Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:08
stormfly schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:44:
[...]

Die statistieken die waren voorheen voorbehouden aan privé rijders meen ik. Wat je kunt zien is aantal kWh en prijzen en waar je het meeste oplaadt, op basis van je navigatie favorieten. Ziet er gewoon gelikt uit, de jaarcijfers boeien mij het meest. Zo gaat er gemiddeld 4000kwh op jaarbasis in mijn M3 SR+
Hoe zie ik dit?

-----------------------------------------

Mijn meegeleverde gen 1 universal mobile connector is dus officieel dood verklaard door de Tesla monteur die mijn CSS upgrade kwam installeren, dus de vraag is wat nu. Ik kan zelf een nieuwe bestellen via de Tesla shop en declareren bij de leasemij... maar ik had een gen 1 en in de shop is die er natuurlijk niet. Ik zie alleen deze:

https://shop.tesla.com/nl_nl/product/mobile-connector

vraag: past deze dan op de ouderwetse aansluiting van mijn 2018 mode S? (heb niet voor niks een CCs adapter nodig )?

vraag2: past de rode 16A-32A adapter er dan ook op? In de shop kan ik een nieuwe blauwe apart bij bestellen zie ik.

Ik kan nu niet thuis laden, dus dat is super onhandig. De bedoeling is dit af en toe via een extern 32A stopcontact aan mn voorgevel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:25
stormfly schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:56:
Als leaserijder heb ik sinds kort de oplaadstatistieken in de Tesla app beschikbaar. Leuke optie :)
Zie hierboven het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
stormfly schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:41:
[...]

[...]

Zie hierboven het antwoord.
Waar in de tesla app 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Misschien heb je geen rechten?

Bij mij is het de eerste regel onder de knop Beveiliging en dan heet hij, verrassend: Oplaadstatistieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 15:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

stormfly schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:04:
[...]

Misschien heb je geen rechten?

Bij mij is het de eerste regel onder de knop Beveiliging en dan heet hij, verrassend: Oplaadstatistieken
Oke, dus conclusie is dat dit dus zeker niet voor alle leaserijders beschikbaar is. Ik heb deze optie niet als leaserijder bij Leaseplan/Ayvens.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
_Anvil_ schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:39:
[...]

https://shop.tesla.com/nl_nl/product/mobile-connector

vraag: past deze dan op de ouderwetse aansluiting van mijn 2018 mode S?
Ja. Deze lader past op alle Tesla’s.
vraag2: past de rode 16A-32A adapter er dan ook op? In de shop kan ik een nieuwe blauwe apart bij bestellen zie ik.
Die vraag moet je aan Tesla stellen.
Ik kan nu niet thuis laden, dus dat is super onhandig. De bedoeling is dit af en toe via een extern 32A stopcontact aan mn voorgevel te doen.
De tekst bij de mobile connector heeft het over 11 km/u via een normaal stopcontact en 48 km/u via een industriële aansluiting. Dus ik denk dat het om een 32A oplader gaat, waar je dan dus ook een rode stekker bij moet kunnen kopen. Maar bel gewoon even met Tesla, die kunnen het zo opzoeken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MrScratch schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:37:
[...]

Oke, dus conclusie is dat dit dus zeker niet voor alle leaserijders beschikbaar is. Ik heb deze optie niet als leaserijder bij Leaseplan/Ayvens.
Ik ook niet, net gekeken. Er is zoiets als een owners account en berijders account voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
RichieB schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:06:
[...]

Ja. Deze lader past op alle Tesla’s.

[...]

Die vraag moet je aan Tesla stellen.

[...]

De tekst bij de mobile connector heeft het over 11 km/u via een normaal stopcontact en 48 km/u via een industriële aansluiting. Dus ik denk dat het om een 32A oplader gaat, waar je dan dus ook een rode stekker bij moet kunnen kopen. Maar bel gewoon even met Tesla, die kunnen het zo opzoeken.
Inmiddels mn eigen huiswerk gedaan, zoals een tweaker betaamt ;)

Hij is tegenwoordig blauw, extra optie van 48 euro. De rode 32A adapter past niet op een gen 2 UMc lader , kan ik aan de foto zien nadat ik de mijne had bekeken. Dus beide besteld nu, leasemij betaald omdat er een werkende UMC bij de auto had moeten zitten bij aflevering.

EDIT: gen 2 UMC is ook veiliger: https://teslamotorsclub.c...-mobile-connector.315705/

[ Voor 10% gewijzigd door _Anvil_ op 15-08-2024 08:25 ]

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:50

hmr

Een ongewenste verrassing…. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2ofmOousptMacCMWzvBQB0KYQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEggMVMy63FrSvfStfowNLA4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5O60hJBVUzJfJ0uYnqpyU8VOR6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q25OmdX1SklnzPTOmdNEeQLa.jpg?f=fotoalbum_large

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
MrScratch schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:37:
[...]

Ik zie het helaas ook niet met Ayvens, erg jammer. Wel van mensen met Ayvens gehoord die het wel kunnen zien. Daarom had ik nog stille hoop op een gefaseerde uitrol, maar ik betwijfel het nu flink.

• _Anvil_
ow joh, wat klote. Worden die veel gejat?

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:28
Dat is klote zeg! Zeker niet toevallig sentry mode aan gehad? Ik heb afgelopen week toevallig een kostenraming gekregen voor twee nieuwe spiegels op een Model S, was rond de €1400. Dat toen niet gedaan omdat ze slechts af en toe niet lekker in of uitklappen. Maar wauw, wat irritant zeg! Je mag dan ook niet de weg op zonder spiegels...

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Gewoon even vervangen door de spiegels van de volgende Tesla in de straat.. dan komt het probleem uiteindelijk vanzelf weer bij de aanstichter terecht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr

hmr

Who Am I? schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:59:
[...]

Dat is klote zeg! Zeker niet toevallig sentry mode aan gehad? Ik heb afgelopen week toevallig een kostenraming gekregen voor twee nieuwe spiegels op een Model S, was rond de €1400. Dat toen niet gedaan omdat ze slechts af en toe niet lekker in of uitklappen. Maar wauw, wat irritant zeg! Je mag dan ook niet de weg op zonder spiegels...
Helaas geen sentrymode aan, die gaat constant af in hartje Amsterdam.. maar nu baal ik er wel van. Binnenkort verhuizen, ben daar inmiddels wel blij mee. Wat een gezeur.

*update: Tesla komt maandag langs, verzekering dekt dit zonder no-claim impact. We gaan het wel weer zien... wel eigen risico kwijt.

[ Voor 9% gewijzigd door hmr op 15-08-2024 10:20 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:22
hmr schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:10:
[...]
Helaas geen sentrymode aan, die gaat constant af in hartje Amsterdam.. maar nu baal ik er wel van. Binnenkort verhuizen, ben daar inmiddels wel blij mee. Wat een gezeur.
Het zijn bendes die rondtrekken, hier in de wijk al meerdere malen alle spiegels bij Tesla, Audi, BMW etc meegenomen. Ook in Kutjesbroek komen ze langs, dus Amsterdam uitgaan verlaagt de kans, maar niet naar 0.

Heb inmiddels standaard 2 spiegelglazen op voorraad liggen (2 tientjes bij Ali), die heb ik al meerdere malen zelf mogen vervangen (centrum Eindhoven). Zolang ze je kabels maar netjes hebben losgemaakt, en niet heel je kap slopen, valt het wel mee. En dan rijd je een half uur later weer, ipv soms weken wachten op nieuwe spiegels (bij vrienden: 2 maanden...)

Maar irritant blijft het.

[ Voor 6% gewijzigd door JPDeckers op 15-08-2024 10:22 ]

• hmr

hmr

JPDeckers schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:21:
[...]

Het zijn bendes die rondtrekken, hier in de wijk al meerdere malen alle spiegels bij Tesla, Audi, BMW etc meegenomen. Ook in Kutjesbroek komen ze langs, dus Amsterdam uitgaan verlaagt de kans, maar niet naar 0.

Heb inmiddels standaard 2 spiegelglazen op voorraad liggen (2 tientjes bij Ali), die heb ik al meerdere malen zelf mogen vervangen (centrum Eindhoven). Zolang ze je kabels maar netjes hebben losgemaakt, en niet heel je kap slopen, valt het wel mee. En dan rijd je een half uur later weer, ipv soms weken wachten op nieuwe spiegels (bij vrienden: 2 maanden...)

De kap is op zich in orde, de kabels zijn gewoon doorgeknipt. Zie foto's ;) Ik ben benieuwd wat de monteur ervan zegt om eerlijk te zijn.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• _Anvil_
Voor wat betreft mijn plan thuis aan een extern stopcontact te kunnen laden:

Ik heb deze besteld:

https://shop.tesla.com/nl...onnector?sku=1479068-00-C

met deze adapter, de 32A variant

https://shop.tesla.com/nl...lauwe-adapter---16-a_32-a

En dan gok ik dat ik een stopcontact als deze nodig heb?

https://www.soolutions.co...l?id=263549530&quantity=1

(De leasemij betaalt voor het vervangen van de defecte gen 1 UMC lader, maar alleen voor het orginele vervang onderdeel uiteraard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@_Anvil_ meer iets voor het "thuisladen" topic wellicht. Maar nu je de 32A hebt besteld, heb jij thuis een 1-fase aansluiting die dan max 35A of 40A levert? Als je verder geen grote stroomverbruikers hebt die tegelijk veel stroom vragen tijdens het laden (warmtepomp, oven, inductieplaat, waterkoker, etc) dan gaat dat wellicht goed, anders zul je het laadvermogen moeten temperen om niet je hoofdzekering eruit te blazen. Load balancing gaat niet met een stopcontact, dan had je beter een laadpaal kunnen nemen.
Als je 3-fase hebt met 3x25A dan gaat dit niet goed, dan had je beter de 16A variant kunnen nemen, die je dan op een eigen groep, met aardlek, in je meterkast aansluit (of beter: aan laat sluiten als je geen electriciën-achtergrond hebt).

Ik denk dat je beter af bent met een echte laadpaal, zijn ook veel tweedehands op marktplaats te koop als een nieuwe je te duur is.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-08-2024 13:27 ]

• _Anvil_
CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:22:
@_Anvil_ meer iets voor het "thuisladen" topic wellicht. Maar nu je de 32A hebt besteld, heb jij thuis een 1-fase aansluiting die dan max 35A of 40A levert? Als je verder geen grote stroomverbruikers hebt die tegelijk veel stroom vragen tijdens het laden (warmtepomp, oven, inductieplaat, waterkoker, etc) dan gaat dat wellicht goed, anders zul je het laadvermogen moeten temperen om niet je hoofdzekering eruit te blazen. Load balancing gaat niet met een stopcontact, dan had je beter een laadpaal kunnen nemen.
Als je 3-fase hebt met 3x25A dan gaat dit niet goed, dan had je beter de 16A variant kunnen nemen, die je dan op een eigen groep, met aardlek, in je meterkast aansluit (of beter: aan laat sluiten als je geen electriciën-achtergrond hebt).

Ik denk dat je beter af bent met een echte laadpaal, zijn ook veel tweedehands op marktplaats te koop als een nieuwe je te duur is.
Dank, ik zal posten en op je reageren in het thuislaadtopic verder.

• Who Am I?
CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:22:

Hier sluit ik mij bij aan. Dan heb je ook nog eens betere mogelijkheden om je laadgedrag te monitoren zodat dit gemakkelijk is te verrekenen met je leasemaatschappij of werkgever.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Who Am I? schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:52:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan. Dan heb je ook nog eens betere mogelijkheden om je laadgedrag te monitoren zodat dit gemakkelijk is te verrekenen met je leasemaatschappij of werkgever.
Het is private lease en een laadpaal ophangen zonder oprit is vragen om gezeur natuurlijk. Ik heb nul belang in het bijhouden van laadkosten etc. Ik wil gewoon aan een stopcontact af en toe laden en dan graag iets rapper dan 3,7kw.

• hmr

hmr

Duurt langer dan twee weken voor ze de onderdelen hebben... lekker dan. Kan ik twee weken niet rijden. Wat is dit voor onzin altijd bij Tesla. Vorige keer duurde het 5 weken voor een onderdeel.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
_Anvil_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:17:

Ik heb deze besteld:

(De leasemij betaalt voor het vervangen van de defecte gen 1 UMC lader, maar alleen voor het orginele vervang onderdeel uiteraard)
Die blauwe stekker is één fase en die rode is drie fase. Check even of je thuis 3 fases hebt en of je auto wel 32A aan kan, de 3 en Y namelijk niet en twijfel of de S en X het nog kan.

Verder heb je voor een paar honderd euro extra een laadpaal van Wallbox die je op een schema kan in of uitschakelen. Mijne stond alleen ‘s nachts aan en tijdens vakantie slechts 5 minuten per week. Volgens mij kan de gen 3 Wall Connector dit ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

hmr schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:20:
Duurt langer dan twee weken voor ze de onderdelen hebben... lekker dan. Kan ik twee weken niet rijden. Wat is dit voor onzin altijd bij Tesla. Vorige keer duurde het 5 weken voor een onderdeel.
Ik heb nog een aantal spiegels liggen, kan ik je helpen?
Nee, niet van diefstal afkomstig. Van een demontage auto. Ik zit in Bergeijk (onder Eindhoven)

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• _Anvil_
Deveon schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:31:
[...]

Die blauwe stekker is één fase en die rode is drie fase. Check even of je thuis 3 fases hebt en of je auto wel 32A aan kan, de 3 en Y namelijk niet en twijfel of de S en X het nog kan.

Verder heb je voor een paar honderd euro extra een laadpaal van Wallbox die je op een schema kan in of uitschakelen. Mijne stond alleen ‘s nachts aan en tijdens vakantie slechts 5 minuten per week. Volgens mij kan de gen 3 Wall Connector dit ook.
Mijn '18 model S kan het.. helaas is de orginele kabel met passende rode stekker dus stuk. Hier verder:

Thuisladen van je EV deel 2

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
[...]

Ik moet even afkloppen, maar in mijn kleine dorpje is dit zover ik weet nog nooit gebeurd en er zijn er hier genoeg die al zeker 5 jaar met Model 3s rondrijden (zoals ik bijvoorbeeld). Een voorraadje spiegels hebben liggen omdat ze zo vaak gejat worden is wel bizar :o

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:32
Kan een glasboer in de buurt niet even 2 plaatjes snijden voor je die je er provisorisch inplakt for the time being?

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:30
[...]

Het zijn bendes die rondtrekken,
Of individuen die een verwachte levertijd van hun lokale SeC te horen hebben gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:05

knakworst

Get more sats!

Waarom niet deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005006761059327.html

Binnen 7 dagen bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

_Anvil_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:17:

Ik heb deze besteld:

Waarom wil je eraan beginnen als je gratis kan superchargen :?

Heb je thuis 3x25A :?

Dit is een één fase adapter. Maximum op één fase bij Tesla is 24A. Houd er dan wel rekening mee dat je niet iets anders moet doen, anders slaan je stoppen door. Eigenlijk wil je dus een laadpaal met loadbalancing. Gewoon de type 2 kabel gebruiken met 3 fasen, 3x24A, en automatisch minder als je de wasmachine aanzet.

Ik zou gewoon blijven superchargen. Eventueel voor nood, één fase opladen. Wel geduld nodig. Maar gaat ook prima.

De blauwe adapter is eventueel alleen zinvol als je thuis 3*35A hebt. Want dan zou je er eentje dedicated kunnen gebruiken met 32A.

[ Voor 12% gewijzigd door knakworst op 16-08-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
knakworst schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:53:
[...]

Waarom wil je eraan beginnen als je gratis kan superchargen :?

Heb je thuis 3x25A :?

Dit is een één fase adapter. Maximum op één fase bij Tesla is 24A. Houd er dan wel rekening mee dat je niet iets anders moet doen, anders slaan je stoppen door. Eigenlijk wil je dus een laadpaal met loadbalancing. Gewoon de type 2 kabel gebruiken met 3 fasen, 3x24A, en automatisch minder als je de wasmachine aanzet.

Ik zou gewoon blijven superchargen. Eventueel voor nood, één fase opladen. Wel geduld nodig. Maar gaat ook prima.

De blauwe adapter is eventueel alleen zinvol als je thuis 3*35A hebt. Want dan zou je er eentje dedicated kunnen gebruiken met 32A.
Nee, ik heb 1x35A. En ik laad vooral (gratis) aan superchargers ja. Ik wil gewoon als backup af en toe aan een buitenstopcontact kunnen aftoppen en het zou leuk zijn als dat (iets) rapper ging als 3,7kw.

Ik heb op mn werk ook elektromonteurs rondlopen en een collega heeft net even de foto's van mijn meterkast bekeken en meegedacht.

Zijn advies: verplaats gewoon die beltrafo (uiterst rechts) en zet daar een 25A automaat in, schakelaar ertussen voor de zekerheid en dan de kabel door de muurtrekken naar het buitencontactdoos (waar die blauwe tesla adapter op past) en klaar. Dan zou ik dus (mits ik niet teveel stroomverbruikers thuis aan heb staan) ruim 5kW kunnen laden. Is helemaal prima voor mij.

Aansluiting Max. laadvermogen
1 x 16 A 3,7 kW
1 x 25 A 5,8 kW
1 x 35 A 6,9 kW
3 x 16 A 11,0 kW
3 x 25 A 17,2 kW
3 x 35 A 24,2 kW

Maar zonder die blauwe adapter heb ik maar 16A door mijn UMC ipv 25A (of 24A geef jij aan), dus dan is ie toch zinvol?

[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 16-08-2024 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:16
_Anvil_ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

Nee, ik heb 1x35A. En ik laad vooral (gratis) aan superchargers ja. Ik wil gewoon als backup af en toe aan een buitenstopcontact kunnen aftoppen en het zou leuk zijn als dat (iets) rapper ging als 3,7kw.

Ik heb op mn werk ook elektromonteurs rondlopen en een collega heeft net even de foto's van mijn meterkast bekeken en meegedacht.

Zijn advies: verplaats gewoon die beltrafo (uiterst rechts) en zet daar een 25A automaat in, schakelaar ertussen voor de zekerheid en dan de kabel door de muurtrekken naar het buitencontactdoos (waar die blauwe tesla adapter op past) en klaar. Dan zou ik dus (mits ik niet teveel stroomverbruikers thuis aan heb staan) ruim 5kW kunnen laden. Is helemaal prima voor mij.

Aansluiting Max. laadvermogen
1 x 16 A 3,7 kW
1 x 25 A 5,8 kW
1 x 35 A 6,9 kW
3 x 16 A 11,0 kW
3 x 25 A 17,2 kW
3 x 35 A 24,2 kW

Maar zonder die blauwe adapter heb ik maar 16A door mijn UMC ipv 25A (of 24A geef jij aan), dus dan is ie toch zinvol?
Uh je hebt 250 euro uitgegeven aan kabels en daar komen nog wat kosten bij voor overige zaken. Voor dat geld had je ook een laadpaal op MP kunnen scoren.
Dat zou ik doen, maar iedereen moet zelf weten wat het handigst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-09 10:09
stormfly schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:44:
[...]

Die statistieken die waren voorheen voorbehouden aan privé rijders meen ik. Wat je kunt zien is aantal kWh en prijzen en waar je het meeste oplaadt, op basis van je navigatie favorieten. Ziet er gewoon gelikt uit, de jaarcijfers boeien mij het meest. Zo gaat er gemiddeld 4000kwh op jaarbasis in mijn M3 SR+
Wat tof! Drie weken geleden aan LM gevraagd of dat kon maar die gaven aan van niet. Heb je daar iets voor moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
SjoerdGTI schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:05:
[...]

Wat tof! Drie weken geleden aan LM gevraagd of dat kon maar die gaven aan van niet. Heb je daar iets voor moeten doen?
Nope het was er ineens. Bij J&T/ van Mossel rij ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

_Anvil_ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

Mijn Tesla kan op 3 fasen maximaal 24A per fase. Bij 1 fase zou dat weleens 32A kunnen zijn. Echter heb je dan een probleem met de 25A stop. Dus dan kun je het beste toch in de auto limiteren op 24A lijkt mij. Of je echt gelukkig wordt van deze setup vraag ik mij af. Het is een flink gedoe ten opzichte van even inpluggen in de supercharger. Ik woon in een appartement en heb het nog nooit gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
gebruikershaes schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:55:
[...]

Uh je hebt 250 euro uitgegeven aan kabels en daar komen nog wat kosten bij voor overige zaken. Voor dat geld had je ook een laadpaal op MP kunnen scoren.
Dat zou ik doen, maar iedereen moet zelf weten wat het handigst is.
Ik heb niks (meer) uitgegeven, de leasemij betaald. En zoals eerder aangegeven: ik ga geen laadpaal naast een openbare parkeerplaats hangen. Dat is vragen om gedoe met de gemeente etc. Het wordt dus een buitencontact in mn zijgevel, waar ik af en toe heel discreet mijn UMC aanhang om de auto wat bij te laden ;)

Dus je redenatie klopt, alleen niet voor mijn persoonlijke situatie ;) (daar komt bij dat ik een 3x25a aansluiting moet aanvragen, groepenkast moet laten vervangen etc. en dan heb ik pas echt wat aan die laadpaal)
knakworst schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Mijn Tesla kan op 3 fasen maximaal 24A per fase. Bij 1 fase zou dat weleens 32A kunnen zijn. Echter heb je dan een probleem met de 25A stop. Dus dan kun je het beste toch in de auto limiteren op 24A lijkt mij. Of je echt gelukkig wordt van deze setup vraag ik mij af. Het is een flink gedoe ten opzichte van even inpluggen in de supercharger. Ik woon in een appartement en heb het nog nooit gemist.
Ik wil inderdaad limiteren op 24A, of nog minder als er apparaten in huis aanstaan. En ik blijf vooral superchargen, maar ik heb dus wel vaak gedoe. Afgelopen week nog, 's nachts thuiskomen met 4%, volgende dag snel naar je werk moeten terwijl het hard regent etc. etc. scenario's waarbij ik geen half uur bij de supercharger kan of wil staan dus. Voor mij is dit dus een prima aanvulling. De openbare palen bij mij om de hoek kosten 59ct, daar ga ik liever niet staan met zonnepanelen en gratis superchargen zul je begrijpen.

[ Voor 45% gewijzigd door _Anvil_ op 16-08-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:31
knakworst schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Dan zal het voltage op het net bij jou wel wat hoger liggen dan 230.
Maar die 25A is precies waarom er hier een 40A aardlek is geplaatst voor de lader.

Hier overigens ook iemand in de buurt die zo'n mobile connector (ander merk auto overigens) binnen heeft liggen en alleen het buitenstuk op een haspel buiten heeft. Die laat dus ook standaard via stopcontact op. Komt omdat het een huurhuis is en een gat in de muur daar makkelijk te herstellen is, en hij geen toestemming kreeg voor het plaatsen van een laadpaal.

Maar een laadpaal/box lijkt me toch wel de beste oplossing. Al dan niet met vaste paal. Met volle accu weg kunnen rijden en niet ergens 15-25min moeten staan om te laden is ook wel super fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik heb mijn Tesla wallmount op een 3 fase 20A schakelaar zitten en kan zonder problemen 3-4u op 20A laden. Dan klapt de schakelaar er niet uit. Ik beschik helaas ook niet over een eigen oprit, maar de laadpaal hangt wel binnen mijn eigen erf, uit zicht en de kabel ligt dan door wat bosjes van de gemeente tot die bij de auto komt. De kabel is met 7,5m ook maar net lang genoeg, dus moet precies op de juiste plek parkeren. Ik heb al eens de buren moeten vragen hun auto 1m naar voren te verplaatsen zodat ik kon laden😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Nu we het over laadpalen hebben plaats ik hier ook een vraag die ik in een apart topic heb, maar weinig reactie.

Op het moment heb ik een EVBox laadpunt die met het backendsysteem van m’n werkgever verbonden is.
Sindskort heb ik een eigen auto en wil ik de auto opladen zonder dat het via m’n werkgever gaat. Tijdens contact met EVBox is mij verteld dat ik ofwel een simkaart van EVBox zelf kan aanschaffen zodat het werkt via hun Everon omgeving of een andere controller die me in staat stelt offline te laden. Kosten voor optie 1, 275 euro en optie 2, 500 euro inc installatie door monteur. Optie 1 zal na november 2025 niet meer werken aangezien kpn 2g uit zal zetten.
Nou heb ik ook een gen 1 Tesla wall connector en vraag ik met af of ik het 1 op 1 kan vervangen op de bestaande configuratie?
Ik heb een 3x25A aansluiting. De aardlekschakelaar weet ik niet precies (ben op vakantie dus kan niet checken).
Ik ben van plan om met max 11kW te laden en vergoeding vanuit de werkgever oid is niet van toepassing. Dus ik hoef geen kosten door te belasten. Loadbalancing is ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
@gebruikershaes Waarom denk je dat dit niet 1-op-1 zou kunnen worden vervangen? Wat ben je bang te missen? Volgens mij gaat dit gewoon werken: de Tesla Wall Charger heeft geen backend of loadbalancing, maar je geeft zelf aan dit niet nodig te hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door RichieB op 16-08-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@RichieB Omdat mijn kennis m.b.t. elektra zeer beperkt is. Ik had gelezen dat de tesla wall charger erg picky is wat betreft aarding en dikte van de draden bijv. Nou zijn dit natuurlijk allemaal Amerikaanse gevallen en geloof ik wel dat de vorige installateur de juiste materialen heeft gebruikt. Dus ik dacht vraag het voor de zekerheid voordat ik me er aan ga wagen.

Het lijkt me niet heel ingewikkeld. 3 fase draden, 1 neutraal en een aarde bevestigen. Nog ff checken of de aardlekschakelaar de juiste is en klaar is kees?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
@gebruikershaes De dingen die je noemt zijn in Nederland geen probleem. Als je oude laadpaal achter een aardlekschakelaar zit, is die ook geschikt voor een Tesla Wall Charger.

[ Voor 3% gewijzigd door RichieB op 16-08-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@RichieB Thanks, daar hoopte ik al op :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:08
Goed stuk van Joep over onderhoud en tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:13
Het helpt ook enorm als mensen gewoon eens de handleiding lezen. Daar staan een hoop zaken netjes in vermeld:
Onderhoudsintervallen: https://www.tesla.com/own...49-9930-B109ED7B1D91.html
Banden: https://www.tesla.com/own...D9-83AB-5DCA6295D587.html

Daarnaast is er ook een erg uitgebreide "doe het zelf" gedeelte met informatie over hoe je bepaalde dingen moet vervangen, schoonmaken en kan voorkomen. Denk aan de remmen, filter etc.: https://service.tesla.com...y/model3/nl_nl/index.html

Ja, Tesla's hebben uiteraard ook onderhoud nodig alleen over het algemeen minder frequent dan niet elektrische auto's. Tevens kan je een hoop zaken voorkomen door zelf zo nu en dan even dingen te controleren.

[ Voor 13% gewijzigd door Myrdhin op 18-08-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Iemand die de ervaringen kan delen van het alternatieve suspensie? Mijn 3 is ook veels te hard geveerd, maar heb daar afgelopen 3 jaar niets mee gedaan omdat ik dacht dat het nou eenmaal niet anders is met een auto van dit gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJH
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-02 15:41

YJH

Ik heb de Tesla MY Longe Range besteld op 25 juli
Ik heb nog geen VIN en de verwachte leverdatum staat op 31 augustus - 30 september

Zijn er nog mensen die hetzelfde ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:44

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

YJH schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:33:
Ik heb de Tesla MY Longe Range besteld op 25 juli
Ik heb nog geen VIN en de verwachte leverdatum staat op 31 augustus - 30 september

Zijn er nog mensen die hetzelfde ervaren?
Beter even in dit topic vragen:
Het grote Tesla Levering topic #2 https://gathering.tweaker...ist_messages/2222010/last

• Smobbo
S023 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:13:
[...]

Iemand die de ervaringen kan delen van het alternatieve suspensie? Mijn 3 is ook veels te hard geveerd, maar heb daar afgelopen 3 jaar niets mee gedaan omdat ik dacht dat het nou eenmaal niet anders is met een auto van dit gewicht.
Het valt me op dat de nieuwe 3 echt veel comfortabeler is. Bijvoorbeeld over drempels waar je met 60 overheen mag, bij de oude was dat eigenlijk niet fatsoenlijk te doen en moest je wel tot 50 afremmen, nu ga ik er prima met 60 of 70 overheen (y) .

Zou je niet kunnen kijken naar de demping/vering van de nieuwe modellen en in hoeverre die op de oude toe te passen zijn? Ik kan me wel voorstellen dat dit nauw luistert vanwege het hoge totale gewicht.

• Caelorum
Met de 2019 3 moet je gewoon nog sneller gaan. Die vering is zo strak afgesteld dat je een to drempel gewoon met 80 moet nemen. Dan heb en er geen last van.
Enige jammere is dat het niet mag :)

• propeer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-09 17:20
Hi mensen, op mijn wijlen Google Pixel 6 ontving ik notificaties van mijn MY. Nu die is overleden en ik een Pixel 8 heb krijg ik het niet voor elkaar om notificaties te ontvangen. Dus opladen gestart of klaar met opladen komt niet meer binnen.

Heeft iemand dezelfde ervaring en/of een idee hoe ik weer notificaties kan ontvangen?

De app/telefoon verbindt overigens prima met de auto. Ik kan de auto op afstand bedienen en via bluetooth de phone key gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

propeer schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:23:
Hi mensen, op mijn wijlen Google Pixel 6 ontving ik notificaties van mijn MY. Nu die is overleden en ik een Pixel 8 heb krijg ik het niet voor elkaar om notificaties te ontvangen. Dus opladen gestart of klaar met opladen komt niet meer binnen.

Heeft iemand dezelfde ervaring en/of een idee hoe ik weer notificaties kan ontvangen?

De app/telefoon verbindt overigens prima met de auto. Ik kan de auto op afstand bedienen en via bluetooth de phone key gebruiken.
Instellingen van je telefoon controleren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• propeer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-09 17:20
propeer schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:23:

Excuus. Instelling eindelijk gevonden. Doel behaald.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hallo allemaal! Ik mag mij hier ook melden! Ik ben sinds maandag de trotse bezitter van deze super bolide! Wat rijdt dat goed zeg! Het is een Model S 75D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucDvHABXKVpZ9aCJLpg8-RxAbl8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j1DcZdwRoQUuO76wMlrfnSlY.png?f=user_large

Deze heeft free supercharging en dat is ook zichtbaar in de app. Ik heb mijn vriendin toegevoegd als gebruiker maar bij haar is het niet zichtbaar. Kan zij nu wel free superchargen of ben ik degene die altijd moet gaan laden? :?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
pjot1 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:35:
Hallo allemaal! Ik mag mij hier ook melden! Ik ben sinds maandag de trotse bezitter van deze super bolide! Wat rijdt dat goed zeg! Het is een Model S 75D

[Afbeelding]

Deze heeft free supercharging en dat is ook zichtbaar in de app. Ik heb mijn vriendin toegevoegd als gebruiker maar bij haar is het niet zichtbaar. Kan zij nu wel free superchargen of ben ik degene die altijd moet gaan laden? :?
Gefeliciteerd! Free superchargen is gekoppeld aan de auto, dus wie er laad maakt niet uit :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:53:
[...]

Gefeliciteerd! Free superchargen is gekoppeld aan de auto, dus wie er laad maakt niet uit :) .
Top! Dacht al zoiets maar wilde het even verifiëren. Leuk om nou net van jou antwoord te hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
pjot1 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:56:
[...]

Top! Dacht al zoiets maar wilde het even verifiëren. Leuk om nou net van jou antwoord te hebben! ;)
Nu maak je ons nieuwsgierig..?

Blijft een prachtige wagen, gefeliciteerd!

[ Voor 8% gewijzigd door Maurice- op 23-08-2024 18:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Maurice- schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:18:
[...]

Nu maak je ons nieuwsgierig..?

Blijft een prachtige wagen, gefeliciteerd!
Ik ken @GeeMoney van Het grote tuinen, balkons en plantentopic dus vandaar!

Dankjewel! Binnenkort een ccs upgrade doen, zwarte moerdoppen voor de velgen en een mcu2 upgrade staat op de verlanglijst. Vooralsnog erg tevreden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Mooie auto met al dat zwart!
Veel veilige kms toegewenst

Ik heb vandaag 2 Serviërs op bezoek gehad die de achterste helft van een chassis wilde hebben ivm schadeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fhf-o45LynsnfywENZBnH65VsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXkShTeNOZV5uBrP8dcIL7xe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlTZisHEblZjV1ktjfVyVRY6C88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilgYTWG3ov1VxdfeTYwwxTIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 08-09 20:37
Domih schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:25:
Mooie auto met al dat zwart!
Veel veilige kms toegewenst

Ik heb vandaag 2 Serviërs op bezoek gehad die de achterste helft van een chassis wilde hebben ivm schade[Afbeelding]

[Afbeelding]
Moet ze nageven, best grondig uit elkaar gehaald 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Waarom gaat het alarm eigenlijk niet af van een Tesla als de buitenspiegels worden gejat :P

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
hmr schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:56:
Waarom gaat het alarm eigenlijk niet af van een Tesla als de buitenspiegels worden gejat :P
Van welke auto wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Dat is niet de vraag, Tesla is sowieso niet echt de auto om te vergelijken met de traditionele merken toch?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
_Anvil_ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:16:
[...]

Ik heb niks (meer) uitgegeven, de leasemij betaald. En zoals eerder aangegeven: ik ga geen laadpaal naast een openbare parkeerplaats hangen. Dat is vragen om gedoe met de gemeente etc. Het wordt dus een buitencontact in mn zijgevel, waar ik af en toe heel discreet mijn UMC aanhang om de auto wat bij te laden ;)

Dus je redenatie klopt, alleen niet voor mijn persoonlijke situatie ;) (daar komt bij dat ik een 3x25a aansluiting moet aanvragen, groepenkast moet laten vervangen etc. en dan heb ik pas echt wat aan die laadpaal)

[...]

Ik wil inderdaad limiteren op 24A, of nog minder als er apparaten in huis aanstaan. En ik blijf vooral superchargen, maar ik heb dus wel vaak gedoe. Afgelopen week nog, 's nachts thuiskomen met 4%, volgende dag snel naar je werk moeten terwijl het hard regent etc. etc. scenario's waarbij ik geen half uur bij de supercharger kan of wil staan dus. Voor mij is dit dus een prima aanvulling. De openbare palen bij mij om de hoek kosten 59ct, daar ga ik liever niet staan met zonnepanelen en gratis superchargen zul je begrijpen.
Mocht iemand nog met dezelfde vraag zitten: mijn low budget 1fase 32A(max) laadoplossing via een 3polig stopcontact en de Tesla UMC lader werkt inmiddels prima hoor. Paar honderd euro kosten, inclusief materiaal en montage door professional. Details hier: _Anvil_ in "Thuisladen van je EV deel 2"
pjot1 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:35:

[Afbeelding]

Deze heeft free supercharging en dat is ook zichtbaar in de app.
EDIT: dat dunne verlengsnoertje op je foto gaat wegsmelten, of anders het 16A stopcontactje wel.

Ben benieuwd hoe jouw accubereik bevalt, ik reed zondagnacht nog een kleine 30km naar huis met iets van 150km/h (lege snelweg) en ik zag het percentage gewoon terugtikken als een stopwatch. Als ik gewoon vlot doorrijd zoals met mijn vorige auto (ICE met 70l benzinetank) haal ik de 200km range niet eens.. in de zomer.

(Ja, ik wist van te voren dat EV's boven de 100km/h stroom gaan zuipen, maar dat het *zo* erg was...) 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door _Anvil_ op 27-08-2024 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
_Anvil_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Mocht iemand nog met dezelfde vraag zitten: mijn low budget 1fase 32A(max) laadoplossing via een 3polig stopcontact en de Tesla UMC lader werkt inmiddels prima hoor. Paar honderd euro kosten, inclusief materiaal en montage door professional. Details hier: _Anvil_ in "Thuisladen van je EV deel 2"

[...]

EDIT: dat dunne verlengsnoertje op je foto gaat wegsmelten, of anders het 16A stopcontactje wel.

Ben benieuwd hoe jouw accubereik bevalt, ik reed zondagnacht nog een kleine 30km naar huis met iets van 150km/h (lege snelweg) en ik zag het percentage gewoon terugtikken als een stopwatch. Als ik gewoon vlot doorrijd zoals met mijn vorige auto (ICE met 70l benzinetank) haal ik de 200km range niet eens.. in de zomer.

(Ja, ik wist van te voren dat EV's boven de 100km/h stroom gaan zuipen, maar dat het *zo* erg was...) 8)7
Dat dunne verlengsnoer valt mee hoor. Lijkt zo op de foto. Het is een speciaal snoer voor zwaar tuingereedschap en is gekeurd voor 3500W. Omdat ik wist dat de Tesla het liefst gelijk 16A uit het stopcontact wilt trekken heb ik hem maar gereduceerd tot 10A. Verder wordt het snoer of stopcontact niet warm, ook niet na een nacht dus dat geloof ik wel. Verder was het eenmalig omdat ik dan een dief ben van mn eigen portemonnee. :+

Qua range ben ik tot nog toe erg tevreden. Heb de auto 1x helemaal vol geladen om te kijken wat de range is die de auto aangeeft en omdat we toch weg moesten. De auto gaf 350km aan waardoor ik eigenlijk blij verrast was. :) Wat mij opvalt is dat met stadsverkeer de range minder afneemt dan de km's en bij snelweg verkeer meer. Omdat ik de auto (over 2 uur) pas een week heb durf ik daarover geen uitspraken te doen.

Mn oude auto, bmw E46 320d touring (iemand nog interesse? :+) kon met snelweg wel 1200km op een tank rijden. Dus dat is sowieso afkicken maar we hebben er natuurlijk wel een dikke auto voor terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
pjot1 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Dat dunne verlengsnoer valt mee hoor. Lijkt zo op de foto. Het is een speciaal snoer voor zwaar tuingereedschap en is gekeurd voor 3500W. Omdat ik wist dat de Tesla het liefst gelijk 16A uit het stopcontact wilt trekken heb ik hem maar gereduceerd tot 10A. Verder wordt het snoer of stopcontact niet warm, ook niet na een nacht dus dat geloof ik wel. Verder was het eenmalig omdat ik dan een dief ben van mn eigen portemonnee. :+

Qua range ben ik tot nog toe erg tevreden. Heb de auto 1x helemaal vol geladen om te kijken wat de range is die de auto aangeeft en omdat we toch weg moesten. De auto gaf 350km aan waardoor ik eigenlijk blij verrast was. :) Wat mij opvalt is dat met stadsverkeer de range minder afneemt dan de km's en bij snelweg verkeer meer. Omdat ik de auto (over 2 uur) pas een week heb durf ik daarover geen uitspraken te doen.

Mn oude auto, bmw E46 320d touring (iemand nog interesse? :+) kon met snelweg wel 1200km op een tank rijden. Dus dat is sowieso afkicken maar we hebben er natuurlijk wel een dikke auto voor terug!
Ik kom uit een Mondeo 2.5T met een 70l benzinetank, die zoop toch wel, of je nu 120 of 160 km/h reed ;)

In stadsverkeer, of op 80km/h wegen is de Tesla inderdaad veeeeeel zuiniger.

Bij laadt ie trouwens 13A aan een gewoon stopcontact, geen 16. Met de blauwe stekker adapter dus direct 32A als je niet uitkijkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
_Anvil_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:37:
[...]

Ik kom uit een Mondeo 2.5T met een 70l benzinetank, die zoop toch wel, of je nu 120 of 160 km/h reed ;)

In stadsverkeer, of op 80km/h wegen is de Tesla inderdaad veeeeeel zuiniger.

Bij laadt ie trouwens 13A aan een gewoon stopcontact, geen 16. Met de blauwe stekker adapter dus direct 32A als je niet uitkijkt :*)
Ook een 75D? En wat is jouw range als ik vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
pjot1 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:59:
[...]

Ook een 75D? En wat is jouw range als ik vragen?
Ook een 75D, mijn range is slecht, tenzij ik als een soort bejaarde met 100km/h op de rechterbaan ga hangen. Wat voor soort meting wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
_Anvil_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:50:
[...]

Ook een 75D, mijn range is slecht, tenzij ik als een soort bejaarde met 100km/h op de rechterbaan ga hangen. Wat voor soort meting wil je?
Ohw jee, wat is slecht? En wat is je verbruik?

Hier na 15km snelweg een verbruik van ongeveer 19,5kwh/100km verbruik hier in de buurt 15/16. Theoretisch moet er dus nog meer inzitten.

Heb later de verkoper nog gesproken en voor dit model heeft deze auto nog een zeer goede actieradius. Maar ja, blijft een verkoper....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
_Anvil_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:50:
[...]
als een soort bejaarde met 100km/h
[...]
Tussen 6:00 en 19:00 mag je ook als jong-volwassene niet harder.. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
Hier ook een 75D, uit 2018. Bij 100% vol geeft de auto 330km aan. Die zouden we wel halen denk ik, zeker nu de airco echt kapot is halen we eigenlijk altijd wel iets tussen de 130-140Wh/km. Soms zelfs rond de 125Wh/km. We rijden eigenlijk altijd als een bejaarde max 100, als mijn jongste (nu 9 maanden) er bij zit ook nog eens niet te hard wegrijden bij het stoplicht. Maar als alleen in de auto zit rij ik wel iets sportiever, maar nooit harder dan de max snelheid. Eigenlijk maken we er altijd wel een sport van om zo zuinig mogelijk te rijden. Laatst zelfs een leuke Easter egg gevonden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKNDh56JhaiJPzeMm2JxoqRlgfQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jVSTgX4y5BOSyUqItG6RLqUC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpOwictbshoFk4aFhCuM1djtJ9o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pBWBUQIenIW5rSSiKeYpiS67.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
pjot1 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:04:
[...]

Ohw jee, wat is slecht? En wat is je verbruik?

Hier na 15km snelweg een verbruik van ongeveer 19,5kwh/100km verbruik hier in de buurt 15/16. Theoretisch moet er dus nog meer inzitten.

Heb later de verkoper nog gesproken en voor dit model heeft deze auto nog een zeer goede actieradius. Maar ja, blijft een verkoper....
Momenteel 23kWh/100km zag ik, maar de 19kWh heb ik ook al gehaald hoor. Met rustiger rijden is er veel te winnen.
Who Am I? schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:25:
Hier ook een 75D, uit 2018. Bij 100% vol geeft de auto 330km aan. Die zouden we wel halen denk ik, zeker nu de airco echt kapot is halen we eigenlijk altijd wel iets tussen de 130-140Wh/km.
Met zo'n laag verbruik zou (zeker in de zomer) toch echt verwachten dat je de 400km haalt? Of bedoel je met maar 80 of 90% accu?

[ Voor 27% gewijzigd door _Anvil_ op 28-08-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
_Anvil_ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:35:
[...]

Momenteel 23kWh/100km zag ik, maar de 19kWh heb ik ook al gehaald hoor. Met rustiger rijden is er veel te winnen.

[...]

Met zo'n laag verbruik zou (zeker in de zomer) toch echt verwachten dat je de 400km haalt? Of bedoel je met maar 80 of 90% accu?
Ik heb geen idee of ik dat zou halen. We gebruiken de auto ook om de teruglevering van de zonnepanelen op te slaan, dus we rijden hem nooit verder leeg dan 100km in de batterij. De max range die de auto aangeeft met 100% vol is 330km. We maken in Nederland ook nooit ritten aan een stuk die zo lang zijn dat we hem (bijna)helemaal leeg rijden. We hebben een baby van 9 maanden die maximaal 2u in de Maxi-Cosi mag zitten en we stoppen dan vaak bij een supercharger om de baby te voeden. Hoewel ik zelf ook erg benieuwd ben hoe ver we kunnen rijden op een volle accu, heb ik niet echt de mogelijkheid om het uit te proberen. In theorie zou ik met 75kWh en een verbruik van 130Wh/km 577km moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Who Am I? schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:02:
[...]

Ik heb geen idee of ik dat zou halen. We gebruiken de auto ook om de teruglevering van de zonnepanelen op te slaan, dus we rijden hem nooit verder leeg dan 100km in de batterij. De max range die de auto aangeeft met 100% vol is 330km. We maken in Nederland ook nooit ritten aan een stuk die zo lang zijn dat we hem (bijna)helemaal leeg rijden. We hebben een baby van 9 maanden die maximaal 2u in de Maxi-Cosi mag zitten en we stoppen dan vaak bij een supercharger om de baby te voeden. Hoewel ik zelf ook erg benieuwd ben hoe ver we kunnen rijden op een volle accu, heb ik niet echt de mogelijkheid om het uit te proberen. In theorie zou ik met 75kWh en een verbruik van 130Wh/km 577km moeten halen.
Ik snap echt helemaal niets van die 130Wh, maar ik heb dus echt dagen dat ik 150km heen en 's avonds laat 150 km terug rij.. en dan ga ik als ik naar mn bed wil geen 100km/h tuffen op verlaten snelwegen buiten de randstad uiteraard.

Maar ook met een snelheid rond de 100 kom ik niet zuiniger uit dan 167Wh ? Ik heb de wagen al regelmatig op 3-5% gehad omdat ik amper tijd heb/neem om te laden (laat thuis, vroeg weer naar werk) . Inmiddels heb ik zowel een CCs adapter als een thuislaad optie, dus dat gaat nu een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Boven de 100kmh gaat het verbruik flink omhoog. Met 130kmh ga je wel 30% sneller, maar je verbruikt al snel 40% meer per km is mijn ervaring. Die 130Wh/km is zonder gebruik van de airco, want die is kapot. Die wordt dus ook niet gebruikt om de accu op temperatuur te brengen en te houden, dat scheelt ook weer wat(t). Ik vind een verbruik van 167Wh/km best netjes als je 150km boven de 100kmh rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Who Am I? schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:39:
Boven de 100kmh gaat het verbruik flink omhoog. Met 130kmh ga je wel 30% sneller, maar je verbruikt al snel 40% meer per km is mijn ervaring. Die 130Wh/km is zonder gebruik van de airco, want die is kapot. Die wordt dus ook niet gebruikt om de accu op temperatuur te brengen en te houden, dat scheelt ook weer wat(t). Ik vind een verbruik van 167Wh/km best netjes als je 150km boven de 100kmh rijdt.
Die 167 is als ik echt rustig aan doe, als ik lekker doorrij zoals ik met mn ICE deed (vmax+30) is het eerder 245.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 08-09 20:37
Who Am I? schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:25:
Hier ook een 75D, uit 2018. Bij 100% vol geeft de auto 330km aan. Die zouden we wel halen denk ik, zeker nu de airco echt kapot is halen we eigenlijk altijd wel iets tussen de 130-140Wh/km. Soms zelfs rond de 125Wh/km. We rijden eigenlijk altijd als een bejaarde max 100, als mijn jongste (nu 9 maanden) er bij zit ook nog eens niet te hard wegrijden bij het stoplicht. Maar als alleen in de auto zit rij ik wel iets sportiever, maar nooit harder dan de max snelheid. Eigenlijk maken we er altijd wel een sport van om zo zuinig mogelijk te rijden. Laatst zelfs een leuke Easter egg gevonden. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe krijg je dit zichtbaar in de App?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
Knor66 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:27:
[...]

Hoe krijg je dit zichtbaar in de App?
Dat verbruik t.o.v. EPA range? Daarvoor tik je in de app op Service en dan Bereik van de auto. Hij doet dan eerst een korte analyse waarvan ik de steeds niet snap wat hij doet en dan de werkelijke analyse die een minuut of 24 kan duren. Je krijgt meldingen van de app als je iets moet doen of er iets klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
_Anvil_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Je generaliseert best wel met een oude model S met al aardig versleten accu. denk dat je voor dat soort afstanden en snelheden beter een wat latere generatie en/of grotere accu had kunnen nemen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Sander schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:37:
[...]

Je generaliseert best wel met een oude model S met al aardig versleten accu. denk dat je voor dat soort afstanden en snelheden beter een wat latere generatie en/of grotere accu had kunnen nemen…
Dat ik beter een 100D had kunnen nemen snap ik, maar latere generatie? Ik weet dat de 2016 facelift het nodige veranderde, maar de overige verbeteringen tegen accudegradatie waren toch puur softwarematig?

Overigens zie ik ook bij nieuwere EV's geen betere scores als je 130km/h of harder gaat rijden.

Inmiddels heb ik de Tessie app geïnstalleerd, die kan ook accu degradatie berekeningen doen zag ik/ De eerste score was -8,7%, maar we zullen eens kijken over een paar weken. (mijn auto heeft 60d km gelopen en is van dec 2018)

Overigens begin ik steeds meer mn mindset aan te passen. Gisteren familiefeest op 160km afstand, op en neer wordt dan pittig met de mijne tenzij je heeeeeeeeeel rustig gaat rijden..

Vlakbij de bestemming nog 10 minuutjes aan de supercharger gehangen dus, om er vervolgens achter te komen dat ik net zo goed op de locatie zelf (bedrijfspand van mn neef) 10kW had kunnen laden, dus alsnog de auto helemaal vol gegooid.

En dan was ik ook nog met maar 81% vertrokken, volgende keer dus thuis gewoon bijladen tot bijna 100% vlak voor vertrek. Zo moeilijk is het allemaal niet, zoals velen al zeiden hier ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 01-09-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 22:29
Wat bedoel je met mindset aanpassen? Rijd al 6 jaar elektrisch, maar nog nooit m’n rijstijl ervoor aangepast. Houd wel van vlot rijden.

Volgens mij is de nieuwe M3 toch wel behoorlijk zuinig. Met mijn oude zat ik op 130 op zo’n 210wh/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
_Anvil_ schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:04:
[...]

Dat ik beter een 100D had kunnen nemen snap ik, maar latere generatie? Ik weet dat de 2016 facelift het nodige veranderde, maar de overige verbeteringen tegen accudegradatie waren toch puur softwarematig?

Overigens zie ik ook bij nieuwere EV's geen betere scores als je 130km/h of harder gaat rijden.

Inmiddels heb ik de Tessie app geïnstalleerd, die kan ook accu degradatie berekeningen doen zag ik/ De eerste score was -8,7%, maar we zullen eens kijken over een paar weken. (mijn auto heeft 60d km gelopen en is van dec 2018)

Overigens begin ik steeds meer mn mindset aan te passen. Gisteren familiefeest op 160km afstand, op en neer wordt dan pittig met de mijne tenzij je heeeeeeeeeel rustig gaat rijden..

Vlakbij de bestemming nog 10 minuutjes aan de supercharger gehangen dus, om er vervolgens achter te komen dat ik net zo goed op de locatie zelf (bedrijfspand van mn neef) 10kW had kunnen laden, dus alsnog de auto helemaal vol gegooid.

En dan was ik ook nog met maar 81% vertrokken, volgende keer dus thuis gewoon bijladen tot bijna 100% vlak voor vertrek. Zo moeilijk is het allemaal niet, zoals velen al zeiden hier ;)
320km gaat met een nieuwe S,3 en Y Long range prima op een accu ook met 130. Maar goed daar gaat de WLTP ook al richting of over de 600km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
STIMPPYYY schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:11:
Wat bedoel je met mindset aanpassen? Rijd al 6 jaar elektrisch, maar nog nooit m’n rijstijl ervoor aangepast. Houd wel van vlot rijden.

Volgens mij is de nieuwe M3 toch wel behoorlijk zuinig. Met mijn oude zat ik op 130 op zo’n 210wh/km.
Natuurlijk heb ook jij je mindset aangepast.
Het is inmiddels een tweede natuur geworden maar je houd wel degelijk rekening met je resterende range en wanneer je moet laden/weg moet.
Op de rit naar huis als je weet dat je krap zit pas je je snelheid aan om te voorkomen dat je persé naar een snellader moet bijvoorbeeld.

Niet aanpassen is anders onmogelijk of je staat daarmee elke dag aan een snellader. Je mindset niet aanpassen betekend dus ook niet thuis laden en ook niet op locatie laden en ook niet vol vertrekken. Dat zijn zaken die je met een ICE namelijk ook niet doet.
Dat het echter nu als vanzelfsprekend zo gaat betekend niet dat er geen aanpassingen geweest zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 01-09-2024 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
GeeMoney schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:28:
[...]

Het is inmiddels een tweede natuur geworden maar je houd wel degelijk rekening met je resterende range en wanneer je moet laden/weg moet.
Op de rit naar huis als je weet dat je krap zit pas je je snelheid aan om te voorkomen dat je persé naar een snellader moet bijvoorbeeld.

Niet aanpassen is anders onmogelijk of je staat daarmee elke dag aan een snellader. Je mindset niet aanpassen betekend dus ook niet thuis laden en ook niet op locatie laden en ook niet vol vertrekken. Dat zijn zaken die je met een ICE namelijk ook niet doet.
Dat het echter nu als vanzelfsprekend zo gaat betekend niet dat er geen aanpassingen geweest zijn.
Goed verwoord... en ik wil geen nieuwe model 3 of Y, wel een nieuwe S, maar die kan ik niet betalen. Het gratis superchargen maakte voor mij de businesscase *net* haalbaar #verborgenarmoede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

Eens, het thuis laden is het grote verschil.
Ik merk echter dat ik bij m’n vorige (2019 model 3 SR+) wel nadacht over welke ritjes ik de volgende dag had om hem soms ipv de standaard 80% naar 90% of 100% te laden in de nacht. Of dat ik even van tevoren op Google maps keek of ik op locatie kon laden. Bij m’n huidige (2024 model 3 LR AWD) is dat echt voorbij, met een range van minstens 500km en in deze zomerse omstandigheden 600km kom je gewoon niet meer in een situatie dat je onderweg of op locatie bij moet laden. Los van de zomervakantie rit zelf natuurlijk.
De auto heeft dus nu in de eerste 12k km dus alleen nog thuis geladen, op de vakantiereis na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 22:29
[...]

Nah, nooit gedaan. Sterker nog, die snelheid…
Komt wel doordat ik vrij vlot thuis een laadpaal heb kunnen installeren. Dus vanuit die gedachte heb je misschien wel gelijk ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Ik ben erg verbaasd over je range en verbruik.
@_Anvil_

Van de week range naar nominaal gezet en ik moet zeggen dat het aantal km dat afgeschreven wordt erg overeen komt met de gereden km's. En weer blij verrast!

Nu een accu van 41% en 181km over. Accu voor 82% opgeladen en toen gaf ie 354km aan. Mijn auto is vandaag precies 8 jaar oud en heeft 169k op de teller.

Heb ik dan een hele goede accu of rijd ik als een oud wijf? mn vriendin rijdt er ook in dus dat kan ook het 1 en ander verklaren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
pjot1 schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:07:
Ik ben erg verbaasd over je range en verbruik.
@_Anvil_

Van de week range naar nominaal gezet en ik moet zeggen dat het aantal km dat afgeschreven wordt erg overeen komt met de gereden km's. En weer blij verrast!

Nu een accu van 41% en 181km over. Accu voor 82% opgeladen en toen gaf ie 354km aan. Mijn auto is vandaag precies 8 jaar oud en heeft 169k op de teller.

Heb ik dan een hele goede accu of rijd ik als een oud wijf? mn vriendin rijdt er ook in dus dat kan ook het 1 en ander verklaren :+
Waar komen jouw cijfers vandaan? 181km@41% zou suggereren dat je met 100% nog 440km kunt rijden na 5 jaar, lijkt me science fiction, tenzij je max 80-90 km/h rijdt en dus niet op snelwegen komt.

Mijn rijstijl (zowel qua snel optrekken als Vmax) is vrij vlotjes inderdaad. Even wat data uit de Tessie app in de plaatjes. Deze heb ik pas geïnstalleerd, dus wellicht worden deze cijfers beter (accu degradatie werd geschat op 8,7%, maar die is nu aan het zakken, nu 8,5% een paar dagen verder) (km stand is 62K, bouwjaar 2018)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoPn2ZbkoQJoFgVPeYAMqOCgTMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yx77WlvSNaGTc7zSzlNN5VSX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXFZx-hbBata3DOcIdA12J7KtVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0k8GEiSDdFEkCgLK35uolSSj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPkg5cYUQpMAfg_GoDZw27tgt1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcppkUqIDCkevwqVqWBMSs6f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door _Anvil_ op 03-09-2024 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Tessie degradatie is een hele wilde schatting. Dan kan je beter scanmytesla gebruiken om de CaC waarde uit te lezen en deze te vergelijken met nieuw. Dan heb je 100% accuraat je degradatie.
Wat de nieuwe CaC waardes per accupack zijn, durf ik zo niet te zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik heb Tessie ook geïnstalleerd en die geeft inderdaad heel veel toffe statistieken, maar hallo, €17,50 per maand?! Dat is echt veel te veel geld. Ik houd het dan ook bij de 14 dagen proef. Zijn er alternatieven die goedkoper/gratis zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 07:29
Who Am I? schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:28:
€17,50 per maand?! Dat is echt veel te veel geld.
Met de API change van enige tijd geleden zijn meerdere Tesla apps duurder geworden of er gewoon mee gestopt. Ik kreeg de indruk van de devs dat bijna de hele app overnieuw moest worden gemaakt. Maar na enige tijd zou je toch hopen dat de prijzen weer een beetje normaal zouden worden.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:28
Teslamate is gratis, moet je wel zelf docker draaien ervoor (op een NAS bv):
https://github.com/teslam...b=readme-ov-file#features

[ Voor 22% gewijzigd door runob op 04-09-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
runob schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:35:
Teslamate is gratis, moet je wel zelf docker draaien ervoor (op een NAS bv):
https://github.com/teslam...b=readme-ov-file#features
Dat is interessant. Ik heb al een paar jaar niet meer met docker gewerkt en mijn nas staat eigenlijk alleen aan als ik hem nodig heb. Maar het is wel een leuk hobbyproject om mijn programmeerskills weer eens af te stoffen🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Radiodurans schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:34:
[...]

Met de API change van enige tijd geleden zijn meerdere Tesla apps duurder geworden of er gewoon mee gestopt. Ik kreeg de indruk van de devs dat bijna de hele app overnieuw moest worden gemaakt. Maar na enige tijd zou je toch hopen dat de prijzen weer een beetje normaal zouden worden.
De prijzen zijn niet omhoog gegaan omdat ze de app opnieuw moesten maken. De Tesla API kost ineens veel geld en dat moet betaald worden door de gebruikers.
Zie de onderste regel op deze pagina https://developer.tesla.c...arted/subscription-plans:
[...]
Price $0 / vehicle / month
Subscription duration Monthly, auto-renewing until canceled
Availability This subscription plan is temporary and will be replaced with different options in 2024.
[...]

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 04-09-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Kortom, als ik voor mijzelf als privé persoon een app maak die alleen ik gebruik, is het gratis. Zodra er significant meer requests per dag worden gedaan dan redelijkerwijs door 1 persoon gedaan kan worden, moet je gaan betalen. Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
_Anvil_ schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:15:
[...]

Waar komen jouw cijfers vandaan? 181km@41% zou suggereren dat je met 100% nog 440km kunt rijden na 5 jaar, lijkt me science fiction, tenzij je max 80-90 km/h rijdt en dus niet op snelwegen komt.

Mijn rijstijl (zowel qua snel optrekken als Vmax) is vrij vlotjes inderdaad. Even wat data uit de Tessie app in de plaatjes. Deze heb ik pas geïnstalleerd, dus wellicht worden deze cijfers beter (accu degradatie werd geschat op 8,7%, maar die is nu aan het zakken, nu 8,5% een paar dagen verder) (km stand is 62K, bouwjaar 2018)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik zal binnenkort ook eens kijken naar de tessie app.

Ik kan je alleen vertellen wat mijn bevindingen zijn omdat ik de auto ook pas kort heb. We rijden vaak korte stukken, max 30km en dan hoofdzakelijk stads en ring verkeer. Max 70/80/90 inderdaad. Ik denk persoonlijk dat daar dus ook het grote verschil in zit.

• _Anvil_
pjot1 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:47:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik zal binnenkort ook eens kijken naar de tessie app.

Ik kan je alleen vertellen wat mijn bevindingen zijn omdat ik de auto ook pas kort heb. We rijden vaak korte stukken, max 30km en dan hoofdzakelijk stads en ring verkeer. Max 70/80/90 inderdaad. Ik denk persoonlijk dat daar dus ook het grote verschil in zit.
Dat scheelt echt ontzettend veel, bij mij zijn de meeste kilometers op (vaak erg rustige) snelwegen.

De Tessie app is 2 weken gratis uit te proberen, daarna wordt het prijzig..

[ Voor 6% gewijzigd door _Anvil_ op 05-09-2024 09:31 ]

• Maurice-
Who Am I? schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:28:
Ik heb Tessie ook geïnstalleerd en die geeft inderdaad heel veel toffe statistieken, maar hallo, €17,50 per maand?! Dat is echt veel te veel geld. Ik houd het dan ook bij de 14 dagen proef. Zijn er alternatieven die goedkoper/gratis zijn?
Wel vreemd, met Google pay betaal ik nog steeds €5 per maand wat ik eigenlijk ook al te veel vind voor wat ik ermee doe. Passen ze het bij bestaande accounts niet aan?

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Maurice- schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:56:
[...]

Wel vreemd, met Google pay betaal ik nog steeds €5 per maand wat ik eigenlijk ook al te veel vind voor wat ik ermee doe. Passen ze het bij bestaande accounts niet aan?
Nee, alleen voor nieuwe, maar m.i. krijg je dan heel weinig nieuwe betalende klanten erbij :/

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:06
Heeft er iemand ervaring met het toevoegen van een 2e Tesla onder dezelfde account, waarbij de ene zakelijk is en de ander prive? Ik twijfel of ik dit onder dezelfde (werk)-account moet doen, i.v.m. afrekenen bij Superchargers, wat nu via m'n werkgever loopt. Kun je dit per auto instellen of gaat dit per account?

[ Voor 16% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 05-09-2024 14:10 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 66 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic