Ik heb net voor het eerst een hybride gekocht voor privé gebruik. Phev 2015. Ik heb een publiek toegangkelijke carport maar wel van en onder het huis.
S' avonds aan de granny lijkt me geen goed idee en ook niet op een stopcontacten en leidingen uit 1978.
Er komt ook gelijk een nieuwe keuken en groepen kast en ik wil een buiten laadstation die een eigen groep en nieuwe leiding krijgt. Ik heb gelukkig mensen in mijn omgeving die bij Liander werken die dit klusje klaren.
Naar het zoeken viel mij op dat als je meer informatie en aansluitingen vooral op websites voor lease met smart functies tegenkomt. En je moet aardig zoeken voor particulier.
Ik kan een laad plan maken in de auto of op de app van de auto dus aan een domme meter heb ik genoeg. Ik snap wel hoe een dumb wallloader in elkaar zit, stelt eigenlijk weinig voor. Maar die prijzen zijn niet mis.
Ik zocht een niet beveiligde lader, eigen carport liefst met vaste spiraal kabel en geen gehannes om 4.30am met kabels.
De Ratio type 1 3,7kw word hem denk ik.
Deze is wel aan vervanging toe met een nieuwe keuken en een hybride.
Bij de aanschaf met een auto en lader ben je er nog niet, je hebt geluk als je kennis in huis of dichtbij hebt. Schaf een voor het eerst een electrische of Hibryde auto aan moet je goed weten wat je wil. Advies kost geld als je veel sites ziet.
Gelukkig bestaat er nog altijd tweakers 😆
[
Voor 9% gewijzigd door
Señor Sjon op 08-10-2020 14:49
]