Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
rednas1980 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 06:39:
Gisteravond kwam ik thuis met 0% accu in mijn Tesla Model 3 Highland 2024. Sinds 5 uur zegt de app dat hij de auto niet meer kan bereiken. De auto is nu vergrendeld. Proberen hem te openen met de app of keycard werkt niet. Ik heb Tesla gebeld en ze vertelden me dat ik de 12v batterij moet opladen. Ze gaven me instructies om de voorkant van de auto te openen door het plastic deksel onderaan de bumper te verwijderen en de kabels aan te sluiten op een accu. Als ik de kabels op een externe accu aansluit, zie ik vonkjes. Ook heb ik de kabels gemeten en er zit een duidelijk signaal op. De motorkap springt echter niet open. Het is geen technische kwestie met de actuators want er komt gewoon geen pop geluid of iets uit de voorkant van de auto.

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb in een ander topic gelezen dat deze methode alleen werkt als de 12v accu helemaal leeg is. Als dit waar is, hoe kan ik dan de 12v helemaal leeg laten lopen als ik de auto niet kan openen.
Niet meteen aangesloten aan een stopcontact bij thuiskomst ?
Dat zou ik in ieder geval we altijd doen. In principe zal de airco nadraaien en dus nog wat stroom gebruiken.

Ik zou je vraag (ook) in het algemene 3/y topic zetten, daar komen meer bezoekers langs.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
rednas1980 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 06:39:
Gisteravond kwam ik thuis met 0% accu in mijn Tesla Model 3 Highland 2024. Sinds 5 uur zegt de app dat hij de auto niet meer kan bereiken. De auto is nu vergrendeld. Proberen hem te openen met de app of keycard werkt niet. Ik heb Tesla gebeld en ze vertelden me dat ik de 12v batterij moet opladen. Ze gaven me instructies om de voorkant van de auto te openen door het plastic deksel onderaan de bumper te verwijderen en de kabels aan te sluiten op een accu. Als ik de kabels op een externe accu aansluit, zie ik vonkjes. Ook heb ik de kabels gemeten en er zit een duidelijk signaal op. De motorkap springt echter niet open. Het is geen technische kwestie met de actuators want er komt gewoon geen pop geluid of iets uit de voorkant van de auto.

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb in een ander topic gelezen dat deze methode alleen werkt als de 12v accu helemaal leeg is. Als dit waar is, hoe kan ik dan de 12v helemaal leeg laten lopen als ik de auto niet kan openen.
Eerst dit:

https://www.tesla.com/own...58-906A-38C6647B5664.html

Dan dit:
https://www.tesla.com/own...23-8BE0-023D5438FFC6.html

Gevolgd door dit:
https://www.tesla.com/own...AB-977D-CD01C69464D0.html

En voortaan dus niet de auto tot 0% rijden of bij thuiskomst wel direct in de lader steken :X

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 25-06-2024 09:55 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Dat de motoren van je Model S Tesla ook gebruikt worden om de vleugels van SpaceX raketten te besturen.

Beste functie van de S :+

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
We gaan deze zomer voor het eerst met de Model S 75 D uit 2018 op vakantie.

We hebben hiervoor 4 jaar lang een LR Model 3 gereden en wat mij opvalt, is een verschil in navigeren en geplande restcapaciteit in de accu

Het is alweer enige tijd geleden, want de afgelopen jaren niet met de auto op vakantie geweest, maar volgens mij had de Model 3 altijd als doel om met 5-7% bij een snellader aan te komen.

Als ik nu navigeer met de S, rekent hij dit uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjgZhqGLErLCuufzExijshCIqN4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qPYbVFtWXuUqJCAWr8WlAA2Z.png?f=fotoalbum_large

Met 15% aankomen is toch helemaal niet handig?

Vooral omdat de laadcirve echt een heel stuk minder goed is dan de Model 3.
Snelheid zakt vrij snel in, maar van 0-20% haal ik sowieso snelheden boven de 100kW.

Is er een goede reden om bij 15% aan te komen bij de volgende lader? Of wordt het handmatig wat laders verderop selecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 10:41
Bij mij gaat hij ook niet lager dan 15% als ik een lange route plan. Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat de route niet anders toestaat dan tot 15% omdat je batterij anders leeg is voordat je bij de volgende supercharger bent.
Ik moet zeggen dat ik het wel een comfortabel idee vind dat de batterij niet onder de 10% komt. Zeker in het buitenland.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
@Tweak_ers Je kan dit met ABRP en onderweg prima optimaliseren. Wat ik meestal doe is tijdens het rijden een supercharger verder selecteren dan de navigatie voorstelt. Meestal kom je daar dan aan met 5% ipv 15% of 20%.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
Who Am I? schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:37:
Bij mij gaat hij ook niet lager dan 15% als ik een lange route plan. Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat de route niet anders toestaat dan tot 15% omdat je batterij anders leeg is voordat je bij de volgende supercharger bent.
Ik moet zeggen dat ik het wel een comfortabel idee vind dat de batterij niet onder de 10% komt. Zeker in het buitenland.
Ja met de 3 was dat prima te doen, maar mijn S zakt rond de 25% al in met de laad snelheid.
Dus liever wat langer doorrijden en dan tot 60- 70% laden. Dat duurt al lang zat.

Ik kan mij ook niet meer herinneren dat dit met de Model 3 ook zo was. Volgens mij niet namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 29-06-2024 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:04
Tweak_ers schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:03:
[...]

Ja met de 3 was dat prima te doen, maar mijn S zakt rond de 25% al in met de laad snelheid.
Dus liever wat langer doorrijden en dan tot 60- 70% laden. Dat duurt al lang zat.

Ik kan mij ook niet meer herinneren dat dit met de Model 3 ook zo was. Volgens mij niet namelijk.
Maak je niet druk. Zo'n planning is iedere keer anders. Ook in de auto weer anders. Als je nog te veel procenten over hebt dan stelt ie automatisch een volgende lader voor tijdens het rijden. Als je het zelf wilt regelen dan druk je op het icoontje om alle opladers te zien en druk je zelf op een andere oplader als bestemming. Niet te veel nadenken. Gewoon gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 20:38
Wat ik bij vakantieritten vooral merk dat je met een koffietje zo 45 minuten ergens hangt ipv 25. Met 20kwh extra schuift dat laadschema sowieso al flink in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

In mijn 2 ritten naar Duitsland heb ik de route wel 20x zien verspringen van lader. Door verkeer, een hogere snelheid ivm Duitsland, volle laadstations en wie weet wat nog meer.

Ik herinner me ergens een stuk richting NL dat hij om de 10 min switchten tussen ik dacht Apeldoorn en Enschede.

Ik heb toen besloten het los te laten tenzij ik perse ergens wilde eten of stoppen. Uitsluitend bij een kei harde wens voer ik een stop in.

De 2e rit Duitsland was dan ook veel fijner. Nergens meer op gelet en het ding maar lekker laten switchen. Uiteindelijk wel Vendenheim toegevoegd omdat je daar lekker kan shoppen.

Het is wat onwennig om te zien in het scherm want je route word zo nu en dan opnieuw berekend maar uiteindelijk had ik het zelf niet veel beter kunnen doen. Of ik had wellicht bij een volle laadplaats gestaan. (Slechter dus eigenlijk)

Ik heb nog wel wat ritten nodig om me er helemaal bij neer te leggen want als ITer geef je dit niet zo graag uit handen. Maar ik doe het wel nu.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19
Voor mensen die vandaag naar Amsterdam willen voor de Cybertruck. Hij staat vandaag nog in Den Haag tot een uur of drie.
Ze zeggen dat daar over gemaild is maar mannetje aan de balie had al meerdere mensen langs gehad die niets gehad hadden :')

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jip_86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4zf-30a_KHi9bd1HVGhYfhxYV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UucrzgKek48hXclPDT1YwRZp.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk maar een roadtrip van gemaakt en naar Den Haag doorgereden. Daar stond hij dan zonder hek of iets. Wat een bijzondere bak, bijna onecht, maar we konden hem toch echt aanraken. Heel bijzonder om even in het echt te zien. Ook de reactie van een paar andere gezien die de showroom instapten. Stuk voor stuk allemaal :D :o :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Ik heb 20.000 km gratis supercharging gekregen bij mijn Tesla. Om die te gebruiken moet je ook een betaalmiddel opgeven, waarschijnlijk om de eventuele idle fees te kunnen betalen.

Nou wil ik naast de credit card ook nog een laadpas toevoegen. Maar dan krijg ik deze waarschuwing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DT9B3zAafywdcos_pg3WKCKoDrE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MVcHej73SKwkDB0H0wi0jQbK.png?f=user_large

Weet iemand of als ik een laadpas toevoeg - naast een credit card - ik dan nog steeds gebruik kan maken van de gratis SuC credits?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

@stefxx waarom wacht je niet totdat die gratis supercharging op is? Zo'n laadpas heb je toch zo toegevoegd als het zover is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik heb een theoretische vraag. Stel, het accupakket van mijn S 75D uit 2018 gaat kapot en er wordt een nieuw accupakket onder gezet. Wordt er dan een pakket van 75kWh onder gezet met de batterijtechnologie uit 2018 of van 100kWh met batterijtechnologie uit 2024? Voor zover ik weet maken ze momenteel alleen nog 100kWh accupakketten voor de model S. Zou dit pakket dan softwarematig worden beperkt tot 75kWh of komt dan het volledige pakket van 100kWh beschikbaar?

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:07
Who Am I? schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:58:
Ik heb een theoretische vraag. Stel, het accupakket van mijn S 75D uit 2018 gaat kapot en er wordt een nieuw accupakket onder gezet. Wordt er dan een pakket van 75kWh onder gezet met de batterijtechnologie uit 2018 of van 100kWh met batterijtechnologie uit 2024? Voor zover ik weet maken ze momenteel alleen nog 100kWh accupakketten voor de model S. Zou dit pakket dan softwarematig worden beperkt tot 75kWh of komt dan het volledige pakket van 100kWh beschikbaar?
Onder garantie een gereviseerde met dezelfde state of health als de huidige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:14
Maurice- schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Onder garantie een gereviseerde met dezelfde state of health als de huidige.
Dus dan krijg je een kapotte er voor terug? Neem aan dat een gereviseerd pack niet dezelfde state-of-health heeft als een oude kapotte :+.

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 08-07-2024 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:07
STIMPPYYY schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:34:
[...]

Dus dan krijg je een kapotte er voor terug? Neem aan dat een gereviseerd pack niet dezelfde state-of-health heeft als een oude kapotte :+.
Een kapotte batterij heeft ineens geen capaciteit meer denk je? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
@Who Am I? Alle varianten die je noemt zijn mogelijk. Behalve dan dat je een 100 kWh pack krijgt dat niet gecapped is op 75 kWh. Het heeft vooral met voorraad te maken. Zo lang er gereviseerde 75 kWh packs zijn zal je die krijgen. Zijn die op dan krijg je een nieuwe 75 kWh pack. Zijn die ook op dan krijg je wellicht een (gereviseerd) 100 kWh pack maar die zal zeker gecapped zijn op 75 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Maurice- schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:51:
[...]

Een kapotte batterij heeft ineens geen capaciteit meer denk je? :+
Sorry, was een beetje flauwe reactie van mij 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:34
stefxx schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:38:
Ik heb 20.000 km gratis supercharging gekregen bij mijn Tesla. Om die te gebruiken moet je ook een betaalmiddel opgeven, waarschijnlijk om de eventuele idle fees te kunnen betalen.

Nou wil ik naast de credit card ook nog een laadpas toevoegen. Maar dan krijg ik deze waarschuwing:

[Afbeelding]

Weet iemand of als ik een laadpas toevoeg - naast een credit card - ik dan nog steeds gebruik kan maken van de gratis SuC credits?
Er worden maar een paar rare laadpassen geaccepteerd (travelcard en polestar charge?), dus gewoon een creditcard toevoegen en maandelijks declareren is het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Dank voor alle reacties. Ik had mij niet gerealiseerd dat je onder garantie een gereviseerde batterij zou krijgen. Stiekem hoopte ik dat de batterij binnen de garantietermijn kapot zou gaan en ik een splinternieuwe batterij zou krijgen, maar dat is dus niet het geval. Als hij buiten de garantie kapot gaat en je het dus zelf moet betalen, lijkt het mij dat je wel een nieuw pakket krijgt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Who Am I? schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:03:
Dank voor alle reacties. Ik had mij niet gerealiseerd dat je onder garantie een gereviseerde batterij zou krijgen. Stiekem hoopte ik dat de batterij binnen de garantietermijn kapot zou gaan en ik een splinternieuwe batterij zou krijgen, maar dat is dus niet het geval. Als hij buiten de garantie kapot gaat en je het dus zelf moet betalen, lijkt het mij dat je wel een nieuw pakket krijgt toch?
dat ligt eraan wat je kiest. Nieuwe batterij is veel duurder dan een gereviseerde batterij.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FfmnlTvZhPEDZlbhrxwTspy_GQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yr3TiVLq8f6mgw63IKtPpjxg.jpg?f=fotoalbum_large

Paar stalls minder in Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-08 03:08
speakers Tesla Y in deurstijlen niet hoorbaar?

Ik heb sinds kort en Y in m'n bezit (vorige model 3, 1ste generatie)
Ondanks ik 13 speakers heb, zijn de 2 in de deurstijl niet actief, zo lijkt het althans.
Type Y: Long Range 4WD. Kan het dat de speakers uitgeschakeld zijn of is het volume bij deze 2 zo laag?

By the Way... ik lees hier en daar negatieve reacties over de audiokwaliteit! Ik heb al heel wat Duitse wagens gehad met een degelijke audio installatie, maar Tesla steekt er volgens mij boven uit. Ben tot nog toe zeer tevreden. Uiteraard weer verbeterd tov. m'n model 3 uit 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
DannyDj schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 01:46:

Ondanks ik 13 speakers heb, zijn de 2 in de deurstijl niet actief, zo lijkt het althans.
Type Y: Long Range 4WD. Kan het dat de speakers uitgeschakeld zijn of is het volume bij deze 2 zo laag?

By the Way... ik lees hier en daar negatieve reacties over de audiokwaliteit! Ik heb al heel wat Duitse wagens gehad met een degelijke audio installatie, maar Tesla steekt er volgens mij boven uit. Ben tot nog toe zeer tevreden. Uiteraard weer verbeterd tov. m'n model 3 uit 2020.
Ik lees eigenlijk nooit negatieve reacties. Wellicht dat mensen in de M3 RWD iets teleurgesteld zijn omdat die als enige inderdaad geen premium audio heeft en dat verschil hoor je wel als van een M3 LR of MY komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:34
DannyDj schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 01:46:

Ben even kwijt hoe het precies genoemd wordt in Tesla settings, maar de deurstijl speakers worden geactiveerd met het "ruimtelijk geluid" dat je kunt instellen in de equalizer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
Er is zojuist een Tesla monteur langs geweest. De bestuurdersstoel kon niet meer goed rechtop komen. Na wat sjorren en trekken zonder resultaat heeft hij zijn laptop er bij gepakt en de stoel opnieuw gekalibreerd en nu doet alles het weer naar behoren! Kosten? €7,87😂🤣
Wat een geweldige service zeg. Dit was mijn eerste ervaring met de Tesla service, wat fantastisch dat ze gewoon aan huis komen! Geen halve dag vrij nemen om de auto naar een garage te moeten brengen en die dan twee dagen kwijt zijn, nee, binnen een half uurtje is het gewoon gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:20
Hopelijk gaat het goed met de bestuurder,

https://www.nu.nl/310004/...-van-vangrail-op-a12.html

Red Bull gebruikt? ;-)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vind het altijd zo typisch dat het het merk Tesla benoemd moet worden bij dit soort nieuws. Er staat nooit “Toyota belandt in de sloot” of “Renault reed van de weg”.
Zal het qua clicks beter doen dan zeker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ja helaas is dat een beetje jammer.
Ze doen alles voor de kliks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:22:
Vind het altijd zo typisch dat het het merk Tesla benoemd moet worden bij dit soort nieuws. Er staat nooit “Toyota belandt in de sloot” of “Renault reed van de weg”.
Valt mij ook altijd op. Geldt ook vaak voor BMW trouwens. Bij andere merken zie je dat nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:22:
Is wel vaker bij de dikke merken. Audi bijvoorbeeld ook. Kennelijk rijden we een dikke bak ;) Maar het is idd voor de kliks van Henk en Ingrid zodat de hun afgunst weer kunnen uiten in frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RaRo74 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:25:
Ja helaas is dat een beetje jammer.
Ze doen alles voor de kliks.
Bijna elke organisatie is wel gedreven op het behalen van inkomsten. Zelfs non-profit met ANBI status doet er “alles” aan om inkomsten te verhogen.

Enige wat je kan doen is er niet op klikken, het niet lezen en zeker niet gaan delen waardoor dit alleen maar beloond wordt. Verander de wereld met je portemonnee aandacht.

[ Voor 21% gewijzigd door Deveon op 19-07-2024 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Is er een manier om in een MS uit 2018 meer koele lucht naar de achterstoelen te blazen? Wij zitten er met dit warme weer redelijk koel bij voorin, maar uit de blower in de middenconsole komt maar een klein beetje koele lucht en onze kids van 8 maanden en 4 jaar zweten zich achterin een ongeluk... Dat is een van de weinige dingen die onze oude i10 beter deed🙈 Toen het gisteren 30C was kreeg de auto het zelfs voorin niet goed koel. Iemand met vergelijkbare ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
Who Am I? schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:48:
Is er een manier om in een MS uit 2018 meer koele lucht naar de achterstoelen te blazen? Wij zitten er met dit warme weer redelijk koel bij voorin, maar uit de blower in de middenconsole komt maar een klein beetje koele lucht en onze kids van 8 maanden en 4 jaar zweten zich achterin een ongeluk... Dat is een van de weinige dingen die onze oude i10 beter deed🙈 Toen het gisteren 30C was kreeg de auto het zelfs voorin niet goed koel. Iemand met vergelijkbare ervaring?
Heb zelf geen Model S. Maar een auto hoort het gewoon koel te krijgen met 30 graden buiten. Is het koudemiddel van de airco ooit aangevuld? Bij 6 jaar ouderdom waarschijnlijk niet. Dus ik zou even bij een aircospecialist langs gaan voor een controle en bijvulling.

In mijn Model 3 heb ik zonneschermen tegen het dak aan geplaatst. Scheelt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Met die zonneschermen houd je toch geen warmte buiten? Warmte zit immers al binnen. Wel direct zonlicht op je hoofd. Dat is inderdaad wel vrij irritant. Leuk zo’n glazendak, maar normaal dak is toch prettiger.

Mijn M3 had overigens nooit problemen om het met 40 graden goed koel te krijgen. Neem aan dat de S dit prima moet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
GekkeRipper schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:05:
[...]

Heb zelf geen Model S. Maar een auto hoort het gewoon koel te krijgen met 30 graden buiten. Is het koudemiddel van de airco ooit aangevuld? Bij 6 jaar ouderdom waarschijnlijk niet. Dus ik zou even bij een aircospecialist langs gaan voor een controle en bijvulling.

In mijn Model 3 heb ik zonneschermen tegen het dak aan geplaatst. Scheelt veel.
Ja, mijn idee ook. Voor morgen een afspraak bij de kwikfit gemaakt. Wilde het eigenlijk via Tesla doen na mijn eerdere goede ervaring, maar voor de airco moet ik naar een service center en daar hadden ze pas over 2-3 weken plek en dan moet ik een half uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
37 graden gezien onderweg naar zuid Frankrijk dit weekend. Zonder scherm, heb ik wel achterin ligge . Geen enkel last van zonlicht gehad, zelfde voor zoon op de achterbank en ook naar de zijramen toe geen last. Dak paar keer gevoeld en voelde zeker warm. Kan alleen niet aangeven of dat het binnen warmer maakt dan zonder glas. Zodra de avond kwam voelde je de temp snel dalen. Als 37 graden en 10 uur rijden geen grote problemen geeft geloof ik het wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
GekkeRipper schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:05:
[...]
[...]
@Who Am I? In het onderhoudsschema van Tesla staat bij de Model S inderdaad een aircoservice om de 3 jaar. Dus dat moet je met een 6-jaar oude MS gewoon even laten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
RichieB schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:50:
[...]

@Who Am I? In het onderhoudsschema van Tesla staat bij de Model S inderdaad een aircoservice om de 3 jaar. Dus dat moet je met een 6-jaar oude MS gewoon even laten nakijken.
Ik heb geen idee wat de vorige eigenaar heeft gedaan qua onderhoud. De buitenkant vond hij erg belangrijk, over de rest heb ik geen idee. Wij hebben hem iets meer dan een jaar nu. Vandaag dus een airco servicebeurt, ik ben benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door Who Am I? op 22-07-2024 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:26
STIMPPYYY schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:43:
Met die zonneschermen houd je toch geen warmte buiten? Warmte zit immers al binnen. Wel direct zonlicht op je hoofd. Dat is inderdaad wel vrij irritant. Leuk zo’n glazendak, maar normaal dak is toch prettiger.

Mijn M3 had overigens nooit problemen om het met 40 graden goed koel te krijgen. Neem aan dat de S dit prima moet kunnen.
Ga maar eens op het nepleer zitten als je auto de hele dag in de zon staat, je verbrandt je gewoon.
Met een zonnescherm voorkom je dat.

Voor de rest heb ik zelf nooit problemen met de zon, ik ben wel fan van dat panodak. Ik zie mezelf niet snel zo'n zonnescherm tegen het dak aanplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Hier ook geen problemen met zon binnen. Dat glazen dak is behoorlijk donker, dus zo veel zon komt er niet doorheen. Het jammere van donker glas is alleen dat het zo goed warmte van de zon absorbeert😅 Heb je een witte auto, wordt het alsnog af en toe >50C als hij in de volle zon geparkeerd staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:34
this schreef op maandag 22 juli 2024 @ 07:35:
[...]

Ga maar eens op het nepleer zitten als je auto de hele dag in de zon staat, je verbrandt je gewoon.
Met een zonnescherm voorkom je dat.

Voor de rest heb ik zelf nooit problemen met de zon, ik ben wel fan van dat panodak. Ik zie mezelf niet snel zo'n zonnescherm tegen het dak aanplakken.
Grappig hoeveel verschil er kan zijn, dat nepleer wordt wel warm, maar nou ook weer niet overdreven heet.
De auto kan rustig 65+ graden worden op een mooie asfaltvlakte/parkeerplaats, maar met even voorkoelen is dat echt geen issue.
Ik vind het panodak ook echt mooi, zou dat niet gauw ‘dichtplakken’!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Nou, in een 2019 SR+ kon ik vorig jaar met 15 minuten airco op max nog steeds niet zitten tegen de rugleuning. Die was echt gloeiend heet na een dag in de volle zon op een parkeerterrein in de föhn te hebben gestaan.

En dat overkomt me overigens elke zomer wel minstens 1 keer. Deze zomer nog niet gehad, maar komt vast ook vanzelf wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:26
Smobbo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:06:
[...]

Grappig hoeveel verschil er kan zijn, dat nepleer wordt wel warm, maar nou ook weer niet overdreven heet.
De auto kan rustig 65+ graden worden op een mooie asfaltvlakte/parkeerplaats, maar met even voorkoelen is dat echt geen issue.
Ik vind het panodak ook echt mooi, zou dat niet gauw ‘dichtplakken’!
Wit interieur dan? Want dat zwart interieur kan echt wel kokend heet worden. En 'even' voorkoelen is dan rap 15 minuten dat je die mag laten draaien.
Na enkele minuten heb je de zetels nog niet genoeg afgekoeld.
Vorig jaar heb ik die eens op 70 graden gezien. Dat krijgt de airco niet zomaar afgekoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door this op 23-07-2024 07:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Who Am I?
Who Am I? schreef op maandag 22 juli 2024 @ 05:55:
[...]

Ik heb geen idee wat de vorige eigenaar heeft gedaan qua onderhoud. De buitenkant vond hij erg belangrijk, over de rest heb ik geen idee. Wij hebben hem iets meer dan een jaar nu. Vandaag dus een airco servicebeurt, ik ben benieuwd!
Nadat de vloeistof was bijgevuld doet de airco het weer naar behoren👍 Kwikfit rekende €199 voor bijvullen en controle op lekken en compressor enzo. Dat is €60 meer dan op de website staat omdat de koelvloeistof bij Tesla's sinds een aantal jaren duurder zou zijn omdat ze een ander koelmiddel gebruiken. Ik heb uiteindelijk €30 extra betaald omdat de man achter de balie had gezegd dat het €30 extra zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
@Who Am I? Goed om te weten dat dit gewoon bij Kwikfit kan. Vorig jaar betaalde ik hier bij Tesla €346 voor (Model S75D 2018).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:06
Who Am I? schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:16:
Er is zojuist een Tesla monteur langs geweest. De bestuurdersstoel kon niet meer goed rechtop komen. Na wat sjorren en trekken zonder resultaat heeft hij zijn laptop er bij gepakt en de stoel opnieuw gekalibreerd en nu doet alles het weer naar behoren! Kosten? €7,87😂🤣
Wat een geweldige service zeg. Dit was mijn eerste ervaring met de Tesla service, wat fantastisch dat ze gewoon aan huis komen! Geen halve dag vrij nemen om de auto naar een garage te moeten brengen en die dan twee dagen kwijt zijn, nee, binnen een half uurtje is het gewoon gefixt!
Ik kan je vertellen, het is niet altijd zo leuk. Net opgehaald bij de dealer omdat de achterklep niet goed uitgelijnd is, flacon het niet meer deed en windruis bij bestuurderskant.
Achterklep niet opgelost, want afstellen moet door een schadeherstelbedrijf gebeuren? Doordat die schuin dicht slaap zit er ook lakschade en willen ze het niet doen??.
Claxon vervangen, maar niet binnen garantie want er zat water in. Scheurtje in aerocover zou de oorzaak zijn.
Raam afgesteld, probleem verholpen.
Kosten, 322 euries 🥲.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:44
Sinds donderdag in het bezit van mijn model S 75D van dec 2018 en ik heb een (namens mijn zoons) zeer belangrijke vraag:

Hoe download ik games?

Eerst was de install knop greyed out, maar na een softeware update van de auto (heel apart, heb mn auto een uur niet kunnen gebruiken, echt ff wennen als eV n00b) werkte hij wel..

Echter nu blijven de 2 games die ik koos hangen op "download in behandeling" , ook aan de wifi...

hoe werkt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:23
_Anvil_ schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:36:
Sinds donderdag in het bezit van mijn model S 75D van dec 2018 en ik heb een (namens mijn zoons) zeer belangrijke vraag:

Hoe download ik games?

Eerst was de install knop greyed out, maar na een softeware update van de auto (heel apart, heb mn auto een uur niet kunnen gebruiken, echt ff wennen als eV n00b) werkte hij wel..

Echter nu blijven de 2 games die ik koos hangen op "download in behandeling" , ook aan de wifi...

hoe werkt dit?
Zou kunnen zijn dat je auto te weinig bereik heeft op dat wifi punt, probeer het eens met een mobiele hotspot bijvoorbeeld.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hoe kijken we hier tegen de laatste FSD updates aan? Versie 12.5.x gaat nu rond in de VS, en ik moet zeggen dat de sprongen toch wel echt aanzienlijk lijken te worden.

Ik heb de berichten gevolgd over optimalisatie in voor Tesla bekende gebieden, maar dan nog... Zelfstandig uit een niet geasfalteerde parkeerplaats rijden? :| Ik had verwacht dat dit nog wel wat langer zou duren.
Het lijkt er toch wel op dat hun AI modellen nu echt serieus vorm beginnen te krijgen.
In principe rijdt de auto hier waarschijnlijk vrolijk achter z'n voorganger aan, maar zelfs dat doet ie dan ook zonder twijfelen. En zelfs anticiperen gaat erg goed met verkeer uit alle richtingen.

[ Voor 14% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-07-2024 15:49 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:47

Sjod

Ik ben goed luisterend

Dit is inderdaad indrukwekkend. Nu nog fietsers erbij 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:02
Ook leuk

Model s klokje rond

[ Voor 29% gewijzigd door SpikeHome op 29-07-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Sjod schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:24:
Dit is inderdaad indrukwekkend. Nu nog fietsers erbij 😀
Dit inderdaad. In Leiden hebben we een weg rond de singels, twee-richtingsverkeer met links en rechts een fiets suggestiestrook, waarbij de auto's ongeveer 1,5 auto breed de ruimte hebben. Ik ben heel benieuwd wat de AI hier mee zou doen. Met EAP gaat hij gewoon in het midden tussen de fietsstroken in rijden... Oh, en ook nog eens max 30 en veel blinde scherpe bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:49
@Sjod, @Who Am I?, fietsers komen ook voor in AI Driver zijn filmpjes. Net als wandelaars, overstekende dieren, wegwerkzaamheden,verkeersongevallen etc.

Ik verwacht daar geen mega issue gezien de manier waarop er getraind wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:17
Caelorum schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:44:
Nou, in een 2019 SR+ kon ik vorig jaar met 15 minuten airco op max nog steeds niet zitten tegen de rugleuning. Die was echt gloeiend heet na een dag in de volle zon op een parkeerterrein in de föhn te hebben gestaan.

En dat overkomt me overigens elke zomer wel minstens 1 keer. Deze zomer nog niet gehad, maar komt vast ook vanzelf wel weer.
Je ZOU zomaar een klassiek schermpje over de voorruit kunnen leggen als je 'm de hele dag in de zon laat staan...
Voor dat doel deden wij in 1973 ook het dak van onze eend altijd dicht als we bij het strand parkeerden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 20:38
Iemand hier ervaring mee? Krijg offerte van 1500 incl BTW voor dit onderhoud van HV batterij. Kan geen reviews vinden van onderhoud?

https://electrify.eu/batterij-onderhoud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
pimk schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

Je ZOU zomaar een klassiek schermpje over de voorruit kunnen leggen als je 'm de hele dag in de zon laat staan...
Voor dat doel deden wij in 1973 ook het dak van onze eend altijd dicht als we bij het strand parkeerden...
Armoede! Maar even zonder gekkigheid, voor die ene keer in de 5 jaar ga ik niet zo'n scherm aanschaffen of in de auto leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
rover12345 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:56:
Iemand hier ervaring mee? Krijg offerte van 1500 incl BTW voor dit onderhoud van HV batterij. Kan geen reviews vinden van onderhoud?

Ik snap niet waarom je het nodig zou hebben. Het zou me verbazen als je ook maar 1 iemand kan vinden in 1 van de Tesla topics hier die het heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Lijkt mij een manier om inkomsten te genereren voor garages die door de opkomst van elektrisch rijden minder mechanisch onderhoud kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:19

Lijkt me een dienst voor voornamelijk de model S van 2013 tot 2016. Hierbij komt namelijk de airco afvoer boven het accupakket uit. Enkel deze modellen hebben dat(volgens mij). Ook lijken de oudere modellen het vaakst last te hebben van vocht en corrosie. Met name het plaatje waar de “main fuse” onder ligt, kan erg veel roest/corrosie verzamelen.

Lijkt me, gezien de kosten voor een nieuwe accu, bij een oudere model S geen gekke investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Kwam ik vandaag tegen........en het gaat schijnbaar niet om diefstal.
Waarom?

Oude velgen verkocht en nieuwe nog niet binnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAoqDv-RTKJb1-5IOgov8WiLp80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yc1BMkdWq8bSEnILkAgcmNTm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-09 16:14
RaRo74 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:12:
Waarom?

[Afbeelding]
Lange vakantie en bang dat sentry mode batterij leeg trekt 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

RaRo74 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:12:
Waarom?

[Afbeelding]
Vraag dat aan de persoon die zegt dat het niet om diefstal gaat :P

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Domih schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

Vraag dat aan de persoon die zegt dat het niet om diefstal gaat :P
Het briefje op de auto kan niet praten :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:10
RaRo74 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:29:
[...]

Het briefje op de auto kan niet praten :*)
Wel slim van die dief om een briefje onder de ruitenwisser te doen. Dan wordt er pas na terugkomst van de eigenaar melding gedaan bij de politie 🥸

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:06
Velgen naar de spuiter? Dan ben je ze een paar dagen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Hallo allemaal,

Sinds vorige week een 2018 S 75D via Leaseplan/Ayens occasion private lease met 60d km op de teller, erg blij mee, maar inmiddels toch een ritje issues/vragen:

- Ik heb alleen gewone cruise control, geen adaptive? (van alles al geprobeerd, ook de hendel 2 keer naar je toe trekken etc.) auto heeft autopilot 2.5, ik heb geen premium abbo.
- mijn granny charger(Tesla mobile connector) kabel werkt niet, rood flikkerend lampje en melding "controleer laadapparatuur", geprobeerd op meerdere locaties, stekker ook omgedraaid etc. Mennekes kabel en laden via Superchargers werkt prima.
- telefoons geven geen geluid meer door (lekker handig met Flitsmeister etc, not) , alleen bij oproepen gaat het geluid nog over de speaker. Bij aflevering werkte dit wel, wellicht is het vanwege de 2024.20.9 update die er later op kwam?
- ik kan geen games downloaden. De knop was eerst niet beschikbaar, maar na bovenstaande 20.9 update wel. Nu hangen ze permanent op "download wordt voorbereid" geprobeerd bij meerdere wifi verbindingen.
- De achterlicht units hebben groene mos aanslag aan de binnenkant, wellicht proberen dit probleem bij de leasemij te leggen? Is er een makkelijke fix voor?
- lukt me niet om de auto te openen onder de sleutel in te drukken, automatisch op slot als ik weg loop werkt wel.

Alvast bedankt voor de feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_Anvil_ schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:00:
Hallo allemaal,

Sinds vorige week een 2018 S 75D via Leaseplan/Ayens occasion private lease met 60d km op de teller, erg blij mee, maar inmiddels toch een ritje issues/vragen:

- Ik heb alleen gewone cruise control, geen adaptive? (van alles al geprobeerd, ook de hendel 2 keer naar je toe trekken etc.) auto heeft autopilot 2.5, ik heb geen premium abbo.

Je moet de BETA van AutoPilot aanzetten in je instellingen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Hallo allemaal,

- mijn granny charger(Tesla mobile connector) kabel werkt niet, rood flikkerend lampje en melding "controleer laadapparatuur", geprobeerd op meerdere locaties, stekker ook omgedraaid etc. Mennekes kabel en laden via Superchargers werkt prima.
- telefoons geven geen geluid meer door (lekker handig met Flitsmeister etc, not) , alleen bij oproepen gaat het geluid nog over de speaker. Bij aflevering werkte dit wel, wellicht is het vanwege de 2024.20.9 update die er later op kwam?
- ik kan geen games downloaden. De knop was eerst niet beschikbaar, maar na bovenstaande 20.9 update wel. Nu hangen ze permanent op "download wordt voorbereid" geprobeerd bij meerdere wifi verbindingen.
- De achterlicht units hebben groene mos aanslag aan de binnenkant, wellicht proberen dit probleem bij de leasemij te leggen? Is er een makkelijke fix voor?
- lukt me niet om de auto te openen onder de sleutel in te drukken, automatisch op slot als ik weg loop werkt wel.

2x drukken op het midden van de sleutel om te openen.
Voor de games, probeer een keer de taal aan te passen, dan gaat de cache leeg en kan je het opnieuw proberen

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Domih schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:51:
[...]

2x drukken op het midden van de sleutel om te openen.
Voor de games, probeer een keer de taal aan te passen, dan gaat de cache leeg en kan je het opnieuw proberen
De taal van het hele MCU apparaat bedoel je?

En ik snap dat je de auto met de sleutel openmaakt, maar het moet zonder kunnen toch? Volgens de handleiding wel.

[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 06-08-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27

PEPPI

Informatiemanager

_Anvil_ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:00:
[...]

En ik snap dat je de auto met de sleutel openmaakt, maar het moet zonder kunnen toch? Volgens de handleiding wel.
Als de batterij van de sleutel bijna leeg is, dan wil hij bij mij ook wel eens enkel met het indrukken opengaan.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Een van onze twee sleutels is door de vorige eigenaar helemaal lamgeklikt. Die moet je echt goed indrukken om de auto te openen. En als je wegloopt wil nog wel eens random de kofferbak of laadklep open gaan. Die sleutel is dus ook echt enkel reserve sleutel. En €175 voor een nieuwe vinden we weer wat te veel van het goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Vraag je over premium connectivity.

Als je dit niet afneemt, maar gebruik maakt van je eigen data via een hotspot, kan je dan alsnog gebruik maken van alle opties die je normaal hebt in premium connectivity?

Dus bevat premium connectivity alleen het dataplan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Nee. De precieze tabel staat op de website. Daar staat ook aangegeven of die functie werkt via een hotspot of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:14
Ik weet niet of iemand deze al heeft gezien, te pijnlijk voor woorden gewoon: YouTube: WhistlinDiesel Cybertruck Durability Test #1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:00
turkeyhakan schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:55:
Ik weet niet of iemand deze al heeft gezien, te pijnlijk voor woorden gewoon:
Waarom te pijnlijk voor woorden? Gewoon lekker linkdumpen om interessant proberen te doen?

Vanaf de levering van de F150, was deze al kapot, door van de truck te rijden.
En de F150 geraakt niet eens op de cylinders. Welke geen probleem was voor de cybertruck.
Zonder deze test, had de cybertruck ook nooit een probleem gehad met zijn achterbumper (want anderhalve meter hoog vallen, vol op de beton...).
De heling is ook weer een probleem voor de F150.. En daaruit volgend, airtime bijvoorbeeld halen met je wagen. Vertel me 1 reden wanneer dat in real life 'normaal' gebeurd. De Cybertruck kon 3x verder, en reed daarna nog gewoon verder.

Enige pijnlijke is het verwijderen van de strips boven de ramen.

Dit is geen eerlijke / alledaagse test. Al beweren ze dat wel.
intended to simulate real life scenarios of actual cybertruck buyers
.
Enkel youtubers gebruiken hun wagens zo. Want hoe meer ze kunnen trashen, hoe meer views. En jij doet lekker mee aan het creëren van sensatie, welke helemaal geen sensatie is.

Of is volgend filmpje te pijnlijk voor woorden voor Mercedes, en hebben die nog een grotere bouwkwaliteit probleem dan Tesla?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03

Damian

Insane Obtrusion

turkeyhakan schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:55:
Ik weet niet of iemand deze al heeft gezien, te pijnlijk voor woorden gewoon: YouTube: WhistlinDiesel Cybertruck Durability Test #1
Wat is er pijnlijk?

Dat de achterkant afbreekt nadat de auto er 2 keer vol op terecht is gekomen met zijn volledige gewicht? Niet heel bijzonder.

Dat wat er verder stuk gaat na al het misbruik dat die auto te verduren krijgt? Ik vind dat ie het nog best lang volhoud...

Ik denk dat je wellicht WhistlinDiesel niet helemaal kent, maar ik stel voor dat je eerst wat andere filmpjes kijkt van hem ;) Hij maakt filmpjes om personen zoals jij te triggeren ;) Gewoon lekker naar kijken en niet te serieus nemen...

[ Voor 17% gewijzigd door Damian op 07-08-2024 20:20 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 14:55
Devian schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:21:
[...]

Ik haak ook even aan...ben hier ook nieuwsgierig naar, en vooral hoe het werkt om een speedgate te openen met een remote met 2 knoppen erop, 1 voor als je naar binnen wilt...en een andere voor als je naar buiten wilt...
Ik heb hem gisteren laten inbouwen, werkt perfect so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:30
easy-cloud schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:56:
[...]

Ik heb hem gisteren laten inbouwen, werkt perfect so far!
Kun je wat meer details geven? Had je ook een speedgate die je moest bedienen met 2 knoppen? (1 knop om van buiten naar binnen te rijden, en een andere knop om van binnen naar buiten te rijden).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:17
Nohead schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:00:
Vraag je over premium connectivity.

Als je dit niet afneemt, maar gebruik maakt van je eigen data via een hotspot, kan je dan alsnog gebruik maken van alle opties die je normaal hebt in premium connectivity?

Dus bevat premium connectivity alleen het dataplan?
Nope

Je mist o.a. maps weergave (dus foto's ipv wit/grijs), traffic weergave (gele en rode lijntjes langs de wegen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Nu online

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Het valt me de laatste weken op dat er op diverse fora over elektrisch rijden er een nieuw argument is om je af te zetten tegen Tesla. Dat argument is die vermaledijde Elon Musk. Ik vind dit een lastige al lijkt het me ook lastig om bij je aankopen altijd rekening te houden met de CEO/ missie van het bedrijf welke dat product produceert. Denk aan Shell, moederbedrijf facebook, bedrijven met Israëlische roots, bedrijven met hun wortels in dictatoriale landen ( China, Rusland), etc, etc………

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Er zijn zeker wel concrete redenen waarom sommige mensen geen auto meer willen van Tesla.
Elon Musk is bijv. niet heel populair in de lgbtq+ gemeenschap door verhalen als deze: https://www.nbcnews.com/t...lson-interview-rcna163665
En zo zijn er legio voorbeelden van communities die geen cent meer aan Elon Musk willen overdragen.

Ik kan er wel begrip voor hebben. Het is voor mij zeker ook echt een negatief punt voor de beslissing welke auto te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:49
peerke 1960 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:32:
Het valt me de laatste weken op dat er op diverse fora over elektrisch rijden er een nieuw argument is om je af te zetten tegen Tesla. Dat argument is die vermaledijde Elon Musk. Ik vind dit een lastige al lijkt het me ook lastig om bij je aankopen altijd rekening te houden met de CEO/ missie van het bedrijf welke dat product produceert. Denk aan Shell, moederbedrijf facebook, bedrijven met Israëlische roots, bedrijven met hun wortels in dictatoriale landen ( China, Rusland), etc, etc………
Tja. Elon is niet per definitie Tesla en andersom. Volgens mij is het, net als bij veel nieuws berichten, weer een hetze. Bijvoorbeeld; Als er een reguliere auto in de fik staat lees je “auto”, indien het EV of beter nog een Tesla betreft staat het met naam en toenaam benoemd. Over de comments maar niet te beginnen _O- !

Als we overal rekening mee moeten houden wordt het knap lastig nog iets te kopen of te gebruiken :O !

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Nu online

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Caelorum schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:37:
Er zijn zeker wel concrete redenen waarom sommige mensen geen auto meer willen van Tesla.
Elon Musk is bijv. niet heel populair in de lgbtq+ gemeenschap door verhalen als deze: https://www.nbcnews.com/t...lson-interview-rcna163665
En zo zijn er legio voorbeelden van communities die geen cent meer aan Elon Musk willen overdragen.

Ik kan er wel begrip voor hebben. Het is voor mij zeker ook echt een negatief punt voor de beslissing welke auto te kopen.
Ik heb Musk al heel lang een rare kwast gevonden, wel geniaal overigens. Voor mij is het breekpunt zijn liefde voor de extreem rechtse fractie voor de republikeinen. Mogelijk overweeg ik niet meer gebruik te maken van de Suc’s, al kun je Tesla niet direct gelijkschakelen met Musk……. Ik overdenk het even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:30
peerke 1960 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:59:
[...]

Ik heb Musk al heel lang een rare kwast gevonden, wel geniaal overigens. Voor mij is het breekpunt zijn liefde voor de extreem rechtse fractie voor de republikeinen. Mogelijk overweeg ik niet meer gebruik te maken van de Suc’s, al kun je Tesla niet direct gelijkschakelen met Musk……. Ik overdenk het even.
Of hij is geniaal...De democraten hoeven niet overgehaald worden de aarde te redden..maar de andere kant? Hoorde ik nu dat Trump opeens pro-ev is?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:07

knakworst

Get more sats!

Hallo allemaal,

cruise-control: wat staat er bij bediening -> auto-pilot :?
Die Tesla laadkabel is heel kritisch met aarde is mijn ervaring. Ik zou zeggen, blijven proberen op verschillende stopcontacten.
Games: al een herstart geprobeerd? Op stuurwiel beide knoppen 5 seconden indrukken.
Die mos aanslag is gewoon standaard helaas, ik zou er niets aan doen.
sleutel: Dat staat wellicht zo ingesteld in je opties, radiografisch uit, zit volgens mij in zelfde menu als pin to drive :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Devian schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

Of hij is geniaal...De democraten hoeven niet overgehaald worden de aarde te redden..maar de andere kant? Hoorde ik nu dat Trump opeens pro-ev is?
https://www.theguardian.c...ectric-vehicles-elon-musk

“I’m for electric cars, I have to be because Elon endorsed me very strongly,” Trump, the Republican nominee for US president, told supporters at a rally in Atlanta, Georgia, on Saturday.

The transactional nature of this relationship with Musk was made clear by the former president and convicted business fraudster, however. “So I have no choice,” said Trump, who then went on to say that electric vehicles were suitable for a “small slice” of the population and that “you want every type of car imaginable” to be available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
knakworst schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:29:
[...]

cruise-control: wat staat er bij bediening -> auto-pilot :?
Die Tesla laadkabel is heel kritisch met aarde is mijn ervaring. Ik zou zeggen, blijven proberen op verschillende stopcontacten.
Games: al een herstart geprobeerd? Op stuurwiel beide knoppen 5 seconden indrukken.
Die mos aanslag is gewoon standaard helaas, ik zou er niets aan doen.
sleutel: Dat staat wellicht zo ingesteld in je opties, radiografisch uit, zit volgens mij in zelfde menu als pin to drive :?
Hey,

Inmiddels staan de games er op, leek er op dat het aanpassen van de taal (Wat ook een MCU reboot triggered) de oplossing was (dank aan de Tweaker die dat al eerder voorstelde in dit topic!)

De Tesla monteur die gisteren mn CCS upgrade kwam inbouwen snapte ook niet waarom ik alleen "domme" cruise control had. Hij dacht dat het bij een pakket zat dat wellicht gewhiped is toen de auto terug kwam bij de leasemij. In mijn upgrade menu's zie ik alleen dat ik premium connectivity (onbeperkt/lifelong?) heb en het gratis superchargen uiteraard.

Maar niets aan de mos aanslag doen? Why? Het ziet er niet uit en het is ook gewoon onacceptabel om een wagen van pas 5 jaar oud zo te leveren aan een klant. De monteur gaf aan dat het rechter achterlicht sowieso al vocht aan de binnenkant had en binnenkort aan vervanging toe was. Zijn tip was de hogedrukspuit gebruiken om onder de randjes met mos te komen. Op het Tesla forum schreef iemand dat hij het met een schoonmaakdoekje en sate prikker doet, tussen het randje proppen en het mos zo wegvegen elke 5 weken. Mooi man, zo'n Amerikaanse premium slee van 100k 8)7

Ben wel heel blij met mn CCs adapter upgrade, je bent anders onderweg zo ontzettend beperkt in je snel laad opties. Gisteravond de 1e keer aan een 250kW (Tesla gen3?) paal geladen, hij schoot direct naar de 119kW viel me op. Vraag me af of het rapper gaat, ondanks het feit dat de 150kW max cap natuurlijk niet veranderd is.

De handgrepen komen nu wel automatisch naar buiten als ik langs de auto loop met de key fob in mn zak, wellicht vanwege de 2 updates die ik gisteren heb geinstalleerd...

[ Voor 4% gewijzigd door _Anvil_ op 13-08-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

_Anvil_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:40:
[...]

Hey,

Inmiddels staan de games er op, leek er op dat het aanpassen van de taal (Wat ook een MCU reboot triggered) de oplossing was (dank aan de Tweaker die dat al eerder voorstelde in dit topic!)

De Tesla monteur die gisteren mn CCS upgrade kwam inbouwen snapte ook niet waarom ik alleen "domme" cruise control had. Hij dacht dat het bij een pakket zat dat wellicht gewhiped is toen de auto terug kwam bij de leasemij. In mijn upgrade menu's zie ik alleen dat ik premium connectivity (onbeperkt/lifelong?) heb en het gratis superchargen uiteraard.

Maar niets aan de mos aanslag doen? Why? Het ziet er niet uit en het is ook gewoon onacceptabel om een wagen van pas 5 jaar oud zo te leveren aan een klant. De monteur gaf aan dat het rechter achterlicht sowieso al vocht aan de binnenkant had en binnenkort aan vervanging toe was. Zijn tip was de hogedrukspuit gebruiken om onder de randjes met mos te komen. Op het Tesla forum schreef iemand dat hij het met een schoonmaakdoekje en sate prikker doet, tussen het randje proppen en het mos zo wegvegen elke 5 weken. Mooi man, zo'n Amerikaanse premium slee van 100k 8)7

Ben wel heel blij met mn CCs adapter upgrade, je bent anders onderweg zo ontzettend beperkt in je snel laad opties. Gisteravond de 1e keer aan een 250kW (Tesla gen3?) paal geladen, hij schoot direct naar de 119kW viel me op. Vraag me af of het rapper gaat, ondanks het feit dat de 150kW max cap natuurlijk niet veranderd is.

De handgrepen komen nu wel automatisch naar buiten als ik langs de auto loop met de key fob in mn zak, wellicht vanwege de 2 updates die ik gisteren heb geinstalleerd...
Bijzonder dat er gratis superchargen nog op zit. Ik dacht dat alleen nog bij de 1e gebruiker zat.

Die 119kw is rond het maximum. Als je vanaf een procentje of 10% inplugt en de accu is warm, kun je rond de 29% op 126 zitten ofzo.

Die FSD wordt er in de nieuwe versies trouwens niet beter op. Nu had ik gister weer "slecht weer gedetecteerd" iedere 30 seconden. Ik kan je vertellen, er was geen wolk te zien..

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 13-08-2024 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
knakworst schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:55:
[...]

Bijzonder dat er gratis superchargen nog op zit. Ik dacht dat alleen nog bij de 1e gebruiker zat.
Private occasion lease, die eigenaar blijft hetzelfde :P

[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 13-08-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

_Anvil_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:05:
[...]

Private occasion lease, die eigenaar blijft hetzelfde :P
Hmm ja dat is handig dan. Ik zou alleen bij superchargers laden dan. Doe ik ook, voor de batterij heeft dat nauwelijks impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
knakworst schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:08:
[...]

Hmm ja dat is handig dan. Ik zou alleen bij superchargers laden dan. Doe ik ook, voor de batterij heeft dat nauwelijks impact.
Klopt, daar is mijn hele businesscase ook op gebaseerd, samen met de scherpe leaseprijs.. kopen durfde ik echt niet met al die rampverhalen over koplampen van 1500 euro etc.

Hier een foto van de flora in mn achterlichten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHxwCoi77rD4AAi0LJes-u_vfjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sxch1F0Xh9hH9tGvg6rXGsWj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door _Anvil_ op 13-08-2024 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

_Anvil_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:26:
[...]

Klopt, daar is mijn hele businesscase ook op gebaseerd, samen met de scherpe leaseprijs.. kopen durfde ik echt niet met al die rampverhalen over koplampen van 1500 euro etc.

Hier een foto van de flora in mn achterlichten:

[Afbeelding]
Je zou hogedrukspuit op de juiste plek kunnen proberen.

https://teslamotorsclub.c...hterlichten.176025/page-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Als leaserijder heb ik sinds kort de oplaadstatistieken in de Tesla app beschikbaar. Leuke optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 23:22
stormfly schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:56:
Als leaserijder heb ik sinds kort de oplaadstatistieken in de Tesla app beschikbaar. Leuke optie :)
Ik word binnenkort ook een leaserijder. Wat kun je precies aan oplaadstatistieken zien in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:14
stormfly schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:56:
Ik zie het! Gaaf, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Devian schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

Volgens mij heeft hij meer moeite met de verplichtingen vanuit de overheid dan dat het meteen slecht is. Je kan best het ev mandaat schrappen en blijven sturen richting EV's bijvoorbeeld.

Zo zie ik EV's in ieder geval ook als derde optie naast benzine/diesel die vanzelf wel blijft groeien met de juiste maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
LostInNight schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:10:
[...]

Ik word binnenkort ook een leaserijder. Wat kun je precies aan oplaadstatistieken zien in de app?
Die statistieken die waren voorheen voorbehouden aan privé rijders meen ik. Wat je kunt zien is aantal kWh en prijzen en waar je het meeste oplaadt, op basis van je navigatie favorieten. Ziet er gewoon gelikt uit, de jaarcijfers boeien mij het meest. Zo gaat er gemiddeld 4000kwh op jaarbasis in mijn M3 SR+
Pagina: 1 ... 55 ... 66 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic