Heren, jullie inzicht graag:
Mijn elektricien heeft net mijn Zappi V2 en Hub komen installeren.
Normaliter ging er ook nog een harvi geinstalleerd worden maar dit lukt ons niet.
Harvi dient om je zonnepanelen opbrengst te monitoren.
De elektricien vertelde me het volgende:
Hub wordt als slave geconnecteerd aan de Zappi. (dit werkt)
De Harvi moet ook als slave geconnecteerd worden aan Hub of Zappi (welke van de 2 ben ik even kwijt)
Nu heb ik een huis met achteraan een lospandig garage.
De meterkast staat vooraan het huis. Ongeveer 30 meter verwijderd van de zappi laadpaal en hub.
Er zijn 2 UTP kabels, 3 fase stroomdraad en coax naar mijn garage getrokken.
De hub en Zappi staan in mijn garage.
De hub is geconnecteerd op 1 van de UTP kabels om voor internet connectie.
Het verbruik van het huis wordt via de meterkast via 3 CT klemmen (3fase) gemonitord.
Deze CT klemmen zijn via de draadjes in de andere UTP naar de Zappi in de garage getrokken.
Ik zie dus mijn verbruik. Of alvast ongeveer.
Momenteel brengen mijn zonnepanelen (die liggen op het dak van mijn huis niet op de garage) meer op dan ik verbruik en lijkt mijn verbruik wat ik afgeef aan het net. Dus eigenlijk heb ik opbrengst maar wordt dus negatief bekeken omdat dat niet te traceren valt.
De enige oplossing lijkt nog een extra kabel te trekken naar de garage om de Harvi op mijn zonnepanelen groep te zetten.
In de toekomst komen er ook nog zonnepanelen op het dak van de garage (dus extra harvi in de garage) alsook batterijen.
Is er nog een andere manier om ze te connecteren zodat alles werkt (ook naar de toekomst toe) zonder een extra kabel te leggen.

Nu dacht ik met alle deze kabels naar de garage futureproof te zitten maar lijkt niet zo te zijn...
PS: We hebben de harvi ook geprobeerd aan de achterkant van het huis in de kruipkelder te plaatsen in de hoop dat hij dan wel connecteert.
Maar zelfs met de garage open en zonder auto lukt dit niet.