Dank Arnout voor de foto. Het lijkt me wel een lastig klusje, met die weerklemmen.
Om die eruit te krijgen en dan ook weer goed te monteren.
k sluit 1 fase aan dus minder kabels, maar er moet wel max 32A overheen kunnen, dus het moet wel goed/degelijk.
Guido, ja heb je gelijk in. Maar ik neem dat voor lief. Ik moet wel met zo'n buis werken, ik heb geen idee hoe ik anders mijn situatie goed opgelost krijg.
Zie onderstaand plaatje:
De laadpaal moet van de gemeente op eigen grond (wit gedeelte in de tekening).
De auto staat op het oprit maar er ligt een stoep tussen. Die stoep wordt veel gebruikt.
Ik ben van plan zoveel mogelijk te laden via zonnepanelen dus de laadkabel zal veel ingeplugd zijn. Dus dan is zo'n mat over de stoep niet echt een oplossing denk ik. Vandaar dat ik een buis onder de stoep wil leggen (ca 2 meter) en daar de laadkabel doorheen te voeren, zodat de stoep echt vrij blijft, want altijd zo'n kabel daar is ook niet handig.
En de ruimte voor het huis (op eigen grond) is ook niet groot genoeg om de auto daar neer te zetten en te laden. Dan staat de auto voor een groot deel op de stoep geparkeerd. De auto's worden alleen maar groter, daar zijn de huis/garage/kavel indelingen van vroeger niet op bedacht
Dus vandaar, even die stoeptegels eruit wippen, buis onder de grond, kabel erdoor, tegels terug, en de stoep blijft vrij. Ik plaats een houten paaltje met een haak naast de auto en hang de laadkabel daar op. Da's mijn plan tot zover.
Mocht iemand ideeën hebben, hoor het graag. Ik loop al een tijdje met deze issue. Maar de EV is nu geleverd dus moet het nu wel oplossen, ik laad nu bij een publieke paal op 7 minuten wandelen (wel lekker hoor, ga hem nu weer wegbrengen :-) )
[
Voor 5% gewijzigd door
ApolloDrm op 03-05-2021 10:47
]