Duidelijk. Bij mij ziet het er zo uit en aan de andere kant van de muur zit de laadpaal.StraightOn.NL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:22:
[...]
Ja en Nee; Salden Elektro (Holtum, tip!) wist het mij goed uit te leggen en ook even te verwijzen naar de NEN1010 normermering: https://www.werkenmetnen1...-omvormer-pv-installaties
Een zekeringsautomaat in de groepenkast is dus ook een vorm van scheidende onderbrekening en daarmee toegestaan als...en een TypeA heb je dus nodig voor de aardlek, daarmee is dus een aardlekautomaat TypeA automatisch het meest logisch en ook toegestaan.
Maar, gezien de groepenkast "uit het zicht is" ten aanzien van de installatie wordt het wel weer aanbevolen om aan de AC kant van de omvormer (laadpaal) dicht bij de laadpaal een werkschakelaar te plaatsen.
Het is wellicht een beetje dubbelop, maar voor €15 vind ik het eigenlijk ook wel praktisch zeker in mijn geval, dat wil zeggen dat ik bij de keldertrap beganegrond fijn een werkschakelaar zet waarmee ik de boel aan de buitenkant kan uitzetten. Hoef ik verder niet (meer) in de meterkast te kijken.
:strip_exif()/f/image/ZT5Tc2g0RyTUzC0o2gqBT7X6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TnrH7GTbJMsIVSgufH66Qtxg.jpg?f=fotoalbum_large)
KIA eNiro Dynamic 64kWh, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase