Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gray
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:00

Gray

geen ondertitel

GekkePrutser schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:21:
[...]

Qua CPU snelheid zal je er wel op vooruit gaan maar reken er wel op dat het op veel punten ook een achteruitgang betreft helaas :'(

Geheugen is maar 8GB vs 12GB, display resolutie gaat flink achteruit, geen SD slot meer. Snap niet helemaal wat Samsung bezielt. Persoonlijk vind ik met DeX het geheugen super belangrijk.
Klopt maar uiteindelijk zijn dat zaken die in het dagelijks gebruik voor 99% van de gebruikers weinig meerwaarde bieden.
8GB/128GB is voldoende, 1080 is hoog genoeg en heb hier nog 10 usb adapters liggen.
De CPU zou wel een stuk beter zijn(wordt morgen voorgesteld), en dat heeft invloed op alles, van camera tot batterij, wat bij een kleine telefoon als de S21 toch wel belangrijk is.

Eerst vond ik het een lelijk ding die S21 maar de laatste tijd begin ik mijn mening te herzien.

Voor mij zal het sowieso tussen de S20Fe en de S21 gaan. Jammer dat de S20 fe niet kleiner is....

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Gray schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Klopt maar uiteindelijk zijn dat zaken die in het dagelijks gebruik voor 99% van de gebruikers weinig meerwaarde bieden.
8GB/128GB is voldoende, 1080 is hoog genoeg en heb hier nog 10 usb adapters liggen.
De CPU zou wel een stuk beter zijn(wordt morgen voorgesteld), en dat heeft invloed op alles, van camera tot batterij, wat bij een kleine telefoon als de S21 toch wel belangrijk is.

Eerst vond ik het een lelijk ding die S21 maar de laatste tijd begin ik mijn mening te herzien.

Voor mij zal het sowieso tussen de S20Fe en de S21 gaan. Jammer dat de S20 fe niet kleiner is....
Ja maar voldoende, hoog genoeg enz... Daar koop je geen flagship telefoon voor. Die koop je om het beste van het beste te hebben :) Voor 'goed genoeg' is de A-serie al.

Ik vind hem ook wel mooi hoor, dat is het punt niet.

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-01 16:46
avotar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Ik kwam er achter dat hij mij met muts op niet herkent en zonder wel.
Misschien komt het doordat ik kaal ben.
Ik heb het geprobeerd bij eerste maal met bril en zonder bril (zoals de instructies aangeven)
En later ook nog met met pet op in tweede gezicht.
Het helpt allemaal niet echt.
Om de foto te nemen moet je de telefoon nl zo vasthouden dat je gezicht binnen het kadertje past.
Dat is nogal precies.
Als ik mijn telefoon wil ontgrendelen moet ik hem dus onnatuurlijk laag en ver van me af houden.
Dit is veel te ingewikkeld en vaag eigenlijk.
Nogmaals dit voelt niet als een “serieuze” vergrendelingsoptie.
Ik doe het gewoon weer met vingerafdruk.
Overigens geldt dat onnauwkeurige ontgrendelen voor mij ook bij smartlock.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:33
MatMich schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Ik heb het geprobeerd bij eerste maal met bril en zonder bril (zoals de instructies aangeven)
En later ook nog met met pet op in tweede gezicht.
Het helpt allemaal niet echt.
Om de foto te nemen moet je de telefoon nl zo vasthouden dat je gezicht binnen het kadertje past.
Dat is nogal precies.
Als ik mijn telefoon wil ontgrendelen moet ik hem dus onnatuurlijk laag en ver van me af houden.
Dit is veel te ingewikkeld en vaag eigenlijk.
Nogmaals dit voelt niet als een “serieuze” vergrendelingsoptie.
Ik doe het gewoon weer met vingerafdruk.
Overigens geldt dat onnauwkeurige ontgrendelen voor mij ook bij smartlock.
Ik zal niet zeggen dat het 100% goed werkt maar bij mij werkt het redelijk goed net als de vingerafdruksensor die ook niet altijd goed werkt.

De telefoon hoef je ook niet onnatuurlijk ver weg te houden. Bij mij is het ongeveer tussen 30 en 50cm en dat lijkt me toch normaal.
Ik heb wel snellere herkenning aan staan trouwens.

• Tec7lol
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:10
DXO heeft de camera van de S20 FE onder de loep genomen.
Toch wat teleurstellend, scoort net onder de S10
https://www.dxomark.com/s...n-with-a-good-ultra-wide/

Ben benieuwd of de S21 boven of onder de S20 zal scoren.

[Voor 12% gewijzigd door Tec7lol op 13-01-2021 15:32]

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20:46

• ruthrakh
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-01 19:27
ruthrakh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:37:
Ik heb sinds een week een S20 FE 5G. Gisteren is daarvan het glaasje voor de camera gebroken (lens cover). Spontaan, zonder val, o.i.d. Zijn er hier meer mensen die er last van hebben gehad? Op het internationale Samsung-forum staat een topic vol met dit soort gevallen, maar ik was benieuwd of ik in Nederland de enige ben tot nu toe.
Ik stuur hem nu terug naar de webwinkel.
Geen reacties, ik ga ervan uit dat dat goed nieuws is, en dat ik pech had. Ik heb hem terug gestuurd naar Belsimpel, inmiddels is er een nieuwe onderweg, hopelijk één met een steviger glaasje!

• geishin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:17
Is er al iets bekend over inruilwaarde van S20 telefoons?

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:47

renzo4000

*Doh!*

Waarom zou je dat willen? De meerwaarde is nihil tov de s20 als je het mij vraagt.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• geishin
afhankelijk v aanbod en wat s21 te bieden heeft tov s20 kan t wel interessant imo.

Ik was ontevreden over s20, sinds laatste update en verbeteringen in batterijduur ben ik tevreden. Ik mis het wow gevoel en wellicht heeft de s21 net die verbeteringen die ik mis.

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:23

Yonix

Gamertag: Yonix360

Fijn, mijn Samsung S20 is vannacht niet opgeladen, ondanks het feit dat het toestel wel aan de oplader 'hing'.

Vooralsnog lijkt het aan de usb-c-kabel te liggen (slechte kwaliteit?), maar op internet kom je meerdere verhalen tegen van S20-toestellen die weigeren op te laden via de kabel.

Ik houd het even in de gaten, maar ik kan wel stellen dat mijn ervaringen met dit toestel met de dag slechter worden; dit is - wat 'user experiences' betreft - de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad. :(

Intel Core i9-10900KF | Asus Maximus XII Hero | Asus TUF Gaming RTX 3090 | Corsair LPX (32GB) | Samsung 850 EVO (500GB) - 860 EVO/QVO (1TB/1TB) - 970 EVO (1TB) | Acer Predator X27P | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox Series X

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:06

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Yonix schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 07:12:
Fijn, mijn Samsung S20 is vannacht niet opgeladen, ondanks het feit dat het toestel wel aan de oplader 'hing'.

Vooralsnog lijkt het aan de usb-c-kabel te liggen (slechte kwaliteit?), maar op internet kom je meerdere verhalen tegen van S20-toestellen die weigeren op te laden via de kabel.

Ik houd het even in de gaten, maar ik kan wel stellen dat mijn ervaringen met dit toestel met de dag slechter worden; dit is - wat 'user experiences' betreft - de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad. :(
Misschien zit er stof in je USB C poortje, even schoonmaken met houten tandenstoker en je bent verbaasd hoeveel stof in de usb poort zit.

Review QNAP TS-230 NAS

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-01 17:11
Hebben meer mensen gebruik gemaakt van de 100 euro cashback actie op de S20 serie van december tot begin januari? Ik was benieuwd hoe lang het ongeveer duurt voordat ze je cashback verwerkt hebben.

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 12:52
Verona27 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:48:
Hebben meer mensen gebruik gemaakt van de 100 euro cashback actie op de S20 serie van december tot begin januari? Ik was benieuwd hoe lang het ongeveer duurt voordat ze je cashback verwerkt hebben.
Ik heb mijn aanvraag op de eerste dag ingediend dat het kon en vandaag het geld binnen gekregen :)

| Volkswagen Golf MK7 2015 1.4 TSI 150pk (stage1: 180pk/320nm) | PSN: Gi0vanni2903 | Samsung Galaxy S20 5G | PC: https://i.imgur.com/LG1JWe2.png |

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-01 17:11
giovanni2903 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Ik heb mijn aanvraag op de eerste dag ingediend dat het kon en vandaag het geld binnen gekregen :)
Welk toestel heb je gekocht? En je hebt dus op 28 december cash back aangevraagd?

• Felix!
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17:51
Iemand al de januari update voor de S20 FE 5G binnen? Zie dat hij wel beschikbaar is voor de 4G variant van de S20 FE. Zal dat zijn omdat de 5G niet Samsungs eigen chip heeft, maar een Snapdragon? Minpunt wat ik helemaal vergeten was 8)7

Update: via Smart Switch de update weten binnen te trekken :D

[Voor 12% gewijzigd door Felix! op 14-01-2021 19:14]

No one is listening until you fart

• giovanni2903
Verona27 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Welk toestel heb je gekocht? En je hebt dus op 28 december cash back aangevraagd?
Een s20 5g bij mobiel.nl
En als 28dec de eerste dag is dat de promo inging wel ja :)

| Volkswagen Golf MK7 2015 1.4 TSI 150pk (stage1: 180pk/320nm) | PSN: Gi0vanni2903 | Samsung Galaxy S20 5G | PC: https://i.imgur.com/LG1JWe2.png |

• giovanni2903
Felix! schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:54:
Iemand al de januari update voor de S20 FE 5G binnen? Zie dat hij wel beschikbaar is voor de 4G variant van de S20 FE. Zal dat zijn omdat de 5G niet Samsungs eigen chip heeft, maar een Snapdragon? Minpunt wat ik helemaal vergeten was 8)7

Update: via Smart Switch de update weten binnen te trekken :D
Ik heb m op mn s20 5g ook nog niet binnen

• Anton56
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18:00
Januari update S20 FE 5G OTA binnen 🙂

• Garret1410
Yonix schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 07:12:

Ik begin bijna te denken dat je een maandagmorgen produkt hebt of dat je aan het trollen bent.
Ik kan me niet heugen dat er in dit topic problemen met opladen voorbij gekomen zijn behalve dan dat er vuil in de connector zat.

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:23

Yonix

Gamertag: Yonix360

Garret1410 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Ik begin bijna te denken dat je een maandagmorgen produkt hebt of dat je aan het trollen bent.
Ik kan me niet heugen dat er in dit topic problemen met opladen voorbij gekomen zijn behalve dan dat er vuil in de connector zat.
Uiteindelijk bleek het aan de kabel te liggen. Het probleem lijkt met een nieuwe kabel opgelost te zijn. Echter, het is toch van de zotte dat dit überhaupt een probleem moet zijn? Ik heb het toestel nog geen twee volledige maanden in gebruik. Daarnaast staat het internet wel degelijk vol met verhalen van gebruikers die hun Galaxy S20 niet meer op kunnen laden via de kabel.

Tot slot wil ik nog even zeggen dat je met jouw reactie de indruk wekt dat hier enkel positieve ervaringen gedeeld mogen worden. Ja, ik heb misschien een 'maandagochtend-product' en ik ben aardig vocaal in in het uiten van mijn onvrede over de S20, maar dat mag toch?

Intel Core i9-10900KF | Asus Maximus XII Hero | Asus TUF Gaming RTX 3090 | Corsair LPX (32GB) | Samsung 850 EVO (500GB) - 860 EVO/QVO (1TB/1TB) - 970 EVO (1TB) | Acer Predator X27P | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox Series X

• robbvdb
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-01 22:30
Een paar dagen geleden, een maand na bestellen mijn S20 FE 5G , 8 GB / 128GB eindelijk ontvangen :)
Uit Hong Kong, dus dat duurt even.

Degenen die mij kennen weten dat ik een zeur ben als het gaat om de mogelijkheid om telefoongesprekken op te kunnen nemen. Op mijn daily S10 & S9 heb ik dat native in de dialer voor mekaar gekregen, maar dat was dus ook een vereiste voor de nieuwe FE.

Na de nodige uurtjes flashen en proberen is dat gelukt 8) , ik denk dus dat ze mag blijven en de S9 op gaat volgen. Voor diegenen die het willen weten hoe, zal ik het eens beschrijven.

Dan nog even grappig in de discussie m.b.t. China.......

De Chinese ROM is ongeveer 1 GB groter dan de Hong Kong Rom waar de FE op aankomt. 1GB aan Chinese programma's. Dat lijkt negatief.

Maar.....werkelijk GEEN 1 van die apps is actief op de achtergrond! Geen app-gegevens, geen cache. Alles letterlijk 0 KB. Ze zijn bovendien allemaal zonder omwegen gewoon te deinstalleren. Dat is op de Europese ROM's nog wel eens anders. Waar Facebook er niet erg eenvoudig altijd af gaat, en zonder account of instellingen al data gebruikt en 'gegevens & cache' heeft gegenereerd.

Veel Google- & Microsoft-crap die ik niet gebruik staat er dan ook niet standaard op. Geen DUO, Maps, Google Foto en weet ik wat meer. Ook geen playstore trouwens, die moet je er dus wel zelf even opzetten.

Het resultaat is wel dat de Chinese ROM werkelijk veel snappier aanvoelt dan de Hong Kong ROM.

Op dit moment na flink wat spelen en bellen ermee, 3 uur 16 min SOT en nog 66% batterij over. 2 Sim's erin en uiteraard WiFi aan op 5 G.

[Voor 6% gewijzigd door robbvdb op 16-01-2021 14:29]

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:52

Sorcerer8472

Mens sana?

WeChat in z'n eentje is al 1+ GB. Ook in Nederland waar je er eigenlijk niet veel meer mee kan dan chatten :+
Heeft daar misschien mee te maken?

[Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-01-2021 14:42]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• robbvdb
@Sorcerer8472 die stond er absoluut niet op, wel zaken als TikTok en Line, wat zaken van Tencent die zelfs 'een drive' hebben en zo nog wel meer.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:52

Sorcerer8472

Mens sana?

WeChat staat niet voorgeïnstalleerd op de Chinese ROM? Dat vind ik best opvallend eigenlijk.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Berpie74
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19:27
Kun je ook meer dan 3 vingerafdrukken gebruiken? Bij mijn Nokia 8 kon dat wel, op de S20FE kan ik maar 3 registeren?

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Berpie74 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:16:
Kun je ook meer dan 3 vingerafdrukken gebruiken? Bij mijn Nokia 8 kon dat wel, op de S20FE kan ik maar 3 registeren?
Met mijn S20 FE kan ik ook maar 3 vingerafdrukken registeren :(

Review QNAP TS-230 NAS

• smeijers
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
Ik heb even doorgezocht op dit forum naar ervaringen met Google Assistent; begrijp ik nu goed dat deze niet werkt op mijn S 20 FE ? Heb al een reboot gedaan en de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen reactie bij het aanraken van de app-icoon anders dan dat er een pop up menu-tje verschijnt - maar werken ho maar...

• robbvdb
Valt werkelijk niet tegen die batterijduur van de S20FE . Ik denk dat ze wel daily wordt, met meer dan 25% over na 7,5 uur SOT :9

Wat nou 'inleren batterij' ?

d

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

robbvdb schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:30:
Valt werkelijk niet tegen die batterijduur van de S20FE . Ik denk dat ze wel daily wordt, met meer dan 25% over na 7,5 uur SOT :9

d[Afbeelding]
Gebruik je sociale media apps? Ik krijg maar 6,5 sot :(

Review QNAP TS-230 NAS

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:24
smeijers schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:17:
Ik heb even doorgezocht op dit forum naar ervaringen met Google Assistent; begrijp ik nu goed dat deze niet werkt op mijn S 20 FE ? Heb al een reboot gedaan en de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen reactie bij het aanraken van de app-icoon anders dan dat er een pop up menu-tje verschijnt - maar werken ho maar...
Heb ik ook op mijn S20+

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
smeijers schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:17:
Als ik de homeknop van mijn S20 FE ingedrukt houd komt de Google Assistant gewoon te voorschijn bij mij, werkend en wel.

The devil is in the details.

• Garret1410
Yonix schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:01:
[...]

Uiteindelijk bleek het aan de kabel te liggen.

Tot slot wil ik nog even zeggen dat je met jouw reactie de indruk wekt dat hier enkel positieve ervaringen gedeeld mogen worden. Ja, ik heb misschien een 'maandagochtend-product' en ik ben aardig vocaal in in het uiten van mijn onvrede over de S20, maar dat mag toch?
Een kabeltje valt dan gelukkig weer mee toch.

En natuurlijk mag je een negatieve ervaring delen als deze terecht is. Ik zei het alleen maar omdat jouw ervaringen heel negatief zijn zonder nuance en het brengt alsof het een feit is dat de S20 helemaal ruk is. Gewoon kritisch zijn is goed als dit goed onderbouwd is maar dat is mijn mening.

Ik ben ook al wat langer actief op Tweakers en Tweakers is best een grote community dus als het probleem daar niet vaak voorkomt dan ga ik ervan uit dat het probleem ook niet heel bekend is. En soms is de gebruiker ook de oorzaak van het probleem.

Maar ik hoop echt dat je meer plezier krijgt met je S20 want ik heb gelukkig nog weinig problemen ondervonden.

d[Afbeelding]
Valt zeker niet tegen.

Heb vandaag ook een record gebroken door een sot van 7:30 uur te halen en dat op een S20+.

[Voor 21% gewijzigd door Garret1410 op 16-01-2021 23:48]

• smeijers
  • Nu online
Hahn schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Als ik de homeknop van mijn S20 FE ingedrukt houd komt de Google Assistant gewoon te voorschijn bij mij, werkend en wel.
inderdaad - werkend als ik de homeknop langer "touch" - thnx

• smeijers
  • Nu online
[quote]robbvdb schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:30:

Ik heb de S20 FE nu een kleine week; wat mij opvalt in vergelijking met mijn vorige A32S dat de accu toch wat tegenvalt...Maar ja er is ook zoveel + aan de S20 FE in vergelijking dus...verwacht ik mogelijk teveel. Over inleren gesproken, zien jullie verbeteringen in de accuduur na verloop van tijd?

• geishin

d[Afbeelding]
Wow wat een geweldige batterijduur! Op de gewone s20 met exynos ben ik dik tevreden met 5 uur SoT

Heb je nog zaken getweaked?
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True