Ik snap wat je zegt, maar ik ga prive een nissan leaf rijden. Deze kan maar 1f laden.RJan61 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:53:
[...]
Je wilt dus je auto op 1 fase laten laden. Dat gaat alleen als de laadpaal maar op die ene fase is aangesloten, anders zal hij de andere fases ook gaan gebruiken en dan gaat je hoofdzekering eruit. En dan kan je dus altijd met maar maximaal 3,7 kW laden. Voor een beetje EV ben je dan 15 uur of langer aan het laden. Lijkt mij een hele slechte keuze, en totaal niet voorbereid op de toekomst,
Max 32A, maar aangezien ik 3f thuis heb kan ik niet boven de 16A.
40kwh doe ik helemaal vol laden in +-12uur, maar dat zal nooit nodig zijn. Een avond laden is dus op 1f altijd genoeg.
Dit zal ook altijd zo blijven. Kan wel snel met 11kwh gaan laden, maar dan is hij alleen maar sneller klaar, terwijl ik de tijd toch heb.
Bij voorkeur kies ik een 3f lader, maar de prijzen liggen nogal uit elkaar. Als ik 10j met de leaf wil gaan rijden kan ik misschien beter gewoon een 3f kabel trekken, een 1f laadpaal neerzetten en over 10j eens verder kijken.
Mocht je het niet helemaal eens zijn met mijn overwegingen, ik sta open voor advies.