Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
CCXT1984 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:05:
Sorry, maar auto's gaan echt niet zelf sturen en gas geven. Waarschijnlijk heeft ze gewoon d'r MG pilot of iets geactiveerd.
Inderdaad. Dat pookje zit achter het stuur en heb je zo aangetikt als je wat dichterbij het stuur zit met gebogen knieën. Heb ik ook wel eens gehad. Dat geeft de auto inderdaad ineens gas. Maar dat hij ook begint te sturen lijkt me eerder een paniek reactie.

De lane keeping techniek en ACC is gewoon standaardspul van Bosch die in vele auto's zit. Daar is niks mis mee en zal tot in den treuren zijn getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogerisp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 21:24
t14wo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

Inderdaad. Dat pookje zit achter het stuur en heb je zo aangetikt als je wat dichterbij het stuur zit met gebogen knieën. Heb ik ook wel eens gehad. Dat geeft de auto inderdaad ineens gas. Maar dat hij ook begint te sturen lijkt me eerder een paniek reactie.

De lane keeping techniek en ACC is gewoon standaardspul van Bosch die in vele auto's zit. Daar is niks mis mee en zal tot in den treuren zijn getest.
Zelf sturen kan op die manier ook, twee maal kort achter elkaar dat pookje aantikken en je hebt MG-pilot geactiveerd, dus de auto gaat zelf rijden en sturen. Dan moet je daarvoor al wel een keer ACC hebben gebruikt tijdens die rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
rogerisp schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:51:
[...]

Zelf sturen kan op die manier ook, twee maal kort achter elkaar dat pookje aantikken en je hebt MG-pilot geactiveerd, dus de auto gaat zelf rijden en sturen. Dan moet je daarvoor al wel een keer ACC hebben gebruikt tijdens die rit.
Ja maar dan nog begint dat ding niet opeens te sturen. Hij blijft hooguit tussen de lijntjes. Je moet m ook eerst tussen de lijntjes ‘helpen’. Op een parkeerterrein dat dat zelfsturen dan ook vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

John.W schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:23:
Zelf rij ik een MG ZS EV 2022 SR. Echter heb ik af en toe het probleem dat hij de 'KERS' niet pakt bij het opstarten van de auto. Na een paar keer aan en uit zetten doet hij het ineens wel weer...

Meerdere mensen met dit elfde probleem?
Is dat niet omdat je bij een volgeladen auto hij de energie recovery niet gebruiken omdat de accu vol zit?

ik heb de 2019 en ik krijg zo'n mooie waarschuwing dat de eerste paar kilometer verminderde remcapaciteit is.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John.W
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04-2023
Bezulba schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:03:
[...]

Is dat niet omdat je bij een volgeladen auto hij de energie recovery niet gebruiken omdat de accu vol zit?

ik heb de 2019 en ik krijg zo'n mooie waarschuwing dat de eerste paar kilometer verminderde remcapaciteit is.
Dank voor de tip. Hier had ik zelf helemaal niet aan gedacht, neem aan dat dit het inderdaad is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:09
t14wo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:09:
[...]

Ja maar dan nog begint dat ding niet opeens te sturen. Hij blijft hooguit tussen de lijntjes. Je moet m ook eerst tussen de lijntjes ‘helpen’. Op een parkeerterrein dat dat zelfsturen dan ook vrij weinig.
Volgens mij heeft dit te maken met een veiligheidssysteem. Dat er als er iemand voor je staat de auto ineens gaat remmen.

Als je dit hulpsysteem uitschakelt, en je start hierna de auto opnieuw op. Blijft hij dan nog steeds uitgeschakeld? Of moet je weer helemaal naar instellingen en dit hulpsysteem opnieuw uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:40
deryck schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Volgens mij heeft dit te maken met een veiligheidssysteem. Dat er als er iemand voor je staat de auto ineens gaat remmen.

Als je dit hulpsysteem uitschakelt, en je start hierna de auto opnieuw op. Blijft hij dan nog steeds uitgeschakeld? Of moet je weer helemaal naar instellingen en dit hulpsysteem opnieuw uitschakelen?
Bij de MG5 is dit niet uit te schakelen, ik kan in het menu ergens alleen de gevoeligheid instellen. Eerder in het topic werd een wet uit de EU aangehaald waar gesteld wordt dat dit onderdeel is van vereiste veiligheidssystemen en dat deze niet permanent uitgeschakeld moeten worden.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:51

Snuffel

Vroem!

Zo, ik ben er uit.

Mijn huidige MG wordt opgehaald, mijn nieuw bestelde MG is geannuleerd.
Teveel kleinigheden waar ik me aan stoor.
Heerlijke auto om mee te rijden, daar niet van, maar het is het gewoon net niet.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-09 10:00
Vraagje, kun je het infotainment systeem ook herstarten tijdens het rijden? Ik heb nu 2 keer gehad dat het systeem bevroor bij gebruik van apple carplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:00
zalkc schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:58:
Vraagje, kun je het infotainment systeem ook herstarten tijdens het rijden? Ik heb nu 2 keer gehad dat het systeem bevroor bij gebruik van apple carplay.
Ja dat moet mogelijk zijn, lees de gebruikshandleiding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
deryck schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Die gaat weer aan. Voor zover ik weet is dit ook vanwege Europese regelgeving. Net als dat je start/stop systeem van ouderwetse dinosapverbranders niet permanent kan uitschakelen. (zonder te klooien in de code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
jpvdheijn schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:46:
[...]

Ja dat moet mogelijk zijn, lees de gebruikshandleiding!
Nou dan ben ik de allerdomste sukkel ter wereld, maar als ik de pdf doorzoek dan kom ik gewoon niks tegen.
Ik heb beide manuals doorgenomen, maar kan het gewoon niet vinden.

Maar ik ben je eindeloos dankbaar voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

zalkc schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:58:
in de 2019 is het iig de knop waar je ook het volume mee aanpast een seconde of 5-10 ingedrukt houden.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
t14wo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Die gaat weer aan. Voor zover ik weet is dit ook vanwege Europese regelgeving. Net als dat je start/stop systeem van ouderwetse dinosapverbranders niet permanent kan uitschakelen. (zonder te klooien in de code)
Lees hier ook wat berichten over op het Engelse MG forum. Heb daar wat vragen over gesteld maar dat dit gebeurt is voor mij een reden om geen MG te kopen.

Alhoewel ik twijfel toch, wil m zo graag! Baal er zo van dat de auto niet helemaal veilig blijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
zalkc schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

Nou dan ben ik de allerdomste sukkel ter wereld, maar als ik de pdf doorzoek dan kom ik gewoon niks tegen.

Ik kan even niet zien welke auto je hebt. Hij de hs van mijn schoonbroer is het de home button 20 seconde vasthouden. Het zal wel zoiets zijn, en anders is YouTube je beste vriend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
deryck schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:56:
[...]

Lees hier ook wat berichten over op het Engelse MG forum. Heb daar wat vragen over gesteld maar dat dit gebeurt is voor mij een reden om geen MG te kopen.

Alhoewel ik twijfel toch, wil m zo graag! Baal er zo van dat de auto niet helemaal veilig blijkt
Zijn al deze issues niet gewoon driver error, als er zulke grote veiligheid issues zouden zijn dan waren er al lang terugroepacties geweest. In mijn tijd als tesla rijder gonsde het ook van de verhalen. Maar als puntje bij paaltje kwam was het gewoon driver error. Ik zou die verhalen met te korrel zout nemen. En misschien mag ik het niet zeggen maar mensen op het mg forum zijn toch vaak van een klasse die nog nooit in aanraking zijn gekomen met geavanceerde ADAS (advanced driving assistant systems). Daarnaast zijn de discussies daar verre van diepgaand in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
jpvdheijn schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:29:
[...]

Ik kan even niet zien welke auto je hebt. Hij de hs van mijn schoonbroer is het de home button 20 seconde vasthouden. Het zal wel zoiets zijn, en anders is YouTube je beste vriend.
Het is de MG5, ik heb geprobeerd de home, geluid -,geluid + button een 5-10 seconden ingedrukt te houden en een paar combinaties. Dat werkte niet, zal de volgende keer 20 seconden eens proberen. Moet het zich wel weer voordoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
zalkc schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

Druk de volumeknop 10 seconden in. Het systeem herstart dan vanzelf. Bij mij crasht de radio ook regelmatig met CarPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
[...]

Wat heeft dit te maken met het wel of niet aanschaffen van een auto? Zoals ik zei: die veiligheidssystemen moeten van EU inschakelen. Dus elke andere auto heeft exact hetzelfde issue/feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

t14wo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:01:
[...]

Wat heeft dit te maken met het wel of niet aanschaffen van een auto? Zoals ik zei: die veiligheidssystemen moeten van EU inschakelen. Dus elke andere auto heeft exact hetzelfde issue/feature.
Ik sluit me hier bij aan, mijn huidige auto Seat Ateca was mijn eerste auto die ook zelf remt als er iets voor (of achter) de auto komt. De eerste keer schrok ik me helemaal rot, toen de auto flink afremde omdat er een konijn overstak. Gebeurde de 2 of 3e dag dat ik hem had. In totaal is het een keer of 5 gebeurd in de bijna 4 jaar dat ik de auto heb, overigens wel allemaal "false positives", als in geen mens die het veroorzaakt. Meestal een konijn (zitten er veel) of een tak die voor de auto komt als ik de auto strak parkeer.

Denk dan ook met name dat dit soort features gewenning zijn, ik hoop binnenkort te kunnen vertellen of de MG hier gevoeliger voor is of niet. Maar gezien er strikte tests zijn voordat dit soort systemen de weg op mogen, denk ik dat dit wel mee zal vallen.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 12:59
BlackBurn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:08:
[...]

Denk dan ook met name dat dit soort features gewenning zijn, ik hoop binnenkort te kunnen vertellen of de MG hier gevoeliger voor is of niet. Maar gezien er strikte tests zijn voordat dit soort systemen de weg op mogen, denk ik dat dit wel mee zal vallen.
In mijn straat zit een redelijk abrupte korte s-bocht met precies na de bocht een paaltje, die bij het er op aan rijden exact in het midden van de auto zit. Ook al mag en rij ik er maar 30 km/uur, grijpt de auto alsnog elke keer in omdat het met die snelheid minder dan een seconde ofzo duurt tot je er bovenop zit als je niet netjes met de bocht mee stuurt. Hoe vaak het systeem ingrijpt ligt dus vooral aan waar je rijdt en misschien niet hoe vaak je rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magiel
[...]

Het is juist het tegenovergestelde. Deze features zijn bedoeld als veiligheidsfeatures. Ik heb ook de ervaring dat die vaker onterecht ingrijpen dan terecht, maar dat doet niets af aan de toegevoegde waarde ervan. Liever 10x te vaak geremd voor een overstekende tak dan 1x een kind (of paaltje) raken. En zoals gezegd, alle nieuwe(re) auto's op de markt zijn verplicht deze features te hebben. Je kan ook al jaren geen auto zonder buitenspiegels of gordel kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 18:03
Vandaag kort mailcontact gehad met Van Mossel. Ze wachten nog steeds op LR’s die al in januari zijn besteld. Verwachting met mijn maart-bestelling is dat hij pas volgend jaar zal komen.

Verder bevestiging dat “bestellingen worden gehonoreerd”, in mijn geval: een 11 kW boordlader was toen standaard dus die krijg ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
magiel schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Het is juist het tegenovergestelde. Deze features zijn bedoeld als veiligheidsfeatures. Ik heb ook de ervaring dat die vaker onterecht ingrijpen dan terecht, maar dat doet niets af aan de toegevoegde waarde ervan. Liever 10x te vaak geremd voor een overstekende tak dan 1x een kind (of paaltje) raken. En zoals gezegd, alle nieuwe(re) auto's op de markt zijn verplicht deze features te hebben. Je kan ook al jaren geen auto zonder buitenspiegels of gordel kopen.
Thanks dit stelt mij helemaal gerust. Alleen is deze functie ook actief als de snelheden hoger zijn dan 50 kilometer per uur en er staat iets kleins op de weg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magiel
deryck schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:09:
[...]

Thanks dit stelt mij helemaal gerust. Alleen is deze functie ook actief als de snelheden hoger zijn dan 50 kilometer per uur en er staat iets kleins op de weg?
Hij waarschuwt in de file soms met een paar piepjes als ik ACC uit heb staan en ik iets te laat voor de voorganger rem, ook met snelheden >50kmpu. Verder nooit onverklaarbare ingrepen ervaren. Hobbels in de weg of drempels nooit waarschuwingen voor gehad, hierboven las ik wel iemand met ervaring met een overstekend konijn.

De auto's waarin de gemiddelde nederlander z'n rijles heeft gehad >10 jaar geleden en in heeft afgereden werken heel anders dan een moderne EV met de modernste veiligheidsmaatregelen. Eigenlijk zou het niet zo veel kwaad kunnen als er een geaccrediteerde cursus bij het CBR gevolgd moet worden voor rijden in een nieuwe auto met deze veiligheidsmaatregelen. Veel "slechte" ervaringen zullen vooral komen omdat rijders niet weten wat features precies doen en waarom ze ingrijpen en dus de auto maar de schuld geven "want ik maak echt geen fouten".

Lees vooral de handleiding maar laat je niet tegenhouden door nieuwigheden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:12
roderickvd schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:46:
Vandaag kort mailcontact gehad met Van Mossel. Ze wachten nog steeds op LR’s die al in januari zijn besteld. Verwachting met mijn maart-bestelling is dat hij pas volgend jaar zal komen.

Verder bevestiging dat “bestellingen worden gehonoreerd”, in mijn geval: een 11 kW boordlader was toen standaard dus die krijg ik ook.
Toch aparte communicatie, ik heb hem ook in maart besteld, ze zeggen bel over 2 weken op dan weten we misschien meer.
Denk zelf dat hij ook dit jaar niet meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-06 11:58
[...]

Dat heeft niks met MG te maken, bijna elk merk heeft hier mee te maken. Die lane assist systemen zijn vaak verplicht, wil je goed scoren met de NCAP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-08 20:56
U2psv schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:20:
[...]

Toch aparte communicatie, ik heb hem ook in maart besteld, ze zeggen bel over 2 weken op dan weten we misschien meer.
2 weken geleden contact gehad. Lrlx blauw besteld half febr. Er waren nog 50 voor me met met een lrlx. Ik kan alleen nog geluk hebben door de kleur. Maar aan de gegevens van de rdw te zien kan ik levering 2022 wel op me buik schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
U2psv schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:20:
[...]

Dit was Amsterdam, mocht het uitmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:42
Ter informatie: het lijkt er op dat voor de Marvel R22 is vrijgegeven; aldus te lezen op het Duitse forum (zie hier).

Is er in Nederland al iets bekend over deze release?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter_oss
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb uiteindelijk, zeer verrassend, gisteren onze Nightwatch Grey Marvel R mogen ophalen (april besteld en in augustus was de verwachting nog dat het december zou worden voor de levering...). Lijkt erop alsof van Mossel leveringen binnenkrijgt als 'voorraad' en dat ieder filiaal zelf in de gaten moet houden welke bestellingen nog openstaan voor hun klanten. Aan de telefoon werd ook letterlijk gezegd: 'ik denk dat ik een auto voor je heb, die probeer ik naar ons filiaal te halen'. Dat naar het filiaal halen heeft toen overigens nog 9 dagen geduurd...
Eerste indruk is erg goed. Stil, fijn, zit lekker en rijdt soepel. De klachten uit video reviews die ik eerder bekeek zijn grotendeels verdwenen. Zo schakelt het scherm sneller dan in de reviews en ook de achteruitrijcamera is gestart voordat ik achteruit ga rijden. De strakke afstelling van de lane assist is er nog wel, maar het uitzetten daarvan is in 2 seconden geregeld. Ik heb wel nog een waarschuwing op mijn dashboard als ik harder dan 40 rijd. Lijkt erop dat er een snelheidsgrens is ingesteld, want deze verdwijnt niet als ik de opties van snelheidsmeldingen uitzet vanuit het MG Pilot menu. Even nakijken of ik dit in de cruise control opties kan vinden (die hendel heb ik nog niet helemaal door qua werking).
Voor aflevering heeft onze auto nog een software update gehad, ik zal eens onderzoeken of dat de R22 update is.

[ Voor 4% gewijzigd door Peter_oss op 06-10-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
Peter_oss schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:45:
Ik heb uiteindelijk, zeer verrassend, gisteren onze Nightwatch Grey Marvel R mogen ophalen (april besteld en in augustus was de verwachting nog dat het december zou worden voor de levering...). Lijkt erop alsof van Mossel leveringen binnenkrijgt als 'voorraad' en dat ieder filiaal zelf in de gaten moet houden welke bestellingen nog openstaan voor hun klanten. Aan de telefoon werd ook letterlijk gezegd: 'ik denk dat ik een auto voor je heb, die probeer ik naar ons filiaal te halen'. Dat naar het filiaal halen heeft toen overigens nog 9 dagen geduurd...
Eerste indruk is erg goed. Stil, fijn, zit lekker en rijdt soepel. De klachten uit video reviews die ik eerder bekeek zijn grotendeels verdwenen. Zo schakelt het scherm sneller dan in de reviews en ook de achteruitrijcamera is gestart voordat ik achteruit ga rijden. De strakke afstelling van de lane assist is er nog wel, maar het uitzetten daarvan is in 2 seconden geregeld. Ik heb wel nog een waarschuwing op mijn dashboard als ik harder dan 40 rijd. Lijkt erop dat er een snelheidsgrens is ingesteld, want deze verdwijnt niet als ik de opties van snelheidsmeldingen uitzet vanuit het MG Pilot menu. Even nakijken of ik dit in de cruise control opties kan vinden (die hendel heb ik nog niet helemaal door qua werking).
Voor aflevering heeft onze auto nog een software update gehad, ik zal eens onderzoeken of dat de R22 update is.
Gefeliciteerd! fototje? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Peter_oss
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyLr1gDjt6L05t2xiPURNhcNFO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bM9bnZJ8lPebtebrxL09XLvI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 10:37
Hallo iedereen, even voorstellen; ik ben buutvrij (althans, dat zou mooi zijn in het leven!)

In mei hebben we hier thuis een zwarte MG5 standard range comfort besteld. Idd, de knakenversie, ik wilde zeer graag de LFP batterij. De verwachte range is genoeg op een enkele uitzondering na misschien.
Ik ging er van uit dat we flink lang zouden moeten wachten, en dat MG eerst de duurdere versies zou leveren omdat daar meer winst mee behaald wordt. Andere autofabrikanten doen dit vaak ook zo.
Enigszins verbaast kreeg ik vorige week bericht dat de auto eind Okt./begin Nov. binnen zal zijn, en dat er binnenkort een afleverdatum geprikt kan worden. Het betreft MG Amsterdam. Toevallig was ik er gister even omdat mijn werk zich voor een deel tegenover dat pand bevindt. Op de parkeerplek achter het pand, en ook bij de MG 'ingang' bij VanMossel was maar 1 MG5 te bekennen, de testauto waar menig autopers mee gereden heeft. De rest van de parkeerplaats was leeg. Een langslopende verkoper zei dat ze binnenkort een levering van verschillende modellen krijgen. Mvg.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Gisteren was het voor mij ook zover, ik heb mijn MG ZS EV LR Luxury mogen ophalen.

De eerste kilometers zijn gemaakt en erg goed bevallen, blij dat ik van te voren goed ingelezen heb in MG Pilot wat het toch een stukje makkelijker maakte in het gebruik/gewenning. Er zijn stiekem best wat opties en de kant die de hendel op kan bewegen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5a5zakq_zUOd7ldq9ejcnW3vA3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U07zb5rUmmW2K5mLrcZ16Hh1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
BlackBurn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:43:
Gisteren was het voor mij ook zover, ik heb mijn MG ZS EV LR Luxury mogen ophalen.

De eerste kilometers zijn gemaakt en erg goed bevallen, blij dat ik van te voren goed ingelezen heb in MG Pilot wat het toch een stukje makkelijker maakte in het gebruik/gewenning. Er zijn stiekem best wat opties en de kant die de hendel op kan bewegen :*)

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met je auto! dat ziet er goed uit. Ik zou ook graag mij willen voorbereiden op de komst van onze MG 5 echter zelfs met mijn VIN nummer in de hand is er geen handleiding te downloaden van de MG website. Heeft iemand hier op het forum een handleiding van de facelift MG5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

jpvdheijn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

Gefeliciteerd met je auto! dat ziet er goed uit. Ik zou ook graag mij willen voorbereiden op de komst van onze MG 5 echter zelfs met mijn VIN nummer in de hand is er geen handleiding te downloaden van de MG website. Heeft iemand hier op het forum een handleiding van de facelift MG5?
Voor de Nederlandse handleiding zou ik deze site in de gaten houden (hij staat er nog niet):
https://www.vanmossel.nl/...ud/mg-gebruiksintructies/

Dit lijkt de engelse versie te zijn:
https://www.mg.co.uk/site...20EV%20Owner%20Manual.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zalkc
jpvdheijn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

Ik heb in de app wel de handleidingen staan in het Nederlands, maar ik weet niet of ik de gefacelifte versie heb(?, ik heb er 1 uit de voorraad)
https://cvz.eu/up/EP22_EU_COLOR_RADIO_Owner_Manual_NL.pdf
https://cvz.eu/up/EP22_EU_COLOR_RADIO_Navi_Manual_NL%202.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door zalkc op 07-10-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
zalkc schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:15:
[...]

Ik heb in de app wel de handleidingen staan in het Nederlands, maar ik weet niet of ik de gefacelifte versie heb(?, ik heb er 1 uit de voorraad)
https://cvz.eu/up/EP22_EU_COLOR_RADIO_Owner_Manual_NL.pdf
https://cvz.eu/up/EP22_EU_COLOR_RADIO_Navi_Manual_NL%202.pdf
Hulde! Dank voor deze bijdrage, deze is erg nuttig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magiel
Afgelopen dagen weer een lange rit ondernomen. Momenteel ten zuid westen van Bordeaux. Auto houdt zich prima, ook met ~300km rijden gevolgd door laden, ~300km rijden, laden, ~150km rijden.

Beste aanpak lijkt om gewoon 110kmph op de ACC te rijden met autopilot aan. Alles sneller dan dat lijkt exponentieel meer energie te verbruiken, en dus het bereik te verkorten en meer laadsessies te vereisen. De vraag is dan wat onderaan de streep sneller is.

Pas bij 90kmph lijkt de auto tussen bereik en verbruik een 1:1 ratio te hebben, en je dus ~380-400km kan rijden op een volle lading. Maar 90 waar de rest v/h verkeer 130+ rijdt vind ik niet zo prettig,

Beschikbaarheid van laadpunten was op de 1e dag in Frankrijk even lastig. Vrijdagavond hadden we de pech dat alle laadpunten in de buurt (suburb van Lille) in een gesloten parkeergarage of achter gesloten hekken van auto dealers zaten. Zaterdag was de eerste en beste snellader "Pas de Service". Dat was wel even stressen. Daarna gewoon van snellader naar snellader gereden.

Ironisch genoeg ben ik dit weekend uitermate blij met een EV. We zagen de ICE auto's bij Parijs in ellenlange rijen wachten om te kunnen tanken. Later, verder naar het zuiden, werd dit niet beter. Iets met stakingen bij rafinaderijen in Frankrijk.

Woensdag verder naar een uurtje ten westen van Bilbao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

magiel schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:20:
Afgelopen dagen weer een lange rit ondernomen. Momenteel ten zuid westen van Bordeaux. Auto houdt zich prima, ook met ~300km rijden gevolgd door laden, ~300km rijden, laden, ~150km rijden.

Beste aanpak lijkt om gewoon 110kmph op de ACC te rijden met autopilot aan. Alles sneller dan dat lijkt exponentieel meer energie te verbruiken, en dus het bereik te verkorten en meer laadsessies te vereisen. De vraag is dan wat onderaan de streep sneller is.

Pas bij 90kmph lijkt de auto tussen bereik en verbruik een 1:1 ratio te hebben, en je dus ~380-400km kan rijden op een volle lading. Maar 90 waar de rest v/h verkeer 130+ rijdt vind ik niet zo prettig,

Beschikbaarheid van laadpunten was op de 1e dag in Frankrijk even lastig. Vrijdagavond hadden we de pech dat alle laadpunten in de buurt (suburb van Lille) in een gesloten parkeergarage of achter gesloten hekken van auto dealers zaten. Zaterdag was de eerste en beste snellader "Pas de Service". Dat was wel even stressen. Daarna gewoon van snellader naar snellader gereden.

Ironisch genoeg ben ik dit weekend uitermate blij met een EV. We zagen de ICE auto's bij Parijs in ellenlange rijen wachten om te kunnen tanken. Later, verder naar het zuiden, werd dit niet beter. Iets met stakingen bij rafinaderijen in Frankrijk.

Vooralsnog heb ik geen lange ritten in de planning zitten (pas eind oktober), maar bij hoeveel KM ga je ongeveer opzoek naar een snellader, wetende dat deze bezet/kapot kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
magiel schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:20:

Uit ervaring kan ik melden dat je dit goed aanpakt. 110km/u is ideaal met een elektrische auto. Onze vorige tesla werdt boven de 110 ook een stuk onzuiniger en daar zullen alle auto's last van hebben. Je bent met sneller rijden ook maar marginaal minder tijd kwijt, dit zou ook mijn strategie zijn. Ik ben inderdaad ook benieuwd wat je strategie is geweest mbt tot laden maar ook met welke SOC je naar de laders hebt genavigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
[/quote]

Leuk en leerzaam om te lezen, benieuwd wat voor moois we nog gaan lezen en hoe de laadmogelijkheden in Spanje zullen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
In de hierboven geposte gebruiksaanwijzing (waarvoor dank!) van de MG5 staat dat je de adapter/stekker die je nodig hebt om V2L te gebruiken, aan moet schaffen bij de dealer. Zit deze niet standaard bij de wagen? Misschien kan 1 van de nieuwbakken eigenaren die hun MG net hebben ontvangen hier iets over zeggen? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
buutvrij schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:14:
In de hierboven geposte gebruiksaanwijzing (waarvoor dank!) van de MG5 staat dat je de adapter/stekker die je nodig hebt om V2L te gebruiken, aan moet schaffen bij de dealer. Zit deze niet standaard bij de wagen? Misschien kan 1 van de nieuwbakken eigenaren die hun MG net hebben ontvangen hier iets over zeggen? Dank alvast!
Dit ga ik niet doen, ik ga een kabel kopen van aliexpress met een outdoor stekkerdoos. Het enige wat die stekker doet is met een weerstand van 400 ohm bij mij weten het protocol van terugleveren activeren. Hier ga je per definitie al te veel voor betalen bij MG.

In een normale laadkabel zit namelijk ook een weerstand om aan te geven hoeveel vermogen de kabel mag hebben tijdens het laden. De techniek is dus erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Niet standaard. Is een accessoire, destijds €250 op de prijslijst. Hetzelfde geldt voor de druppellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-09 06:35
Aalst13 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:44:
[...]

MG4 staat over een maand klaar om ermee proef te rijden. Daarna duurt het waarschijnlijk 3 maanden voordat hij te verkrijgen is.
Wat is je bron hiervan? Ik heb vandaag Van Mossel Amsterdam gebeld en ze konden ze hadden nog geen enkel idee wanneer ze een eerste proefrit konden aanbieden. Ook over de prijzen konden ze helaas nog niks zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalst13
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-08-2024
Robonus schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:53:
[...]

Wat is je bron hiervan? Ik heb vandaag Van Mossel Amsterdam gebeld en ze konden ze hadden nog geen enkel idee wanneer ze een eerste proefrit konden aanbieden. Ook over de prijzen konden ze helaas nog niks zeggen.
Mijn bron is MG Rotterdam. Ik was er in de showroom voor de ZS EV en toen vroeg ik het. De manager gaf aan en ik citeer: "Ik verwacht hem binnen een maand in de showroom en om er een proefrit mee te maken. Kort daarna zullen ze een vloot met voorraadmodellen sturen. Ik verwacht eind december/begin januari te kunnen leveren."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magiel
BlackBurn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Vooralsnog heb ik geen lange ritten in de planning zitten (pas eind oktober), maar bij hoeveel KM ga je ongeveer opzoek naar een snellader, wetende dat deze bezet/kapot kan zijn ?
Tot grote ergernis van m'n vriendin zoek ik tijdens het laden al de volgende lader op, en zet ik die in de navigatie als volgende bestemming. Ik rij dus eigenlijk niet direct naar mn eindbestemming maar van laadpaal naar laadpaal. Dat klinkt heftiger dan het is maar we hebben een hond en ik vind ~3u rijden per rit en totaal ~900km per dag eigenlijk ook wel mooi. Dat is precies te doen met 3x opladen en ~110kmph.
jpvdheijn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

Uit ervaring kan ik melden dat je dit goed aanpakt. 110km/u is ideaal met een elektrische auto. Onze vorige tesla werdt boven de 110 ook een stuk onzuiniger en daar zullen alle auto's last van hebben. Je bent met sneller rijden ook maar marginaal minder tijd kwijt, dit zou ook mijn strategie zijn. Ik ben inderdaad ook benieuwd wat je strategie is geweest mbt tot laden maar ook met welke SOC je naar de laders hebt genavigeerd.
Zie hierboven, SOC 100% :P . Niet elke "Aire de huppeldepup" heeft een snellader maar lijkt er op dat meer dan de helft deze wel heeft. IONITY is groot hier, TotalEnergies ook.
user-100 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:45:
[/quote]

Leuk en leerzaam om te lezen, benieuwd wat voor moois we nog gaan lezen en hoe de laadmogelijkheden in Spanje zullen zijn
Ik ben ook benieuwd. Ons hutje in de bergen is 65km van de dichtbijzijnste lader dus dat wordt inderdaad interessant :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Even update van mij kant, gezien er wat discussie was over de "veiligheids" systemen en "MG Pilot" eerder in dit draadje.

Ik ben flink aan het spelen geweest met de instellingen en de effecten hiervan.
Mijn conclusie of wat ik het fijnste vind rijden. Ik heb alle veiligheidssystemen aan staan, behalve snelheidsmelding en lane assist.

Wat ik vervolgens eigenlijk meteen doe (buiten bebouwde kom) is MG Pilot aanzetten. MG Pilot komt met eigen "lane assist" of "auto pilot" net hoe je het wilt noemen. Deze functie houdt de auto ook netjes tussen de lijnen en doet dit heel vloeiend, waarbij de "systeem lane-assist" af en toe een beetje een flipperkast is naar mijn ervaring.

Dit is met een MG ZS EV 2022, ik weet niet of de Marvel, MG5, etc. vergelijkbare setup hebben, maar ik acht de kans wel groot. Dus voor degene die de auto een flipperkast vinden, probeer het bovenstaande eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

RonaldABC schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:56:
Ter informatie: het lijkt er op dat voor de Marvel R22 is vrijgegeven; aldus te lezen op het Duitse forum (zie hier).

Is er in Nederland al iets bekend over deze release?
Je kunt een afspraak maken bij Van Mossel om deze te laten installeren. Hierbij de Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/dIqIRade14.png/raw

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Freekers schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Je kunt een afspraak maken bij Van Mossel om deze te laten installeren. Hierbij de Changelog:

[Afbeelding]
Hoi @Freekers waar haal jij de changelogs vandaan? Ik zou deze ook graag zien van mijn MG 5 wat welke update inhoudt en welke er beschikbaar is als ik die ergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:57
jpvdheijn schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Hoi @Freekers waar haal jij de changelogs vandaan? Ik zou deze ook graag zien van mijn MG 5 wat welke update inhoudt en welke er beschikbaar is als ik die ergens kan vinden.
Zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
Vanuit dealer (Van Mossel MG) vernomen dat verwachting nu onbekend is door accu productie problemen en chiptekorten, en naar alle waarschijnlijkheid niet meer dit jaar geleverd zal worden.

Februari 2022 besteld, MG ZS EV Luxury LR.
Verwachte leverdatum was 15-8-22, toen december 2022, en nu dus begin volgend jaar...

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldABC
Freekers schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

[Afbeelding]
@Freekers :Thanks voor de update. Heb jij de update al laten uitvoeren? En zo ja, bij welke vestiging?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
BlackBurn schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:09:
Even update van mij kant, gezien er wat discussie was over de "veiligheids" systemen en "MG Pilot" eerder in dit draadje.

Ik ben flink aan het spelen geweest met de instellingen en de effecten hiervan.
Mijn conclusie of wat ik het fijnste vind rijden. Ik heb alle veiligheidssystemen aan staan, behalve snelheidsmelding en lane assist.

Wat ik vervolgens eigenlijk meteen doe (buiten bebouwde kom) is MG Pilot aanzetten. MG Pilot komt met eigen "lane assist" of "auto pilot" net hoe je het wilt noemen. Deze functie houdt de auto ook netjes tussen de lijnen en doet dit heel vloeiend, waarbij de "systeem lane-assist" af en toe een beetje een flipperkast is naar mijn ervaring.

Dit is met een MG ZS EV 2022, ik weet niet of de Marvel, MG5, etc. vergelijkbare setup hebben, maar ik acht de kans wel groot. Dus voor degene die de auto een flipperkast vinden, probeer het bovenstaande eens.
Deze methode gebruik ik in de ZS EV 2020 al 2 jaar naar volle tevredenheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WillySis
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-07 14:20
Van Mossel kon nog steeds niet aangeven wanneer de auto (lux. long range) die ik in maart besteld had geleverd gaat worden. Nu de oude auto het heeft begeven heb ik wel wat haast. Van Mossel wil de bestelling niet annuleren, maar aangezien er juni 2022 als leverdatum staat hebben ze wettelijk geen poot om op te staan. Ze zijn het contract simpelweg niet nagekomen en bieden ook geen tussenoplossing aan.

In Frankrijk zijn die auto's gewoon uit voorraad leverbaar. Een kennis heeft er één voor me gekocht (met € 6000,- subsidie) die ik na een week weer heb overgekocht. Kennis heeft er € 1000,- mee verdiend en ik ben € 5000,- goedkoper uit (minus kaartje voor de TGV).
Eergisteren de auto opgehaald. Lille - Zuid Nederland lukt net niet op één lading, Vandaag het importeren geregeld, Nederlandse kentekenplaten laten maken en gemonteerd. Kentekenbewijs zit al in de post. Ik had er eigenlijk op gerekend dat het nog wel een paar weken zou duren voordat het importeren geregeld zou zijn, maar dat viel dus reuze mee. Eén telefoontje en twee web-formulieren invullen was voldoende.

Rijden met de auto was een welkome verrassing. Heerlijk stil en prima adaptive cruisecontrol. De lane-assist is wel een zenuwen ding die veel te agressief corrigeert,

De MG-iSmart app laat duidelijk zien dat Chinezen slechte app bouwers zijn. Registreren is onmogelijk. De app vraagt uiteindelijk om een 182 bits getal, maar dat kan je niet invullen of via de scancode op het scherm van de auto invoeren.
Als iemand daar een oplossing voor weet houdt ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

WillySis schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:40:
Van Mossel kon nog steeds niet aangeven wanneer de auto (lux. long range) die ik in maart besteld had geleverd gaat worden. Nu de oude auto het heeft begeven heb ik wel wat haast. Van Mossel wil de bestelling niet annuleren, maar aangezien er juni 2022 als leverdatum staat hebben ze wettelijk geen poot om op te staan. Ze zijn het contract simpelweg niet nagekomen en bieden ook geen tussenoplossing aan.

In Frankrijk zijn die auto's gewoon uit voorraad leverbaar. Een kennis heeft er één voor me gekocht (met € 6000,- subsidie) die ik na een week weer heb overgekocht. Kennis heeft er € 1000,- mee verdiend en ik ben € 5000,- goedkoper uit (minus kaartje voor de TGV).
Eergisteren de auto opgehaald. Lille - Zuid Nederland lukt net niet op één lading, Vandaag het importeren geregeld, Nederlandse kentekenplaten laten maken en gemonteerd. Kentekenbewijs zit al in de post. Ik had er eigenlijk op gerekend dat het nog wel een paar weken zou duren voordat het importeren geregeld zou zijn, maar dat viel dus reuze mee. Eén telefoontje en twee web-formulieren invullen was voldoende.
Allereerst gefeliciteerd met je auto.
Rijden met de auto was een welkome verrassing. Heerlijk stil en prima adaptive cruisecontrol. De lane-assist is wel een zenuwen ding die veel te agressief corrigeert,
Zie mijn post ietsje terug. Standaard lange-assist heb ik uitgezet en gebruik deze functionaliteit via de MG pilot functie.
De MG-iSmart app laat duidelijk zien dat Chinezen slechte app bouwers zijn. Registreren is onmogelijk. De app vraagt uiteindelijk om een 182 bits getal, maar dat kan je niet invullen of via de scancode op het scherm van de auto invoeren.
De functionaliteit van de app is fijn, maar de kwaliteit van de app had idd wel wat beter gekund 😀

Veel fijne km-ETA gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

Gefeliciteerd met je nieuwe auto. :)

Uit nieuwsgierigheid, welke kleur had je oorspronkelijk besteld en welke kleur heb je nu?

En bij welke dealer had je besteld?

Jouw bestelde auto kan volgens mij gewoon doorgeschoven worden naar een klant die ook nog zit te wachten.

Zelf zit ik ook nog te wachten op een blauwe ZS EV long range Luxury. Besteld in mei.

[ Voor 5% gewijzigd door Sonicfreak op 15-10-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
In Frankrijk uit voorraad leverbaar, wat een onbalans. Is hij daar niet populair? In het algemeen zie ik in Frankrijk weinig EVs rijden, en als ze er zijn, dan vaak Nederlanders.

Mooie deal voor jou zo in elk geval :-)

Ik ken de automarkt niet zo goed maar zou het Van Mossel niet lonen om dan in Frankrijk te kopen? Andersom lopen de Fransen zo ook alleen maar voorraadrisico, met auto’s die op stalling staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45

Wellicht dat het registreren niet lukt omdat dit een Franse auto betreft….? Anders even bij VM langs rijden.
Ik heb 3 weken geleden mijn nieuwe ZSEV SR opgehaald, en de registratie was echt in 45 sec. gedaan!
Moest een wachtwoord met uitsluitend kleine letters aanmaken (en zonder bijzondere tekens). Daarna verscheen er een QR-Code op het infotainmentscherm, en na het inlezen hiervan was de registratie/koppeling een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillySis
Van Mossel Breda.
Jouw bestelde auto kan volgens mij gewoon doorgeschoven worden naar een klant die ook nog zit te wachten.
Lijkt mij ook, de wachtlijst is lang genoeg. Ik had er wel een trekhaak onder besteld, maar die zouden ze er in Nederland onder schroeven. Dat hoeven ze natuurlijk niet te doen. Ik had een witte besteld en dat is wel de meest gewilde kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillySis
In Frankrijk uit voorraad leverbaar, wat een onbalans. Is hij daar niet populair? In het algemeen zie ik in Frankrijk weinig EVs rijden, en als ze er zijn, dan vaak Nederlanders
In de grrote steden zijn de EV's toch wel flink in opmars. De € 6000,- is ook een leuk lokkertje, bovendien mag je die twee keer per jaar aanvragen. Er zijn er genoeg die de EV na zes maanden verkopen voor 3 à 4000 minder dan de nieuwprijs. Zelf kopen ze gewoon een nieuwe.

Frankrijk en Engeland lijken behoorlijk voorrang te krijgen bij MG. De MG5 is zelfs al ruim een jaar te koop in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillySis
Wellicht dat het registreren niet lukt omdat dit een Franse auto betreft….?
De registratie in de app staat nog los van de auto. De tip omtrent het wachtwoord ga ik proberen. Hoofdletters en speciale tekens stop ik standaard in een wachtwoord. Je moet wel een Chinees zijn om die niet toe te staan.

Enige nadeel van een Franse auto is dat het dashboard in het Frans is en dat is niet meer aan te passen. Veel tekst staat daar niet, dus geen echt probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
Sonicfreak schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe auto. :)

Uit nieuwsgierigheid, welke kleur had je oorspronkelijk besteld en welke kleur heb je nu?

Zelf zit ik ook nog te wachten op een blauwe ZS EV long range Luxury. Besteld in mei.
Dan kan je nog even wachten. Ik heb halverwege februari een blauwe lr lx besteld.
Verwachte levering (want van geplande kan je niet meer spreken) is februari 2023 en als ik het zelf bereken moet ik blij zijn met maart. (waren eind augustus nog 50 voor mij voor een lr lx) alleen de kleur zou het kunnen versnellen maar dat lijkt me ook niet. Zijn in totaal pas 9 blw lr lx uitgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalst13
sue18 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Dan kan je nog even wachten. Ik heb halverwege februari een blauwe lr lx besteld.
Verwachte levering (want van geplande kan je niet meer spreken) is februari 2023 en als ik het zelf bereken moet ik blij zijn met maart. (waren eind augustus nog 50 voor mij voor een lr lx) alleen de kleur zou het kunnen versnellen maar dat lijkt me ook niet. Zijn in totaal pas 9 blw lr lx uitgeleverd.
Man, man, man. Dat mensen zo lang wachten op hun auto. Wij hebben onze Kona afgezegd en 3 weken geleden een SR Comfort uitgezocht. Afgelopen vrijdag geleverd. Het verschil van 5/6.000 euro vind ik de luxury niet waard. Long Range in principe ook niet. Scheelt allemaal niet heel erg veel. Enkel de 3-fase lader zou wel fijn zijn geweest, maar om daar nou dat bedrag voor neer te tellen en zo lang te wachten? Nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Aalst13 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:03:
[...]

Man, man, man. Dat mensen zo lang wachten op hun auto. Wij hebben onze Kona afgezegd en 3 weken geleden een SR Comfort uitgezocht. Afgelopen vrijdag geleverd. Het verschil van 5/6.000 euro vind ik de luxury niet waard. Long Range in principe ook niet. Scheelt allemaal niet heel erg veel. Enkel de 3-fase lader zou wel fijn zijn geweest, maar om daar nou dat bedrag voor neer te tellen en zo lang te wachten? Nah.
Ik moest wel voor de long range gaan. Mijn werkgever heeft als eis dat een EV als range minimaal 350 km volgens ev-database.nl moet hebben. Dan valt de SR af helaas.
Het kiezen tussen de Comfort en Luxury uitvoering is dan een persoonlijke keuze, maar goed voor mij kost dat een paar tientjes extra in de maand voor de bijtelling. Dan ga ik het liefst toch voor een Luxury met panoramadak en meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillySis
De comfort versie van de longrange wordt maar heel weinig gekozen. Voor mij zou persoonlijk zou dat prima zijn, maar de luxury was in Frankrijk gewoon uit voorraad leverbaar (alleen wit). De extra opties zitten mij niet in de weg en het prijsverschil is inderdaad niet iets om je druk over te maken.
Sinds donderdag de accu al drie keer leeg gereden. Tijdens plensbuien beslaat de voorruit toch wel heel snel en moet je die regelmatig schoon blazen. Het verbruik gaat dan ook fors omhoog. Dat viel mij wel tegen. De app is gewoon bagger, maar dat komt wel overeen met de reputatie van de Chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
Aalst13 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:03:
[...]

Het probleem zit er vooral in dat de datum constant aangepast wordt. Eerder toen ik op het punt stond van annuleren en een amdere optie te kiezen werdt er weer een belofte uitgedaan dat het nov dec werdt. Daarvoor was het al oktober en mei.

De long range vind ik met werk wel zo prettig. Heb absoluut niet de behoefte om elke keer weer onderweg verplicht aan een laadpaal tijdens het werk te hangen. Vooral aangezien niet heel nl zo goed voorzien is van laadpalen.

Er zijn met dezelfde range en type auto weinig alternatieve helaas met een kortere levertijd. 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
WillySis schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:57:
Sinds donderdag de accu al drie keer leeg gereden. Tijdens plensbuien beslaat de voorruit toch wel heel snel en moet je die regelmatig schoon blazen. Het verbruik gaat dan ook fors omhoog. Dat viel mij wel tegen. De app is gewoon bagger, maar dat komt wel overeen met de reputatie van de Chinezen.
Ik ben wel benieuwd of andere mensen met een ZS ook last hebben van het snel beslaan van de voorruit tijdens regenbuien. Of dat dit een issue is met jouw auto wat door de dealer hersteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
Sonicfreak schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:47:
[...]

Ik ben wel benieuwd of andere mensen met een ZS ook last hebben van het snel beslaan van de voorruit tijdens regenbuien. Of dat dit een issue is met jouw auto wat door de dealer hersteld kan worden.
Ik heb dat ook. Ik vermoed dat dat te maken heeft met dat de boordcomputer vanwege de klimaatregeling zodra het mogelijk is de circulatie weer op intern zet (tenminste als je net als ik de circulatie op automatisch hebt staan). Interne circulatie is veel makkelijker voor de climate control want dan hoeft ie minder bij te sturen kwa temperatuur.

Zodra je hem laat blazen tegen de voor en/of achterruit zet ie hem zelf op externe circulatie.

Persoonlijk vind ik het snel aanslaan niet echt een probleem want hij heeft het vocht zo snel uit de cabine geblazen, het is vaak niet meer dan 20 seconde nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillySis
Interne circulatie is veel makkelijker voor de climate control want dan hoeft ie minder bij te sturen kwa temperatuur.
Ik ben niet zo'n fan van interne circulatie. Ik heb graag wat verse lucht in de auto.
De ruit is inderdaad in een aantal seconden weer schoon. Echt een groot probleem is het niet, maar het viel me op. Waarschijnlijk is dit gewoon een nadeel van het ontbreken van een lekker warme motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
WillySis schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

Ik ben niet zo'n fan van interne circulatie. Ik heb graag wat verse lucht in de auto.
De ruit is inderdaad in een aantal seconden weer schoon. Echt een groot probleem is het niet, maar het viel me op. Waarschijnlijk is dit gewoon een nadeel van het ontbreken van een lekker warme motor.
In mijn huidige leaseauto (Hyundai Ioniq Electric) zit een automatische ontwasem functie voor de voorruit waardoor de ruit bijna nooit beslaat.
Ik denk dat MG die niet heeft vanwege kostenbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
Sonicfreak schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

In mijn huidige leaseauto (Hyundai Ioniq Electric) zit een automatische ontwasem functie voor de voorruit waardoor de ruit bijna nooit beslaat.
Ik denk dat MG die niet heeft vanwege kostenbesparing.
Ik ben nieuwsgierig hoe die dat meet wanneer ie moet ontwasemen. Denk je dat die de binnen temperatuur+luchtvochtigheid meet en de buitentemperatuur en dan 'aanneemt' dat er een bepaalde hoeveelheid wasem ontstaat per tijdshoeveelheid? Of meet ie transperantie van ruiten? ( ;) zal wel niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
cablepokerface schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Ik ben nieuwsgierig hoe die dat meet wanneer ie moet ontwasemen. Denk je dat die de binnen temperatuur+luchtvochtigheid meet en de buitentemperatuur en dan 'aanneemt' dat er een bepaalde hoeveelheid wasem ontstaat per tijdshoeveelheid? Of meet ie transperantie van ruiten? ( ;) zal wel niet)
Ik vermoed dat er een sensor zit bij de ruit. Beetje hetzelfde idee als een regensensor bij de spiegel.
Je ziet in ieder geval van automatische ontwaseming een icoontje op het dashboard branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Goede keus.. Zoals hierboven recent genoemd, is de mijne in feb besteld (Luxury LR Pebble Black) en verwachte leverdatum is nu begin 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
sue18 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Zie hierboven, wij zitten in het zelfde schuitje... Hoe weet je hoeveel er voor je zijn, is dit vanuit de dealer gecommuniceerd? Ik mag hopen dat dit het totale aantal in NL is en niet per dealer? Gezien het aantal uitleveringen per maand volgens rdw database zou het anders nog wel heel lang duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WillySis
Gezien het aantal uitleveringen per maand volgens rdw database zou het anders nog wel heel lang duren.
Ik ben bang dat dat gaat kloppen.

Uit betrouwbare bron (los kantoor voor auto's in Antwerpen) zijn Nederland en België zo ongeveer uitgesloten van levering van longrange modellen. SAIC maakt die al mondjes maat (de winst op normal range is hoger) en MG levert volgens de vrachtlijsten vanaf mei ongeveer 40% aan Duitsland, 30% aan Frankrijk, 30% aan VK. Nederland en België vallen wat betreft de long-range modellen gewoon weg in de afronding. Voor de normal range varianten worden Nederland en België wel ruim bedient. Saic lijkt gewoon van mening te zijn dat Nederland en België te klein zijn om een long-range te rijden.
In Antwerpen zijn twee weken de auto's afgeleverd die begin januari besteld zijn. Van de long-range comfort zijn er sinds februari nog maar enkele geleverd en de laatste maanden helemaal niets.

Kortom, wil je een longrange, importeer hem dan zelf via Duitsland of Frankrijk of wijk uit naar een andere fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
Heeft iemand kunnen vinden of er LFP zitten in de ZS sr, lr of beide?

Ik heb wel eens gelezen ergens dat de sr LFP heeft maar de lr niet. Maar overal waar ik het las was vrij onbevestigd en informeel. De meeste auto reviews hebben het gewoon over dat de hele 2022 facelift lijn nu LFP heeft.

De reden is dat als de lr LFP heeft dan gebruik ik niet de hele tijd die battery health mode van 80%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
cablepokerface schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:05:
Heeft iemand kunnen vinden of er LFP zitten in de ZS sr, lr of beide?

Ik heb wel eens gelezen ergens dat de sr LFP heeft maar de lr niet. Maar overal waar ik het las was vrij onbevestigd en informeel. De meeste auto reviews hebben het gewoon over dat de hele 2022 facelift lijn nu LFP heeft.

De reden is dat als de lr LFP heeft dan gebruik ik niet de hele tijd die battery health mode van 80%.
De LR heeft een NMC accu en de SR heeft LFP.

Zie https://www.mgevs.com/thr...-ev-lr-battery-type.4081/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
matthewtje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:06:
[...]

Zie hierboven, wij zitten in het zelfde schuitje... Hoe weet je hoeveel er voor je zijn, is dit vanuit de dealer gecommuniceerd? Ik mag hopen dat dit het totale aantal in NL is en niet per dealer? Gezien het aantal uitleveringen per maand volgens rdw database zou het anders nog wel heel lang duren.
Is het totale aantal lx lr modellen vanaf eind aug.

Dit is mij alleen gecommuniceerd nadat ik wel behoorlijk druk op heb gezet aangezien ze bij van mossel heel verschillend de leveringsdatum inschatten. Heb toen aangegeven dat ik liever dan zelf wel vinger aan de pols hou.

Blijft wel lastig inschatten ivm dat de kleuren natuurlijk onderling ook nog kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Hoe erg degradeert zo'n NMC accu over een gebruiksperiode van 5 jaar met pak 'm beet 25k km per jaar, als je wel vaak gewoon volledig tot 100% oplaadt?

Wordt uitgelegd in je linkje.. Mijn vraag was te voorbarig, excuus.

[ Voor 8% gewijzigd door matthewtje op 19-10-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
matthewtje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Hoe erg degradeert zo'n NMC accu over een gebruiksperiode van 5 jaar met pak 'm beet 25k km per jaar, als je wel vaak gewoon volledig tot 100% oplaadt?
Dat kun je heel moeilijk bepalen. Sommige auto's zijn daar meer vatbaar voor dan andere. Ook zijn er veel fabrikanten waar 100% eigenlijk geen 100% is omdat er een top buffer wordt aangehouden in de batterij. Tesla laat wel toe om echt 100% te laden vandaar dat het daar niet aanbevolen wordt bij de NCMA accu's om vaak naar 100% voor dagelijks gebruik te laden.
Aan de andere kant zie je dat de KIA souls gigantisch degraderen over tijd en dat zijn ook NCMA's. Het is dus van heel veel factoren afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:35

FTL

Lees op in de MG 4 group op facebook dat er zeer veel meldingen zijn van olie lekkage uit de gearbox.
MG lijkt er nog naar te kijken en zou wel eens een overfill kunnen zijn van de gearbox.

Even blijven volgen hoe dat afloopt voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

ChUcKiE

Dus........

FTL schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:05:
Lees op in de MG 4 group op facebook dat er zeer veel meldingen zijn van olie lekkage uit de gearbox.
MG lijkt er nog naar te kijken en zou wel eens een overfill kunnen zijn van de gearbox.

Even blijven volgen hoe dat afloopt voor ze.
Ach voordat die geleverd worden.... >:) tegen die tijd zal het wel verholpen zijn toch? _/-\o_

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:35

FTL

ChUcKiE schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Ach voordat die geleverd worden.... >:) tegen die tijd zal het wel verholpen zijn toch? _/-\o_
Hoop het! De 4 staat op mijn wish list :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram65!
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-09-2023
WillySis schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Ik ben bang dat dat gaat kloppen.

Uit betrouwbare bron (los kantoor voor auto's in Antwerpen) zijn Nederland en België zo ongeveer uitgesloten van levering van longrange modellen. SAIC maakt die al mondjes maat (de winst op normal range is hoger) en MG levert volgens de vrachtlijsten vanaf mei ongeveer 40% aan Duitsland, 30% aan Frankrijk, 30% aan VK. Nederland en België vallen wat betreft de long-range modellen gewoon weg in de afronding. Voor de normal range varianten worden Nederland en België wel ruim bedient. Saic lijkt gewoon van mening te zijn dat Nederland en België te klein zijn om een long-range te rijden.
In Antwerpen zijn twee weken de auto's afgeleverd die begin januari besteld zijn. Van de long-range comfort zijn er sinds februari nog maar enkele geleverd en de laatste maanden helemaal niets.

Kortom, wil je een longrange, importeer hem dan zelf via Duitsland of Frankrijk of wijk uit naar een andere fabrikant.
Weet jij dan ook uit betrouwbare bron hoe het zit met de leveringen van de Marvel R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillySis
Weet jij dan ook uit betrouwbare bron hoe het zit met de leveringen van de Marvel R?
Voor alle rong-range modellen die door Saic gemaakt worden geldt een beperkte productie en dat Nederland en België achteraan de lijst staan. Hoe dat voor de Marvel uitpakt weet is niet. Het is voor een deel ook afhankelijk hoe populair die in Frankrijk, Duitsland en het VK zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 14:58
Hoi fooks,
Eigenaar van marvel r sins eind april, ondertussen 18.500km gereden.
De nodige ergenissen gehad van storingen.
Bv bandenspanning te laag,radiogeluid deed het niet meer.lane control blijft iriteren, cruise control werkte niet ect.
Erger nog storing ev accu kon auto niet meer
starten na 5x aan uit gelukkig weer wel
Afgelopen woensdag bij vm breda geweest voor de klachten heb de r 22 update gehad.
Weet niet wat er verbeterd is maar klachten bleven.
Auto was bij fiat in onderhoud ook een vm garage.
Was het zo beu dat ik iemand van mg wilde spreken over de marvel.
En eindelijk iemand die wist waar hij over sprak en belangrijker hij wist het op te lossen.
12 volt losmaken en aansluiten verder deed hij de update van de radio en geluid hoera.
Wist me ook te vertellen dat er maar een account op de auto kon van mg ismart vanwege privecy !!!!!
Nam ons heel serieus en hebben verder nog over de marvel gepraat.
Gaf me weer een beetje vertrouwen.
Blijft heerlijk rijden ondanks de storingen.
Hopelijk verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
@Wereldrijziger Dank voor het delen van je ervaring. Je geeft aan iemand van MG gesproken te hebben. Uit je verhaal is mij niet duidelijk of dit VM Breda betreft of een andere dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 14:58
Was iemand van mg breda, kennelijk ander personeel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbeijer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:34
Wij overwegen onze eerste EV te nemen dus we hebben een aantal proefritten gemaakt MG ZS en Kona Electric staan nu in onze shortlist en we willen de MG4 ook nog proefrijden.De MG's scoren erg goed zowel qua features als prijs. Maar mijn zorgen zitten ook in de support op langere termijn en de geo-politieke situatie, als China besluit Taiwan in te lijven dan kan het er wel eens voor zorgen dat de EU Chinese staats bedrijven op een boycot lijst te zetten en SIAC zou daar dan onder kunnen vallen, hopelijk maak ik mij zorgen om niets en komt het niet zover, maar goed hierbij mijn vragen aan jullie:

1. Volgens mij maakt MG voor hun iSmart app gebruik van ontwikkel servers in China (dat lees ik in de privacy statement) maar is dat ook van toepassing op backend servers die eventueel gebruikt wordt voor het navigatie en infotainment systeem van de MG autos of hebben die geen connectiviteit voor over the air updates van de onboard systemen?

2. hoe zit het met de voorraad van onderdelen voor de MGs in Europa? als ik dit forum topic lees is de beschikbaarheid van onderdelen al een zorg puntje. Maar ik krijg de indruk dat de onderdelen nu vrijwel direct uit China komen.. hebben jullie hier ervaring mee.

LETOP ik ben niet opzoek naar reacties met politieke meningen voor of tegen de China Taiwan situatie en ik heb geprobeerd mijn post zo a-politiek mogelijk te houden als ik iemand tegen het verkeerde been schop dan biedt ik hierbij mijn excuses aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Ik heb nu mijn eerste "probleempje" met de MG ZS EV, gisteren met de fietsendrager op pad geweest en hiervoor "towing mode" aangezet, dit ging allemaal goed.

Echter nu de fietsendrager er weer af is, probeer ik "towing mode" uit te zetten, maar deze schiet na een paar seconden weer automatisch aan. Jeb al getracht de auto uit/aan te zetten, maar met hetzelfde resultaat.

Het is voor het rijden verder niet zo'n probleem, maar bepaalde functies zijn dan nog steeds uitgeschakeld.

Iemand bekend met dit probleem ?

Update:
Dit is opgelost door de "towing mode" uit te zetten en dan snel de auto uit te zetten, voordat deze weer aan springt.

Er schijnt een update voor te zijn, maar deze duurt 2u om te installeren, die kan wat mij betreft nu wel even wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door BlackBurn op 21-10-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
@BlackBurn: Ik rijd zelf met een Marvel en dus niet met de ZS. Gebruik geen fietsendrager, maar heb wel een storing gehad met de DAB-instellingen nadat ik naar Duitsland was geweest. Bij terugkomst in Nederland werd dit via reset etc etc niet opgelost. Uiteindelijk eenvoudig opgelost door het ontkoppelen van de 12-volt accu gedurende iets van 5 minuten. Voor bepaalde instellingen geeft dit een totale reset. Heb je dit al geprobeerd? Mogelijk helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

RonaldABC schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:43:
@BlackBurn: Ik rijd zelf met een Marvel en dus niet met de ZS. Gebruik geen fietsendrager, maar heb wel een storing gehad met de DAB-instellingen nadat ik naar Duitsland was geweest. Bij terugkomst in Nederland werd dit via reset etc etc niet opgelost. Uiteindelijk eenvoudig opgelost door het ontkoppelen van de 12-volt accu gedurende iets van 5 minuten. Voor bepaalde instellingen geeft dit een totale reset. Heb je dit al geprobeerd? Mogelijk helpt dit.
Thanks, het is ondertussen opgelost, zie de update hierboven (in dezelfde post), maar goed om dit te weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
Sonicfreak schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:47:
[...]

Ik heb zelf een Comfort met stoffen stoelen en een stoffen hemelbekleding. Absoluut geen last van beslagen ramen. Het glazen dak van de Luxury is een giga koudebrug, en de PVC bekleding neem geen vocht op waardoor er veel meer vocht in het interieur blijf zweven, met beslagen ramen tot gevolg.
Bij vochtig weer zet ik wel preventief de luchtstroom op de voorruit. Ook zorg ik ervoor dat de ramen vetvrij zijn, door ze regelmatig van binnen te reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik heb de 2019 zs ev en het beslaan van de ramen is flink irritant. De knopjes doen overigens prima wat ze moeten doen, maar beslaan van de ruiten is wel een dingetje waar je rekening mee moet houden.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
Ik heb om reden van beslagen ruiten (in mijn Prius) een klein vochtvretertje van de bouwmarkt, achterin de auto vastgezet met een kleine strap. Wel af en toe leeggooien! Werkt prima en alleen nodig in de wintermaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
Wij hebben ook een ZS comfort. Ook wij hebben erg veel last van het beslaan van de ramen. Altijd de blower op auto zetten helpt wel, maar is natuurlijk niet ideaal. Vreet stroom.

We hebben nu 4x de auto tot 100% opgeladen. De kilometers met een volle lading stroom bij opstarten verschilt enorm:

328
316
252
289

Hoe kan dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
De MG5 blijkt het na 80K kilometer nog erg goed te houden. Dit is wel het vorige model dat hier niet is gevoerd maar de facelift zal toch wel het goede meegenomen hebben schat ik zo.
Pagina: 1 ... 51 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2