat zo is dan zou ik klagen bij de gemeente dat ze hun boa's moeten uitleggen hoe de verkeersregels werken voor ze die mensen op pad sturen. Of bel je de lokale krant, wellicht zitten die verlegen om een "sappig" verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:26
Ik koop komende week mijn eerste electrische auto (Zoe R135) en ben mij al tijdje aan het verdiepen inde wereld van laadpalen, laadpassen en heb diverse apps geinstalleerd zoals EVbox charge, Smoov, Ecotap, Freshmile en E-flux.

Ik kan op mijn werk laden (EVbox) en in de wijk, maar wat mij opvalt is dat de apps altijd aangeven dat alle palen beschikbaar zijn, maar als ik aankom het merendeel wel degelijk bezet is.

Wat is jullie ervaring met de 'beschikbaar/bezet' indicatie van de apps? Klopt die informatie in het algemeen niet goed en/of zijn er apps die dit wel betrouwbaar weergeven?
Pagina: 1 ... 108 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.