Omdat dit GOM is, Guess-o-Meter. Je kunt nooit uitgaan van dit nummer als je zeker wilt zijn en de auto tot het laatste druppeltje elektronen wilt leegrijden.Aalst13 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:07:
Wij hebben ook een ZS comfort. Ook wij hebben erg veel last van het beslaan van de ramen. Altijd de blower op auto zetten helpt wel, maar is natuurlijk niet ideaal. Vreet stroom.
We hebben nu 4x de auto tot 100% opgeladen. De kilometers met een volle lading stroom bij opstarten verschilt enorm:
328
316
252
289
Hoe kan dit?
Hij maakt een schatting. Hoe die schatting tot stand komt weet niemand, dat is namelijk een flinke black box, maar dit lijkt te maken te hebben met je eerdere rijgedrag + een hele flinke lading marge.Aalst13 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:07:
Wij hebben ook een ZS comfort. Ook wij hebben erg veel last van het beslaan van de ramen. Altijd de blower op auto zetten helpt wel, maar is natuurlijk niet ideaal. Vreet stroom.
We hebben nu 4x de auto tot 100% opgeladen. De kilometers met een volle lading stroom bij opstarten verschilt enorm:
328
316
252
289
Hoe kan dit?
Ik heb wel eens gehad dat ik de auto start, dat er dan 100km staat, ik hem weer uit zet en weer aan en dan opeens 120 km. En dan heb ik dus geen meter gereden.
Het zou ook kunnen dat hij de buitentemperatuur meeneemt om in te schatten of jij verwarming/airco gaat gebruiken ofzo, maar we weten het eigenlijk niet
blup
Ah, dat is wel een uitleg. De dag dat wij vertrokken naar Duitsland, stond er 316 kilometer op de teller. Bij terugkomst (ook 130 gereden) 100% opgeladen en stond er 252.Bezulba schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:14:
[...]
Hij maakt een schatting. Hoe die schatting tot stand komt weet niemand, dat is namelijk een flinke black box, maar dit lijkt te maken te hebben met je eerdere rijgedrag + een hele flinke lading marge.
Ik heb wel eens gehad dat ik de auto start, dat er dan 100km staat, ik hem weer uit zet en weer aan en dan opeens 120 km. En dan heb ik dus geen meter gereden.
Het zou ook kunnen dat hij de buitentemperatuur meeneemt om in te schatten of jij verwarming/airco gaat gebruiken ofzo, maar we weten het eigenlijk niet
Op het moment dat er 316 op stond, konden we daadwerkelijk 280 km rijden. Toen er 252 op stond konden we er daadwerklijk 230 km mee rijden. De 280 was snelweg en de 230 gecombineerd snelweg en stedelijk. Dat is dan wel erg vreemd. Je zou zeggen, dan gaan de kilometers oplopen of er veel trager af, maar dit is dus ook neit het geval.
Gelukkig gebruiken wij hem in 90% van de gevallen voor woon/werk verkeer en normaal dagelijks gebruik. Voor ons dus geen probleem. Voor mensen die hem dagelijks veel gebruiken, kun je er dus niet van op aan. Dat is op zich vreemd natuurlijk. Ik heb overigens geen idee hoe dit bij andere merken is en of er daar ook zulke grote verschillen zitten bij 100% batterij.
Een hele stomme vraag misschien. Waar kan ik de kilometerstand vinden? Ik zie het niet staan op het dashbord.
Ik ben daar ook benieuwd naar. En ook of er een handmatige resettable route kilometer stand is.Aalst13 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:17:
Een hele stomme vraag misschien. Waar kan ik de kilometerstand vinden? Ik zie het niet staan op het dashbord.
Daarom lijkt me een meer handmatige kilometer tracker zo interessant. Kan dat via OBD? Heeft iemand daar ervaring mee?
@Aalst13 Ik postte hier een tijdje geleden een screenshot van mijn zs die me vertelde dat ik 600km+ had nadat ik was afgedaald uit de oostenrijkse bergen. Het is dus zoals anderen zeggen een guess op basis van de vorige (n * 100) kilometer zo lijkt het.
[ Voor 17% gewijzigd door cablepokerface op 26-10-2022 12:50 ]
Deze stand staat op het dashboard als de auto aan staat, op het scherm waar je ook grafisch het verbruik van de auto weergegeven ziet, de ODO stand.Aalst13 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:17:
Je kunt hier ook de dagtrip zien en resetten.
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Jij bent wel echt een held, kun je wat betere foto's maken van hoe het er allemaal onder uitziet en waar de wasmand op afsteunt?MeiBo schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:03:
Vandaag een Frunk gemaakt voor mijn MG5 van een wasmand bij de Action en een metalen stripje van de Praxis.
Nog geen 7 euro 😀👍🏻[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die beugel die er standaard overheen zit is gewoon voor de sier toch.
[ Voor 4% gewijzigd door jpvdheijn op 26-10-2022 13:25 ]
wat zou zo een afdekkap bij MG kosten? zet er een decoupeerzaag in en het lijkt wel een OEM oplossing.MeiBo schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:24:
[Afbeelding]
De beugel loopt er gewoon onderdoor en met 2 boutjes goed vastgezet.
Goedemiddag,
Ben sinds afgelopen dinsdag in het bezit van een Marvel R, wat een heerlijke auto is dit zeg. Zoveel om uit te zoeken en te ontdekken, echter een ding lukt mij niet.
Een favoriete lijst aanmaken van DAB zenders, iemand enig idee?
Ben sinds afgelopen dinsdag in het bezit van een Marvel R, wat een heerlijke auto is dit zeg. Zoveel om uit te zoeken en te ontdekken, echter een ding lukt mij niet.
Als het besturingssysteem hetzelfde werkt als bij de ZS moet je op het hartje klikken als je de zender op hebt staan.Ram65! schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:23:
Goedemiddag,
En dan is er een hamburger icon met een klein hartje rechtsonder wat je favo dab zenders zijn.
Zit er een gaatje op het laagste punt van de wasmand? Dan kan het water er makkelijk uitlopenMeiBo schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:03:
Vandaag een Frunk gemaakt voor mijn MG5 van een wasmand bij de Action en een metalen stripje van de Praxis.
Nog geen 7 euro 😀👍🏻[Afbeelding]
[Afbeelding]
We even opletten dat het dan niet bovenop belangrijke (elektronische) componenten loopt.
Ik was benieuwd of er ook al Tweakers zijn die hun MG ZS EV Long Range hebben geannuleerd? En hoe ze dit dan hebben gedaan
Waardoor zou hier water kunnen komen? Is toch altijd droog daar?SniperGuy schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:55:
[...]
Zit er een gaatje op het laagste punt van de wasmand? Dan kan het water er makkelijk uitlopen
We even opletten dat het dan niet bovenop belangrijke (elektronische) componenten loopt.
Vanonder en vanboven redelijk afgesloten...
Maar gaatje kan altijd...
En ik zal eens informeren naar de prijs van zo'n afdek plaat. Is zeker een optie!
Auto wassen, rijden in de regen. Het zal er nooit 100% droog blijven (maar je zal er geen zwembaden aantreffen)MeiBo schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:46:
[...]
Waardoor zou hier water kunnen komen? Is toch altijd droog daar?
Vanonder en vanboven redelijk afgesloten...
Maar gaatje kan altijd...
En ik zal eens informeren naar de prijs van zo'n afdek plaat. Is zeker een optie!
Waarom zouden mensen deze annuleren? Stroomprijzen?chrisje41 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:01:
Ik was benieuwd of er ook al Tweakers zijn die hun MG ZS EV Long Range hebben geannuleerd? En hoe ze dit dan hebben gedaan
Door de enorme wachttijd en omdat VM dit pushed om van de “standard range” voorraad modellen af te komen.deryck schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:25:
[...]
Waarom zouden mensen deze annuleren? Stroomprijzen?
Ik heb zelf ook even getwijfeld, oorspronkelijk zou ik de mijne in februari ontvangen, maar dat is oktober geworden.
Echter wat ga je dan doen, auto’s zijn in de tussentijd duurder geworden en de wachttijden van EVs zijn over het algemeen erg lang, met uitzondering an de “kortere” range uitvoeringen.
Vooralsnog na 3weken erg blij dat ik rustig heb afgewacht.
Ik zou persoonlijk niet voor de SR gaan, langzame laadtijden en een flinke extra hoeveelheid minder radius maken de auto over +/- 10 jaar niet goed verkoopbaar verwacht ik.BlackBurn schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:12:
[...]
Door de enorme wachttijd en omdat VM dit pushed om van de “standard range” voorraad modellen af te komen.
Ik heb zelf ook even getwijfeld, oorspronkelijk zou ik de mijne in februari ontvangen, maar dat is oktober geworden.
Echter wat ga je dan doen, auto’s zijn in de tussentijd duurder geworden en de wachttijden van EVs zijn over het algemeen erg lang, met uitzondering an de “kortere” range uitvoeringen.
Vooralsnog na 3weken erg blij dat ik rustig heb afgewacht.
Ik laad thuis en een nacht laden is geen probleem. Vd week op 1 dag 480 km en geladen op werklocatie. Dus de meerprijs is mij de range niet waard. Daarbij koop ik de auto voor mezelf en niet om over 10 jaar te verkopenderyck schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:58:
[...]
Ik zou persoonlijk niet voor de SR gaan, langzame laadtijden en een flinke extra hoeveelheid minder radius maken de auto over +/- 10 jaar niet goed verkoopbaar verwacht ik.
Ik vind dan weer de LFP die in de MG5 SR zit een voordeel, minder gevaarlijk bij brand en geen gebruik van kobalt. En voor mijn gebruik van 200km per dag is de range voldoende.Rdyksman schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:17:
[...]
Ik laad thuis en een nacht laden is geen probleem. Vd week op 1 dag 480 km en geladen op werklocatie. Dus de meerprijs is mij de range niet waard. Daarbij koop ik de auto voor mezelf en niet om over 10 jaar te verkopen
Nadat je de auto hebt aangezet verschijnt de boodschap “Ready”. Druk daarna, op de rechterzijde van het stuurwiel, het pijltje naar links in. Vervolgens krijg je een informatiescherm met 2 tripmeters (midden onder), en net rechts daarboven de totale KM-stand (ODO).Je kunt met het pijltje naar “beneden” tussen de 2 tripmeters switchen. In de tripmeters staan, afgelegde afstand huidige rit, duur huidige rit, gemiddelde snelheid en het gemiddelde verbruik in kWh/100Km. Door een paar seconden op”OK” te drukken, kun je de tripmeter(s) resetten. Goed voor je brein en rekenvaardigheid: door tijdens het rijden het voltage met het amperage (current) te vermenigvuldigen, en daarna de uitkomst door 1000 te delen, kun je je actuele verbruik in kWh/100Km berekenen…Aalst13 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:17:
:strip_exif()/f/image/pvouCn9FKflP39COyspdA0Ux.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Tolot op 30-10-2022 16:39 . Reden: Toelichting foto ]
Ik sta ook nog in de wachtrij voor mijn LR Luxury. Eerlijk is eerlijk: hij was ook wel heel scherp geprijsd. Ik vermoed de marge erop klein zal zijn. Maar wat SAIC nu maar lijkt te doen -- niet of nauwelijks leveren -- is niet chique. Ze kunnen het maken, het zal wel anders denken zijn...BlackBurn schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:12:
[...]
Door de enorme wachttijd en omdat VM dit pushed om van de “standard range” voorraad modellen af te komen.
Rijstijl, temperatuur, verwarming etc. Af en toe boordcomputer resetten, dan calculeert ie opnieuw. Ik neem aan dat je graag ziet wat je echt haalt ipv theoretisch? Snap niet dat mensen denken dat 320 ook hetgene is dat je altijd haalt. Bij brandstof autos is dat niet anders.Aalst13 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:07:
328
316
252
289
Hoe kan dit?
Wb ramen; ook wat last van maar even vooruit hard blazen en ik kan er weer even tegenaan. Ramen goed schoonhouden helpt ook.
Bezoekers opgesloten in Disneyland door lockdown: YouTube: Bezoekers opgesloten in Disneyland door lockdown
Iemand enig idee of dit weer gevolgen heeft voor de levertijd?
De vorige keer werd de vertraging gegooit op de lockdown in shanghai.. 😱
Iemand enig idee of dit weer gevolgen heeft voor de levertijd?
De vorige keer werd de vertraging gegooit op de lockdown in shanghai.. 😱
Wil een MG ZS EV long range leasen maar kreeg net te horen van de lease maatschappij dat de levertijd 12 maanden is. 
Dat is wel erg lang. Iemand een idee of die levertijd accuraat is?
Niet accuraat. Leasemaatschappij kan het niet weten. Wij hebben een MG5 SR besteld in mei bij MG zelf. 2 maanden geleden bericht dat deze begin November (nu dus) geleverd zou worden. Ik krijg net mail dat het 'hopelijk' begin December wordt. Bij VanMossel weten ze het zelf ook niet precies. Overgeleverd aan het grote China, met een draconisch covidbeleid..
Ik denk dat je zelfs met een langere levertijd rekening moet houden. Besteld bij vm in februari, zou eerder mei zijn, toen okt, toen dec en febr. Als ik kijk naar het aantal uitgeleverde autos tegenover de mensen voor me dan mag ik blij zijn als het maart wordt.Yoghoo schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:00:
Wil een MG ZS EV long range leasen maar kreeg net te horen van de lease maatschappij dat de levertijd 12 maanden is.
Vm kijkt niet naar het aantal uitgeleverde auto's tegenover bestelling maar gaat uit van de beloftes van saic. Die tot nu toe niet gehaald worden.
Ik denk dat dit een accurate levertermijn is….Yoghoo schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:00:
Een paar recente voorbeelden:
- Familielid van mij wil een nieuwe KIA EV6 kopen: levertijd min. 9 maanden, geen prijsgarantie en, tot de afleverdatum van de nieuwe auto, 1,5% p/mnd afschrijving over de inruilprijs van de huidige auto (e-Niro)….
- Kennis van mij zou in september zijn nieuwe VW ID4 op kunnen halen, is geproduceerd, staat in NL, maar wacht nog op een aantal “onderdelen”….Hopelijk aflevering in week 50.
- Klant van mij heeft een nieuwe Seat Leon in januari 2022 besteld: geplande afleverdatum juni 2022, vervolgens uitgesteld naar september 2022 incl. een prijsverhoging van € 3.000,-. Nu te horen gekregen dat de verwachte levering week 13, 2023 gaat worden! (zonder prijsgarantie!).
Dit is dus geen specifiek SAIC / China probleem!
[ Voor 10% gewijzigd door Tolot op 05-11-2022 13:13 ]
Restwaarde van de MG ZS EV (2020) blijft daardoor lekker liggen
"Dit is dus geen specifiek SAIC / China probleem"
Voor het China deel denk ik dus van wel.
Europese automerken laten allerlei onderdelen in China produceren. Iedereen die bijvoorbeeld denkt een 'duitse' auto te kopen heeft het mis.
Er zijn ook lieden die roepen dat een chinese auto er bij hun nooit in zal komen om allerlei reden. Op zich hebben ze een punt. Maar als je dan je Citroën, VW, Seat (=VW) afpelt en kijkt waar meer dan 50% van sommige modellen vandaan komt sta je te kijken. Veel Europese fabrieken zijn meer assemblagehallen met een label er op.
Dus vertraging op van alles (de VW ID4 van uw kennis) en nog wat is wel degelijk een China probleem.
Europese automerken laten allerlei onderdelen in China produceren. Iedereen die bijvoorbeeld denkt een 'duitse' auto te kopen heeft het mis.
Er zijn ook lieden die roepen dat een chinese auto er bij hun nooit in zal komen om allerlei reden. Op zich hebben ze een punt. Maar als je dan je Citroën, VW, Seat (=VW) afpelt en kijkt waar meer dan 50% van sommige modellen vandaan komt sta je te kijken. Veel Europese fabrieken zijn meer assemblagehallen met een label er op.
Dus vertraging op van alles (de VW ID4 van uw kennis) en nog wat is wel degelijk een China probleem.
BMW iX3 is een goed voorbeeld. Dat is een 100% chinese auto. Die komt op de boot naar je toe en niet per trein.buutvrij schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:04:
"Dit is dus geen specifiek SAIC / China probleem"
'Duitse auto' haha.
Ik vertel mensen zonder schaamte dat ik een chinese auto (ZS) rijd. Want dat is de EV die ik kan betalen op dit moment. Moeten de oosterburen maar een sub-40k family-size SUV maken, dan koop ik wel weer Duits.
Zijn er in dit topic ook mensen die uitkijken naar de MG 4 EV? Gezien het feit dat dit het Grote MG EV topic is zou de MG 4 hier toch ook thuishoren?
Heb tot nu toe voornamelijk Britse YouTube reviews gezien en die zijn erg positief. Recentelijk ook de eerste Nederlandse review, door de ANWB, die ook positief is.
Maar wanneer de MG 4 daadwerkelijk in Nederland beschikbaar komt (voor proefrit en voor bestellen) is mij nog geheel onduidelijk. Iemand hier die iets meer weet?
Heb tot nu toe voornamelijk Britse YouTube reviews gezien en die zijn erg positief. Recentelijk ook de eerste Nederlandse review, door de ANWB, die ook positief is.
Maar wanneer de MG 4 daadwerkelijk in Nederland beschikbaar komt (voor proefrit en voor bestellen) is mij nog geheel onduidelijk. Iemand hier die iets meer weet?
[ Voor 10% gewijzigd door Haay op 08-11-2022 14:51 ]
Heb zelf de MG LR Lux besteld in maart bij VM Nijmegen ze weten nog niet wanneer hij komt, zou eigenlijk midden Augustus komen, ze zeggen dat de verwachting is dat hij dit jaar nog komt. Die verwachting heb ik niet meer... Dus 12 maanden is wel helaas realistisch.Yoghoo schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:00:
.
[ Voor 99% gewijzigd door sue18 op 08-11-2022 13:16 ]
Van de week opnieuw mg waalwijk gesproken. *zucht* auto halverwege februari besteld lxlr blauw. Datum is nu verplaatst naar week 9 volgend jaar.U2psv schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:06:
[...]
Heb zelf de MG LR Lux besteld in maart bij VM Nijmegen ze weten nog niet wanneer hij komt, zou eigenlijk midden Augustus komen, ze zeggen dat de verwachting is dat hij dit jaar nog komt. Die verwachting heb ik niet meer... Dus 12 maanden is wel helaas realistisch.
En zelfs dat kunnen ze niet garanderen. Ze weten ook niet dat er een lockdown is geweest in shanghai.
Vertraging dat begrijp ik. Maar die enorme slechte communicatie waar je constant achter aan moet zitten... Levering week 9 is trouwens ook uiterst onzeker dus levertijd is langer dan een jaar.
Dus je kan er inderdaad vanuit gaan dat dit jaar niet gaat worden.
Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat mijn levering komende zaterdag doorgaat.
MG5 LR luxury besteld Mei 2022.
Ik zal hier melden hoe de aflevering is gegaan.
MG5 LR luxury besteld Mei 2022.
Ik zal hier melden hoe de aflevering is gegaan.
Ik zit er ook op te wachten. In veel omringende landen zijn prijzen bekend en is die te bestellen. Maar in NL blijft het erg stil. Ik wil binnenkort een andere EV bestellen als opvolger van mijn Citigo e iV, maar in het <€ 40K segment is de spoeling dun. Een e-208 heeft dan mijn voorkeur. Corsa e spreekt me wat minder aan, en de Fiat 500e vind ik te duur voor wat je krijgt. (range en ruimte). De MG4 lijkt een zeer interessante optie, maar gezien de levertijden van autos momenteel kan ik niet te lang meer wachten.Haay schreef op maandag 7 november 2022 @ 23:07:
Zijn er in dit topic ook mensen die uitkijken naar de MG 4 EV? Gezien het feit dat dit het Grote MG EV topic is zou de MG 4 hier toch ook thuishoren?
Ik heb halverwege Oktober Van Mossel Nijmegen gecontacteerd om een proefrit voor de MG4 aan te vragen. Mij is toen verteld dat er proefritten gemaakt kunnen worden 'ergens in december'. Ik kijk af en toe ook naar de datum die ev-database heeft staan als release date, maar deze is inmiddels op maart 2023 gezet. Zelf heb ik geen idee waar ev-database deze informatie vandaan haalt, en of het dus accuraat is.Haay schreef op maandag 7 november 2022 @ 23:07:
[YouTube: MG4 Electric | Chinezen leggen de lat hoog]
Ik heb ergens ook het gevoel dat VM niet hoog op het prio-lijstje staat voor MG, zou mij op dit moment niet eens meer verbazen als ze het dealerschap opgeven als ze steeds nee moeten verkopen.
Ze verkopen er wel ongeveer 100 per maand, ik weet niet of dat genoeg is voor 4 dealers.
Ze verkopen er wel ongeveer 100 per maand, ik weet niet of dat genoeg is voor 4 dealers.
@WillySis had hier eerder al een antwoord op: WillySis in "Het grote MG EV Topic"zalkc schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:06:
Ik heb ergens ook het gevoel dat VM niet hoog op het prio-lijstje staat voor MG, zou mij op dit moment niet eens meer verbazen als ze het dealerschap opgeven als ze steeds nee moeten verkopen.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Heb zelf ook een MG ZS Long range in bestelling staan, dus heb even lopen grasduinen in opendata.rdw.nl.
Hieronder staan alle Long Range varianten (geimporteerde zijn weggelaten, waren er enkele) die na juni op kenteken zijn gezet.
Hieronder staan alle Long Range varianten (geimporteerde zijn weggelaten, waren er enkele) die na juni op kenteken zijn gezet.
Datum | Kenteken |
20221102 | R882PZ |
20221101 | R674PV |
20221021 | R382PB |
20221021 | P619LG |
20220930 | R831KD |
20220930 | R183LB |
20220930 | R179LD |
20220930 | R177LD |
20220930 | R839KD |
20220930 | R504KZ |
20220930 | R412JZ |
20220930 | R185LD |
20220930 | R184LD |
20220927 | R844KB |
20220923 | R890JV |
20220923 | R450JR |
20220919 | R648JN |
20220908 | R592HP |
20220822 | R205BX |
20220817 | R678DJ |
20220812 | R284DG |
20220808 | R287DG |
20220808 | R285DG |
20220805 | R288DG |
20220805 | R057DG |
20220805 | R283DG |
20220803 | R999DF |
20220801 | R170BZ |
20220729 | R713DB |
20220729 | R712DB |
Wat ben ik blij dat ik een standaard range gekozen heb 31 december. 18 februari geleverd en inmiddels bijna 15000 tevreden kilometers verder
Met deze aantallen gaat het dus nog wel even duren. September was een drukke maand met maar liefst 14 stuks...Bioman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:47:
Heb zelf ook een MG ZS Long range in bestelling staan, dus heb even lopen grasduinen in opendata.rdw.nl.
Datum Kenteken 20221102 R882PZ 20221101 R674PV 20221021 R382PB 20221021 P619LG 20220930 R831KD 20220930 R183LB 20220930 R179LD 20220930 R177LD 20220930 R839KD 20220930 R504KZ 20220930 R412JZ 20220930 R185LD 20220930 R184LD 20220927 R844KB 20220923 R890JV 20220923 R450JR 20220919 R648JN 20220908 R592HP 20220822 R205BX 20220817 R678DJ 20220812 R284DG 20220808 R287DG 20220808 R285DG 20220805 R288DG 20220805 R057DG 20220805 R283DG 20220803 R999DF 20220801 R170BZ 20220729 R713DB 20220729 R712DB
Andere maanden soms maar 2 stuks.
Zelf wacht ik ook nog met smart op een ZS EV long range, maar heb de hoop al opgegeven dat die dit jaar nog komt. Besteld in mei.
[ Voor 4% gewijzigd door Sonicfreak op 10-11-2022 15:51 ]
Gisteren was het dan zover de levering van onze MG5 Longrange Luxury. De levering bij van Mossel ging er goed. Hier en daar zat er een plekje wat bij het monteren van de trekhaak verholpen gaat worden. De eerste indruk van de auto is erg positief, zowel rij-eigenschappen als het verbruik. Wij gaan hier veel plezier aan beleven.
:strip_exif()/f/image/40MnB7aTJqd7Nhx2VCls7wby.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel had ik een uitgebreide checklist gemaakt voor het nalopen van de auto. Dit bleek geen overbodige luxe.
In de voordeuren zaten er nog stickers op over de drains van de water afvoer. Dit bleek op het engelse forum bij meerdere voor te komen en dus ook bij mij. Dus tip, check dit en als je al een MG5 rijdt check dit ook. Even je voordeuren open doen en kijken onder aan de deur aan de binnenkant of er nog stickers over de gaatjes zitten. Verwijder je deze niet dan lopen de deuren vol met water na een regenbui met alle gevolgen van dien. Daarnaast bleek het multi-media systeem niet de laatste SW te bevatten R07 waar R12 al aanwezig is.
Mocht iemand geinteresseerd zijn in mijn checklist laat het dan even weten.
:strip_exif()/f/image/40MnB7aTJqd7Nhx2VCls7wby.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel had ik een uitgebreide checklist gemaakt voor het nalopen van de auto. Dit bleek geen overbodige luxe.
In de voordeuren zaten er nog stickers op over de drains van de water afvoer. Dit bleek op het engelse forum bij meerdere voor te komen en dus ook bij mij. Dus tip, check dit en als je al een MG5 rijdt check dit ook. Even je voordeuren open doen en kijken onder aan de deur aan de binnenkant of er nog stickers over de gaatjes zitten. Verwijder je deze niet dan lopen de deuren vol met water na een regenbui met alle gevolgen van dien. Daarnaast bleek het multi-media systeem niet de laatste SW te bevatten R07 waar R12 al aanwezig is.
Nice! gefeliciteerd. Dezelfde uitvoering en kleur als ik hebjpvdheijn schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:58:
Gisteren was het dan zover de levering van onze MG5 Longrange Luxury. De levering bij van Mossel ging er goed. Hier en daar zat er een plekje wat bij het monteren van de trekhaak verholpen gaat worden. De eerste indruk van de auto is erg positief, zowel rij-eigenschappen als het verbruik. Wij gaan hier veel plezier aan beleven.
[Afbeelding]
Wat hebben ze je in rekening gebracht voor de trekhaak?
Ik heb dit gelijk mee besteld bij aankoop 995 euro.magiel schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:28:
[...]
Nice! gefeliciteerd. Dezelfde uitvoering en kleur als ik heb.
Wat hebben ze je in rekening gebracht voor de trekhaak?
Gefeliciteerd ziet er mooi uit !jpvdheijn schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:58:
[Afbeelding]
Ik ben wel geïnteresseerd in de checklist, ik heb sinds een maand de MG ZS EV LR Luxury. Het kan geen kwaad om een en andere extra na te lopen als ik het zo hoor

Als iemand het in een tabel kan gieten zou dat mooi zijn. Ik heb even geen idee hoe dat hier op het forum werkt.
The only things you might want to have handy before the car turns up are:
• Your phone (to test in the car and take lots of pictures/videos)
• A friend to take photos/videos - you’ll be too busy!
• A USB stick with some music (to test and make sure it fits OK)
1. Basic
Item Check
Is it your car?
Make sure VIN matches paperwork
Correct battery size
Correct paint color?
Correct Leather/interior color?
Correct Trim?
Correct Wheels? 17inch
Correct Roof?
Two key fobs
Temporary tags
Tire Inflation Kit (MD and RI only, optional extra everywhere else)
Parcel shelf
Emergency kit and triangle
Front and rear floor mats
license plate frame
White plate for towing
Front license plate mount
Printed manuals (in glove box)
Universal Mobile Connector (UMC) Option,
cable with standard adapters and carry bag
Cover for footwell in trunk
Badge on the rear of the car (some are/are not being delivered with badges)
Door drain seals removed
Latest software version (radio
2. Optional Items
Item Check
Parking sensor 360
Fog Lights
Second set of wheels (usually for winter tires)
Towing hook
2. Outside
Item Check
1. Dirt under clear coat
2. Scratches in paint
3. Frayed headliner
4. Underside damage from loading/unloading
5. Wheel scrapes
6. Tire scrapes (my sidewall was damaged)
7. Black, sticky ‘goop’ on the windows or on the sunroof.
8. Misaligned hood or trunk lid. Service can usually adjust this without issues.
9. Poor radio reception (antenna was grounded to painted metal)
10. Dirt/smudges on headliner/seats/trim from delivery driver
Now make sure all the bits and pieces work properly
Check
UMC latches and unlatches without problems
Charge Port Cover opens consistently
Check mobile charger, make sure it works (bad chargers / cables have been reported)
Smart Phone syncing
Contacts
bluetooth music streaming
app connect
Windshield jets pointing too low
Windshield distortion or cracks (especially near passenger side half way up)
Tire Pressures too high (this is a common one) - should be 2.2 bar front rear
All doors close properly (door misalignment reported)
All handles work properly (various handle problems reported)
Rear seat belts dragging
Condensation in the rear lights/reflectors
A few users have reported problems with the map lights.
A small number of issues have been reported with the glove box sticking.
The only things you might want to have handy before the car turns up are:
• Your phone (to test in the car and take lots of pictures/videos)
• A friend to take photos/videos - you’ll be too busy!
• A USB stick with some music (to test and make sure it fits OK)
1. Basic
Item Check
Is it your car?
Make sure VIN matches paperwork
Correct battery size
Correct paint color?
Correct Leather/interior color?
Correct Trim?
Correct Wheels? 17inch
Correct Roof?
Two key fobs
Temporary tags
Tire Inflation Kit (MD and RI only, optional extra everywhere else)
Parcel shelf
Emergency kit and triangle
Front and rear floor mats
license plate frame
White plate for towing
Front license plate mount
Printed manuals (in glove box)
Universal Mobile Connector (UMC) Option,
cable with standard adapters and carry bag
Cover for footwell in trunk
Badge on the rear of the car (some are/are not being delivered with badges)
Door drain seals removed
Latest software version (radio
2. Optional Items
Item Check
Parking sensor 360
Fog Lights
Second set of wheels (usually for winter tires)
Towing hook
2. Outside
Item Check
1. Dirt under clear coat
2. Scratches in paint
3. Frayed headliner
4. Underside damage from loading/unloading
5. Wheel scrapes
6. Tire scrapes (my sidewall was damaged)
7. Black, sticky ‘goop’ on the windows or on the sunroof.
8. Misaligned hood or trunk lid. Service can usually adjust this without issues.
9. Poor radio reception (antenna was grounded to painted metal)
10. Dirt/smudges on headliner/seats/trim from delivery driver
Now make sure all the bits and pieces work properly
Check
UMC latches and unlatches without problems
Charge Port Cover opens consistently
Check mobile charger, make sure it works (bad chargers / cables have been reported)
Smart Phone syncing
Contacts
bluetooth music streaming
app connect
Windshield jets pointing too low
Windshield distortion or cracks (especially near passenger side half way up)
Tire Pressures too high (this is a common one) - should be 2.2 bar front rear
All doors close properly (door misalignment reported)
All handles work properly (various handle problems reported)
Rear seat belts dragging
Condensation in the rear lights/reflectors
A few users have reported problems with the map lights.
A small number of issues have been reported with the glove box sticking.
Ha Magiel,magiel schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:28:
[...]
Nice! gefeliciteerd. Dezelfde uitvoering en kleur als ik heb.
Wat ik jou nog had willen vragen gezien ook jij de LR LUX rijd. (of een ander die er al ervaring mee heeft, of uberhaupt een antwoord heeft).
Laad jou wagen netjes 11kw bij de palen waarbij dit zou moeten kunnen ? Zelf blijf ik hangen rond 9.6kw met mijn LR LUX. Zowel thuis, als op mijn werk, alswel bij willekeurige adressen die ik heb gebruikt.
Ik gebruik de meegeleverde kabel in palen die wel 11kw kunnen leveren.
Ik laad eigenlijk altijd thuis met 13A, dus ongeveer 3kW. Dat is ook wel echt 3kW als ik naar de P1 meter kijk. Op de snelweg met een snellader hangt het van meerdere zaken af hoeveel laadvermogen gehaald wordt - temperatuur van accu, kabels, state of charge, en vast nog meer. Als je een afwijking van 1.4kW constateert tov het theoretische maximum, dan zou ik daar niet te zwaar aan tillen.Temujin schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:34:
[...]
Ha Magiel,
Wat ik jou nog had willen vragen gezien ook jij de LR LUX rijd. (of een ander die er al ervaring mee heeft, of uberhaupt een antwoord heeft).
Laad jou wagen netjes 11kw bij de palen waarbij dit zou moeten kunnen ? Zelf blijf ik hangen rond 9.6kw met mijn LR LUX. Zowel thuis, als op mijn werk, alswel bij willekeurige adressen die ik heb gebruikt.
Maar ik zal het eens in de gaten houden
Ik heb nu de afgelopen twee dagen ook dit gedrag gezien aan de publieke paal. Uit ervaring weet ik dat deze publieke paal meer dan 16A over drie phase kan leveren. De vraag is wat de MG nu meet, de ingaande spanning in de batterij of niet want er zijn altijd laadverliezen. Aan mijn eigen paal thuis kan ik het meten hoeveel ampere hij trekt maar die staat vanwege de kwh prijzen gewoon uitTemujin schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:34:
[...]
Ha Magiel,
Die laadverliezen lijken wellicht de goede richting op te wijzen. Als ik zo wat rondgoogel kom ik tegen dat dit vaak tussen de 10 en 15% betreft.jpvdheijn schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:25:
[...]
Ik heb nu de afgelopen twee dagen ook dit gedrag gezien aan de publieke paal. Uit ervaring weet ik dat deze publieke paal meer dan 16A over drie phase kan leveren. De vraag is wat de MG nu meet, de ingaande spanning in de batterij of niet want er zijn altijd laadverliezen. Aan mijn eigen paal thuis kan ik het meten hoeveel ampere hij trekt maar die staat vanwege de kwh prijzen gewoon uit
9,6kw is een 12.8% lager dan 11kw. Dit komt goed overeen.
Wellicht is daarmee mijn mysterie opgelost.
Zag dat je de lijst al geplaatst had, top! Dank daarvoor!jpvdheijn schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:58:
[Afbeelding]
Wij mogen hem in dezelfde uitvoering en kleur aanstaande vrijdag ophalen. Hebben we mazzel mee want volgens is dit eentje die is geannuleerd door iemand terwijl ie op de boot zat. Degene die wij hadden besteld was de levertijd nog onbekend. We hadden alleen een grijs interieur besteld en dat wordt nu zwart, maar beter dat we er eindelijk in kunnen rijden ipv eindeloos wachten.
In het rood mag ie er in het echt wel zijn
gefeliciteerd met de nieuwe wagen!
Wij zullen nog geduld moeten hebben..
Na een eerste uitstel werd begin December genoemd, maar ik heb er een hard hoofd in..
Wij zullen nog geduld moeten hebben..
Na een eerste uitstel werd begin December genoemd, maar ik heb er een hard hoofd in..

Deze ochtend heb ik een verbruik gehaald van 17.2 kwh/100km. Echt niet slecht moet ik zeggen met een gecombineerde trip van 55KM met belgische snelweg waar je nog lekker 120 mag rijden.
Haha, ik rij de marvel R en die haalt nu 22 kwh/100 km met gemak.
Ook range daalt behoorlijk normaal 360km in zomer.nu 280km.
Maar blijf thuisladen met zonnepanelen en merk de extra kw,s niet.
En tis wachten waard, eenmaal electrisch rijden dat went snel.
Ook range daalt behoorlijk normaal 360km in zomer.nu 280km.
Maar blijf thuisladen met zonnepanelen en merk de extra kw,s niet.
En tis wachten waard, eenmaal electrisch rijden dat went snel.
Heb je een extra punt van plastic op de neus van de ZS gezet om de cW waarde omlaag te krijgen?jpvdheijn schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:44:
Deze ochtend heb ik een verbruik gehaald van 17.2 kwh/100km. Echt niet slecht moet ik zeggen met een gecombineerde trip van 55KM met belgische snelweg waar je nog lekker 120 mag rijden.
Wij rijden rond de 100 op de snelweg, overal, en dan mag je geluk hebben als je onder de 18 kW/100 Km komt.
Met 120 Km/h zit je zo op de 20 kW/100 Km.
Vandaag gebeld door de MG dealer dat ze op korte termijn de ZS EV long range luxury kunnen leveren in de kleur die we besteld hadden (in maart), echter.... alleen de 1-fase (6.6kw lader) en niet de 11kw die wij besteld hadden.
Nog geen enkele duidelijkheid over levertermijn van de 11kw versie.
Hoe denken jullie over de 6.6 vs 11kw lader?
Van ev-database haal ik het volgende:
"Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 6.6 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 12 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 29A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 21 uur 45 minuten en een laadsnelheid van 17 km/u bereikt worden. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 11.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 35 uur."
Weten jullie waar je kan zien welke openbare laadpalen die 1-fase 29A mogelijkheid hebben? Dat maakt nog wel uit voor hoe aantrekkelijk een 6.6kw optie eventueel is.
"Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 6.6 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 12 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 29A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 21 uur 45 minuten en een laadsnelheid van 17 km/u bereikt worden. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 11.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 35 uur."
Weten jullie waar je kan zien welke openbare laadpalen die 1-fase 29A mogelijkheid hebben? Dat maakt nog wel uit voor hoe aantrekkelijk een 6.6kw optie eventueel is.
Ik heb het af te geven amperes nog nooit bij laadpalen gezien. Er wordt wel een vermogen genoemd, maar of je dat gaat halen...StenS schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:19:
Vandaag gebeld door de MG dealer dat ze op korte termijn de ZS EV long range luxury kunnen leveren in de kleur die we besteld hadden (in maart), echter.... alleen de 1-fase (6.6kw lader) en niet de 11kw die wij besteld hadden.
Als er meerdere connectoren op de paal zitten balanceerd de paal het ook nog over de 2 auto's.
Ik heb dezelfde ervaring als Henno met een MG ZS EV Long Range Luxury.Henno Keers schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:36:
[...]
Heb je een extra punt van plastic op de neus van de ZS gezet om de cW waarde omlaag te krijgen?
Wij rijden rond de 100 op de snelweg, overal, en dan mag je geluk hebben als je onder de 18 kW/100 Km komt.
Met 120 Km/h zit je zo op de 20 kW/100 Km.
Ik heb nu zo'n 3000KM gereden (heb hem nu iets over 1 maand) en zit gemiddeld op 17,3 kW/ 100Km.
ik denk ongeveer 60% tot 70% snelweg.
Wel rijd ik meestal in eco en met de MG pilot aan.
Het is wel zo dat als je harder rijdt dan 100 het verbruik flink toeneemt.
Het wordt nu wat kouder en heb al wat ritjes gemaakt in normal mode en dan ligt het verbruik ook wat hoger. Ik ben benieuwd hoe het er over eenjaar uit zet als we alle jaargetijden hebben gehad, maar ik verwacht toch wel zo rond de 17.5 a 18 uit te komen met de huidige resultaten.
Wacht maar tot het gaat vriezen, dan zit je op 21 tot 22 kw/100 km.BlackBurn schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:42:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring als Henno met een MG ZS EV Long Range Luxury.
Ik heb nu zo'n 3000KM gereden (heb hem nu iets over 1 maand) en zit gemiddeld op 17,3 kW/ 100Km.
ik denk ongeveer 60% tot 70% snelweg.
Wel rijd ik meestal in eco en met de MG pilot aan.
Het is wel zo dat als je harder rijdt dan 100 het verbruik flink toeneemt.
Het wordt nu wat kouder en heb al wat ritjes gemaakt in normal mode en dan ligt het verbruik ook wat hoger. Ik ben benieuwd hoe het er over eenjaar uit zet als we alle jaargetijden hebben gehad, maar ik verwacht toch wel zo rond de 17.5 a 18 uit te komen met de huidige resultaten.
Hé bah. Ik ben nog niet gebeld maar heb een grijze besteld in maart.StenS schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:19:
Konden ze wat zeggen over later ombouwen / upgraden van de auto naar een 11 kW lader?
In mijn geval laad ik voornamelijk thuis en is woon-werk niet zo ver. Met 3,6 kW laden - want daar kun je dan meestal wel vanuit gaan - kom ik dan wel uit. Voor een langer uitje zal je wel sneller gebonden zijn aan een snellader, omdat je het met destination charging niet bijhoudt.
Ik hoop dat dit een foutje is van MG. Er werd eerder door @roderickvd gezegd dat hij mail contact had gehad met MG en als je een ZS met 11 kW lader hebt besteld dat je die ook gewoon krijgt.StenS schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:19:
roderickvd schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:46:
Vandaag kort mailcontact gehad met Van Mossel. Ze wachten nog steeds op LR’s die al in januari zijn besteld. Verwachting met mijn maart-bestelling is dat hij pas volgend jaar zal komen.
Verder bevestiging dat “bestellingen worden gehonoreerd”, in mijn geval: een 11 kW boordlader was toen standaard dus die krijg ik ook.
[ Voor 12% gewijzigd door Sonicfreak op 16-11-2022 09:22 ]
Ja dus als de keuze is “11 kW later, tijdstip onbekend” of “6,6 kW binnenkort”, wat doe je dan? Mijn huidige auto doet het nog dus ik kan het nog wel even uitzitten. Als het maar geen “vaporware” wordt…
Dit is inderdaad de keuze die we nu hebben. Maar besloten om te wachten op de 11kW die we in maart besteld hadden en waar dus nog geen enkele indicatie voor is helaas.roderickvd schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:26:
Ja dus als de keuze is “11 kW later, tijdstip onbekend” of “6,6 kW binnenkort”, wat doe je dan? Mijn huidige auto doet het nog dus ik kan het nog wel even uitzitten. Als het maar geen “vaporware” wordt…
Gezien 6,6kW in de praktijk niet vaak gehaald kan worden met openbare laadpalen (waar wij bij ons in de buurt thuis gebruik van maken), duurt het opladen mij veel te lang als je maar 3,7 ongeveer gaat halen.
Maar mocht iemand zijn 11kW long range bestelling willen omzetten naar een 6,6kW met korte levertijd (~2 weken), dan raad ik dus aan de MG dealer even te bellen ;-)
[ Voor 10% gewijzigd door StenS op 16-11-2022 13:12 ]
Zojuist gebeld door VM. Vanaf vrijdag 25-11 staat de MG4 (in ieder geval in Breda) in de showroom en is er ook een proefrit mee te maken. Prijzen worden ook komende week bekend gemaakt. De levertijd zal ook een deel van het succes gaan bepalen vrees ik.
Is het misschien een idee om een tabelletje of google sheet te maken per model, met daarin: tweakers username, model, uitvoering (standard/long, comfort/luxury, etc), besteld datum, verwachte leverdatum, geleverd j/n? Geeft een inzicht in de actuele leverdata en een idee over hoe lang je nog ongeveer kan wachten op basis van wanneer je een bepaalde uitvoering hebt besteld in vergelijking met anderen.
Weet niet of dit de handigste manier is, maar een voorzet:
https://docs.google.com/s...d_4CJGt4/edit?usp=sharing
[ Voor 19% gewijzigd door matthewtje op 18-11-2022 16:44 ]
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Ik heb 'm ook ingevuld.
Op mijn overeenkomst staat simpelweg "2022" als geschatte levertijd. Mondeling is destijds aangegeven: 4 tot 6 maanden. Nu: "niet meer dit jaar" maar geen specifieke leverdatum.
Op mijn overeenkomst staat simpelweg "2022" als geschatte levertijd. Mondeling is destijds aangegeven: 4 tot 6 maanden. Nu: "niet meer dit jaar" maar geen specifieke leverdatum.
Het peobleem is dat je die 6,6 kWh nooit zal halen. En al helemaal thuis niet. Dat is namelijk 32 ampere. Thuis heb je waarschijnlijk of een 1*30 A of 3*25 A. Je groepen zijn afgezekerd op 16 A. Je zou hooguit een kookgroep over 2 fases kunnen installeren, maar volgens mij is dat niet volgens NEN. Oftewel: met de 6,6 optie laadt je op DC met maximaal 3,6 kWh. Die 11 kWh kan je thuis wel halen (3*16 A).roderickvd schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:26:
Ik heb een oude ZS en in de praktijk heb ik nooit last van het laden op 16 A. Na een nachtje is de auto altijd vol. Hij ligt bij wel eigenlijk altijd aan de lader als ik thuiskom.
[ Voor 10% gewijzigd door t14wo op 18-11-2022 21:39 ]
Ingevuld misschien nog kolom "kleur" => Rood en "filiaal" => Nijmegen toevoegen.matthewtje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:42:
Is het misschien een idee om een tabelletje of google sheet te maken per model, met daarin: tweakers username, model, uitvoering (standard/long, comfort/luxury, etc), besteld datum, verwachte leverdatum, geleverd j/n? Geeft een inzicht in de actuele leverdata en een idee over hoe lang je nog ongeveer kan wachten op basis van wanneer je een bepaalde uitvoering hebt besteld in vergelijking met anderen.
Tot nu twee keer geïnformeerd over de verwachte levertijd maar concreet kunnen ze daar niets over zeggen krijg ik te horen. Ze kijken in het systeem en zeggen dan er staat nog niets vermeld.
Zit niets anders op dan af te wachten.
Ben benieuwd wanneer ze uit zichzelf iets laten horen.
Eind augustus waren er nog 50 wachtende voor me met een lr model. Besteldatum 19 februari. Intussen ongeveer 10 uitgeleverd dus nog 40 wachtende voor me... Ik verwacht dus mei juni. Vm zegt week 9... Maar die datum zegt niets hebben we intussen al geleerd.matthewtje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:42:
Op 17/11 bij MG AMS (Citroen) de 2e onderhoudsbeurt voor onze ZS EV (11/2020) laten uitvoeren.
Onder garantie enkele updates uitgevoerd na de klacht dat het opladen thuis (Wallbox Pulsar Plus) na een onderbreking (bijv. loadbalancing) niet vanzelf wordt hervat, maar alleen handmatig weer geactiveerd moet worden.
Dat nadeel is nu verholpen en is het mogelijk om een aanvangstijd vooraf in te plannen. De auto hoeft ook niet meer afgesloten te worden om het laadproces te starten.
Onder garantie enkele updates uitgevoerd na de klacht dat het opladen thuis (Wallbox Pulsar Plus) na een onderbreking (bijv. loadbalancing) niet vanzelf wordt hervat, maar alleen handmatig weer geactiveerd moet worden.
Dat nadeel is nu verholpen en is het mogelijk om een aanvangstijd vooraf in te plannen. De auto hoeft ook niet meer afgesloten te worden om het laadproces te starten.
Vraagje, iemand hier met een MG5 comfort?
Hoe ga je in hemelsnaam de temperatuur regelen wanneer er geen climate control aanwezig is en ook geen fysieke knoppen voor warmer/kouder (zoals MG ZS EV wel heeft). Moet je dan altijd op het scherm zitten prielen om de blower een standje hoger/warmer enz te zetten?
Hoe ga je in hemelsnaam de temperatuur regelen wanneer er geen climate control aanwezig is en ook geen fysieke knoppen voor warmer/kouder (zoals MG ZS EV wel heeft). Moet je dan altijd op het scherm zitten prielen om de blower een standje hoger/warmer enz te zetten?
Ik zag in een review van de MG4 (en ik denk dat dit ook voor de MG5 geldt) de tip om de vrije keuze knop (?) op het stuur te koppelen (in te stellen?) aan je temperatuurregeling, zodat je dan met de vierweg-knop ernaast temperatuur omhoog/omlaag kunt doen.1234567y schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:49:
Vraagje, iemand hier met een MG5 comfort?
Heb zelf (nog) geen MG EV maar heb al aardig wat MG4 reviews op YouTube gekeken.
Dan had je wel een BMS van twee jaar oud. Je moet bij onderhoud vragen om die uit te laten voeren.Ronbebelaar schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:11:
Op 17/11 bij MG AMS (Citroen) de 2e onderhoudsbeurt voor onze ZS EV (11/2020) laten uitvoeren.
Heb je ook de comfort 2 update al?
In de UK is de levertijd van de MG4 slechts anderhalve maand volgens deze site en voor MG5 zelfs maar 1 maand. Dus hopelijk is dat hier ook zo met de MG4. Want ziet er goed uit en goede reviews.
https://www.electrifying....vailable-before-christmas
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
Ik heb `m ook ingevuld.matthewtje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:42:
Ik heb nu al 3x een nieuwe verwachte leverdatum gehad.
Daar hou ik me dus niet echt meer aan vast.
Vraagje, de nieuwe ZS EV is leverbaar met een trekhaak om een karretje te trekken, de oude alleen met een trekhaak voor een fietsendrager. Zou deze trekhaak van het model 2021 ook onder een ZS EV uit 2020 passen? (Ik vraag dit voor een vriend.)
Passen waarschijnlijk wel maar je kenteken zegt nog steeds dat het maximaal te trekken gewicht 0 is.
Op de MG ZS EV Facebook pagina hadden ze het erover dat er een bug in de App zit en dat deze in de volgende release weer opgelost zal zijn.John.W schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:46:
[Afbeelding]
Sinds eergister blijf ik de volgende meldingen zien in de MG iSmart app:
* Laadpoort aan het oververhitten
* Hoge temperatuur
Echter krijg ik in de auto zelf negens een melding van. Kan dit een vergissing in de app zijn of is het handig om even een langs de garage te gaan?
Tip voor diegene met een MY19, het is tijd om de batterij in de sleutel (fob) te vervangen 
Stond van het weekend met een auto die niet open wou, bleek de batterij van de sleutel praktisch leeg te zijn
Mijn vorige auto (Volvo) kwam hier toch wel ruim van te voren met een waarschuwing.
Er gaat een CR2032 in.
Stond van het weekend met een auto die niet open wou, bleek de batterij van de sleutel praktisch leeg te zijn

Mijn vorige auto (Volvo) kwam hier toch wel ruim van te voren met een waarschuwing.
Er gaat een CR2032 in.
Alles is terug te redeneren naar 4
Heb hem nu ook ingevuld. Ik hoop dat de verwachte levertijd wel enigzins klopt, mijn huidige auto loopt namelijk 4 dagen later uit zijn contract
Is een bug sinds de laatste Android update. Iedereen heeft deze melding, ongeacht het model auto. Er is niets aan de hand, je hoeft niet langs de garage, maar je mag best bij Van Mossel kenbaar maken dat de QC op software door MG écht beter moet.John.W schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:46:
[Afbeelding]
Sinds eergister blijf ik de volgende meldingen zien in de MG iSmart app:
* Laadpoort aan het oververhitten
* Hoge temperatuur
Echter krijg ik in de auto zelf negens een melding van. Kan dit een vergissing in de app zijn of is het handig om even een langs de garage te gaan?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
De Duitse configurator heeft het over een levertijd van 9 maanden.mrme12345 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:39:
In de UK is de levertijd van de MG4 slechts anderhalve maand volgens deze site en voor MG5 zelfs maar 1 maand. Dus hopelijk is dat hier ook zo met de MG4. Want ziet er goed uit en goede reviews.

Jammer dat het toch weer langer duurt dan verwacht. Had erg gehoopt inmiddels wel een proefrit te kunnen maken.Aalst13 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:24:
Aalst13 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:44:
MG4 staat over een maand klaar om ermee proef te rijden. Daarna duurt het waarschijnlijk 3 maanden voordat hij te verkrijgen is.
Mijn bron is MG Rotterdam. Ik was er in de showroom voor de ZS EV en toen vroeg ik het. De manager gaf aan en ik citeer: "Ik verwacht hem binnen een maand in de showroom en om er een proefrit mee te maken. Kort daarna zullen ze een vloot met voorraadmodellen sturen. Ik verwacht eind december/begin januari te kunnen leveren."
Had een VPN nodig om op de Duitse of Franse MGmotors site te komen, maar daar zie je dat ie in Duitsland en Frankrijk wel gewoon beschikbaar is voor een proefrit.
Bron in deze veel te lange screenshots van de mobiele duitse en franse websites:
https://i.imgur.com/1X2iwdD.png
https://i.imgur.com/NTAjo5L.png
[ Voor 3% gewijzigd door Robonus op 21-11-2022 11:35 ]
Dit is heel interessant wat je nu noemt. Want ik heb exact hetzelfde (MG ZS 2022 met Alfen laadpaal). Ik heb nu maar via homeassistant een automatisering aangemaakt die mij via de google assistant laat weten dat ie is gestopt met laden. En dan moet ik hem via de app weer aanzetten.Ronbebelaar schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:11:
Maar dat is mogelijk dus gefixed met een update.
Goedenavond we hebben sins vorige week een mg ZS Ev uit 2021 nu zegt hij banden spanning te laag hoe moet ik die melding resetten wet iemand dat ik hoor het graag
Heb ik toevallig vorige week hetzelfde gehad. (ZS 2022). De spanning van alle banden was 2.4 bar en 2.6 als ze warm waren (na 10 min rijden). De MG begon te klagen bij een (ogenschijnlijk) willekeurige band (links voor).Jorisjan85 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:32:
Goedenavond we hebben sins vorige week een mg ZS Ev uit 2021 nu zegt hij banden spanning te laag hoe moet ik die melding resetten wet iemand dat ik hoor het graag
Ik heb hem even langs de MG gebracht, werd gelijk geholpen. Daar konden ze niks vinden aan de band, geen beschadiging. Wat ik ook al dacht want ik reed 3 dagen zonder dat de druk van de band verder omlaag ging.
Ze hebben de band terug op spanning gebracht (2.7 en dus 2.8/2.9 indien warm) en de foutmelding gerest. Geen probleem gehad hierna.
Ze weten bij MG ook niet hoe het kwam. Ik denk dat die banden niet opgepompt zijn sinds dat ze in china gevuld zijn eerlijk gezegd. En dat zal zeker een maand of 6/7 geleden zijn.
Je bandenspanning zakt nu omdat het koud is. Daardoor krimpt de lucht in de band en wordt de druk in de band dus lager.
Als je de banden opgepompt hebt verdwijnt de melding vanzelf.
Dat lijkt me een prima verklaring. Wat vreemd dat niemand bij MG dat suggereerde. Dat bedrijf bestaat toch langer dan 1 winter zou je zeggen.grizzlybear schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:13:
Je bandenspanning zakt nu omdat het koud is. Daardoor krimpt de lucht in de band en wordt de druk in de band dus lager.
Edit: Ik bedenk me wel; als dus de band warm wordt door het rijden dan is de druk ongeveer 0.2 bar hoger, maar dan verdwijnt de melding niet overigens. Wat je dan wel zou denken misschien.
[ Voor 17% gewijzigd door cablepokerface op 22-11-2022 08:43 ]
De auto is zo slim dat hij de melding alleen geeft als de banden koud zijn. Althans, zo werkt het bij mijn Marvel R wel.cablepokerface schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:25:
[...]
Dat lijkt me een prima verklaring. Wat vreemd dat niemand bij MG dat suggereerde. Dat bedrijf bestaat toch langer dan 1 winter zou je zeggen.
Edit: Ik bedenk me wel; als dus de band warm wordt door het rijden dan is de druk ongeveer 0.2 bar hoger, maar dan verdwijnt de melding niet overigens. Wat je dan wel zou denken misschien.
Dan geven ze die slimme software niet aan de ZS, want mijn linker voorband stopte niet meer met oranje knipperen. Als ik startte gaf hij de Tire Pressure Low alert en tijdens het rijden knipperde de band de hele tijd.grizzlybear schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:17:
[...]
De auto is zo slim dat hij de melding alleen geeft als de banden koud zijn. Althans, zo werkt het bij mijn Marvel R wel.
Misschien stoppen ze alle snellere en slimmere chips wel in die Marvel R
Ik kreeg deze melding ook sinds vorige week.. en ja, ik moet de banden oppompen, maar ik heb zoiets nog nooit zelf gedaan.. en dan stel ik het uit totdat het echt niet meer gaat

blup
Is heel simpel te doen, vele tankstations hebben een gratis te gebruiken luchtpomp met metertje waarop je de druk ziet staan. In het deurpaneel zie je vaak de aanbevolen bandendruk (PSI/bar) staan.Bezulba schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:39:
Ik kreeg deze melding ook sinds vorige week.. en ja, ik moet de banden oppompen, maar ik heb zoiets nog nooit zelf gedaan.. en dan stel ik het uit totdat het echt niet meer gaat
Dopje van je band, luchtpomp erop, lucht erin persen tot het niveau van de benodigde bandendruk, luchtpomp eraf, dopje erop.
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Na ruitenwisservloeistof bijvullen een van de makkelijkste klusjes. Kijk aan de binnenkant van de bestuurdersportier wat de druk moet zijn.Bezulba schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:39:
Alles is terug te redeneren naar 4
Yah, ik moet gewoon even langs de pomp hier in de buurt.. doe ik "morgen" welSteefph schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:17:
[...]
Na ruitenwisservloeistof bijvullen een van de makkelijkste klusjes. Kijk aan de binnenkant van de bestuurdersportier wat de druk moet zijn.
blup
Mg4 vanaf a.s.vrijdag in NL te bezichtigen:
https://www.vanmossel.nl/mg/modellen/mg4-electric
Vanafprijs (kleur wit):
Standaard € 30.785
Comfort € 34.285
Luxury € 36.285
https://www.vanmossel.nl/mg/modellen/mg4-electric
Vanafprijs (kleur wit):
Standaard € 30.785
Comfort € 34.285
Luxury € 36.285
[ Voor 31% gewijzigd door Robonus op 22-11-2022 16:50 ]
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2