Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Dutchredgaming schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:33:
Geekbench 5 S20 FE 5G

Android 10
Single: 3165
Multi: 905

Android 11
Single: 859
Multi: 2820

Ondanks de lage score voelt mijn S20 FE 5G wel snel.

[...]

Touchscreen, dit heb ik ook gehad met de S20 FE 5G. Had een filmpje opgenomen en liep toen naar de winkel (toen het nog mocht) en omgewisseld met een andere S20 FE 5G. Toen heb ik maar 1x gehad. Is wel gevoelig voor koude handen. Er zijn meerdere gebruikers die na Android 11 geen problemen hebben.

Specifieke verschillen kan ik niet vinden, maar wel dit:
[YouTube: Galaxy S20+ (Snapdragon) vs Galaxy S20+ (Exynos) Battery Test]

Snelheid:
[YouTube: Galaxy S20 (Snapdragon) vs Galaxy S20 (Exynos) Speed Test]
Heb je je single en multi resultaten niet omgedraaid bij de android 10 geekbench resultaten?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
Ik heb de Samsung Galaxy S20 nu een aantal weken in gebruik en ik moet toegeven dat de ervaring(en), tot nu toe, enorm wisselend (postief / negatief) zijn. :S

Even wat, voor mij, belangrijke punten op een rij:
• De camera, waarvan ik had gehoopt dat hij (nog) beter zou zijn dan die van mijn vorige telefoon - de Google Pixel 3 - stelt enorm teleur. De app is traag, de fotokwaliteit sterk wisselend en met name in situaties met weinig licht haalt hij het gewoon niet bij de Pixel 3, zelfs niet in de 'Nachtmodus'.
• De batterijduur wisselt van dag tot dag, zelfs bij 'gewoon gebruik'. Misschien is hij nog steeds aan het kalibreren (met een recent geïnstalleerde Android 11), maar ik kan nog geen peil trekken op de betrouwbaarheid van de batterij. Het is steeds maar weer de vraag hoe lang het toestel bruikbaar blijft op een volle lading.
• De super trage en onnauwkeurige vingerafdrukscanner. Het ontgrendelen van het toestel is met regelmaat een 'pain in the ass'. Gezichtsontgrendeling gaat sneller, maar werkt slechter bij weinig licht. Misschien moet ik maar weer terug naar (enkel) een 'old school' pincode.

Het toestel voelt soms aan als een downgrade t.o.v. mijn Pixel 3 en dat vind ik jammer, want ik had beter verwacht (en gelezen).

Gelukkig doet het toestel ook dingen goed:
• Ik ben, ondanks de bloatware hier en daar, fan van belaalde ingebakken features door Samsung, zoals het makkelijk kunnen maken van een .gif of 'Adapt Sound'.
• Het scherm: 120Hz is 'butter smooth'. :*)
• Uitbreidbare opslag en mogelijkheid om media op de sd-kaart te plaatsen: heb nu 256GB in totaal (schiet veel foto's en video).

Ik ga de S20 zeker nog niet afschrijven, maar als ik het bovenstaande had geweten ...

Disclaimer: Ik heb in het verleden met veel plezier een Galaxy S7 en S9 in gebruik gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:33
120Hz heb ik al uit staan sinds dag 1...zie niet veel verschil en het slurpt de batterij leeg van mijn S20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Michel242186 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:36:
120Hz heb ik al uit staan sinds dag 1...zie niet veel verschil en het slurpt de batterij leeg van mijn S20
Serieus? Ik kan dat echt niet bevatten. :) Voor mij is het dag en nacht verschil. Alles voelt veel sneller aan en tekst blijft scherp tijdens scrollen. Maar ja voor mij is een goed beeldscherm ook één van de belangrijkste punten en ben daar gevoelig voor.

Wat betreft accuduur ben ik redelijk tevreden. Zit meestal op 3.5uur sot met 40% over. (S20+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

AtlAntA schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:24:
[...]

Heb je je single en multi resultaten niet omgedraaid bij de android 10 geekbench resultaten?
Oeps aangepast.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
dolledriesnl schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:47:
Sinds 2 dagen heeft mijn vrouw ook de Android 11 op haar S20. En hiermee ook het volgende probleem gekregen: ondanks dat ze bij apps de geluidsmeldingen uit heeft staan (en/of geluid: stil) geven de apps toch geluidsmeldingen. Voor de update was dit niet zo.
Iemand een idee?
Ik heb dit ook bij whatsapp die blijft geluid geven voor ieder bericht ondanks dat ik in whatsapp het silent geluid heb gekozen, vreemde is dat het zelfs mijn default samsung notificatie sound is want ik heb die default al aangepast met een ander geluid. Lijkt wel alsof chat notificaties anders binnen komen en er geen geluids categorie is oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Mijn S20 plus vraagt in de nacht 8u 32m van Google Play-services 4,8% batterij, is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNMK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 14:54
Verona27 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:25:
Ik zit te twijfelen om de s20 FE 4g te kopen, krijg dan nog wat geld terug en betaal 10 euro per maand, lijkt mij voor het geld een goede deal alleen ik lees echt super slechte verhalen over het touchscreen (wat vooral bij gamen zou zijn) en wat mij meer zorgen maakt: de batterijduur vanwege de exynos chips. Hoe slecht is de accuduur daadwerkelijk?
Ik heb een S20 FE 4G en kom van een Huawei P20 Pro. Ik zit nu vooral thuis waardoor ik denk dat ik geen goede benchmark heb kunnen doen, maar ik ben niet heel erg te spreken over de battery life. Ik ben aan het spelen geweest met de app sluimer, battery saver, 120hz/60hz maar bij mij levert het minimale verschillen op.

Misschien ligt het aan de apps die ik gebruik maar ik haal ongeveer 3-4 SOT (social media, youtube, browsen) waarbij de meeste % wordt verbruikt terwijl ik hem niet gebruik. Idle verbruik ligt vele mager hoger dan op de P20 Pro, maar waarom weet ik niet. 's Nachts verbruikt hij soms wel eens 10% :|

De snelheid, camera etc. zijn echt geweldig daar is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
RBNMK schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:23:
[...]

. 's Nachts verbruikt hij soms wel eens 10% :|
Ik heb dat met mijn S20 Plus en Ultra ook, met mijn vorige Note 10 Plus idem dito.
Volgens mij heeft iedereen dit tenzij je het toestel in vliegtuig modus zet in de nacht.
Vrij normaal dit dus.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNMK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 14:54
dust419 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:01:
[...]

Ik heb dat met mijn S20 Plus en Ultra ook, met mijn vorige Note 10 Plus idem dito.
Volgens mij heeft iedereen dit tenzij je het toestel in vliegtuig modus zet in de nacht.
Vrij normaal dit dus.
Ok, interessant. Dat zal liggen aan de wat agressieve battery saving op de P20 Pro denk ik dan :9 , daar was het meestal rond de 2-3%. Ik laad meestal 's avonds op en leg hem gewoon op het nachtkastje dus daarom valt het op denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
dominion99 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:16:
[...]

Ik heb dit ook bij whatsapp die blijft geluid geven voor ieder bericht ondanks dat ik in whatsapp het silent geluid heb gekozen, vreemde is dat het zelfs mijn default samsung notificatie sound is want ik heb die default al aangepast met een ander geluid. Lijkt wel alsof chat notificaties anders binnen komen en er geen geluids categorie is oid
Kijk eens in:

Instellingen -> Apps -> WhatsApp -> Meldingen

Daar kun je alles instellen

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
henklbr schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:36:
[...]

Kijk eens in:

Instellingen -> Apps -> WhatsApp -> Meldingen

Daar kun je alles instellen
Als ik daar berichten uitzet krijg ik niks meer binnen qua notificatie, in android 10 had je gewoon een notificatie zonder geluid kortom de instellingen zijn niet toereikend, mijn vrouw heeft exact hetzelfde op haar s20 met android 11 zeer vreemd, heb whatsapp al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ook geluid nog eens aangepast maar zonder succes

[ Voor 11% gewijzigd door dominion99 op 30-12-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
dominion99 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:06:
[...]

Als ik daar berichten uitzet krijg ik niks meer binnen qua notificatie, in android 10 had je gewoon een notificatie zonder geluid kortom de instellingen zijn niet toereikend, mijn vrouw heeft exact hetzelfde op haar s20 met android 11 zeer vreemd, heb whatsapp al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ook geluid nog eens aangepast maar zonder succes
Je kan daar ook de geluiden instellen (of op STIL zetten)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
henklbr schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:34:
[...]

Je kan daar ook de geluiden instellen (of op STIL zetten)
Gevonden! Wist niet dat je ook nog lang kan drukken op de categorie zelf voor meer opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
RBNMK schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:23:
[...]

Ik heb een S20 FE 4G en kom van een Huawei P20 Pro. Ik zit nu vooral thuis waardoor ik denk dat ik geen goede benchmark heb kunnen doen, maar ik ben niet heel erg te spreken over de battery life. Ik ben aan het spelen geweest met de app sluimer, battery saver, 120hz/60hz maar bij mij levert het minimale verschillen op.

Misschien ligt het aan de apps die ik gebruik maar ik haal ongeveer 3-4 SOT (social media, youtube, browsen) waarbij de meeste % wordt verbruikt terwijl ik hem niet gebruik. Idle verbruik ligt vele mager hoger dan op de P20 Pro, maar waarom weet ik niet. 's Nachts verbruikt hij soms wel eens 10% :|

De snelheid, camera etc. zijn echt geweldig daar is niets mis mee.
Hmm thanks voor de info, dat klinkt niet echt goed. Mijn huidige xz2 van Sony doet het dan nog veel beter. Ik heb em wel besteld want hij is nu inc verlenging 226 euro bij mobiel.nl. Als het echt niets is (zoals jij nu stelt) dan stuur ik em denk ik weer terug en dan wacht ik wel op een andere aanbieding, want nu al 3-4 SOT is wel heel beroerd, moet je bedenken hoe dat over 2 jaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
[...]

Vrij normaal dit dus.
Dit is bij mijn huidige Sony XZ2 echt niet zo, en mijn vriendin heeft een P30 en die slurpt 's nachts ook maar een paar procent, zeker geen 10. Vind ik echt bizar veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Albert020 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 04:54:
Mijn S20 plus vraagt in de nacht 8u 32m van Google Play-services 4,8% batterij, is dit normaal ?
Heb maar 2% met 14,5 uur in achtergrond.
Je kan de Cache wissen van play services

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Dutchredgaming schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:45:
[...]

Heb maar 2% met 14,5 uur in achtergrond.
Je kan de Cache wissen van play services
Heb ik net gedaan, even kijken of het geholpen heeft, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
[...]

Vrij normaal dit dus.
Het is normaal bij Samsung inderdaad. Bij mijn vorige (mi9t pro) telefoon was dat nog geen 2% per nacht. Meestal nog minder. Het is jammer genoeg iets wat bij Samsung al sinds de s6 speelt en het vreemde is dat het niet elke nacht/dag hetzelfde is. Linus heeft er zelfs een complete video aan gewijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:59
Voor de mensen die vinden dat de telefoon 's nachts te veel batterij verbruikt:

Ik heb een bixby routine aangezet van 23:00 tot 08:30 gaat de telefoon in powersaver mode.
Heb hetzelfde gedaan voor als de batterij lager is dan 16% (oftewel bij 15% gaat de powersaver mode aan)

Vandaag heb ik redelijk wat apps in sleep en deep sleep gegooid.
Dat zijn voornamelijk bloatware apps die ik niet gebruik, maar die ik niet kan disablen via de app setting te denken is dan aan:
AR doodle, AR zone, bixby vision, samsung calendar (ik gebruik google calendar), Dictionairy, Galaxy Themes, Link Sharing, Samsung Daily, Seperated Apps, Slow Motion Editor, Tips, Network Storage Manager.
Deze apps heb ik allemaal in deep sleep gezet en dat is nog boven op de apps die ik wel via de app instellingen heb gedisabled. Al met al heeft de s20 dus behoorlijk wat bloatware.

Ik haalde hiervoor ongeveer 4 uur SoT (120Hz + Dark Mode + 4g) en elke ~21 uur gaat de s20 in de lader. Draai ondertussen Android 11, op Android 10 OneUI 2.5 was batterij duur een stuk slechter. Als ik WIFI gebruik gaat de batterij nog langer mee.

Ben benieuwd of er effect merkbaar gaat zijn van mijn Sleep/DeepSleep exercitie.Ik denk dat ik in ieder geval de cache partitie nog ga leeggooien, dan galaxy app booster draaien en dan eens zien hoe batterij duur gaat zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door geishin op 31-12-2020 12:05 . Reden: typo's en oplaadcycle aangepast naar 21 uur ipv 24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonjaevers73
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-12-2020
Gisteren de update gedaan van de galaxy s20. Daarna de vraag gekregen of ik mijn nieuwe mobiele abonnement wou activeren als melding na opstarten. Dit heb ik overgeslagen, want dat had ik in mei al gedaan. en nu is mijn 4g verdwenen (bij mijn man op de telefoon S9, werkt het wel). het ligt niet aan het netwerk van kpn (denk ik) maar toch is mijn 4g verdwenen. Bij de sim staat ook geen telefoonnummer meer vermeld.
al gedaan: opnieuw opstarten (met en zonder sim)
sim getest in ander toestel.
Groetjes Sonja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje4life
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:09
Gisteren ook de update doorgevoerd op mijn S20 FE 5G. Maar ver van tevreden van.

Ik speelde o.a. Pokemon Shuffle en The Room en deze games reageren niet meer goed op het touchscreen, ik moet onder of boven de knop drukken dus ik denk dat het touch gedeelte een andere resolutie heeft dan het daadwerkelijke beeld wat je ziet. Daarnaast zijn sommige graphics doorgespoeld (fast forward).

Is hier een oplossing voor? Heb al full screen app aangezet maar geen resultaat. Of misschien is er een manier/app om zonder rooting games in een oudere android schil te draaien (net zoals Windows compatibility mode heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 14:03
@Sonjaevers73 kjk eens naar Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele Netwerken -> Namen toegangspunten, of daar staat wat nodig is voor jouw provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
geishin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:28:

Ik heb een bixby routine aangezet van 23:00 tot 08:30 gaat de telefoon in powersaver mode.
Heb hetzelfde gedaan voor als de batterij lager is dan 16% (oftewel bij 15% gaat de powersaver mode aan)

Dat zijn voornamelijk bloatware apps die ik niet gebruik, maar die ik niet kan disablen via de app setting te denken is dan aan:
AR doodle, AR zone, bixby vision, samsung calendar (ik gebruik google calendar), Dictionairy, Galaxy Themes, Link Sharing, Samsung Daily, Seperated Apps, Slow Motion Editor, Tips, Network Storage Manager.
Deze apps heb ik allemaal in deep sleep gezet en dat is nog boven op de apps die ik wel via de app instellingen heb gedisabled. Al met al heeft de s20 dus behoorlijk wat bloatware.

Ik haalde hiervoor ongeveer 4 uur SoT (120Hz + Dark Mode + 4g) en elke ~21 uur gaat de s20 in de lader. Draai ondertussen Android 11, op Android 10 OneUI 2.5 was batterij duur een stuk slechter. Als ik WIFI gebruik gaat de batterij nog langer mee.

Ben benieuwd of er effect merkbaar gaat zijn van mijn Sleep/DeepSleep exercitie.Ik denk dat ik in ieder geval de cache partitie nog ga leeggooien, dan galaxy app booster draaien en dan eens zien hoe batterij duur gaat zijn.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Is er iemand waarbij de gezichtsherkenning werkt?
Met goed licht: met bril, zonder bril en ook nog een alternatieve herkenning en toch van de 10 keer werkt het letterlijk 7x niet.

[ Voor 150% gewijzigd door MatMich op 01-01-2021 13:13 . Reden: Andere vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:41
Ja hoor. Net even gekeken. Met en zonder bril. 15 uit 15 en nog loei snel ontgrendeld ook. Verschillende hoeken en licht omstandigheden. Eigenlijk perfect dus (y) Wel op de S20 Note Ultra, maar volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken.

[ Voor 39% gewijzigd door Nol_NL op 01-01-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ondanks dat dat dus vreemd is omdat ik het volgens mij toch echt goed instel, is dat prettig voor jou maar kom ik met die wetenschap geen stap verder natuurlijk.
Alhoewel ik toe moet geven dat dit inderdaad het antwoord op mijn vraag is ;-)
Ik vermoed overigens dat het te maken heeft met hoe je de telefoon voor je gezicht houdt.
Ik vond nl al dat ik best wel capriolen moet uithalen om mijn gezicht in dat herkenningskadertje te plaatsen.
Als ik mijn telefoon oppak om te gebruiken houd ik hem nooit zo laag en ver van mijn gezicht af.
Ik vind het dus eerlijk gezegd meer een gadget dan een praktisch bruikbare routine die dus blijkbaar op de Ultra wel degelijk beter werkt dan op de "gewone" S20

[ Voor 5% gewijzigd door MatMich op 01-01-2021 16:26 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Vannacht een grote update gehad op mijn S20FE (ui 3.0 geloof ik).
Batterij duur is van ruim 6 uur naar ongeveer 3 gegaan.
Een beetje verschil kan ik inkomen ivm inleren maar gehalveerd?

Hebben meer mensen dit gezien?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
madmaus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:53:
Vannacht een grote update gehad op mijn S20FE (ui 3.0 geloof ik).
Batterij duur is van ruim 6 uur naar ongeveer 3 gegaan.
Een beetje verschil kan ik inkomen ivm inleren maar gehalveerd?

Hebben meer mensen dit gezien?
Inleren is niet in een paar uur gedaan, geef het een paar dagen ;)

Ik heb die update sinds 24 december op mijn S20 FE 5G, en de eerste dag of 2 zag ik ook wat minder batterijprestaties, maar inmiddels nergens meer last van.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Hahn schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Inleren is niet in een paar uur gedaan, geef het een paar dagen ;)

Ik heb die update sinds 24 december op mijn S20 FE 5G, en de eerste dag of 2 zag ik ook wat minder batterijprestaties, maar inmiddels nergens meer last van.
Even afwachten dan.
Ik kom nu de dag niet door terwijl dat voor gisteren totaal geen probleem was.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
madmaus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Even afwachten dan.
Ik kom nu de dag niet door terwijl dat voor gisteren totaal geen probleem was.
Bij je batterijduur kan je zien wat grootste verbruikers zijn. Overigens al nagekeken of apps wel zelfde rechten of nog steeds in sleep of deep sleep staan?

Ik kan op mn s20 (android 11 OUI3.0) sinds vandaag m'n batterij verbruik niet meer zien. Volgens reddit een bekend probleem en wordt het snel gefixt.

[ Voor 0% gewijzigd door geishin op 02-01-2021 11:59 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:22
Meer mensen met een S20 5g op Android 11 waarbij er sinds 1-1-21 een bug is bij het batterij verbruik? Klaarblijkelijk is mijn telefoon alle batterijverbruiksgeschiedenis vergeten en neemt deze ook geen nieuw app-verbruik meer waar...

Edit: lijkt een 21 jaar te late millennium bug ;) https://eu.community.sams...y-usage-stats/m-p/2553185

[ Voor 27% gewijzigd door theonlymarco83 op 02-01-2021 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 19:13
theonlymarco83 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 01:58:
Meer mensen met een S20 5g op Android 11 waarbij er sinds 1-1-21 een bug is bij het batterij verbruik? Klaarblijkelijk is mijn telefoon alle batterijverbruiksgeschiedenis vergeten en neemt deze ook geen nieuw app-verbruik meer waar...

Edit: lijkt een 21 jaar te late millennium bug ;) https://eu.community.sams...y-usage-stats/m-p/2553185
ja bij mij ook .....😩

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
theonlymarco83 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 01:58:

cc: @geishin @Fred13

Wij hebben zojuist de oplossing voor deze BUG gepubliceerd:

https://www.sammobile.com...-bug-on-galaxy-phones-fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:07
Ik heb sinds enkele weken iets zeer vervelend aan de hand. Een keer op 3 per dag krijg ik melding dat er voor 3 apps van mijn werkgever toegang tot locatie werd ingeschakeld.
De meldingen blijven steeds terugkomen. Zelf kunnen we niets aan de instellingen van die apps wijzigen. Ik ben blijkbaar de enige met dat probleem, collega's hebben dat niet.
Kent iemand een oplossing? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q7byWEEUH8gb8V_74mc7y_I_sI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A50lFV6Zcmf2ImWPcEZfOYUm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
Zojuist geprobeerd en werkt!

Grote bijwerking is wel dat alle deep sleep en sleep settings ook verwijderd worden. Dat moet ik nu dus allemaal opnieuw doen...

[ Voor 17% gewijzigd door geishin op 02-01-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
Ik heb momenteel een S10+ en zat er aan te denken om na 2 jaar te upgraden naar een S21.
Het lijkt mij een mooi toestel, echter als ik het ga vergelijken met een S20 lijkt het wel bijna een downgrade!
De verschillen zijn volgens mij minimaal:
flat display ipv curved (ja dit is een feature tegenwoordige), nieuwere chipset, en 45watt snelladen (zonder lader).
Downgrades: plastic ipv glasbehuizing, geen lader meegeleverd,

Zie ik iets over het hoofd? Zelfs de camer's zijn precies hetzelfde..
Kortom wat rechtvaardigd het om een S21 te kopen t.o.v een S20 (die nu ook nog eens een pricedrop heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
geishin schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:17:
[...]

Bij je batterijduur kan je zien wat grootste verbruikers zijn. Overigens al nagekeken of apps wel zelfde rechten of nog steeds in sleep of deep sleep staan?
Ja ik zie zo snel geen andere zaken. Ik zal het nog in de gaten houden maar de batterijduur is ongeveer gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:49
Fonzerelli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:19:
Ik heb momenteel een S10+ en zat er aan te denken om na 2 jaar te upgraden naar een S21.
Het lijkt mij een mooi toestel, echter als ik het ga vergelijken met een S20 lijkt het wel bijna een downgrade!
De verschillen zijn volgens mij minimaal:
flat display ipv curved (ja dit is een feature tegenwoordige), nieuwere chipset, en 45watt snelladen (zonder lader).
Downgrades: plastic ipv glasbehuizing, geen lader meegeleverd,

Zie ik iets over het hoofd? Zelfs de camer's zijn precies hetzelfde..
Kortom wat rechtvaardigd het om een S21 te kopen t.o.v een S20 (die nu ook nog eens een pricedrop heeft)?
ik heb zelf een paar dagen terug een s20 5g gekocht voor 235 euro precies om de reden die jij geeft. de s21 word niet veel beter dan de s20 (maar kost wel 850 euro). lekker voor de s20 gaan

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ju6_e_f7I46IWtjk6Dfb_PGsg9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuEd8wNG8WwyOComaY2GwrqB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nv1R2EOlM_JLUD3ArZ3aKjftRuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpIl7XIzK5lzjzi6os5aHSeR.jpg?f=fotoalbum_large

kan iemand mij vertellen hoe ik de grootte aanpas zodat ik op mijn s20 weer rijen van 4 apps naast elkaar heb ipv 3 in mapjes? bovenste is de s20, onderste mn s10

EDIT: ik zie op google heeeeeel veel mensen klagen dat dit sinds de nieuwe one ui 3.0 update is en er niks aan te doen is. erg jammer, want dit ziet er echt niet uit...

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 02-01-2021 18:10 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Bij mij is het de Google app die dus nu voor extra verbruik zorgt.
Vandaag 17% verbruik waarvan 1 minuut actief en 8 uur achtergrond.

Hopelijk zal dat nog wat minder worden.
Maar ik mijn telefoon is nu alweer onder de 20% met 3 uur scherm tijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 19:45
giovanni2903 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:46:

kan iemand mij vertellen hoe ik de grootte aanpas zodat ik op mijn s20 weer rijen van 4 apps naast elkaar heb ipv 3 in mapjes? bovenste is de s20, onderste mn s10
Ik heb de S20+ met UI 3 en 4 apps naast elkaar.

Ik neem aan dat je bij de instellingen hebt gekeken? "long press" op een vrije plek - instellingen - raster apps-scherm: 4 x 6

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 23:51
Gelukkig is er al een fix voor de battery stats.

Het valt me tegen hoeveel bugs de Android 11 update met zich mee brengt. Dat ben ik niet gewend van Samsung de laatste jaren.

Naast de battery stats bug drukt de Samsung launcher af en toe Nova launcher weg en ook als ik terug ga naar het home screen zie een soort glitch. Op de lock screen heb ik af en toe dat het fingerprint icoon onderaan bijna uit beeld verdwenen is en ook de camera lijkt na opstarten niet altijd direct op de sluiterknop te reageren. Verder doen de meldingen af en toe raar.

Hopelijk lost een update dit op, want ik heb niet zo'n trek in een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19:34
kruila schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:07:
[...]

Ik neem aan dat je bij de instellingen hebt gekeken? "long press" op een vrije plek - instellingen - raster apps-scherm: 4 x 6
giovanni heeft het over als je een map opent, zoals zijn screenshot laat zien. Wat jij benoemt zijn de instellingen voor het apps-scherm, wat iets anders is dan mapjes.

Het raster in mapjes kan je, voor zover ik kan vinden, niet makkelijk wijzigen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 03-01-2021 00:04 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
[...]

Als je goed kijkt gaat het om mappen, dus een map in een app-scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Hahn schreef op zondag 3 januari 2021 @ 00:01:
[...]

giovanni heeft het over als je een map opent, zoals zijn screenshot laat zien. Wat jij benoemt zijn de instellingen voor het apps-scherm, wat iets anders is dan mapjes.

Het raster in mapjes kan je, voor zover ik kan vinden, niet makkelijk wijzigen.
sorry, niet goed opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
madmaus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:17:
Bij mij is het de Google app die dus nu voor extra verbruik zorgt.
Vandaag 17% verbruik waarvan 1 minuut actief en 8 uur achtergrond.

Hopelijk zal dat nog wat minder worden.
Maar ik mijn telefoon is nu alweer onder de 20% met 3 uur scherm tijd. :(
Bedoel je Google Play Services of Google-App?
Indien de laatste: gebruik je de app ook echt, anders zou je deze volgens mij makkelijk kunnen disablen (wellicht werkt google-assistant dan niet meer).

[ Voor 0% gewijzigd door geishin op 03-01-2021 11:09 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
geishin schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Bedoel je Google Play Services of Google-App?
Indien de laatste: gebruik je de app ook echt, anders zou je deze volgens mij makkelijk kunnen disablen (wellicht werd google-assistant dan niet meer).
Nee ik bedoel echt de laatste. De gewone Google app.
Ik heb heb nu in sluimerstand gezet.
Even kijken of dat helpt.

Anders doe ik een hard reset.
Ik heb geen goede ervaringen met updates en batterij duur.
Mijn Galaxy S9 had ook een bizar lage batterij duur na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
BRETOR schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:50:
Gelukkig is er al een fix voor de battery stats.

Het valt me tegen hoeveel bugs de Android 11 update met zich mee brengt. Dat ben ik niet gewend van Samsung de laatste jaren.

Naast de battery stats bug drukt de Samsung launcher af en toe Nova launcher weg en ook als ik terug ga naar het home screen zie een soort glitch. Op de lock screen heb ik af en toe dat het fingerprint icoon onderaan bijna uit beeld verdwenen is en ook de camera lijkt na opstarten niet altijd direct op de sluiterknop te reageren. Verder doen de meldingen af en toe raar.

Hopelijk lost een update dit op, want ik heb niet zo'n trek in een factory reset.
Herkenbare bugs, helaas. :'(

Na zo'n kleine maand met de S20 ben ik serieus aan het overwegen om het toestel weer door te verkopen, want het voelt - op een aantal belangrijke punten - als een downgrade t.o.v. mijn 'oude' Google Pixel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb nu helemaal geen batterij info meer, vanmiddag maar even een fabriek reset uitvoeren !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZiVEYkQYEdm9mzz1CPbXUnoDII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCCJYi2FAvv4LcMaQ7WgY89M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

giovanni2903 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 02:09:
[...]

Als je goed kijkt gaat het om mappen, dus een map in een app-scherm
Tja, dan pak je een andere launcher en dan ben je van het probleem af. Er is niets wat je bij de Samsung launcher houdt, wat andere launchers niet hebben...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39

Phydomir

Dennis

Albert020 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:00:
Heb nu helemaal geen batterij info meer, vanmiddag maar even een fabriek reset uitvoeren !

[Afbeelding]

Zelf echt 0 problemen met de nieuwe update op mijn s20+. Batterij gaat voor mijn gevoel langer mee en ben eigenlijk geen bugs of rare dingen tegen gekomen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Phydomir schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Zelf echt 0 problemen met de nieuwe update op mijn s20+. Batterij gaat voor mijn gevoel langer mee en ben eigenlijk geen bugs of rare dingen tegen gekomen.
Het werkt weer, scheelt voorlopig een reset, thanks man ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 03-01-2021 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Albert020 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:00:

[Afbeelding]
Ik heb het ook zag ik. Vreemd. Heb de fix ook even uitgevoerd, kijken of er nu weer stats komen. Duidelijk een nieuwjaar bug...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiranH
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-11-2023
DerOllie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Ik heb het ook zag ik. Vreemd. Heb de fix ook even uitgevoerd, kijken of er nu weer stats komen. Duidelijk een nieuwjaar bug...
Heb al 3x geprobeerd en tot op heden geen resultaat... zie wel de resterende bijtterij tijd nog... maar verder alles leeg.... ik wacht de update af... hopelijk wordt het dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

MiranH schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Heb al 3x geprobeerd en tot op heden geen resultaat... zie wel de resterende bijtterij tijd nog... maar verder alles leeg.... ik wacht de update af... hopelijk wordt het dan opgelost.
Start je telefoon ook even opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
[...]

had ik een paar pagina’s terug al aangehaald.
jouw oplossing werkt niet binnen mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiranH
wielhelm schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:33:
[...]

Start je telefoon ook even opnieuw op.
Vooralsnog ook geen verschil... maar zal eerst nog even afwachten had ook gelezen dat het wel eventjes kon duren (heb het overigens voor de 4e keer geprobeerd en daarna reboot) dank voor je tip trouwens.... maar miss wordt t gewoon opgelost als er update komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Nu online
Yonix schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Herkenbare bugs, helaas. :'(

Na zo'n kleine maand met de S20 ben ik serieus aan het overwegen om het toestel weer door te verkopen, want het voelt - op een aantal belangrijke punten - als een downgrade t.o.v. mijn 'oude' Google Pixel 3.
Ieder z'n mening en wat voor de een belangrijk is hoeft voor een ander niet belangrijk te zijn
maar de S20 een downgrade tov Pixel 3 te noemen is wel een statement.

Ik denk juist dat de S20 een van de beste toestellen is die er te krijgen is. Hoeveel concurrentie is er nou eigenlijk. Ik denk dan aan de OnePlus 8 Pro of eventueel een iPhone. Verder heb je nog Xiaomi toestellen maar die zijn in Nederland niet zo bekend.

Ik kan van de Pixel 3 geen punten bedenken die beter zouden zijn. Wellicht dat je camera in sommige gevallen beter vind maar ook dat is subjectief.

Heb wel even gekeken naar de punten die je in een eerdere post hebt aangehaald maar daar kan ik niet veel mee. De Pixel 3 heeft een goede camera maar is wel beperkt tot één lens. Nachtmodus en portraits is iets waar de Pixels goed in zijn. Maar geen wide-angle of telephoto en filmen is ook niet z'n sterkte kant.

Accuduur is dacht ik ook niet de sterkste kant van de Pixel 3 maar dat zijn reviews en heb er geen ervaring mee. De S20 heeft een groter scherm, helderder en 120hz dus dat kost energie. Ik heb een S20+ met grotere accu en heb relatief gezien een goede Accuduur. Wil ik meer dan zal ik naar 60hz moeten en de helderheid naar beneden schroeven.

Wat betreft bugs, vind ik het wel meevallen. Ik denk dat een paar bugs op te lossen zijn door een reset en de echte bugs met een software update.

[ Voor 23% gewijzigd door Garret1410 op 04-01-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
Ben in het bezit van een S20 FE 5G. Sinds 31-12 geüpdate naar andriod 11. Echter loop ik nu tegen het volgende aan: wanneer ik League of Legends Wild Rift speel (off topic maar kan het niet laten: "erg vermakelijk moet ik zeggen en ver boven
verwachting") en tijdens het spelen even wil navigeren naar bijvoorbeeld het homescreen of een andere app (dmv gebruik van het op te roepen bedieninngsmenu) blijft de grijze balk met de tijd en batterijstatus boven in beeld staan. Lijkt op een always on top functie die niet in of uit te schakelen is. Deze is op geen enkele mogelijke manier weg te krijgen tenzij ik de game volledig afsluit...Dit zorgt ervoor dat een deel van de game niet zichtbaar is zoals scores en andere belangrijke informatie en beperkt daarnaast het multitasken.

Mijn vraag is: hebben meerdere tweakers met een S20 andriod 11 toestel hier ook last van?

Ik heb wel op internet gevonden dat dit een bekend probleem is met meerdere andriod 11 toestellen. Maar niet reproduceerbaar door andriod zelf... vreemd... Echter ook nog geen fix voorbij zien komen terwijl dit al wel lang speelt oa op de oneplus 8(t) en pixel modellen. Andriod legt het probleem bij de game devs neer.

Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen deze bug snel wordt verholpen? Of dient men gewoon geduld te hebben en te wachten zodat dit dmv een hotfix of update verholpen wordt...?

Wel heb ik een tijdelijke workarround gevonden: ik stel de side button in om een menu te krijgen zodat ik de telefoon bijvoorbeeld kan uitschakelen of opnieuw kan opstarten... vanaf dit menu kan ik wel terug naar mijn hoofdscherm of andere app zonder dat die vervelende grijze balk blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Ik zie veel klachten over een kortere accuduur na de update naar Android 11, maar hebben andere er ook last van dat de apps sinds de update niet meer vloeiend werken? (S20 4G)
Bij mij haperen simpele apps zoals nu.nl met Android 11, ook als ik overschakel op 120Hz. Accuduur lijkt onveranderd.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
sikman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:43:
Ik zie veel klachten over een kortere accuduur na de update naar Android 11, maar hebben andere er ook last van dat de apps sinds de update niet meer vloeiend werken? (S20 4G)
Bij mij haperen simpele apps zoals nu.nl met Android 11, ook als ik overschakel op 120Hz. Accuduur lijkt onveranderd.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik heb ook een S20 4G, maar geen enkel probleem zoals jij beschrijft. Enige hapering blijft bij mij de Chrome browser. Ook batterij heb ik geen merkbaar verschil dat deze minder lang of juist langer mee zou gaan. Ik draai trouwens op 60Hz momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:27

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb een aantal berichten verplaatst naar het levertijden en prijzen topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Voor de gene die een batterij verbruik overzicht bug hebben. Hier een fix:

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Er is als goed is een fix uit (via Play Store) voor het niet laten zien van batterij gegevens. Kreeg hem net met updaten. Ik had hem al gefixed met de fixes die hier boven gemeld werden. Maar het zou dus weer normaal moeten werken na het installeren van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
WeAreLegion schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:33:
Er is als goed is een fix uit (via Play Store) voor het niet laten zien van batterij gegevens. Kreeg hem net met updaten. Ik had hem al gefixed met de fixes die hier boven gemeld werden. Maar het zou dus weer normaal moeten werken na het installeren van de update.
Device care?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja die update inderdaad. Batterij gebeuren valt daaronder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
WeAreLegion schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:46:
[...]

Ja die update inderdaad. Batterij gebeuren valt daaronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7_md6UIASMEEsD10h1r_Sb0wE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhMtPNvToGB0T6tZrmr77FN8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Laatst online: 15:16

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

MatMich schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:24:
Ondanks dat dat dus vreemd is omdat ik het volgens mij toch echt goed instel, is dat prettig voor jou maar kom ik met die wetenschap geen stap verder natuurlijk.
Ik vermoed overigens dat het te maken heeft met hoe je de telefoon voor je gezicht houdt.
Ik vond nl al dat ik best wel capriolen moet uithalen om mijn gezicht in dat herkenningskadertje te plaatsen.
Als ik mijn telefoon oppak om te gebruiken houd ik hem nooit zo laag en ver van mijn gezicht af.
Ik vind het dus eerlijk gezegd meer een gadget dan een praktisch bruikbare routine die dus blijkbaar op de Ultra wel degelijk beter werkt dan op de "gewone" S20
Ik heb een "gewone" S20 5G en daar werkt het prima. Zonder afwijkende houding, maar gewoon in de stand om m'n telefoon direct te gebruiken.
Net zo snel of sneller dan de vingeradruk. Alleen met weinig licht zijn de resultaten minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Batterij duur van mijn S20 FE is gelukkig weer terug naar hoe het hoort.
Duurde een paar dagen maar nu is alles weer oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiranH
WeAreLegion schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:33:
Ook ik heb deze update ontvangen (S20 Ultra) en de status werken weer (de fix van Sammobile wilde echt niet werken) heb overige s nooit last gehad van slechte batterij duur enz enz... dat is nog steeds onveranderd en in mijn ogen oke !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geishin
geishin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:28:

Bij dezen een update nadat ik al die apps in sleep / deep sleep heb gezet:
- SoT haal ik makkelijk 4 uur. Hiervoor was 4 uur echt de max. Nu haal ik soms 5 + uur SoT

- Waar ik hiervoor de telefoon iedere ~21 uur aan de lader moest hangen is dat nu ~24 uur (in beide situaties batterij van 100% naar leeg)

- Ik ben geen negatieve / rare ervaringen in de software tegengekomen nadat ik apps gedisabled/sleep of deepsleep heb gezet (bijv apps die niet werken/vastlopen of geen notificaties meer geven).

- Het lijkt er vooral op dat bluetooth en het gebruik van 4G (ipv wifi) een significate impact heeft op m'n batterijduur. Ik heb het niet zorgvuldig getest, maar ik heb nu het idee dat ik 5 uur SoT haal als ik wifi (en matig tot geen bluetooth gebruik) en ~4 uur als ik 4g gebruik.

- Het verschil in batterijduur tussen 60Hz en 120Hz lijkt minder groot te zijn, dan het vershil tussen Wifi/4G.

All met all (blijf) ik tevreden over de batterijduur en lijkt het dat de exercitie wel degelijk iets opgeleverd heeft en vooralsnog geen negatieve consequenties heeft meegebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Instagram is niet meer te verwijderen. ook facebook niet meer.
Ik haat dat soort acties en rooten om van de app af te komen gaat me te ver maar een app die ik haat die ingebakken zit is een rotstreek. Ik heb nooit moeite gehad met wat velen als bloatware zien op een samsung telefoon maar ik haat instagram en wil dat gewoon niet op mijn telefoon. Samsung en of google heeft dus een dealtje gesloten met de mensen van facebook en heeft de voorwaarden veranderd want eerst zat die zooi niet ingebakken.

[ Voor 5% gewijzigd door edtims op 08-01-2021 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39

Phydomir

Dennis

edtims schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:38:
Instagram is niet meer te verwijderen. ook facebook niet meer.
Ik haat dat soort acties en rooten om van de app af te komen gaat me te ver maar een app die ik haat die ingebakken zit is een rotstreek. Ik heb nooit moeite gehad met wat velen als bloatware zien op een samsung telefoon maar ik haat instagram en wil dat gewoon niet op mijn telefoon. Samsung en of google heeft dus een dealtje gesloten met de mensen van facebook en heeft de voorwaarden veranderd want eerst zat die zooi niet ingebakken.
Je hoeft je telefoon daarvoor niet te rooten. Zoek even op iets als "removing Samsung bloatware" en dan moet je daar wel uitkomen. Heb zelf ook al die zooi die ik toch nooit gebruik verwijderd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Als ik op mijn S20 (geen + of ultra) een speedtest uitvoer komt daar best een lage download waarde tevoorschijn, meestal rond de 50 á 60 Mb/s
Ik heb 250 Mb/s Ziggo down en haal dat ook altijd keurig op al mijn apparaten zoals desktop, iPad, laptop, en vorige telefoon (S7)
Als ik dan vervolgens de wifi op de S20 uit en weer aanzet is de download in 9 vd 10 gevallen weer “full-speed” om vervolgens na een poosje weer terug te vallen op de langzamere snelheid.
Hebben meer mensen dit en zo ja, waar zou dat door kunnen komen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 19:17
Net de januari update ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:47
MatMich schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:46:
Als ik op mijn S20 (geen + of ultra) een speedtest uitvoer komt daar best een lage download waarde tevoorschijn, meestal rond de 50 á 60 Mb/s
Ik heb 250 Mb/s Ziggo down en haal dat ook altijd keurig op al mijn apparaten zoals desktop, iPad, laptop, en vorige telefoon (S7)
Als ik dan vervolgens de wifi op de S20 uit en weer aanzet is de download in 9 vd 10 gevallen weer “full-speed” om vervolgens na een poosje weer terug te vallen op de langzamere snelheid.
Hebben meer mensen dit en zo ja, waar zou dat door kunnen komen?
Dat heeft denk ik te maken met dat je modem switcht van 5ghz naar 2.4. Als je even de 2.4 uit zet op je modem zul je zien dat alles full speed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:12
Mijn S20+ met android 11 schakelt heel vaak over naar 2.4 ghz waar ik maar tussen de 1 en 30mbit behaald. Voorheen pakte hij altijd 100% van de tijd mijn 5ghz meshnetwerk, waar ik doorgaans mijn volle verbinding haal van 200/200. Is er een manier om 5ghz op de telefoon te forceren ipv op netwerk? Want ik heb nog wat oude spullen op 2.4 draaien die ik niet uit het netwerk wil hebben.

Enige manier is nu telkens wifi uit/aan doen, meerdere keren per dag. Heel irritant.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

ElMayo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Dat heeft denk ik te maken met dat je modem switcht van 5ghz naar 2.4. Als je even de 2.4 uit zet op je modem zul je zien dat alles full speed gaat
Nadeel van 2.4ghz band uitzetten dat je bij apparaten zonder 5ghz geen wifi meer kan gebruiken.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:47
Dutchredgaming schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Nadeel van 2.4ghz band uitzetten dat je bij apparaten zonder 5ghz geen wifi meer kan gebruiken.
Klopt dat is wel zo! Maar is me zelf opgevallen ook met andere telefoons bij de ziggo modem hij heel snel naar 2.4 band switcht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Dutchredgaming schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Wat dacht je van 2 SSID's aanmaken?

1 voor 2.4 GHz, en 1 voor 5 GHz (met bv _5GHz achter je oorspronkelijke SSID)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het gebruik van Flitsmeister na de update? Ik heb het geluid van FM altijd via de speaker van de telefoon terwijl de telefoon ook via BT is verbonden met de auto. Alleen ik krijg nu geen geluid meer via de speaker... Wanneer ik het geluid vanuit de app test gaat dit wel goed.

Het is me opgevallen dat tegenwoordig ook 'SmartThings' actief is bij de koppeling en dat je daar ook de output kunt opgeven. Ik heb dit ook al gewijzigd dus van de auto naar de telefoon maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Januari update loopt nu binnen op mijn S20+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Oggy schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:35:
Mijn S20+ met android 11 schakelt heel vaak over naar 2.4 ghz waar ik maar tussen de 1 en 30mbit behaald. Voorheen pakte hij altijd 100% van de tijd mijn 5ghz meshnetwerk, waar ik doorgaans mijn volle verbinding haal van 200/200. Is er een manier om 5ghz op de telefoon te forceren ipv op netwerk? Want ik heb nog wat oude spullen op 2.4 draaien die ik niet uit het netwerk wil hebben.

Enige manier is nu telkens wifi uit/aan doen, meerdere keren per dag. Heel irritant.
je telefoon gewoon verbinden met het 5ghz netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
ElMayo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Dat zal ongetwijfeld wel waar zijn, maar ik heb ook apparaten die de 2.4 nodig hebben (logitech,printer bv.)
en is die band uitzetten geen optie.
Daar moet ik tevens bij vermelden dat dat niet verklaard waarom juist de S20 daar last van heeft en andere toestellen (S7, S10 van mijn vrouw) dus niet.
Verder is zoals is voorgesteld 2 SSID’s maken ook niet echt handig.
Ik heb inderdaad een accespoint op mijn 2e verdieping staan maar die dus een andere naam geven betekent dus dat ik iedere keer als ik naar mijn werkkamer of bad/slaapkamer en/of dakterras ga met mijn toestel ik moet switchen, app’s werkten in het verleden erg wiebelig.

[ Voor 26% gewijzigd door MatMich op 09-01-2021 12:48 . Reden: Onjuiste informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:06
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:58:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het gebruik van Flitsmeister na de update? Ik heb het geluid van FM altijd via de speaker van de telefoon terwijl de telefoon ook via BT is verbonden met de auto. Alleen ik krijg nu geen geluid meer via de speaker... Wanneer ik het geluid vanuit de app test gaat dit wel goed.

Het is me opgevallen dat tegenwoordig ook 'SmartThings' actief is bij de koppeling en dat je daar ook de output kunt opgeven. Ik heb dit ook al gewijzigd dus van de auto naar de telefoon maar helaas zonder resultaat.
Ik heb een soortgelijke ervaring. Tijdens het hardlopen maak ik gebruik van Spotify en Runkeeper. Het geluid gaat dan keurig via mijn Bluetooth oordopjes. Meldingen van WhatsApp, mail e.d. komen echter niet door, maar blijven via de telefoon gaan. Al van alles geprobeerd, maar krijg het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:36
de s20 serie gebruikt geen toch geen echte 5g antennes?
zoiets had ik een filmpje gezien YouTube: Samsung S20 Ultra 5G Teardown! - Is the 5G even real?!

is dit bv met sony xperia 1 ii ook? en de andere 5g telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Aggressor schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:08:
de s20 serie gebruikt geen toch geen echte 5g antennes?
zoiets had ik een filmpje gezien YouTube: Samsung S20 Ultra 5G Teardown! - Is the 5G even real?!

is dit bv met sony xperia 1 ii ook? en de andere 5g telefoons?
Je bekijkt een teardown van de Amerikaanse versie van de S20. In Amerika verschilt het per provider of het toestel mmwave ondersteuning heeft.

In Europa hebben de S21+ 5G en S20 Ultra 5G ondersteuning voor mmwave. De S20 5G (dus alleen het basismodel) heeft in Europa geen mmwave ondersteuning.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
CyberJohn schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Je bekijkt een teardown van de Amerikaanse versie van de S20. In Amerika verschilt het per provider of het toestel mmwave ondersteuning heeft.

In Europa hebben de S21+ 5G en S20 Ultra 5G ondersteuning voor mmwave. De S20 5G (dus alleen het basismodel) heeft in Europa geen mmwave ondersteuning.
dit weer meer een voorbeeld filmpje... (ff snel wat gegoogled)
Ik had gister de review doorglezen van tweakers, en daar zag ik een comment van iemand.

Maar de s20 + 5g en ultra 5g hebben gewoon echte 5 g atennes?

En wat zouden zelf doen? wachten tot de S21 of?
Ik kan momenteel een nieuwe s20+ voor 649 inclusief gratis clear case
of de s20 5g ultra inc clear case voor 849

Ik hecht best wel veel waarde aan de batterij.
De s20 ultra gaat wel langer mee... maar is dat 200 euro waard? :X

of wachten tot de s21

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 10-01-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Berpie74 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Ik heb een soortgelijke ervaring. Tijdens het hardlopen maak ik gebruik van Spotify en Runkeeper. Het geluid gaat dan keurig via mijn Bluetooth oordopjes. Meldingen van WhatsApp, mail e.d. komen echter niet door, maar blijven via de telefoon gaan. Al van alles geprobeerd, maar krijg het niet anders.
Het ligt inderdaad niet aan de apps, met Waze heb ik exact hetzelfde probleem. Wat me wel is opgevallen dat wanneer ik de BT verbinding verbreek (hij maakt automatisch verbinding in mijn auto) en vervolgens opnieuw verbind dan werkt het wel als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:13
Aggressor schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:29:
[...]

dit weer meer een voorbeeld filmpje... (ff snel wat gegoogled)
Ik had gister de review doorglezen van tweakers, en daar zag ik een comment van iemand.

Maar de s20 + 5g en ultra 5g hebben gewoon echte 5 g atennes?

En wat zouden zelf doen? wachten tot de S21 of?
Ik kan momenteel een nieuwe s20+ voor 649 inclusief gratis clear case
of de s20 5g ultra inc clear case voor 849

Ik hecht best wel veel waarde aan de batterij.
De s20 ultra gaat wel langer mee... maar is dat 200 euro waard? :X

of wachten tot de s21
Ik denk dat ik ga wachten op de S21, tenzij de reviews zouden tegen vallen, maar ik vermoed van niet.
YouTube: Samsung S21 Plus: The Beast!! Unofficial Review

(Nog geen S21-topic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Tec7lol schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat ik ga wachten op de S21, tenzij de reviews zouden tegen vallen, maar ik vermoed van niet.

(Nog geen S21-topic?)
nee nog niet,
momenteel kan je de s20 plus met clear vieuw case samen voor 650 ... is ook goedkoop :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Hier nog geen januari update, kan het komen doordat ik de beta's heb lopen installeren? Ik zit nog steeds op CTKG (s20+ 5g)

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 11-01-2021 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tec7lol schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:03:
[...]

(Nog geen S21-topic?)
Qua CPU snelheid zal je er wel op vooruit gaan maar reken er wel op dat het op veel punten ook een achteruitgang betreft helaas :'(

Geheugen is maar 8GB vs 12GB, display resolutie gaat flink achteruit, geen SD slot meer. Snap niet helemaal wat Samsung bezielt. Persoonlijk vind ik met DeX het geheugen super belangrijk.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 11-01-2021 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:58:

Ik heb forceer via luidspreker uitgezet maar dan speelt het geluid ook gewoon via m'n telefoon. Daarnaast al heel lang last met Bluetooth devices en flitsmeister en MS Teams, op het moment dat bijv. een traject controle start dan verbreekt hij verbinding met bijv. m'n headset en dan krijg je in teams met geen mogelijkheid meer geluid via Bluetooth. Alleen restarten werkt dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthrakh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:30
Ik heb sinds een week een S20 FE 5G. Gisteren is daarvan het glaasje voor de camera gebroken (lens cover). Spontaan, zonder val, o.i.d. Zijn er hier meer mensen die er last van hebben gehad? Op het internationale Samsung-forum staat een topic vol met dit soort gevallen, maar ik was benieuwd of ik in Nederland de enige ben tot nu toe.
Ik stuur hem nu terug naar de webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
GekkePrutser schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:21:
[...]

Qua CPU snelheid zal je er wel op vooruit gaan maar reken er wel op dat het op veel punten ook een achteruitgang betreft helaas :'(

Geheugen is maar 8GB vs 12GB, display resolutie gaat flink achteruit, geen SD slot meer. Snap niet helemaal wat Samsung bezielt. Persoonlijk vind ik met DeX het geheugen super belangrijk.
Denk nog wel een jaartje met mijn S20 plus 5G te kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Sinds een dag voor het eerst bezitter van een Samsung telefoon.

Een Samsung S20 FE 5g om precies te zijn.

Ik kom van een Huawei P20Lite af, dus het is een flinke upgrade merk ik al wel.
1 ding mis ik vooralsnog: Op de een of andere manier wil mijn Google account amper of niet synchroniseren, al heb ik volgens mij sluimeren overal uit gezet en bv mijn gmail als uitzondering weggezet.

Is er ergens een instelling waar ik het synchroniseren desnoods op elke 5 minuten of zo kan zetten? Nu krijg ik amper een melding en zie ik ook dat onderdelen slecht 1 keer per dag automatisch synchroniseren?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

MatMich schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:24:
Ik kwam er achter dat hij mij met muts op niet herkent en zonder wel.
Misschien komt het doordat ik kaal ben.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:40
Hebben jullie ook vandaag de nieuwe update binnen?
Je hebt nu een irritant volume schuifje in beeld wanneer je het volume aanpast.
Iemand er achter hoe dit te verwijderen.
Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste