Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31
Zijn er hier al mensen met een S20 FE? Hij stond op mijn lijstje om aan te kopen tijdens een mogelijke black friday actie. Maar ik lees redelijk wat klachten over een slechtwerkende touch screen.
https://www.reddit.com/r/...en_issue_thread/?sort=new
https://www.sammobile.com...%20address%20the%20issues.

Samsung probeerde dit te fixen met een firmware update, maar voorlopig tevergeefs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
beOnt schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:41:
Zijn er hier al mensen met een S20 FE? Hij stond op mijn lijstje om aan te kopen tijdens een mogelijke black friday actie. Maar ik lees redelijk wat klachten over een slechtwerkende touch screen.

Samsung probeerde dit te fixen met een firmware update, maar voorlopig tevergeefs.
Ik heb de S20 FE 5G nu ruim een maand, en ben er heel blij mee :) Touch screen doet het bij mij prima, kan niet zeggen dat ik een verschil merk vergeleken met m'n S9 en S8.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:59
Ook tevreden en geen problemen met de S20 FE 5G, mis wel de notificatie-led van de S9+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:59
Heeft iemand een idee waarom "Oke Google" het niet doet op mijn galaxy s20 4g?

Het toestel is voorzien van de laatste updates.

Assistent doet het wel als ik de home button ingedrukt houd. Verder heeft de Google-app toegang tot de microfoon. Cache is geleegd, telefoon reboot uitgevoerd.

Voice match staat ingeschakeld en heb deze al even getoggled.

Dat is ook de enige optie in het voice match venstertje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aI2HTmqGjPjof0l7AEuf4xg69jI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxJRQYOhF4Wv9bQEUzlsMh7F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon93 op 02-11-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Heb je toevallig nova launcher daar moet je het dan ook nog goedkeuren.
Ff met de zoekfunctie in nova Google intikken dan zie je het vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:34
En dat doen we niet

[ Voor 75% gewijzigd door The Wizard op 04-11-2020 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49
Bij mij is het ook nog nooit gelukt om, zonder de google app met de hand te activeren, de assistent op te roepen met stem alleen... Volgens mij kan dit momenteel niet in Nederland.
Falcon93 schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:10:
Heeft iemand een idee waarom "Oke Google" het niet doet op mijn galaxy s20 4g?

Het toestel is voorzien van de laatste updates.

Assistent doet het wel als ik de home button ingedrukt houd. Verder heeft de Google-app toegang tot de microfoon. Cache is geleegd, telefoon reboot uitgevoerd.

Voice match staat ingeschakeld en heb deze al even getoggled.

Dat is ook de enige optie in het voice match venstertje:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:59
Roost schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:18:
Bij mij is het ook nog nooit gelukt om, zonder de google app met de hand te activeren, de assistent op te roepen met stem alleen... Volgens mij kan dit momenteel niet in Nederland.

[...]
Staat bij jouw onder webactiviteiten "Inclusief audio-opnames" aan of uit? Staat onder Google account beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49
Staat uit.
Aanzetten maakt voor mij geen verschil.
Falcon93 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:27:
[...]

Staat bij jouw onder webactiviteiten "Inclusief audio-opnames" aan of uit? Staat onder Google account beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
De S20 FE heeft nu een aanbieding waarbij je de Galaxy Buds+ krijgt.
Interessant wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
alexsdam schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:23:
De S20 FE heeft nu een aanbieding waarbij je de Galaxy Buds+ krijgt.
Interessant wel!
Hier zit ik ook naar te kijken. De 5g variant met de snapdragon. Misschien wel de 256 gb variant voor 819 meen ik. Ik lees wisselende verhalen over de camera. Ik vind de camera wel belangrijk maar ik lees genoeg reviews waarbij de fotos niet echt onder doen voor de plus. De lagere ram 8gb vs 12 tov de 20 plus maar wel met de snapdragon. En een wat minder scherm. Lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door DavidR op 04-11-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
beOnt schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:41:

Als je Reddit mag geloven is dit een nogal ernstig probleem die nog niet opgelost is
Maar lees ook veel dat de meeste het niet eens door hebben..
Zat ook te kijken naar deze telefoon maar twijfel ook hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
De youtube reviews zijn eigenlijk allemaal prima.
Geven aan dat er geen enkele rede meer is de reguliere S20 of S20+ te nemen.

Ik twijfel ook de rode FE te nemen. De Galaxy buds+ kan je op marktplaats voor zo'n 75 euro kwijt.
Toch een mooie korting.

Was overigens niet bekend met de touch problemen. Die zijn wel vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door alexsdam op 05-11-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:20
alexsdam schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:23:
De S20 FE heeft nu een
[...]
aanbieding waarbij je de Galaxy Buds+ krijgt.
Interessant wel!
Via ING zelfs voor 700 inclusief de Galaxy Buds+. Ik heb hem besteld. En hij is gisteren aangekomen. Tot nu toe ben ik er erg blij mee. Nog geen issues met het touch screen gemerkt. Hij is wel een stuk groter dan mijn oude S8.

Trouwens, wie weet waar je een brodit houder voor de S20 FE kunt kopen of welke er misschien op past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
Dank voor de tip over ing. Had daar niet gekeken. Zie daar de prijs inderdaad en de plus voor 816 en ultra 910. Ga er nog eens over denken en wat reviews bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
haaibaa2 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:22:
[...]

Via ING zelfs voor 700 inclusief de Galaxy Buds+. Ik heb hem besteld. En hij is gisteren aangekomen. Tot nu toe ben ik er erg blij mee. Nog geen issues met het touch screen gemerkt. Hij is wel een stuk groter dan mijn oude S8.

Trouwens, wie weet waar je een brodit houder voor de S20 FE kunt kopen of welke er misschien op past?
Oh dat is netjes, nadeel van bij de ABN zitten :).

Ik wilde hem via T-mobile maar die leveren de 5G versie niet. De 4G is wel een stuk goedkoper.
Vraag mij af of het verschil tussen Exynos en Snapdragon echt merkbaar is.

Scheelt 5,50 per maand overigens. Valt nog mee.
Komt neer op € 624 euro voor het toestel. Haal daar de 75 euro voor de buds af en je komt op 550 euro.
Val goed mee.

[ Voor 11% gewijzigd door alexsdam op 05-11-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
Als je geen ING hebt, maar wel student of medewerker bij een onderwijsinstelling bent, Is de S20FE5G 256GB 696,- bij de Samsung shop, inclusief Galaxy Buds+. De 128GB versie is 637,-
De prijzen voor de S20+ en Ultra zijn daar een beetje hoger, gelijk aan die van ING.

[ Voor 19% gewijzigd door Of-Aaargh op 05-11-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
evdakker schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:42:
Als je geen ING hebt, maar wel student of medewerker bij een onderwijsinstelling bent, Is de S20FE5G 256GB 696,- bij de Samsung shop, inclusief Galaxy Buds+. De 128GB versie is 637,-
De prijzen voor de S20+ en Ultra zijn daar een beetje hoger, gelijk aan die van ING.
Of misschien heb je een kaart van ICS (Visa/Mastercard), die heeft dezelfde actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:07
Ik ben blij met de S20 FE. Alleen jammer dat GPS maar single band is, waar veel flagships dual band zijn.
En het schijnt dat je een soort notificatierand op het scherm kan laten oplichten in plaats van de LED, maar dat lijkt niks te doen. Moet Always On Display dan ingeschakeld zijn of zo?
Wat dan wel weer leuk is, dat de QI-autolader van de Action (7 euro) het goed doet. Gaat "maar" tot 10 watt, maar is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:43
sympa schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:58:
Ik ben blij met de S20 FE. Alleen jammer dat GPS maar single band is, waar veel flagships dual band zijn.
En het schijnt dat je een soort notificatierand op het scherm kan laten oplichten in plaats van de LED, maar dat lijkt niks te doen. Moet Always On Display dan ingeschakeld zijn of zo?
Wat dan wel weer leuk is, dat de QI-autolader van de Action (7 euro) het goed doet. Gaat "maar" tot 10 watt, maar is wel handig.
Ik heb sinds een paar weken de 4G uitvoering de mint groene 128GB. Bevalt tot nu toe prima. Heb het toestel i.c.m. een Tele2 abo voor €359 kunnen aanschaffen.
Geen touchscreen problemen. Het oplichten wat jij bedoeld kun je inschakelen onder edge screen in het display menu. Always on display hoeft niet ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Ben wel benieuwd hoe jullie ervaring is met het touch screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_PRX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:21
Ik heb sinds kort een S20 (SM-9810), de Hong Kong (TGY) versie met Snapdragon en 12 GB & 5G.

Mijn bevindingen:
Op Vodafone netwerk:
Wel 5g (niet getest hoe snel/goed, 4g haalt tot 365 Mbps)
Geen Volte

Updates lijken wat achter te lopen - ik zit nu nog op firmware die de Android security patches van 1 September heeft.

Andere mensen met dezelfde telefoon en firmware met oktober of november security patch?

Verder tevreden over de telefoon.
Kom van een s10e met Exynos, en verschil is snelheid is erg groot.

Expres niet de FE genomen, die is weer te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
Heb de S20 fe 5G besteld via de ING
Zat ook onder andere te kijken naar de gewone S20 5G.
Dat formaat leek me ook wat beter maar met nu de actie inclusief gratis buds van Samsung scheelde het toch al snel 150 euro
Maar even duur had ik de gewone S20 genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Laatst online: 14-09 22:40
kuota schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:06:
Heb de S20 fe 5G besteld via de ING
Zat ook onder andere te kijken naar de gewone S20 5G.
Dat formaat leek me ook wat beter maar met nu de actie inclusief gratis buds van Samsung scheelde het toch al snel 150 euro
Maar even duur had ik de gewone S20 genomen
Hoeveel kostte de S20 FE nu dan?

Via vodafone kan je nu de s20 5G voor 600 euro krijgen. Dat lijkt mij een goede prijs gezien de prijzen in de pricewatch. Ik verwacht met black friday dat ze ook rond de 600 gaan zitten bij sommige verkopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 16:37
To easy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:31:
[...]

Hoeveel kostte de S20 FE nu dan?

Via vodafone kan je nu de s20 5G voor 600 euro krijgen. Dat lijkt mij een goede prijs gezien de prijzen in de pricewatch. Ik verwacht met black friday dat ze ook rond de 600 gaan zitten bij sommige verkopers.
Die kost via de ING 637 euro en je krijgt er de Galaxy buds+ bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
Prima prijs toch voor een prima telefoon. Ik twijfel nog een beetje tussen de s20 plus en evt deze. Wel een snapdragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

De S20+ 5G van mijn vriendin doet sinds de laatste update raar met internet.

Pagina's laden echt heel langzaam waar ik er 0 last van heb op wifi. Ook op mobiele data blijft het traag dus thuis netwerk is uitgesloten.

Het lijkt gestart te zijn sinds de laatste update, ze zit nu op G986BXXU4BTIO

Een herstart heeft ook niets geholpen en ze wordt er uiteraard nogal kriegel van zo langzamerhand

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
Seven_PRX schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:04:
Ik heb sinds kort een S20 (SM-9810), de Hong Kong (TGY) versie met Snapdragon en 12 GB & 5G.

Mijn bevindingen:
Op Vodafone netwerk:
Geen Volte

Updates lijken wat achter te lopen - ik zit nu nog op firmware die de Android security patches van 1 September heeft.

Andere mensen met dezelfde telefoon en firmware met oktober of november security patch?

Waar heb je deze gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021

Mijn bevindingen:
Op Vodafone netwerk:
Geen Volte

Ik heb de S20+ (TGY versie wondomobile) en zit ook noh steeds op de september patch
Het lijkt er idd op dat voor deze versie de patches later uitkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seven_PRX
beOnt schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:26:
[...]

Waar heb je deze gekocht?
Ik heb hem bij tdimension.com/de gekocht. Levertijd was iets van een week (werd uiteindelijk uit het VK verzonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 15:04
Hoe zit het met de accuduur, is die veel beter of is het verschil niet echt groot (vnl. geinsteresseerd in standby)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_PRX
iisworks schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:51:
[...]

Hoe zit het met de accuduur, is die veel beter of is het verschil niet echt groot (vnl. geinsteresseerd in standby)?
Ik sta op om 0730 en ga naar bed om 2330, mijn s10e moest ik meestal rond 2000 wat opladen. Met de S20 haal ik meestal net 2330 wel. Maar dan ook maar net. Is wel met High Performance mode aan, en op 120 Hz.

De batterij gaat dus langer mee, maar dus niet gigantisch veel langer.

Ik haal zo'n 5 - 6u15m screen on time met de S20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Seven_PRX schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:45:
[...]

Ik sta op om 0730 en ga naar bed om 2330, mijn s10e moest ik meestal rond 2000 wat opladen. Met de S20 haal ik meestal net 2330 wel. Maar dan ook maar net. Is wel met High Performance mode aan, en op 120 Hz.

De batterij gaat dus langer mee, maar dus niet gigantisch veel lange

Ik haal zo'n 5 - 6u15m screen on time met de S20.
Dank! Maar lastig te vergelijken dus, aangezien ik juist lichte gebruiker ben en de 2d haal op een S20 4G (<3u SOT op 60Hz). Jammer dat het standby verbruik van de Samsungs Galaxy serie bij incidenteel gebruik zo mager is, en Battery Saver mode maakt helaas ook niet veel uit. Ik twijfel om te kijken of ik een S20 Snapdragon versie (bv Hong Kong) zal proberen te vinden, en weet ook niet zeker of dat echt veel uit zal maken in standby verbruik.

Ik heb een paar weken terug even een Pixel 4a gehad, en die hield het zelfs met zijn 3100 MAh accu echt aanzienlijk langer uit met dezelfde apps en gebruik. En ja, ik snap het deels: kleiner scherm en mindere cpu. Maar het gemiddelde verbruik gedurende de dag was toch ook aanzienlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
Ik denk aan hetzelfde. Via wonda 820 voor een s20 plus. Beetje zelfde als ik hier. Twijfel twijfel. Extra gedoe en ik vind het wel een gok. Maar is de sd het waard. Ik ga me nog eens inlezen en neem een besluit vandaag :).
Ook weer niet te moeilijk over doen. Maar batterij die vaak aan de oplader moet irriteer ik me zo aan. Volgens mij is de batterij van de plus wel wat beter nog dan de s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
iisworks schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:46:
[...]

Dank! Maar lastig te vergelijken dus, aangezien ik juist lichte gebruiker ben en de 2d haal op een S20 4G (<3u SOT op 60Hz). Jammer dat het standby verbruik van de Samsungs Galaxy serie bij incidenteel gebruik zo mager is, en Battery Saver mode maakt helaas ook niet veel uit. Ik twijfel om te kijken of ik een S20 Snapdragon versie (bv Hong Kong) zal proberen te vinden, en weet ook niet zeker of dat echt veel uit zal maken in standby verbruik.

Ik heb een paar weken terug even een Pixel 4a gehad, en die hield het zelfs met zijn 3100 MAh accu echt aanzienlijk langer uit met dezelfde apps en gebruik. En ja, ik snap het deels: kleiner scherm en mindere cpu. Maar het gemiddelde verbruik gedurende de dag was toch ook aanzienlijk minder.
Denk dat een Snapdragon weinig zal veranderen. In diverse batterij testen is het verschil ongeveer 10-15% en volgens een test van Android Authority is de Exynos zelfs weer zuiniger.
In een test van Anandtech gebruikt de S20 Exynos op 60hz minder stroom dan de SD865 bij zwart scherm en vliegtuigmodus, dus zeg maar standby.

Maar misschien kun je deze tip eens proberen.
https://forum.xda-develop...by-battery-drain-t3758050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
Zou toch nog een laatste vraag willen stellen over importeren en Volte. Ik heb al aardig wat gelezen maar blijft mij wat onduidelijk en hoor wat wisselende verhalen. Werkt volte nog bij import (kon abbo) en zo nee, wat merk ik er dan van? En klopt het dat de updates wat trager binnenkomen hier dan bij de NL variant? Zit de afweging te maken om te importeren of gewoon maar hier te kopen. Dank bij voorbaat!

[ Voor 22% gewijzigd door DavidR op 09-11-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ik heb de Hong-kong variant van de S20+. Volte werkt met KPN. Tenminste ik zie het ikoontje, verder bel ik weinig dus geen idee hoe ik het kan controleren.
Laatste update is van september, dus lijkt idd wat trager te gaan. Maar niet extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Dank, maar heb alle tips al uitgetest en de conclusie is een beetje dat niets helpt zonder aanzienlijk aan functionaliteit/gemak in te leveren (Powertip: zonder SIM gaat elke smartphone weken mee!). ;)
Het blijft wel balen dat de standby drain bij Samsung steeds zoveel hoger is dan bij andere merken als Xiaomi (met name Android System + OS). En rooten + Custom ROM is ook geen echte optie meer voor mij, teveel gedoe en een Work Profile in gebruik. Wellicht dat de Android 11 update nog wat verbetert, maar ik leg me er maar bij neer tot en volgend toestel denk ik. :)

[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 09-11-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Seven_PRX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:02:
[...]

Ik heb hem bij tdimension.com/de gekocht. Levertijd was iets van een week (werd uiteindelijk uit het VK verzonden).
De S20 Fan Edition is hier (net als eglobal) bijna 100 euro goedkoper dan goedkoopste prijs in NL. Even kort gesprekje gehad met die gasten en je krijgt (zoals verwacht) de Hong Kong/Taiwan versie. Zit een beetje te zoeken en vergelijken wat nu echt het verschil is wat roet in het eten kan gooien in NL.

Als ik het eerste kijk naar de 5G banden dan heeft HK versie:

5G Sub-6 FDD: N1(2100)
5G Sub-6 TDD: N41(2500), N78(3500), N79(4500)

Internationale versie heeft: 1, 3, 5, 7, 8, 28, 40, 41, 78 Sub6 - International (veel meer banden dus)

Het is momenteel nogal rommelig met de 5G banden (zie artikel op frontpage) en mij behoorlijk vaag wat nu welke band is die we hier gaan voeren.

wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
Iemand ervaring met de clear view standing cover voor de S20 FE ?
Ben vooral benieuwd of de cover bij instellingen te zien is als accessoire en of het startscherm opent als de cover open wordt geklapt (net als bij zo'n cover op mijn S9+) zodat niet steeds de zijtoets hoeft te worden gebruikt om het startscherm te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
xon schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:25:
[...]

De S20 Fan Edition is hier (net als eglobal) bijna 100 euro goedkoper dan goedkoopste prijs in NL. Even kort gesprekje gehad met die gasten en je krijgt (zoals verwacht) de Hong Kong/Taiwan versie. Zit een beetje te zoeken en vergelijken wat nu echt het verschil is wat roet in het eten kan gooien in NL.

Als ik het eerste kijk naar de 5G banden dan heeft HK versie:

Internationale versie heeft: 1, 3, 5, 7, 8, 28, 40, 41, 78 Sub6 - International (veel meer banden dus)

Het is momenteel nogal rommelig met de 5G banden (zie artikel op frontpage) en mij behoorlijk vaag wat nu welke band is die we hier gaan voeren.

wat jullie?
Nou, in elk geval band 78 als de AIVD opgehouden is in Buren Burum. Maar dat duurt nog even. Band 79 volgens mij niet. N1 is de bestaande UMTS 2100Mhz en providers kunnen ervoor kiezen om 3G uit te zetten en vervangen door 5G, mogelijk.

3, 5, 7, 8 en 28 zijn bestaande banden die nu al voor 2G/3G/4G gebruikt worden. 40 en 41 worden volgens mij niet gebruikt in EU.

Dus wat ga je missen: Met name de bestaande banden die worden overgezet naar 5G gebruik. En laat dat nu net het enige zijn dat er is voorlopig (buiten de 2100Mhz 3G band die je dus wel krijgt). Al met al geen goede deal IMO als het je om 5G gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

GekkePrutser schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:43:
[...]

Nou, in elk geval band 78 als de AIVD opgehouden is in Buren. Maar dat duurt nog even. Band 79 volgens mij niet. N1 is de bestaande UMTS 2100Mhz en providers kunnen ervoor kiezen om 3G uit te zetten en vervangen door 5G, mogelijk.

3, 5, 7, 8 en 28 zijn bestaande banden die nu al voor 2G/3G/4G gebruikt worden. 40 en 41 worden volgens mij niet gebruikt in EU.

Dus wat ga je missen: Met name de bestaande banden die worden overgezet naar 5G gebruik. En laat dat nu net het enige zijn dat er is voorlopig (buiten de 2100Mhz 3G band die je dus wel krijgt). Al met al geen goede deal IMO als het je om 5G gaat.
Interessant!

Hieronder het hele overzicht. In het 4G bereik zitten die banden wel uiteraard. Vraag is dus of de telefoon ook gewoon het 5G 'protocol' kan gebruiken op die 'niet helemaal echte' 5G banden?

4G FDD-LTE: B1(2100), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B17(700),
B20(800)
4G TDD-LTE: B38(2600), B40(2300), B41(2500), B34(2010), B39(1900)
3G WCDMA: B1(2100), B2(1900), B5(850), B8(900)
2G GSM: GSM850, GSM900, DCS1800, PCS1900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
xon schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:59:
[...]

Interessant!

Hieronder het hele overzicht. In het 4G bereik zitten die banden wel uiteraard. Vraag is dus of de telefoon ook gewoon het 5G 'protocol' kan gebruiken op die 'niet helemaal echte' 5G banden?

4G FDD-LTE: B1(2100), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B17(700),
B20(800)
4G TDD-LTE: B38(2600), B40(2300), B41(2500), B34(2010), B39(1900)
3G WCDMA: B1(2100), B2(1900), B5(850), B8(900)
2G GSM: GSM850, GSM900, DCS1800, PCS1900
Klopt, uiteraard kan hij de bestaande technieken op die banden wel.

Maar nee, volgens mij betekent dat niet dat hij dan ook 5G op die banden kan. En zelfs als hij het kan, zal hij het niet doen omdat hij daarvoor niet goedgekeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
GekkePrutser schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:01:
[...]

Klopt, uiteraard kan hij de bestaande technieken op die banden wel.

Maar nee, volgens mij betekent dat niet dat hij dan ook 5G op die banden kan. En zelfs als hij het kan, zal hij het niet doen omdat hij daarvoor niet goedgekeurd is.
Hieronder zie je een screenshot van mijn S20+ 5G van de app Samsung Band Selection
Die kan momenteel op 10 banden 5G praten. Dat kan het toestel met zowel DSS (band word gedeeld met 4G) NSA (Non stand alone dus met minimaal één 4G verbinding naast de 5G verbinding) en SA (Stand alone, zonder andere 4G verbindingen).
NR staat voor New Radio wat wij 5G noemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkQLANHnDKpKDyfFj1vLNfpnf84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/naKdsqNsVpegINtoHUJUmpfz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
trankilo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:20:
[...]

Hieronder zie je een screenshot van mijn S20+ 5G van de app Samsung Band Selection
Die kan momenteel op 10 banden 5G praten. Dat kan het toestel met zowel DSS (band word gedeeld met 4G) NSA (Non stand alone dus met minimaal één 4G verbinding naast de 5G verbinding) en SA (Stand alone, zonder andere 4G verbindingen).
NR staat voor New Radio wat wij 5G noemen.
[Afbeelding]
Cool, die app kende ik nog niet! Maar is dat dan een Hong Kong model of gewoon een Europees model? Want de vraag van @xon ging over het Hong Kong model. Dat de Europese modellen op deze banden 5G aankunnen trek ik ook niet in twijfel. Van het HK model betwijfel ik dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 10-11-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
GekkePrutser schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:06:
[...]

Cool, die app kende ik nog niet! Maar is dat dan een Hong Kong model of gewoon een Europees model? Want de vraag van @xon ging over het Hong Kong model. Dat de Europese modellen op deze banden 5G aankunnen trek ik ook niet in twijfel. Van het HK model betwijfel ik dat wel.
Ik heb deze S20+ 5G via een Nederlandse webshop dus neem aan dat het om het Europese model gaat.
Please ignore my stupidity. Ik dacht dat de radio specs het zelfde zijn en worden bepaald door de regio setting, die weer door de SIM bepaald wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
trankilo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:13:
[...]

Ik heb deze S20+ 5G via een Nederlandse webshop dus neem aan dat het om het Europese model gaat.
Please ignore my stupidity. Ik dacht dat de radio specs het zelfde zijn en worden bepaald door de regio setting, die weer door de SIM bepaald wordt.
Nee dat is helaas niet zo. De modellen zijn wezenlijk anders. In dit geval buiten de radio's natuurlijk ook nog de SoC (Qualcomm vs Exynos), dat zal ook de reden zijn dat hij daar voor is gegaan.

Niks stoms aan, wou het alleen even checken :) Bedankt voor die app link, dit is super handig om het zelf ook te checken. Met name omdat de "5G" indicatie zoals Tweakers al genoemd heeft totaal het verkeerde aangeeft in veel gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
Dat is #2 deze maand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNhqeU9TBCH8z_Lc1XRnCPHf33g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2nB0pzNkqYJ2M5CRFBh9SvG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

@Seven_PRX Ik zag dat jij een 'Hong Kong' model hebt. Kan jij bevestigen (eventueel met de app van een aantal posts terug) of je met het Hong Kong model gewoon de 'Nederlandse 5G' frequenties kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Willen we op de topic warning blijven letten? Ik heb meerdere posts verhuisd naar [Samsung Galaxy S20-serie] Accessoires topic en [Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
xon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:06:
@Seven_PRX Ik zag dat jij een 'Hong Kong' model hebt. Kan jij bevestigen (eventueel met de app van een aantal posts terug) of je met het Hong Kong model gewoon de 'Nederlandse 5G' frequenties kan gebruiken?
Ik heb de app gebruikt op mijn Hongkong S20+, die heeft de banden N1, N41, N78 en N79.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 19:44
Heb interesse in de S20 FE of de Note 10.

Is de S20 FE een betere keuze? En in vergelijking met de Mi 9T pro?

Deze vraag hoort eigenlijk thuis in het Aankoop advies gedeelte van dit forum. Volgende keer dus graag daar dit soort vragen posten.

[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 12-11-2020 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexsdam
PlayerGoods schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:52:
Heb interesse in de S20 FE of de Note 10.

Is de S20 FE een betere keuze? En in vergelijking met de Mi 9T pro?
De S20FE is met afstand een betere keuze als je kijkt naar hardware/software.
Of het prijstechnisch voor jou ook een betere keuze is kan ik niet beoordelen. De 9T pro is veel goedkoper. Of doel je op de 10T pro?

Ik heb de S20 FE 5G Rood gisteren besteld en word vandaag geleverd.
Transaparant hoesje van Ringke besteld. Ben benieuwd!

• xon

xon

alexsdam schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:23:
[...]

De S20FE is met afstand een betere keuze als je kijkt naar hardware/software.
Of het prijstechnisch voor jou ook een betere keuze is kan ik niet beoordelen. De 9T pro is veel goedkoper. Of doel je op de 10T pro?

Ik heb de S20 FE 5G Rood gisteren besteld en word vandaag geleverd.
Transaparant hoesje van Ringke besteld. Ben benieuwd!
Ter info :-) Ik had na 8 Xiaomi's gehad te hebben de afgelopen jaren de Mi 10T pro besteld en heb deze (wel met wat tegenzin) teruggestuurd. NET even te zwaar, te log en voelde niet goed. Nu de S20 SE binnen en voelt veel beter. Wel even wennen aan UI ipv het vertrouwde MIUI

OVerigens ben ik voor de Nederlandse versie gegaan i.p.v. de Hong Kong versie. Vind het ondanks het prijsverschil van bijna 100 euro toch een te groot risico i.v.m. beschikbare banden etc. Waarschijnlijk nergens voor nodig maar ach..

• kuota
Klopt het trouwens dat er bij de s20 fe standaard een screenprotector geïnstalleerd is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaxel70
kuota schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:49:
Klopt het trouwens dat er bij de s20 fe standaard een screenprotector geïnstalleerd is?
Ja dat klopt, wel slechte kwaliteit, zat al direct vol met "krasjes". Heb deze al snel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

jaxel70 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:51:
[...]

Ja dat klopt, wel slechte kwaliteit, zat al direct vol met "krasjes". Heb deze al snel vervangen.
Zit overigens wel verdomd strak geplakt zo vanaf de fabriek. Ik laat hem er nog even opzitten tot het er niet meer uitziet.

Iets wat mij overigens opviel is dat als je gestures gebruikt (wat ik doe) dat je heel erg het randje van telefoon/protector de hele tijd voelt/aanraakt. Ik heb gemerkt dat het ook werkt iets meer naar de binnenkant van het scherm maar is even wennen. Komt overigens door de niet afgeronde rand om de telefoon heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
xon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:03:
[...]

Zit overigens wel verdomd strak geplakt zo vanaf de fabriek. Ik laat hem er nog even opzitten tot het er niet meer uitziet.

Iets wat mij overigens opviel is dat als je gestures gebruikt (wat ik doe) dat je heel erg het randje van telefoon/protector de hele tijd voelt/aanraakt. Ik heb gemerkt dat het ook werkt iets meer naar de binnenkant van het scherm maar is even wennen. Komt overigens door de niet afgeronde rand om de telefoon heen.
Dit had ik dus ook.
Ik wist niet dat deze er al vanaf de fabriek op zat, dus dacht eerst dat het scherm niet helemaal netjes gelijmd zat.
Sommige screenprotectors staat bij edge to edge, misschien dat dan het randje wat meer weg valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
kuota schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:18:
[...]

Dit had ik dus ook.
Ik wist niet dat deze er al vanaf de fabriek op zat, dus dacht eerst dat het scherm niet helemaal netjes gelijmd zat.
Sommige screenprotectors staat bij edge to edge, misschien dat dan het randje wat meer weg valt
Geen last van, komt denk ik door de tpu case die ik gebruik. Die heeft een iets opstaand randje, waardoor je de rand van het scherm/screenprotector niet raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:58
xon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:03:
[...]

Ik ontdekte net tot mijn schik een grote kras op mijn display. Even daarna bedacht ik tot mijn geruststelling dat deze kras wellicht enkel op de screen protector zit. Tenminste, als er een screen protector op zit? Randje was me wel al eerder opgevallen. Dus zojuist geprobeerd mijn nagels erachter te krijgen en toen sloeg toch de twijfel toe.

Dus op zoek naar dit topic om het te vragen, zie ik net dit onderwerp voorbijkomen!

Ik laat de protector met kras er dus ook nog maar even opzitten... In ieder geval blij dat ik niet gelijk mijn display bekrast heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 11:22
Iemand een idee wat "inhoudcentrum toetsenbord" inhoudt? Zie dat die redelijk wat batterij verbruikt bij mijn nieuwe s20Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5puYTkbALjLylbnib4vbS0H7AQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNfX5WI2QoN2CkpMQNVudCmx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door theonlymarco83 op 14-11-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

verzenden schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:10:
[...]

Ik ontdekte net tot mijn schik een grote kras op mijn display. Even daarna bedacht ik tot mijn geruststelling dat deze kras wellicht enkel op de screen protector zit. Tenminste, als er een screen protector op zit? Randje was me wel al eerder opgevallen. Dus zojuist geprobeerd mijn nagels erachter te krijgen en toen sloeg toch de twijfel toe.

Dus op zoek naar dit topic om het te vragen, zie ik net dit onderwerp voorbijkomen!

Ik laat de protector met kras er dus ook nog maar even opzitten... In ieder geval blij dat ik niet gelijk mijn display bekrast heb!
Ik denk overigens niet dat het een glass protector is dus zou wel voorzichtig zijn :)

Mocht iemand wat sadomachostische trekjes hebben dan kom je hier wel aan je trekken: YouTube: Samsung Galaxy S20 FE Screen Scratch Test

De Fe heeft trouwens gorrilla glas v3. Dit schijnt harder te zijn dan v6 omdat v6 gemaakt is voor gebogen scherm. Maybe wishfull thinking but hey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie20
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-03 12:33
Kunnen jullie mij even uitleggen wat een Hongkong variant is enzv?
Als ik nu een s20+ hier koop bij bv Samsungshop of Mediamarkt hoe weet ik dan wat ik heb
En is het slim om een 5G te kopen? als ik bijv een Simyo simcard neem?
Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

donnie20 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:14:
Kunnen jullie mij even uitleggen wat een Hongkong variant is enzv?
Het woord zegt het eigenlijk al, dat is een variant die in Hongkong verkocht wordt. In de praktijk is dat een S20 zoals we die hier kennen, maar dan met een Qualcomm Snapdragon 865 SoC in plaats van de Exynos 990 die we hier krijgen. De SD865 schijnt zuiniger om te gaan met energie en minder warm te worden.
De firmware van de Hongkong versie is dus eigenlijk ook bedoeld voor die regio, maar kan wel gewoon ingesteld worden op Nederlands. Je krijgt alleen updates op iets andere tijden dan hier.
Als ik nu een s20+ hier koop bij bv Samsungshop of Mediamarkt hoe weet ik dan wat ik heb
En is het slim om een 5G te kopen? als ik bijv een Simyo simcard neem?
Alvast dank!
Volgens mij is de S20+ bij gewone winkels alleen maar als 5G versie te krijgen, dus daar hoef je dan niet over na te denken. In Nederland vind je bij de gewone winkels en meeste webshops ook alleen de Exynos versie. Als je goed zoekt kan je wel een SD865 versie vinden.
Ik heb zelf voor een S20 4G gekozen omdat ik de meerwaarde van 5G voor mijn gebruik niet zie. 4G is nu en de komende twee jaar snel genoeg; tegen die tijd kijk ik wel of ik wel voor 5G ga (als ik überhaupt nog de keus heb). 5G begint nu iets beter uitgerold te worden, maar is geen wereldschokkende verbetering tov 4G. Zie ook reviews: Getest: 5g in Nederland voor de huidige stand van zaken. Simyo gebruikt het KPN netwerk, dus die kan je als referentie nemen. Je moet dan voor jezelf bepalen of je dat de meerprijs waard vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizamlm
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-12-2020
-

[ Voor 99% gewijzigd door lizamlm op 17-11-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Hebben jullie ook last van slechte batterij op de S20 FE 5g. Dag 1 6 SOT en nu 3,5 screen on time met 33%. Is het alleen de eerste (drie?) dagen of blijft het erg laag?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Dutchredgaming schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:16:
Hebben jullie ook last van slechte batterij op de S20 FE 5g. Dag 1 6 SOT en nu 3,5 screen on time met 33%. Is het alleen de eerste (drie?) dagen of blijft het erg laag?
Deze vraag is generiek al meermaals voorbij gekomen: Samsung toestellen hebben tijd nodig om je gebruik te leren waarna hierop oa batterijverbruik wordt geoptimaliseerd. Ik zou zeggen wacht het nog even af, maar check ondertussen wel in je instellingen of je kunt zien of het bijvoorbeeld applicaties zijn die batterij wegvreten. Een verkeerd ingesteld account met bijbehorende sync wil ook nog wel eens de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Hendry Scholing schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:19:
[...]

Deze vraag is generiek al meermaals voorbij gekomen: Samsung toestellen hebben tijd nodig om je gebruik te leren waarna hierop oa batterijverbruik wordt geoptimaliseerd. Ik zou zeggen wacht het nog even af, maar check ondertussen wel in je instellingen of je kunt zien of het bijvoorbeeld applicaties zijn die batterij wegvreten. Een verkeerd ingesteld account met bijbehorende sync wil ook nog wel eens de oorzaak zijn.
Hoe lang duurt zo'n proces?

Accu batterij geeft aan dat de batterij capaciteit al 89 procent is. Hmmm. Dit klopt volgens mij niet.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Dutchredgaming schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:12:
[...]

Hoe lang duurt zo'n proces?

Accu batterij geeft aan dat de batterij capaciteit al 89 procent is. Hmmm. Dit klopt volgens mij niet.
Zou gewoon even weekje afwachten. Is het dan nog niet goed dan is er iets aan de hand. Waarschijnlijk een app die dwars ligt. Een wipe cache zou dan kunnen helpen. Bij normale omstandigheden zou je gemiddeld een 5 a 6uur sot kunnen halen maar dat is geheel afhankelijk van gebruik natuurlijk. Beter is om te vergelijken met wat een vorig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Garret1410 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:22:
[...]

Zou gewoon even weekje afwachten. Is het dan nog niet goed dan is er iets aan de hand. Waarschijnlijk een app die dwars ligt. Een wipe cache zou dan kunnen helpen. Bij normale omstandigheden zou je gemiddeld een 5 a 6uur sot kunnen halen maar dat is geheel afhankelijk van gebruik natuurlijk. Beter is om te vergelijken met wat een vorig toestel.
Batterij gaat wel 2x zo langer mee als de s8 (3 SOT), met een brakke batterij.

Update:

Net geinstalleerde Netflix app (alleen ingelogd) heeft waarschijnlijk mijn batterij leeggezogen.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/updmf73s91061.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchredgaming op 18-11-2020 19:07 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DavidR
Heb zelf week terug of zo de s20 plus 5g gekocht. Zie dat ie nu 150 euro duurder is bij Samsung en mediamarkt zo vlak voor Black friday. Ben er erg tevreden mee. Batterij top, snelheid ben ik erg blij mee. Had ook al snel een beschadiging en wist niet eens dat er een folie op zat :). Nu te denken wat ik daarvoor ga doen. Gebruik een book case en heb nog nooit een screen protector gehad en ook nooit schade.
Bevalt mij prima in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
DavidR schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:54:
Heb zelf week terug of zo de s20 plus 5g gekocht. Zie dat ie nu 150 euro duurder is bij Samsung en mediamarkt zo vlak voor Black friday. Ben er erg tevreden mee. Batterij top, snelheid ben ik erg blij mee. Had ook al snel een beschadiging en wist niet eens dat er een folie op zat :). Nu te denken wat ik daarvoor ga doen. Gebruik een book case en heb nog nooit een screen protector gehad en ook nooit schade.
Bevalt mij prima in ieder geval.
Niemand kan jouw vertellen wat te doen maar ik vind een screenprotector helemaal niks. De plastic folies voelen vaak stroef aan en je ziet heel snel krassen en vingerafdrukken. Ik heb ook tempered glass geprobeerd maar dan had ik weer last van de vingerafdruk scanner. Men zegt dat de Whitestone screenprotector het beste is maar daar hangt een prijskaartje aan.

Als je zuinig bent zal het glas niet snel bekrassen maar je weet nooit natuurlijk want er is maar één korreltje zand voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:17:
[...]
Als je zuinig bent zal het glas niet snel bekrassen maar je weet nooit natuurlijk want er is maar één korreltje zand voor nodig.
Dat valt wel mee, ik heb mijn S8 al jaren zonder enige schade, en al mijn eerdere telefoons ook eigenlijk. Krassen hebben wel meer nodig dan een zandkorreltje. Gorilla glas is best goed (en elk glas eigenlijk wel, anders zou je auto voorruit ook al snel dof worden immers)

Ik gebruikte bij mijn iPhone 1 (2007) altijd screenprotectors, maar die verzamelden vaak vuil langs de randen. I had een nieuwe besteld om die reden en de oude er vast afgehaald, en natuurlijk liet ik hem net toen een keer vallen op straat. Hij viel recht op het scherm en gleed een meter of twee een betonnen helling af.

Ik dacht shit, dat wordt een nieuwe telefoon. Dus ik pak hem op en... Na het schoonmaken geen krasje. Het aluminium en staal was wel helemaal gebutst en bekrast maar het glas niet.

Sindsdien doe ik niet meer aan screen protectors en al die jaren geen kras gehad :)

PS: Ja ik heb nog een S8, zit hier in het topic te gluren omdat ik nog steeds nadenk over wat zijn opvolger wordt :P Ik vind de kleuren van de S20 serie niet mooi en de Note 20 serie weer zo groot...

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 22-11-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik ben van een S8 naar S20 FE 5G gegaan. Batterij van S20 FE gaat wel langer dan de S8, maar ik krijg 5 uur scherm aan tijd. Ik kijk wel veel YouTube Vanced (ben helemaal klaar met alle reclames). Ook merk ik dat mijn aanrakingen niet of willekeurige uitgevoerd worden. Ik heb dit al gerapporteerd via Samsung Members, maar hebben jullie er ook last van of heb ik een defecte toestel?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-09 14:02
Mijn toestel is nu een maand oud, maar de USB-C poort begint nu al te etteren.
Zowel het opladen als headset /android car beginnen te piepen. Dit heb ik getest met diverse kabels, inc de originele kabels.
Zit daar garantie op?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Dj Neo Ziggy Een maand oud? Dat is in mijn ogen toch zeker binnen de verwachte levensduur van een usb poort. Lijkt me een garantie gevalletje (tenzij je moedwillig dit gesloopt hebt, maar dat lijkt me niet ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
Dutchredgaming schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:23:
Ik ben van een S8 naar S20 FE 5G gegaan. Batterij van S20 FE gaat wel langer dan de S8, maar ik krijg 5 uur scherm aan tijd. Ik kijk wel veel YouTube Vanced (ben helemaal klaar met alle reclames). Ook merk ik dat mijn aanrakingen niet of willekeurige uitgevoerd worden. Ik heb dit al gerapporteerd via Samsung Members, maar hebben jullie er ook last van of heb ik een defecte toestel?
Op verschillende forums staan er klachten over het touchscreen van de FE. Een groot stuk is opgelost met firmware updates, maar is nog niet volledig opgelost. (mogelijks een hardware issue) - afhankelijk van de mate dat je er last van hebt, zou ik aanraden om hem terug te sturen.

Ik ben zelf nog aan het afwachten, maar wellicht wacht ik tot de opvolger van de s20

[ Voor 4% gewijzigd door beOnt op 23-11-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
beOnt schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:49:
[...]

Op verschillende forums staan er klachten over het touchscreen van de FE. Een groot stuk is opgelost met firmware updates, maar is nog niet volledig opgelost. (mogelijks een hardware issue) - afhankelijk van de mate dat je er last van hebt, zou ik aanraden om hem terug te sturen.

Ik ben zelf nog aan het afwachten, maar wellicht wacht ik tot de opvolger van de s20
Ik heb twee S20 FE telefoons gekocht, namelijk eentje voor mezelf en eentje voor mijn vrouw en wij hebben nergens last van. Dat probleem met het touch screen kan ik niet naspelen. Misschien speelt het niet bij de 5g 256Gb versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Laatst online: 17-09 20:18
haaibaa2 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:59:
[...]

Ik heb twee S20 FE telefoons gekocht, namelijk eentje voor mezelf en eentje voor mijn vrouw en wij hebben nergens last van. Dat probleem met het touch screen kan ik niet naspelen. Misschien speelt het niet bij de 5g 256Gb versie?
Ik heb met mijn S20 FE 128 GB 5G versie ook nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
Ik met mijn S20 FE 5G 128 GB ook nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001

Soullie

Planeshift

Hoe zitten jullie met de FE met SOT ?

En hoe snel is de fingerprint reader ? Ik heb momenteel een one plus en daar is dit toch wel echt instant.
Ik las dat dit bij samung iets minder rap is, hoe is de real life ervaring hiermee ?

Ben sterk aan het twijfelen dit toestel aan te schaffen, dus ben opzoek naar wat eerlijke meningen van mensen die het toestel al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Soullie schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:20:

En hoe snel is de fingerprint reader ? Ik heb momenteel een one plus en daar is dit toch wel echt instant.
Ik las dat dit bij samung iets minder rap is, hoe is de real life ervaring hiermee ?

Ben sterk aan het twijfelen dit toestel aan te schaffen, dus ben opzoek naar wat eerlijke meningen van mensen die het toestel al hebben.
Ik haal maximaal 6 sot als ik mijn best doe. Alles dark modes en zo min mogelijk apps open. Soms heb ik touch issues.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 22:32
Rubman schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:12:
De S20+ 5G van mijn vriendin doet sinds de laatste update raar met internet.

Pagina's laden echt heel langzaam waar ik er 0 last van heb op wifi. Ook op mobiele data blijft het traag dus thuis netwerk is uitgesloten.

Het lijkt gestart te zijn sinds de laatste update, ze zit nu op G986BXXU4BTIO

Een herstart heeft ook niets geholpen en ze wordt er uiteraard nogal kriegel van zo langzamerhand
Dit probleem heb ik dus ook sinds de laatste update, zowel met WiFi als met mobiel netwerk. Heel irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2

Qua Screen On Time, is dat profiel actief in Accubattery? Dan haal ik 8u:33m. Standby 64u28m. Gecombineerd 24u36m. In de praktijk kan ik er met gemak een hele dag mee doen. Met Pokemon spelen, Spotify luisteren via Bluetooth, deze telefoon gaat gewoon door. Mijn s8 moest ik 3 keer per dag aan de lader leggen. Ik vind het heel fijn.

De fingerprint reader, ik vind het fijn dat die er is, en ik gebruik het eigelijk alleen nog maar om in te loggen, maar hij kan mijn vinger de helft van de tijd niet herkennen. Dat werkt op mijn iPad veel beter. Maar goed, het is er en ik kan er wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Hier op de FE 5G schat AccuBattery dat ik 11:29 screen on haal, of 130 uur standby.
Qua "Health" staat ie op 96% maar dat lijkt me een tolerantieverhaal.
Ben erg tevreden over het toestel, ook over de vingerafdruksensor.

• Garret1410
sympa schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:09:
Hier op de FE 5G schat AccuBattery dat ik 11:29 screen on haal, of 130 uur standby.
Qua "Health" staat ie op 96% maar dat lijkt me een tolerantieverhaal.
Ben erg tevreden over het toestel, ook over de vingerafdruksensor.
Wat geeft de telefoon onder batterijverbruik zelf aan anders wordt het appels met peren vergelijken en 11uur sot lijkt me wel erg veel en is denk ik een schatting. Is dat trouwens op 120hz?

Ik heb geen ervaring met de FE maar de oneplus scanners zijn snel en mijn ervaring met verschillende Samsung toestellen en nu de S20+, is dat de vingerscanner langzaam is afhankelijk van de omstandigheden ik verwacht bij de FE ook.

[ Voor 40% gewijzigd door Garret1410 op 26-11-2020 19:53 ]

• sympa
SOT is sterk afhankelijk van wat je doet en hoe helder het scherm gaat. Het zijn schattingen uit Accubattery.
Overigens is de scanner in de S20 FE een andere dan in de S20+. Namelijk een optische in plaats van een ultrasone.
Ik geloof dat zowel de Oneplus 8 en de Samsung FE beide een Goodix scanner gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
@sympa

Klopt helemaal maar een schatting van11uur klinkt niet realistisch. Daarom vroeg ik wat de telefoon zelf aangeeft want dat is de echte schermtijd over 24uur gemeten. Is ook een beetje tricky maar je dan wel uitrekenen wat het ongeveer is.

Kan best dat de FE een snelle vingerafdruk scanner heeft maar dat zal de eerste Samsung dan zijn. Heb net nog een youtube filmpje bekeken en de vingerafdrukscanner leek niet echt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Vandaag terug met mijn S20 Fe 5G naar de winkel, vanwege de touchscreen issue.
Bezig met backuppen en straks naar fabriksintellingen zetten.
Gelukkig was ik eerder in de winkel geweest en live laten demonsteren.

Hebben jullie er ook last van gehad?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSf1Y53VUnvKhZAM275gAMRjcpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0y7KYIwnSgEw7sEUIJEhsC4a.png?f=fotoalbum_large

Stabiele OneUI 3 / Android 11 rolt nu uit voor de S20 reeks... (Vodafone branded VDF)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 14:13
Ik heb hem idd net binnen op mijn VDF branded en geupdate, android 11 en Oneui 3.
Meen me te herinneren dat hij iets meer dan 2Gb groot was

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Dutchredgaming schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:12:
Vandaag terug met mijn S20 Fe 5G naar de winkel, vanwege de touchscreen issue.
Bezig met backuppen en straks naar fabriksintellingen zetten.
Gelukkig was ik eerder in de winkel geweest en live laten demonsteren.

Hebben jullie er ook last van gehad?
Zat ook te kijken naar de S20 FE 5G, maar de touchscreen issues weerhouden me er van om er een te kopen -O-. Is dit bij jou al opgelost?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

DrJamez schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:51:
[...]

Zat ook te kijken naar de S20 FE 5G, maar de touchscreen issues weerhouden me er van om er een te kopen -O-. Is dit bij jou al opgelost?
Telefoon geswapt en bij de tweede toestel geen last van gehad

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Qosmic schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:16:
Ik heb hem idd net binnen op mijn VDF branded en geupdate, android 11 en Oneui 3.
Meen me te herinneren dat hij iets meer dan 2Gb groot was
Cool, mijn toestel is PHN, dus moet nog even wachten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen na update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 14:13
Hendry Scholing schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:53:
[...]

Cool, mijn toestel is PHN, dus moet nog even wachten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen na update :)
Merk zelf weinig verschil, op wat visuele dingen na.
Toestel voelt verder wel erg snel en responsief.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:26
Nou ja, Samsung heeft meestal al van alles in OneUI zitten wat vervolgens in de normale android komt dus in die zin zul je een stuk minder merken van een update in android versie.

Hier nog niks binnen, merk het wel... wel benieuwd (camera zou wat beter moeten zijn weer, die schoonheidsfilters op selfies/gezichten (welke ik toch nooit gebruik) zouden oa zijn uitgeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Je kunt ook XEF (Frankrijk) downloaden. Werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:42
Binnen op de VDF S20+ (5G). 2094.68 MB groot inclusief 1 december patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:26
Garret1410 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:58:
Je kunt ook XEF (Frankrijk) downloaden. Werkt prima bij mij.
Tnx, I know... Regelmatig anderen geflasht.

Maar ach, gok dat het morgen of overmorgen wel binnenkomt. Geen haast.

*Edit*

Dat gezegd hebbende, net toch maar de duitse fw gedownload en geinstalleerd. Ik ben helemaal niet geduldig... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door m0ridin op 03-12-2020 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Eerste indruk. Veelal leuke cosmetische veranderingen en vingerafdruk scanner lijkt sneller te werken, misschien dat iemand dat kan verifiëren.
Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste