Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-05 13:18
Denk het wel, toch veel auto's die iets duurder zijn en beter. Zelf zou ik het liefst weer wat anders willen kopen, maar inruil is niet best momenteel voor de ZS 2020 model.
Auto is verder prima, maar vind de range in de praktijk toch te weinig. Zeker als je met airco gaat riijden.

Wat mij ook opvalt is dat de achteruitrij camera wat minder mooi is geworden qua beeld. (of dat lijkt maar zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 18:54

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:56:
Zijn behoorlijke acties op de MG’s, zouden ze het lastig hebben?

27k MG4 ex subsidie
30k MG5 ex subsidie
Etc..

Rijd zelf de MG4 in private lease, maar met deze prijzen en 2% financiering kan je (bijna) beter kopen.

Zijn er specifieke problemen met de MG5? Heb er niks mee, maar zou wel weer een station willen.
Viel mij ook al op. Wel zuur als je er vorig jaar eentje gekocht hebt, heb je ineens een klap meer afschrijving...
gertraaf schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:38:
Denk het wel, toch veel auto's die iets duurder zijn en beter. Zelf zou ik het liefst weer wat anders willen kopen, maar inruil is niet best momenteel voor de ZS 2020 model.
Auto is verder prima, maar vind de range in de praktijk toch te weinig. Zeker als je met airco gaat riijden.

Wat mij ook opvalt is dat de achteruitrij camera wat minder mooi is geworden qua beeld. (of dat lijkt maar zo)
Mss een keertje goed schoonmaken? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 10:35
STIMPPYYY schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:56:
Zijn behoorlijke acties op de MG’s, zouden ze het lastig hebben?

27k MG4 ex subsidie
30k MG5 ex subsidie
Etc..

Rijd zelf de MG4 in private lease, maar met deze prijzen en 2% financiering kan je (bijna) beter kopen.

Zijn er specifieke problemen met de MG5? Heb er niks mee, maar zou wel weer een station willen.
Ik rij nu 48k / bijna 3 jaar een MG5 en los van wat kinderziektes en een belabberde dienstverlening van Van Mossel ben ik eigenlijk best wel tevreden. Zelden/nooit gezeik met een lege 12V accu. Carplay heeft af en toe wat nukken, maar dat lees ik over andere auto's ook en lijkt eerder aan de USB kabel/iPhone connector te liggen dan aan de auto. Boordcomputer loopt heel af en toe vast, gemiddeld denk ik eens per 1000-1500km. Nou ik dit typ, realiseer ik mij dat dat wel seizoensgebonden lijkt (in de winter is het erger).

Ik heb 42k ex subsidie betaald bij release van de MG5 LR Deluxe. Als je deze auto nu voor 30k nieuw kunt kopen, is dat imo geen slechte deal.

Edit: ik zie dat de LR Deluxe nu overigens nog steeds 41k is. en dat is dat excl verwijderingsbijdrage en rijklaar maken a 750 dus hij is nog steeds 42k nieuw.

[ Voor 6% gewijzigd door magiel op 18-11-2024 11:42 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
magiel schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:40:
[...]

Ik rij nu 48k / bijna 3 jaar een MG5 en los van wat kinderziektes en een belabberde dienstverlening van Van Mossel ben ik eigenlijk best wel tevreden. Zelden/nooit gezeik met een lege 12V accu. Carplay heeft af en toe wat nukken, maar dat lees ik over andere auto's ook en lijkt eerder aan de USB kabel/iPhone connector te liggen dan aan de auto. Boordcomputer loopt heel af en toe vast, gemiddeld denk ik eens per 1000-1500km. Nou ik dit typ, realiseer ik mij dat dat wel seizoensgebonden lijkt (in de winter is het erger).

Ik heb 42k ex subsidie betaald bij release van de MG5 LR Deluxe. Als je deze auto nu voor 30k nieuw kunt kopen, is dat imo geen slechte deal.
Bedankt. Moet zeggen dat de MG4 ook niet echt issues heeft. Herken wel de nukken omtrent software en carplay. Niet een dealbreaker imo.

Tweedehands is er veel te krijgen voor een schappelijke prijs ook. Benieuwd of einde van het jaar / begin volgend jaar nog iets gaat doen. Komen dan een zwik M3's uit de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 13:14
Iemand trouwens nog een tip voor het beslaan van de ruiten? Ik merk nu echt vooral met dit weer dat ik bijna continue de voorruit "blaastand" (of hoe noem je dat) aan moet hebben tijdens het rijden wat ik nu echt wel vervelend begin te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 19:17
Rainx smeren helpt! Maar niet voor lang, moet je elke maand ofzo wel herhalen.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
marvel27 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:20:
Rainx smeren helpt! Maar niet voor lang, moet je elke maand ofzo wel herhalen.
Ok ga ik eens proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-05 17:58
mrjixies schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:16:
Iemand trouwens nog een tip voor het beslaan van de ruiten? Ik merk nu echt vooral met dit weer dat ik bijna continue de voorruit "blaastand" (of hoe noem je dat) aan moet hebben tijdens het rijden wat ik nu echt wel vervelend begin te vinden.
Ik zet de voor- en achterruitverwarming aan; daarna zet ik de blower van de stand “auto” naar stand “1 of 2”, net wat je fijn vindt. Bij mijn ZS lost daarmee het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ruiten vetvrij maken (dus niet met glassex ofzo) en nooit de recirculatie stand gebruiken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

wilnis99 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:43:
Weet iemand wat in het scherm de "LO" aan de rechterkant betekent en waarom er SYNC bovenaan staat. De handleiding is allemaal van de oude software en daar wordt het allemaal niet heel veel duidelijker van. :-) [Afbeelding]
LO ofwel Low betekend dat de airco op z'n koudste stand staat (graadje of 16-18).

SYNC betekend dat zowel de linker zone/kant als de rechter zone/kant dezelfde uitblaastemperatuur hebben. Je kunt namelijk links en rechts een andere temperatuur instellen mocht je dat willen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeiBo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-04 10:09
Op de Eco stand is de ontwaseming echt veel minder goed (net als de airco in de zomer). Verstandig om dus eerst even op comfort te laten staan, tot alles lekker warm en droog is binnen in de auto. Meestal kun je daarna wel naar eco terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natalio
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 29-11-2024
Hi Iedereen, sinds gisteren nieuwe eigenaar van een Marvel R Performance. Vandaag gelijk de kleine kwaaltjes ontdekt. Lage banden spanning signaal? Bekend probleem las ik hier.
Nu toch een drietal vragen. Een de achteruit camera deed het niet deze ochtend. Mensen ervaring met bevriezen hiervan ?
Twee, weet iemand de exacte up to date versies van de firmware ik heb nu de R23 maar lees dat er ook een R24 is, maar niet of dat deze beschikbaar is voor de Performance.
Identieke vraag voor de kaarten, welke versie is op dit moment de laatst mogelijke ?

BVD voor jullie hulp !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
  • Laatst online: 30-05 23:56
MG5 geklots!

Sinds een dag of 3 hoor ik een ligt, maar duidelijk geklots, rechts onderin (natuurlijk), een beetje van achteren. Ik nam het s'avonds waar bij inparkeren toen het stil was op straat. Radio was uit. Heb me er van verzekerd dat de deuren onderin open zijn ivm regenwater. De MG5 werd wel eens afgeverd met de stikkertjes nog op die afwaterings gaatjes.

Zou iemand eens willen testen of ze dit ook horen? Bij voorbaat al dank mocht je de moeite nemen.
Het zal toch niet de accukoelvloeistof zijn in een reservoir o.i.d? Het geluid is hoorbaar bij een stukje vooruit rijden, en dan weer achteruit.
Steken bij inparkeren zeg maar. Ik denk dat ik VM even moet gaan bellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buutvrij
Wel, na de flinke regen van afgelopen dagen toch even een gezinslid mee laten luisteren op de achterbank. Onder bij de deuren dus, rechts als je achter het stuur zit. Even op de kniejes gegaan en de dorpel bekeken. Daar blijken doppen in te zitten. Ik trok die in de buurt van het achterwiel er uit en.. ja hoor er klaterde een plas op straat. Kon nog een foto maken maar toen was het meeste er al uit. Ik vermoed dat het water bij de dakrails naar binnen komt. De binnenkant van de dop is ingesmeerd met soort van kit of gel. Hopelijk is de hele dorpel van binnen ook ingevet. Maandag VM even contacten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-H7BCoEYSZtVKwEPevacRonb5ZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaHe0oaQZzINiSRlRIBm5Zg0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-05 19:28
Vandaag 2 nieuwe achterbanden voor de marvel, ze waren echt op. De ene had 1.7mm de ander 1.9 mm.
Gekozen voor dezelfde merk band dit vanwege de km die ik er mee gereden hebt.
De garage kon niet geloven dat dit de 1e set banden waren.
De prijs ??? 356 euro voor 2 stuks.
De km. Stand 78.0000
Eind deze maand nog voor de servicebeurt bij van mossel, verder geen gekke dingen aan de auto, de range is nu rond 370 ipv 400 bij 100% accu.
Maar praktijd is heel anders,haha.
Ieder veel plezier met hun ev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

buutvrij schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:44:
Wel, na de flinke regen van afgelopen dagen toch even een gezinslid mee laten luisteren op de achterbank. Onder bij de deuren dus, rechts als je achter het stuur zit. Even op de kniejes gegaan en de dorpel bekeken. Daar blijken doppen in te zitten. Ik trok die in de buurt van het achterwiel er uit en.. ja hoor er klaterde een plas op straat. Kon nog een foto maken maar toen was het meeste er al uit. Ik vermoed dat het water bij de dakrails naar binnen komt. De binnenkant van de dop is ingesmeerd met soort van kit of gel. Hopelijk is de hele dorpel van binnen ook ingevet. Maandag VM even contacten.[Afbeelding]
Thanks voor de update! Altijd fijn voor de vindbaarheid in de toekomst mocht iemand anders er tegenaan lopen.

Anders dan de transparante stickers bij de voorportieren lijkt het dus niet alsof dit dopje ook verwijderd hoort te worden? Ik zal vanavond eens kijken onder onze 5.

Die ene, met die snor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 15:06
Ik heb zelf preventief 2 Pingi's in de auto liggen, tot nu toe werkt dat prima. Zo nu en dan alsnog beslagen ruiten, maar dan even de blower aan op Max en het is zo weg. (ZS EV 2020)

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Tjado schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:24:
[...]

Thanks voor de update! Altijd fijn voor de vindbaarheid in de toekomst mocht iemand anders er tegenaan lopen.

Anders dan de transparante stickers bij de voorportieren lijkt het dus niet alsof dit dopje ook verwijderd hoort te worden? Ik zal vanavond eens kijken onder onze 5.
Er zitten 4 doppen per dorpel geloof ik. Deze zijn niet bedoelt om permanent te verwijderen denk ik.
Dan zou vuil en vocht de dorpel van onderen kunnen infiltreren. Ze zitten er voor afwatering. Andere auto's hebben dit vaak ook. Het échte prbleem is natuurlijk hoe het water er in komt. Dat zal VM moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Even een vraag ik rij MG4 standard, maar de 4 blauwe lampen naast de laadpoort van de auto branden niet meer tijdens het laden. Wanneer horen deze te branden?

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. R. op 13-12-2024 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Mr. R. schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:59:
Even een vraag ik rij MG4 standard, maar de 4 blauwe lampen naast de laadpoort van de auto branden niet meer tijdens het laden. Wanneer horen deze te branden?
Heb een MG5 standaard. Als ik de laadpoort opendruk heb ik 4 blauw lampen ( of 3, 2, 1 lampen naar gelang de laadstatus) en als het laden daadwerkelijk begint worden die groen (knipperend).
Als de auto nog wel oplaadt is er niet zoveel aan de hand natuurlijk. Heb wel eens gelezen dat bij iemand de laadpoort is vervangen, maar die auto wilde ook niet meer opladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Ok nu iets raars meegemaakt. Ik heb nog steeds last van beslaande ruiten. Maar laatst had ik nog weinig stroom in de auto. En heb hem toen op eco gezet. Toen geen last meer? Ik dacht zal wel toeval zijn. Nu heb ik het een paar getest en elke x als ik hem in eco mode zet hem ik geen beslaande ruiten meer?!? Iemand enig idee? 🤣🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04:27
DoctorV64 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:19:
@olympusdenk Helaas geen foto kunnen maken van de werkbon gisteren. Ze waren even de auto kwijt bij VM, maar hij stond uiteindelijk aan de lader in de werkplaats.

Kijk even in deze tread, daar wordt ook gesproken over het moeten vervangen van de oude EVCC van ons model om de tesla update te laten werken. https://www.mgevs.com/thr...low-tesla-charging.17079/

De EVCC is sowieso vervangen omdat deze defect was, maar ik kon wel nog gewoon laden aan laadpalen (enkele equans punten in de wijk daar deed de lader het niet, volgens de medewerker van MG had dat ook te maken met de EVCC die defect was). In totaal moesten er 3 modules worden geüpdatet, sowieso de evcc.
Ik heb meteen ook een terugroepactie reparatie gehad voor de laadklep.

Ik ga dit weekend bij een tesla laadpunt laden.
@DoctorV64 @technopeuter was even benieuwd of het met oude ZS 2019 model al gelukt was om bij Tesla Supercharger te kunnen laden, en of de EVCC module nog vervangen/ geüpdatet is?

Hier loopt het nog met VM nog niet zo snel en ik was wel benieuwd of er iemand wél recent zijn oude ZS bij Tesla (op v2/v3 of v4 paal) heeft kunnen fastchargen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 23:25

DoctorV64

Cosmopoliet

30 oktober is de update en het vervangen van mijn EVCC gedaan. Daarna 1 keer een test gedaan bij Tesla Ridderkerk waar ik de befaamde "niet-geautoriseerd voertuig" melding kreeg.
Wel contact gehad met VM Rotterdam maar behalve dat het uitgevoerd was geen andere acties van hen gehad.
In november nog wel getest of snelladen functioneerde bij Fastned, wat gelukkig wel werkte.
Niet veel gereden de laatste periode, alleen geladen op straat (wat voor ons de enige manier is, geen oprit).
Dus nog niet naar Schiedam geweest om daar de Tesla laders te testen.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 18:52
Mijn private lease van de mg zs ev luxury 2019 loopt binnenkort af. Juni om precies te zijn. . Zijn er meer mensen met aflopende contracten.

Ik ben benieuwd of ik een overkoop aanbod van van Mossel ga krijgen en zo ja hoeveel ik dan kan verwachten. Als occasion zie ik ze nu staan voor 13k is dat een indicatie van de prijs die hun ervoor zouden willen hebben.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 22:10

rik

Ben ik ook wel benieuwd naar @1993jjohan , 13k is de auto wel waard lijkt me. Hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
rik schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:31:
Ben ik ook wel benieuwd naar @1993jjohan , 13k is de auto wel waard lijkt me. Hou ons op de hoogte :)
Zal ik doen.

Gezien feit dat de Tesla model 3 2019 nu massaal worden aangeboden op internet voor rond de 17k moeten ze met een mooie prijs komen. Anders leg ik liever een paar duizend extra neer voor een Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jra2k
Pech met de ZS EV. 2 dagen voor kerst was bij het heen en weer sturen opeens een duidelijk voelbare en hoorbare 'knik' aanwezig in het stuur, zonder enige aanleiding.

Bij het over keien drempels rijden rammelde het ook nog onder de stuurkolom. Toch nog de rit naar huis gemaakt en ik merkte op de snelweg dat het stuur 'zweverig' aanvoelde. Het sturen gaf dus geen direct reactie, maar later dan je zou willen.

Eenmaal thuis de wegenwacht gebeld, bleek dat er een lager in z'n geheel kapot/defect was, lag er helemaal uit. Conclusie; niet meer in rijden, veel te gevaarlijk.

Na veel heen en weer bellen tussen wegenwacht/autobedrijf en leasemaatschappij, moest de auto afgesleept worden. Deze staat nu bij de dealer en is pas 15 januari (!) aan de beurt voor een diagnose..... ;(

Geen indicatie kunnen krijgen wanneer deze weer terug is, want het is nog onduidelijk welk onderdeel of onderdelen er besteld moeten worden en/of deze snel leverbaar zijn.

Gelukkig hebben wij nog een auto....

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
jra2k schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:10:
Pech met de ZS EV. 2 dagen voor kerst was bij het heen en weer sturen opeens een duidelijk voelbare en hoorbare 'knik' aanwezig in het stuur, zonder enige aanleiding.

Bij het over keien drempels rijden rammelde het ook nog onder de stuurkolom. Toch nog de rit naar huis gemaakt en ik merkte op de snelweg dat het stuur 'zweverig' aanvoelde. Het sturen gaf dus geen direct reactie, maar later dan je zou willen.

Eenmaal thuis de wegenwacht gebeld, bleek dat er een lager in z'n geheel kapot/defect was, lag er helemaal uit. Conclusie; niet meer in rijden, veel te gevaarlijk.

Na veel heen en weer bellen tussen wegenwacht/autobedrijf en leasemaatschappij, moest de auto afgesleept worden. Deze staat nu bij de dealer en is pas 15 januari (!) aan de beurt voor een diagnose..... ;(

Geen indicatie kunnen krijgen wanneer deze weer terug is, want het is nog onduidelijk welk onderdeel of onderdelen er besteld moeten worden en/of deze snel leverbaar zijn.

15 Januari pas? Laat me raden het valt zeker onder de garantie, en dan nog geen leenauto krijgen ook zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
mrjixies schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 06:51:
[...]

15 Januari pas? Laat me raden het valt zeker onder de garantie, en dan nog geen leenauto krijgen ook zeker.
Klopt, garantie verhaal. En bij monde van de dealer “wie het eerst komt die het eerst maalt, dus u zult geduld moeten hebben”.

Leenauto is mogelijk maar omdat het een PL betreft betaal ik in mijn geval de eerste 2 dagen zelfs. De rest is voor rekening van de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-05 14:28
Ben ik weer lekker mee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whkTSJv8P7W-_a_jSTmCeOpaGlM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zFuzJbUIbWx9xGOBk8R3FZLu.jpg?f=user_large

Vrijdag is de auto voor een 72.000 km beurt geweest in Zwolle, en nu zit ik hier mee. Accu staat op 13.9v met rijden maar momenteel op 12.3v stil. Lijkt alsof hij niet meer wil laden.

Nu weet ik dat dit een bekend euvel is, maar ik kan het niet lekker terugvinden in het topic, morgen in elk geval terug naar de garage denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 14:04
zalkc schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:03:

Nu weet ik dat dit een bekend euvel is, maar ik kan het niet lekker terugvinden in het topic, morgen in elk geval terug naar de garage denk ik.
Bekend probleem? Ik heb dit gemist. Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem. Echter ik heb het geconstateerd na meer dan drie dagen stilstand. Dus mogelijk ook de melding gemist. Auto was volledig dood. Ik gaf de schuld aan de 12V-accu. Bij andere auto's in het verleden heb ik dit ook wel gehad dat na een jaar of twee de eerste accu het begaf. Dus ik dacht bij deze Marvel waarschijnlijk ook. In het verleden was de oorzaak accu berekend op de rand van zijn kunnen. Nieuwe accu, iets zwaarder en nooit meer een probleem. Dus ook nu weer een nieuwe accu erin en opgelost, was de gedachte. Echter accu gisteren geplaatst en dit werkte. Totdat ik de auto ging laden. Dit werkte niet. Geen enkele melding, maar de laadsnelheid bleef 0. Twee uur later gekeken: niets geladen en de spanning van de 12V-accu wel gedaald. Accu losgekoppeld zodat ook deze niet volledig leeg getrokken wordt.
Oorzaak? Geen idee. Geen melding niets. Op Internet heb ik niets kunnen vinden. In eerste instantie heb ik gedacht aan de App. Aangezien deze recent is aangepast (zonder een formele update). Het lijkt erop, dat meerdere gebruikers de app kunnen gebruiken en zoals bekend wordt bij ieder gebruik contact gezocht met de auto. Ik had al eerder gelezen dat de 12V-accu hierbij fors belast wordt. Ik heb deze functie nog niet geprobeerd maar heb wel een probleem een met het op spanning houden van de 12V-accu en het laden van de HV-accu werkt ook niet (in ieder geval AC-laden). Iemand een idee van de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k

Alles is gelukkig toch wat vlotter afgehandeld dan vooraf gemeld! Vandaag de auto alweer op kunnen halen bij de dealer. 8)
Er is een o.a. een kruiskoppeling vervangen en alles functioneert weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 28-05 18:36
Er staat me bij dat dit een bekend probleem is met de MG ZS. Op het forum mgevs.com heb ik ook regelmatig issues met de stuurkolom gezien. Ik dacht echter dat dit te maken had met een bepaalde pin of montage die afbrak. Dat zou dan weer wat anders zijn dan een defecte lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
eborn schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:10:
[...]

Er staat me bij dat dit een bekend probleem is met de MG ZS. Op het forum mgevs.com heb ik ook regelmatig issues met de stuurkolom gezien. Ik dacht echter dat dit te maken had met een bepaalde pin of montage die afbrak. Dat zou dan weer wat anders zijn dan een defecte lager.
Ik weet niet exact wat er allemaal is vervangen, wat ik wel weet is dat de boel nu weer goed werkt en aanvoelt :)
Zag inderdaad op het mgzsev forum dezelfde verhalen, in het filmpje in deze post hoor je hetzelfde geluid bij het sturen wat ik ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
Ik heb een MG in privé gekocht en vlak na aanschaf direct een defect gehad waarvoor ik twee keer moest terugkomen.

Heeft iemand wel eens meegemaakt na een garantie reparatie een betalingsherinnering te ontvangen van Van Mossel, dus zonder ooit nog maar het factuur(nummer) herder gezien te hebben? Het is geen schokkend bedrag (<€50) maar wel gek.

Dit is mijn eerste auto die ik rijd met garantie, het zou mij oprecht wel gek lijken (weet niet of dat gebruik is) dat ze dit bedrag mogelijk in rekening proberen brengen voor vervangend vervoer die dag? Had in ieder geval sjieker geweest dit vooraf mede te delen ook omdat de auto bij aankoop al defect was geraakt / eigen tijd en ongemak hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

olympusdenk schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:41:
Ik heb een MG in privé gekocht en vlak na aanschaf direct een defect gehad waarvoor ik twee keer moest terugkomen.

Heeft iemand wel eens meegemaakt na een garantie reparatie een betalingsherinnering te ontvangen van Van Mossel, dus zonder ooit nog maar het factuur(nummer) herder gezien te hebben? Het is geen schokkend bedrag (<€50) maar wel gek.

Dit is mijn eerste auto die ik rijd met garantie, het zou mij oprecht wel gek lijken (weet niet of dat gebruik is) dat ze dit bedrag mogelijk in rekening proberen brengen voor vervangend vervoer die dag? Had in ieder geval sjieker geweest dit vooraf mede te delen ook omdat de auto bij aankoop al defect was geraakt / eigen tijd en ongemak hieraan.
Wss autohuur ja, of staat er verder niets gespecificeerd? Ik rij via PL en vorig jaar had ik schade (buiten mijn schuld), ik heb recht op vervangend vervoer, maar in de kleiner lettertjes stond dat de eerste 24 uur voor eigen rekening zijn. Bedrag weer ik zo niet meer maar was onder de 50 euro ook

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

@-tom-562 Let op dat ook de kilometers van het vervangend vervoer worden meegenomen in de km metrage van je PL contract. Bij ons zorgde dat -8 maanden later- ervoor dat we tussentijds ineens een extra factuur kregen, omdat we over de (lineair) berekende kmstand zaten.

Dit bleek overigens allemaal wel conform contract te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door rik op 05-01-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
-tom-562 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:51:
[...]

Wss autohuur ja, of staat er verder niets gespecificeerd? Ik rij via PL en vorig jaar had ik schade (buiten mijn schuld), ik heb recht op vervangend vervoer, maar in de kleiner lettertjes stond dat de eerste 24 uur voor eigen rekening zijn. Bedrag weer ik zo niet meer maar was onder de 50 euro ook
Nee verder nergens gespecificeerd of meegekregen bij ophalen bij VM en heb dus ook geen leasecontract of iets dergelijks, ga in elk geval wel de factuur nog even opvragen maar enige wat kreeg was dus ook meteen een betalingsherinnering (!).

Goed om even te weten dat het hoogstwaarschijnlijk vervangend vervoer is wat ze in rekening willen brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magiel
olympusdenk schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:41:

Ja. Afgelopen april (2024) jaarbeurt gehad en wat kleine dingen laten doen (zomerbanden erop, airco bijvullen). Geen factuur gehad. Wel stipt 30 dagen later een betalingsherinnering. Ik heb meerdere keren gebeld en meerdere keren emails gestuurd. Tot op de dag van vandaag wacht ik nog op de factuur. Laatste wat ik hoorde in mei 2024 is dat de betalingsherinnering is "gepauzeerd" totdat ik de factuur heb gehad. Maar de factuur sturen ze maar niet, en ook geen vervolg op de betalingsherinnering. Ik begrijp er niks van. Volgende onderhoudsbeurt komt er al weer bijna aan. We zullen zien wat ze dan zeggen ...

* magiel baalt er wel van dat er geen andere dealer/garage is in NL om naartoe te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door magiel op 05-01-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
magiel schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:55:
[...]

Ja. Afgelopen april (2024) jaarbeurt gehad en wat kleine dingen laten doen (zomerbanden erop, airco bijvullen). Geen factuur gehad. Wel stipt 30 dagen later een betalingsherinnering. Ik heb meerdere keren gebeld en meerdere keren emails gestuurd. Tot op de dag van vandaag wacht ik nog op de factuur. Laatste wat ik hoorde in mei 2024 is dat de betalingsherinnering is "gepauzeerd" totdat ik de factuur heb gehad. Maar de factuur sturen ze maar niet, en ook geen vervolg op de betalingsherinnering. Ik begrijp er niks van. Volgende onderhoudsbeurt komt er al weer bijna aan. We zullen zien wat ze dan zeggen ...

* magiel baalt er wel van dat er geen andere dealer/garage is in NL om naartoe te gaan.
Ik heb ook gebeld en lijkt dat ze er hier in de bovenhoek van Nederland strakker op zitten, uiteindelijk na het zien van deze factuur bevestigde dit mijn vermoeden het was €30 + nog btw voor vervangend vervoer.
Wel frapant ga ook geen stennis schoppen voor paar tientjes, maar weet wel dat ik volgend garage bezoek ook bij garantie afhandeling vooraf bespreek voor overleg over alle kosten. Als ik de factuur zag had het een vrij dure geworden als ik ipv naar huis naar mijn werk was gereden (max 100km vrij).

[ Voor 4% gewijzigd door olympusdenk op 08-01-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

FWIW: Bij de stuurkolom terugroepactie destijds heb ik gratis vervangend vervoer gekregen, zonder dat ik daarom heb hoeven vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik was onze verzekeringen eens aan het nalopen en zag tot mijn verbazing dat mijn huidige verzekeraar Promovendum geen MG's (en BYD, Aiways, Honggqi, Xpeng, Lynk & Co of Lotus) meer accepteert. Reden is dat er 'nauwelijks aan onderdelen is te komen' en 'dat niet altijd alle informatie beschikbaar is om de auto te herstellen.' De redenatie is dan dat als je 'dan een keer pech, of heb je schade, dan zorgt dat voor lange hersteltijd en vaak ook hoge kosten.'
Ik was toch al van plan over te stappen, maar nu al helemaal. Bijzonder dat ze me hiervan niet op de hoogte hebben gebracht gedurende de looptijd van onze verzekering. Hopelijk rij ik (tot die tijd) geen schade....

Bron: https://www.promovendum.n...uto-bij-jullie-verzekeren

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Freekers schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:16:
Ik was onze verzekeringen eens aan het nalopen en zag tot mijn verbazing dat mijn huidige verzekeraar Promovendum geen MG's (en BYD, Aiways, Honggqi, Xpeng, Lynk & Co of Lotus) meer accepteert. Reden is dat er 'nauwelijks aan onderdelen is te komen' en 'dat niet altijd alle informatie beschikbaar is om de auto te herstellen.' De redenatie is dan dat als je 'dan een keer pech, of heb je schade, dan zorgt dat voor lange hersteltijd en vaak ook hoge kosten.'
Ik was toch al van plan over te stappen, maar nu al helemaal. Bijzonder dat ze me hiervan niet op de hoogte hebben gebracht gedurende de looptijd van onze verzekering. Hopelijk rij ik (tot die tijd) geen schade....

Ah, daar komen ze dus nu ook mee in Nederland. In de UK was dit vorig jaar al aan de gang.. premies die ineens flink stegen, met dezelfde argumentatie (en opzich wat van te zeggen vanuit het oogpunt van de verzekeringsmaatschappij).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:06

Zorian

What the fox?

Volgens mij heeft mijn MG ZS EV door dat hij de 30e aan de beurt is voor onderhoud (rij al 3 maanden rond met service vehicle immediately maar er was geen plek eerder) want krijg opeens allemaal vage storingen.
De linkerspiegel klapt bijvoorbeeld niet in als ik de auto vergrendel, maar de rechter wel(???).
Ook heeft de regensensor er zin in, bij droge ramen gaat ie opeens aan soms. Of hij is veel te enthousiast en gaat vol gas wapperen bij een beetje miezeren/druppelen.
Het licht in het MG logo op de oplaadklep doet ook niks meer tijdens het laden, maar dit schijnt een bekend probleem te wezen (iets met afgebroken contactpunten).

Als iemand een idee heeft hoe ik voortijdig de spiegelklapfunctie kan fixen zou het fijn wezen, want ik weet daarmee of de auto op slot zit van een afstandje. :) Heb al geprobeerd ze even handmatig te klappen met het pookje, dat werkt wel dus het motortje werkt in elk geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 11-01-2025 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:09
1993jjohan schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:59:
Mijn private lease van de mg zs ev luxury 2019 loopt binnenkort af. Juni om precies te zijn. . Zijn er meer mensen met aflopende contracten.

Ik ben benieuwd of ik een overkoop aanbod van van Mossel ga krijgen en zo ja hoeveel ik dan kan verwachten. Als occasion zie ik ze nu staan voor 13k is dat een indicatie van de prijs die hun ervoor zouden willen hebben.?
Er is geen autodealer die de MG ZS EV wil inruilen, ding is niet te verkopen.
Ik heb al meerdere afwijzingen gekregen, dit is de schuld van v Mossel die gewoon er zoveel online heeft staan dat v/a verpest is. De prijs zal hierdoor best zakken.

Ik heb de auto zakelijk en boekhouder deed hem voor weinig naar prive zei hij. Door alle afwijzingen lijkt het me nog redelijk ook! Ik twijfel enorm of ik door blijf rijden of inruil voor een Model3lr

Verzekering: Door de beperkte beschikbaarheid van onderdelen voor dit automerk, kan bij schade de reparatie helaas erg lang duren. Daarom verzekeren wij deze auto momenteel nog niet. dit is dus voor een auto die al 5 jaar leverbaar is...

[ Voor 11% gewijzigd door technopeuter op 12-01-2025 13:31 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
technopeuter schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:30:
[...]

Ik heb al meerdere afwijzingen gekregen, dit is de schuld van v Mossel die gewoon er zoveel online heeft staan dat v/a verpest is. De prijs zal hierdoor best zakken.

Ik heb de auto zakelijk en boekhouder deed hem voor weinig naar prive zei hij. Door alle afwijzingen lijkt het me nog redelijk ook! Ik twijfel enorm of ik door blijf rijden of inruil voor een Model3lr
Dat klinkt niet goed voor degene die hem gekocht hadden. En ben bang dat dit alleen maar erger gaat worden. Ze zijn de hele zomer van 2020 als warmte broodjes verkocht door de Sepp subsidie die toen net starte en van Mossel verdubbelde. Zeker de private lease contracten lopen straks allemaal tegelijkertijd af.

Model 3 heeft hetzelfde probleem natuurlijk. Maar hoewel ik mijn mg nog steeds prima vind rijden. Als ik kan kiezen tussen een ZS voor 12k en een model 3 sr voor 15 k heb ik de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
1993jjohan schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:00:
[...]

Dat klinkt niet goed voor degene die hem gekocht hadden. En ben bang dat dit alleen maar erger gaat worden. Ze zijn de hele zomer van 2020 als warmte broodjes verkocht door de Sepp subsidie die toen net starte en van Mossel verdubbelde. Zeker de private lease contracten lopen straks allemaal tegelijkertijd af.

Model 3 heeft hetzelfde probleem natuurlijk. Maar hoewel ik mijn mg nog steeds prima vind rijden. Als ik kan kiezen tussen een ZS voor 12k en een model 3 sr voor 15 k heb ik de keuze snel gemaakt.
Keuze is ook of je over 2 jaar 400 euro méér Wegenbelasting wil betalen voor die paar keer dat je minder hoeft te snelladen.
Wil je een Tesla waar Elon elke seconde met je kan meekijken en/of je auto politiek kan inzetten?

De auto voldoet bij mij aan de 90% behoefte (woon-werk) en voor 8% (vakantie) heb ik een camper en die laatste 2% verwen ik mezelf en kinderen altijd door tijdens het laden te gaan eten.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:06

Zorian

What the fox?

Zorian schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:22:
Volgens mij heeft mijn MG ZS EV door dat hij de 30e aan de beurt is voor onderhoud (rij al 3 maanden rond met service vehicle immediately maar er was geen plek eerder) want krijg opeens allemaal vage storingen.
De linkerspiegel klapt bijvoorbeeld niet in als ik de auto vergrendel, maar de rechter wel(???).
Ook heeft de regensensor er zin in, bij droge ramen gaat ie opeens aan soms. Of hij is veel te enthousiast en gaat vol gas wapperen bij een beetje miezeren/druppelen.
Het licht in het MG logo op de oplaadklep doet ook niks meer tijdens het laden, maar dit schijnt een bekend probleem te wezen (iets met afgebroken contactpunten).

Als iemand een idee heeft hoe ik voortijdig de spiegelklapfunctie kan fixen zou het fijn wezen, want ik weet daarmee of de auto op slot zit van een afstandje. :) Heb al geprobeerd ze even handmatig te klappen met het pookje, dat werkt wel dus het motortje werkt in elk geval.
Helaas, de spiegel klapt nu helemaal niet meer in. Defect dus.

Starten van de auto begint ook grappig te doen. Hij gaat op oranje lampje in de knop ondanks rem goed ingetrapt. Nog een keer en ik krijg HV Battery Shut Off. Bij de 3e keer drukken gaat hij wel aan met moeite (duurt lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 09:01
Hier 2020 MG ZS EV, normaal gebruik ik onze laadpaal. Maar vandaag de Vattenfall paal in de buurt aangesloten. Nu gaat het thuis al langzaam (+-3,6kw) maar bij deze paal lijkt het zelfs maar de helft daarvan te zijn. Is dat ook jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 14:04
Reden is dat er 'nauwelijks aan onderdelen is te komen' en 'dat niet altijd alle informatie beschikbaar is om de auto te herstellen.
Al geconstateerd? Op de site van MG staat de Marvel niet meer als model genoemd. Deze is uit het assortiment van MG gehaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

errox schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:13:
Hier 2020 MG ZS EV, normaal gebruik ik onze laadpaal. Maar vandaag de Vattenfall paal in de buurt aangesloten. Nu gaat het thuis al langzaam (+-3,6kw) maar bij deze paal lijkt het zelfs maar de helft daarvan te zijn. Is dat ook jullie ervaring?
Stond er een 2e auto?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magiel

ik zit (zat) bij inshared en die gooiden er 20 euro/maand bij op, met een of ander wazig verhaal over dat de auto per abuis als ICE stond geregistreerd in hun systeem. Geen idee waarom ze niet gewoon van de RDW inlezen
[message]inShared[/message]
Waarom dan specifiek mijn Autoverzekering?
We hebben het even voor u uitgezocht en zien dat u een elektrische auto bij ons verzekerd heeft. Door een data issue uit het verleden hadden we uw auto in ons systeem geregistreerd als een benzine auto. Dat hebben we nu al even geleden opgelost, maar het gevolg daarvan is dat u wel vanaf 26 december 2024 een hogere premie gaat betalen. Dit komt omdat de schadelast van elektrische auto's vaak hoger zijn dan die van benzine auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
Ja dat wel, doet ‘ie dan de helft van maximaal vermogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

errox schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:48:
[...]

Ja dat wel, doet ‘ie dan de helft van maximaal vermogen?
Yes, daar kwam ik met mijn MG4 ook achter :P (volgens mij wel een beetje afhankelijk per laadpaal)

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 13-01-2025 22:12 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag voor het eerst een Isofix-stoeltje in de Marvel R geplaatst. Dat was een flinke uitdaging en totaal niet "klik en klaar" zoals je zou verwachten. Blijkbaar had iemand bij MG/SAIC het briljante idee om de Isofix-beugels te bekleden (!) met stof. Hierdoor voldoen de afmetingen van de Isofix-beugels niet meer aan de standaard, waardoor een stoeltje niet vast klikt.

Gelukkig zit die stof alleen vast met klittenband, maar je moet behoorlijk diep in het Isofix-gat gaan prutsen met twee vingers om dat strakke klittenband los te krijgen. Pas dan ligt het ijzer van de beugels bloot. Wie heeft dit bedacht? Gelukkig herinnerde ik me dit van de video van Tesla Bjorn. Zonder die tip had ik het nooit voor elkaar gekregen. (Zie onderstaande video vanaf 6:57.)

RonaldABC schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:31:
[...]

Al geconstateerd? Op de site van MG staat de Marvel niet meer als model genoemd. Deze is uit het assortiment van MG gehaald?
Nee, zelf geen last van gehad. Was enkel een quote van Promovendum.

De Marvel R staat waarschijnlijk slechts tijdelijk niet meer op site, omdat er een facelift/nieuwe versie in aantocht is, zie: https://www.autoweek.nl/a...uwe-mg-marvel-r-electric/
magiel schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:00:
ik zit (zat) bij inshared en die gooiden er 20 euro/maand bij op, met een of ander wazig verhaal over dat de auto per abuis als ICE stond geregistreerd in hun systeem. Geen idee waarom ze niet gewoon van de RDW inlezen
Tjonge jonge, wat een wazig verhaal idd.. als ze zoiets basaals als dit al niet op orde hebben, dan ga je je haast afvragen wat nog meer niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• errox
-tom-562 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:11:
[...]

Yes, daar kwam ik met mijn MG4 ook achter :P (volgens mij wel een beetje afhankelijk per laadpaal)
Hmm zal eens testen bij een andere paal in de buurt waar nooit iemand staat :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
-tom-562 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:11:
[...]

Een standaard laadpaal aan de straat met twee laadpunten is afgezekerd op 3x32A. Dus 22 kW omgerekend.
Deze moet 11 kW per laadpunt kunnen leveren bij drie fasen en 3,6 kW bij 1 fase.

Ik zie geen technische reden waarom een MG ineens aan een straatpaal met zo weinig snelheid laadt (behalve dan aan het einde van de laadcurve uiteraard).

Ik haal met mijn MG5 (wel drie fasen) vrijwel altijd rond de 9,5 tot 10 kW tijdens het grootste deel van de laadsessie. Dat zijn palen van Vattenfall en Allego. Is ook niet de maximale 11 kW maar goed, ik leef ermee ;-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Barre73 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:02:
[...]

Een standaard laadpaal aan de straat met twee laadpunten is afgezekerd op 3x32A. Dus 22 kW omgerekend.
Deze moet 11 kW per laadpunt kunnen leveren bij drie fasen en 3,6 kW bij 1 fase.

Ik zie geen technische reden waarom een MG ineens aan een straatpaal met zo weinig snelheid laadt (behalve dan aan het einde van de laadcurve uiteraard).

Ik haal met mijn MG5 (wel drie fasen) vrijwel altijd rond de 9,5 tot 10 kW tijdens het grootste deel van de laadsessie. Dat zijn palen van Vattenfall en Allego. Is ook niet de maximale 11 kW maar goed, ik leef ermee ;-)
Geen idee hoe het kan, maar ik heb al meerdere keren meegemaakt dat mijn MG4 maar met ~1,7/1,8kW laadde als er een andere auto aan een Vattenfall paal stond. Als de auto weg was (tijdens die laadsessie) ging de snelheid weer omhoog

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 09:09
Prijzen lijken verlaagd te zijn van alle MG's. Mogelijk i.v.m. importheffingen?

Volgens mgmotor.eu:

MG ZS EV Comfort Standard Range vanaf e 25.150,-
MG ZS EV Luxury Standard Range vanaf e 27.750,-
MG ZS EV Comfort Long Range vanaf e 29.450,-
MG ZS EV Luxury Long Range vanaf e 32.050,-

MG4 Standard vanaf e 23.785,-
MG4 Comfort vanaf e 29.700,-
MG4 Luxury vanaf e 30.700,-
MG4 Trophy Extended Range vanaf e 34.100,-
MG4 XPOWER vanaf e 34.450,-

MG5 Comfort Standard Range vanaf e 25.150,-
MG5 Comfort Long Range vanaf e 28.150,-
MG5 Luxury Standard Range vanaf e 26.650,-
MG5 Luxury Long Range vanaf e 29.650,-

MG Marvel R lijkt uit assortiment gehaald te zijn
MG ZS heeft nu ook een HEV+ model

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
matthewtje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:42:

Volgens mgmotor.eu:

Wat? Mijn MG5 comfort SR kostte ruim 35K in dec 2023. Weliswaar met een meerprijs voor de rode lak maar dit is wel heel veel lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
technopeuter schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:30:
[...]

[….]
Ik heb toevallig vandaag even gekeken en tot mijn verbazing is een zelfde uitvoering als die ik 3 maanden geleden voor €15000 heb gekocht nu onder de tienduizend gedoken, is zelfs nog Luxury editie gaan nu al voor €9900 https://www.marktplaats.n...wh-9-900-netto-pano-leder

Persoonlijk ben ik nog steeds tevreden met mijn aankoop en ben ik van plan mijn ZS minimaal de subsidie periode (€2000 subsidie is naar rato minimaal 24 maanden) schat ik flink wat kilometers te maken. Over verzekering lees ik hier ook, is hier all-risk verzekerd zonder problemen bij Nh1816.

Ben wel benieuwd mocht de auto niet rijbaar raken en lang wachten zou zijn op onderdelen, zou vervangend vervoer dan ook neem ik aan onder garantie vallen? Want €37/dag tarief voor huurauto tikt anders ook best aan (zie ook eerdere post hierover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrjixies
matthewtje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:42:

Volgens mgmotor.eu:

Dit kan toch niet waar zijn??? Ik heb mijn MG ZS EV Luxury Long Range, voor anderhalf jaar terug nog gekocht voor 42500??? Dus nu 10.000 er af? Als de btw er af gaat de importheffingen en dan nog de marge voor de dealer, worden ze volgens mij met extreem verlies verkocht???

Mocht dit echt waar zijn dan is het vertrouwen in dit merk voor mij totaal weg, en zal ik zeker nooit meer een mg kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:27
Mooi klote voor de restwaarde, lijkt tesla wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

Rdyksman schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:45:
Mooi klote voor de restwaarde, lijkt tesla wel
Als je een auto nieuw koopt voor de mogelijke restwaarde doe je het überhaupt al verkeeerd. Je mag 50% inleveren het moment dat je bij de dealer wegrijd.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Over de prijzen, MG 4 kost in China zelf ca. €12000 voor de goedkoopste, dus reken maar uit, ze verdienen er na de prijsdaling dus dik op in Europa.
Nieuwe ZS EV gaat daar max €20.000 kosten.

Als de Chinezen echt komen dan zijn de Europese autobouwers weg, denk dat alleen Tesla het aankan

[ Voor 32% gewijzigd door technopeuter op 20-01-2025 22:20 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Ik heb even rondgekeken op marktplaats. Ze gaan echt bij van mossel voor die prijs nu weg. Echt ongeloofelijk. Wat betreft restwaarde ja dit hou ik wel een beetje in gedachten als ik de auto over 4 a 5 jaar weer inruil voor een ander.

Op deze manier is de verliespost wel heel groot. Ik vind het een fijne auto maar het merk heeft compleet voor mij afgedaan en zal dan ook nooit meer een mg aanschaffen.

Voor wie interesse heeft sla je slag nu zou ik zeggen. Ik veel meer zullen ze hopelijk niet meer zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

technopeuter schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:17:
Over de prijzen, MG 4 kost in China zelf ca. €12000 voor de goedkoopste, dus reken maar uit, ze verdienen er na de prijsdaling dus dik op in Europa.
Nieuwe ZS EV gaat daar max €20.000 kosten.

Als de Chinezen echt komen dan zijn de Europese autobouwers weg, denk dat alleen Tesla het aankan
Tesla gooit er net weer een verhoging op omdat ze blijkbaar toch niet zo goedkoop kunnen produceren en met de dalende verkopen verlies aan het draaien zijn

Ik vind de redenatie wel hilarisch trouwens. Je gaat een ander, duurder, merk nemen voortaan omdat dat merk hun auto's wel blijvend te duur blijft verkopen zodat jouw restwaarde ietsjes meer is.

[ Voor 14% gewijzigd door Bezulba op 24-01-2025 08:59 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Maar dat is toch ook een beetje een risico wat je zelf neemt. MG is een nieuwe speler, het was/is maar de vraag wat de restwaarde is over een X aantal jaar. Afhankelijk van hoe hard de prijs daalt en hoe tevreden ik ben over mijn private lease MG4, zou ik best willen overwegen om er uiteindelijk eentje zelf aan te schaffen.
Als ik zie dat je nu de eerste generatie ZS al voor 11/12k kunt kopen, dan ben ik benieuwd wat een MG4 over een jaar of 2 kost 2e hands. Als het vergelijkbare prijzen zijn voor een Luxury of Trophy Extended Range, dan wil ik het best overwegen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oomenit
  • Laatst online: 00:00
mrjixies schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:53:
Ik heb even rondgekeken op marktplaats. Ze gaan echt bij van mossel voor die prijs nu weg. Echt ongeloofelijk. Wat betreft restwaarde ja dit hou ik wel een beetje in gedachten als ik de auto over 4 a 5 jaar weer inruil voor een ander.

Op deze manier is de verliespost wel heel groot. Ik vind het een fijne auto maar het merk heeft compleet voor mij afgedaan en zal dan ook nooit meer een mg aanschaffen.

Voor wie interesse heeft sla je slag nu zou ik zeggen. Ik veel meer zullen ze hopelijk niet meer zakken.
Wij zitten juist in het tegenovergestelde schuitje. Wij zoeken nu een tweede auto voor erbij, die niet zoveel kilometers gaat maken als onze eerste.

Dan is een MG ZS EV uit 2019/2020 voor 13/14K eigenlijk juist een fijne auto om te shortlisten. Alle minpunten die ik tot nu toe lees op de forums en zie op Youtube, valt prima mee te leven. Al helemaal bij een tweede auto. En dan als klap op de vuurpijl zelfs nog accu- en fabrieksgarantie op de auto.

Dat maakt de auto nu wel heel erg interessant :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
oomenit schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:31:
[...]

Wij zitten juist in het tegenovergestelde schuitje. Wij zoeken nu een tweede auto voor erbij, die niet zoveel kilometers gaat maken als onze eerste.

Dan is een MG ZS EV uit 2019/2020 voor 13/14K eigenlijk juist een fijne auto om te shortlisten. Alle minpunten die ik tot nu toe lees op de forums en zie op Youtube, valt prima mee te leven. Al helemaal bij een tweede auto. En dan als klap op de vuurpijl zelfs nog accu- en fabrieksgarantie op de auto.

Als 2de auto meer dan prima auto. Ik heb heb alleen als "1ste" auto en dan is het wat onpraktischer met de paar lange ritten.
Denk dat ik hem dit jaar dus ook ga verkopen of inruilen. Dus als je interesse hebt kun je altijd komen kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:24
oomenit schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:31:
[...]

Ben dan altijd wel benieuwd hoe de accu dan nog is.
1) zie weleens dat ze op fotos niet laten zien. Hoeveel die is opgeladen en hoeveel km je dan ermee kunt rijden.
2) staat bijna nergens bij de SoH %
3) 9-10 keer als ik een verkoper vraag naar de SoH. Krijg ik geen reactie of een smoesje en zelfs weleens we hebben de apparatuur niet om het uit te lezen.

Waar het vaker wel bij staat dan is die 85-91% zelfs 1 keer 75.000 op de teller met 78% SoH

MG zs ev 1ste gen zijn leuk geprijsd alleen die accu. Voelt voor mij als een risico.

Zou graag een MG ZS gen 1 of 2 willen hebben. Maar wacht nog even af wat 2025 en eventueel 2026 gaat doen met de. Prijzen van EV autos

Zelf zat ik ook nog te kijken naar 2019 modellen kia e niro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olympusdenk
blitzah schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:07:
[...]

1) zie weleens dat ze op fotos niet laten zien. Hoeveel die is opgeladen en hoeveel km je dan ermee kunt rijden.
Voordat ik mijn ZS heb gekocht heb ik onderzoek gedaan, op YouTube reviews gekeken en Claude AI wat gespart. In video’s werd aangegeven dat de zogenaamde Guess-O-Meter erg betrouwbaar range berekent. Ik had zelf 215km wat natuurlijk seizoensgebonden is (september toen) inmiddels 180km range en prima realistisch rijdt er altijd mee naar kantoor (120km heen, laden, 120km terug zonder snelladen) met nog genoeg range over.

Ik heb specifiek een MG ZS bouwjaar 2020 augustus met 76.000km gekocht, in de overweging heb ik meegenomen financiële zekerheid tijdens het gebruik nog accu en auto zelf nog binnen garantie zit. Inmiddels 83.000km en merk dat de GoM het bereikbaar realistisch nog maar paar % redelijk kloppend qua berekening is afgenomen. Naar mijn idee is range indicatie een goede leidraad tijdens de proefrit :)

[ Voor 3% gewijzigd door olympusdenk op 28-01-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
olympusdenk schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:23:
[...]

Voordat ik mijn ZS heb gekocht heb ik onderzoek gedaan, op YouTube reviews gekeken en Claude AI wat gespart. In video’s werd aangegeven dat de zogenaamde Guess-O-Meter erg betrouwbaar range berekent. Ik had zelf 215km wat natuurlijk seizoensgebonden is (september toen) inmiddels 180km range en prima realistisch rijdt er altijd mee naar kantoor (120km heen, laden, 120km terug zonder snelladen) met nog genoeg range over.

Ik heb specifiek een MG ZS bouwjaar 2020 augustus met 76.000km gekocht, in de overweging heb ik meegenomen financiële zekerheid tijdens het gebruik nog accu en auto zelf nog binnen garantie zit. Inmiddels 83.000km en merk dat de GoM het bereikbaar realistisch nog maar paar % redelijk kloppend qua berekening is afgenomen. Naar mijn idee is range indicatie een goede leidraad tijdens de proefrit :)
Praktijk is wel dat de range indicatie tijdens een proefrit niet snel zal bijstellen, en dus heel erg afhankelijk is van hoe de vorige berijders hebben gereden. Er zit nogal een verschil in verbruik met korte/lange ritten en snelle of rustige ritten, waardoor ook de range indicatie sterk zal wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
matthewtje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:45:
[...]

Praktijk is wel dat de range indicatie tijdens een proefrit niet snel zal bijstellen, en dus heel erg afhankelijk is van hoe de vorige berijders hebben gereden. Er zit nogal een verschil in verbruik met korte/lange ritten en snelle of rustige ritten, waardoor ook de range indicatie sterk zal wijzigen.
ter aanvulling daar op ... als ik rijd als een taxi-chauffeur is m'n verbruik zo'n 20% hoger dan wanneer ik rijd als m'n opa reed. Dat zal je zoals @matthewtje zegt inderdaad niet terugzien in de bereikindicator tijdens een korte rit omdat deze met langdurige gemiddelden werkt.

* magiel denkt achteraf dat opa geen goed voorbeeld is. 50 in z'n 2, optrekken tot 7000 rpm, en gas geven tot er hard geremd moet worden. Idee was denk ik wel duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door magiel op 28-01-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-05 11:03
Zijn er ervaringen om met de mg5 naar zuid Frankrijk te rijden? Max 1000km per dag. Of is dat echt geen doen? Gezien de aktieprijs ben ik wel geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Masterchiev schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:44:
Zijn er ervaringen om met de mg5 naar zuid Frankrijk te rijden? Max 1000km per dag. Of is dat echt geen doen? Gezien de aktieprijs ben ik wel geïnteresseerd.
Dat heb ik 2x gedaan, een keer naar noord spanje zelfs. Buiten het hoogseizoen, dat wel, maar dus nergens hoeven wachten. Veel in-aanbouw-zijnde laadpleinen gezien. Snelladen op de snelweg geen problemen mee gehad maar je moet wel even goed plannen. Enkele stukken heb (had) je 150km geen snellader aan de snelweg. Ook naar 2x naar Salzburg geweest, Stuttgard, en Kopenhagen. Eigenlijk nergens nachtmerrie-ervaringen gehad die niet aan mij lagen.

M'n vriendin was wel boos toen ik de laadpas kwijt was - maar met een ICE kun je ook je pinpas kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 19:17
Even uitzoeken welke apps je moet hebben (abrp en chargemap) e nwelke laadpassen (shell recharge) en waar ongeveer op de route je snelladers hebt staan. Maar is prima te doen, ik heb het al 3x gedaan met een MG ZS Standard Range en 2 kinderen van 6 en 4, tot in Zuid-Frankrijk. Iets vaker stoppen dan met een benzinewagen, ongeveer elke anderhalf tot twee uur. Maar eerlijk gezegd, na ongeveer anderhalf uur beginnen de kinderen toch te jengelen en moeten ze plassen, dus eigenlijk komt het qua timing best goed uit. En je komt veel uitgeruster aan op je bestemming. Er is een heel topic op Tweakers over lange ritten met EV's, vind je zeker ook heel wat informate.

[ Voor 8% gewijzigd door marvel27 op 28-01-2025 16:35 ]

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
matthewtje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:45:
[...]

Ik snap je afweging, natuurlijk wordt de range aangepast op je rijgedrag dit ondervind ik ook als ik net iets te laat nog snel kids moet afdroppen. In verhouding als ik de volgende dag de snelweg opga en cruise control 100km/h dan klopt de range na kwartier/half uur al aangepast of hoe ik op dat moment rijdt. Dat moet haalbaar zijn bij het uitproberen van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Ik hang met de MG5 in het buitenland eigelijk alleen aan de superchargers van Tesla, d.w.z tijdens de reis. Op bestemming gewoon lokaal laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
Gevraagd aan een bedrijf die een MG verkoopt. Wat is de SoH%?

Antwoord:
MG ZS is inderdaad nog beschikbaar en u bent van harte welkom om deze in de showroom te komen bekijken. De SOH test doen wij altijd nadat we een akkoord hebben en dat doen we dan op voorbehoud van het percentage. Deze valt bijna altijd tussen de 80% en de 95%. Dat is voor een tweedehands elektrische auto gewoon goed. Er moet namelijk speciaal een afspraak bij de dealer hiervoor gemaakt worden, dan is het makkelijker om het na de verkoop te doen.

Daarop geantwoord dat ik dan verder ga kijken. Ga geen 2 en half uur heen en 2 en half uur terug rijden voor niks…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27
blitzah schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:23:

Antwoord:
MG ZS is inderdaad nog beschikbaar en u bent van harte welkom om deze in de showroom te komen bekijken. De SOH test doen wij altijd nadat we een akkoord hebben en dat doen we dan op voorbehoud van het percentage. Deze valt bijna altijd tussen de 80% en de 95%. Dat is voor een tweedehands elektrische auto gewoon goed. Er moet namelijk speciaal een afspraak bij de dealer hiervoor gemaakt worden, dan is het makkelijker om het na de verkoop te doen.

Daarop geantwoord dat ik dan verder ga kijken. Ga geen 2 en half uur heen en 2 en half uur terug rijden voor niks…
95% van de dealers kijken er niet naar. De auto doet het, even een emmertje sop en de verkoop in. Zeker bij Van Mossel. De technische staat checken kost geld en dat doen ze liever als iemand een krabbel zet en er voor betaald.

Ik ben zelf bij 4 MG's ZS Gen1 gaan kijken. Van 96% tot 79% SoH.
Mocht je in de buurt iets vinden, lees je even in op MG fora. Er is zijn OBD2 apps die je met een Bluetooth dongle kunt gebruiken om uit te lezen, alhoewel een dealer daar niet happig op is.

Check ook even RDW Obi en vooral Finnik. Dat zegt op voorhand iets over aantal eigenaren. Net als de Model 3's vaak voormalig lease

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
blitzah schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:23:

Antwoord:

Toen ik de mijne kocht ook gevraagd om een SOH en die ook gekregen. Wat 100% toen (2022)
Als iemand mijn auto zou willen kopen dan zou ik dit idd wel na willen kijken weer. Ben ook wel benieuwd. Vermoed niet dat er veel vanaf is gegaan aangezien ik bijna nooit aan een snellader heb gestaan en netjes omga met opladen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
Griffin2k schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:37:
[...]

95% van de dealers kijken er niet naar. De auto doet het, even een emmertje sop en de verkoop in. Zeker bij Van Mossel. De technische staat checken kost geld en dat doen ze liever als iemand een krabbel zet en er voor betaald.

Ik ben zelf bij 4 MG's ZS Gen1 gaan kijken. Van 96% tot 79% SoH.
Mocht je in de buurt iets vinden, lees je even in op MG fora. Er is zijn OBD2 apps die je met een Bluetooth dongle kunt gebruiken om uit te lezen, alhoewel een dealer daar niet happig op is.

Check ook even RDW Obi en vooral Finnik. Dat zegt op voorhand iets over aantal eigenaren. Net als de Model 3's vaak voormalig lease
De advertenties waarbij SoH bij staat is dan rond de 90-95%.

Snap best. ( als verkoop techniek) als het % laag is zoals 80%. Dat ze dat niet bij de advertentie neerzetten.

Alleen als ze bij de klanten die ernaar vragen eigenlijk geen moeite voor willen doen. Aangezien dit toch een belangrijk punt is. Dan is dit al een redflag voor mij.

Lijkt me dan ook als je er niet naar vraagt krijg je ook het ook niet te weten.

Via BT dongle had ik al iets over gelezen. Ga ik zeker doen als het om een auto hier in de buurt gaat.

ik wacht wel nog af 2025/2026 wat de prijzen gaan doen van de MG ZS EV gen 2 en MG 5. Prijzen zullen wel nog gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die facelift is technisch gezien wel beter. Zeker de long range, flinke accu en redelijk snellaad vermogen.
Ik vind de facelift versie alleen minder mooi dan de pre-facelift versie

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
-tom-562 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:08:
Die facelift is technisch gezien wel beter. Zeker de long range, flinke accu en redelijk snellaad vermogen.
Ik vind de facelift versie alleen minder mooi dan de pre-facelift versie
Klopt ik vind de facelift versies ook minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Vandaag nieuw proefritje gemaakt in een 2020-versie van de MG ZS EV maar ik was positief verrast over het rijden.

Stukje van 30km gereden, snelweg 100/105 en binnendoor stad, stoplichten en wat 70km wegen. Met efficiency-mode die ik stiekem heel fijn vind.

Boordcomputer kwam uit op gemiddelde van 17kW met buiten 5 graden en droog. Als dat met deze temperatuur kan (ja ok wel met wat zon) dan zal de zomer wellicht nog ietsje begunstiger zijn.

Is dit een gelukstreffer? Of als je er rekening mee houdt het te verwachten verbruik?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Ik heb nu sinds een tijdje af en toe geluid vanuit de kofferbak. Het lijkt of het de schrokbreker(s) zijn vooral als je over grote hobbels rijd. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

mrjixies schreef op maandag 3 februari 2025 @ 07:12:
Ik heb nu sinds een tijdje af en toe geluid vanuit de kofferbak. Het lijkt of het de schrokbreker(s) zijn vooral als je over grote hobbels rijd. Meer mensen hier last van?
Ik had ook zo iets. Bleek het een lege koffiebeker te zijn die dan ergens tegen aan klapte |:(

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertraaf
Griffin2k schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:48:
Vandaag nieuw proefritje gemaakt in een 2020-versie van de MG ZS EV maar ik was positief verrast over het rijden.

Stukje van 30km gereden, snelweg 100/105 en binnendoor stad, stoplichten en wat 70km wegen. Met efficiency-mode die ik stiekem heel fijn vind.

Boordcomputer kwam uit op gemiddelde van 17kW met buiten 5 graden en droog. Als dat met deze temperatuur kan (ja ok wel met wat zon) dan zal de zomer wellicht nog ietsje begunstiger zijn.

Is dit een gelukstreffer? Of als je er rekening mee houdt het te verwachten verbruik?
Dit klopt wel. Enige nadeel wat ik vind, is dat de airco wel wat afsnoept. Zeker als je met regen aan het rijden bent en je vaak de de airco aan hebt staan.

Voor de rest een prima auto. Als deze auto gewoon standaard 400KM range zou hebben (ook in de winter) dan zou het een top auto zijn,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Laatst online: 29-05 15:13

Wij hebben de ZS eerste generatie uit 2020 gereden, 3 jaar. In de zomer tussen de 12 en 16 kW /100 Km.
Denk er wel aan dat je het nodige aan software updates nodig kan hebben, met name de laatste BMS.
Anders laad de auto alleen als deze op slot wordt gezet, word het AC laden aan publieke palen afgebroken als de paal even in standby gaat en werkt het balanceren niet goed (balanceren duurt bij oude BMS maar een kwartiertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
gertraaf schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:29:
[...]
Dit klopt wel. Enige nadeel wat ik vind, is dat de airco wel wat afsnoept. Zeker als je met regen aan het rijden bent en je vaak de de airco aan hebt staan.

Voor de rest een prima auto. Als deze auto gewoon standaard 400KM range zou hebben (ook in de winter) dan zou het een top auto zijn,
Ja helaas zijn dat überhaupt maar weinig auto's die dat halen. Zeker in SUV-vorm en al helemaal in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 28-05 18:36

Ik weet niet hoe het oude model zich verhoud tot de nieuwere. Maar onze ZS EV Long Range van eind 2023 zat gisteren op een afstand van 100km op 30% accuverbruik (weggereden op 90%, kwamen aan met 60%). Dat klopt dan wel, want de boordcomputer zei gemiddeld 22kWh/100km. Dat was met buitentemperatuur -1, dus kachel aan, en grotendeels 100km snelweg. 17kW heb ik de afgelopen winterperiode nog niet gezien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
Henno Keers schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:53:
[...]

Wij hebben de ZS eerste generatie uit 2020 gereden, 3 jaar. In de zomer tussen de 12 en 16 kW /100 Km.
Denk er wel aan dat je het nodige aan software updates nodig kan hebben, met name de laatste BMS.
Anders laad de auto alleen als deze op slot wordt gezet, word het AC laden aan publieke palen afgebroken als de paal even in standby gaat en werkt het balanceren niet goed (balanceren duurt bij oude BMS maar een kwartiertje).
Bedoel je hier toevallig dat het balanceren bij het nieuwe (ipv oude) BMS systeem het balanceren een kwartier duurt?

Heb zelf een model bouwjaar 2020 en het eerst op slot moeten zetten komt mij bekend voor, ook neemt het balanceren bij mij rustig nog 1-2 uur na het voltooien laden. Dat klinkt oude BMS versie dan (al heb ik nog nooit onderbreking op publieke paal gezien) - is dus toch wel nieuwe BMS die ik heb dan

[ Voor 3% gewijzigd door olympusdenk op 03-02-2025 22:38 . Reden: Blijkt toch niet correct ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
olympusdenk schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:38:
[...]

Bedoel je hier toevallig dat het balanceren bij het nieuwe (ipv oude) BMS systeem het balanceren een kwartier duurt?

Heb zelf een model bouwjaar 2020 en het eerst op slot moeten zetten komt mij bekend voor, ook neemt het balanceren bij mij rustig nog 1-2 uur na het voltooien laden. Dat klinkt oude BMS versie dan (al heb ik nog nooit onderbreking op publieke paal gezien)
De oude bms deed maar een hele balanceer cyclus.
Het laden aan een publieke AC paal stopte ook als je de auto open deed.
De laatste bms ging gewoon door met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
@Henno Keers helder! Wel gek dat bij mijn ZS wel alleen nog maar oplaadt pas als deur op slot is gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mrjixies schreef op maandag 3 februari 2025 @ 07:12:
Absoluut!! (MG5 Standard hier).
Lijkt ook pas ontstaan te zijn bij de vorst van afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
-tom-562 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:25:
[...]

Probeer eens een Anker kabel (goedkoop te krijgen op Amazon). Ik heb zelf een Anker kabel die ik gebruik met Android Auto, 0 problemen mee. Specifiek gekocht omdat die goed aangeschreven stond op het Engelse MG forum, juist vanwege alle Carplay/Android Auto problemen.
Ik heb de Anker kabel gekocht eerder genoemd in het forum en weliswaar werkt Carplay weer beter. Ik heb nog wel eens last van zwart scherm (bijv nadat de 360* camera is ingeschakeld en weer uit gaat), maar over het algemeen gaat het veel beter.

Blijf het wel bijzonder vinden gezien ik ondertussen 5 andere kabels heb geprobeerd van diverse merken én ook kabels van andere merken met MFi certificering van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
eborn schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:14:
[...]

Ik weet niet hoe het oude model zich verhoud tot de nieuwere. Maar onze ZS EV Long Range van eind 2023 zat gisteren op een afstand van 100km op 30% accuverbruik (weggereden op 90%, kwamen aan met 60%). Dat klopt dan wel, want de boordcomputer zei gemiddeld 22kWh/100km. Dat was met buitentemperatuur -1, dus kachel aan, en grotendeels 100km snelweg. 17kW heb ik de afgelopen winterperiode nog niet gezien :o
Hier ook zelfde ervaring qua verbruik met ZS EV Luxury Long Range. Ik rij vooral korte stukken en dan merk je toch echt wel dat hij geen warmtepomp heeft. Het verbruik begint bij 30+kWh/100km, en loopt na verloop van tijd rustig aan af. Ik eindig ook vaak in de range van 21-25kWh/100km, maar dit zijn wel stukken van 18km (woonwerkverkeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
olympusdenk schreef op maandag 3 februari 2025 @ 22:40:
@Henno Keers helder! Wel gek dat bij mijn ZS wel alleen nog maar oplaadt pas als deur op slot is gezet
Dat klinkt als oude BMS software...
Pagina: 1 ... 89 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2