Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labtech2000
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-07 10:27
user-100 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Had het daarvoor wel ooit gewerkt aan de snellader?
Of was dit de eerste test?
Nee dit was niet de eerste keer, Ik snellaad niet vaak, een paar keer per jaar doen we een wat langere trip dan normaal woon/werk verkeer en dan is het wel nodig om een paar keer op een dag te snelladen. De laatste keer was afgelopen Maart. Eigenlijk nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Voor diegene die al hun tweede onderhoudsbeurt uit hebben laten voeren, heb ik enkele vraagjes;
1. zijn jullie uitgenodigd door van Mossel of op eigen initiatief gegaan?
2. wat is er specifiek aan onderdelen vervangen omdat de kosten tov de 1e onderhoudsbeurt zo hoog zijn?

Wij hebben de laatste 12 maanden maar 3000 Km gereden en zie eigenlijk helemaal geen noodzaak om nu al onderhoud uit te laten voeren (beetje zonde van het geld - koop er liever aardgas van)
3. is er een risico dat de garantie hier mee vervalt? (heb dat nergens terug kunnen lezen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 19:03
user-100 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:58:
Voor diegene die al hun tweede onderhoudsbeurt uit hebben laten voeren, heb ik enkele vraagjes;
2. wat is er specifiek aan onderdelen vervangen omdat de kosten tov de 1e onderhoudsbeurt zo hoog zijn?

Wij hebben de laatste 12 maanden maar 3000 Km gereden en zie eigenlijk helemaal geen noodzaak om nu al onderhoud uit te laten voeren (beetje zonde van het geld - koop er liever aardgas van)
3. is er een risico dat de garantie hier mee vervalt? (heb dat nergens terug kunnen lezen)
Hier alleen:
Filter-pollen
Cr2016 knoopcelletje
Remvloeistof
En eindeloos updates, zolang dat er nog een vervolgafspraak moest komen voor wat rammels en knik/knak in het stuur.
Ruitenwissers zij niet vervangen terwijl deze ook niet al te best zijn.
Heet 48.000 Km beurt en heb er 19.000 gereden.
Kosten €252,89
Ik zou gewoon even bellen over die garantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17:41

In de voorwaarden (registratie na 1-1-2021) staat:
Elke hoofdservice wordt uitgevoerd binnen 1500 kilometer of 28 dagen na de aanbevolen kilometerinterval of de servicedatum zoals aangegeven op het service-intervalplan (binnen het serviceportfolio). Hoewel de garantie niet ongeldig wordt verklaard als een niet-geautoriseerde reparateur deze werkzaamheden uitvoert, kunnen garantiefouten als gevolg van werkzaamheden die door een niet-geautoriseerde reparateur zijn uitgevoerd niet onder de MG-garantie vallen. Een gespecificeerde servicefactuur moet worden verkregen in het geval van onderhoud door een niet-geautoriseerde reparatiewerkplaats met vermelding van de werkzaamheden die tijdens het onderhoud zijn uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:37

Snuffel

Vroem!

Volgens mij heb ik wat gemist: 11kW laden op de MG ZS EV?
Da's wel een interessante optie :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:40
Snuffel schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:29:
Volgens mij heb ik wat gemist: 11kW laden op de MG ZS EV?
Da's wel een interessante optie :)
Dat is alleen mogelijk op de MG ZS EV long range.
De standaard range heeft een 6,6 kW boordlader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Sonicfreak schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Dat is alleen mogelijk op de MG ZS EV long range.
De standaard range heeft een 6,6 kW boordlader.
Ah, die heb ik ook besteld :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-05-2023

1. Eigen initiatief. Vanuit VM kwam niets.
2. Pollenfilter en remvloeistof extra tov de eerste beurt. Bij mij waren de kosten € 209,-. Stuurkolom is ook vervangen, maar dit viel onder de garantie. Updates weet ik niet of ze die hebben gedaan.
3. Geen idee, maar ga er maar van uit dat als je een probleem hebt dit het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
user-100 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:23:
[...]

Met dat zwarte kenteken nog stoerder.
🤣 was toch een beetje terughoudend om mijn nummerbord op internet te zetten. kan me niet direct een reden bedenken maar beetje gezonde achterdocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-08 21:04

ChUcKiE

Dus........

Via autotrack kun je ook “import” auto’s (MG ZS) bekijken, bijvoorbeeld vanuit Duitsland. Het lijkt erop dat daar €6000 subsidie gegeven wordt. Is er hier iemand die hier al eens ingedoken is om te bekijken of dit überhaupt interessant kan zijn voor ons in Nederland. Als daar wel beschikbaarheid is, even los van eventuele subsidie mogelijkheid bij import (export vanuit Duitsland), kan dat nog interessant zijn.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-08 14:51
ChUcKiE schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:49:
Via autotrack kun je ook “import” auto’s (MG ZS) bekijken, bijvoorbeeld vanuit Duitsland. Het lijkt erop dat daar €6000 subsidie gegeven wordt. Is er hier iemand die hier al eens ingedoken is om te bekijken of dit überhaupt interessant kan zijn voor ons in Nederland. Als daar wel beschikbaarheid is, even los van eventuele subsidie mogelijkheid bij import (export vanuit Duitsland), kan dat nog interessant zijn.
Ik heb naar een model 3 gekeken via die weg. Het kan maar je kunt geen nieuwe auto hier naartoe halen. In duitsland hebben ze eenzelfde regeling als hier in Nederland dat je om subsidie te krijgen de auto minimaal een jaar/halfjaar op je naam staan. Daarnaast heeft de Nederlandse overheid nog een regel dat je op een auto nog BTW moet betalen als deze minder dan een bepaald aantal KM heeft gereden en een aantal maanden oud is.

Zelf is dit erg ingewikkeld. Ik zou wat dealers in de gaten houden die import auto's doen. Dan kun je tegen een gereduceerd tarief een auto halen. Maar je zal nooit die 6000 euro minder kunnen beuren want er blijft marge in de keten hangen.
Wel kun je nog voor de tweedehands subsidie regeling gaan in NL om de kosten nog wat te drukken.

Daarentegen een E-auto invoeren is wel erg makkelijk. Ik heb destijds mijn model s zelf uit belgie ingevoerd. Het moeilijkste was het transport naar NL regelen. Het papier werk voor een tweedehands e-auto is zeer makkelijk want er wordt geen BPM geheven dus je hoeft geen nieuwwaarde op te zoeken en de huidige waarde uitrekenen om de resterende BPM te betalen. Voor mij was het 100 euro afrekenen bij RDW om een keuring uit te voeren en 20 euro voor kenteken platen.

[ Voor 15% gewijzigd door jpvdheijn op 17-08-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

jpvdheijn schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:10:
[...]

Ik heb naar een model 3 gekeken via die weg. Het kan maar je kunt geen nieuwe auto hier naartoe halen. In duitsland hebben ze eenzelfde regeling als hier in Nederland dat je om subsidie te krijgen de auto minimaal een jaar/halfjaar op je naam staan. Daarnaast heeft de Nederlandse overheid nog een regel dat je op een auto nog BTW moet betalen als deze minder dan een bepaald aantal KM heeft gereden en een aantal maanden oud is.

Zelf is dit erg ingewikkeld. Ik zou wat dealers in de gaten houden die import auto's doen. Dan kun je tegen een gereduceerd tarief een auto halen. Maar je zal nooit die 6000 euro minder kunnen beuren want er blijft marge in de keten hangen.
Wel kun je nog voor de tweedehands subsidie regeling gaan in NL om de kosten nog wat te drukken.
Ik meende dat die pot ondertussen ook al weer leeg was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 20:10
AndreZon schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

1. Eigen initiatief. Vanuit VM kwam niets.
Auto geeft indicatie op de boordcomputer neem ik aan of moet je dat zelf in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:00
roderickvd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

Auto geeft indicatie op de boordcomputer neem ik aan of moet je dat zelf in de gaten houden?
M'n vorige BMW uit 2004 gaf dit al aan op de boordcomputer dus ik mag hopen dat de MG5 uit 2022 dat ook doet.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
roderickvd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

De mg zs ev uit 2019 doet dat echt niet! Dus zelf in de gaten houden, zit nu met 1 beurt op 38000…. Toch maar ff bellen

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 13:52

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ik heb van de open RDW data een publieke dataset gemaakt om de "voortgang" van de MG ZS EV LR Luxe te volgen.

https://opendata.rdw.nl/V...ekentekend/8r9t-dvpy/data

Met dank aan @matthewtje om mij hierop te wijzen.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• jpvdheijn
BlackBurn schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:33:
Ik heb van de open RDW data een publieke dataset gemaakt om de "voortgang" van de MG ZS EV LR Luxe te volgen.

https://opendata.rdw.nl/V...ekentekend/8r9t-dvpy/data

Met dank aan @matthewtje om mij hierop te wijzen.
ik heb even naar je filters gekeken. Kun je niet beter filteren op datum eerste tenaamstelling of Registratie datum goedkeuring en Datum eerste toelating. Zo zie je echt of er nieuwe aanwas is. Datum tenaamstelling kan ook het op naam zetten van voorraad modellen zijn.

Ik zie dat van de MG5 LR er al sinds 19-5-2022 geen nieuwe registratie meer is gedaan ;(

• BlackBurn

BlackBurn

jpvdheijn schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:01:
[...]

ik heb even naar je filters gekeken. Kun je niet beter filteren op datum eerste tenaamstelling of Registratie datum goedkeuring en Datum eerste toelating. Zo zie je echt of er nieuwe aanwas is. Datum tenaamstelling kan ook het op naam zetten van voorraad modellen zijn.

Ik zie dat van de MG5 LR er al sinds 19-5-2022 geen nieuwe registratie meer is gedaan ;(
Goed punt, heb het aangepast naar Datum eerste toelating.
Overigens zag ik zo snel verschil, maar had inderdaad gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 11:59
Ik ben blijkbaar het dopje van mijn ruitenwisser kwijt. Iemand een idee waar je dit kan kopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqS8_34VmRFwlLQFYvV688kH4e8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6OloG1k2N30lNI9AD1dwDfx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-08 21:04
marvel27 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:53:
Ik ben blijkbaar het dopje van mijn ruitenwisser kwijt. Iemand een idee waar je dit kan kopen?

[Afbeelding]
Bij een andere MG er af jatten. Bij voorkeur niet die van mij >:)

Ik zou van Mossel even bellen. Denk niet dat je die zo ergens los kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:52
zou het deze zijn cap? Da's nog te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ik denk dat dat 'm is inderdaad, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
marvel27 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:53:

[Afbeelding]
https://www.aliexpress.co...urPageLogUid=gNp2GG8Xd2oq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLESFEvhieYYdtI6MRkyogaa_bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjy05K5meJkpGdsPdtDfaS36.jpg?f=fotoalbum_large

Erg blij met de range van mijn MG ZS EV Model Y 🤣

Dit is wat je krijgt als je op een hele batterij 1400m afdaalt uit de Oostenrijkse bergen en je laadt vervolgens ergens in Duitsland weer tot 100%. De boordcomputer wappie. Geen idee hoe en of ik dat kan resetten maar de schatting was weer correct bij de 30%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
cablepokerface schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:20:
[Afbeelding]

Erg blij met de range van mijn MG ZS EV Model Y 🤣

Dit is wat je krijgt als je op een hele batterij 1400m afdaalt uit de Oostenrijkse bergen en je laadt vervolgens ergens in Duitsland weer tot 100%. De boordcomputer wappie. Geen idee hoe en of ik dat kan resetten maar de schatting was weer correct bij de 30%
Ze noemen dat niet voor niets de GOM guess-o-meter 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08 13:25
technopeuter schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:58:
[...]

De mg zs ev uit 2019 doet dat echt niet! Dus zelf in de gaten houden, zit nu met 1 beurt op 38000…. Toch maar ff bellen
Dan moet je even bij het tandwieltje kijken :) daar staat "next service"

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Laatst online: 11:16
Vandaag het raam linksachter opengedaan om vervolgens een harde klik te horen. Nu gaat het raam niet meer omhoog en alleen maar omlaag. Met moeite omhoog kunnen duwen, maar hij zakt dan naar beneden. Tijdelijk vast kunnen zetten door wat tussen het raam en de deur te stoppen.
Het knopje indrukken om het raam open of dicht te krijgen geeft veel herrie. Vast iets afgebroken.

Toevallig kreeg ik gisteren nog een melding dat de 12V batterij zo goed als leeg is en dat de auto gestart moet worden. Terwijl ik afgelopen weekend nog 1400km heb gereden.
Sinds dien ook problemen met de radio: initialiseren radiomodule.

Wel bijzonder, komende vrijdag voor de grote beurt. Maar de lijst met punten wordt steeds groter.

Betreft een MG ZS EV 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Bijzonder dat zoveel mensen sinds een maand of twee issues hebben met de radio module. Ook op de uk Facebook pagina. Dat was tot nu toe nog geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpvdheijn
marvel27 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:03:
Bijzonder dat zoveel mensen sinds een maand of twee issues hebben met de radio module. Ook op de uk Facebook pagina. Dat was tot nu toe nog geen probleem.
Het is inderdaad een erg voorkomend issue. Maar gebeurt dit spontaan, en wat is er eigenlijk aan de hand. Ik kan mij niet voorstellen dat dit spontaan bij iedereen fout gaat. Is het een gevolg van een update? Ik zie namelijk ook op het Engelse forum dat de MG5 eigenaren er last van hebben en daar lijkt men dit te kunnen oplossen door DAB files zelf opnieuw te installeren.

Echter de oorzaak lijkt nog niet duidelijk. Is er iemand hier die iets over de oorzaak kan zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
ChUcKiE schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:49:
Mijn MG ZS EV Luxury Long Range komt uit Duitsland. Ik heb de rode variant.
In NL was nergens voorraad en levertijden gingen richting een jaar. De rode kleur had niet mijn voorkeur maar gezien de prijs en de levertijd (2 weken), nam ik dat op de koop toe.

Uiteindelijk via Muntstad kunnen importeren en kopen. Het wordt dan officieel wel een occasion. Hij was echter gloednieuw met alle plasticjes nog op de schermen e.d. en welgeteld 15km op de teller.

En hij was ook nog eens ongeveer 4000 goedkoper dan wanneer ik hem nieuw zou bestellen bij Van Mossel/MG in NL. Ik heb er net iets meer dan 37.000 voor betaald, het exacte bedrag heb ik even niet voor me. Voor mij maakte het niet zo uit dat ik de subsidie dan niet als ‘nieuw’ zou krijgen omdat het een zakelijke koop was. Waarom hij een stuk goedkoper was kon ik niet helemaal verklaren, maar ik dacht dat het een showroom-model is geweest vanwege de eerste toelating:
Het is het nieuwe 2022 model, maar wel december 2021 eerste toelating waardoor de bijtelling ook een stuk lager uitvalt voor me.

Wat wel is goed is te benoemen is dat hij volgende maand naar Van Mossel gaat voor onderzoek naar problemen met de DAB+ module. Die werkt nagenoeg niet. Daardoor gaat de tijd achter lopen (auto haalt tijd van DAB op) en handmatig instellen werkt helaas ook niet. Als hij te ver achter loopt stopt alle internet-communicatie als weer, verkeersupdate en de ismart app met werken. Ik durf niet te zeggen of dat een Duitsland-dingetje is, of gewoon dikke pech. Ik vermoed het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

markv93 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:49:
[...]

In NL was nergens voorraad en levertijden gingen richting een jaar. De rode kleur had niet mijn voorkeur maar gezien de prijs en de levertijd (2 weken), nam ik dat op de koop toe.

Uiteindelijk via Muntstad kunnen importeren en kopen. Het wordt dan officieel wel een occasion. Hij was echter gloednieuw met alle plasticjes nog op de schermen e.d. en welgeteld 15km op de teller.

En hij was ook nog eens ongeveer 4000 goedkoper dan wanneer ik hem nieuw zou bestellen bij Van Mossel/MG in NL. Ik heb er net iets meer dan 37.000 voor betaald, het exacte bedrag heb ik even niet voor me. Voor mij maakte het niet zo uit dat ik de subsidie dan niet als ‘nieuw’ zou krijgen omdat het een zakelijke koop was. Waarom hij een stuk goedkoper was kon ik niet helemaal verklaren, maar ik dacht dat het een showroom-model is geweest vanwege de eerste toelating:
Het is het nieuwe 2022 model, maar wel december 2021 eerste toelating waardoor de bijtelling ook een stuk lager uitvalt voor me.

Wat wel is goed is te benoemen is dat hij volgende maand naar Van Mossel gaat voor onderzoek naar problemen met de DAB+ module. Die werkt nagenoeg niet. Daardoor gaat de tijd achter lopen (auto haalt tijd van DAB op) en handmatig instellen werkt helaas ook niet. Als hij te ver achter loopt stopt alle internet-communicatie als weer, verkeersupdate en de ismart app met werken. Ik durf niet te zeggen of dat een Duitsland-dingetje is, of gewoon dikke pech. Ik vermoed het laatste.
Thanks voor je reactie, dan blijft dat zeker nog een goede optie. Verwacht je nog problemen met garantie of iets dergelijks?
Ik kwam ondertussen een Tesla 85D uit 2013 tegen met 164000 op de teller tegen voor een kleine 40k, qua prijs komt het overeen....maar dat is ook weer zoiets he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisss
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-09-2023
Afgelopen week navraag gedaan bij van mossel Rotterdam naar de levering van de MG 5 LR comfort. En dit was het bemoedigende antwoord 😞

Het is ons helaas nog niet duidelijk wanneer de auto af zal zijn.

Zodra hij af is verschijnt er in ons systeem het chassisnummer, en dan weten we dat hij af is en op transport naar Nederland gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
ChUcKiE schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

Thanks voor je reactie, dan blijft dat zeker nog een goede optie. Verwacht je nog problemen met garantie of iets dergelijks?
Ik kwam ondertussen een Tesla 85D uit 2013 tegen met 164000 op de teller tegen voor een kleine 40k, qua prijs komt het overeen....maar dat is ook weer zoiets he >:)
De DAB problemen vallen onder de garantie. De eerste zes maanden valt alles non-concorm onder garantie van de importeur, Muntstad, in mijn geval. Daarna sturen ze me door naar MG en daar heb ik gewoon de standaard 7 jaar/150k km garantie die iedereen in europa heeft bij MG. Die geldt wel vanaf datum eerste toelating. In mijn geval dus december 2021 terwijl ik hem in juni pas op mijn naam had.

Of er dus veel anders is dan direct kopen bij Van Mossel betwijfel ik, maar durf ik ook niet 100% zeker te zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door markv93 op 22-08-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
[...]

Uit ervaring kan ik melden dat je daarbij weg moet blijven! Er zit nergens meer garantie op en reparaties zijn kostbaar! Ik heb mijn 2015 model s niet voor niets weg gedaan. PS in 2013 maakte tesla geen 85D modellen, die zijn pas veel later gekomen. Daarnaast verdiep je maar eens in de verzekering van zo een auto. Ik kan je melden meer dan 100 euro per maand voor een tweedehands Tesla is meer regel dan uitzondering. De Nieuwe MG 5 luxury die ik besteld heb komt all-risk op 47 euro per maand :z
markv93 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:49:
[...]

Dat DAB verhaal lijkt wel overal op het internet voorbij te komen. De vraag is echter wat de oorzaak is. Zoals al eerder hier gemeld als dit aan SW gerelateerd is dan heeft een HW swap geen zin als daar dezelfde SW op staat.

[ Voor 4% gewijzigd door jpvdheijn op 23-08-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:22
Hier ook het 'Radio Module Initializing' issue. Heb er eerlijk gezegd geen last van omdat hij op de zender naar keuze staat en die gewoon werkt. Maar vooral omdat ik vrijwel altijd podcasts/spotify aan heb via CarPlay. Ik zie hier meerdere mensen met het probleem, maar nog niemand die het opgelost heeft. Iemand daar een idee van?

Ontkoppelen van de 12v accu lijkt de radio te resetten/herstarten waardoor de melding verdwijnt. Iemand een idee of dit klopt? (bericht is van vorig jaar namelijk)

[ Voor 19% gewijzigd door t14wo op 23-08-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
t14wo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:43:
Hier ook het 'Radio Module Initializing' issue. Heb er eerlijk gezegd geen last van omdat hij op de zender naar keuze staat en die gewoon werkt. Maar vooral omdat ik vrijwel altijd podcasts/spotify aan heb via CarPlay. Ik zie hier meerdere mensen met het probleem, maar nog niemand die het opgelost heeft. Iemand daar een idee van?

Ontkoppelen van de 12v accu lijkt de radio te resetten/herstarten waardoor de melding verdwijnt. Iemand een idee of dit klopt? (bericht is van vorig jaar namelijk)
op het engelse forum lijkt het tijdelijk op te lossen door de DAB files opnieuw te installeren.
https://www.mgevs.com/threads/radio-module-replacement.6359/

Echter het lijkt erop dat zoals hier wordt gemeld intern iets achter gaat lopen waardoor er een deadlock ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

jpvdheijn schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:29:
[...]

Uit ervaring kan ik melden dat je daarbij weg moet blijven! Er zit nergens meer garantie op en reparaties zijn kostbaar! Ik heb mijn 2015 model s niet voor niets weg gedaan. PS in 2013 maakte tesla geen 85D modellen, die zijn pas veel later gekomen. Daarnaast verdiep je maar eens in de verzekering van zo een auto. Ik kan je melden meer dan 100 euro per maand voor een tweedehands Tesla is meer regel dan uitzondering. De Nieuwe MG 5 luxury die ik besteld heb komt all-risk op 47 euro per maand :z

[...]
Ja klopt ja. Ik ga me maar eens verdiepen in het importeren ven een MG. Eens kijken of er bij onze buren nog exemplaren zijn (generatie/fase 2) die de moeite zijn om te laten importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Bij mij is het rqdioprobleen door van mossel opgelost tijdens het jaarlijkse onderhoud. Heb idee wat ze gedaan hebben echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Heeft iemand misschien ook dat het entertainment systeem af en toe spontaan op Engels springt?
Heb sterk het vermoeden dat het komt door de OVMS module die bij bij mij aangesloten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
@diegenen die BMS software hebben later dan januari 2021.
Deze laadt de auto to 449V.
Ik heb sinds enkele weken ook een nieuwe BMS software en van de GOM-meter klopt nu echt niets meer.
Accumulated + resterend loopt op tot 310 Km (om van te dromen)
En bij de charge warning bij een streepje nog 83 Km te gaan. _/-\o_
Is er een manier om dit weer te kalibreren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDO2Ltcwf2mpQKkskxNMxT768kQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjCjXaNYUQO5S81lf3xsbddi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door johnberg51 op 23-08-2022 13:17 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-07 00:56

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Het is eindelijk zover. Mijn MG 5 long range is binnen.. helaas net gister vertrokken op vakantie, dus haal hem 5 september pas op.. maar een teken van leven dat de leveringen eindelijk op gang komen.

Ik had hem in februari besteld, nog voor hij officieel te koop was. Dus stond waarschijnlijk praktisch vooraan in de rij. Zodra ik hem heb over 2 week zal ik hier weer even komen updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
johnberg51 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:47:
@diegenen die BMS software hebben later dan januari 2021.
Deze laadt de auto to 449V.
Ik heb sinds enkele weken ook een nieuwe BMS software en van de GOM-meter klopt nu echt niets meer.
Accumulated + resterend loopt op tot 310 Km (om van te dromen)
En bij de charge warning bij een streepje nog 83 Km te gaan. _/-\o_
Is er een manier om dit weer te kalibreren?
[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde met de laatse dev build van OVMS. De nieuwe BMS laat de max voltage met 5V droppen waardoor je niet volledig 100% kan laden. Voordeel is dat bij een volle accu, dat regeneratie nu wel direct werkt want daarvoor is de 1.1% vrij in het begin ;) Voor de GOM moet je even de accu volledig afkoppelen en als dat niet werkt even factory reset doen in het menu. De OVMS module klopt niet meer inderdaad met de estimated range. Er is nog meer aangepast dan de update van na jan 2021 in onze gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedami89
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38
johnberg51 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:41:
Heeft iemand misschien ook dat het entertainment systeem af en toe spontaan op Engels springt?
Heb sterk het vermoeden dat het komt door de OVMS module die bij bij mij aangesloten is
Dat komt inderdaad door ovms. Ik heb soms ook dat het lang duurt voordat de laadkabel wordt vrijgegeven, komt ook door ovms.

• johnberg51
Pascal Saul schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:05:
[...]

Voor de GOM moet je even de accu volledig afkoppelen en als dat niet werkt even factory reset doen in het menu. De OVMS module klopt niet meer inderdaad met de estimated range. Er is nog meer aangepast dan de update van na jan 2021 in onze gevallen.
Heb jij die reset voor de GOM al met succes uitgevoerd?
Had dit probleem gisteren ook besproken bij VM Breda met de chef werkplaats, typisch dat hij deze oplossing niet aangeeft.
Is het de factory reset volgens onderstaande foto?
Blijven dan je favorieten nog wel in Naviextra’s staan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/948VxSbRFFDHxu3-YmWWCm_lMDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehqBA6YUIPbXF4wlvoEjT2tN.jpg?f=fotoalbum_large

• Pascal Saul
johnberg51 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Heb jij die reset voor de GOM al met succes uitgevoerd?
Had dit probleem gisteren ook besproken bij VM Breda met de chef werkplaats, typisch dat hij deze oplossing niet aangeeft.
Is het de factory reset volgens onderstaande foto?
Blijven dan je favorieten nog wel in Naviextra’s staan?
[Afbeelding]
Bij mij is de GOM toevallig nog wel goed dus ik heb niets gereset. Ja, dat is de enige reset die je kan proberen die bij de auto instellingen en dan zal alles verloren gaan. Als je het niet probeert, weet je het niet ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WP1TbWx5jm2t3mRfS7q2oKoon2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/129pWNpjAZYV8y724yK2HCge.jpg?f=fotoalbum_large

• johnberg51
Pascal Saul schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Bij mij is de GOM toevallig nog wel goed dus ik heb niets gereset. Ja, dat is de enige reset die je kan proberen die bij de auto instellingen en dan zal alles verloren gaan. Als je het niet probeert, weet je het niet ;)

[Afbeelding]
Heb je al wel de accu leeggereden tot ca. twee streepjes?
In het begin lijkt de GOM bij mij ook goed, maar op het laatst is accumulated + resterend ca. 310 KM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sonicfreak
jpvdheijn schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:41:
Ik reed in de ochtend naar het werk op de snelweg A67/E34 tussen Turnhout en Eindhoven. Daar reed een auto transport met allemaal MG HS op de trailer en wat stond er voorop op het bovenste schap? Een gecamoufleerde MG 4! Ik ben vandaag op de motor dus het was niet mogelijk een plaatje te schieten.
Vanmiddag op de A9 bij Amstelveen zag ik 2 gecamoufleerde MG4's rijden.
Volgens mij zou het dan niet lang meer moeten duren totdat de prijs bekend is en de auto te bestellen zou moeten zijn.

In andere Europese landen zoals Duitsland en Frankrijk kun je al reserveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Sonicfreak op 25-08-2022 18:06 ]

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik ben dan wel benieuwd hoe lang het dan nog duurt voordat deze dan geleverd gaan worden (na bestelling/reservering)

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ChUcKiE schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:27:
Ik ben dan wel benieuwd hoe lang het dan nog duurt voordat deze dan geleverd gaan worden (na bestelling/reservering)
In de UK wordt gezegd early 2023... maar die hebben wel right hand drive natuurlijk.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
Freekers schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:28:
[...]

In de UK wordt gezegd early 2023... maar die hebben wel right hand drive natuurlijk.
In Engeland zijn er 2000 stuks al vooruit besteld die dit jaar nog uitgeleverd gaan worden aan klanten. Er stonden foto's op internet/twitter dat er al auto's op de boot naar Engeland gingen.
Daar zullen natuurlijk demo's tussen zitten, maar ook auto's die aan klanten geleverd worden.

Hier spreekt men over 1000 stuks voor eind september en nog eens 1000 met kerstmis.

https://www.mgevs.com/thr...are-open.7034/post-109461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Aha nice, blijft wel de vraag hoe veel tijd er in Nederland gaat zitten tussen bestellen en leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
johnberg51 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Heb je al wel de accu leeggereden tot ca. twee streepjes?
In het begin lijkt de GOM bij mij ook goed, maar op het laatst is accumulated + resterend ca. 310 KM
Inmiddels wel en ergens bij de 70km gaat deze al naar 1 streep (rond de 20% SOC). Ik zal nu verder doorrijden en zit nu op 52km (15% SOC). Ik heb alles ook al eens gereset zonder succes.

Daarnaast lijkt Android Auto het nu wel vlekkeloos met een kabel te doen maar daarentegen is Carsifi bij mij stuk gegaan na de updates en krijg deze niet gefikst na resets :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Pascal Saul schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:52:
[...]

Inmiddels wel en ergens bij de 70km gaat deze al naar 1 streep (rond de 20% SOC). Ik zal nu verder doorrijden en zit nu op 52km (15% SOC). Ik heb alles ook al eens gereset zonder succes.

Daarnaast lijkt Android Auto het nu wel vlekkeloos met een kabel te doen maar daarentegen is Carsifi bij mij stuk gegaan na de updates en krijg deze niet gefikst na resets :'(
Gewoon accumulated + resterend optellen, moet ca. 260 Km zijn (afhankelijk van je SoH) en rijstijl.
Wordt bij mij steeds meer nagelang SoC lager wordt.
Als dit b.v. 310 Km weet je gewoon dat er iets niet klopt, tenzij je heel rustig hebt gereden natuurlijk.
Bij mij wel ca. 30 Km per streepje + een extraatje als je rustig rijdt.
Ik zou het toch wel prettig vinden als die GOM betrouwbaar is.

Bij mij werkt Android Auto ook prima op een kabeltje nu, maar wel het originele Samsung kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
[...]

Offtopic, maar als je dat overweegt zou ik zeker eens naar de Model-Y kijken voor 50K nieuw:

https://nl.pepper.com/aan...er-dan-model-3-rwd-247364

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zalkc
Tijd om de auto op te halen in Nijmegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-07 15:22
t14wo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:43:

Dit probleem was ook bij mij aanwezig. Na een vakantie van 3 weken, was bij thuiskomst de accu leeg van de auto.
Even opgeladen met een acculader en de auto start weer. Het probleem met de radio is hierbij ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Iemand enig idee hoe ik structuur moet aanbrengen in de mp3's voor USB? Blijkbaar gaat het niet al te goed om met een fysieke mappenstructuur en heb ik nu eerst 100+ nummers in de lijst staan die beginnen met '01'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Temujin schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:48:
Het is eindelijk zover. Mijn MG 5 long range is binnen.. helaas net gister vertrokken op vakantie, dus haal hem 5 september pas op.. maar een teken van leven dat de leveringen eindelijk op gang komen.

Ik had hem in februari besteld, nog voor hij officieel te koop was. Dus stond waarschijnlijk praktisch vooraan in de rij. Zodra ik hem heb over 2 week zal ik hier weer even komen updaten :)
Ik ben wel jaloers! Ik krijg van Van Mossel steeds eind van het jaar te horen. Ik informeer nu om de maand. In mei heb ik de overeenkomst getekend met een schatting rond september, vorige maand was het october en nu het einde van het jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

jpvdheijn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:23:
[...]

Ik ben wel jaloers! Ik krijg van Van Mossel steeds eind van het jaar te horen. Ik informeer nu om de maand. In mei heb ik de overeenkomst getekend met een schatting rond september, vorige maand was het october en nu het einde van het jaar...
Dit hoorde ik ook nog tot 4 week geleden. Het punt is dat Van Mossel niet weet wanneer ze leveringen krijgen van MG. Daar is tussen beide partijen schijnbaar ook geen tot zeer gebrekkige communicatie over. Hoe ik het begreep ligt het in de lijn van:
<VanMossel>: Wij willen deze auto's hebben omdat die zijn besteld.
<MG>: OK

onbekende tijd later:

<MG>: Hier zijn X aantal auto's.. wanneer de rest komt weten we niet
Deze batch die nu is aangekomen was in een bepaalde zin dus ook een verassing voor VanMossel.

Wellicht scheelt het ook nog met welke vestiging je communiceert. Nijmegen (waar ik hem heb besteld) lijkt minder te weten dan bijvoorbeeld Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-08 10:58
Temujin schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

Dit hoorde ik ook nog tot 4 week geleden. Het punt is dat Van Mossel niet weet wanneer ze leveringen krijgen van MG. Daar is tussen beide partijen schijnbaar ook geen tot zeer gebrekkige communicatie over. Hoe ik het begreep ligt het in de lijn van:

[...]

Deze batch die nu is aangekomen was in een bepaalde zin dus ook een verassing voor VanMossel.

Wellicht scheelt het ook nog met welke vestiging je communiceert. Nijmegen (waar ik hem heb besteld) lijkt minder te weten dan bijvoorbeeld Breda.
Breda weet net zo weinig. Ben in afwachting van mijn zs ev lx lr blauw. Halverwege febr besteld. Datum nu voor de derde keer aangepast naar eind nov/dec. In app van leasemaatschappij staat week 52.
Kan er geen touw aan vastknoppen. Ze konden ook helaas niet aangeven hoeveel met dezelfde bestelling nog voor mij zijn anders kan je zelf nog een beetje inschatten mbv de open data van RDW.

Blijft afwachten dus... Of kan iemand mij vertellen welke levering ze nu zijn betreft besteld datum? 🤔 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Door een fout is mijn bestelling pas op 3 jan. geplaatst, had 2e week dec. moeten zijn :(

Maar goed dus 3jan, luxery zwart LR, nog aan het wachten, er is nog 1 iemand voor mij is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Ik had een melding in de app voor "De brandstofstatus van uw voertuig (***) is abnormaal. Laat het voertuig op tijd controleren in verband met de veiligheid."

Nu had ik ook met het oplaadklepje los weggereden en is de melding pas gekomen nadat ik ging rijden, dus ik denk ergens dat het hier mee te maken heeft. Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
zalkc schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:05:
Ik had een melding in de app voor "De brandstofstatus van uw voertuig (***) is abnormaal. Laat het voertuig op tijd controleren in verband met de veiligheid."

Nu had ik ook met het oplaadklepje los weggereden en is de melding pas gekomen nadat ik ging rijden, dus ik denk ergens dat het hier mee te maken heeft. Meer mensen die dit herkennen?
Ik ben al meermaals weggereden met het klepje van de laadaansluiting open weggereden, maar dat heeft (nog) niet tot een melding als "brandstofstatus" geleid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Zojuist mijn MG 5 Luxuary LR mogen ophalen en terug naar huis gereden (140km). Ben er tot nu toe zeer tevreden mee, stoelen zitten ook zeer comfortabel. Tijdens mijn proefrit afgelopen oktober zat er nog een ander type stoel in waardoor ik deze nog niet kon uitproberen.

Wat me wel is opgevallen is dat ik net even op de bijrijdersstoel heb gezeten terwijl mijn vrouw achter het stuur is gaan zitten. De ruimte in de hoogte is voor de bijrijder erg beperkt. Dusdanig dat ik een beetje schrok van hoe oncomfortabel dit was voor mij (+/- 2m lang). De bestuurderstoel kan een stuk lager (electrisch), de bijrijderstoel (mechanisch) kan dit dus niet. De leuning iets in de ligstand lost dit op, achter gaat dat ten koste van de achterpassagiers.

Voor onze situatie gelukkig geen ramp, gezien ik op een uitzondering na eigenlijk altijd rijd indien we de auto volhebben, maar wel iets wat me het noemen waard leek hier.

Verder komt de auto en daarbij ook de software erg volwassen over. Zeer positief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:36
Net gebeld met van mossel breda over de MG4 LR komt deze maand en waarschijnlijk ook al een paar leverbaar. Homepage in de gaten houden is het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 21:00
Vaevictis_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:55:
Net gebeld met van mossel breda over de MG4 LR komt deze maand en waarschijnlijk ook al een paar leverbaar. Homepage in de gaten houden is het advies.
Toevallig iets gehoord over de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
thys schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:16:
[...]

Toevallig iets gehoord over de prijs?
Nee want deze is nog niet bekend bij de dealer. Op EV database staat wel 33K voor de LR versie. Dat klopt ook wel met de prijzen die in de UK nu gelden. Dus zal wel rond dit bedrag zijn, moet in iedergeval flink stuk onder de LEAF en ID3 zitten vanwege de concurrentie. @thys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Je vraagt je af of MG echt winst maakt op deze auto's door ze zo competetief in de markt te zetten. Natuurlijk mooi voor de consument maar onder de streep moet er geld verdient worden aan elektrische auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 11:25
jpvdheijn schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:48:
Je vraagt je af of MG echt winst maakt op deze auto's door ze zo competetief in de markt te zetten. Natuurlijk mooi voor de consument maar onder de streep moet er geld verdient worden aan elektrische auto's.
Eerst marktaandeel veroveren, dan komt de winst later wel! En ze zullen de auto's niet onder de kostprijs verkopen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Als ze er zijn ga ik dan toch maar meteen een afspraak maken, zeker als er mogelijkheden zijn er "direct een mee te kunnen nemen". Scheelt dan fors op de levertijd als ik nu een ZS zou bestellen.

Niet dat het 1 op 1 vergelijkbare auto's zijn hoor, maar een jaar wachten vind ik toch wel wat ruim en de MG4 ziet er best ok uit, met prima specs.

[ Voor 27% gewijzigd door ChUcKiE op 06-09-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 17:27
Ik ga ook zeker kijken en een proefrit maken in de MG4, maar wil ook de BYD Atto 3 gaan uitproberen. Dat lijkt ook een heel interessante auto te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-08-2024
Wat is het werkelijke verbruik van de MG?

Wij hebben ergens in maart een bestelling gedaan van een Hyundai Kona Electric. 1 augustus werd 1 oktober en 1 oktober werd december. Na nogmaals navraag te hebben gedaan, weten ze het niet meer.

Wij hebben de mogelijkheid gekregen om het contract te ontbinden. Wij zijn opzoek naar een leverbare auto (voorraadmodel). Wij hadden gerekend op de teruggave van onze auto ivm aanschaf nieuwe woning. Ook de benzine kosten zijn uiteraard fors meer.

Bij van Mossel zie ik dat er zowel een MG5 als een MG ZS EV op voorraad zijn.

Ik heb contact gehad met het RVO en zij geven aan dat wij onze subsudie gewoon mee kunnen nemen naar een andere auto doormiddel van het oude en nieuwe contract te mailen onder voorbehoud van het SEPP nummer wat gekoppeld is aan onze eerste aanvraag. Dat is natuurlijk fijn.

Zijn er mensen met ervaringen over het verbruik en de rijeigenschappen? Of zit iedereen hier ook nog steeds op zijn auto te wachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Aalst13 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:12:

Wij hebben ergens in maart een bestelling gedaan van een Hyundai Kona Electric. 1 augustus werd 1 oktober en 1 oktober werd december. Na nogmaals navraag te hebben gedaan, weten ze het niet meer.

Wij hebben de mogelijkheid gekregen om het contract te ontbinden. Wij zijn opzoek naar een leverbare auto (voorraadmodel). Wij hadden gerekend op de teruggave van onze auto ivm aanschaf nieuwe woning. Ook de benzine kosten zijn uiteraard fors meer.

Ik heb contact gehad met het RVO en zij geven aan dat wij onze subsudie gewoon mee kunnen nemen naar een andere auto doormiddel van het oude en nieuwe contract te mailen onder voorbehoud van het SEPP nummer wat gekoppeld is aan onze eerste aanvraag. Dat is natuurlijk fijn.

Zijn er mensen met ervaringen over het verbruik en de rijeigenschappen? Of zit iedereen hier ook nog steeds op zijn auto te wachten? :)
Welkom! Mooi dat je een MG overweegt :). Zoek even op berichten van mij hier, ik heb 2-3x gepost over mijn daadwerkelijke verbruik van de MG 5 luxury LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Aalst13 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:12:

Compleet niet representatief. maar gisteren had ik met de MG5 LX SR:
Heenweg (101.2km 95% snelweg) 16.6kwh/100km
Terugweg 15.8kwh/100km

Maar dat is met warm weer en cruise control op 105km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
Een gemiddelde van 18/18,5 op een heel jaar lees ik her en der. Zowel zomer als winterverbruik. Dat is neit het meest zuinige, maar al beter dan bijvoorbeeld een Peugeot of een Opel. Je zou met een Standard Range dan ongeveer gemiddeld 275 kilometer ver komen. Dat is nog bedenkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Aalst13 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:56:
Een gemiddelde van 18/18,5 op een heel jaar lees ik her en der. Zowel zomer als winterverbruik. Dat is neit het meest zuinige, maar al beter dan bijvoorbeeld een Peugeot of een Opel. Je zou met een Standard Range dan ongeveer gemiddeld 275 kilometer ver komen. Dat is nog bedenkelijk.
Ik snap je vergelijking, maar weet wel dat je de binnenruimte niet kunt vergelijken met een kona of met een peugot. De binnenruimte is zelfs veel meer dan een Niro dus je praat stiekem wel over een maatje grotere auto.
Daarnaast is de techniek wat primitiever dus geen warmtepomp. Maar vinden dat een auto een warmtepomp moet hebben is natuurlijk ook een beetje een dom kriteria. Als de aandrijflijn efficient is heeft die warmtepomp minder impact.

Voor ons was die extra ruimte belangrijker dan de range komende van een tesla model s.

[ Voor 5% gewijzigd door jpvdheijn op 06-09-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
jpvdheijn schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:03:
[...]

Ik snap je vergelijking, maar weet wel dat je de binnenruimte niet kunt vergelijken met een kona of met een peugot. De binnenruimte is zelfs veel meer dan een Niro dus je praat stiekem wel over een maatje grotere auto.
Daarnaast is de techniek wat primitiever dus geen warmtepomp. Maar vinden dat een auto een warmtepomp moet hebben is natuurlijk ook een beetje een dom kriteria. Als de aandrijflijn efficient is heeft die warmtepomp minder impact.

Voor ons was die extra ruimte belangrijker dan de range komende van een tesla model s.
Wij zijn met z'n tweetjes en een hond, haha. Voor ons is de binnenruimte niet persé belangrijk. We zijn nog jong, dus wellicht voor de toekomst wel prettig. Het leasecontract gaan wij afsluiten voor 60 maanden. Het moet dus ook wel een auto zijn voor de komende 5 jaar. Nu is alles groter dan onze Clio die we nu hebben overigens!

Een Kona en een Niro komen 400 Km ver op een 64 Kwh. De MG dus 275 op een 50 Kwh. De kona komt op op een verbruik van 6,25 km per Kwh en de MG op 5,5. Als je de auto dus met 14 Kwh laad komt dat neer op een range van 352. Dat scheelt natuurlijk wel, maar is niet bijzonder slecht. Het probleem is een beetje dat de elektrische markt zich vooral heeft gericht op de grotere auto's. Peugeot, Corsa zijn leuke auto's, maar echt niet efficient. De Zoe, Twingo etc vind ik persoonlijk erg onaantrekkelijke auto's om naar te kijken, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Aalst13 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:54:
[...]

Wij zijn met z'n tweetjes en een hond, haha. Voor ons is de binnenruimte niet persé belangrijk. We zijn nog jong, dus wellicht voor de toekomst wel prettig. Het leasecontract gaan wij afsluiten voor 60 maanden. Het moet dus ook wel een auto zijn voor de komende 5 jaar. Nu is alles groter dan onze Clio die we nu hebben overigens!

Een Kona en een Niro komen 400 Km ver op een 64 Kwh. De MG dus 275 op een 50 Kwh. De kona komt op op een verbruik van 6,25 km per Kwh en de MG op 5,5. Als je de auto dus met 14 Kwh laad komt dat neer op een range van 352. Dat scheelt natuurlijk wel, maar is niet bijzonder slecht. Het probleem is een beetje dat de elektrische markt zich vooral heeft gericht op de grotere auto's. Peugeot, Corsa zijn leuke auto's, maar echt niet efficient. De Zoe, Twingo etc vind ik persoonlijk erg onaantrekkelijke auto's om naar te kijken, haha.
Even een correctie je kunt niet met 14kWh laden dat is capaciteit (inhoud van een regenton) v.s 14kW het vermogen (de snelheid van stromend water in een regenton). _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 17:27
Op 13 september de online première van de MG4.

• Vaevictis_
Wel jammer dat de link "Houd mij op de hoogte" op een lege pagina uitkomt.

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-08 21:04
Ben benieuwd. Denk als ze de mg4 qua prijs net onder of op de zs ev plaatsen dat het net zoon success als die kan worden.

Hopelijk kunnen ze er genoeg leveren. Het is een nieuw/ander platform dus misschien komt dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
1993jjohan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:14:
Ben benieuwd. Denk als ze de mg4 qua prijs net onder of op de zs ev plaatsen dat het net zoon success als die kan worden.

Hopelijk kunnen ze er genoeg leveren. Het is een nieuw/ander platform dus misschien komt dat wel goed.
Ik heb er ook hoge verwachtingen van, ook de eerste reviews zijn lovend. Waar ik alleen geen goed beeld van heb is of er ook regelmatig software updates worden aangeboden en of de auto met een app / API uit te lezen is. Deze twee punten zijn met de LEAF een grote teleurstelling ik kreeg van de dealer te horen na 4 jaar geen updates te hebben ontvangen "Nee de auto is goed." :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Ik denk dat je dat bij MG ook niet moet verwachten. Buiten China moeten chineese fabrikanten andere SW gebruiken door de handels embargo's van de wereld. Daar zijn ze dan een stuk beperkter in.
Op dit moment is er maar 1 merk die het updaten goed voor elkaar heeft en dat is Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
jpvdheijn schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:20:
Ik denk dat je dat bij MG ook niet moet verwachten. Buiten China moeten chineese fabrikanten andere SW gebruiken door de handels embargo's van de wereld. Daar zijn ze dan een stuk beperkter in.
Op dit moment is er maar 1 merk die het updaten goed voor elkaar heeft en dat is Tesla.
Nee hoor KIA Niro EV (e-Niro) doet het ook erg goed nog niet alles OTA maar wel bij onderhoud worden regelmatig updates geinstalleerd. Navigatie updates kun je met USB zelf downloaden en 4x per jaar kaart updates en entertainment updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpvdheijn
Vaevictis_ schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:28:
[...]

Nee hoor KIA Niro EV (e-Niro) doet het ook erg goed nog niet alles OTA maar wel bij onderhoud worden regelmatig updates geinstalleerd. Navigatie updates kun je met USB zelf downloaden en 4x per jaar kaart updates en entertainment updates.
Dit niveau kun je dank ik ook verwachten bij MG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
Vaevictis_ schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:28:
[...]

Kia is toch niet Chinees, maar Zuid-Koreaans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
user-100 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:01:
[...]

Kia is toch niet Chinees, maar Zuid-Koreaans.
Stelling was alleen Tesla heeft updates op orde. Niet uit welk land de auto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
Vaevictis_ schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:00:
[...]

Ik heb er ook hoge verwachtingen van, ook de eerste reviews zijn lovend. Waar ik alleen geen goed beeld van heb is of er ook regelmatig software updates worden aangeboden en of de auto met een app / API uit te lezen is. Deze twee punten zijn met de LEAF een grote teleurstelling ik kreeg van de dealer te horen na 4 jaar geen updates te hebben ontvangen "Nee de auto is goed." :F
De MG4 is de SAIC variant van de VW ID3, dus met een beetje geluk kunnen in deze auto’s de Europese (OTA) software updates geïnstalleerd worden…. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
Aalst13 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:54:
[...]

Wij hebben een MG ZSEV van de eerste generatie en onze zoon een Kona uit 2020. Natuurlijk komt de Kona een stuk verder vanwege de grotere batterij, maar de Kona is ook wat efficiënter: In de praktijk scheelt het gemiddeld zo’n 1,5 kW/100 Km in het voordeel van de Kona (zonder warmtepomp) De Niro zit qua verbruik een beetje tussen de MG en de Kona, maar is wel een kleine 10K duurder dan de MG. Ondanks de iets betere interieurkwaliteit, was het forse prijsverschil voor ons de reden om voor de MG te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Hoe krijg je de MS ZS open als de sleutels het niet doen?
Iemand heeft mijn auto aangereden, en sinds de klap gaat ie niet meer open..

Loop me rot te zoeken naar een sleutelgat om de sleutel in te stoppen, maar... nix?

Overbodige vraag, sleutelgat gevonden, zit gewoon verstopt in de deurhendel :)

[ Voor 16% gewijzigd door Snuffel op 11-09-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Een wat andere vraag voor de MG5 gelukkigen onder ons die er al een rijden. Hebben jullie er al een kar achter gehad en weten jullie wat dit doet met de verbruikscijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
jpvdheijn schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:13:
Een wat andere vraag voor de MG5 gelukkigen onder ons die er al een rijden. Hebben jullie er al een kar achter gehad en weten jullie wat dit doet met de verbruikscijfers?
Nope, de trekhaak was niet leverbaar ivm chiptekorten dus die heb ik nog niet. De verkoper kon mij niet uitleggen waarom er een chip in een trekhaak zit, maar ik neem aan dat dit is voor verlichting naar de aanhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
Over ander half uur is de premiere van de MG4. Wordt hierin ook bekend gemaakt wanneer de auto leverbaar zal zijn of is dit überhaupt al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 14:57
Aalst13 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:23:
Over ander half uur is de premiere van de MG4. Wordt hierin ook bekend gemaakt wanneer de auto leverbaar zal zijn of is dit überhaupt al bekend?
Dunno maar ben vooral benieuwd naar de prijzen. Als je naar de Duitse MG4 prijzen kijkt liggen die toch wel een stukje hoger dan de (omgerekende) Engelse. Op de Duitse site stond ook dat de eerste 1000 pre-registers dit jaar nog geleverd worden (o.a. om nog in aanmerking te komen voor de Duitse EV premie). Dan zullen ze NL wel geen prio geven aangezien hier de subsidie pot juist weer per 1 januari start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik kwam hier een prijs van 33.000 tegen.
Maar ik hoop ook dat je snel een proefrit kunt maken en dat deze snel geleverd kan worden in Nederland.

Is er al wat bekend over een nieuwe subsidiepot in Januari? Want dan is wellicht het wachten nog te overwegen.

[ Voor 49% gewijzigd door ChUcKiE op 13-09-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
ChUcKiE schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:12:
Ik kwam hier een prijs van 33.000 tegen.
Maar ik hoop ook dat je snel een proefrit kunt maken en dat deze snel geleverd kan worden in Nederland.

Is er al wat bekend over een nieuwe subsidiepot in Januari? Want dan is wellicht het wachten nog te overwegen.
Dat is een geschatte prijs n.a.v. UK-prijzen. Van Mossel bepaalt de NL prijzen dus het is wachten hierop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalst13
De subsidiepot tot en met 2024 is al bekend.

Wij hebben een order staan voor een private lease Kona. Wanneer en of deze komt is onduidelijk. Wij mogen kosteloos van het contract af en kijken dus nu naar de MG. Onze aanvraag voor subsidie hebben wij in maart al gedaan en is goedgekeurd. Wij mogen deze ook omzetten naar een andere private lease auto. Daarom willen wij zsm in deze auto rijden. Haha!

De prijs wordt gezet op 28.980 euro, maar dat verschilt dus per land. Weten we nog niets! Haha.

[ Voor 10% gewijzigd door Aalst13 op 13-09-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
Haodeyoude schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:56:
[...]

Dunno maar ben vooral benieuwd naar de prijzen. Als je naar de Duitse MG4 prijzen kijkt liggen die toch wel een stukje hoger dan de (omgerekende) Engelse. Op de Duitse site stond ook dat de eerste 1000 pre-registers dit jaar nog geleverd worden (o.a. om nog in aanmerking te komen voor de Duitse EV premie). Dan zullen ze NL wel geen prio geven aangezien hier de subsidie pot juist weer per 1 januari start.
Ik denk dat ze er juist prio aangeven om er genoeg op voorraad te hebben. Dat zodat ze hun klanten meteen kunnen voorzien van een voorraadmodel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magiel
https://twitter.com/MSch74/status/1570013285700997120

Je auto waar je al maanden op wacht zal hier maar op staan....

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:04
jpvdheijn schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:20:
Volvo en Polestar doen ook gewoon ca iedere maand een OTA update met fixes en nieuwe functies. Dus niet het enige merk.
Pagina: 1 ... 49 ... 92 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2