Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Beveiligingspatch 1 februari 2021baco101 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:10:
Wat is het voor update?
sinds 28 januaribaco101 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:57:
@kruila OK bedankt, die februari update is er toch al een tijdje?
Nu had ik gelezen dat er een ANT+ op zou zitten,
Maar het lijkt erop alsof deze niet werkt.
Ik heb nu vanuit de android store 2x een ANT+ driver erop gezet. Maar het lijkt niets te helpen.
ter info, dmv ANT+ wil ik mijn hardslagband aflezen tijdens het sporten.
Iemand een idee of het er überhaupt ANT+ opzit?
WEL: https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-s20-fe-5g/specs/
NIET: https://forum.xda-developers.com/t/ant-yes-or-no.4171077/
[ Voor 8% gewijzigd door Nixo op 10-02-2021 11:15 ]
Zoiets dus:
https://www.aliexpress.com/item/32923606257.html

Geen van die dingen van Aliexpress, zelfs van Baseus (hun laders vind ik beter dan die van de bekende merken) werkt met Samsung. Staat er meestal ook bij. Het zijn van die kleine dingen die vreselijk irritant kunnen zijn: een grote telefoon van >800 euro en toch de audiojack weglaten.
Ik heb deze telefoon via werk en heb Bluetooth dopjes (voor sporten) maar vind het verschrikkelijk onhandig dat ik dan telkens die dingen moet gebruiken (eerst ff aanzetten etc) als ik moet bellen of gebeld wordt.
Ik heb dus gewoon een audiojack nodig, wil wel tegelijk kunnen laden.
Deze oplossing vind ik het mooist want dan hoef ik m er nooit meer uit te halen. Dus niet zo een splitter met draadjes.
[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 11-02-2021 16:35 ]
Snelheid is omhoog gegaan en Geekbench 5 scores zijn weer terug bij release (OneUi 2.5)

Mmm ik zit nog op 3.0.. update wel al gepushed?Dutchredgaming schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:58:
S20 FE heeft de februari en OneuI 3.1 update gehad.
Snelheid is omhoog gegaan en Geekbench 5 scores zijn weer terug bij release (OneUi 2.5)
[Afbeelding]
Net even gecheckt en de OneUI 3.1 update voor de S20 FE is inderdaad niet meer beschikbaar op de OTA-server en via Smart Switch...Nixo schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 05:03:
[...]
Mmm ik zit nog op 3.0.. update wel al gepushed?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik heb wat gezocht via google maar kan niks vinden. Ongeacht wat ik ook installeer het duurt veelal 30 seconden voordat de app klaar is voor gebruik. Iemand een oplossing?
Pokémon Go - 28s (3x getest - download 9s )
Ommetje lopen - 30s (2x getest - download 4s)
Ijsmeester - 19s (1x getest - download 4s)
Zie anders de screengrab https://streamable.com/3u2q4y
(Toestel s20+ 5g)
[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 12-02-2021 21:57 ]
Dat is vreemd bij mij duurt het maximaal 4 seconden (pokemon go niet getest).SYQ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:56:
Ik erger me aan de trage installatie via play store, ervaren anderen hier het ook?
Ik heb wat gezocht via google maar kan niks vinden. Ongeacht wat ik ook installeer het duurt veelal 30 seconden voordat de app klaar is voor gebruik. Iemand een oplossing?
Pokémon Go - 28s (3x getest - download 9s )
Ommetje lopen - 30s (2x getest - download 4s)
Ijsmeester - 19s (1x getest - download 4s)
Zie anders de screengrab https://streamable.com/3u2q4y
(Toestel s20+ 5g)
Heb je je cache partitie (toestel) gewist?
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchredgaming op 12-02-2021 22:02 ]
Bedoel je Bluetooth aanzetten?Jazco2nd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:33:
Ik heb dus gewoon een audiojack nodig, wil wel tegelijk kunnen laden.
Deze oplossing vind ik het mooist want dan hoef ik m er nooit meer uit te halen. Dus niet zo een splitter met draadjes.
Samsung eigen oortjes heeft via smart things connectie met de buds+, ook als Bluetooth uit staat.
Yup, om gek van te worden soms. Zonet Spotify update binnen gehaald, duurde ong 40s 🌚Dutchredgaming schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:01:
[...]
Dat is vreemd bij mij duurt het maximaal 4 seconden (pokemon go niet getest).
Heb je je cache partitie (toestel) gewist?
Zelf net googled en je kan ook je play store cache verwijderen.SYQ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:15:
[...]
Yup, om gek van te worden soms. Zonet Spotify update binnen gehaald, duurde ong 40s 🌚
Snelheid internal storage lijkt ook goed te zijn kom uit op
265 read
228 write
Edit/
Nou, vanochtend weer bezig geweest en zelfs in safe mode lopen testen. Niks hielp totdat ik 'auto scan malware' via samsung settings heb uitgezet. App installs gaan nu een heel stuk sneller gelukkig.
Ommetje lopen zit nu op gemiddeld 10s ipv 30s🤡
[ Voor 32% gewijzigd door SYQ op 13-02-2021 10:30 ]
Het is maar wat je belangrijk(er) vindt.[b]SYQ in "[Samsung Galaxy S20-serie] Ervaringen & Discussie"
Edit/
Nou, vanochtend weer bezig geweest en zelfs in safe mode lopen testen. Niks hielp totdat ik 'auto scan malware' via samsung settings heb uitgezet. App installs gaan nu een heel stuk sneller gelukkig.
lekker kort door de bocht ja. Ik wacht liever een paar seconden langer zodat er gecontroleerd wordt op malware. Maar jij daarentegen hecht meer aan die paar seconden minder. Ieder zijn meug.SYQ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:45:
[...]
Klopt, als ik je motto lees kan ik net zo goed mn toestel het raam uitflikkeren.
Ik snap ook niet helemaal waarom je het uit zou zetten. 9/10 apps worden toch automatisch op de achtergrond een keer bijgewerkt dus de meeste keren zie je daar toch niks van. En voor die ene keer dat je zelf voor updates kijkt, kun je ook daar nog wel op wachten.kruila schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:18:
[...]
lekker kort door de bocht ja. Ik wacht liever een paar seconden langer zodat er gecontroleerd wordt op malware. Maar jij daarentegen hecht meer aan die paar seconden minder. Ieder zijn meug.
Tegenwoordig is het alleen maar beter om wat extra actie te nemen om je toestel niet te laten infecteren. Er gaat aardig wat malware rond ondertussen.
Ik heb zelf overigens ook nog bitdefender draaien en adguard voor adblocking e.d. Liever iets aan snelheid inleveren voor een veilig toestel dan een paar seconden winst waar je meestal niks van merkt.
Bedoel je niet Play Protect van Google?SYQ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:32:
Edit/
Niks hielp totdat ik 'auto scan malware' via samsung settings heb uitgezet. App installs gaan nu een heel stuk sneller gelukkig.
Ommetje lopen zit nu op gemiddeld 10s ipv 30s🤡
Overigens installeer ik de app: ommetje gewoon binnen 10 sec. Met Play Protect gewoon aan..
[ Voor 28% gewijzigd door Kapitein187 op 15-02-2021 23:46 ]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Waarschijnlijk wordt de McAfee-scan bedoeld die je kan aanzetten bij Onderhoud - beveiliging.Kapitein187 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:45:
[...]
Bedoel je niet Play Protect van Google?
Overigens installeer ik de app: ommetje gewoon binnen 10 sec. Met Play Protect gewoon aan..
"auto scan malware" is gewoon instellingen-optie op samsung telefoons, zeker op de nieuwere typesL_Jinx schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:46:
[...]
Waarschijnlijk wordt de McAfee-scan bedoeld die je kan aanzetten bij Onderhoud - beveiliging.
Waar zie je deze instelling?kruila schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:03:
[...]
"auto scan malware" is gewoon instellingen-optie op samsung telefoons, zeker op de nieuwere types
Ik denk dat het settings-menu item "Battery and device care" bedoeld wordt. Daaronder zit "Device protection". Dat staat aan en is malware bescherming.
instellingen en dan bij het vergrootglas invullen "automatisch scannen op malware", of:
Instellingen - batterij en apparaatonderhoud - 3 puntjes rechtsboven - automatische instelling - onderste optie: automatisch scannen op malware
[ Voor 24% gewijzigd door kruila op 16-02-2021 14:42 ]
[...]
Ik denk dat het settings-menu item "Battery and device care" bedoeld wordt. Daaronder zit "Device protection". Dat staat aan en is malware bescherming.
Instellingen - batterij en apparaatonderhoud - 3 puntjes rechtsboven - automatische instelling - onderste optie: automatisch scannen op malware
Fred13 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:50:
[...]
Ah duidelijk, dat heb ik niet aan staan, staat standaard uit. Is voor mij een gevalletje bloatware, Mcafee betaald in dit geval Samsung voor een plekje.kruila schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:36:
[...]
instellingen en dan bij het vergrootglas invullen "automatisch scannen op malware", of:
https://computertotaal.nl...fee-van-je-android-69306/
Mits je Play protect aan laat en geen apps sideload zie ik niet in waarom dit nodig zou zijn.
Overigens staan er ook soms Malware apps in de playstore, en voor zover ik kon vinden zijn die ook niet gevonden door apps zoals McAfee. Wel na een x aantal dagen door Malwarebytes.
[ Voor 18% gewijzigd door Kapitein187 op 16-02-2021 15:34 ]
Ik ben nu overgegaan op Bixby Routines: Als Oplaadstatus=Opladen en Batterijniveau >80%, Dan: Eén piepsignaal.
Helaas is er niet iets als een meervoudig piepsignaal. Ik heb dus een paar van deze alarmen gemaakt.
Zou wel mooi zijn als Samsung in de toekomst dezelfde functie uitbrengt als Apple: 'Geoptimaliseerd opladen', stoppen bij 80% en pas vlak voor je het toestel gebruikt verder laden.sympa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:36:
Kleine tip: ik gebruikte AccuBattery om te waarschuwen als de accu voldoende geladen is (voorkomen van slijtage door hem niet 100% te laden).
Ik ben nu overgegaan op Bixby Routines: Als Oplaadstatus=Opladen en Batterijniveau >80%, Dan: Eén piepsignaal.
Helaas is er niet iets als een meervoudig piepsignaal. Ik heb dus een paar van deze alarmen gemaakt.
Kijk, precies de reden waarom ik direct McAfee heb uitgezet en genoeg heb aan Play Protect. De twee reclame links onder device protection zegt ook genoeg. Al die jaren geen troep gehad op m'n toestel dus acht zoiets ook niet nodig.Kapitein187 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:49:
[...]
[...]
Ah duidelijk, dat heb ik niet aan staan, staat standaard uit. Is voor mij een gevalletje bloatware, Mcafee betaald in dit geval Samsung voor een plekje.
https://computertotaal.nl...fee-van-je-android-69306/
Mits je Play protect aan laat en geen apps sideload zie ik niet in waarom dit nodig zou zijn.
Overigens staan er ook soms Malware apps in de playstore, en voor zover ik kon vinden zijn die ook niet gevonden door apps zoals McAfee. Wel na een x aantal dagen door Malwarebytes.
Hoe zet ik McAfee uit op de S20+ ?SYQ schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:25:
[...]
Kijk, precies de reden waarom ik direct McAfee heb uitgezet en genoeg heb aan Play Protect. De twee reclame links onder device protection zegt ook genoeg. Al die jaren geen troep gehad op m'n toestel dus acht zoiets ook niet nodig.
Zoals eerder aangegeven de optie scan uitgezet, daarnaast het volgende gedaan (adb) : https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
Versie: G986BXXU6DUB5
1245.18MB groot
Beveiligingspatch van 1 februari 2021
OneUI 3.1^LuKKie^ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:16:
Zojuist rolt binnen op m'n Vodafone S20+ (SM-G986B)
Versie: G986BXXU6DUB5
1245.18MB groot
Beveiligingspatch van 1 februari 2021
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
(Hmm bij het weer opstartten zie ik "Applicaties installeren" en een icoon van faecesbook Facebook.
Die staat dus ook weer (? ik dacht hem verwijderd te hebben) in de lijst met apps.
Hmmm in de Galerij zie ik nu een 'oog' rechtsboven met wat 'handige functies' zoals tekst herkennen en QR scannen. Alleen ook 'zoek op pinterest en 'installeer amazon assistant'. Nou, NEE.
Kan dat ook uit?
[ Voor 72% gewijzigd door sympa op 19-02-2021 10:02 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ah, had ik net wat meer geduld moeten hebben... heb hem vanochtend geflasht via odingiovanni2903 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:10:
binnen op mn s20 5g (unbranded). download altijd gewoon alles, maar de verbeteringen zoeken doe ik niet
Zoals wat?Asprine schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:24:
Benieuwd wanneer we de camerasoftware verbeteringen van de s21 krijgen.
En ook de vertaling is anders - er staat nu "single take" in plaats van een rare vertaling.
in elk geval de mogelijkheid om objecten te verwijderen uit foto’s is toegevoegd :-)
Ik heb er even mee gespeeld, maar nogal een slecht werkende optie. PS waar dat 10yr geleden voor het eerst inzat deed dat al veel beter.Fred13 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:27:
[...]
in elk geval de mogelijkheid om objecten te verwijderen uit foto’s is toegevoegd :-)
Als je graag met het nieuwste van het nieuwste wil lopen en daar 600 euro extra voor wil uitgeven moet je de s21 nemen. Maar om de nadelen die jij al noemt en het prijsverschil, heb ik zelf 1,5 maand terug de s20 besteldSophomore schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:56:
Zit te twijfelen tussen de S20 en S21; 'enige' voordel van de S21 is de processor (?) S20 heeft beter scherm, uitbreidbaar geheugen, scherm met een edge, kleiner, minder zwaar, achterkant van glas. Of mis ik nu iets belangrijkst?
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
€600 extragiovanni2903 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:17:
[...]
Als je graag met het nieuwste van het nieuwste wil lopen en daar 600 euro extra voor wil uitgeven moet je de s21 nemen. Maar om de nadelen die jij al noemt en het prijsverschil, heb ik zelf 1,5 maand terug de s20 besteld
S20 5G = €727
S21 5G = €838
Scheelt welgeteld €111.
The devil is in the details.
Klopt. Je zou eventueel de S20 4G nog erbij kunnen zetten:Hahn schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:24:
[...]
€600 extra![]()
S20 5G = €727
S21 5G = €838
Scheelt welgeteld €111.
pricewatch: Samsung Galaxy S20 4G 128GB Grijs
Die is nu 699, al is het verschil in prijs met de 5G dus niet meer zo groot. Ik denk alleen dat er nog wel wat prijsstunts mee gaan gebeuren de komende tijd. Ik vind persoonlijk 5G nog niet echt de moeite waard in Nederland. Je kunt met 4G ook nog gewoon meer dan 100Mbit bereiken en zelfs een tweaker als ik heeft daar meer dan genoeg aan op zijn thuis-pc. Laat staan het mobieltje in mijn hand.
Sure, 5G biedt weinig meerwaarde, maar hoe je het ook wendt of keert, het komt bij lange na niet in de buurt van een prijsverschil van €600.Martinspire schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:46:
[...]
Klopt. Je zou eventueel de S20 4G nog erbij kunnen zetten:
pricewatch: Samsung Galaxy S20 4G 128GB Grijs
Die is nu 699, al is het verschil in prijs met de 5G dus niet meer zo groot. Ik denk alleen dat er nog wel wat prijsstunts mee gaan gebeuren de komende tijd. Ik vind persoonlijk 5G nog niet echt de moeite waard in Nederland. Je kunt met 4G ook nog gewoon meer dan 100Mbit bereiken en zelfs een tweaker als ik heeft daar meer dan genoeg aan op zijn thuis-pc. Laat staan het mobieltje in mijn hand.
Ik heb nu zelf een S20 FE, met Snapdragon 865, waar ik heel tevreden mee ben. Maar mocht ik de keuze hebben tussen de S20 4G/5G of de S21 5G, dan zou ik zeker weten voor de S21 gaan, alleen al vanwege de processor (Exynos 2100 of Snapdragon 888, either way).
Verder vind ik het gebogen scherm geen voordeel van de S20, ik vind plat scherm prima. De lagere resolutie boeit niet als je toch 120Hz wilt gebruiken, want dan zit je bij de S20 ook op 1080p. En ik gebruik geen Micro SD in m'n telefoon, omdat die krengen toch altijd problemen opleveren, en ik voorlopig nog wel uit de voeten kan met 128GB.
Uiteindelijk is de keuze aan iedereen zelf natuurlijk, maar de 'nadelen' van de S21 vind ik niet heel schokkend, en het prijsverschil is net zo min schokkend, wat mij betreft
The devil is in the details.
Ik had die van mij voor welgeteld 350 euro oid, iig ve goedkoper dan de s21 5g. Je hebt alle promoties gemist en de toestel prijs los is nu niet meer heel goedkoop.. als je niet wil wachten op nieuwe promoties kan je voor de 21 gaan aangezien de "nadelen" voor jou geen nadelen zijn blijkbaarHahn schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:24:
[...]
€600 extra![]()
S20 5G = €727
S21 5G = €838
Scheelt welgeteld €111.
[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 21-02-2021 16:18 ]
Ik zit ook sterk te twijfelen. S20 heeft ook als voordeel meer werkgeheugen (12 ipv 8 GB) en is iets smaller.Sophomore schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:56:
Zit te twijfelen tussen de S20 en S21; 'enige' voordel van de S21 is de processor (?) S20 heeft beter scherm, uitbreidbaar geheugen, scherm met een edge, kleiner, minder zwaar, achterkant van glas. Of mis ik nu iets belangrijkst?
Nadeel vind ik dan weer de gebogen schermrand en volgens mij heeft de S20 geen variabele verversingsfrequentie, wat zou zorgen voor minder accugebruik.
Maar ik zie nu dat de S20 5G in prijs is gedaald tot € 671,- Die € 167 prijsverschil is voor mij genoeg reden om voor de S20 te kiezen.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Nu zit ik op een s9+ van ongeveer 2 jaar oud en de accu is op (eigenlijk als elke vorige tel. Die ik heb gehad). Op zich was ik in de markt voor een s21 (ultra). Maar het de afgelopen dagen lopen strepen.
1 als ik net 2 jaar doe met de accu, wil ik dan een hele dure telefoon elke 2 jaar?
2 puntje bij paaltje is de ultra toch te groot en vind ik het formaat van de s9+ prima.
3 lang met een accu was wel een pre, dus is de s21 met maar 4.000mA en een hongerige enyxos genoeg?
4 reguliere s20 dan, oud model met hongerige chip?
5 problemen met s20 fe touchscreen. Op de gok bestellen en terugsturen indien foutief.
Enz, enz.
Het punt is dat geen van de 3 telefoons s21, s20, s20 fe 100% daverende reviews hebben en alle 3 toch hun problemen.
Dus maar op de gok de s20 fe besteld.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ik heb de FE 5G en merk dat die soms wat ongevoelig is voor meerdere vingers aanrakingen.
Maar misschien moet ik eerste het folie eraf halen wat er fabriek af op zit....
Nou volgens sommige reviews is er met sommige units wat mis met de calibratie en probeert samsung dit op te lossen met software updates.Nixo schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:48:
Wat voor problemen zijn er met de touch screen van de S20 FE?
Ik heb de FE 5G en merk dat die soms wat ongevoelig is voor meerdere vingers aanrakingen.
Maar misschien moet ik eerste het folie eraf halen wat er fabriek af op zit....
Iets van ghost touches dat het scherm te snel reageert en dat de aanraking word geregistreerd op een andere plek dan dat je het scherm daadwerkelijk aan raak. En twee vinger zoom schijnt hij ook niet even goed te doen.
Nu is het altijd wel dat een enkeling fouten rapporteerd waar niemand anders last van heeft. Maar volgens het internet hebben wel wat meer mensen last van deze problemen met de FE.
Maar goed daarvoor kan je hem ook retour sturen als er een defect is.
In het onderstaande filmje op ongeveer 3:20 zie je dat er soms vreemde uitschieters zitten in de lijntjes. Hier word dan je vinger op een andere plek geregisteerd dan dat je hem daadwerkelijk op het scherm heb.
[ Voor 40% gewijzigd door Edgenumber op 22-02-2021 15:16 ]
Ik heb de overstap gemaakt van S7 naar S20 5G. Maar dat is niet vanwege de accu. Die is na 4,5 jaar eigenlijk nog prima. Je kunt de accu bijvoorbeeld veel langer goed houden door deze niet langdurig op 100% te houden. Dat betekent dus niet de hele nacht aan de oplader.Edgenumber schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:45:
Ik heb vanochtend juist een s20 fe besteld.
Nu zit ik op een s9+ van ongeveer 2 jaar oud en de accu is op (eigenlijk als elke vorige tel. Die ik heb gehad).
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Alleen een maand geleden kon ik de dag nog doorkomen. En nu valt de tel. Uit zodra de accu onder de 20% komt.
Afgelopen nacht is volgens de grafiek de laatste 20% binnen een half uur leeg gelopen terwijl de tel. als wekker met AOD op mijn nachtkastje staat.
Maar goed, als ik laad doe ik wel snelladen en altijd tot 100%. Niet tot 80% zoals sommige aanraden. En ik heb hem regelmatig echt helemaal tot 0% opgebruikt.
Dus dat zijn wel een paar dingen waar ik op kan gaan letten.
Dan moet je hem aanmelden voor garantie.Edgenumber schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:27:
Op zich doe ik dat ook niet. Ik trek de stekker er uit zodra dat hij 100% vol zit.
Alleen een maand geleden kon ik de dag nog doorkomen. En nu valt de tel. Uit zodra de accu onder de 20% komt.
Afgelopen nacht is volgens de grafiek de laatste 20% binnen een half uur leeg gelopen terwijl de tel. als wekker met AOD op mijn nachtkastje staat.
Maar goed, als ik laad doe ik wel snelladen en altijd tot 100%. Niet tot 80% zoals sommige aanraden. En ik heb hem regelmatig echt helemaal tot 0% opgebruikt.
Dus dat zijn wel een paar dingen waar ik op kan gaan letten.
Ik zal er eens induiken, mocht ik nog ergens recht op hebben kan het een handige back-up tel zijn.
Verder ben ik wel bij dat ik straks weer up to date ben met android en het hele gebeuren.
Heeft iemand goede ervaringen of aanbevelingen hier ? loop al te kijken op Amazon maar de keuze is reuze en aangezien ik afga op tweakers ervaringen hoor ik het graag.
spigen ben ik zelf al 4 jaar lang erg tevreden overGandalf68 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:35:
morgen komt mijn s20 fe 5 g binnen. Een mooie rode kleur (eens wat anders dan zwart enzo ) maar nu zoek ik een goed hoesje wat doorzichtig is en een beschermende voorkant heeft voor krassen , dus 360 graden bescherming.
Heeft iemand goede ervaringen of aanbevelingen hier ? loop al te kijken op Amazon maar de keuze is reuze en aangezien ik afga op tweakers ervaringen hoor ik het graag.
Samsung heeft een update van UI uitgebracht (https://www.sammobile.com...e-customize-folder-grids/) waarbij je deze weer op 4x4 kan zetten.giovanni2903 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
kan iemand mij vertellen hoe ik de grootte aanpas zodat ik op mijn s20 weer rijen van 4 apps naast elkaar heb ipv 3 in mapjes? bovenste is de s20, onderste mn s10
EDIT: ik zie op google heeeeeel veel mensen klagen dat dit sinds de nieuwe one ui 3.0 update is en er niks aan te doen is. erg jammer, want dit ziet er echt niet uit...
Dit kon al met de Good Lock-module "Home Up"...Gismo1979 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:43:
[...]
Samsung heeft een update van UI uitgebracht (https://www.sammobile.com...e-customize-folder-grids/) waarbij je deze weer op 4x4 kan zetten.
Ok, dit heb ik nog nooit eerder gehad. Update binnen gevolgd door meteen weer een nieuwe update. Tot nu toe ben ik gewend dat je de laatste update binnen haal waar ook alle volgende updates in zitten.
En nu na update 2 direct door naar update 3. Verbazingwekkend. Tussendoor elke keer met de touchsscreen app geprobeerd hoe goed de touch screen herkenning werkt.
Volgens mij her en der wel een foutje wat ik op de s9+ niet terug zie. Maar verre van dramatisch. En is het echt een foutje of moet ik wennen aan de misschien wat scherpere registratie van de aanrakingen. Er zijn mensen die aangeven geen tekst te kunnen typen vanwegen de vele fouten. Maar alle fouten die je in deze tekst zie staan liggen aan mijn nederlands en niet aan het touchscreen. Nu door met update 3.
Ok, 5x opnieuw opstarten na updates verder.

Er is tot nu toe nog maar een gek ding te ontdekken. Soms als het toetsenbord omhoog komt in chrome dan staat het browserscherm vast. Hoe leg ik dat goed uit. Ik typ een deel van deze tekst, ga vervolgens uit chrome. Niet zomaar naar een andere app, maar echt chrome afsluiten. En dan vervolgens weer terug naar chrome. Dan staat er deze tekst maar is het toetsenbord nog niet omhoog. Klik ik deze tekst aan om verder te gaan en dan komt het toetsenbord omhoog, omhoog voor deze tekst. Normaal dan scroll je dan even met de browser zodat deze tekst onder het toetsenbord vandaan is. Maar dat kan niet. Het scherm staat vast en ik kan niet scrollen. Het toetsenbord werkt wel en zodra ik een caracter ingeef kan ik ineens ook weer normaal het scherm scrollen. Maar goed dat ligt niet aan het touchscreen.
Dus tot nu toe blij met mijn keuze. Nu nog een hoesje scoren.
One-ui 3.1 inderdaad. Ik heb niet eens vernomen dat ie hem gedownload had, maar hij is alweer geinstalleerd. Moet eerst de verschillen nog zien uit te zoeken, zal wel minimaal zijn. Wel sec update feb 2021.beezjeh schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:19:
Zo dat is een flinke ota update van 1245mb voor de S20 Ultra
www.youtube.com/DerOllie
Bij mij is het blauwlichtfilter disabled terwijl grijstinten vanuit toegankelijkheid>kleurenfilters aan staat.
Mooi toestel kom van een s8 af dus voelt wat sneller aan allemaal nu.
Het scherm staat nu op 1080p maar 60 of 120hz kan ik nergens vinden, de 120hz mode schijnt nogal accu te gebruiken.
Instellingen > display > vloeiende beweging.Goofy1978 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:28:
Heb ook vandaag een s20 binnen gekregen, overgenomen van een medetweaker.
Het scherm staat nu op 1080p maar 60 of 120hz kan ik nergens vinden, de 120hz mode schijnt nogal accu te gebruiken.
Zou m whqd+ zetten. Dit gebruikt niet meer accu dan 1080p, maar je kan wel 2k video kijken als de video dat aanbiedt (dan gebruikt het dus wel meer batterij). Het is dus niet zo dat het scherm continu 2k resolutie is met die instellingGoofy1978 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:28:
Heb ook vandaag een s20 binnen gekregen, overgenomen van een medetweaker.
/edit na een bestand via nfc heen en weer verstuurd te hebben en opnieuw installeren van hoesje ziet hij hem...
[ Voor 29% gewijzigd door Bever! op 24-02-2021 09:37 ]
Dit kan je niet aanpassen helaas.Nixo schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:18:
Kan je op de S20 FE 5G ook de resolutie aanpassen? Ik ben aan het zoeken maar kom het nergens tegen....
Kan je die stelling met feiten onderbouwen? want ik lees toch ook wel heel erg vaak dat dit onzin is met Li-Ion.antonboonstra schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:35:
[...]
Dat betekent dus niet de hele nacht aan de oplader.
Ik heb er iig zelf nog nooit slechte ervaringen mee gehad mijn phones halen over het algemeen tussen de 4 en 6 jaar (altijd ‘s nachts aan de lader) en na zoveel jaar zijn er andere factoren beperkender dan een wat mindere accu.
Dat is dus gewoon niet waar wat je zegt. Na 2 jaar is die batterij al 20-25% gesleten als je m snavhts oplaadt. Ik doe dit zelf ook al sinds het begin van het smartphone tijdperk, maar ik merk na een jaar al verachil en na 2 jaar helemaal. Heb hier nog een xperia z2 liggen die daadwerkelijk 3,5 jaar gebruikt is en daar zie je de procenten leeglopen tijdens gebruik. Die haalde een sot van 2uur als je geluk hebt. Tuurlijk word je toestel traag, maar na 4-6 jaar is je batterij echt wel bijna dood hoorMatMich schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:13:
[...]
Kan je die stelling met feiten onderbouwen? want ik lees toch ook wel heel erg vaak dat dit onzin is met Li-Ion.
Ik heb er iig zelf nog nooit slechte ervaringen mee gehad mijn phones halen over het algemeen tussen de 4 en 6 jaar (altijd ‘s nachts aan de lader) en na zoveel jaar zijn er andere factoren beperkender dan een wat mindere accu.
Ik geloof best dat het voor de conditie iets beter is om de lading tussen de 20%-80% te houden maar dat is marginaal en in mijn geval teveel gedoe
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Probeerde een ander laadblok en die deed hetzelfde. Lijkt dus iets van een software ding tussen de lader en het toestel.
Kan toch niet zo zijn dat je de s20 alleen normaal kan opladen met de meegeleverde oplader.
Mijn s20 fe. Snel laden met een niet samsung kabel ging niet. Traag laden met een niet samsung kabel leverde een laadtijd van iets van 5 uur op, langzaamladen met een samsung kabel was iets van 2,5 uur.
Dus heb je al een andere kabel geprobeerd?
Niet elke usb lader ondersteunt (super) snel laden en alle protocollen he. Ik heb hier een ugreen usb-a blokje liggen voor mn wireless charger en die doet bijv gewoon snel laden op mn s20. Ik wist van te voren al dat hij niet super snel kan laden, want daarvoor heb ik een usb-c blok nodig, maar die past weer niet in de draadloze lader. Ook is niet elke kabel geschikt voor snelladenAsprine schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:00:
Hier een vaag probleem. Heb de USB c lader van mijn quest mee en dacht daarnee ook mijn s20 op te laden. Als de telefoon aan staat zegt hij dat hij laadt maar laadt hij niet. Doe ik de telefoon uit laad hij wel. Probeerde ook fast charge uit te zetten maar dat hielp niet.
Probeerde een ander laadblok en die deed hetzelfde. Lijkt dus iets van een software ding tussen de lader en het toestel.
Kan toch niet zo zijn dat je de s20 alleen normaal kan opladen met de meegeleverde oplader.
Had het ook niet over snelladen. Schreef alleen dat ik dat ook uitgezet heb en dat geen verschil maakt.giovanni2903 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:21:
[...]
Niet elke usb lader ondersteunt (super) snel laden en alle protocollen he.
Hij laadt uberhaupt niet. Terwijl op het display staat dat hij wel aan het laden is. Hij laadt alleen als de telefoon uit staat.
Dat lijkt niet normaal. Heb je een lader die te licht is ? Misschien eens met een andere lader (en/of kabel) proberen en kijk dan eens of het gedrag hetzelfde is.Asprine schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:01:
[...]
Had het ook niet over snelladen. Schreef alleen dat ik dat ook uitgezet heb en dat geen verschil maakt.
Hij laadt uberhaupt niet. Terwijl op het display staat dat hij wel aan het laden is. Hij laadt alleen als de telefoon uit staat.
Je kunt de kabel ook eens aan een PC verbinden als je geen andere lader hebt.
Als hij dan ook niet oplaad dan zou ik terug naar de winkel gaan.
Ja kreeg hem vanmiddag ook binnenstijnec1 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:25:
Lijkt erop dat de 3.1 ui nu binnen komt op de unbranded s20
Vreemd. Er zijn toch een behoorlijk aantal veranderingen. Waaronder de gum, draadloos Dex naar je pc enzAsprine schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:35:
Hier maandag binnen gekregen. Niks opvallends gemerkt na de update.
Heeft iemand hier ervaring mee, of tips?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
https://apps.samsung.com/...ung.android.app.goodcatchIbexGirl schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:42:
Ik heb gisteren de update van One UI 3.1 op mijn S20 geinstalleerd, en meteen erna merkte ik dat mijn vibratie vreemd doet. Bijvoorbeeld als ik mijn scherm uitzet vibreert hij kort, en als het scherm uit is geeft hij telkens een vibratie terwijl er geen aanleiding voor is. Ik heb in instellingen alles wat ik kon vinden ivm vibratie uitgezet, maar het helpt niet.
Als je good lock installeert van Samsung kun je daarbinnen goodcatch gebruiken om er achter te komen welke app zorgt voor vibraties..
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Geen reset doenIbexGirl schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:42:
Ik heb gisteren de update van One UI 3.1 op mijn S20 geinstalleerd, en meteen erna merkte ik dat mijn vibratie vreemd doet. Bijvoorbeeld als ik mijn scherm uitzet vibreert hij kort, en als het scherm uit is geeft hij telkens een vibratie terwijl er geen aanleiding voor is. Ik heb in instellingen alles wat ik kon vinden ivm vibratie uitgezet, maar het helpt niet.
Is ergens een setting, heb ik ook gehad maar weet niet meer precies welke.
Factory reset helpt niet. Na aankoop had ik dit ook totdat ik de setting vond. Ik moet er nogeens naar kijken, wordt vervolgd....
Kijk eens hier: Instellingen - Geluiden en trillen - Bediening systeemgeluid/trillenIbexGirl schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:42:
Bedankt voor de tip! Deze app geinstalleerd en al direct de schuldige app gedetecteerd 😃fredhuizinga schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:51:
[...]
https://apps.samsung.com/...ung.android.app.goodcatch
Als je good lock installeert van Samsung kun je daarbinnen goodcatch gebruiken om er achter te komen welke app zorgt voor vibraties..
Edit: Lightflow Legacy was de schuldige. De app wordt niet meer ondersteund, dus ik heb hem maar verwijderd.
[ Voor 11% gewijzigd door IbexGirl op 28-02-2021 17:27 ]
Welke was dat dan? Zou makkelijk zijn voor de lezers om dat te delen...IbexGirl schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:09:
[...]
Bedankt voor de tip! Deze app geinstalleerd en al direct de schuldige app gedetecteerd 😃
[ Voor 10% gewijzigd door henklbr op 28-02-2021 10:53 ]
Maar ik krijg het niet voor elkaar om een andere wekker toon in te stellen.
Ik kan het wel veranderen in de klok app, maar ie blijft het standaard alarm afspelen als de wekker afloopt.
Android 11 staat erop en geen updates beschikbaar, meer mensen met dit probleem?
Heb de cache van de klok leeggemaakt en de tel opnieuw opgestart, maar dat helpt ook niets.
Ik heb het even geprobeerd met de media volume uit, telefoon op stil, niet storen stand en in alle gevallen blijf ik het alarm horen.
Voor prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzen
Voor accessoires: [Samsung Galaxy S20-serie] Accessoires topic