Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Mgzsev schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Onze mg heeft vanmorgen als 1 van de eerste de allernieuwste update gehad met bugfixes.

Dus de oplossing is er.
Zojuist gebeld, Van Mossel Amsterdam zei dat de update nog steeds pas eind deze week verwacht wordt. Als je verwijst naar de nieuwe BMS update, deze is dus nog niet beschikbaar. Via snelladen zou het probleem niet aanwezig zijn en is nu als alternatief om de auto volledig op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-05-2023
MmarkM schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:35:
[...]
Zojuist gebeld, Van Mossel Amsterdam zei dat de update nog steeds pas eind deze week verwacht wordt. Als je verwijst naar de nieuwe BMS update, deze is dus nog niet beschikbaar. Via snelladen zou het probleem niet aanwezig zijn en is nu als alternatief om de auto volledig op te laden.
Dat het probleem via snelladen niet aanwezig zou zijn klopt niet; zie mijn post van een dag geleden waarin ik uitleg hoe het rijden van 400 km met een MG met de software update incl. bug verlopen is. Verder zou ik wat een medewerker van VM beweert niet direct voor de waarheid houden. Ik zie wat dat betreft uit naar de reactie van Mgzsev.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
jawealm schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Dat het probleem via snelladen niet aanwezig zou zijn klopt niet; zie mijn post van een dag geleden waarin ik uitleg hoe het rijden van 400 km met een MG met de software update incl. bug verlopen is. Verder zou ik wat een medewerker van VM beweert niet direct voor de waarheid houden. Ik zie wat dat betreft uit naar de reactie van Mgzsev.
Het probleem hebben ze telefonisch erkent, aangegeven dat eind deze week de update wordt vrijgegeven en tot die tijd het advies was om middels snellader volledig op te laden. Heb eind volgende week een afspraak gepland om de nieuwe update te installeren.

Ik heb idee dat er gewoon capaciteit aanwezig is en blijft in de accu nadat deze volgens GOM leeg zou zijn. Zoals je al aangeeft wat betreft de capaciteit kan er elke keer maar 30-35 kwh bijgeladen worden (zit nog 10-15 kwh in). Ik heb de auto nu al een aantal keer leeg gereden volgens de GOM.

Ik heb al eens 10-15 km doorgereden nadat het schildpadje in beeld kwam. Het schildpadje ging toen weg waarna het oranje knipperende accu lampje weer ging knipperen zoals dat ook voorkomt om als eerste aan te geven dat de accu opgeladen moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mgzsev
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-02-2024
Wij hadden de afspraak vandaag wegens de terugroepactie. De monteur vertelde dat ze vanmorgen een nieuwe update hadden gehad en die er gelijk hebben opgezet ook. Wij hadden hiervoor de bms update niet gehad omdat we geen problemen hadden.
Dus misschien daardoor verwarring met een bms update en een andere update. De auto is 2,5 uur in de garage geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j.f
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-06-2022

j.f

Hoi mede mg zs ev rijders, zelf zijn wij inmiddels 1 jaar eigenaar van een mg zs ev luxury uitvoering. Eind 2019 hebben wij deze geregistreerd ivm de lage bijtelling. Inmiddels 24k km gereden met de auto en de eerste onderhoudsbeurt al gehad december 2020.

Omdat ik een hoop berichten zie over de updates, wij hebben hier tot dusver geen problemen mee gehad. Wij hebben enkel rond mei vorig jaar als een van de eerste een update gekregen die zorgde dat alle belletjes van de waarschuwingen uit werden gezet en het actieradius zichtbaar werd. Ook na de onderhoudsbeurt in december 2020 hebben wij een range van 260km gezien op de GOM. Het lijkt dus dat wij de BMS update niet hebben gekregen.

Ik ben bezig met een bedrijf om te zorgen voor verlagingsveren voor de auto, met 3 redenen;
1 door een ander type veer te produceren hopen we te zorgen voor wat minder na-gestuiter over hobbels
2 toename van het actieradius! (hoop ergens rond de 5-8%)
3 looks, zit wel erg veel ruimte in de wielkasten nu

Mijn auto dient als ontwikkelingsauto voor het inmeten van de veren etc. Als je ook interesse zou hebben in deze veren stuur me dan even een berichtje, als groep kopen direct van de fabrikant is namelijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
j.f schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:13:
Hoi mede mg zs ev rijders, zelf zijn wij inmiddels 1 jaar eigenaar van een mg zs ev luxury uitvoering. Eind 2019 hebben wij deze geregistreerd ivm de lage bijtelling. Inmiddels 24k km gereden met de auto en de eerste onderhoudsbeurt al gehad december 2020.

Omdat ik een hoop berichten zie over de updates, wij hebben hier tot dusver geen problemen mee gehad. Wij hebben enkel rond mei vorig jaar als een van de eerste een update gekregen die zorgde dat alle belletjes van de waarschuwingen uit werden gezet en het actieradius zichtbaar werd. Ook na de onderhoudsbeurt in december 2020 hebben wij een range van 260km gezien op de GOM. Het lijkt dus dat wij de BMS update niet hebben gekregen.

Ik ben bezig met een bedrijf om te zorgen voor verlagingsveren voor de auto, met 3 redenen;
1 door een ander type veer te produceren hopen we te zorgen voor wat minder na-gestuiter over hobbels

Mijn auto dient als ontwikkelingsauto voor het inmeten van de veren etc. Als je ook interesse zou hebben in deze veren stuur me dan even een berichtje, als groep kopen direct van de fabrikant is namelijk goedkoper.
Leuk om te lezen!

Mag ik vragen wat de eerste onderhoudsbeurt bij VM heeft gekost en wat ik ook wel interessant vind (vooral omdat ook wij rijden over drempels erg storend vinden met de MG) wat een setje schokbrekers vanaf fabriek ongeveer zouden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Wellicht al bekend: Mike Procter is ook met het aanpassen van de vering bezig geweest; zie hier: YouTube: MG ZS EV #19 Suspension update #3 - The best riding & handling ZS EV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.f

j.f

user-100 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Leuk om te lezen!

Mag ik vragen wat de eerste onderhoudsbeurt bij VM heeft gekost en wat ik ook wel interessant vind (vooral omdat ook wij rijden over drempels erg storend vinden met de MG) wat een setje schokbrekers vanaf fabriek ongeveer zouden kosten.
Onderhoudsbeurt bij VM was €110, vond het zelf niet nodig maar wel handig voor behoud van garantie.

Gaat alleen om de veren, omdat ik zelf de dempers vervangen een te duur geintje vind worden, denk dat de prijs van de veren rond de €200 zal liggen. De veren zullen waarschijnlijk wat stugger worden afgesteld om het nahobbelen te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 21:32

rik

Vanochtend constateerde mevrouw rik dat de camera vol water stond (of staat). Heeft iemand daar ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SN07JcNMbMz7B45e06NNWro8l5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oF28JjWufZ0hg29LShl8hVdM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f

j.f

jawealm schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Wellicht al bekend: Mike Procter is ook met het aanpassen van de vering bezig geweest; zie hier: YouTube: MG ZS EV #19 Suspension update #3 - The best riding & handling ZS EV?
Heb ook al vernomen dat er een set van eibach onderweg is inderdaad, maar deze is echter maar 20mm lager. Dat vind ik de moeite niet waard, denk dat er met 30-40mm een beter resultaat bereikt kan worden. Ook kan de Nederlandse leverancier aanpassen op wensen mbt. stugheid etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 18:29
rik schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:39:
Vanochtend constateerde mevrouw rik dat de camera vol water stond (of staat). Heeft iemand daar ervaring mee?

[Afbeelding]
Helpt het niet, gewoon even met een microvezeldoekje lensje afdrogen?
Doe ik ook wel eens en daarna meteen weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Ik moet nog even kijken hoe het eruit ziet, die camera, maar ik begreep dat er er een ‘bak water’ in stond. Maar ik begrijp uit jouw reactie dat dat onwaarschijnlijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

rik schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:07:
Ik moet nog even kijken hoe het eruit ziet, die camera, maar ik begreep dat er er een ‘bak water’ in stond. Maar ik begrijp uit jouw reactie dat dat onwaarschijnlijk is?
yup. Het lijkt vreselijk erg en dan kijk je achterop op de camera en blijkt er alleen een druppel op te zitten.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-05 11:25

uibeltje

Idiotheque

Zojuist onderstaande mail van van Mossel ontvangen
Met trots informeren wij u over de verlengde fabrieksgarantie van uw MG ZS. Verleng de garantie kosteloos van 5 naar 7 jaar door een afspraak in te plannen bij een van onze servicelocaties. Op de geselecteerde locatie zullen wij de auto controleren en de garantiegegevens in uw onderhoudsboekje actualiseren.
Al meer mensen dit gehad en ook langs geweest? Ze denken toch niet dat ik voor een stempel in het onderhoudsboekje speciaal langs ga komen? 8)7 Echt naast de deur is het niet

Of wellicht wachten tot de foutloze BMS update er is en combineren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
uibeltje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:43:
Zojuist onderstaande mail van van Mossel ontvangen
[...]
Al meer mensen dit gehad en ook langs geweest? Ze denken toch niet dat ik voor een stempel in het onderhoudsboekje speciaal langs ga komen? 8)7 Echt naast de deur is het niet

Of wellicht wachten tot de foutloze BMS update er is en combineren :)
Ik heb het bericht zojuist ook ontvangen (om 16.23 uur). Ze proberen je te verleiden om dan ook voor € 19,95 een MG wintercheck te laten uitvoeren. Een combi afspraak maken is hierbij natuurlijk wel zo handig. Volgens mij is de laatste BMS update nu gewoon beschikbaar (in Amsterdam tenminste wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 20:38
Hier ook zo'n mail gehad. Het duurt zelfs anderhalf uur. Helaas geen dealer om de hoek, dus ik moet ook even rijden naar de dealer. Hopelijk is het incl laatste updates e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvOLJhRMZYvbScot1i5VkOqtNz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwXtQNXhkD2yaqMtSXOa62YZ.jpg?f=fotoalbum_large

P.S. Er staat nu duidelijk: Het onderhoudsinterval is 24.000 km of 1 jaar. Eerder werd ook wel gesproken over een onderhoudsinterval van 20.000 km. En de garantietermijn is 7 jaar of 150.000 km.

[ Voor 10% gewijzigd door jawealm op 13-01-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
jawealm schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Ik heb het bericht zojuist ook ontvangen (om 16.23 uur). Ze proberen je te verleiden om dan ook voor € 19,95 een MG wintercheck te laten uitvoeren. Een combi afspraak maken is hierbij natuurlijk wel zo handig. Volgens mij is de laatste BMS update nu gewoon beschikbaar (in Amsterdam tenminste wel).
Nu ik dit lees, er zal bij aflevering (Breda 5 juli 2020) toch wel ruitensproeiervloeistof in het reservoir gegaan zijn die tegen de aankomende negatieve temperaturen bestand is.
Iemand een meting gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:41
j.f schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:13:

Ik ben benieuwd hoe de looks eruit gaan zien. Ik vind ook dat de auto vrij hoog staat (hoort er wel een beetje bij).
Verder staan de wielen ook vrij ver onder de auto. Hoe denk je over spoorverbreders? Is dat te doen bij de MG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-04 12:37
FlyingGameGuy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de looks eruit gaan zien. Ik vind ook dat de auto vrij hoog staat (hoort er wel een beetje bij).
Verder staan de wielen ook vrij ver onder de auto. Hoe denk je over spoorverbreders? Is dat te doen bij de MG?
Ik vraag me wel af of het verlagen van de MG zo’n goed idee is.....De auto is nl. wat hoger gezet om de afgenomen bodemspeling, door de dikte van de batterij, te compenseren. De vraag is wat er met de garantie gebeurt als je, na de verlaging, de batterij door een bodemberoering beschadigd....
Spoorverbreders zullen de looks ongetwijfeld verbeteren! Alleen is hier dan weer de vraag: zijn bijv. de wiellagers op de extra belasting berekend, of reageert de auto (ESP) in geval van een flinke uitwijk manoeuvre ineens anders ?
Zolang je garantie hebt, zou ik structureel niets aan de auto wijzigen. :/

[ Voor 21% gewijzigd door Tolot op 15-01-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f

j.f

Tolot schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Ik vraag me wel af of het verlagen van de MG zo’n goed idee is.....De auto is nl. wat hoger gezet om de afgenomen bodemspeling, door de dikte van de batterij, te compenseren. De vraag is wat er met de garantie gebeurt als je, na de verlaging, de batterij door een bodemberoering beschadigd....
Spoorverbreders zullen de looks ongetwijfeld verbeteren! Alleen is hier dan weer de vraag: zijn bijv. de wiellagers op de extra belasting berekend, of reageert de auto (ESP) in geval van een flinke uitwijk manoeuvre ineens anders ?
Zolang je garantie hebt, zou ik structureel niets aan de auto wijzigen. :/
Waarom zou dit voor een mg anders zijn bij een Tesla? Die worden genoeg verlaagd hoor. Als je de onderkant van je auto beschadigd is dat je eigen fout en valt dat überhaupt niet onder garantie lijkt me. Bovendien is er volgens mij genoeg speling onder de auto, ook met het oog op dat de auto elektrisch ontwikkeld is. Ik ken eerlijk gezegd weinig elektrische auto's met meer bodem speling dan de mg zs ev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-04 12:37
j.f schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Waarom zou dit voor een mg anders zijn bij een Tesla? Die worden genoeg verlaagd hoor. Als je de onderkant van je auto beschadigd is dat je eigen fout en valt dat überhaupt niet onder garantie lijkt me. Bovendien is er volgens mij genoeg speling onder de auto, ook met het oog op dat de auto elektrisch ontwikkeld is. Ik ken eerlijk gezegd weinig elektrische auto's met meer bodem speling dan de mg zs ev.
Nou....bij een Tesla zit de batterij in de bodem en is deze vlak. Bij de MG steekt de batterij een kleine 10 cm uit de bodem en is daardoor wat kwetsbaarder. Ik zou eerst goed bij MG informeren of er na een eventuele verlaging garantie issues kunnen ontstaan. Optisch zal de auto er zeker op vooruit gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZSEV81
  • Laatst online: 06-12-2021
MGZSEV81 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:11:
VM heeft zojuist met mij contact opgenomen voor een terugroepactie. Een afspraak gemaakt voor 15 januari: TRA PEB, IPK, BCM, GW, FICM en SC16 uitvoeren
Afgelopen vrijdag ben ik bij VM Breda geweest voor de terugroepactie. Het bleek, in tegenstelling tot wat de mevrouw aan de telefoon beweerde, alleen te gaan om een check van het stuurhuis. Klaarblijkelijk is die van ons in orde.

Naar aanleiding van mijn melding die ons multimediasysteem af en toe op zwart gaat hebben ze daar een update van gedaan. Daarnaast zou een rammel verholpen zijn maar helaas op de terugweg bleek dit niet het geval.

Persoonlijk vindt ik het allemaal erg rommelig bij VM en zou je meer professionaliteit van een dergelijk dealer bedrijf mogen verwachten. Telefoniste geeft verkeerde info, bij de dealer zelf is er weinig kennis en daarnaast wordt je niet echt vriendelijk ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZSEV81
Correctie

[ Voor 133% gewijzigd door MGZSEV81 op 19-01-2021 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdb1988
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:47
Wat bedoel je met:
Volgens mij is de schade weer hersteld:
https://www.autotrack.nl/a/mg-zs-elektriciteit-2020-50640063

Toevallig heb ik morgenochtend een afspraak voor deze auto, en was eigenlijk van plan om deze te kopen. Is er iets wat ik moet weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Joostvdb1988 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:16:
[...]

Wat bedoel je met:

Toevallig heb ik morgenochtend een afspraak voor deze auto, en was eigenlijk van plan om deze te kopen. Is er iets wat ik moet weten?
MGZSEV81 heeft zich vergist; het ging destijds om een witte MG ZS EV die in de bebouwde kom in Assen op zijn kant was gegaan (https://112drenthe.nl/pag...kant-bij-ongeval-in-assen). Het nummerbord van deze MG begon met een H; het nummerbord van de zwarte MG die nu te koop staat begint met een J, dus het zijn zeker niet dezelfde MG's.

[ Voor 15% gewijzigd door jawealm op 18-01-2021 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:35
Bah.. op 5 januari OVMS module besteld voor op onze MG. Stomme #brexit.. moet nu inklaring betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:09:
Bah.. op 5 januari OVMS module besteld voor op onze MG. Stomme #brexit.. moet nu inklaring betalen
Waarom niet bij Fasttech China gekocht incl. kabels en antennes ca. $167 = ca. €142 klaar incl. Verzenden.
https://www.fasttech.com/...g-modem-module-eu-edition

Zelfs als ze hem eruit pikken voor inklaring en BTW ben je nog voordeliger uit.
Bij mij geen inklaring en een ander bekend forumlid ook niet.
In UK is het toch £169,40 + £7,27 shipping zonder track = £169,40 (ca. €190)
Daar komt dan nog eens BTW en inklaring boven op als je pech hebt.
Is het trouwens ook niet dat als UK nog EU lid was dat je dan in UK BTW (VAT) had moeten betalen?

[ Voor 16% gewijzigd door johnberg51 op 18-01-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Waarom niet bij Fasttech China gekocht incl. kabels en antennes ca. $167 = ca. €142 klaar incl. Verzenden.

Zelfs als ze hem eruit pikken voor inklaring en BTW ben je nog voordeliger uit.
Bij mij geen inklaring en een ander bekend forumlid ook niet.
In UK is het toch £169,40 + £7,27 shipping zonder track = £169,40 (ca. €190)
Daar komt dan nog eens BTW en inklaring boven op als je pech hebt.
Hun VAT ging er gelukkig wel van af. Die china weg kende ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Hun VAT ging er gelukkig wel van af. Die china weg kende ik helaas niet.
Is het trouwens ook niet dat als UK nog EU lid was dat je dan in UK BTW (VAT) had moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Ja dat wel. Maar geen douane kosten, alleen btw (vat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZSEV81
Joostvdb1988 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:16:
[...]

Wat bedoel je met:

Mijn excuses: ik dacht dat het een zwarte was met ongeveer dezelfde km stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 21:44
johnberg51 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Let op, die link is zonder de OBD2-DB9 kabel en zonder GPS en GSM antennes! Die moet je dus los meebestellen, ben ik proefondervindelijk achter gekomen.

De pinout van de kabel is ook anders dan de standaard; ik had er een in Nederland gekocht die niet overeen komt en dus ook niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
MGZSEV81 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:51:
[...]

Afgelopen vrijdag ben ik bij VM Breda geweest voor de terugroepactie. Het bleek, in tegenstelling tot wat de mevrouw aan de telefoon beweerde, alleen te gaan om een check van het stuurhuis. Klaarblijkelijk is die van ons in orde.

...

Persoonlijk vindt ik het allemaal erg rommelig bij VM en zou je meer professionaliteit van een dergelijk dealer bedrijf mogen verwachten. Telefoniste geeft verkeerde info, bij de dealer zelf is er weinig kennis en daarnaast wordt je niet echt vriendelijk ontvangen.
Wij zijn gisteren geweest en de receptiemedewerker dacht dat we er waren voor die check van het stuurhuis, terwijl we specifiek kwamen voor de BMS-update-update.

Ze lieten ons trouwens ook met een zo goed als lege accu vertrekken terwijl we sinds dat we zelf de auto hadden volgeladen pas tachtig km hadden gereden. Konden dus gelijk aan de snellader die "verrassing" bij dat batterijniveau alleen langzaam laadt. Gelukkig wonen we redelijk dichtbij.

Naast dat ze geen leenauto geven en we ons in allemaal bochten hebben moeten wringen om überhaupt onze MG bij hen te krijgen weten we na een nacht laden nu wel dat voor iedereen die de tweede BMS-update nog niet heeft gehad dat 0 km bereik op de teller waarschijnlijk ook rond de 0 kWh over in de accu is, want vannacht heeft de auto de hele nacht thuis aan de lader gestaan en de accu is nu nog niet vol. Of er is een nieuwe fout ingeslopen die voorkomt dat de auto stopt met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Wij hebben onze MG op 31/10 opgehaald, deze zou toen ook alle updates hebben gehad. De auto laadt ook met deuren open, dus volgens mij hebben we ook de BMS update (correct me if I'm wrong). De actieradius valt ons wel wat tegen, volgens mij wordt dat geadresseerd door de nieuwe update, klopt dat?

Ik heb helaas nog geen mail gehad voor een afspraak, maar als deze update de actieradius verbetert ga ik daar zelf even achteraan natuurlijk :)
Skit3000 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:21:
[...]

Let op, die link is zonder de OBD2-DB9 kabel en zonder GPS en GSM antennes! Die moet je dus los meebestellen, ben ik proefondervindelijk achter gekomen.

De pinout van de kabel is ook anders dan de standaard; ik had er een in Nederland gekocht die niet overeen komt en dus ook niet werkt.
Is de module (en kabel) een beetje fatsoenlijk weg te werken in de MG?

[ Voor 35% gewijzigd door rik op 19-01-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
@rik wat bedoel je met valt iets tegen? Dat is iets heel persoonlijks natuurlijk. De verkeerde update kan je in een situatie brengen dat je er maar 100km mee kunt rijden.
Ik heb de mijne in oktober laten updaten en heb nog een "goede" update gehad. Het lijkt vooral de versie in november en later die wel erg experimenteel was.

De OVMS is prima weg te werken. Bij de OBD aansluiting (achter het plastic) is ruimte genoeg.

[ Voor 22% gewijzigd door Steefph op 19-01-2021 09:42 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
rik schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:08:
Wij hebben onze MG op 31/10 opgehaald, deze zou toen ook alle updates hebben gehad. De auto laadt ook met deuren open, dus volgens mij hebben we ook de BMS update (correct me if I'm wrong). De actieradius valt ons wel wat tegen, volgens mij wordt dat geadresseerd door de nieuwe update, klopt dat?

Ik heb helaas nog geen mail gehad voor een afspraak, maar als deze update de actieradius verbetert ga ik daar zelf even achteraan natuurlijk :)
Als ik naar de afleverdatum kijk (31/10) dan verwacht ik dat je niet de goede versie van de BMS software hebt; mijn MG heeft op 26/11 nl. nog de verkeerde BMS update gekregen waarna mijn range aanzienlijk is verslechterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
Skit3000 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:21:
[...]

Ja, natuurlijk, vandaar ook dat er $167 staat.
Module $150
OBD kabel $9,50
GPS antenne $4,66
GSM antenne $2,27
Opgeteld $166,43 = ca. €141 inclusief verzenden. Vs €190 UK (track en signed €195).
Heb de indruk dat de kans op inklaring en BTW vanuit China kleiner is, Brexit is nog nieuw. :)
Anders komt er €13 + 21% BTW bij zowel vanuit China als UK.
OK je krijgt geen Hologram simkaart maar bijna iedereen stapt toch over op KPN of Simyo
En alles werkt perfect, bij mijzelf en ook wat ik van andere forumleden gehoord heb.
Zal wel aan die kabel uit Nederland liggen.

Voor diegen die alleen maar het laden thuis willen bijhouden en evt. automatiseren (b.v. stoppen op 80%), of alleen de auto uitlezen is er ook een zelfde module zonder GSM bij Fasttech. Dan ben je voor €87 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
jawealm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Als ik naar de afleverdatum kijk (31/10) dan verwacht ik dat je niet de goede versie van de BMS software hebt; mijn MG heeft op 26/11 nl. nog de verkeerde BMS update gekregen waarna mijn range aanzienlijk is verslechterd.
Beetje voorbarig :) Ik ben op 20-10 bij VM geweest en de mijne heeft wel de "nog goed werkende" BMS update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Steefph schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Beetje voorbarig :) Ik ben op 20-10 bij VM geweest en de mijne heeft wel de "nog goed werkende" BMS update ;)
Apart dan dat ze mij op 26/11 nog de verkeerde software update voor het BMS hebben gegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door jawealm op 19-01-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Vandaag een keer 100% geladen i.v.m. equalisatie.
Krijg 7 minuten voordat het laden echt stopt via OVMS een melding “Topping off”
Stroom gaat van 16A naar 9A.
Is dat topping off hetzelfde als equalizeren?
Ik dacht dat equalizeren minimaal een half uur duurt.
Toen de auto nog nieuw was duurde het equalizeren veel langer, kan ook zijn dat het gewoon niet nodig is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
jawealm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Apart dat ze mij op 26/11 dan nog de verkeerde software update voor het BMS hebben gegeven.
Zit toch alweer bijna een maand tussen. Er zijn voor zover ik weet 2 BMS updates vorigjaar de wereld in geholpen waarbij de laatste in November werd geleverd (denk ik). Waarbij dus de laatste het range issue heeft.

@johnberg51 ja dat is hetzelfde. De auto is "vol" bij het bereiken van 96,5% (interne SoC waarde). Na balancing is deze 97%. Als gebruiker zien beide eruit als 100%.

[ Voor 3% gewijzigd door Steefph op 19-01-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 22-04 16:45
Zojuist gebeld met Van Mossel.
En er is/was een update beschikbaar voor de BMS.
De nieuwe update die er is verhelpt niet het probleem wat met de vorige update is veroorzaakt.

De update die er is wordt na het zeggen wel uitgevoerd met auto's zonder BMS probleem.

Voor ons zit er niets anders op dan weer te wachten tot er een update ter beschikking komt vanuit MG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
bartzzz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:45:
Zojuist gebeld met Van Mossel.
En er is/was een update beschikbaar voor de BMS.
De nieuwe update die er is verhelpt niet het probleem wat met de vorige update is veroorzaakt.

De update die er is wordt na het zeggen wel uitgevoerd met auto's zonder BMS probleem.

Voor ons zit er niets anders op dan weer te wachten tot er een update ter beschikking komt vanuit MG.
Dat is wat het lastig maakt; de ene persoon gaat er van uit dat de nieuwste BMS update een fix voor de bug in de BMS software update is terwijl het antwoord dat jij van VM krijgt uitsluit dat de jongste BMS update dat gaat oplossen.

Gelukkig is de range in mijn dagelijkse situatie geen groot issue, maar als je dagelijks richting de 200 km range nodig hebt dan heb je hier wel dagelijks last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-05 17:23
MGZSEV81 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:51:
[...]

Naar aanleiding van mijn melding die ons multimediasysteem af en toe op zwart gaat hebben ze daar een update van gedaan. Daarnaast zou een rammel verholpen zijn maar helaas op de terugweg bleek dit niet het geval.

Receptionisten weten sowieso niet altijd even vaak en ik heb het idee dat de mensen daar weinig info hebben gekregen van MG zelf met technische kennis en info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-05-2023
Vanmorgen bij VM geweest in Amsterdam. De verlichting in de automaat stand werkte de afgelopen twee weken als een soort "knipperlicht". Echter was dit probleem weer net zo makkelijk verdwenen als het was gekomen (vanzelf dus). Maar aangezien de sensoren van de winterbanden ook nog moesten worden ingeleerd met de Autel MX433 sensoren en VM ook nieuwe software updates had, de afspraak gehandhaafd. Wel bij het maken van de afspraak om vervangend vervoer gevraagd en ook gekregen. Het vervangende vervoer zou wel €30 kosten. Vanmiddag de auto weer opgehaald. Helaas kon VM de sensoren niet inleren. Weet iemand hoe dit wel moet? Of wat daar voor nodig is? Ik weet niet of ze de updates hebben uitgevoerd, maar ga er van uit dat ze dit wel gedaan hebben. Omdat VM de sensoren niet werkend kreeg heb ik niets hoeven afrekenen. Ook niet het vervangende vervoer. Maar goed, liever had ik gehad dat de sensoren communiceerde met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
AndreZon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:06:
Helaas kon VM de sensoren niet inleren. Weet iemand hoe dit wel moet? Of wat daar voor nodig is?
Voor het inleren zie bijv. hier: https://www.amt.nl/werkpl...0675-917057306.1611090675. Ik denk dat iedere bandenboer je daar wel bij kan helpen, maar die zal daar wel een vergoeding voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
jawealm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:15:
[...]
Voor het inleren zie bijv. hier: https://www.amt.nl/werkpl...0675-917057306.1611090675. Ik denk dat iedere bandenboer je daar wel bij kan helpen, maar die zal daar wel een vergoeding voor vragen.
De "bandenboer" die de winterbanden en de sensoren om de velg heeft gelegd kon het niet. Nu kan VM het ook niet. Zal dan mi ook niet zo eenvoudig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
AndreZon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:37:
[...]

De "bandenboer" die de winterbanden en de sensoren om de velg heeft gelegd kon het niet. Nu kan VM het ook niet. Zal dan mi ook niet zo eenvoudig zijn.
Hier (= https://www.spobanden.nl/nav/tpms) kunnen ze het wel. Ik meende dat het geen rocket science was.

[ Voor 4% gewijzigd door jawealm op 19-01-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Steefph schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:41:
@rik wat bedoel je met valt iets tegen? Dat is iets heel persoonlijks natuurlijk. De verkeerde update kan je in een situatie brengen dat je er maar 100km mee kunt rijden.
Ik heb de mijne in oktober laten updaten en heb nog een "goede" update gehad. Het lijkt vooral de versie in november en later die wel erg experimenteel was.

De OVMS is prima weg te werken. Bij de OBD aansluiting (achter het plastic) is ruimte genoeg.
Als we met een volle accu wegrijden, en dan eco 105km/u de A2 afkachelen, redden we denk ik zo’n 150km uit de accu. Oke het was dan wel wat kouder van de week, maar ik vind het weinig. Ik hoopte dat het aan de software zou liggen, maar het is natuurlijk lastig bepalen welke we er momenteel op hebben staan zonder OVMS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Wij zijn vanuit de leasemij verplicht om banden bij Euromaster te laten wisselen.
In november de Continental winterbanden laten monteren en de sensoren werken gewoon.
Tegenwoordig heeft het merendeel van de auto's toch sensoren. Lijkt geen hogere wiskunde.

[ Voor 19% gewijzigd door 964C2 op 20-01-2021 04:22 . Reden: Toevoeging ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
rik schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:02:
[...]

Als we met een volle accu wegrijden, en dan eco 105km/u de A2 afkachelen, redden we denk ik zo’n 150km uit de accu. Oke het was dan wel wat kouder van de week, maar ik vind het weinig. Ik hoopte dat het aan de software zou liggen, maar het is natuurlijk lastig bepalen welke we er momenteel op hebben staan zonder OVMS :)
Wij haalden met de 100 km aan afstand. Als je maar het huidig verbruik kijkt op de Current Trip meter de geeft dat wel een aardige indicatie die met dit weer weinig afwijkt van hartje zomer (gisteren 19 kWh/100 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
jawealm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Hier (= https://www.spobanden.nl/nav/tpms) kunnen ze het wel. Ik meende dat het geen rocket science was.
Nee, maar je hebt wel de kloon tool nodig. Als de garage die niet heeft moet je die zelf regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 15:45
Vanmorgen bij VM geweest in Amsterdam. De verlichting in de automaat stand werkte de afgelopen twee weken als een soort "knipperlicht". Echter was dit probleem weer net zo makkelijk verdwenen als het was gekomen (vanzelf dus). Maar aangezien de sensoren van de winterbanden ook nog moesten worden ingeleerd met de Autel MX433 sensoren en VM ook nieuwe software updates had, de afspraak gehandhaafd. Wel bij het maken van de afspraak om vervangend vervoer gevraagd en ook gekregen. Het vervangende vervoer zou wel €30 kosten. Vanmiddag de auto weer opgehaald. Helaas kon VM de sensoren niet inleren. Weet iemand hoe dit wel moet? Of wat daar voor nodig is? Ik weet niet of ze de updates hebben uitgevoerd, maar ga er van uit dat ze dit wel gedaan hebben. Omdat VM de sensoren niet werkend kreeg heb ik niets hoeven afrekenen. Ook niet het vervangende vervoer. Maar goed, liever had ik gehad dat de sensoren communiceerde met de auto.
IK heb hier een uitleg gemaakt hoe ik het gedaan heb ( sorry verkeerde link nu wel de goede )

pecari in "Het grote MG EV Topic"

maar eerst hebben ze je sensoren wel geprogrammeerd met de code uit je zomerbanden?
als ze niet eerst die code uitgelezen hebben en geprogrammeerd in je nieuwe Autel sensors gaat dat niet werken.

dus je moet de code's uit de auto hebben en weten op welke plaats ze zitten dan kun je heel simpel dat programmeren en hoef je niets te laten inlezen.

hier werkt het 100% zonder klachten en heb dat zelf gedaan heb ook de pad voor te programmeren.

Dus kort samen gevat 1 zit er code in de nieuwe Autel MX-sensoren, van je Andre originele wielen?
ik vermoed van niet.

[ Voor 3% gewijzigd door pecari op 20-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Skit3000 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:18:
[...]
Wij haalden met de 100 km aan afstand. Als je maar het huidig verbruik kijkt op de Current Trip meter de geeft dat wel een aardige indicatie die met dit weer weinig afwijkt van hartje zomer (gisteren 19 kWh/100 km).
Met een gemiddeld verbruik van < 20 kWh/100 km zou je met een BMS zonder bug dus zeker de 200 km moeten kunnen halen. Haal je dat duidelijk niet dan heb je dus een BMS met bug. Voor die conclusie heb je geen OVMS nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 11:45
Ik stap komende maand over naar een andere energie leverancier.

Voorheen hield ik me nooit bezig met het daltarief maar nu lijkt me dat interessant.
Mijn normaal tarief wordt straks 0,193 en mijn dal 0,176 cent. Dat scheelt toch bijna 80 cent op een volle accu.

Ik laad eigenlijk gewoon met een granny op, dat is voor mij meer als snel genoeg.
Nu begreep ik dat gewoon een slimme schakelaar (die natuurlijk wel het vermogen aan kan) er tussen te doen maar begreep dat dat niet gaat werken omdat de auto in slaapstand gaat.

8 januari gaat mijn auto weg voor een klein dingetje en heb ik ze gevraagd ook de updates mee te nemen.

Is het uitgesteld laden met de granny wel mogelijk met de nieuwste bms update? Of hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pecari
964C2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:45:
Wij zijn vanuit de leasemij verplicht om banden bij Euromaster te laten wisselen.
In november de Continental winterbanden laten monteren en de sensoren werken gewoon.
Tegenwoordig heeft het merendeel van de auto's toch sensoren. Lijkt geen hogere wiskunde.
Dan is er ook geen probleem alleen de banden wisselen gewoon het zelfde wiel op de zelfde plaats met de originele TPMS sensor.

maar zodra je dus een extra set wielen voor de winter hebt dan zul je dus ook sensoren in je winter set willen hebben.

en dan komt het klonen van die sensoren om de hoek kijken, en dat doe je met de code uit je originele TPMS sensor, en deze code programeer je dus in deze vervangende sensor Autel MX-Sensor 433 mhz deze sensor komt dus zonder code en die moet je dus zelf even erin zetten met de software die netjes te downloden is op de site van Autel, ik heb daarvoor de MaxiTPMS PAD van Autel even de MG ZS kiezen in de software en dan kiezen voor zelf maken de HEX code invullen en op enterdrukken en dat doe je dus 4 keer met unieke HEX code per wiel.

dan de sensoren in de velgen monteren en ook de banden, je wielen op de juiste positie terug monteren en je bent klaar.

geen gedoe met inlezen, alles werkt zo als het hoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
jawealm schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:02:
[...]

Met een gemiddeld verbruik van < 20 kWh/100 km zou je met een BMS zonder bug dus zeker de 200 km moeten kunnen halen. Haal je dat duidelijk niet dan heb je dus een BMS met bug. Voor die conclusie heb je geen OVMS nodig.
Dat was dus ook mijn conclusie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
pecari schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:37:
[...]

IK heb hier een uitleg gemaakt hoe ik het gedaan heb ( sorry verkeerde link nu wel de goede )

pecari in "Het grote MG EV Topic"

maar eerst hebben ze je sensoren wel geprogrammeerd met de code uit je zomerbanden?
als ze niet eerst die code uitgelezen hebben en geprogrammeerd in je nieuwe Autel sensors gaat dat niet werken.

dus je moet de code's uit de auto hebben en weten op welke plaats ze zitten dan kun je heel simpel dat programmeren en hoef je niets te laten inlezen.

hier werkt het 100% zonder klachten en heb dat zelf gedaan heb ook de pad voor te programmeren.

Dus kort samen gevat 1 zit er code in de nieuwe Autel MX-sensoren, van je Andre originele wielen?
ik vermoed van niet.
VM heeft idd geen codes uit de zomerbanden gehaald. Dat verklaart weer een hoop. Dus als ik het goed begrijp heb ik gewoon een apparaat nodig dat de codes leest uit de zomerbanden en deze vervolgens kopieren naar de winterbanden.

Als ik op de website van autel kijk zou dat moeten kunnen met onderstaande MaxiTPMS
TS608 MS906TS TS601 TS508 TS501 TS408 TS401 TPMS PAD
@pecari
Kan je dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
AndreZon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:51:
[...]

VM heeft idd geen codes uit de zomerbanden gehaald. Dat verklaart weer een hoop. Dus als ik het goed begrijp heb ik gewoon een apparaat nodig dat de codes leest uit de zomerbanden en deze vervolgens kopieren naar de winterbanden.

Als ik op de website van autel kijk zou dat moeten kunnen met onderstaande MaxiTPMS
TS608 MS906TS TS601 TS508 TS501 TS408 TS401 TPMS PAD
@pecari
Kan je dat bevestigen?
idd je moet eerst je boordcomputer uitlezen welke TPMS gegevens er instaan, ze staan erin met plaats en al dus bijvoorbeeld ( LF Sensor ID 0A2FD0D3 (Hex) ) RF Sensor 0A2FD17B (Hex ) zo krijgje dus 4x een code.
zoweet je dus welke waar zit ( LF Lings Voor ) RF Rechts Voor )

wat ik eerst wil weten zijn je nieuwe sensoren van ( Autel MX-sensoren433ms) staat op het doosje?

Twee heeft de bandeboer ze alleen gemonteerd?

vertel even hoe je tewerk ben gegaan voor je winter banden set?

dan kan ik wel vertellen wat je het beste kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

pecari schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Dan is er ook geen probleem alleen de banden wisselen gewoon het zelfde wiel op de zelfde plaats met de originele TPMS sensor.

maar zodra je dus een extra set wielen voor de winter hebt dan zul je dus ook sensoren in je winter set willen hebben.

en dan komt het klonen van die sensoren om de hoek kijken, en dat doe je met de code uit je originele TPMS sensor, en deze code programeer je dus in deze vervangende sensor Autel MX-Sensor 433 mhz deze sensor komt dus zonder code en die moet je dus zelf even erin zetten met de software die netjes te downloden is op de site van Autel, ik heb daarvoor de MaxiTPMS PAD van Autel even de MG ZS kiezen in de software en dan kiezen voor zelf maken de HEX code invullen en op enterdrukken en dat doe je dus 4 keer met unieke HEX code per wiel.

dan de sensoren in de velgen monteren en ook de banden, je wielen op de juiste positie terug monteren en je bent klaar.

geen gedoe met inlezen, alles werkt zo als het hoord.
Dank voor de extra uitleg !
Bij mij ging het alleen om de wissel: zomerbanden eraf , winterbanden erop .
Heb de leasemij gevraagd waarom ze de originele 17 inch velgen niet gebruikten voor de winterbanden en de 18 inch voor de zomerbanden. Is hun vaste procedure en wijken ze niet vanaf :?

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
pecari schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:16:
[...]

idd je moet eerst je boordcomputer uitlezen welke TPMS gegevens er instaan, ze staan erin met plaats en al dus bijvoorbeeld ( LF Sensor ID 0A2FD0D3 (Hex) ) RF Sensor 0A2FD17B (Hex ) zo krijgje dus 4x een code.
zoweet je dus welke waar zit ( LF Lings Voor ) RF Rechts Voor )

wat ik eerst wil weten zijn je nieuwe sensoren van ( Autel MX-sensoren433ms) staat op het doosje?

Twee heeft de bandeboer ze alleen gemonteerd?

vertel even hoe je tewerk ben gegaan voor je winter banden set?

dan kan ik wel vertellen wat je het beste kunt doen.
Het zijn idd Autel MX433 Sensoren. Doosje heb ik inmiddels niet meer, maar even naar de order bij AliExpress gekeken.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.45404c4dEDmQYq
Originele MG 17" velgen gekocht via marktplaats en ook een set winterbanden. Alles naar de bandenboer gebracht om ze te monteren en in te leren. Hij kon me na afloop vertellen dat zijn software niets kon met de sensoren, dus ga er van uit dat er alleen banden zijn gemonteerd. Hij heeft nog wel alle aanwezige codes van de sensoren genoteerd op de factuur en aangegeven welke sensor waar gemonteerd zit.

VM heeft misschien wel iets geprobeerd met de sensoren. Die hebben nog 1 band van de velg gehaald om de code te controleren. Of ze hebben geprobeerd de sensor te programmeren weet ik niet.

De zomerbanden met de originele sensoren staan bij me in de schuur, dus kopiëren van de gegevens moet op zich niet zo een groot probleem zijn. Wil ook best wel zo een TS401 oid aanschaffen, maar wil dan graag wel zeker weten dat het gaat werken. Hoor graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
AndreZon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:14:
[...]

Het zijn idd Autel MX433 Sensoren. Doosje heb ik inmiddels niet meer, maar even naar de order bij AliExpress gekeken.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.45404c4dEDmQYq
Originele MG 17" velgen gekocht via marktplaats en ook een set winterbanden. Alles naar de bandenboer gebracht om ze te monteren en in te leren. Hij kon me na afloop vertellen dat zijn software niets kon met de sensoren, dus ga er van uit dat er alleen banden zijn gemonteerd. Hij heeft nog wel alle aanwezige codes van de sensoren genoteerd op de factuur en aangegeven welke sensor waar gemonteerd zit.

VM heeft misschien wel iets geprobeerd met de sensoren. Die hebben nog 1 band van de velg gehaald om de code te controleren. Of ze hebben geprobeerd de sensor te programmeren weet ik niet.

De zomerbanden met de originele sensoren staan bij me in de schuur, dus kopiëren van de gegevens moet op zich niet zo een groot probleem zijn. Wil ook best wel zo een TS401 oid aanschaffen, maar wil dan graag wel zeker weten dat het gaat werken. Hoor graag van je.
Oké duidelijk, wat kun je nu doen, als eerste moet je nu weten welke sensor code bij welk wiel hoort van je normale wielen, ik ga ervan uit dat jij je banden voorzien hebt van merktekens waar ze gezeten hebben?

nu moet je dus uit gaan lezen daar heb je dus een lezer voor nodig van Autel bijvoorbeeld de MaxiTPMS Pad die is het goedkoopste en je kunt er uiteraard ook de sensoren mee programmeren.

Nu het uitlezen daarvoor moeten je sensoren actief worden gemaakt dat kun je op twee manieren doen snel leeg laten lopen die band zodat je een lekke band na bootst en dan gelijk uitlezen, is denk ik bij jou het handigste, of als je een balans apparaat hebt even laten draaien en dan uit lezen zo boots je een rijdende auto na en worden ze ook ontwaakt je sensoren, of je gaat naar Van Mossel en laat je boord computer uitlezen en vraagt om de gegevens van je TPMS sensoren en ook uitdrukkelijk met waar welke sensor zit.

( ik hoop niet dat ze de oude gegevens bij het opnieuw inlezen hebben gewist in je boord computer anders moet je eerst met je zomerwielen op de auto deze weer inlaten lezen en vervolgens weer wisselen naar je winter wielen)

nu het volgende probleem en dat is je Autel TPMS sensoren programmeren als ze gemonteerd zitten het is geen probleem als er nog geen band op zit maar in jou geval is dat wel het geval, ontwaken en uitlezen gaat bij mij wel gewoon daar hoefje dus geen trucjes voor te gebruiken met de autel sensor, maar ik hoop voor jou dat je met een beetje geluk en dat is gewoon een kwestie van proberen wielen gewoon op de auto laten zitten maar wel compleet leeg laten lopen want ik denk niet dat je ze kunt programmeren als er druk op de band zit, dus binnen ventiel eruit draaien en wachten tot de band echt drukloos is, zo kun je dus ook zo dicht mogelijk met je programmer bij je ventiel komen en dan gaan proberen om ze te programmeren.

[ Voor 3% gewijzigd door pecari op 20-01-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
AndreZon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:14:
Als je het toch wil uitbesteden dan verwacht ik dat ze je hier verder kunnen helpen: https://www.spobanden.nl/nav/tpms; dit bedrijf zit in Almere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:14

mollie

Ik kwam deze uitleg over oa de bms updates tegen...volgens mij ziet het er naar uit dat de laatste update na een tijdje de problemen oplost?

YouTube: MG ZS EV #20 Software Updates from MG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 22-04 16:45
mollie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:06:
Ik kwam deze uitleg over oa de bms updates tegen...volgens mij ziet het er naar uit dat de laatste update na een tijdje de problemen oplost?

YouTube: MG ZS EV #20 Software Updates from MG
Zoals reeds door mij geschreven zegt MG Roermond dat de problemen met die update niet opgelost zijn.
Helaas willen ze hem dus niet installeren en kan ik het dus ook niet testen.
Wij moeten wachten op de volgende update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 08:58
Ik zie echt dat de capaciteit van de batterij schrikbarend terugloopt, ondanks dat ik een gemiddelde rij van 18,4 a 18,7 kw haal ik maar net vanuit Amstelveen naar Den Haag en terug en dan zit ik met een winterjas aan om geen verwarming te gebruiken. Ik heb in september de "verkeerde update gehad waarbij ik vermoed dat de batterijverwarming aan blijft staan. Maandag heb ik een afspraak bij van Mossel A'dam. voor de nieuwste update. Maar hebben jullie al reacties gehoord of dat echt het probleem oplost, Ik zou graag weer terug willen naar voor de update dat je de deur moest sluiten om te laden. Toen was het bereik echt stukken beter!! Soms denk ik wel eens of je niet een vergoeding kunt aanvragen voor het feit dat ik al zoveel meer aan de snellader moest staan om thuis te komen. Ik heb nu in 7 maanden 20.000 km gedaan maar het wordt nu toch langzaam aan een beetje minder leuk. Ik hoop echt dat deze update dit probleem oplost. Want ondanks dat ik het een heerlijk auto vind , vind ik het bereik nu toch wel moeilijk worden, en sta ik te vaak aan de lader. Dus heeft er iemand iets gemekt van verbetering in de nieuwe update met bereik.? Positief is dat ik via Ali een wireless apple carplay adapter heb besteld die echt prima werkt, duurt wel bij starten ongeveer 1,5 minuut voor hij de verbinding maakt maar dat doet hij na een keer instellen automatisch en ben nu dus van het touwtje af...

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
marc4547 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:02:
Ik zou graag weer terug willen naar voor de update dat je de deur moest sluiten om te laden. Toen was het bereik echt stukken beter!!
Hier nog iemand die terugverlangt naar die goede oude tijd.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 10:55
Ik zie echt dat de capaciteit van de batterij schrikbarend terugloopt, ondanks dat ik een gemiddelde rij van 18,4 a 18,7 kw haal ik maar net vanuit Amstelveen naar Den Haag en terug en dan zit ik met een winterjas aan om geen verwarming te gebruiken. Ik heb in september de "verkeerde update gehad waarbij ik vermoed dat de batterijverwarming aan blijft staan. Maandag heb ik een afspraak bij van Mossel A'dam. voor de nieuwste update. Maar hebben jullie al reacties gehoord of dat echt het probleem oplost, Ik zou graag weer terug willen naar voor de update dat je de deur moest sluiten om te laden. Toen was het bereik echt stukken beter!! Soms denk ik wel eens of je niet een vergoeding kunt aanvragen voor het feit dat ik al zoveel meer aan de snellader moest staan om thuis te komen. Ik heb nu in 7 maanden 20.000 km gedaan maar het wordt nu toch langzaam aan een beetje minder leuk. Ik hoop echt dat deze update dit probleem oplost. Want ondanks dat ik het een heerlijk auto vind , vind ik het bereik nu toch wel moeilijk worden, en sta ik te vaak aan de lader. Dus heeft er iemand iets gemekt van verbetering in de nieuwe update met bereik.? Positief is dat ik via Ali een wireless apple carplay adapter heb besteld die echt prima werkt, duurt wel bij starten ongeveer 1,5 minuut voor hij de verbinding maakt maar dat doet hij na een keer instellen automatisch en ben nu dus van het touwtje af...
Wat voor wireless apple carplay adapter heb je besteld bij ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoDrenthe
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Van het najaar op eBay 4 keer de MX433 gekocht en de autel ts 601. De copy/paste functie bij het uitlezen van de bestaande sensor aan het wiel werkte niet. Via de OBD kon ik de info van de bestaande sensor wel ophalen en zo 1 voor 1 inlezen in de nieuwe sensor. De nieuwe sensor plaats je dan in de ts601 en daarna moet de sensor even uit het bereik van de ts601. Zo geeft de autel ts 601 wel aan wat je in welke volgorde moet doen. Dus van links voor en zo met de klok mee. Je kunt met de ts601 ook nieuwe sensoren inleren via de OBD maar daar heb ik geen ervaring mee. Dus de TS601 kan wat dat betreft wat meer dan de TS401.

Ro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
Na de update moet je alsnog wel de batterij balanceren, dus leegrijden en langzaam volladen. En dit proces enkele keren doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
thien schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:41:
[...]

Wat voor wireless apple carplay adapter heb je besteld bij ali
Ik heb deze besteld, werkt goed als je hem een keer ingesteld hebt , doet hij het automatisch, maar duurt ongeveer 1,5 minuut voor je connectie heb, ik heb geen ervaring met android. Ik gebruik een iphone 12.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.434a4c4d856Cd9
:)

[ Voor 6% gewijzigd door marc4547 op 21-01-2021 22:01 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
CCXT1984 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Na de update moet je alsnog wel de batterij balanceren, dus leegrijden en langzaam volladen. En dit proces enkele keren doen.
Heb jij hem al gehad, hoe weet je dat de batterij gebalanceerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mwwiegertjes
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-04-2021
Gisteren nieuwe update gehad. Deze zou het batterij probleem oplossen. Verwarming batterij pack bleek constant aan te staan en batterij laadde niet volledig op. Afwachten of het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Mwwiegertjes schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:01:
Gisteren nieuwe update gehad. Deze zou het batterij probleem oplossen. Verwarming batterij pack bleek constant aan te staan en batterij laadde niet volledig op. Afwachten of het opgelost is.
En of je nu bij de snellader fatsoenlijke snelheden kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Steefph schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:21:
En of je nu bij de snellader fatsoenlijke snelheden kan halen :)
Wat zijn naar jouw idee op dit moment fatsoenlijke snelheden bij de snellader? Tussen de 20% en 80% SoC 50 kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
jawealm schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Wat zijn naar jouw idee op dit moment fatsoenlijke snelheden bij de snellader? Tussen de 20% en 80% SoC 50 kWh?
De 25 die ik momenteel haal is erg bedroevend bij een start SoC van 19%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-05 12:37

Fremske

and change the world

Hallo @Steefph heb jij toevallig ook een card/widget gemaakt waarmee je in een oogopslag de belangrijkste waardes van de auto kunt zien op de home screen van Home Assistant? Leek mij wel mooi, hoor het graag van je!

PS: Je NodeRED oplossing heb ik nu met behulp van @johnberg51 ook draaien.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Fremske schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:51:
Hallo @Steefph heb jij toevallig ook een card/widget gemaakt waarmee je in een oogopslag de belangrijkste waardes van de auto kunt zien op de home screen van Home Assistant? Leek mij wel mooi, hoor het graag van je!

PS: Je NodeRED oplossing heb ik nu met behulp van @johnberg51 ook draaien.
Nee, heb wel wat losse cards in gebruik maar, ik gebruik vooral push berichten. En in grafana trends voor laden enz. Volgens mij heeft MikeRes een card, ik zal hem eens vragen.

Krijg dus alleen bericht als er iets is wat ik belangrijk vind, zoals de verwachte laadtijd. Dit zit niet in de versie zonder mqtt maar kan ik daar ook wel in bakken. Enige nadeel is dat de niet mqtt oplossing een update rate heeft van 10min (of wat is ingesteld bij de idle time in OVMS).

Met mqtt kan ik de OVMS actief maken in bepaalde situaties en hogere update rates krijgen. Bijvoorbeeld als de OVMS verbonden is met m'n mobiele hotspot tijdens het rijden. Tasker zet tethering aan als mobiel verbonden is met Bluetooth van de auto. Ik zit nu op een verbruik van mijn KPN sim van enkele centen per dag (rond de 3ct/pd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 11-05 17:57
Iemand nog iets gehoord van VM over de officiële MG app?

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Steefph schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Met mqtt kan ik de OVMS actief maken in bepaalde situaties en hogere update rates krijgen. Bijvoorbeeld als de OVMS verbonden is met m'n mobiele hotspot tijdens het rijden. Tasker zet tethering aan als mobiel verbonden is met Bluetooth van de auto. Ik zit nu op een verbruik van mijn KPN sim van enkele centen per dag (rond de 3ct/pd).
Hoe zet je dan die hogere updates? Ik gebruik ook mqtt ism ovms maar hekel de veel te lage update time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
thehog schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Hoe zet je dan die hogere updates? Ik gebruik ook mqtt ism ovms maar hekel de veel te lage update time.
Schrijf een waarde "1" naar deze locatie in je Mqtt "ovms/ovms/Steefph/client/NodeRed/active" waarbij Steefph natuurlijk anders is voor jou. Herhaal dit elke minuut of sneller om active te blijven. Na het niet meer schrijven van de waarde zal OVMS na (volgens mij) 2min naar disconnected gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Yeah, hij hangt eindelijk, en het werkt voortreffelijk 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG2khUuPWoQral1qc4Ss_Vh5lwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBhaZlFMsBbMufzRMT6fFvI0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
rik schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:28:
Yeah, hij hangt eindelijk, en het werkt voortreffelijk 👍

[Afbeelding]
Ja, dat ding werkt perfect, de originele van MG nog nooit gebruikt.
16A is voor mij meer als genoeg, soms zet ik hem nog minder.
Hoe heb jij deze op het net aangesloten?
Gewone schuko stekker, CEE of rechtstreeks met schakelaar?
Hangt ie in een garage of zo? Beter als buiten in de regen.
Aantal kWh wat deze totaal aangeeft na laden moet je wel maal factor 1,1 doen om het werkelijk opgenomen vermogen uit het net te krijgen.
Komt wel aardig overeen met wat er daadwerkelijk in de accu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
marvel27 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:14:
Iemand nog iets gehoord van VM over de officiële MG app?
De auto heeft geen internet(module), dus ik acht de kans zeer klein dat het ooit komt. Misschien bij een vernieuwde uitvoering ofzo in de toekomst.

Ik heb inmiddels mijn ZS en is hartstikke nieuw, maar nu krijg ik mijn verwarming niet warm. Alle knoppen werken (blaassnelheid, stoelverwarming etc), maar als ik aan de draaiknop zit van de verwarming gebeurt er niks. Best vervelend met dit weer. Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
jawealm schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Als je met een koude batterij bij een snellader komt, haal je sowieso lage snelheden. Hoe leger (en warmer) hoe sneller het gaat. Daarna loopt de snelheid af. Zie het als een glas water tot het randje vullen. In het begin giet je er flink wat in, daarna doe je voorzichtig tot ie tot het randje vol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
CCXT1984 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:57:
[...]

De auto heeft geen internet(module), dus ik acht de kans zeer klein dat het ooit komt. Misschien bij een vernieuwde uitvoering ofzo in de toekomst.
Bij de grote uitlevering begin juli werd verteld door MG dat ze aan het onderzoeken waren of een losse internetmodule mogelijk was. Niet de app die ze aan de andere kant van de wereld hebben maar een andere speciaal voor nederland/europa.
Maarja, OVMS is ze al voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

johnberg51 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:28:
[...]

Ja, dat ding werkt perfect, de originele van MG nog nooit gebruikt.
16A is voor mij meer als genoeg, soms zet ik hem nog minder.
Hoe heb jij deze op het net aangesloten?
Gewone schuko stekker, CEE of rechtstreeks met schakelaar?
Hangt ie in een garage of zo? Beter als buiten in de regen.
Aantal kWh wat deze totaal aangeeft na laden moet je wel maal factor 1,1 doen om het werkelijk opgenomen vermogen uit het net te krijgen.
Komt wel aardig overeen met wat er daadwerkelijk in de accu gaat.
Inpandige berging die grenst aan de parkeerplaats voor het huis 😀
Ik heb een nieuwe groep in de meterkast laten plaatsen, met daarachter een Homewizard Energy en daarachter een normaal schuko stopcontact. De granny heb ik een langere 230v stekker gegeven want die was wel erg kort, en de uitgang heb ik een meter of 5 verlengd naar de wand die grenst aan de voorkant van het huis. Daar is vervolgens de laadkabel aan gekoppeld via een lasdoos, de laadkabel gaat door een gaatje naar buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefph
CCXT1984 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Ik heb inmiddels mijn ZS en is hartstikke nieuw, maar nu krijg ik mijn verwarming niet warm. Alle knoppen werken (blaassnelheid, stoelverwarming etc), maar als ik aan de draaiknop zit van de verwarming gebeurt er niks. Best vervelend met dit weer. Komt iemand dit bekend voor?
De TBOX die momenteel al in de auto zit heeft alle mogelijkheden voor dit. 4G zit er volgens mij zelfs in. De Engelse variant mist deze unit.

In de Nederlandse zit de FLC-WNP265 welke de TBOX 3.6 is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mV0qNaw5Zkj_uyoaZkxD-4H600=/800x/filters:strip_exif()/f/image/txRgoWIR9PIr1HJDLuzlS8L0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Steefph op 23-01-2021 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:21
Steefph schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Nee, heb wel wat losse cards in gebruik maar, ik gebruik vooral push berichten. En in grafana trends voor laden enz. Volgens mij heeft MikeRes een card, ik zal hem eens vragen.

Krijg dus alleen bericht als er iets is wat ik belangrijk vind, zoals de verwachte laadtijd. Dit zit niet in de versie zonder mqtt maar kan ik daar ook wel in bakken. Enige nadeel is dat de niet mqtt oplossing een update rate heeft van 10min (of wat is ingesteld bij de idle time in OVMS).

Ik ben op dit moment bezig met een volledig dynamische en nieuwe MQTT sensor YAML bestand voor Home Assistant. Je kan daarna zelf kiezen welke waardes je in je kaart wil tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

@Steefph dat is een redelijke doorbraak dat wij zo’n TBOX in de auto hebben zitten! Heb jij al een poging gewaagd om deze te kunnen aanspreken? Waar moet ik kijken om zeker te stellen dat ik ook een TBOX in mijn auto heb?

Totslot, misschien handig om eens met Mike (mgzsev discourse) te kijken of wij die TBOX kunnen benutten.
Steefph schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:57:
[...]

De TBOX die momenteel al in de auto zit heeft alle mogelijkheden voor dit. 4G zit er volgens mij zelfs in. De Engelse variant mist deze unit.

In de Nederlandse zit de FLC-WNP265 welke de TBOX 3.6 is. [Afbeelding]

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Fremske schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:48:
@Steefph dat is een redelijke doorbraak dat wij zo’n TBOX in de auto hebben zitten! Heb jij al een poging gewaagd om deze te kunnen aanspreken? Waar moet ik kijken om zeker te stellen dat ik ook een TBOX in mijn auto heb?

Totslot, misschien handig om eens met Mike (mgzsev discourse) te kijken of wij die TBOX kunnen benutten.

[...]
Zoals gezegd, de Engelse variant heeft geen TBOX. Dit heeft Mike al nagekeken. Bij ons zit die erin vanwege de verplichte SOS knop welke niet verplicht is in de UK voor zover ik weet.

Mike zit op Slack voor de ontwikkeling van OVMS

[ Voor 3% gewijzigd door Steefph op 24-01-2021 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

@Steefph ik loop tegen een probleem aan met jouw NodeRED flow. Zie screenshot.

The node: Protocol geeft een debug fout dat hij de poperty ovmsapi niet kent. Heb jij een idee wat hier fout gaat? Of staat er iets fout icm met de cookie node?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMWuxM7OtV38rRWmEDrrY_Ron8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B9Wuia9HPgeXN3HNxWWpDx13.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gT79aW-jo2yDT5IFhzC3VHClfUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O01mpBtqPb6NqNoJtFGJTRxS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yv6Qz_YRiIArXQ1cbtv43byMX5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e9iKA1n6UFMO8nZt6Ctdmawc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Fremske op 24-01-2021 12:06 ]

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
@Fremske je weet zeker dat je alle details in de "credentials" node goed hebt staan? Zet eens een "DEBUG" node achter de "http request", wat laat deze debug zien?

De fout zit namelijk voor deze function node aangezien die klaagt dat de waarde "undefined" is. Aangezien deze gewoon werkt bij @johnberg51, lijkt me dus dat credentials niet goed staan of dat de server niet te bereiken is.

[ Voor 42% gewijzigd door Steefph op 24-01-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Steefph schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:22:
[...]

Zoals gezegd, de Engelse variant heeft geen TBOX. Dit heeft Mike al nagekeken. Bij ons zit die erin vanwege de verplichte SOS knop welke niet verplicht is in de UK voor zover ik weet.
Die SOS knop, heb ik wel eens ooit per ongeluk op gedrukt bij het licht aan doen. }:O
Is dat erg?
Of wordt die pas actief na een crash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
johnberg51 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Die SOS knop, heb ik wel eens ooit per ongeluk op gedrukt bij het licht aan doen. }:O
Is dat erg?
Of wordt die pas actief na een crash?
Remko.me schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:01:
[...]

Auto belt zelf 112

‘E-Call’ ofwel emergency call is een systeem dat via de airbag of via een andere sensor wordt geactiveerd. Daarbij wordt automatisch contact gemaakt met een 112-centrale, ook in het geval dat de inzittenden bewusteloos zijn of geen mobiele telefoon bij de hand hebben. De noodcentrale krijgt te zien waar het voertuig zich na het ongeval bevindt. Ook de rijrichting (van belang op snelwegen), het aantal inzittenden en de soort brandstof (voor blussen en bevrijden) worden doorgegeven. Volgens de ANWB heeft het Europees Parlement ervoor gezorgd dat er bij eCall slechts een beperkte hoeveelheid data wordt doorgezonden, die na de hulpverlening niet wordt bewaard.

In de nieuwe modellen auto’s is er ook een SOS-knop waarmee de bestuurder handmatig contact kan zoeken met de 112-centrale. De ANWB waarschuwt om deze knop alleen voor noodsituaties te gebruiken, en niet voor gewone autopech. Dit om te voorkomen dat hulpdiensten onnodig worden belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
@Steefph
Ik had er wel een keer op gedrukt, moet je dus niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Hi @Steefph ik zal straks even de http request debuggen. Maar ik weet zeker det de credentials kloppen, echter gebruik ik wel - (streepjes) in mijn vehicle ID, net zoals op mijn kentekenplaat. Kan dat een probleem zijn?
Steefph schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:30:
@Fremske je weet zeker dat je alle details in de "credentials" node goed hebt staan? Zet eens een "DEBUG" node achter de "http request", wat laat deze debug zien?

De fout zit namelijk voor deze function node aangezien die klaagt dat de waarde "undefined" is. Aangezien deze gewoon werkt bij @johnberg51, lijkt me dus dat credentials niet goed staan of dat de server niet te bereiken is.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Fremske schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:04:
Hi @Steefph ik zal straks even de http request debuggen. Maar ik weet zeker det de credentials kloppen, echter gebruik ik wel - (streepjes) in mijn vehicle ID, net zoals op mijn kentekenplaat. Kan dat een probleem zijn?

[...]
Login in op deze pagina met je credentials en klik dan op de show vehicles knop. Dat zou je in de goede richting moeten helpen.

http://ovms.dexters-web.de/f/simpleclient.htm

Pagina: 1 ... 30 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2