Zijn er hier nog mensen die aan beleggen via Roboadvisor doen?
Ik heb november 2021 een fors bedrag ingelegd in enkele van de profielen. Dat bleek achteraf een slechte timing (op korte termijn dan) want in het eerste jaar schoot alles naar beneden (oorlog Ukraine zal niet geholpen hebben). Vervolgens bleeft het een jaar soort van kabbelen, maar na de eerste twee jaar (november 2023) zat ik qua saldo ruim 10% onder mijn oorspronkelijke inleg.
Vanaf eind 2023 gaat het langzaam maar zeker weer de goede kant op. Ik zit nu nog ongeveer 1% onder mijn oorspronkelijke inleg. Natuurlijk heb ik daarmee meerdere jaren rendement "vergokt" en veel verlies gehad t.o.v. wat spaardeposito's, maar goed, blijft natuurlijk koffiedik kijken. En de jaren ervoor stond het op mijn spaarrekening van een grootbank met 0,1% rente.
Komende tijd maar eens overwegen of ik het weghaal en op andere manier wegzet (deposito's, etc.) óf dat ik mij aan de strategie moet houden die ik oorsrponkelijk had: lange termijn gedachte en de wetenschap dat het uiteindelijk waarschijnlijk wel meer gaat renderen.
Ik heb dit deel van mijn spaargeld niet snel nodig, en dus laten staan. Verder heb ik geen zin mij te verdiepen in zelfstandig beleggen.
Wat zijn jullie ervaringen zoal met de RoboAdvisor?
[
Voor 3% gewijzigd door
Valorian op 17-05-2024 13:51
]