Yonix schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:40:
De batterijduur van de S20 zit mij nog niet helemaal lekker. Vanochtend met de batterij op 50% naar het werk gegaan en aan het einde van mijn werkdag staat de batterij op 27%. Ik sta voor de klas en heb mijn telefoon niet of nauwelijks gebruikt gedurende de dag.
Ja, het scherm staat ingesteld op 120Hz en de telefoon is constant verbonden met een draadloos netwerk via WiFi. Echter, ik zie geen opvallende zaken terugkomen in het overzicht bij batterijverbruik.
Kan het zijn dat, omdat ik het toestel nog geen week in gebruik heb en de batterij nog niet heel vaak volledig is opgeladen, het toestel nog aan het kalibreren is op de achtergrond? Ik hoop het wel, want als dit de gebruikelijke staat van de batterij is, dan vraag ik mij af wat het gaat zijn als ik serieus foto's en video's ga maken.
Misschien is dat wat aan de hoge kant, maar de Samsung Galaxy serie staat zeker niet bekend om een goede standby tijd, en de S20 is helaas weer geen uitzondering. Ik ben van S8 (3000 mAh) naar S10 (3400) naar S20 (4000) gegaan en had steeds de hoop dat het beter zou gaan, maar dat viel tegen. Calibratie en intelligente battery-saving functies gaan ook geen wonderen brengen.
's Nachts gaat het goed als hij in doze mode gaat, maar overdag "actief standby" loopt hij naar mijn smaak veel te snel leeg zonder dat je hem aanraakt (Android OS/System). Het is dat hij door zijn relatief bescheiden formaat (zeldzaamheid tegenwoordig) en functies verder wel goed bevalt, anders had ik hem al ingeruild.