Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gebruik openbank niet meer actief, maar kreeg een nieuwe pas binnen vandaag (mastercard ipv maestro, gelukkig). Helaas werkt het ontvangen van smscodes niet, nodig voor activeren nieuwe pas, dus over paar dagen nog maar een keer proberen dan.

Blijf het bijzonder vinden hoe ze openbank zowel aan de ene kant vooruitstrevend en makkelijk, maar toch ook log en "gedoe" of "werkt niet meteen de 1e keer" hebben gemaakt met allerlei zaken :P

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 06-08-2024 14:06 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
2Dutch schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:05:
Gebruik openbank niet meer actief, maar kreeg een nieuwe pas binnen vandaag (mastercard ipv maestro, gelukkig). Helaas werkt het ontvangen van smscodes niet, nodig voor activeren nieuwe pas, dus over paar dagen nog maar een keer proberen dan.

Blijf het bijzonder vinden hoe ze openbank zowel aan de ene kant vooruitstrevend en makkelijk, maar toch ook log en "gedoe" of "werkt niet meteen de 1e keer" hebben gemaakt met allerlei zaken :P
Je krijgt de code niet als push notificatie van een vertrouwd apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

balken07 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:19:
[...]

Je krijgt de code niet als push notificatie van een vertrouwd apparaat?
Hij pakt sms als enige optie (vorige vertrouwde apparaat was oude smartphone die is verkocht, dus die route is er niet ;)).

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Zou goed kunnen dat die code alleen als push melding via het vertrouwde apparaat gegeven blijft worden. Ik heb even niet scherp hoe je een vertrouwd apparaat die niet meer in je bezit is moet afmelden, maar dat is wel de route om je pas geactiveerd te krijgen denk ik. Wellicht even bellen om te vragen of dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 15:56
balken07 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:39:
Zou goed kunnen dat die code alleen als push melding via het vertrouwde apparaat gegeven blijft worden. Ik heb even niet scherp hoe je een vertrouwd apparaat die niet meer in je bezit is moet afmelden, maar dat is wel de route om je pas geactiveerd te krijgen denk ik. Wellicht even bellen om te vragen of dit klopt.
Via het hamburgermenu -> Beveiligingsinstellingen -> Apparaten beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Blijf het jammer vinden dat je een ES IBAN krijgt en geen NL, dat geeft soms vreemde gezichten maar vooruit. Wel jammer anders had ik mijn dure rekening bij een NL-grootbank opgezegd.

Onlangs zelf een rekening geopend bij OB voor de goede rente. Valt me wel op dat betalingen van Rabobank naar OB toe instant zijn. Van OB naar Rabo zit er meer dan 24 uur tussen (N=1).

[ Voor 14% gewijzigd door bombadil op 06-08-2024 22:27 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
bombadil schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:23:
Valt me wel op dat betalingen van Rabobank naar OB toe instant zijn. Van OB naar Rabo zit er meer dan 24 uur tussen (N=1).
N=iedereen. Instant Payments zijn betaald en werken alleen binnen Spanje (als je ervoor betaald en het werkt niet krijg je geld schijnbaar wel terug).

Als je NL IBAN wilt zou je ook Revolut ernaast kunnen nemen. Die hebben sinds eind vorig jaar NL IBANs en is (ook) gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

balken07 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:39:
Bedankt voor het meedenken, waardeer ik zeer, maar voor mij is dit een "zucht" moment waardoor ik niet rauwig ben dat ik de rekening(en) niet meer actief gebruik. Krijg geen optie om te wisselen naar een andere manier van activeren van de pas op mijn smartphone, er wordt gewoon meteen gemeld dat er per sms een code volgt maar die komt dus niet (storing kan, maar is wel erg toevallig/lang) Nog wel geprobeerd mijn nieuwe foon aan te melden als vertrouwd apparaat, maar dat borked ook met een "helaas kan de transactie niet worden voltooid". Schiet lekker op dus :P

Via de website wordt er gepraat over "Voer de code in die je op je mobiel hebt ontvangen", wat zowel sms als een code via de app kan zijn in theorie, maar ja. Ben er wel een beetje klaar mee, het geeft precies weer waar ik me aan ergerde bij deze toko: als ze zelf hun processen niet netjes op orde hebben, moet je dat niet de klant z'n probleem maken. Ik heb bij elke bank mijn nieuwe passen zonder door rare brandende hoepels te hoeven springen of support te hoeven benaderen kunnen activeren ¯\_(ツ)_/¯ Ook compleet opzeggen waren veel hoepels, vandaar dat ik het zo gelaten heb :+

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 06-08-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:52

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand hoe de wisselkoersen zich verhouden tot Trade Republic bij cash geldopname en/of pinnen in het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
ocn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:54:
Weet iemand hoe de wisselkoersen zich verhouden tot Trade Republic bij cash geldopname en/of pinnen in het buitenland?
Met of zonder travel+? Zonder zal TR voordeliger zijn. TR gebruikt de Visa wisselkoers, en OpenBank met travel+ volgens mij de Mastercard koers. Mastercard koers is meestal iets gunstiger dan Visa koers.

Voor geldopnames zijn die bij TR alleen boven de €100 gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

alson schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Met of zonder travel+? Zonder zal TR voordeliger zijn. TR gebruikt de Visa wisselkoers, en OpenBank met travel+ volgens mij de Mastercard koers. Mastercard koers is meestal iets gunstiger dan Visa koers.

Voor geldopnames zijn die bij TR alleen boven de €100 gratis.
Thanks, ik zie nu idd dat Mastercard 0% bank fee rekent en Visa 2%, waardoor Openbank met Travel+ idd goedkoper uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-08 14:53
Roesttt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:50:
Ik zal nog even een update geven: Ik heb gebeld en uitgelegd dat over 3 weken mijn rente van de Welkom rekening afloopt en vroeg wat ze konden bieden.
Toen begon de medewerker over depositos, maar dat wil ik niet. Ik gaf aan dat ik een "kennis" heb die 3.2% rente krijgt. Dat was geen enkel probleem. Die heeft hij gelijk aangemaakt. Zodra mijn 3.65% afloopt zet ik mijn geld daarop.
Daarna gaf ik aan dat mijn man dezelfde vraag had. (hij heeft wel de helft minder saldo op zijn rekening) en of hij dat ook kon regelen. Ook dat was geen probleem.
Het heeft dus wel geloond om te bellen.
Nu gaan we eerst volgende maand eerst op vakantie, wie weet stap ik daarna alsnog wel over naar Santander België. Ik las dat daar minder gedoe is met erfbelasting. Maar dan is het voor nu geregeld.
Ik heb nu twee keer gebeld en heb twee keer te horen gekregen dat ze echt niks voor mij kunnen doen.. Hmmmm :N

Misschien is mijn saldo te laag (ongeveer 15k) of misschien zijn ze nu niet meer zo happig als in het verleden. In dit topic kreeg ik het idee dat het wel zou lukken, als je een aantal keer zou proberen. Maar de eerste medewerker zei, na het stellen van een aantal vragen, dat ze helaas geen aanbod kon doen. En de tweede medewerker zei dat al aan het begin van het gesprek...

[ Voor 15% gewijzigd door Twan82 op 09-08-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:59
Twan82 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:45:
[...]

Ik heb nu twee keer gebeld en heb twee keer te horen gekregen dat ze echt niks voor mij kunnen doen.. Hmmmm :N

Misschien is mijn saldo te laag (ongeveer 15k) of misschien zijn ze nu niet meer zo happig als in het verleden. In dit topic kreeg ik het idee dat het wel zou lukken, als je een aantal keer zou proberen. Maar de eerste medewerker zei, na het stellen van een aantal vragen, dat ze helaas geen aanbod kon doen. En de tweede medewerker zei dat al aan het begin van het gesprek...
Dan verhuis je toch gewoon je geld, naar bijvoorbeeld Santander of Bunq of er zijn zoveel opties :)

Ik heb voor de 2e keer een welkom spaarrekening gekregen op het moment dat mijn saldo <5K was, dus dat is het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door geishin op 09-08-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 16:58
Krijg vandaag deze mail,

//
Beste Juan Vicente Alberto,

De tijd vliegt. Het is binnenkort al 6 maanden geleden dat je je Welkom Spaarrekening opende. Deze rekening zal binnenkort verlopen.

Maar je spaargeld blijft groeien. Je Welkom Spaarrekening wordt namelijk een Open Spaarrekening, waarmee je spaargeld blijft groeien tegen 2,75% rente over de eerste € 300.000. Het openen, aanhouden en opzeggen van deze rekening is volledig gratis.
//
Ze zeggen niet per wanneer, zover ik weet pas 14 september, kan ik ergens zien, dat ze dit niet al gedaan hebben?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Juan schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:39:
Krijg vandaag deze mail,

//
Beste Juan Vicente Alberto,

De tijd vliegt. Het is binnenkort al 6 maanden geleden dat je je Welkom Spaarrekening opende. Deze rekening zal binnenkort verlopen.

Maar je spaargeld blijft groeien. Je Welkom Spaarrekening wordt namelijk een Open Spaarrekening, waarmee je spaargeld blijft groeien tegen 2,75% rente over de eerste € 300.000. Het openen, aanhouden en opzeggen van deze rekening is volledig gratis.
//
Ze zeggen niet per wanneer, zover ik weet pas 14 september, kan ik ergens zien, dat ze dit niet al gedaan hebben?
Je ziet het sowieso in de omgeving. De rekening heet nu "Welkom Spaarrekening" en dat wordt dan "Open Spaarrekening". Maar het actuele percentage kun je niet direct inzien (wel op het "afschrift").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Ik ga ze nog bellen of er wat te verlengen valt… staat 70k nu (hopelijk voldoende reden…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Welkomstrekening niet.. maar wel 3,2% vanaf 14 september... ipv 2,75%

Is ook niet veel, maar beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 19:42
birdibird schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:35:
[...]

Je kan ook voor een gratis bank kiezen in Portugal (bv Activobank dat ik al jaren heb).
Hetzelfde in Spanje. Er zijn dure 'ouderwetse' banken die allerlei dingen rekenen en gratis (vooral internet-) banken. Vaak zijn de gratis banken zelfs dochters van (dure) grootbanken.
Hoe kom je dan wel als Nederlander het makkelijkst aan een Portugese NIF voor dat gratis account bij Activobank? Heb je daar geen dure vertegenwoordigers in Portugal voor nodig! Gaan ze niet zeuren wanneer jij in Nederland woont?

[ Voor 3% gewijzigd door Minimise op 13-08-2024 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wazoo
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-08-2024
Is er trouwens al iets bekend wanneer de OB Maestro kaarten worden vervangen door MC kaarten.

De Abn/Amro begint er laatste kwartaal van dit jaar mee.

Gracias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Wazoo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:52:
Is er trouwens al iets bekend wanneer de OB Maestro kaarten worden vervangen door MC kaarten.

Gracias.
Waarom zou OB ze vervangen? En ik kan mij ook niet indenken dat ABN ze (eind dit jaar) gaat vervangen eerlijk gezegd (enige bank die ik heb gelezen die doet vervangen is Knab).

Maar OB doet wel Debit MasterCard als enige optie uitgeven sinds juli vorig jaar al (als in: het moment dat MasterCard officieel stopte met de uitgifte van Maestro passen). En daarvoor kon je naast de standaard Maestro pas voor een klein prijsje (€2?) al een Debit MasterCard bestellen.

En er is ook geen enkele reden om vroegtijdig (/nu al) Maestro passen te vervangen. In Nederland werkt Maestro in ieder geval nog steeds prima. Terwijl de acceptatie van Debit MasterCard en Visa Debit nog steeds geen 100% is, terwijl Maestro / V-Pay op die plekken prima werkt.

Edit:
Concreet dus: als je nu klant wordt, of een vervangende pas aanvraagt, krijg je AFAIK een Debit MasterCard. Maar OB zal je niet "zomaar" een Debit MC opsturen terwijl je een (perfect werkende) Maestro pas hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 14-08-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wazoo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:52:

Gracias.
Mijn Openbank Maestro kaart is afgelopen jaar al door OB vervangen met een Mastercard Debit kaart. Volgens mij gewoon een paar maanden voor de geldigheid van je Meastro pas afloopt.

Wat grappig is, omdat ik zowel een Mastercard Debit kaart had als een Maestro kaart, heb ik nu twee Mastercard Debit kaarten voor dezelfde betaalrekening met min of meer dezelfde geldigheidsduur (eind 2028/begin 2029). Ik heb degene die als laatste binnen kwam nog niet geactiveerd, maar in ieder geval handig voor als ik m'n betaalpas kwijt raak.

[ Voor 27% gewijzigd door ocn op 14-08-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:45
ocn schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:36:
[...]

Mijn Openbank Maestro kaart is afgelopen jaar al door OB vervangen met een Mastercard Debit kaart. Volgens mij gewoon een paar maanden voor de geldigheid van je Meastro pas afloopt.

Wat grappig is, omdat ik zowel een Mastercard Debit kaart had als een Maestro kaart, heb ik nu twee Mastercard Debit kaarten voor dezelfde betaalrekening met min of meer dezelfde geldigheidsduur (eind 2028/begin 2029). Ik heb degene die als laatste binnen kwam nog niet geactiveerd, maar in ieder geval handig voor als ik m'n betaalpas kwijt raak.
Ik heb ook nog twee kaarten voor dezelfde betaalrekening, wel beide MC, waarvan er 1 volgend jaar verloopt.

Gebruik je toevallig ook de OB mobiel betalen app? Ik heb na een aantal mobiele betalingen helaas het probleem dat de app vergeet welke kaart gekoppeld is aan mobiel betalen, met als gevolg dat ik dus eerst opnieuw moet toewijzen voor de mobiele betaling werkt. (met vaak boze gezichten bij zowel de kassamedewerker als in de eventuele rij achter me....)

Ik denk er wel eens over om de oudste kaart te annuleren, maar geen idee of mobiel betalen met de OB app dan wel gewoon altijd blijft werken. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
Ik heb dezelfde situatie: twee Mastercard Debit kaarten voor dezelfde betaalrekening. Destijds moest ik 2,50 euro betalen voor zo'n kaart, en onlangs kreeg ik gratis een nieuwe ter vervanging van de Maestro pas.

Sinds kort maak ik gebruik van NFC mobiel betalen via de Openbank app. Voordeel is dat de transacties dan niet verlopen via derden zoals Apple, Garmin en Google. Ik ben nog niet tegengekomen dat de app was vergeten aan welke kaart hij is gekoppeld. Maar ik heb de oude kaart op OFF gezet, misschien scheelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
jack2 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:54:
Ik heb dezelfde situatie: twee Mastercard Debit kaarten voor dezelfde betaalrekening. Destijds moest ik 2,50 euro betalen voor zo'n kaart, en onlangs kreeg ik gratis een nieuwe ter vervanging van de Maestro pas.

Sinds kort maak ik gebruik van NFC mobiel betalen via de Openbank app. Voordeel is dat de transacties dan niet verlopen via derden zoals Apple, Garmin en Google. Ik ben nog niet tegengekomen dat de app was vergeten aan welke kaart hij is gekoppeld. Maar ik heb de oude kaart op OFF gezet, misschien scheelt dat.
Daarom ben ik ook weer NFC mobiel betalen via Openbank gaan gebruiken, de voorwaarden voor Google Play zijn ronduit schandalig...

Maar ik zal eens kijken, hoe zet je een kaart op OFF, kan dat in de app zelf?

Edit: gevonden! De oudste kaart uit gezet met het schuifje op de "kaarten" tab. Eens kijken of het nu blijft werken.....

[ Voor 6% gewijzigd door Falco op 14-08-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09 20:39
Hoe lang na sluiten rekening kun je weer nieuwe klant worden met WELKOM spaarrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Tip: misschien al bekend
Openbank kan toch snel overboeken naar bv RABO (binnen 12 uur)
Timing is key.

Gisterenavond om 18:30 10k van OpenBank naar Rabo overgemaakt. Vanochtend om 10:00 was het binnen op de Rabo

Geen IP maar toch snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Juan schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:03:
Tip: misschien al bekend
Openbank kan toch snel overboeken naar bv RABO (binnen 12 uur)
Timing is key.

Gisterenavond om 18:30 10k van OpenBank naar Rabo overgemaakt. Vanochtend om 10:00 was het binnen op de Rabo

Geen IP maar toch snel
Misschien is het al ter spraake gekomen, maar tussen betaalrekeningen lijkt een overschrijving wel instant (Triodos -> Openbank; Openbank -> Triodos). Maar wellicht verschilt het per bank/bedrag.

Hoe snel schrijft Openbank intern over overigens, dus van spaar- naar betaalrekening? Het is wat meer handelingen, maar wellicht is dat dan sneller ipv van OB spaarrekening naar Rabo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:52
Falco schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Daarom ben ik ook weer NFC mobiel betalen via Openbank gaan gebruiken, de voorwaarden voor Google Play zijn ronduit schandalig...

Maar ik zal eens kijken, hoe zet je een kaart op OFF, kan dat in de app zelf?

Edit: gevonden! De oudste kaart uit gezet met het schuifje op de "kaarten" tab. Eens kijken of het nu blijft werken.....
Werkt dat goed? Het constant vergeten van de juiste kaart weerhield mij er van om het te gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falco
bcome schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:03:
[...]

Werkt dat goed? Het constant vergeten van de juiste kaart weerhield mij er van om het te gebruiken
Tot dusver werkt het prima, ik heb nu dus maar 1 kaart actief in de app.

En het lijkt zowaar alsof betalingen sneller gaan, sneller bevestiging van betaling aan de kassa. En tot dusver nog niet gehad dat de app meldt dat er geen kaart geselecteerd is voor mobiel betalen. So far so good.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Falco schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Tot dusver werkt het prima, ik heb nu dus maar 1 kaart actief in de app.

En het lijkt zowaar alsof betalingen sneller gaan, sneller bevestiging van betaling aan de kassa. En tot dusver nog niet gehad dat de app meldt dat er geen kaart geselecteerd is voor mobiel betalen. So far so good.....
Zojuist gepoogd te doen, crasht de app. Overigens wel grappig, de app bleef wel open maar nu krijg ik bij het "vraag een pas aan" menu een hoop passen die naar mijn weten nog niet geheel publiek zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVxScBObN-hq6WBcE7hxSsI0bgY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/StRFGOV5D8X1JjbJWiBhTDO8.png?f=fotoalbum_large

Aan de Nederlandse omschrijvingen te zien komt er misschien een Openbank Creditcard aan voor Nederlandse klanten? Of ze hebben om een of andere reden het Spaanse aanbod naar het Nederlands vertaald.

[ Voor 3% gewijzigd door bcome op 20-08-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:45
Als je al een tijd een betaalrekening hebt bij Openbank en je wilt een spaarrekening openen bij hen, krijg je dan de welkom spaarrekening of de gewone spaarrekening met de lagere rente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
Reintje schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:10:
Als je al een tijd een betaalrekening hebt bij Openbank en je wilt een spaarrekening openen bij hen, krijg je dan de welkom spaarrekening of de gewone spaarrekening met de lagere rente?
Dat staat op de website uitgelegd:
Ben je nog geen klant, open dan hier je rekening, of doe dit in de app.

En ben je minder dan 6 maanden klant, dan ben je op tijd om je exclusieve Welkom Spaarrekening te krijgen. Je kunt deze afsluiten in je Account op de website of de app. Als je liever een meer persoonlijke behandeling wilt, dan kun je ons bellen op +31 70 7007 518.
https://www.openbank.nl/spaarrekening

• Falco
Even hier een vraagje, want ik kan het op openbank.nl niet vinden.

Ik heb een persoonlijke betaal- en spaarrekening bij Openbank. Weet iemand of het mogelijk is daar een en/of betaal-/spaarrekening van te maken? Ik wil mijn partner ook toevoegen zodat zij ook toegang/rechten heeft in het geval dat mij iets overkomt.

Ik kan echter niet goed vinden of dat mogelijk is en wat dat verder eventueel betekent voor de kosten bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Falco schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:35:
Even hier een vraagje, want ik kan het op openbank.nl niet vinden.

Ik heb een persoonlijke betaal- en spaarrekening bij Openbank. Weet iemand of het mogelijk is daar een en/of betaal-/spaarrekening van te maken? Ik wil mijn partner ook toevoegen zodat zij ook toegang/rechten heeft in het geval dat mij iets overkomt.

Ik kan echter niet goed vinden of dat mogelijk is en wat dat verder eventueel betekent voor de kosten bijvoorbeeld.
Openbank heeft geen e/o rekeningen in het aanbod helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Nu is Openbank weer vrij laat met overboeken. :(

Gisteren (22-aug) ochtend een overboeking gedaan, en dat is nu nog niet binnen bij de Rabo.
Normaliter komen betalingen rond 10:00 binnen..

Was in de verwachting dat het altijd om 10:00 komt, zijn ook geen feestdagen in Spanje zie ik.

Wat is bij jullie meestal de tijd dat het geld binnenkomt?
Ik hoop niet dat dat nu een weekend blijft hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Juan op 23-08-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolletjedrop
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-09 19:43
Juan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:43:
Nu is Openbank weer vrij laat met overboeken. :(

Gisteren (22-aug) ochtend een overboeking gedaan, en dat is nu nog niet binnen bij de Rabo.
Normaliter komen betalingen rond 10:00 binnen..

Was in de verwachting dat het altijd om 10:00 komt, zijn ook geen feestdagen in Spanje zie ik.

Wat is bij jullie meestal de tijd dat het geld binnenkomt?
Ik hoop niet dat dat nu een weekend blijft hangen.
Het kan ook aan de Rabobank liggen, er is/was een storing, ik kon net een betaling niet afronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 20:44
Iemand ervaring met de Travel+ verzekering? Ik heb een klein voorval op vakantie gehad, geen groot probleem als dit niet vergoed wordt door iemand, maar dacht, heb Travel+ bij OB, misschien kunnen hun wat betekenen voor me.

Ik bel OB via het nr op hun website, die persoon gaf me het telefoon nr: 0707006139, dat nr werd opgenomen door een spanjaard, hij vroeg me op een ID ofzo, maar kwam er niet helemaal uit welk ID hij nou bedoelde. Toen gaf die gast weer aan dat ik 913755755 moest bellen, maar ik vroeg of ik niet kon mailen, dat kon. Uiteindelijk kwam ik uit op riimbolsos@zurichasistencia.com , maar die stuurde direct de mail terug, mail adres zal wel niet kloppen dan, google gaf als suggestie reembolsos@zurichasistencia.com Dus heb ik daar mn mail maar naar toegestuurd. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:36:
Iemand ervaring met de Travel+ verzekering? Ik heb een klein voorval op vakantie gehad, geen groot probleem als dit niet vergoed wordt door iemand, maar dacht, heb Travel+ bij OB, misschien kunnen hun wat betekenen voor me.

Ik bel OB via het nr op hun website, die persoon gaf me het telefoon nr: 0707006139, dat nr werd opgenomen door een spanjaard, hij vroeg me op een ID ofzo, maar kwam er niet helemaal uit welk ID hij nou bedoelde. Toen gaf die gast weer aan dat ik 913755755 moest bellen, maar ik vroeg of ik niet kon mailen, dat kon. Uiteindelijk kwam ik uit op riimbolsos@zurichasistencia.com , maar die stuurde direct de mail terug, mail adres zal wel niet kloppen dan, google gaf als suggestie reembolsos@zurichasistencia.com Dus heb ik daar mn mail maar naar toegestuurd. Ben benieuwd...
Geen ervaring mee, wel benieuwd naar de afloop.

Heb je de vakantie ook betaald via Openbank of hoeft dat niet voor de dekking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 20:44
Wolly schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:36:
[...]

Geen ervaring mee, wel benieuwd naar de afloop.

Heb je de vakantie ook betaald via Openbank of hoeft dat niet voor de dekking?
Nee ik heb de vakantie (alles los geboekt) niet betaalt met OB. Ik weet ook niet zeker of dat moet. Al vind ik dat ook wel raar als dat zou moeten, als ik via de Rabobank(Interpolis) een reisverzekering afsluit, dan hoef ik toch ook niet alles met de rabo pas betaald te hebben.. maargoed, we gaan het meemaken, en ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 15:56
Dacuuu schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:36:

Ik heb geen ervaring maar ben ook echt benieuwd naar hoe dit afloopt. Laat het ons weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolletjedrop
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-09 19:43
Ik ben nu toch even in de war. Op 1 augustus een rekening geopend, de betaalrekening was op 3 augustus actief en de Welkom Spaarrekening op 5 augustus. Ik heb vervolgens maandelijkse automatische boekingen ingesteld vanaf de Rabobank, gesplitst in 2 bedragen. De helft naar de betaalrekening met de dag na de overboeking een interne overboeking en de andere helft rechtstreeks naar de Welkom spaarrekening. Doel om te bekijken wat sneller verwerkt zou zijn.

Hoewel de rekening 5 augustus actief was kreeg ik op 9 augustus een standaard sms dat mijn rekening geopend was en dat de welkom rekening binnen 2 dagen geopend zou worden. Geen aandacht aan besteed verder, alles draaide immers al. Op 14 augustus kreeg ik weer dezelfde sms, ook verder geen aandacht aan besteed.

Vandaag was de datum van de overboekingen, die naar de betaalrekening stond er naar verwachting direct op. De overboeking rechtstreeks naar de spaar was wat raars mee aan de hand. Deze is ivm technische redenen teruggeboekt en daarna alsnog weer aangemaakt. In de loop van de dag kwam de betaling toch gewoon binnen. Ik wilde nog even checken bij de Rabobank wat die aangaf als status en toen viel me ineens op: mijn bankrekeningnummer van mijn Welkom rekening komt niet (meer?) overeen met het nummer dat ik in de contacten heb staan, zowel bij de Openbank als bij de Rabobank. En toch is de betaling binnengekomen op mijn Welkom rekening terwijl het (nu?) een ander nummer heeft.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de rekening per abuis 2x geopend is en daardoor een nieuw nummer heeft gekregen.
Heel vreemd en ook even schrikken. Het is niet dat ik zelf een verkeerd nummer in mijn adresboek heb gezet, ik heb de copypaste functie gebruikt en daarna nog cijfertje voor cijfertje gecheckt. Snel net verkeerde/oude nummer uit mijn contactenlijst gewist, en overmaken doe ik nu maar alleen naar de betaalrekening en dan boek ik wel handmatig over naar de spaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
Ik heb OpenBank al een tijd niet gebruikt, had de app al verwijderd. Nu een nieuwe telefoon, ik heb de app geïnstalleerd. Maar ik krijg geen optie om het als vertrouwd apparaat toe te voegen.

Zelfs als ik de oude blokkeer werkt het niet.

Menu -> Beveiligingsinstellingen -> Apparaten beheren -> Huidige apparaat aantikken -> Rechtsboven de menuknop aantikken ->

Hier mist de optie
"Toevoegen als vertrouwd apparaat. "

Hoe los je dat op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Jazco2nd schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:58:
Ik heb OpenBank al een tijd niet gebruikt, had de app al verwijderd. Nu een nieuwe telefoon, ik heb de app geïnstalleerd. Maar ik krijg geen optie om het als vertrouwd apparaat toe te voegen.

Menu -> Beveiligingsinstellingen -> Apparaten beheren -> Huidige apparaat aantikken -> Rechtsboven de menuknop aantikken ->

Hier mist de optie

Hoe los je dat op ?
Er zit volgens mij een cooldown periode van 24 of 48 uur op een nieuw apparaat na aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
balken07 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:07:
[...]

Er zit volgens mij een cooldown periode van 24 of 48 uur op een nieuw apparaat na aanmelden.
Ik heb dit zondag gedaan, app geïnstalleerd en ingelogd. Vandaag nog steeds geen mogelijkheid om als vertrouwd apparaat toe te voegen..

Het is echt zo een verschrikkelijk slecht platform.. web en app.. hopeloos.
Gaat om een tripje naar Zwitserland (niet Euro) en mn vervangende Revolut pas is nog onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbez
  • Registratie: December 2014
  • Niet online

Hier mist de optie

Hoe los je dat op ?
Telefoon draait geen custom ROM/is niet ge-root? Laatste updates geïnstalleerd? Zit er ook een vergrendeling op de telefoon zelf?
Heb je de elektronische handtekening nog? Is die nog geldig?

Heb het net ff uitgeprobeerd. App verwijderd, maar met die stappen komt er wel gewoon "Toevoegen als vertrouwd apparaat" als optie te staan. Toen ik dat probeerde kreeg ik idd wel een melding dat ik eerst 24u moest wachten op een cooldown, maar ik kon al wel het hele proces doen (elektronische handtekening invullen, SMS-bevestiging) totdat ik bij de laatste stap die melding kreeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Ebbez op 28-08-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ebbez schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:34:
[...]

Telefoon draait geen custom ROM/is niet ge-root? Laatste updates geïnstalleerd? Zit er ook een vergrendeling op de telefoon zelf?
Heb je de elektronische handtekening nog? Is die nog geldig?

Heb het net ff uitgeprobeerd. App verwijderd, maar met die stappen komt er wel gewoon "Toevoegen als vertrouwd apparaat" als optie te staan. Toen ik dat probeerde kreeg ik idd wel een melding dat ik eerst 24u moest wachten op een cooldown, maar ik kon al wel het hele proces doen (elektronische handtekening invullen, SMS-bevestiging) totdat ik bij de laatste stap die melding kreeg.
Geen custom niks. Android 14 patch level augustus. Elektronische handtekening doet het prima, die heb je nodig als je voor het eerst op een tel in de app inlogt.

Waarschijnlijk vind Openbank dat de oude tel nog geregistreerd staat. Ik ben niet eerst de app op de oude gaan installeren, inloggen om vervolgens die te verwijderen als geregistreerd device. Immers gebruikte ik OpenBank allang niet meer en had ik de app allang verwijderd van dat toestel. Inmiddels is dat toestel sinds zondag ook gereset en gaatie morgen naar een nieuwe eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:02
Heeft iemand hier ervaring met het Spaanse tikkie systeem, Bizum bij Openbank? Ik probeer het via de Nederlandse Open bank app te installeren maar bij het accepteren gaat het op het laatst fout met de aanmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:16
Hier mist de optie
Hoe los je dat op ?
Bel de Nederlandse helpdesk: 070-7007516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:33:
Heeft iemand hier ervaring met het Spaanse tikkie systeem, Bizum bij Openbank? Ik probeer het via de Nederlandse Open bank app te installeren maar bij het accepteren gaat het op het laatst fout met de aanmelding.
Dat is alleen ondersteund voor de Spaanse klanten. Ook al hebben ook wij een Spaanse IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ocn schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:14:
Zojuist een bedrag van 2740 USD overgemaakt naar een rekening in een obscuur land, dat ging dan weer zonder dat om veiligheidscode werd gevraagd :/ wel twee-factor.

EDIT: wonderlijk genoeg staat het geld nog steeds op mijn rekening. Niet gereserveerd o.i.d. Tussen de meldingen staat de overboeking wel, maar niet in transactieoverzichten of geplande betalingen. Eind van de dag maar eens bellen als het bedrag er dan nog steeds staat 8)7

EDIT2: Inmiddels lijkt er wel een inhouding te zijn gedaan, mijn besteedbaar bedrag is een stuk lager dan het bedrag op mijn rekening. Ik zie bij inhoudingen dat de kosten 2.589,28 € zijn, waar ik bij ING 2554,54 had betaald volgens hun 'transaction offer'. De internationale overboeking kost me bij Openbank dus 35 euro meer. Flink bedrag :X Mooie les dat internationale overboekingen via ING in ieder geval een stuk goedkoper zijn dan Openbank. ING rekende 21,72 exchange fee en 15 euro transactiekosten (incl costs bank beneficiary). Openbank dus het dubbele van de totale kosten van de internationale overboeking.

De dame aan de telefoon (had ff gebeld) kon de inhouding trouwens niet zien, maar die zie ik wel via de webomgeving.
Is er een reden waarom je dit juist met OpenBank hebt gedaan ipv Revolut (of zelfs N26)? Dit soort acties lijkt me veel minder geschikt met Openbank.
De voordelen van Openbank zijn juist niet valuta conversie. Alleen de Mastercard met lifetime travel aanbieding was dat misschien (en dan vooral om cash op te nemen in niet-€-landen zonder lokale atm kosten).

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jazco2nd schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:13:
[...]

Is er een reden waarom je dit juist met OpenBank hebt gedaan ipv Revolut (of zelfs N26)? Dit soort acties lijkt me veel minder geschikt met Openbank.
De voordelen van Openbank zijn juist niet valuta conversie. Alleen de Mastercard met lifetime travel aanbieding was dat misschien (en dan vooral om cash op te nemen in niet-€-landen zonder lokale atm kosten).
Het formuliertje om de overboeking te doen zag er eenvoudiger uit dan die van ING. 8)7
Ik heb geen Revolut of N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
Minimise schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:43:
[...]

Hoe kom je dan wel als Nederlander het makkelijkst aan een Portugese NIF voor dat gratis account bij Activobank? Heb je daar geen dure vertegenwoordigers in Portugal voor nodig! Gaan ze niet zeuren wanneer jij in Nederland woont?
Ik heb gewoon in Portugal zelf een NIF aangevraagd aan de balie van het juiste loket.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik heb een bewijs nodig waarop ik kan zien hoe laat en op welke dag een bepaalde transactie heeft plaatsgevonden. Helaas werkte mijn reguliere betaalkaart niet, dus heb ik met openbank betaald. Ik heb even gezocht in mijn overzicht, maar daar staat alleen een datum. Kan ik het op een andere manier ergens achterhalen?

Update: Blijkbaar bij de meldingen, hopelijk is dat voldoende.

[ Voor 9% gewijzigd door exelletor op 30-08-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
cj1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:59:
Via de website inloggen bij Openbank online lukt mij sinds vandaag niet meer. Er blijven eindeloos nieuwe hCaptcha puzzels verschijnen. Iemand ervaring hiermee?
Meer mensen die ook in de iPhone app ineens CAPTCHA hebben voor inloggen ?
Ook heb ik twee e-card waarvan 1 bijna afloopt, maar juist de ander is ineens gedeactiveerd (terwijl ik me niet kan heugen dit zelf gedaan te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
exelletor schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:17:
Ik heb een bewijs nodig waarop ik kan zien hoe laat en op welke dag een bepaalde transactie heeft plaatsgevonden. Helaas werkte mijn reguliere betaalkaart niet, dus heb ik met openbank betaald. Ik heb even gezocht in mijn overzicht, maar daar staat alleen een datum. Kan ik het op een andere manier ergens achterhalen?

Update: Blijkbaar bij de meldingen, hopelijk is dat voldoende.
Iemand hier nog een alternatief voor? Ik krijg nu weer gezeik dat iemand per se een afschrift wil hebben met een tijdstip erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:10
bij onze grootbanken krijg je in de omschrijving van de pintransactie het tijdstip (en datum) te zien.
N26 staat dat er niet bij voor zover ik dat kan zien.

Wellicht dat je het kan opvragen bij de klantenservice ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:52
namliam_eht schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:13:
bij onze grootbanken krijg je in de omschrijving van de pintransactie het tijdstip (en datum) te zien.
N26 staat dat er niet bij voor zover ik dat kan zien.

Wellicht dat je het kan opvragen bij de klantenservice ?
Ik heb N26 en zie gewoon de dag, datum, tijdstip en locatie van een pintransactie. Als je in het overzicht op de transactie klikt staat het direct onder het bedrag (niet onder Details).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hpsmart
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:05
exelletor schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:28:
[...]

Iemand hier nog een alternatief voor? Ik krijg nu weer gezeik dat iemand per se een afschrift wil hebben met een tijdstip erop.
Zoals je eerder aangaf kun je via het meldingcentrum in de Openbank-app het precieze tijdstip zien van de overboeking/betaling.

Ik heb even voor je gekeken, maar op de website zie ik alleen de datum (ook als ik het afschrift download [onder het kopje "Overboekingen"]). Wellicht zou je met de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_x
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:56
@exelletor Je kan een overzicht van betaalpastransacties downloaden. Daarin staat ook de tijd.
Op de website zit dit onder betaalpassen, details bekijken, bestand downloaden

Let wel op, daar staat ook je paspoortnummer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:26
Vandaag ook maar eens gebeld met Openbank om te proberen een Welkom-spaarrekening te regelen.
Ik ben klant sinds begin 2021 en heb nooit zo'n rekening gehad.
Volgens de medewerker mogen ze dan alsnog een Welkom-rekening aanmaken, dus dat hebben ze gedaan. Lekker 6 maanden lang 3,65% rente.

Update 3-9: rekening is al beschikbaar in de app

[ Voor 8% gewijzigd door gerritjan op 03-09-2024 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi!!!
  • Laatst online: 16-09 21:51
Goedenavond, ik probeer mijn maestro kaart toe te voegen aan mijn Apple Wallet. Een scan maken lukt niet dus dan moet ik m handmatig invoeren. Ik voer kaartnummer in ( voorkant..?) vervaldatum en dan wordt er een code gevraagd. Waar vind ik deze code? Geloof 4 digits. Pincode werkt niet.
Alvast dank van deze digibeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hoi!!! schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:06:
Goedenavond, ik probeer mijn maestro kaart toe te voegen aan mijn Apple Wallet. Een scan maken lukt niet dus dan moet ik m handmatig invoeren. Ik voer kaartnummer in ( voorkant..?) vervaldatum en dan wordt er een code gevraagd. Waar vind ik deze code? Geloof 4 digits. Pincode werkt niet.
Alvast dank van deze digibeet!
De CVV kun je in iedr geval in de app opvragen. Kaart aanklikken, daarna rechtsboven de 3 puntjes voor het "menu" en dan "CVV raadplegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:45
gerritjan schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:40:
Vandaag ook maar eens gebeld met Openbank om te proberen een Welkom-spaarrekening te regelen.
Ik ben klant sinds begin 2021 en heb nooit zo'n rekening gehad.
Volgens de medewerker mogen ze dan alsnog een Welkom-rekening aanmaken, dus dat hebben ze gedaan. Lekker 6 maanden lang 3,65% rente.

Update 3-9: rekening is al beschikbaar in de app
Oh, is dat even lekker (voor jou😉)
Precies hetzelfde aan de hand gehad en bij mij kon het niet, kreeg hooguit een persoonlijke spaarrekening van 3,2%.
Speciaal verzoek door telefonist laten opstellen, maar neehee het kon niet.

Selectief zijn ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Reintje schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 01:03:
[...]
Precies hetzelfde aan de hand gehad en bij mij kon het niet, kreeg hooguit een persoonlijke spaarrekening van 3,2%.

Selectief zijn ze.
Als het jou die 0,45% waard is zou ik het nog eens proberen. Ik heb twee mensen aan de telefoon gehad (bij nr.1 lukte het niet omdat de software vastliep :|) die hetzelfde antwoord gaven: Als je nog nooit een welkom-rekening hebt gehad kun je die alsnog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi!!!
  • Laatst online: 16-09 21:51
RobertMe schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:44:
[...]

De CVV kun je in iedr geval in de app opvragen. Kaart aanklikken, daarna rechtsboven de 3 puntjes voor het "menu" en dan "CVV raadplegen".
Bedankt, gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:00
Hier ook na een belletje en vragen naar mogelijkheden voor hogere rente een persoonlijke spaarrekening van 3,2% aan geboden gekregen.
Toch bijna een half procent er bij met 1 telefoontje.
Werd even in de wacht gezet omdat er 'overlegd' moest worden. Na verificatie van de elektronische handtekening (!= je pin code) was het meteen geregeld.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
Nico Klus schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:57:
Hier ook na een belletje en vragen naar mogelijkheden voor hogere rente een persoonlijke spaarrekening van 3,2% aan geboden gekregen.
Toch bijna een half procent er bij met 1 telefoontje.
Werd even in de wacht gezet omdat er 'overlegd' moest worden. Na verificatie van de elektronische handtekening (!= je pin code) was het meteen geregeld.
Hoe kan je elektronische handtekening je pincode zijn? Die is 8 cijfers, je pincode 4.

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
Elandenmelk schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:08:
[...]

Hoe kan je elektronische handtekening je pincode zijn? Die is 8 cijfers, je pincode 4.
Ik heb ook een keer gehad dat ik een deel van de pincode moest geven, hierna direct veranderd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Elandenmelk schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:08:
[...]

!= betekent ongelijk aan. 8)7

• RobertMe
"Dus hoe kun je dan denken dat het dezelfde is..." :p

Ze vragen toch ook naar posities. Als ze vragen naar het 5e / 6e / 7e / 8e cijfer is dat best lastig te beantwoorden voor de pincode. En volgens mij vragen ze 3 of 4 posities. Dus de kans dat ze een positie hoger dan 4 vragen is best wel groot.,

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 05-09-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
bcome schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:03:
[...]

Helaas, ook bij mij was de juiste kaart opeens vergeten toen ik vanmiddag met de Openbank app wilde betalen.

Ik weet niet wat dit triggert: het aantal keer dat je mobiel hebt betaald via de app, of een optelsom van de bedragen die een limiet bereiken of een maximum aantal dagen.

De kaart stond wel degelijk geselecteerd in de app (mobiel betalen symbool stond er achter), en de andere kaart had ik op OFF gezet. Maar ik moest de juiste kaart alsnog selecteren en de ontvangen SMS code doorgeven. Dat is allemaal te bewerkelijk terwijl je bij de kassa staat, dus ik pakte de fysieke pas er bij.

Allemaal geen ramp, maar ik snap niet waarom Openbank zo'n obstakel opwerpt. Speculeren kan natuurlijk wel. Ofwel ze willen mobiel betalen via de eigen app ontmoedigen, ofwel het is voor de 'veiligheid' (SMS code nodig voor triviale zaken, zoals het opvragen van oude transacties).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
jack2 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:07:
[...]

Helaas, ook bij mij was de juiste kaart opeens vergeten toen ik vanmiddag met de Openbank app wilde betalen.

Ik weet niet wat dit triggert: het aantal keer dat je mobiel hebt betaald via de app, of een optelsom van de bedragen die een limiet bereiken of een maximum aantal dagen.

De kaart stond wel degelijk geselecteerd in de app (mobiel betalen symbool stond er achter), en de andere kaart had ik op OFF gezet. Maar ik moest de juiste kaart alsnog selecteren en de ontvangen SMS code doorgeven. Dat is allemaal te bewerkelijk terwijl je bij de kassa staat, dus ik pakte de fysieke pas er bij.

Allemaal geen ramp, maar ik snap niet waarom Openbank zo'n obstakel opwerpt. Speculeren kan natuurlijk wel. Ofwel ze willen mobiel betalen via de eigen app ontmoedigen, ofwel het is voor de 'veiligheid' (SMS code nodig voor triviale zaken, zoals het opvragen van oude transacties).
Dit probleem was er al toen ik OpenBank ging gebruiken in 2022. Niks veranderd. Hopeloos.

Je kan dan beter gewoon je pas toevoegen aan Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Jazco2nd schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:52:
[...]

Dit probleem was er al toen ik OpenBank ging gebruiken in 2022. Niks veranderd. Hopeloos.

Je kan dan beter gewoon je pas toevoegen aan Google Pay.
Google is wel echt een k*t partij om je betaalgegevens mee te delen helaas. Maar wel vervelend dat Openbank geen prioriteit geeft aan de mobiel betalen functionaliteit in de eigen app.

[ Voor 13% gewijzigd door bcome op 07-09-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
bcome schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:53:
[...]
Google is wel echt een k*t partij om je betaalgegevens mee te delen helaas. Maar wel vervelend dat Openbank geen prioriteit geeft aan de mobiel betalen functionaliteit in de eigen app.
Maar alle banken stoppen met hun eigen systeem. Logisch. Veel te duur en zoals je zelf ook ondervind: het zijn geen goede ervaringen.

Ik was 100% anti mijn financiële stromen langs Google of die andere partij die miljarden per jaar met ads verdient te delen (Apple). Maar inmiddels nu ING er zelfs mee stopt, heb ik maar gewoon Google Pay.

Openbank zie ik trouwens echt alleen nog wanneer ik cash wil opnemen in een niet-Euroland (dankzij lifetime Travel+. Verder vind ik het nogal een achtergestelde dienst vergeleken met concurrenten. Revolut voor niet-Euro betalingen (online en fysiek), lokale bank voor de rest of mn €15/jr verzekerde credit creditcard van Euroclix. Simpel.
(Was N26 en Revolut en Bunq "lifetime" free gebruiker elk van eerste uur, geen van ze goede ervaringen als hoofd bank).

Ik ken eigenlijk niemand meer die Openbank nog echt actief voor dagelijks gebruik heeft.. en sinds ik de app weer ff heb geïnstalleerd, merk ik ook dat er helemaal niets is veranderd. Bizar.

Edit: overigens is ING nét zo een k*tpartij om je financiën te delen hoor.. het is op geen enkele manier een betere club dan Google..

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 07-09-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:02
Jazco2nd schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:59:
[...]

Maar alle banken stoppen met hun eigen systeem. Logisch. Veel te duur en zoals je zelf ook ondervind: het zijn geen goede ervaringen.

Ik was 100% anti mijn financiële stromen langs Google of die andere partij die miljarden per jaar met ads verdient te delen (Apple). Maar inmiddels nu ING er zelfs mee stopt, heb ik maar gewoon Google Pay.

Openbank zie ik trouwens echt alleen nog wanneer ik cash wil opnemen in een niet-Euroland (dankzij lifetime Travel+. Verder vind ik het nogal een achtergestelde dienst vergeleken met concurrenten. Revolut voor niet-Euro betalingen (online en fysiek), lokale bank voor de rest of mn €15/jr verzekerde credit creditcard van Euroclix. Simpel.
(Was N26 en Revolut en Bunq "lifetime" free gebruiker elk van eerste uur, geen van ze goede ervaringen als hoofd bank).

Ik ken eigenlijk niemand meer die Openbank nog echt actief voor dagelijks gebruik heeft.. en sinds ik de app weer ff heb geïnstalleerd, merk ik ook dat er helemaal niets is veranderd. Bizar.

Edit: overigens is ING nét zo een k*tpartij om je financiën te delen hoor.. het is op geen enkele manier een betere club dan Google..
Inderdaad, ik gebruik een beetje, vanaf begin 2022 ook OB en heb ook Life time gratis travel, maar gebruik het alleen in Spanje als ik op vakantie daar ben. Meestal moet je 2€ per geldopname betalen daar, en met de OB pas is het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik kreeg laatst ook bericht dat ik een nieuw identiteitsbewijs/paspoort moet uploaden omdat het oude verlopen is.
Maar nu heb ik wat geüpload in de omgeving maar ik zie er nergens iets van terug. Geen melding, geen status, geen email oid, ik kan ook niet terugzien wat ik geüpload heb. Gewoon rustig afwachten wat er gebeurt denk ik?
Maar het zou wel fijn zijn als ze even iets van een melding geven dat het in behandeling is, of dat het goed is aangekomen ofzo. Nu lijkt het alsof er nooit iets gebeurd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Il 2 op 09-09-2024 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
@Il 2 reken daar niet op.
Ik had hetzelfde gedaan. Na 1 week kon ik plotseling niet meer inloggen in de app en ook niet op de website.

Het is hier eerder gemeld, maar kies voor;
Ik ben >naam< niet en vul daarna je nieuwe documentnr en pincode in.

Succes.

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik even naar de pomp, shag halen. Wil contactloos betalen, pas geweigerd. Ik krijg een sms'je: onvoldoende saldo. Heel vaag, want er staat 150 euro op die R24 pas, die heb ik er vanochtend opgezet. Nog een keer proberen. Nope, onvoldoende saldo. Poging 3, u heeft 22 euro betaalt bij de pomp.

Dat was echt zwaar irritant. Dit is al de 2de keer sinds ik die pas 9 maanden heb dat die kaart borkt.
Openbank: de transactie van EUR 22,00 met je pas **3203 is niet uitgevoerd vanwege onvoldoende saldo op je gekoppelde rekening. Meer info: +31 (0)70 7007 516.
09/09/2024 21:04 hs
Openbank: de transactie van EUR 22,00 met je pas **3203 is niet uitgevoerd vanwege onvoldoende saldo op je gekoppelde rekening. Meer info: +31 (0)70 7007 516.
09/09/2024 21:05 hs
Openbank: inhouding met je pas **3203 op 9/9 21:05 voor een bedrag van EUR 22,00 in SHELL S15 NIEUWEGEIN NIEUWEGEIN NL. Meer info: +31 (0)70 7007 516.
09/09/2024 21:05 hs
8)7

[ Voor 56% gewijzigd door RaZ op 09-09-2024 21:57 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:39
Is dat misschien omdat er bij een tankstation eerst €150 wordt gereserveerd? Pas als die wordt vrijgegeven heb je weer beschikking over dat bedrag op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat zou appart zijn, want ik kom daar wel vaker, dan zou ik altijd die melding moeten krijgen. Op de terminal stond alleenmaar "pas geweigerd", die sms'jes kwamen pas binnen nadat de 3de poging wel gelukt was. Anders had ik contant betaalt, want een pinstoring kan altijd gebeuren, en cash doet het altijd :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
RaZ schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:26:
Ik even naar de pomp, shag halen. Wil contactloos betalen, pas geweigerd. Ik krijg een sms'je: onvoldoende saldo. Heel vaag, want er staat 150 euro op die R24 pas, die heb ik er vanochtend opgezet. Nog een keer proberen. Nope, onvoldoende saldo. Poging 3, u heeft 22 euro betaalt bij de pomp.

Dat was echt zwaar irritant. Dit is al de 2de keer sinds ik die pas 9 maanden heb dat die kaart borkt.
Die pas bokt niet, dat is pre-autorisatie.
Is mij ook een keer overkomen. Er wordt (volgens mij) 200 euro gereserveerd, als je minder saldo hebt kun je niet tanken. Volgens mij zie je dat ook als het wel lukt, op het display staat dan:"U kunt voor maximaal 200 euro tanken"
https://www.staveren.nl/bedrag-afgeschreven-na-het-tanken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

gerritjan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:29:
[...]

Die pas bokt niet, dat is pre-autorisatie.
Is mij ook een keer overkomen. Er wordt (volgens mij) 200 euro gereserveerd, als je minder saldo hebt kun je niet tanken. Volgens mij zie je dat ook als het wel lukt, op het display staat dan:"U kunt voor maximaal 200 euro tanken"
https://www.staveren.nl/bedrag-afgeschreven-na-het-tanken/
Dat is als je wil tanken bij een ombemande (onbemenste) pomp. Dat lijkt me ook volkomen logisch. Zoals het artikel waar je naar linkt ;)

Ik loop naar de pomp om een pakkie shag te halen, want om 21:00 is de tabakszaak gesloten, en de supermarkt mag het niet meer verkopen. ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
RaZ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:39:
[...]

Dat is als je wil tanken bij een ombemande (onbemenste) pomp. Dat lijkt me ook volkomen logisch. Zoals het artikel waar je naar linkt ;)

Ik loop naar de pomp om een pakkie shag te halen, want om 21:00 is de tabakszaak gesloten, en de supermarkt mag het niet meer verkopen. ;)
Dat is inderdaad vreemd. Misschien denkt de software bij Openbank: "Benzinepomp dus pre-authorisatie verplicht"? Maar dan zou het de derde keer ook niet moeten lukken. Ik heb zo'n melding nog nooit gehad, maar tank dan ook alleen bij onbemande stations.
Misschien eens bellen met OpenBank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

gerritjan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:16:
[...]

Dat is inderdaad vreemd. Misschien denkt de software bij Openbank: "Benzinepomp dus pre-authorisatie verplicht"? Maar dan zou het de derde keer ook niet moeten lukken. Ik heb zo'n melding nog nooit gehad, maar tank dan ook alleen bij onbemande stations.
Misschien eens bellen met OpenBank?
Dat bellen stond wel in de planning, maar ben er nog niet aan toe gekomen. ;) Al zijn ze nog tot 22:00 bereikbaar. Ik stond wel raar te kijken. Sinds ik een Openbank rekening heb want m'n spaargeld staat er ook, gebruik ik al maanden m'n ING-pas niet meer. Geld terugboeken naar de ING duurt momenteel nog een werkdag. Dat wordt binnenkort allemaal IP tussen banken binnen de EU.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:14
Deze week in Indonesië meerdere keren geld gepind tegen de officiële wisselkoers en zonder extra kosten. Lekker gevoel is dat toch. Mijn reisleider was na het zien van de transactie meteen getriggerd en wilde weten hoe ik dit deed.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:32
ik had hetzelfde tijdens mijn reis door Sri Lanka, scheelde elke keer zo'n 25-30 euro op 300€ pinnen

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-09 21:26
Worden de gratis lifetime Travel+ tijdens een bepaalde actie nog aangeboden?
Laatste Lifetime actie wat ik in dit topic vind was de actie van Valentijnsdag 2023.

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:19
Reintje schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 01:03:
[...]

Selectief zijn ze.
Ik heb net telefonisch een welkom spaarrekening geregeld met 3.6% rente.
Had al een oude ongebruikte betaalrekening, omdat ik geen spaarrekening had kon ik van de actie gebruik maken.

Vind overigens dat hele pincode systeem maar raar en onveilig lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag opruim/administratierondje: ohja de openbank pas die ik niet geactiveerd kreeg :P Ging nu wel goed: nieuwe foon als vertrouwd apparaat, codebingo van die persoonlijke code inloppen, sms kwam meteen binnen en de pas activeren lukte direct met een code via een pushmessage.

Blijf het een hokkie tokkie toko vinden qua IT / interface, maar goed de pas gaat weer voor de vorm de la in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 09:15
Ik wil ook een betaalrekening (met welkom spaarrekening) openen bij Openbank, maar ik lees iets in de voorwaarden van de betaalpas wat ik vreemd vind. Je kunt betalen met de pas en een gewonen schriftelijke handtekening? Is het een (soort) van creditcard ook?

Dit staat letterlijk in de voorwaarden:
"De pashouder kan [..] en producten of diensten aankopen in de winkels die de Betaalpas accepteren. De Pashouder moet de Betaalpas, naar behoren ondertekend in de daartoe voorziene ruimte, tonen, zijn/haar identiteit bewijzen als daarom wordt verzocht, en alle bijbehorende facturen of ontvangstbewijzen ondertekenen. Deze handtekening kan worden vervangen door het invoeren van de Betaalpas in de pinterminals [..] en door de pincode in te voeren."

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

BoGhi schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:19:
Ik wil ook een betaalrekening (met welkom spaarrekening) openen bij Openbank, maar ik lees iets in de voorwaarden van de betaalpas wat ik vreemd vind. Je kunt betalen met de pas en een gewonen schriftelijke handtekening? Is het een (soort) van creditcard ook?

Dit staat letterlijk in de voorwaarden:
"De pashouder kan [..] en producten of diensten aankopen in de winkels die de Betaalpas accepteren. De Pashouder moet de Betaalpas, naar behoren ondertekend in de daartoe voorziene ruimte, tonen, zijn/haar identiteit bewijzen als daarom wordt verzocht, en alle bijbehorende facturen of ontvangstbewijzen ondertekenen. Deze handtekening kan worden vervangen door het invoeren van de Betaalpas in de pinterminals [..] en door de pincode in te voeren."
Het is een debit-card. Je kan alleen geld uitgeven als er geld op je rekening staat. Zoals een normale betaalpas. Men noemt het ook wel eens een pre-paid creditcard.

iDeal werkt niet met die rekening, dan moet je voor creditcard kiezen. Op de pas staat namelijk niet je Iban, maar je debit-card nummer (en die ziet er precies zo uit als het nummer op een creditcard).

Als je voor die 3,65% gaat, gewoon doen. Je hoeft die betaalrekening met de R24 debit-card niet te gebruiken, die is gratis (en heeft nog wel wat leuke voordeeltjes als je naar het buitenland gaat).

En na die 6 maanden, even een belletje doen, en zeggen dat je op deze site gezien hebt dat je een gepersionaleerde spaarrekening kan krijgen met 3,2% rente, want dat heb ik ook gedaan: RaZ in "Openbank.NL"

[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 17-09-2024 17:36 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
Hm.. Als je een betaling kunt doen met slechts die pas in je bezit en een handtekening .. dan kan op dat moment niet gecontroleerd worden of er genoeg saldo is (is een offline transactie). En je bent als pashouder expliciet aansprakelijk voor gedane betalingen op die manier (ook als gebruik je die betaalrekening zelf misschien helemaal niet):

"Het verrichten van bovenvermelde betalingshandeling houdt in dat de Pashouder in kwestie toestemming geeft voor de betalingstransactie."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

BoGhi schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:44:
Hm.. Als je een betaling kunt doen met slechts die pas in je bezit en een handtekening .. dan kan op dat moment niet gecontroleerd worden of er genoeg saldo is (is een offline transactie). En je bent als pashouder expliciet aansprakelijk voor gedane betalingen op die manier (ook als gebruik je die betaalrekening zelf misschien helemaal niet):

"Het verrichten van bovenvermelde betalingshandeling houdt in dat de Pashouder in kwestie toestemming geeft voor de betalingstransactie."
Er staat geen handtekening op m'n pas, daar is geen ruimte voor. Je moet je pincode gebruiken. Maar als je die pas niet wilt gebruiken, dan knip je dat ding in 23 duizend stukjes, en doneer je hem aan een vuilniszak.

Die betaalrekening met R24 pas hoef je niet te gebruiken ;)

Wat je niet hebt, kan niet misbruikt worden ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoGhi
Na het lezen van de ronduit slechte beoordelingen op TrustPilot, in het bijzonder ten aanzien van de gedrochtelijke regelgeving omtrent eventuele erfbelasting, zie ik van OpenBank/Spanje af. Wellicht al vaker genoemd hier, maar check vooral even TrustPilot ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bcome
BoGhi schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:14:
Na het lezen van de ronduit slechte beoordelingen op TrustPilot, in het bijzonder ten aanzien van de gedrochtelijke regelgeving omtrent eventuele erfbelasting, zie ik van OpenBank/Spanje af. Wellicht al vaker genoemd hier, maar check vooral even TrustPilot ook.
Tsja wie gaat er dan ook uit vrije wil een positief bericht op trustpilot plaatsen. Dat soort websites geeft sowieso altijd een vertekend beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoTweaks
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09-10-2024
De meeste slechte reviews gaan over de registratie bij Openbank. Dit is mijn ervaring tot nu toe.

Account maken is vrij eenvoudig. Lees geduldig alle stappen door. Echter, ergens in het proces stellen ze ook enkele vragen die er helemaal niet toe doen, zoals in welke sector je werkt en je bruto jaarsalaris-indicatie en bij welk bedrijf je momenteel werkt. Toch maar naar waarheid ingevuld.

De laatste stap is het uploaden van de voorkant en achterkant van je ID-kaart of paspoort. Zodra je een account gemaakt hebt moet jouw account eerst geactiveerd worden door Openbank voordat je deze kunt gebruiken. Tevens wordt er direct na registratie gevraagd om alvast een symbolisch bedrag van bijv. 0,01 cent over te maken naar je nieuwe ES betaalrekening, vanaf je Nederlandse rekening. Dit is een extra stap om jouw identiteit te kunnen controleren.

Direct na registratie heb ik wat geld overgemaakt naar de nieuwe betaalrekening (dus nog voordat mijn account geactiveerd was). Ongeveer 1,5 dag later kreeg ik een SMS dat het bedrag was ontvangen op mijn nieuwe rekening (account nog steeds niet geactiveerd). Enkele uren na de SMS kreeg ik een email ter herinnering dat ik het symbolische bedrag nog moest overmaken (maar dat had ik dus allang gedaan). Weer enkele uren later was mijn account opeens geactiveerd. Hierover ben ik niet geïnformeerd, niet via SMS ook niet via email.

Nadat mijn account geactiveerd was kon ik inloggen en zag inderdaad het symbolische bedrag op mijn nieuwe ES betaalrekening staan. Echter had ik gekozen voor een deposito rekening en deze stond niet in het overzicht.

Na een belletje met de Nederlandse klantenservice zei de mevrouw dat het nog eens 2 dagen kan duren voordat mijn deposito rekening geactiveerd en zichtbaar is in mijn account. Tevens zei ze dat een deposito net even iets anders werkt dan dat wij gewend zijn, namelijk je moet eerst het aangegeven deposito-bedrag (het bedrag dat je moest invullen tijdens account registratie) storten naar de nieuwe betaalrekening. Wanneer je betaalrekening minimaal het deposito-bedrag bevat wordt er automatisch een overschrijving gedaan van je betaalrekening naar je deposito rekening.

Op dit moment ben ik nog aan het wachten tot mijn deposito rekening zichtbaar wordt in mijn account. Ik houd jullie op de hoogte.

PS: Op het moment dat je de klantenservice belt wordt gevraagd om je pincode (wat dus ook de code is waarmee je inlogt op de app of website) in te toetsen op je telefoon ter verificatie van je identiteit. Dit lijkt mij niet bepaald veilig. Snel de pincode maar weer veranderen.

• BoGhi
bcome schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:47:
[...]

Tsja wie gaat er dan ook uit vrije wil een positief bericht op trustpilot plaatsen. Dat soort websites geeft sowieso altijd een vertekend beeld.
Dat zal best, maar dat doet weinig af aan de inhoud van die berichten. Ik heb (ook hier) nog geen enkel positief bericht gezien over de erfbelasitng regels.

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-09 07:09

Jerra

Beunhaas in wording

Il 2 schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:59:
Ik kreeg laatst ook bericht dat ik een nieuw identiteitsbewijs/paspoort moet uploaden omdat het oude verlopen is.
Maar nu heb ik wat geüpload in de omgeving maar ik zie er nergens iets van terug. Geen melding, geen status, geen email oid, ik kan ook niet terugzien wat ik geüpload heb. Gewoon rustig afwachten wat er gebeurt denk ik?
Maar het zou wel fijn zijn als ze even iets van een melding geven dat het in behandeling is, of dat het goed is aangekomen ofzo. Nu lijkt het alsof er nooit iets gebeurd is.
Ik heb een hele tijd deze melding gehad, tot zeker 5x toe mijn documenten op verschillende manieren toegestuurd. gebeld, gemaild, via de officiële berichtgeving.
Mij werd het te heet onder de voeten, niet dat ik er veel had staan maar ik werd wel angstig om er niet meer bij te kunnen.

Geld weggehaald en na een week of drie was het nog niet geregeld, toen de rekening maar opgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BoGhi schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:38:
[...]

Dat zal best, maar dat doet weinig af aan de inhoud van die berichten. Ik heb (ook hier) nog geen enkel positief bericht gezien over de erfbelasitng regels.
Dat geldt voor vrijwel alle banken op Trustpilot (behalve clubjes als Bunq die de rating kunstmatig hoog houden met fake reviews). De meeste scoren zelfs nog een stuk slechter.

En de erfbelasting is niet zozeer iets dat Openbank goed of slecht doet. Het is simpelweg een Spaanse bank die zich aan de Spaanse wetgeving dient te houden. Als dat niet je ding is moet je er inderdaad niet aan beginnen.

Je ziet in die berichten vooral ook veel onwetendheid van mensen die zich niet goed in Openbank verdiept hebben (jij gelukkig wel) en niet weten waar ze aan begonnen zijn.

• Sjors1999
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 17:41
<knip> Laat dat.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 19-09-2024 18:42 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 90 Laatste