InterCC schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:59:
[...]
Ik zou dat wel zo doen. Vanuit de kruipruimte is mogelijk al een gat naar buiten (voor ander leidingwerk) en zo kan je een YMVK-AS kabel gebruikt en buiten een WCD aansluiting maakt heb je een aansluiting voor de granny charger én geen last van tocht of een lelijke kabel in het zicht. Ik zou zonder twijfel via de kruipruimte naar buiten gaan.
Aha, ik had niet verwacht dat het om zo'n oplossing ging. Excuses @
BenEco 
Je hebt gelijk met de voordelen. Goedkope optie ook. Wel vraag ik me af (en dat was meteen ook waarom ik me afvroeg of dat wel bedoeld werd):
- kan de granny charger dan wel (ook in de regen) buiten liggen? Ik meende gelezen te hebben dat dat niet de bedoeling is. Als ik hem binnen aan zou kunnen sluiten ligt de elektronica nog binnen, die kabel zelf is niet zo'n probleem.
- valt de kabel nog te vergrendelen aan de wcd zodat die niet gejat kan worden of eruit getrokken tijdens het laden? Het gaat tenslotte dan om een wcd vlak naast de stoep waar je wat meer risico loopt dan op eigen terrein.
- is een wcd via een gat in de buitenmuur niet makkelijker? Ik zal eens kijken wat er al zit, ik vermoed dat in ieder geval de cai en koper naar de straat gaat vanaf de meterkast. Heb daar nog niet zo'n zicht op, is misschien ook heel simpel.
(Zie nu dat ik de post van @
BarryH had gemist, ook nog even lezen)
Edit: even zelf gezocht
Granny charger in de regen is niet zo'n probleem lijkt het:
https://nissanelectricclu...evse-lader-leaf-2/page/2/
WCD kan vergendeld:
https://www.reichelt.nl/n...W2k-4XYaAnTjEALw_wcB&&r=1 .
Verder heb ik nog een lege groep, alleen zonder randaarde.
Welke mat raden jullie aan voor over de kabel over de stoep? Ik wil (iig tot salderen) vooral 's nachts laden om overlast te voorkomen. Ik zie soms stevigere matten, die beschermen beter maar lijkt me gevaarlijker voor stoepgebruikers dan een 3mm ribbelmat die ik ook zie (en goedkoper is)
Dan nog uitzoeken:
- via buitenmuur meterkast of via kruipruimte onder de buitenmuur door
- wat zaken rondom de aansluiting in de meterkast. (Aardlekautomaat? Bekabeling?). Kom ik mogelijk nog op terug... of in het topic dat speciaal daarvoor is
[
Voor 34% gewijzigd door
Bokkiej op 13-01-2021 20:01
]