Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 19:23
Gisteren besloten om te stoppen met Openbank.
Heb jaren lang een betaal en spaarrekening gehad. Betaal rekening meer als test en goedkoop alternatief voor de NL banken.
Ook gebruik kunnen maken van de Welkom rekening, maar kreeg vorig jaar vragen over de herkomst van mijn spaargeld. Nadat ik bewijzen heb aangeleverd, vroeg deze bank vervolgens ook nog om een kopie van mijn recente belastingaangifte te delen. Dat gaat mij te ver omdat daar, naast spaargeld, ook andere info op staat.
Vervolgens een blokkade op de betaalrekening gekregen.

Wellicht staan ze in hun recht, maar ik ga niet veel meer gegevens delen dan noodzakelijk is.
Daarom gisteren alles laten terugboeken naar mijn tegenrekening en gevraagd de rekeningen opheffen.
Heb inmiddels (na wat heen en weer gemail) een spaarrekening kunnen openen bij Consorsbank, 3,75% voor 5 mnd en dan zien we wel verder. De betaalrekening van Openbank gebruikte ik de laatste tijd toch al niet meer.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Docslik schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:46:
[...]

Hier ook nog niet; ik kan in de actie ook niet meer terugvinden per wanneer het gestort zou worden. Ben benieuwd wanneer ze gaan storten.
Even terugkomen op mezelf; de welkomstbonus is vorige week binnen gekomen! Het verwaarde mij dat het op de betaalrekening kwam en niet op de spaarrekening. Ik sloot een spaarrekening via de actie af, maar kreeg daar de betaalrekening bij - hier was ik wel van op de hoogte, maar even over het hoofd gezien w.b.t. de bonusstorting.

Sofar so good voor Openbank. Prima app, maandelijkse rente stortingen gaan goed en het contact wat ik met ze heb gehad tijdens het openen ging ook snel en effectief. Wel even goed je spullentjes/inlogcodes bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:49
gertvdijk schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:13:
Weet niet of het al voorbij is gekomen hier, maar er is een verbeterde procedure inmiddels voor het vernieuwen van je nieuwe identiteitskaart/paspoort. Veel gemakkelijker en beter dan via e-mail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Avu6leH_NlMb-zrAz-fczodf9n0=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/JGLx9hi45SsoQFQHAFbkqOHl.png?f=fotoalbum_small

Nou dat nieuwe paspoort laten controleren heeft dus ruim twee maanden, drie pogingen en twee telefoontjes gekost om het te fixen. Het is net een zwart gat daar waar je de documenten moet uploaden en vervolgens hoorde ik telkens niets. Telefonisch contact gehad en ze kunnen precies niets zien of het goed is ingediend of afgekeurd, geen mailtje/bevestiging na uploaden of wat dan ook.

Vorige week woensdag voor de derde keer geupload en ergens in de afgelopen dagen hebben ze het eindelijk doorgevoerd. Het enige teken dat het was doorgevoerd was dat ik plots niet meer kon inloggen op mobiel met vingerafdruk zojuist. Dus opnieuw 0 communicatie ook wanneer het nieuwe document is goedgekeurd.

Echt een rommeltje daar.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 08:49
Er valt van alles te winnen deze zomer bij Openbank: https://www.openbank.nl/acties/zomerloting-betaalpassen

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-05 22:01
en nog een spaaractie:

Wat houdt de actie in?
Sparen bij Openbank is een schot in de roos: ontvang € 40 en doe mee aan de loting voor een reis voor twee personen naar Costa Rica, IJsland of Singapore en de Malediven. De winnaar kan de reis maken tot en met 31 juli 2025.
Verhoog van 10 juli 2024 t/m 7 oktober 2024 je saldo op je rekeningen of in je deposito’s1 met minimaal € 20.000 en doe mee.

Hoe kun je deelnemen?
Deelnemen is eenvoudig. Volg deze stappen:
Meld je uiterlijk op 7 oktober 2024 aan voor de actie met de code DROOMREIS24 en accepteer hierbij de voorwaarden.
Verhoog je saldo en ontvang € 40. Doe tussen 10 juli 2024 en 7 oktober 2024 overboekingen op je rekeningen of vraag een nieuw Open Spaardeposito1 aan. (De totale verhoging van het saldo moet minimaal € 20.000 bedragen.)
Zo doe je mee met de loting voor een reis! Je doet rechtstreeks mee met de loting door je saldo te verhogen met minimaal € 20.000.

Wat is er inbegrepen in de reis?
Als je wint, dan kun je kiezen uit een reis voor twee personen naar Costa Rica, IJsland of Singapore en de Malediven. Daarbij is het volgende inbegrepen:
Singapore en de Malediven: 4 nachten in Singapore en 3 nachten in de Malediven. Deze reis is inclusief de vluchten, een hotel met ontbijt in Singapore en met volpension op de Malediven.
Costa Rica: 7 nachten, inclusief de vluchten en belasting en transfers (gedeelde shuttles).
Activiteit in Arenal: Bruggen + waterval + lunch + Arenal-vulkaan
Activiteit in Monteverde: Kabelbanen + Hangbruggen van Bosque Nuboso (Biologisch nevelwoudreservaat Monteverde)
IJsland: 7 nachten. Deze reis omvat de vluchten en accommodatie met ontbijt en een activiteit om walvissen te spotten.
Als de klant wil reizen in het hoogseizoen, meer personen wil toevoegen aan de reis, de categorie van de kamers of vluchten wil opwaarderen, extra nachten wil boeken of andere extra’s wil toevoegen, dan zijn de eventuele extra kosten voor eigen rekening.

https://www.openbank.nl/acties/sparen-we-verloten-een-reis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06:12
...en komt erop neer dat je een half jaar lang 3,55% p.j. over 10k€ kunt krijgen (als de spaarrente niet verandert in de tussentijd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:28
Dus om mee te kunnen doen aan een prijsvraag waarbij volkomen onbekend is hoe laag de winstkansen zijn, moet je minimaal 10.000 euro een half jaar vastzetten? Nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:19
Ik krijg regelmatig in de app voor acties, deze stond er bij mij niet bij. Aanmelden via de website werkte wel, dus dank voor het delen

Een vraag, die ik zo snel niet terug kon vinden in dit topic: Is het mogelijk om de meldingen voor pinbetalingen uit te zetten? Ik gebruik m'n pinpas meerdere keren per dag, echt heel weinig behoefte om daar steeds een melding voor te ontvangen.

Ik bedoel dan niet op de telefoon, maar bijv. ook op de website specifiek om de melding "openbank: Inhouding met je pas [...]"

[ Voor 34% gewijzigd door geishin op 16-07-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik wil best mee doen maar heb niet eens 20k :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 18:12
geishin schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:25:
[...]
Ik krijg regelmatig in de app voor acties, deze stond er bij mij niet bij. Aanmelden via de website werkte wel, dus dank voor het delen
Ik copy paste de code dan van de site in de app —> ga in de app door de aanmeldprocedure van een andere actie, en verwijder de andere code dan in het invoerveld. Daarna de juiste copy pasten en je bent alsnog via de app aangemeld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:06
geishin schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:25:
Een vraag, die ik zo snel niet terug kon vinden in dit topic: Is het mogelijk om de meldingen voor pinbetalingen uit te zetten? Ik gebruik m'n pinpas meerdere keren per dag, echt heel weinig behoefte om daar steeds een melding voor te ontvangen.

Ik bedoel dan niet op de telefoon, maar bijv. ook op de website specifiek om de melding "openbank: Inhouding met je pas [...]"
Goede vraag. Ik kreeg de meldingen dubbelop, via de app van Openbank en van Apple Pay. Ik heb toen één daarvan uitgezet, maar kan nu niet meer terugvinden welke. Dat was wellicht bij de vorige pas en nu niet meer. Ik vermoed dat ik Apple Pay heb uitgezet. Maar wellicht lukt het hiermee om de meldingen van Openbank (app/website) te killen:
  1. Ga naar Hamburgermenu
  2. Ga naar meldingen
  3. Ga naar instellingen
  4. Ga naar betaalpassen
  5. Helemaal onderaan kun je een bedrag instellen
Ik denk dat het een 'vanaf' bedrag is. Bij mij staat dat nu op € 0 en ik krijg inderdaad ook van alle betalingen een melding. Dat kun je naar een zeer groot bedrag aanpassen en dan eens testen of de meldingen (onder dat bedrag) stoppen. Ik vrees alleen dat het enkel ziet op retourtransacties.

[ Voor 5% gewijzigd door areyouben op 16-07-2024 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
areyouben schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:45:
[...]

Goede vraag. Ik kreeg de meldingen dubbelop, via de app van Openbank en van Apple Pay. Ik heb toen één daarvan uitgezet, maar kan nu niet meer terugvinden welke. Dat was wellicht bij de vorige pas en nu niet meer. Ik vermoed dat ik Apple Pay heb uitgezet. Maar wellicht lukt het hiermee om de meldingen van Openbank (app/website) te killen:
  1. Ga naar Hamburgermenu
  2. Ga naar meldingen
  3. Ga naar instellingen
  4. Ga naar betaalpassen
  5. Helemaal onderaan kun je een bedrag instellen
Ik denk dat het een 'vanaf' bedrag is. Bij mij staat dat nu op € 0 en ik krijg inderdaad ook van alle betalingen een melding. Dat kun je naar een zeer groot bedrag aanpassen en dan eens testen of de meldingen (onder dat bedrag) stoppen. Ik vrees alleen dat het enkel ziet op retourtransacties.
Dat is inderdaad alleen voor retourbetalingen. In het kader van kleine dingen heel belangrijkmaken ( :+ ) heb ik zojuist even met de klantenservice gebeld en het is onmogelijk om dit specifiek uit te zetten.
Het is wat betreft notificaties alles of niets ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:02
Iemand ervaring met de E-commere card? Ik heb een hotel geboekt en bevestigd met de virtual Mastercard prepaid card van Openbank. Nu staat er in de voorwaarden van hotel dat ik deze kaart fysiek moet laten zien en daar mee moet betalen bij check-in. Maar ik heb geen fysieke kaart, alleen digitaal. Makkelijkst is gewoon mijn online opgegeven credit card te belasten.. maar goed. Kan de kaart in boeking ook niet wijzigen online. Er is overigens nog niks afgeschreven. Ik kan wel een pdf van de kaart maken zie ik :+

[ Voor 4% gewijzigd door Deezers op 21-07-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Deezers schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:28:
Iemand ervaring met de E-commere card? Ik heb een hotel geboekt en bevestigd met de virtual Mastercard prepaid card van Openbank. Nu staat er in de voorwaarden van hotel dat ik deze kaart fysiek moet laten zien en daar mee moet betalen bij check-in. Maar ik heb geen fysieke kaart, alleen digitaal. Makkelijkst is gewoon mijn online opgegeven credit card te belasten.. maar goed. Kan de kaart in boeking ook niet wijzigen online. Er is overigens nog niks afgeschreven. Ik kan wel een pdf van de kaart maken zie ik :+
Gewoon lekker naar het hotel gaan en met je fysieke pas betalen. Het is overigens geen credit card maar een debit card.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-06 18:17

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm, wilde een 12 maanden deposito openen bij Openbank, krijg ik een melding dat ik eerst het bedrag op mijn lopende rekening moet ophogen tot het niveau dat het vorig jaar was. Naja, dan maar geen deposito bij Openbank, geld bij Trade Republic weg gezet waar ik nu nog meer rente krijg dan ik op die deposito had gehad. :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reductio
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-05 23:52
Toch wel echt een flink andere bankervaring bij Openbank dan de grootbanken in Nederland. Je krijgt veel meer reclame over acties, verleidingen om extra geld te storten etc. Op zich acceptabel (ik zit er puur voor de rente), maar wat ik nu meemaakte:

Ik doe een (serieuze) overboeking van Openbank naar mijn grootbank. Vul het bedrag in. Zodra ik in het veld "omschrijving" typ, verschijnt er een popup met "ontdek wat je kunt verdienen met bedrag X" (X zijnde het bedrag dat ik had ingevuld). Als ik de popup wegklik, is ook mijn reeds getypte omschrijving weg. Toch een dieptepunt in dark patterns wat mij betreft.

Dan nog een popup over fraude (maak geen geld over op verzoek van anderen) met een verplicht vinkje "ik heb het gelezen en ben akkoord". Op zich ok.

Dan nog enkele cijfers van je elektronisch handtekening zetten. Dan een sms-verificatiecode.
En dan...krijg ik de melding
De overboeking kon niet worden uitgevoerd
Om de beveiliging van je rekening te garanderen, moet je voor het overboeken van grote bedragen naar de klantenservice bellen. Je kunt deze bereiken op +31 70 7007 516
Pff. Had die melding dan gegeven voordat ik met handtekening en sms-code aan de gang moest.

Bedrag gehalveerd en nu lukt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die een rekening openen bij deze "bank".

Kijk maar eens bij reviews. De standaard reacties (kennelijk uit Spaans vertaald naar slecht Nederlands door een robot) waar in niets nuttigs staat en waar ze toch niets mee gaan doen. Geen "sorry dat gaan we verbeteren" of "bedankt voor de feedback, we gaan het herstellen". Nee, een standaard verhaal van waarschijnlijk Spaanstalige mensen die reviewsites in de gaten houden, om de schijn op te houden.

Voor de duidelijkheid: je rekening kan zo maar zonder reden worden geblokkeerd en vervolgens vragen ze een aangifte bij de belastingdienst, waaruit je veel te veel kan lezen dat niets met bankieren te maken heeft, bijvoorbeeld medische aftrekposten, etc. Een duidelijke overtreding van de GDPR, die schrijft voor dat verzoeken om data beperkt moet zijn tot het noodzakelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Die standaard reacties op die reviews zijn wel bizar ja. Begrijpt openbank dan niet dat ze daarmee compleet hun imago vernaggelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 11-06 15:49

page404

Website says no

Ik hou hem eigenlijk nog aan om een alternatieve rekening te hebben aangezien ik met KNAB nog steeds niet overal kan pinnen in Nederland. Maar ik voel de behoefte niet om er nog veel geld op te zetten . Heb alles bij Santander staan nu. Kijken hoe lang dat goed gaat ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:25
mrmrmr schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:51:

Voor de duidelijkheid: je rekening kan zo maar zonder reden worden geblokkeerd en vervolgens vragen ze een aangifte bij de belastingdienst, waaruit je veel te veel kan lezen dat niets met bankieren te maken heeft, bijvoorbeeld medische aftrekposten, etc. Een duidelijke overtreding van de GDPR, die schrijft voor dat verzoeken om data beperkt moet zijn tot het noodzakelijke.
dan heb je nooit een "informatieverzoek" van de Rabobank gekregen zeker? Die vragen ook naar werkelijk elk detail en volledige belastingaangifte. Werk je niet mee dan blokkeren ze ook de boel.
Il 2 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 00:48:
Die standaard reacties op die reviews zijn wel bizar ja. Begrijpt openbank dan niet dat ze daarmee compleet hun imago vernaggelen?
Een bank kan natuurlijk niet inhoudelijk reageren op een review website.. ik vind de reacties wel meevallen. Er staat steeds duidelijk hoe contact op te nemen met welke referentie.

[ Voor 23% gewijzigd door LED-Maniak op 25-07-2024 08:06 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:59

Kijk maar eens bij reviews. De standaard reacties (kennelijk uit Spaans vertaald naar slecht Nederlands door een robot) waar in niets nuttigs staat en waar ze toch niets mee gaan doen. Geen "sorry dat gaan we verbeteren" of "bedankt voor de feedback, we gaan het herstellen". Nee, een standaard verhaal van waarschijnlijk Spaanstalige mensen die reviewsites in de gaten houden, om de schijn op te houden.

Wat overtrokken.

Deze banken ook maar mijden dan, die scoren ook erg slechte reviews:
https://nl.trustpilot.com/review/www.ing.nl
https://nl.trustpilot.com/review/www.abnamro.nl
https://nl.trustpilot.com/review/www.rabobank.nl

En 0,0 reactie vanuit de bank. Erg klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07

Die standaard reacties vind ik ook contraproductief, maar veel van de reviews daar zijn niet serieus te nemen. Openbank is op zn tijd rommelig, check. Maar als je een aanvraag voor een rekening indient dien je gewoon secuur te werk te gaan. Dan nog gaat het niet bij iedereen goed, maar veel van de reviews daar vallen onder het eerste vermoed ik. Daarnaast heb ik juist veel meer vertrouwen in Openbank dan N26/Revolut als het gaat om zomaar een rekening blokkeren. De audit besteden ze uit aan moederbedrijf Santander. Ik zit er vanaf het eerste uur, nooit gezeik gehad. Een prima bank, maar het probleemoplossend vermogen laat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:27
Hier maar weer verlengd met 3,20% via een nieuwe Open Spaarrekening, komende van 3,65% (2de keer) via een Welkom Spaarrekening. Ik kreeg nog een andere optie aangeboden, deposito op 3,65%. Vriendelijk bedankt hiervoor.
An sich is de 3,20% redelijk oke, als ik het vergelijk met andere aanbieders via Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
In Nederland is er nog een werkende rechtsstaat:
nieuws: Europese witwaswet belemmert collectieve transactiemonitoring Nederlandse banken

In Nederland zijn in 2023 soepelere afspraken gemaakt over Wwft.
https://www.bnr.nl/nieuws...s-nooit-zo-streng-geweest

ING en ABN AMRO hebben in 2018 een wwft boete gehad. De Rabobank in 2019 ook. Nederlandse banken zouden nu minder streng moeten zijn dankzij de afspraken met DNB.

De consumentenbond heeft een test gedaan met cookies bij o.a. Openbank (ook N26, Revolut, Bunq en gevestigde banken). Daar kwamen de nieuwe banken niet goed uit.

Er zijn talloze verhalen van zomaar geblokkeerde overmakingen of rekeningen bij Openbank. De taal- en cultuurbarrière helpen ook niet mee. Ze weten niet buiten Nederland misschien niet wat AH of Bol is waar regelmatig geld naar wordt overgemaakt.

Internationaal gaat het er momenteel niet zo best aan toe. Een van die banken die massa-surveillance voorstaat is Santander, waartoe Openbank behoort.

offtopic:
Er spelen momenteel nog wat privacy gerelateerde zaken: banken in Nederland trekken hun betaalapps in en stappen over naar Google pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mrmrmr schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:32:

offtopic:
Er spelen momenteel nog wat privacy gerelateerde zaken: banken in Nederland trekken hun betaalapps in en stappen over naar Google pay.
Ik vind dit ook wel zorgelijk. Openbank heeft dit nog als voordeel, maar gezien eerdere berichten lijkt dat ook een aflopende zaak te zijn. Alles via Google/Apple laten lopen is wel lekker kortzichtig van Europese banken/overheden.

Verder nog erg content met Openbank. Gebruik het vooral op vakanties i.c.m gratis Travel+, dat heeft al honderden euro's gescheeld aan koersopslag en ATM-kosten.

Het gekke is wel dat mijn huidige Openbank Mastercard niet werkt in Japanse ATMs, maar wel bij de POS-terminals. Vraag me af waar dat aan ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geishin
voor iedereen die niet Gpay Awallet wil gebruiken -> Dan gebruik je toch je pas of cash?

Natuurlijk stoppen banken met het ondersteunen van mobiel betalen via de eigen applicatie. Zeer normale kostenbesparing terwijl het voor het bulk van de gebruikers niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:06
Ik had mij opgegeven voor de openbank zomer actie (opensummer2024), en ik kijk nog eens naar de voorwaarden. Daarin worden de bin nummers van Mastercard en Maestro genoemd. Iemand enig idee waar je de bin nummers uit de voorwaarden kunt vinden en voldoen alle openbank kaarten daaraan?

[ Voor 12% gewijzigd door Falco op 26-07-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 10:40

Saninl

Toevallig mensen hier ervaring met reizen in midden Amerika met een fysieke bankpas van Openbank (eventueel met travel+)?

Ben aan het twijfelen of ik moet gaan voor een fintech bank (Revolut) of dat Openbank prima is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-06 23:19
Zolang het een Mastercard is een geen Maestro lijkt me dat geen enkel probleem. Ik was daar vorig jaar. Ik weet niet meer precies welke kaart ik daar gebruikt heb, waarschijnlijk vooral Revolut of N26, maar zijn allemaal Mastercard / Visa debit kaarten, en zal qua acceptatie niets uitmaken. Uiteraard kun je op sommige plekken alleen cash betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 06:48
Saninl schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:58:
Toevallig mensen hier ervaring met reizen in midden Amerika met een fysieke bankpas van Openbank (eventueel met travel+)?

Ben aan het twijfelen of ik moet gaan voor een fintech bank (Revolut) of dat Openbank prima is…
Ik was laatst in New York en heb daar alles wel met Mastercard van Openbank via Apple Pay kunnen betalen.
Zelfs de borg van het hotel.
De borg kwam netjes zoals op de voorwaarden 2 weken later weer terug op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10

Ik heb het daar gebruikt (Guatemala, Belize & Mexico), no problemo. Voornamelijk pin betalingen en 1x cash gepind in Mexico.

[ Voor 8% gewijzigd door TheRicolaa10 op 28-07-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
alson schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:03:
Zolang het een Mastercard is een geen Maestro lijkt me dat geen enkel probleem. Ik was daar vorig jaar. Ik weet niet meer precies welke kaart ik daar gebruikt heb, waarschijnlijk vooral Revolut of N26, maar zijn allemaal Mastercard / Visa debit kaarten, en zal qua acceptatie niets uitmaken. Uiteraard kun je op sommige plekken alleen cash betalen.
Dit 👏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

In Mexico is Openbank ideaal, veel Santander banken (= gratis onbeperkt geldopname, volgens mij ook zonder travel+). In andere landen geen problemen gehad, anders dan door eigen schuld: let er op dat je instellingen juist zijn, voor beide kaarten de juiste landen (of alles) aangevinkt, en ook type transacties (ik had opname blijkbaar uitstaan voor credit card).
TheRicolaa10 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:18:
[...]
Ik heb het daar gebruikt (Guatemala, Belize & Mexico), no problemo. Voornamelijk pin betalingen en 1x cash gepind in Mexico.
offtopic:
Hoe heb je het daar overleeft met maar 1x cash opname?

[ Voor 19% gewijzigd door disheaver op 29-07-2024 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
disheaver schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:32:
[...]

offtopic:
Hoe heb je het daar overleeft met maar 1x cash opname?
Aangezien het een georganiseerde reis was en het advies opgevolgd om van te voren dollars te regelen. Deze toen op locatie ingewisseld voor de lokale valuta. Ik had achteraf liever op het vliegveld de dollars gepind, aangezien dat waarschijnlijk goedkoper was. Maar gezien de vliegtijden had ik daar geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:56
De consumentenbond heeft een test gedaan met cookies bij o.a. Openbank (ook N26, Revolut, Bunq en gevestigde banken). Daar kwamen de nieuwe banken niet goed uit.
Het artikel is vier jaar oud en er is aanpassing geweest waarin ze er goed uitkomen. Onderaan staan ze met de hoogste score. Beetje selectief citeren, niet?
Internationaal gaat het er momenteel niet zo best aan toe. Een van die banken die massa-surveillance voorstaat is Santander, waartoe Openbank behoort.
Interessant. Ken die bron verder niet? Website ziet er een beetje shabby uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Elandenmelk op 29-07-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 13:37

Neophyte808

Gadget inspector

Weet iemand hoe je het IBAN kunt zien van de rekening waarnaar je hebt overgemaakt? Als ik een transactie open staat daar alleen "Overboeking ten gunste van *mijn naam*". Nu boek ik alleen geld over tussen mijn ABN rekening, Openbank Betaalrekening en Spaarrekening, maar als ik bij de transactie vraag om meer details, moet ik een code invullen en krijg ik vervolgens precies hetzelfde te zien. Niet echt handig als ik Openbank als primaire bank zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 17:45
Heeft iemand ervaring met het overmaken van een bedrag van 10.000+ naar OpenBank vanaf een NL bank (in mijn geval Bunq)?
Situatie: OpenBank geopend.
Eerst 100 euro via instant payment gedaan van Bunq naar OpenBank. Dat is gelukt.
Vervolgens op 24/7 een bedrag van 15K+ gedaan.
Blijkbaar zweeft deze transactie nog ergens. Het geeft een zeer ongemakkelijk gevoel. Moet ik gewoon nog even geduld hebben?
Ik weet dat het 2-3 werkdagen kan duren (volgens Bunq)

[ Voor 4% gewijzigd door Spidey op 29-07-2024 09:39 ]

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Elandenmelk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:54:
[...]

Het artikel is vier jaar oud en er is aanpassing geweest waarin ze er goed uitkomen. Onderaan staan ze met de hoogste score. Beetje selectief citeren, niet?

[...]

Interessant. Ken die bron verder niet? Website ziet er een beetje shabby uit.
Security.nl is wel een bekende security-nieuws site. Wel wat gedateerd inderdaad maar het doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:09
Neophyte808 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:19:
Weet iemand hoe je het IBAN kunt zien van de rekening waarnaar je hebt overgemaakt? Als ik een transactie open staat daar alleen "Overboeking ten gunste van *mijn naam*". Nu boek ik alleen geld over tussen mijn ABN rekening, Openbank Betaalrekening en Spaarrekening, maar als ik bij de transactie vraag om meer details, moet ik een code invullen en krijg ik vervolgens precies hetzelfde te zien. Niet echt handig als ik Openbank als primaire bank zou gebruiken.
Daar doen we niet aan in Spanje ;) .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05:38
Spidey schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:34:
Heeft iemand ervaring met het overmaken van een bedrag van 10.000+ naar OpenBank vanaf een NL bank (in mijn geval Bunq)?
Eerst 100 euro via instant payment gedaan van Bunq naar OpenBank. Dat is gelukt.
Blijkbaar zweeft deze transactie nog ergens. Het geeft een zeer ongemakkelijk gevoel. Moet ik gewoon nog even geduld hebben?
Vandaag een zweetbui gehad vanwege de omgekeerde situatie. Vanwege aankoop huis moest ik een flink bedrag 50k+ overmaken vanaf OB naar de notaris. Na verwoede pogingen via de app met continue vastlopers de helpdesk moeten bellen.

Gaf aan dat de app standaard gelimiteerd wordt op basis van je uitgavenpatroon. Ik geef nooit iets uit via OB dus transacties boven de 1000 euro werden blijkbaar al geblokkeerd. Inmiddels is de transactie handmatig ingeschoten door de helpdesk.

Hoewel het hele proces transparant verliep blijft het toch wel spannend. Ik heb nog nooit een transactie mondeling afgehandeld, dit in combinatie met dat het geld een dag uit het zicht ergens rondzweeft en de transactie t.b.v. aankoop woning betreft geeft een onrustig gevoel. Toch wel echt een nadeel van Open Bank. Volgende keer even goed nadenken hoe dit in te richten en dit niet op de laatste week laten aankomen

[ Voor 3% gewijzigd door 49euro op 29-07-2024 11:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geishin
49euro schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:57:
[...]

Vandaag een zweetbui gehad vanwege de omgekeerde situatie. Vanwege aankoop huis moest ik een flink bedrag 50k+ overmaken vanaf OB naar de notaris. Na verwoede pogingen via de app met continue vastlopers de helpdesk moeten bellen. Gaf aan dat de app standaard gelimiteerd wordt op basis van je uitgavenpatroon. Ik geef nooit iets uit via OB dus transacties boven de 1000 euro werden blijkbaar al geblokkeerd. Inmiddels is de transactie handmatig ingeschoten door de helpdesk. Hoewel het hele proces transparant verliep blijft het toch wel spannend. Ik heb nog nooit een transactie mondeling afgehandeld, dit in combinatie met dat het geld een dag uit het zicht ergens rondzweeft en de transactie t.b.v. aankoop woning betreft geeft een onrustig gevoel. Toch wel echt een nadeel van Open Bank.
En dit is precies waarom je m.i. OpenBank niet als "primaire" bank zou moeten/kunnen gebruiken, maar als bankrekening "erbij" (en volgens mij doet gros dat ook) (ook @Neophyte808, OpenBank mist nou eenmaal wat functionlaliteit die wij gewend zijn om als primaire bank te werken)

We zijn in Nederland echt verwend met Instant Payments tussen de (groot) banken, dat is nou eenmaal in de rest van de EU (nog) niet gebruikelijk. Je moet daar al gebruiker gewoon rekening mee houden. Het is echt nog niet zo heel lang geleden dat overmaken tussen NL rekeningen ook 1 of 2 dagen duurde en dat gezien werd als zeer snel. Met een beetje pech zit er ook nog een of andere heiligendag in Spanje tussen en wacht je nog langer.

Toevallig ook bezig met aankoop van een huis en ook ik moet geld over maken naar de notaris. Dat doe ik als volgt: OpenBank -> ING -> Rabo Derdengeld rekening notaris. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om direct van OpenBank naar de Notaris over te maken.

Ja je mist wat dagen rente, maar dat is de "prijs" die je betaald voor de relatief hogere spaarrente gedurende de rest van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:30
Ja, ik heb daar ervaring mee. Met exact 10k werd de rekening geblokkeerd door mijn NL grootbank. Na contact met de bank is dit opgeheven en minuutje later was het geld bij OpenBank. Daarna een veel groter bedrag in een keer over gemaakt en dat kwam (ook) binnen enkele seconden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
geishin schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:16:
[...]

En dit is precies waarom je m.i. OpenBank niet als "primaire" bank zou moeten/kunnen gebruiken, maar als bankrekening "erbij" (en volgens mij doet gros dat ook) (ook @Neophyte808, OpenBank mist nou eenmaal wat functionlaliteit die wij gewend zijn om als primaire bank te werken)

We zijn in Nederland echt verwend met Instant Payments tussen de (groot) banken, dat is nou eenmaal in de rest van de EU (nog) niet gebruikelijk. Je moet daar al gebruiker gewoon rekening mee houden. Het is echt nog niet zo heel lang geleden dat overmaken tussen NL rekeningen ook 1 of 2 dagen duurde en dat gezien werd als zeer snel. Met een beetje pech zit er ook nog een of andere heiligendag in Spanje tussen en wacht je nog langer.

Toevallig ook bezig met aankoop van een huis en ook ik moet geld over maken naar de notaris. Dat doe ik als volgt: OpenBank -> ING -> Rabo Derdengeld rekening notaris. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om direct van OpenBank naar de Notaris over te maken.

Ja je mist wat dagen rente, maar dat is de "prijs" die je betaald voor de relatief hogere spaarrente gedurende de rest van het jaar.
Vanaf 9 oktober 2025 is het ontbreken van instant payments iig niet langer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:36
Ja, ook vanaf Bunq. Een veelvoud daarvan. Niet instant, maar wel dezelfde dag aangekomen bij Openbank. Tegenwoordig zit er bij Bunq ook een vertraging van 24 uur op bepaalde overboekingen. Dat helpt ook niet mee. Kun je wel uitzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door rechtsherstel op 29-07-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:36
Neophyte808 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:19:
Kijk eens onder het kopje 'Overboekingen' rechts bovenaan op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@Elandenmelk Ja, de controle was 4 jaar geleden, maar het is nog steeds van belang, het algemene beeld is niet veel veranderd.

offtopic:
Ik kan hier niet verder in gaan op apps van andere banken. Misschien in een algemeen bankentopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05:38
geishin schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Goede aanvulling op mijn verhaal. Die ING rekening heb ik ook, maar het is wat je zegt die Hollandse zuinigheid om nog even wat extra rente te trekken.

Volgens mij heeft Open Bank ook gewoon instant payments dacht ik, tussen Spaanse bankrekeningen. Internationale transacties (want dat is het bij een NL IBAN) duren volgens mij bij iedere bank 1-3 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand hoe je kan zien wat een internationale overboeking naar een land buiten Europa (in USD) kost? Exchange rate, exchange fee, transactiekosten OpenBank, transactiekosten andere bank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
49euro schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:43:
[...]
Internationale transacties (want dat is het bij een NL IBAN) duren volgens mij bij iedere bank 1-3 werkdagen.
Nee, dat hangt er vanaf of de twee banken een instant payment systeem delen. ASN naar OpenBank en Revolut naar OpenBank en N26 is bijvoorbeeld allemaal instant. Alleen ondersteunt OpenBank het de andere kant uit niet. En lijkt ING slecht in het ondersteunen van IP. ING naar N26 is bijvoorbeeld ook niet instant, naar wat ik gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:26
alson schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:22:
[...]
Alleen ondersteunt OpenBank het de andere kant uit niet.
Ze ondersteunen het wel degelijk - maar zolang het nog kan volgens de EU regelgeving is het bij OpenBank een extra dienst waar jij voor moet betalen en zij (nog) aan verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:57:
[...]

Ze ondersteunen het wel degelijk - maar zolang het nog kan volgens de EU regelgeving is het bij OpenBank een extra dienst waar jij voor moet betalen en zij (nog) aan verdienen.
OpenBank doet AFAIK alleen instant payments binnen Spanje? Als je betaalt ervoor, naar een NL rekening, is het alsnog geen IP. Geld krijg je overigens wel weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 00:51
Juist heel tevreden over de telefonische ondersteuning tot 22 uur, al meerdere malen gebeld om een bedrag met aardig wat nullen over te maken. Als dat naar een rekening is die je zelf in je adresboekje hebt opgeslagen is dat een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zojuist een bedrag van 2740 USD overgemaakt naar een rekening in een obscuur land, dat ging dan weer zonder dat om veiligheidscode werd gevraagd :/ wel twee-factor.

EDIT: wonderlijk genoeg staat het geld nog steeds op mijn rekening. Niet gereserveerd o.i.d. Tussen de meldingen staat de overboeking wel, maar niet in transactieoverzichten of geplande betalingen. Eind van de dag maar eens bellen als het bedrag er dan nog steeds staat 8)7

EDIT2: Inmiddels lijkt er wel een inhouding te zijn gedaan, mijn besteedbaar bedrag is een stuk lager dan het bedrag op mijn rekening. Ik zie bij inhoudingen dat de kosten 2.589,28 € zijn, waar ik bij ING 2554,54 had betaald volgens hun 'transaction offer'. De internationale overboeking kost me bij Openbank dus 35 euro meer. Flink bedrag :X Mooie les dat internationale overboekingen via ING in ieder geval een stuk goedkoper zijn dan Openbank. ING rekende 21,72 exchange fee en 15 euro transactiekosten (incl costs bank beneficiary). Openbank dus het dubbele van de totale kosten van de internationale overboeking.

De dame aan de telefoon (had ff gebeld) kon de inhouding trouwens niet zien, maar die zie ik wel via de webomgeving.

[ Voor 97% gewijzigd door ocn op 30-07-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Ik kan niet meer inloggen op de app, als ik inlog met vingerafdruk krijg ik eerst de melding dat die succesvol is herkend en daarna de melding: "controleer of het document en de toegangscode correct zijn". Zal wel krom vertaald uit het Spaans zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:59
Neophyte808 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:13:
Ik kan niet meer inloggen op de app, als ik inlog met vingerafdruk krijg ik eerst de melding dat die succesvol is herkend en daarna de melding: "controleer of het document en de toegangscode correct zijn". Zal wel krom vertaald uit het Spaans zijn...
Hier hetzelfde, zowel in de app als online. Zal wel een algehele storing zijn, denk ik. Wel irritant dat ze je dan laten twijfelen of je wel de juiste gegevens gebruikt...

Update 13.28: storing lijkt nu verholpen te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door kareltjekat op 31-07-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 23:07
Ik kan hier gewoon inloggen, deze foutmelding "controleer of het document en de toegangscode correct zijn" kreeg ik in het verleden toen ik een nieuw paspoort had (en de oude dus verlopen was). Misschien moet je met je nieuwe paspoortnummer aanmelden (als je deze al had doorgegeven) of anders je nieuwe paspoort doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Paspoort wat? Gisteren werkte het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Neophyte808 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:12:
Paspoort wat? Gisteren werkte het nog.
Als gisteren je ID nog geldig was en vandaag niet meer, dan krijg je het aanlog-probleem wat je hebt vandaag wel en gisteren niet.

Dus de vraag is: is je ID (waarme je je bij OpenBank hebt geregistreerd) nog geldig?

Ik heb net ingelogd en dat ging goed. Maar moest mijn mobiel opnieuw als veilig apparaat registreren )en daar heb je je 8-cijferige veiligheidscode voor nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

bommel schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:32:
Ik kan hier gewoon inloggen, deze foutmelding "controleer of het document en de toegangscode correct zijn" kreeg ik in het verleden toen ik een nieuw paspoort had (en de oude dus verlopen was). Misschien moet je met je nieuwe paspoortnummer aanmelden (als je deze al had doorgegeven) of anders je nieuwe paspoort doorgeven?
ID is nog geldig tot februari 2025. Edit: ik kan er inmiddels weer in.

[ Voor 3% gewijzigd door Neophyte808 op 31-07-2024 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:32:
[...]

Als gisteren je ID nog geldig was en vandaag niet meer, dan krijg je het aanlog-probleem wat je hebt vandaag wel en gisteren niet.

Dus de vraag is: is je ID (waarme je je bij OpenBank hebt geregistreerd) nog geldig?

Ik heb net ingelogd en dat ging goed. Maar moest mijn mobiel opnieuw als veilig apparaat registreren )en daar heb je je 8-cijferige veiligheidscode voor nodig)
Ik snap sowieso niet waarom Openbank nieuwe paspoort informatie wil. Ik zit al 20+ jaar bij de grootbanken in NL en daar is nog nooit om nieuwe paspoort nummers gevraagd.
En van andere banken in het buitenland hoor je in ieder geval hier op tweakers ook nooit berichten dat het nodig is. Alleen Openbank.

[ Voor 9% gewijzigd door Il 2 op 31-07-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Il 2 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom Openbank nieuwe paspoort informatie wil. Ik zit al 20+ jaar bij de grootbanken in NL en daar is nog nooit om nieuwe paspoort nummers gevraagd.
En van andere banken in het buitenland hoor je in ieder geval hier op tweakers ook nooit berichten dat het nodig is. Alleen Openbank.
Belachelijk ook: stel je voor dat van de ene op de andere dag je geen toegang meer hebt tot je rekening. Niet omdat je bankpas is verlopen, maar omdat je ID is verlopen. Dat zijn hun zaken helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Neophyte808 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:44:
[...]

Belachelijk ook: stel je voor dat van de ene op de andere dag je geen toegang meer hebt tot je rekening. Niet omdat je bankpas is verlopen, maar omdat je ID is verlopen. Dat zijn hun zaken helemaal niet.
Ik vind het eerlijk gezegd wel slim. Iedereen is verplicht een geldig ID-bewijs te hebben, als je die niet hebt ben je of dood, of is je nationaliteit ingetrokken, of je leeft de wet niet na. Lijkt me vrij logisch dat een bank dan de betalingen tijdelijk tegenhoudt totdat de gebruiker zijn identiteit weer is vastgesteld.

Btw, een paspoort is 10 jaar geldig, dus eens in de 10 jaar even vernieuwen is niet zo'n ding toch?

[ Voor 7% gewijzigd door ocn op 31-07-2024 16:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Neophyte808 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:44:
[...]
Dat zijn hun zaken helemaal niet.
Il 2 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:15:
[...]
In Nederland gaat alles via je BSN en dat wijzigt in principe je hele leven niet. Maar bijvoorbeeld LeasePlan Bank vraagt klanten ook gewoon om een geldig ID in je administratie te zetten - maar daar is het documentnummer niet je inlog-ID.

Bij hoeveel andere Spaanse banken hebben jullie een account (dus niet Santander België)?
Weten jullie hoe bij wet digitale verificatie in Spanje geregeld is voor diverse instanties?

Dat zaken in Spanje anders geregeld zijn dan in Nederland is niet belachelijk, maar gewoon een feit.
Als je dat niet wilt accepteren moet je er weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:40
GroteVoet459 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:07:
[...]

[...]

In Nederland gaat alles via je BSN en dat wijzigt in principe je hele leven niet. Maar bijvoorbeeld LeasePlan Bank vraagt klanten ook gewoon om een geldig ID in je administratie te zetten - maar daar is het documentnummer niet je inlog-ID.

Bij hoeveel andere Spaanse banken hebben jullie een account (dus niet Santander België)?
Weten jullie hoe bij wet digitale verificatie in Spanje geregeld is voor diverse instanties?

Dat zaken in Spanje anders geregeld zijn dan in Nederland is niet belachelijk, maar gewoon een feit.
Als je dat niet wilt accepteren moet je er weg blijven.
Bij Leaseplanbank werd ik onlangs ook gevraagd mijn nieuwe ID te fotograferen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:19
Is al eens eerder gevraagd, maar iemand nog recentelijk voor elkaar gekregen om een welkomstrekening te verlengen? deze loopt bij mij af met 3,65% op 14 sep

Wellicht door een telefoontje, en begrijp dat het ook helpt als je al behoorlijk wat geld hebt staan bij ze

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
@Juan, jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Laatst online: 06:25
ocn schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:51:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd wel slim. Iedereen is verplicht een geldig ID-bewijs te hebben, als je die niet hebt ben je of dood, of is je nationaliteit ingetrokken, of je leeft de wet niet na. Lijkt me vrij logisch dat een bank dan de betalingen tijdelijk tegenhoudt totdat de gebruiker zijn identiteit weer is vastgesteld.

Btw, een paspoort is 10 jaar geldig, dus eens in de 10 jaar even vernieuwen is niet zo'n ding toch?
Volgens mij ben je niet verplicht een geldig ID te hebben, maar alleen verplicht er een te kunnen tonen als er om gevraagd wordt (toonplicht).
In de praktijk komt het op hetzelfde neer, maar is vergelijkbaar met toonplicht vs draagplicht.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
En er zit sowieso wel een verschil in imo of een agent (openbaar gezag) of een particuliere bank dit vraagt. Zelfs een De Nederlandse Bank (DNB) is geen overheidsorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nico Klus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:51:
[...]

Volgens mij ben je niet verplicht een geldig ID te hebben, maar alleen verplicht er een te kunnen tonen als er om gevraagd wordt (toonplicht).
In de praktijk komt het op hetzelfde neer, maar is vergelijkbaar met toonplicht vs draagplicht.
Banken en financiële dienstverleners zijn niet verplicht om een kopie of een scan van uw identiteitsbewijs te maken. Wel zijn ze verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).
Via https://www.rijksoverheid...van%20terrorisme%20(Wwft).

"Soms moet u zich ook opnieuw identificeren als u al klant bent (heridentificatie)."
Zie ook https://www.autoriteitper...-financiele-ondernemingen
Opnieuw identificeren (heridentificatie)
Een financiële onderneming of dienstverlener mag vragen of u zich opnieuw identificeert. Ook als u zich al eerder heeft geïdentificeerd. Dit wordt ook wel heridentificatie genoemd.

Financiële ondernemingen en dienstverleners moeten ervoor zorgen dat hun klantadministratie klopt. Anders kunnen zij niet voldoen aan de verschillende wettelijke verplichtingen die zij hebben.

Daarnaast staat in de privacywet AVG dat organisaties ervoor moeten zorgen dat de persoonsgegevens die zij verwerken kloppen. En dat zij de gegevens actueel maken als dat nodig is.
Als ze dus een oud paspoortnummer (=persoonsgegeven) in hun administratie hebben, voldoen ze niet aan de AVG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zullen we de discussie uit Rekening openen en de verplichte identificatie hier opnieuw voeren?

Of gewoon onderstaande conclusie overnemen:
igmar schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:32:
Er staat echt een hoop onzin in dit topic. Laten we de zaken even niet door elkaar heen halen :

1) De bank MOET je identiteit vaststellen. Dat moet met een kopie van de legitimatie, maar het is niet noodzakelijk om je BSN vast te leggen.
2) De bank MOET je BSN vastleggen voor de wet inzage rijksbelastingen
3) De bank MOET vastleggen en bewijzen dat jij echt die aanvraag doet

Bovenstaande staat in de wet, en daar kunnen we heel lang over praten, maar dat veranderd de zaken niet.

Banken combineren 1 + 2 vaak : Daarom willen ze een kopie ID hebben waarbij het BSN niet is afgeschermd. Omdat we ook #3 hebben is het simpelweg doorgeven van het BSN niet voldoende, je kan het BSN van je moeder / willekeurige vreemde doorgeven. Banken hebben geen inzage in het BRP, en kunnen niet controleren of het BSN matched met de naam.

Om aan #3 te voldoen moest je vroegah in persoon langskomen bij de bank : Die konden zien of je gezicht nog enigszins leek op de tronie op je ID.
Tegenwoordig doen we dat digitaal : in dat geval MOET de bank vastleggen dat jij het echt bent, en niet de buurvrouw die je ID gejat heeft.

Hoe banken dit doen mogen ze zelf weten : Dat is beleidsvrijheid, dat is niet wettelijk vastgelegd. Dat betekend dus ook dat het verplicht via een app kan, langskomen, of op een andere manier. Doe je dat niet, ook bij heridentificatie, dan mag de bank de overeenkomst met je opzeggen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

ocn schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:14:
Zojuist een bedrag van 2740 USD overgemaakt naar een rekening in een obscuur land, dat ging dan weer zonder dat om veiligheidscode werd gevraagd :/ wel twee-factor.

EDIT: wonderlijk genoeg staat het geld nog steeds op mijn rekening. Niet gereserveerd o.i.d. Tussen de meldingen staat de overboeking wel, maar niet in transactieoverzichten of geplande betalingen. Eind van de dag maar eens bellen als het bedrag er dan nog steeds staat 8)7

EDIT2: Inmiddels lijkt er wel een inhouding te zijn gedaan, mijn besteedbaar bedrag is een stuk lager dan het bedrag op mijn rekening. Ik zie bij inhoudingen dat de kosten 2.589,28 € zijn, waar ik bij ING 2554,54 had betaald volgens hun 'transaction offer'. De internationale overboeking kost me bij Openbank dus 35 euro meer. Flink bedrag :X Mooie les dat internationale overboekingen via ING in ieder geval een stuk goedkoper zijn dan Openbank. ING rekende 21,72 exchange fee en 15 euro transactiekosten (incl costs bank beneficiary). Openbank dus het dubbele van de totale kosten van de internationale overboeking.

De dame aan de telefoon (had ff gebeld) kon de inhouding trouwens niet zien, maar die zie ik wel via de webomgeving.
Update: inmiddels is de afschrijving definitief, € 2.571,39. Dus ca. 18 euro lager uitgevallen.
Nog steeds 17 euro duurder dan wat ING me voorstelde. Ik doe voortaan de internationale overboekingen gewoon met mijn Nederlandse grootbankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

fsfikke schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:47:
Zullen we de discussie uit Rekening openen en de verplichte identificatie hier opnieuw voeren?

[...]
Hele andere discussie. We hebben het hier over een paspoortnummer, niet over een BSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Laatst online: 06:25
fsfikke schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:47:

[...]
Sorry, dan was min punt niet duidelijk. Het gaat om het verplicht zijn een geldig ID tehebben. Met andere woorden dat je strafbaar bent als je geen geldig ID hebt.
Dat is vergelijkbaar met dat je niet verplicht bent een ID bij je te hebben, maar er wel een moet tonen als er om gevraagd wordt.
Voor juristen een wereld van verschil, voor de prakrijk komt het op hetzelfde neer omdat je niet weet wanneer je gecontroleedd gaat worden.
Je auro is bv verplicht om een APK te hebben. Geen geldige APK -> automatisch een boete. Bij je ID is dat niet.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Nico Klus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:43:
Je auro is bv verplicht om een APK te hebben. Geen geldige APK -> automatisch een boete. Bij je ID is dat niet.
offtopic:
Dat klopt niet helemaal. Je mag de auto tot X weken/maanden na vervallen APK nog laten keuren. Maar rijden mag je er officieel niet meer mee. Been there, done that, een keer te laat de garage bellen en die hadden echt echt echt geen plek meer om nog voor de vervaldatum de APK te doen. "Alleen" was de vervaldatum op donderdag of vrijdag en kon ik uiteindelijk de maandag erna terecht. Auto vervolgens op de vervaldatum gebracht en heeft die daar zo lang gestaan.

V.w.b. banken en ID bewijs heb ik volgens mij nog nooit hoeven heridentificeren. Enige dat ik mij kan herinneren is dat ik bij LeasePlan Bank niet had geïdentificeerd bij het aanmelden, en ze puur de "identificatie storting" nodig hadden. Later heb ik mij toen wel moeten identificeren, omdat afgeleide identificatie niet meer geldig was. Andere banken hebben nooit gevraagd om opnieuw te identificeren.
Mijn vader heeft dat een jaar of twee terug dan weer wel gehad bij de NL grootbank. En dat ook nog eens op een en/of rekening en mijn moeder hoefde niet te heridentificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:27
OK.

Mijn vriendin wil(de) ook een rekening openen bij Openbank. So far so good, alles aangeleverd (paspoort check etc etc).
Nu vraagt Openbank om een accredidatie van het inkomen (loonstrook, verklaring arbeidsverleden, laatste aangifte inkomstenbelasting, huidige arbeidsovereenkomst, werkgeversverklaring).

Ik kan mij niet herinneren dat ik dat bij de aanvraag van mijn eigen rekening heb moeten opleveren?
Enfin, ik laat Openbank lekker voor wat het is en ga zelf ook maar weer eens verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
-Muncky- schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:48:
OK.

Nu vraagt Openbank om een accredidatie van het inkomen (loonstrook, verklaring arbeidsverleden, laatste aangifte inkomstenbelasting, huidige arbeidsovereenkomst, werkgeversverklaring).
Dit is niets anders dan een vraag naar de herkomst van inkomen / vermogen, is iedere bank verplicht onder de Europese AML-regels en is dus niets geks. Die regels worden overigens alleen maar strenger ipv minder streng en implementatie is afhankelijk van de lidstaten. Dus het kan best zijn dat een Spaanse bank net iets andere eisen heeft dan een NL bank, maar voor 80 - 90% is hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door geishin op 01-08-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Wat moet je precies zeggen of doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nico Klus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:43:
[...]

Sorry, dan was min punt niet duidelijk. Het gaat om het verplicht zijn een geldig ID tehebben. Met andere woorden dat je strafbaar bent als je geen geldig ID hebt.
Dat is vergelijkbaar met dat je niet verplicht bent een ID bij je te hebben, maar er wel een moet tonen als er om gevraagd wordt.
Voor juristen een wereld van verschil, voor de prakrijk komt het op hetzelfde neer omdat je niet weet wanneer je gecontroleedd gaat worden.
Je bent inderdaad niet verplicht een ID te hebben, maar als je een bankrekening wilt openen moet de bank jou wel kunnen identificeren. Dat is vrij lastig zonder ID met enkel een veterstrikdiploma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ocn schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:50:
[...]

Hele andere discussie. We hebben het hier over een paspoortnummer, niet over een BSN.
Dat topic gaat over geldige vormen van legitimatie en wat een bank daarin mag eisen. Nogal vergelijkbaar met posts hier van “omg hoe durft Openbank mij om een paspoortnummer te vragen?!?!”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
Juan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

Wat moet je precies zeggen of doen?
Op basis van eigen ervaring en eerdere berichten hier bij wie het niet lukte gok ik dat je saldo dicht bij, danwel, boven 100.000€ moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolletjedrop
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-06 18:46
Net een Welkom rekening geopend. Bunq ging wel erg omlaag met de rente. Het identificeren ging wat stroef tot 2x aan toe opnieuw ID kaart moeten uploaden, maar vanmorgen zag ik dat ik een account had. De Welkom spaar ontbreekt nog, zou na 2 dagen moeten verschijnen als het goed is. Mijn plan is om na afloop van de 6 maanden een nieuwe rekening te openen op naam van mijn partner. Daarna zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-04 07:28
Ook moeite met inloggen in de app. Inloggen in webportaal gaat wel zonder problemen met dezelfde toegangscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

fsfikke schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:44:
[...]

Dat topic gaat over geldige vormen van legitimatie en wat een bank daarin mag eisen. Nogal vergelijkbaar met posts hier van “omg hoe durft Openbank mij om een paspoortnummer te vragen?!?!”
Maar de discussie ging over het vernieuwen van het paspoortnummer, niet over de initiële identificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hpsmart
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:20
Rolletjedrop schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:55:
Net een Welkom rekening geopend. Bunq ging wel erg omlaag met de rente. Het identificeren ging wat stroef tot 2x aan toe opnieuw ID kaart moeten uploaden, maar vanmorgen zag ik dat ik een account had. De Welkom spaar ontbreekt nog, zou na 2 dagen moeten verschijnen als het goed is. Mijn plan is om na afloop van de 6 maanden een nieuwe rekening te openen op naam van mijn partner. Daarna zien we wel weer verder.
Dit duurt eventjes; bij mij ongeveer zo'n twee dagen. Je krijgt ook post thuisgestuurd met de debitkaart en je elektronische handtekening (acht cijfer). Nog even geduld hebben dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvR1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 16:18
Deze week een welkom spaarrekening geopend bij Openbank. Alles prima verlopen. Maar nu lees ik het onderstaand bericht op de site van Spaarrente.nl. Kloppen deze voorwaarden?

Hogere rente mogelijk wanneer je maandelijks € 600 laat bijschrijven (via salaris, een pensioenbetaling, uitkering of inkomende overboeking) op de gekoppelde Open Betaalrekening, of elke 2 maanden ten minste 3 verschillende automatische incasso’s van deze betaalrekening laat afschrijven Valt onder het Spaanse depositogarantiestelsel.

Ik heb dit nergens gelezen in de voorwaarden.

[ Voor 4% gewijzigd door RvR1 op 04-08-2024 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
RvR1 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:37:
Deze week een welkom spaarrekening geopend bij Openbank. Alles prima verlopen. Maar nu lees ik het onderstaand bericht op de site van Spaarrente.nl. Kloppen deze voorwaarden?
Zijn dat niet de voorwaarden van de Open Spaarrekening die je krijgt als je niet voor de Welkom actie in aanmerking komt? Die heeft een lagere rente die onder bepaalde voorwaarden iets hoger kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvR1
alson schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

Zijn dat niet de voorwaarden van de Open Spaarrekening die je krijgt als je niet voor de Welkom actie in aanmerking komt? Die heeft een lagere rente die onder bepaalde voorwaarden iets hoger kan worden.
Of Spaarrente heeft zijn zaken niets op orde.
Er staat toch echt welkom spaarrekening bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j-7lpDhsJTldQPdyiXeTb8N4kA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J96MWdBt4LK0OW5GQsE0fUSV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door RvR1 op 04-08-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvR1
Independer meldt dit ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dk-0uZp8Z-SMmFDoTwL571WXwG0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fv19jyhnw0cZB9GLskYdThlo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
En Bronbelasting?

Ik heb ook deze rekening, en er word geen bronbelasting ingehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Staat er bij. Met een verklaring krijg je vrijstelling, dat is onderdeel van de registratie.

Die 600 storten is voor bestaande klanten, niet voor nieuwe klanten.
Ik zou altijd de site van de bank zelf aanhouden voor de actuele informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Laatst online: 11-06 13:59
RvR1 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:37:

Hogere rente mogelijk wanneer je maandelijks € 600 laat bijschrijven (via salaris, een pensioenbetaling, uitkering of inkomende overboeking) op de gekoppelde Open Betaalrekening, of elke 2 maanden ten minste 3 verschillende automatische incasso’s van deze betaalrekening laat afschrijven Valt onder het Spaanse depositogarantiestelsel.

Ik heb dit nergens gelezen in de voorwaarden.
Dit geldt alleen na 6 maanden wanneer het de gewone spaarrekening wordt, maar dan adviseer ik je te bellen voor een persoonlijke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
dutchgio schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:58:
Die 600 storten is voor bestaande klanten, niet voor nieuwe klanten.
Ik zou altijd de site van de bank zelf aanhouden voor de actuele informatie.
Ook niet voor bestaande klanten. Die 600 ziet simpelweg op verouderde voorwaarden die niet langer van kracht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
balken07 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:05:
[...]

Ook niet voor bestaande klanten. Die 600 ziet simpelweg op verouderde voorwaarden die niet langer van kracht zijn.
Ik zie het ja, die actie lijkt helemaal niet meer actief.

"*Deze rente geldt alleen voor een Open Spaarrekening die ná 12 mei 2024 is geopend."

Ik kan zo niet zien wat de rente is als je een rekening van daarvoor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
dutchgio schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

Ik zie het ja, die actie lijkt helemaal niet meer actief.

"*Deze rente geldt alleen voor een Open Spaarrekening die ná 12 mei 2024 is geopend."

Ik kan zo niet zien wat de rente is als je een rekening van daarvoor hebt.
Voor de open spaarrekening is de rente 2,75%. Staat op de website. Ik heb al een oude spaarrekening maar krijg ook gewoon 2,75% zie ik in de documentatie van de maand juni. Dat is logisch, want anders zou men duidelijk moeten vermelden wat het afwijkende rentepercentage is voor de ‘oudere’ spaarrekeningen.

Dit soort situaties zijn overigens typisch Openbank ;)

[ Voor 42% gewijzigd door balken07 op 04-08-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:02
Ik kan nergens het opnamelimiet vinden voor travel+, alleen 5x per maand kosteloos wereldwijd. En hebben jullie zelf nog een eigen reisverzekering of is de reisverzekering bij travel+ voor een normale vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Deezers schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:42:
Ik kan nergens het opnamelimiet vinden voor travel+, alleen 5x per maand kosteloos wereldwijd. En hebben jullie zelf nog een eigen reisverzekering of is de reisverzekering bij travel+ voor een normale vakantie?
Er is geen opnamelimiet. Openbank zal zelf nooit kosten berekenen voor een geldopname. Met travel+ nemen ze de kosten die de geldautomaat zelf eventueel aangeeft, voor hun rekening (tot 5 keer per maand).

Mocht je in de gelukkige situatie verkeren dat je waar dan ook ter wereld een ATM tegenkomt die zelf geen kosten berekend, dan neem je dus onbeperkt aantal keren geld op. Want Openbank rekent zelf überhaupt geen kosten.

De verzekeringen heb ik nooit serieus genomen, daar heb ik liever mijn eigen doorlopende reisverzekering voor.

[ Voor 7% gewijzigd door balken07 op 04-08-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
Deezers schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:42:
Ik zou de voorwaarden goed lezen. Zelf had ik er geen goed gevoel bij. Heb nu zelf via onze Amex CC de verzekering. (Zolang je er mee betaald voor je accomodaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
mikeyfire643 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:53:
[...]

Ik zou de voorwaarden goed lezen. Zelf had ik er geen goed gevoel bij. Heb nu zelf via onze Amex CC de verzekering. (Zolang je er mee betaald voor je accomodaties)
Tip van mij is wel, dat de dekking wat betreft medische kosten een plafond kent bij Amex. Als je in Amerika in een ziekenhuis moet worden opgenomen, dan lopen die kosten gierend op. Dat vond ik geen fijn idee, daarom heb ik een ‘normale’ doorlopende reisverzekering aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
balken07 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:57:
[...]

Tip van mij is wel, dat de dekking wat betreft medische kosten een plafond kent bij Amex. Als je in Amerika in een ziekenhuis moet worden opgenomen, dan lopen die kosten gierend op. Dat vond ik geen fijn idee, daarom heb ik een ‘normale’ doorlopende reisverzekering aangehouden.
Dekking is 3 miljoen euro, dan moet wel erg mis gaan. (En heb ook nog zorgverzekering buitenlandwereld.)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-04 07:28
Ik begrijp nu waarom het niet meer lukte met inloggen. Ook een nieuw paspoort. Die had ik ingevoerd en was goedgekeurd. Toch gaf hij aan dat toegangscode of document fout is.
Mijn app had echter nog inlogcodes met het oude documentnummer.
Je moet dus aanklikken 'ik ben niet.....'( voelt onnatuurlijk, want dat ben ik wel) en dan kun je de nieuwe gegevens invoeren.

Zal vast nog iemand gebeuren met alle nieuwe paspoorten die worden uitgegeven momenteel.
Pagina: 1 ... 79 ... 89 Laatste