• skruiper
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 17:03
magiel schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:36:
[...]

Carplay is gevoelig voor stabiliteit in de verbinding tussen de auto en de telefoon, tot op het punt dat de lengte van de gebruikte kabel uit maakt. Er zijn hier meerdere posts over in het topic. Zelf ben ik een keer of 3 terug geweest voor de falende Carplay. v. Mossel weet het ook niet en kan ook niets doen. Ze weten zo weinig, dat ze niet eens kunnen toegeven dat ze het ook niet weten. Conclusies anders dan "in de 30 sec dat wij het geprobeerd hebben werkt het" kunnen ze niet toe komen.

Heb nu (om andere redenen) een Android telefoon en dat werkt tot nu toe als een zonnetje.
Ik had ook problemen met Carplay in mijn MG5 i.c.m. 13 Pro.
Na aanschaf van deze https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title kabel geen problemen meer gehad.

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-02 17:25
https://www.autoweek.nl/a...000-duurder-dan-de-s5-ev/

De nieuwe MG S6 opvolger van de Marvel.

[ Voor 20% gewijzigd door buutvrij op 09-01-2026 20:31 ]

• buutvrij
Ik krijg sinds kort melding dat de iSmart app van MG niet werkt als je een VPN hebt ingeschakeld. Dat is minder want nu moet ik telkens de VPN uitschakelen als ik de app wil.bedienen. Geen update gedaan ook niet aan mn VPN. Iemand hetzelfde issue??

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:30
buutvrij schreef op zondag 11 januari 2026 @ 22:28:
Ik krijg sinds kort melding dat de iSmart app van MG niet werkt als je een VPN hebt ingeschakeld. Dat is minder want nu moet ik telkens de VPN uitschakelen als ik de app wil.bedienen. Geen update gedaan ook niet aan mn VPN. Iemand hetzelfde issue??
Ja. ik ook. En erger nog: Mijn telefoon is een werktelefoon waar verplicht een VPN van MS Defender op actief is. En die kan ook niet uitgezet worden...

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 12-01-2026 14:46 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-02 20:03
Het is ook vervelend dat de auto - na iets meer dan een dag stilgestaan te hebben - niet meer reageert op de app. Ervaren meer mensen dit?
MG ZS LR 2024

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:34
Klopt, maar dat is volgens mij een feature en geen bug. Als de auto en tijdje stilstaat gaat ie het slaapmodus in om de 12V accu te beschermen.

Elke keer dat je de app gebruikt terwijl de auto uitstaat, wordt het computersysteem in de auto wakker middelsdde stroom uit de 12V accu.

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-02 20:03
VicTheTrader schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 00:02:
Klopt, maar dat is volgens mij een feature en geen bug. Als de auto en tijdje stilstaat gaat ie het slaapmodus in om de 12V accu te beschermen.

Elke keer dat je de app gebruikt terwijl de auto uitstaat, wordt het computersysteem in de auto wakker middelsdde stroom uit de 12V accu.
Jammer. Op sommige momenten mis je het nog wel is, maar goed, het is een luxe.

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:58
Vandaag is mijn compressortje gestopt met werken die ik bij mijn ZS LR kreeg. Heeft iemand dit al eens gehad? Wellicht kon hij niet tegen de kou, of is er een zekering geklapt.

Hoop dat ik hem kan maken, want ik krijg bij 'de pomp' alleen maar lucht uit de banden, met andere auto's nooit last van gehad.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:30
Barre73 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:42:
[...]

Ja. ik ook. En erger nog: Mijn telefoon is een werktelefoon waar verplicht een VPN van MS Defender op actief is. En die kan ook niet uitgezet worden...
@buutvrij Gisteren opende ik per ongeluk de MG ISmart app en die bleek uitgelogd (waarschijnlijk door een update van de app). Na inloggen (en het aanmaken van een e-mail hersteladres) werkte ineens alles wel weer. Alhoewel die VPN nog altijd aan staat (want die kan ik niet uit zetten).

Misschien werkt het bij jou nu ook weer?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• buutvrij
mmm, net gechecked. Nee nog steeds hetzelfde. Zal bij mijn vrouw eens checken. Gebruikt de app ook (voor dezelfde wagen)
Dank voor je reactie.

• JPvdB1971
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23-01 06:26
Goedenavond.

Sinds mei ‘25 in het bezit van de SZ SUV Luxury 2019.
Heeft iemand problemen met het snelladen? Die van ons laad maar 25 kWh terwijl die 50 moet kunnen.
Ik heb twee andere rijders van het zelfde model/modeljaar gesproken die dit probleem niet hadden. Van Mossel zegt dat dit model dat niet kan.
Zou ook nagevraagd zijn bij MG.
Oh ja, mocht je een keer een brommend geluid krijgen dan is het niet de bak of de motor, maar een wiellager voor. Qua geluid leek het me sterk maar het was toch zo.

• buutvrij
Ik weet niet voldoende van de SZ EV maar wel dat het snelladen bij sommige MG modellen in deze winterkou behoorlijk inzakt. Ik kom zelf niet verder dan 39 Kw met deze temperaturen terwijl MG met 87 adverteerde geloof ik voor de MG5. Heb een LFP accu en die zijn wat gevoelig voor kou, ook met laden dus..

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 17:33
JPvdB1971 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:29:
Goedenavond.

Heeft iemand problemen met het snelladen? Die van ons laad maar 25 kWh terwijl die 50 moet kunnen.
Ik heb twee andere rijders van het zelfde model/modeljaar gesproken die dit probleem niet hadden. Van Mossel zegt dat dit model dat niet kan.
Oh ja, mocht je een keer een brommend geluid krijgen dan is het niet de bak of de motor, maar een wiellager voor. Qua geluid leek het me sterk maar het was toch zo.
https://www.fastnedchargi...verzicht/mg?model=ZS%20EV

Zelf heb ik ook geklaagd bij de garage vanwegen de belachelijke laadsnelheid(25-35kW), ze vonden dit normaal.

[ Voor 7% gewijzigd door technopeuter op 22-01-2026 22:52 ]

diskeltische lurker

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

-tom-562

Oliesjeik

JPvdB1971 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:29:
Goedenavond.

Dit zegt natuurlijk niks. Hoe vol was je accu, hoe koud was het buiten, had je je accu voorverwarmd?

Vaak bu'j te bang!

• JPvdB1971
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23-01 06:26
Ik heb de auto in mei juni juli augustus en september achter de snellader gehad. Dus daar het niet aan liggen. Accu voorverwarmen kan niet bij deze auto.

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 09:24
Zijn milieu en klein materiaal kosten normaal bij onderhoud van een MG (ze ev, 1st gen)?

Vind ergens vreemd, aangezien de kosten voor onderhoud gewoon op de site staan en per interval gespecificeerd zijn. Nergens wordt melding gemaakt van aanvullende kosten. Herkennen jullie dit?

(algemene voorwaarden zijn niet echt te vinden, behalve voor lease maar dat is dit niet)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

-tom-562

Oliesjeik

errox schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:36:
Zijn milieu en klein materiaal kosten normaal bij onderhoud van een MG (ze ev, 1st gen)?

Vind ergens vreemd, aangezien de kosten voor onderhoud gewoon op de site staan en per interval gespecificeerd zijn. Nergens wordt melding gemaakt van aanvullende kosten. Herkennen jullie dit?

(algemene voorwaarden zijn niet echt te vinden, behalve voor lease maar dat is dit niet)
Vraag om uitleg bij VM. Klinkt wel als typisch iets wat VM doet :+
JPvdB1971 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 06:26:
Ik heb de auto in mei juni juli augustus en september achter de snellader gehad. Dus daar het niet aan liggen. Accu voorverwarmen kan niet bij deze auto.
Hoe leeg was de accu? Heb je meerdere snelladers gebruikt?

Vaak bu'j te bang!

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:09
-tom-562 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:49:
[...]

Vraag om uitleg bij VM. Klinkt wel als typisch iets wat VM doet :+
Van Mossel die extra rekent? Laatste onderhoudsbeurt had ik ook een creatieve, 31.47 liter brandstof gerekend, benzinekosten voor een elektrische (!) leenauto. Na even verhaal gehaald te hebben “Moest even mailtje naar facturatie sturen” :X

uitiendelijk overigens wel rechtgezet
Trouwens vorige week toevallig even in Rotterdam geparkeerd en daar viel mij per abuis op dat mijn ZS ‘19 de 6.4kWh aantikte tijdens opladen!

Thuis laadt ik met gebruikelijke 11kWh laadpaal (max 3.2kWh op één fase), maar vroeg me even af iemand ervaring met 2019 model of deze ook met een slimme lader het uitgesteld laden of auto dan niet “uit” als dat te lang wachten is?

Specifiek wil ik misschien een Zappi v2.1 aanschaffen 22kWh (~6kWh op één fase),icm ook dynamisch contract thuis. Maar als ik straks alsnog om 3:00 ‘s ochtends eerst auto moet “wakkermaken” voor starten laden dan schiet zo’n aanschaf nog niet veel op

NL: Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02 17:43
olympusdenk schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 19:38:
[...]

Van Mossel die extra rekent? Laatste onderhoudsbeurt had ik ook een creatieve, 31.47 liter brandstof gerekend, benzinekosten voor een elektrische (!) leenauto. Na even verhaal gehaald te hebben “Moest even mailtje naar facturatie sturen” :X

Trouwens vorige week toevallig even in Rotterdam geparkeerd en daar viel mij per abuis op dat mijn ZS ‘19 de 6.4kWh aantikte tijdens opladen!

Thuis laadt ik met gebruikelijke 11kWh laadpaal (max 3.2kWh op één fase), maar vroeg me even af iemand ervaring met 2019 model of deze ook met een slimme lader het uitgesteld laden of auto dan niet “uit” als dat te lang wachten is?

Specifiek wil ik misschien een Zappi v2.1 aanschaffen 22kWh (~6kWh op één fase),icm ook dynamisch contract thuis. Maar als ik straks alsnog om 3:00 ‘s ochtends eerst auto moet “wakkermaken” voor starten laden dan schiet zo’n aanschaf nog niet veel op
Ik laad ook met een Zappi icm Tibber. Tibber stuurt Zappi aan en laadt als de prijs het laagst is. Overigens zou ik nu geen Zappi meer kopen omdat deze geen mid meter heeft en je dan niet in aanmerking komt voor ere certificaten. Ik zou nu denk ik een Peblar Business kiezen.

• De doorloper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 13:41
technopeuter schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:51:
[...]

https://www.fastnedchargi...verzicht/mg?model=ZS%20EV

Zelf heb ik ook geklaagd bij de garage vanwegen de belachelijke laadsnelheid(25-35kW), ze vonden dit normaal.
Rij zelf de ZS EV SR LX uit 23, het latere model dus. Mijn beloofde max is ca. 70 kW en gemiddeld 50 kW. In de winter haal ik nadat ik de accu van 100% naar circa 15% heb gereden, niet meer dan 37 kW. Als ik via de battery-knop het voorverwarmen activeer (de auto heeft geen preconditioning, geen idee wat dit dan is) dan haalt ie soms max 50 kW. In de zomer gaat het meer richting de beloofde snelheden.

• technopeuter
olympusdenk schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 19:38:
[...]

Mijnes begint te laden als ik de slimme stekker activeer

diskeltische lurker

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

rik

technopeuter schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:59:
[...]

Mijnes begint te laden als ik de slimme stekker activeer
Welke slimme stekker gebruik je? Ik zit te denken om die van Homewizard er tussen te plaatsen, en dan met een zonnetaak te gaan werken.

• olympusdenk
@technopeuter @rik Let er wel op: bij langdurig laden is de HomeWizard socket (en relais-gebaseerde smart plugs in het algemeen) alleen geschikt zijn voor continu 12A (2,76 kW).

[ Voor 21% gewijzigd door olympusdenk op 27-01-2026 13:29 ]

NL: Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

• technopeuter
olympusdenk schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:29:
@technopeuter @rik Let er wel op: bij langdurig laden is de HomeWizard socket (en relais-gebaseerde smart plugs in het algemeen) alleen geschikt zijn voor continu 12A (2,76 kW).
Dat is ook mijn ervaring ja. Zit nu te denken aan een meterkastversie, zou dat beter zijn?

diskeltische lurker

• olympusdenk
technopeuter schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:45:
[...]

Dat is ook mijn ervaring ja. Zit nu te denken aan een meterkastversie, zou dat beter zijn?
Zeker! Als moet ik wel zeggen ik zeg die ‘zeker’ met het advies dat een electricien even laten meedenken ook de wereld niet kost. Via werkspot.nl vond prijs best redelijk voor gecertificeerd elektricien — 3 fase hier voor verdeling aangesloten en vijf aderige kabel alvast gelegd.

Zie voor diepgang in laadpalen discussie meer in het algemeen ook Thuisladen van je EV deel 2

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

rik

De meterkast versie heb ik al een tijd (1 fase) maar die kan dus niet schakelen, alleen meten.

• olympusdenk
Voor de CarPlay gebruikers, sinds ik van de week op mijn iPhone 17 PM de beta iOS 26.3 Release Candidate heb geïnstalleerd werkt CarPlay totaal niet meer, wordt totaal niet meer gedetecteerd bij inpluggen van USB.

Het probleem heb ik met gebruik van CarPlay in MG ZS 2019 model (oktober ‘25 laatste software geüpdatet bij de 4e onderhoudsbeurt). Met dezelfde kabel en een iPhone 15 met de oude iOS 26.2 werkt CarPlay wel direct.

Mogelijk is het een uitzondering maar leek me toch handig om te delen. Zodra Apple halverwege februari iOS 26.3 officieel uitrolt, en het blijkt dat méér mensen hier last van hebben ga ik uiteraard meteen even VM contacteren.

• mvrtwkrs
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:44
zijn we weer. ik heb sinds tijdje een bandenspanningswaarschuwin (belachelijk 2.4 ipv 2.5 bar), maar goed, heb ze opgepompt (2.5/2.6), maar lampje blijft aan. Nu kan ik geen fysieke als zowel geen optie in de Çar Settings' vinden om dit te resetten?
iemand een idee? (MG ZS EV, uit 2025)

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-02 09:54
mvrtwkrs schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:16:
zijn we weer. ik heb sinds tijdje een bandenspanningswaarschuwin (belachelijk 2.4 ipv 2.5 bar), maar goed, heb ze opgepompt (2.5/2.6), maar lampje blijft aan. Nu kan ik geen fysieke als zowel geen optie in de Çar Settings' vinden om dit te resetten?
In de praktijk worden mijn banden altijd op 2.8 bar gezet bij de dealer en bandenboer

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-02 11:33
olympusdenk schreef op zondag 8 februari 2026 @ 06:26:
Voor de CarPlay gebruikers, sinds ik van de week op mijn iPhone 17 PM de beta iOS 26.3 Release Candidate heb geïnstalleerd werkt CarPlay totaal niet meer, wordt totaal niet meer gedetecteerd bij inpluggen van USB.

Het probleem heb ik met gebruik van CarPlay in MG ZS 2019 model (oktober ‘25 laatste software geüpdatet bij de 4e onderhoudsbeurt). Met dezelfde kabel en een iPhone 15 met de oude iOS 26.2 werkt CarPlay wel direct.

Mogelijk is het een uitzondering maar leek me toch handig om te delen. Zodra Apple halverwege februari iOS 26.3 officieel uitrolt, en het blijkt dat méér mensen hier last van hebben ga ik uiteraard meteen even VM contacteren.
Hier hetzelfde probleem 🙄🙄🙄 Ik ga hier alleen geen afspraak voor maken bij de garage valt denk ik niet onder garantie

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:34
mvrtwkrs schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:16:
Het moet 2.8 bar zijn volgens het onderhoudboekje.
Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2