Blijft toch bijzonder, de communicatie van Openbank. Maar dat het vast stond voor het leven was mij ook al duidelijk. Er staat in het contract dat ze het mogen wijzigen. Wel moeten ze dat 2 maanden van te voren aankondigen. Staat dat ook bij jou in het contract?THE_BASE schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:17:
[...]
Even terugkomend hierop, ik kreeg juist te horen dat het gewoon een variabele rente is die nu geldt voor de klanten die een Welkom Spaarrekening hadden. Als de rente zakt, zak je mee. Dat is wat ze zei.
Klopt, je hebt dus gewoon een nieuwe spaarrekening met flexibele 3,2% rente.Durpstick schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:20:
[...]
Blijft toch bijzonder, de communicatie van Openbank. Maar dat het vast stond voor het leven was mij ook al duidelijk. Er staat in het contract dat ze het mogen wijzigen. Wel moeten ze dat 2 maanden van te voren aankondigen. Staat dat ook bij jou in het contract?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
En dat terwijl de dame aan de telefoon toch echt zei dat dit bij uitzondering (crisis of wat dan ook) zou gebeuren. Ik vond het al wat iffy. Maar goed dat ik mijn spaargeld inmiddels bij Santander heb gestald. Dat is ook variabel, maar voor nu in ieder geval nog 3.6%. Openbank was prima als bank met de op dat moment hoogste rente, maar op dit moment zijn de nadelen:
- Nog steeds traag. Minstens een werkdag tussen overboeken van Openbank naar je eigen bank (andersom gaat wel sneller). Mogelijk gaat dit binnenkort veranderen. Ze hebben nog...1 jaar ofzo voordat instant standaard moet zijn?
- De noodzaak tot veel bellen, als je wat gedaan wilt krijgen. Dit kan niet online
- En, in samenhang met bovenstaand punt: de gekke en inconsistente manier van communiceren (hangt van de werknemer af die je aan de telefoon treft). Er zijn veel dingen mogelijk, maar daarvoor moet je steeds zelf actie ondernemen door te bellen, dan maar geluk hebben dat je de juiste werknemer treft (en/of veel geld hebt?).
- Nog steeds traag. Minstens een werkdag tussen overboeken van Openbank naar je eigen bank (andersom gaat wel sneller). Mogelijk gaat dit binnenkort veranderen. Ze hebben nog...1 jaar ofzo voordat instant standaard moet zijn?
- De noodzaak tot veel bellen, als je wat gedaan wilt krijgen. Dit kan niet online
- En, in samenhang met bovenstaand punt: de gekke en inconsistente manier van communiceren (hangt van de werknemer af die je aan de telefoon treft). Er zijn veel dingen mogelijk, maar daarvoor moet je steeds zelf actie ondernemen door te bellen, dan maar geluk hebben dat je de juiste werknemer treft (en/of veel geld hebt?).
[ Voor 13% gewijzigd door Durpstick op 22-05-2024 18:14 ]
Mijn welkom spaarrekening loopt binnenkort af. Ik had nog gebeld om te vragen of ze nog iets voor mij konden betekenen. De meneer in kwestie zei dat ik moest terugbellen nadat de rekening was afgelopen.
Ik kwam ook naar dit topic met deze vraag. Is het jou inmiddels gelukt om met je mobiel te betalen via de app van Openbank zelf (dus zonder Google Pay)? Als dit werkt, dan is dit voor mij een reden om over te stappen naar Openbank.Falco schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:44:
Ik heb even een vraagje, ik heb al een hele tijd een OB rekening maar heb het weinig gebruikt.
Inmiddels heb ik er weer wat geld staan, omdat ASN helaas over gaat naar Google Pay en Openbank vooralsnog niet....
Maar gisteren werkte het mobiel betalen ineens niet met de melding dat er geen kaarten gekoppeld zouden zijn. Dat heb ik vervolgens opnieuw gedaan maar nog geen resultaat, is dat wel eens eerder gebeurd bij iemand en hoe zou ik dat op kunnen lossen?
Dit werkt (nog) wel, maar superstabiel is het allemaal niet. Ik moet nog wel eens opnieuw mobiel activeren, of in de Android settings of in de app van Openbank.snsgn schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:48:
[...]
Ik kwam ook naar dit topic met deze vraag. Is het jou inmiddels gelukt om met je mobiel te betalen via de app van Openbank zelf (dus zonder Google Pay)? Als dit werkt, dan is dit voor mij een reden om over te stappen naar Openbank.
Maar geen idee wat de toekomst plannen zijn, inmiddels is er ook reclame op de site van Openbank voor gebruik van Google Pay. Het zou dus maar zo kunnen dat ze hun eigen app uitfaseren tgv Google Pay....
Ik ga morgen ook eens bellen of ik een rekening kan krijgen met 3,2% rente.
Het blijft toch bijzonder dat dit niet automatisch wordt aangeboden en dat ik zonder actie van mijn kant blijf hangen op 2,75% rente.
Het blijft toch bijzonder dat dit niet automatisch wordt aangeboden en dat ik zonder actie van mijn kant blijf hangen op 2,75% rente.
Natuurlijjk doet een bank dat niet. Ze krijgen 4% rente van de ECB waar ze het spaargeld onderbrengen, ze keren dan 2,65% uit aan de klant, en steken de 1,35% in hun eigen zak. Die 2,75% is ook een actie-rente net als die 3,65%.swimfreak schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:51:
* RaZ gaat ook na 22 juni eens een belletje wagen, want daarna ga ik ook van 3,65% terug naar de 2,65% (die 2,75% ga ik niet krijgen, want ik kan niet aan de voorwaarden voldoen om die te krijgen)
Ze verdienen juist aan een korte actie periode, in de hoop dat niemand gaat bellen, want dat kost ze geld
Ey!! Macarena \o/
In de telecom wordt je ook niet gebeld voor weer jaar met korting.swimfreak schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:51:
Iets met slapende klanten...
Ik vind het wel vermoeid... weer een extra rekening erbij. En weer moeten bellen om een betere rente te krijgen.mikeyfire643 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:30:
[...]
In de telecom wordt je ook niet gebeld voor weer jaar met korting.![]()
Iets met slapende klanten...
Daarom slapen klantenswimfreak schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:45:
[...]
Ik vind het wel vermoeid... weer een extra rekening erbij. En weer moeten bellen om een betere rente te krijgen.

Een periodieke (maandelijkse) overboeking van je NL bankrekening naar je Openbank betaalrekening is voldoende om die 0,1% erbij te krijgen.RaZ schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:46:
[...]
* RaZ (die 2,75% ga ik niet krijgen, want ik kan niet aan de voorwaarden voldoen om die te krijgen)
En dat doe ik dus niet. Maar als ik na 22 juni even bel, en ze bieden die 3,2% aan vind ik dat ook wel dikke prima. Een 6 maanden deposito bij Openbank is 3,4% wat opzich ook wel dikke prima is. Misschien niet handig om dan alles in een deposito te stoppen, maar 50% of 75% ofzo.Globalcitizen schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:32:
[...]
Een periodieke (maandelijkse) overboeking van je NL bankrekening naar je Openbank betaalrekening is voldoende om die 0,1% erbij te krijgen.
Ey!! Macarena \o/
Net even gebeld, geen mogelijkheid om een spaarrekening voor 3,2% te krijgen. Medewerkster legde uit dat het niet mogelijk is en in andere gevallen wellicht een uitzondering was.swimfreak schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:51:
denk dat ik maar eens verder ga kijken naar iets anders.
"Gewoon" naar zuster Santander verplaatsen. 3,65% vrij opneembaar. En gezien dat via een bijkantoor in België gaat ben je ook van de Spaanse wetgeving af.swimfreak schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:23:
[...]
Net even gebeld, geen mogelijkheid om een spaarrekening voor 3,2% te krijgen. Medewerkster legde uit dat het niet mogelijk is en in andere gevallen wellicht een uitzondering was.
denk dat ik maar eens verder ga kijken naar iets anders.
Dank voor de tip. De rekening bij Openbank houd ik dan wel aan voor vakantie, extra pasje, travel+ etc.RobertMe schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:30:
[...]
"Gewoon" naar zuster Santander verplaatsen. 3,65% vrij opneembaar. En gezien dat via een bijkantoor in België gaat ben je ook van de Spaanse wetgeving af.
Je krijgt een BE-rekeningnummer, maar geen roerende voorheffing (schrijven ze) omdat het een belgisch bijkantoor is van een spaanse bank dus erfrecht nog van toepassing........helaasswimfreak schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:33:
[...]
Dank voor de tip. De rekening bij Openbank houd ik dan wel aan voor vakantie, extra pasje, travel+ etc.
Ik dacht gelezen te hebben dat Santander België ook onder het spaanse recht viel.RobertMe schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:30:
[...]
"Gewoon" naar zuster Santander verplaatsen. 3,65% vrij opneembaar. En gezien dat via een bijkantoor in België gaat ben je ook van de Spaanse wetgeving af.
Dus waarschijnlijk ook hun erfbelasting.
In het "Spaar" topic staat minimaal 1 reactie van iemand die hierover navraag heeft gedaan bij Santander. En er wordt géén erfbelasting geheven (volgens Santander, maar bv Raisin geeft dat ook aan). Mogelijk dat er ook nog verschil is in dat OpenBank een volwaardige bank is en Santander een spaarrekening met vaste tegenrekening.Asterion schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:31:
[...]
Ik dacht gelezen te hebben dat Santander België ook onder het spaanse recht viel.
Dus waarschijnlijk ook hun erfbelasting.
Wat wel Spaans is is het DGS, omdat de banklicentie in Spanje is. Maar ook dat is maar de halve waarheid. Het Belgische DGS doet de afhandeling, maar het geld komt uit Spanje.
Klopt wat Santander België betreft; ik heb navraag gedaan bij de klantenservice van Santander. Je krijgt inderdaad een BE IBAN en geen ES IBAN. Wél onder Spaanse DGS maar geen Spaanse erfbelasting en geen Belgische roerende voorheffing voor Nederlanders (verklaring krijg je bij de aanvraag ) van toepassing.
[ Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 24-05-2024 14:58 ]
Zijn hier ook mensen die de betaalpas hebben gekoppeld aan hun Fitbit?
Ik maakte altijd tevreden gebruik van Fitbit Pay op een Fitbit Charge 5. Nu heb ik recent een nieuwe pas ontvangen omdat mijn oude was verlopen en wilde de nieuwe pas weer toevoegen. Google is echter Fitbit Pay aan het vervangen met Google Wallet. Ik kon geen passen meer toevoegen via Fitbit Pay en de enige optie was om Google Wallet te gaan gebruiken. Hier loop ik echter tegen problemen aan. Ik kan het hele pas toevoegen proces doorlopen en moet als laatste nog een verificatiecode invoeren die via SMS binnen moet komen, maar die SMS krijg ik dus niet.
Ik heb Openbank hierover gebeld en ze hebben wat instellingen aangepast waarna het zou moeten werken, maar helaas heeft dat niet geholpen. Vandaag heb ik opnieuw gebeld en de helpdesk van Openbank weet eigenlijk niet echt hoe ze dit kunnen oplossen. Als test om te kijken of ik wel een SMS van Openbank kan ontvangen heb ik mijn telefoon opnieuw ingesteld als een vertrouwd apparaat, daarvoor ontvang ik wel een SMS.
Ik vraag mij nu af of Openbank (al) Google Wallet ondersteund op een Fitbit. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik maakte altijd tevreden gebruik van Fitbit Pay op een Fitbit Charge 5. Nu heb ik recent een nieuwe pas ontvangen omdat mijn oude was verlopen en wilde de nieuwe pas weer toevoegen. Google is echter Fitbit Pay aan het vervangen met Google Wallet. Ik kon geen passen meer toevoegen via Fitbit Pay en de enige optie was om Google Wallet te gaan gebruiken. Hier loop ik echter tegen problemen aan. Ik kan het hele pas toevoegen proces doorlopen en moet als laatste nog een verificatiecode invoeren die via SMS binnen moet komen, maar die SMS krijg ik dus niet.
Ik heb Openbank hierover gebeld en ze hebben wat instellingen aangepast waarna het zou moeten werken, maar helaas heeft dat niet geholpen. Vandaag heb ik opnieuw gebeld en de helpdesk van Openbank weet eigenlijk niet echt hoe ze dit kunnen oplossen. Als test om te kijken of ik wel een SMS van Openbank kan ontvangen heb ik mijn telefoon opnieuw ingesteld als een vertrouwd apparaat, daarvoor ontvang ik wel een SMS.
Ik vraag mij nu af of Openbank (al) Google Wallet ondersteund op een Fitbit. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik krijg de laatste paar weken veel meer mail van Openbank. Zo'n 2x per week. Actie mails en algemene informatie/beveiliging mails.
Jullie ook?
Jullie ook?
Yup, maar die gooi ik gewoon weg, en ben te lui om de link te volgen om mijzelf aftemeldenirongalaxy schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:35:
Ik krijg de laatste paar weken veel meer mail van Openbank. Zo'n 2x per week. Actie mails en algemene informatie/beveiliging mails.
Jullie ook?
Ey!! Macarena \o/
Even snel gekeken, maar ik zie geen toename van aantal e-mails van Openbank ook niet in spam of reclame folder.irongalaxy schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:35:
Jullie ook?
Een paar posts terug werd een link gedeeld door @mikeyfire643 , na het aanpassen zie ik eigenlijk geen mail of irritante app popups meer...irongalaxy schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:35:
Jullie ook?
https://klanten.openbank.nl/myprofile/consent
mikeyfire643 in "Openbank.NL"
Ik heb een Openbank rekening geopend en wil extra beveiliging aanzetten door de elektronische handtekening te activeren. Echter als ik de elektronische handtekening probeer aan te maken en valideren gebeurd er niks, geen melding, nada. Is het misschien zo dat de eerste elektronische handtekening nog per post moet komen en dat ik dit niet zelf kan instellen?
Al jaren gebruik ik mijn Fitbit Versa i.c.m. mijn gele Meastro pas van Openbank. Inmiddels heb ik ook een debit Mastercard (zwart en groen in app). Nu moet ik, omdat Fitbit Pay wordt afgestoten overstappen naar Google Wallet binnen de Fitbit app. Helaas gaat het mis met de verificatie, ik krijg niets binnen. Grote waarschijnlijkheid dat het landnummer voor het telefoonnummer ontbreekt, format ziet er namelijk raar uit, N26 pas kreeg ik wel toegevoegd (en had meer tekens bij telefoonnummer). Telefoonnummer wordt echter geïmporteerd vanuit Openbank, en is gewoon correct. Bij Openbank kan ik ook niet meer tekens ingeven. Ik kan de pas dus niet toevoegen. Iemand anders ook dit probleem ervaren? Bijgaand de screenshots.
![]() | ![]() |
[ Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 29-05-2024 19:24 ]
Die komt inderdaad per post.THxZ0NE schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:54:
Ik heb een Openbank rekening geopend en wil extra beveiliging aanzetten door de elektronische handtekening te activeren. Echter als ik de elektronische handtekening probeer aan te maken en valideren gebeurd er niks, geen melding, nada. Is het misschien zo dat de eerste elektronische handtekening nog per post moet komen en dat ik dit niet zelf kan instellen?
De "elektronische" handtekening is een set van 8 cijfers die je op papier krijgt per post. Dat duurde volgens mij wel even nadat ik het pasje etc kreeg. Elke keer vragen ze een andere subset van deze 8 cijfers. Het is dus eigenlijk een extra factor met weinig bits. Ik zou zeggen dat het beter zou zijn als ze na elke X keer dat het gebruikt is een nieuwe zouden sturen. Zeker als je het regelmatig gebruikt voor overschrijvingen.THxZ0NE schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:54:
[ Voor 4% gewijzigd door alson op 29-05-2024 23:24 ]
Paar posts terug zie je dat ik dezelfde ervaring heb met mijn Fitbit Charge 5 😉Wietsee. schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:05:
Al jaren gebruik ik mijn Fitbit Versa i.c.m. mijn gele Meastro pas van Openbank. Inmiddels heb ik ook een debit Mastercard (zwart en groen in app). Nu moet ik, omdat Fitbit Pay wordt afgestoten overstappen naar Google Wallet binnen de Fitbit app. Helaas gaat het mis met de verificatie, ik krijg niets binnen. Grote waarschijnlijkheid dat het landnummer voor het telefoonnummer ontbreekt, format ziet er namelijk raar uit, N26 pas kreeg ik wel toegevoegd (en had meer tekens bij telefoonnummer). Telefoonnummer wordt echter geïmporteerd vanuit Openbank, en is gewoon correct. Bij Openbank kan ik ook niet meer tekens ingeven. Ik kan de pas dus niet toevoegen. Iemand anders ook dit probleem ervaren? Bijgaand de screenshots.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb Openbank al twee keer hierover gebeld, maar de helpdesk weet hier onvoldoende over. Het lijkt erop dat ze Google Wallet op Fitbit nog niet ondersteunen.
Je kan proberen Openbank hier ook over te bellen. Als er genoeg gebruikers klagen gaan ze het misschien onderzoeken..?
Had je post niet gezien. Dacht ik al, vandaar dat ik niet eens de moeite heb gedaan om ze te bellen. Kom je in eindeloze processen waarschijnlijk.Huskedoekje schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:50:
[...]
Paar posts terug zie je dat ik dezelfde ervaring heb met mijn Fitbit Charge 5 😉
Ik heb Openbank al twee keer hierover gebeld, maar de helpdesk weet hier onvoldoende over. Het lijkt erop dat ze Google Wallet op Fitbit nog niet ondersteunen.
Je kan proberen Openbank hier ook over te bellen. Als er genoeg gebruikers klagen gaan ze het misschien onderzoeken..?
Misschien dat ik nog voorstel of zij het nummer met 316 ervoor kunnen typen, als gebruiker ben ik gelimiteerd in het aantal tekens. Overigens, eén keer is het verificatieproces mij wel gelukt, maar toen was ik zo dom om de pas te verwijderen uit de Wallet.
[ Voor 11% gewijzigd door Wietsee. op 30-05-2024 13:46 ]
Noob vraag misschien:
Ik heb net eea gestort op openbank, maar ik kan nergens het rentepercentage zien en wat je tot nu toe hebt opgebouwd. Natuurlijk staat het in de mail bij openen rekening, maar zie het verder nergens staan
Ik heb net eea gestort op openbank, maar ik kan nergens het rentepercentage zien en wat je tot nu toe hebt opgebouwd. Natuurlijk staat het in de mail bij openen rekening, maar zie het verder nergens staan
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Kan je alleen vinden op de algemene pagina's niet op de pagina van jou eigen rekening.
Ook opgebouwde rente kan je nergens vinden.
LET OP! rente uitbetaling is op de dag dat je de rekening opende.
Ook opgebouwde rente kan je nergens vinden.
LET OP! rente uitbetaling is op de dag dat je de rekening opende.
Santander is 3,6%RobertMe schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:30:
[...]
Openbank is 3,65% de eerste 6 maanden.
Ik heb nu Openbank en na een half jaar open ik nog een Santander rekening. Als ik wat wat beter had gelezen dan had ik meteen Santander genomen
Ik wil geld naar de iban van amex versturen om extra af te lossen om mijn openstaande saldo omlaag te schroeven en moet daarvoor mijn amex kaart nr. in de omschrijving zetten, iets wat ik bij ing al regelmatig heb gedaan. Ik zie echter geen 'omschrijving' in de Openbank app staan, maar wel 'concept'. Is dit hetzelfde als omschrijving zoals bij ing?
Ltrz,....
Ja, alleen waarom zou je dat willen? Amex kent geen standaard limiet en halen elke maand geld wat open staat van je rekening. Kun je toch langer rente trekken.Steelo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:40:
Ik wil geld naar de iban van amex versturen om extra af te lossen om mijn openstaande saldo omlaag te schroeven en moet daarvoor mijn amex kaart nr. in de omschrijving zetten, iets wat ik bij ing al regelmatig heb gedaan. Ik zie echter geen 'omschrijving' in de Openbank app staan, maar wel 'concept'. Is dit hetzelfde als omschrijving zoals bij ing?
[ Voor 14% gewijzigd door mikeyfire643 op 05-06-2024 10:25 ]
Even een bericht over Santander ook al is dit een topic van Openbank. Lijkt me wel relevant aangezien Openbank dochter is van..
Op 04/06 een overschrijving gedaan van Santander naar de tegenrekening. Deze wordt pas de dag erna verwerkt.
Overschrijving staat dus op 05/06 verwerkt.
Dus als je snel geld wilt overschrijven moet je ook niet bij Santander zijn.
Zij zullen hetzelfde principe hanteren als Openbank?
Op 04/06 een overschrijving gedaan van Santander naar de tegenrekening. Deze wordt pas de dag erna verwerkt.
Voorlopig blijft dit ook nog wel even zo.Asterion schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:26:
Even een bericht over Santander ook al is dit een topic van Openbank. Lijkt me wel relevant aangezien Openbank dochter is van..
In NL zijn wij heel gewend aan IP (instant payment), in andere landen zijn ze wat minder haastig.
Maarrr (!) het Europees Parlement heeft ervoor gezorgd dat vanaf volgend jaar instant payments in heel de EU moet gaan werken en vanaf eind 2025 het daadwerkelijk overal geimplementeerd zou moeten zijn
P.S. Dus vergeet niet te stemmen morgen
Het ligt er ook aan hoelaat/wanneer op een werkdag je overboekt, bij mij in de ochtend vroeg vanaf Santander geboekt staat het in de namiddag op Nederlandse bank. Ik merk dat overboeken van Santander op een werkdag naar Bunq het snelst gaat met bijboekingen.Asterion schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:26:
Santander uitboeken is mijn ervaring sneller dan Openbank, maar zoals hierboven al gemeld, in 2025 inderdaad zijn we daar van af.
[ Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 05-06-2024 17:45 ]
Ter aanvullinggeishin schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:54:
[...]
Voorlopig blijft dit ook nog wel even zo.
In NL zijn wij heel gewend aan IP (instant payment), in andere landen zijn ze wat minder haastig.
Maarrr (!) het Europees Parlement heeft ervoor gezorgd dat vanaf volgend jaar instant payments in heel de EU moet gaan werken en vanaf eind 2025 het daadwerkelijk overal geimplementeerd zou moeten zijn![]()
P.S. Dus vergeet niet te stemmen morgen
Banken binnen de eurozone moeten Instant Payments vanaf 9 januari 2025 kunnen ontvangen en vanaf 9 oktober 2025 kunnen versturen.
Bron:
https://www.betaalverenig...ant-payments/verordening/
Wat daarnaast ook interessant is:
De tarieven voor Instant Payments in euro's mogen niet hoger zijn dan die voor traditionele Europese overschrijvingen (SCTs). Betaaldienstverleners binnen de eurozone moeten hier vanaf 9 januari 2025 aan voldoen.
Vanaf die datum zal OB er dus iig geen geld meer voor mogen vragen. Voor Spaanse klanten die al wel binnenlandse IP kunnen versturen, is dat een welkome verandering.
De tarieven voor Instant Payments in euro's mogen niet hoger zijn dan die voor traditionele Europese overschrijvingen (SCTs). Betaaldienstverleners binnen de eurozone moeten hier vanaf 9 januari 2025 aan voldoen.
Vanaf die datum zal OB er dus iig geen geld meer voor mogen vragen. Voor Spaanse klanten die al wel binnenlandse IP kunnen versturen, is dat een welkome verandering.
Ter info, gisteravond geld overgeboekt vanaf de openbank spaarrekening direct naar ING.
Bedrag was in eerste instantie te hoog en kreeg een foutmelding, eerder ook al genoemd.
Met een lager bedrag wel gelukt, geld zojuist ontvangen.
Bedrag was in eerste instantie te hoog en kreeg een foutmelding, eerder ook al genoemd.
Met een lager bedrag wel gelukt, geld zojuist ontvangen.
Nadat mijn Welkomst Spaarrekening afgelopen was (en na 1x verlengen ook niet meer verlengd kon worden) kreeg ik wel een persoonlijke Spaarrekening bij OpenBank met 3,2% rente maar heb toch maar ook een Santander spaarrekening erbij geopend omdat die 3,6% was.Tweaker schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:05:
[...]
Santander is 3,6%
Openbank is 3,65% de eerste 6 maanden.
Ik heb nu Openbank en na een half jaar open ik nog een Santander rekening. Als ik wat wat beter had gelezen dan had ik meteen Santander genomen
Kreeg gisteren, op de dag dat ook in het nieuws was dat de ECB de rente ging verlagen meteen ook een mail van Santander dat de rente per 13 juni van 3,6% naar 3,35 gaat
En die 3,35% van Santander vanaf volgende week is nog steeds hoger dan dat aanbod van OpenBankMacMiep schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:21:
[...]
Nadat mijn Welkomst Spaarrekening afgelopen was (en na 1x verlengen ook niet meer verlengd kon worden) kreeg ik wel een persoonlijke Spaarrekening bij OpenBank met 3,2% rente maar heb toch maar ook een Santander spaarrekening erbij geopend omdat die 3,6% was.
Kreeg gisteren, op de dag dat ook in het nieuws was dat de ECB de rente ging verlagen meteen ook een mail van Santander dat de rente per 13 juni van 3,6% naar 3,35 gaat
Heeft iemand de voorwaarden van de SPAREN2024?
Ik kan ze zo even niet vinden in mijn mailbox/ op dit forum
Ik kan ze zo even niet vinden in mijn mailbox/ op dit forum
Bovenstaande probleem is opgelost @Huskedoekje . Had afgelopen zaterdag hierover gebeld. De medewerker paste vervolgens een instelling aan. Vlak daarna bood dat echter nog geen soelaas. Ondertussen ook mijn bericht uit dit topic gemaild aan Openbank. Vanochtend kreeg ik echter de volgende sms:Wietsee. schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:05:
![]() | ![]() |
Nu kwam de verificatiecode feilloos binnen. Mijn pas is nu geactiveerd op mijn Fitbit, erg prettig.
Mis mijn kanariegele Meastro pas overigens wel, Google biedt geen support voor Meastrokaarten meer, maar goed die gaan er toch uit. Overigens komt ook deze limekleur niet overeen met de fysieke debitkaart.
Vandaag bij het inloggen krijg ik steeds een dubbele verificatie SMS. Beide met verschillende codes en ik ben niet zo goed ik gokken...
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Ik kon vanavond niet pinnen met de R42-pas bij AH, storingsmelding op het schermpje. ING-pas werkte wel.
Ben ik de enige?
Ben ik de enige?
Zojuist ook een storing melding bij de Hoogvliet, zowel contactloos als met de chip+pin.gerritjan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:21:
Ik kon vanavond niet pinnen met de R42-pas bij AH, storingsmelding op het schermpje. ING-pas werkte wel.
Ben ik de enige?
Dank voor het melden, ik heb mijn pas nu ook kunnen toevoegen aan mijn Fitbit!Wietsee. schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:57:
[...]
Bovenstaande probleem is opgelost @Huskedoekje . Had afgelopen zaterdag hierover gebeld. De medewerker paste vervolgens een instelling aan. Vlak daarna bood dat echter nog geen soelaas. Ondertussen ook mijn bericht uit dit topic gemaild aan Openbank. Vanochtend kreeg ik echter de volgende sms:
Nu kwam de verificatiecode feilloos binnen. Mijn pas is nu geactiveerd op mijn Fitbit, erg prettig.
Mis mijn kanariegele Meastro pas overigens wel, Google biedt geen support voor Meastrokaarten meer, maar goed die gaan er toch uit. Overigens komt ook deze limekleur niet overeen met de fysieke debitkaart.
Ik wilde rond 6 uur geld opnemen bij de Geldmaat, kreeg de melding dat de bank weigerde.gerritjan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:21:
Ben ik de enige?
Daarna ook een storings scherm bij de Jumbo en ah.
Normaal kan je wel geld opnemen bij een pinstoring.
Ik kon niet betalen bij new york pizza online. Maar heb idee dat vroeger ook al niet werkte, maar weet dat niet zeker.rtxxx schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:25:
[...]
Ik wilde rond 6 uur geld opnemen bij de Geldmaat, kreeg de melding dat de bank weigerde.
wat is een normale pinstoring precies?rtxxx schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:25:
[...]
Ik wilde rond 6 uur geld opnemen bij de Geldmaat, kreeg de melding dat de bank weigerde.
Denk een storing die zich al vaker heeft voorgedaan waarbij betalingen direct in winkels niet werken, maar je nog wel geld kan opnemen bij een automaat. Dus landelijke storingen die het nieuws haalden. Ander verschil is dat bij een algehele pinstoring alle banken betroffen zijn, terwijl nu alleen Open Bank een storing lijkt te hebben gehad.boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:21:
wat is een normale pinstoring precies?
[ Voor 5% gewijzigd door areyouben op 13-06-2024 00:37 ]
ah en nu was er geen pinstoring maar was openbank gewoon onbereikbaar dus als er geen saldo check gedaan kan worden kun je ook niet pinnenareyouben schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:36:
[...]
Denk een storing die zich al vaker heeft voorgedaan waarbij betalingen direct in winkels niet werken, maar je nog wel geld kan opnemen bij een automaat. Dus landelijke storingen die het nieuws haalden. Ander verschil is dat bij een algehele pinstoring alle banken betroffen zijn, terwijl nu alleen Open Bank een storing lijkt te hebben gehad.
dit was dus geen pinstoring
Ik heb iets vreemds aan de hand: ik heb een revolut rekening en maak regelmatig geld over richting openbank, tot een week geleden ging dat als de bliksem.Asterion schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:26:
Sindsdien worden de overmakingen behandeld als standaard overschrijving niet meer als instant payment, dus uren wachten en niet in het weekend.
Overschrijvingen naar de OB spaarrekening gaan wel via instant payment. Vreemd toch?
mmm, ik gebruik ook revolut en boekte eerst het geld van mn openbank rekening naar mn virtuele creditcard, en gebruikte daarna de oplaadfunctie van revolut op het geld op mn revolut rekening te krijgen.rtxxx schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 01:11:
[...]
Ik heb iets vreemds aan de hand: ik heb een revolut rekening en maak regelmatig geld over richting openbank, tot een week geleden ging dat als de bliksem.
Sindsdien worden de overmakingen behandeld als standaard overschrijving niet meer als instant payment, dus uren wachten en niet in het weekend.
Overschrijvingen naar de OB spaarrekening gaan wel via instant payment. Vreemd toch?
is wel een karwijtje met iets van 5-6 keer een code invoeren, maar daarna heb ik het wel instant op mn rekening staan.
ora et labora
Ik heb dit jaar meegedaan aan een spaaractie, bij storting van x bedrag tussen februari en mei zou je in juni x bedrag gestort krijgen. Ik heb nog niets ontvangen, anderen hier wel?
BlaBlaBla
Geen idee of het toeval is, maar vandaag werd een storting vanaf ING (salaris is binnen) ook vandaag nog bijgeschreven op de Open Spaarrekening. Een maand geleden duurde dat nog tot de volgende dag.
Bijschrijven op OB was voor mij altijd al dezelfde werkdag. Van OB naar Nederland is altijd +1 werkdag geweest helaas.gerritjan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:18:
Geen idee of het toeval is, maar vandaag werd een storting vanaf ING (salaris is binnen) ook vandaag nog bijgeschreven op de Open Spaarrekening. Een maand geleden duurde dat nog tot de volgende dag.
Ik boek eigenlijk nooit direct iets van buiten naar mijn OB spaarrekening, altijd via de betaalrekening. Soort van automatisme denk ik, omdat ik gewend ben in Nederland dat je nooit direct iets van/naar de spaarrekening kan sturen.gerritjan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:18:
Ligt wellicht aan het bedrag? Hier de ene keer ook in 15 minuten een sms dat het was overgemaakt. Andere keer duurde het een dag.gerritjan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:18:
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Vanochtend maar even gebeld want de 3,65% actie-rente was afgelopen. Nu een gepersionaliseerde rente van 3,2%. Was met een uurtje geregeld. 10 uur gebeld, 11 uur nieuwe rekening.
Ey!! Macarena \o/
Hoe gaat zo'n telefoontje? Doen ze moeilijk, moet je zeggen dat je anders weggaat of valt dat mee?RaZ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:01:
Vanochtend maar even gebeld want de 3,65% actie-rente was afgelopen. Nu een gepersionaliseerde rente van 3,2%. Was met een uurtje geregeld. 10 uur gebeld, 11 uur nieuwe rekening.
En die 3,2% moet je daar dan weer een nieuwe rekening voor openen of wordt de Welkom rekening automatisch omgezet.
Ik krijg over 3 weken voor de laatste keer 3,65% uitgekeerd. Ben ik dan nu nog te vroeg met bellen?
Dit hangt af van welke werknemer je aan de telefoon krijgt. Is geen pijl op te trekken. De ene zegt no worries, doen we even, de ander zegt dat het niet mogelijk is, no matter what. Soms kunnen ze zelfs opnieuw een welkom spaarrekening openen voor 6 maanden. Ik zou gewoon alvast bellen om te kijken wat er mogelijk is. Nee heb je, ja kun je krijgen. En het mooie is, ze hebben het geheugen van een goudvis. Dus als het bij de ene werknemer niet lukt, gewoon opnieuw bellen en spreken met een andere.Roesttt schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:52:
[...]
Hoe gaat zo'n telefoontje? Doen ze moeilijk, moet je zeggen dat je anders weggaat of valt dat mee?
En die 3,2% moet je daar dan weer een nieuwe rekening voor openen of wordt de Welkom rekening automatisch omgezet.
Ik krijg over 3 weken voor de laatste keer 3,65% uitgekeerd. Ben ik dan nu nog te vroeg met bellen?
Haha geheugen van een goudvis. Ik zal het gaan proberen, ben benieuwd waar ze mee komen. Tot nu altijd wel heel vriendelijk geholpen moet ik zeggen.
Het is jammer dat je er wel steeds een nieuwe rekening voor moet aanmaken. Daar heb ik helemaal geen zin in. 1 betaalrekening en 1 spaarrekening vind ik overzichtelijker, en een nieuwe IBAN in de adresboeken heb ik ook geen zin in. Om die reden nooit gebeld om meer eruit te slepen. 🥴
Dat vind ik ook wel jammer als dat het geval is. Krijg je dan ook weer het hele gedoe met je paspoort inscannen enzo? En dat is dus wel verplicht? Je kan niet op de huidige IBAN 3,2% rente ontvangen?balken07 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:12:
Het is jammer dat je er wel steeds een nieuwe rekening voor moet aanmaken. Daar heb ik helemaal geen zin in. 1 betaalrekening en 1 spaarrekening vind ik overzichtelijker, en een nieuwe IBAN in de adresboeken heb ik ook geen zin in. Om die reden nooit gebeld om meer eruit te slepen. 🥴
Bijzonder. Ik heb nog genoemd dit ik dit op een forum had gelezen. De medewerkster kon echter voor mij geen rekening met 3,2% openen.Roesttt schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:52:
[...]
Hoe gaat zo'n telefoontje? Doen ze moeilijk, moet je zeggen dat je anders weggaat of valt dat mee?
[ Voor 3% gewijzigd door swimfreak op 26-06-2024 19:43 ]
We blijven nederlandersswimfreak schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:35:
[...]
Bijzonder. Ik heb nog genoemd dit ik dit op een forum had gelezen. De medewerkster kon echter voor mij geen rekening met 3,2% openen.
Het hangt waarschijnlijk ook van je saldo af (beter niet bijna leeghalen voordat je belt).
Bij mij kon er pas daadwerkelijk iets gedaan worden toen actie afgelopen was (toen ik eerder belde werd aangeraden te wachten).
Ja, steeds een nieuwe IBAN, maar het is niet nodig opnieuw te verifiëren of paspoortscan op te sturen. (Oude IBANs kun je eventueel laten sluiten)
Bij mij kon er pas daadwerkelijk iets gedaan worden toen actie afgelopen was (toen ik eerder belde werd aangeraden te wachten).
Ja, steeds een nieuwe IBAN, maar het is niet nodig opnieuw te verifiëren of paspoortscan op te sturen. (Oude IBANs kun je eventueel laten sluiten)
Daarom spaar ik niet meer bij Openbank. In plaats van dat ze alle klanten bijvoorbeeld 0,1% meer rente geven, is er volslagen willekeur over hoeveel rente je krijgt en hangt het er vanaf of je belt, hoe goed je kunt hosselen, van welke medewerker je spreekt, en of die de betreffende medewerker een goede dag heeft of niet. Ik weet niet of meer zuidelijke banken dat hebben, maar nee, dat is me te mediterraans.
Dat zou echt jammer zijn, want ik was net van plan om van ASN naar Open Bank (als secundaire bank) te gaan vanwege hun mobiel betalen optie (niet via Google Pay).Falco schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:53:
[...]
Dit werkt (nog) wel, maar superstabiel is het allemaal niet. Ik moet nog wel eens opnieuw mobiel activeren, of in de Android settings of in de app van Openbank.
Maar geen idee wat de toekomst plannen zijn, inmiddels is er ook reclame op de site van Openbank voor gebruik van Google Pay. Het zou dus maar zo kunnen dat ze hun eigen app uitfaseren tgv Google Pay....
Erg jammer dat alle tech en 'normale' banken zich overgeven aan Google Pay.
Hier ook nog niet; ik kan in de actie ook niet meer terugvinden per wanneer het gestort zou worden. Ben benieuwd wanneer ze gaan storten.Strider schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:52:
Ik heb dit jaar meegedaan aan een spaaractie, bij storting van x bedrag tussen februari en mei zou je in juni x bedrag gestort krijgen. Ik heb nog niets ontvangen, anderen hier wel?
Ik heb het ook nog niet ontvangen. maar in de bepalingen staat in de tweede helft van juni. Deze periode is nog niet om.Docslik schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:46:
[...]
Hier ook nog niet; ik kan in de actie ook niet meer terugvinden per wanneer het gestort zou worden. Ben benieuwd wanneer ze gaan storten.
Forumlid ''Rechtsherstel'' heeft enige tijd gelden deze link geplaatst met de voorwaarden https://www.openbank.nl/a...arbonus-februari-2024.pdf
Ik heb vandaag maar eens gebeld, zou helaas niet gelden voor de welkomsrekening.swimfreak schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:04:
[...]
Ik heb het ook nog niet ontvangen. maar in de bepalingen staat in de tweede helft van juni. Deze periode is nog niet om.
Forumlid ''Rechtsherstel'' heeft enige tijd gelden deze link geplaatst met de voorwaarden https://www.openbank.nl/a...arbonus-februari-2024.pdf
BlaBlaBla
Op je welkom rekening?swimfreak schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:31:
[Afbeelding]
Bij mij is de vergoeding van de Sparen 2024 actie zojuist binnengekomen
BlaBlaBla
Welkomrekeningen zijn altijd uitgesloten van verdere actie’s.
https://www.openbank.nl/a...arbonus-februari-2024.pdf
Sectie 2 laatste deel.
[ Voor 23% gewijzigd door mikeyfire643 op 30-06-2024 11:00 ]
ik heb een gewone spaarrekening. Ik ben al wat langer klant.
Ik heb een probleem: ik heb zaterdag geld overgemaakt van de openbank naar revolut.
Omdat het om een groot bedrag ging heb ik dit rechtstreeks verzonden vanaf de spaarrekening, in het overschrijving scherm kun je namelijk kiezen welke rekening je wilt gebruiken.
Nu vroeg ik me af is dat wel slim? Kan dat technisch wel? Of is dat een bug?
Omdat het om een groot bedrag ging heb ik dit rechtstreeks verzonden vanaf de spaarrekening, in het overschrijving scherm kun je namelijk kiezen welke rekening je wilt gebruiken.
Dat kan gewoon, doe ik altijd zonder problemen.rtxxx schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:08:
Ik heb een probleem: ik heb zaterdag geld overgemaakt van de openbank naar revolut.
Je kunt gewoon geld overboeken van de openbank spaarrekening naar een ander willekeurig tegenrekeningnummer. De normale verwerking termijnen gelden. Bij mij is dat meestal 1 werkdag.rtxxx schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:08:
Je kan ook direct op die savings IBAN stortten. Ging bij mij laatst iig ook instant.
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 01-07-2024 12:14 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik neem aan dat ze het vandaag verwerkt hebben dan zal het er morgen zijn.swimfreak schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:13:
[...]
Je kunt gewoon geld overboeken van de openbank spaarrekening naar een ander willekeurig tegenrekeningnummer. De normale verwerking termijnen gelden. Bij mij is dat meestal 1 werkdag.
Ik zal nog even een update geven: Ik heb gebeld en uitgelegd dat over 3 weken mijn rente van de Welkom rekening afloopt en vroeg wat ze konden bieden.
Toen begon de medewerker over depositos, maar dat wil ik niet. Ik gaf aan dat ik een "kennis" heb die 3.2% rente krijgt. Dat was geen enkel probleem. Die heeft hij gelijk aangemaakt. Zodra mijn 3.65% afloopt zet ik mijn geld daarop.
Daarna gaf ik aan dat mijn man dezelfde vraag had. (hij heeft wel de helft minder saldo op zijn rekening) en of hij dat ook kon regelen. Ook dat was geen probleem.
Het heeft dus wel geloond om te bellen.
Nu gaan we eerst volgende maand eerst op vakantie, wie weet stap ik daarna alsnog wel over naar Santander België. Ik las dat daar minder gedoe is met erfbelasting. Maar dan is het voor nu geregeld.
Toen begon de medewerker over depositos, maar dat wil ik niet. Ik gaf aan dat ik een "kennis" heb die 3.2% rente krijgt. Dat was geen enkel probleem. Die heeft hij gelijk aangemaakt. Zodra mijn 3.65% afloopt zet ik mijn geld daarop.
Daarna gaf ik aan dat mijn man dezelfde vraag had. (hij heeft wel de helft minder saldo op zijn rekening) en of hij dat ook kon regelen. Ook dat was geen probleem.
Het heeft dus wel geloond om te bellen.
Nu gaan we eerst volgende maand eerst op vakantie, wie weet stap ik daarna alsnog wel over naar Santander België. Ik las dat daar minder gedoe is met erfbelasting. Maar dan is het voor nu geregeld.
Ik heb ze deze vraag gesteld en er zijn meer klanten die er het zelfde over denken, en ze hebben mij iig aangegeven dat ze niet gaan stoppen ermee.nlboy schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:33:
[...]
Dat zou echt jammer zijn, want ik was net van plan om van ASN naar Open Bank (als secundaire bank) te gaan vanwege hun mobiel betalen optie (niet via Google Pay).
Erg jammer dat alle tech en 'normale' banken zich overgeven aan Google Pay.
Bijzonder dat Openbank Pay er niet meer tussen staatMelones schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:36:
[...]
Ik heb ze deze vraag gesteld en er zijn meer klanten die er het zelfde over denken, en ze hebben mij iig aangegeven dat ze niet gaan stoppen ermee.

inderdaad... ik zal ze even antwoorden....nlboy schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:28:
[...]
Bijzonder dat Openbank Pay er niet meer tussen staathttps://www.openbank.nl/mobiel-betalen
Bij mij werkt betalen via mobiel met openbank ook al een tijdje niet meer. Ik krijg steeds een foutmelding terwijl mijn NFC gewoon aanstaat en in opties mobiel betalen geactiveerd is. Ik denk inderdaad dat ze het stilletjes
beëindigd hebben.
beëindigd hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Il 2 op 04-07-2024 22:04 ]
Bij mij werkt het nog wel, maar ik moet wel regelmatig de betaalkaart opnieuw toevoegen in de app. Dus app openen, kiezen voor kaarten en dan rechtsboven in kiezen voor mobiel betalen, en vervolgens kaart toe voegen.Il 2 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:03:
Bij mij werkt betalen via mobiel met openbank ook al een tijdje niet meer. Ik krijg steeds een foutmelding terwijl mijn NFC gewoon aanstaat en in opties mobiel betalen geactiveerd is. Ik denk inderdaad dat ze het stilletjes
beëindigd hebben.
Dan werkt het weer een tijdje en daarna moet het circus opnieuw. Niet wat je graag wilt zien, maar het werkt....
Als de 'Welkom Spaarrekening' is veranderd in een 'Open Spaarrekening', dan zal de actierente niet meer van toepassing zijn hè? Heeft iemand van jullie weleens gebeld met Openbank of een verlenging mogelijk is/ ze nog een goede deal hebben?
Ja, heel het topic staat er vol meebrambello schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:47:
Als de 'Welkom Spaarrekening' is veranderd in een 'Open Spaarrekening', dan zal de actierente niet meer van toepassing zijn hè? Heeft iemand van jullie weleens gebeld met Openbank of een verlenging mogelijk is/ ze nog een goede deal hebben?
Maar check mijn vorige reactie maar even: RaZ in "Openbank.NL"
Ey!! Macarena \o/
Via de website inloggen bij Openbank online lukt mij sinds vandaag niet meer. Er blijven eindeloos nieuwe hCaptcha puzzels verschijnen. Iemand ervaring hiermee?
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
Heb je toevallig een VPN/proxy? Wil dan soms wel eens gebeuren.cj1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:59:
Via de website inloggen bij Openbank online lukt mij sinds vandaag niet meer. Er blijven eindeloos nieuwe hCaptcha puzzels verschijnen. Iemand ervaring hiermee?
Nee, hier geen VPN/proxy. Zelfs hetzelfde vaste Nederlandse (glasvezel) IPv4 adres als ten tijde van de aanmelding bij Openbank.Ebbez schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:02:
[...]
Heb je toevallig een VPN/proxy? Wil dan soms wel eens gebeuren.
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j