Ik heb de
Samsung Galaxy S20 nu een aantal weken in gebruik en ik moet toegeven dat de ervaring(en), tot nu toe, enorm wisselend (postief / negatief) zijn.
Even wat, voor mij, belangrijke punten op een rij:
• De camera, waarvan ik had gehoopt dat hij (nog) beter zou zijn dan die van mijn vorige telefoon - de Google Pixel 3 - stelt enorm teleur. De app is traag, de fotokwaliteit sterk wisselend en met name in situaties met weinig licht haalt hij het gewoon niet bij de Pixel 3, zelfs niet in de 'Nachtmodus'.
• De batterijduur wisselt van dag tot dag, zelfs bij 'gewoon gebruik'. Misschien is hij nog steeds aan het kalibreren (met een recent geïnstalleerde Android 11), maar ik kan nog geen peil trekken op de betrouwbaarheid van de batterij. Het is steeds maar weer de vraag hoe lang het toestel bruikbaar blijft op een volle lading.
• De super trage en onnauwkeurige vingerafdrukscanner. Het ontgrendelen van het toestel is met regelmaat een 'pain in the ass'. Gezichtsontgrendeling gaat sneller, maar werkt slechter bij weinig licht. Misschien moet ik maar weer terug naar (enkel) een 'old school' pincode.
Het toestel voelt soms aan als een downgrade t.o.v. mijn Pixel 3 en dat vind ik jammer, want ik had beter verwacht (en gelezen).
Gelukkig doet het toestel ook dingen goed:
• Ik ben, ondanks de bloatware hier en daar, fan van belaalde ingebakken features door Samsung, zoals het makkelijk kunnen maken van een .gif of 'Adapt Sound'.
• Het scherm: 120Hz is 'butter smooth'.

• Uitbreidbare opslag en mogelijkheid om media op de sd-kaart te plaatsen: heb nu 256GB in totaal (schiet veel foto's en video).
Ik ga de S20 zeker nog niet afschrijven, maar als ik het bovenstaande had geweten ...
Disclaimer: Ik heb in het verleden met veel plezier een Galaxy S7 en S9 in gebruik gehad.