Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

henklbr schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:37:
[...]

Welke was dat dan? Zou makkelijk zijn voor de lezers om dat te delen...
Het was Lightflow Legacy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik hoor wel ineens een eend kwaken elke keer als ik de cijfers intoets om iemand te gaan bellen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
edtims schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:01:
Als het goed is moet je het geluid horen ook als je de telefoon op stil hebt.
Ik heb het even geprobeerd met de media volume uit, telefoon op stil, niet storen stand en in alle gevallen blijf ik het alarm horen.
Bij mij niet, gaat er ergens iets anders mis. Maar een factory reset doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Voordat je dat doet zou ik eerst in apps kijken naar de klok-opslag en dan gegevens wissen. Las ergens dat dat ook wel eens wil helpen en dat scheelt je dan een hoop werk na de factory reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:55
En er is ook nog "Alle instellingen resetten". Heb ik nog nooit gebruikt, maar allicht het proberen waard voor de grote klus van een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjangoeman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 13:56
Ik heb het gevoel dat de batterijduur die ik haal met mijn s20 ondermaats is, de dag kom ik er normaal wel mee door, maar ik let er vaak op van er weinig mee te doen om eens te testen, en in de ochtend van dag 2 zal ik hem steeds moeten opladen. Ik installeerde accubattery, om eens wat te kunnen analyseren, en zag dat mijn batterijverbruik, met alle apps gesloten en aan de laagste helderheid, 720p en 60Hz modus maar vlak onder de 30% per uur zakt; Dit wil dus zeggen dat ik zonder al maar iets actief te doen, op laagste heldlerheid, maar aan 3u SOT kan komen.
In settings zie ik ook niet echt één app die er bovenuitspringt qua verbruik.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
pieterjangoeman schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:50:
Ik heb het gevoel dat de batterijduur die ik haal met mijn s20 ondermaats is, de dag kom ik er normaal wel mee door, maar ik let er vaak op van er weinig mee te doen om eens te testen, en in de ochtend van dag 2 zal ik hem steeds moeten opladen. Ik installeerde accubattery, om eens wat te kunnen analyseren, en zag dat mijn batterijverbruik, met alle apps gesloten en aan de laagste helderheid, 720p en 60Hz modus maar vlak onder de 30% per uur zakt; Dit wil dus zeggen dat ik zonder al maar iets actief te doen, op laagste heldlerheid, maar aan 3u SOT kan komen.
Iemand tips?
Ik ervaar hetzelfde hoor. Heb niet het gevoel dat er een 4000mah batterij in zit, eerder 3000.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
Iemand tips?
3 uur SOT is inderdaad laag, dan moet toch echt iets ‘ lopen’ dat veel energie nodig heeft. ik heb de S20 reeds een jaar en de SOT aangegeven door accubattery is altijd tussen de 5 en 7 geweest. Misschien eens een factory reset doen, als je geen echte oorzaak kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Zijn er meer mensen die de OneUI 3.1 update nog niet binnen hebben? Ik heb een S20 FE 4G editie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:41
Verona27 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:25:
Zijn er meer mensen die de OneUI 3.1 update nog niet binnen hebben? Ik heb een S20 FE 4G editie.
Ja ik ook nog niet voor de FE 4G. Heb gelezen dat dit wel voor de 5G is, de 4G is nog niet aan de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:32
Iemand tips?
Heb je wellicht smartswitch gebruikt bij het installeren van de telefoon? Het schijnt dat dit een negatieve impact op batterijduur kan hebben, helemaal duidelijk is niet waardoor het zou komen. O.a. op reddit wordt dit als mogelijkheid genoemd, alleen een factory reset en dan vanaf 1 beginnen zou helpen.

Verder zit de S20 vol met bloatware, dat je waarschijnlijk toch niet gebruikt. Ga dus alle apps na en alles wat niet noodzakelijk is en je niet gebruikt proberen te verwijderen of te de-activeren. Indien een van deze opties niet mogelijk is kan je de app vaak wel in deep sleep zetten. Zou je perse willen verwijderen dan zit er niets anders op dan rooten.

Er zijn verder een aantal functies notoire batterijvreters, met name Always on Display en Automic Brightness. Ik zou aanraden om beide te de-activeren.

Indien nog niet gedaan zorg dat je "put unused apps to sleep" aan hebt staan. Eventueel kan je ook nog eens spelen met de adaptive battery mode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

geishin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Heb je wellicht smartswitch gebruikt bij het installeren van de telefoon? Het schijnt dat dit een negatieve impact op batterijduur kan hebben, helemaal duidelijk is niet waardoor het zou komen. O.a. op reddit wordt dit als mogelijkheid genoemd, alleen een factory reset en dan vanaf 1 beginnen zou helpen.

Verder zit de S20 vol met bloatware, dat je waarschijnlijk toch niet gebruikt. Ga dus alle apps na en alles wat niet noodzakelijk is en je niet gebruikt proberen te verwijderen of te de-activeren. Indien een van deze opties niet mogelijk is kan je de app vaak wel in deep sleep zetten. Zou je perse willen verwijderen dan zit er niets anders op dan rooten.

Er zijn verder een aantal functies notoire batterijvreters, met name Always on Display en Automic Brightness. Ik zou aanraden om beide te de-activeren.

Indien nog niet gedaan zorg dat je "put unused apps to sleep" aan hebt staan. Eventueel kan je ook nog eens spelen met de adaptive battery mode.
Dit klinkt meer alsof je je telefoon een handicap wilt geven. Ja je kunt alles gaan besparen, maar dit gaat echt te ver. Juist always on en automatic brightness zijn zinvolle features. Juist diverse zaken die men hier graag "bloatware" noemt, zijn gewoon handig. Dat van smartswitch heb ik ook nog niet eerder gehoord en het lijkt me sterk dat dit nog steeds een issue is.

Nee, wat @pieterjangoeman beter kan doen is door wat instellingen lopen. Zo kun je wel even kijken bij geavanceerde wifi-instellingen (hotspot 2.0, automatisch inschakelen, e.d.), bluetooth instellingen (music share) en meer verbindingsinstellingen (bv aparaten in de buurt), geavanceerde functies (bel/sms op andere apparaten, doorgaan op andere apparaten, koppelen met windows, bixby routines, etc). Allemaal functies die je kunt uitzetten als je het niet gebruikt, zonder dat je jezelf meteen een handicap geeft.

Maar de meeste impact maak je bij Apparaatonderhoud. Apps instellen om te sluimeren (dus niet uitvoeren in de achtergrond) helpt mee je batterij te besparen. Nou wil je dit aanlaten voor veel apps als whatsapp of spotify of zo, maar veel anderen hoeven echt niet in de achtergrond te draaien. Ook kun je bij veel apps de meldingen uitzetten of machtigingen intrekken/beperken. En bepaalde apps die je niet kunt verwijderen, kun je wellicht uitschakelen. Dan ga je veel beter om met je batterij.

Ik haal hier prima 2 dagen batterij (al zit ik wel op veel minder schermtijd dan de meesten hier). Apps die ik niet vaak of niet meer vaak gebruik, zet ik gewoon op sluimeren. Een sudoku-app die ik niet vaak gebruik, gaat gewoon lekker in sluimerstand. Dan gaat ie ook geen rare dingen binnenhalen. Dat vind ik wat nuttiger dan dat ik me een handicap ga geven in hoe je het toestel gebruikt en dingen verwijder die ik misschien niet had moeten verwijderen. Ik heb eigenlijk altijd gewoon bluetooth en wifi aan en hoef niks te micromanagen. Ideaal.

Galaxy Labs heeft ook nog wat tools om de batterij te beheren/controleren en kan optimaliseren. Ik weet nog steeds niet precies wat het doet, maar het klinkt wel prima en ze zouden het niet releasen als het niet werkt. Na elke update even doen en wie weet helpt het wat.

Maar elk toestel, elke Android op de markt, heeft gewoon een aantal dagen nodig om in te stellen en patronen te leren. Daar ontkom je niet aan. Zeker bij Samsung is er veel aan verbonden en daarom zul je de eerste paar dagen weinig merken, maar daarna wordt het een stuk beter. Eigenlijk vanaf het moment dat ie apps automatisch gaat sluimeren.

Ik kan verder aanraden om ook een adblocker toe te voegen. Zelf gebruik ik AdGuard welke dus advertenties in apps weghaalt. Dat scheelt ook aardig wat batterij tegenwoordig. Plus je ervaring is een stuk beter (en rustiger).

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 03-03-2021 17:27 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
@Martinspire
Je noemt mijn tips je telefoon een handicap geven om vervolgens de helft vd tips te herhalen: namelijk instellingen en apps uitzetten die je niet gebruikt. Jij geeft voorbeelden die jij handig vindt om uit te zetten en ik gaf voorbeelden die ik handig vind om uit te zetten.

Wat mij betreft een wat vreemde manier v discussie voeren: doen alsof mijn tips onzin zijn, om vervolgens met precies dezelfde tips aan te komen :")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

geishin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:07:
@Martinspire
Je noemt mijn tips je telefoon een handicap geven om vervolgens de helft vd tips te herhalen: namelijk instellingen en apps uitzetten die je niet gebruikt. Jij geeft voorbeelden die jij handig vindt om uit te zetten en ik gaf voorbeelden die ik handig vind om uit te zetten.

Wat mij betreft een wat vreemde manier v discussie voeren: doen alsof mijn tips onzin zijn, om vervolgens met precies dezelfde tips aan te komen :")
Jij stelt meteen voor om apps te verwijderen (waarvan ie niet eens weet of ie ze gaat gebruiken). Always On Display en Automatic Brightness zijn verder 2 hele normale features om te gebruiken, maar iets als hotspot 2.0 is in Nederland niet echt nodig. Net als je telefoon meteen gaan rooten of factory reset doen voordat je andere opties hebt geprobeerd, dat is ook echt niet nodig en pas een last-resort als je het echt niet opgelost krijgt. Mijn suggestie van het doorlopen van settings is dus helemaal anders en ook allerlei voorgeïnstalleerde apps brand ik niet meteen af. Sterker, ik vind veel apps die erop staan juist wel handig en zou juist mensen willen aanraden om hun toestel te ontdekken, ipv meteen allerlei handige functies uit te zetten en niks te proberen. Als je niet ziet dat dit anders is, dan heeft het weinig zin om te discussieren...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
@Martinspire volgens mij zegt @geishin helemaal niet dat er meteen apps verwijderd moeten worden. Hij geeft toch aan "wat niet noodzakelijk is of wat je niet gebruikt"? Je maakt dan toch een goede overweging? Een hele evidente tip wat mij betreft.

Het smartswitch verhaal kan ik ook beamen. Ook ik had er problemen mee. Beter start je gewoon met een schone lei. Google maar eens op "smartswitch battery drain".

Deze aanpassingen hebben overigens bij mij de meeste winst opgeleverd:

renzo4000 in "[Samsung Galaxy S20-serie] Ervaringen & Discussie"

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
jaxel70 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:59:
[...]

Ja ik ook nog niet voor de FE 4G. Heb gelezen dat dit wel voor de 5G is, de 4G is nog niet aan de beurt.
Zojuist de update naar One UI 3.1 ontvangen. Op het eerste gezicht niet veel veranderd wel weer een aantal App instellingen moeten aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterjangoeman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 13:56
Martinspire schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Dit klinkt meer alsof je je telefoon een handicap wilt geven. Ja je kunt alles gaan besparen, maar dit gaat echt te ver. Juist always on en automatic brightness zijn zinvolle features. Juist diverse zaken die men hier graag "bloatware" noemt, zijn gewoon handig. Dat van smartswitch heb ik ook nog niet eerder gehoord en het lijkt me sterk dat dit nog steeds een issue is.

Nee, wat @pieterjangoeman beter kan doen is door wat instellingen lopen. Zo kun je wel even kijken bij geavanceerde wifi-instellingen (hotspot 2.0, automatisch inschakelen, e.d.), bluetooth instellingen (music share) en meer verbindingsinstellingen (bv aparaten in de buurt), geavanceerde functies (bel/sms op andere apparaten, doorgaan op andere apparaten, koppelen met windows, bixby routines, etc). Allemaal functies die je kunt uitzetten als je het niet gebruikt, zonder dat je jezelf meteen een handicap geeft.

Maar de meeste impact maak je bij Apparaatonderhoud. Apps instellen om te sluimeren (dus niet uitvoeren in de achtergrond) helpt mee je batterij te besparen. Nou wil je dit aanlaten voor veel apps als whatsapp of spotify of zo, maar veel anderen hoeven echt niet in de achtergrond te draaien. Ook kun je bij veel apps de meldingen uitzetten of machtigingen intrekken/beperken. En bepaalde apps die je niet kunt verwijderen, kun je wellicht uitschakelen. Dan ga je veel beter om met je batterij.

Ik haal hier prima 2 dagen batterij (al zit ik wel op veel minder schermtijd dan de meesten hier). Apps die ik niet vaak of niet meer vaak gebruik, zet ik gewoon op sluimeren. Een sudoku-app die ik niet vaak gebruik, gaat gewoon lekker in sluimerstand. Dan gaat ie ook geen rare dingen binnenhalen. Dat vind ik wat nuttiger dan dat ik me een handicap ga geven in hoe je het toestel gebruikt en dingen verwijder die ik misschien niet had moeten verwijderen. Ik heb eigenlijk altijd gewoon bluetooth en wifi aan en hoef niks te micromanagen. Ideaal.

Galaxy Labs heeft ook nog wat tools om de batterij te beheren/controleren en kan optimaliseren. Ik weet nog steeds niet precies wat het doet, maar het klinkt wel prima en ze zouden het niet releasen als het niet werkt. Na elke update even doen en wie weet helpt het wat.

Maar elk toestel, elke Android op de markt, heeft gewoon een aantal dagen nodig om in te stellen en patronen te leren. Daar ontkom je niet aan. Zeker bij Samsung is er veel aan verbonden en daarom zul je de eerste paar dagen weinig merken, maar daarna wordt het een stuk beter. Eigenlijk vanaf het moment dat ie apps automatisch gaat sluimeren.

Ik kan verder aanraden om ook een adblocker toe te voegen. Zelf gebruik ik AdGuard welke dus advertenties in apps weghaalt. Dat scheelt ook aardig wat batterij tegenwoordig. Plus je ervaring is een stuk beter (en rustiger).
All right, ik heb alles hier opgenomen, en toegepast (jammer genoeg waren veel van de settings al zo ingesteld) en geef het nu een paar dagen om te zien of ik verschil merk!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:08
Mijn onedrive synct mijn foto's niet meer, na een update van onedrive. Heb niets aan mijn instellingen veranderd. De Samsung cloud is niet verbonden met onedrive, dat had ik eerder wel gedaan en toen hetzelfde probleem, maar toen na aanwijzingen dat weer verwijderd en toen werkte het weer tot een paar weken geleden.
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
baco101 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:00:
Mijn onedrive synct mijn foto's niet meer, na een update van onedrive. Heb niets aan mijn instellingen veranderd. De Samsung cloud is niet verbonden met onedrive, dat had ik eerder wel gedaan en toen hetzelfde probleem, maar toen na aanwijzingen dat weer verwijderd en toen werkte het weer tot een paar weken geleden.
Weet iemand een oplossing?
Heb je hier wat aan: Samsung Gallery en OneDrive - OneDrive (thuis of persoonlijk) ?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:48
Hallo,
Ik heb de laatste tijd dat als ik op de menuknop druk, de laatst geopende apps als een Android worden weergegeven in plaats van het bijbehorende pictogram.
Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N64HcSXVkaCS_EoTWjqT9pVl5Y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6oTsROQSguwf40An2MEzUaD.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: een herstart heeft dit opgelost

[ Voor 3% gewijzigd door Berpie74 op 05-03-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Maart update net binnen op mijn Galaxy S20+ 5G

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:03
Mijn S20 4G heeft met bellen en gebeld worden problemen , ik zit zakelijk bij TMobile.

Het gebeurd vaak dat als ik aan het bellen ben de verbinding weg valt , als ik een nummer wil bellen en hij begint met bellen de verbinding wordt verbroken voor dat hij over gaat en als men mij probeert te bellen mijn telefoon niet overgaat maar men mijn voicemail krijgt , gebeurt dus regelmatig niet altijd.

Waar kan dit nu aanliggen , toestel, simkaart , Tmobile ? Ik heb nu de Simkaart in een ander toestel gedaan om te kijken of dit een verbetering geeft . Hoe verder te handelen of zijn hier meer klachten over tav het toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 10:17
Berpie74 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:17:
Hallo,
Ik heb de laatste tijd dat als ik op de menuknop druk, de laatst geopende apps als een Android worden weergegeven in plaats van het bijbehorende pictogram.
Iemand een idee?
[Afbeelding]

Edit: een herstart heeft dit opgelost
Hier ook last van, komt na een herstart ook terug.
Nu maart build geïnstalleerd, hopen dat het opgelost is.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Batterij tip: zal niet voor iedereen van toepassing zijn, maar op mijn S20 vanwege de vrij beroerde standby accuduur nog maar eens mijn Work profile (Outlook/Teams) vanuit de quick settings uitgeschakeld en dat hielp toch flink voor standby drain (1.5d ->2d+ bij zeer licht gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
iisworks schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:18:
Batterij tip: zal niet voor iedereen van toepassing zijn, maar op mijn S20 vanwege de vrij beroerde standby accuduur nog maar eens mijn Work profile (Outlook/Teams) vanuit de quick settings uitgeschakeld en dat hielp toch flink voor standby drain (1.5d ->2d+ bij zeer licht gebruik).
Dat klinkt goed! Maar ik kom er nog niet helemaal uit hoe ik dat doe. Vooral 's avonds, 's nachts en weekenden mag die uit staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:22
iisworks schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:18:
Waar kan je deze instelling vinden?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Oggy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:41:
[...]
Waar kan je deze instelling vinden?
Die is er alleen als je device managed is voor werk, b.v. door Microsoft Company Portal (aka Intune). Dan zit in je Quick Settings menu bovenin een "Work Profile" toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Kapitein187 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Helaas, nog niet opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTxSDYXG-x05_qGQADw4XR3WriQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QhFsIPpbZlPUqdOoW6962GZa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
Ik had dit probleem ook met nova launcher na de update van februari.
Het probleem heb ik kunnen oplossen door een backup te maken van mijn instellingen in nova launcher. Vervolgens in nova launcher de instellingen terug gezet naar standaardwaarden. Telefoon herstart en de backup geïmporteerd. Dit heeft bij mij het probleem opgelost. Wellicht hetlp dat ook bij jullie launcher om de instellingen te herstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Megapaul op 13-03-2021 21:46 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

Had hier ook last van, maar na een cache wipe geen last meer van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
DON PAPA schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Had hier ook last van, maar na een cache wipe geen last meer van gehad
Hoe kom je op de s20 in boot menu? :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
Megapaul schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Ik had dit probleem ook met nova launcher na de update van februari.
Het probleem heb ik kunnen oplossen door een backup te maken van mijn instellingen in nova launcher. Vervolgens in nova launcher de instellingen terug gezet naar standaardwaarden. Telefoon herstart en de backup geïmporteerd. Dit heeft bij mij het probleem opgelost. Wellicht hetlp dat ook bij jullie launcher om de instellingen te herstellen.
Thanks, heb het geprobeerd. Draai wel nova versie 7.0.24, niet die in de Playstore staat. Ben benieuwd.
giovanni2903 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:00:
[...]

Hoe kom je op de s20 in boot menu? :)
Power + vol-up. Je moet helaas tegenwoordig wel telefoon via USB verbinden met pc. Of je USB C headset gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapitein187 op 13-03-2021 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
Kapitein187 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Sinds de update niet meer voorgekomen, update is waarschijnlijk de oplossing geweest (bij mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 14:40
S20 ultra screen on time tussen 7/8 uurtjes sinds release.. nu na de one ui 3.1 en maart update...app continuity en digital wellbeing kost elk meer dan 1% battery drain per uur terwijl dit in de achtergrond draait....kost zeker 2 uur screen on time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 14:40
Ff cache partition format en google play services gewist....lijkt weer een stuk beter..... samsung browser die meer dan 20% per uur accu gebruikt per uur is niet normaal.... ipv de gebruikelijke 8/10%.. en met clash royale ook ineens 25% per uur....nu signed out google play en weer terug op 13% per uur....is nog steeds niet de naam s20 ULTRA waardig maar wel net genoeg om de s21 over te slaan dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Sinds de laatste update van afgelopen vrijdag al 3 keer gehad dat mijn camera crasht.
Vol zwart beeld en op een gegeven moment krijg ik een reboot.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:31
Ik merk ook dat mijn s20+ aan de slurp is. Normaal kon ik het wel een dag volhouden. Na een halve dag nog maar iets van 30 % .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Een vraag. Zojuist een Samsung S20 FE 4G van iemand overgenomen. Het toestel laadt echter heel langzaam op. Duurt bijna vijf uur. Heeft iemand hier een overzicht oplossing voor 🤔Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zuukie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:08:
Een vraag. Zojuist een Samsung S20 FE 4G van iemand overgenomen. Het toestel laadt echter heel langzaam op. Duurt bijna vijf uur. Heeft iemand hier een overzicht oplossing voor 🤔Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
heb je een officiele lader+kabel erbij?
zoja, probeer een andere kabel, deze willen van binnen nog wel is kapot gaan waardoor snel laden niet meer werkt.
staat snel laden in de instellingen van je toestel wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Fijn dat je zo snel reageert. De officiële lader en kabel zitten erbij. Heb ook al een andere lader gebruikt. Waar zet ik dat snelladen in het toestel aan? Hoor graag van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zuukie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:20:
Fijn dat je zo snel reageert. De officiële lader en kabel zitten erbij. Heb ook al een andere lader gebruikt. Waar zet ik dat snelladen in het toestel aan? Hoor graag van je
ik weet niet van wat voor toestel je afkomt. maar bij samsung kan je in de instellingen zoeken sinds een paar jaar :)

anders:
instellingen > batterij en apparaat onderhoud > batterij > meer batterij instellingen (onderaan) > check of de schuifjes bij "opladen" onderin, allemaal naar rechts staan (blauw zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Kom van een oppo Find X2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Heb even gekeken maar de optie snelladen staat aan. Andere suggesties 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zuukie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:28:
Heb even gekeken maar de optie snelladen staat aan. Andere suggesties 🤔
als de instellingen allemaal goed staan en snel laden doet het nog steeds niet zou ik een andere lader proberen. en dan wel eentje die qc3 ondersteund

[ Voor 13% gewijzigd door giovanni2903 op 16-03-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Gebruik ik nu. Laadt ook langzaam op. Heb ook al een factory reset gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zuukie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:32:
nog een ander blokje+kabel proberen? lijkt me sterk dat het snelladen van een relatief nieuw toestel het ineens niet meer doet. moet bijna wel aan de lader liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuukie
Probeer het vanavond met die van mijn zoon. Bedankt voor zover 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
zuukie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:32:
Zelfde probleem gehad. Kabels en laders blijven wisselen tot je een combinatie hebt die werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 05:12
Hmmm, vreemd... Hier nog nooit gezien qua kabels/laders (s20).

Misschien ff kijken of de usbc-poort niet vies is? Stoffig oid?

Had met m'n s10 dat ik deze af en toe schoon moest maken (ontstoffen) als de lader niet lekker volle snelheid pakte.

Wel voorzichtig btw, niet met een speld keihard gaan porren want dat kan de verbinding beschadigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Bedankt allemaal. Het lek is boven. Andere kabel gevruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
zuukie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:00:
Bedankt allemaal. Het lek is boven. Andere kabel gevruikt
dat zei ik al vanaf het begin :p. fijn dat het opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Hebben jullie nog last van de touchscreen issues op de s20fe 5g? Ikzelf sinds een paar dagen wel aan de rechterkant van het scherm. Ook pakt ie de ontgrendelingspatroon af en toe niet. Zeg maar de eerste twee balletjes apart en de volgende twee ook.
Laatste software versie.
Begin maart gekocht, toch maar ff aanmelden bij de Mediamarkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:24
Ik heb wel problemen, maar volgens mij meer software gerelateerd.

Dus soms reageert het scherm niet, en een paar minuten later weer vlekkeloos. Net alsof hij op de achtergrond periodiek een hele zware taak uitvoert waardoor hij niet lijkt te reageren. Als ik het met een pc moet vergelijken.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Herkent iemand dit?
Als ik een woord verkeerd spel komt er een lijst suggesties in beeld. Hier staan woorden op die ik kan aanklikken, maar ze zijn niet zichtbaar dus ik weet niet wat ik aan klik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3mLyZtyBCXpHZMujt94LmUvj7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6rMHgFlmgmNzJmyEInDd19f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Edgenumber schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:01:
Herkent iemand dit?
Als ik een woord verkeerd spel komt er een lijst suggesties in beeld. Hier staan woorden op die ik kan aanklikken, maar ze zijn niet zichtbaar dus ik weet niet wat ik aan klik.

[Afbeelding]
Heb je al toetsenbord-app cache gewist.
Of gezocht naar app updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Cache legen hielp niet en de laatste versie van Samsung toetsenbord is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Edgenumber schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:24:
Cache legen hielp niet en de laatste versie van Samsung toetsenbord is geïnstalleerd.
Je kan alle updates verwijderen, kijken of het probleem dan niet is. Als je dan het probleem weer hebt na de updates weet je of het door de laatste versie is. Anders een andere toetsenbord-app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik vind persoonlijk de Swiftkey app wel heel fijn als toetsenbord.
Ondanks dat ik er laatst achterkwam dat hij van Microsoft is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik vind de dropdown list van spellingssuggesties bij een typfout erg fijn. Maar reseten, cache legen, niks nakkes nada.

En ik kom er nu ook achter dat het kennelijk niet direct keyboard gerelateed is. Want dit is het resultaat met microsoft swiftkey.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q3G3VBrp-cd2vxdJGAf3PJ34W8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntQsLG3FptuT929sUgJLd3BD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Edgenumber schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:30:
Ik vind de dropdown list van spellingssuggesties bij een typfout erg fijn. Maar reseten, cache legen, niks nakkes nada.

En ik kom er nu ook achter dat het kennelijk niet direct keyboard gerelateed is. Want dit is het resultaat met microsoft swiftkey.

[Afbeelding]
Ah excuus, dacht dat het bij het toetsenbord hoorde. Ik heb Gboard en heb niet zo een drop-down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik dacht ook dat het bij het toetsenbord hoorde. Ik kom er door de suggestie van hier voor een ander toetsenbord achter dat dit kennelijk niet zo is.

Waar het dan wel aan ligt is me nu echt compleet een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Edgenumber schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:41:
Ik dacht ook dat het bij het toetsenbord hoorde. Ik kom er door de suggestie van hier voor een ander toetsenbord achter dat dit kennelijk niet zo is.

Waar het dan wel aan ligt is me nu echt compleet een raadsel.
Misschien een thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
avotar schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:34:
Ik vind persoonlijk de Swiftkey app wel heel fijn als toetsenbord.
Ondanks dat ik er laatst achterkwam dat hij van Microsoft is tegenwoordig.
Vind het ook erg fijn. Gebruik Swiftkey al zolang dat ik Android gebruik eigenlijk. En het is echt al een hele lange tijd van Microsoft: nieuws: Microsoft neemt Swiftkey over - update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FB1983
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-07-2023
Ik was even benieuwd wat voor SOT jullie halen met een S20?

Ik haal ongeveer 3u45. (helderheid op auto en 120hz, 60 maakt geen verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
FB1983 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:56:

S20+, FHD+, 120Hz, helderheid ong.70% met 45% over nu nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8F5mAfeM5I5Iqx8uO6OI47dZXE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aZ7vxA1SNzTKw0QMiZfdvVal.png?f=fotoalbum_large

Haal meestal rond de 5.5 uur wel.

[ Voor 1% gewijzigd door Kapitein187 op 26-03-2021 11:24 . Reden: typo: S21+ moet S20+ zijn.. was het maar zo een feest :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
FB1983 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:56:

Is normale tijd voor een s20 hoor, ik haal meestal ook zoiets. Helderheid op 1/derde, 60hz & wqhd+ resolutie. Ik haal wel degelijk een kortere schermtijd als ik fhd+/120hz instel. Heb een s20 5g btw.

De s20+ heeft wel echt een veel betere batterij dan de normale s20, vind het scherm alleen te groot dus ben daarom voor een s20 gegaan..

[ Voor 15% gewijzigd door giovanni2903 op 22-03-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:55
Sinds de laatste grote update heb ik 2 vervelende problemen met mijn S20.

1. Telkens in Spotify open, krijg ik de melding dat nummer 305 van 306 gedownload wordt. Elke keer opnieuw.

2. Ik heb een telefoon van het werk. Enkele keren per dag krijg ik melding dat de systeembeheerder de toegang tot locatie van 3 apps heeft aangezet. Mijn collega's krijgen die melding niet. Telkens 3 meldingen.

Ik heb de cache al geleegd, maar helpt niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein187
Nieuwe update komt binnen op m'n S20+ : DUC7
Met de melding dat er verbeterde camera prestaties zijn, ben benieuwd of het merkbaar is.
Hopelijk lost dit ook de icon-bug op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anzQlQ150l-N3WeZ639L_7hdcvU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rleRXBT4qB3zaKdEABYMmWOD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein187 op 26-03-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
Kapitein187 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:11:
Nieuwe update komt binnen op m'n S20+ : DUC7
Met de melding dat er verbeterde camera prestaties zijn, ben benieuwd of het merkbaar is.
Hopelijk lost dit ook de icon-bug op.

[Afbeelding]
Ik heb de update ook ontvangen voor mijn S20 5G. Nog geen verbeteringen gezien.

toevoeging :
Ik heb het gevoel dat de foto's slechter zijn geworden ipv beter... :-(
Vooral als je de 10x, 20x of 30x zoom gebruikt. Nu waren de foto's met 20x of 30x niet goed maar ze zijn nu slechter. Ligt dit aan mij of hebben meer mensen hier last van ?
Ik zal de komende dagen een paar foto's proberen te maken en vergelijken met oude foto's.

Het zou jammer zijn.....

[ Voor 24% gewijzigd door Fred13 op 27-03-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
Fred13 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Vooralsnog geen last van verdwijnende app icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Kapitein187 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Vooralsnog geen last van verdwijnende app icoontjes.
Te vroeg gejuicht..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLsPFcBg0gY-7CbkPcxg7IQDiok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cacxchRMvncfM78Hnrh1qJK3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Kwam er net ook achter dat deze bug nog niet is opgelost. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
Megapaul schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:06:
[...]

Kwam er net ook achter dat deze bug nog niet is opgelost. :F
Microsoft Launcher toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Berpie74 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:50:
[...]

Microsoft Launcher toevallig?
Ik gebruik nova launcher.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
Megapaul schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:11:
[...]

Ik gebruik nova launcher.
dit is dus geen bug van samsung, maar van nova launcher, misschien kun je hun eens een berichtje doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
giovanni2903 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:16:
[...]

dit is dus geen bug van samsung, maar van nova launcher, misschien kun je hun eens een berichtje doen..
Nee waarschijnlijk niet van Nova.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3G7qgmVdtu3mHFJK3EkQ9rxlkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RMWStuAuOtFYkzOd3ge6C5bn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:28
De batterij van mijn S20 5G heeft kuren. Moet hem de laatste tijd na zo'n 14 uur (en iets meer dan 3u SOT) alweer aan de oplader hangen. Voorheen kon ik prima 24u op een volle lading teren met 4-5u SOT.

Daarnaast valt het mij op dat er een bug in de software lijkt te zitten die de verversingssnelheid van het scherm ongevraagd aanpast (en daarmee lager zet), ondanks dat hij op 120Hz staat ingesteld. Een toggle van 120Hz naar 60Hz en weer terug lost het probleem op.

Echt, de Samsung S20 is het slechtste toestel dat ik ooit heb gehad. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Na de laatste update had ik ook problemen met m'n sot, die ging van 6 naar 5. Geen probleem momenteel, maar als de batterij degradeert over een halfjaartje ofzo wel.
Na het leegmaken van de cache heb ik nu weer ruim 6.
Misschien dat dat je helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SluttyHo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 08:09
Hier enkele dagen de Samsung Galaxy S20 FE 4G versie gehad, maar de accuduur was echt miserabel. Ik had 'schrik' of ik de avond ging halen of niet.
Hierna omgewisseld voor de 5G versie, and accuduur is echt geweldig. Heel groot verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
Yonix schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:28:
De batterij van mijn S20 5G heeft kuren. Moet hem de laatste tijd na zo'n 14 uur (en iets meer dan 3u SOT) alweer aan de oplader hangen. Voorheen kon ik prima 24u op een volle lading teren met 4-5u SOT.

Daarnaast valt het mij op dat er een bug in de software lijkt te zitten die de verversingssnelheid van het scherm ongevraagd aanpast (en daarmee lager zet), ondanks dat hij op 120Hz staat ingesteld. Een toggle van 120Hz naar 60Hz en weer terug lost het probleem op.

Echt, de Samsung S20 is het slechtste toestel dat ik ooit heb gehad. :(
Toevallig onlangs een update gedaan? Ik namelijk wel (zo'n 1,5 week geleden), daarna galaxy app booster gedraaid en ik had daarna ook een week een stuk minder SoT dan normaal en uberhaupt ging de accu minder lang mee. (3h SoT bij 17h accuduur) Het lijkt nu weer te stabiliseren en nu draai ik weer op 4.5-5 h SoT en ~22-23h.

Ik heb geen klachten mbt de verversingssnelheid van het scherm, die heb ik standaard op 60hz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
@giovanni2903

Toch even gecheckt door Nova te verwijderen. En tadaa. Nog steeds het probleem. Cache in recovery gewist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Sd2xKpt25sw8KPpdl6kE3dx_L8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Iww04dSn3vYpITowOPs2z8DS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik draai ook Nova launcher op mijn S20 4G, en heb het probleem van de app switcher icoontjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Kapitein187 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:43:
@giovanni2903

Toch even gecheckt door Nova te verwijderen. En tadaa. Nog steeds het probleem. Cache in recovery gewist.

[Afbeelding]
Enige wat het dan oplost is een factory reset. Je bent namelijk bijna de enige die t hebt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
@giovanni2903

[Afbeelding]
Ik heb nogmaals een backup gemaakt van Nova Launcher na de laaste firmware update.daarna een reset gedaan van Nova, reboot van toestel, backup terugplaatsen en weer opnieuw starten. Dit heeft bij mij het probleem opgelost. (lees het is nog niet teruggekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Hier nog iemand met hetzelfde.probleem.
Bij mij was het opgelost door 1x te switchen naar oneui en dan terug naar Nova. Raar probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
Misschien ligt het aan een icon-pack?

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
_deej_ schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:11:
Misschien ligt het aan een icon-pack?
Heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
En dit al geprobeerd?

Reset the Home Screen Launcher

This step will reset your home screen completely and is only recommended if disappearing icons is a continuous problem.

Go to “Settings” > “Apps & notifications” > “App info“.
Select the app that handles the launcher. The app we are looking for will differ depending on the device. Looks for something related to or contains the words “Home” or “Launcher” (Example: Nova Launcher). If you have a Samsung device, it may be called “TouchWiz“.
Select “Storage“. then choose “Clear data“.
Icons Disappear from App Launcher 1. Restart

If you haven’t tried to restart the device yet, give that a try. Press and hold the “Power” button, then select “Restart“. In many cases, the Home screen will refresh and the icon(s) will return.

Ensure App is Not Disabled

Under “Settings” > “Apps & notifications” > “App info“. Choose the app that goes missing, and ensure the app is not disabled.

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
_deej_ schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:16:
[...]

En dit al geprobeerd?

Reset the Home Screen Launcher

This step will reset your home screen completely and is only recommended if disappearing icons is a continuous problem.

Go to “Settings” > “Apps & notifications” > “App info“.
Select the app that handles the launcher. The app we are looking for will differ depending on the device. Looks for something related to or contains the words “Home” or “Launcher” (Example: Nova Launcher). If you have a Samsung device, it may be called “TouchWiz“.
Select “Storage“. then choose “Clear data“.
Icons Disappear from App Launcher 1. Restart

If you haven’t tried to restart the device yet, give that a try. Press and hold the “Power” button, then select “Restart“. In many cases, the Home screen will refresh and the icon(s) will return.

Ensure App is Not Disabled

Under “Settings” > “Apps & notifications” > “App info“. Choose the app that goes missing, and ensure the app is not disabled.
Ja, gedaan :) we gaan het zien wanneer het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
Het gaat steeds beter met updates bij Samsung :*) Krijg op 31 maart op mijn S20 FE de update met Android-beveiligingpatch van 1 april :)

[ Voor 5% gewijzigd door jaxel70 op 31-03-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:27
@giovanni2903

[Afbeelding]
Gezien de meldingen allemaal betrekking hebben op Nova launcher, moet het probleem daar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
patrickt35 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:25:
[...]

Gezien de meldingen allemaal betrekking hebben op Nova launcher, moet het probleem daar zitten.
Zeg toch dat ik die niet meer heb geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:28
Fred13 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:34:
[...]

toevoeging :
Ik heb het gevoel dat de foto's slechter zijn geworden ipv beter... :-(
Vooral als je de 10x, 20x of 30x zoom gebruikt. Nu waren de foto's met 20x of 30x niet goed maar ze zijn nu slechter. Ligt dit aan mij of hebben meer mensen hier last van ?
Ik zal de komende dagen een paar foto's proberen te maken en vergelijken met oude foto's.

Het zou jammer zijn.....
Dat idee had ik na updates op mijn S9 ook:
Yonix in "[Samsung Galaxy S9-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:27
Kapitein187 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Zeg toch dat ik die niet meer heb geïnstalleerd
Waarschijnlijk heeft dan de installatie van Nova launcher je icoontjes vernaggelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
patrickt35 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:14:
[...]

Waarschijnlijk heeft dan de installatie van Nova launcher je icoontjes vernaggelt.
Nee want zoals je had kunnen lezen is het na en herstart tijdelijk verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:08
Op mijn S20+ krijg ik net de april beveligingsupdate binnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein187
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nlux4ueWN2XJThoCbONbqrWpr04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mpy66svXpbyYjeU3niKNNVMo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiranH
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-11-2023
Hier ook S20 Ultra ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:58
S20 FE 5G ook bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 05:12
Ugh, helaas vanochtend mijn S20 laten stuiteren (hing in de lader, ik bleef achter de kabel haken op de een of andere manier en hoppa... ). Nu dus een beschadiging in de linker onderhoek van het scherm en barstje die doorloopt, geen ramp qua gebruik want alles werkt nog maar natuurlijk wel balen.

Dat en waar de screenprotector nu nog eea beschermt ben ik wel bang dat het verder 'af kan brokkelen'.

Zie dat reparaties 250-280 euro zouden zijn... beetje jammer dus, iemand nog tips of goedkopere adressen icm goede ervaringen?

Is nu 13-14 maanden oud, zit me voor mezelf af te vragen of het de reparatie waard is of dat ik dan beter gewoon maar een nieuwe gsm kan nemen (kon al verlengen, maar nou ook weer niet zo'n voordeel... s21 5g zou op 650 neerkomen oid, toch weer heel wat meer dan die 250).
Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste