• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jerra schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:49:
[...]

Ik heb een hele tijd deze melding gehad, tot zeker 5x toe mijn documenten op verschillende manieren toegestuurd. gebeld, gemaild, via de officiële berichtgeving.
Mij werd het te heet onder de voeten, niet dat ik er veel had staan maar ik werd wel angstig om er niet meer bij te kunnen.

Geld weggehaald en na een week of drie was het nog niet geregeld, toen de rekening maar opgezegd.
Bij mij is het inmiddels geregeld. Het duurde iets meer dan een week. Maar ik heb maar 1x iets hoeven uploaden. Maar geen enkel bericht, statusupdate, of wat dan ook. Opeens kon ik niet meer inloggen, maar dankzij het bericht van Maarten in dit topic toen mijn paspoortnummer aangepast bij het inlogscherm en toen kon ik er weer in. Verder lijkt er niets veranderd te zijn.

Blijft dus behoorlijk aparte gang van zaken, zeker voor een bank bij zoiets belangrijks. En wel raar dat het bij jou dan veel langer duurde..misschien dat ze juist vertraging opliepen omdat je het 5x op allerlei manieren toegestuurd hebt? (ik bedenk maar wat).

[ Voor 4% gewijzigd door Il 2 op 19-09-2024 18:35 ]

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:09

Jerra

Beunhaas in wording

Geen idee, ik denk dat er tussen upload 1 en 2 al zeker 3 weken zat.
Ik vermoed eerder een bugje waardoor mijn communicatie nooit gelezen werd.

In ieder geval paste het daardoor niet meer bij mij. Brak toch het vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:23
Spaanse banken zijn redelijk omslachtig en duurt allemaal langer dan in Nederland. Ik heb voor een appartement aankoop in Spanje een rekening bij CaixaBank geopend en duurde het na het invullen van veel formulieren, 4 (!) weken voor een eindelijk werkende rekening. Dus OB bank kan met alles ook wat langer duren dan in NL qua acceptatie en verwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:50
Als ik de link op de website volg naar de Appstore krijg ik een Portugese app voorgeschoteld. Bij zelf zoeken in de Appstore krijg ik de US app. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reklameon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:38
Is het bij openbank ook mogelijk om in te zien welke rentepercentage je krijgt en hoeveel rente je hebt opgebouwd?

Ik zoek mij suf in de App maar ik kan niks vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Reklameon schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:02:
Is het bij openbank ook mogelijk om in te zien welke rentepercentage je krijgt en hoeveel rente je hebt opgebouwd?

Ik zoek mij suf in de App maar ik kan niks vinden
Bij documentatie en dan bij rekeningafwikkeling afschriften. daar staat het percentage in. voor zover ik weet kan je niet zien wat je hebt opgebouwd, maar het wordt toch maandelijks uitgekeerd dus dat lijkt me niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:07:
Als ik de link op de website volg naar de Appstore krijg ik een Portugese app voorgeschoteld. Bij zelf zoeken in de Appstore krijg ik de US app. Hebben anderen dit ook?
De taal is na installatie zelf te kiezen. App begint wel in het Portugees maar kan al op de login pagina naar andere talen geswitched worden.

Ik kan bij een sorting geen Iban zien van waar de storting vandaan komt, alleen een naam. Dat lijkt me niet zo handig. Klopt het dat het niet te zien/achterhalen is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:15
Ben ik de enige die het onveilig vindt dat als je Openbank belt je middels een bandje vraagt om 06 nummer en pincode?

Ik werd vandaag gebeld door een 030 nummer (0307007901), waarna na 1x overgaan direct werd opgehangen. Toen ik terugbelde kreeg ik een bandje van openbank aan de lijn waarna ik verzocht werd om mijn telefoonnummer en pincode in te spreken.

Ik vermoedde dat het phishing was en heb direct opgehangen en het 070 nummer gebeld wat openbank communiceert op hun website en in hun app. Daar wordt eveneens gevraagd naar mijn telefoonnummer en pincode, maar nu moet ik het intoetsen.

Toen ik een medewerker aan de lijn gaf zij aan dat het 030 nummer inderdaad van Openbank is. Erg bijzonder aangezien het nergens op hun site gecommuniceerd wordt.

En naar mijn idee is deze manier van verificatie ook erg fraudegevoelig. Ik kan een willekeurig telefoonnummer openen, er een bandje achter gooien die identiek is aan die van Openbank en mensen vragen hun tel nummer en pincode op te noemen wat ik vervolgens opneem om later te misbruiken.

Klinkt mij allemaal niet als veilig in de oren, maar wellicht heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Schweino schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:06:
Ben ik de enige die het onveilig vindt dat als je Openbank belt je middels een bandje vraagt om 06 nummer en pincode?

Ik werd vandaag gebeld door een 030 nummer (0307007901), waarna na 1x overgaan direct werd opgehangen. Toen ik terugbelde kreeg ik een bandje van openbank aan de lijn waarna ik verzocht werd om mijn telefoonnummer en pincode in te spreken.

Ik vermoedde dat het phishing was en heb direct opgehangen en het 070 nummer gebeld wat openbank communiceert op hun website en in hun app. Daar wordt eveneens gevraagd naar mijn telefoonnummer en pincode, maar nu moet ik het intoetsen.

Toen ik een medewerker aan de lijn gaf zij aan dat het 030 nummer inderdaad van Openbank is. Erg bijzonder aangezien het nergens op hun site gecommuniceerd wordt.

En naar mijn idee is deze manier van verificatie ook erg fraudegevoelig. Ik kan een willekeurig telefoonnummer openen, er een bandje achter gooien die identiek is aan die van Openbank en mensen vragen hun tel nummer en pincode op te noemen wat ik vervolgens opneem om later te misbruiken.

Zover ik het me herinner vragen ze nooit om de volledige pincode, enkel twee posities. Net als bij de telefoonsleutel.

Zonder je paspoortnummer kan je er nog niet heel veel mee natuurlijk, maar het blijft allemaal een beetje 'anders' bij Openbank dan we in Nederland gewend zijn.

Vandaag overigens geprobeerd om een nieuwe rekening te openen, na in het verleden bij Openbank.nl al een rekening gehad te hebben en daarna bij Openbank.de. Beide rekeningen zijn al sinds langere tijd opgezegd, toch lukte het me niet bij Openbank.nl een nieuw account te openen met het paspoortnummer waarop ik eerder bij ze een rekening had. Met een ander nummer lukte het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 02-10-2024 15:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Schweino schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:06:

Klopt, onveilig. Evenals het gebruiken van de paspoort documentID als username.
In bepaalde gevallen vragen ze je aan de telefoon zelfs om je transactie code (deel daarvan). Weg dubbele beveiliging. Want je moet dan ook maar net op een plek staan waar niemand je kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
fsfikke schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:11:
[...]

Zover ik het me herinner vragen ze nooit om de volledige pincode, enkel twee posities. Net als bij de telefoonsleutel.

Zonder je paspoortnummer kan je er nog niet heel veel mee natuurlijk, maar het blijft allemaal een beetje 'anders' bij Openbank dan we in Nederland gewend zijn.
Bel zelf maar eens naar het genoemde 030 nummer of naar 0707007516. In beide gevallen wordt je gevraagd om je telefoonnummer in te voeren en daarna je volledige 4 cijferige pincode.

Na het invoeren van deze gegevens kom je bij een medewerker terecht die zonder verdere verificatie je te woord staan en persoonlijke informatie verstrekt over je rekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Schweino schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:13:
[...]

Bel zelf maar eens naar het genoemde 030 nummer of naar 0707007516. In beide gevallen wordt je gevraagd om je telefoonnummer in te voeren en daarna je volledige 4 cijferige pincode.

Na het invoeren van deze gegevens kom je bij een medewerker terecht die zonder verdere verificatie je te woord staan en persoonlijke informatie verstrekt over je rekeningen.
Apart, ook omdat het telefoonnummer niet uniek hoeft te zijn, je kan bij Openbank voor meerdere personen een rekening openen met hetzelfde telefoonnummer. Wat nou als die mensen elk dezelfde pincode hebben gekozen?

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 02-10-2024 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:05
Ik probeer mijn nieuwe paspoort bij OB te krijgen. Mijn God wat een draak van een proces. Geupload in de beveiligde omgeving wordt het telkens afgewezen zonder een verklaring waarom. Nu moet ik weer gaan bellen wat weer veel te lang gaat duren. Spijt dat ik me heb laten verleiden door de 3.65%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Pistachenootje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 00:47:
Ik probeer mijn nieuwe paspoort bij OB te krijgen. Mijn God wat een draak van een proces. Geupload in de beveiligde omgeving wordt het telkens afgewezen zonder een verklaring waarom. Nu moet ik weer gaan bellen wat weer veel te lang gaat duren. Spijt dat ik me heb laten verleiden door de 3.65%.
Wacht maar tot ze gaan eisen dat al je persoonlijke gegevens overhandigd, zoals een complete aangifte inkomstenbelasting en de rekening gaan blokkeren als je dat niet geeft. Hoe ze denken daar mee weg te komen is me een raadsel. De GDPR (geldig in Nederland én Spanje) schrijft duidelijk voor dat verwerken van persoonsgegevens moet worden gelimiteerd tot het noodzakelijke, dat principe geldt óók voor de Wwft. In een aangifte zitten talloze zaken die van geen belang zijn voor een bank. KYC is geen excuus om iemand tot op het bot te fileren. Opzeggen wegens dit wangedrag van deze bank is nog moeilijker. Ze werpen nodeloos veel drempels op met procedures die inherent onveilig zijn doordat er met veel terugbellen veelvuldig wordt gevraagd naar opnieuw 2 cijfers in een 8 cijferige code, zodat iemand die inluistert* op de 'lijn' achter alle cijfers kan komen. Het wordt hoog tijd dat DNB ingrijpt bij deze onderneming met Nederlandstalige medewerkers en een Nederlandse vestiging.

* VOIP over internet heeft standaard geen versleuteling.

Niet aan beginnen is mijn advies.

https://nl.trustpilot.com/review/openbank.nl?stars=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 22:25
mrmrmr schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 03:43:
[...]

Wacht maar tot ze gaan eisen dat al je persoonlijke gegevens overhandigd, zoals een complete aangifte inkomstenbelasting en de rekening gaan blokkeren als je dat niet geeft. Hoe ze denken daar mee weg te komen is me een raadsel. De GDPR (geldig in Nederland én Spanje) schrijft duidelijk voor dat verwerken van persoonsgegevens moet worden gelimiteerd tot het noodzakelijke, dat principe geldt óók voor de Wwft. In een aangifte zitten talloze zaken die van geen belang zijn voor een bank. KYC is geen excuus om iemand tot op het bot te fileren. Opzeggen wegens dit wangedrag van deze bank is nog moeilijker. Ze werpen nodeloos veel drempels op met procedures die inherent onveilig zijn doordat er met veel terugbellen veelvuldig wordt gevraagd naar opnieuw 2 cijfers in een 8 cijferige code, zodat iemand die inluistert* op de 'lijn' achter alle cijfers kan komen. Het wordt hoog tijd dat DNB ingrijpt bij deze onderneming met Nederlandstalige medewerkers en een Nederlandse vestiging.

* VOIP over internet heeft standaard geen versleuteling.

VOIP is altijd over internet
daarom is het ook vo (IP)

en wat is standaard?

skype en viber hebben standaard wel versleuteling..

dat is afhankelijk van de applicatie die je gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
VOIP wordt gebruikt voor telefonie naar telefoonnummers. Het is bijna altijd wel ergens onversleuteld. Er is in het algemeen geen end-to-end versleuteling. Er is geen standaard die versleuteling afdwingt. VOIP aanbieders doen SRTP vaak alleen als er voor wordt betaald, en dan is alleen het stuk van client naar de server te garanderen. Sommige providers bieden tunnels naar clients. Maar dat zegt niets over het eind of de weg naar de bank en doorschakelingen naar medewerkers die mogelijk vanuit huis werken.

Internet Protocol (de IP in VOIP) is niet hetzelfde als het Internet. Het gaat hier om het Internet als netwerk.

Overigens kan iemand die in bezit is van die cijfers en informatie over de rekening geld telefonisch laten overboeken naar een willekeurige rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:02
@mrmrmr Dat KYC /Wwft is helaas iets wat je bij elke bank kan overkomen, op een dezelfde soort wijze.
Alleen dat met die belastingaangifte zijn ze vrij uniek in geloof ik.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:25
mrmrmr schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 03:43:
[...]

[...] De GDPR (geldig in Nederland én Spanje) schrijft duidelijk voor dat verwerken van persoonsgegevens moet worden gelimiteerd tot het noodzakelijke, dat principe geldt óók voor de Wwft. In een aangifte zitten talloze zaken die van geen belang zijn voor een bank. [...]

Deze discussie weer, dit is al 100 keer voorbij gekomen. de AVG heeft geen voorrang op wettelijke eisen zoals de WWFT. De rechter toetst welk belang zwaarder weegt en tot nog toe is dat vaak in het voordeel van de financiele instelling.

Zo mogen ze bijvoorbeeld ook een onbewerkte kopie van het ID bewijs opvragen: https://autoriteitpersoon...sbewijs-bij-identificatie

En zie verder bijv. ook https://www.kifid.nl/kenn...e-herkomst-van-mijn-geld/

En vergeet niet dat de WWFT beschrijft waarom en wat financiele instellingen moeten doen, dan zijn er nog talloze uitvoeringsregelingen en richtlijnen (van de DNB) die voorschrijven hoe een financiele daar aan moet voldoen

Als je echt denkt dat banken voor de lol deze informatie opvragen, dan snap je er geen snars van. Banken zijn alles omtrent KYC liever kwijt dan rijk, want het kost ze ongelooflijk veel geld terwijl het ze helemaal niets oplevert.
Zie bijv: https://www.consultancy.n...en-van-grootbanken-omhoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 16:32
Bij de verkoop van een appartement is deze gekocht zonder hypotheek door de kopende partij.
Ik heb moeten aantonen aan de bank waar deze partij zijn geld vandaan had, lijkt mij toch echt een brug te ver.
Gelukkig begreep de kopende partij de situatie en heeft de bank e.a. toegestuurd, maar wat gaat het MIJN bank aan waar de kopende partij zijn centen vandaan haalt.
Dat lijkt mij iets van zijn bank, mogelijk nog iets van de Notaris, maar wat moet mijn bank daarmee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

namliam_eht schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:34:
Bij de verkoop van een appartement is deze gekocht zonder hypotheek door de kopende partij.
Ik heb moeten aantonen aan de bank waar deze partij zijn geld vandaan had, lijkt mij toch echt een brug te ver.
Gelukkig begreep de kopende partij de situatie en heeft de bank e.a. toegestuurd, maar wat gaat het MIJN bank aan waar de kopende partij zijn centen vandaan haalt.
Dat lijkt mij iets van zijn bank, mogelijk nog iets van de Notaris, maar wat moet mijn bank daarmee ?
Bij mij was een koopcontract genoeg om de herkomst aan te geven. Moet je anders ook aangeven hoe jouw bedrijf aan zijn centen komt waar ze jouw salaris van betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
namliam_eht schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:34:
Zijn geld wordt door de verkoop jouw geld en daarmee het probleem van jouw bank. Jouw bank moet namelijk vaststellen dat het geld uit legale bron komt, en een huis cash (ook al is het giraal betaald en via 3e rekening van notaris gegaan) aftikken is een indicator voor een verhoogd risico op witwassen. Dus doet je bank extra navraag. Doen ze dat niet en wordt jouw dossier getrokken door de DNB zitten ze namelijk met veel meer ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namliam_eht
geishin schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Zijn geld wordt door de verkoop jouw geld en daarmee het probleem van jouw bank. Jouw bank moet namelijk vaststellen dat het geld uit legale bron komt, en een huis cash (ook al is het giraal betaald en via 3e rekening van notaris gegaan) aftikken is een indicator voor een verhoogd risico op witwassen. Dus doet je bank extra navraag. Doen ze dat niet en wordt jouw dossier getrokken door de DNB zitten ze namelijk met veel meer ellende.
En de bank van de koper waar het vandaan kwam heeft dat niet al gecontroleerd ?
En de Notaris heeft daar geen controle plicht ?
Wat heb ik te maken met het geld van de koper en zijn inkomsten bron ? Als ik nu direct van de koper echte cash ontving wat ik dan stort op mijn betaal rekening, dan zeg ik nog tja valt wat voor te zeggen.
Maar hier hebben al 2 financiele personen/instanties (minimaal) tussen gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

geishin schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Op het koopcontract staat helemaal niet genoemd of het cash afgetikt is of via een hypotheek komt. Daar heb je als verkoper ook helemaal geen zicht op als je het niet toevallig van de koper hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geishin
namliam_eht schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

En de bank van de koper waar het vandaan kwam heeft dat niet al gecontroleerd ?
En de Notaris heeft daar geen controle plicht ?
Wat heb ik te maken met het geld van de koper en zijn inkomsten bron ? Als ik nu direct van de koper echte cash ontving wat ik dan stort op mijn betaal rekening, dan zeg ik nog tja valt wat voor te zeggen.
Maar hier hebben al 2 financiele personen/instanties (minimaal) tussen gezeten
Iedere wwft instelling heeft een eigen verplichting onderzoek te doen en mag niet afgaan of vertrouwen op het onderzoek van de vorige bank of notaris.

Ik kan er ook niks aan doe he, probeer alleen duidelijk te maken hoe het huidige systeem werkt.

Ik geef niet eens aan of ik het er mee eens ben, spoiler: Dat ben ik niet, ik vind heel veel van het privatiseren van opsporing

[ Voor 7% gewijzigd door geishin op 04-10-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
geishin schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:18:
[...]

Iedere wwft instelling heeft een eigen verplichting onderzoek te doen en mag niet afgaan of vertrouwen op het onderzoek van de vorige bank of notaris.
Maar dan krijg je ergens wel een hele lange keten van niet vertrouwen, immers als ik het geld weer uitgeef moet ik ook aangeven waar het vandaan komt... dat ik 3 jaar geleden een appartement heb verkocht, dan zou de koper wellicht (weer) uitleg moeten geven ? Zou ik terug moeten naar de notaris om via die route met die man contact te zoeken.... ergens houd het toch een keer op en moet je ergens vertrouwen op de keten ?

Ik snap ook wel dat die WWFT nodig is maar op deze manier snap ik ook dat het duur is als elke aanzienlijke transactie tot 10 jaar terug moet gaan backtracken en elke tussenliggende overboeking van / naar spaar of belegggingsrekeningen

Man man man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:37
fsfikke schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:11:
[...]

Vandaag overigens geprobeerd om een nieuwe rekening te openen, na in het verleden bij Openbank.nl al een rekening gehad te hebben en daarna bij Openbank.de. Beide rekeningen zijn al sinds langere tijd opgezegd, toch lukte het me niet bij Openbank.nl een nieuw account te openen met het paspoortnummer waarop ik eerder bij ze een rekening had. Met een ander nummer lukte het wel.
Heb ik ook gehad. Ik heb wel 10 keer met de helpdesk gebeld en het is nooit goedgekomen. Elke keer zeggen ze iets te verwijderen en moet je weer een paar dagen wachten zodat het systeem het kan verwerken. Ov vragen ze een screenshot oid en dat kost je ook weer een dag of zo. Je zou zeggen dat zo’n banksysteem ergens ligt wat er fout is maar schijnbaar dat systeem niet.
Een keer leek het goed te gaan maar toen belden ze op dat ik een typefout in mijn paspoort nummer had gemaakt.

Wel leuk dat ze een goed bereikbare en Nederlands sprekende helpdesk hebben maar je hebt er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
EricTC schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Heb ik ook gehad. Ik heb wel 10 keer met de helpdesk gebeld en het is nooit goedgekomen. Elke keer zeggen ze iets te verwijderen en moet je weer een paar dagen wachten zodat het systeem het kan verwerken. Ov vragen ze een screenshot oid en dat kost je ook weer een dag of zo. Je zou zeggen dat zo’n banksysteem ergens ligt wat er fout is maar schijnbaar dat systeem niet.
Een keer leek het goed te gaan maar toen belden ze op dat ik een typefout in mijn paspoort nummer had gemaakt.

Wel leuk dat ze een goed bereikbare en Nederlands sprekende helpdesk hebben maar je hebt er weinig aan.
Reden voor mij des te meer om Openbank echt alleen voor ‘erbij ‘ te hebben naast je eigen bank.
5 x gratis geldopnames in het buitenland - daar waar van toepassing zoals in Spanje- met travel plus per maand is altijd mooi meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 04-10-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:46
Datisraar schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:22:
[...]

Reden voor mij des te meer om Openbank echt alleen voor ‘erbij ‘ te hebben naast je eigen bank.
5 x gratis geldopnames in het buitenland - daar waar van toepassing zoals in Spanje- met travel plus per maand is altijd mooi meegenomen.
Ik gebruik het in het buitenland óf ook binnen Nederland als ze van die acties hebben waar elke betaling van 10€ of meer als een lot voor een prijstrekking is. Heb zo al een ipad bij ze gewonnen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
Na een paar maanden een (spaarrekening) te hebben, heb ik besloten om weg te gaan bij open bank.

Dit omdat ik geen vertrouwen meer heb in de veiligheid en professionaliteit van open bank.

Mbt de veiligheid heb ik eerder al mijn verbazing uitgesproken dat ze je vragen om telefonisch je volledige pincode in te spreken of in te typen en ook dat ze bellen met telefoonnummers die niet op hun website worden gecommuniceerd zodat je niet weet of je met een echte medewerker te maken hebt of dat het phishing is.

Daarnaast is het mij opgevallen dat nadat je telefonisch je telefoonnummer en pincode in hebt gesproken de betreffende medewerkers geen extra verificatie meer uitvoeren (bijvoorbeeld geboortedatum, postcode etc). Zo belde ik vorige week met open bank en bleek 2 minuten in het gesprek dat de betreffende medewerker de gegevens van een andere klant voor zich had (toen ik na wat antwoorden die ik niet kon plaatsen vroeg welke naam de medewerker op zijn scherm had staan).....

Daarnaast lijkt het voor open bank een onmogelijke taak te zijn om een kleine administratieve handelingen te verrichten. Ik zag na het openen van mijn rekening dat mijn naam foutief was overgenomen van mijn ID. Omdat in geen gedoe wil met overboekingen heb ik openbank een mail gestuurd met de vraag of ze mijn naam correct aan kunnen passen.

Vervolgens ben ik in 6 dagen 13(!) keer door open bank gebeld (vanaf een 030 nummer ipv het bekende 070 nummer) waarbij ik iedere keer aan een medewerker uit moest leggen wat ik wil.

En iedere keer geven ze aan "ik begrijp dat u uw naam wil wijzigingen" terwijl ik alleen maar wil dat mijn onjuist overgenomen naam gecorrigeerd wordt. Ze vroegen me zelfs om opnieuw een kopie van mijn ID te sturen terwijl ze die uiteraard al hadden van mijn aanvraag enkele maanden geleden.

Zelf na het opnieuw opsturen van een kopie van mijn ID bleven de telefoontjes komen met dezelfde vragen. En nu is het dus nog steeds niet opgelost en kost het mij veel tijd wat nergens toe leidt.

Mij valt op dat de medewerkers slecht onderling communiceren (en al helemaal met de Spaanse backoffice) en vaak geen idee hebben wat er speelt. Zo kon mij een aantal keren geen antwoord gegeven worden op de vraag waarom ik nogmaals mijn ID aan moest leveren.

Mijn conclusie is dan ook dat open bank een incapabele instelling is waar ik mijn geld niet meer aan wil toevertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Schweino klinkt serieus. Ik lijk te herkennen dat ze alleen een plat standaard procedures hebben en jij zit nu in het traject ’aanvraag naamswijziging’.
Het drama met openlijk naar de 2fa vragen en ongedefinieerde nummers gebruiken was al gemeld.

Als het wat aan zou willen doen om ze te forceren te verbeteren helpt het alleen maar als je bij ze een klacht indient en daarna bij kifid. Zonder de klachten kunnen we alleen maar wachten tot het fout gaat of het bij een audit misschien aan het ligt komt. Alternatieven zijn een tweetje/mailtje naar veiligheidsonderzoekers of programma’s als lubach/radar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:05
Weet iemand wat het maximale bedrag is dat je kan overmaken zonder te bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Pistachenootje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:04:
Ik meen 10k. Maar je kunt het natuurlijk even proberen door steeds een lager bedrag te gebruiken, als je geen foutmelding meer krijgt dat lukt het :p

Edit:
Alhoewel er meen ik ook gesproken is over dat het per klant kan verschillen? Meen dat het in ieder geval bij nieuwe klanten een lagere limiet was?

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 09-10-2024 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Rond 10k, maar dat is niet een vast gegeven. Een paar weken geleden kon ik 15k overboeken zonder te bellen terwijl eerder 10k wel telefonisch moest.

Het bedrag om niet gespamt te worden over de deposito's is overigens 2999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door NicoHF op 09-10-2024 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoTweaks
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09-10-2024
Hier is het vervolg op deel 1, mijn ervaring met Openbank.

Eerst nog even een kleine samenvatting van deel 1: Ik ben een nieuwe klant bij Openbank en heb een depositorekening geopend. Mijn verhaal bij deel 1 eindige bij dat mijn account was geactiveerd, betaalrekening was zichtbaar maar mijn depositorekening was nog niet zichtbaar in het rekeningoverzicht. Ik had al wel een symbolisch bedrag van 0,01 cent overgemaakt naar mijn betaalrekening, dit was inderdaad ook zichtbaar in het overzicht. Het geld naar mijn Depositorekening moest ik nog overmaken.

Afijn, een aantal dagen nadat mijn account geactiveerd was ontving ik een welkomspakket thuis. Een brievenbuspakketje met daarin enkele informatieboekjes over wie Openbank is en hoe alles werkt, volledig in het Nederlands (+ nog een A4 met Openbank stickers erop :*) ). Weer enkele dagen later ontving ik nog een brievenbuspakketje met daarin de gratis Openbank Я42 Betaalpas. Beetje jammer dat de betaalpas van (hard) karton is, dit voelt goedkoop aan en ook fragiel. Ik ben een stevige plastic kaart gewend van een Nederlandse bank. Desalniettemin staat mijn naam wel mooi ingegraveerd op de kaart. Echter zal ik deze pas niet gebruiken want ik kom alleen maar voor de Deposito, dus of de betaalpas ook daadwerkelijk werkt in de lokale supermarkt heb ik niet getest.

Dan nu terug naar de Depositorekening. Op een maandag morgen heb ik zo'n 30.000 euro overgemaakt van een Nederlandse bank naar mijn Openbank Betaalrekening. Binnen 6 uur stond het volledige bedrag al op mijn Openbank Betaalrekening. Maar nu moet het geld van de Betaalrekening natuurlijk naar de Depositorekening. Dit gebeurt automatisch door middel van een "Cronjob" die ergens midden in de nacht draait.
Dus de volgende morgen was mijn Depositorekening geopend en was het volledige bedrag automatisch van mijn Openbank Betaalrekening naar mijn Depositorekening overgemaakt. Dit is het moment dat de Depositorekening in het overzicht zichtbaar is en hierbij krijg je gelijk ook het rentepercentage te zien. Let wel, tussen het overmaken van het bedrag naar mijn Openbank Betaalrekening was het rentepercentage gedaald maar dat heeft geen invloed gehad: Met andere woorden, het rentepercentage waarvoor je het contract hebt getekend geldt, ongeacht of de rente erna daalt/stijgt. Tevens zie je de start- en einddatum van de Deposito-looptijd. Wanneer de looptijd afloopt wordt automatisch het inleg-bedrag + rente overgeboekt op je Openbank Betaalrekening.

Mijn (voorlopige) conclusie is daarom ook best wel positief. Alles is in 1 keer goed gegaan, geen problemen tegengekomen. Wel waren er een aantal dingen zeer onduidelijk dus heb enkele keren de Nederlandse klantenservice moeten bellen. De informatie die ik hiervan heb vergaard heb ik met jullie gedeeld in dit bericht en in mijn vorige bericht.

En ja, ook ik vind de beveilig maar niks; Het intoetsen/inspreken van de volledige pincode of elke keer opnieuw enkele cijfers benoemen van de elektronische handtekening waardoor in feite na enkele keren bellen iemand op die manier de volledige elektronische handtekening zou kunnen bemachtigen. Mijn tip is daarom dan ook elke keer wanneer je belt naar de klantenservice, je pincode + elektronische handtekening veranderen.

Voor nu tevreden met Openbank en mochten er toch nog dingen gebeuren laat ik dat uiteraard weten.

PS: Handig om te weten, in eerdere berichten die ik hier las werd de elektronische handtekening per post verstuurd. Dit lijkt te zijn aangepast want je kan online je eigen elektronische handtekening (8 cijfers) kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
Pistachenootje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:04:
Ik heb vanochtend vroeg 10K via de app overgemaakt naar Revolut en moest een deel van de elektronische handtekening invoeren ter bevestiging. Heb niet hoeven bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:57:
@Schweino klinkt serieus. Ik lijk te herkennen dat ze alleen een plat standaard procedures hebben en jij zit nu in het traject ’aanvraag naamswijziging’.
Het drama met openlijk naar de 2fa vragen en ongedefinieerde nummers gebruiken was al gemeld.

Als het wat aan zou willen doen om ze te forceren te verbeteren helpt het alleen maar als je bij ze een klacht indient en daarna bij kifid. Zonder de klachten kunnen we alleen maar wachten tot het fout gaat of het bij een audit misschien aan het ligt komt. Alternatieven zijn een tweetje/mailtje naar veiligheidsonderzoekers of programma’s als lubach/radar etc.
Openbank is niet aangesloten bij Kifid (Santander wel maar volgens mij zijn het juridisch 2 verschillende entiteiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtxxx
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-12-2024
Weet iemand hoe lang een overboeking van openbank naar revolut duurt? Het is al langer onderweg dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
rtxxx schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:25:
Weet iemand hoe lang een overboeking van openbank naar revolut duurt? Het is al langer onderweg dan verwacht.
OpenBank houd het geld een dag achter. Wachten tot morgen dus.

Je had wel bij Revolut kunnen "opladen" vanaf "kaart" (MasterCard / Visa / ...), en dan dus de Debit MasterCard van OpenBank gebruiken. Volgens mij rekent Revolut daar tegenwoordig wel kosten voor. Maar het geld heb je dan onmiddellijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Schweino schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:22:
Na een paar maanden een (spaarrekening) te hebben, heb ik besloten om weg te gaan bij open bank.

Dit omdat ik geen vertrouwen meer heb in de veiligheid en professionaliteit van open bank.

Mbt de veiligheid heb ik eerder al mijn verbazing uitgesproken dat ze je vragen om telefonisch je volledige pincode in te spreken of in te typen en ook dat ze bellen met telefoonnummers die niet op hun website worden gecommuniceerd zodat je niet weet of je met een echte medewerker te maken hebt of dat het phishing is.

Daarnaast is het mij opgevallen dat nadat je telefonisch je telefoonnummer en pincode in hebt gesproken de betreffende medewerkers geen extra verificatie meer uitvoeren (bijvoorbeeld geboortedatum, postcode etc). Zo belde ik vorige week met open bank en bleek 2 minuten in het gesprek dat de betreffende medewerker de gegevens van een andere klant voor zich had (toen ik na wat antwoorden die ik niet kon plaatsen vroeg welke naam de medewerker op zijn scherm had staan).....

Daarnaast lijkt het voor open bank een onmogelijke taak te zijn om een kleine administratieve handelingen te verrichten. Ik zag na het openen van mijn rekening dat mijn naam foutief was overgenomen van mijn ID. Omdat in geen gedoe wil met overboekingen heb ik openbank een mail gestuurd met de vraag of ze mijn naam correct aan kunnen passen.

Vervolgens ben ik in 6 dagen 13(!) keer door open bank gebeld (vanaf een 030 nummer ipv het bekende 070 nummer) waarbij ik iedere keer aan een medewerker uit moest leggen wat ik wil.

En iedere keer geven ze aan "ik begrijp dat u uw naam wil wijzigingen" terwijl ik alleen maar wil dat mijn onjuist overgenomen naam gecorrigeerd wordt. Ze vroegen me zelfs om opnieuw een kopie van mijn ID te sturen terwijl ze die uiteraard al hadden van mijn aanvraag enkele maanden geleden.

Zelf na het opnieuw opsturen van een kopie van mijn ID bleven de telefoontjes komen met dezelfde vragen. En nu is het dus nog steeds niet opgelost en kost het mij veel tijd wat nergens toe leidt.

Mij valt op dat de medewerkers slecht onderling communiceren (en al helemaal met de Spaanse backoffice) en vaak geen idee hebben wat er speelt. Zo kon mij een aantal keren geen antwoord gegeven worden op de vraag waarom ik nogmaals mijn ID aan moest leveren.

Mijn conclusie is dan ook dat open bank een incapabele instelling is waar ik mijn geld niet meer aan wil toevertrouwen.
Vergis je niet, de Vlaamse en Nederlandse mensen waar je contact mee hebt, zijn van een call center in Spanje en niet van Open bank zelf. Ze zijn wel opgeleid neem ik aan maar moeten wel steeds contact zoeken met de OB backoffice. En dat kan hier en daar wat ruis op de lijn opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Datisraar schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Vergis je niet, de Vlaamse en Nederlandse mensen waar je contact mee hebt, zijn van een call center in Spanje en niet van Open bank zelf. Ze zijn wel opgeleid neem ik aan maar moeten wel steeds contact zoeken met de OB backoffice. En dat kan hier en daar wat ruis op de lijn opleveren.
Dat zal allemaal wel, en een logische verklaring, maar heb je als klant natuurlijk niets mee te maken. Het is hun verantwoordelijkheid dat het goed loopt, ongeacht of ze outsourcen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Schweino schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:05:
[...]

Openbank is niet aangesloten bij Kifid (Santander wel maar volgens mij zijn het juridisch 2 verschillende entiteiten).
Jammer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
RobertoTweaks schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:34:
...
Mijn verhaal bij deel 1 eindige bij dat mijn account was geactiveerd, betaalrekening was zichtbaar
...
Afijn, een aantal dagen nadat mijn account geactiveerd was ontving ik een welkomspakket thuis. .... Weer enkele dagen later ontving ik nog een brievenbuspakketje met daarin de gratis Openbank Я42 Betaalpas. .... Echter zal ik deze pas niet gebruiken want ik kom alleen maar voor de Deposito, dus of de betaalpas ook daadwerkelijk werkt in de lokale supermarkt heb ik niet getest.
Omdat je die toch hebt, is die gratis betaalrekening een mooie backup voor als je gewone bank een storing heeft en je (nog) geen andere betaalrekening beschikbaar hebt.

€100-200 op de Welkom Spaarrekening en als je het nodig hebt om te betalen even intern overboeken via de app.

Die kartonnen pas gebruik je niet/neem je niet mee - zet een digitale versie in je Google/Apple Wallet.
(is veilig, want je betaalrekening is toch leeg)
En ja, ook ik vind de beveilig maar niks; Het intoetsen/inspreken van de volledige pincode of elke keer opnieuw enkele cijfers benoemen van de elektronische handtekening waardoor in feite na enkele keren bellen iemand op die manier de volledige elektronische handtekening zou kunnen bemachtigen. Mijn tip is daarom dan ook elke keer wanneer je belt naar de klantenservice, je pincode + elektronische handtekening veranderen.
...
Dit lijkt te zijn aangepast want je kan online je eigen elektronische handtekening (8 cijfers) kiezen.
Heb slechts één keer met Openbank gebeld (bleek een storing te zijn), maar ls je die handtekening zelf kunt aanpassen kun je dat misschien na elke X keer bellen pro-actief doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Hoe kan je de actuele rente zien van je huidge bestaande spaarrekening die voor voor mij nu geldt?
Dus niet als je een nieuwe afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
rechtsherstel schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:13:
[...]
Kijk eens onder het kopje 'Overboekingen' rechts bovenaan op de website.
Staat bij geen enkele opdrachtgever info behalve de naam van de opdrachtgever .

Staat ook niet op de afschriften /boekingen die ik kan downloaden

@Neophyte808 heb jij het al gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:23
Via tab Overboekingen rechts bovenaan ga je naar Overboekingen UIT. Daar vind je alle informatie na uitklappen. De vraag ging over uitgaande overboekingen.
Bij ontvangen overboekingen via knop 'Raadplegen' zie ik slechts de bank van oorsprong.

[ Voor 38% gewijzigd door rechtsherstel op 09-10-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Datisraar schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Dat had ik idd door en het levert behoorlijk wat ruis op.

Nadat ik gisteren aan had gegeven dat ik de vele telefoontjes met dezelfde vragen beu ben en ze geen moeite meer hoeven te doen om mijn naam te corrigeren omdat ik de rekening op ga heffen, ben ik vandaag weer gebeld door Openbank.

En ja, je raad het al: "Ik begrijp dat u uw naam wil wijzigen, kunt u een kopie van uw ID aan ons sturen?"

8)7

Toen ik informeerde hoe de informatiestroom loopt gaf de beste man aan dat hij de opdrachten van de backoffice uitvoert. En blijkbaar zijn ze daar hardleers. En ook kunnen ze (iig zo lijkt het) niet inzien wat er in vorige contactmomenten is besproken (vandaar iedere keer hetzelfde verhaal). Erg frustrerend (ook voor de medewerkers lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Hoe boeken jullie je geld over vanaf een Nederlandse betaalrekening naar de Spaanse Openbank spaarrekening?
Boeken jullie het eerst naar je Openbank betaalrekening of direct naar de spaarrekening?

Ik zie namelijk dat de Spaarrekening bij Openbank een Iban heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

NicoHF schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:14:
Hoe boeken jullie je geld over vanaf een Nederlandse betaalrekening naar de Spaanse Openbank spaarrekening?
Boeken jullie het eerst naar je Openbank betaalrekening of direct naar de spaarrekening?

Direct naar de spaarrekening natuurlijk. ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
De spaarrekening bij mijn Nederlandse grootbank heeft ook een IBAN. Alle spaarbanken die ik heb hebben ook een IBAN. Toch is OpenBank de enige waarbij geld rechtstreeks, vanaf elke rekening, bijgeschreven kan worden. Dus de aanwezigheid van een IBAN zegt niks.

Maar ja, bij OpenBank kun je rechtstreeks geld over maken naar de spaarrekening, zonder restricties, en ook vanaf de spaarrekening geld overmaken, zonder restricties. En ik heb dat gewoon gebruikt. Beetje onzinnig om het naar de betaalrekening over te maken en dan weer over te boeken, terwijl het niet hoefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:21
RobertMe schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:17:
[...]

De spaarrekening bij mijn Nederlandse grootbank heeft ook een IBAN. Alle spaarbanken die ik heb hebben ook een IBAN. Toch is OpenBank de enige waarbij geld rechtstreeks, vanaf elke rekening, bijgeschreven kan worden. Dus de aanwezigheid van een IBAN zegt niks.
Volgens mij klopt dit niet helemaal vorige week was rechtstreekse overboeking van dochters betaalrekening bij ING naar spaarekening bij RABO ook mogelijk.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:17:
[...]

Maar ja, bij OpenBank kun je rechtstreeks geld over maken naar de spaarrekening, zonder restricties, en ook vanaf de spaarrekening geld overmaken, zonder restricties. En ik heb dat gewoon gebruikt. Beetje onzinnig om het naar de betaalrekening over te maken en dan weer over te boeken, terwijl het niet hoefd.
Precies vandaar dat ik het ook even wou dubbelchecken of je nou direct naar de spaarrekening kon overboeken.
Voor de zekerheid had ik even een test euro overgeboekt, ook zodat het juiste contact/bank gegevens in m'n adresboek staat en het staat er al op.

Alleen zie ik nergens de actuele rente staan, weet jij dat toevallig waar dat staat?
Ik wil zeker weten of ik de juiste rente nou ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
NicoHF schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:05:
Alleen zie ik nergens de actuele rente staan, weet jij dat toevallig waar dat staat?
Ik wil zeker weten of ik de juiste rente nou ontvang.
Bij mijn weten is dat niet inzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online

Ik doe het eerst naar de betaalrekening, en daarna pas naar de spaarrekening.

Maar dat is puur gewoonte, omdat dat bij vrijwel alle banken zo werkt. zoals degene boven me posten, kan het ook rechtstreeks. Dat is inderdaad sneller, maar ach, die extra overboeking doen heb ik mezelf zo aangeleerd. Psychologisch geeft dat me iets meer controle over de geldstromen ofzoiets. maar misschien is het gewoon een rare gewoonte van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel221
  • Laatst online: 20:44
Hier ook gebruik gemaakt van de welkom spaarrekening. Eerst paar euro overgemaakt als test, wat prima ging. Zojuist een ‘wat’ grote overboeking gedaan, maar dat vond de Rabobank niet zo leuk. Rekening geblokkeerd, noodnummer gebeld en een aantal standaard vragen doorlopen. Eindstand niemand meer aanwezig om hem vrij te geven. Morgenvroeg maar weer terugbellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Daniel221 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:59:
Hier ook gebruik gemaakt van de welkom spaarrekening. Eerst paar euro overgemaakt als test, wat prima ging. Zojuist een ‘wat’ grote overboeking gedaan, maar dat vond de Rabobank niet zo leuk. Rekening geblokkeerd, noodnummer gebeld en een aantal standaard vragen doorlopen. Eindstand niemand meer aanwezig om hem vrij te geven. Morgenvroeg maar weer terugbellen.
Top man zulke service (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Weet je zeker dat je morgen kunt bellen? Ik heb exact hetzelfde gehad (Welkom Spaarrekening openen, geld overmaken vanaf Rabo, eeeen rekening geblokkeerd), alleen dan op zaterdag. Nergens iets kunnen vinden v.w.b. opheffen, behalve "bel de klantenservice", en nouja, die werken alleen tijdens normale werkdagen/kantoortijden (maandag - vrijdag 8 - ???). Maandagmorgen gebeld en binnen 5 minuten geregeld. Maarja, zaterdag kon ik een halve dag en zondag de hele dag niet aan mijn geld komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Geen idee om welke bedragen het gaat, maar onlangs heb ik 25k vanaf ING overgemaakt. Dat heb ik in 2,5 stappen van 9k5 gedaan, ging zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:44
Dus als ik het goed begrijp gijzelt de Rabobank jullie geld? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
gerritjan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:24:
[...]

Geen idee om welke bedragen het gaat, maar onlangs heb ik 25k vanaf ING overgemaakt. Dat heb ik in 2,5 stappen van 9k5 gedaan, ging zonder problemen.
Het is de verzendende bank doe blokkeert, en dat is in jou geval een ander. Dus niet perse heel relevant gezien elke bank zijn eigen "regels" hanteert en daar ook niet transparant in is en ze dynamisch kunnen zijn. (Als je de bankieren omgeving altijd on NL gebruikt en je ineens duizend(en) euros over maakt vanuit het buitenland zullen er ook wat alarmbellen afgaan, terwijl dat in NL geen probleem is).

@Daniel221 nog ter info / aanvulling. Bij mij was het ook eerst €10 en geen probleem, groot bedrag vervolgens wel. Alleen was dat niet het gehele bedrag. Aan de telefoon gevraagd of ik dat elke keer kon verwachten "dat weet ik niet". Opgehangen, geblokkeerde transactie werd meteen uitgevoerd middels IP, daarna heb ik de rest van het bedrag overgemaakt (hoefde ik maar een keer te bellen, als...). En die transactie werd gewoon uitgevoerd, ook middels IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel221
RobertMe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:20:
[...]

Weet je zeker dat je morgen kunt bellen? Ik heb exact hetzelfde gehad (Welkom Spaarrekening openen, geld overmaken vanaf Rabo, eeeen rekening geblokkeerd), alleen dan op zaterdag. Nergens iets kunnen vinden v.w.b. opheffen, behalve "bel de klantenservice", en nouja, die werken alleen tijdens normale werkdagen/kantoortijden (maandag - vrijdag 8 - ???). Maandagmorgen gebeld en binnen 5 minuten geregeld. Maarja, zaterdag kon ik een halve dag en zondag de hele dag niet aan mijn geld komen.
Had het noodnummer gebeld die in de Rabo app stond. Volgens hem kon ik morgen terugbellen, mag hopen dat dit klopt dan.
gerritjan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:24:
[...]

Was 3000 euro! Ging gelijk op de blokkade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel221
RobertMe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:31:
[...]

Het is de verzendende bank doe blokkeert, en dat is in jou geval een ander. Dus niet perse heel relevant gezien elke bank zijn eigen "regels" hanteert en daar ook niet transparant in is en ze dynamisch kunnen zijn. (Als je de bankieren omgeving altijd on NL gebruikt en je ineens duizend(en) euros over maakt vanuit het buitenland zullen er ook wat alarmbellen afgaan, terwijl dat in NL geen probleem is).

@Daniel221 nog ter info / aanvulling. Bij mij was het ook eerst €10 en geen probleem, groot bedrag vervolgens wel. Alleen was dat niet het gehele bedrag. Aan de telefoon gevraagd of ik dat elke keer kon verwachten "dat weet ik niet". Opgehangen, geblokkeerde transactie werd meteen uitgevoerd middels IP, daarna heb ik de rest van het bedrag overgemaakt (hoefde ik maar een keer te bellen, als...). En die transactie werd gewoon uitgevoerd, ook middels IP.
Duidelijk dank voor je info. Zal die vraag morgen ook maar even bij ze neerleggen, dit is namelijk ook maar een deel van wat ik wil overboeken, anders staat er binnen paar minuten weer een blokkering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
GioStyle schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:27:
Dus als ik het goed begrijp gijzelt de Rabobank jullie geld? :D
Ligt eraan wat je gijzelen vindt. Hun automatische fraude detectie (zoals elke bank heeft) zorgt inderdaad ervoor dat het geld "gegijzeld" wordt. Maar met een belletje is het binnen 5 minuten opgelost (in mijn geval letterlijk, gebeld "via" de Rabo app, verhaal uitgelegd, medewerker had automatisch rekening voor zich "ik zie inderdaad dat het rekening op dezelfde naam is. Ik fa even contact opnemen met de fraude afdeling", even in de wacht gestaan, daarna wat basis controlevragen en klaar). Plus, als je niet belt zal de fraude afdeling die automatische blokkades ook gewoon controleren en opheffen (of in geval van twijfel de klant bellen).

Dus écht gijzelen en dat je moet onderhandelen om je geld terug te krijgen is het niet. Maar ja, je kunt (tijdelijk) niet aan het geld, en als het on het weekend gebeurt duurt "tijdelijk" tot maandagmorgen. En dat laatste is wel kwalijk (moet de fraude afdeling dan maar 24/7 werken? IMO niet perse, maar .../7 mag toch wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Daniel221 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:36:
[...]

Duidelijk dank voor je info. Zal die vraag morgen ook maar even bij ze neerleggen, dit is namelijk ook maar een deel van wat ik wil overboeken, anders staat er binnen paar minuten weer een blokkering op.
Nouja, je kunt het vragen, maar mij konden ze geen antwoord geven er op. Kans lijkt mij echter relatief klein dat het nog eens gebeurt (want intussen weet het systeem dat je grote bedragen naar dat rekeningnummer over maakt).
En als je belt en ze heffen het op, kun je altijd 10 minuten daarna bellen met dezelfde vraag :). Ze kunnen in ieder geval niet van tevoren de overboeking al accepteren of zo (was mijn interpretatie uit "kan ik niet zeggen" / "weet ik niet", als ze hem van tevoren konden toestaan was dat wel het antwoord geweest I guess).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Wou eigenlijk morgen het een en andere gaan overboeken maar ik wacht wel even voor de zekerheid tot maandag.
Zal bij mij zeker wel opvallen vrees ik, want ik boek eigenlijk nooit grote bedragen naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
RobertMe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:36:
[...]

Ligt eraan wat je gijzelen vindt. Hun automatische fraude detectie (zoals elke bank heeft) zorgt inderdaad ervoor dat het geld "gegijzeld" wordt. Maar met een belletje is het binnen 5 minuten opgelost (in mijn geval letterlijk, gebeld "via" de Rabo app, verhaal uitgelegd, medewerker had automatisch rekening voor zich "ik zie inderdaad dat het rekening op dezelfde naam is. Ik fa even contact opnemen met de fraude afdeling", even in de wacht gestaan, daarna wat basis controlevragen en klaar). Plus, als je niet belt zal de fraude afdeling die automatische blokkades ook gewoon controleren en opheffen (of in geval van twijfel de klant bellen).

Dus écht gijzelen en dat je moet onderhandelen om je geld terug te krijgen is het niet. Maar ja, je kunt (tijdelijk) niet aan het geld, en als het on het weekend gebeurt duurt "tijdelijk" tot maandagmorgen. En dat laatste is wel kwalijk (moet de fraude afdeling dan maar 24/7 werken? IMO niet perse, maar .../7 mag toch wel).
Voor een overboeking van €3000 naar een rekening op je eigen naam zou de fraudedetectie niet af moeten gaan, lijkt me.Voor mijn beeldvorming: hoe moet ik dit zien? Je doet een transactie en de transactie staat op 'hold'? Zie je daadwerkelijk dat het geld wordt vastgehouden? Krijg je een melding dat je contact moet opnemen met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
NicoHF schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:43:
Wou eigenlijk morgen het een en andere gaan overboeken maar ik wacht wel even voor de zekerheid tot maandag.
Zal bij mij zeker wel opvallen vrees ik, want ik boek eigenlijk nooit grote bedragen naar het buitenland.
offtopic:
"Buitenland" is wellicht niet eens perse het probleem. Met Raisin heb ik nog nooit problemen gehad (en had ik voor OB). En nouja, met OB daarna ook niet meer (na de initiële overboeking, in 2x dan, heb ik veel later nog eens een groot bedrag over gemaakt, en dat ging toen ook zonder problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
GioStyle schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:52:
[...]
Voor een overboeking van €3000 naar een rekening op je eigen naam zou de fraudedetectie niet af moeten gaan, lijkt me.
Vind ik ook bijzonder. Waarschijnlijk omdat de bestemming een buitenlandse IBAN is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
[...]

Voor een overboeking van €3000 naar een rekening op je eigen naam zou de fraudedetectie niet af moeten gaan, lijkt me.Voor mijn beeldvorming: hoe moet ik dit zien? Je doet een transactie en de transactie staat op 'hold'? Zie je daadwerkelijk dat het geld wordt vastgehouden? Krijg je een melding dat je contact moet opnemen met de klantenservice?
offtopic:
De rekening wordt geblokkeerd, in de situaties die jij beschrijft wordt alleen de transactie geblokkeerd ;). In any case, van herinnering: in de app stond bij de betaalrekening een extra regeltje "Bestedingsruimte: ..." (dat is blijkbaar standaard als je rood mag staan, ik mag dat niet, dus dat verschil viel mij op). En die bestedingsruimte was negatief, 5 ton of 5 miljoen, minus het saldo van de rekening. Dus zeg maar alsof er een openstaande transactie was van 500k / 5M waarvan het saldo van de rekening al "gereserveerd" was. Verder 0,0 communicatie van de bank uit. Ben zelf met Googlen DuckDuckGo-en er achter moeten komen dat dit een teken was voor geblokkeerde rekening. Incl. een oudere rechtszaak (meen ik, kan ook Kifid of zo zijn geweest) met als conclusie dat de Rabobank dit niet op deze manier mag doen. De blokkade mag, maar ze moeten dan wel de klant duidelijk / onmiddellijk informeren (dus zeg een mailtje of wat dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:54:
[...]

offtopic:
"Buitenland" is wellicht niet eens perse het probleem. Met Raisin heb ik nog nooit problemen gehad (en had ik voor OB). En nouja, met OB daarna ook niet meer (na de initiële overboeking, in 2x dan, heb ik veel later nog eens een groot bedrag over gemaakt, en dat ging toen ook zonder problemen).
Zal het meer de grote qua bedrag zijn?
Ik ben vrij nieuw bij de ABN AMRO, zij hebben nog niet eerder meegemaakt dat er grote bedragen uit gaan en al helemaal niet naar openbank, eigenlijk alleen mijn test euro.
Wel binnenkomend vanuit mijn oude bankrekeningnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel221
[...]

De melding verschijnt bovenaan je rekening overzicht in de app, direct nadat je de overboeking hebt gedaan. Onder transacties staat de desbetreffende overboeking wel zichtbaar alsof deze verwerkt is, maar in werkelijkheid houd Rabobank dit vast lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Betaalrekening, omdat daar je Iban nummer vast(er) staat. Bij wisseling van welkom naar spaarrekening krijg je een nieuwe Iban-nummer. Om te voorkomen dat ik naar onjuist nummer overmaak eerst naar het (bekendere) betaalrekeningnunmer. Maar kost wel een dag rente mogelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Daniel221
Laatste bericht om niet teveel off-topic te gaan hierover.
Inmiddels weer noodnummer van Rabobank gebeld en de rekening is gedeblokkeerd. Blijkbaar is deze afdeling in het weekend dus open, alleen niet meer na 9 uur ‘s avonds. Opgelost in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
Heeft iemand al iets gehoord van de loting uitslag ? Er was een actie waarbij elke pinbetaling van >10 Euro een lot was waarmee je prijzen kon winnen, actiecode om mee te doen was volgens mij OPENSUMMER24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:11
geishin schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:29:
Heeft iemand al iets gehoord van de loting uitslag ? Er was een actie waarbij elke pinbetaling van >10 Euro een lot was waarmee je prijzen kon winnen, actiecode om mee te doen was volgens mij OPENSUMMER24
Helaas niet, ik heb ook meegedaan met die actie en tijdens de vakantie ook veel >10 euro betalingen gedaan, dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:30
Falco schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:35:
[...]

Helaas niet, ik heb ook meegedaan met die actie en tijdens de vakantie ook veel >10 euro betalingen gedaan, dus ben benieuwd!
Ik vraag me af of er wel echt prijswinnaars zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:11
Coffeeroam schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:52:
[...]

Tsja, dat is de vraag, ik meen me te herinneren dat de trekking ergens begin oktober zou zijn. Maar ik kan er helaas weinig meer over vinden bij Openbank zelf.

Edit: ik heb even de mail van aanmelding teruggezocht. Blijkbaar was de trekking op 9 oktober en zouden de winnaars gebeld moeten worden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiy1ykHN0WDPwplPR4SnHM57-Uc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vO6VkMptDLLOtwiDilHeT1ZO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Falco op 14-10-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Zijn er nog meer Open bankers die een abo hebben bij Odido? Ben geswitcht van Vodafone naar Odido, maar er komen geen bevestiging codes meer binnen op de mobiel sindsdien. Bij Openbank staat volgens de klantenservice ‘alles goed’ qua instellingen. Odido weet het op haar beurt ook niet…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
[...]

Volgens mij zijn er hier vorig jaar Tweakers geweest die wat hebben gewonnen met een vergelijkbare actie.

Edit, gevonden:
Sirhc_95 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:45:
Vandaag is geloof ik mijn geluksdag, tot mijn stomme verbazing werd ik vanochtend gebeld door een nummer uit Utrecht met het nieuws dat ik een PlayStation 5 gewonnen heb met de OpenSummer23 actie :D Na gisteravond Opsporing Verzocht gezien te hebben dacht ik eerst nog even dat het een scam was omdat ik de handtekeningscode (uiteindelijk deels) moest doorgeven haha, maar na zelf net teruggebeld te hebben blijkt het toch echt te kloppen!

@rimave Ik las dat jij vorig jaar een MacBook gewonnen hebt, werd deze uit Spanje verzonden of gewoon uit Nederland?

[ Voor 55% gewijzigd door Elandenmelk op 14-10-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:41
Datisraar schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:14:
Zijn er nog meer Open bankers die een abo hebben bij Odido? Ben geswitcht van Vodafone naar Odido, maar er komen geen bevestiging codes meer binnen op de mobiel sindsdien. Bij Openbank staat volgens de klantenservice ‘alles goed’ qua instellingen. Odido weet het op haar beurt ook niet…..
Ik heb Odido + Openbank, echter wel met een oude Tele2 sim. Toevallig dit weekend mijn contract verlengd en een nieuwe sim besteld, dus ik hoop dat het blijft werken dan.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
TheRicolaa10 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:27:
[...]

Ik heb Odido + Openbank, echter wel met een oude Tele2 sim. Toevallig dit weekend mijn contract verlengd en een nieuwe sim besteld, dus ik hoop dat het blijft werken dan.
Okay. Heb al vanaf 2020 OB en Vodafone. Werkte prima. Bij Odido komen er echter geen verificatie sms’jes meer binnen bij mij. Kan nu niets meer overboeken vanaf OB. En niemand die me kan helpen, kastje muur inzake OB en Odido tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:37
Werkt bij mij gewoon met Odido e-SIM.
Ontvang je wel andere SMS-jes? Zal wel als je al contact hebt gehad met Odido(medewerker hoort dat natuurlijk te vragen net zoals verzoek om SIM in ander toestel te proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
peptalk schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:39:
[...]

Werkt bij mij gewoon met Odido e-SIM.
Ontvang je wel andere SMS-jes? Zal wel als je al contact hebt gehad met Odido(medewerker hoort dat natuurlijk te vragen net zoals verzoek om SIM in ander toestel te proberen).
Ja, dank voor je reactie. Wordt bij Odido al geëscaleerd en wordt nu ook geholpen om te testen. Hopenlijk komt het snel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 14-10-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
[...]

Bij een eerdere trekking heb ik wel €1000 gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel221
Ik heb ook Odido en bij mij komen alle sms’jes gewoon netjes binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:54:
[...]

offtopic:
Vandaag de transacties uitgevoerd van ABN naar Openbank, had het in 2 transacties gedaan net iets minder dan 10k en dat ging zonder problemen gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Daniel221 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:06:
[...]

Ik heb ook Odido en bij mij komen alle sms’jes gewoon netjes binnen.
Inmiddels heeft iemand ergens een schuifje open gezet vanmiddag, want net geprobeerd bij een overboeking en nu komt er wel een sms je van OB voor op m’n Odido mobiel, gelukkig.
En weer door !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
Onlangs heb ik mijn rekening bij Openbank weer nieuw leven in geblazen, het is mij niet duidelijk wanneer men de rente stort die je op je spaarrekening vergaart.
Hebben jullie een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:08
Pindasaus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:13:
Onlangs heb ik mijn rekening bij Openbank weer nieuw leven in geblazen, het is mij niet duidelijk wanneer men de rente stort die je op je spaarrekening vergaart.
Hebben jullie een idee?
Dit is afhankelijk van de dag wanneer je je spaarrekening geopend hebt, stel je hebt deze op 23 mei geopend krijg je altijd op de 23e je rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Elandenmelk schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:19:
[...]

Volgens mij zijn er hier vorig jaar Tweakers geweest die wat hebben gewonnen met een vergelijkbare actie.

[...]
deejeebv schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:03:
[...]

Bij een eerdere trekking heb ik wel €1000 gewonnen.
O, gelukkig zijn het geen nepakties dan! Dan blijf ik maar meehengelen bij de akties....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Weliswaar gebruik ik Openbank voor erbij, maar wat blijft het toch irritant dat je als je de app opent het beschikbare saldo, inhoudingen en saldo nooit gelijk kloppen als je de dag daarvoor betalingen doet. Gisteren bij een betaal automaat betaald, en vanochtend denk je ‘ah, ik heb dat en dat nog op m’n Openbank staan’ Nee, dus. Pinbetalingen worden bij OB buiten Spanje niet dezelfde dag zoals in Nederland bij een bank, direct verwerkt.
Je moet dus in je OB app altijd even doorappen wat je daadwerkelijk nog op je bankrekening hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28
Ik heb wel eens gehad dat het een week duurde voordat de pin transactie verwerkt was.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
Redacted

[ Voor 107% gewijzigd door TheSander562 op 21-10-2024 18:20 . Reden: Not allowed to talk about it ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
‘Zijn we bezig geweest’. Werk jij dan bij Openbank ?

[ Voor 63% gewijzigd door Zr40 op 23-10-2024 14:24 . Reden: Quote op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
Datisraar schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

‘Zijn we bezig geweest’. Werk jij dan bij Openbank ?
Nee haha, ik heb ook geen aandelen of iets dergelijks.
Ik ben aangesloten bij een platform waar je producten kan testen waaronder apps.

[ Voor 32% gewijzigd door TheSander562 op 21-10-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
TheSander562 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

Nee haha, ik heb ook geen aandelen of iets dergelijks.
Ik ben aangesloten bij een platform waar je producten kan testen waaronder apps.
Welk platform is dat?

Kunnen we nu ook gaan zien wie de tegenpartij is bij overboekingen? Ik heb nu alleen maar een naam. Geen iban

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 24-10-2024 12:52 . Reden: Originele post aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:42:
[...]

Welk platform is dat?

Kunnen we nu ook gaan zien wie de tegenpartij is bij overboekingen? Ik heb nu alleen maar een naam. Geen iban
Dat vind ik inderdaad ook een beetje knullig. De IBANs van inkomende betalingen heb ik tot dusver nergens kunnen vinden.
Wel die van uitgaande betalingen (die je immers zelf ooit hebt ingevuld) kun je terugvinden bij je lijstje als je opnieuw overboekt, en ook bij overboekingen > raadplegen > uitgaande overboekingen.
Overigens vind je daar een beperkt aantal characters van de IBANs van inkomende betalingen. Zou dat iets met privacy te maken hebben in Spanje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:42:
[...]

Welk platform is dat?

Ik mocht dit niet delen...

[ Voor 15% gewijzigd door TheSander562 op 21-10-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:46
Falco schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Dit werkt (nog) wel, maar superstabiel is het allemaal niet. Ik moet nog wel eens opnieuw mobiel activeren, of in de Android settings of in de app van Openbank.
Maar geen idee wat de toekomst plannen zijn, inmiddels is er ook reclame op de site van Openbank voor gebruik van Google Pay. Het zou dus maar zo kunnen dat ze hun eigen app uitfaseren tgv Google Pay....
Dat laatste lijkt nu inderdaad het geval te zijn. Wanneer ik (weer) mijn betaalpas koppel bij "Mobiel Betalen" komt er een melding in het Spaans dat Mobiel Betalen (alias Openbank Pay, alias Openbank Pago Móvil) niet meer beschikbaar is en of je wil overstappen op Google Wallet.

Dat ben ik overigens niet van plan. Dan gebruik ik wel gewoon mijn pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Coffeeroam schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:26:
[...]

Dat vind ik inderdaad ook een beetje knullig. De IBANs van inkomende betalingen heb ik tot dusver nergens kunnen vinden.
Wel die van uitgaande betalingen (die je immers zelf ooit hebt ingevuld) kun je terugvinden bij je lijstje als je opnieuw overboekt, en ook bij overboekingen > raadplegen > uitgaande overboekingen.
Overigens vind je daar een beperkt aantal characters van de IBANs van inkomende betalingen. Zou dat iets met privacy te maken hebben in Spanje?
Klopt, heeft met privacy te maken. Bij een aantal landen zoals Frankrijk en Spanje worden bij ontvangen boekingen geen (complete) ibans van de verzender meegegeven. Ik heb een Franse bankrekening waar ik dat nooit kan zien als ik iets ontvang en Spanjaarden vinden privacy blijkbaar ook erg belangrijk.
Pagina: 1 ... 81 ... 90 Laatste