• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
net met 40km op de accu fastnet en shell recharge gepoogd, geven beide communicatiefout. auto zegt dattie is aangesloten maar laad niet, iemand een idee? #MGZSEV '19

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:13
ChUcKiE schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:12:
Ik kwam hier een prijs van 33.000 tegen.
Maar ik hoop ook dat je snel een proefrit kunt maken en dat deze snel geleverd kan worden in Nederland.

Is er al wat bekend over een nieuwe subsidiepot in Januari? Want dan is wellicht het wachten nog te overwegen.
Wat betreft de MG4:

Wie belt er met van Mossel breda? Prijzen zouden toch nu wel bekend mogen zijn? Ook benieuwd wanneer je kunt bestellen. Ik teken blind als dit jaar nog mogelijk is!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

ChUcKiE

Dus........

Ik dus ook ja 😊

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Welke auto is nu het meest energie efficiënt? De MG5 of de MG ZS? Ik zie wat tegenstrijdige berichten op internet.

En weet iemand hoe de auto's presteren wanneer het erg koud is (bijvoorbeeld -10 ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:55
Ik hoop niet dat dat een doorslaggevende factor is bij je beslissing voor een ev. De laatste keer dat het hier -10 was was 2013 of zo?
ev-database.nl geeft je wel een idee van het verschil voor zomer/winter voor iedere ev.

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 18:03
Het zou toch raar moeten lopen als een SUV efficiënter is dan een station. Die laatste is langer, heeft een kleinere oppervlakte aan de voorzijde, en heeft qua vorm dus een lagere luchtweerstand.

Om dit in WLTP te compenseren lijkt MG de ZS EV te voorzien van net iets grotere batterij.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
1234567y schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:15:
Welke auto is nu het meest energie efficiënt? De MG5 of de MG ZS? Ik zie wat tegenstrijdige berichten op internet.

En weet iemand hoe de auto's presteren wanneer het erg koud is (bijvoorbeeld -10 ofzo)
De MG5 is een stuk efficienter.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:51

Snuffel

Vroem!

1234567y schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:15:

Bij -10 gaat je actieradius wel heel rap achteruit.
Van de oude generatie MG ZS kwam de actieradius bij mij niet boven de 170km uit....

Prestaties blijven verder wel normaal

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Aalst13
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-08-2024
Gebeld met Jeroen van Breda van Mossel. Geeft aan geen idee te hebben wanneer de prijzen bekend worden en weet niet, gaat er niet vanuit dat de auto dit jaar nog komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
Ik heb net mijn ZS EV 2022 bij Van Mossel Roermond gebracht. De problemen met de DAB module en de radio waren meer dan bekend.

Ik mag hem vanmiddag weer ophalen. Dan hoop ik wel echt dat de problemen zijn opgelost 😊.

Ik zal nog een update posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
markv93 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:11:
Ik heb net mijn ZS EV 2022 bij Van Mossel Roermond gebracht. De problemen met de DAB module en de radio waren meer dan bekend.

Ik mag hem vanmiddag weer ophalen. Dan hoop ik wel echt dat de problemen zijn opgelost 😊.

Wanneer had je jouw ZS 2022 opgehaald? Ik de mijne begin augustus. Het zal wel gepatcht zijn al want ik merk niks. Waar zou ik dit probleem aan kunnen merken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markv93
cablepokerface schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:07:
[...]

Wanneer had je jouw ZS 2022 opgehaald? Ik de mijne begin augustus. Het zal wel gepatcht zijn al want ik merk niks. Waar zou ik dit probleem aan kunnen merken?
April opgehaald, maar is officieel een december 2021 model uit Duitsland. Software versie liep erg ver achter als ik hem vergelijk met anderen uit o.a. dit topic.

Probleem is dat de tijd achter gaat lopen, de DAB radio geen kanalen vindt en dat je geen favorieten kan opslaan.

Soms zou de module kunnen vastlopen en de 12v accu kunnen leegtrekken.

Als de tijd te veel achter loopt stoppen ook alle online services met werken. Ook de meeste functies uit de app zoals remote unlock of airco werken dan niet.

[ Voor 5% gewijzigd door markv93 op 16-09-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:58
Gebeld met van Mossel Breda over de mg4. Verwachting is dat de auto in december in de showrooms komt. Prijzen idd nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
markv93 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:23:
[...]

April opgehaald, maar is officieel een december 2021 model uit Duitsland. Software versie liep erg ver achter als ik hem vergelijk met anderen uit o.a. dit topic.

Probleem is dat de tijd achter gaat lopen, de DAB radio geen kanalen vindt en dat je geen favorieten kan opslaan.

Soms zou de module kunnen vastlopen en de 12v accu kunnen leegtrekken.

Als de tijd te veel achter loopt stoppen ook alle online services met werken. Ook de meeste functies uit de app zoals remote unlock of airco werken dan niet.
Gisteren had ik voor de 3e keer een lege 12v accu. Die van mij (MY19) staat nu bij MG Amsterdam voor onderhoud.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
markv93 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:11:

Helaas niet opgelost. Schijnbaar is het lastig omdat het een geïmporteerde auto is. De software versie (R10) zou onbekend zijn voor de NL dealer.

MG moet nu met een oplossing komen. Er zit waarschijnlijk een update aan te komen die meerdere uren in beslag gaat nemen. Ik wordt er nog over teruggebeld.

Niet heel blij gezien het voor mij niet om de hoek is maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_oss
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
Iemand hier op het forum die in bezit is van een grijze Marvel? Ik zie op https://www.kentekenradar.nl/auto/mg/marvel-r/#kleur dat in de afgelopen weken een aantal grijzen op kenteken zijn gezet en ik ben benieuwd naar real life foto's. Wij wachten sinds april op een marvel in nightwatch grey, hopelijk voor het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:42
Naar aanleiding van het naderende eind van de zomer en de komende winter, en het staan van de Marvel R op zomerbanden ben ik mij aan het oriënteren op winterwielen. Echter de velgspecificatie zijn niet te vinden in de meegeleverde documenten. Daarom de volgende vraag: weet iemand de velgspecificatie van MG Marvel? Dus steekmaat, ET-waarde, naafdiameter, boring en de breedte van de velg.

Aanvullende vraag: is er al ervaring opgedaan met winterbanden icm Marvel R, en zo ja welke?

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldABC op 19-09-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 17:00
RonaldABC schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:27:
Naar aanleiding van het naderende eind van de zomer en de komende winter, en het staan van de Marvel R op zomerbanden ben ik mij aan het oriënteren op winterwielen. Echter de velgspecificatie zijn niet te vinden in de meegeleverde documenten. Daarom de volgende vraag: weet iemand de velgspecificatie van MG Marvel? Dus steekmaat, ET-waarde, naafdiameter, boring en de breedte van de velg.

Aanvullende vraag: is er al ervaring opgedaan met winterbanden icm Marvel R, en zo ja welke?
kijk eens op deze site, natuurlijk is verificatie altijd goed om te doen. Voor de MG5 en ZS klopt het in ieder geval.

https://www.wheel-size.com/size/mg/marvel-r/2022/

het mooie is dat je ook de maat kunt spiegelen. Dus je kunt ook kijken welke andere auto's dezelfde maat hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door jpvdheijn op 19-09-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:42
het mooie is dat je ook de maat kunt spiegelen. Dus je kunt ook kijken welke andere auto's dezelfde maat hebben.
@jpvdheijn: Dank voor je reactie. Wat bedoel je met spiegelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
RonaldABC schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:24:
[...]

@jpvdheijn: Dank voor je reactie. Wat bedoel je met spiegelen?
Vergelijken 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Nou het gaat lekker bij MG en van Mossel met onze MG5 LR. We hebben de auto in Mei dit jaar besteld.

in Mei --> aflevering September (ik was gelukkig)
in Juni --> aflevering eind October (ik vond dit vervelend)
in Juli --> nou voor het eind van het jaar (ik was ontstemt)
in Augustus --> nou meneer reken maar niet meer op dit jaar misschien april volgend jaar (ik voel mij radeloos)

Wat is het toch een vervelende situatie. Maar zoals eerder hier gemeld kan het ook omslaan. Ik hoop met blijven bellen dat er wat urgentie gevoeld wordt.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:40
jpvdheijn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:11:
Nou het gaat lekker bij MG en van Mossel met onze MG5 LR. We hebben de auto in Mei dit jaar besteld.

in Augustus --> nou meneer reken maar niet meer op dit jaar misschien april volgend jaar (ik voel mij radeloos)

Wat is het toch een vervelende situatie. Maar zoals eerder hier gemeld kan het ook omslaan. Ik hoop met blijven bellen dat er wat urgentie gevoeld wordt.
Vervelende situatie zeg! Helaas heeft Van Mossel ook geen controle over wat er bij hun afgeleverd wordt. Hooguit hadden ze anders moeten communiceren naar jou, maar ik weet niet welke informatie zij kregen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• roderickvd
Ik wacht ook nog op mijn ZS EV LR, besteld begin maart. Je komt op het punt dat je voor hetzelfde geld een ander modeljaar had kunnen kopen.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:13
Ook gebeld, zelfde verhaal. Dit jaar op kenteken is uitgesloten. Helaas voor de bijtelling.

• jpvdheijn
Gezien wat er nu allemaal aan de hand is in de energie markt en dan vooral de elektra prijs. Is het rijden met een elektrische auto nog wel zo voordelig? De benzine prijs is hier in de grensstreek niet zo hard gestegen als het prijs plafon wat de overheid nu aandraagd.
Dit in combinatie met hoge snellaad prijzen is toch het de nek omdraaien van elektrisch rijden?

• cablepokerface
jpvdheijn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:25:
Gezien wat er nu allemaal aan de hand is in de energie markt en dan vooral de elektra prijs. Is het rijden met een elektrische auto nog wel zo voordelig? De benzine prijs is hier in de grensstreek niet zo hard gestegen als het prijs plafon wat de overheid nu aandraagd.
Dit in combinatie met hoge snellaad prijzen is toch het de nek omdraaien van elektrisch rijden?
Ik heb 10kwp op mijn dak liggen (goed jaar geweest dus ik zit op 9.03 mwh opgewekt en ik reken op 9.3/9.4 uit te komen). Ik heb vrij hoog stroom verbruik (6600 kwh) dus dat betekent dat ik ongeveer dit jaar 2.5kwh mijn auto in kan salderen.

2.5kwh gedeeld door 18.6kwh per 100 km (bij de ZS als je normaal rijdt) = 13.440km. En dat is iets meer dan ik jaarlijks rij. Ik rij dus in essentie voor 0 euro rond (auto verouderd natuurlijk maar ik heb het even over verbruik)

Dus ja, voor mij is het voordelig, maar als je geen zonnepanelen hebt wordt de berekening wel een stuk krapper op dit moment.

(bovenstaande berekening neemt niet mee als ik moet snelwegladen tijdens de vakantie, maar dat is 1/2x per jaar. Mijn woon/werk en die van mijn vrouw is helemaal in nederland en vrienden en familie doen we allemaal op 1 batterij heen en terug)

Als de saldering over is dan wordt het interessanter, thuisbatterij? Anyway dat is misschien een topic voor een ander forum dan het MG forum.

• magiel
Hangt volledig af van hoe je kan opladen en met wat voor auto je het vergelijkt. Ik kan thuis zo'n 90% van m'n laadvraag opladen voor 21 cent per kWh en m'n vaste contract loopt nog een dik jaar door. M'n vorige auto (qua volume/gewicht vergelijkbaar) was een BMW E4 station uit 2004 en reed met mazzel 1:10. Zelfs als de literprijs zakt naar 1,50 dan ben ik per kilometer zelfs met 50c/kWh nog goedkoper uit. En dan kijk ik nog niet eens naar de motorrijtuigenbelasting. Ook de verzekering is een handvol euro's goedkoper per maand nu.

Maargoed, het hangt volledig af van je situatie en wat voor auto je hiervoor had. Een Toyota Yaris hybride die 1:30 rijdt zou ik waarschijnlijk niet vervangen hebben.

Ik zou bij de aanschaf van een auto niet kijken naar wat nu of dit jaar goedkoper is, maar naar de verwachte kosten voor de komende 5-10 jaar. Dat is gokken en koffiedik kijken, maar een variabele die je wel vrij zeker weet is dat die accijnskorting op enig moment afgeschaft wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door magiel op 21-09-2022 17:31 ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nah, snelladen is alleen voor noodsituaties/vakanties etc. Niet voor gewoon woon-werkverkeer. En laten wij met z'n alle nu net vooral veel woon-werkkilometers maken.

Mijn kosten bij openbaar laden (niet snel) is iets van 10-15% hoger. Dat valt in het niets met de stijging van benzine.

blup

• Aalst13
cablepokerface schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:14:
[...]

Ik heb 10kwp op mijn dak liggen (goed jaar geweest dus ik zit op 9.03 mwh opgewekt en ik reken op 9.3/9.4 uit te komen). Ik heb vrij hoog stroom verbruik (6600 kwh) dus dat betekent dat ik ongeveer dit jaar 2.5kwh mijn auto in kan salderen.

2.5kwh gedeeld door 18.6kwh per 100 km (bij de ZS als je normaal rijdt) = 13.440km. En dat is iets meer dan ik jaarlijks rij. Ik rij dus in essentie voor 0 euro rond (auto verouderd natuurlijk maar ik heb het even over verbruik)

Dus ja, voor mij is het voordelig, maar als je geen zonnepanelen hebt wordt de berekening wel een stuk krapper op dit moment.

(bovenstaande berekening neemt niet mee als ik moet snelwegladen tijdens de vakantie, maar dat is 1/2x per jaar. Mijn woon/werk en die van mijn vrouw is helemaal in nederland en vrienden en familie doen we allemaal op 1 batterij heen en terug)

Als de saldering over is dan wordt het interessanter, thuisbatterij? Anyway dat is misschien een topic voor een ander forum dan het MG forum.
Dat is uiteraard niet zo. Je hebt ook de aanschaf van je zonnepanelen. Die moet je eerst terugverdienen voordat je voor 0 rond rijdt.

• cablepokerface
Aalst13 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:08:
[...]

Dat is uiteraard niet zo. Je hebt ook de aanschaf van je zonnepanelen. Die moet je eerst terugverdienen voordat je voor 0 rond rijdt.
Klopt, maar dat was geld op de spaarrekening dat (bijna renteloos) inflateerde. Ik voelde die uitgave niet. En vanaf het moment dat het op het dak ligt zijn plots je brandstof kosten verdwenen, iets wat je wel dagelijks merkt. Dat bedoelde ik met met 0 euro rondrijden.

Mbt het terugverdienen van de panelen zit ik op 3 jaar (met huidige cijfers). De combo met de EV en de hoge energieprijzen (mijn langlopend contract liep in maart af) en het goede zonnejaar en overcapaciteit laten leggen bleek een 3 punter vanaf de middellijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aalst13
cablepokerface schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:53:
[...]

Klopt, maar dat was geld op de spaarrekening dat (bijna renteloos) inflateerde. Ik voelde die uitgave niet. En vanaf het moment dat het op het dak ligt zijn plots je brandstof kosten verdwenen, iets wat je wel dagelijks merkt. Dat bedoelde ik met met 0 euro rondrijden.

Mbt het terugverdienen van de panelen zit ik op 3 jaar (met huidige cijfers). De combo met de EV en de hoge energieprijzen (mijn langlopend contract liep in maart af) en het goede zonnejaar en overcapaciteit laten leggen bleek een 3 punter vanaf de middellijn.
Dan moet je nog hopen dat er per jaar gesaldeerd wordt ipv per maand. Dan heb je alsnog een probleem. Hoop gedoe.

Wij hebben een verbruik van 2800 kwh en panelen die 4000 opwekken (3400 met aftrek). Wij laden gewoon aan een publieke laadpaal in de provincie zuid-holland met een laadpas van Engie (€ 0.28,-) per KWH. Alles wat we terugkrijgen van de zonnepanelen besteden we daaraan.

We krijgen (€ 0.32,-) per KWH teruggesaldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
Was iemand al opgevallen dat de MG ZS EV long range nu ook met 6,6 kW boordlader geconfigureerd en besteld kan worden?
Toen ik de MG ZS EV long range bestelde had deze een 11 kW boorlader en had alleen de standard range een 6,6 kW boordlader.

Mijn auto is nog niet geleverd en ik hoop dat die wel netjes met 11 kW boordlader geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cablepokerface
Sonicfreak schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:57:
Was iemand al opgevallen dat de MG ZS EV long range nu ook met 6,6 kW boordlader geconfigureerd en besteld kan worden?
Toen ik de MG ZS EV long range bestelde had deze een 11 kW boorlader en had alleen de standard range een 6,6 kW boordlader.

Mijn auto is nog niet geleverd en ik hoop dat die wel netjes met 11 kW boordlader geleverd wordt.
Daar zat ik ook eventjes over in. Want het viel mij ook op in de configurator. Maar de mijne had gewoon een 11kw. Het lijkt mij heel sterk dat ze dat doen zonder het je te melden omdat ik (en jij denk ik ook) hem bestelden op het moment dat alleen 11kw werd aangeboden.

Ik dacht dat het me niks uit zou maken maar 11kw is toch wel prettig. Voornamelijk omdat hij dan klaar is (op 80%) ‘s avonds laat, en dan kan ik hem al afkoppelen zodat mijn vrouw er minder gedoe mee heeft de volgende ochtend, die moet nogal vroeg weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

cablepokerface schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:47:
[...]

Daar zat ik ook eventjes over in. Want het viel mij ook op in de configurator. Maar de mijne had gewoon een 11kw. Het lijkt mij heel sterk dat ze dat doen zonder het je te melden omdat ik (en jij denk ik ook) hem bestelden op het moment dat alleen 11kw werd aangeboden.

Ik dacht dat het me niks uit zou maken maar 11kw is toch wel prettig. Voornamelijk omdat hij dan klaar is (op 80%) ‘s avonds laat, en dan kan ik hem al afkoppelen zodat mijn vrouw er minder gedoe mee heeft de volgende ochtend, die moet nogal vroeg weg.
Ik verwacht de mijne binnenkort, dobbert ergens op zee begreep ik.

Maar hoe kun je zien welke boordlader je hebt, ik ga er vanuit dat ik "gewoon" de 11kw geleverd krijg, maar het is toch fijn om het even te valideren. Is dit alleen te zien tijdens het laden of kun je het nog ergens anders uit halen ?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
BlackBurn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:36:
[...]

Ik verwacht de mijne binnenkort, dobbert ergens op zee begreep ik.

Maar hoe kun je zien welke boordlader je hebt, ik ga er vanuit dat ik "gewoon" de 11kw geleverd krijg, maar het is toch fijn om het even te valideren. Is dit alleen te zien tijdens het laden of kun je het nog ergens anders uit halen ?
Ik heb het nog even nagekeken maar ik zie het nergens staan in de menu’s of bij de batterij of voertuig informatie. Zoals je zegt; ik zie het alleen op de Alfen staan dat ie 11kw laadt. Misschien is er nog een verborgen menuutje?

• cablepokerface
Heeft er iemand toevallig ervaring met de frunk van EV Ireland voor de ZS 2022?

https://www.evaccessories...ge/mg-zs-ev-2022-facelift

Ik heb er nog even naar gevraagd tijdens het ophalen van de ZS en de mosselman van MG Breda kende dat product toevallig. Blijkbaar is het geen probleem voor de monteurs als je dat ding gemonteerd hebt in de frunk als je hem binnenbrengt voor een service beurt. Best cool.

Alleen is het best veel geld, dus als iemand die frunk al heeft, ben je tevreden? Zit ie stevig genoeg? Geen trillingen enzo?

• Aalst13
Heeft iemand van jullie de standaard range van de ZS? Ik begreep dat deze maar met 6,6 kw kan laden. Hoe snel is hij van 10 naar 80 procent? Hoe ervaar je de traagheid tov de 11 kw wat eigenlijk wel standaard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 10:42
Aalst13 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:53:
Heeft iemand van jullie de standaard range van de ZS? Ik begreep dat deze maar met 6,6 kw kan laden. Hoe snel is hij van 10 naar 80 procent? Hoe ervaar je de traagheid tov de 11 kw wat eigenlijk wel standaard is?
Hangt helemaal van je levensstijl af. Als je in de avond nog actief bent en met de auto weggaat en b.v. om 23:30 pas thuis komt dan is 11 Kw laden wel fijn om de volgende dag om 7:00 u weer een volle accu te hebben.
Als je in ‘savonds thuis blijft dan is laden op 3 Kw nog meer dan voldoende.

Maar er is nu wel een reden waarom ik eigenlijk best op 11 Kw zou willen laden, nl. het volgende:
Met een EV kom je gegarandeerd boven het prijsplafond van de overheid uit waardoor je straks misschien wel 85 cent voor een Kwh gaat betalen.
EV rijden wordt dan duurder als benzine.
Daarom wil ik gaan uitwijken naar laadpalen bij ons in de buurt waar de Kwh nog 36 ct is (wordt wel 40 ct).
Deze zijn echter allemaal maar 11 Kw en een fase slechts 3,6 Kw waardoor het wel heel erg lang gaat duren.
Fijn zou zijn als je de auto daar even aan kunt koppelen op 11 Kw en een uurtje of 3 - 4 later weer vol kunt gaan ophalen.
Zijn er meer mensen die ook met deze gedachte rondlopen?
Ik denk dat het straks vechten wordt om een laadpaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
Aalst13 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:53:
Ik heb de SR (2022). Bij de meeste laadpalen (11kW) laadt de auto met 3,6 kWh. Van 10-80% = 35 kW, ben je dan een kleine 10uur aan het laden. Wij waren dit jaar in Zwitserland en daar zijn heel veel 22 kW laadpalen.
Van 10-80% was toen in 6 uur gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolot
johnberg51 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:43:
[...]

Hangt helemaal van je levensstijl af. Als je in de avond nog actief bent en met de auto weggaat en b.v. om 23:30 pas thuis komt dan is 11 Kw laden wel fijn om de volgende dag om 7:00 u weer een volle accu te hebben.
Als je in ‘savonds thuis blijft dan is laden op 3 Kw nog meer dan voldoende.

Maar er is nu wel een reden waarom ik eigenlijk best op 11 Kw zou willen laden, nl. het volgende:
Met een EV kom je gegarandeerd boven het prijsplafond van de overheid uit waardoor je straks misschien wel 85 cent voor een Kwh gaat betalen.
EV rijden wordt dan duurder als benzine.
Daarom wil ik gaan uitwijken naar laadpalen bij ons in de buurt waar de Kwh nog 36 ct is (wordt wel 40 ct).
Deze zijn echter allemaal maar 11 Kw en een fase slechts 3,6 Kw waardoor het wel heel erg lang gaat duren.
Fijn zou zijn als je de auto daar even aan kunt koppelen op 11 Kw en een uurtje of 3 - 4 later weer vol kunt gaan ophalen.
Zijn er meer mensen die ook met deze gedachte rondlopen?
Ik denk dat het straks vechten wordt om een laadpaal :)
Ik doe dit noodgedwongen nu al. Mijn energiebedrijf NLE rekent vanaf 1-10 overdag al €0,748/kW en in de daluren €0,68/kW. De Allegopaal om de hoek kost me €0,42/kW (ongeacht tijdstip), dus overdag scheelt dit €13,- op een laadsessie van 40kW….En overdag is er altijd plek (leve het thuiswerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Tolot schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:52:
[...]

Ik doe dit noodgedwongen nu al. Mijn energiebedrijf NLE rekent vanaf 1-10 overdag al €0,748/kW en in de daluren €0,68/kW. De Allegopaal om de hoek kost me €0,42/kW (ongeacht tijdstip), dus overdag scheelt dit €13,- op een laadsessie van 40kW….En overdag is er altijd plek (leve het thuiswerken).
Met Shell/Newmotion pas hier nog overal 36 ct/Kwh
Ik heb ook een goede vriend en die betaalt de eerst komende 2 jaar maar 17 ct/Kwh.
Wat dacht je van “inrit-pooling” :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
Ah, dus laadpalen van 11 kw laad met zn 3 kw en 22 kw laadpalen met iets meer als 6, begrijp ik dat goed? Waarom zouden mensen hiervoor kiezen?

Met de engie zuid-holland pas laad je voor 28 ct

[ Voor 10% gewijzigd door Aalst13 op 25-09-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
Aalst13 schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:05:
Ah, dus laadpalen van 11 kw laad met zn 3 kw en 22 kw laadpalen met iets meer als 6, begrijp ik dat goed? Waarom zouden mensen hiervoor kiezen?

Met de engie zuid-holland pas laad je voor 28 ct
Dat heb ik nooit eerder gehoord zo. Volgens mij is de ac/dc (🤘) omvormer van je auto de beperkende factor. Zo laad ik thuis met 11kw terwijl mijn alfen aangeeft dat ik 22kw zou kunnen laden. Dat is enkel omdat de omvormer van de MG maxt op 11. De ZS SR zou gewoon 6kw laden bij mij. Maw met een laadpaal van 11kw zou je gewoon 6kw moeten kunnen trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
Laadpalen11 Kw: MG ZS EV (model 2020) gebruikt maar een fase, dus 3,7 KW
Laadpalen 22 Kw: theoretisch 7,4 Kw op een fase, maar dit wordt door MG begrenst op 6,6 Kw, meer kan de BMS (AC/DC omvormer) niet aan.

[ Voor 7% gewijzigd door johnberg51 op 25-09-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
johnberg51 schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:41:
Laadpalen11 Kw: MG ZS EV (model 2020) gebruikt maar een fase, dus 3,7 KW
Laadpalen 22 Kw: theoretisch 7,4 Kw op een fase, maar dit wordt door MG begrenst op 6,6 Kw, meer kan de BMS (AC/DC omvormer) niet aan.
Tolot noemde een 2022 te hebben en volgens mij zit Aalst ook op een 2022 te wachten. Ik dacht dat we het daar over hadden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tolot
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe ZSEV SR Comfort bij VM te Amsterdam opgehaald!
Na een genereus aanbod van VM, de overstap naar een nieuwe Mk2 SR Comfort gemaakt.
En in tegenstelling tot de LR, binnen 2 weken na aankoop kon ik de nieuwe al ophalen!

Het aankoopproces verliep zeer soepel, zeker in vergelijking met de chaos in 2020 toen we onze Mk1 ZSEV kochten. Ik ontving nu voorafgaand aan de aflevering een keurige e-mail met daarin een zeer duidelijk uitleg van alle aspecten rondom de nieuwe auto en de aflevering ervan. Zeer tevreden over de communicatie en aflevering.

Mijn vriendenkring telt vele autogekken, en als een van ons een nieuwe auto heeft, dan wordt deze altijd binnenste buiten gekeerd en zeer kritisch beoordeeld.
Werd mijn vorige ZSEV nog gekscherend de “AliExpress” genoemd, bij deze Mk2 waren de heren opvallend milder….sterker er werden nu zelfs goedkeurende opmerkingen gemaakt en de conclusie was dat “die Chinezen toch wel goede auto’s kunnen bouwen!”

Goed, onze belangrijkste “Autogeek” mening over de nieuwe Mk2 t.o.v. De Mk1:

Ik vind de Mk2 wat meer volwassen en evenwichtiger overkomen. We hebben een witte, en deze kleur staat hem zeer goed. Tevens besloten om de wielkappen te laten zitten. In het echt zien ze er een stuk beter dan op de foto uit.
Vooral de LED koplampen zijn een enorme verbetering. De dagrijverlichting is wat anoniemer als bij de Mk1. Het getinte glas is zowel visueel als praktisch een enorme verbetering. De MG logo’s zijn deels in de carrosserie kleur, en tonen (vooral aan de achterzijde) net ffe wat sjieker.

Interieur:
- De digitale instrumenten en het infotainment systeem zijn een verbetering. Maar je moet er wel aan wennen: het instrumentencluster geeft nu veel meer informatie ineens, en ik moest in het begin even zoeken waar alles stond.(zo vond ik pas na enige tijd de totale Km-stand…).
- Het grotere infotainment scherm is een forse stap vooruit tov de Mk1: De graphics tonen een stuk volwassener, en het werkt nu snel. Apple CarPlay: stekker erin en 1 sec. later werkt het (ipv soms 4 koppelpogingen bij de Mk1).
- Ik vind de rode stiksels leuk staan.
- De middenconsole heeft geen “2e verdieping” meer. Voor Carplay/Android Auto is daarom een klein kabeltje (20-30 cm) handiger: in de Mk1 kon je een 1 meter lange telefoonkabel mooi onder de console wegwerken.
- De 2 pas houders links van het stuur zijn verdwenen. Op die plaats zit nu een roosterje (luidspreker?).
- Voor de achterpassagiers zijn er nu ventilatieroosters. Het opbergvak tussen de voorstoelen is hierdoor wel iets kleiner geworden (achterzijde binnenkant is nu schuin ipv recht).

Motorruimte
- De gehele aandrijflijn en elektronica is 1/3 compacter en zie er mooi georganiseerd uit. Er past nu nu een serieuze bagagebak in (helaas aan de prijs…).
- Je kunt overal veel beter bij.
- De motor/transmissie heeft prachtige (aluminium) boogvormige draagarmen, en er zijn nu op diverse plaatsen geluidswerende dekens/panelen geplaatst.

Rijden
Voordat ik mijn nieuwe auto op kon halen, had ik eerst nog een afspraak verder weg, derhalve die dag met een volle batterij met de Mk1 vertrokken (221 Km bereik). De nieuwe gaf met een volle batterij 302 Km aan! Dat was een aangename verrassing! (beiden in stand Normal). Vervolgens 52 Km naar huis gereden (90% snelweg) en bij thuiskomst nog 257 Km bereik. Verbruik: 15,1 kW/100.
De grotere LFP batterij is dus echt een toegevoegde waarde.
Het voltage bij een volle batterij was trouwens 398v.
De LFP batterij mag je onbeperkt tot 100% opladen.
Wat viel verder op: De motor van de Mk2 maakt duidelijk meer toeren dan die van de Mk1: Bij 103 Km/u 8.000 t/min i.p.v. 6.600 t/min.
Ondanks het hogere toerental is de Mk2 duidelijk stiller. Je hoort de motor alleen bij het optrekken tot 45 Km/u, daarna is het niet meer waarneembaar. De motor van mijn Mk1 hoorde je tot 100 Km/u, en vooral in deellast maakte deze een wat gierend geluid (transmissie?).
De vering van de Mk2 heeft meer incasseringsvermogen en voelt een stuk soepeler aan (zonder deinerig te worden). Ook de besturing lijkt wat meer gewicht te hebben. Richels op viaducten voel je niet meer (je hoort ze alleen maar).
Qua acceleratie voelde de Mk1 tot 100 Km/u wat feller, maar > 100 Km/u trekt de Mk2 harder en langer door (je zit zo boven de 160 Km/u).

Samengevat
In de afgelopen 2 jaar en 3 maanden heb ik met heel veel plezier 37000 Km in mijn Mk1 afgelegd. Hij heeft me nooit laten staan, en ook de vakantie naar Zwitserland ging vlot en zonder problemen. Is de Mk2 voor mij de extra investering waard? Absoluut! Het is nl. geen facelift met wat cosmetische aanpassingen. De nieuwe aandrijflijn maakt dat de auto een klasse hoger voelt. Ook de specifieke EV features zijn nu beschikbaar: %accu zichtbaar, App, uitgesteld laden, max % laden, verwarming/airco op afstand te bedienen, V2L, LED koplampen, 500Kg trekgewicht enz. Al met al voor mij voldoende redenen om de overstap te maken. Blij mee!

[ Voor 0% gewijzigd door Tolot op 25-09-2022 14:17 . Reden: Lay-out ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
Tolot schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:08:
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe ZSEV SR Comfort bij VM te Amsterdam opgehaald!
Na een genereus aanbod van VM, de overstap naar een nieuwe Mk2 SR Comfort gemaakt.
En in tegenstelling tot de LR, binnen 2 weken na aankoop kon ik de nieuwe al ophalen!

Het aankoopproces verliep zeer soepel, zeker in vergelijking met de chaos in 2020 toen we onze Mk1 ZSEV kochten. Ik ontving nu voorafgaand aan de aflevering een keurige e-mail met daarin een zeer duidelijk uitleg van alle aspecten rondom de nieuwe auto en de aflevering ervan. Zeer tevreden over de communicatie en aflevering.

Mijn vriendenkring telt vele autogekken, en als een van ons een nieuwe auto heeft, dan wordt deze altijd binnenste buiten gekeerd en zeer kritisch beoordeeld.
Werd mijn vorige ZSEV nog gekscherend de “AliExpress” genoemd, bij deze Mk2 waren de heren opvallend milder….sterker er werden nu zelfs goedkeurende opmerkingen gemaakt en de conclusie was dat “die Chinezen toch wel goede auto’s kunnen bouwen!”

Goed, onze belangrijkste “Autogeek” mening over de nieuwe Mk2 t.o.v. De Mk1:

Ik vind de Mk2 wat meer volwassen en evenwichtiger overkomen. We hebben een witte, en deze kleur staat hem zeer goed. Tevens besloten om de wielkappen te laten zitten. In het echt zien ze er een stuk beter dan op de foto uit.
Vooral de LED koplampen zijn een enorme verbetering. De dagrijverlichting is wat anoniemer als bij de Mk1. Het getinte glas is zowel visueel als praktisch een enorme verbetering. De MG logo’s zijn deels in de carrosserie kleur, en tonen (vooral aan de achterzijde) net ffe wat sjieker.

Interieur:
De digitale instrumenten en het infotainment systeem zijn een verbetering. Maar je moet er wel aan wennen: het instrumentencluster geeft nu veel meer informatie ineens, en ik moest in het begin even zoeken waar alles stond.(zo vond ik pas na enige tijd de totale Km-stand…).
Het grotere infotainment scherm is een mega stap vooruit tov de Mk1.
De graphics tonen een stuk volwassener, en het werkt nu snel.
Apple CarPlay: stekker erin en 1 sec. later werkt het (ipv soms 4 koppelpogingen bij de Mk1).
Ik vind de rode stiksels leuk staan. De middenconsole heeft geen “2e verdieping” meer. Voor Carplay/Android Auto is daarom een klein kabeltje (20-30 cm) handiger: in de Mk1 kon je een 1 meter lange telefoonkabel mooi onder de console wegwerken. De 2 pas houders links van het stuur zijn verdwenen.
Op die plaats zit nu een roosterje (luidspreker?). Voor de achterpassagiers zijn er nu ventilatieroosters. Het opbergvak tussen de voorstoelen is hierdoor wel iets kleiner geworden (achterzijde binnenkant is nu schuin ipv recht).

Motorruimte
De gehele aandrijflijn en elektronica is 1/3 compacter en zie er mooi georganiseerd uit. Er past nu nu een serieuze bagagebak in (helaas aan de prijs…). Je kunt overal veel beter bij. De motor/transmissie heeft prachtige (aluminium) boogvormige draagarmen, en er zijn nu op diverse plaatsen geluidswerende dekens/panelen geplaatst.

Rijden
Voordat ik mijn nieuwe auto op kon halen, had ik eerst nog een afspraak verder weg, derhalve die dag met een volle batterij met de Mk1 vertrokken (221 Km bereik). De nieuwe gaf met een volle batterij 302 Km aan! Dat was een aangename verrassing! (beiden in stand Normal). Vervolgens 52 Km naar huis gereden (90% snelweg) en bij thuiskomst nog 257 Km bereik. Verbruik: 15,1 kW/100.
De grotere LFP batterij is dus echt een toegevoegde waarde.
Het voltage bij een volle batterij was trouwens 398v. En je mag hem onbeperkt tot 100% opladen.
Wat viel verder op: De motor van de Mk2 maakt duidelijk meer toeren dan die van de Mk1: Bij 103 Km/u 8.000 t/min i.p.v. 6.600 t/min.
Ondanks het hogere toerental is de Mk2 duidelijk stiller. Je hoort de motor alleen bij het optrekken tot 45 Km/u, daarna is het niet meer waarneembaar. De motor van mijn Mk1 hoorde je tot 100 Km/u, en vooral in deellast maakte deze een wat gierend geluid (transmissie?).
De vering van de Mk2 heeft meer incasseringsvermogen en voelt een stuk soepeler aan (zonder deinerig te worden). Ook de besturing lijkt wat meer gewicht te hebben. Richels op viaducten voel je niet meer (je hoort ze alleen maar).
Qua acceleratie voelde de Mk1 tot 100 Km/u wat feller, maar > 100 Km/u trekt de Mk2 harder en langer door (je zit zo boven de 160 Km/u).

Samengevat
In de afgelopen 2 jaar en 3 maanden heb ik met heel veel plezier 37000 Km in mijn Mk1 afgelegd. Hij heeft me nooit laten staan, en ook de vakantie naar Zwitserland ging vlot en zonder problemen. Is de Mk2 voor mij de extra investering waard? Absoluut! Het is nl. geen facelift met wat cosmetische aanpassingen. De nieuwe aandrijflijn maakt dat de auto een klasse hoger voelt. Ook de specifieke EV features zijn nu beschikbaar: %accu zichtbaar, App, uitgesteld laden, max % laden, verwarming/airco op afstand te bedienen, V2L, LED koplampen, 500Kg trekgewicht enz. Al met al voor mij voldoende redenen om de overstap te maken. Blij mee!
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
cablepokerface schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:07:
[...]

Tolot noemde een 2022 te hebben en volgens mij zit Aalst ook op een 2022 te wachten. Ik dacht dat we het daar over hadden.
Bij het 2022 model precies hetzelfde alleen bij de Long range kun een optionele 11 Kw boordlader in laten bouwen die wel tot 11 Kw kan.
Deze kan 3 fasen van 16A aan.

https://ev-database.nl/auto/1541/MG-ZS-EV-Long-Range

[ Voor 3% gewijzigd door johnberg51 op 25-09-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
johnberg51 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:51:
[...]

Bij het 2022 model precies hetzelfde alleen bij de Long range kun een optionele 11 Kw boordlader in laten bouwen die wel tot 11 Kw kan.

Ja idd de 2022 heeft bij 6kw ook maar 1 fase. Je hebt gelijk 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Sinds wanneer is die 11 kW laden bij de LR een optie? Ik heb de mijne begin maart besteld en weet 99% zeker dat toen een 11 kW lader standaard was, niet 6,6 kW.

Hebben anderen hier al contact over gehad met Van Mossel? Vanzelfsprekend wil ik die 11 kW hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
johnberg51 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:51:
[...]

Enkel bij laadpalen die 22 kw ondersteunen haalt je SR die 6,6 kw? Of op elke 3-fase laadpaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Aalst13 op 25-09-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
Aalst13 schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:11:
[...]

Enkel bij laadpalen die 22 kw ondersteunen haalt je SR die 6,6 kw?
Klopt uit de link van John:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6-O12cePX1vgnDxWVYKaRoO5B8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ynKXliWK5bBIIfR6AE3swIz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
Dat zijn enge laadtijden. Meestal gaan de eerste procenten sneller toch? Of is dat enkel bij fastned?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
roderickvd schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:57:
Sinds wanneer is die 11 kW laden bij de LR een optie? Ik heb de mijne begin maart besteld en weet 99% zeker dat toen een 11 kW lader standaard was, niet 6,6 kW.

Hebben anderen hier al contact over gehad met Van Mossel? Vanzelfsprekend wil ik die 11 kW hebben.
Weet het ook niet precies, maar heb de info via EV database, zie link vorige post.
Ja 11 Kw laden is heerlijk op vakantie: terrasje pikken een beetje winkelen en daarna weer met een volle accu weg 8)
Ik hoop voor jou dat je 11 Kw hebt.
Tip, ga eens een uur aan b.v. een Eneco 22 Kw lader staan en je weet het.

[ Voor 19% gewijzigd door johnberg51 op 25-09-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Aalst13 schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:55:
[...]

Dat zijn enge laadtijden. Meestal gaan de eerste procenten sneller toch? Of is dat enkel bij fastned?
Nee dat is alleen bij DC fast charging, AC laden is hartstikke constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Aalst13 schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:11:
[...]

Enkel bij laadpalen die 22 kw ondersteunen haalt je SR die 6,6 kw? Of op elke 3-fase laadpaal?
Die 6,6 Kw haal je alleen maar op een 22 Kw laadpaal, helaas zijn er die nog steeds veel te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-06 11:58
Later kwam de optie voor 11kw, dus als je voor die tijd een 11kw lader had in je bestelde LR, krijg je die ook gewoon. Lijkt me nogal logisch, aangezien het sinds kort pas een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Het is eigenlijk ook schandalig dat ze dat zo 6,6 mogen noemen zonder kanttekening. Die 6,6 ga je namelijk met een gewone 3*25 huisaansluiting niet halen. Ook bij laadpalen lukt het enkel bij de 22 kW laders en dan enkel als je deze niet hoeft te delen. In de praktijk zal je het dan ook zelden of nooit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 18:45
Een 1-fase lader. Dat maakt het 2022 model net zo beperkt als het 2019 model dat wij rijden.
Ik had een 2-fase lader verwacht.
Een dode mus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
Tja, maakt de MG’s tot ABC-cars: always be charging. Bij de Mac, Lidl, in de stad… echt overal steeds altijd een laadpaal pakken en zo die accu volhouden. Werkt prima

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
cablepokerface schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:25:
Heeft er iemand toevallig ervaring met de frunk van EV Ireland voor de ZS 2022?

https://www.evaccessories...ge/mg-zs-ev-2022-facelift

Ik heb er nog even naar gevraagd tijdens het ophalen van de ZS en de mosselman van MG Breda kende dat product toevallig. Blijkbaar is het geen probleem voor de monteurs als je dat ding gemonteerd hebt in de frunk als je hem binnenbrengt voor een service beurt. Best cool.

Alleen is het best veel geld, dus als iemand die frunk al heeft, ben je tevreden? Zit ie stevig genoeg? Geen trillingen enzo?
misschien nog even terugkomend hierop. Als zij voor de MG5 ook een frunk maken dan schaf ik deze gelijk aan. Het is heel fijn daar je laadkabels in de leggen. In de winter hoeft dan ook de auto niet open achter wat alle warmte laat ontsnappen. En als hij vol is geladen hoef je niet moeilijk te doen om de kabel eruit te halen. Ook is het heel handig voor de KFC, met de Tesla nam ik dat altijd in de frunk mee naar huis. dan stinkt niet heel de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
jpvdheijn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:11:

Vandaag heb ik een belletje gehad van Van Mossel Breda. De auto wordt verwacht 27 october en daarna zet Van Mossel er de trekhaak onder. De levering staat nu gepland voor 12 november. Vorige week was dit toch echt een ander verhaal 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:51

Snuffel

Vroem!

Volgens mij gaan alle leveringen naar half december toe. En zelfs dat is nog geen harde leverdatum.
Ofwel: valt geen peil op te trekken. Nu een nieuwe ZS bestellen is levering week 31 2023.....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
Hoezo kom je uit op een exacte week? Levertijden zijn overal niet tot nauwelijks echt te voorspellen. Misschien krijg je 'm na 7 maanden, misschien 9 of 12. Niemand weet nu een exacte week hoor. Pas als de auto's eraan komen weten ze het.

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:09
Is het mogelijk om de zs ev Standard Range met 6,6 kWh te laden? Of is dit heel ingewikkeld. Dit is voor mij een dealbreaker.

Welke laadpaal moet ik dan aanschaffen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cablepokerface
deryck schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:58:
Is het mogelijk om de zs ev Standard Range met 6,6 kWh te laden? Of is dit heel ingewikkeld. Dit is voor mij een dealbreaker.

Welke laadpaal moet ik dan aanschaffen
Waarschijnlijk is je meterkast de beperkende factor en niet de laadpaal die je kiest. De SR heeft een 1-fase lader intern (ipv de LR die een 11kw 3-fase lader heeft). 1-fase is ook wat een stopcontact bij je in huis heeft. Dat betekent dat er met 230 volt max 16 ampere geleverd kan worden omdat je meterkast de aansluiting zekert op 16 ampere. Voltage vermenigvuldigd met amperage (dus 230 * 16) is ongeveer 3.6kw voordat de stop doorslaat. Maw, die groep in je huis kan 3.6kw aan constante stroom leveren voordat de meterkast denkt dat er kortsluiting is en voor de zekerheid de stop doorslaat.

Nu kan de elektricien voor je regelen dat de groep voor je laadpaal een hoger amperage kan leveren, maar niet meer dan je stoppen van je meterkast. (Zijn meestal 3 stoppen van 25A). Een elektricien zal ook de laadpaal groep niet willen stoppen op de volle 25A van een enkele fase want dan is het risico dat de hoofdstop er eerder uitslaat dan de stop van de laadpaal groep en dat is vervelend. Dus bij mij is dat 22A bijvoorbeeld. Ik heb dus naar mijn Alfen laadpaal 3-fase 22A liggen. 3 x 22A x 230v is ongeveer 15kw max.

Maar de enige reden dat ik daar iets aan heb is omdat de lader in de auto 3-fase ondersteund. Mijn laadpaal ondersteunt natuurlijk ook 1-fase maar dat zou betekenen 1 x 230v x 22A = 5kw en haal je dus niet het volledige vermogen dat de SR aankan.

Dat is wat ik bedoel met een meterkast probleem. 6.6 kw met een 1-fase aansluiting vergt 32 ampere en dat kan je meterkast simpelweg niet.

Een publieke (22kw) laadpaal kan dat wel. Want hoewel zo’n laadpaal 3-fase is gebruikt ie met plezier 1-fase als jouw auto alleen dat ondersteunt. Want die laadpaal zou dan kunnen laden 3 x 230 x 32 = 22kw maar bij jouw auto gebruikt ie dan 1 van die fases dus 1 x 230 x 32 = 7.3 (en dan beperkt de auto het op 6.6)

Dat is ook de reden dat mensen op dit forum gebrand zijn om de 3-fase ZS te krijgen ipv de 1-fase. De 1-fase is zowel voor thuis als op de weg (bij een slow charger, fast charger maakt niet uit) net iets onhandiger.

• magiel
cablepokerface schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:23:
[...]

Waarschijnlijk is je meterkast de beperkende factor en niet de laadpaal die je kiest. De SR heeft een 1-fase lader intern (ipv de LR die een 11kw 3-fase lader heeft). 1-fase is ook wat een stopcontact bij je in huis heeft. Dat betekent dat er met 230 volt max 16 ampere geleverd kan worden omdat je meterkast de aansluiting zekert op 16 ampere. Voltage vermenigvuldigd met amperage (dus 230 * 16) is ongeveer 3.6kw voordat de stop doorslaat. Maw, die groep in je huis kan 3.6kw aan constante stroom leveren voordat de meterkast denkt dat er kortsluiting is en voor de zekerheid de stop doorslaat.

Nu kan de elektricien voor je regelen dat de groep voor je laadpaal een hoger amperage kan leveren, maar niet meer dan je stoppen van je meterkast. (Zijn meestal 3 stoppen van 25A). Een elektricien zal ook de laadpaal groep niet willen stoppen op de volle 25A van een enkele fase want dan is het risico dat de hoofdstop er eerder uitslaat dan de stop van de laadpaal groep en dat is vervelend. Dus bij mij is dat 22A bijvoorbeeld. Ik heb dus naar mijn Alfen laadpaal 3-fase 22A liggen. 3 x 22A x 230v is ongeveer 15kw max.

Maar de enige reden dat ik daar iets aan heb is omdat de lader in de auto 3-fase ondersteund. Mijn laadpaal ondersteunt natuurlijk ook 1-fase maar dat zou betekenen 1 x 230v x 22A = 5kw en haal je dus niet het volledige vermogen dat de SR aankan.

Dat is wat ik bedoel met een meterkast probleem. 6.6 kw met een 1-fase aansluiting vergt 32 ampere en dat kan je meterkast simpelweg niet.

Een publieke (22kw) laadpaal kan dat wel. Want hoewel zo’n laadpaal 3-fase is gebruikt ie met plezier 1-fase als jouw auto alleen dat ondersteunt. Want die laadpaal zou dan kunnen laden 3 x 230 x 32 = 22kw maar bij jouw auto gebruikt ie dan 1 van die fases dus 1 x 230 x 32 = 7.3 (en dan beperkt de auto het op 6.6)

Dat is ook de reden dat mensen op dit forum gebrand zijn om de 3-fase ZS te krijgen ipv de 1-fase. De 1-fase is zowel voor thuis als op de weg (bij een slow charger, fast charger maakt niet uit) net iets onhandiger.
Mooi omschreven! Om aan toe te voegen, als @deryck thuis een 1 fase 40A aansluiting heeft dan zou het in theorie kunnen op 6.6kW maar dan blijft er weinig vermogen over om de rest van het huis van stroom te voorzien. Kan misschien als er nog sww/verwarmd wordt op gas. Maar de vaatwasser/wasmachine kan niet aan in de tussentijd.

Moet zeggen dat ik ook erg blij ben met de MG 5 LR met een 3 fase lader. Thuis laad ik op 13A dus ik krijg hem nooit vol (80%) in 1 nacht op daltarief alleen, maar dat hoeft ook niet. Langs de snelweg zit ik in ~30-40 minuten weer op 80% vanaf ~20%. Ik zou zeker een 3 fase lader aanraden voor langere roadtrips. Voor normaal woonwerk verkeer is het niet nodig zolang je niet dagelijks naar Maastricht moet vanuit Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deryck
[...]

Super duidelijke uitleg, wat fijn dat iemand hier de tijd voor wil nemen. Dankje dankjewel!

Dan toch maar voor de MG5 standard range!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

deryck schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:51:
[...]

Super duidelijke uitleg, wat fijn dat iemand hier de tijd voor wil nemen. Dankje dankjewel!

Dan toch maar voor de MG5 standard range!
En is die wel gewoon direct leverbaar en op voorraad (luxury uitvoering)?

• deryck
Net gebeld, en nee!

Balen zeg, had helemaal ingesteld op aankoop aankomende zaterdag. Nu kijken voor andere auto maar die zijn echt bizar veel duurder.

Misschien die 3,3kw p/u voor lief nemen, maar 13 uur is wel echt super lang. Zo graag de LR gehad. Maar tot december 23 wachten is ook geen optie.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
deryck schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:32:
Net gebeld, en nee!

Balen zeg, had helemaal ingesteld op aankoop aankomende zaterdag. Nu kijken voor andere auto maar die zijn echt bizar veel duurder.

Misschien die 3,3kw p/u voor lief nemen, maar 13 uur is wel echt super lang. Zo graag de LR gehad. Maar tot december 23 wachten is ook geen optie.
Vraag is natuurlijk, hoe vaak rijd je hem leeg? :)

Alles is terug te redeneren naar 4

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

deryck schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:32:
Net gebeld, en nee!

Als ik op de site van Vanmossel kijk staan er overigens wel enkele MG 5's SR op voorraad.. Luxuary uitvoering zowel wit als grijs.

Heb je alle vestigingen gekeken of enkel de meest dichtstbijzijnde ?

• Aalst13
Temujin schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:16:
[...]

Als ik op de site van Vanmossel kijk staan er overigens wel enkele MG 5's SR op voorraad.. Luxuary uitvoering zowel wit als grijs.

Heb je alle vestigingen gekeken of enkel de meest dichtstbijzijnde ?
Klopt. MG5 is volledig uitverkocht. Wij hebben een privé lease op de `S SR aangevraagd, omdat de MG5 er niet meer was. Van Mossel houdt z’n site niet up to date. MG is de enige die nog war elektrische auto’s heeft. Verder is er niks meer leverbaar, ondanks dat ze op de site aangeven van wel.

Bovenstaande geldt overigens voor private lease met subsidie. Wellicht dat er wel nog op kenteken staan die je kunt kopen. Wij hadden de pech dat ze ze al op kenteken hadden gezet. Wij krijgen namelijk nog subsidie na het afzeggen van onze kona.

[ Voor 16% gewijzigd door Aalst13 op 29-09-2022 15:23 ]

• CCXT1984
Gewoon bestellen, dan maar ietsje langer wachten toch? In Ams zag ik nog een witte met grijs interieur en die leek niet verkocht.

• Aalst13
CCXT1984 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:54:
Gewoon bestellen, dan maar ietsje langer wachten toch? In Ams zag ik nog een witte met grijs interieur en die leek niet verkocht.
Levertijden minimaal 9 maanden. Noem het maar iets

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Pfff dat is toch wel lang hoor 9-12 maanden wachten en geen idee hoe het er dan voor staat wat betreft prijs per kilometer (benzine/elektrisch) gezien de huidige ontwikkelingen.
Hebben trouwens alle (fabrikanten van) elektrische auto's dit soort levertermijnen?

Over de MG4 hoor je ondertussen ook niets meer sinds de release een aantal weken geleden. Zal ook wel fors duren voordat deze te bestellen en met name leveren is.

[ Voor 24% gewijzigd door ChUcKiE op 29-09-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
ChUcKiE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:41:
Pfff dat is toch wel lang hoor 9-12 maanden wachten en geen idee hoe het er dan voor staat wat betreft prijs per kilometer (benzine/elektrisch) gezien de huidige ontwikkelingen.
Hebben trouwens alle (fabrikanten van) elektrische auto's dit soort levertermijnen?

Over de MG4 hoor je ondertussen ook niets meer sinds de release een aantal weken geleden. Zal ook wel fors duren voordat deze te bestellen en met name leveren is.
MG is de enige die nog wat heeft. Nu een Kia niro bestellen, heb je hem ergens in 2024. MG4 staat over een maand klaar om ermee proef te rijden. Daarna duurt het waarschijnlijk 3 maanden voordat hij te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
Aalst13 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:44:
[...]

MG is de enige die nog wat heeft. Nu een Kia niro bestellen, heb je hem ergens in 2024. MG4 staat over een maand klaar om ermee proef te rijden. Daarna duurt het waarschijnlijk 3 maanden voordat hij te verkrijgen is.
Ik verwacht dat er over 12 maanden een nieuwe MG model aangekondigd word, misschien wel een nieuwe editie van de MG ZS EV(v3).

Het liefste wacht ik daar gewoon op, ik heb normaliter geen haast met de aanschaf. Maar...
- De SEPP subsidie zal dit jaar snel op gaan verwacht ik
- De auto's zullen duurder en duurder worden.

Zit echt in dubio tussen wachten op versie 3, wachten op de long range of aanschaf van de standard range met extreem lage laadsnelheid.

Met genoeg zonnepanelen is 30.000 voor een auto erg aantrekkelijk, binnen 10 jaar heb je het eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-09 10:00
deryck schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:56:
[...]

Ik verwacht dat er over 12 maanden een nieuwe MG model aangekondigd word, misschien wel een nieuwe editie van de MG ZS EV(v3).

Het liefste wacht ik daar gewoon op, ik heb normaliter geen haast met de aanschaf. Maar...
- De SEPP subsidie zal dit jaar snel op gaan verwacht ik
- De auto's zullen duurder en duurder worden.

Zit echt in dubio tussen wachten op versie 3, wachten op de long range of aanschaf van de standard range met extreem lage laadsnelheid.

Met genoeg zonnepanelen is 30.000 voor een auto erg aantrekkelijk, binnen 10 jaar heb je het eruit.
Is terugverdientijd nu ook op een auto van toepassing? Vroeger kocht je gewoon een auto omdat die bij je paste, en je hoopte op weinig afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
zalkc schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:40:
[...]

Is terugverdientijd nu ook op een auto van toepassing? Vroeger kocht je gewoon een auto omdat die bij je paste, en je hoopte op weinig afschrijving.
Precies. En als je dan al over terugverdientijd spreekt, moet je eigenlijk alleen over de extra kosten spreken die een EV heeft in aanschaf tov een functioneel gelijkwaardige ICE auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
magiel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:39:
[...]

Precies. En als je dan al over terugverdientijd spreekt, moet je eigenlijk alleen over de extra kosten spreken die een EV heeft in aanschaf tov een functioneel gelijkwaardige ICE auto.
Lastig, mijn MG5 luxury vergelijken met een Opel Astra is al bijna gelijk qua prijs, er zijn eigenlijk sowieso geen stations onder de 30k te krijgen.

Die 5k heb ik er al uit op wegenbelasting en onderhoud in 5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalst13
zalkc schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:34:
[...]

Lastig, mijn MG5 luxury vergelijken met een Opel Astra is al bijna gelijk qua prijs, er zijn eigenlijk sowieso geen stations onder de 30k te krijgen.

Die 5k heb ik er al uit op wegenbelasting en onderhoud in 5 jaar.
In 2025 komt er gewoon wegenbelasting he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Aalst13 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:02:
[...]

In 2025 komt er gewoon wegenbelasting he.
Maar ik welke vorm dat is nog niet bekend. Daarnaast is een MG5 echt geen zwaargewicht. Wat weegt een vergelijkbare Opel Astra sports tourer? Minder kan ik je zeggen als je naar de hybride kijkt en 200 kilo meer dan de benzine variant.

Daarnaast is een instapper benzine bijna net zo duur als een MG5 SR luxury. en de PHEV duurder dan de MG5 LR luxury.

Ik vind dat echt een goede propositie van MG.

Dat zijn de prijzen zonder dat je subsidie krijgt.

https://www.opel.nl/perso...ts-tourer/prijslijst.html

[ Voor 3% gewijzigd door jpvdheijn op 30-09-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
Voor de LR, niet SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
Kan de LR daadwerkelijk met 11kw/h laden of in de praktijk ook maar met 6,7kwh? Of ligt dit aan de type boordlader waar je uit kunt kiezen op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
dat heeft @cablepokerface recent uitgelegt

11 kw/h => 3 fasen lader in auto + 3 fasen huis aansluiting => ga je halen
6,7 kw/h => 1 fase lader in auto + 3 fasen huis aansluiting => ga je niet halen

Dit werkt zo bij alle ev's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Hoe bedoel je?

Ik heb een MG5 SR wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Iemand al ooit met een kleine aanhangwagen achter de MG5 gereden?

Ik weet dat je er geen caravan mee kunt trekken, en dat het leuk is voor fietsendragers, maar een klein bagagewagen zou toch ook prima moeten lukken?

Ben benieuwd hoe 'universeel' bruikbaar de auto is, bv dakkoffer in de winter, wat blijft er dan over van je bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
1234567y schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:54:

Ik weet dat je er geen caravan mee kunt trekken, en dat het leuk is voor fietsendragers, maar een klein bagagewagen zou toch ook prima moeten lukken?

Ben benieuwd hoe 'universeel' bruikbaar de auto is, bv dakkoffer in de winter, wat blijft er dan over van je bereik.
Dakkoffer op het dak voor je ski's en richting Oostenrijk met 4 man, ik denk dat je om de 150-200km stil staat om bij te laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolot
[...]

Duidelijk verhaal! Ik was dit jaar in Zwitserland met mijn ZSEV Mk1. In Zwitserland zijn de meeste laadpalen in parkeergarages 22 kW. Mijn verbazing was groot toen de display van de lader 7,2 kW aangaf (terwijl de Mk1 ZS met max. 6,6 kW kan laden). Auto was in 3 uur van 50% naar 100% vol. Goed, als je een thuislader hebt, dan maakt 1-fase of 3-fase m.i. wat minder uit. In een avond/nacht is de auto altijd weer vol. Alleen als je einde van de dag leeg aankomt en je moet ‘s avonds een lange rit maken, dan mis je de 3-fasen capaciteit. Wat ik in dergelijke gevallen doe is onderweg even snelladen. Tenslotte: als ik bovengenoemde info eerder had geweten, dan had ik een andere Thuislader gekocht. Heb nu de Webasto Pure(een super simpele en oerdegelijke lader)maar hij kan alleen in stappen van 16A ingesteld worden. Op een 3 x 25A aansluiting dus beperkt tot 16A! Er zijn laders die ook op bijv. 20A ingesteld kunnen worden, en dan had ik mooi 1kW per uur extra kunnen laden….(4,6kW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

1234567y schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:54:

Trekhaken zijn nog niet leverbaar op het moment. Zodra die binnen zijn neem ik er ook 1, de 5 mag dan tot 500kg trekken. Een kleine bagagewagen onder dat gewicht zal dus prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Temujin schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:57:
[...]

Trekhaken zijn nog niet leverbaar op het moment. Zodra die binnen zijn neem ik er ook 1, de 5 mag dan tot 500kg trekken. Een kleine bagagewagen onder dat gewicht zal dus prima zijn.
Dan ben ik heel benieuwd hoe ze mijn auto in november gaan afleveren. Ik heb de auto besteld inclusief trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Temujin schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:57:
[...]

Mijn auto wordt komende week afgeleverd (MG ZS EV) en de trekhaak wordt komende week ook gemonteerd. ik kon de auto paar dagen eerder ophalen als ik de trekhaak wat later liet doen, scheelde ongeveer 1 week :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

jpvdheijn schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:02:
[...]

Dan ben ik heel benieuwd hoe ze mijn auto in november gaan afleveren. Ik heb de auto besteld inclusief trekhaak.
Als ze nog geen trekhaken hebben ontvangen dan word hij waarschijnlijk net als de mijne zonder geleverd. Het zou natuurlijk kunnen dat ze recent alsnog zijn binnengekomen, of ze elk moment binnen gaan komen. Ik heb in elk geval nog geen bericht gehad dat ik een haak kan komen halen.

Hopelijk valt het gunstig uit en heb jij hem er in 1x onderzitten bij afhalen :)
BlackBurn schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:06:
[...]

Mijn auto wordt komende week afgeleverd (MG ZS EV) en de trekhaak wordt komende week ook gemonteerd. ik kon de auto paar dagen eerder ophalen als ik de trekhaak wat later liet doen, scheelde ongeveer 1 week :?
ZS is dan natuurlijk ook geen MG5, het lijkt me niet dat er naar jaren ZS verkopen geen trekhaken meer zouden zijn. Zouden heel goed 2 verschillende producten kunnen zijn (de trekhaken per model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annakrylova
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 05-11-2024
Heeft echt niemand problemen met mg ev zv 2022 en het snelladen bepaalde stations??!

In frankrijk werden we weggesleept want na alle mogelijke stations proberen conclusie dat enkel tesla snellader het deed, bij andere gaf de auto EV error.
In nederland doet shell snellader het niet heeft ook fout enkel fastned doet het.

Auto is naar garage geweest tussen frankrijk en nl en nagekeken paar dagen hebben ze niets bijzonders kunnen dien en beweren dat het ligt aan laadpas wat totale onzin is want we hadden in frankrijk door franse mensen geholpen aan Ionity zelfs met hun franse pas, in shell gewoon met shell pas en app.

Bovendien echt dat geld wat je voor de auto betaald is niet waard, we hebben auto sinds juni en al van alles mis en valt uit elkaar: zo is de usb kapot, klepje laad gebroken, ventilatie achter klepje kapot, auto schakelt steeds naar engelse taal vanuit zichzelf en nooit meer nederlands wil herkennen.

Een vriendin van mij had ook het volgende mer haar lease mg zv 2022: ze reed 20km p uur op bedrijfsterrein ineens begon mg zelf gas geven sturen. Rem deed art niet niets deed het. Ze kon enkel op stop knop drukken en toen begon ze stuur terugkrijgen. Werd weggesleept, auto 2wk weggeweest, bellen ze terug en zeggen: nou misschien een systeemfoutje want dat hebben we vaker gehoord maar mijn collega heeft twee weken erin gereden en was niets aan de hand. U kunt u auto ophalen.

Dit is echt bizar. Verder rijdt mg wel prima zijn we tevreden mee €36.000 betalen voor allerlei updates en systeemfouten, oplaadproblemen want je kan nergens zo behalve rond je stad rijden, en ineens systeem overneemt het stuur is freaking eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Ik heb er nog geen, maar kwam in Zuid-Frankrijk bij de supermarkt een andere Nederlander tegen met een ZS EV 2022 SR die hij een maand of drie in bezit had. Hij had een goede rit gehad, noemde niets over problemen met snelladen of wat jij beschrijft.

Vervelend dat jij dan wel zo’n zeperd lijkt te hebben en de garage het toch ook niet echt serieus lijkt te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCXT1984
Sorry, maar auto's gaan echt niet zelf sturen en gas geven. Waarschijnlijk heeft ze gewoon d'r MG pilot of iets geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:12
ZS LR luxury besteld midden maart, zou eigenlijk geleverd worden op 25 augustus… Nu weten ze het niet enige wat ze kunnen zien is of er een carrosserie nummer is en die is er nog niet.
Mocht hij dit jaar niet meer geleverd worden moet ik dan opnieuw de aanvraag doen voor de subsidie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

U2psv schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:05:
ZS LR luxury besteld midden maart, zou eigenlijk geleverd worden op 25 augustus… Nu weten ze het niet enige wat ze kunnen zien is of er een carrosserie nummer is en die is er nog niet.
Mocht hij dit jaar niet meer geleverd worden moet ik dan opnieuw de aanvraag doen voor de subsidie?
Als je aanvraag is goedgekeurd dan is deze (afaik) geldig voor de komende 18 maanden na goedkeuring.
Als het dreigt langer te duren kun je een verlenging aanvragen.

m.i. hoef je dus geen nieuwe aanvraag in te dienen en heb je recht op de huidige, mits binnen 18 maanden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John.W
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04-2023
Zelf rij ik een MG ZS EV 2022 SR. Echter heb ik af en toe het probleem dat hij de 'KERS' niet pakt bij het opstarten van de auto. Na een paar keer aan en uit zetten doet hij het ineens wel weer...

Meerdere mensen met dit elfde probleem?
Pagina: 1 ... 50 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2